موضوعات داغ

نسخه چینی کیا اسپورتیج؛ یک کراس اوور عجیب

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید مدلی جدید از کیا اسپورتج است که به طور ویژه برای بازار چین طراحی شده است. این مدل را اما نمی توان یک خودروی کاملا جدید دانست چون روی پلتفرم نسل قدیمی هیوندای ix35 ساخته شده است.
این کیا اسپورتج جدید در حقیقت نسخه ای تولیدی و نهایی از خودروی کانسپت کیا NP است. کیا اسپورتج جدید جایگزین نسل سوم اسپورتج خواهد شد که هنوز در کشور چین روی خط تولید قرار دارد.

کیا اسپورتج

کیا اسپورتج

کیا اسپورتج در کشور چین قیمتی در حدود 144 هزار و 800 تا 189 هزار و 800 یوان دارد. قدرت مورد نیاز این خودرو نیز از یک موتور 2 لیتری به قدرت 169 اسب بخار تامین می شود. برای این خودرو می توان گیربکس 6 دنده اتوماتیک و یا 6 دنده خودکار انتخاب کرد.

کیا اسپورتج

کیا اسپورتج

نسل چهارم کیا اسپورتج در بازار چین با نام کیا KX5 شناخته می شود و توسط کمپانی دانگ فنگ یائودا کیا به تولید می رسد.
حالا که کیا اسپورتج در چین لباسی جدید به تن کرده است بسیاری انتظار داشتند که موتور 2 لیتری قدیمی نیز با نمونه ای کوچک تر اما مجهز به توربوشارژر جایگزین شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

کیا اسپورتج

کیا اسپورتج

کیا اسپورتج جدید بدون موتور توربو و با چنین مشخصاتی راه سختی را در بازار چین در پیش دارد چون اکثر خودروسازان چینی در این سگمنت خودروهای خوبی را دارند که به توربوشارژر نیز مجهز هستند. هیوندای نیز در وضعیت مشابهی قرار دارد و رقبای چینی از نظر امکانات در وضعیت بهتری قرار دارند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/24
قشنگتر از نسخه معمولی هست .