موضوعات داغ

تهدیدی که عملی شد؛ اعتصاب کارگران آئودی و بی ام و در اولین روزهای کاری سال 2018

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روز قبل در خبری اتحادیه کارگران ب ام و و ائودی از نارضایتی های شغلی خود صحبت کرده و تهدید به اعتصاب در خط تولید دو شرکت کرده بودند، حالا این تهدید عملی شده و براساس اخبار منتشر شده، کارکنان دو شرکت خودروسازی "آئودی" و "بی ام و" به رهبری اتحادیه کارگری آلمان، هفته گذشته اعتصاب کرده و خواهان افزایش دستمزد و همچنین کاهش ساعت کاری خود شدند.
اتحادیه کارگری آلمان IG Metall، خواستار افزایش 6 درصدی دستمزد برای 3.9 میلیون نفر از کارگران متالوژی و مهندسی خود شده است که پس از گذشت 6 سال، سریع‌ترین رشد اقتصادی را به ثبت رسانده و باعث شده‌اند تا نرخ بیکاری کشور آلمان به شدت کاهش پیدا کند.
علاوه بر این همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، اتحادیه کارگری آلمان می‌خواهد که ساعت کاری آنان در هفته بین 28 الی 35 ساعت تعیین شود تا فرصت مناسب برای مراقبت از کودکان خود و یا سالمندان و بستگان بیمار را داشته باشند. در همین خصوص اتحادیه کارگری آلمان تهدید کرده است که اگر مذاکرات و درخواست‌های آنان پیشرفت‌های لازم را نداشته باشد، شروع به برگزاری کمپین و پیاده روی‌های 24 ساعته در خیابان خواهد کرد.

اعتصاب کارگران آئودی و بی ام و

اعتصاب کارگران آئودی و بی ام و

پیرو همین موضوع، هفته گذشته بیش از 160 هزار کارگر مشغول به کارهای تجاری برای حمایت از ادعاهای اتحادیه کارگری آلمان، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند، همچون کارگران دو کمپانی خودروسازی "آئودی" و "بی ام و" و یا حتی بخشی از کارگران کارخانه "تسوفنهاوزن پورشه" به این حرکت اعتراضی صلح آمیز پیوستند تا شرایط کاری بهتری داشته باشند.
رویترز گزارش می‌دهد که کارفرمایان افزایش حقوق 2 درصدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد که کاهش ساعت کاری آنان مورد قبول واقع شود، مگر اینکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی بتوانند کارگران بیشتری جذب کنند و ظرفیت‌های تولید خود را افزایش دهند تا جبران کاهش ساعت کارکنان فعلی شود، هرچند روسای کارگران و کارفرمایان صنعتی در روزهای گذشته موافقت کرده‌اند تا کارشناسان مربوطه در مورد کاهش ساعت کاری کارکنان تحقیق کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/1
درود بر تو درود برتو خودروبانک بهترین اخباری که میتونستی منتشر کنی همین بود. اینجا کارگر بدبخت ۹۳۰ تومن میگیره حق هیچ گونه اعتصاب نداره اعتصاب و اعتراض مساوی است با اخراج اتحادیه کارگری هم نیست که یقه کارخونه دار گردن کلفت رو بگیره
به قول مهران مدیری به به به به خیلی ممنون
1396/11/2
بهشون اَنگ آشوبگر نزنن یه وقت😓