موضوعات داغ

مشکل دوام گریبان تویوتا را گرفت؛ فراخوان 228 هزار دستگاهی تاکوما به خاطر مشکل فنی

عکس مطلب اول
شرکت تویوتا در امریکای شمالی به صورت داوطلبانه در حال فراخوان وانت های تاکوما مدل 2016 تا 2017 به خاطر مشکل نشتی روغن از دیفرانسیل عقب است. حدود 228 هزار دستگاه تاکوما دچار این مشکل شده اند. اگر این خودروها مدام با نشتی دیفرانسیل کار کنند، دیفرانسیل آنها دچار آسیب دائمی خواهد شد. نشانه های واضح این مشکل سر و صدای بیش از حد دیفرانسیل و کاهش قدرت خودرو است. در بدترین حالت ممکن احتمال قفل کردن دیفرانسیل وجود دارد که منجر به عدم تعادل خودرو و تصادف می شود.
نمایندگی ها دیفرانسیل عقب این خودروها را بررسی می کنند تا اگر اثری از نشتی روغن باشد مشخص شود. اگر هیچ نوع نشتی مشاهده نشود برای پیشگیری از مشکل پیچ های دیفرانسیل را مجددا سفت می کنند. اگر نشتی مشاهده شود، واشر دیفرانسیل عقب تعویض خواهد شد و پیچ های جدید برای آن نصب می کنند. اگر در حین بازدید هر یک از اجزای دیفرانسیل عقب معیوب باشند، تویوتا کل دیفرانسیل عقب را به صورت رایگان با یک نمونه نو تعویض خواهد کرد.

تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما

مالکین را راهنمایی خواهند کرد تا به سایت Toyota.com/recall مراجعه کنند و شماره شناسایی 17 رقمی خودروی خود را وارد کنند تا بدانند که آیا خودروی آن ها مشمول این فراخوان هست یا نه. برای آگاهی از این موضوع مالکین می توانند به سایت سازمان ملی امنیت ترافیکی بزرگراه های امریکا نیز مراجعه کنند. علاوه بر این مالکین می توانند با سرویس خدمات مشتریان تویوتا تماس بگیرند. اگر خودروهای آنها مشمول فراخوان باشد در اواسط ماه ژوئن از طریق ایمیل به آنها اطلاع داده می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد