موضوعات داغ

هیاهوی ام جی GS در پیست آزادی

3 مهر 1394

نوشته: سپهر زنگنه

عکس: بامداد صفاییان

چندی پیش جمعی از خبرنگاران نشریات تخصصی حوزه خودرو برای تست و بررسی MG GS میهمان شرکت مدیا موتور در پیست آزادی تهران بودند. این کراس اوور که اولین محصول MG در این کلاس شناخته می شود، در مراسمی جالب در محوطه برج میلاد تهران رونمایی شد اما تست و بررسی آن در پیست آزادی برای اثبات توانایی های خاص این خودرو الزامی به نظر می رسید بنابراین بی مقدمه به سراغ اصل مطلب می رویم.

پرداختن به مقوله طراحی خودروها بحثی کارشناسی و در عین حال سلیقه ای است، بنابراین قصد نداریم در این مطلب چندان به جزییات طراحی MG GS وارد شویم، اما باید اذعان کرد که طراحی این خودرو نه تنها در تصاویر رسمی و غیر رسمی، بلکه در شرایط واقعی از نظر نور و زاویه دید هم جذاب و خاص است و متفاوت از سایر خودروهای موجود در خیابان به نظر می رسد. در روزگاری که شباهت خودروها هر روز به یکدیگر بیشتر و بیشتر می شود، باید به طراح خلاق چنین خودرویی دست مریزاد گفت که نمونه ای متفاوت و در عین حال تاثیر گذار را پدید آورده است. MG GS از آن دسته خودروهاست که از نظر طراحی سریعاً تکراری و ملال آور نمی شود و در عین حال حد متعادلی از ویژگی های اسپرت را در عین آراستگی ظاهری با خود دارد، چرا که طراحان موفق شده اند تا از طرحی درهم و برهم و بیش از حد پیچیده پرهیز نمایند و بخش های اسپرت و عضلانی را به خوبی در نمای جانبی ترکیب کنند.

بی درنگ به سراغ خودرو آماده شده برای تست خبرنگاران می رویم. مشخص می شود که مدیا موتور چند خودرو مختلف را در ایران آزمایش کرده است و در نهایت تصمیم به عرضه نمونه فول با تریم داخلی بهتر گرفته است که نمود آن را می توانید در تصاویر مربوط به خودرو نقره ای رنگ مشاهده فرمایید. در واقع خودروهای کم آپشن و دارای تریم داخلی پلاستیکی براق از فهرست خودروهای عرضه شده در ایران حذف شده اند و همچنین نمونه تک دیفرانسیل نیز در ایران فروخته نخواهد شد. بنابراین مدیا موتور تنها مدل فول را در رنگ های مختلف بدنه و تودوزی به فروش می رساند و از واردات مدل های کم آپشن و ارزان خودداری کرده است.

فضای داخلی

لحظاتی پس از نشستن پشت فرمان درخواهید یافت که طراحی کلی داشبورد نسبتاً ساده اما کاملاً ارگونومیک انجام پذیرفته و دسترسی آسان و مناسبی به ادوات و دکمه های کنسول میانی وجود دارد. طرح های چند ضعلی دریچه های سیستم تهویه مطبوع و کادر بندی های داشبورد در هماهنگی با طراحی خارجی خودرو شکل گرفته است اما جنس پلاستیکی سطح فوقانی داشبورد و پوشش داخلی در ها چنگی به دل نمی زند.

با این وجود، کیفیت چرم صندلی و طراحی آن ها یکی از بهترین های قابل تصور است و حتی در پیچ های سرعت بالا نیز به خوبی بدن سرنشینان را حفظ می کند. جالب تر آنکه این مورد به دو صندلی جلو محدود نمی شود و سرنشینان عقب نیز علاوه بر بهره مندی از فضای داخلی مناسب و راحت، از صندلی راحت و مناسبی برخوردارند که برخلاف بسیاری کراس اوور های دیگر در این کلاس، ساختار نیمکت مانند نداشته و از قابلیت خواباندن پشتی ردیف دوم با نسبت غیر مساوی نیز برخوردار است.

تجربه رانندگی

به نظر می رسد که سرانجام وقت استارت زدن این شاسی بلند توربو فرار رسیده است. با فشردن دکمه استارت در سمت راست فرمان، هر دو عقربه سرعت سنج و دور سنج، همانند خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت یک حرکت رفت و برگشتی را تا انتها انجام می دهند و پیشرانه با صدایی نسبتاً قدرتمند روشن می شود.

خوشبختانه فرصت کافی برای تست همه جانبه خودرو وجود دارد و بنابراین در اولین دور به محک زدن اولیه عملکرد خودرو قبل از فشردن کامل پدال گاز می پردازیم، هرچند خودداری از تخت کردن پدال گاز در پیست آزادی واقعاً کار سخت و آزار دهنده ایست.

برای گیربکس چند حالت مختلف رانندگی تعریف شده است که شامل حالت های اسپرت و زمستانی می شود. در حالت زمستانی انتقال قدرت به آرامی توسط دنده 2 انجام می شود تا از هرزگردی و لغزش خودرو در مسیر های یخ زده یا پوشیده از برف جلوگیری شود. در حالت اسپرت هم طبیعتاً دنده ها با واکنش سریعتری در دورهای بالاتر تعویض می شوند.

همانطور که پیشتر گفته شد، MG GS های معرفی شده در ایران همگی به صورت چهار چرخ متحرک خواهند بود اما در شرایط نرمال رانندگی نیرو تنها در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و برای فعال کردن حالت دو دیفرانسیل باید دکمه مربوط به درگیر شدن 4WD را بفشارید. در این حالت GS به یک کراس اوور واقعی با قابلیت های آفرود مناسب و قابلیت شیب پیمایی مبدل می شود و توانایی عبور از بسیاری موانع را دارد. به خصوص آنکه در مواجه با شرایط وا ماندگی تا 50 درصد نیرو و گشتاور 217 اسب بخاری و 350 نیوتن متری موتور در اختیار چرخ های عقب قرار می گیرد و ترمز چرخی که دچار هرزگردی شده است، به صورت خودکار فعال می شود تا از تشدید شرایط وخیم جلوگیری شود.

عملکرد گیربکس

زمان آن رسیده تا بیشتر با حد و مرزهای عملکردی GS آشنا شویم و این به معنای قرار دادن گیربکس در شرایط رانندگی اسپرت است. در این وضعیت رنگ مجموعه پشت آمپر از سپید به قرمز تغییر می کند و گیربکس و پیشرانه برای نشان دادن حداکثر قابلیت های خود آماده می شوند. کافیست در سرعت های پایین پدال گاز را انتها بفشارید تا شاهد عملکرد تهاجمی گیربکس با اعمال دو دنده معکوس و شتاب گیری ضربه ای و لذت بخش خودرو باشید. در این شرایط صدای پرطنین و خشنی از هر دو اگزوز MG GS شنیده می شود اما با رسیدن دور موتور به حدود 6500 دور در دقیقه در شرایطی که هنوز حدود 500 دور تا محدوده RED LINE هفت هزار دور در دقیقه فاصله وجود دارد، دنده بعد از مکث کوتاهی سبک می شود. به گفته مسئول فنی شرکت، این مکث کوتاه به دلیل ساختار گیربکس دوبل کلاچ MG GS است که از صفحه کلاچ های خیس (WET) بهره می برد و گیربکس بر خلاف نوع خشک به مکثی کوتاه برای هماهنگی سرعت دو شفت داخلی نیاز دارد، البته مزیت این نوع گیربکس نسبت به مدل خشک که معمولاً در خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت استفاده می شود، دوام بالاتر و عدم وجود حالت ضربه ای در زمان تعویض دنده است که طبیعتاً برای یک خودرو خانوادگی و مسافرتی مانند GS مناسب به نظر می رسد و امکان رانندگی طولانی مدت در حالت اسپرت را فراهم می آورد.

برای GS امکان تعویض دنده تیپ ترونیک توسط پدل شیفتر های پشت فرمان نیز فراهم شده است و در صورت تمایل به تعویض دستی از این طریق هم اخلالی در عملکرد خودرو دیده نمی شود. بنابراین گیربکس به خصوص با توجه به اعمال معکوس های سریع و دقیق در ورودی پیچ ها، نمره کامل می گیرد و عملکردی به راستی قابل قبول را در مقایسه با کلاس و قیمت خودرو ارائه می دهد، البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در حالت تیپ ترونیک در صورت رسیدن به محدوده ردلاین، سبک سازی دنده به صورت اتوماتیک انجام می شود تا موتور و توربو از زیر فشار سنگین خلاص شوند، اما پیشتر دیده بودیم که برای مدل های دیگر MG مانند MG GS چنین برنامه ای لحاظ نشده بود و راننده می توانست در صورت تمایل، ریسک رانندگی طولانی مدت در دور بالا را بپذیرد.

شتاب، ترمز و هندلینگ

GS به راستی خودرو سریعی است و شاهد این مدعا توانایی دست یابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در هر سه مسیر مستقیم پیست کوچک و یک کیلومتری آزادی است، در واقع عملکرد و شتاب خودرو به راستی معادل قدرت 217 اسب بخاری پیشرانه به نظر می رسد و از این نظر هیچ احساسی از هدر رفت قدرت به راننده منتقل نمی شود. ترمز ها نیز در آستانه ورود به پیچ عملکردی در خور توجه را از خود نشان می دهند و پس از زدن چند دور این اعتماد به نفس در راننده ایجاد می شود که دیرتر و دیرتر نسبت به ترمز گرفتن اقدام کند و این قضیه تا آنجا ادامه می یابد که فریاد ترس و هیجان سرنشینان خودرو بلند شود، هرچند که پس از زدن چند دور سریع با چنین شرایطی، شاهد داغ شدن بیش از حد ترمز ها و تصعید شدن لنت ها هستیم اما بازهم تفاوتی در قدرت ترمزگیری خودرو به چشم نمیخورد و همچنان می توان با قدرت و سرعت به پیچ ها حمله کرد.

فیلم شتاب صفر تا صد کیلومتر MG GS معادل 8.47 ثانیه:

خودروهای کراس اوور و SUV به طور کلی از نظر هندلینگ و مانور پذیری دچار ضعف هستند و این ضعف هم به شکل ذاتی در اثر ارتفاع زیاد این خودروها و مرکز ثقل بالای آن ها پدید می آید و اکثر خودروسازان معمولاً نمی توانند به بالانس صحیحی بین خشک بودن فنربندی – در راستای دست یابی به هندلینگ خوب - یا نرم بودن سیستم تعلیق برای تامین آسایش سرنشینان دست یابند، چرا که در این حالت هم مانور پذیری خودرو به شدت دچار ضعف می شود و از عملکرد آن به عنوان یک خودرو مناسب و مطمئن شهری کاسته می شود.برای مثال می توانید نسل اول ب ام و X3 و نسل قبلی تویوتا پرادو را در نظر داشته باشید که به ترتیب در مورد سفتی بیش از حد فنربندی و قابلیت مانور پذیری پایین زبانزد هستند.

اما MG GS در زمینه هندلینگ چگونه است؟ همانطورکه احتمالاً می دانید پیست آزادی شامل چند پیچ U شکل سرعت متوسط و سرعت پایین است که شرایط مناسبی را برای تست هندلینگ و مانور پذیری فراهم می آورد. در این پیچ ها مشخص می شود که فرمان عملکرد صحیح و دقیقی دارد و علیرغم بهره مندی از سیستم کمکی برقی، اطلاعات صحیحی را به راننده منتقل می کند و نرمی بیش از حدی ندارد، فنربندی خودرو در مجموع عملکرد نرمی را از خود نشان می دهد، اما نکته مهم اینجاست که انتقال وزن از عقب به جلو خودرو در زمان ترمز گیری و حرکت گهواره ای بدنه به نرمی صورت می پذیرد و حتی در زمانی که هر چهار چرخ به مرحله جیغ کشیدن رسیده اند نیز اثری از ناپایداری و اغتشاش در حرکت دیده نمی شود.

رفته رفته فشار بر خودرو را افزایش می دهم تا به سرحد عملکرد شاسی برسم، دوستانی که در خودرو های پشت سر هستند در ترمز گیری شاهد جدا شدن چرخ عقب درون دایره پیچ از سطح مسیر هستند اما این مورد به هیچ عنوان برای راننده محسوس نیست و حتی ESP نیز وارد مدار نمی شود. جالب تر آنکه در سخت ترین ترمز گیری ها، چرخ ها قفل نمی شوند و ABS حتی بهتر از برخی خودروهای اروپایی عمل می کند.

فنربندی مک فرسون در چرخ های جلو و مولتی لینک برای محور عقب، مُدرن ترین آرایش مکانیکی سیستم تعلیق برای خودروهای سواری محسوب می شود و پایداری بسیار خوبی را برای GS فراهم می آورد. جالب تر آنکه ESP و سایر سیستم های رانندگی خوشبختانه دخالت چندانی در کار راننده نمی کنند و برخلاف برخی دیگر خودروهای آسیایی (حتی کره ای ها) آزادی راننده در فشار آوردن به خودرو کاملاً حفظ می شود. در آخرین دورها سرانجام به شرایطی رسیدیم که ESP وارد مدار شد و به درستی ترمز چرخ های در معرض خطر را فعال کرد. این درحالیست که برای برخی خودرهای جدید، ESP بیش از حد سریع فعال می شود و یا ترمز هر چهار چرخ را به صورت همزمان درگیر می کند که منجر به کاهش سرعت ناگهانی خودرو شده و در رانندگی شهری و جاده ای می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به بروز تصادف شود،اما خوشبختانه MG GS به هیچ عنوان اینگونه نیست و درست مانند یک خودرو اروپایی اصیل و اسپرت واکنش نشان می دهد.

MG GS بخریم یا نه؟

مدت هاست که خودروهای اصطلاحاً شاسی بلند و کراس اوور در بازار بسیار محبوب شده اند و حتی در شرایط بی رونق فعلی هم بسیاری افراد که در صدد خرید خودرو هستند، نمونه های کراس اوور را به خودروهای سدان ترجیح می دهند. با این حال باید اعتراف کرد که این خودروها معمولاً مشخصات فنی هیجان انگیزی ندارد و نمی توانند رانندگی لذت بخشی را ارائه دهند، اما MG GS از معدود خودروهای این کلاس است که می تواند در عین طراحی جذاب و توان فنی خوب، لذت رانندگی در حد یک سدان سریع را برای شما به ارمغان بیاورد و چنین ویژگی ای مسلماً برگ برنده GS در بازار پر رقابت فعلی است، البته باید گفت که به هرحال موتورهای توربو به نگهداری بیشتری نسبت به موتورهای معمولی نیاز دارند و به کیفیت روغن و بنزین حساس هستند، بنابراین خریداران این خودرو صد و چهل میلیونی باید به خصوص در مسافرت هایی که امکان دسترسی به بنزین سوپر وجود ندارد، به فکر تامین سوخت مناسب برای MG خود باشند.

52 عکس

نظرات کاربران

135 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/3
قیافش ضایس ضایع
1394/7/3
این شرکت مدیا موتور چه پولی داده به این سایتا واسه تبلیغ خودرو اصلا واضحه تمامه سایتا خودرو همه باهم یجور مطلب میزارن تو تستای خودرو کره ای حتی ژاپنی خودرو بانک از خودرو مورد نظر کلی ایراد میگرفت اما اینجا...من 140 بدم اینو بخرم بنزینو شهرامون که فاقد کیفیته موتورش بعد ها به مشکل میخوره داشبورد بی کیفیته خدمات تو شهرهای کوچیک خیلی خیلی ضعیفه فروشش افت قیمت شدید داره هنوز جا نیوفتاده فاقد سقف پاناروماست.217 اسبه بخارش وسوسه کنندست ولی با این خیابونا کجا میشه گاز داد
1394/7/3
اینکه پولی جابجا شده یا نه رو نمیدونم
ولی فکر کنم این یک رسم نه تنها در ایران بلکه در دنیا هست که وقتی شرکتی یک ماشین میاره، میاد چند نمونه تست رو در اختیار مجله های خودرویی میزاره که تست کنند این ماشین رو
و اینجا هم گهگاهی این کار رو دیدم که انجام میشه
1394/7/3
bishtar az 100 milyoon nemi arze
1394/7/3
😃😃😃😃😃 با توجه به نرخ قدیم خودروها و قیمت های فعلی اگر این حرف و زدی موافقم ولی الان که ویتارا 140 تومنه، کپچر 120 تومن، رنو ساندرو 50 ، این حرف اصلا معنی نداره...
1394/7/3
ماشین خوبیه ، ولی یعنی شما میگی تو برخی زمینه ها از اروپایی ها بهتره؟؟؟؟
البته خوب اینم انگلیسیه، صد در صد از اسباب بازی های کره بهتره...
1394/7/3
دوست عزیز چند تا از این اسباب بازی ها داری ؟ کی میخوای یاد بگیری مقایسه کنی نه این که بیای توهین کنی
1394/7/3
من هنوز به سنی نرسیدم که حتی گواهینامه بگیرم
اما به جرات میگم اطلاعاتم در زمینه خودرو،تیونینگ،و هر چیزی که به ماشین مربوطه از شما و امثالتون خیلی بالاتره،.. حالا شما چرا داری سنگ کره رو به سینه میزنی، نمیدونم چرا؟؟؟؟
1397/7/30
در پاسخ به سعید

متاسفانه هر کجا که میریم نقدی راجع به خودرو بخونیم، امثال شماها که هیچ اطلاعات تجربی ندارد نظارت بی ارزشی میذارند که صرفا اعصاب آدم رو بهم میریزه. دوست گرامی بذار سنت بره بالاتر، تصدیق بگیری ، اااااگر توان مالیش رو داشتی بخری، سوارشی خودروهای مختلف رو و بعد از اون نظرت رو بر اساس تجربه اعلام کنی بلکه هم بتونی به کسی تو انتخابش کمک کنی. بسه دیگه اه اه اه
1394/7/3
بنظر در این رنج قیمتی توسان و اسپورتیج بدلیل ضعیفتر بودن موتور توان رقابت با امجی را ندارند و فارستر نیز قیمت بسیار بیشتری داره و بنابراین در این رنج، برنده نهایی امجی است. اما فقط نمای عقبش بر خلاف جلوش جذاب نیست و میشد با چراغهای پهنتر زیبایی بیشتری داشت.
1394/7/3
واقعا نسبت به اسپورتيج و توسان كه تو اين رنج قيمت هستمد سر تره مخصوصا از لحاظ موتور و شتاب و اسب بخار و اينا !!!!
1394/7/3
طراحی خارجی عالی...
طراحی داخلی متوسط...
کیفیت مواد داخل زیر متوسط بنظر میرسه...
کارایی و عملکرد الله اعلم...
قیمت گران...
خرید خودرو صفر ممنوع...
1394/7/3
خودرو بانک تبریک میگم واقعا بهت.تبلیغ خوبی بود.تبلیغ کن مشکلی نیست....
ولی ویدیو رو بزار تو رو خدا.خیلی نامردید میدوننید چند وقته ویدیو نزاشتید بی انصافا.ما رو نصف جون کردید بزارید دیگه.اه.
1394/7/3
Hala hey biyayd chini chini konid,hamoon tor k gofte ein 1mashine urupayi va asile k koreyi hayi hamchon sportage va ix35 dar moghabele mg gs harfi baraye goftan nadaran.hata modele 2016 shoon.
1394/7/3
http://www.asriran.com/fa/news/415513/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
خواهش میکنم مطالعه کنید حتی اجمالی
1394/7/3
خودروی خوب و بسیار کاملی هست ، اما خوب بود نویسنده در ابتدا مختصرا توضیحاتی در مورد کارخانه مادر ام جی که برای بسیاری از مردم مبهم است را ارائه میداد و همچنین در مقاله تماما نکات مثبت ذکر شده و ای کاش نکات منفی خودرو نیز اعلام میشد تا مقاله کامل و پر محنوایی ارائه داده میشد.
1394/7/3
الآن دوباره میان میگن ام جی چینیه !
انگلیس اجازه نمیده اسم خودروسازیش بد دارد.
پس چرا جگوار هندی نیست؟
درسته در چین مونتاژ میشه ولی نمیشه گفت چینیه
شما الآن از ایران شیر ببر چین ماست درست کن،اونوقت اون ماست چینی هست؟
ولی طرفداران ام جی به مخالفان آن بی احترامی نکنید و بالعکس.کاش به عقاید هم احترام بذاریم.



خرید صفر هم همچنان ممنوع تا قیمت ها متعادل بشه

با تشکر از خودروبانک برای بررسی سریع این خودرو
1394/7/3
اول یه تشکر از خلاقیتتون که تست کردید فیلم هم گذاشتید
mg gs یه محصول مننصر بفرده که با ورود نسل جدید توسان و اسپورتیج رقابت زسیار سختی رو در پیش داره
mg مدتهاست در بازار ایران هست و کیفیت خودش رو ثابت کرده
و دز لناظ کیفیت و دینامیک سودری و کوپل بودن موتور گیربکس در کلاس خودش قابل قبول و مناسبه البته باید پشتش بشینید تا متوجه بشید
اما قیمت 142 تومنی چالش برانگیزترین گزینه gs هستش که پاشنه اشیل اون هستش
یه نکته ی دیگه کیفیت نازل کابین هستش که بی کیفیت بودنش حتی تو عکس هم محرزه
1394/7/3
دوست من داخل خودرو کلا از پلاستیک خشک (درصد بالا)، پلاستیک نرم و قسمت براق داشبورد تشکیل شده ، انتظار می رفت ام جی از پلاستیک خشک کمتری استفاده کند اما این خودرو یکی از نمونه های وارد شده مخصوص تست بوده و دقیقا همان خودرویی است که در پست مربوط به مراسم رونمایی ، روی سطح داشبورد اسپری براق کننده زده بودند که همچنان در تصاویر بالا اثرات ان قابل مشاهده است، از طرفی به علت مدتی که از این خودرو تست به عمل امده این خودرو کمی کثیف به نظر می رسد و این دو موضوع سبب شده کیفیت داخلی چندان حس و حال خوبی به بیننده انتقال ندهد. البته هرچند موافقم که ابعاد زیادی از داشبورد از پلاستیک سخت استفاده شده اما انقدرها هم بی کیفیت نیست که در تصاویر نمایان است.
1394/7/3
پشتش خيلييييييييييييي زشته
1394/7/3
قیمتش هنوز مشخص نشده؟
1394/7/3
حالا هی بگید خودروبانک از امجی خبر نمیذاره.
کدوم سایتی همچین متن و گزارش کاملی گذاشته راجع به این داستان؟
دمتون گرم. ادامه بدین
1394/7/3
در مورد ام جی GS
به نظر تنها نکته خوبی که داره فقط موتور قوی است ولی هم قیمتش خیلی زیاده، هم کیفیت داشبوردش داد میزنه داغونه و هم بازار دست دومش بده (حالا چه چینی چه انگلیسی)
1394/7/3
کیانا جان در خصوص داشبورد و کیفیت داخلی در پست قبل اشاره ای داشتم اما باز مجدد به این نکته اشاره می کنم که در خصوص کیفیت شخصا اعتقاد دارم جا برای بهتر بودن و استفاده از مواد با کیفیت تر بوده و امیددوارم ام جی به این نکته دقت کند و صرفا به خاطر تولید خودروی اقتصادی از مواد با کیفیت پایینتر و ارزان تر استفاده نکند و در فیس لیفت این خودرو شاهد ان باشیم که در کنار موتور قدرتمند طراحی بهتر و مواد با کیفیت تر باشیم. اما این خودرو همان نمونه ای است که در مراسم رونمایی در پست های قبلی سایت خودرو بانک وجود داشت که در مورد تصاویر به علت نور پردازی محیط، فلش دوربین و باران همچنین براق کردن داشبورد با اسپری سبب شده تصاویری نه چندان دلچسب در ذهن بیننده شکل بگیرد که مدیاموتورز نباید چنین کاری را بر روی پلاستیک خشک انجام می داد و در تصاویر بالا هم همچنان اثرات ان قابل مشاهده است.

در زیر تصاویر اصلی از کیفیت اجزای داخلی و کابین را برای شما دوست خوبم قرار می دهم.


http://www.overpic.net/viewer.php?file=x4t6o5jqcdhe9eaph8v5.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x3rsdifo8e3mgzithek6e.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x1m287qp05mbuhfgl1zlp.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x150qkhwntzjs21vuw38x.jpg

از طرفی در مورد قیمت فاکتورهای مختلفی در ان دخالت دارند، خودرویی که نسبت به رقبا دارای قدرت و شتاب بیشتر، هندلینگ بالاتر و سطح تجهیزات بالاتر ، چهارچرخ متحرک و دارا بودن قابلیت افرود دارد و با قیمت پایینتری نسبت به رقبای قیمتی خودش به فروش می رسد به نظر من قیمت مناسبی دارد، هرچند قیمت اصلی 130 میلیون بوده که با احتساب مالیات و ارزش افزوده با قیمتی حدود 142 به فروش می رسد، رقیب اصلی با مشخصات فنی همانطور که اعلام شده سوبارو فارستر بوده که با مشخصات فنی یکسان، طراحی بدون هیجان و سایز کوچکتر، خدمات بسیار ضعیفتر حدود 100 میلیون گرانتر است. پس ام جی اگر در داخل کابین در قسمت داشبورد از کیفیت چندانی برخوردار نباشد در کنار مشخصات مثبت دیگر می توان روی برخی موارد چشم پوشی کرد، مطمئنا اگر این خودرو کاملا در انگلستان ساخته میشد حتی با همین کیفیت قیمت بسیار بالاتری داشت.
1394/7/3
یه سوال تو این ماشینهای توربو میشه از مکمل بنزین به جای بنزین سوپر استفاده کرد ؟
1394/7/3
یه رپرتاژ آگهی سطحی و غیر قابل استناد ...
خودروبانک درسته بهرحال باید هزینه های سایتش رو تامین کنه ولی خواهشا کمتر در دام این بازیهای وارد کننده ها بیوفتین ....
این خودروی گران با این قیمت صد در صد شکست میخوره چه با این تبلیغات چه بدون تبلیغات...
بر فرض اینکه سرترین suv بازار باشه کی میاد توسان و اسپورتیج و میتسوبیشی asx رو ول کنه 140 ملیون پول بی زبون رو بده به ماشینی که هر کی میبینه بگه چینیه بعد هم تو فروش کلی ضرر روش بکنه مگر کسی که پولش رو از سر راه جمع کرده باشه و ضررش براش مهم نباشه ...
واقعا کل این تست یه نکته منفی نگفتین ...
چرخ عقب سمت شاگرد از زمین جدا شده بعد esp فعال نمیشه اونوقت اینو بعنوان حسن ماشین بیان می کنید ...
معذرت میخام حتما باید ماشین چپ کنه سرنشین فوت کنه تا esp وارد مدار شه
یا تو همین عکسها پلاستیک خشک و زبر و بی کیفیت داشبورد که شبیه تندر نود چهل ملیونی هست رو یه اشاره کوتاه می کنید و رد میشید ....
140 ملیون پول بدی ماشین بخری بعد داشبوردش این کیفیتش باشه؟؟
1394/7/3
با تشکر از سایت خوب خودرو بانک
یعنی واقعا کیفیت رو نشون دادن این اشغال های چینی(به ظاهر انگلیسی)!!!!!
هنوز ماشین استفاده نشده رنگ زه پایین در و سپر و دکمه های روی داشبورد رفته !!!!!
واقعا متاسفم....
1394/7/3
شما دقیقا از کجا دیدی که ریخته؟ ما که هرچی نگاه کردیم چیزی ندیدیم، چه داخل خودرو ، چه خارجش!!؟؟؟
1394/7/3
بسیار خوشگل و باوقار، کلا طراحی های ام جی همشون یه اصالتی دراند وجذاب هستند و رگه های طراحیشونو تو مه محصولاتش میشه دید و از دیدنشون خسته نمی شی
البه به نظرم کانسپتش خیلی رویایی بود اینم شبیه اونه ولی کانسپتش بیشتر دوست داشتم
این هم به نظرم اون زیبایی رو داره که همیشه دوستش داشته باشیشتاب زیر 8 ثانیه، شاسی هوشمند دینامیک که باعث لذت رانندگی و هندلینگ بالا میشه و سیستم های ایمنی 15 در 1 اگه اشتباه نکنم هم همراهی کننده لذت رانندگی هست
1394/7/3
ایول به خودرو بانک !.....ایول به ام جی ....ایول به شوالیه !! ..مرررررسی
1394/7/3
خرید خودرو صفر ممنوع...
1394/7/3
0 تا 100 با bmw یه جورایی یکی بود
1394/7/3
کیفیت داخلش حداقل از کره ای ها بالاتره والا من ندیدم از روی عکس هیچ جای دنیا بتونن نظر بدن راجع ب کیفیت و خیلی خنده دار بود . از لحاظ موتوری و گیربکس و ایمنی هم که واقعا رقیبی در محدوده زیر 200 میلیون نداره.پس خواهشا بدون ذره ای تحقیق نیاید اینجا نظرهای جالب بدید :)
1394/7/4
دوست عزیز که با تحقیق نظر میدی! لطفا یکم راجع به کیفیت بسیار پایین بنزین داخل کشور و خرابی های خودروهای توربو هم تحقیق کن. حتی BMW های توربو هم به دلیل کیفیت پایین بنزین سوپر بعد از مدتی راهی تعمیرگاه می شن!! چه برسه به MG!!!!!
1394/7/4
سلام در جواب پست آقای محراب که میگه MG یه خودروی انگلیسیه عرض کنم MG یه کارخونه خودروسازی هست در گذشته متعلق به انگلیس بوده که ورشکست میکنه و به مناقصه گذاشته میشه که این کارخونه چند دست ميگرده از جمله یه مدتی هم دست BMW بوده که در طراحی داخلی بعضی از مدلهاش الگو برداری شده از BMW هست.که دست آخر هم چین این شرکت رو خریداری میکنه یعنی این خودرو یه خودرو چینی هست نه یه خودرو انگلیسی مونتاژ چين .اون جگواري که شما میگید چرا با وجود تولید در هند بش نميگن هندی اون یه شرکت انگلیسی هست که فقط در هند مونتاژ میشه.یعنی طراحی و ساخت قطعات مهندسی وّ... انگلیسی هست .MG یه خودروی کاملاً چینی هست که یکی از باکیفیت ترین خودروهای ساخت چین بحساب مياد.
1394/7/4
اقا رضا
تو سایت ام جی مادر سند کتبی و تاییدیه خودش رو اینطور گذاشته
آیا ام جی الان چینی محسوب می شود ؟(منظور بعد از سرمایه گذار جدید)
پاسخ : خیر ام جی کاملا انگلیسی هست و گلیه محصولات ام جی تو سط شرکت ام جی مادر انگلیس، مهندسی، ساخت و حتی اسمبل نهایی هم توسط ام جی انجام می شود
خوند این متن تو قسمت faq سایت واقعا زیر5 دقیق هم وقت نمیخواد
کلا شرکت های سرمایه گذاری اینطورین
1394/7/4
دوست عزیز شرایط ام جی هم مثل جگوار هست و به خاطر سیاست های اشتباه دولت انگلیس این خودروسازی ها به این روز افتادند.ام جی انگلیس هیچ وقت نام انحصاری خودش رو نفروخته و تمام سهام خودشو هم نفروخته و همان طور که میدونید سایک موتور با ام جی قرارداد بسته نه با bmw پس می فهمیم همواره ام جی انگلیس پشتوانه هست.همانطور که دیدید تمام مراحل طراحی و مهندسی خودروهای mg3 و mg gs در انگلیس و در سایت مشترک ام جی-سایک و زیر نظر طراح ارشد شرکت ام جی انجام شده . گیربکس و موتور و تعلیق و شاسی هوشمند ام جی gs هم حاصل همکاری ام جی با شرکت های بزرگی مثل فلکس واگن و gm آمریکا هست.
1394/7/4
بهترین دلیل بر کگرون بودن و غیر رقابتی بودنش اینه که تو خود چین از MG6 ارزونتره در حالیکه به لطف شرکت مدیا موتور در ایران گرونتره.
نکته بعدی اینه که این ماشین روی پلت فرم سانگ یانگ کوراندو ساخته شده و در بهترین شرایط باید با ماشن های کره ای مقایسه بشه.
1394/7/4
دوست عزیز پلت فرم سانگ یانگ هم برای سایک موتور هست چون سانگ یانگ هم از زیر مجموعه های سایک بوده و پلت فرم سانگ یانگ بودن دلیلی به قیاس با کره ای ها نیست ! دلیل گرون تر بودن mg gs هم به این دلیل هست که شرکت مادر ضریب دامپینگ را کم تر کرده نسبت به mg6 و این باعث افزایش قیمت شده . همانطور که میدونید قیمت واقعی mg6 در دبی خیلی بالاتر از سراتو و سوناتا هست ولی در ایران مدیا موتور با استفاده از ضریب دامپینگ قیمت اون رو کاهش دادن.
1394/7/4
متاسفم برای این سایت مرجع که خودشو اینجور میفروشه
1394/7/4
نباید بگی فروخته، مشخصه که مدیاموتورز ماشین رو برده پیست و همه خبرنگارها رفتن تست کنند، یکم بی انصافیه بگی فروخته
بالاخره لابلاش چند تا ایراد هم گرفته که تابلوس مثل کیفیت بد داشبورد که اصلاً از تو عکس ها داره داد میزنه
1394/7/5
دوست گرامی ، هدف هر "سایت مرجعی" بررسی و اطلاع رسانی در موارد موضوع پایگاهش می باشد که این کار توسط "خودرو بانک" به شایستگی در حال انجام است . توهین و افترا بسیار زشت و ناپسند است .
پایگاه های جهانی AUTOCAR ، TEST DRIVEN ، AUTO EXPRESS ، CARBUYER ، WHAT CAR ، CAR REVIEWS و TOP GEAR و ... تمامی با همین شیوه خودرو های نو را آزمایش می کنند و خوانندگانشان را آگاه می سازند .
جبران کسر فرهنگ مطالعه خودرویی بین هموطنان با یاری دوستانی همانند سایت ارزنده "خودرو بانک" ، ممکن و نزدیک است . به امید آن روز ..
1394/7/4
در دنیای خودروسازی ، هیچ کشوری ، الف تا ی خودروهایش را نمی سازد و فقط قطعاتی را می سازد که در تولید آنها از "مزیت مطلق" و یا کمینه ، "مزیت نسبی" برخوردار باشد .
در این بین کشور هایی در خودرو سازی موفق هستند که علاوه بر داشتن روابط جهانی مناسب و دانش مهندسی ، طراحی و تولید ، در چند زمینه از تولید قطعات خودرو ، مزیت مطلق تولید داشته و از تولید کنندگان و صادر کنندگان آن قطعات باشند .
از این رو مهم نیست که چه کشوری قطعات محصولات تحت لیسانس را تولید و یا کل مجموعه را سر هم می کند ، بلکه مهم اینست که تیم مهندسی و طراحی ، به چه سطح دانشی مسلط بوده و چه تجربه و سابقه ای دارد . در اصطلاح به این گونه دانش ها در دنیای صنعت و تجارت ، "Know How"گفته می شود که همواره جزو اسناد محرمانه و بالا دستی شرکت ها و به پیروی از آن ، صنایع کشورهاست که بقای آن صنایع و حیات یک ملت به انحصاری بودن بخش های حساس آن دانسته ها بستگی دارد . دفترطراحی و مهندسی لانگ بریج MG در انگلستان یکی ازآن مخازن پربار پیشینه درخشان خودرو سازی بریتانیا ست که جزو ابر تیم های مهندسی در دنیای خودروسازی است .
در این خودرو و یا هر خودرو برند و اصیلی که در خارج از موطن اصلی خود سرهم می شود ، قطعات پیچیده و حساس و تعیین کننده (سطح 1 و گاهی سطح 2) ، ساخت شرکت های مشهور و برجسته در آن زمینه است و قطعات سطح 3 و 4 ، در کشوری که خطوط سرهم کردن قرار دارد ، تحت نظارت تیم طراحی و مهندسی و تحت سرپرستی گروه پشتیبانی (لجستیکی) تولید می شود .
هدف شرکت بزرگی مانند SAIC از سرمایه گذاری در شرکتی با سابقه و مشهوری مانند MG ، اینست که به بخش هایی از آن دانش ها دست پیدا کرده و آنرا به چین منتقل کند .
به عنوان نمونه ، شرکت بزرگ و معتبر BMW ، زمانیکه تصمیم به طراحی ، ساخت و تولید خودرو های کراس اوور گرفت ، با وجود دانش فراوان ، در برند RANG ROVER که سابقه فراوان در این زمینه داشت و به Know How کراس اوور ها مجهز بود ، سرمایه گذاری کرد و از این روش با هزینه اندک آن دانش ها را در اختیار گرفت و پس از آن در طول مدتی کوتاه ، سری X را روانه بازار کرد و سپس سهام رنج روور را واگذار کرد . MG هم برای BMW و تولیدات سری Z این شرکت ، همین نقش را ایفا کرد .
-در کل ، ژرمن ها می دانند که چه کار می کنند .. -
MG GS به تمامی در مقر طراحی MG در لانگ بریج انگلستان طراحی شده است :
http://www.aparat.com/v/zOb
1394/7/4
اولاً دستتون درد نکنه که اینقدر به روز هستید و به این خوبی دارید خودروهای روز رو به سرعت تست می کنید
دوماً به نظر من با تمام تعریفهایی که از موتور قدرتمندش شد (که واقعاً شتابش خوب هست) اما باز هم ارزش خرید نداره و الان توی جامعه ما به نظر من اسپورتج بیشتر میارزه تا این
1394/7/7
با سلام
متاسفانه در مقوله خودرو ، بجای مقایسه مستندات و اعداد و آمار و ارقام ، و اثبات به خود ، به صحبتهای بی پایه و اساس که از اینطرف و آنطرف شنیده میشود اهمیت میدهیم
بعنوان مثال ، وقتی پیکان پژویی آمده بود همه میگفتن . . . غاله ، بعدا شد طلای کمیاب . بنظر من نباید به صحبت نمایشگاه داران اهمیت داد.
1394/7/4
یک کار جالبی که دارید می کنید اینه که هر تستی رو خیلی شیک و با عکس های خوب و با کیفیت کار می کنید (حالا جدا از مطلبی که می نویسید) و این باعث میشه که خواننده بیشتر جذب بشه و یک طوری برای خودتون یک کلاسی رو مشخص کردید این رو توی فیلم هاتون هم میشه دید

ام جی جی اس هم خوبه، موتورش واقعاً قوی است ولی 142 خیلی کرونه، قطعاً افت قیمت زیادی پیدا می کنه و این باعث میشه که آدم یکم شک کنه توی خریدش
حالا کره ای ها ممکنه به این قدرتمندی نباشن ولی باز کیفیتشون قطعاً از این بهتره و راحت خرید و فروش میشن
1394/7/4
مقاله کامل و خوبی بود
به نظر من سطح کار خودروبانک از مجله ها هم الان بالاتره
ولی من هرچی فکر می کنم خیلی نمیتونم راضی بشم این رو بخرم، همه چیز که قدرت موتور نیست. سر فروشش هزار داستان داره
قیافش هم بدک نیست ولی باز اسپرتیج و توسان خیلی خوشکلترن
1394/7/4
در خصوص داشبورد ، رودری ها و تزیینات داخل MG GS این نکته را خدمت دوستان بگویم که جنس پلاستیک بکار رفته در داخل این خودرو از جدید ترین و برترین مواد غیر لوکس طراحی داخلی خودرو هاست که استحکام فوق العاده ای دارد و ضمن ضد خش بودن ، وزن بسیار بسیار پایینی دارد و این به سبب ضخامت کم و جنس سبک روکش های پلاستیکی آن است که ضخامتی کمتر از یک میلی متر دارد .
این جنس مواد در MG 3 , 6 هم استفاده شده که دوست داران خودرو آنرا با مواد مشابه بی کبفیت و پلاستیک های خشک معمولی و ارزان و همچنین سنگین تر خودرو های اقتصادی که کیفیت مناسبی ندارند ، به اشتباه می گیرند . ولی پذیرفته است که طراحان MG برای سبک تر شدن این بخش ها ، در استفاده از این فن آوری کمی افراط کرده اند .
در کل مجموعه داشبورد از نزدیک بسیار متفاوت و با کیفیت است .
من حتی بخش براق داشبورد را بسیار می پسندم و آنرا جسورانه و نوگرایانه می پندارم .
سیستم صوتی این خودرو ARKAMYS ، از معدود پخش کننده های دارای سیستم صدای سه بعدی یا 3D است که به تازگی روی خودرو های پیشتاز این گونه فن آوری نصب می شود و برند ARKAMYS از مشهور ترین آنهاست که روی مدل های سال 2016 چند شرکت از جمله رنو و همین MG GS به صورت پایلوت و به طور اختصاصی عرضه شده است .
در تبلیغات این شرکت و MG بارها به جمله :
LISTEN TO A MOBILE VIENNA CONCERT HALL IN THE NEW MG GS
اشاره شده که از این رو طراح با ذوق MG GS آقای Tony Wiliams خواسته از این ویژگی صوتی استثنایی استفاده کرده و آن قسمت داشبورد را با تاکید بر زوایای تیز و تداعی گر , ذهن های هنر دوست را به یادی از جنس سیاه و براق پیانو های درجه یک ارکستر سمفونیک ها پیوند بزند و حتی به این جهت ، نشانه برند معروف ARKAMYS را هم روی داشبورد نصب کرده است .
جنس این قسمت مرغوب و ضد خش است و جلوه فوق العاده ای و متفاوتی در داخل خودرو دارد و از این نظر هم خاص و هم دوست داشتنی است .
1394/7/4
موتور توربو چینی با بنزین ایرانی، چه شود، حتی بی ام و ها هم بدلیل توربو بودن موتورشون با بنزین ایرانی خیلی از تنظیم خارج میشن چه برسه به این ماشین، البته موتورای ام جی 550 و 6 هم توربو هستش، کلا من فکر میکنم موتور این ماشینا نهایتاً تا 100 الی 150 هزار کیلومتر مهمون باشه بعدش یه تعمیر اساسی میخواد
1394/7/6
من واقعا برای شما متاسفم
این که موتور ام جی علاوه بر طراحی انگلیس ساخت خود انگلیس هم هست را همه می دونن لطفا سطح اطلاعات خودتون رو زیر سوال نبرین
1394/7/7
اگر تمام مردم دنیا به اندازه علم شان صحبت میکردند چه سکوتی بر دنیا حاکم میشد. ناپلون بناپارت
1394/7/30
جناب پرهام
طراحی موتور و سیستم انتقال قدرت جی اس نتیجه همکاری سایک چین با جنرال موتور و اپل هست و ساخت سایک! ساشی هم که متعلق به سنگ یانک کره هست! فقط دیزاین خودرو انگلیسیه! لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت پدال یه سر بزنین!
1394/7/5
خودرویی که تو همه جای دنیا دارن درباره اش خوب می نویسند حتی سایت اتو اکسپرس که از بهترین سایت های خودرو در جهان هست ازش تعریف بسیار کرده و لقب شاسی بلند دیوانه رو بهش داده بعد اینجا یک سری دلال میان میگن چینی به درد نخور :) زشته به خدا.خوبه دوستان دیگه این همه درباره طراحی و مهندسی خودروهای ام جی اطلاعات بهتون دادن حتی فیلم مرکز طراحی mg رو براتون گذاشتند باز میاید میگید چینیه به درد نخور :) قیافش بدک نیست :) موتور چینی به درد نخور :) بیچاره mg با 92 سال سابقه که اینطوری نظر میدید ... متاسفم
1394/7/6
عملگر پرخوران ( سیستم توربو ) در خودرو های امروزی ، در کنار افزایش بازدهی و توان پیشرانه ها و بالا بردن نسبت های توان به حجم پیشرانه و کاهش مصرف موثر سوخت در موتور ، آلایندگی و استهلاک موتور ها را به شکل محسوسی کاهش داده و به دلیل تکمیل فرایند سوخت و تبدیل انرژی شیمیایی انفجار اتاقک های سوخت به انرژی مکانیکی ، ضربه و لرزش های دورانی و در پی آن استهلاک های مکانیکی و تنش های گرمایی پیشرانه را کاهش می دهند .
از این رو پنداشت پر استهلاک بودن و ضعیف بودن دوام پیشرانه های توربو در گذشت زمان کارکرد ، به کلی مردود و اشتباه است و فقط در تصورات عامه و افراد غیر فنی چنین برداشتی وجود دارد . این پیشرانه ها فقط به دلیل کامل سوزی سوخت در موتور ، نسبت به کیفیت سوخت ، حساس می باشند و پایین بودن این کیفیت و ناتوانی بنزین را در اجرای وطیفه ، در سواری به راننده ، گوشزد می کنند و در اثر استفاده از این گونه سوخت ، اگر کمتر از خودرو های تنفس طبیعی ، آسیب نبینند , هرگز بیشتر آسیب نمی بینند .
در حاشیه عرض کنم که عملگر پورخوران به زودی یک فن آوری با استفاده وسیع و همه گیر در خودرو ها خواهد شد و تا ده سال دیگر ، خودرویی با عنوان تنفس طبیعی در دنیا تولید نخواهد شد . از این رو امروزه شرکت ها پیشرو در اکثر گونه های تولیدی خود ، به استفاده از این فن آوری در موتور های پترول و دیزل رو آورده و در موازات آن به توسعه خودرو های هایبریدی می پردازند .
اینکه امروزه عده ای از پیشرانه های توربو ایراد می گیرند و آنرا از منظر دوام و استهلاک به چالش می کشند ، یاد آور کسانی هستند که 20 سال پیش ، سیستم های تزریق سوخت انژکتوری و رایانه های خودرو ها را نقد می کردند و بر خلاف جهت پیشرفت در تکنولوژی موتور های دنیا ، این سیستم ها را دردسر ساز ، پر ایراد و کم دوام می پنداشتند ولی امروزه حتی بحث در مورد بودن و نبودن این فن آوری ها در یک خودرو ، خنده دار است .
افق خودرو سازی و تکنولوژی مختلف از جمله پیشرانه ها ، در جولانگاه مسابقات گوناگون و از همه مهمتر در فرمولا وان پیدا و آشکار است و شرکت ها و کارخانه های در ارتباط با این مسابقات در آن جا سرگرم تحقیقات هستند و فقط هدفشان ، رقابتی تفننی و جذاب نیست .
1394/7/6
سلا م : خسته نباشید . انشاالله سالم و تندرست باشید.
1394/7/7
آقا میلاد
شما که داری میگی MG یه خودروی کاملا انگلیسی هست و اسمبل و طراحی و ساخت قطعات داخل انگلیس صورت میگیره پس این وسط چین چیکاره هست ????
بعدش هم هیچ خودروی اينگلیسی و آمریکایی وارد کردنش به ایران ممنوع هست .منظورم پلاک ملی هست
1394/7/7
دوست عزیز چین مالک سهام این برند است ، و روند تولید محصولات این برند به کارخانه پیشرفته و مجهز سایک برای تولید انبوه انتقال داده شده است.
البته کارخانه تایلند هم وظیفه تولید و صادرات به برخی دیگر از بازارها را بر عهده دارد.
کارخانه سایک در تولید محصولات ام جی هیچ نقشی ندارد البته برخی قطعات محصولات مانند درب، پنجره قطعات فنی در این کارخانه انجام می شود که امری عادی است.
اما همانطور که اعلام شد از مرحله طراحی کانسپت ، مهندسی و تولید نمونه اولیه توسط خود ام جی انگلستان صورت می گیرد، به لطف همین گروه سایک محصولات ام جی وارد ایران شده و با قیمتی اقتصادی در کلاس خود به فروش می رود.
1394/7/7
برادر عزیز و آگاه من,کمپانی جنرال موتورز محصولی به نام بیوک انویژن رو اولین بار تو نمایشگاهی در چین رونمایی کرد و در سال اول تولید فقط در بازار چین وجود داشته ولی از سال 2016 بیوک انویژن مونتاژ شده در چین وارد بازار آمریکا خواهد.پس آمریکایی ها بگن که "بیوک انویژن" چینی هست!!!!
نکته بعدی اینکه مدیا موتورز این ماشین رو از طریق کمپانی "سایک موتورز" چین وارد میکنه.اساساً لغتی به اسم "joint venture" به گوش مبارک خورده؟؟؟
1394/7/8
به سینا:
لطفا اطلاعات کذب به مردم نده!
تمام قطعات در چین و توسط سایک ساخته میشه.
حرف خود ام جی چین هم شماها نقض میکنین.
ام جی خودرو یی که تو بازار بین المللی اروپا و آمریکا وجود خارجی نداره! وضعیتش مثل دیگر خودرهای چینی هست. لطفا دنبال توجیه این قضیه نباشین، از یه راه دیگه تبلیغ کن براش مثل جک و جیلی!
1394/7/8
جناب بهمن ، ممنون از تذکر شما، من به همراه تمام افراد و حتی به نمایندگی از طرف خود ام جی، گروه سایک، مدیاموتورز، تمام علاقمندان و دوستداران این برند از شما عذر خواهی می کنیم. تمام اطلاعات موجود،تصاویر و ویدئوها ، بررسی های کارشناسانه کذب و دروغ است.
شرمنده بابت تمام دروغ هایی که تا الان گفته شده بود. از این پس حقایق را شما بازگو کنید من قول خواهم داد حتی تمام اطلاعات صحیح شما را به زبان انگلیسی برای ام جی و سایک ایمیل کنم، شاید انها هم متوجه اشتباهاتشان شدند. 😊😉
1394/7/11
من ام جی ندارم یه کیا اپتیما دارم ولی این خودرو طراحی شرکت ام جی انگلیس هستش مثل اپل آیفون آمریکا. شما میگید اپل آیفون چینیه چون تو چین سرهم شده؟ شرکت سونی پلی استیشن تولید میکنه که تو چین منتاژ و تولید میشه. پلی استیشن سونی چینیه؟ یا اچ تی سی؟
در ضمن چین خودرو هایی مثل شرولت کروت و ماشین های جی ام سی رو هم تولید میکنه. لابد اینا هم چینین!
و واردات خودروهای اینگلیسی...
تابستان امسال 94 ایران از شرکت The London taxi co تاکسی برای کیش وارد کرد
هیچ ممنوعیتی رو نمیفهمم خیلیا تو تهران و شهرهای بزرگ ماشینای آمریکایی جدید دارن
1394/7/7
یه بنده خدایی بنز cls داشت میگفت به ازای هر باک بنزین 2 قوطی اکتان + شستشوی انژکتور دارم
یعنی هرباک 250 هزار تومن آب میخوره. میگفت اگه جایی برم که بنزین سوپر نباشه و یا اکتان نداشته باشن عزام میگیره چون احتمالا یه خرج سنگین میوفتم.
حالا حسابشو بکنید ام جی جی اس (چینی_انگلیسی) چه بلایی سرش میاد با بنزین ایران!!!
در ضمن دوستانی که میگن این ماشین انگلیسیه پس چطور خود مدیا موتور تو تبلیغاتش فقط (اونم به انگلیسی) مینوسیه طراحی انگلیسه
1394/7/7
مدیا موتورز از ابتدا اگر درست این برند را معرفی می کرد در حال حاضر انقدر حاشیه و بی اطلاعی در خصوص این برند وجود نداشت، موتور این خودرو با سرمایه سایک توسط ام جی و جی ام ساخته شده و حتی جنرال موتورز روی چند محصول خوداستفاده کرده.
1394/7/7
احتمالاً باک این مرسدس بنز 300 لیتر گنجایش داشته!!!دو قوطی اکتان افزا+ شستو انژکتور!!!!
بر روی قوطی اکتان افزاها درج شده برای 25 گالن بنزین که تقریباً برابر 95 لیتر بنزین هست و استفاده هر قوطی برای کمتر از 20 گالن که نزدیک 75 لیتر هست به هیچ عنوان توصیه نمیگردد
برادر من,ریختن این دو قوطی اکتان افزا + شستشو انژکتور بلایی سر سوخت و ماشین میاره که باعث میشه موتور اصلاً گاز نخوره!!!موتور خفه کار میکنه
دوست داری تخریب کنی بعد نیست کمی قبل بررسی کنی که باعث شرمندگی نشه
1394/7/7
کسانی که از آگاهی کافی از سیاست های اقتصادی و قوانین کار در کشور انگلستان دارند و همچنین از ارزش پوند و گرانی آن نسبت دلار و یورو مطلع هستن میدانند که تولید خودرو اقتصادی در انگلستان به هیچ عنوان به صرفه نیست.بنابراین عقل سلیم حکم میکنه که در کشور دیگری تولید شود.مثل هیوندای که در هند و تایلند و چین ماشین تولید میکنه
نکته بعدی اینکه "saic motor" از سال 1984 محصولات فولکس واگن رو مونتاژ میکنه و الان شریک جنرال موتورز آمریکاست.بنابراین کمپانی معظم و بزرگیست
مالک شرکت لامبورگینی هم فولکس واگن هست پس لامبورگینی ایتالیایی نیست؟؟؟مالک لوتوس هم "پروتون مالزی" هست پس لوتوس رو باید مالزیایی نامید؟؟
گویا برای بعضی دوستان حرفهای غیر واقعی و مضحک باعث شرمندگی و سرشکستگی نیست؟؟؟تمام سایت های معتبر موتور این ماشین رو طراحی آمریکا و سیستم سوخت رسانی رو بوش آلمان عنوان کردن ولی بعضی دوستان باز میگن موتور چینی!!!!
بنظر من عدم رونق بازار ام جی نسبت به کره ای ها نقطه قوت هست چون تنها کسانی سراغ ام جی میرن که قدرت خرید واقعی دارن و برای بلند مدت ماشینی رو خریداری میکنن.مثلاً من ندیدیم کسی با ام جی کنار مراکز خرید دست فروشی کنه و عطر یا عروسک بفروشه!!!چیزی که در مورد کره ای ها به وفور اتفاق می افته
1394/7/7
ام جی از سال ۲۰۰۵ که چینی شد دیگه در هیچ کشورهای اروپایی (کشورهای شینگن) وجود خارجی ندارد مثل دیگر خودروهای چینی!
در بازار آمریکا هم که نه توان شو داره و نه اجازشو داره که ورود پیدا کنه.

این ام جی جی اس هم که در حال حاظر فقط در بازار چین وجود داره حتی تو خود انگلیس هم نمیفروشن اینو!! مرد ایران شدن موش آزمایشگاهی خودرهای چینی زاده.

دوستان جوری از این خودرو تعریف میکنن آدم یاد دست فروش های تو بازار میافته که جنس چینی میفروشن و اصرار دارن که اصل!
در ضمن شما اگه دوست داری برو بخر چرا اینجا اینقدر تبلیغ میکنی و بحث داری که دیگران رو مجاب کنی که این خوبه!! این رفتار متعصبانتون بیشتر آدم زده میکنه.
1394/7/7
دوست گرامی ام جی نه تنها در بازارهای اروپایی حضور نداره بلکه قیمت های بالاتر نسبت به هیوندای و کیا های هم رده خود داره و صحت حرف من رو میتونید در سایت drivearabia بررسی کنید.ام جی gs هم تا چند ماه آینده به بازار انگلیس و متعاقبا دیگر بازارهای اروپایی وارد میشود . در آمریکا هم نمونه های مختلفی از ام جی5 و gt وارد شده به منظور تست و حضور در بازار آمریکا. ام جی 6 هم در سال 2013 سومین خودروی برتر انگلیس شد و در زمینه های دیگه هم ام جی 3 و 6 درخشیدند و در سایت انو اکسپرس این آمار موجود است.پس بدون اطلاع پیامی نگذارید.در ضمن اینجا همه در رابطه با ام جی نظر میدهند و بحث تبلیغ نیست . متن هایی هم که فرستاده میشه تبلیغ نیست و جوری دفاع از ام جی در برابر بی اطلاعی دوستان هست و شما اگه حس میکنی خوشت نمیاد میتونی نخری و نظری هم ندی که مشخص بشه از رو هوا حرف زدی
1394/7/8
اینقدر در مقابل حقیقت مقاومت نکن! مردم و وجدان خودتو گول نزن!
ام جی از ده سال پیش به علت چینی شدن اجازه حضور در کشورهای اروپایی رو نداره( کل شینگن) و آمریکا هم براش دست نیافتنی.
خدا نگذره از کسی که دروغ میگه و مردم ایران رو کرده موش آزمایشگاهی چینی ها!!
1394/7/8
صحبت و نوع رفتار شما نشان دهنده شخصیت و میزان اطلاعات شما است، بحث با شما و افرادی چون شما اشتباه محض است.
من مطمئنم شما نه اطلاعاتی دارید نه توان خرید این خودرو حتی همان جک و جیلی هم از توان شما خارج است و سعی دارید فقط تخریب کنید.
پس اجازه بدید حداقل دو نفر که اطلاعات دارند مردم را راهنمایی کنند، جالب هیچ وقت کوچکترین مدرکی از صحبت های کوچه بازاری خود ارائه نمی کنید، مدارک و مستندات را قبول ندارید اما بر حرف های خود اعتماد کامل داشته و با عزم راسخ دیگران را سرکوب می کنید. جالبه...

با کوچکترین سرچ در اینترنت متوجه خواهید شد که حرفهای شما پوچ و بی اساس و کاملا غلط می باشد. مدل جی اس هم از سال 2016 در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی فروش خودش را اغاز می کند.
ظاهرا علاقه خاصی هم به " شِنگن " دارید. 😊
1394/7/14
MG Motor UK Limited (MG Motor) is a British car manufacturing company headquartered in Birmingham, United Kingdom, and a wholly owned subsidiary of SAIC Motor UK, which in turn is owned by the Shanghai-based SAIC Motor.
به نقل از :
https://en.wikipedia.org/wiki/MG_Motor
1394/7/7
دوستان عزیز آخه چرا چیزای عجیب غریب میگید ! مگه mg gs اولین خودروی mg وارد شده به ایران هست که میگید با بنزین ایران وای به حال ام جی.عزیز من ام جی 6 سال هست که در ایران با اولین محصولش یعنی 550 حضور داره . کیفیت این خودروی اصیل انگلیسی ثابت شده کامل تو این 6 سال . توربو مزیت های زیادی داره ولی باید مراقبت هایی هم بشود مثل اینکه پس از رانندگی چند یاعته مداوم باید قبل خاموش کردن چند دقیقه خودرو متوقف کار کنه تا دمای منیفولد پایین بیاد بعد خاموش بشه یا همین بحث بنزین که تا جایی که امکانش هست سوپر یا یرو4 با اکتان مرغوب استفاده بشه ولی اینطور نیست که دیگه با بنزین معمولی موتور کار نکنه یا خراب بشه . از سال 2010 همه ام جی ها فقط سوپر و بنزین عالی زدن ؟ کیفیت ام جی و موتورهاش ثابت شدس ام جی gs هم حتی قوی تر از نمونه های قبلی کار شده و اگر تست ها و مقالات سایت های اروپایی و خارجی رو مطالعه کنید هرگز نگرانی ای در رابطه با gs نخواهید داشت
1394/7/7
ام جی یک برند نود ساله است و اصالتا انگلیسی هست ولی چون سایک مونورز آن را خریداری کرده است و به دلیل کاهش هزینه های تولید در چین تولید میشود که تقریبا الان بیشتر اجناس در چین تولید میشوند ولی با کیفیت و نظارت برند اصلی و در آخر ام جی یک برند مشهور باکیفیت و ارزشمند اتگلیسی-چینی است ولی متاسفانه در ایران به درستی شناخته نشده است .اما اندکی کاهش قیمت در gs باید لحاظ شود.
1394/7/7
حالا بعضیا میگن چینی بعضیا مگن انگلیسی مهم نیست که کجای هست مهم این که کیفیتش خوب یاشه یانه وتجربه ای که من با ام جی 6 داشتم می تونم بگم نمیشه به راحتی بگیم که ماشین به ئرد نمیخوریه. اینقدر با عجله وبئون تست کردن ماشین حکم صادر نکنیم .در ضمن قرار نیست که همه سلیقه وطرز تفکرشون یکی باشه . یکی خوشش میا ویکی نه
1394/7/8
در پاسخ آقا amir باید این نکته رو بگم که :
اولا باز هم ازتون می خوام که یکم فقط یکم تحقیق کنید بعد یک حرفی رو در یک جای عمومی مطرح کنید
دوما این حرفتون که 10 سال هست که ام جی حق ورود و بازار اروپا را ندارد فقط خنده دار بود و به لینکی که در پایان مطلب براتون گذاشتم دقت کنید
براتون یک لینک میگذارم البته ایشالا به زبان انگلیسی مسلط باشید . برای بقیه دوستان هم جالب توجه خواهد بود . ام جی در سال 2015 چهارمین برند و خودروی برتر انگلیس شده است.البته میدانید سایت اتو اکسپرس از برترین سایت های مربوط به خودرو در سطح جهان هست.
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2015
1394/7/8
خدا بیامرزه آقای موریس گاراژ رو که یک برند تو انگلستان خیلی سال پیش ثبت کرد که هیچ جای دنیا نخرن ودو دست هم بچرخه آخر هم سر از چین در بیاره و اونجا ساخته بشه . کسایی که ام جی داشتن می دونن این ماشین کاملا مشخص چینی هستس از مواد به کار رفته داخل کابین بگیر تا عملکرد موتور اگه خیلی تمایل داریدد ر مورد ام جی بدونیند با کسایی که ام جی 6 مدل 2012 داشتن در مورد عملکرد ترمزش در ابتدای استارت زدن ماشین یه صحبت بکنید به نتایج جالبی میرسید . با یک سرچ ساده تو اینترنت متوجه میشید این ماشین سهم بازارش تو دنیا چقدر پایین هستش و فقط سر از کشور های درجه سه اروپایی مثل اوکراین در میاره . تنها کشور درست حسابی که ام جی اونجا هست کشور انگلستانه اونم در تعداد خیلی محدود . تنها نقطه مثبت ام جی طراحیشه که تو انگلستان طراحی میشه . با تشکر از موریس گاراژ :)
1394/7/8
خب دیگه وقتی داشبورد النترا رو از اس کلاس و سری7 برداشتن باید هم همچین چیزی بگید...
خیلی حرف خوبی زدید هرکی میخواد ماشینی رو بخره حتما باید به مراکز خدمات پس از فروش گزینه هاش سر بزنه و از کسایی که اون ماشینو از قبل داشتن پرسو جو کنه...منکه خودم بیشتر تعریف این ماشینو از صاحبانش شنیدم و هم صاحب یک اپتیما 2015 و هم سراتو 2015 رو میشناسم هردو ناراضی که البته صاحب سراتو به تازگی ماشینشو فروخته و مزدا3 دست دوم گرفته...اصلا هم نمیخواستم اینارو بگم چون هیچ مدرکی برای حرفام ندارم اما در جواب هرکسی باید مثل خودش باشی حالا شما میخوای باور کن میخوای نکن حرفتم در مورد موتور...برو برادر من برو یه بهونه بهتر گیر بیار انگار...آدم میمونه چی بگه پس 550 با 150 کیلومتر تاحالا باید موتورش ترکیده باشه...
حالا gs که قراره تو بقیه کشور های اروپا عرضه بشه پس برو از الان برا جایگزین این بهونه هم فکر کن...
عجییییبببببب قریبببببب حرف میزنید به مولا انگار با این برند دشمنی دارید...انقدر بی انصاف نباشید!!!!!!
1394/7/9
گرچه در نام های فامیل بریتانیایی ها اسامی جالب و کمتر شنیده شده ای وجود دارد ، ولی نام گاراژ را من تا بحال نشنیده ام !!!

سيسیل كيمبر كه به عنوان تاريخ ساز افتخارات MG شناخته مي شود در نقش موسس كارخانه نیز نامش به ثبت رسيد. فردي كه نام مستعار MG را با توجه به نام "گاراژ" آقای ویلیام موریس به نام Morris Garages براي اين کارخانه خودروسازي انگليسي انتخاب كرد.
دليل چنين انتخابي زنده نگاه داشتن نام صاحب گاراژ يا همان ویلیام موریس بود شخصي كه سيسيل را در ابتدا به عنوان يكي از كارمندانش به استخدام خود درآورده بود و امروز اين كيمبر بود كه با انتخاب نام MG براي اين كمپاني نام وي را زنده نگاه مي داشت .
1394/7/8
نويدجان
اصولا اگر با دانش مهندسى آشنا باشىد هيچوقت نميتوانيد برندى كه اصالت طراحى در مهد صنعت دارد را بى توجه از آن شد و اساس خلقت خودرو به طراحى فنى و مهندسى آن هست كه اذعان داريد توسط ام جى در انگليس انجام ميشود .
در ادامه اگر به تاريخچه اين برند توجه كنيد ميتوانيد به افتخارات و قدم هاى مهمى كه در صنعت خودرو ايجاد كرده اشاره كرد ، از آن جمله ، ساخت تانكهاى جنگ جهانى دوم ، ساخت خودروى محبوب چرچيل بنام ام جى مگنت بى ، ساخت سوپر اسپورت ام جى ايكس ١٥٠٠ سى سى با توان ٣٠٠ اسب بخار كه توانست ركورد سرعت ٣٢٠ كيلومتر بر ساعت را در سال ١٩٥٧ ثبت و تا ١٠ سال ركورد دار باشد .
اين خودروساز اسپرت در زمينه خودروهاى خانوادگى هم اثر بخش بوده به نوعى كه در سال ١٩٧٤ با ارايه خودروى بسيار محبوب ام جى بى توانست به فروش بسياربالاى ٧٠٠ هزار دستگاه در آمريكا دست يابد كه تا سال ١٩٨١ جزو پرفروش ترين خودروها بوده . اين برند آنقدر ارزشمند هست كه بى ام دبليو به مدت ٦ سال مالكيت سرمايه گذاريش را داشته و در حال حاضر توانسته طى ٢ سال پياپى در انگلستان عناوين ١٠ خودرو برترين را بدست آورد .
لطفا توجه كنيد كه برند ام جى مانند ديگر برندهاى اصيل ، عاشقان خودش را دارد و كلاب ام جى در انگلستان با ٦٥ سال قدمت ، آمريكا ٥٠ سال ، آلمان ٤٠ سال ، استراليا ٤٠ سال ، گوياى اين مسئله هست .
حال شما آزاد هستيد كه يك برند اصيل ٩١ ساله و خالق توربو شارژ را تخريب كنيد و يا تحقيق كنيد
1394/7/9
واقعا فوق العاده بود کاش همه دوستان قبل از این که صحبت کنن و نظری بدن قبلش یک مقدار تحقیق کنن هر چند کم باشه! از قدیم گفتن : (( مدرک سخن می گوید )) عالی بود آقا نریمان
1394/7/10
این ام جی رگه چینی رو اصلا راه نمیدن تو نمایشگاهی بزرگی مثل فرانکفورت، اصلا داخل خودرو به حسابش نمیارن ! چه برسه به بازارهای اروپایی.

شما نهایتا ام جی رو میتونی تو چین رونمایی کنی مخصوصا از داشبورد با کیفیتش!!!
این همه دعوا و تبلیغ نداره دیگه!
1394/7/10
بهمن جان ، لطف ميكنى منبع اين جمله ات را هم آدرس بدى !!!
به نظر ميرسه كه ديدگاه شخصى خودت رو جهانى فرض ميكنى !
برادر من ، جهت اطلاع شما ، معتبرترين و بزرگترين نمايشگاههاى خودرو اول شانگهاى ، دوم ديترويت ، سوم ژنو و چهارم فراكفورت هست و جالبه بدونى كه وسعت نمايشگاه شانگهاى ١٠ برابر ديترويت هست
1394/7/10
کسایی که در مورد برند با اصالت ام جی همچین نظرات بی سر و تهی میدن من نمیدونم چرا انقدر مشتاقن که همش تو فروم های مربوط به ام جی سر بزنن؟!؟!؟!؟! دوست عزیز مطمئنا شما خودتونم از اون دسته کسایی هستید که دلتون پیش ام جی مونده ولی به خاطر تعصبات الکیتون کره ای ها رو به ظاهر می پرستید!!!! قبلا گفتم بازم میگم (( مدرک سخن می گوید )) پس لطفا با مدرک صحبت کنین و در غیر این صورت موجب تمسخر خودتون در بین هواداران این برند اصیل نشین!!!! با تشکر.
1394/7/11
باسلام،تكنسين مكانيك هستم،وكارى به حرفهاى بعضى هاكه بى اطلاع نظرمى دهندندارم،يكى ازدوستانم شيراز ام جى ٥٥٠ داردبراى فرزندش هم ام جى ٦خريدارى كرده ،وقتى ازبندرعباس رفتم شيرازازخودروى دوستم يافرزندش استفاده مى كردم،خودم اصولاشاسى سوارمى شوم الان هم رافوردارم البته قبلا،سوارى كمرى،كرولا،ازهيونداهم آزاراوقبل ازرافورسانتافه داشتم،باوجودى كه خودم فنى هستم سوارهرماشينى بشوم به راحتى مى توانم تشخيص بدهم چطورماشينى هست ،درمدت ده روزى كه شيرازازام جى هااستفاده كردم مى توانم بااطمينان بگويم ام جى خيلى باكيفيت وازاستحكام خوبى برخورداربودند،ازماشين هايي كه تاحالاسوارشده بودم بهترعمل ميكردندخصوصا،ام جى ششه كه واقعا كيفيتش ازكمرى هم بالاترديدم ،وحالا اگرصدردرصدهم چينى باشدچه بهتره پولش ميرودتوجيب هم قاره ايي خودمان كه ازبابت سياسى هم هميشه باايرانه،گذشته ازآن كسانى كه چين رفته اندمى دانندشهرك صنعتى قطعات سانتافه براى كره ميزند،ياتفنگ ديانا توچين توليدميشود،ماشين ريشتراش فليپس ،پانسونيك،توچين بخاطرهزينه كم گارگرتوليدميشود،الان چين يعنى كل دنياهرجنسى بخواهدميتواندتوليدبكند،مثلا من ازشهرك صنعتى شماره دو سفارش جنس مى دهم ،ده مدل جنس برايت توليدميكنند،بستكى به سفارش ساخته،ام جى ازنوع باكيفيت بالاترازهيوندا،هست ،ومن قصددارم بروم شيرازجى اس خريداري بكنم ياازدبى بياورم،
1394/7/28
آقا ببخشید.
شما که تکنیسین مکانیک هستید در ضمن متمول و پول دارید و این از شاسی سوار شدنتون معلومه یه توضیح درباره اینکه هم قاره ایی بودن مثل هم ولایتی بودن میمونه دادید ولی من که تا شهرک صنعتی چهار دانگه بیشتر نرفتم خوب تو مخم نمیشینه .
استاد کمی درباره استحکام اتومبیل و دید تون از کمری و اینکه در چین قطعات در چند سطح تولید میشود و سفارشاتتون و غیره توضیح دهید و علل خرید جی اس از شیراز یا دبی رو هم بی زحمت بفرمایید.
با تشکر
1394/7/12
کاری به مسائل فنی ندارم ، اما تو این سگمنت به خوش فرمی و زیبایی و وقار RAV4 جدید ندیدمممم !!!
1394/7/13
سلام
دوستان متزکر میشم که ام چی در چین یه خودروی گرون قیمت و لوکس حساب میاد ولی چین این خودرو رو با یک سوم قیمت کمتر نولید میکنه که خیلییییی شک برانگیزه
در ضمن این خودرو ها نمونه انگلیسی ندارن ینی مخصوص چین طراحی شدن و انگلیسیشون تولید نمیشه
با تشکر
1394/7/14
دوست عزیز اگر ممکنه منبع صحبتاتون رو اعلام کنید تا حرف هاتون به عنوان یک حرف منطقی و مستند بدل شن در غیر اینصورت ای نوع صحبت ها کاملا بی اساس تلقی می شن!!!!!
1394/7/14
The MG GS is MG's first production SUV launched in 2015, with sales in the UK expected to commence in 2016.
به نقل از :
https://en.wikipedia.org/wiki/MG_Motor
1394/7/16
شما چی میگی وحید جان ؟؟
تمامی مدل های خودرو های MG اعم از همین MG GS ) GS از دو ماه دیگر ) در کارخانه بیرمنگام انگلستان تولید میشود . حداقل یک سرچ بکنید بعد به ستیز با نادانسته هایتان بپردازید !!!!
1394/8/12
دوستان وارد کننده خودرو و تعهد اون از خود خودرو خیلی مهمتر است اصلا ام جی طلا است اما ابتدا باید به تجربه سایر خریداران هم توجه کرد بنده تجربه بدی با این شرکت وارد کننده ام جی دارم که امیدوارم سایت خودرو بانک اونو اینجا منتشر کنه تا حواستون جمع باشه دارید با چه کسانی معامله می کنید.
من اسفند گذشته یک دستگاه ام جی 3 ثبت نامی از همین دوستان تحویل گرفتم ... پاسخ گویی عالی و امداد خودرو مشتریان بسیار مودب و وقت شناس برای کمک به مشتری.. خب ظاهر قضیه خوبه اما متاسفاه حقیقت چیز دیگری است . خودروی صفر تحویل شده به اینجانب از همون روز اول مشکل اساسی برقی داشت هر بار تماس گرفتیم فی الفور ماشین امدادشون میومد باطری به باطری می کرد یا در یکی از موارد باطری رو عوض کرد ... اما صبح روز بعد باز ماشین روشن نمی شد... چندبار هم خودرو را به تعمیرگاه مرکزی بردند و چند روزی اونجا خوابید اما هر بار که رفتم و خودرو را تحویل گرفتم صبح روز بعد دوباره ماشین روشن نشد...بارها فکس زدم ای میل زدم تلفن زدم اما هر بار می گفتن آقا ماشین گارانتی داره ... خب گارانتی داره اما ایا قراره ماشین پنج سال در مسیر تعمیرگاه باشه؟ دقیقا مشکل من با آقایون همین بود که نه قادر به رفع عیب خودرو بودند و نه پاسخ درست و حسابی به من می دادند...چند بار گفتم بابا جان شما که نمی تونید رفع عیب کنید من هم که نمی تونم ماشین صفرم رو سوار بشم و فقط داره بین منزل و تعمیرگاه کیلومتر میندازه شما یا پول من را پس بدهید یا خودرو را عوض کنید... که البته به هیچ وجه قبول نکردند و می گفتند ماشین گارانتی داره و فقط باید ببریمش تعمیرگاه ... خلاصه اینکه بعد از دو سه ماه از کار و زندگی افتادن و اعصاب خورد کنی در نهایت خودرویی که حدود 78 میلیون تمام شده بود را به قیمت 63 میلیون به یکی فروختیم بدون اینکه از خودرو صفر لذت برده باشیم ... بارها گفتم خب شما که عیب ماشینو رفع نمی کنید اختیار تعویض یا پس گرفتن خودرو را هم ندارید حداقل اجازه بدهید با جناب مدیر صحبت کنم بلکه راهی پیش پای مشتری بینواشون قرار بدن... می گفتن آقای مدیر عامل که وقت ندارن با هر کسی صحبت کنند ( بعد از خرید خودرو مشتری تبدیل می شه به هر کسی در حالی که موقع خرید روی چشم حضرات جا داشته)ما از طرف آقا اختیار تمام و کمال داریم !!! اما نمی تونیم پول خودرو را پس بدهیم یا معاوضه کنیم... خلاصه گول نخورید مهم نیست چی می خرید مهم اینه که از کی دارید می خرید . امیدوارم این مطلب توی این سایت درج بشه تا بقیه هم مثل من گرفتار نشوند . اگر کسی هم شک داره پیگیری خیلی ساده است اسم بنده و خودروی خریداری شده هم در سامانه حضرات ثبت است و کسی نمی تونه زیر قضیه بزنه... خیلی دلم می خواست که وقت و توانش رو داشتم و ازشون شکایت می کردم اما اون فرصت و هفت کفش آهنین کجا بود ؟ توی همون دو سه ماه بخاطر این خودرو از کار و زندگی افتادم دیگه تحمل ضرر بیشترو نداشتم حال و جون و اعصابی هم برام نمونده بود وارد کننده گرامی هم که فقط منو حواله می کرد به تعمیرگاه ناتوانش لابد و ناچار با کلی ضرر فروختمش رفت... امیدوارم این مطالب رو هم سایتها توی صفحه شون قرار بدن که مردم گوشی دستشون بیاد و گول نخورند ...
1394/9/10
این متن را ایجا برای آقا ایرج نوشتم،
الان خودرویی که خریدم ، از شرکت سایپا چانگان cs35 است، خودرو عای بوده تا الان.
ولی درخصوص باطری خالی کردن شما بگم که من یک تجربه مثل شما برای BMW X3 داشتم، این خودرو هم اگر 3 روز حرکت نداشت باطری خالی میکرد، بعد از حدود 14 ماه ، یک پسر بچه 16 ساله توانست عیبش را ظرف 3 دقیقه پیدا کند، شاید مال شما هم مثل مال من باشد، رفت توس صندوق عقب و گفت خودرو خاموش کن و درب ها ببنند و درب ها را هم با ریموت قفل کن برو 30 متر دور تر بایست، بعد رفتیم سراغش مشکل اتصالی چراغ داخل صندوق بود که خاموش نمیشود. همین. امیدوارم خودرو شما هم فقط همین مشکل را داشته باشد. ارادتمند شما.
1394/7/16
سلام
کاملا واضحه که ام جی یه خودروی انگلیسیه
و تو انگلستان به عنوان یه خودروی اسپرت لوکس به حساب میااااااد
امااااااا چینی ها دارن بی ارزشش میکنن
MG محصولات خود را در ۴۰ بازار جهان به فروش می رساند و در سال ۲۰۱۲ در مجموع ۸۰٫۰۰۰ خودرو فروخته است.[۱] در سال 2014 افزایش فروش جهانی MG از طریق کارخانه تولید خودرو تایلند با ظرفیت تولید حدود 50,000 خودرو در سال و توانمندسازی این کارخانه به منظور توسعه بازار در جنوب شرق آسیا، امکان پذیر گردد.آمار از ویکی پدیا
در ضمن یادتون نره تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است فقط مدل کرولا 3000000ینی سه میلیون تیراژ داره
1394/7/21
سلام مشخصه اینجا جای انتقاد نیست دوستان همه دارن تبلیغ میکنن نه انتقاد
اونم متاصبانه و بدون پشتوانه در کل مردم فریب شمارو نمیخورن
1394/7/21
وحید جان دلبندم از "تزکر" شما ممنونیم ...
دوستان کمی "تاصب" دارند ولی نمیدونم شما چرا اینقدر بی پشتوانه و با تعصب دروغ میگویی ؟

"در ضمن این خودرو ها نمونه انگلیسی ندارن ینی مخصوص چین طراحی شدن و انگلیسیشون تولید نمیشه"

راستی گفتی "ام چی" یاد یه بابایی به نام سان مارتین افتادم !! اونم مشکل شما رو داره ...
1394/7/22
باسلام به دوستان چند لینک برای شما قرار میدم از آزمایش فنی و تست خیابانی mg gs در جاده های انگلستان
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-shanghai-auto-show/new-mg-gs-suv-spotted-testing-uk-roads
و دیگری هم از سایت رسمی ام جی انگلستان - آدرس مراکز فروش محصولات ام جی در لندن و سایر نقاط انگلستان
http://mg.co.uk/dealers/?view_all=1
اینهم لینک تست و آزمایشات مدلهای ام جی در سایت اتو اکسپرس
http://www.autoexpress.co.uk/mg
اینهم تست و مشخصات مدل دیزل در سایت اتو کار
http://www.autocar.co.uk/comment/174400
قابل توجه دوستان کم اطلاع و پر حرف. ببینم باز هم حرف بی پشتوانه و بدونه علم و اطلاع میزنند . که ماشین چنین است و چنان است و در انگلیس فروخته نمیشود و................
1394/7/24
يك سري هم به اين سايت بزنيد، saic mg.com كه ببينيد كجا توليد ميشه، و ساخته ميشه ،

مگر فروشش درانگلستان ، و يا تست خودرو توسط مجله اتو اكسپرس و يا قيد مشخصات در اتو كار ،،،

باعث ميشه كه همگان بگن كه اين خودرو انگليسيه ،،،قعطا نه ،،،،،،،،گاها دوستان فقط به فكر تبليغ هستن و با تاكيد بر انگليسي بودن ان فقط دنبال توجيه قيمت ، بالاي ان و فروش محصول هستن ،،،، نوشته هاي چيني پشت خودروهاي ام جي هم در ايران كنده ميشه و نشته uk با پرچم انگليس پشتش چسبونده ميشه
در ضمن دوستان ارزش گمرگي خودرو را هم با يك سرچ ساده ميتونن ملاحضه كنن ،،،،،
1394/7/25
MG Motor UK Limited (MG Motor) is a British car manufacturing company headquartered in Birmingham, United Kingdom, and a wholly owned subsidiary of SAIC Motor UK, which in turn is owned by the Shanghai-based SAIC Motor.
به نقل از :
https://en.wikipedia.org/wiki/MG_Motor

برگردان فارسی هم نیازی هست ؟
در حاشیه ، این خودرو تمامی گونه هایش در سایت خودروسازی بیرمنگام ( کارخانه مادر MG ) هم علاوه بر سایت مونتاژ چین و تایلند و .. تولید می شود .
1394/7/25
Mehran 2

سایت ام جی در انگلستان تو قسمت http://mg.co.uk/about-mg/faqs
رجوع کنی ، این سوال نوشته شده :
ARE MGS CHINESE NOW?
آیا برند ام جی چینی هست ؟
جواب :
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham
نه ، کل محصولات برند ام جی در دفاتر انگلستان واقع در بیرمنگام ، طراحی ، مهندسی و حتی فاینال اسمبلی میشوند.

احتمالا اینها هم دارند دروغ مینویسند فقط نمیدونم چرا تو جایی که درج مطالب کذب و عدم رعایت قانون کپی رایت جرم هست ، اینها تو وب سایت رسمی یک برند دارن کذب مینویسند.
راستی هر وقت با اصطلاح دامپینگ آشنا شدی اونوقت متوجه میشی که قیمت های درج شده در گمرک ایران واقعی نیست و با رجوع به سایت های رسمی ام جی در انگلستان ، تایلند ، چین ، دبی ، قیمت واقعی ام جی 6 ، با تبدیل ارزها به دلار بالای 30000 دلار هست و برای همین هم هست که هیچ خودرویی تا رنج 200 میلیون تو ایران نمیتونه با کل قابلیت های ام جی 6 رقابت کنه .
1394/7/25
ببینید دوستان اینطوری صحبت کردن که فلان چیز خوبه یا یده جایی در منطق نداره و جز سردرگمی حسن دیگری برا مخاطب نداره. حداقل در مقام مقایسه با دیگر خودروها از نظرکیفیت قیمت و شرایط دیگر وارد بشین تا نتیجه ای قابل ارزیابی به دست بیاید.مثلا با این قیمت در بازار فعلی چه خودروهایی و با چه وضعیتی میتوان خرید آیا این اولین یا آخرین گزینه خواهد بود.چراو چرا و باز هم چرا
1394/11/9
قیمت خودرو در چین 120 تا 180 هزار یوآن هستش بین تقریباً 19 هزار دلار و 27 هزار دلار حدوداً
منتظر بودیم پایین بیاد بعد از 10 سال ماشین جدید بخریم چون قیمتگذاریش منطقی نبود.
حالا شده 162 میلیون 2016.
بیست میلیون اختلاف با 2015 در قیمت گذاری قبلی تا همین چند روز پیش و ده میلیون اختلاف قیمت با نسخه 2016

دقیقاً چه اتفاقی افتاده توو این چند روز که این ماشین 10 میلیون تومان گرون شد؟؟؟
واقعاً بر چه اساس؟؟
از نگارنده ی مطلب میخوام که این موضوع رو لحاظ کنن توو نوشته هاشون که مردم بدونن با چه افرادی و چه نمایندگی ایی طرف هستن.

شرم بر سیاست گذاران شرکت های واردکننده
حالا که میلیاردها دلارمون توو چین آزاد شد اینا برداشتن همون 152 میلیون تومانی که برای مدل 2016 این ماشین گذاشته بودن(که زیاد بود واسش رو) کردن 162 میلیون.
توو کدوم خراب شده ای یهو 10 میلیون میکشن روی ماشین؟؟؟؟؟؟
خدایا ببین چجوری یه عده خون مردم رو میمکن
1394/11/20

دوستان به این موضوع خیلی دقت کنید
کسی تاحالا اشاره نکرده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ماشین رو از نزدیک دیدم
مانیتوری که روی این ماشین میدن از مانیتوری که توو تبلیغات هست کوچکتر هست و کلید های اگر اشتباه نکنم بلوتوث رو هم از روی فرمان برداشته اند!!!!!!!!!
ماشین رو ده میلیون تومان گرونتر کردن اونوقت این چیزهارو هم از روش برداشتن!

عکس هایی هم از داخل ماشین گرفتم که براتون سر فرصت آپلود میکنم. البته اگه اینبار حذف نکنه پیامم رو خودروبانک

با این رویه سانسوری که پیش گرفتید در سایتتون آدم کم کم فکر میکنه شدید دستگاه تبلیغات مدیاموتورز

واقعاً ناراحت شدم. بیشتر از یه ساعت نشستم وقت گذاشتم حساب کردم جمع و ضرب کردم اعداد و ارقام رو نوشتم، منتشر کردید پیامم رو. دوستان امتیاز هم دادن بعد برداشتید حذفش کردید.
1394/11/21
سمش جان این کامنت رو توی اون صفحه هم گذاشتی (فیلم ام جی)
بابا کامنتت همین بالاست، دکمه آبی رو بزن بقیه کامنت ها لود میشه، چقدر زود قضاوت میکنی!
1394/7/26
برخی دوستان فقط به محل ساخت این برند توجه میکنند و اصلا به بحث فنی که قابلیت ها ، قدرت ، هندلینگ و مهندسی آن چطور است کاری ندارند . اینکه یک خودرو و برند کاملا در چین خلق شده و یا فقط در چین تولید میشود در دو دنیای متفاوت هستند ، هر چند که بنده اعتقاد دارم که روند ارزان سازی محصولات با رجوع به کشورهای پر جمعیت و نیروی کار ارزان مانند چین و هند ، شرایطی را ایجاد کرده که قشر عظیمی از جامعه متوسط جهان توانسته اند به تکنولوژی دسترسی پیدا کنند . از گوشی موبایل ، لب تاپ ، گجت های مختلف ، لوازم خانگی تا خودرو . شما تصور کنید که همین برند ام جی اگر در انگلستان مثل گذشته تولید میشد ، با همین کیفیت ، هزینه تمام شده اش چقدر بود ؟ حداقل سرانه یک کارگر انگلیسی چیزی در حدود 18000 پوند میباشد و یک کارگر چینی در حدود 60000 یوان که میشود 6000 پوند . از طرف دیگر چین سالانه بالای 700 میلیارد دلار صادرات به آمریکا و 500 میلیارد دلار صادرات به اروپا دارد و با 13 رده کیفی ، قابلیت تولید اجناس بسیار باکیفیت ( همانند اپل ، اولین کمپانی بزرگ دنیا ) تا بنجول ترین اجناس را دارد . لذا اگر سودجویی برخی تاجران ایرانی که اجناس تقلبی را از چین وارد کردند و اذهان مردم رو منفی کردند ، نباید باعث شود که همه آنچیزی را که در چین ساخته میشود با یک نگاه راند . در حال حاضر 98 درصد اسباب بازی جهان ، 76 درصد محصولات الکترونیکی جهان ، 45 درصد خودروهای جهان ، 83 درصد فولاد جهان در چین تولید میشود. اینکه محصولات برند ام جی ، چه کیفیتی دارند و استهلاکشان چطور است ، میتوان به 6 سال حضورش در ایران رجوع کرد و رضایت حداکثری دارندگان این برند ، بنوعی که دیگر با اطمینان کامل میتوان گفت که محصولات برند ام جی به لطف اصالت و طراحی دفتر مرکزی در انگلستان و نیروی ارزان چینی ، در کنار هندلینگ ، موتورینگ و تعلیق خیلی خوب ، از استهلاک پایینی هم برخوردار هست . البته دوستان توجه کنند که همه چیز نسبی میباشد و همه مطالب فوق بر پایه ارزش محصول امتیاز میگیرد . ام جی 6 با کسب امتیاز 94.11 بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان در سال 2014 ، مقام پنجم با دوام ترین خودروهای خانوادگی در انگلیس را بدست آورد. هر خودرویی ایراد دارد ولی چند درصد ایراد و چه میزان رضایت شاخص ارزیابی میباشد. – برخی دوستان دانسته برای تخریب و یا نادانسته درباره چینی بودن این برند مطلب میگذارند که باید عرض کنم : با رجوع به وب سایت اصلی ام جی در انگلستان تو قسمت http://mg.co.uk/about-mg/faqs این سوال نوشته شده : ARE MGS CHINESE NOW? آیا برند ام جی چینی هست ؟ جواب : No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham نه ، کل محصولات برند ام جی در دفاتر انگلستان واقع در بیرمنگام ، طراحی ، مهندسی و حتی فاینال اسمبلی میشوند. – درباره اصالت این برند بعضا صحبت شده که جدا از عمر 92 ساله آن ، با رجوع به لینک زیر میتوانید به پشتوانه و تجربه مهندسی این برند پی برد و حتما میدانید که اصالت و مهندسی و تجربه چیزی نیست که تغییر مالکیت از بین برود . شرکت ام جی در سال 1959 میلادی توانست با این خودروی بسیار جالب همراه با موتور 1.5 لیتری و توان 300 اسب بخار توانست رکورد جهانی بیشترین سرعت در زمین توسط خودرو را با سرعت 410.23 کیلومتر بر ساعت از آن خود کند و این رکورد باعث شد تا سال ها این عنوان برای این خودرو ساز بریتانیایی حفظ شود. نتیجه گیری : فارغ از آنکه یک محصول کجا ساخته میشود ، اگر از پشتوانه مهندسی ، اصالت و نام یک برند معتبر استفاده میکند و تحت لایسنس و نظارت همان برند تولید میشود ، ولو در بورکینافاسو ، ارزشمند است.
1394/7/27
میدونی از چی بدم میاد از اینکه 140 پول بدی بد یه حسود بهت بگه چییییییییییییییینی
1394/7/27
میدونی از چی بیشتر بدم میاد از اینکه 140 رو تو خواب هم نداشته باشی و فکر اونجاهاشم بکننننننننننننننننننننننننننننی
1395/5/9
به اون حسود بگو چینی نیست انگلیسه
1395/7/15
hade aghal tooye google ye search kon baad bego chinie bara khodet migam
1394/7/28
منم از این بدم مساد که 140 میلیون پولتو بریزی تو جوب
بعد بشینی پشت لب تابت ادعای پولداریت بشه و به منتقدان صالح و کارشناس توهین کنییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/7/28
وحید جان دلبندم
دو کلمه مینویسی با این همه غلط !!
یکبار بخوان خودت چی نوشتی بعد ادعای منتقد کارشناس (!!!!) بکن . اونم "جوب" نیست "جوی" است ...
1394/7/29
دوست منتقد من ، گاهی لازم است به جای کارشناسی کور و نقد با شائبه ، خاموش باشیم و بیاموزیم و تا آن زمان در مشارکت بحث های فنی و "کارشناسی" عجول نباشیم و کلماتی مانند "لپ تاپ" را اشتباه ننویسیم که در آن صورت نظراتمان "صالح" و شایان نمی باشد !
1394/7/30
انگلیسی یا چینی! با کیفیت یا بی کیفیت و... با بحث و صرفا حرف زدن نمیشه کیفیت رو ثابت کرد، این میزان استقبال مردم در ایران و جهان ازین برند و میزان فروش خودروهاشه که خیلی چیزارو مشخص میکنه. مثلا سنگ یانگ تونست با ساخت و عرضه تیوولی به فروش بسیار مناسبی برسه و افتخار کاندیدای خودروی سال جهان و اروپا رو هم بدست بیاره. در ضمن قدیمی بودن یه برند یا افتخارات گذشتش ملاک خوبی برای تعیین کیفیت فعلیه اون نیست! یا بالعکس. بلکه افتخارات فعلیه یه خودرو ملاک کیفیت اونه مثلا نامزد خودروی سال شدن یا افتخاراتی که ام جی 6 تونسته تو زمینه هندلیک و... کسب کنه
از همه اینا گذشته یه موضوع آزاردهنده درباره این برند تو ایران وجود داره اونم قیمت گذاری توسط نمایندگیه انحصاریش یعنی مدیاس! با سر زدن به سایت گمرک ایران به عنوان معتبرترین مرجع ارزش گذاری خودروهای وارداتی در ایران متوجه میشیم که ام جی 6 در دو مدل 12700 و 12500 هزار دلار قیمت گذاری شده!!!! یعنی همقیمت جیلی امگرند 7 اتومات!!! اونوقت جیلی امگرند 7 اتومات داره 86 تومن فروخته میشه ولی ام جی 6 124 تومن!!!! این یعنی چی؟! در ضمن میدونم قیمت ام جی 6 تو سایتای مختلف و کشورای دیگه بیشتر از جیلیه ولی صحبت ما درباره خودروییه که وارد ایران میشه نه اونیکه وارد کشورای عربی میشه یا تو چین فروخته میشه. شاید ام جی وارد شده به ایران با ضریب دامپینگ بسیار بالا وارد میشه یا با کیفیت متفاوت یا هر چیز دیگه...
خداروشکر دو مدل ام جی 6 هم بیشتر وارد ایران نمیشه که هر دو هم تو گمرک قیمتشون رسما اعلام شده! میشه یکی لطف کنه بگه دلیل این قیمت گذاری عجیب و گرانفروشی چیه؟! احتمال زیاد شرکت مادر یعنی سایک داره ضریب دامپینگ عالی اولیه رو اعمال میکنه ولی مدیا لطف کرده و خودش دامپینگ رو برداشته و سود کلانی به جیب میزنه!! اینم لینک قیمت ام جی در گمرک ایران
http://www.irica.gov.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=Form&ID=bbbdeb7a-1cbf-4d41-8d12-e486182e0657&FormID=83b7a03f-3a10-4237-9b51-d6bf3ab09802&RecordID=5f6303d2-3c59-4983-a6e7-ae563bde65fe&LayoutID=f08786d6-a2e6-42e0-8e14-2c5aeb7751fd&CategoryID=1fb0d42a-dd5f-4966-b647-642fe5a1b2f8&Type=View&Slt=D8ECC9F3407F0246415A8CAC393A040D5954332E
1394/7/30
این خودرو تیولی تازه از تابستان در بازارهای جهانی عرضه شده و در خیلی از بازار ها عرضه نشده . شما آمار فروش را از کجا تخیل می کنید و نظر میدهید ؟؟ معنی ارزش گمرکی را تحقیق کنید و بفهمید و بدانید که به ارزش واقعی ماشین ربطی ندارد!
1394/8/1
Mg اصلا بنز ، يه سر به سايتهاي كشورهاي همسايه بزنيد ، يا يك سرچ ساده با عبارت mg used car for sale ,ميبينيد تعداد انگشت شماري ، mg 3 براي فروش گذاشته شده ، تو كشور تركيه هم فقط mg 3 , تو سايت car buyer هم باز هم تعداد انگشت شماري mg 3
اونوقت خودرو ي ام جي ، با نوشته هاي چيني ، پشتش ،كه ميارن و تو ايران ميكنن ، و پشتش uk ميچسبونن

وبه قيمت نجومي هم ميفروشن ، و عوامل نمايندگي ها هم تو اين سايت دور هم جمع شدن شروع كردن به ، به به و چه چه كردن كه اين سوپر خودروها در كه در چين توليد ميشه ، و ايران مياد ، ما ها به عنوان خودروي انگليسي قبول كنيم ،

،،،شايد در سايت بيرمنگام هم مونتاژ بشن ، ولي ام جي هايي كه ايران مياد از سايك موتور چين عرضه ميشه ،،،،،

كيا اپتيماي ٢٠١٤ و حتي ٢٠١٥ را به قيمت نجومي ام جي شش ميشه خريد ، كه از نظر كيفيت و قدرت بازار دست دوم ، ام جي حرفي براي گفتن در مقبل اپتيما ندارد

اما در مود جي اس ، انهم در سايت بيرمنگام مونتاژ نمي شود ، واز سايك موتور چين به ايران عرضه ميگردد ،

و عكس العمل بازار به گراني و گرانفروشي كاملا روشنه و در چند ماه اينده قيمتهاي سقوط كرده انرا مشاهده خواهيد كرد

به نظر من چند تا منشي و كارمند نمايندگي اينجا جمع شدن ودارن تبليغ محصول ميكنن ، و دكان راه انداختن و فكر ميكنن اونقدر و مردم ،،،،،هستن كه ١٤٠ به اين كالاي چيني پول بدن


1394/8/1
دوست خوبم از روشنگری شما ممنونم . قصد داشتم این ماشینو یا ام6 رو بخرم ولی با حرف های شما حساب کار دستم اومد و حالا به اپتیما فکر میکنم که سرم کلاه نره بازم ممنونم ضمن اینکه گفتید چینیه من فکر میکردم انگلیسیه
1394/11/9
140 میلیون؟ فقط 2-3 سه ماه گذشته 20 میلیون قیمت خودرو رو افزایش داده شرکت وارد کننده ش.
حالا اینجا و جاهای دیگه فقط سر چینی بودن یا نبودن بحث میشه انگار نگاهی به این افزایش قیمت های بیجا و کم خردانه نمیشه.
راحت و بدون نظارت مرجعی وارده کننده این خودرو(مدیا موتور) برداشته قیمت مدل 2016 رو 10 میلیون تومان افزایش داده.
کدوم عقل سلیمی میتونه این رو بپذیره؟
لیاقت تحریم شدن رو هم ندارن اینا
قیمت ماشین رو یهو از 152 میلیون رسوندن به 162 میلیون تومان.
همون 152 میلیون هم زیاد بود برای این ماشین حالا نوابغ قیمت گذاشتن 162 میلیون.
توو سایت مدیا موتورز میرفتید قیمت فروش جشنواره زمستانه شون 152 درج شده بود حالا برداشتن یه عکس جدید گذاشتن تمام قیمت های اعم از نقدی و اقساطی رو(مربوط به این خودرو و مدل 2016) بالا بردن اون هم نه یکی دو میلیون بلکه 10 میلیون تومان.
سر به بیابون بذاریم هرجایی رو نگاه میکنیم بخور بخور میکنن و کسی هم کاریشون نداره.
1394/8/2
ممنون از لطف شما ، انشالا از خودرويي كه انتخاب ميكنيد با قيمت مناسب و كيفيت خوب باشه و نهايت استفاده رو ببرين
1394/8/4
مهران جان من بیشتر تحقیق کردم دیدم ام جی نه تنها طراحی و مهندسیش انگلیسیه بلکه یک برند انگلیسی است که مثل اکثر وارداتی ها تو چین مونتاژ میشه و کیفیت بالا و امکانات زیادی داره که بیشتر شبیه خودروهای دیگه اروپاییه و از کره ای ها اگر سرتر نباشه کمتر نیست
ضمنا ام جی شش را از نزدیک که توی نمایشگاه دیدم متوجه کیفیت بالا آن در برابر هم رده های خودش شدم و بسیار زیبا و گیرا است
قیمتش هم با توجه به هم رده هاش مثل اپتیما خیلی خیلی مناسبه
خوشحالم که بیشتر تحقیق کردم و از نزدیک همه چیزو دیدم
تو تعطیلات بالاخره تصمیمم رو گرفتم و امروز صبح نمایندگی ام جی شش نیو را ثبت نام کردم و تا چند روز دیگه که انشاالله تحویل یگیرم از نزدیک نظراتم رو براتون دقیق تر مینویسم
خدانگهدار
1394/8/4
مبارك باشه ، تحويل كه گرفتين ، از نظراتتون بي نصيب نباشيم، دوست عزيز
1394/8/4
در ضمن شرايط پرداخت و قيمت كل با احتساب ما ليات ارزش افزوده ، لطفا قيد كنيد ، واينكه چند روزه تحويل ميگيرن ، و چند روز بعداز تحويل پلاك ميشه ، ممنون
1394/8/8
لطفا خودتون يه بررسي تخصصي بذاريد قدرت موتورش خيلي وسوسه كنندست موندم بين اين و سانتافه هم ٦٠مليون ارزونتره هم قدرت موتورش بيشتره لطفا راهنماييم كنيد ممنون
1394/8/23
درود برشما
من قصد خرید ام جی 6 رو دارم در جستجوی که انجام دادم مدل 2015 مگنت پیدا کردم ولی نیوفیس نیست یه مدل نیوفیس هم هست که 10 میلیون گرونتره هر دوی انها زیر 60000 کارکرد داره . نمی تونم تصمیم بگیرم لطفا راهنمایی کنید .بخصوص جناب نریمان نظرتون رو دریغ نفرمایید تشکر
1394/9/20
دوستان عزیز خودروی چینی ( مثلا انگلیسی ) بازار نداره . خودتونو خسته نکنید مشتری اول اخرش خودتونید . من MG6 خودمو 2 ماه طول کشید فروختم اونم با هزار بدختی .
1394/10/6
متاسفانه آپشن هایی مانند گرمکن صندلی و تهویه دوگانه از این خودرو بی نظیر توسط شرکت وارد کننده آن، مدیا موتور، صرفا برای سودجویی بیشتر حذف شده است.
1394/10/11
شتاب زیر صدش که زیر 8 ثانیه هست یه طرف اون شتاب 100 تا 140 اش برام خیلی عجیبه انگار رو جک داره شتاب میگیره

مقالتنو خوندم خیلی کامل بود مخصوصا در مقایسه با بی ام و پرادو و نرمی و خشکی برای هندلینگ و... که این ماشین هردو رو داره خیلی دوس دارم امتحانش کنم
ممنون
1394/10/17
کسایی که ام جی داشتن میدونن درب موتورو بالا بزنی اکثر قطعات موتور مال شرکت جانسون انگلیس پس الکی نطر ندین که.چینیه بعدش هنوزم طراحهای ام جی انگلیسی هستن و چینیا زیر نظر اونا کار میکنن در کل من جنازه ام جی رو با کیا و هیوندا عوض نمیکنم ماشین اصالت 91 ساله داره محکم و ایمن هر کی نظری داره لطف کنه سوار شه بعد ایراد بگیره چشم بسته غیب نگین
1394/11/23
من بعد از دو ماه تحقیق ام جی gsخریدم . امیدوارم انتخاب خوبی کرده باشم اگر هم برعکس این همه تبلیغات خوب نباشد دیگه تنها میتوانم بگویم خدا از سرشون نگذره ما این پول با زحمت بدست اوردیم .ولی چون مطمعن هستم پولم حلال بوده خدا خودش هوای متو داره
1394/11/26
فرشید خان
مانیتوری که هست روی ماشین چند اینچ هست؟ هشت اینچ رو برداشتن
کلید های پلوتوث و مکالمه ی صوتی همانند بروشور در سمت راست آرم ام جی روی فرمان هست؟
گرم کن صندلی داره؟
این هارو تا جایی که میدونم برداشتن از روی ماشین
از داخل ماشین و قسمت هایی که مقابل چشم نیست اگر دزدیده باشن خدا میدونه
1394/12/5
امروز ماشین ام جی gs تحویل گرفتم فکر کنم اولین نفری باشم که این ماشین در شیراز گرفتم چند لحظه ای که باهاش رانندگی کردم خوب بود شتاب عالی داشت پخش ماشین سی دی خور نیست مثل اینکه همه ماشین های جدید همین طور است قابلیت پخش تصویری داره بلوتوث عالی داره بعدا بیشتر نظر میزارم
1394/12/5
ماشین ام جی gs امروز تحویل گرفتم ظاهرا عالی هست بلوتوث داره پخش تصویری گرمکن صندلی نداره شتاب عالی تکان نداره نرم و راحت
1395/5/9
از اسفند ۹۴ تا اوایل مرداد به بررسی ماشین های بازه ۱۵۰ تا ۲۶۰ مشغول بودم از همین ام جی بگیر تا ولوو xc60 رو بررسی کردم دیدم و پشتشون نشستم، صادقانه بگم، سورنتو های تو ایران پایین ترین مدل های جهانی هستن و فقدان سنسور ها و کلی امکانات دیگه به راحتی قابل مشاهده اس، ولوو هم بخاطر نمایندگی ضعیف و کمبود قطعات خرید ریسکیه، سانتافه هم باز مدل تو ایرانش کم داره و ضعیف عمل میکنه یعنی تو شیب احساس میکنید که ماشین زور میزنه، آلفا واقعا ماشینای عالی داره چه کیفیت و چه قدرت اما مشکل اینجاست که ماشین مناسب خانواده نیست اصلا، راو هم خیلی خوبه اما در مقایسه با ام جی...خب خیلی تفاوت قیمت داره، سدان های کمری، سفران، اپتیما، پریوس و.... رو هم دیدم که باز یا ضعیف تر بودن یا از نظر قیمتی از این ماشین شکست خوردن در کل به این نتیجه رسیدم که ام جی جی اس رو بخرم الانم ۲ هفته گذشته از ثبت نام ماشین و منتظرم کارای ترخیص ماشین انجام بشه راستی من که از نمایندگی ام جی شیراز راضی بودم خوش رفتار و قابل اعتماد بودن، یکی از دوستان مشکل داشتن مثل اینکه، من راضی بودم، قیمتش هم مناسبه واقعا، درسته نسبت به قیمت جهانی گرونه اما خب اینجا ایرانه :) چه انتظاری دارین.پیشنهاد میکنم یک بار پشت این ماشین بشینین، قول میدم نظرتون عوض شه
1395/9/7
آقا فرشاد با سلام من هم این خودرو را ثبت نام کردم میخواستم بدونم آیا ازاین ماشین راضی هستین یا خیر؟
1395/9/19
سلام دوستان من خریدم ماشینه خوبیه ولی میخام بفروشم ۱۶۰خریدم ۱۲۰نمیخرن چکار کنم در ضمن بردم سرویس کنم نمایندگی مرکزی ماشینو برا گارانتی فهمیدم ماشینو از گارانتی خارج میکنن پوله ازافی بگیرن چه کنم
1396/12/16
این خودرو اصلا شرایط فروش قبل رو نداره و بسیار زیاد فروشش پر رونقه مخصوصا دست دومش...
mg 6 هم همینطور....
و بسی لذت بخشه رانندگی...
1398/1/12
یکی از ماشین های پر قدرت و پر شتاب ایران هست موتور تور بو شارژ 217 اسبی کم نیست شتاب وحشتناکی داره عالیه
1398/11/6
من فعل حاضر ام جی جی اس دارم قبل از جی اس سانتافه 2015 داشتم و قبل از سانتافه تویوتا راو4 داشتم بدون در نظر گرفتن طرفداری میخوام تجربه ای که از این 3 ماشین داشتم رو بگم تویوتا راو 4 شتاب تسبتا خوبی داره حدود 10 ثانیه صندلیهاش یکم خشکه وسیستم تعلیق نستا خشکی داره و هروقت توی دست انداز بزرگی می افتاد از چرخ عقبش صدای وحشتناکی می اومد و صدای موتور داخل کابین کاملا احساس میشد بعد از 60هزار تا کارکرد سانروف ماشین صدای چق چق می اومد و صدای فن مانیتور نیز اذیت میکرد ماشین و فروختم بعد سانتافه خریدم سانتافه ماشین جادار با امکانات بیشتر نسبت به راو4 ولی کیفیت پایینتر و موقع رانندگی صدای قریچ قوروچ از کابین وموتور خیلی ضعیفی که اصلا برای این ماشین طراحی نشده بود شتابش حدود 14 ثانیه مجبور شدم سانتافه رو بفروشم بعد رفتم ام جی جی اس و خریدم ام جی جی اس شاهکاره از همه لحاظ هندلینگ عالی شتاب فوق العاده حدود8 ثانیه راحتی بسیار عالی موتور بیصدا بهترین لذت رانندگی رو توی ماشینهای شاسی بلند بعد از بی ام و و لکسوس داره و چون تعداد کمی وارد کشور شده و صفر کیلومتر نداره بخوبی در این گرونی روی این ماشین قیمت گذاری بصورت صحیح انجام نگرفته ویک مزیت برای اونهایی که با قیمت پایین ماشینی با کیفیت بالای 1میلیاردی میخوان استفاده کنن و پیشنهاد میکنم.