موضوعات داغ

وقتی کیا سورنتو فکر می‌کند یک جیپ است! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در ماه گذشته، کمپانی خودروسازی کیا در جریان نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا، جدیدترین نسخه از کیا سورنتو را معرفی کرد، شاسی بلند خوش چهره و باکیفیت کره‌ای که در بازار کشور هم به خوبی عرضه می‌شود، اما حالا به دروازه جهنم آورده شده است تا همانند یک جیپ رفتار کند.
دروازه جهنم، در واقع یک منطقه آفرودی در شهر "مواب" ایالت یوتا است که اگر آن را از نزدیک دیده باشید، تردید خواهید داشت که محصولات جیپ و یا لندروور هم بتوانند از این مسیر آفرودی سخت با شیب بسیار تند صعود کنند، اما حالا کمپانی خودروسازی کیا با جدیدترین نسخه از "کیا سورنتو" به دروازه جهنم آمده است تا توانایی‌های خارج از جاده خود را به نمایش بگذارد. هرچند در این میان نباید تاثیر لاستیک‌های "BFGoodrich KO2" مخصوص تمام فصل با آج‌های نسبتا بلند آن را نادیده گرفت که به صعود بهتر اتومبیل از دروازه جهنم کمک شایانی کرده است.
برای درک بهتر این موضوع و ایمان آوردن به توانایی‌های بالای کیا سورنتو، فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای همین مقاله بارگذاری شده است، اما در ادامه سعی داریم بار دیگر به ویژگی‌های مهم کیا سورنتو در نسخه‌های جدید آن بپردازیم.

کیا سورنتو

کیا سورنتو


با تایید کیا، سورنتو جدید دارای سه ردیف صندلی برای حمل 7 سرنشین خواهد بود که در تمامی مدل‌ها از این فرمت صندلی استفاده می‌شود. نسبت به مدل‌های قبلی، کیا سورنتو جدید در داخل کابین خود تغییراتی جزیی در کنسول مرکزی، دریچه‌های هوا، دستگیره درب و همچنین یک کنسول ابزار جدید دریافت کرده است که در مدل‌های SX، SXL و همچنین در کامل‌ترین مجموعه خود، یعنی مدل EX به مشتریان عرضه خواهد شد که دارای سیستم‌های پیشرفته رانندگی بوده و همچنین از سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از جاده و کمک نگهدارنده اتومبیل بین خطوط به عنوان تجهیزات استاندارد استفاده می‌کند.

کیا سورنتو

کیا سورنتو


همانند داخل کابین، بروزرسانی در ظاهر اتومبیل هم جزیی خواهد بود، اما قابل تشخیص هستند و باعث شده است تا چهره اتومبیل بهتر و زیباتر به نظر برسد، همچون جلوپنجره مشبک اتومبیل، مه شکن‌های LED اطراف سپر به سبک کیا اسپورتیج، حاشیه‌های کرومی جلوپنجره و مه شکن‌های جلو، خروجی‌های جدید سیستم اگزوز، چراغ‌های پیشانی جدید LED، رینگ‌های 17 تا 19 اینچی و... اشاره داشت که قطعا در بهبود چهره کیا سورنتو جدید تاثیرگذار بوده است.

کیا سورنتو

کیا سورنتو


علاوه بر این‌ها، کمپانی خودروسازی کیا پیشرانه‌های متعددی را زیر کاپوت سورنتو بکار گرفته است تا سلایق و نیاز بازارهای مختلف را تحت پوشش قرار دهد، همچون یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و همچنین یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر بنزینی که می‌توانند بین 185 الی 290 اسب بخار قدرت تولید کنند. برای تبدیل و انتقال این قدرت و گشتاور نیز همانند سدان کادنزا، از یک جعبه دنده 8 سرعته اتومات استفاده خواهد شد که قابلیت تنظیم در حالت‌های مختلف رانندگی را دارد، همچون حالت "اسپرت"، "اکو" و "اسمارت" که در عملکرد پیشرانه و مصرف سوخت اتومبیل تاثیرگذار است.


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/24
واقعا هیچ جای حرفی نذاشته ، دمشون گرم کیا و هیوندای