موضوعات داغ

ماشین رنو ساندرو استپ وی

(3.7/5) 455,694 رای

علاقه شدید مردم به سگمنت کراس‌اوورها، خودروسازان را برآن داشت تا با تغییرات ساده روی محصولات هاچ‌بک خود، کلاس خودرویی جدیدی بنام هاچ‌بک‌کراس را خلق نمایند. این نوع ماشین‌ها از نظر فنی و توانایی‌های حرکتی تفاوت خاصی با یک خودرو هاچ‌بک ساده ندارند اما با ظاهر متفاوت و استفاده از اِلمان‌های خاص، خودشان را شبیه به کراس‌اوورهای مد روز نشان میدهند. البته رنو ساندرو جدا از تغییرات ظاهری از نظر ارتفاع هم مقداری تغییر داشته و حدود 2.5 سانتی‌متر بیشتر از مدل ساده از زمین فاصله گرفته است، اما این بدان معنا نیست که قابلیت آفرود خاصی در اتومبیل پدیدار شده. در نهایت ساندرو استپ‌وی قادر خواهد بود از سرعت‌گیرها و دست‌اندازهای معمول شهری و روستایی ساده‌تر از خودروهای کم ارتفاع عبود کند که البته این مزیت به قیمت کاهش قابلیت فرمان‌پذیری در سرعت‌های بالاتر (بدلیل بالا رفتن مرکز ثقل) منتهی شده، هرچند رنو مدعی است که با استفاده از فنرهای متفاوت این مشکل را تا حدودی کمرنگ نموده. در هر صورت تب شاسی‌بلندسواری به قدری افزایش یافته که خیلی‌ها حاضرند حدود 10 درصد (که معادل ده‌ها میلیون تومان خواهد شد) رقم اضافه پرداخت کنند تا رنو ساندرو آنها از اِلمان‌های آفرودی (هرچند صرفاً ظاهری) بهره‌مند شود.

170 km/h
حداکثر سرعت
8.3 liter/100km
مصرف سوخت
1598 cc
حجم موتور

مشخصات رنو ساندرو استپ وی

کلاس بدنه
هاچ بک
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار
حداکثر توان
105 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی رنو ساندرو استپ وی

مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی

مزایا

کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین، بازار دست دوم مناسب، فضای قابل قبول کابین، بهبود ظاهر در قیاس با ساندرو ساده، سیستم تعلیق نسبتاً نرم و راحت

معایب

طراحی ساده و قدیمی (بخصوص در داخل کابین)، امکانات جانبی کمتر از رقبا، ارگونومی نه چندان مطلوب صندلی عقب، فرمان‌پذیری متوسط، اختلاف قیمت نسبتاً زیاد با ساندرو ساده

بررسی رنو ساندرو استپ وی

به طور کلی رنو ساندرو به عنوان نسخه هاچ‌بک لوگان (همان تندر 90) و یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای بازار داخل شناخته می‌شود؛ اما نسخه استپ‌وی از نظر ظاهری مقداری از این فرم اقتصادی و محافظه‌کارانه فاصله گرفته و با چراغهای تیره‌تر، فلاپ‌های پیرامونی مشکی‌رنگ، باربندهای روی سقف و ارتفاع بالاتر فنرها، اندکی جذابیت هم چاشنی کار نموده است تا محصول نهایی تا حدی جوان‌پسندانه‌تر و زیباتر از مدل ساده به چشم آید. حال اینکه آیا تغییرات جزئی صورت گرفته روی استپ‌وی، اختلاف قیمت نسبتاً زیاد این مدل با نسخه ساده را توجیه میکند یا خیر، سوالی است که شما باید به آن پاسخ دهید چراکه عمده تفاوت‌های میان این دو خودرو ظاهری است و این سیلقه شخصی شماست که مشخص می‌کند تا چه اندازه حاضرید برای این پارامتر هزینه نمائید. در هر صورت ساندرو استپ‌وی هم مثل سایر اعضاء خانواده پلتفرم لوگان از خصلت‌های اقتصادی نظیر دوام بالای موتور، استحکام مناسب قطعات زیربندی، تعلیق نسبتاً نرم و استهلاک پایین ادوات سود می‌برد و در طرف مقابل در بحث جذابیت‌های بصری (بخصوص داخل کابین)، هندلینگ، امکانات جانبی و لذت رانندگی نمره بالایی بدست نخواهد آورد. البته ساندرو استپ‌وی از نظر پیشرانه و توانایی‌های حرکتی شرایط قابل قبولی دارد اما نباید از آن انتظار لذت رانندگی بالا یا شتاب‌گیری مشابه رقبای توربو را داشته باشید. در پارامترهایی نظیر مصرف سوخت، سکوت کابین و راحتی صندلی‌ها نیز شرایط نماینده رنو متوسط ارزیابی می‌گردد. البته صندلی‌های عقب نیمکت‌مانند ساندرو ارگونومی چندان مناسبی ندارند اما حداقل روی صندلی‌های جلو میتوان از رفاه نسبی برخوردار شد.

داخل رنو ساندرو استپ وی

با ورود به داخل کابین با فضایی ساده، خشک و بی‌روح روبرو میشویم که از نظر جذابیت بصری و القا حس هیجان هیچ حرفی برای گفتن ندارد. بخصوص که کمبود آپشن‌های جانبی باعث شده خودرو حتی ارزان‌تر و قدیمی‌تر هم به نظر برسد. در واقع اگر به دنبال فضای داخلی مدرن و شیک هستید باید به شما هشدار بدهیم که ساندرو به هیچ عنوان مناسبتان نخواهد بود چراکه این محصول از نظر طراحی و خشکی پلاستیک‌های کابین با خودروهای بسیار ارزان‌تر از خود قابل مقایسه است. اما اگر کارآیی و باطن ماشین را به خصلت‌های ظاهری ترجیح می‌دهید جای درستی آمده‌اید چراکه اینجا از نظر فضاسازی کابین و صندوق، ارگونومی ادوات، دید به اطراف و میزان تسلط اوضاع مناسب است و حتی برای استفاده‌های خانوادگی و سفرها میتوانید روی نماینده هاچ‌بک (یا هاچ‌بک‌کراس) رنو حساب باز کنید.

داخل رنو ساندرو استپ وی

ضمناً قطعات زمخت داخلی از نظر ماندگاری هم شرایط بسیار خوبی دارند و به این زودی‌ها دچار خرابی و افت کیفی محسوس نخواهند شد. البته با تمامی این صحبت‌ها باز هم جا داشت که در برخی قسمت‌ها خساست کمتری به خرج داده میشد و با انتقال کلیدهای شیشه‌بالابر به داخل درب‌ها و استفاده از اهرم دنده ظریف‌تر، مقداری از حس اقتصادی و قدیمی بودن محصول رفع میگشت، اما متاسفانه به هر دلیل این امر صورت نپذیرفته است.

طراحی رنو ساندرو استپ وی

رنو (یا به عبارتی داچیا) برای ساخت ساندرو از طراحی ساده و محافظه‌کارانه استفاده نموده و سعی کرده با بهره‌گیری از خطوط ساده هزینه تولید را تا حد ممکن پایین نگاه دارد. اما اگر بخواهیم ساندرو را با دیگر محصول این پلتفرم یعنی تندر 90 مقایسه کنیم متوجه پیشرفت قابل توجه خودرو می‌شویم، هرچند هنوز هم در قیاس با نسل جدید این محصول (که متاسفانه در کشورمان حضور ندارد) و رقبای چینی موجود در کشور سادگی طراحی کاملاً مشهود است. مدل استپ‌وی یا همان هاچ‌بک‌کراس ساندرو با هدف هماهنگ‌سازی ظاهر نماینده ساده‌پوش رنو با معیارهای روز دست خوش تغییرات جزئی شده که شاید افزایش قیمت چند ده میلیونی را توجیه نکند اما ظاهر زیباتر و جذاب‌تری ایجاد نموده است.

رنو ساندرو استپ وی

کاسه‌چراغ‌های مشکی رنگ، سپرهای اسپرت با کاور مشکی و دیفیوزر نمایشی، زه محافظ گلگیرها، رکاب جانبی، دست‌گیره درب‌ها و آینه‌های جانبی نقره‌ای، روف‌رک‌های روی سقف و افزایش حدود 2 و نیم سانتی‌متری ارتفاع از جمله تفاوت‌های ظاهری میان نسخه استپ‌وی با مدل ساده هستند که چهره نماینده داچیا را مقداری اسپرت‌تر و به‌روزتر از برادرش نشان می‌دهد. البته ساندرو هنوز هم با این تزئینات اضافه قادر نیست از نظر زیبایی با سایر هاچ‌بک‌کراس‌های خوش بر و روی چینی نظیر برلیانس C3 و ام وی ام X22 رقابت کند اما حداقل از چهره ساده و فاقد هرگونه هیجان نسخه ساده خود فاصله گرفته است.

مشخصات رنو ساندرو استپ وی

ساندرو استپ‌وی از نظر مشخصات فنی مشابه ساندرو معمولی است و به غیر از تفاوت اندک در سیستم تعلیق و ارتفاع مقداری بالاتر، اختلاف دیگری با برادرش ندارد. البته اگر قصد خرید یک ساندرو دنده‌ای آن هم از نسخه‌های اولیه مجهز به گیربکس JH3 را داشته باشید باید به شما بگوئیم که نمونه استپ‌وی ارزش پرداخت هزینه اضافه را دارد چراکه روی آن از گیربکس بهتر JHQ استفاده شده و مشکلات روغن‌ریزی و سختی تعویض‌ها دیده نمی‌شود. اما از نیمه‌های سال 1396 مدل ساده ساندرو هم به جعبه‌دنده جدیدتر مشابه استپ‌وی با کلاچ هیدرولیکی تجهیز گردید تا اختلاف میان دو برادر به همان تفاوت‌ها ظاهری و ارتفاع سیستم تعلیق محدود گردد. پیشرانه این محصول نیز همان مدل معروف K4M کار شده روی تندر 90 است که شاید به نسبت محصولات امروزی چندان مدرن به نظر نرسد اما بواسطه حضور طولانی در بازار داخل از نظر وفور قطعات یدکی شرایط مناسبی به دست آورده است. ضمن اینکه K4M در طول این مدت ثابت کرده با بنزین‌های نه چندان با کیفیت وطنی و شرایط آب و هوای خاص کشورمان سازگار است و به این زودی‌ها دچار مشکل و خرابی نمیشود.

موتور رنو ساندرو استپ وی

در هر صورت زیر پدال گاز ساندرو 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داریم که برای جثه نسبتاً کوچک و وزن کمتر از 1.2 تن اتومبیل کافی به نظر می‌رسد. البته نسخه دستی به لطف یک دنده بیشتر و در نتیجه فاصله میان ضرائب کوتاه‌تر و همچنین پرت انرژی کمتر، اندکی چالاک‌تر است و میتواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا صد حدود 10.5 ثانیه (در شرایط بنزین و ارتفاع تهران این زمان اندکی طولانی‌تر خواهد شد) را ثبت نماید اما مدل اتوماتیک حدود 1 ثانیه کندتر است. گیربکس اتوماتیک AL4 ساندرو هم علیرغم اشتراکات بسیار با مدل کار شده روی پژو 206 هماهنگی بهتری با موتور بدست آورده و تعویض‌های نرم‌تری انجام میدهد اما همچنان تعداد کم دنده‌هایش یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.
از دیگر مشخصات فنی رنو ساندرو استپ‌وی میتوان به ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای و سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و میله پیچشی با مقطع H شکل عقب اشاره نمود. این مجموعه برای سواری عادی و خانوادگی عملکرد نرم و مطمئنی از خود نشان میدهند، اما در هنگام رانندگی اسپرت و پرتنش اوضاع مقداری تغییر میکند و کاسه‌ای بودن ترمزهای عقب در کنار ساختار ساده تعلیق و نبود سیستم‌های پایداری کمکی الکترونیکی راننده ساندرو را در موضع ضعف نسبی قرار خواهد داد. در واقع ساندرو علیرغم توانایی‌های حرکتی قابل قبول، برای رانندگی اسپرت ساخته نشده و بهتر است چالش‌های اینچنینی را به نماینده اقتصادی رنو تحمیل نکنید. با این حال رفتار ساندرو (بخصوص در نسخه استپ‌وی) در برابر دست اندازهای پرشمار شهری و حتی مسیرهای خاکی روستایی قابل قبول است و به خوبی از پس جذب ضربات وارده برمی‌آید.

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی

نام خودرو
رنو ساندرو استپ وی
کشور سازنده
پرچم کشورفرانسه
سال (طراحی)
2009
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1598 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
11.5 ثانیه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت
وزن
1193 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4024 طول - 1753 عرض - 1584 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2588 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین رنو ساندرو استپ وی

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 50 لیتر
  • یورو 4
  • 158 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات رنو ساندرو استپ وی

متاسفانه رنو ساندرو در بحث امکانات جانبی حرف چندانی برای گفتن ندارد و در برابر رقبای مجهزی نظیر ام وی ام X22 با اختلاف وحشتناکی شکست میخورد. مدل گران‌تر استپ‌وی هم در این پارامتر شرایط بهتری ارائه نمیکند و با داشتن آپشن‌های بسیار ساده و ابتدایی نظیر: ایربگ راننده و سرنشینان کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه دستی و مواردی از این دست یارای رقابت با چینی‌های پر زرق و برق این رده را نخواهد داشت. حتی آپشن‌های سفارشی مثل: کروز کنترل (برای نسخه اتومات)، دوربین دنده عقب، روکش‌های چرم و.. که در برابر پرداخت وجه اضافه روی مدل‌های جدیدتر ماشین نصب شده‌اند هم نمیتواند ساندرو را به سطح رقبای این بخش از بازار برساند.
در خصوص ایمنی هم باید گفت که داچیا ساندرو در سال 2009 توسط Euro-NCAP مورد آزمایش قرار گرفته و موفق شده 3 ستاره از 5 ستاره این موسسه معتبر را بدست آورد. البته اگر نماینده رنو یک بار دیگر و با استاندارهای سخت‌گیرانه امروزی مورد تست قرار گیرد احتمالاً نمره کمتری کسب خواهد نمود اما با این حال همچنان می‌شود مقاومت بدنه و شاسی ساندرو را قابل قبول توصیف کرد.

امکانات رنو ساندرو استپ وی

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
کنترل سیستم صوتی روی فرمان - USB - قابلیت پخش CD - به همراه 4 بلندگو
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب کاسه ای - ABS
دیگر امکانات
رینگ 15 اینچی آلومینیومی - سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی - چراغ مه شکن جلو - آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن -

رقبای رنو ساندرو استپ وی در بازار

شاید اولین رقیب رنو ساندرو استپ‌وی، برادر ساده‌ترش یعنی ساندرو معمولی باشد چراکه آن محصول هم مشخصات فنی مشابه را با قیمت ارزان‌تر به شما ارزانی خواهد داشت. در واقع برای افرادی که به ظاهر خیلی اهمیت میدهند خودروهای چینی بسیار زیباتر و جذاب‌تر از ساندرو در بازار موجود است و برای آنهایی که ویژگی‌های اقتصادی را در اولویت قرار داده‌اند شاید این چند قطعه پلاستیکی و اندک ارتفاع بیشتر نسخه استپ‌وی به اندازه اختلاف قیمت چند ده میلیونی توجیه نداشته باشد. با این حال در شرایط امروزی کراس‌اوور‌سواری به قدری مد شده که شاید حتی فقط برچسب عبارت کراس روی بدنه هم برای قانع کردن مشتریان جهت پرداخت پول بیشتر، کافی باشد چه برسد به اینکه ساندرو چند قطعه اضافه و از همه مهم‌تر اندکی ارتفاع بیشتر هم دارد. خوب پس تا اینجا فرض را بر این میگذاریم که این ماشین موفق شده برادر قدکوتاه‌تر خود را پشت سر بگذارد. این بار رقبای شرقی نظیر ام وی ام X22 و برلیانس C3 با طراحی بسیار مدرن‌تر داخلی و خارجی و آپشن‌های پرشمار سر راه فرزند رنو قرار میگیرند. تازه جک S3 هم از قلم نیندازیم. بخصوص که برتری آپشن‌های X22 و S3 صرفاً مربوط به موارد فانتزی نظیر سانروف نمی‌شود و در مباحث ایمنی نظیر نمایش وضعیت باد تایرها و کنترل پایداری هوشمند نیز ادامه می‌یابد. با این حال ساندرو استپ‌وی ویژگی دارد که هیچ کدام از آنها ندارند و آن دوام بالا و جان سخت بودن تحت هر شرایطی است که استپ‌وی را به گزینه‌ای قابل اعتماد در این رده تبدیل کرده است. در واقع ساندرو تنها با همین برگ برنده موفق شده در برابر این رقبای قدر مقاومت کند و با توجه به استهلاک پایین قطعات، با افت قیمت کمتری در بازار دست دوم‌ها روبرو شود.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • 390,000,000 تومان - بروز رسانی در جمعه 31 فروردین
  • پارس خودرو

سوالات متداول

موتور رنو ساندرو استپ وی چیست؟

زیر کاپوت رنو ساندرو استپ‌وی با همان پیشرانه K4M تندر روبرو میشویم که شاید از نظر اعداد و ارقام حرف خاصی در برابر رقبای توربو خود نداشته باشد اما نکته مثبت اینجاست که این پیشرانه برای سالهای طولانی در بازارمان حضور داشته و در شرایط خاص آب و هوایی و بنزین وطنی، مقاومت و بازدهی خوبی از خود نشان داده است. ضمناً این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ تنفس طبیعی، قادر است در بهترین حالت 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید که برای وزن نه چندان سنگین ساندرو استپ‌وی کافی به نظر می‌رسد.

گیربکس رنو ساندرو استپ‌وی از چه نوعی است؟

رنو ساندرو با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک روانه بازار شده است که مدل دستی با کد JHQ و اتومات با نام AL4 شناخته میشوند

رنو ساندرو استپ‌وی از نظر ایمنی در چه سطحی قرار دارد؟

رنو ساندرو موفق شده 3 ستاره ایمنی از 5 ستاره موسسه معتبر Euro-NCAP را بدست آورد که هرچند این امتیاز بر مبنای استاندارهای سال 2009 میلادی کسب شده‌ اما همچنان باعث امیدواری است

رنو ساندرو ساده با مدل استپ‌وی چه تفاوتی دارد؟

ساندرو استپ‌وی از نظر مشخصات فنی مشابه نسخه معمولی است و به غیر از تفاوت اندک در سیستم تعلیق و ارتفاع مقداری بالاتر، اختلاف دیگری با برادرش ندارد، اما از نظر ظاهری شاخصه‌هایی نظیر: کاسه‌چراغ‌های مشکی‌رنگ، سپرهای اسپرت با کاور مشکی و دیفیوزر نمایشی، زه محافظ گلگیرها، رکاب جانبی، دست‌گیره درب‌ها و آینه‌های جانبی نقره‌ای، روف‌رک‌های روی سقف و افزایش حدود 2 و نیم سانتی‌متری ارتفاع باعث شده‌اند که نمونه هاچ‌بک‌کراس تاحدودی اسپرت‌تر و به‌روزتر از برادرش دیده شود. البته برای دست‌یابی به این بهبود ظاهری باید چیزی در حدود 10 درصد هزینه بیشتر نسبت به مدل ساده پرداخت کنید. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که مدل منوال ساندرو در ابتدا از گیربکس JH3 با کلاچ سیمی بهره می‌برد که در برابر نسخه JHQ کار شده روی استپ‌وی ضعف‌هایی نظیر روغن‌ریزی را داشت اما از اواسط سال 1396 هر دو نسخه ساندرو با گیربکس دنده‌ای مشابه یعنی JHQ تولید شدند

نظرات کاربران

157 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/16
سلام ،میخواستم بدونم این مدل ماشین شاسی هست یا هاچ بکه
1395/8/22
یه چیزی بین این دوتا که گفتی که اسمش میشه کراس اوور
1398/6/20
دوره این اتو اشغال ها تمومه اینم میشه مثل مگان من تا پارسال تو خیابون کلی ال نود میدیدم الان نیست شدن همه بخاطر اینکه رنو از ایران رفته دارن میفروشن یا داخلی بخرن یا چینی البته ماشین مالی نیست فقط خر کار نه هندلینگ و کیفیت سواری خیلی چینی ها مثل جکو داره نه قدرت نه جاداری نه هیکل در کل پولتو میدی شتر گاو پلنگ من باشم حتی دو برابر قیمت میدم اس 5 یا اس 3 حالم از این اتو اشغال های داخلی و داچیا بهم میخوره
1395/8/28
سلام. بزارین کسانی که ندارن بد بگن.ساندرو 4 ستاره کیفیت گرفته یعنی با کیفیت ترین خودرویی که در ایرن مونتاژ میشه هست.توی هر خیابوم که یکی هست زیاد شده ولی حیف سایپا کلا تنوع رنگ نداره تولیداتش.
1395/10/26
سلام.خاک تو سرما ایرانی که این برای ما شده با کیفیت ترین ماشین ایران بنده خدا این چیه ماشین هست که 60 میلیون بدیم این یک سنسور دنده عقب ساده نداره داشبورد پیکان قشنگ تر هست قیافه هم که نداره پس این ماشین چی داره که شما داری می گی؟ دوتا ایربگ داره که پراید بارم داره کجاش ایمنی هست جنس داشبوردم که آشغال هست شما سوار بشو ببین بعد نظر بده از لحاظ موتوری هم با 206 ال90 هیچ فرقی نمی کنه فقط بخاطر اینه اسمش رنو هست ای این شرکت سایپا و ایران خودرو مردم و تیغ میزنن
1395/11/5
برند رنو یکی از بدترین شرکتای خودروسازی....همونی که رنو پی کی میزد که تو سربالایی بالا نمیرفت حالا شده با اصالت....به نظرم ماشین چینی خیلی سرتره...تو این مدت کم خیلی پیشرفت کردن ولی رنو داره درجا میزنه....قیافشم که شبیه ژیانه
1395/11/18
من نزدیک یکساله دارمش.واقعا مفتشم گرونه.خیلی بده مثل همه ماشینای ایرانی
1395/12/6
بهتر از ماشین های هم رده قیمتیش هست
1395/9/26
سلام یه سوال دارم
موتور و گیر بکس این ماشین ، موتور و گیر بکس تندر نود هستش؟
اخه جفتشون 1598 سی سی هستش و 4 سرعته اتومات
رنو ساندرو استب وی ، 1600 سی سی دیزلی داره و 900 سی سی بنزینی
لطفا راهنمایی کنید
1398/9/25
هیچ فرقی نداره
بقول قدیمیا خرهمن خره فقط پالونش عوش شده
1395/9/30
این همه پول بدی آخرم هاچبک ال ۹۰ سوار شی....چه فکر میکنه کسی که اینو خریده....
1395/10/24
به اندازه ی پولی که بدی آش میخوری
1395/11/22
فکر میکنه با بودجه 60 تومنی چینی نخره!
1396/1/4
می گه خر چه داند قیمت نقل نبات
1397/9/18
اول سوار شد یه دور بزن بعد نظر بده
1395/10/14
اگر ساندرو جهانی با اون آپشن ها بود به این قیمت می ارزید.ولی اینکه همون ال نود هاچبک تپل شده است!!
1397/12/26
ما ایرانیان خیلی گناه داریم هیچ کسی هم بفکر ما نیست.این جماعت حاکم هم از کجا آمدن که به ما به چشم گله گوسفند نگاه می کنه فقط بدوشه خودمان هم به فکر نیستیم خُب خاک بر سر نخر زورت سر خودت که میرسه چرا میخری پول میریزی توی گلوی این اجنبی های وطنی بعد گله هم نکن.خاک بر سر من که این جور هموطنیهایی دارم یه مشت احمق
1395/10/19
كلا اين قيمت 65 ميليون نمي ارزه. خيلي ساده و بي امكاناته. همون ال 90 اتوماته با حدود 15 ميليون اختلاف قيمت بيشتر !. هزينه نگهداري و تعميرات خودروهاي خانواده رنو هم زياده. از تعميركاراي ال 90 بپرسيد.
الآن دوره ماشينهاي آپشن داره. در عوض اينو با اچ 30 كراس ايران خودرو مقايسه كنيد. اچ سي موتورش TU5 و اصالتا فرانسويه. گيربكس اتومات ژاپني عالي كه خيلي نرم دنده عوض ميكنه. آپشنهاي زياد، خدمات پس از فروش مناسب و قطعات فراوان در تمام نقاط ايران. داراي قشنگي متعارف و نهايتا با همه اينها فقط 45 ميليون قيمتشه. مگه غير از مشخصات فني خوب و استهلاك كم و خدمات و قيمت و زيبايي و آپشنهاي مناسب، آيتم ديگه اي براي انتخاب مهمه؟
ديگه دوره كالاهاي چيني بي كيفيت گذشت. شاهدش گوشيهاي موبايله كه اولش مردم استقبال نمي كردند ولي الآن مردم با نصف قيمت سامسونگ، گوشيهاي چيني خيلي خوبي مثل هوآوي تهيه مي كنند. ايكاش صنعت مملكتمون رشد كنه و مجبور نباشيم كالاهاي ديگران رو بخريم. ولي وقتي حق انتخاب زيادي نداريم، بايد واقع نگر باشيم. نذاريم بازار برامون تعيين تكليف كنه كه ماشين چه رنگي بخريم يا نگران اين باشيم كه موقع فروش بازارش چه جوريه؟
1395/11/23
ولی قبول کنید ماشین با کلاس و سر سنگینیه نسبت به ماشین های چینی
1396/1/14
با ابتداي صحبتتون موافقم اين ماشين نهايت همان قيمت كارخانه ارزش خريد داره اما خودرو هاي رنو جز كم استهلاك ترين خودرو ها هستن و تا ٥ ٦سال هيچگونه خرجي ندارند اگر هم قطعات گرون تري نسبت ب رقبا دارن مطمئن باشيد كيفيتشون هم ب مراتب بيشتره.
اما در مورد اچ سي وجود موتور tu5 چيني شده نميتونه به ماشين اصالت فرانسوي بودن بده و در ضمن گيربكس بسيار خوبه aisin هيچگونه هماهنگي با موتور و اتاق خودرو نداره. در ضمن اچ سي جديدا و به تعداد محدود وارد بازار شده پس ب هيچ عنوان برتري در زمينه خدمات و فراواني قطعات نسبت ب ساندرو يا تندر نداره و شما تو تهران هم براي پيدا كردن قطعه مورد نظرتون ب مشكل ميخوريد چه برسه ب شهرستان . اما در آخر عرض كنم خدمتتون كه اگر ساندرو تا مدت زيادي در ٢رنگ عرضه ميشد و حق انتخاب مشتري رو محدود كرده بود به خاطر سخت گيري هاي طرف فرانسوي در بالا بردن كيفيت ساير رنگ ها در سطح جهاني بود كه اخيرا سطح تجهيزات اتاق رنگ پارسخودرو ارتقا پيدا كرد و مجوز توليد با ساير رنگ ها هم توسط رنو صادر شد.
1395/10/22
سلام ایا این ماشین دور پیچ سر نمی خوره مثل ال 90.ایا این مدل بهتره یا ساده؟من خودم ساده شو دارم ازش هم راضیم.
1395/10/29
یه بررسی خوندم فکر کنم عصر ایران بود. کسی که اینو تست میکنه میگه سر پیچ عقب ماشین گیج نمیشه.
البته اگه سایت های رانندگی حرفه ای رو بررسی کنید فوت و فن های سر پیچ رو می فهمید.
هر ماشین قلق خودش رو داره.
من دارم استپ وی بر میدارم بااینکه از ماشین های چینی آپشن های کمتری داره ولی فکر کنم ماشین اصیل با این هزینه یکی از بهترین گزینه ها همین ماشین باشه
1395/11/16
خیلی جالبه که بسیاری حرف از اصالت میزنن، هرکس یه کمی صفحات وب رو دیده باشه و یه کمی تخت گاز نگاه کرده باشه، میدونه که ساندرو و تندر (یا همون لوگان) ساخت داچیای رومانی هستن که زیر مجموعه رنو است و از پلت فرم های تاریخ مصرف گذشته رنو استفاده میکنه و ماشین هاش تو خود اروپا با برند داچیا عرضه میشن و تو کشورهایی مثل ایران و روسیه یه لوگوی رنو می چسبونن روشون، و از این نظر فرقی بین این شرکت با شرکت های چینی که از پلت فرم های نسل قبل محصولات ژاپنی و فرانسوی استفاده میکنند ، نیست .درسته ماشین با کیفیتی هست، کلا خودروسازهای ایرانی دو سه سری اول هر ماشین جدیدی رو خوب میزنن چون هنوز راه خراب کردنش رو بلد نیستن، ولی بعدا که یاد گرفتن خرابش میکنن، و همچنین از نبود اپشن خیلی رنج می بره و قیمت گذاری اش فوق العاده غیر رقابتیه،ماشین باید در حدود قیمتی عرضه میشد که با ماشینی مثل پژو 207 رقابت کنه ، نه جک جی فایو اتوماتیک.
1395/12/6
من حدود دو ماهيست كه ساندرو استپ وي سوارمي شوم مصرف سوخت اين ماشين هر صد ميلومتر دوازده به بالاست
1395/11/25
چقدر عالی دارن این آشغال ها رو به مردم قالب میکنن و مردم هم لذت میبرن و گلو پاره میکنن برای این اسباب بازی. ال 90 جایگزین پراید قیمتش الان شده همسان یک زمان کمری جی ال. اینم یک روزی میشه جایگزین اپتیما انگار!!
1395/12/4
سلام به همگی.من الان تا ۷۰ تومن بودجه برای خرید خودرو دارم و میخواستم یه ماشین بگیرم.با کلی گشت و گذار تو اینترنت فهمیدم بهترین ماشین تو این رنج قیمت البته یه خورده کمتر همین ماشین استپ وی هست.البته به غیر از ماشین های چینی. ولی تو خیلی از جاها نظرات دوستان رو خوندم که میگفتن این ماشین خوبی نیست و ارزش خرید نداره و امثال این صحبتا. الان من از دوستان یه سوالی دارم. میتونین به من بگین تو این رنج قیمتی که عرض کردم چه ماشینی بخرم خوبه؟؟بعد اینکه ایا ماشین های چینی تو این رده ماشین های خوبی هستن؟؟ بعدا برا فروششون به مشکل و افت شدید قیمت نمیخورم؟؟
ممنون میشم یکی کمکم کنه چون واقعا موندم چی بگیرم
1395/12/6
استپ وی ماشین خوبی ولی نه با قیمت 62 .همون قیمت 52 کارخونه هم براش زیادهو ولی با 70 میشه سیمبل 2016 صفر شرکت رنو بخری میدونم یه مدلش 71 هستش ویا میتونی سراتو 2000 سایپا رو بخری ولی اون90 تومنه 50 نقد الباقی بدون بهره 40
1396/1/9
بنظرم محصولات رنو خودش اپشن هاي خوبي داره، مثلا رنو سيمبل ماشين فوق العاده ايه، قيمتش حدود ٧٣ميليونه
1396/1/22
رنو سیمبل که نگین خودرو میده 71 یکی از اپشنهاش شیشه بالا بر عقبش قرقره ای هست که میتونی باهاش خاطره بازی کنی مثلا به بچت بگی ما پیکان داشتیم شیشه بالا و پایین بردنش ورزش حساب میشد حالا رنو هم اومده کپی زده
1396/1/31
تو این رنج جک جی5 اتوماتیک عالیه من خودم 3ساله دارم واقعا عالیه و هیچ مشکلی نداشته موتور و گیربکسش ساخت میتسوبیشی ژاپن و سیستم برقی بوش آلمان و طراحی ظاهری پینین فارینا ایتالیا که باعث میشه خیلی بهتر از رقیب هاش باشه
1395/12/6
درود بر همه دوستان،بعضي از دوستان در مورد استپ وي نظر خوبي ندارن و بنده قصد گرقتن اين خودرو رو با خريدن حواله با چهار ميليون گرانتر دارم ميتونيد بهتر و كارشناسي تر راهنمايي كنيد و در اين حدود قيمت چه ماشينهايي ميتونم بخرم؟ممنون
1395/12/8
با سلام خدمت همه دوستان ، من فکر میکنم اکثر مردم پی بردن که استپ وی با توجه به قیمتش مخصوصا اتومات آن در حال حاضر پرطرفدارترین خودروی ایران هست( درمیان سایر خودروهای بی کیفیت) به عنوان مثال شما هر ماشینی را بخوا ید به راحتی میتونید با قیمت کارخانه تازه کلی هم التماس میکنند خرید کنید ولی ثبت نام استپ وی برای مردم عادی فکر کنم محال هست الانم هرچی دلال سایپا و نمایندگی هست فقط روی این ماشین کلید کردن( با توجه به اختلاف۱۲میلیونی با بازار) پس خودمون رو گول نزنیم اگر کسی بتونه ثبت نامی این خودرو رو بخره از همه لحاظ سود کرده وگرنه به قیمت بازار آن صرف نداره!!!
1395/12/11
سلام خدمت مردم شریف و صبور ایران . بنده یک مقایسه ساده بین بهترین نوع تندر یعنی رنو ساندرو استپ وی اتومات و جک جی 5 اتومات انجام می دم بعد خودتون تصمیم بگیرین . استپ وی : 105 اسب بخار قدرت ، 140 نیوتن گشتاور - ترمز عقب کاسه ای ، بدون سانروف ، بدون مه شکن عقب ، شتاب 11/5 ، حداکثر سرعت 170 ، مصرف ترکیبی 8.3 ، بدون زیبایی داشبورد ولی با کیفیت خوب قطعات و مونتاژ . جک : طراحی پنین فارینا ایتالیا ، موتور تحت لیسانس میتسوبیشی ، 141 اسب بخار قدرت ، 165 نیوتن گشتاور ، چهارچرخ دیسک ، سیستم پایداری ترمز ، سانروف ، مه شکن جلو و عقب ، شتاب زیر 11 ثانیه ، مصرف ترکیبی 7.6 ، جادار و نمای داخلی و بیرونی خودرو زیبا ، کیفیت مونتاژ خوب . ولی به اسم خودرو چینی . بنده نماینده کرمان موتور نیستم و فرقی برام نداره که شما کدوم رو انتخاب می کنین .لطفا قبل از نظر دادن در خصوص صحت صحبتهای بنده تحقیق کنید و اینکه گفته میشه لوازم چینی کیفیت نداره اکثرا در خصوص اجناس با قیمت زیر یک میلیون تومان هست .فقط خواستم مردم شریف ایران در این رنج قیمت ، بهترین انتخاب رو داشته باشن . ببخشید که طولانی شد . متشکرم .
1396/1/14
ممنون بابت اطلاعات غلطي كه ارزاني فرموديد..
ساندرو مه شكن عقب داره
سيستم پايداري ترمز جك دقيقا كي اختراع شده؟؟ منظور اگر توزيع نيرو باشه كه ساندرو هم داره
جك تو سرازيري هم نميتونه زير ١٢ثانيه شتاب بزنه
در عمل مصرف تركيبي جك بسيار بيشتر از ساندرو هست
دركل اگر كسي كيفيت و خدمات بهتري بخواد ميره دنبال ساندرو كسي هم اگر دنبال آپشن باشه ميره سراغ جك
1396/1/20
سلام من برادرم جک j5 اتومات داره و یکی از دوستانم ساندرو اتومات و هردو رو تست کردم ساندرو به مراتب بهتره عزیزم
1396/1/31
امیر جان حداقل نمیگفتی برادرت تا باور کنیم اگه میشه مراتب برتری ساندرو رو بگو ما هم بدونیم
همینقدر که ساندرو هنوز ترمزای کاسه ای داره نشون میده که چه تکنولوژی بالایی داره
1395/12/13
خودرو رنو استپ وی از لحاظ موتور خوب است ولی این خودرو هيچي آپشن ندارد اگر روی آن آشناهای مختلف نصب شود خیلی خوب ميشود
1395/12/14
سلام.
مراقب باشید بعد از خرید توی ذوقتون نخوره... چون ساندرو استپ وی همون ساندروی هاچ بک هست که فقط یکم شاسیش رو دستکاری کردن و سپرش رو رنگ سیاه زدن.... با موتور و امکانات کاملا مشابه...
موفق باشید.
1395/12/20
دوستانی که میگن خودرو چینی مث جک و اچ سی کراس خوبه ،ماشین اپشن دار خوبه و اولویت داره نسبت به ماشین ساده اما نه هر ماشینی مثلا چینیا هنوز به اون حد کیفیت نرسیدن من استپ وی سوار نشدم اما چهار سال 207 داشتم به اندازه ای اذیتم کرد که دیگه از ماشین داشتن متنفر شدم تو فامیل دو نفر یکی ال ۹۰ داره یکی جک j5 اونی که ال نود داره 5ساله ماشینش اخ نگفته اما جک کیفیت ال نودو نداشت بعد من به عنوان یه فرد تو یه کشور ورشکسته دنبال اپشن نیستم با این پول دنبال یه ماشین کم خرجم که جوا پس داده ماشین های خوب هم اختلاف 10 تومنی داره که یه تومنشم برای قشر من پول زیادیه البته باید بگم این ماشین به قیمت کارخونش میرزه
1395/12/21
با سلام استپ وی واقعا ماشین خوبیه ..فقط سانروف با دوربین دنده عقب کم داره..اون دوتا را اضافه کنن به قیمتش می ارزه
1395/12/26
سلام به نظر من ماشین خوبیه
1396/1/8
بنظرم نسبت به پولی که میدی یه ماشین اتوماتیک خوش تیپ فرانسوی میخری ، بهتر از ماشینای آشغال چینیه ، سواریشم خوبه
1396/2/7
علی آقا لطفا اگه اطلاعات نداری حرف مفت نزن برادر !! شما ۹۱ میلیون پول جور کن برو یه دستگاه لیفان ۸۲۰ بخر وسوار شو اونوقت فتوا صادر کن ماشین آشغال چینی!! دوست گرامی اونی که شنیدی جنس آشغال چینی اون ماشین میلیونی نیست عزیزم اونا جنسای بنجول دست ساز بچه مدرسه ای و زیر پله چینی هاست که تاجرای ایرانی بخاطر سود بیشتر میرن وارد میکنن ..از قبیل پیچ گوشتی و سطل آشغال نایلونی و ساعت مچی ۶۰۰ تومنی و غیره !! کارخانه لیفان چین هنوز ده ساله نشده آخرین ماشینی که زده لیفان ۸۲۰ هست که من خودم ۹ماهه سوار میشم.من نظری روی رنو استپ وی که نسخه لاغر وکشیده ال ۹۰ خودمون هست ندارم حرفم رو فرمایش نادرست شماست که ماشین چندده میلیونی چینی رو با جنس چندهزارتومنی آشغال اشتباه گرفتی !! کسی که به ماشین جک اس ۵ و لیفان ۸۲۰ آشغال خطاب کنه یا تو این مملکت نیست ویا چشم وگوشش بسته وفقط مثل طوطی حرفای کوچه بازارو تکرار میکنه ..والسلام موفق باشی
1396/3/17
نظر شما صحیح
ولی شما خودروی اچ سی کراس رو سوار شدی که این حرف رو میزنی؟؟
خیلی بیشتر از ساندرو اپشن داره.موتورش مثل ساندرو 1.6 لیتری پژو هست. گیربکسش ایسن ژاپن از ساندرو قوی تر هست و...
1397/11/10
استپ وي ماشين خوبيه كاري نسيت به قيمتش. نمودنم چرا اصلا هر جا صحبت از قيمت ماشين ميشه خيليا با آشغالهاي چيني مقايسه ميكنن. آقا دوست داري چيني سوار باشي مباركت باشه ولي لطفا نيا در موردشون كامنت بده حالمون به هم ميخوره
1396/1/31
شکی توش نیست که رنو فرانسه خیلی سرتر از ماشین های بی پدر مادر کروز و جک5 این جور ماشیناس... کلا هیچ ماشینی تو ایران به قیمت خودش نیست ولی با شرایط موجود من کیفیت رنو رو به آپشن ماشینای تو این رنج ترجیح میدم
1396/2/2
نظرت عالی بود من همین کار را می کنم یه سانروف کم داره
1396/2/31
لطفا كسي كه خودش ماشين چيني ويا ساندرو استفاده نكرده نظر نده ساندرو همان ال 90 با كمي تغييرات در ظاهر . اينكه قيمتش با بازار فرق ميكنه اين حربه شركت هاي خوردرو سازي ايرانه كه بعداز يك سال كه خوب از پول شما استفاده كرد بعد خودروي با قيمت بالا وبدون اپشن هاي روز دنيا تحويل ميده شما هم خوشحال كه قيمت بازار با كارخونه متفاوته . ماشين هاي چيني حداقل اپشن هاي روز دنيا رو داره وقتي 5 سال گارانتي و 150 هزار كيلومتر گارانتي ميده به قطعاتش مطمئنه كه اين مدت بهت گارانتي ميده .ولي شركت هاي ايراني مش 4000 كيلومتر كه يك صبح تا ظهر تموم ميشه گارانتيش
1396/3/19
سلام . برادر و برادرا جسارته ولی این خودرو و ال نود مال کارخونه فرانسه رنو نیست ال نود و رنو ساندرو تو کشور رومانی تحت امتیاز اون کارخونه ماشینا پایین رده یعنی این دورو تحت نام خودش و کمی طراحی به ارث رسیده تولید میشه در فرانسه ال نود مدل های اولیه تولید میشد که بعد کلا تولید ماشین های پایین رده به دست کارخونه کشور رومانی افتاده
1396/2/7
سلام دوستان بنظر شما دنده اتوماتیک این خودرو بهتره یا دنده دستی آن ؟
1396/2/17
بستگی داره از ماشین چی بخوای
طبیعتا راحتی بیشتر با اتوماتیکه
اما شتاب بیشتر و مصرف کمتر (در مقایسه با اتوماتیکش) - البته نه زیاد- و قیمت کمتر دنده ای
1396/3/9
من اتومات دارم کاملا راضی هستم
1396/2/16
نزديك سه ماه است اتومات استيب وي گرفتم مصرف سوخت بسيار بالايي داره ولي از بقيه جهات مورد رضايت ميباشد و ماشبن نسبتا نرمي ميباشد
1396/3/2
به مرور کم میشه نگران نباش
1396/2/27
در خصوص کیفیت ماشین چینی سه سال کشنده البرز (دانگ فنگ)چینی از صفر داشتیم.علیرغم مراقبت ازش بلحاظ کیفیت و عمر قطعات ضعیف بود.یک بار موتور کامل تعمیر شد.گیربکس و دیفرانس تعمیر نیمه شد.پمپ باد خراب شد.نو گرفتیم سوراخ بود همون قبلی و تعمیر کردیم.نزدیک ۱۵ سال یک مدل از ولو داشتیم تو اون مدت نصف این عیبا رو نداشت با فشار کار بیشتر.اینو نوشتم که کیفیت به ظاهر و خوشگلی ماشین نیست.
1396/2/29
باسلام خدمت دوستان درکشور ما باید ماشینی بخری که ازلحاظ فنی مشکل نداشته باشد تاگرفتار مکانیک وتعمیرات نشوی درسته که ساندرو استپ وی آپشنای زیادومناسبی نداره ولی اقلا همینکه گرفتار تعمیرات وقطعات کم کیفیت نیستی باید راضی باشی
1396/3/1
من قبلا از عید سرفا بخاطر مسافرت یه استیپ وی اتومات خریدم -از لحاظ نرم بودن -کولر-بخاری-و موتور خوبش و هم سواری راضیم -مصرفش اوایل بیشتر بود داره بهتر میشه و این طبیعیه -خوب این موتور و گریبکس امتاحن داده هستن و بنظرم عالیه -اتاقش هم نسبتا خوبه -آپشن نداره خخخ تنها ایراد این ماشینه تا الان منو درگیر کرده که چرا مولتی مدیا یا دوربین دنده عقب نداره حداقل -که میشه روش نصب کرد یعنی سیم پیچی ماشین اجازه میده شما هر آپشنی اضافه کنی -دوستان عزیز ماشینش خوبه وقتی تندر ال 90پارس خودرو 45 میلیونه خوب این ماشین باید 55 م باشه -همین که نگران نیستی فردا تو جاده بمونی خوبه -میشه با این پول خودرهای پرآپشن چینی هم خرید ولی یکی بد دربیاد شاید ماشین شما باشه -مطمعن باشید استیپ وی رو نخواهید شنید که مشکلی براش پیش اومده مثلا یکی بنویسه که من استیپ وی خریدم ولی سیم کشی ایراد داشت -صدای گیربکس زوزه داره -موتور داغ میکنه -این موارد در ماشینهای چینی در حد 5درصد هم هست ولی این ماشین نخواهید دید و شنید -آپشن کمه ولی هرچی داره خوب گذاشته -بقیه رو هم میتونی اضافه کنی -البته در مدل 96 آپشناشم تکمیله -
1396/3/7
سلام دوستان بنظر شما گیربکس دستی استپ وی همان کیفیت اتوماتیک را داره یا نه؟
1396/3/8
با عرض سلام وتشکر از نظرات دوستان عزیز. میخاستم از شما دوستان بپرسم که همین ال نود های معمولی چطوره ؟ایا کیفیت رنو ساندرو رو داره یا کلا یکیه فرقی نداره فقط ظاهرش متفاوته ؟اگر فقط ظاهر متفاوت باشه .ایا بهتر نیست همون ال نود معمولی رو بخرم ؟لطفا راهنمایی بفرمایید .بسیار متشکرم
1396/3/8
باسلام
میخواستم بدونم میشه قبل ازتحویل گرفتن استپ وی میشه سفارش دادبجای ضبط صوت مانیتورنصب کنن ومن مابه التفاوتش روپرداخت کنم ؟؟؟
اصلادرمدلهای96قراره مانیتوربزارن روش؟؟
1396/3/8
با سلام خدمت دوستان عزیز. تو رو خدا یکی بگه مثلا این اندرو با اون قیافه زغارتش خداوکیلی حیف نیس 62میلیون پول بابتش میدین.داشبوردش تقریبا مثل همون ال90هست حتی کیلومترش عین همون ال90 فقط رنگش عوض کردن موتورم که همونه.خدمت اون دوستان عزیزی که میگن چینی بده.آغا چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.هیچ وقت حاضر نمیشه بخاطر چند تا ماشین خودشو خراب کنه.قبول دارم مدل های قدیمی چینی واقعا افتضاح بودن ولی الان خدایش خیلی خوب شدن مثلا اریزو 5سال گارانتی داره.خب مرض ندارن که این جوری گارانتیش میکنن.خداوکیلی اول فک کنید بعد حرف بزنید
1396/3/25
نگران نباش. بالاخره آریزو ۵ شما هم فروش میره!
1396/4/8
داداش چيني عاليه اما برا ٢ سال. اريزو شما بعد دو سال تو سربالايي ها كم نياره صلوات. يعني ماشي چيني از فراسنوي بهتره؟!
1396/4/28
دوست عزيز... داغ ماشين چيني رو بايد از مني كه يه ساله گراتارشم بپرسي.. ٧٠٠٠٠٠٠٠ هزينه در ٣ سال ... تازه با احتساب گارانتي...
1396/3/9
دوستان سلام
من حدود 10 روز هست یک استپ وی صفر خریدم (ثبت نامی ) صدای موتور خصوصا وقتی گرم است درشته به نمایندگی هم مراجعه کردم گفتند عادی و کلا موتور استپ وی اینجوریه لطفا کسی اگه تجربه ای درا ین زمینه داره ارائه کنه ضمنا ماشین نسبتآ راحتی است
1396/3/9
دوستان عزيز
17 سال سابقه كار در بزرگترين خودروسازي خاورميانه رو دارم
هيچ ادعايي هم ندارم اما لازم دونستم چند نكته اساسي رو در خصوص خودرو خدمتتون بگم . هرچند همه شما عزيزان سروران بنده هستيد و از بنده بيشتر ميدونيد :
چند عامل در انتخاب خودرو نقش اساسي داره
1-كلاس خودرو
2-سطح ايمني خودرو
3-مصرف خودرو
4-قيمت خودرو
5-خدمات پس از فروش
6-افت قيمتي خودرو
7-تكنولوژي بكار گرفته در خودرو

حال ميتوانيم بين برندهاي موجود در ايران در رنج قيمتي 45/60 ميليون بررسي لازم را داشته باشيم
شركت رنو در ايران پس از رنو21 كه بعنوان تاكسي وارد ايران شدند سالهاي زيادي مورد توجه قرار نگرفت
اين شركت پس از جوينت شدن با نيسان ژاپن و بهره گرفتن از مديران برجسته توانست در زمينه قواي محركه و سيستم انتقال قدرت در مسابقات فرمول يك درخشش خوبي داشته باشد و توانست مجددا برند خود را تا حدودي مطرح سازد .
در ايران از سال86 با توليد محصول ال 90 ، رنو توانست مجددا مشتريان خود را بازيابي كند
شعار خودروي باكيفيت براي همه طبقات جامعه باعث شد تا رنو با بهره گيري از تكنيكهاي روز با كاهش هزينه هاي اضافي و ارزان سازيهاي مجاز نه فقط قيمتها را در حد جامعه متوسط و ضعيف حفظ كند بلكه با استفاده از دانش طراحي خود در قواي محركه و سيستم انتقال قدرت ، كيفيت را براي مشتريان خود به ارمغان آورد .
فروش موفق ال 90 در ايران و رضايت كامل مشتريان باعث شد تا محصول بعدي آن يعني ساندرو مورد استقبال قرار گيرد
اما ساندرو استپ وي :
اين محصول از نظر ابعادي 50 ميليمتري در ارتفاع از ساندرو بلندتر است
اما علاوه بر اين تغيير تغييرات ديگري هم در استپ وي ميشه مشاهده كرد
فلاپ هاي دور گلگير
ركاب
باربند
دفیوز عقب و جلو
تریم مشکی زیر سپر
دودي شدن چراغهاي جلو
*****************
غير از اين تفاوتها تفاوت اصلي استپ وي با ساندرو در گيربكس آنها ميباشد
يكي از ضعفهاي ال 90 استفاده از گردگير در پلوس در قسمت اتصال به گيربكس ميباشد ريسك پاره گي و خالي شدن روغن گيربكس بسيار زياداست و بعضا منجربه به سوختن گيربكس هم شده است
در استپ وي جهت آببندي از كاسه نمد بهره گرفته شده است كه عملا اين ريسك به صفر رسيده است
همچنين در گيربكس دنده ايي استپ وي سيستم تغيير دنده بوسيله كابل ميباشد كه باعث بالا رفتن سرعت و استهلاك پايين و كاهش مصرف سوخت ميشود .
با توجه به افزايش ارتفاع سيستم تعليق استپ وي نسبت به ساندرو تغيير كرده است
علاوه بر تغييرات ظاهري گفته شده در بالا شكل گل رينگهاي استپ وي نيز تغيير كرده است .
شايد اختلاف قيمت ساندرو و استپ وي منطقي بنظر نرسد لذا يادمان باشد كه اينجا ايران است .
در خصوص محصولات چيني بحث مفصل است كه اگر مشخصات انتخاب خودروي شما درست باشد قطعا در رنج قيمتي 45/60 محصول ساندرو و ساندرو استپ وي انتخاب بي چون و چراي شما خواهد بود .
1396/4/2
سلام، در کل به نظر شما،ساندرو استپ وی ،دنده اتوماتیک بهتر هست یا دنده معمولی؟
1396/4/23
سلام تو رنج 60 تومن انتخابهای بهتری هم میشه داشت از جمله تویوتا کرولا و مزدا 3 اتاق قدیم بویژه که این ماشین گیربکس اتوماتش 4 نده داره نه پنج تا و مزدا 3 از نظر ایمنی با شش ایربگ و شتاب و کیفیت ساخت اتاق و قطعات و مصرف سوخت هفت لیتر و گیربکس عالی اگر از ین سر نباشه کمتر هم نیست .
1396/3/10
با سلام خدمت دوستان
من قصد خرید استپ وی دارم اما چند تن از دوستان که دارن و من خودم هم پشتش نشستم صدای موتور بیشتری نسبت به ال90 داره ؛آیا موتورش همون موتور ال90هست یا موتور پارس تندر؟اگه کسی میدونه اطلاعاتی بده،ممنون
1396/3/15
سلام دوستان من میخوام یه استپ وی اتوماتیک بخرم ایا گارانتی هم داره ? اگر داره چه مدت هست ? در ضمن هزینه های جاری استپ وی اتوماتیک چقدر با استپ وی معمولی فرق دلره ?
1396/3/29
بله گارانتی داره دوسال ویا 40000 کیلومتر
1396/3/16
ببخشید از کی تاحالا ماشین ساخت و طراحی رومانی شده فرانسوی ؟ در ضمن اگر بخواهی با نگاهی باز به این خودرو نگاه کنی همه فقط به خاطر افت کم قیمتش تو خرید و فروش اونو میخرند که اونهم توطئه دلالان محترم خودروست . این ماشین اینقدر عقب موندس هنوز شیشه بالابرش وسط داشبورده و کیفیت قطعات داخل کابینش بسیار پائینه و هیچ فرقی با چینیهایی که میفرمائید ندارد لطفا واقع بین باشید
1396/4/3
جناب حرف شما مثل این می مونه که یکی بگه پارس خودرو چون اسمش پارس خودرو هست زیرمجموعه سایپا نیست همانطوری که پارس خودرو زیرمجموعه سایپا هست داچیا هم زیرمجموعه رنو می باشد من نه تندر دارم نه ساندرو اما این حرف شما رو خواستم یاداوری کنم که خودروهای اقتصادی رنو رو داچیا می زنه و هرجا دلش بخواد ارم رنو رو می زنه هرجا نخواد داچیا می تونید با تحیقی در سایتهای خارجی به قطعیت برسید
1396/4/13
داچیا رسما از 1999 به رنو پیوسته
1396/3/19
ظاهرش از اطراف آدمو یاد ژیان میندازه
1396/5/21
گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده
1396/3/20
با سلام به همه دوستان. من یه سوالی داشتم در خصوص گیربکس ساندرو استپ وی دنده ای ، من شنیدم که گیربکس استپ وی یه نسل جدیدی از گیربکس است و با ال90 و ساندرو فرق داره ، اگر کسی از دوستان اطلاعات دقیقی داره از گیربکس این ماشین ممنون میشم راهنمایی کنند.
1396/3/23
آقا وحید سلام در ساندرو استپ وی دنده دستی گیربکس بهینه سازی شده و مشکل روغن ریزی که در ال نود و ساندرو وجود داشت در این خودرو مرتفع شده ضمن اینکه کلاچ هیدرولیکی و بسیار نرم شده است
1396/3/31
من نمیدونم چرا این ماشین از تندر 90 گران قیمت تره همه چیزش مثل تندر 90 و تازه تندر 90 صندوق عقب بزرگ داره که این نداره چرا قیمتش از تندر اون هم این همه گران تره من نمیدونم
1396/6/6
با سلام
قربون متنت که کل حرف مارو زدی L90 خیلی به نظرم جذاب تره
1396/4/6
با سلام.من حوالشو خریدم.20 ام تحویل میگیرم.
خواهش میکنم راهنماییم کنید
1396/4/8
مباركتون باشه .
آببندي محصولات رنو كمي حوصله ميخواد
صداي موتور به مرور زمان كم ميشه
اطمينان بهتون ميدم از نظر فني راضيتون ميكنه اما شايد سادگي تريم داخليش كمي داتون بزنه ولي مطمئن باشيد شما هيچگاه در راه نميمانيد
1396/4/7
خداوکیلی با این پول یدونه ماکسیما دندهای تمیز بخر یعمر با عشقو اعتماد بنفس برونش مصرفشم برا کسی که 60 ملیون پول میده مهم نیس
1396/4/12
نمیدونم از کی تا حالا داچیا رومانی ماشین فرانسوی شناخته میشه؟
خودرو های داچیا لوگان (ال90)،داچیا ساندرو و داچیا داستر رو به عنوان رنو فرانسه توی بازار دارن به فروش میرسونن که خدا میدونه این کار زید سر کدوم شرکت تولید کننده هست.
البته تنها جای امید این است که داچیا زیر مجموعه رنو هست ولی این دلیلی قانع کننده نیست که برای اعتبار رنو در ایران اونو تحت برند رنو به فروش برسونن .
یه سرچ ساده توی اینترنت حرفم رو ثابت میکنه
1396/4/19
من آلمان زندگی میکنم و اینجا استپ وی و ساندرو معمولی و داستر زیاده. همشون هم با برند داچیا و همه هم میدونن که داچیا همون رنوست چون فقط بخاطر هزینه کارگری کمتر تو خط تولید رومانی تولید میشه. بهتره الکی ته دل دیگران رو خالی نکنیم.
1396/4/18
داچیا شرکت معتبری هست که طرح های اقتصادی رو برای بازارهای مشخص تولید میکنه نه کشورهای هدف محصولات رنو و در کشورهای شرق اروپا فروش خوبی داشته کشورهایی مثل ترکیه خود رومانی لهستان لیتوانی روسیه و حتی برزیل اما دلیل اینکه در این کشورهایی که عرض کردم موفق بوده کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب بوده هیچ یک از این کشورها بازار انحصاری خودرو ندارند و مردم ازادانه این برند رو انتخاب میکنند حال به این نکته میرسیم که مونتاژ پارس خودرو در حد رومانی میرسه پاسخ خیر هست و ایا حتی داچیا خودرو های به روزش رو حاضر هست در ایران با لیبل فیک به فروش برسونه باز هم پاسخ منفیه لذا دوستانی که به امید فرانسه بودن محصول سراغش میرن در تله ی بی اطلاعی خودشون افتادن هیچ یک از این محصولات منتاژی ایران در خط تولید داچیا فعال نیستند و همگی به روز شدن و همگی مدرن شدن و تنها محصول موفق داچیا در ایران وارداتی هست اون هم داستر هست که باز هم میگم برای جذب مشتری اقتصادی لیبل رنو نصب میشه روش
1396/4/22
سلام
كسي ميدونه كارخونه كي دوباره ثبت نام ميكنه واس استپ وي؟
1396/4/31
میشه یک نفر بگه الان من برای چی ال نود نگیرم و بیام اینو با همون ظاهر و کیفیت و صندوق کوچیکتر و گروونتر بگیرم؟
1396/7/11
کاملا با نظر شما موافقم.من اولین سری استپ وی اتومات را داشتم.بنظر من هم هیچ تفاوت فنی و برتری خاصی نسبت به تندر نداره، حتی لوازم بدنه اش هم کمیاب تر و گرونتره.تندر صندوق بزرگی هم داره.
1396/7/21
قربون دهنت از نظر موتور وسیستم ترمز کاملا مشابه هم هستن هیچ امکانات اضافی هم نداره چرا باید خریدش
1396/5/4
سلام من قصد خرید ساندرو استپ وی رو دارم . از چند نفر که پرسیدم گفتن این ماشین خیلی سریع چپ میکنه به علت ارتفاع نا مناسبش حتی از چندتا صافکارم پرسیدم همین نظرو دارن میخواستم بدونم کسی در این مورد چیزی میدونه . این موضوع حقیقت داره ؟
1396/5/6
آقا احسان من حدود ۲۰روز هست استپ وی دنده ای را تحویل گرفتم و یه سفر تا تبریز باهاش رفتم تا آببندی بشه سیستم تعلیق و پایداری این ماشین اونقدر خوبه که این مورد که شما فرمودید من اصلا مشاهده نکردم البته در پیچ های تند نه تنها با این ماشین با هر ماشین دیگه بایدبا سرعت مطمئنه رانندگی کنید
1396/5/6
با سلام نه اصلا این تور نیست ماشین کاملا استاندارد وخوبی هست و هیج مشکلی از لحاظ بدنه و فنی نداره وخیلی نرم و راحت هست.
1396/5/6
شما چند تا استپ وی چپی دیدی ؟
حرف زیاده ولی برای اطمینان حتما لاستیک پهن روش بزار منظورم 205 هست تا دلمگرانیت رفع بشه
تو قیمت زیر 55 میلیون بدون شک بهترین ماشین هست
1396/5/7
سلام من يه استپ وي اتومات گرفتم كاركردش هنوز به ٢٠٠٠ نرسيده ولي موقع ترمز گرفتن (وقتي لنت گرم ميشه)لنت ماشين سوت ميكشه،يه راهنمايي كنيد دليلش چي ميتونه باشه؟چيكار كنم بر طرف بشه؟
1396/5/8
اکثر لنتها بعد یه مدت که کار کنند این‌عیبشون رفع میشه کلا بقیه اجزا ماشین مثل دنده و ... هم نرمتر میشه ولی اگه بعد یه مدت بازم سوت کشید لنتها رو یه بار باز و بست کنید اگه بازم رفع نشد یه جفت لنت ژاپنی خوب بندازید روش جونتون رو راحت کنید
1396/6/20
لنت و عوض کن جنسش خوب نیست واسه همین سوت میکشه
1396/5/10
سلام به همه
هموطن عزیز واقعا برای همتون متاسفم برای خودمم متاسفم که تو این کشور هستم چون هرچی اشغاله میارن با قیمت سه یا چهار برابر قالب میکنن به مردم. مام با تمام ذوق و شوق میریم میخریم . این شرکتها خیانتی در حق مردم ایران میکنن که هیچ دشمنی باهامون نکرده و نمیکنه... شمارو به اون مقدساتون قسم یه سال ماشین صفر نخرین .... اخه کی میاد یه ماشین ۱۵-۲۰ تومنی رو ۶۰ میلیون میخره ... اینا دیگه شورشو در اوردن خجالتم نمیکشن
1396/6/27
بد ترین نظر قدیمی دهاتی
1396/7/16
بله، من 4 ماه پیش مدل استپ وی اتومات گرفتم، واقعا ناراضیم، شما وقتی داخلش می شینی انگار داخل پراید نشتی کاملا بی کیفیت، دنده ماشین پلاستیکی و جنس مزخرف؛ جنس داشبورد هم همینطور؛ تو پیچ باسرعت میترسی گاز تعلیق خوبی نداره تنها حسنش فکر میکنم جلو بندیش باشه، تو سربالایی کولر بگیری ماشین به شتاب میشه. به پولی که میدید نمیارزه با 60 تومن آپشن های بهتری رو میتونید داشته باشید؛ اینم بگم که قطعاتش از ال 90 گرونتره.
در کل من از این ماشین ناراضیم. درضمن اسپ وی با معمولی هیچ فرقی نداره، هزینه سرویس هاش هم از ال 90 بالاتره.
1396/5/10
ساندرو استپ وی عالیه حیف قیمتش بالاس
1396/8/13
دوست من، شما تا حالا ماشین خوب سوار نشدی که به این فرغون میگی خوب!
1396/5/10
سلام دوستان عزیز کسی اطلاع داره پیش فروش بعدی استپ وی کی شروع میشه؟؟؟ ممنون میشوم پاسخگو باشید
1396/5/11
چرا ایراد الکی میگیری
1396/5/21
سلام دوستان من هفته پيش ساندرو استپ وي از نمايندگي تحويل گرفتم ديروز از پاركينگ بيرونش اوردم يه دستمالي بهش بكشم و سوار بشم تازه ديدم كه روي سپر جلو به اندازه ٤ سانت ترك داره كه برادرها تو كارخونه زحمت كشيدن لكه گيري كردن بعد از تميز كردن عقب ماشين زير قفل صندوق شره هاي رنگ رو ديدم كه با نمايندگي تماس گرفتم گفت شره يه چيز متداول و عادي هستش و نمي تونيم كاري بكنيم اون ترك سپر رو هم بايد موقع تحويل دقت ميكردين خلاصه تو اين مملكت براي گرفتن ماشين صفر از كمپاني حتما با يه صافكار قابل برين .
در مورد فني ماشين چون زياد كار نكرده نظري ندارم ولي سرعت اوليه ضعيف هست البته اتومات.
در ضمن جالبه بدونين لاستيك زير شيشه ، توري زير شيشه، لاستيك دور كاپوت ، در پوش سر كمك ، درپوش سر اكسل،و ...... از وسايلي هست كه كمپاني نميذاره
واقعا متاسفم براي خودروسازي و مديريت مملكت
1396/5/25
درود به دوستان
در رنج قیمت 50 تا 60 میلیون خودروهایی مانند ساندرو استپ وی و کارکرده هیوندای آوانته اتومات سال 90 و 91 و مگان 2000 سال 90 را میشه خرید. به نظرتان با توجه به اینکه برای من کشش و قدرت خودرو، کولر و نیامدن صدا موتور و بیرون داخل کابین مهمه کدامیک از این سه مناسب تر است؟
1396/6/22
سلام.اخرش چی خرید؟راصی هستی؟
1396/8/14
دمت گرم داداش حرفت حقه
1396/6/2
لگن واقعا نزدیک 60 تومان بدی ساندرو استپ وی اتوماتیک بعد کولر دستی صندلی دستی حداقل یک سنسور دنده عقبی می زاشتند زاپاس اون زیر بدبخت کسی که ساندرو داره.فقط یک کیفیت داره
1396/6/6
با سلام خدمت دوستان من E286 دارم کلا 120 هزار تا رفته والا هزار ماشالله هزار ماشالله تو جاده عالی میره سرعت راحتی عالیه دوستم همین استپ وی اتومات خریده والا رفتیم مسافرت ما همش مردم داری میکردیم این لاکی جون راه نمیره الان تصمیم گرفتم ی مگان 90 بخرم واقعا به قیمتی که پول میدی ارزش داره نمیدونم چرا ما مردم اینقدر راحت باید پول بی زبون بریزیم تو جوب بفرمایید این استپ وی چه اپشنی داره که 60 میلیون ارزش داشته باشه قدرت موتور 1600 تودوزی زیبا تغییرات انچنانی جلو داشبرد که دقیقا L90 تهویه دستی توش هیچ تفاوتی با L90 نداره ولی باز مگان انصافا خیلی خوبه زیبا پر قدرت تو جاده من با اتوماتش زندگی کردم حیف شد تولیدش متوقف شد
1396/7/3
رنو SYMBOL نسل جدید مگان هست خوب اونو بخر
1396/8/26
@حسن
استاد من تعجب میکنم شما وقتی اطلاعات ندارین میاین رانمایی میکنید . سیمبل نسل جدید داچیا لوگان l90 هستش نه مگان. که ب اسم رنو سیمبول وارد ایران شده . گیر بکس و موتور با استپ وی یکیه
1396/6/10
ب نظرمن اين خودرو با اين قيمت نمي ارزد چون ن ابشني دارد و هزار و يك مشكل هم دارد از جمله صداي سقف و صدا از عقب خودرو و صداي زياد موتور ك عين تراكتور مي ماند و مشكلات دير اين هم اضافه كنم موتورش ايرانيزه شده ن تنها توسط فرانسه و يا روماني توليد نميشود بلكه توسط مگاموتور توليد ميشود باور نداري سرچي بزني تو اينترنت
1396/6/11
با سلام.
میخواستم بپرسم برای خرید, ساندرواستپ وی قسطی با اقساط60ماهه هم هست!؟
1396/6/18
آره داداش اقساط سه هزار ساله هم دارن...
داری از سایپا خرید میکنیا توقع اقساط 60 ماهه داری
1396/6/20
با سلام خدمت عزیزان من کارم ماشین هست خدایی 60 میلیون بابت چی باید بدی ماشین خوبی هست اما نه به این قیمت با 60 میلیون میشه یه ef7 خشک و ی تیبا 2 خشک گرفت یکی واسه شهر و دیگر واسه مسافرت بیرون و واسه جاده سمند از هر نظر سر تر هست مثلا شتاب ترمز راحتی هندلینگ جا داری و ایمنی تقریبا برابر
1396/6/27
اصن با این تحلیلت عالی کار کردی چرا ماشینی که تو اروپا استفاده میشه و کم استهلاک هس و راحت سه سال بدون نیاز به تعمیرات ول کنم برم لگنهای حلبی داخلی و بگیرم ایمنی این خودرو خیلی با لگن فاصله داره
1396/6/21
سلام دوستان
من چند ماهیه که این ماشینو خریدم و واقعا راضیم به نسبت قیمتش با مقایسه با هم قیمتیاش و خودروهای چینی ولی یه سوال داشتم از اونایی که دارن که موقع تعویض دنده 2 به 3 یه تکون به حالت تعویض یه نیم دنده داره از نمایندگی پرسیدم میگه طبیعیه همشون این حالتو داره ممنون مبشم اگه راهنمایی کنید با تشکر
1396/6/26
سلام دوست عزیز تکان خوردن و یا ضربه زدن موقع تعویض دنده توی ماشینهای اتومات یعنی گیربکس مشکل داره ، توی هر ماشین اتومات تعویض دنده باید به نرمی انجام بشه. اگه همچین حرفی زدن که کلا اینجوریه پس از بیخو بن این ساندرو مشکل داره.
1398/7/21
آره ماشين منم اينجوريه دنده ٢ به ٣ يه تكون واسه تعويض ميره
1396/8/8
به نظر من ال نود پلاس ارزش داره، فقط کسی میدونه گیربکسشون یکه یا نه، لطفا با منبع پاسخ بدین. ممنون
1396/8/10
استپ وی خودروی خوبی می باشد و رانندگی عالی دارد اما سایپا خدمات پس از فروش خوبی روی این خودرو ندارد مخصو صا تامین قطع .
1396/8/11
سلام خدمت دوستان....به نظر من چون ماشین نیمه شاسی هستش یه موتور قویتر روش بود بهتر بود و فضای داخلش واقعا خسته کنندست...ال۹۰ پلاس گزینه ی واقعا خوبیه ....و دنا پلاس
1396/8/13
چقدر آپشن داره این ماشین!!!!! چطوری رانندگی میکنن باهاش؟!! الله اکبر. مث بوئینگ 747 میمونه توش !!!!!
1396/8/19
اولش که نو هست زیبا بنظر میاد بعد که کهنه بشه زیبائیش هم از بین میره تو ترکیه فقط برای تاکسی استفاده میکنن البته از پراید بهتره !!!
1396/8/24
واقعا دلتون میاد ۶۰ میلیون بابت این بدید؟حالا من که ۱۲ سالمه ولی کلا مرجع ماشینم بهتون میگم برین دنا پلاس بگیرین با این پول ۶ ۵ میلیون هم سود کنید
1396/9/1
کلاس چندس عمویی؟
1396/9/19
سلام دوستان
من می خواستم دنا بگیرم و با یک دوست صمیمی که صاحب ایران خودرو است مشورت کردم و ایشان فرمودند بجای دنا ال نود بگیر و اگر هم توان خریدن ساندرو را داری ساندرو را بخر،گفتم دلیل اش چیه فرمودند که موتور ال نود آلی و کم هزینه می باشد یعنی حداقل ده سال خیالت راحت است و فقط تسمه تایم و روعن می خواهد
1396/10/14
ببخشید دنا پلاس که ایرانی بهتره یا ساندرو که مال فرانسه است
1396/10/25
غلط میکنی ! مرجع ماشین ! آخ روده هام پیچ خورد حرفتو شنیدم ،قربون نظرت !دنا پلاس کیفیت قطعاتش خوبه؟ موتورش؟ کلا همه چیش ایرلنیه، مشکل برقی داره، صدای موتور دیوونه میکنه آدمو خیلی عیب داره برین رنو ساندرو استپ وی بخرین واقعا ماشین خوبیه به حرف یه بچه که یه تختش کمه گوش ندین!
1396/8/27
من که شش ماهه استپ وی خریدم واقعا راضی ام.علی الخصوص خانمم خیلی باهاش راحته .چون جمع و جوره و تو پارک کردن خیلی باش راحت تره.به 64 میلیونش در برابر این چینی ها واقعا می ارزید.هر پی باشه تولید رنو است.
1396/9/22
شما پشت لیفان ۶۲۰ تلنت توربو بشین یه گازم به اون بده نظرت عوض میشه.این همه پول میدی لاقل یه کم ظاهرم داشته باشه بد نیست.ادم میره زن بگیره فقط باطنو نگاه نمیکنه ظاهرم براش مهمه
1396/8/27
سلام بنظر شما در کل ساندرواستپ وی بهتره یا بسترنb30???
1396/8/29
کلا ماشینا تو ایران از نظر کیفیت تو یه رده مباشند ولی خوب استپ از نظری فنی یه پله و شاید بیشتر بالاتر ه ولی مهمتر خدمات پس از فروشه که مهمه شما قطعات ساندرو رو همجا میتونی پیدا کنی و لی ماشینای چینی نه .یه نگاه به ماشینای جک بنداز یه سریاش تولید نمیشه این یعنی قطعاتشم نیست که بخوای از بازارر تهیه کنی
1396/11/12
سلام... من كه بسترن ثبت نام كردم .... هم زيباست هم جادار و هم با كيفيت برتر ... تنها مشكل خدمات بعد از فروش كه توي شهرهاي بزرگ مشكلي نيست و تا 3 سال گرانتي داره .
1396/8/29
خداوکیلی منکر کیفیت ماشین نیستم ولی دیه آدم تا یه جایی براش کیفیت مهمه. بحث امکانات رفاهیی و کیفیت متریال داخل کابین هم هست. از لحاظ کیفیتی هم آن چنان چیزی از ام وی ام ایکس 22 سر نداره. ولی این کجا و اون کجا. منتها پشت این میشینی با توجه به ظاهر ماشین حس میکنی تو پراید نشستی. تنها حسی که به آدم منتقل نمیشه حس یه خودرو 60 ملیونیه. هرکی هم که می بینه می پرسه اینا تیبا جدیدیه؟ خلاصه این که درسته ماشین فوق العاده ایه ولی قشنگ رنو داره کاسبی می کنه تو ایران. ماشینی با این اپشن ها که دقیقن در حد پرایده هیچ جای دنیا مشتری نداره مگه تو بخش حمل و نقل روستایی. منتها یه تصور غلط تو مردم ما شکل گرفته که میگن بابا مهم اینه ماشین خوبیه. چیه این ماشین چینی ها اشغاله. بعد همونا پشت ماشین چینی که می شینن یه بار کرک و پرشون می ریزه از کیفیت ماشین و آپشن های زیادش و حسرت می خورن که پولشون رو ریختن دور. خلاصه اگه شماهم از این دسته این حداقل یه بار هم که شده به حرف مردم گوش ندین و برین نمایندگی مدیران خودرو و بشینین پشت ام وی ام ایکس 22. تازه می فهمین دنیا دست کیه
1396/11/9
دوست عزیز من خودم b30 دارم و برای اولین باره می‌شنوم بگن موتور ماشین ژاپنی هستش.
ولی مگه داغون تر از پراید هم داریم، فکر نکنم کسی تا ۳۰۰ هزار کیلومتر یا ۱۰ سال کار و رسیدگی مناسب کارش با پراید به تعمیر موتور رسیده باشه! بدونید موتور ماشین چینی غیر توربو از موتور پراید بهتره و عمر بیشتری خواهد کرد (توبوش هم بنزین ایران مناسب نیست).
در حال حاضر علاوه بر b30 ال نود هم دارم که تا حالا ۱۰۰ هزارتا باهاش راه رفتم.
منطق بعضی حکم می‌کنه b30 رو با خودرو کره ای مقایسه کنن بگن کیفیتش بده و با پراید مقایسه کنن بگن قطعاتش نایابه.
ال ۹۰ و ... رو با پراید مقایسه کنن بگن عالیه و سرشار از اپشنه و در زمینه قطعه هم با کپچر مقایسه می‌کنند میگن همه چیزاش موجوده!!!
دوست گرامی یه تعویض تسمه تایم این خودرو ۴۰۰ هزار تومان هزینه داره.
اون پلاستیکی که وسط رینگش هست که در پیچ ها زیرش پنهانن، اون اصلش دونه ای بالای ۵۰ هزار تومانه.
چند وقت پیش یه تعویض روغنی در فیلتر هوای بنده رو شکوند، اول که هر جایی نداشتن، اونجاهایی هم که داشتن کل سیستم هوا رسان رو با هم میفروختن به قیمت ۱۸۰ هزار تومان.
سیم ایربگ داخل فرمان دچار مشکل شد و دو راه پیش روم بود، یا تعویض کامل دسته راهنما به قیمت ۷۰۰ هزار تومان، یا خرید یک سیم تقلبی به قیمت ۲۰۰ هزار تومان.
دستگیره داشبوردش که هر سال یه بار می‌شکنه قیمتش ۲۰ تومه.
البته در خصوص نسخه های اتومات، اگر به مشکل گیربکس بخوری در شعاع ۶۰۰ کیلومتری محل سکونتت ایشالا مشکلت حل میشه.
البته منم با ال۹۰ راحتم، اما مطمئنم اونی که تالیسمان هم داره با خودروش راحته! اما سطح راحتی این دو خودرو بسیار متفاوت هستش.
B30 یه خودرو تازه وارده که معلوم نیست تا ۶ سال دیگه اصلا تو ایران دیگه تولید بشه یا نه، اما استپ وی مطمئنم تا ۱۰ سال دیگه هم داره تولید میشه. اگر معیار شما تولید مستمر و وجود قطعات یدکی و بازار دست دوم خوبه قطعا استپ وی رو انتخاب کنید.
اما اگر نکات دیگری مثل فرمان پذیری (این خودرو مشابه تندر بسیار مستعد چپ کردن هستش)، ایمنی در رانندگی( الان غیر از abs سیستم های جدیدتری اومدن که این خودرو فاقد همگی آنهاست) و... هستید بیشتر جستجو کنید و اگر عاشق ظاهر این خودرو نیستید اما به نظرتون از لحاظ فنی خوبه، همون تندر رو بخرید چون از نظر فنی فرقی با هم ندارند و صرفه جویی زیادی کردید.
1396/8/29
ممنون ازپاسخت راستی درسته که میگن موتور بسترنb30ً ژاپنیه؟
1396/9/6
میگن داداش ولی دروغ میگن. من b50f داشتم موتورش چینی بود. کپیه مزدا همین. از نظر من فاو نخر. استپ وی بخر یا ماشینای دست دوم تو این رنج
1396/9/4
سلام واقعا نمی ارزه بابت خودرویی که امکاناتش در حد پرایده این قدر پول داد ، میگن خوبه چون خرابی قطعاتش کمه !!! واقعا هم همینطوره چون چیزی روش نیست که خراب بشه !!
که البته خرابی داره خورم داره و البته زیاد هم داره با این بی امکاناتیش ، واقعا مردم ساده بخاطر تبلیغات کلاهبردارانه چجوری پول دور می ریزن بابت یه آرم رنو !!
1396/9/10
از پراید خیلی بهتره
1396/9/11
سلام من یه مشافرت با استپ وی به شمال داشتم و تنها مشکلی که در این ماشین که البته 2000 کیلومتر کارکرده این بود که وقتی دنده رو رو حالت دستی میزاری دنده 3 رو پر میکنی میری رو چهار کم میاره یعنی فاصله دنده 3 و 4 زیاده ایا کسی با این مشکل روبرو شده؟
1396/9/28
چون گیربکس اتوماتیک استپ وی 4 دنده است،طبیعتا ضریب دنده ها فاصله بیشتری نسبت به گیربکسهای 5 یا 6 دنده دارند.در نتیجه در هنگام تعویض دنده از روانی حرکت خودرو بخصوص در مسیرهای شیبدار یا حالت حداکثر سرنشین بطرز محسوس کاسته میشه.این موضوع بیشتر به قدیمی بودن تکنولوژی گیربکس ارتباط داره.گیربکسهای روز دنیا با افزایش تعداد دنده ها این ضعف را پوشش دادن که البته در ماشینهای اقتصادی مثل استپ وی استفاده نمیشه. چون هزینه تمام شده گیربکس خیلی بیشتر میشه.این نکته را هم نباید نادیده گرفت که حجم موتور و توان موتور ساندرو برای اتوماتیک بودن با گیربکس 4 دنده تا حدودی کم بنظر میرسه.باید پذیرفت که ساندرو یه ماشین اقتصادی با کیفیت و بدون آپشن و صرفا اتومات هست و نباید توقع زیادی ازش داشت.
1396/9/11
ببخشین این خودرو 60میلیونی بجز موتور سرحال چه آپشنایی داره .الان چه ماشینی ترمز عقبش کاسه ای هست که اینم کاسه ایه؟؟؟60 میلیون فقط بخاطر یه موتور و گیربکس؟؟البته موتورم همون موتور L90هست فقط کمی گیربکسش عوض شده.سواریشم که هیچ.کاقعا در مقابل دناپلاس با این همه آپشناش این هیچی هست.
1396/9/23
دنا پلاس همون سمندهست که باتغییراسم به ملت انداختن رفت!!!من دقت کردم دیدم درزهای ماشین یکسان نیست و کیفیت منتاژ پایینی داره!!!اگر۳۸تومن بدن خوبه!
ال ۹۰هم طراحیش ناجوره وگرنه خوب بود !این پلاسهاشم که جدید امده اگر۱۰سال پیش امده بود خوب بود و من پیشنهادمیدادم اما الان دیگه دیره!!!مثل یک پیرزن ۶۰ساله میمونه که به ضرب آرایش دنبال خواستگار میگرده!
ولی درموردساندرو بایدگفت رنومثل تویوتا آپشن نمیذاره ولی کیفیت سواری خوبی داره شتاب بالایی داره وجذابیت ظاهریشم خوبه واگربخری اُفت قیمت نداره مثل چینی ها البته اینم بگم من ساندرو استپ وی دنده ای رو پیشنهاد میدم نه اتوماتش
1396/9/22
داخلش مثله پرایده ۱۳۱ میمونه.حیف پول نیست بدی این بنجل رو بخری.به جاش یه مزدا تری دست دوم یا ۲۰۷نو بخر حالشو ببر.یه مانیتور نداره لاقل دلت بهش خوش باشه.چقدر بدبختیم ما که حسرت به دل نشستن پشت ماشین خوب خارجی از دنیا میریم .ماشین صفر ایرانی میخری خدا تومن هیچی تا وقتی هم که داریش باید قیمت خودشو دوباره پول بدی قطعات بخری هزینه تعمیرش کنی.تولید ملی و منتاژ ملی یعنی جنس بی کیفیت و اشغال و شانسی
1396/9/24
من حدود 11 روزه این ماشینو خریدم. قبلا ماشین اتومات نداشتم نمی دونم اتومات ها چطورین این ماشین وقتی دندشو عوض میکنی از D میزاریش روی حالت P یا R ،یه تکون کوچیک به بدنه ماشین می ده به نظرتون عادیه؟
1396/11/21
بله عادیه - توجه کنین که خودرو حتما در توقف کامل باشه وقتی دنده ها رو عوض میکنین مخصوصا وقتی که دنده رو روی P میبرین و گرنه گیربکس آسیب جدی میبینه.

با گرم شدن روغن گیربکس این تعویض ها خیلی نرمتر هم میشه
1396/12/6
اره عادیه چون ماشین دنده جلو ک ب عقب میاد ی تکون میخوره چون گیربکس دنده رو تغییر میده تکون میخوره اگ رم پاتو بزاری تو ترمز و دنده عوض کنی تکون خوردن کم میشه
1396/9/24
کسی خبر نداره کی وانتش تولید میشه.نون خشکیم
1396/10/5
انشاالله برای سال آینده وانتش هم پیش فروش میشه و به حمت دلالان عزیز و تبلیغات کاذب مثل همین فروش خوبی می کنه ، لیاقتمون بیش از این نیست ، بخاطر ثبت نام یه خودرو از رده خارج مردم چه شاد هستن !!
1396/10/14
آقای سلام واقا خندیدیم بی مزه
1396/12/11
پدر جان این ماشین وانتش تولید نمیشه ،ولی ماشینای چینی چند تا مدلشون می خواد تبدیل به گاری بشه مخصوص زحمت کشایی مثل شما
1396/10/1
من ديروز با همين ماشين تو جاده تصادف نسبتها بدي كردم ! ولي نميدونم معجزه بود يا بخاطر استحكام ماشين و يا ايربگ ماشين بود كه چيزيم نشد ! من خودم كمربند داشتم ولي دوستم كه كنارم بود نداشتم با اين حال كه نصف كاپوت بخاطر شدت ضربه مچاله شد ولي شيشه ماشين نشكست و بنظره خوب ضربه رو کرفت ماشين ! وگرنه الان بايد مرده بودم ! من با يه خاور كه چند أن ميزه توش بود تصادف كردم ! مثل تصادف با ديوار بان بود ! خدا رحم كرد!!! خيلي !!! دوستان هى جايي كه رانندگي ميكنين حتي خلوت ترين جاده دنيا بالاي ٩٠ نرين ! و هيچ وقت حواستون پرت نكنيم يا پرت نشه ! بخدا اگه ايربگ باز نميشد من الآن مرده بودم ! يا كما بودم ! .... قدر زندگيتونو بدونيد !
1396/10/4
چشم
1396/11/7
دیروز داشتی میمردی.....امروز اومدی نظر در میکنی.....عجب دل خجسته ای داری.....هخخخخخخ
1396/10/11
ماشينه آشغالو با چه قيمتي ميدن به مردم ماشيني كه تو خوده اروپاهم سوار نميشن
بعدم اين ماشين داچيا هست نه رنو سطحه پايين ترين كارخونه اروپا هه داخلشم مثه همون ال لگنه
1396/10/13
آقای ali این ماشین عالیه هیچ مشکلی هم نداره برای چی الکی ایراد می گیری
1396/10/13
بعدشم شما یه کم تحقیق کن ببین ساندرو استپ وی رو توی اروپا سوار میشن یا نه چون خودش مال اروپاست
1396/10/13
ببخشید ماشین خودت چیه؟
1396/10/13
رنو پایین ترین سطح اروپا نیست کشور ماشین خودت مصخرف ترین کشور تولید کننده است
1396/10/21
سلام خدمت دوستانی که به هر طریقی میخواین ثابت کنین ساندرو ماشین روز اروپاست !!!
برای اطلاع این ماشین فقط توی رومانی استفاده میشه و کشورهای رده پایین که شاید به لحاظ تکنولوژی از ایران پایین تر هم باشن !! اگه برنامه تختگاز رو دیده باشید اون قسمتش که برای تست ماشینهای روزشون تو شهر و روستاهای رومانی میرفتن برای خنده و تمسخر همین ساندرو رو نشون دادن و گفتن فکر نمیکردیم همچین ماشینی هنوز تولید میشه!!
1396/10/15
من الان بیشتر از یه ساله استپ وی دستی دارم تا الان باهاش 120 هزارتا راه رفتم هر جایی که به نظرتون برسه از کوه و کمر تا جاده کفی و صاف ،رانندگی هم جوریه که زیاد اهل مواظبت از ماشین و گاز ندادن نیستم .دوستان باور کنید جز تعویض روغن و فیلترها ،و فقط یک بار تعویض شمع ها لنت ها تسمه ها و تایرها که همش مصرفی ماشین هستن و ربطی به خود ماشین ندارن هیچ خرج دیگه ای برای این ماشین انجام ندادم و فقط هم یه بار عوض کردم ،حتی هزار تومن برای ایرادی که مربوط به فنی این ماشین باشه خرج نکردم ،نمی خواستم کامنت بذارم ولی دیدم یکی دوتا از دوستان که معلوم نیست تا حالا سوار این ماشین شدن یا نه کامنت منفی در مورد قیمت این ماشین دادن باید به اونا بگم من قبل از این ماشین دنا و جک اس 5 صفر داشتم باور کنید به چند ماه نرسیده زیر قیمت فروختمشون از بس هر روز مهمون تعمیرگاه ها بودم و خرج رو دستم گذاشتن تو اون چند ماه واقعا از کارو زندگی افتادم آخرشم مجبور شدم زیر قیمت بفروشم و توبه کنم که دیگه سراغ ماشین بی اصالت که هیچ نظارتی از هیچ جا رو تولیدش نیست نرم .من تو این بازار فعلی ایران که با این پول ،بنز و بی ام و نمیشه خرید اگه صدبار دیگه ام بخوام ماشین انتخاب کنم صدرصد استپ وی می خرم چون واقعا راضی ام هم از کیفیتش هم از ظاهر کراس و اسپرتش، موفق باشید
1396/10/16
ایول داداش آرش . فقط استب وی . سفیدش رو دارم . sport
1396/10/16
بابابیخیال .مشخصه دروغ میگی 120هزارتویکسال .کل ایران راهم چندباربگردی تو یکسال اینقدرنمیشه
1396/10/18
چرا باید دروغ بگم؟ کارم اینطور ایجاب می کنه که هر ماه حدود پنج هزارتا رانندگی می کنم یه چرتکه بنداز ببین چقدر میشه تو یک سالو خورده ای نه یکسال که شما نوشتی.درضمن من چه احتیاجی دارم که شما یا چند نفر دیگه که اینجا کامنت منو میخونید حرفمو باور کنید یا نه؟ چه سودی به حالم داره مگه می خوام با شما معامله کنم که بخوام الکی تعریف کنم؟
من فقط واقعیتو در مورد ماشینم گفتم اگه شما یا هرکس دیگه شکی در مورد این ماشین داره به جایه تهمت زدن و بی ادبی به بقیه که بگی داری دروغ می گی میتونید یه سرچ کوچولو تو سایتایی که هر ماه آمار کنترل کیفی ماشینای تولید داخلو که وزارت صنعت منتشر می کنه رو نگاه کنید و ببینید که ساندرو استپ وی با چهار ستاره از پبج تا تو صدر ماشینای زیر صد میلیونه.
1396/11/10
فوری فوری
درسته ماشین عالی هستش و حرف ندارن
اما تسمه تایمش رو هم عوض کن هر ۶۰ هزارتا باید عوض بشه؟؟!!!
شما تا الان باید ۲ بار تسمه تایم عوض کرده باشی؟!!
ببین این قضیه ربطی به سرعت رانندگی و مدت زمان نداره، مستقل از زمانه تاریخ انقضا نداره٬ سر ۶۰ هزار باید عوض بشه وگرنه خرجش بالا دو تومنه!
1396/11/27
آقا من کاری ندارم .خوبه یا بده.خداوکیلی تو چطوری تو این مدت ۱۲۰ هزار کیلومتر رفتی. یا ابرفرض
1396/10/27
باسلام دوستان.من خودم دکترای تخصصی مکانیک خودرو رو دارم.به نظرمن این چهار ستاره ای که به این خودرو دادن زیاده و خود اروپا نداده.این خودرو از نظر آپشن دهی و حجم موتور وتعادل دینامیکی وآیرودینامیکی وشتابدهی اولیه فاقدامتیاز است و از همه مهمتر قیمت بالای آن نسبت به هزینه هاشه.درکل دو ستاره بیشتر نمی ارزه.اکثرخودروهای تویوتا سه تا چهارستاره دارن که قابل قیاس نیستند.
1396/12/19
آقای دکتر اگر کمی سرچ بفرمایین در رابطه با ایمنی خودرو 4 ستاره گرفته که این مغوله ای جدا از آیرودینامیک و شتاب و ... میشه، نمیخوام الکی طرفداری خودرو رو بکنم چون چیز آن چنانی ازش نمیدونم فقط دارم تحقیق میکنم که چشمم به نظر شما افتاد و لازم دونستم این موضوع رو متذکر بشم.موفق باشید
1396/11/11
ساندرو استپ وی برج 7 تحویل گرفتم.3800 تا کارکرده.استارتش خراب شده.5 روزه نمایندگی بردم خبری از استارت نیست که نیست.........خدا میدونه از اعتماد و پول بیزبان ما چقدر سو استفاده شده و چقدر قطعه بیکیفیت چپوندن توش...من که حسابی پشیمونم...آپشن که نداره...قیمتش هم که بالاست...این هم از کیفیتش
1396/11/14
سلام
من مدل اتوماتيك رو ثبت نام كردم براي تحويل اسفند. فقط شنيدم موتور و گيربكس محصولات تندر توليد داخل شده. آيا استپ وي هم تحويل جديدش همينطوره؟
1396/11/27
فرق نداره جفتشون یکی هست
1396/11/28
نه خیر جفتشون یکی نیست ،وقتی اطلاعتون کامل نیست لطفا بقیه رو توی انتخابشون منحرف نکنید .دوست عزیز گیربکس های جدیده JHQ که جدیدترین نسله گیربکس هایه دستی تو دنیاس تو همه محصولات رنو در ایران استفاده میشه برای تندر E2 یا همون تندر قدیمی و پارس تندر و ساندرو معمولی تو ایران شرکت چرخشگر ولی تحت نظر رنو و با استاندارد رنو مونتاژ میشه ولی برای تندر پلاس و استپ وی که گرون ترین محصولات مونتاژی رنو هستن پلمپ از خارج و کارخونه هایه رنو توی فرانسه یا اسپانیا میاد. موتورش هم همین طوره برای استپ وی و تندر پلاس از خارج میاد . حرف هشتم روی موتور اگه حرف D ساخت اسپانیا
▫️حرف M مونتاژ مگاموتور
▫️حرف W مونتاژ ایران
▫️حرف R ساخت ترکیه هستند
1396/11/16
با سلام، انقدر طرفداری از ماشین یا خودروی خود نکنید این چه تعصبیه دیگه مثل مدارس ابتدایی که هرکی میرسه میگه واسه من بهتره بعد زبون در میارن واسه هم، این ماشین یک ماشین اقتصادی اروپاست که ۲۰۰۹ طراحی و که توسط داچیای رومانی ساخته شد در کشورهای کم درامد برزیل شیلی ترکیه و ... پخش شد. انتظاری که از خودروی اقتصادی میرود این است که آپشن کم و ساده تر کفیت متریال را بالا میبرند تا آسیب پذیریش کمتر باشد نکته اینجاست که از کیفیت قطعات برای ارزان شدن استفاده نمی کنند ولی امکانات کمی درون آن قرار میدهند این سیستم اروپا میباشد، البته ژاپن هم همین رویه را دارد شما خودرو های هم قیمت ژاپنی و کره ای را مقایسه کنید این قانون در آن رعایت شده، ساندرو یک خودروی کم هزینه و اقتصادی و هرگز با خودروی چینی مقایسه نکنید، خودروهای چینی میخواهند اقتصادی بسازند و هم با امکانات اما بهتره نخرید چون فکر کنید آیا خودرویی که به شما میفروشند با تجهیزات زیاد و با کیفیت باشه این قیمت تعجب ندارد؟ پس احتمالأ کیفیت قطعات را پایین آورده تا براش صرف کند وگرنه شرکت های ژاپنی و رنو هم این کار را میکردند، خودروی ایرانی هم دیگه بحثی در آن ندارم، در کل به نسبت هم قیمتیا جز چین انتخاب خوبی میتونه باشه.ممنونم از دوستان
1396/12/9
من موندم ما یک خودرویی میخوایم بخریم 10 سال سوار شیم هی میگیم چینی آشغاله ، خدمات نداره. در صورتی که همین ایران خودرو یا سایپا بدترین خدمات دارند. مردم ایران باید سوار خودرویی بشن که اول ایمنی داشته باشه یعنی این ماشین که به اصطلاح خیلی ها اقتصادی هست آیا ایمنی داره که تو جاده بشه براحتی با اون رانندگی کرد یا خدمات پس از فروش خوبه که بشه ایرادشو برطرف کرد. ادم فکر میکنه قرار با این خودرو مسافرکشی کنی . البته در اخر بگم اکثر خودرها اگه خوب باهاشون رانندگی بشه و سرویس دوره ای سروقت داشته باشه عمر بالایی خواهند داشت. انشاالله چرخ این خودور برای کسانی که خریدن سالهای سال به سلامتی بچرخه
1396/11/18
سلام. من ساندرو استپ وی اتومات گرفتم. رینگ ماشینمو عوض کردم ورینگ ۱۶اینچ با لاستیک مارشال ۲۰۵.۵۰.۱۶ بستم.از دوستانی که ااطلاع دارن مشکلی برای ماشین پیش نمیاد؟فقط احساس میکنم ماشین تو جاده های ناهموار یه کم میکوبه. ممنون اگه راهنمایی کنید
1396/11/21
ببخشید ولی این کار شما یعنی اون مهندسای طراح اصلی خودرو انقدر از سواد فنی ضعیف بودن که باید مشتری ها با این روش ماشین هاشون رو پایدارتر کنن؟!

شما با پهن و نازکتر کردن فاق لاستیک نه تنها به پایداری ماشنتون کمک نکردی بلکه امکان هایدروپلینینگ (بلند شدن لاستیکها از روی زمین در جاده های خیس در سرعت) و همچنین ضربات وارد به سیستم تعلیق ماشین رو بیشتر کردی و البته مصرف سوخت رو.

به هیچ عنوان قدرت ترمز و ترکشن گیری بیشتر نمیشه چون میزان فشار به جاده توسط لاستیک پهنتر کمتر میشه (فرمول فیزیک دوم دبیرستان - رابطه ی فشار = نیرو/سطح) و فقط شکل contact patch به جای جلو-عقبی (در لاستیک باریکتر) به دراز کنار به کنار تغییر پیدا میکنه. (که این فقط بدرد اتومبیل های مسابقه ای پیست میخوره که هیچ دست اندازیو تجربه نمیکنن و کوبشی هم به سیستم تعلیقشون وارد نمیشه و براشون فقط چسبندگی در پیچها مهمه)

تنها برتری لاستیک های پهن cornering grip بهتره که این نوع ماشین (ساندور) بدون داشتن ESP رو هرگز نباید برای مانورهای تند در پیچها تست کرد با هر نوع لاستیکی!

(و البته تویوتای هایلوکس و لندکروزر هم با وجود تمام این سیستم ها در تغییر مسیرهای ناگهانی ناپایدارن)
1396/11/24
من دنده ای استپ وی خریدم.رفتم جاده تو120تا احساس امنیت نداشتم از سرعت بیشتر خودداری کردم.ولی توشهرش خوبه.میخوام ردش کنم.قبلا تندر مدل88داشتم.
1396/11/25
ممنونم از راهنمایتون آقا حامد.امکان داره شمارتون داشته باشم که تماس بگیرم
1396/12/10
سلام دوستان من ١٠روزه كه استپ وي اتومات خريدم ماشين بيشتر ٨٠ تا راه نميره هرچي پدال گازوميچسبونم بيشتر ٨٠ تانميره بنظرتون ماشين مشكلي داره يا كلا اين ماشين اينطوريه دور موتور بالاتر از٣ نميره ؟؟؟
1396/12/12
احتمالا تودنده دستی رانندگی می کنی برادر
1396/12/11
ولی بالاخره استپ وی نگه داشتم وتندر88ردکردم.بنظرم کلاچ استپ بالا میگرفت بردم که مثلا تنظیم کنه مکانیک سایپا سیمی پیدا نکرد بعد معلوم وشد کلاچ روغنیه نه سیمی.ضمنا صدای ویزویز انژکتور یا همچین چیزی به گوش میرسه که قطع نمیشه.صندلیش از تندر نرمتره.ولی جا پای عقب تندر بیشتره.شیشه جلو دید خوبی داره.تو پیچها استواریش رضایت بخشه.مصرف متوسط بین 9تا10لیتر رونشون میده.صندوق عقب350لیتریش دوتا ساک بزرگ جامیشه.خودروهای آپشن دار رنو قیمت هاش بالاس ...
1396/12/11
ببخشید این خودرو از نظر سرو صدا چه طوره؟
مثل ال نود کم صداست؟
1396/12/14
خوبه کم صداس
1396/12/20
با سلام
تو دفترچه اين ماشين نوشته سرويس اوليه نمى خواد. آيا درسته؟ نريم همينجورى بعدا بگن بيخود كردى نياوردى. درسته آيا؟
1396/12/21
دوستان من یک ماهه این ماشین رو گرفتم
از لحاظ فنی و راحتی خوبه ولی تو سرعت بالای ۶۰ کیلومتر از بیرون صدای باد خیلی اذیت میکنه .انگار پیکان سواری.واقعا در تعجبم
1396/12/22
قابله توجه دوستان كه اطلاعاته كافي ندارن و فقط نظر ميدن اين ماشين داچيا است يك شركته زير مجموعه ي رنو كه پلت فرم هايه از رده خارجه رنو رو استفاده ميكنه وبراي كشور هايه سطح پايين ميفرسته اين يه ماشينه كاملا از رده خارج محسوب ميشه تازه اين مدليشم كه تو ايرانه ساده ترين مدله
اين ماشينه
1397/1/25
چرا در پیامتون انقدر غلط املایی دارید؟
وقتی با چنین سطح نازلی از سواد، نظر میدید، آیا باید باور کنیم که درست میگید؟
"اطلاعاته کافی" کاملا غلطه و باید بنویسید: اطلاعاتِ کافی
و ...

اگر چنین است که شما میگی پس چرا این ماشین در سایر کشورها مثل: ترکیه، روسیه، امارات، عمان، دانمارک و... هم وجود داره؟
1397/2/1
این ماشین در کشورهایی مانند رومانی، دانمارک و آلمان هنوز هم با همین فیس استفاده میشه و مصرف کنندگان ازش رضایت دارند، دوستان ما از رومانی و دانمارک هم بعد از دیدن ماشین ما کلی تعریف کردند و تائید کردند که این ماشین هنوز در اروپا استفاده میشه، البته ماشین ارزان قیمتی محسوب میشه ولی با یک محاسبه سرانگشتی و با توجه به نرخ دلار قیمت در ایران نیز منصفانه است.
1397/2/17
سلام اقا علی شما که میگید از رده خارجه کدوم خودرو های ایرانی از رده خارج نیس؟چرا میخوای مردم بیچاره رو بد بخت کنی و بفرستی دنبال آشغال چینی های ظاهر فریب؟
اگر از رده خارجه فنی بسیار عالی داره و مردم رو کمتر میکنه توی خرج و افت قیمت بسیار کمی داره.میفرمایید که مردم برن با 60 میلیون چی بگیرن؟ام وی ام؟چری؟دانگ فنگ؟چانگان؟اینا هم شد ماشین؟یک چیزی بگو داداش فردا جلوی خدا شرمنده نشی.
1396/12/22
سلام دوستان
من چند روزه دارم تحقیق میکنم که یک خودرو مناسب از نظر شتاب و کیفیت و راحتی پیدا کنم با قیمت زیر ۷۰ میلیون اما به نتیجه نمیرسم چی بهتره!
میشه راهنماییم کنیم. هرچی باشه اقایون تجربه رانندگی بیشتری نسبت به خانمها دارند. به نظرتون تو رنج قیمت استپ وی ایا ماشینی بهتر پیدا میشه حتی اگر کارکرده باشه؟ خصوصا برای مسافرت و جاده شمال.
1396/12/24
منم واقعا همين مشكلو دارم ... 😔
1397/1/14
ایکس۲۲ از همه بهتره به سه دلیل فرمون برقی سیستم ترمز چارچرخ abs سنسور و دوربین دنده عقب ! این فقط سه آپشن حیاتیه حالا سانروف و خوشگلی بدنه و صندلی های چرم و ویوی بهتر داخل و بدنه محکم بماند !
1397/1/16
نگاهی هم محصول جدید مونتاژی شرکت MG بندازید.MG360.تو ایران با مشارکت سایک چین مونتاژ میشه،از اونجایی که MG یک برند انگلیسی است و تاجایی که من شنیدم بازرسان انگلیسی مقیم هم در کارخانه هستن.
امکانات بروز-طراحی بروز-مونتاژ داخل-گارانتی 100 هزار کیلومتر یا 3 سال
1397/1/28
ماكسيما خونگي پيدا كنيدواقعا رضايت بخشه
1397/2/17
سلام
بنده ساندرو استپ وی دنده ای گرفتم خیلی ازش راضیم از نظر کیفیت خیلی مناسب هست و افت قیمت کمی داره.شک نکن که بهترین گزینه هست گول ماشین چینی ظاهر فریب رو نخورید.هر کی داشته تا الان راضی بوده.فقط لاستیک 205/65/15 بنداز روش که عالی میشه.
1397/1/2
سلام منم چند ماهی هست دارم تحقیق میکنم ماشینی در حد ۸۰ بخرم ولی موفق نشدم ماشینها هم که روز به روز قیمتشون می ره بالا و پول ما از ارزش میفته واقعا کلافه شدم
1397/1/11
سلام... قاطعانه و بدون رقیب هیوندای آی20 مونتاژی کرمان یکسال کارکرد میشه بخری... فیسش مثه ساندرو تقریبا تو همون کلاسه
1397/1/16
نگاهی به مشخصات و تست MG 360 بندازید.
1397/1/11
سلام... دوستان به هیچ وجه استپ وی دستی رو ثبت نام نکنید به صورت البته پیش خرید... اگه خیلی عاشق نمونه دستی هستین نقدا از بازار بخرید.... بنده تابستون سال گذشته ثبت نام کردم استپ وی تحویل دی ماه دنده دستی و تاریخ 3 دی تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیس.... هنوز در مرحله در صف انتظارم.... فعلا 4 ماه تاخیر داره.... ظاهرا اتوماتیک فقط تولید میکنند و به موقع تحویلشون میدن
1397/1/11
با سلام کسی از دوستان در مورد مصرفش میتونه راهنمایی کنه چقدر هستش؟ عددی که در مصرفش نوشته شده درست هستش؟؟
1397/2/17
سلام مصرفش پایین هست 100 کیلومتر تقریا 7 میسوزونه.با خیال راحت خرید کن.
1397/1/12
سلام به تمام دوستان عزیر خودروبانک امیدوارم سال جدید سالی پر از سلامتی و خیر و برکت برای تمام دوستان باشه دوستان من حدود ۲ سال هست که خودروی ساندروی اتومات معمولی دارم البته چون موقع اصلا استپ وی نبود اول باید عرض کنم ظاهر این خودرو معمولی و تا حدید هم سلیقه ای هست به لحاظ فنی در کلاس خودش خودروی خوبی لااقل بنده تو این ۲ سال باهاش هیچ مشکلی نداشم منظورم با ۵ سرنشین تو ماشین تو جاده چالوس با کولر روشن از نظر آبشن هم تنها میشه گفت اولیه ترین امکانات رفاهی رو داره اما اگر به نظر بنده میخواهید تو ایران با این پول ماشینی بگیرین که بی درد سر باشه و تا ۵ سال گذرتون به مکانیکی نیوفته گزینه خوبی برای خرید.راستی با توجه به هاچ بک بودنش صندوق خیلی خوبی داره.ببخشید خیلی طولانی شد.
1397/1/16
ماشین نوع اتوماتیک شتاب خوب نداره هی باید گاز بدی ک دور بگیره ولی وقتی از اتومات میری رو دستی شتاب بهتر میشه نمیدونم برا بقیه دوستان هم این امر صادقه یا نه، بعدم صدا داخل کابین هست ...من ۶ ماهه خریدم ۴۵۰۰ تا کار کرده لنتا صدا جیر میده فک کنم لنت نامنرغوب انداختن توقعی که از رنو میره حداقل نصب قطعات مرغوبتر هست حالا باید ببرم نمایندگی چک کلی انجام شه اینجوری میخوره تو ذوق ادم
1397/3/16
سلام.
خوبین...
من میخواستم ساندرو اتومات یا برلیاس کراس بخرم ولی خیلی سخته انتخاب بینشون...
میخواستم از شما که ساندرو اتومات داری یه سری سوالات بپرسم...
اگه تمایل داشتین بگین که من شماره ام رو بهتون بدم یا شما بدین که من باهاتون تماس بگیرم...
ممنون
1397/1/26
روی بدنه ساندرو استپ وی در رنگهای تیره توی نور یک دون دونهای بدشکلی دیده میشه می خواستم بدونم در مدلهای جدید این مشکل رفع شده است؟
1397/1/26
یکی از دوستان توصیه به خرید mvm x22 کردند.باید عرض کنم خودروهای چینی ظاهری عالی و باطنی خالی دارند.حداقل ساندرو از تکنولوژی رنو نیسان برخورداره.
1397/2/3
اصلاً ارزش خريد نداره.درسته كه فني خوبي داره ولي داخلش كه ميشيني از نظر زيبايي و امكانات رفاحي با پيكان هيچ فرقي داره و رانندگي باهاش اصلاً لذت بخش نيست ولي به اين راحتيا گذرتون به مكانيكي هم نمي افته.
1397/2/3
سلام من فقط میخوام اینو بگم در مورد این خودرو با این کلاس که داره این خودرو چرا ترمز عقب کاسه ای هست همچنین چرا سیستم EBDنداره
1397/2/9
سلام
دوستان من بین استپ وی اتومات و دستی دودل موندم، یکی از همکارا ساندرو اتومات معمولی داره میگه مصرفش بالاس، میگه برا 100تا 12لیتر مصرف داره
سوال دیگه اینکه آیا رو استپ وی میشه مولتی مدیا و آپشن نصب کرد؟؟؟؟
1397/2/10
میشه یکو نیم پات درمیاد
1397/2/15
سلام در مورد مصرفش تو شهری تقریبا صدی8البته مال من اتوماته!!و در مورد اپشن هم براحتی میتونی با صرف یه تومن سیستم تصویری روش نصب کنی
1397/2/24
سلام دوست عزیر در مورد سوالتون باید عرض کنم چون ذاتا ساندرو یک خودروی شهری هست اتوماتش به مراتب رانندگی راهتری داره و از طرف دیگه قابلیت دنده دستیروهم داره و خرید و فروششم راحتر و لذت رانندگی بیشتری داره در مورد مولتی مدیا باید بگم بله این قابلیت رو داره و اما آبشن خاصی بجز سنسور عقب و دوربین کار خاص دیگه ای نمیتونید انجام بدین.امیدوارم نظرم براتون مفید باشه
1397/2/10
سلام به همه ی دوستان عزیز
من استپ وی دنده ای دارم.خیلی از ماشین راضی هستم.
موتور و گیربکس عالی همچنین کولر قوی
دید عالی و یک ماشین خانوادگی و جادار
از همه نظر توی رنج قیمت خودش عالی هست.لطفا کسی ماشین رو با خودرو های چینی پر آپشن مقایسه نکنه
آپشن واسه آدم نون و آب نمیشه.به جاش بخوای هر وقت بدوی سمت مکانیک و مشکلات داشته باشی.یک ماشینی هست که حالا حالا فقط نیاز به آب و روغن داره.
هر کس داره فقط لاستیکش رو با سایز 205/65/15 عوض کنه اونوقت فیس ماشین رو ببینه.
من خودرویی میخواستم که به خاطر شرایط کاریم هر روز توی جاده باشه و باهاش با خیال راحت مسافرت برم.یک ماشین استخوان دار و جاده ای.
خیلی ها مصرف شهری دارن و از ماشین های چینی تعریف میکنن که مشکلی ندارن.اما ماشینی واقعا ماشین هست که مرتب توی جاده بره و بیاد و آخ نگه.هر چی پژو و سمند و خانواده های مثل اینها هست اصلا به پای این خودرو نمیرسه.
1397/2/11
اگه بخواید با ۲۰۷ اتومات مقایسه کنید بنظرتون کدوم بهتره؟
1397/2/11
با عرض سلام


خواهشا درباره ی این ماشین چیزی نمیدونید الکی مردم را سر کار نزارید مردم میخواهند پول بدهند و برخی از شما می آیید نظر الکی می دهید

بنده خودم یک ساله این ماشینو گرفتم هیچ مشکلی نداره هیچ مشکلی اقا بخدا . به قرآن منم مثل شما ها بودم ولی دلمو به دریا زدم خریدمش و خیلی خیلی ازش راضیم .

فقط تنها عیبی که داره شیشه ها که پایین هستن صدای باد یکم اذیت میکنه . تمام
1397/2/14
عزیز دل من آخه باد چه ربطی دلره به ماشین وقتی پنجره بازه :/ تو لامبورگینی هم با پنجره باز صدا باد میاد . البته بستگی به طراحی بدنه هم داره تا حدودی ولی لطفا از این عیبای الکی رو ماشین نندازین
1397/3/22
یه سال ساندرو داشتم
شتابش بالای صد تا خوب نیست واقعا
خیلی سبکه و سر پیچ کم میاره...برا کسایی که با پژو و ماشین های سنگینتر رانندگی کردن خیلی خطرناکه...خیلی خیلی سبکه
برا داخل شهر ساخته شده
کولرش عالیه...
قیافه که هیچ!!!
متاسفانه هرچی نیرسه دست ایران و مونتاژ میشه یه چیز عجیب غریبی ازش در میارن
1397/2/14
سلام....از نظر هندلینگ مثل ال نود است یعنی زود چپ میشه یا تفاوت داره..ممنون
1397/2/17
با سلام من چند ماهی میشه ساندرو استپ وی دنده دستی گرفتم خودرو بسیار نرم و راحت و فنی عالی و کیفیت قطعات خوب.از نظر بدنه بسیار محکم با افت قیمت خیلی کم.دیگه همه مردم ایران میدونن که تندر 90 چقدر با کیفیت بود.پس به عبارتی رنو توی ایران یک جورایی ازمایش خودشو پس داده.نیاز به بحث فنی نیس.اگر کسی خواست بخره حتما لاستیک 205/65/15بندازه زیرش که عالی میشه فیس ماشین.یا حق
1397/2/21
سلادرسته ماشین برند فرانسوی هس ولی نمیشه اطمینان کرد که قطعاتش فرانسوی باشه چون این دزدایی که من میبینم هرکار واسه کلاه گذاشتن سر مردم انجام میدن.بنده این ماشینو ندارم ولی مقاله راجع به ماشین زیاد میخونم.حسن این ماشین فقط موتورشه.از نظر رفاهی که خلاص هس.گیربکسشم ۴سرعته خیلی قدیمی هستش .یک بار نشستم و احساس کردم صندلیاش زیاد راحت نبود.
1397/2/24
ببخشید توی سایت باما قیمت الان این خودرو رو زده ۷۲ ولی شما زدید ۶۱
1397/2/27
سلام، 61 دنده معمولي و 72 دنده اتومات است.
1397/3/4
با سلام خواستم تکه آخری از یک مقاله رو خدمتتون ارائه بدم.
ساندرو استپ وی خودرویی در ظاهر جذاب با طراحی مناسب، شناخته شده در بازار اروپا و آمریکای جنوبی، کم استهلاک و با کیفیت مونتاژ مناسب است که سال‌ها می‌توانید بدون کوچک‌ترین خرجی در سفرهای شهری و بین‌شهری با اطمینان از آن استفاده کنید. شاید با بازه قیمتی 54 الی 62 میلیون (نمونه دستی و نمونه اتوماتیک در بازار) بتوان جایگزین‌های متعددی برای این خودرو پیدا کرد ولی اگر به دنبال کیفیت ساخت خوب و سواری مطمئن و مقرون‌به‌صرفه و داشتن موتور و گیربکسی هماهنگ، سیستم تعلیق خوب و رانندگی عادی و روزمره هستید، استپ وی اولین انتخاب شما خواهد بود. در ضمن به مدد ارتفاع نسبی خوب از سطح زمین و همچنین کشش و قدرت خوب موتور، مسیرهای خاکی و بیابانی را نیز به‌راحتی پشت سز بگذارید.
1397/5/24
سلام و درود. من استپ وی دنده ای دارم.
عیب ها:
۱- دور تند فن رادیاتور باعث ایحاد یک زلزله چند ریشتر در ماشین می شه. بردم نمایندگی فن را بالانس نکردن. طلبکار هم بودند.
۲. گارانتی ضعیف
۳.در نوع دنده ای( دستی) وقتی جای خلوت مثلا داخل پارکینگ باشی صدای لق لق بلبرینگ شفت گیربکس رو می شنوی
۴. صدای هوا در رانندگی جاده
۵.ماشین صدای زیاد داره همراه با لرزش خفیف داخل کابین
۶‌
۷.
1397/3/6
سلام من میخواهم یک استپ وی دنده ای بخرم لطفا در مورد مقدار فضای صندوق عقب بنده را راهنمایی کنید و همچنین قیمت لوازم یدکی آن چگونه است و آیا در همه جا گیر میاید و همچنین میزان مصرف بنزین ؟
1397/4/9
من هم ال نود دارم و هم استپ وی , پهنای صندوق یکیه , ارتفاع صندوق استپ وی ده سانت کوتاه تره که البته امکان برداشتن تاقچه وجود داره و میشه فضا رو بیشتر کرد , عمق صندوق حدود ۱۷ سانت کوتاهتره , حدود گفتم چون شکل قوس پشت شبیه نیست که دقیق باشه , بین ۱۵ تا ۱۷ سانت استپ از ال نود کوتاهتر میشه , در نظر داشته باشید که اون بازوهای درب صندوق در استپ وجود نداره که کلی فضا برای بار به شما میده , قابلیت خوابوندن صندلی عقب هم تو استپ هست که میشه در شرایط خاص بار بیشتری تو صندوق جا داد , در کل فضای صندوق ۳۲۰ لیتره که همه اش کار بردیه , چون نیاز نیست خم بشی و. به زور لوازم جا کنی , درب کامل باز میشه و همه چیز خیلی خوب در دسترسه و بازوهای درب هم مزاحم نیست , در کل صندوق استپ از ال نود کوچیکتره ولی کار بردی تره , اونهایی که میگن صندوقش جا نداره و فلان قطعا تا به حال داخل صندوق رو ندیدن و بدون آگاهی بر اساس ظاهر و هاچ بک بودن نظر میدن
1397/3/23
باسلام
فقط یه نکته خواستم بگم دوستانی که میخونن ناراحت نشن
این خودرو به صورت skd تولید میشه یعنی قطعات وارد و در کشور مونتاژ میشه و به جز روکش صندلی و شیشه و لاستیک بقیه قطعات وارداتی هستن و رنو اجازه تولید هیچ قطعه ای رو به قطعه سازان کشورمون نداده
اینو گفتم که بدونین حالا که تحریم ها برگشته و رنو و پژو ایران رو ترک کردن به صورت طبیعی تامین قطعات برا تولید و خدمات پس از فروش مختل شده
اگر این خودرو رو خریدین و بعد با نبود قطعات در بازار مواجه شدین اصلا تعجب نکنین
اینبار رنو و پژو حتی نقشه های قطعات رو به مونتاژکار کشورمون ندادن تا بعد بتونیم از چین برا تولید قطعات کمک بگیریم
پس مواظب باشین
1397/3/24
آخه رنو استپ وی 100 تومن ؟ با کدوم معیار و قانونی؟
1397/3/25
باسلام وقتی نسیان جوک ۲۰۰ ملیون باشه خوب این ماشین براحتی ۱۲۰میلیون میرزه
1397/3/28
بله..ماشینی پلاستیک خشک..در تست ایمنیnpcakصفر امتیاز آورده
1397/3/27
این ماشین از کیفیت بالای برخوردار ه ابشن این ماشین با پراید هیچ فرقی نداره صندلی این ماشین ترم نیست قیافه ی قشنگی هم نداره ماشین خشکی توش راحت نیستی اما تز لحاظ موتوری بسیار عالی .اگر کسی دنبال ابشن هست می تواند سفارش دهد تا ابشن هایش را تغییر دهند در ضمن قیمتش خیلی بالا هست اما تز ماشین های چینی خیلی خیلی بهتر است تنها مشکل این ماشین و ال نود نداشتن ابشن است
1397/3/28
خوشبختانه شرکت رنو در ایران ماندنی شد.و بزودی قیمت ها به قبل باز خواهد گشت..فعلا خرید نکنید..قیمت ۶۰ و ۷۰ برای استپ وی دنده ای و اتومات
1397/3/30
ماشین در رنج ۳۰ تومن هست. هیچ آشنا نداره. این همه پول میدی. یک رنو میگیری که فقط به درد خانم ها برای گشت داخل شهر میخورد. میخواهی برای مسافرت، صندوق نداری، بدنه ماشین از پوست پیاز درست شده، تصادف کنی ، هیچی، نه ساندرو نه مانیتوری ، هیچی ، کلا ماشین بیخودی هست. و بلاتر از ۳۰ تومن ارزش خرید نداره.
1397/5/5
ناراحتی نداره شما نخر بنده خدا
1397/4/9
کسانی که میخوان لاستیک رو پهن بندازن لطفا دقت کنن بایستی ۲۰۵ با فاق ۶۰ بندازن تا قطر لاستیک نزدیک به سایز فابریک باشه , اگر لاستیک 205/65 بندازید مشکلات بسیار زیادی برای ماشین ایجاد میشه اولین مشکلش اشتباه در عملکردabs و محاسبه سرعت و خطا در پاشش سوخت و کشش موتور و ... لطفا بدون تحقیق اقدام به تعویض لاستیک نکنید , به حرف آپاراتیها هم گوش نکنید , اکثر اونها حتی قابلیت شاگرد مکانیک بودن هم نداشتن که رفتن آپاراتی شدن , مشخصات لاستیک رو نمیتونن بخونن , تاکید میکنم اکثر اونها نه همه ی اونها چون بین آپاراتیها هم انسانهای فرهیخته و تحصیل کرده پیدا میشه
1397/4/12
یعنی لیاقت ما همینه یک ماشین که ارزشش ۳۰ تومن بیشتر نیست ۹۰ میلیون پول بدیم به دزدای خودرو ساز و وارد کننده ماشینی که هیچ آبشنی نداری موتورش همین الان ۹۰ فقط خودمونو گول میزنیم که موتور خوبی داره....واقعا متاسفم
1397/4/15
واقعا ماشین آپدیت شده وبه روزیه چون هنوز ترمزای عقبش ازنوع کاسه ای مربوط به زمان ناصرالدین شاه قاجاره!!
90 میلیون میدی بعدش باید بری یه مانیتور و دوربین و فرمون برقی و لاستیک استاندارد و آینه تاشو و زیرپایی و کروز کنترل و تهویه اتوماتیک و.....هم روش نصب کنی!!!!
اگه جرأت دارین با سرعت 120 روی پیچ 75 درجه بپیچین، فقط محل مراسم ختم رو قبلش آگهی کنین خدمت برسیم!!!
آخه 90 میلیون بدی برای ماشین با گیربوکس 4دنده!!!
بخدا این ماشین تولیدش تو کلمبیا هم متوقف شده اونوقت تو ایران میندازن به ملت اونهم 90 میلیون!!!!!!!
خود دانید!!!
1397/5/5
مسعود جون حداقل یه بار از پرایدت پیاده شو و اینو سوار شو بعد نظر بده. آخه پیچ 75 درجه؟!!! یا خدای پیچ ها خودت کمک کن. پول داری بهترش رو بخر
1397/4/19
بیشتر از 40 میلیون برای این ماشین ارزش نداره.نه اپشن درست و حسابی داره و نه موتور نه چندان قوی.
تازه ترمز های کاسه ای عقب هم چندان موثر نیستند.
دوستان دقت کنید با این قیمت خیلی گزینه های دیگر وجود دارد که خیلی بهتر از این خودرو هستند(آپشن های زیاد.موتور پرقدرت و...)
1397/5/5
چی مثلا. این جک و جیلیا و یا لیفان میفانا
1397/5/23
من یه ال ۹۰ دارم که خیلی هم راضیم ماشین خیلی خوبیه فقط یکم بد قیافست😂 که با یکم هزینه کردن براش خوب میشه
1397/5/26
باسلام خدمت دوستان عزیز,2 روزه استپ وی دنده ای تحویل 25 مرداد 97 گرفتم وقتی کولر ازش میگیرم قدرت ماشین به شکل چشمگیری میاد پایین و انگار ماشین بزور حرکت میکنه,تو سربالایی ام مجبوری خاموش کنی,ی حالاتی مثل اینکه پدال گاز زیر پات خالی میشه!!!!میخاستم ببینم تحویلیای جدید همه اینجورین؟کسی میدونه مشکلش الان چیه؟لطفا منو در جریان نظرات خودتون قرار بدین,ممنون
1397/7/4
الان یک ساله دارمش.نوع دستی ساندرو...حدود ۳۵ هزارتا باهاش رفتم...ازش راضی هستم .صندوقش جاداره...و کم مصرف واقعی...یکم صدا موتور فقط مشهوده
1397/7/6
سلام- برای کاهش صدای ساندرو حتما از روغن الف توصیه شده در دفترچه ای که همراه ماشین تحویل گرفتید استفاده کنید. حتما از نوع جعبه فلزیش البته.
1397/7/14
باسلام
بنظر من یک چرخ پژو206به این ماشین می ارز
1397/7/24
اين همه پول بدى يه سانروف با مانيتور نداره
1397/9/8
رنو ساندرو فقط و فقط ماشینی برای تیغ زنی هستش. سمند خودمون امکانات بیشتری داره.
این ماشین عین پراید هیچی نداره. حتی ترمز عقب دیسکی هم نیست. یا حتی مصرف سوختش 8.5 لیتره.
دقیقا هم قیمت ساندرو بریلیانس h330 اتوماته. سانروف و کِیلِس و کروز کنترل و سنسور دنده عقب و فرمان برقی و تودوزی ماشین واقعا خوشگله. موتوش هم مال میتسوبیشی ژاپنه. تسمه تایم هم نداره موتور زنجیریه و پارگی تسمه نداره. چهارچرخ دیسک و EBD هم داره. طراحی داخلی خیلی خوبی هم داره. مصرف سوختش هم 6.5 لیتر. ینی 2 لیتر کمتر از ساندرو. صندوق عقب کاملا جادار و مسافرتی.
اونوقت پول بریلیانس اتومات رو بدی ساندرو دستی بخری؟؟ نمیدونم چه کاریه خوب
1398/2/27
با سلام بنده نمیگم این ماشین در حدبسیاربالاست،ولی بی انصافی که این ماشین رو بایک ماشین چینی مقایسه کنید،ماشین چینی فقط یک قیافه کاذب هستش،که بعد از مدتی همه جاش مشکل داره،رنو خرابی درحدصفرداره،ومیشه بهش اعتماد کرد،توی ماشینی چینی فقط ام جی وجیلی بقیه آشغالند،من بیشتراین ماشینارو داشتم،
1397/9/8
واقعا درک نمی کنم مردم بابت خودرویی که هم زشت است و تریم داخلی
ان در حد پراید و هندلینگ ضعیف اما 120 میلیون تومان بابت ان پرداخت می کنند!!
1401/6/6
کجایی که توی این تاریخ مدل 98 صفر اتومات رو میگن 740/750 میلیون تومان
1397/12/26
ماشین بسیار خوبیه.
1398/3/31
با سلام.حیف پول که برای همچین ماشینی بخوایم بدیم.واقعا من نمی دونم مردم عاشق چی این ماشین شدن.این ماشین اگه خیلی ماشین خوبی بود تو همون اروپا ازش استفاده می کردن.
1399/11/13
در اسکل بودنت همین بس که داچیا تو خود اروپا هم فروش بالایی داره
1398/4/5
به نظرم ماشین خوبیه اینایی که میگن این ماشین خوب نیس با نظرشان کاملا مخالفم من خودم شخصا سوار شدم هیچ مشکلی هم نداشته از همه لحاظ خوبه در مقابل رقیبانش سر تره و چینی ها هیچ حرفی برای گفتن ندارن در باره فرانسوی ها درسته اپشن نداره ولی کیفیت داره درسته قیافه جالبی نداره ولی از لحاظ شتاب ، گیربکس و موتور عالیه و در طولانی مدت خیلی ازش راضی میشید ایرانی همش دنباله عیب یه چیزن میری دنا بخری میگن داخلش خوب طراحی نشده میری برلیانس بخری میگن چینیه میری پراید بخری میگه ایرانیه نمیدونم راه های رسیدن به خدا پراید یا گرونه آقا انتظار ندارین که بریم سوناتا بخریم با این وضعیت اقتصادی بد به نظرم ساندرو فعلا و تقریبا با کیفیت ترین خودرویی هستش که تو ایران داره تولید میشه و خیالتان راحته که تا چند سال مشکل تعمیر ندارین و مصرف بنزینش خوبه و عادیه و مشکلی نداره پس انقدر از ماشین ها ایراد نگیرید هرچی بیشتر پول بدی ماشین با کیفیت و بهتر سوار میشی حداقل اینه که از اریزو ۵ ، ۱۹۰ ملیونی ۱.۵ لیتری که شتابش ۱۸ ثانیس بهتره بد میگم برو تحقیق کن ببخشید اگه تند حرف زدم ممنون از عوامل خودرو بانک.
1398/7/19
دوستان همچین نظر میدن و بد میگن انگاری هیچ کدومشون زیر مزدا یا سراتو سوار نمیشن
1398/8/7
من این همه نظر موندم چی بخرم ۱۷۰ تومان دارم رنج قیمت در این حدود می تونم چانگان و جک اس۳ یا استپ وی اتومات بخرم . دیروز نمایشگاه رفتم اگر ماشین بهتر می خواهی کیا سراتو بخر ۷۰ تا بزاری روش مدل ۹۷ با ۲۰ هزار کاکرد خوبه فقط پول اون ندارم. حالا شاید فردا جک بخرم. هر چند چینی
1398/9/18
خودروهای زیادی داشتم اما لذت رانندگی استپ وی جالب بوده برام
1398/9/23
سلام دوستان عزیز، بنده در حدود یکساله روی استپ وی اتومات یه مدل کروز از نوع روفرمونی نصب کردم الان جدید یه ۲ماهی میشه مرتب چراغ چک ماشین روشنه و خاموش نمیشه کسی اگه تجربه داره ممنون میشم راهنمایی کنه
1399/1/6
بله!درسته فنی مشکل ندارد(که البته این در مورد مدلهای 94 به بالا
صدق نمی کند)ولی واقعا ساندرو هیچ چیز ندارد که ادم را جذب کند.
هندلینگ تعطیل و تریم داخلی بسیار ساده با موتوری که اگر کولر از
ان بگیر افت محسوس قدرت پیدا می کند.عجیب انکه ملت دویست
میلیون تومان بابت ان هزینه می کنند!!
1399/4/18
خیلی ماشینه زیبا راحت و از بودن درون این ماشین و دست زدن به داشبوردش میشه حداکثر لذتو برد به همه پیشنهاد میکنم ۳۰۰ تومن پولتون رو بدین به دلال های عزیز تا اونها هم با کمال احترام ال۹۰ ۱۰ سال پیشو بکنن تو پاچه ملت
1399/4/18
اولا قیمت الان این ماشین 350 هست در ثانی ارزش خریدش با وضعیت کنونی و در مقابل خیلی ماشین های دیگه بیشتره حداقل خیالت راحته که تا 10 سال پات به مکانیکی باز نمیشه از نظر فنی و قدرت حرف نداره ظاهرش هم به نظر من و خیلی های دیگه زیباست گول زرق و برق چینی ها و بعضی داخلی های بی کیفیت رو نخورید
1399/6/1
سلام یسالی هست استپ اتو دارم ولی خب تحت بهترین شرایط نتونستم شتاب زیر۱۵یا۱۴ بزنم مصرف سوختشم داخل ترافیک خیلی زیاده که با تعویض شمع و روغن یه سری کارهها هیچ تغییری نکرده همه جا هم میگند طبیعیه و قدرت و پیشرانه این موتور گریبکس بیشتر نیس ولی خب نظر دوستان را میخونم موندم ماشین من اینجوره یا از دوستانم همینه
1399/8/5
جای بسی تعجب و شگفتی هست که غالب عزیزان هموطن چشم بر واقعیات دنیای نوین بسته و همچنان تعصب در نوع خاصی از خودرو دارن... قبلاً کسی حق نداشت بگه بالای چشم بنز و بی ام و. ابرو هست..انگاری که این دوتا مارک توسط مهندسین وطنی طراحی شده بود...بنده پنج سال تمام جزیره قشم بودم و متقاعد شدم که غیر از تویوتا بقیه لگن هایی بیشتر نیستن (با این که تا قبل از اقامت در قشم از متعصبین خودروهای آلمانی بودم)اما زمانی که کیفیت فنی و استحکام تویوتایی که زیر پام بود و چهل و هشت ساعت بعلت جزر و مد دریا داخل آب بود و بعد از اینکه استارت زدم و بدون کوچکترین مشکلی روشن شد ایمان آوردم که خیلی خیلی از نظر کیفیت بالاتر از بنز و بی ام و هست
الغرض الانم خیلی‌ها فکر می‌کنند داچیا رومانی رنو فرانسه میشه...نه عزیزان اینجوری نیست که فکر میکنین....دارن گنجشک رنگ میکنن و بجای قناری بهتون قالب میکنن...خر و اسب یه اناتومی دارن ولی اسب کجا و خر کجا؟؟؟
این ته سبد تولیدی داچیا هیچی نداره چون کشور فقیری هست و حکایت مونتاژ پیکان هانتر در کشور خودمونه که سالیان پیش فرانسه برای کمک به این کشور ماشین ته جدولی خودشو انداخت به کشور رومانی
رومانی هم بعلت فقر تکنولوژی همون اشغال بیست سال پیش رو مونتاژ میکنه و میگرده دنبال کشورهای عقب مونده تر از خودش مثل چاد و بورکینافاسو و ایران....اونایی که دنبال کیفیت رنو هستن بهتره تلیسمان بخرن و فخر بفروشن به بقیه
اما موضوع اصلی اینه که دنیا بسرعت در حال تغییر موازنه تکنولوژی هست و چین که تا چهل سال پیش در فقر و نابسامانی مطلق بود با هشیاری تعدادی از سیاستمداران معتقد به لیبرالیسم راهی که کل دنیا بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی فرانسه طی دو قرن طی کرده بود ظرف دو دهه طی کرد و برابر اقرار صریح تئوریسین های آمریکایی تا ۲۰۵۰ابرقدرت آینده دنیاس و آمریکا یکی از جیره بگیرانش میشه
من بدون تعصب میگم که قبلاً اسنپ وی داشتم و الان جک اس تری
به هیچ عنوان نمیشه مقایسه شون کرد از نظر کیفیت
استپ وی از روز اول سروصدای اتاق داشت مخصوصا طاقچه عقب.... هندلینگ بسیار ضعیفی داشت و مصرف بالا
اما جک باهمه بدگویی‌های غیر کارشناسی واقعا عالیه... هیچ مشکل فنی ندیدم ازش
آیا بهتر نیست بجای اینکه تعصب بیجا داشته باشیم تست کنیم و واقعیات رو بپذیریم؟؟؟
ماشینی که حتی یه کروز کنترل ساده یا دوربین دنده عقب نداره که نمیشه با ماشینی مقایسه کرد که کل آپشن‌های روز خودرو های دنیا داره
1399/8/25
شما همون جک s3 رو سوار شو و فخر بفروش !! خلایق هر چه لایق !- اتفاقا امثال شماها هستن که تعصب ماشین چینی پر زرق و برق بی کیفیت رو دارن - لطفا توی این اوضاع بد اقتصادی با این حرفاتون مردم رو از خرید یه ماشین بی دغدغه با کیفیت که پاش به مکانیکی باز نمیشه محروم نکنید.
1399/12/2
واقعا تو این شرایط که خودرو وارد نمیشه . ساندرو از لحاظ کیفیت خیلی سر تر از محصولات چینی هست . .من قبلا چند تا ال نود و داستر داشتم تا حالا از لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشتم . از چینی هام جک و هایما داشتم که زیاد ازشون راضی نبودم . مخصوصا جک .این ماشین چینی ها فقط به درد پوز دادن میخورن . زیاد نمیشه ازشون کار کشید . شما هر کجا دنیا بری محصولات رنو هست .
1400/5/5
نه توی آمریکا رنو و پژو و این جور آشغالا نیست
1400/11/7
با این قیمت آشغال بخری به صرفه تره
1401/2/21
اگه با بوق سر شاسی چراغ(پیکان)راهنمای بدون جهت ینی حواست نباشه گیج میشی به کدوم طرف راهنما زدی ،دیده شدن رادیات بخاری از داخل دریچه کولر،خم شدن تا کمر برا اینکه شیشه رو بالا پایین کنی ،باز شدن درب باک ماشین وقتیکه دم درخونه پارکش کردی و بنزینش و دزدین و ... مشکلی نداری خوبه
1401/6/6
من یه دونه اتومات مدل 95 سفارش مدیران دارم بعد از 150،000 تا کارکرد هنوز ماشین نرم وسالم و کوچکترین صدایی داخل کابین نیست ولی قطعا خودرو چینی حداقل تا این کیلومتر دوبار رفته تعمیر موتور و انواع صدا داخل کابینش میاد.بله قیافه نداره و آپشن هم نداره ولی بدبختی و دردسر هم نداره
1401/6/6
کامنت اول سال 95 گفتن 60 میلیون و الان صفر 98 هست 730 میلیون ... بنظرم اصحاب کف(کهف نه همون کف واقعا) هستیم با دیدن قیمتا کف میکنیم
1401/11/12
یه انتخاب هست، یکی زرق و برق و آپشن ... میخواد ماشین های چینی رو انتخاب میکنه ، یکی کیفیت بهتر و کم خرج بودن و داشتن ثبات کیفتی و بازار فروش میخواد این نوع ماشین ها رو انتخاب میکنه.
متاسفانه با این قیمتی انتخاب زیادی نداریم تو ایران
1402/3/8
سلام خواستم بدونم شماره اتاق ساندرو کجای اتاق قرار گرفته
1402/3/11
سلام: زیر صندلی سمت شاگرد. من زمان تعویض پلاک افسر مجبورم کرد موکت کف رو پاره کنم واسه شماره خوندن
1402/7/3
من خودم دارم از هر نظر عالی مصرف سوخت خلی کم صدی شش فقط بسیار کم آپشن هست
1402/10/5
من ساندرو دارم. ماشین خوبیه ولی مسأله ناراحت بودن صندلی خاش واقعا جدی هست به طوریکه می دونه باعث آسیب تاندون های لگن بشه. و نمی دونم اگر صندلی را با لکسوس عوض کنم آیا بهتر میشه یا نه
1402/10/16
سلام ، میخواستم بدونم فروش شرایطیش به چه صورت ؟