موضوعات داغ

ارزان قیمت ترین خودروهای صفر کیلومتر در بازار انگلیس – بخش دوم

عکس مطلب اول
طبیعی است که خریداران هنگام انتخاب خودرو به محدودیت بودجه فکر کنند زیرا بودجه عاملی تعیین کننده در انتخاب خودروی دست دوم یا نو است.
امروز فهرست شگفت انگیزی از خودروها با قیمت های جذاب برای کسانی که قبلا فقط استطاعت خرید خودروهای کارکرده را داشتند وجود دارد. یک راه مقرون به صرفه برای داشتن یک خودروی صفر خرید این نوع خودروها است.
سازندگان این خودروها معمولا شرایطی را به خریداران ارائه می دهند که بتوانند تا مدت زمان طولانی بدون دردسر از خودروی خود استفاده کنند مانند گارانتی های طولانی مدت. به این ترتیب این آرامش خاطر را دارید که هر مشکلی رخ دهد سازنده خودرو با کمترین نگرانی آن را برطرف خواهد کرد. خرابی های خودرو نیز تحت پوشش قرار می گیرند تا اگر چنین مواردی در حین سفر اتفاق بیفتد، وقفه بزرگی در سفر شما ایجاد نشود.
اکثر این خودروها از آخرین دستاوردهای فناوری مانند سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی بی بهره هستند ولی امکانات ضروری در آنها وجود دارد.
فقط خریداران شخصی نیستند که از قیمت پایین خودروها منفعت می برند. شرکت های تجاری که نیاز به ناوگان حمل و نقل یا خودروهای سازمانی دارند نیز از انتخاب یک خودروی ارزان قیمت و پرداخت مالیات کمتر سود می برند. بعضی از خودروهای ارزان قیمت آلایندگی بسیار پایینی دارند که باعث می شود هزینه های جانبی آنها تا حد زیادی کاهش یابد.
در بخش اول این مقاله 5 خودروی ارزان قیمت برتر بازار انگلستان معرفی شد. در این بخش 5 خودروی باقی مانده را معرفی می کنیم.

6 – کیا پیکانتو هاچبک
کیا پیکانتو هاچبک

کیا پیکانتو هاچبک

پیکانتو یکی از خودروهای شهری کوچک و جادار است که در کلاس خودش محبوبیت دارد. مدل پایه این خودرو امکانات فراوانی دارد که ارزش آن را بالا می برد. متاسفانه اگر به موتور قوی تر یا امکاناتی مانند بلوتوث و سیستم تهویه مطبوع نیاز دارید باید تریم 2 این خودرو را انتخاب کنید که قیمت آن را افزایش می دهد و آن را در رده پایین تری در این فهرست قرار می دهد. با این حال هر یک از مدل های پیکانتو را انتخاب کنید هزینه نگهداری پایینی دارند و گارانتی 7 ساله یا 160 هزار کیلومتر این خودرو یک آرامش خاطر واقعی برای خریداران است. پیکانتو که فقط با اتاق 5 در هاچبک عرضه می شود فضای کافی برای 4 فرد بالغ را دارد و علاوه بر آن فضای حمل بار مناسبی دارد که آن را به یک خودروی شهری ایده آل تبدیل می کند.

7 – هیوندای i10 هاچبک
هیوندای i10 هاچبک

هیوندای i10 هاچبک

هیوندای i10 خودروی بسیار شگفت انگیزی است. ابعاد کوچک این خودرو مناسب برای تردد در مناطق شهری است ولی برخلاف دیگر خودروهای شهری در حالت استاندارد به صورت 5 در و فضای داخلی برای 5 سرنشین عرضه می شود و کابین جاداری دارد. می توانید این خودرو را با امکانات فراوان نیز سفارش دهید ولی قیمت آن به صورت پیوسته افزایش می یابد. اگر بتوانید با نبودن سیستم تهویه کنار بیایید و از این خودرو عمدتا در سفرهای کوتاه استفاده کنید و از نسیمی که از پنجره ها به داخل کابین می وزد لذت ببرید، می توانید مدل پایه S را با قیمتی کمتر از 10 هزار پوند خریداری کنید زیرا در هر صورت یک خودروی خوش ساخت همراه با یکی از بهترین خدمات گارانتی در کلاس خودش (5 سال – فارغ از کارکرد) را دریافت خواهید کرد.

8 – پژو 108
پژو 108

پژو 108

پژو 108 و سیتروئن C1 (و تویوتا آیگو) مانند اشکودا سیتیگو و سئات Mii پلتفرم یکسانی دارند. علت عدم حضور تویوتا آیگو در این فهرست این است که قیمت آن نسبت به همتایان فرانسوی خود اندکی بیشتر است و تنها با یک موتور عرضه می شود. این سه خودرو ظاهر متفاوتی دارند و پژو 108 در میان آنها محافظه کارانه ترین طراحی را دارد ولی از نظر زیبایی دست کمی از دو خودروی دیگر ندارد. اگر واقعا به سیستم ایرکاندیشن نیاز نداشته باشید انتخاب مدل پایه یعنی مدل Access این خودرو ارزش بررسی دارد زیرا از ارزان ترین مدل مجهز به سیستم ایرکاندیشن 1500 پوند ارزان تر است. برای بسیاری از افراد که با سفرهای درون شهری با سرعت پایین سر و کار ندارند، رانندگی بدون ایرکاندیشن زیاد سخت نیست. این افراد اگر باقی مانده پول خود را صرف هزینه سوخت این خودرو کنند می توانند به لطف مصرف سوخت ترکیبی عالی این خودرو (4.1 لیتر در 100 کیلومتر) مسافت های طولانی را با آن طی کنند.

9 – سیتروئن C1
سیتروئن C1

سیتروئن C1

با انتخاب پژو 108 یا سیتروئن C1 می توانید از پکیج سه ساله ای بهره مند شوید که هزینه های مربوط به عوارض جاده، خدمات و بیمه در کل این دوره را به عهده می گیرد. از آنجایی که نحوه رانندگی رانندگان در سنین 18 تا 21 سال با نصب یک جعبه سیاه در خودرو توسط سازمان های بیمه ثبت می شود، این پکیج باعث صرفه جویی فراوان در هزینه ها می شود. در سیتروئن C1 نیز مانند پژو 108 در صورت حذف ایرکاندیشن، قیمت آن به رقمی کمتر از 9 هزار پوند می رسد. C1 و 108 با موتورهای 1.0 لیتری با قدرت 68 اسب بخار و 1.2 لیتری با قدرت 82 اسب بخار عرضه می شوند که تاثیر قدرت اضافی موتور دوم واقعا محسوس است و زمان صفر تا صد کیلومتر C1 با موتور 1.2 لیتر با 3 ثانیه بهبود به 11.0 ثانیه کاهش می یابد. با پرداخت حدود 10 هزار پوند می توانید از امکانات فراوان ولی موتور 1.0 لیتری یا موتور 1.2 لیتری ولی امکانات لوکس کمتر بهره مند شوید و با پرداخت اندکی بیش از 11 هزار پوند می توانید یک خودروی مجهز با موتور 1.2 لیتری به همراه رینگ های آلیاژی زیبا داشته باشید.

10 – MG ZS SUV
MG ZS SUV

MG ZS SUV

ام جی برای اولین بار با یک مدل با طراحی زیبا وارد بازار کراس اوورهای کوچک شده است که از قیمت بسیار پایینی نیز برخوردار است که تنها اندکی بیش از 12 هزار پوند است. رقبای MG ZS به جایگاه آن حسادت می کنند زیرا قیمت آن از رقبای مستقیم خود مانند رنو کپچر، سئات آرونا و کیا استونیک چند هزار پوند کمتر است. نکته جالب اینجاست که MG با حذف امکانات این خودرو در حد یک خودروی دهه نودی قیمت آن را تا این حد پایین نیاورده است و ZS از همان ابتدا با امکاناتی نظیر چراغ های روشنایی روز LED، کروز کنترل و بلوتوث عرضه می شود. برای MG ZS دو نوع انتخاب موتور با حجم های 1.0 و 1.5 لیتر وجود دارد که نمونه 1.0 لیتری موتور پیشرفته تری است زیرا به کمک یک توربوشارژر کوچک 108 اسب بخار قدرت تولید می کند و به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دابل کلاج متصل می شود. این خودرو سواری نرم و خوشایندی نیز دارد که یک ویژگی ضروری برای کراس اوورهای کوچک است که باید بتوانند بدون افت زیاد هندلینگ به آن دست یابند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد