موضوعات داغ

بررسی وضعیت نیسان جوک در بازار پس از افزایش قیمت ها

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
جوک یکی از مدل‌های پرفروش و موفق نیسان به‌شمار می‌رود که از سال 2011 به بازار جهانی راه‌پیدا کرد. اما عرضه این خودرو در ایران پس از چندسال تاخیر سرانجام سال گذشته توسط شرکت جهان‌نوین آریا صورت گرفت. همان‌طور که انتظار می رفت با آمدن این ژاپنی خاص و متمایز به کشور، استقبال بسیار زیادی از آن صورت گرفت که یکی از عوامل آن را می‌توان عرضه سه تیپ اسکای‌پک، پلاتینیوم و اسپرت از سوی جهان‌نوین دانست.
در ابتدا با توجه به شرایط قوانین واردات در سال گذشته، قیمت‌های درنظر گرفته شده برای انواع جوک بسیار رقابتی و جذاب بود که سبب شد ظرف مدت یکسال آمار فروش قابل توجهی را از خود به‌جا بگذارد. اما رفته رفته با افزایش قیمت ارز و بسته شدن سامانه ثبت سفارش، وضعیت این خودرو در بازار کمی تغییر کرد. گفتنی است شرکت جهان‌نوین آریا در بازه زمانی 5 ماهه بسته بودن ثبتارش، تا جایی که توانست از افزایش قیمت جلوگیری کرد تا وضعیت محصولات نیسان در شرایط آشفته بازار به ثبات نسبی برسد.

نیسان جوک

نیسان جوک

همچنین برخی آگهی‌های نیسان جوک در بازار به گونه‌ای است که قیمت این خودرو را برای نسخه پلاتینیوم از قیمت اعلام شده شرکت کمتر گفته‌اند. لازم به ذکر است که این آگهی‌ها شامل خودروهایی می‌شوند که به صورت شخصی وارد کشور شده‌اند، همچنین باید درنظر داشت که این خودروها فقط شامل 2 سال یا 40 هزار کیلومتر گارانتی می‌شوند. نکته دیگری که این روزها بازار نیسان جوک را تحت‌الشعاع قرار داده، اعلام قیمت جدید نسخه اسپرت این خودرو از سوی جهان‌نوین آریا بوده که پس از افزایش تعرفه‌ها، قیمت این خودرو به 230 میلیون تومان افزایش یافته است. همین موضوع سبب شده تا روند خرید و فروش این خودرو در بازار کمی آهسته شود و خریداران برای خرید این کراس‌اوور کامپکت کمی با تامل اقدام کنند.

نیسان جوک

نیسان جوک

نسخه اسکای‌پک جوک این روزها در بازار با قیمتی حدود 165 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نسخه پلاتینیوم که از امکانات رفاهی بیشتری بهره می‌برد، قیمتی حدود 185 میلیون تومان دارد. جالب است بدانید که قیمت‌هایی که این روزها برای نسخه اسکای‌پک اعلام می‌شود، تا دو ماه گذشته برای پلاتینیوم اعلام می‌شد و همین‌طور نسخه اسپرت و پلاتینیوم نیز شامل این موضوع می‌شوند. با این حال ممکن است بخشی از خریداران نیسان جوک که تصمیم به پرداخت مبلغی حدود 180 تا 200 میلیون تومان را دارند، اقدام به خرید خودرویی کارکرده در رده‌ای بالاتر کنند.
به عنوان مثال هیوندای سانتافه مدل 2015 با کارکرد 50 هزار کیلومتر، گزینه‌ای است که با پرداخت 200 میلیون تومان، قدرت موتور بیشتر و فضای بیشتری برای سرنشینان ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد