موضوعات داغ

نیسان ماکسیما، این بار هم دود از کنده برمیخیزد؟

11 شهریور 1394

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

عکس: محسن آل طه

مقدمه

اواخر سال 80 بود که زمزمه ورود یک ژاپنی لوکس با ظاهری زیبا و موتوری قدرتمند در کشورمان به گوش رسید، محصولی از کمپانی معروف نیسان با کد اتاق A33 که در کشورهای مختلف با نام های متفاوت و در ایران و برخی دیگر از کشورها با نام ماکسیما ارائه شد. ماکسیما در ابتدای ورود به کشور یکی از محصولات به روز ژاپنی به حساب می آمد که همزمان با قرارداد مونتاژ در پارس خودرو ایران، هنوز توسط کمپانی نیسان هم به فروش میرسید (این سری از سال 1998 تا 2003 توسط نیسان و در ایران توسط پارس خودرو از سال 2002 تا سال 2012 میلادی ارائه گردید).

شاید برخی به یاد بیاورند که قیمت حدود 40 میلیونی این خودرو در سال 1381 با قیمت یک آپارتمان متوسط در تهران برابری میکرد و داشتن همچین خودرویی برای اکثریت مردم فقط در حد یک رویا بود (اگر بخواهیم با قیمت ملک بسنجیم شاید چیزی در حدود قیمت یک بنز C200 مدل 2015 زمان حال) اما با ثبات قیمت خودرو برای سال های نسبتاً طولانی (قبل از افزایش وحشتناک قیمت دلار) و شرایط اقساطی مناسب پارس خودرو و افت قیمت نمونه های دست دوم، رفته رفته قدرت خرید ماکسیما در کشور افزایش یافت تا تعداد بیشتری از هموطنان داشتن این اتومبیل قدرتمند و با اصالت را تجربه کنند؛ هرچند از سوی دیگر ورود رقبای رنگ و وارنگ (بخصوص کره ای) با آپشن های زیاد و طراحی به روزتر کم کم عرصه را برای پیرمرد چشم بادامی که دیگر جذابیت روزگار جوانی اش را از دست داده بود تنگ تر و تنگ تر کرد و در نهایت این خودرو محبوب با پایان قرارداد دو شرکت در سال 1391 از خط تولید خارج گردید. هم اکنون نیز نمونه های دست دوم آن بسته به سن و سال، سلامت و نوع گیرباکس از 40 تا کمی بیش از 100 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شوند.

شاید خیلی ها خرید یک اتومبیل دست دوم که از خط تولید خارج شده، آن هم با فن آوری قدیمی، مصرف سوخت بالا و آپشن های نه چندان زیاد را اشتباه محض بدانند اما طرفداران وفادار ماکسیما معتقدند علیرغم همه ی این صحبت ها و با وجود خودروهای جدید و متنوعی که به بازار آمده، این محصول هنوز هم حرف های زیادی برای گفتن دارد، ما هم به احترام این هواداران چند ساعتی با یکی از نمونه های دست دوم سالم ماکسیما دنده اتوماتیک (مدل 1389) همراه شدیم تا نگاهی نزدیک تر به این قلدر آسیایی بیاندازیم و ببینیم چند مرده حلاج است!

طراحی ظاهری

با اولین نگاه به بدنه باید اعتراف کرد که ماکسیما در عین سادگی همچنان زیبا و با ابهت است و شاید تنها مشکل طراحی آن حالت قدیمی چهره اش باشد که البته با نگاهی به سال طراحی (یعنی حدود 17 سال پیش) طبیعی به نظر میرسد. به هر حال این شکل و شمایل برای سال 2015 کمی از مد افتاده شده و دیگر مثل قدیم، سرها را به سمت خود بر نمیگرداند.

به غیر از این مورد، نمیتوان ایراد زیادی به ظاهر ماکسیما گرفت. کاپوت بزرگ با خطوطی که از کنار جلوپنجره و بالای چراغ ها به سمت کابین کشیده شده اند به همراه جلو پنجره استیل و چراغ های خوش حالت و سپری ساده اما شیک که مثل اکثر اتومبیل های قدیمی کاملاً از بدنه بیرون زده، در مجموع ظاهری سنگین به دماغه خودرو بخشیده اند.

در قسمت جانبی هم برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی از خطوط و منحنی های برجسته خبری نیست و نیم رخ ماکسیما در نهایت سادگی طراحی شده که با حالت کلاسیک جلویی اتومبیل هماهنگی کافی دارد. طرح رینگ های آلومینیومی 5 پره 16 اینچی که در حالت فابریک کارخانه کفش های 215/55/R16 به پا می کنند می توانست زیباتر از این ها باشد و به جذابیت نمای جانبی (که خیلی به طرح رینگ ها وابسته است) کمک نماید.

البته همانطور که در تصاویر مشخص است مالک خودرو مورد آزمایش رینگ ها را به سلیقه خود با مدل بزرگتر و زیباتر تعویض کرده که این کار اثر مثبتی روی نمای جانبی داشته است (حالا که بحث تعویض رینگ و لاستیک شد یک نکته ی کوچک هم داخل پرانتز بگوییم و آن اینکه بهتر است هنگام تعویض رینگ و لاستیک جدای از بحث کیفیت و زیبایی، قطر کلی چرخ را تغییر ندهیم. در صورت استفاده از رینگ های کمی بزرگتر می توان با کاهش فاق لاستیک، افزایش قطر رینگ را جبران کرد تا در مجموع قطر کلی چرخ تغییر چندانی با حالت استاندارد نداشته باشد، البته این کار یعنی کوتاه شدن فاق لاستیک، سواری را کمی خشک تر می کند اما بدلیل حفظ استاندارد کلی و افزایش پایداری ارزش اش را دارد).

در قسمت انتهایی خودرو با یک بال عقب (که تا حدودی حالت کلاسیک ماکسیما را با حال و هوای اسپرت تلفیق کرده) روبرو می شویم که بهمراه چراغ هایی بزرگ و سپری برآمده همانند دماغه اتومبیل گرد کهنگی بر چهره دارد اما همچنان زیباست. شاید بتوان چهره نیسان ماکسیما را به یک مرد میانسال خوش تیپ تشبیه کرد که هرچند جذابیت 30 سالگی اش را از دست داده اما با بدنی تنومند، موهای جوگندمی و لبخندی از روی اعتماد به نفس همچنان این شانس را دارد که نظرخیلی ها را به سوی خود جلب نماید!

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین با فضایی باز، صندلی هایی راحت و داشبوردی با کیفیت مناسب مواجه می شویم. تودری ها نیز از نظر کیفیت در وضعیت خوبی قرار دارند. فرمان خوش دست و دید اطراف مناسب است و ارگونومی لازم در قسمت های مختلف اتومبیل رعایت شده، ضمن اینکه فضاهای زیادی هم جهت قرار دادن اجسام مختلف در اختیار داریم که از آن جمله می توان به محفظه بالای ساعت در قسمت مرکزی داشبورد، داخل زیر آرنجی، جالیوانی کشویی سمت شاگرد و کنار ترمز دستی و ... اشاره کرد. وجود طرح چوب نیز تا حدودی جلوه لوکس و کلاسیک به برخی قسمت های کابین بخشیده اما باز هم مجبوریم ایرادی که در طراحی بدنه ماکسیما مطرح شد یعنی حس قدیمی بودن را اینجا هم تکرار کنیم.

در واقع خلاقیت منحصر به فردی جهت چشم نوازی کابین در این محصول نیسان به چشم نمی آید، هرچند ناخودآگاه داریم این محصول را با خودروهای جدیدتر مقایسه می کنیم که این کار شاید خیلی منصفانه نباشد.

در شرایطی که امروزه بسیاری ازخودروهای معمولی با صندلی های چرمی ارائه می شوند مشاهده پارچه روی صندلی های ماکسیما کمی توی ذوق میزند ولی بسیاری معتقدند اگر قرار باشد روکش چرمی در بهترین کیفیت ارائه نگردد نه تنها مزیت خاصی (به غیر از نظافت ساده تر) نسبت به نوع پارچه ای ندارد بلکه آسیب پذیرتر و در برخی شرایط مثل نور شدید آفتاب آزار دهنده تر از نوع معمولی خواهد بود و این نکته هم فراموش نکنیم که پارچه های مخمل صندلی های ماکسیما انصافاً کیفیت بسیار مطلوبی دارند.

در یک جمع بندی کلی نیسان ماکسیما نسبت به محصولات هم سن و سال خودش طراحی زیبا و لوکسی داشته و هنوز هم از نظر ابهت و جذابیت حرف هایی برای گفتن دارد اما در گذر زمان با مشکل قدیمی و تکراری شدن روبرو شده و دیگر قادر نیست مثل یک دهه قبل روی فاکتور زیبایی به عنوان یکی از برگ های برنده اصلی اش حساب باز کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

زمان شروع مونتاژ ماکیسما وجود آپشن هایی مثل ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای چهار چرخ دیسکی (مجهز به سیستم های کمکی ABS، EBD، BAS)، رینگ های اسپرت 16 اینچی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، آیینه ها و شیشه های برقی، سی دی چنجر، صندلی های برقی جلو و صندلی های تاشو عقب، مه شکن و ... امکانات مناسبی به حساب می آمدند اما اکنون توقعمان بالاتر رفته و جای خالی بسیاری از آپشن ها مثل ESP، ایربگ های جانبی، سانروف (تعداد محدودی به شکل سفارشی توسط کمپانی به آپشن سانروف مجهز شدند)، کامپیوتر سفری، گرمکن صندلی، گیرباکس مجهز به تیپ ترونیک و ... را پشت فرمان ماکسیما احساس می کنیم.

البته ناگفته نماند که در چند سال آخر ماکسیما با عناوین مولتی مدیا و آپشنال با امکاناتی از قبیل پخش تصویری و دوربین دنده عقب و کروز کنترل با قیمت بالاتر عرضه شد اما همچنان از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در مقابل رقبای امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

به جذاب ترین قسمت این هیولای پا به سن گذاشته آسیایی رسیدیم. هر جا نامی از ماکسیما برده می شود همه به یاد اتوبان های خلوت و حس خوب تخت گاز با یک موتور سر حال قدرتمند می افتند! موتور تنفس طبیعی 6 سیلندر خورجینی (یا همان v) با کد VQ30DE، با حجم 2988 سی سی و 24 سوپاپ که می تواند 227 (برخی منابع 230) اسب بخار را در دور 6400 در اختیار راننده قرار دهد صحبتی برای دوست داران قدرت باقی نخواهد گذاشت. گشتاور این موتور در بهترین حالت عدد 288 (برخی منابع 294) نیوتن متر در دور موتور 3600 را نشان می دهد که عدد بسیار خوبی است.

این موتور قدرتش را توسط گیرباکس اتوماتیک 4 سرعته و یا دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند و با توجه به وزن حدود 1.4 تن، قادر خواهد بود در عرض 8.4 ثانیه (مدل دنده ای حدود 7.2 ثانیه) به سرعت 100 کیلومتر برساعت رسیده و شتابگیری را تا سرعت 230 (مدل دنده ای 255) کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

ضمناً این موتور قدرتمند با توجه به حجم بالا، بویژه در نمونه اتوماتیک اشتهای زیادی برای مصرف سوخت خواهد داشت و در داخل شهری مثل تهران به ازای هر 100 کیلومتر حدود 13.5 لیتر از باک 70 لیتری آن کاسته می شود و در صورت ترافیک شدید یا شتابگیری های مداوم این عدد حتی می تواند بالاتر نیز برود (احتمالاً الان طرفداران موتورهای 6 سیلندر زیر لب می گویند نوش جانش). اما در مسیرهای باز خارج از شهر داستان متفاوت است و نیسان ماکسیما برای یک رانندگی متناسب با سرعت های مجاز مصرف چندان وحشتناکی نخواهد داشت چرا که پشت فرمان یک اتومبیل قدرتمند نیازی به استفاده از دورهای بالای موتور ندارید و کافیست با نوازش ملایم پدال گاز به حرکت خود ادامه داده تا مصرف را حتی به کمتر از 9 لیتر در صد کیلومتر برسانید (هرچند باز هم نمی توان از واژه کم مصرف برایش استفاده کرد و اگر بخواهیم با خودروهای روز مقایسه کنیم همچنان انگ پر مصرف بودن بر پیشانی ماکسیما خواهد ماند).

با وجود این همه قدرت، لقب "سلطان جاده های ایران" که علاقه مندان ماکسیما زمانی برای خودرو محبوبشان انتخاب کرده بودند عنوانی برازنده به نظر می رسید اما در شرایط امروز که یک ب ام وه 4 سیلندر 2 لیتری (البته توربو) در حدود 6.1 ثانیه از مرز 100 کیلومتر عبور می کند و جاده های کشور جولانگاه انواع پورشه و مازراتی و ... شده، این عنوان بیشتر حالت تشریفاتی پیدا کرده است! هرچند ماکسیما هنوز هم نسبت به هم قیمت ها خودروی قدرتمندی محسوب می شود.

قیمت لوازم یدکی

شاید بتوان یکی از مزیت های ماکسیما سواری را قیمت مناسب قطعات یدکی آن دانست. اگر اکنون صفر کیلومتر این اتومبیل تولید می شد احتمالاً قیمتی حدود 120 میلیون تومان داشت، با این حال و با وجود کیفیت مناسب قطعات ماکسیما، با قیمت های نسبتاً مناسب لوازم روبرو هستیم که شاید دلیل اصلی آن ارائه طولانی مدت ماکسیما در کشورمان باشد، هرچند بدلیل خروج این اتومبیل از خط تولید ممکن است این برتری پایدار باقی نماند.

تجربه رانندگی

پشت فرمان نشسته و با استارت موتور 3 لیتری، ماکسیما را از خواب بیدار می کنیم! آمپرها و نشانگرها که پشت طلق دودی مخفی شده بودند با چرخاندن سویچ، روشن و قابل رویت می گردند. نکته ی مثبتی که قبل از حرکت به نظر می رسد دید اطراف مناسبی است که علیرغم ابعاد بزرگ اتومبیل (طول 4930 میلیمتر، عرض 1780 میلیمتر و ارتفاع 1435 میلیمتر) حس تسلط کافی را برای راننده به ارمغان می آورد، هر چند با این حس تسلط هم نمی توان یک خودروی نزدیک به 5 متری را به راحتی در جا پارک های کوچک شهرهای شلوغ جا داد.

دنده را در حالت D قرار داده و پا را روی پدال گاز فشردیم تا جذاب ترین قسمت ماکسیما یعنی توانایی های موتور مورد آزمایش قرار گیرد. متاسفانه ماکسیما هم مثل اکثر هم نسل های خودش در نمونه ی اتوماتیک بخش زیادی از قدرت را بدلیل گیرباکس 4 سرعته ی قدیمی هدر می دهد و هنگام شتابگیری با اختلاف نسبتاً زیادی از برادر دو قلوی دنده دستی اش عقب خواهد افتاد، هرچند با این وجود آنقدر اسب و گشتاور زیر کاپوت داریم که حتی با این نقص هم با شتاب رضایت بخشی از جا کنده شویم. دنده های یک و دو عملکرد مناسبی دارند و طبق اعلام کمپانی در عرض 8.4 ثانیه عقربه سرعت سنج را از عدد 100 عبور خواهند داد اما با رفتن به دنده 3 بدلیل ضرایب خاص گیرباکس و سبکی دنده های 3 و 4 افت روند افزایش سرعت کاملاً محسوس است، البته منظور ما از این افت، کم آوردن خودرو و یا عدم کشش در جاده های خارج شهری و به مشکل خوردن راننده نیست، اما با یادآوری 227 اسبی که افسارشان در دستمان است، توقعمان قدری بالاتر بود.

به هر شکل ماکسیما اتوماتیک نسبت به سن و سال و قیمتش قدرت و شتاب مناسبی در اختیار ما قرار داد، اما اگر بخواهیم با 6 سیلندرهای کمی جدیدتر بسنجیم باید گفت بر خلاف تصور عمومی ماکسیما دنده اتومات شتاب چندان اعجاب انگیز و بی رقیبی ندارد و مثلاً در برابر خودروهایی مثل آزرا و سوناتا 6 سیلندر 3.3 لیتری (با موتورهای کمی بزرگتر و در عوض وزن سنگین تر) شانس زیادی نخواهد داشت. البته نمی توان نسبت مناسب اسب بخار به وزن و در کنار آن نسبت مناسب اسب بخار به پول پرداختی ماکسیما را نادیده گرفت اما سوای این موارد به نظر می رسد یکی از دلایل شهرت ماکسیما به غول کُشی و رقابت با خودروهای قویتر (و گرانتر) در سال های گذشته مقایسه تا حدودی ناعادلانه نمونه دنده ای آن با رقبای اتوماتیک بوده است، چراکه با نگاهی به بازار مشاهده خواهیم کرد در زمان اوج گیری ماکسیما، اکثر اتومبیل های 6 سیلندر آلمانی، ژاپنی و کره ای در کشورمان تنها با گیرباکس اتوماتیک عرضه شدند (آن هم نسل قدیم گیرباکس های اتوماتیک که از نظر کارایی با نمونه های امروزی فاصله زیادی داشتند) و ماکسیما 3 لیتری دنده ای هم با توجه به قدرت قابل توجهی که داشت می توانست برای این اتومبیل های قوی اما اتومات شاخ و شانه بکشد ( برای درک بهتر این مسئله می شود رنو مگان 1600 را مثال زد که با گیرباکس دنده ای شتابی تقریباً مشابه مگان 2000 اتوماتیک دارد!).

فشار روی پدال گاز را کم کرده تا دقتمان روی سایر ویژگی های ماکسیما متمرکز شود. کیفیت مناسب قطعات کابین و صندلی های راحت به همراه محیطی ساکت و دید کافی، رانندگی با این اتومبیل را روان و لذت بخش ساخته؛ در عین حال هر زمان هم بخواهید از این آرامش به هیجان برسید کافیست کمی پدال گاز را فشرده تا واکنش مناسبی از این هیولای رام شده ژاپنی دریافت نمایید. فضای پا و راحتی صندلی های عقب هم مناسب است اما اگر پشت فرمان با خشونت با سرعت گیرها و چاله ها رفتار کنید کوبش کمک های عقب صدای سرنشینان پشتی را در خواهد آورد!

خوب تا اینجای کار که کیفیت سواری ماکسیما مطلوب ارزیابی شد و شاید حتی از برخی اتومبیل های گرانقیمت تر هم بهتر باشد اما وقتی قصد داشته باشیم در یک مسیر پر پیچ و خم از حداکثر توانایی موتور بهره بریم با یک مشکل مواجه خواهیم شد! این مشکل که ازهمان اوایل ورود ماکسیما هم مطرح و توسط بسیاری از دارندگان این اتومبیل تایید شد هندلینگ ضعیف (بخصوص نسبت به توانایی های حرکتی اش) است. بسیاری معتقدند قدرت ماکسیما فقط برای گاز دادن در مسیر مستقیم مناسب بوده و بهتر است در سرعت های بالا، خیلی با فرمان بازی نکنیم وگرنه کنترل قسمت انتهای خودرو کار هر راننده ای نخواهد بود! با سوال از یکی از متخصصین ماکسیما او این مشکل را مربوط به سیستم تعلیق و یکپارچه بودن اکسل عقب به اضافه تقسیم وزن نامناسب خودرو دانست. اگر هنگام پیچیدن به یک ناهمواری هم برخورد کنید، مشکل دررفتن قسمت انتهایی اتومبیل، بدتر هم خواهد شد.

البته ما توقع پایداری در حد یک کوپه خوابیده کف اسفالت یا حتی یک سدان اسپرت از این اتومبیل بزرگ و خانوادگی نداریم و ماکسیما هم برای رانندگی نرمال و سرعت های مجاز به این راحتی ها تسلیم فشار جی وارده نمی شود اما حس و حال عدم تعادل و سبکی انتهای اتومبیل، هنگام فرمان دادن های سریع و یا پیچ های تند بخصوص در سرعت های بالا کاملاً مشهود است ضمن اینکه باید به یاد داشته باشیم این مونتاژی پارس خودرو فاقد سیستم کمکی ESP است و اگر قسمت عقب خودرو بخواهد از کنترل خارج شود کمکی به جز مهارت شخص راننده و البته دعای خیر مادرش برای بازگشت به مسیر وجود نخواهد داشت!

درمورد عملکرد ترمزها هم می توان از عبارت "قابل قبول" و یا "کمی بالاتر از متوسط" استفاده کرد، در واقع هرچند ترمزهای 4 چرخ دیسکی که به سیستم های ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم ترمز کمکی (BAS) مجهز شده اند در سرعت های عادی مناسب به نظر می رسند اما با توجه به توانایی های حرکتی و حداکثر سرعت ماکسیما، وجود ترمزهای قوی تر قطعاً می توانست حس اعتماد به نفس بیشتری به راننده بدهد.

از اتومبیل پیاده شده و نگاهی به صندوق عقب می اندازیم، همانطورکه از یک اتومبیل با این ابعاد انتظار می رفت فضای کافی مثل داخل خودرو برای صندوق عقب نیز در نظر گرفته شده و کمبودی ازاین حیث احساس نخواهید کرد.

نتیجه گیری

در یک جمع بندی کلی می توان مزایای اصلی ماکسیما را در قدرت موتور مناسب، کیفیت خوب و اتاق راحت و جادار خلاصه کرد و در آن روی سکه نقاط ضعفی مثل کمبود امکانات روز، مصرف سوخت بالا و گیرباکسی قدیمی که بهمراه هندلینگ ضعیف امکان بهره برداری از همه قدرت ماکسیما را دشوار ساخته جلب نظر می کنند.

در هر صورت انتخاب بسیار دشوار خواهد بود، از طرفی با توجه به توقف تولید ماکسیما قیمت نمونه های مدل بالا (1391) به شکل عجیبی افزایش یافته و حتی برخی فروشندگان قیمت هایی حدود 105 یا 110 میلیون تومان را برای اتومبیل 3 ساله شان طلب می کنند، که با این رقم شاید خرید خودروهای دست دوم دیگری مثل هیوندای آزرا 2010، سوناتا YF و نیسان تیانا، حالا با یکی دو مدل پایین تر اما آپشن های زیاد و طراحی و فن آوری های جدید، توجیه بیشتری داشته باشد.

اما از طرف دیگر برای مدل های پایین که قیمت های کمتری هم دارند نیسان ماکسیما می تواند گزینه ی مناسبی نسبت به رقبا باشد چرا که هنگام خرید اتومبیل های قدیمی تر کیفیت و ماندگاری قطعات اهمیت بیشتری پیدا می کند و نیسان ماکسیما از این حیث خودروی قابل اعتمادی است. در واقع با سوالی که از تعدادی از دارندگان ماکسیما پرسیده شد، به غیر از ایراداتی در گیرباکس که گویا در ماکسیما کمی شایع بوده، برای سایر قسمت ها از بابت ماندگاری رضایت کافی وجود داشته است. همچین برای عاشقان شتاب و سرعت داشتن نمونه دنده ای ماکسیما با توجه به رقم نه چندان زیاد پرداختی نیاز برای شتابگیری و سرعت (البته در مسیر مستقیم!) را به خوبی طرف خواهد نمود.

در پایان جا دارد از آقای امیر آل طه که وقت و اتومبیلشان را در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند تشکر و قدردانی نماییم.

55 عکس

نظرات کاربران

71 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/11
عالي ... ماكسيما فوق العادست
1394/6/11
یادش بخیر اوایل دهه هشتاد واسه خودش ابهتی داشت




واقعا ماشین فوق العاده ای بود تنها ایرادش مصرف سوخت زیاد بود
1394/6/11
درسته اپشن نداره اما اصالت داره لذت رانندگی خیلی خوبی داره کیفیت قطعه هاش عالیه قیمت خودش و قطعاتش هم بسیار مناسبه وقتی گازش میدی صدای سوتی که میکشه بی نظیره مصرف سوختش ارتباط کاملا مستقیمی با رفتار راننده داره( دست بابام صدی ۸.۵ دست من ۱۴) گیربکسش درسته قدیمیه اما با اون حالت خطی و سر دنده بزرگ کلاسیک و حالت ۱و ۲دستی بسیار دلنشینه و یه حس کلاسیک و قدرت میده به ادم ترمزش معمولی هست،جلوبندی قرص و محکمی داره (بر خلاف ازرا و سوناتا)،،
واسه جاده خیلی خوبه راحتی صندلیهاش فوقلعادست و تو ماشینای چند برابر قیمت این شاید پیدا بشه همچین صندلیهایی
در مورد تعادل عقبش اگر لاستیکهاش خوب باشه اصلا اینطور نیست که راحت از دست در بره و شما هم قرار نیست با ۱۲۰تا یهو فرمون بدین و واقعا کمی اغراغ شده ،حتی دوستانی که ۶ سیلندرهای محور جلو دیگه مثل ازرا سوناتا رو تجربه کردند شاید متوجه شدن که اونا هم با حتی با وجود esp موقع شتابگیری اگر کمی فرمون بدید تهش کاملا بازی میکنه (تجربه شخصی با سوناتا ۳۳۰۰ مدل 2007)چون فاصلشون با زمین هم مثل ماشین های bmw کم نیست و مثل اونها محور عقبم نیستن که وزن بهتر تقسیم بشه و نزدیک ۵ متر هم که طول دارن
در کل به نظر من بین قیمت ۴۰ تا ۸۰ میلیون هنوز هم بهترین انتخاب هست ولی بیشتر دیگه نمی ارزه
1394/6/11
با تشکر از بررسی کاملتون
1394/6/11
ما خودمون 3 تا 4 سال ماکسیما داشتیم
اوایلش که اومده بود خیلی شاخ بود ولی کم کم رقیبهای خوبی اومدند
یک چیزی هم که مشخص بود این بود که ماشین خیلی لش بود! و اصلاً نمیشد باهاش حرکت سریع کرد وگرنه زود کنترلش از دستت در می رفت
اما ماشین واقعاً خوبی بود
1394/6/11
توی ویدئوی تست شتاب با تیانا هم پیدا بود. موتور 2.4 لیتری تیانا و گیربکس CVT ش ترتیب ماکسیما رو داد. اگه اشتباه نکنم همین ماکسیما رو برای تست آورده بودند
1394/6/11
ســالاره
1394/6/11
ماکسیما امروز نسبت به صفر کیلومتر های چینی با توجه به حجم موتورش و کلاسی که از لحاظ سایز داره واقعا گزینه ی خوبیه ؛ یعنی اگه کسی از گرفتاری های احتمالی ماشین دست دوم نترسه واقعا ماکسیما حتی با کارکرد 5 سال به بالا بازم از جیلی صفر خیلی بهتره ؛ در مورد طراحیشم به نظر من هیچ کمبودی نسبت به آزرای نسل قبل نداره تازه هنوز از خیلی از ماشین های کره و چینی اصولی تره فقط یکم رنگ کهنگی گرفته ؛ یادش بخیر قبل فاجعه ی دلار یکی از دوستان یه دستی تر و تمیز ماکسیما رو که فک کنم مدل 82 بود به بیس میلیون خریده بود که اون موقع با این پول 207 اتومات می دادن یا با 17 تومن پرشیا میشد خرید ( یاد باد آن روز...)

ولی اگه منصف باشیم واقعا اوایل دهه 80 دوران طلایی خودروسازی ایران بود ما زمانی 206 و ماکسیما رو مونتاژ می کردیم که هنوز تو شرکت های مادر تولید می شدن از طرفی وقتی ما سمند رو معرفی کردیم هیوندا در گیر ورنا و ماشین های مشابه بود
اگه همون روحیه مدیریتی و همون سیاست گذاری های صحیح و عاقلانه اوایل هشتاد در سالهای بعد هم ادامه پیدا می کرد بجای اینکه ما چندین سایت تو کشورایی بسازیم که تازه مردمش از قبیله نشینی بیرون اومدن می تونستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و مطمئنا خبری از تحریم ها و افزایش دلار نبود :/
1394/6/11
شاید بتوان چهره نیسان ماکسیما را به یک مرد میانسال خوش تیپ تشبیه کرد که هرچند جذابیت 30 سالگی اش را از دست داده اما با بدنی تنومند، موهای جوگندمی و لبخندی از روی اعتماد به نفس همچنان این شانس را دارد که نظرخیلی ها را به سوی خود جلب نماید!

بهترین توصیفی که میشد از ماکسیما کرد!
1394/6/11
ماکسیما تو خیلی از کشورا از جمله کشورهای عربی با برند اینفینیتی بفروش میرفت و از راه شرکت دانگ فنگ چین به ایران را پیدا کرده طراحی چراغ های جلو عقب قدیمیه ولی خسته کننده نیست و به نظر من جذابه ولی تو این شرایط بازار با این مصرف و قیمت ارزش خرید نمونه ی دست دوم نداره
1394/6/18
اینفینیتی در اصل برند لوکس محصولات نیسان می باشد که در برخی از مدلها شباهت در طراحی ظاهری با نمونه های نیسان هست. مثل شباهت هایی که برخی از مدلهای Honda و Acura و همینطور تویوتا و لکسوس با هم دارند.
1394/6/11
به نظر من مصرفش خوبه.درسته خودروهای شیش سیلندر جدید مصرفشون زیره 9 هست.ولی سال تولید ماشین رو ببینید چه سالی طراحی شد و اصلا یک چیز دیگه وقتی یک پژو پارس بیشتر از 13 میسوزونه .ماکسیما اجازه نداره اینقدر بسوزونه
1394/6/11
با این که طراحیش به چند سال پیش برمیگرده اما بازم به طراحی های جدید تنه میزنه
هنوزم توی شتابگیریا کم نمیاره
هنوزم از بازار نمیافته و بین ماشین های گردن کلفت جا داره
1394/6/11
درسته ماکسیما یک ماشین قدیمی و طراحی قدیمی داره ولی اون قلب تپنده ی 3لیتری 6سیلندر همه ی این عیب ها رو پوشش میده
1394/6/11
ماکسیما یه ماشین عالیه
1394/6/11
سپاس فراوان از نويسنده چيره دست و دانشمند اين مقاله،،
من در پايان حوندن اين متن احساس كردم واقعا از نزديك ، ماكسيما رو بررسى و با اون رانندگى كردم.
واقعا دست مريزاد به اين نحو عالى توصيف و نگارش كه خواانده رو تمام و كمال ، آگاه مى سازين.
سپاس
1394/6/11
اول اینکه مصرف سوخت رابطه مستقیمی با راننده داره.اگر راننده مرتب پدال گاز رو فشار بده و معکوس بکشه بدیهی که مصرف سوخت بالا میره.در مورد هندلینگ ماکسیما هم به نظر من بی انصافی شده.فقط کافیه باهاش بری مسافرت تا بفهمی ماشین یعنی چی.
من دوستم هم پرادو داره هم ماکسیما ، ولی وقتی میره مسافرت با ماکسیما میره.
در یک کلام ماکسیما یعنی عشق
1394/6/12
به عنوان كسي كه تجربه ي رانندگي با ماكسيمارو داشتم از بسياري از كره اي ها وچيني هاي بازار با كيفيت تر هست اين ماشين تو سه كلمه خلاصه ميشه باوقار،شكيل،باكيفيت به نظر بنده اپشن مهم هست ولي همه چيز نيس يه چيزيم بگم متاسفانه خيلي از معيارهاي قبل خريد ما ايرانيا بعد خريد تغيير ميكنه اونم به دليل فريب دادن ظاهر خودرو يااپشن يا...ديگه هست انشالا بعد انتخاب هيچ خودرو يا..پشيمون نشيم يا علي
1394/6/12
یادش بخیر سال 82 پرشیا داشتم رفتم بفروشمش زانتیا بگیرم رفتم داخل نمایشگاه که یکی از دوستان صمیمیم بود دیدم که ای داد یدونه ماکسیمای دنده ای مشکی خوشگل داره برق میزنه بلاخره پرشیا رو دادم با 9 میلیون پول بقیه اش هم چک های 3 میلیونی دادم بهش اون موقع مثل الان نبود که هر بچه ای یه ماشین خارجی بندازه زیر پاش توی خیابون ها خدایی میکرد و شتاب فوق العاده ای داشت چند تا از اقوام که الان بنز و بی ام و سوار میشن به بنز سی 200 میگن خز ارزوشون بود باهاش یه وقی بزنن وقتی که سوار ماشین میشدن کیف دنیا رو میکردن اون زمان دوربین توی جاده ها مثل الان نبود شاید باورتون نشه از شیراز تا اصفهان توی جاده کفی حدود چهار ساعت و نیمه باهاش اومدم شیراز کل ایران رو باهاش گشتم و یک بار هم پلاک رو کاپتاژ کردم و باهاش رفتم ترکیه و ارمنستان کیفیت قطعاتش نسبت به این جدیداش عالیه سرنشین ها مخصوصا تو راه های طولانی خیلی داخلش راحتن اما تر مز هاش برای این قدرت زیاد جالب نیستند هندلینگش تو سرعت زیاد بده مصرف سوختش هم به نسبت کاریه که راننده ازش میکشه ولی احساس روندن بنز مایباخ رو به ادم میده لوازم یدیکیش که تو بازار هست اکثرا چینی و بی کیفیتن جلو بندیش عالی هست تو این ده دوازده ساله سه چهار بار بار بیشتر جلوبندیش رو تعمیر نکردم با این دست انداز ها اونم نه تعمیر کلی الانم جلوبندیش عالیه عالیه در کل تو این دوازده سالی که سوارش میشم خیلی خیلی ازش راضیم و قیافشو حفظ کرده با وجود 240 هزار تا کارکرد هرکی میبینه فکر میکنه مدل 88 یا 89 هست تو این دوازده سال غیر از یکبار که مقصر هم خودم بودم تعمیر اساسی موتوری نداشته البته خیلی بهش میرسم و همه سرویس هاش رو به موقع انجام میدم و خیلی هم رعایتش میکنم وبه نظرم تو رنج زیر 40 تا 80 اگر ترو تمیزش گیرتون بیاد بهترین انتخابه با اختلاف
کلا مزایا لذت رانندگی زیاد شتاب نسبتا خوب چهره شیک وقشنگی که مثل ماشین های جدید زود از چشم نمیفته صندوق عقب و فضای سرنشین جادار مناسب برای راه های طولانی حفظ کیفیت ظاهری تو مدل های کارکرده با کارکرد زیاد جلو بندی قرص و محکم
معایب مصرف سوخت نسبتا بالا توی شهر هندلینگ نسبتا بد توی سرعت های خیلی زیاد نداشتن سیستم های پایداری و اپشن که با توجه به دوره ساختش طبیعیه
1394/6/12
میدونید چرا ماکسیمای پیر اینقدر طرفدار داره؟؟؟؟؟
برای اینه که:
http://hw3.asset.aparat.com/aparat-video/2386fe1a1addd0912815444a8440c4991370928__77815.mp4
1394/6/13
با سپاس فراوان از نویسنده عزیز و گرامی بسیار بررسی خوب و جالبی بود. لطفا مدل های دست دوم ازرای نسل قدیم رو هم بررسی کنید. با تشکر فراوان.
1394/6/13
هنوز هم منتظر بررسیه ازرا یا کدنزا هستم مخصوصا ازرا 20011
توی فضاهای مجازی میبینم که مقایسه ی بی ام دابلیو و بنز یا بررسیه بی ام دابلیو زد4 را در کارها دارید اما به نظرم بهتره یکم از خودرو های خیلی خاص و البته نسبتا گرنقیمت فاصله بگیرید و به سمتی بروید که قشر بیشتری از جامعه به دنبالش هستن یعنی ماشینای ژاپنی و کره ای بروید. با تشکر از زحمت هاتون
1394/6/14
به عنوان یک مصرف کننده ماکسیما ماشین فوق العاده ای تو همه چی مخصوصا شتاب واقعا عالیه تنها مشکلی که میشه گفت داره ترمزای ضعیفعه شه که تحمل این وزن و قدرت رو نداره الانم برای ورود ماکسیمای 2015 دارم لحضه شماری میکنم
1394/6/16
بشین تا بیاد
1394/6/15
با تشکر از نشریه خوبتون
ماکسیما یک ماشین خوب و شیک پوش است و یک سدان عالی با اینکه یک کمی قدیمی شده ولی باز هم توان مقابله با بزرگ مردان هم رنج خود دارد ولی نمیتوان ان را یک ماشین جوان پساندانه خواند .
چون که قدیمی شده طرفداران خود را از دست داده خیلی خوب است ولی ن عالی
1394/6/25
با سلام و تشکر فراوان از زحمتکشان سایت خوب خودرو بانک
بنظر بنده فاکتور بسیار مهم مقایسه قیمتها در این متن اصلا لحاظ نشده است و ماکسیمای 90 الی 100 میلیونی رو با bmw , maserati,و امثالهم مقایسه کرده اند
البته که مدل 2016 ماکسیما حتی از این ماشیناهم سرتره
همچنان سلطان جاده هاس
1394/6/26
شما مقاله رو کامل خوندی دوست من؟ این نقل قول مستقیم از همین مقاله :
به هر شکل ماکسیما اتوماتیک نسبت به سن و سال و قیمتش قدرت و شتاب مناسبی در اختیار ما قرار داد
یه نقل قول دیگه:
البته نمی توان نسبت مناسب اسب بخار به وزن و در کنار آن نسبت مناسب اسب بخار به پول پرداختی ماکسیما را نادیده گرفت
اون قسمت که با ب ام وه و مازراتی مقایسه کرده درمورد ((لقب سلطان جاده های ایران)) بوده نه سلطان ماشین های 100 میلیونی.! خوب وقتی ماشین هایی با شتاب زیر 6 ثانیه الان تو ایران هستند دیگه سلطان جاده های ایران ماکسیما نیست دیگه!
1394/6/28
با سلام تشکر از دوستان خوب که به این موضوع مناسب هم توجه ویژه ای داشته اند

بنده مدت 4 سال هست ماکسیما دارم و واقعا از این خودروی تمام نشدنی راضی هستم . موارد ذکر شده واقعا درسته . قیمت مناسب قطعات یدکی ، هزینه نگهداری خودرو و اصطحلاک مناسب و کم خودرو کاملا از نکات بارز این خودرو هست . البته قدرت موتور ، راحتی سرنشین ها ، جادار بودن صندوق و پایداری شاسی خودرو نیز از دیگر نکات خوب این ماشین هستش .

با تشکر ... آرمین
1394/8/20
اصلا سپر باید برجسته و بیرون زده باشه.سپر که واسه قشنگی نیست!سپری که بیرون زده نباشه که که دیگه سپر نیست , جزئی از بدنه است!واسه همینه که بسیاری از ماشین های بدون سپر! مثل 206 با کوچکترین تصادفات آسیب می بینند!
1394/9/8
با سلام
دوستان ب نظر شما ماکسیما بهتره یا کمری GLX
1395/4/11
با سلام خدمت دوستان
بنده تا الان دو بار ماکسیما خریدم.
این دو دفعه آخر من ماکسیما دنده داشتم.راستش از دنده خسته شده بودم جنسیس کوپه گرفتم.راستش واقعا ماشین خشکی بود و یک ساعت بیشتر نمیشد باهاش رانندگی کرد.من باز فروختم ماکسیما اتومات گرفتم.من تقریبا اکثر ماشین ها رو یا سوار شدم یا خریدم.ماکسیما توی رنج قیمتی بنظر من بهترین ماشین هست.راحتی که داره و شتابی که داره سوناتا یا آزرا ندارن.چون داشتم کاملا میدونم.قطعاتش واقعا ارزونه.ماشین نرم و با اباتی هستش.دوستی گفت کمری..شما بنظر من سوار جفتش بشو هیچ نیازی به نظر کسی نیست.و گفتن مزدا.مزدا چهار تا چراغش پول یه پراید.داری برو بخر.ولی دیگه خبری از اون سرعتی که توی 6 سیلندر نشستی نیست.این بود نظر من
ممنون
1394/9/9
دوستان. تا 80 میلیون میخوام ماشین بخرم
ماکسیما اتومات خوبه
یا مزدا 3 قدیم کم کارکرد(زیر 30 هزارتا)
ممنون
1394/9/28
سلام دوستان خوبم .اطلاعات و تجربیات ناچیزی که از خودروی ماکسیما توی مدت 10 سال دارم در اختیارتون میزارم انشاالله که واسه همه دوستان موثر باشه ار سال 84 ماکسیمای اتومات خریدم تا اوایل سال 94 با کارکرد باورنکردنی 840 هزار کیلومتر که خودم رانندگی کرده بودم نه موتورش باز شده و نه گیر بکسش !!! همیشه به موقع روغن موتور توتال 9000 بهترین روغن واسه ماکسیماست عوض کردم توی این مدت رانندگی واقعا لذت بردم جالبتر اینکه به هیچ عنوان توی مسافرت طولانی خسته نمیکنه و خیلی راحته . علی جان ماکسیما بخر پشیمون نمیشی .کیفیت قطعات .راحتی . ابهت .کم استعلاک. و شتاب و سرعت فوق العاده بالایی که داره لذت یک رانندگی خوب رو تضمین میکنه فقط رنگ سفیدشو بخر همیشه نری کارواش . روغن توتال 9000 ظزف فلزی را هر 5 هزار کیلومتر عوض کن با فیلتر هوای مناسب که موتورش هیچوقت آسیب نمی بینه تحت هیچ شرایطی . این تجربیات ناچیز من هست توی این مدت ده سال استفاده از خودروی ماکسیما امیدوارم که مورد استفاده دوستان قرار بگیره
یا علی
1394/10/26
امید جان روغن 40-10 میریختی یا 40-5 ؟
1394/11/1
در ده سال شما 840000 کیلومتر رانندگی با ماکسیما داشتید.!!؟یعنی شب و روز در جاده بودید.!!؟
اخه من تا حالا نشنیدم به تنهایی با خودرویی اینقدر مسافت طی کرده باشد مگر با خودرو کار و مسافرکشی کرده باشد.
1394/12/23
سلام ما یه مدل 81 ژاپنی فوق العاده تمیز داریم که تازه 120 تا کارکرده . شما این ماشین را نباید با ماشن های بالا 100 میلیون مقایسه کنین . به این فکر کنین که تو این قیمت ( 50 الی 60 ) میلیون ماشینی هست که این امکانات را داشته باشه . مانیتورو جی پی اس و دوربین دنده عقب و .. رو با حدود یک و دویست تازه عوض کردیم . شما این ماشین رو با یه جیلی یا ال نوداتومات یا پارس اتومات مقایسه کنین واقعا خندتون میگیره درسته اونا یه چند میلیونی ارزون ترند و سفر هستن ولی کیفیتشون واقعا فاجعست ( جیلی رو سوار نشدم ولی از اوصافش شنیدم ) البته پیدا کردن مدل تمیز واقعا سخته مثلا یه کی پسر عمم داشت یه 450تا کارکرده بود و داشت از هم در میرفت . خدایش زیر پاش عالیه و با آزرا 2014 برابری میکنه ( خودم شخصا امتحان کردم ) موتورش خیلی حس خوبی داره ولی شتاب ماله ما که اتوماته خیلی کمتر از دنده ای هست. البته اگر از دنده 1 و2 استفاده کنین تا صدتا رو یه حالی بهتون میده.
1394/12/29
البته مقایسه ماشین صفر و ماشین 13 ساله هم درست نیست
باید ماکسیما ی شما باید با تندر دست دوم همسن خودش (البت هتندر 13 ساله نداریم اصلا ) که نهایتا 22 تومنه مقایسه کنیم که باز هم با تفاوت 2.5 برابری قیمت مقایسه عادلانه نیست
ماکسیما باید با دست دوم های همسن و سال و هم قیمت خودش مقایسه بشه مثل آزرا که به نظر من کیفیت و شتاب ( دنده ای البته ) ماکسیما سره اما هندلینگ و آپشن آزرا
1396/10/2
بابا دمت گررررررررررررررررررررررررررررررررم رفیق جان
1395/1/1
از سال هشتاد و دو یک سیلو صفر داشتم که خیلی باهاش حال می کردم تا اینکه سال هشتاد و هفت ماکسیمای یکی از فامیل ها برای چهار روز دستم بود.اونجا بود که سیلو همیشه از چشمم افتاد و فهمیدم ماشین شیش سیلندر نوع دیگه ای از ماشین با الفبای متفاوتی از رانندگی هست.همونجا آرزوم خرید یک ماشین شیش سیلندر بود که با سوار شدن به یک سونوتا و دیدن چهره خشن و به روزش دلداده اون شدم.
اما توی قسمتم نبود و سال بعد جاش یک آزرا خریدم و بعدش گرنجور. هنوز هم بر این باورم رانندگی با ماشین شیش سیلندر متفاوت هست، وقتی توی جاده صد و بیست تا میری اما دور موتور فقط حدود دو هزار تاست و آب توی دل هیچ کدوم از سرنشین ها تکون نمی خوره.بی صدا بودن و نرمتر بودن موتور نسبت به چهار سیلندرها (دور موتور شیش صد در حالت درجا) یا توی سینه کش ها و سربالایی هایی که همه دارن معکوس میدن و سرعتشون کم میشه شما متوجه شیب هم نمیشید.
شیش سیلندر هر برندی که می خواد باشه، باشه.
تنها ایرادش جابجایی سخت در شهری مثل طهران هست.همون حسی رو داره که با پراید توی یک اتوبان سربالایی داری.
امیدوارم هر کی آرزوی شیش سیلندر داره توی این سال نود و پنج بهش برسه.
1395/2/15
سلام با عرض خسته نباشيد ميخواست بگم كه لطفاً ميشه فيلم نقد و بررسي ماكسيما رو بسازين لطفاً
1395/3/22
بنده هم با نظر ایشون موافق هستم لطفا از ماکسیما و ازرا قدیمی فیلم بزارین اگر که باهم مقایسه کنید عالییی
1395/2/21
واقعا سایت خودرو بانک خیلی خوبه
1395/2/22
سلام خدمت بروبچه های مشتی ماکسیما سوار.دوستان میخوام ی ماکسیما بر دارم میخواستم ببینم یه اتوماته سالم و سر پا و بدون خرج رو میشه ماکسیمم با 50تومن خرید؟از مدل پایین جواب میگیرم؟اذیتم نمیکنه؟6ماه 1سال نهایتا میخوام سوار شم،ازونجایی ک ارادت خیلی زیادی ب ماکسیما دارم فقط میخوام ماکسیما بردارم،ممنون میشم راهنمایی کنید
1395/5/5
سلام دوستان من 60 میلیون پول دارم چه نوع سالی از ماکسیما رو می تونم بگیرم با چه کیلومتری و تو گرفتن ماکسیما باید به چه چیزی دقت کنم از لحاظ موتوری و گیربکس چه جوری سلامت موتور و گیر بکس رو تشخیص بدم .دم همتون گرم
1395/5/6
سلام، بنظر شما من با مبلغی در حدود ۶۵تومن میتونم یه ماکسیما تمیز و سالم پیدا کنم؟ ارومیه هستم و بین مدل دنده ایی و اتومات دو دل هستم. فکر میکنم اتومات سالم سخت تره پیدا کردنش. ضمنا با این مبلغ میتونم دو سه مدل بالاتر اما دنده ایی بگیرم، ممنون میشم راهنمایی کنین
1395/5/12
با سلام - ممنون میشم در موارد زیادی دیده شده که مدل های پایین این خودرو مثلا سال 1381 تا 1383 موتورهای خود را عوض نموده و یا کل گیربکس را عوض کرده اند. علت تعویض موتور در ماکسیما که شایع هم هست - چیست ؟ سوال دیگر: هزینه نگهداری این ماشین 13-14 ساله چقدر میباشد؟ آیا ارزش خرید دارد و یا مانند یک غده سرطانی فقط باید برایش هزینه کرد ؟ ممنون میشم در این مورد هم دوستان عزیزم اظهار نظر کنند
1395/7/2
سلام وقتتون بخير ماكسيما اتومات 88 درحد صفر قيمت چند ممنون
1395/11/23
اگه دنده اي سالم و تر و تميزش باشه واقعا فوق العادس تو شتاب و سرعت تنها ماشين هم ردش كه ميتونه بگيرتش آزرا گرنجوره كه قيمتش از دو برابره ماكسيما بيشتره
خداييش معركس نيسان ماشينه اون موقعش هنوزم ماشين كره اي هارو ميخوره 😂😂👌🏽
1396/2/14
ماکسیما آخرته ماشینه.....
رودست نداره
من یکی از طرفدارای اصلی ماکسیمام
((پارس تندر))
1396/4/17
خیلی وقته ارزوی ماکسیما به دلمه (10سال) ولی حالا که پولشو دارم بعضی از اطرافیان میگن نگیر خز شده بگیری بهت میگن عقده ای ماکسیما.حیف :((
1400/8/30
گل گفتی جووون.واقعا چرا باید همچنین باشه
به قول معروف هر چیزی به جا و به وقتش نباشه
1396/4/20
با سلام بنده تجربه رانندگی 60 هزار کیلومتر رو با ماکسیما دنده ای سفید مدل 86 دارم (تقریبا 15 ماهه که خریدمش)
خودمم 26 سالمه☺
(ماشین قبلیم هم پرشیا
Elx و زانتیا بودن)
و میخوام بدون تعصب هر چی تجربه کردمو در اختیار دوستان بزارم:
1_شتاب خودرو اگه سرحال باشه فقط میتونم بگم واقعا وحشتناکه!!(فرض کن دو برابر شتاب زانتیا و کاملا بدون رقیب تو جاده)
2_تعادل ماشین (عقب خودرو) به غیر از مسیر مستقیم تو مسیرهای پر پیچ و خم و تو دست اندازها واقعا افتضاحه حتی 405 تعادلش از این بهتره!!
3_هزینه های سرویسش در حد 405هستش من خودم با 120 تومن سرویس روغن و فیلتر انجام میدم(کاسترول مگناتک w10_40+فیلتر هوا+فیلتر روغن)
4_سایر هزینه ها مانند لنت و دیسک و …. باز در حد 405 هستش من خودم لنت جلو 100 و لنت عقب 70 تومن گرفتم
5_هزینه جلوبندی تمام تعمیر کردم 470 تومن که فک کنم اونم در حد 405 هست!!!
6_ماشین جلوبندی ضعیفی داره و زود به صدا و خرج میوفته البته هزینه تعمیرش خیلی بالا نیست اصلا.
7_مصرف ماشین اگه بهش فشار نیاری تو جاده 8 تا و داخل شهری 12 تا میسوزونه.
8_قیمت لوازم مصرفیش نسبت به رقباش مانند سوناتا و آزرا خیلی ارزونه و خیلی هم فراوونه(قیمت خیلی پایین تر از لوازم زانتیا)
9_موتورش اگه سالم باشه و بهش خوب برسی تا عمر داری برات کار میکنه خیییییلی سگ جونه.
10_بجز صدلی های تمام برقی و مانیتور و دوربین دنده عقب هیچ امکانات خاصی نداره
یکم از نظر امکانات و آپشن ضعیفه و داشبوردش بعد از یه سال برات تکراری و خسته کننده میشه.
11_ماشین بسیتر بسیار خشکیه!!
من حتی 4 تا کمکشو عوض کردم و اصل ژاپنی انداختم(700هزار تومن) ولی بازم نرمیت نداره فقط برا جاده های صاف خوبه و تو دست اندازها بخصوص عقب ماشین اذیت میکنه.
12_ امنیت ماشین معمولیه_استحکام نسبتا خوبی داره_اگه بهش برسی خیلی دیر از قیافه میوفته.
13_ماشین بسیار جاداریه و تو جاده صاف خیلی بیصدا و راحت حرکت میکنه(منکه حال میکنم☺)
14_تاپ اسپید(نهایت سرعت)خوبی داره من خودم 240 تا رفتم باهاش
خیلی راحت سرعت میگیره یعنی تا230 تارو مثل آب خوردن پر میکنه
15_درسته یکم قدیمی شده ولی باز جزو خودرو های لوکس و باکلاسه و هنوزم زیر 200 ملیون تو جاده رقیب نداره!!
16_کلا ماشین خوبیه فقط به شرط اینکه بدون رنگ و سالمشو بگیری و البته کم کارکرد واقعی!!(چون الان 90 درصد کیلومترها دست کاری میشن)
**امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم**
یا علی
1396/7/10
دمت گرم اقا کاوه....کامل و گویا
1396/11/21
دوست عزیز شما مثل اینکه تا به حالا به تور یه کمری گرند(6سیلندر) دنده دستی نخوردی.
انشاالله خدا نصیب هیچکس نکنه.
1396/5/10
دوستان من سه سال پيش١٣٩٣يه ليفان٦٢٠صفر خريدم و تا عيد امسال٩٦بد نبود و خرجي نداشت اما چشمتون روز بد نبينه تو دوماه ٤تومن خرج كردم(كمپرسور كولر و صفحه كلاج. و كاتاليزور و سنسور و خرابي ضبطو...)خلاصه تا اومدم يه نفص راحت بكشم ديدم كه به روغن سوزي افتاده و بقول مكانيك گيت اگر اشتباه نكنم خشك كرده و دو تومن ديگه خرج داره و منم با ١٢ميليون ضرر ٣٠ميليون ردش كردم و راحت شدم و الان يك ماهه كه ماكسيما٨٢تميز خريدم٥٤تومن و واقعا تا الان راحت شدم نصيحت برادرانه بهتون ميكنم كه ماشين چيني نخريد مه هم افت قيمت زيادي داره و هم پرخرجه
1396/7/14
واقعا ارزش داره 50 تومن بدم ی ماکسیما دور ور مدل82 بگیرم؟
هزینه نگهداریش چ قدره؟ مثلا روغن و فیلتر و لنت... ایناش ؟ حدودا هزینه سالانش چ قد میشه؟
یا برم ی چیزی تو مایه های دنا و ال90پلاس بگیرم؟چون تو رنج 50 تومن قیافه این ماشینا واسم قابل تحمل تره
بعدشم از کجا بدونم ک ماکسیما دور ور مدل82 از نظر فنی سالمه؟؟؟
1396/7/30
دنده دستی های مدل بالاش واقعا ارزش خرید داره
حیف که دیگه تولید نمیشه
1396/8/11
من سال 85ماکسیمای اتومات مدل 82 خریدم وتا الان دارمش ماشینه کاملا بی آزار و کم خرجیه نسب.در مورد هندلینگش اوایل دچار مشکل میشدم حتی تصادف کردم و در و گلگیرو عوض کردم اما اینم بگم که بعدها یادگرفتم و الان سرپیچ هیچ مشکلی ندارم فقط کافیه گازو به اندازه بگیری و گاهی شاید لازم بشه همراه گاز یکمم با پای چپ ترمزو قشار بدین اون موقه ماشین مثل سفره ماهی پهن و چسبیده به جاده میشه حتی اگه دست انداز هم تو پیچ باز هم مشکلی نیست البته نیاز به تمرین داره چون اگه ترمزو به اندازه نگیرین بدتر هم میشه.
از نظر توانمندی تو همقیمتیاش نگردین که اصلا نیست
خیلی از شماها جونید یادتون نمیاد یه زمانی پشت رول ماکسیما وجه ای بود که الان باید مازراتی سوار بشی تا اونجوری نگات کنن
در خصوص زیبایش برای من که عاشقشم هیچ وقت کهنه نمیشه.
از لحاض سرعت من بارها تا 255 با اتوماتیکش رفتم یکم زمان میخواد چون بعد از 230 شتاب کند میشه و سرعت به آهستگی زیاتر میشه.
دوستانی که میپرسیدن هزینه نگهدارش چقدره باید بگم بین پارس و جی ال ایکس حساب کنین

1397/1/2
باسلام
در مورد موتور ماكسيما بايد بگم كه واقعا حرفي نداره و حتي در زمان توليدش شش سال بهترين موتور ٦سيلندر جهان بوده، و الان هم تو اين رنج قيمت هيچ رقيبي نداره حتي ازرا و سونتا تازه وارد هم در شتاب ثانويه در مقابل ماكسيما كم ميارن، و از نظر كيفيت ماكسيما بسيار خوب است، رانندگي و راحتي بسيار خوبي هم داره، طراحيش مال ٢دهه پيش هستش و مقايسه با مدل بروز تر انصاف نسيت اما با اين حال باز هم با مدلهاي بروز مقايسه ميشه كه اين نشان از كيفيت و قدرت و رضايتمندي داره.
1397/1/2
در مورد مقايسه ماكسيما و كمري گرند
سال ورود ماكسيما ١٩٩٨ و سال ورود كمري ٢٠٠٦ ، اين اختلاف خودش تقريبا فرق داره و حتي باز در سرعت هاي بالا ماكسيما سرتره
1397/1/2
ماشيني هاي ژاپني و آلماني با كيفيت و بي نظيرن و در سوپر اسپرت ها ايتاليايي ها كم نظيرن
1397/3/6
ماشین عالی و کم خرجه من خودم عاشق موتور های قوی و بالای 2500 سی سی هستم
ما رفیقمون یدونه داغون دنده ای که 200 هزار تا راه رفته بود خرید 42 تومن
تو جاده شمال تصادف کرد و با سرعت 60 کیلومتر به پشت کامیون زد و هردو سرنشین سالم موندن
1397/3/11
سلام به همه ، سپاسگزارم از انتقال تجربیات دلسوزانه همه دوستان .یه راهنمایی؟ ماکسیما سالم چندمیشه خرید؟آیادرحال حاضر سال 97، خریدماکسیما(که دیگه تولیدنمیشه) منطقی هست؟
بازهم تشکر.بازممنون...
1397/4/4
یعنی باید بگم بدسلیقه تر از صاحب این ماکسیما تا حالا ندیدم
ببین چه رینگ زشتی انداخته زیر ماشین ، پاک از قیافه انداخته ماشین رو
1399/3/10
راس میگی ماکسیما فقط فابریک قشنگه
1397/4/7
من یه مدل ۹۰ دارم.فوق العادس. قبلا وراکروز داشتم،خیلی خوب بود ولی ماکسیما یه چیز دیگس. همه گفتن اشتباه میکنی بدرد خانومها نمیخوره ولی اصلا اینجوری نیست و من از رانندگی باهاش لذت میبرم. در ضمن پارک کردن هم اذیتم نمیکنه😉
1397/5/9
سلام به همگی نو رنج قیمتی 70 تومن ماکسیما کارکرده بهتر یا زانتیا تمیز درحد صفر وایا خرید دست دومی با کارکرد بالای 200 هزار کلیومتر منطقی هست یانه از یک طرف ماکسیما شتاب و سرعت و قدرت بیشتری داره از طرفی زانتیا تعادل و هندلینگ و سواری نرم (سیستم تعلیق ) و 70 تومن ماکسیما سالم نمیشه گیر اورد حالا بنظر اساتید محترم کدوم بهتر ( با 70 تومن ) ماکسیما یا زانتیا (البته اینوهم میدونم که هردو تو یک رده نیستن و ماکسیما کلا قابل مقایسه با زانتیا و... نیست اما برای مصرف کننده ای که بیش از 70 نداره وبا این پول ماکسیما تمیز کم پیدا میشه از یک طرف هم میشه زانتیا سالم و درحد صفر گیر اورد ناچارا به مقایسش روی میاره )حالا کدوم بهتر هست ؟؟؟؟
1397/5/9
سلام من ماکسیما دنده ای مدل ۸۹ مشکی داشتم هر کاری بگید سرش آوردم مثل رینگ اسپرت . فنر های پنوماتیک . ۵ میلیون سیستم . حذف کاتالیزور اگزوز . منبع اگزوز و بک فایر . تقویت موتور . لاستیک میشلن . لامصب برای خودش غولی شده بود رو دست نداشت من با جنسیس کوپه درگ انداختم البته با موتور تقویت به پاش نمیرسید خیلی ماشین خوبی بود سر پیچا که میرسیدم کف خوابش می کردم بعد می آوردمش بالا شبا که میشد پلاکشو دست کاری می کردم بنزین سوپر میزدم باهاش ۲۶۵ تا می رفتم عید امسال دادمش دست پسر عاموم با سرعت ۱۵۰ تا چپش کرد و به طرز شگف انگیزی زنده موند ولی ماشین دیگه شده بود آهن خالی الان هرکی میگه ماکسیما اشک تو چشمام جمع میشه
1397/8/24
من چند سال از ماکسیما مدل 89 استفاده می کردم واقعا ماشین خیلی خوبی بود ولی نمیدام چرا در نیمه شب که در پارکینگ بود دچار آتش سوزی قسمت جلو ازداخل موتور دچار آتش گرفتگی شده
1397/12/11
سلام و عرض ادب. 4سال است که این ماشین را دارم وآنقدر بهش عادت کردم که هیچ ماشین دیگری نمی تواند برایم جای آن را بگیرد. با اینکه تا به حال فرصت های زیادی برای تعویض خودرو داشتم ولی نتوانستم آن را عوض کنم
1401/8/15
من دقیقا یادم میاد . یه روز بابام میخواست پژو چهار صدو پنج رو بفروشه ، یه پولی بزاره روش برا ماکسیما . بعدش گفت آمریکا میخواد ایران رو تحریم کنه . خدا کنه دروغ باشه . هیچی دیگه دو سه روز بعد ، همه چی ، چی شد ؟


زارت