موضوعات داغ

بهترین هاچبک های خانوادگی سال 2018

عکس مطلب اول
خودروهای هاچبک خانوادگی برای هر نوع کاربردی مناسب هستند. از میان تمام خودروهایی که در خیابان ها تردد می کنند، هاچبک های خانوادگی کوچک دشوارترین وظایف را به عهده دارند. این خودروها باید بادوام و جادار باشند، راحت بتوان آنها را پارک کرد، با کیفیت باشند و امتیاز ایمنی بالایی داشته باشند. با این حال بهترین هاچبک ها باید با نیازهای رانندگان مختلف سازگار باشند و به همین دلیل در انواع مختلف از جمله اتوماتیک، دنده دستی، بنزینی، دیزلی، هایبرید و کاملا الکتریکی عرضه می شوند.
شاید این کلاس از خودروها به اندازه گروه جدید SUVها و کراس اوورها شهرت نداشته باشند که تیتر اول روزنامه ها و مجلات شوند اما در جدول پرفروش ترین خودروهای جدید در انگلیس سهم عمده ای دارند. بهترین هاچبک ها مانند هوندا سیویک، فولکس واگن گلف و فورد فوکس محبوبیت ماندگاری دارند زیرا تمام ویژگی های مثبتی که در بالا ذکر شد را دارند و نسبتا ارزان قیمت هستند.
همانطور که می دانید ریشه پیدایش خودروهای هاچبک به دهه 1970 بر می گردد. ایده طراحی این خودروها مانند خودروهای استیشن بود. ویژگی بارز آنها قرار گرفتن لولای در عقب در ارتفاع بالا بود و این در با زاویه ای زیبا نصب شده بود تا ظاهر خودرو را شیک تر نشان دهد. این خودروها از خودروهای سدان پرکاربردتر بودند. در اوایل دوران پیدایش هاچبک ها بعضی از خودروسازان در تولید هاچبک موفق نبودند و بخش اتصال لولای درها زیر شیشه عقب به سبک خودروهای سدان بود اما مدتی نگذشت که تمام خودروسازان هاچبک هایی طراحی کردند که در صندوق آنها به نحوی باز می شد که بسیار کاربردی بود و شیشه عقب نیز با در صندوق یکپارچه شده بود.
خودروهایی مانند رنو 4، رنو 5 و فیات 127 پیشگامان طرح بدنه هاچبک بودند. امروز کوچکترین خودروهای هاچبک در کلاس خودروهای شهری هستند که در عقب آنها چیزی فراتر از یک شیشه تقویت شده نیست. این یک روش ارزان و مفید برای ساختن یک هاچبک است.
گزینه های فراوانی در این کلاس عرضه می شوند که از خودروهای رایج مانند فورد فوکس و پژو 308 شروع شده و به مدل های لوکسی مانند آئودی A3 و بی ام و سری 1 ختم می شود. در کلاس هاچبک های اسپرت نیز می توان به خودروهایی مانند گلف GTI و فوکس RS و خودروهای دیگری اشاره کرد که از نظر لذت رانندگی می توانند با سوپراسپرت ها رقابت کنند.
در رده بالاتر یعنی خودروهای خانوادگی بزرگ، هاچبک هایی مانند فورد موندئو و واکسهال اینزیگنیا یافت می شوند اما مدل هایی مانند پاسات و مزدا 6 همچنان به صورت سدان عرضه می شوند. فراتر از این رده، بی ام و نسخه های هاچبکی از سری 3 و5 را تولید کرده است که مشابه آئودی A5 اسپرت بک هستند و در واقع بین سدان و کوپه قرار می گیرند.
در بالاترین رده خودروهایی مانند آئودی A7 اسپرت بک، پورشه پانامرا و تسلا مدل S قرار دارند که لوکس ترین هاچبک های بازار هستند.
فهرست 10 خودروی برتری که در ادامه خواهید خواند مربوط به محبوب ترین کلاس هاچبک ها یعنی هاچبک های کوچک است و خودروهایی که انتخاب شده اند بهترین ترکیب ممکن از تجهیزات، ایمنی، هزینه های نگهداری، لذت رانندگی و امکانات مناسب برای استفاده خانوادگی را ارائه می دهند.

بهترین هاچبک های سال 2018

1 – فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف



2 – واکسهال آسترا
واکسهال آسترا

واکسهال آسترا



3 – اشکودا اکتاویا
اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا



4 – رنو مگان
رنو مگان

رنو مگان



5 – هوندا سیویک
هوندا سیویک

هوندا سیویک



6 – سئات لیون
سئات لیون

سئات لیون



7 – پژو 308
پژو 308

پژو 308



8 – مزدا 3
مزدا 3

مزدا 3



9 – آئودی A3
آئودی A3

آئودی A3



10 – بی ام و سری 1
بی ام و سری 1

بی ام و سری 1

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد