موضوعات داغ

هیوندای کونا الکتریکی در راه است + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیش از این در خردادماه سال جاری، نسخه‌های استاندارد "کونا" از سوی کمپانی خودروسازی هیوندای معرفی شد و در خودروبانک به جزییات کامل آن پرداختیم، اما حالا کمپانی خودروسازی هیوندای نسخه تمام الکتریکی آن را آماده کرده و قصد دارد در تاریخ 27 فوریه سال جاری، به طور رسمی آن را معرفی کند.
طبق ادعای منابع خبری، اولین حضور و نمایش عمومی هیوندای کونا تمام الکتریکی در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس انجام خواهد شد و همچنین گفته می‌شود که شرکت خودروسازی هیوندای در تابستان سال جاری میلادی، ثبت سفارش اتومبیل را در بازار اروپا آغاز خواهد کرد.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، اما منابع خبری مدعی هستند که نسخه تمام الکتریکی "هیوندای کونا" با دو سیستم محرک الکتریکی آماده عرضه به مشتریان خواهد شد که در قوی‌ترین نسخه موجود، شرکت خودروسازی هیوندای قول محدوده 470 کیلومتر را داده است که با یکبار شارژ کامل باتری‌ها بدست می‌آید.
برخی منابع دیگر مدعی هستند که نسخه تمام الکتریکی "هیوندای کونا" در سال 2019 میلادی به بازار آمریکا خواهد رسید و انتظار می‌رود که قیمت آن کمتر از 40 هزار دلار باشد، هرچند در بازار ایالات متحده آمریکا تنها یک نسخه در دسترس خواهد بود و آن هم نسخه قدرتمند 64 کیلووات است که برای تایید آن باید تا معرفی رسمی اتومبیل صبر کرد.

هیوندای کونا

هیوندای کونا


در ادامه بد نیست بدانید که با تایید هیوندای، کراس اوور "کونا" در مدل‌های استاندارد خود با پیشرانه‌های متعدد بنزینی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که مدل پایه آن را می توان با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی تجربه کرد، درحالی که قدرت بدست آمده از آن برابر با 149 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم برابر با 180 نیوتن متر خواهد بود تا در عمل شاهد شتاب صفر تا صد 10 ثانیه و حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت با استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک برای جدیدترین برند هیوندای باشیم.
اگرهم این گزینه پاسخگوی نیاز شما نبود، شرکت خودروسازی هیوندای یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر 1.6 لیتری را به عنوان قوی‌ترین پیشرانه موجود بر روی کراس اوور "کونا" معرفی کرده است که نیروی تولیدی آن به 175 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن مترگشتاور می‌رسد که با عبور از فیلتر جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، به شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

هیوندای کونا

هیوندای کونا


برای کسانی هم که به دنبال یک پیشرانه معقول با مصرف سوخت پایین هستند، کمپانی خودروسازی هیوندای از پیشرانه 1 لیتری توربوشارژر سه سیلندر استفاده کرده است تا حداکثر 118 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی در اختیار اتومبیل قرار دهد که عرضه گسترده آن برای بازار اروپا خواهد بود. هرچند منابع غیر رسمی به تولید نسخه کاملا الکتریکی این کراس اوور در ماه‌های آینده و همچنین ارائه یک پیشرانه گازسوز برای بازار ایالات متحده آمریکا اشاره دارند که فعلا این موضوع از سوی هیوندای تایید نشده است.

هیوندای کونا

هیوندای کونا


در خصوص امکانات و سطح رفاهی، کمپانی خودروسازی هیوندای تاکید می‌کند که این کراس اوور به بهترین شکل ممکن فضای داخل کابین را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهتر از تمامی رقبایش خواهد بود که یکی از دلایل مهم آن می‌تواند طول کلی 4165 میلی متر، عرض 1800 میلی متر، ارتفاع 1550 میلی متر و مهم‌تر از همه، فاصله بین دو محور 2600 میلی متر باشد که باعث شده فضای کابین خوب و جادار برای مشتریان بدست آید.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد