موضوعات داغ

بازگشت ققنوس؛ تصاویر غیر رسمی از نسل هفتم بی ام و سری 3

عکس مطلب اول
عکس هایی که در این مقاله می بینید عکس های مربوط به نسخه نهایی نسل جدید سری 3 با نمایش کامل نیست ولی احتمالا این عکس ها زیاد از واقعیت دور نیستند. این عکس ها رندرهای هوشمندانه ای هستند که نشان می دهند نمای ظاهری احتمالی این سدان جدید از مونیخ که در حال حاضر نسخه های پیش از تولید آن زیر پوشش استتار مخفی شده اند، به چه شکل خواهد بود. این عکس ها بر اساس تصاویر جاسوسی که تا به حال رویت شده است شکل گرفته اند و همانطور که می بینید این به روز رسانی تغییر عمده ای در ظاهر این خودرو ایجاد نکرده است.
با این حال این عکس ها شباهت های نسل جدید سری 3 با نسل فعلی سری 5 که خودروی بزرگ تری است را به تصویر می کشند. این شباهت به خصوص در طراحی نمای جلو با ارتفاع پایین تر و چراغ های LED روشنایی روز به همراه سنسور رادار در وسط سپر جلو و دوربین نصب شده بین جلوپنجره های کلیوی شکل نمایان است. نمای عقب ظاهر آشنای سری 3 را دارد ولی این احتمال وجود دارد که چراغ های عقب توسط یک نوار قرمز رنگ در وسط درب صندوق به یکدیگر متصل شوند. این یک روند طراحی است که بین خودروسازان دیگر نیز به چشم می خورد و استفاده از آن در سدان 4 در محبوب بی ام و معنادار است.

رندر نمای عقب نسل جدید بی ام و سری 3

رندر نمای عقب نسل جدید بی ام و سری 3

صرفنظر از بحث ظاهر، می دانیم که نسل جدید سری 3 بر اساس پلتفرم توسعه پذیر CLAR که در سری 5 نیز استفاده شده تولید خواهد شد. پیش بینی می شود این پلتفرم که برای نصب موتور به صورت طولی و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب طراحی شده است، وزن مدل فعلی را بیش از 41 کیلوگرم کاهش دهد و در عین حال استحکام ساختاری آن را نیز بیشتر کند. در این طرح فاصله محوری نیز اندکی افزایش می یابد که باعث بهبود فضای داخل کابین برای سرنشینان می شود. با اینکه پلتفرم CLAR مخصوص سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب طراحی شده ولی ارائه مدل های چهار چرخ محرک با سیستم xDrive نیز با این پلتفرم قابل پیش بینی است.
این باور وجود دارد که نسل جدید سری 3 با یک موتور 6 سیلندر توربوشارژ با حجم 3.0 لیتر و حدود 340 اسب بخار قدرت رونمایی خواهد شد و در بازار کشورهای اروپایی یک مدل دیزل با اندکی قدرت کمتر و گشتاور بسیار بالاتر نیز به جمع مدل های این خودرو ملحق شود. بعد از این دو مدل حتی می توان انتظار تولید نسخه های هایبرید و کاملا الکتریکی از این خودرو را داشت و بدون شک سرانجام مدل اسپرت M3 نیز در نسل جدید سری 3 معرفی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد