موضوعات داغ

نقد و بررسی خودرو جیلی X7

9 تیر 1394

عکس و نوشته: محمد حسین مارینی

مقدمه

"ماشین فقط شاسی بلند"! احتمالاً شما هم این جمله را از زبان برخی افراد شنیده باشید.در این روزها که بازار SUV و CUV ها از داغی گذر کرده و به مرز سوختن رسیده!

تب و تابی که اصول عجیبی برای بازار خودرو و مردم رقم زده، مثل اینکه هر خانواده باید حداقل یک شاسی بلند داشته باشد یا اینکه ماشین شاسی بلند یک کلاس دیگه‌ای داره!

اینکه چرا به این نقطه رسیده‌ایم خیلی مهم نیست. کاری است که شده! شاید علتش هیجان این کلاس خودرویی است یا حس برتری که از لحاظ روانی به راننده آن می‌دهد. بهر ترتیب...

این تب و تاب موجب شد تا ما به سمت یکی از خودروهای کم‌اقبال این سگمنت برویم: جیلی X7. اگر قصد خرید SUV صفر کیلومتر در بازه قیمتی 100 میلیون تومان را داشته باشید X7 قطعاً یکی از گزینه‌های شما خواهد بود. خودرویی که گرچه سنگینی نام چینی بودن را به دوش می‌کشد اما با ورود برندش به ایران نشان داد که تولیدات چین روی دیگری هم دارد!

عدم استقبال مناسب از این خودرو می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد که قطعاً یکی از آنها سیاست‌های اتخاذ شده توسط وارد کننده است، طراحی و قدرت فنی خودرو هم در این مهم بی‌تاثیر نبوده‌اند ولی از همه مهم‌تر رقبای این خودرو هستند! در حال حاضر قیمت این خودرو حدود 114 میلیون تومان است، بازه قیمتی که جولانگاه سدان‌های کوچک و متوسط کره‌ای و حتی فرانسوی است و البته با نیم نگاهی به بازار دست دوم متوجه خواهیم شد که چه گزینه‌های وسوسه انگیزی برایمان خودنمایی می‌کنند!

پس شاید اگر جیلران موتور قیمتی کمتر برای این خودرو در نظر می‌گرفت وضع و حال X7 به این بدی نبود و حتی با کمی خوش‌بینی از خودروهای موفق بازار محسوب می‌شد.

بهرحال امروز بر آن شدیم تا نقدی مختصر از این خودرو برایتان آماده کنیم.

معرفی و بررسی کیفیت

کمپانی جیلی یکی از 10 خودروساز بزرگ کشور چین است که فعالیت خود را از سال 1986 آغاز کرده و از لحاظ رشد سهام رتبه نخست در بین خودروسازان چین را داراست.

جیلران موتور، نماینده انحصاری جیلی در ایران، پس عرضه مدل EC7 و موفقیت چشمگیرش اقدام به واردات مدل X7 کرد. یک شاسی بلند شهری با طراحی خاص و البته تبلیغاتی نسبتاً وسیع!

X7 از یک موتور 2.4 لیتری به حجم دقیق 2378 سی‌سی با توان 162 تولید اسب‌بخار در 5700 دور در دقیقه و گشتاور 220 نیوتون متر در 4200 دور بر دقیقه بهره می‌برد. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه برعهده یک گیربکس 6 سرعته خودکار است.

طراحی

در نمای جانبی خودرو طراحی کاملاً موزون و اصولی است. خطی نسبتاً عریض از ادامه چراغ عقب (که تا روی گلگیر آمده) شروع شده و تا گلگیر جلو و چراغ ادامه پیدا کرده است. خطی دیگر نیز در قسمت پایین درب‌های جلو و عقب کشیده شده که به نوعی نقش زه‌های منقرض شده‌ی روی دربها را بازی می‌کند. ترکیب این خطوط باعث ایجاد چندین حجم و زیبایی نسبتاً خوبی در قسمت جانبی بدنه خودرو شده است. اما قسمت شیشه‌ها و ستون‌ها نقطه عطف نمای جانبی است. نحوه اتصال شیشه‌ها هم به شکل لوزی با دو لبه گرد و دو لبه تیز نمایی خاص به آن بخشیده است. همینطور ستون‌های مشکی رنگ تداعی کننده مفهوم طراحی "سقف شناور" است. دستگیره‌های کرومی و رینگ‌های 17 اینچی 5 پره نیز به بهبود نمای جانبی کمک شایانی کرده است.

نمای عقب خودرو جایی است که می‌توان روی آن بحث کرد! یعنی اینکه اصول طراحی در برخی قسمت‌ها رعایت شده و در برخی قسمت‌ها نه! عده‌ای آن را دوست دارند و عده‌ای آن را نمی‌پسندند.

چراغ‌هایی کوچک به شکل قطاع ربع دایره‌ای هستند که شاید برای این خودرو کوچک بنظر برسد. اما شکی نیست که در ایجاد چهره‌ای خاص و ساختار شکن نمره قبولی خواهد گرفت. اختلاف سطح درب پنجم با شیشه عقب هم قطعاً در این مهم بی‌تاثیر نبوده است. طراحی سپر کاملاً شکیل و بدون نکته خاصی صورت گرفته است.2 مه شکن را در خود جای داده که گرچه طراحی مناسبی دارد اما باتوجه به چراغ‌های کوچک خودرو کمی بزرگ بنظر میرسد. نمای کرومی پهن بالای پلاک نیز وظیفه هماهنگ کردن نمای عقب با نمای جانبی و جلوی خودرو را دارد.

و اما نمای جلو...

تویوتا راو4 چینی! چراغ‌های جلو شباهت زیادی به راو4 نسل پیشین دارند و جیلی با دستکاری باقی قسمت‌ها سعی داشته تا بیننده را سردرگم کند! لبه‌ی کاپوت نوار نسبتاً پهن کرومی را به خود می‌بیند که با سایر قسمت‌ها همخوانی ایجاد کرده است. از دو سر این نوار کرومی دو خط به سمت ستون‌های A خودرو حرکت کرده و موجب ایجاد یک ذوزنقه حجیم روی کاپوت شده‌اند. در دو طرف این ذوزنقه محل اتصال گلگیر و ادامه کاپوت است. جلو پنجره پلاستیکی با لوگوی جیلی و دو مه‌شکن گرد در سپر نکات دیگر طراحی نمای جلویی است.

تجهیزات

وقتی با خودرویی از شرق آسیا مواجه می‌شویم منتظر لیست بلند بالایی از تجهیزات و امکانات هستیم باید گفت که جیلی X7 هم همینطور است و از نظر آپشن در وضعیت مناسبی قرار دارد.

6 ایربگ سیستم‌های ABS و EBD محافظان سرنشینان در تصادفات هستند. البته جای خالی ESP بسیار حس می‌شود. تجهیزات ایمنی خودرو در وضعیت میانه قرار دارد. هرچند که تاکنون موسسه معتبری این خودرو را تست نکرده است اما می‌توان حدس زد که کسب سه یا چهار ستاره از EURO N-CAP برایش دور از دسترس نیست. امکانات رفاهی این خودرو الحق و الانصاف درجایگاه خوبی نسبت به سایر رقبا قرار دارد. کلید هوشمند ضد سرقت، فرمان تلسکوپی، تهویه خودکار، گرمکن، مموری و ماساژور صندلی جلو علاوه بر تنطیم برقی، روکش چرم و سیستم صوتی قدرمند. اینها تنها بخشی از امکانات X7 است.

تریم مشکی رنگ خودرو طراحی کاملاً ارگونومیک و البته زیبایی دارد. همه چیز سر جای خود است و خبری از دکمه‌های زیاد و گیج کننده نیست. در وسط کنسول یک مانیتور 8 اینچی قرار دارد که بالای آن خروجی تهویه مطبوع و ساعت قرار دارد. زیر مانیتور دکمه‌های تنظیمات صندلی و گرمکن شیشه و فلاشر قرار گرفته است. سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو نیز در پایین‌ترین قسمت داشبورد قرار دارد که بنظر می‌رسد اگر کمی بالاتر بود راحتی کار با آن بیشتر می‌شد. در زیر کنسول و جلوی دسته دنده هم یک محفظه کوچک تعبیه شده که ما را به یاد پژو 206 های خودمان می‌انداخت!

در کنار دسته دنده هم خروجی AUX،IPOD،USB قرار داشت که در کنار دکمه قفل درب‌ها بود. فرمان سه شاخه با طراحی زیبا دارای دکمه‌هایی برای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل و ... بود. روکش چرمی فرمان از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و از در دست گرفتن آن احساس خوبی داشتیم. صفحه کیلومتر متشکل از 2 دایره که یکی سرعت و نشانگر سوخت باقیمانده را در خود جای داده بود و دیگری دور موتور و دمای آب رادیاتور را در خود دارد. کامپیوتر سفری هم در فضای بین این 2 دایره قرار گرفته بود. در مجموع می‌توان گفت اگرچه مجموعه آمپرها طراحی ساده و نسبتاً تکراری دارند اما قابل قبول و شیک هستند.

روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی بود و کیفیت راضی کننده‌ای داشت. کیفیت مونتاژ بنظر مناسب می‌رسید اما نمی‌توان فعلاً در این باره قضاوت کرد چرا که هنوز X7 های بازار کم کارکرد هستند و مدت کمی از عمر آنها می‌گذرد. اما اجزای کابین این خودرو مستهلک نشده بودند و همانند روز اول بودند (به گفته صاحب خودرو).

اما یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر جیلی X7 بوده، در اولین سری خودروهای تحویلی در شرایطی خودروی سمت راننده باز نمی‌شد(!) و این موضوع بسیار باعث ناراحتی دارندگان آن شده بود به طوریکه مجبور بودند از درب سمت چپ از خودرو خارج شوند. البته این مشکل با مراجعه به نمایندگی رفع می‌شود ولی در همان ابتدا بازتابی نامناسب در بعضی مجلات خودرویی معروف داشت.

پیشرانه و تجربه رانندگی

خب وارد خودرو شدیم. دید نسبت به اطراف کاملاً مطلوب بود. آینه‌های جانبی بزرگ کمک می‌کرد تا خیلی زود به ابعاد خودرو عادت کنیم. سوییچ را چرخانده و استارت زدیم. لرزش محسوسی در ابتدای روشن شدن موتور توجهمان را به خود جلب کرد. ترمز دستی پدالی را آزاد کرده و دنده را در حالت D قرار دادیم. خودرو با کمی تکان و مکث شروع به حرکت کرد. سیستم تعلیق خودرو بسیار نرم و البته منطقی عمل می‌کرد به خوبی ضربات را جذب می‌نمود. ناگفته نماند که در دست اندازهای پیاپی گاهی خودرو حرکت عرضی هم داشت. صندلی‌ها بسیار راحت بودند و سرنشینان را به خوبی جذب می‌کردند. عملکرد فرمان کاملاً دور از انتظار بود. بطوریکه می‌توان گفت فرمان X7 سفت بود و راننده را خسته می‌کرد! عایق‌بندی اتاق هم بسیار عالی بود و حتی در دورهای بالا صدای کمی به اتاق نفوذ می‌کرد. البته خودرویی که در اختیار ما بود تنها 22000 کیلومتر کار کرده بود و نزدیک به 1 سال از عمر آن می‌گذشت.

و اما گیربکس؛ عملکردی کاملاً متوسط از خود به نمایش گذاشت. قدرت گیربکس خوب ولی تعویض دنده‌ها با تاخیر انجام می‌شد که این مساله هنگام سبقت یا در سربالایی‌ها بسیار به چشم می‌آید. اما در مجموع می‌توان نمره قبولی را به آن داد.

رسیدیم به مرحله شتابگیری؛ تا اینجا فراموش کرده بودیم که جیلی یک خودروی چینی است! اما این قسمت تست چینی بودن جیلی را حسابی برایمان یادآوری کرد!

ما در هر دو حالت DRIVE و دستی گیربکس شتابگیری را انجام دادیم و در بهترین حالت به عددی کمتر از 15.7 ثانیه برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نرسیدیم! پس متوجه شدیم که با خودروی کندی طرف هستیم.

ترمز؛ نقطه قوت X7 ترمزهایش هستند. بطوریکه در همان اوایل رانندگی با این خودرو متوجه می‌شوید که می‌توان به ترمزهایش اعتماد کرد. آنهم با خیال راحت!

طبق تستی که انجام دادیم X7 برای رسیدن به ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند طی مسیر 34.5 متری بود که نتیجه ای فوق‌العاده برای این خودرو با این کلاس و سطح قیمتی است.

جمع بندی

جیلی X7 خودرویی با ظاهر خاص در کلاس SUV های شهری است که به هیچ وجه مورد استقبال قرار نگرفته است اما حرف‌هایی برای گفتن دارد. شاید دلیل عدم استقبال قیمت بالا یا نبود اعتماد به محصولات چینی گران قیمت است. به هر ترتیب X7 عملکردی نرم در همه قسمت‌ها (بجز فرمان) دارد که در کنار تجهیزات فراوان و همینطور قیمت کمتر نسبت به رقبا می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقمندان به خرید خودروی صفرکیلومتر باشد.

پس اگر برایتان صفر بودن خودرو مهم است و شاسی بلند راحت و آپشنال دوست دارید و علاقه‌ای به سرعت و شتاب در رانندگی ندارید،X7 می‌تواند گزینه مدنظر شما باشد.

در انتها از آقای حسین منصور کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند.

59 عکس

نظرات کاربران

85 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/9
سلام ، ممنون از گزارش خوبتون ( مثل همیشه ) .
فقط به نظر من در قسمت عقب خودرو ، اون مثلث مشکی بالای چراغ ها عقب ، در اصل ادامه چراغ عقب بوده اند که به دلیل نامعلومی حذف شده اند. یعنی نمای پشت این ماشین شبیه ولو است که چراغ عمودی دارد....
1394/4/9
4.5 تومن میزارم روش یک اسپورتج 2012یا ix35 2012 می خرم. عقل که دارم.
1394/4/9
دست خودروبانک درد نکنه ولی بابا ماشین چینی به نظر من ارزش نگاه کردن هم نداره
1394/4/9
بنظرم تو اون حدود قیمت سانگ یانگ کوراندو بهترین شاسی بلنده
1394/4/9
ايكاش مردم ايران پولشون به جيب چينيها و دلالان داخلي نريزند از همين عكسهاي داخل خودرو بخصوص عقربه هاي سرعت و دور موتور ميشه به بي كيفيت بودن و بي اصالتي خودرو پ يبرد با اين پول ميشه حداقل خودروهاي تميز دست دوم اروپايي يا ژاپني خريد كه حتي چپه اش به 10 تا جيلي ميارزه بخدا اسمش هم مسخره است
1394/4/10
با 120 میلیون میشه یه کرولا xli 2015 خرید
1394/4/10
بین شاسی بلندای چینی فقط jac s5 ولیفان x50 از همه بهتره ولی امیدواریم تا گروه بهمن از شاسی بلند faw x80 رونمایی کند که رقیب سختی برای s۵ هست
1397/7/13
شما اول این ماشین رو برون بعد حالا اظهار نظر کن در مورد لیفان که با اون گیربکس خسته کننده که حال ادم رو بهم میزنه و جک اگر توربوش خراب شه باید اوراقش کنی
1394/4/10
اقا 2 دفه يا 4 دفه بگيد مفت هم نمي ارزد ماشين چينيه اصلا حالا ميگيم ok تقليد كرده از نسل قبلي rav4 باز هم okاخه من موندم اين ماشين ستاره ي ايمني نداره بعدشم خيلي اپشن هاي بهتري هست مثله سوزوكي ويتارا يا رنو داستر يا كليوس دسته دوم كم كاركرد تميز يا سوبارو لگاسي كه عااااااليه واقعا يا حتي در مواردي اگه كسي هستيد كه حال و حوصله نگهداريه ماشين و داره پرادوي قديم اما با كاركرد بالا خلاصه اين همه اپشن هاي زياد چرا برم سراغ يه چيني كه نميدونم چند ستاره اس واقعا خنده داره ٢٠٦ هم خدايي crash test داشته يا حتي زانتيا ديگه چي بگم مردمه ما عقلشون به چششونه
1394/4/10
صرفا جهت اطلاع به شما دوست عزیز سوبارو لگاسی در دسته ی خودروی سدان دسته بندی میشه و خودری چهار درب سدان هستش موفق باشی
1394/4/10
با 100 میلیون تومن منطقه ازاد میشه فورد ادج فورد تاروس شولت مالیبو هیوندا ازرا مگان 2015 نیسان gt نیسان التیما کیا کادنزا جنسیس 2015 نیسان z370 و کامارو موستانگ کارکرده .کاش همه جای ایران ازاد بود حیف پول واسه این ماشینا
1394/4/10
در اولین سری خودروهای تحویلی در شرایطی خودروی سمت راننده باز نمی‌شد(!)
1394/4/10
رفیق من یکی خریده، فکر کنم تابستون پارسال تحویل گرفته بود
رفت باهاش شمال داغ کرده بود درش باز نمیشد!!!! D:
1394/4/10
جل الخالق
1394/4/10
ظاهرش از لیفان خیلی افتضاحتره
1394/4/10
با تشکر از گزارش شما. در مورد تست تصادف این نکته قابل ذکر است که جیلی ایکس 7 دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه تصادف در چین است که تقریباً متناظر با 4 ستاره ایمنی از موسسه یوروانکاپ خواهد بود. یک نکته دیگر هم اینکه این خودرو دارای 7 ایربگ میباشد و ایربگ زانوی راننده نیز دارا میباشد.
1394/4/10
اره ه ه ه ه ه ه واقعا

ازکی تا حالا 5 تا ستاره ایمنی موسسه تصادف چین معادی 4 ستاره ایمنی یوروانکاپ شده

5 ستاره ایمنی چینی از 3 ستاره یوروانکاپ هم پایینتره اون هم به خاطر استانداردهای بسار سخت گیرانه اروپا
استانداردهای موسسه تصادف چین خلی پایینتره
2 روز دیگه هم دلال ها و مالکان ماشین های چینی میان میگن مثلاجک هکون مرسدس بنزه فقط بنز 3 پر داره جک 5 پر
1394/4/11
دوست عزیز در مورد ارزش امتیازات موسسه C-CNCAP و مقایسه با موسسات دیگر از جمله یوروانکاپ مطالب مختلفی توی اینترنت هست که البته هیچکدام به نتیجه ای قطعی نیانجامیده است. از هوا حرف زدن و کوبیدن نتایج تست تصادف یک موسسه صرف چینی بودن این موسسه امر نادرستی است. موسسه CNCAP و چند موسسه دیگر از جمله EURONCAP زیرمجموعه یک موسسه بزرگ به اسم NCAP هستند. البته تستهای این موسسات در یک سطح نیستند و تفاوتهایی بین این تستها از جمله سرعت تست وجود دارد. البته از سال 2012 بحث اختلاف سرعت تست تصادف در چین و موسسه یوروانکاپ از سال 2012 نیز رفع شده است. به هر حال اگر نگاهی به نظرات افراد اهل فن ( و نه آنهایی که بدون سند و مدرک نظر میدهند) بیاندازید اکثریت اختلافی در حدود یک ستاره یا نهایت 1.5 ستاره بین نتایج موسسه CNCAP و موسسه EURO-NCAP را پیش بینی میکنند. قابل ذکر است که موسسه مذکور فقط ماشینهای چینی را مورد تست قرار نمیدهد و بعضاً ماشنیهای مربوط به برندهای معروف غیرچینی هم در تستهای این موسسه بررسی شده اند که بعضاً موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه نیز نشده اند. تبعاً اگر این تستها استاندارد نبود برندهای معروف اجازه تست خودروهای خود در موسسه مذکور را نمیدادند. حال شما اگر نظر دیگری دارید و بدون سند و مدرک اصرار به استاندارد نبودن تستهای این موسسه دارید بحث دیگری است.
1394/4/10
به نظر من برند های چینی هنوز کشش ورود به بازار 100 میلیونی هارو ندارند . چینی ها تو قیمت های زیر 60 میلیون که رقیبی از کشورهای مطرح ندارند انتخاب های بسیار خوبی هستند مثلا جک جی 5 یا لیفان ایکس 50 یا حتی ام وی ام 530 اما وقتی 114 میلیون پول داری دیگه قضیه فرق میکنه!! ضمنا افت قیمت چینی های گرون قیمت هم خیلی زیاده . ام جی با اینکه انگلیسیه و ماشین بسیار خوبی هم هست فقط انگ چینی بودن سهامداراش روشه افت قیمتش دو برابر سراتو و مزدا و.. شده دیگه وای به حال این !
1394/4/10
ام جي كيفيتش بالاتر از جك نيست حتي بي كيفيت تر هم هست.من داخل نمايندگي ام جي ١٤٢١ تهرانم.هر مشتري اي هم كه مياد ما ميگيم چين هست.و اينگليسي بودنش فقط بك شوخي بيش نيست
1394/4/10
34.5 متر! برای طول خط ترمز یعنی ورود به کلاس ب ام و و پورشه ، عجیبه نیدونم درست اندازه گیری شده یا نه ؟برای ازرا این عدد 47متره
1394/4/10
Man daram.vaghan tormozesh khube
1394/4/10
نه واقعا ترمزش خیلی خوبه.حالا عددشو نمیدونم ولی خیلی قویه
1394/4/10
ن عزیزم داری اشتباه میکنی هیوندای آزرا و جنسیس کوپه حدود32 متره کیا سراتو حدود36 متره فقط هم خط ترمز مهم نیست ترمزش مثل نیسان آبی هاست فقط abs وebdداره حتی مگان هم ESPداره که این نداره بعضی چیزها که فکر میکنن زیاد بدرد نمیخوره خیلی جاها جون آدما نجات میده
1394/4/11
پاسخ به مهدی:
البته من جیلی ندارم و تا به حال سوار نشدم ولی در مورد مگان حداقل توی مدلهای مونتاژی اثری از esp نیست. مگان البته مجهز به سیستم BAS است و جزو ماشینهای با ترمزهای باکیفیت است ولی به هر حال esp ندارد. توجه کنید که فقط جیلی نیست که esp ندارد. حتی ماشینهای با کیفیتی مثل تویوتا کرولا هم بدون آپشن esp وارد ایران میشوند و صرف نداشتن این سیستم به معنی بی کیفیتی و عدم ایمنی خودرو نیست
1394/4/10
مرسي إز مقاله و اطلاعات خوبي ك به ما دادين
1394/4/10
بنظرم بررسی علاقه شدید ایرانی جماعت به کراس اوورها پرده از بسیاری از معضلات فرهنگی بر میداره.از چشم و هم چشمی,سطحی نگری تا عقده حقارت و....
باید به خریداران کراس اوورها گفت که مقابله با قوانین فیزیک کاری بسیار دشوار و گاه غیر ممکن هست.بلندی ارتفاع به شدت از پایداری و کیفیت سیستم تعلیق کم میکنه و شما وقتی ماشین تک دیفرانسیل سواری در عوض این مشکلات چه چیزی بدست میاری؟؟؟تنها دل خوش بودن به چند سانتی متری بلندتر از سدان کافیست؟؟؟
قبل از خرید کراس اوور لطف کنین یک پاترول یا پاجرو قدیمی پیدا کنین و به خارج شهر برین.یکبار با حالت تک دیفرانسیل از سربالایی بالا برین و تو گل و لای حرکت کنین و بار بعدی در حالت دو دیفرانسیل تا تفاوت رو احساس کنین
1394/4/10
اعداد روی کیلومتر شمار و دور موتور رو بایستی با ذره بین نگاه کرد!!
یعنی فاجعه تا این حد؟؟؟؟!!!
1394/4/14
داری از این ماشین که این میگی این طوریه
1394/4/10
خسته نباشید برای دوستداران خودرو های چینی مقاله خوبی بود ولی من کلا با خودروی چینی مخالفم شما یه وسیله چینی میخرید دو دقیقه ای خراب میشه حالا یه خودرو بخرید که 0تا100 چین زده
1394/4/10
به نظر من چینی ها فقط برای این زدن تو کار ساخت خودرو که بگم ماهم تو این صنعت هستیم و ما ایرانی ها متاسفانه داریم تو این کار کمکشون میکنیم همین کسایی که دارن این ماشین های چینی رو با سود های زیاد وارد ایران میکنن خانوادهاشون ماشینای کره ایی و اروپایی سوار میشن نمایندگی جیلی تو شهر من نمایندش آزرا سوار میشه و همیشه یه شوخی میگه کی این همه پول به این ماشینا میده واقعا جای تعصف داره یه ماشین رو با این کیفیت پایین و بی نام نشان وارد ایران میکنن که تو هیج جای دنیا مجوز واردات ندارن بعداز چندماه هم خراب میشن باید هزار منت رو به جان بخری ببری نمایندگی یه مبلغ زیادی بابت تعمیر ازت بگیرن وارد کردن ماشین های که تو جهان اعتبار دارن باعث کلی صرفه ی اقتصادی تو کشور میشه مثل صرفه تو مصرف آلودگی محیط زیست هزینه های تعمییر و ... بیخود نیست ماشین های ژاپنی پرفروش ترین تو دنیا میشه مثل تویوتاکرولا وقتی دلیل های فروش بالاش رو میبینی تو هیچ ماشین چینی پیدا نمیکنی
هنوز خیلی مونده چین ماشین ساز بشه متاسفانه مردم ایران شدن آزمایشگاه خودرو های چینی...
1394/4/10
یه نمایندگی هایی هم مثل تویوتا که یارو خودش میگه الکی پول گارانتی نده میگه گارانتی برای این ماشین فقط هزینه اضافیه که فقط دوتا سرویس رایگانش استفاده میشه
1394/4/10
فروش این ماشین در چین چه وضعیتی داره؟
1394/4/11
اصلا خوشم نیمومد طراحی کره ای ها شیک تر و بروز ترند! من یه سوال داشتم الان یدونه وراکروز دارم و خیلی از شتابشو و…. راضیم! میخواستم دلایلی عوضش کنم و bmw x4 28i رو انتخاب کردم بنظر شما دوستان شتاب x4 به هیوندای وراکروز میرسه؟ (البته من شاسی بلند بودن و شتاب برام مهمه) این سوال خیلی ذهن منو درگیر کرده خوشحال میشم نظراتون رو بدونم! ممنون از همه
1394/4/12
اگه شاسی بلند پر شتاب میخوای یه دونه تویوتا Rav4بخر خیال خودتو راحت کن همه چیزش عالیه
1394/4/11
من جک اس 5 دارم خداییش فقط اتومات نیس ولی از همه لحاظ به این سره قیمتشم خیلی کمتره.موتورش اینو له میکنه.حتی اسپورتیچ و ix35 و ix45 هم شتاب و قدرت به جک نمیرسن
1394/4/11
خخخخخخخخخخخخخ خوب چاخان میگی ها
1394/4/13
/علی اقا درست می گویند
من هم اس۵ دارم یکی از دایی هایم توسان و دیگری اسپورتیج دارد پسر عمویم هم سانتافه دارد
اس پنج توسان و اسپورتیج را می خورد
و سانتافه هم که خیلی هن می باشد
1394/4/15
علی جان جکو با ماشین کره ای مقایسه نکن! شتاب اولیه جک حدود 2 ثانیه یا بیشتر از اسپورتیج و توسان بیشتره. ولی شما کیفیت و ایمنی و .. اینا رو نمی تونید با جک مقایسه کنید. البته اسپورتیج و توسان موتورشون تنفس طبیعی هست که به خاطر کیفیت بنزین پایین در کشور یه مزیت بزرگ به حساب می اد به نسبت ماشین های توریو اونم با کیفیت چینی!! در ضمن اسپرتیج با موتور توربو هم به تعداد محدود در ایران هست که اکثرا مدل 2012 هستند و موتورشون 2 لیتری توربو هست با 280 اسب بخار قدرت و شتاب0 تا 100 حدود 7 ثانیه!!!! که جکو له میکنه به قول شما! البته خرید جک اس5 به نسبت قیمت کار درستیه ولی نه این که اونو با ماشینایی مقایسه کنید که تا دو برابر جک قیمت دارند!
1394/4/11
سلام لطفا هیوندای سانتافه کارکرده مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رو آزمایش کنید از نظر کیفیت و دوام پس از طر چند سال
با تشکر
1394/4/11
بابا جون هر کی که دوست دارید جک و جو و لیف و جیل و جولیو با این ماشینهای ژاپنی و کره ای مقایسه نکنید اخه حیف از 114 میلیون نیست بری یه اشغال مزخرف بخری که از بی کیفیت ترین مواد در اون استفاده شده با این پول لیست بلندی از ماشینهای ژاپنی و اروپایی رو میتونید خریداری کنید.
1394/4/30
اقای محترم شما همچین میگین چینی هارو با ژاپنی و کره ای مقایسه نکن انگار کره ای هارو با ژاپنی ها تو یه رده میبینی...
1394/5/17
ژاپنی ها هم با کپی کاری از محصولات اروپا و آمریکا خودرو ساز شدند ، کره ایی ها هم این راه رو چندسال قبل شروع کردند ، حال نوبت چینی هاست .
من هم جیلی هاچ بک اتومات دارم . به پولی که برای اون پرداخت کردم ، ازش راضی هستم . امنیت ، آرامش ، آپشن رو هم داره . اگر به جای 80 تومان هم 120 تومان داشتم به جای جیلی ، هوندا یا تویوتا می گرفتم .
ولی نسبت به خودروهای قدیمی مثل مگان و سوناتا و مزدای کارکرده یه ماشین صفر خوب که تا 5 سال گارانتی داره برای استفاده خوبه .
1400/8/11
سلام و ارادت
توضيحات كارشناسى مربوط به خودرو جيلى خوب و قابل قبول بود. شرح نكات مختلف اين خودرو در چارچوب آن كاملاً مناسب أست و اگر قابل مقايسه با خودروهاى مطرح جهان باشد ، خب موضوع فرق ميكند. اما در گرديد خود كاملاً خوب و مناسب أست. درود
1394/4/11
خداوکیلی از بین ماشین های چینی توی بازار به خصوص از جک و لیفان و... از همه بهترینه.
1394/4/11
بنده یک سال این ماشین رو دارم کیفیت خوبی داره (به نسبت چینی بودن)گارانتیش عالیه و پاسگخو اما امان از بازار دسته دومش هیچکی نگاهش نمی کنه اگه کسی بخواد سوار شه خوبه ولی نباید به فکر فروشش باشه
البته من طراحیش رو نمی پسندم و میشد بهتر طراحی بشه اما ماشین محکمیه موتور خوبی داره اما گریبکسش خنگه لاستیک فابریکشم اشغاله و حتما باید عوض بشه
1394/4/12
بسیار جامع و کامل،همراه با عکسهای متنوع.مرسی
1394/4/12
من احساس میکنم که نویسنده این مقاله های بررسی, , بده بستونی با این نمایندگی های شرکتای اسیای جنوب شرقی(به جز ژاپن البته) دارن , اخه خداوکیلی هر کی تو ماشینا نشسته باشه کاملا متوجه میشه که چه موتوری چه اتاقشون چقدر اوراقه , بدترین قسمتشونم همین طراحی نچسبشونه که واقعا نمیفهمم چطوری به نظر نویسنه قشنگ اومده !!
بعدش مثلا میاد تو فیلم از تینا ایراد میگیره !
من خودم الان یه گل زیر پامه نزدیک 180 تا کار کرده , خدا وکیلی سواریش از یکی از این چینیا که یه بار پشتش نشستم بهتره ,
اقای نویسنده اصل بی طرفیو رعایت کن توروخدا
1394/4/12
اتفاقاً به نظر من یکی از بی طرف ها همین خودروبانکه
اگر مجله های مختلفه ماشینی رو بخونی متوجه میشی که بعضی هاشون از یک ماشینی که دیگه همه می دونند چیه چقدر طرفداری می کنه! حتی بعضی از مجله های خیلی خیلی معروف!
1394/4/12
سام جان واقعا بايد ديدتون رو نسبت به چيني هاي جديدي كه اخيرا وارد كشور شدن رو عوض كنيد من اسم نمي برم ولي وافعا مدلهاي وارداتي چيني ها خيلي پيشرفت كردن با توجه به قيمت بايد نظر داد نه اينكه طرف مياد يك مرتبه ميگه اقا راو فور بگيره عاليه خب عقل كل مردم با توجه به جيبشون خريد ميكنن وگرنه همه ميرفتيم بنز وبي ام دبليو ميگرفتيم خلاص .اره عزيزم
1394/4/13
اتفاقا تو همین مقاله گیرباکس کند و شتاب کم و سفتی فرمان و کپی کاری چینی ها و ... رو به عنوان ایراد نوشته اند.پس بی طرفی رعایت شده. دیگه قرار نیست یه ماشینو بزارند وسط لهش کنند که ! البته من خودم اصلا از چینی ها خوشم نمیاد ولی هر ماشینی یه سری حسن و یه سری عیب داره. حتی بنز اس هم ایراد داره. ایرادش گرون بودنشه که 99 درصد مردم نمیتونند حتی فکر خریدشم بکنند.!
1394/4/13
من اکثر بررسی های خودرو توی خودروبانک ( حالا چه به صورت متن و چه به صورت فیلم) دنبال کردم ممکنه بعضاً بررسی ها کامل نباشه و سطحی پرداخته شده باشه ولی به طور مشخص بررسی ها بیطرفانه است. این بررسی هم انصافاً بی طرفی داخلش رعایت شده. اشکال کار اینه که فکر میکنیم که اگه از یک ماشین خوشمون نیاد باید حتماً از اول تا اخر کوبیده بشه یا اینکه از چیزی خوشمون میاد باید سراپا ازش تعریف بشه و گرنه بیطرفی مورد نظر ما رعایت نمیشه.
1394/5/17
Sam عزیز من اون وقتی که گل واقعا گل بود یه گل مشکی مدل 86 صفر خریدم و پنج سال داشتمش و ازش راضی بودم ، ولی استهلاکش بالا بود و چون من همیسه در راه لواسان و شمال بودم خوب این مطلب رو لمس کردم ، از جلو هم این ماشین ضعیف بود ، از لحاظ فنی عالی بود و ترمزهای ضعیفی داشت .ولی من با گل پنج سال عشق کردم . خیلی دوستش داشتم . سال 92 گلم رو فروختم و جیلی هاچ بک اتومات خریدم به قیمت 72 میلیون و تا امروز همون استفاده رو ازش می کنم ، استهلاکش پایینه ، مثل همون گل همه سیستم الکترونیک ماشین بوش و زیمنس هستش ، فنی هم کرولا ، کروز کنترل ، 6 ایربگ ، شتاب صفر تا صد 11، هد یونیت - مانیتور - تاچ اسکرین به همراه بلوتوث و کنترل از روی فرمان ، ترمز و کنترل پایداری abs , Ebd , چهارچرخ دیسکی خنک شونده ، 6 ایربگ ، صندلی برقی راننده با کنترل در 8 جهت به همراه گرمکن ، سیستم جی پی اس گویا با زبان فارسی ، سنسور نور اتوماتیک ، سنسور کنترل و نمایش باد لاستیک ، سنسور پارک ، چراغ همراه ، تهویه مطبوع اتوماتیک با سنسور اکسیژن و فیلتر گرد و غبار ، آینه برقی با گرمکن ، شیشه های hse ضد نویز ، 5 حلقه رینگ 5 پره اسپرت با لاستیک 215 رینگ 17 اینچی . چراغها والئو ، صندلی ها و چرم و تودوزی Learآمریکا .
تنها ناراحتی که تو این مدت داشتم افرادی مثل شما بودند که تا اسم چین می اومد بدون اینکه از اون ماشین اطلاعاتی داشته باشند تو سرش می زنند .
وگرنه خودم از پایداری و ترمز گیریش بی نهایت مطمئن هستم ، در یک چشم به هم زدن از یکصد کیلومتر به ایست کامل میرسد .
شتابش متعادل و راضی کننده هست ، شتاب ثانویه اش عالی و بی نظیره ، در مقایسه با سراتو سدان 2013 خواهرم و گل خودم . کلا خودروی نرم و فوق العاده بی صدایی هستش ، قطعاتش فراوان و ارزانه ، کولر و بخاری خوبی داره ، صندلیهاش هم خیلی راحت و دربرگیرندگی عالی داره . با اینکه هاچ بکه ولی فضای صندوق عقب و پای سرنشینان عقب به اندازه شگفت انگیزی جا داره .
ایراداتی هم داره مثل اینکه تعلیق خشکی داره و در جاده های خاکی و ناهموار کمی می کوبه ، طراحی پشت آمپر و چراغهای عقبش می بایست کمی بهتر باشند .
تمام مزایایی که گفتم در حد انتظار از ماشینی صفرکیلومتر در حد80 تا 90 میلیون تومان هستش و ان چیز که عیان است اینکه با بالا تر رفتن توان مالی به بالای 110 میلیون تومان مطمئنا خودروهای ژاپنی گزینه های بهتری هستند . ولی با این قیمت من بهترین گزینه را سوار میشوم

1394/4/13
واسه من مموری و ماساژور نداره که.... شاید فول نیست... ولی فکر نکنم در کل داشته باشه چون تو سفارش چیزی ذکر نشده بود یا شایدم واسه بازار ایران نداره ...الله اعلم....راستی مشکله درب رانندشو که دیگو نگو....فیلم شده بودیم یه مدت........
1394/4/18
خیالت راحت برا هیچ کس نداره . یه مقدار نویسنده اشتباهاتی کرده . این ماشین 7 ایربگ هستش نه 6 ایربگ
1394/4/14
سلام فک کنم این مدلش ۷ تا ایربگ داره زانویی هم هست ن ۶تا
1394/4/18
درسته ایوب جان . ماشین 7 ایربگ داره از 11 محل خارج میشن . ایربگ زانو راننده هم داره
1394/4/14
در یک کلام
اشغال
1394/4/20
نظر من اینه که اصلا نمیصرفه.با پنج میلیون گذاشتن روی این پول یه سانگ یانگ کوراندو میخرم که خیلی دوست داشتنی و بهتره.یا اینکه توی این کلاس جک اس5 بسیار عالی هست بقیشم میزارم تو جیب
1396/12/8
سلام یه سوال داشتم موتورش کپی از موتور کمری هست؟
1394/4/23
خدایا اسم ماشینو اسمشو میشنوم یادان فیلمه میفتم اسم سگه جک بود.به کجا میرویم یه زمانی کادیلاک توپارس خودرو تولیدمیشد الان سرماشین چینی سرکله میشکنیم.ایران خودرباهیوندای باهم شروکردن تولید خودرو.الان هیوندای همه جارا گرفته خدای کیفیتشونم حرف نداره سورنتو 2012دارم قدرت موتورش حرف نداره .انگارموتور مایلر .پایه یکم چون نشستم پشته سون
1394/6/30
سلام .ماشینای کره ای که شما طرف دارشی نهایت 3 سال خوب کار میکنی هیچی ژاپنی نمیشه .من اوپتیما داشتم بعد از دوسال الان پشیمونم میخوام تویوتا بگیرم .انقدر سنگ کره ای هارو به سینه نزنین
1395/10/25
پراید مدل 78 هنوز هم تو کوچه ها است!!!!!!
من بابا سوناتا مدل 2006 داره ، 2200000تا هم کار کرده ولی با چشای خودم دیدم مزدا3 صفر رو تو جاده زد(در ها و گلگیراشم تمام رنگه)
1394/4/25
سلام اینجانب تجربه رانندگی حدود ۶ هزار کیلومتر با این ماشین دارم ،توضیحاتی میدم امیدوارم به درد بخوره
نویسنده محترم بیشتر دقت کنن لطفا!!!!
این ماشین ۷ اربگ داره ،زانوی راننده که ذکر نشد
ماساژور هم نداره که نمیدونم نویسنده محترم از کجا اوردن!!
گیربکسش هم مال شرکت معتبرdsiاسترالیا و قابل اعتماد هست
از نظر ایمنی هم چون جیلی مالک برند ولوو شده از تکنولوژی اون در این ماشینم استفاده شده که ایمنی خوبی رو موجب شده اگه کاپوتشو باز کنید متوجه ضربه گیر بودن و سنگینی اون میشید
کیفیت اجزای داخلش هم کاملا خوب هست مثلا کیفیت چرم صندلی ها وداشبرد از سانگ یانگ اکتیون جدید طبق مقایسه اینجانب کاملا بالاتره
اما نقطه ضعفاش: اول گیربکسش ظاهرا واسه کاهش مصرف برنامه ریزی شده چون خیلی زود دنده عوض میکنه مثلا در سرعت ۵۰ کیلومتر در دنده ۴ هستش و همین باعث شده کشش و نفس نداشته باشه و باید از حالت دستی استفاده کنید تا کشش بهتری تجربه کنید
لاستیک های کارخانه باید تعویص بشن و کاملا تاثیرش مشخص میشه
Esp هم نداره که باعث تعجبه!!!!
و ضعف اخرس تک دیفرانسبل بودنس هست که در این کلاس دیگه بعید هست
1394/4/26
بله درسته 7 ایربگه.گیربکسشم واقعا کنده.ماساژور هم نداره اما من دیدم که بعضی جاها نوشتن داره!!
dsi استرلیا معتبره ؟؟
تا حالا نشنیده بودم!
1394/4/26
قيمت نقدي اين ماشين امروز از ١١٦ ميليون تومان به ٨٩ ميليون كاهش يافت.تمامي محصولات جيليران موتور از ٧تا٢٧ ميليون كاهش پيدا كردند
1394/4/29
سلام قیمت نهایی شرکت 90 میلیون شده که باعث متضرر شدن مصرف کنندگان این خودرو شده
1394/5/10
دوستان عزیزان لازم نیس برای تعریف یه خودرواينقدردروغ بگيديکي میگه من اس پنج دارم داداشم اسپورتح داييم موهاوي
راستی منم یه لندکروزدارم بابام پرادو داداشم پورشه کاین داييم نیسان پاترول عموم بی ام و ایکس6. همشونم دروغ گفتم من پرايدم ندارم
1394/6/31
سلام به همه دوستان، من یک سال است ایم ماشین را دارم فوق الاعاده است هم قدرت دارد، هم سرعت دارد و هم آپشن های قابل قبول. به دو دلیل در جامعه ما بداقبال شده 1- اسم چینی بودن 2- گران قیمت بودن. با ماشین خیلی راحت میشه 160 رفت ضمنا تو سربالایی شتاب میگیره، از لواسان تهران تا تبریز 6 ساعته میرم تو جاده های پرپیچ ورزقان ازش راضی ام حالا مردم چه می خواهند نمی دانم!
1394/9/11
جناب مهندس ماريني با سلام راستش من از نام چين و تمامي محصولاتش بدم مياد و تا الان هيچ مطلبي راجع به هيچ يك از ماشين هاي چيني نخونده بودم ولي چون تحليل هاي قبليت رو راجع به ماشين هاي ديگه خونده بودم و از تحليل هات لذت برده بودم به همين خاطر اين متن رو هم خوندم و از گزارشت خيلي خوشم اومد و بازم گل كماشتي و استعدادات رو به رخ كنيدي ولي من همچنان از چين و چيني و تمام محصولاتشون بدم مياد
1395/2/1
با سلام,دوستانی که از ماشین های اروپایی طرفداری میکنن به استثمار شدن عادت پیدا کردن.تمامی ماشین های اروپایی دارای استهلاک بالا وتعمیرات نگهداری گران میباشند.حتی معروف ترین برندها از قبیل بنز و پژو و فولکس.همین کشور ژاپن و تولیداتش رو تا چهل سال پیش کسی به حساب نمیاورد حالا همه براش سر و دست میشکونن.همین کره وقتی دوو یا هیوندایی اومد بیست سال پیش همه رفتن سراغ پژو ۴۰۵ ولی دیدین تو تاکسی رانی چه خوب جواب داده و هنوز بعد بیستو اندی سال با اون کمی استهلاک کار میکنه حال اونکه ۴۰۵ که ماشین رویایی شرکت پژو عه دوسال اول تقش در اومد.چین هم مطمعن باشین خودروهاش دنیا رو میگیره حداقل اونا ادعایی ندارن و قیمتشون هم همه جای دنیا پایین و به صرفه است البته ایران قیمتش یه خورده بالاست که اونم از الطاف حضراته.....
1395/6/22
سلام من هیچ وقت خودروی چینی نداشتم ولی دیدم دوستان داشتن و سوار شدم مشکل از اونجا شروع میشه که همه دوستانی که نظر منفی میدن صرفا میگن این ماشین چینیه و چون چینیه آشغاله جالب اینه که میاد و با برندهای با سابقه اروپایی و ژاپنی مقایسه میکنه که کاش این کار رو هم به صورت منطقی انجام میداد چون اگر در یک کلاس مشخص بخوایم مقایسه ای انجام بدیم یکی از اولین گزینه هایی که ارزیابی میشه قیمت هستش که قابل قیاس نیست دوست عزیز اینو درک کن اگه توانایی خرید پراید موجود باشه طرف پراید میخره اگه بتونه پورشه سوارشه حتما بلده با توجه به نیازش و تواناییش مدلی که مناسبش هست رو میخره ولی خوب این رو هم در نظر بگیرید اگه قرار باشه مثلا دنا بخره یا پرشیا بخره میاد گزینه های دیگه هم رده رو هم در نظر میگیره که با کمی پایین و بالا بردن قیمت انتخاب های چینی وجود داره که از لحاظ اقتصادی از لحاظ ظاهری و تجهیزات و حتی ایمنی حداقل یه سرو گردن از محصولات ایرانی بالاتر هستند اونوقته که چینی رو انتخاب میکنه پس ما زمانی میتونیم از چینی ها ناراحت باشیم که حداقل تولیداتی در همان سطح کیفی داشته باشیم و بتونیم توی قیمت گذاری رقابت کنیم اونوقت میتونیم صدامونو بلند کنیم که مردم پرا چینی میخرید محصول مشابه ایرانی هست که حتی بهتره تجهیزات بیشتری داره خود به خود آتیش نمیگیره بی دلیل ایربگش باز نمیشه عایق بندی خوبی داره و صدا به داخل نفوز نمیکنه اتصالی نداره هر روز فیوز بسوزونه و متوجه نشن مشکل از کجاست بعد دو سال استفاده صدا نمیده من میخوام بدون
1396/7/15
شما احتمالا ماشین چینی داری ولی من با خیلی از کسایی که مکانیک هستم صحبت کردم ماشین چینی هیچ کدوم قابل تایید نیست فقط یک مدل ازش بد نمی گن اونم ام .جی هستش ، ماشین چینی فقط گول زنگ وقتی می خری موقع فروش خیلی ضرر دادن و ماشین داخلی با اینکه خوب نیستن ولی از چینی ها بهتره
1397/2/24
واقعا منطقی و درست پاسخ دادین
1395/7/3
ماشینای جیلی در مجموع خوبن بهتر از برخی برندهای چینی بازارن حیف ک تبلیغات مناسبی روشون نمیشه و قیمت تا حدودی بالاتره
1395/8/17
سلام اقا چرا دروغ میگی اولا که اصلا ادمو خسته نمیکنه فرمونشم خیلی نرمه اسپرتیج هم که اونقد صندلی سفتی داره بازم مردم میخرن بعدم شتاب گیریش 15 ثانیه نیستو دوازده ثانیس من خودم دارم ازش خیلی راصیم اونقد که از این راصیم از اسپورتیج که داشتم راضی نبودم هم ماشین قویو خوبیه با این که تک دیف تو کوه ها و جاده خاکیا خیلی عالی میره هرکی خواست بخره بخره هر چی باشه از ماشینای اشغال تولید داخل بهتره بعدم اینو با همکاری شرکت ولوو ساختن و موتور ژاپنی و گیربکس سوییسی و بقیه قطعات المانیه تنها چیز بدش لاستیکشه که چینیه بازم ولی جنس لاستیکش خوبه مارک لاستیک giti خلاصه برای خرید عقل خودتونو قاضی بدونید چیندیگه اون چین قدیم نیست
1395/10/22
سلام دوستان، دو سال است جیلی x7 دارم. واقعا و واقعا ماشین عالی و بی درد سری است. قدرت و شتاب این ماشین عالی است. در مقایسه با جک s5 هم فرق اینها را زمانی متوجه می شوی که 5 نفری سوار شوید و وسایل هم داشته باشید آن وقت می بینید که در سربالی همچنان فرز است و قشنگ شتاب می گیرد ولی جک با این وزن، قورت و قورت و قورت می کند. از نظر محکم بودن، شتاب و قدرت با جک قابل مقایسه نیست. در مقایسه با توسان هیوندای نیز باور کنید هم جادار است و هم بلند تر است. کمی توسان نرمتر است در بقیه موارد اصلا فرقی نمی بینم. ضمنا بنده با توسان و جک شاسی رانندگی کرده ام زیرا پسر عموها دارند. آنها هم به قدرت جیلی پی برده اند و در خانواده ما جیلی به شتر سیاه معروف است. اگر خواستید ماشین شاسی بخرید جیلی بهترین است.
1396/12/9
سلام لطفا دلایل دیگری اگر برای بهتر بودن x7 نسبت به جکs5 دارید برام ایمیل بفرمایید . چون منم بین این دو تا موندم.
1396/5/8
دوست واقعا خرید این خودرو و خودروهای چینی به اصطلاح شاسی بلند مثل tego 5 یا جک GS5 یا هایما اشتباه خیلی خیلی بزرگیه،همه این خودروها قیمت تقریبی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دارند با همین قیمت تو بازار دست دوم میشه خودرو های غولی مثل مورانو،سورنتو،سانتافه،هایلوکس،رکستون و... خرید که یه لوگوی برندش می ارزه به کل این جسدهای چینی،در بازار نو هم میشه تیوولی گرفت که واقعا خودروی بی نظیری هستش،لطفا فریب ارزونیه این اسباب بازیای آپشنالو نخورید
1396/6/23
سلام دوستان خواستم بگم من تو كار خريد فروش اين چيني هام بايد بگم همه اين مدل ها دستم اومده از جك شاسي تا تيگو و چانگان ام وي ام ...ولي انصافا اين ماشين از همشون سرتر بود و نظرم رو راجبش عوض كرد از نظر فني و قدرت و استهلاك ميگم ظاهرشم كه يه چيز سليقه ايبه در كل چون با همه اين شاسي بلندهاي چيني سرو كار داشتم كيفيت جيلي برام ثابت شدش كه چيزي كم نداره موفق باشيد
1397/11/15
جهت اطلاع دوستان شرکت جیلی و ولوو یکی هستن یعنی جیلی زیر شاخه ولوو هست و همین حالا هم چند مدل. از ماشین های شرکت ولوو رو داره به صورت انحصاری میسازه پس جیلی رو با هیچ برند چی دیگ مقایسه نکنید در چین درجه بندی ماشین های تولید داخل اول از همه ام جی. هست و بعد جیلی بعد بی وای دی لیفان و چری و جک به ترتیب هفتم و هشتم و یازدهم هستن متاسفانه کسایی که میان اینجا و نظر میدن فقط میخوان حرف. خودشونو به زور تو مغز مخاطب کنند در کل جیلی ماشین قابل قبول و خوبیه اگه میخواین جیلی بخرین بعد از. خرید پشیمونتون نمیکنه مطمن باشید و میتونید باهاش باخیال جمع سر به سر ماشین های اروپایی بزارین
1398/10/2
سرعتش خوبه ولی شتابش ضعیفه
سوختش هم مناسبه
1399/7/2
بهترین شاسی هست x7
موتور پرقدرت
سواری عالی
ایمنی با ۱۱ ایربگ عالی
1399/9/13
خیلی ماشین خوب و پرقدرت و کم دردسر و با کیفیتیه . با این قیمت عالیه!!
1400/2/17
سلام . من چهار ساله که جیلی شاسی دارم. توی این چهارسال و حدود یکصدو بیست هزار کیلومتر رانندگی که بیشترش هم توی جاده بوده بجز بنزین و روغن و دودست لنت ترمز هیچ هزینه دیگه برام نداشته و واقعاً ازش راضی هستم . من نقد و بررسیتون رو خوندم البته مربوط به چندسال پیشه ولی مخصوصاً توی قسمت "پیشرانه و تجربه رانندگی" خیلی پخته تر از این میتونست باشه. شما یک دستگاه ماشین و اونم به مدت چند دقیقه تست کردین و درمورد اون نظر دادین که اینکار خیلی منطقی نیست! درخصوص شتابگیری صفرتا صد اصلاً اینطور که فرموین نیست به راحتی زیر دوازده ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت میرسه! شاید ماشینی که تست کردین شمع یا فیلترها یا خیلی موارد دیگه ش مشکل داشته! جیلی شاسی برای مصرف خانوادگی و مسافرت و توی شهر به نسبت قیمت و امکانات و راحتی و استحکام و استهلاک ماشین خوب و قابل قبولیه . ماشینی که با این ابعاد بدون هیچ حس ترس و اذیت و با ایمنی عالی و قوت قلب توی جاده با کولر روشن 180 کیلومتر بر ساعت روباهاش برین و خم به ابرو نمیاره ... قیمت لوازم مصرفیش هم درحدود پژو 206 و ال نوده مخصوصاً الآن که کلی کانال و گروه در هرجای ایران که باشین دوسه روزه هر قطعه ای رو که نیاز باشه براتون ارسال میکنن. خداییش با این قیمت مناسبی هم که داره چه ماشینی توی این رنجقیمت بهتر از جیلی شاسی میشه خریداری کرد ؟ درهرصورت به دوستانی که قصد خرید دارند با اطمینان کامل میگم اگه تر وتمیزش گیرتون اومد توی خریدش شک نکنین که پشیمون نمیشین