موضوعات داغ

بنز بهتر است یا بی ام و؟ مقایسه E250 و 528i

13 آبان 1394

نوشته: محسن آل طه

عکس: بامداد صفائیان

بعضی از مواقع در زندگی تصمیم گیری بر سر یک دوراهی کار سختی است. هر طرف مزیت ها و معایبی دارد و به هر سو که برویم برای خود داستانی جداگانه دارد. هر سو نیز از طرفداران پر و پا قرصی بهره می برند و هر چند وقت یک بار هم جنگی در تقاطع این دو راهی بین آنها بوجود می آید. حتی گاهی اوقات چنان این تصمیم گیری کار دشواری است که بسیاری ماه ها از رفتن به یکسو عاجزند و قدرت تصمیم گیری ندارند. به قول شاعر فاطمه سادات هاشمی:

پای ماندن، راه رفتن در دو راهی مانده ام

مانده ام من پیش کوه و چون به کاهی مانده ام

در شبانگاهان دلم ناگاه یادت کرده است

بی تو در این وقت شب در بی پناهی مانده ام

داستان من و عکاس تیم خودروبانک هم همین بود. من عاشق بی ام و و بامداد هم از طرفداران آتشین مرسدس بنز. در مسیر حرکت به سمت محل آزمایش و عکاسی، ما دو نفر بر سر اینکه بی ام و سری 5 بهتر است یا مرسدس بنز کلاس E جنگی سخت داشتیم و در لحظاتی کار به تهدید هم می رسید و به ازای هر مزیتی که یکی وسط می گذاشت و با آن به حریفش حمله می کرد، دیگری نیز همان مزیت را با کمی سس اضافه(!) به عنوان دفاع به میان می آورد و کار را به تساوی می کشاند! البته این جنگ را قبلاً بر سر موضوعات دیگری مانند تقابل گوشی های آیفون و سامسونگ نیز تجربه کرده بودیم!

حدود 1 ماه بود که در تلاش بودیم تا بتوانیم این دو آلمانی را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا یکبار برای همیشه مشخص شود که بالاخره بنز بهتر است یا بی ام و؟ تا اینکه چندی پیش این فرصت بوجود آمد و در صبح آدینه ای زیبا همگی به سمت محل عکاسی حرکت کردیم. در طول مسیر و در حین دعواهای همیشگی در خودروی خودمان، دو رقیب آلمانی جلوی چشمان ما کمی برای هم شاخ و شانه هم می کشیدند و با شتاب گیری های ناگهانی و غرش توربوها، برای لحظاتی ما را مبهوت کرده و سپس بر آتش جنگ ما می افزودند.

درست است که دست به قلم شدن من و مقایسه دو خودرو به عنوان کسی که عاشق یک طرف بود، کار اشتباهی است، اما قبل از شروع آزمایش، تمامی تعلقات و این کل کل های دوستانه را کنار گذاشته و عادلانه این رقابت را استارت زدیم. البته این را خوب می دانم که اگر کمی از راه حقیقت کج روم و طرفداری بی منطقی از سری 5 کنم، مطمئناً یک مرسدس بنز به همراه عکاس تیم جلوی درب منزل منتظرم خواهند بود!

الماس اشتوتگارتی در مقابل گردباد باواریایی

ابتدا از فرزند اشتوتگارت شروع می کنیم. قطعاً مرسدس بنز کلاس E یکی از خوش قیافه ترین بنزهایی است که تا به حال ساخته شده است. البته بسیاری از علاقه مندان دو آتشه مرسدس بنز از این فیس لیفت کلاس E خوششان نیامد و بر این عقیده بودند که آن ابهت نسل 221 را ندارد ولی میزان فروشش در داخل مشخص کرد که از مقبولیت خوبی بهره می برد و توانسته خود را به خوبی در بازار مطرح کند. اگر به طراحی این کلاس شک دارید، فقط کافیست از جلو به این خودرو نگاهی بیندازید تا چراغ های مخصوص روز آن، که همانند جواهرهایی درخشان در آن جایگذاری شده اند را ببینید تا متوجه شوید که همانند تمامی محصولات این شرکت، ظرافت و دقت بکار رفته در ساخت آن سرمشق دیگر رقبا خواهد بود.

در جبهه مقابل سری 5 قرار دارد که با اتاق F10 از سال 2010 به بازار آمده و چراغ های جلوی آن که به چشمان فرشته معروف شده اند بیانگر عصبانیت این سری و جدی بودن آن در هر رقابتی است به طوریکه گویا قصد دارد رقیب خود را یکجا ببلعد!

معمولاً طراحی این سری از بی ام و همیشه توانسته نظر طرفداران را به سوی خود جلب کند و حقیقتاً بی ام و همیشه توانسته خودروهای جذاب و اسپرت را به خوبی طراحی کند. شاید تفاوت مرسدس بنز کلاس E و بی ام و سری 5 را باید اینطور بیان کنیم که در کلاس E مرسدس خودرویی شکیل و شیک را طراحی کرده که کمی در آن روح اسپرت را نیز دمیده است، اما در سری 5 اوضاع کاملاً برعکس است و ابتدا بی ام و خودرویی اسپرت را طراحی کرده و در عین حال کمی به شیک و شکیل بودن هم توجهی داشته است.

اگر در بازار داخل کمی به عقب برویم، ابتدا مرسدس کلاس E در مدل E200 عرضه شده بود که از نظر ظاهری همانند دیگر مدل های این کلاس است و در مقابل آن، سری 5 در مدل 520 عرضه شده بود. اما با ورود لشکر 528 از سری 5 و غرق شدن نمایشگاه ها در موج سهمگین این مدل، مرسدس به چاره اندیشی فرو رفت و به سرعت مدل E250 را به بازار تزریق کرد. مدلی که از نظر پیشرانه نسخه ای بسیار قدرتمندتر از E200 است و به راحتی رضایت راننده را جلب می کند.

مدل E250 به پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری مجهز شده که می تواند به کمک توربوشارژها حداکثر 211 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. اما در مقابل سری 5 با مدل 528 قرار دارد که اگرچه آن هم به پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری مشخص شده ولی به کمک توربوشارژ و بوست بیشتری که دارد می تواند حداکثر 245 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه را تولید کند. پس تا اینجا و بر روی کاغذ سری 5 به لطف توربوهای قدرتمندتری که دارد برگ برنده را در دست دارد ولی آیا در عمل هم به همین صورت است؟ در ادامه درگی را برگزار کردیم که این برتری را در عمل نیز تست کنیم پس کماکان با ما همراه باشید.

این اسب های آلمانی در سری 5 به گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک ZF منتقل می شوند و در کلاس E مستقیماً وارد گیربکس 7 سرعته 7G-Tronic Plus می شود و خوشبختانه در هر دو خودرو دیفرانسیل عقب وظیفه مهار کردن نیروهای این اسب های سرکش هستند. البته در قسمت تجربه رانندگی سعی کردیم از این قابلیت خودروها استفاده کرده و کمی با آنها شوخی کنیم!

تجربه رانندگی

شاید لیست کردن تجهیزات و امکانات نصب شده روی این دو آلمانی معروف و مشهور وقت تلف کردن باشد و مطمئن باشید هر دو از جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات رفاهی و امنیتی برخوردار هستند. لذا بدون مکث کلیدها را از صاحبان هر خودرو گرفته و پشت فرمان هر یک می نشینم تا در مقام مقایسه هر یک را بسنجم.

ابتدا به همراه سعید (صاحب کلاس E) وارد مرسدس بنز می شوم و مطمئناً مانند تمام کسانی که ابتدا وارد این خودرو می شوند، چند ثانیه ای مجذوب ساعت زیبای وسط کنسول می شوم بطوریکه این اتفاق چند بار دیگر تا آخر تست تکرار شد که گویا سحری در آن نهفته شده است. وقتی کمربند را می بندم به صورت خودکار خودش جمع می شود و راننده را تا رسیدن به نقطه مناسب به صندلی فشار می دهد تا به شما گوشزد کند که اینجا همه چیز را ما کنترل می کنیم و شما فقط لذت ببرید!

خودرو را استارت زده و در زمانی که قصد دارم خودرو را در حالت D قرار دهم برای دومین بار غافلگیر می شوم که در کنسول میانی برخلاف تمامی خودروهای بازار، از دسته دنده خبری نیست و مثل کادیلاک های کلاسیک، دسته دنده ای کاملاً ارگونومیک در کنار و پشت غربیلک فرمان قرار دارد اما استفاده کردن از آن همانند خودروهای بازار بسیار ساده و آسان است.

شروع به حرکت می کنیم و هیچ سر و صدایی داخل کابین نمی آید. گویا در گهواره ای آرام نشسته و فقط از نگاه کردن به مناظر اطرافمان استفاده می کنیم. فرمان پذیری مرسدس بنز کلاس E عالی است و حس یک خودروی شکیل و با وقار را به خوبی در راننده القا می کند. در مواقع شتاب گیری و مانور این خودرو به خوبی عکس العمل نشان می دهد اما طوری است که به شما احساس و هیجانی تزریق نمی کند که بخواهید مکرر با آن شتاب گیری داشته باشید و به قول معروف لایی بکشید(!) ولی در عوض شما را تشویق می کند که مثل یک فرد با کلاس و آرام به آهستگی در خیابان حرکت کنید و از صدای موسیقی سیستم صوتی خود لذت ببرید.

بالاخره نوبت به سری 5 رسید. به همراه حسین (صاحب سری 5) و بدون معطلی خودرو را استارت زده و شروع به حرکت می کنم. البته کار با دسته دنده خوش استیل و جذاب iDrive بی ام و برای خود داستانی دارد و قبل از شروع حرکت باید کار کردن با آن را یاد بگیرید. وقتی داخل سری 5 هستید، احساس خفگی و تو رفتگی بیشتری نسبت به کلاس E دارید البته نه از نوع منفی و این موضوع تنها حس اسپرت بودن را به شما منتقل می کند و کمک می کند بتوانید مانور بهتری و کنترل بیشتری روی آن داشته باشید.

در موقعیت قرارگیری پشت فرمان سری 5، کمی از درپوش موتور نیز مشخص است که حالت و طراحی عضلانی آن شما را ترغیب می کند تا اسب های داخل آن را بیش از پیش برای تاخت و تاز شلاق بزنید.

درگ

جدا از جذابیت هایی که یک درگ به خودی خود دارد، اما این رقابت باعث می شود در یک فاکتور مشخص شود که قدرت موتور، عملکرد گیربکس و تمامی تجهیزات دیگر در نهایت چه عملکردی دارند و یقیناً این نتیجه یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورها لااقل برای بسیاری از جوانان محسوب می شود. لذا ما هم دست روی دست نگذاشته و این دو را در کنار هم قرار داده تا در مسیری تقریباً 400 متری یک درگ برگزار کنیم تا متوجه شویم بالاخره موتور 2 لیتری توربوی بنز بهتر است یا 2 لیتری توربوی بی ام و؟

البته قبل از شروع این درگ نفس گیر، هر طرف از آلمانی ها شروع به رجزخوانی کرده و با حرکت های دونات و کمی دریف، سعی کردند قدرت خودروی خود را به رخ حریف کشیده و برای آن خودنمایی کنند. برای اینکار لازم بود که سیستم های کنترلی مثل ESP خاموش شود و نوع رانندگی به قدرتمندترین حالت تبدیل شود که در بی ام و با ورود به حالت Sport+ پشت صفحه نمایش قرمز رنگ شده و نشان می دهد که از ابتدا منتظر چنین لحظه ای از مقایسه بود.

با اتمام این رجزخوانی سنگین و دود کردن تایرهای خوش خط و خال، هر دو به آرامی در کنار هم ایستاده و درگ شروع شد.

نتیجه جالب بود. از همان ابتدا بی ام و قدرت و عملکرد فوق العاده گیربکسش را به رخ هموطنی خود کشید و به یاری بوست خوب توربوها برتری خود را ثابت کرد. این اختلاف تا آنجایی پیش رفت که در انتهای مسیر حدود 3 طول یک خودرو برتری برای باواریایی ها بود و برای اینکه شک و شبهه ای در میان نباشد، این درگ را دو مرتبه و با راننده های متفاوت انجام دادیم و نتیجه مشابهی بدست آمد.

بالاخره بنز بهتر است یا بی ام و؟

در انتها باید گفت که این سوال از اول اشتباه است. درست است که بی ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E در یک سگمنت و با قیمت هایی نزدیک به هم در بازار عرضه شده اند، اما از ریشه این دو برای هدفی جداگانه و با فلسفه ای متفاوت طراحی و ساخته شده اند. در یک طرف مرسدس بنز قرار دارد که در این کلاس خودرویی کاملاً لوکس با لیستی از امکانات فوق العاده مدرن و با پیشرانه ای خوب را طراحی کرده که برای سنین بالا و برای افرادی است که عاشق این برند هستند و قصد دارند در حین رانندگی با صلابت خود از کابینی لوکس و حرکت آرام و متین خود لذت ببرند.

در مقابل سری 5 وجود دارد که از همان ابتدا تکلیف را مشخص کرده و اعلام کرده که شما در یک خودروی اسپرت نشسته اید و نوع تعویض دنده ها، عملکرد پیشرانه و فرمان سه پره زیبای M این آلمانی همگی این هدف را تصدیق می کنند و مطمئناً راننده جوان و عاشق خود را راضی نگه خواهد داشت.

لذا به نظر می رسد که تصمیم بر سر این دو راهی کماکان پاسخی نامشخص دارد و بر اساس هر سلیقه و فردی، هر کدام می توانند گزینه ای بسیار رضایت بخش و عالی باشند. به قول خیام (البته با کمی تغییر):

قومی متفکرند اندر ره دین

قومی به گمان فتاده در راه یقین

میترسم از آنکه بانگ آید روزی

که ای بی خبران راه هم آن است و هم این!

در انتها جا دارد از حضور و همکاری آقایان حسین موسوی و سعید پرهیزکار برای تهیه و تست این مقاله توسط سایت خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

118 عکس

نظرات کاربران

105 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/13
سلام ، با تشکر عالی بود ++++

آقای آل طه حس شاعرانه هم داشتی رو نکردی داداش ؟!!

واقعیت اینه هر دو برند جز خوب های صنعت خودروسازی دنیا هستند و شاید مقایسه اونها با هم مثل کل کل دربی استقلال و پرسپولیس باشه !!

بشخصه بنز را ترجیح میدم چون آرامش کابین بنز واقعا کم نظیره و یک خودروی عالی برای خانواده و مسافرته من چند وقت قبل C200 سوار شدم و هنوز در حیرت سکوت کابین ، راحتی و طراحی اون هستم .

خودروبانک روز به روز داره بهتر میشه ، موفق باشید .
1394/8/13
هييييي واااااااااي!!!!!😥
1394/8/13
Merc az shoma.
1394/8/13
مقاله و شعرها + عکس ها واقعاً عالی بودن
خیلی تست خوبی بود البته منم با نویسنده موافقم و قطعاً سری 5 رو بر میدارم (برخلاف پدرم که میگه فقط بنز)
1394/8/13
به عنوان یه جوون عشق ماشین بدون هیچ شک و تردیدی انتخابم سری5
1394/8/13
دمتون گرم عالی بود...من خودم بنز E350 2011 بیششتر دوست دارم اتاق با ابهت تری داره
1394/8/13
سوای مسائلی که تو مقاله بررسی شد...
بنز E250 بیشتر واسه آدمای میانسال میخورره...در مقابل بی ام و 528 اسپرت تر و خشن تر هستش، در نتیجه جوان پسند تر...
البته اگه 528 با بنز C200 2015 مقایسه میشد، احتمال زیاد طراحی داخلی فوق العاده c200 جدید آدم و اغوا میکرد.
1394/8/15
حرفتون درست ولی 528 رو نمیشه با c200 مقایسه کرد چون کلاسشون یکی نیست
c200 باید با سری3 مقایسه بشه
1394/8/13

من وقتي سنم پايين تَر بود خدا خدا مي كردم زوتر بزرگ شم برم سر كار و تمام پولم و بدم بابت ماشين عشق بي نهايت شديدي به خودرو داشتم،..اما هرچي بزرگتر شدم اين علاقم نسبت به خودرو كم شد و دلايل زير باعث اين اتفاق شد...
١)عدم وجود سوخت مناسب براي خودروهاي گران قيمّت كه با گذشت زمان واقعا اين سوخت افتضاح ما صدمات شديدي به اين جور خودروها وارد مي كنه
٢)كيفيت بي نهايت بد اسفالت هاي شهري و جاده اي
٣)وجود قطعات تقلبي و دزد بإزاري كه نه تنها توي تعميرگاه هاي ازاد بلكه توي نمايندگي هاي خودرو ها وجود داره و اگه خدايي نكرده ماشينت خراب بشه جرّأت نداري از بالا سر ماشينت تكون بخوري اگه ١ساعت بري و برگردي يا قطعه أصل و با كيفيت ماشينتو باز كردن يا با گرفتن پول قطعه أصل قطعه تقلبي بستن رو ماشينت اگه ماشينت ١هفته قرار باشه تو تعميرگاه بخوابه بايد تمام وقتتو بزاري و بالا سر ماشينت وايسي...حتي شايد مجبور شي شبام كنارش بخوابي:))))))))
٤)تو اين شرايط اقتصادي بد جامعه اگه سوار ماشيناي مدل بالا بشي همه با نگاه نفرت انگيز و كينه اي بهت نگا مي كنن انگار دزدي كردي يا مال اونارو خوردي ....وقتي ماشين به اين خوشگلي و شيكي مي خري اما مي ترسي ١ساعت بغل خيابون پاركش كني به خاطر يه سري آدم...... كه ميان روي ماشين خط مي ندازن اينشو مي زنن يا از اين دست كارا كه فقط نشأت گرفته از يه كينه ذاتيه....واقعا همش دلهره و استرسشو بايد داشته باشي يا حتي توي خيابون در حين رانندگي بايد مواظب باشي كسي از روي لجش جلو يا عقب ماشينتو نزنه....
و در اخر اگه توي ايران زندگي نمي كردم بدون شك بنز رو مي خريدم و قطعا همون راهي كه توي بچگيم دوست داشتم ادامه بدم رو ادامه مي دادم
به اميد روزي كه نه تنها خودرو با قيمّت جهاني بخريم بلكه از اون مهمتر فرهنگمون هم روز به روز بهتر شه....
1394/8/13
یعنی قیمت اصلا واسه شما مهم نیست ؟
1)صدمه ای که سوخت به خودرو میزنه قابل توجه نیست و قابل حل هستش (مکمل خوب... )
2)کیفیت بد آسفالت با کمی مراعات ، دقت و حوصله کمرنگ میشه
3)کسی که 500 میلیون واسه مرسدس هزینه میکنه ، واسه ماشین و پولش ارزش قائل میشه میبرتش یه تعمیرگاه شناخته شده و معتبر هرچند با هزینه بیشتر ولی با اطمینان ( مردم الان میخوان ارزون ترین تعمیرگاه برن بهترین خدمات رو هم بگیرن )
4)کسی که ماشین با این قیمت میخره در محلی زندگی و کار میکنه که مردمش در این حد بی فرهنگ نباشن.

در مجموع به نظر من علاقه به خودرو ربطی به این مسایل نداره .شاید این عوامل باعث بشن خرید انجام نشه اما علاقه بحثش جداست .
1394/8/14
عزیز من؛ نمی شه به خاطر ترس از هزینه و ترس از آدم های بی جنبه و ترس از خراب شدن ماشین، آرزو رو به گور ببری. باید زندگی کرد. این ترس ها هم بیشتر از اینکه واقعیت داشته باشن توجیه ان. کسی که 400 - 500 میلیون پول ماشین می ده می دونه که ماشین کالای مصرفیه. اگه پنج سال نگه اش داره دیگه چیزی ازش نمی مونه. قرار نیست مثل کسی که پراید سواره فکر کنه. البته منظورم بی احترامی به کسی که پراید سوار می شه نیست اما اون آدم توی شرایطی گیر افتاده که ناچاره اونجوری فکر کنه.
اگه تعرفه نباشه، این ماشین ها 120 تا 150 تومن باید باشن نه این قیمتی که هست.
لعنت به باعث و بانی اش که خون ملت رو تو شیشه کرده.
1399/3/11
مردم؟!آخه مرررردم؟!خب کاری نداره میخوای رضایت مردم رو جلب کنی؟! برو پراید سوار شو و پول خونه و ماشینتو بین مردم تقسیم کن ! اصلا برو نا.م.وستو به جوونا بده تا بیشتر احساس لذت و رضایت کنن !! خودتم ترجیحا نوکری‌شونو کن تا همیشه بگن عجب مرد خوبی ‌به به باشرف و حامی و کار راه بنداز ک تا توی جمع میای همه برات صلو.ات بفرستن ! آخه احم.ق جان شما بالاخره میخوای برا خودت زندگی کنی یا مردم؟! اگ سر احترام باشه مردم تا کمر خم میشن واست وقتی ببینن پولداری احترامی ک بت میذارن و حامیانت صد برابر میشه.بذار دوتا حسودم بگن عجب آدم بدیه بنز سواره😢بخاطر حرف تاکید میکنم حرف دوتا حسود میخوای قید زندگی خوبو بزنی؟! خاک
1394/8/13
سلام . با تشکر از سایت بسیار خوبتون
من به شخصه بی ام دبلیو 528 رو انتخاب میکنم
1394/8/13
باید اقراق کرد که هزینه نگهداری و اصطحلاک بنز خیلی کمتر از بی ام و هست و از لحاظ زیبایی و امکانات تقریبا برابر هستن ولی یه حسی همیشه میگه بنز
1394/8/15
باید این رو هم اقرار کرد که مخاطب و کاربرد این دو هم متفاوت هست. بنز رو تو ایران به عنوان خودرو لوکس و برای افراد میانسال میشناسن و بی ام دبلیو رو به عنوان اسپرت و برای جوانان تجویز میکنن. وگرنه تو آلمان که فرهنگ رانندگی و نگهداری در سطح بالایی قرار داره بی ام دبلیو اصلاْ پرخرج و با استهلاک نیست و خودروها بدون هیچ دردسری تا ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار کیلومتر کار میکنن. درباره هزینه نگهداری هم بگم که همین چند وقت پیش مجله اتوبیلد آلمان ایکس ۵ رو با فولکس توارگ مقایسه کرده بود و جالب این که بطور کلی هزینه نگهداری ایکس ۵ که خیلی لوکس تر و اسپرت تر از توارگ هست رو ۲۰ درصد پایین تر از توارگ تخمین زده بودن.
1394/8/13
همتون مشتی هسین ایول مثل همیشه
1394/8/13
tarahie birooni va dakhele benz kheyli modern tar va zibatar hastesh
1394/8/13
زنده باد و زنده باد و هزاران زنده باد بر آقای دینامیک بی ام و!!!
1394/8/13
واااقعا چقد ما از دنیا عقبیم
1394/8/14
دقيقا حرف شما درسته متاسفانه اختلافات طبقاتي شديد در جامعه أين مشكلات رأي به وجود اورده
1394/8/14
بازم بنز یه چیز دیگس! اصلا عاشق وقار و سنگینی این ماشینم! مخصوصا سری E با اون دی لایتاش واقعا فوق العادس!
Bmw صندوقشم چقدر تنگ و کوچیکه! هیکلش خیلی گنده تر از این حرفاس! ولی ماشاالله بنز صندوقش دریاس!
یه چیز دیگه ما یه سری 3 E90 چند وقت پیشا داشتیم میخریدیم صندوقشو باز کردم دیدم چرخ زاپاس همینجوری وسط صندوقه! گفتم چرا اینجاس گفت که BMW زاپاس نداره اینم خودم خریدم گذاشتم صندوق!!!! 528 هم همینطوره؟ اون گرده چیه وسط صندوقش؟!!
1398/6/2
این جور ماشینا برای کسایی هستن که درست و حسابی از ماشین نگهداری می کنن (علاوه بر کیفیت فوق العاده ی ماشین ها). لاستیک زاپاس دیگه خزه. واسه پراید و تیبا و ایناس که لقبشون ارابه ی مرگه و ۱۵۰ تا رو بزور میرن. ماشینی که ۲۵۰ تا محدود شدش بود لاستیکاشم به اون گرونی بود برندش هم واسه کیفیت معروف بود نیازی به این چیزا نداره. همون جریان سامسونگ و HTCهستش که از باز نشدن پشت گوشی ها شکایت شده بود و گفته بودن بخاطر کیفیت باطریشونه. بنز لوکس و فوق العادس و بی ام و چیزی میان ابهت و لاکچری و اسپورت بودنه. هردو فوق العادن و مقایسشون معنی نداره.
1398/10/5
هر دوتا عالین. یکی از اون یکی بهتر... ماشاالله بنز صندوقش دریاس.... شما اگه از آدمایی هستی که تو ماشین اسپرت دنبال صندوق عقب دریا میگردی من دیگه حرفی باهات ندارم ... از یه طرف ظرافت بنز و از طرف دیگه وقار و متانت بی ام و .... ماشاالله بنز یه چیز دیگس... انگار داریم پراید و پیکان رو با پورشه و مازراتی مقایسه میکنیم😂
1394/8/14
اول بگم جای لکسس خالی بود.
عاشق اوبوهت بنز هستم.من به شخصه بنز رو بر میدارم چون خیلی اهل جوون بازی با ماشین نیستم.بیشتر برام وقار ماشین مهمه.البته نه توی آفرود :)))))
بنز رو دوست دارم چون همه جوره توی هر کلاسی همه فن حریفه.از یونیماگ برای آفرود بگیر تا g63 و gclass suv و...تا انواع کامیون و کشنده و تریلی و اینگونه ماشین آلات تا لوکس بودن ماشین هاش و سلطنتی بودنشون مثل میباخ و اسپورت بودنشون مثل sls یا slk و...
کلا ماشین مردی هست و سوسول نیست .من بنز رو انتخاب میکنم.ولی بازم میگم جای لکسس خالی بود.نمیدونم چه مدلی از لکسس دقیقا رقیب e کلاس و سری5 هست.gs یا ls یا...
ولی خیلی جای لکسس خالی بود.با این که این دعوای خانوادگی هست و نباید دخالت کنه :)
ولی خب توی ایران لکسس فکر میکنم به صرفه تر باشه
با تشکر از خودروبانک عالی بود
1398/10/5
از همون اوبوهت گفتنت معلومه اطلاعاتی نداری همینطوری میگی بنز بنز بنز... هردو تا ماشیت عالین
1394/8/14
كاى بى خبران، راه نه آن است و نه اين

راه حقيقى ، راه لكسس است، 👍👍😄😄😉
1394/12/4
اگه پول بنز داشتی هم می‌گفتی؟
بنز آلمانی لکسوس ژاپنی تازه وارد که هنوز هم به پای بنز هم نرسیده
1394/8/14
در این که بهترین صنعت خودرو سازی جهان برای آلمان هست هیچ شکی نیست....ولی با توجه به اوضاع سوخت و....خرید لکسس منطقی تر هست.ولی خب جذابیت و لذت رانندگی با مرسدس و ب ام و نداره
1394/8/14
Lexus es
کیفیت بهتر
قیمت کمتر
هزینه نگهداری کمتر
عمربیشتر
بازار بهتر در امریکا
1394/8/15
عالی بود
عکسای آقای صفاییان هم مثل همیشه توپ بود فقط اینکه سایز عکسا کوچیکه
سایت موقع آپلود کوچیک میکنه؟
چون این عکسای زیبا با این کیفیت اگه تو سایز بزرگتر مثلا سایز والپیپر دسکتاپ بود خیلی بهتر میشد
1394/8/17
مرسی خیلی خوب و عالی بود . اگه میشه مقایسه بی ام و x4وآئودیq5 رو هم بگذارید
1394/8/18
سلام
فکر می کنم ربطی به سن و سال نداره خیلی ها هستن سننشون بالاست ولی خودشونو جوان احساس می کنند و دنبال ماشین سفت و سخت اسپورت هستن می رن دنبال بی ام و بعضیها می رن دنبال بنز یا یه مارکه دیگه. قیمت این خودروها چند برابره ارزش مادی خانه ماست ولی باعث نمی شه نسبت به خودروهای دیگران مخصوصا اینگونه خودروها با کینه ورزی و پخالت بر خورد کنیم. در کشور ما بیشترین ملاک خرید داشتن سند روف، ال سی دی بزرگ ، رینک و مارکه. کسی به رتبه امنیتی در تصادف از جلو ،طرفین، سر نشینان مخصوصا کودکان نداره، کسی نمی پرسه نحوه عمل کرد در پیچها، عملکرد فرمان ، مقدار الایندگی ، مقدار مصرف و.... نداره.من نه قیافه دارم نه پول، نه قیافه مهمه نه پول. مهم اخلاقه، اونم من ندارم.خوش به حال دوستانی که هم قیافه دارن هم پول هم اخلاق و هم ماشین خوب.
خوش باشید.
1394/8/18
با عرض سلام و خسته نباشید
از زحمات شما در تهیه این مطالب برای دوست داران خودرو
می خواستم به یه نکته اشاره کنم
که ذکر شعری که در آخر متن آمده با موضوع ارتباط نداره ولی بقیه مطالب بسیار عالیه.
1394/8/19
بنز سلطان هر چی ماشینه بنز همه چیزه حرف نداره ب خدا
1394/8/25
من خودم مزدا 3 نیو دارم روزی بخوام بغروشمش مطمینا بنز میخرم
1394/8/26
به نظر شما داخل بی ام دبلیو اسپرته ؟ اگر قراره به این بگیم اسپرت پس به ماشینایی مثل پورشه یا مازاراتی باید چه گفت ؟ به نظره من بی ام دبلیو همیشه ماشین اقتصادی بوده که دوست داره لاکچری باشه تا اسپرت ولی نصبت به بنز یه سر و گردن پایینتره . شما باید اسپرت بنز رو با اسپرت BMW مقایسه کنید مثلا مثل AMG GT به نظر من این دو ماشین اسپرت نیستن و میشه بنز رو خیلی لاکچری تر و بهتر از بی ام و مقایسه کرد
1394/8/27
خدمت شما عرض کنم که بی ام و در همه ی رده ها دارای نماینده هایی است که هرکدام به نوعی اسطوره اند و حرف های زیادی برای گفتن دارند برای نمونه به سری سه اشاره می کنم که در سال 2014 برای چندمین سال پیاپی پرفروش ترین خودرو لوکس دنیا شناخته و معرفی شد.و اما در مورد پورشه که به نهایت مهندسی خودرو های اسپرت شهرت دارد حرفتان درست است و در مورد مازراتی سخت اشتباه می کنید زیرا این برند همیشه به لوکس و اشرافی بودن در بین مردم شهرت داشته و کمتر کسی مازراتی را به عنوان یک اسپرت کار می شناسد مگر در بعضی مدل های خاص و سخن آخر این که بی ام و یک سروگردن پایین تره و بنز لاکچری تر هست صرفا یک سری الفاظ توصیفی بوده و فاقد ارزش علمی است اگر دلیل قانع کننده و فنی برای فرمایشاتتان دارید آن را مطرح کنید.سپاس
1394/8/30
ماشین فقط bmw .
خیلی ممنون از سایت خوب شما
1394/9/1
سلام،ممنون از زحماتتون،امّا توي اين كلاس بنظره من BMWواقعاً قويتر كاركرده هم از نظر قدرتو شتابگيري و هم آپشناي بخصوص مثه اتوپارك تو نسخه هاي فول،امّا ي رده بالاتر منcls500رو ب سري٦ ترجيح ميدم
1394/10/29
سلام خدمت شما دوستان عزیز من یه پسر 12 ساله هستم و عاشق ماشین حالا بگذریم طبق گفته ی خود شرک بنز دوستاران این خودرو با لای 40 سال هستند و این نشان میده این ماشین لوکس برای افرادی هست که دنبال ماشینی لوکس و اشرافی هستند به نظر من نمیتونیم بگیم کدوم ماشین بهتره چون اصلا این دو ماشین بهم نمیخورن مثلا بی ام دبلیو ماشین ی جون پسند و اسپرت هست ولی بنز ماشین که برای خانواده است بهتر بگم بی ام وه برای دور دور های شبانه و بنز برای مسافرت با خانواده
1394/11/26
منم 14سالمه و عشق ماشینم
خودمون مگان داریم ومن مگان رو از همه لحاظ دوست دارم
من بی ام و رو انتخاب میکنم چون واقعا با وقار و با قدرته که توی دریفت هم دیدیم که بنز کمی دریفت زدن سختش بود
حرف شما هم کاملا درست بود بی ام و اسپرته و بنز خانوادگی
1394/11/12
هیچ چیز جایه یه بی ام دبلیو رو بگیره ولی اگر قرار باشه بنز و به بی ام وه ترجیح بدم فقط یه مدل اونم s500 هست که کاملترین ماشین دنیاست .
1394/11/26
بی ام و واقعا عالی تر و کامل تر و با قدرت تر بود که توی دریفت هم دیدیم که بنز دریفت زدن کمی سختش بود
ممنون از خودرو بانک عزیز
1394/12/11
به نظرمن BMWاز بنز بهتر است.چون سرعت زيادي داردو امنيت بيشتري،قيمت كمتري و...دارد.بي ام وه شامل همه چيز است.
1395/1/16
اقایی که داری میگی سری 5 اسپرت نیست معلومه چون یه سدان نیمه لوکس و پر بازده ولی نسبت به بنز سری E گفته شده ولی بازم یه رگه و زمینه اسپرت تو این ماشین طراحی شده که محشره.و در اخر طبق برسی این مقاله و مقالات دیگر bmw در اکثر کلاس ها برنده شده پس لطفا نظرات بی منطق و هوادارانه ندید.
1395/2/12
سلام من بین این دو ماشین بی ام و را ترجیح میدم چون اسپرت تره . ی سوال هم داشتم ما سانتافه جدید داریم ولی میخوایم بفروشیمش چون سر سرعتیگر و چاله ها تو خیابون خیلی اذیت میکنه میخواستم بدونم بی ام و هم سر سرعت گیر اذیت میکنه اخه ما میخوایم بی ام و 528 بخریم
1395/4/4
آقا مهدی خودروهای لوکسی چون بی ام و خودشون تنظیم ارتفاع دارن بی ام و گزینه خوبی هست برای خرید
1395/4/11
مهدی خیالت راحت باشه از بابت BMW هیج مشکلی نداره حتی مشکل سرعت گیر ندارد
1395/2/16
خودتونو اذیت نکنین هم بنز خوبه هم بی ام و
بی ام و برای مجرداست بنز هم برای متاهل البته استثنا هم زیاده
ولی بنظرم بنز امنیتی تره
1395/2/24
٥٢٨ بايد با E300 مقايسه ميشد
1395/3/23
سلام دوستان درسته که E250 و528 هر دو چهار سیلندر هستن ولی از نظر کارشناسی 528 رو با E350 مقایسه می کنند من این ماشین رو به مدت 4 سال داشتم و رازی بودم خرج کلاس E خیلی کمتر از بی ام و است بخاطر این که این ماشین خراب به شو نیست خیلی کم پیش میاد نیاز به تعمیر داشته باشه. در ضمن اگه بنز می خرید چهار سیلندر نگیرید چون بدنه ماشین بنز سنگینه . بهترین سری E .E350 و اگه کلاس S رو دوست دارید S500 رو انتخاب کنید ولی خیلی خرجش بالاست
1395/3/28
بنز بهترین ماشین و بهترین برند و زیاترین خودرو دنیا هست.دوستانی که عشق اسپرت بودنو دارن تو گوگل بنز اس ال ار رو جستجو کنن بنز چه کامیون و چه سواریش بی رقیبه the benz , the king of the road &high line
1395/4/1
بنز بیشتر جنبه ی لوکس و مجلسی و خانوتدگی داره که بیشتر اسه افردا سن بالا مناسبه . بی ام و هم که جنبه ی اسپورت و مدرن بودن رو چه از نظر چهره یا موتور داره و بیشتر جوون پسند هست .بی دوتاشون اصلا جای قضاوت نیست .به قول یه ضرب المثل بنز بنز هست و بی ام و بی ام و هست.ولی از نظر من بی ام و کمی خوش هیکل و پرقدرت تره.
1395/4/11
سلام من آرش هستم من BMW سوار هستم من الان دو تا از مدل های BMW را دارم یکی مدل bmw m3 gtr اسپورت با طرح بینظیر خودم این یکی مدل 2016 اما من یک بار با این bmw m3 gtr وبنز S600 یکی دیگه مسابقه دادم من با اول شدم و بعد یک بار دیگه با یک نفر دیگه با بنز نفر قبلی مسابقه ولی این من bmw مدل 2016 بودم وبازم از بنز حریف بردم پس نتیجه گرفتیم کلن bmw بهتر از بنز است ممنون arash23
1396/6/15
سلام من هم بنز دارم هم بی ام و به نظر من نباید بی ام و و بنز رو حریف هم دونست چون بنز یه ماشین لوکس و شکیله که جنتل من ها سوارش میشن که هرجا نمی شه دیدش ولی بی ام و جوان پسندانس و کله شق به نظر میاد که دست هر کوچه بازاری میشه دیدش
1396/6/30
اول من که فکر نمیکنم اصلا ماشین داشته باشی چه برسه به بی ام دبلیو اونم دوتا،،،،، کسی که بنز و بی ام دبلیو داره مثل ما وقت اظهار نظر نداره و به فکر کسب و کار ه ،،،،،،، دوم اینکه اظهار نظرت برای اینکه کدوم ماشین بهتره دقیقا مثل پراید سوارها اونم از نوع جوادی هست ( منظورم همه کسانی که پراید دارن نیست )
1395/5/12
سلام و تشکر من سایت های زیادی رفتم اما این سایت بهترینش بود فقط جواب بدین که بر اساس قیمت ترمز سرعت 0تا100 و... کدوم بیشتر می ارزه؟؟ باتشکر ممنون.
1395/5/12
با توجه به ترمز و سرعت و قیمت و... به جز ماکسیما از این دو بهتر هست؟
1395/5/13
من هفت سال است bmw دارم و خیلی راضی هستم چون تنها ماشینی است که تو سرعت های بالا کنترل خیلی راحتی دارد و به راحتی سرعت میگیره
وسر گاز این ماشین 160 تاست از راحتیش دیگه هیچ حرفی برا گفتن نداره
1395/5/15
مانی جون اقامانی به شما بگم که من ب ام وه رو ترجیح میدم چون هم سرعت هم ترمز و.. بهتر داره و ماشین بهتر ماکسیما ندیدم به جز بنز و بی ام وه . زانتیا و مزدا3 صندوق دار هم خوبه ولی اگه میخای همون ماکسیما رو بخر.
1395/5/19
سلام من. 21ساله که فقط بی ام و باز بودم از موتور سنگینش نشستم. تا سبک ولی به نظر من بی.ام و خیلی از بنز بهتره بنز بعد یک مدت به صدا میوفته من الان یک بی ام و هست 10سال خریدم هنوز صداشو نمیفهم بعضی موقع ها استارت میزنم ماشین بی ام و سره
1395/10/14
داري ميگي٢١سالته //// چجوري ١٠ساله خريدي ////يعني١١سالگي ماشين خريدي
1396/3/3
میگه 21 سال هست که بی ام و سوار میشه ، نه اینکه 21 سالشه
1396/6/24
ببخشید ها من مرسدس S350مدل 2010 دارم از صفر دست خودم بوده هفت سال باهاش کار کردم تا حالا نشده که صدای ناجور بده توی این هفت سال بیشتر از یکی دوبار هم تعمیر گاه نرفته این حرفتون کاملا غلطه دوستانی که بنز دارن میدونن
1395/6/24
سلام خدمت دوستان،كسي بابت اينكه ميگن موتورهايي كه توربو چارجر دارن،با بنزين ايران سازگار نيست،اطلاعي داره؟مالك بنز اگر جواب بده،ممنون ميشم
1395/7/27
bmw noghrie aliiieeee
1395/8/15
با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز.
اول از همه از سایت بسیار خوب خودرو بانک تشکر می کنم.
در مورد اینکه بنز بهتره یا بی ام و باید بگم اگر از نظر سرعت و شتاب خواسته باشی یا آپشن داشتن ماشینت برات مهمه باید بگم بی ام و.
و یا اگر یه ماشین خاص و کم سر و صدا و کم هزینه خواسته باشی بازم بی ام و .
قیافه ی ماشین هم به سلیقه ی افراد بستگی داره که من بازم میگم بی ام و.
خلاصه بی ام و چه از نظر سرعت و شتاب، نرمی و آرامش، حس اسپرت بودن، داشتن آپشن، اقتصادی بودن و.............
از بنز بهتره.
1397/2/12
با سلام خدمت دوست عزیز
شک نکن بی ام و پر هزینه تره
اصلا این حرفو نزن
یکمی پرس و جو بکن اگه اطلاعات کافی نداری
1395/9/21
ضمن عرض سلام خدمت کلیه دوستان.فلسفه ساخت بنز و بی ام و کاملا متفاوت است رانندگی راحت و ایمن در بنز، رانندگی هیجانی و اسپرت در بی ام و شما زمانی میتونید قضاوت کنید که حداقل یکسال سوار هر کدوم از هر دو باشید توی تمام تحقیقات و تستهای خودرو دنیا کل موارد یک خودرو لحاظ میشه نه فقط به صرف یک درک...! البته در مورد این دو قول آلمانی نمیشه در دو خط توضیح داد اما تمام کارشناسان خودرو دنیا بهتر بودن مرسدس رو تایید میکنند
1397/2/12
احسنت برشما
بی ام و پرهزینه تره نسبت به بنز خرجش بیشتره
شما از افراد وارد و متخصص پرس و جو کنید بهتون میگه که بی ام و زیاد موقع فشار دوام نداره
کیفیت هم که فقط ستاره ی سه پر
خود باواریایی ها هم میدونن
1395/10/15
سلام ما الان 8 سال بی ام دبلیو 525داریم که الان تنها هشداری که میده کم نور بودن چراغ پارک سمت راستش . مهمراهش تازه یک سی ال اس 500 2009 خریدم همش الارم خرابی میده به نظر من bmw از همه نظر بهتر
1397/5/31
داداش اینو همه میدونن بنز و تویوتا کم خرجن و خرابیه کمی دارن حالا طرفداره بی ام و هستی دلیل بر این نیست که بخوای حرفه الکی بزنی بی ام و ماشیناش شاتون کوتاهن ماشینایه شاطون کوتاه پر شتاب ولی زود خراب میشن عوضش شاطون بلندا دیر شتاب میگیرن و دیر خراب میشن
1395/10/23
سلام ، ميخواستم بدونم كه مدل i528 از نظر فضاي مناسب برأي مثلا ٣ نفر در پشت چطوره؟ يا اندازه صندوق عقبش براي مسافرت به اندازه ٣ چمدان بزرگ هست؟
1395/12/4
واقعا مشخصه که مقایسه بی طرف بوده!!
رفیق من این گزارش رو ببری هر کشوری بهت پناهندگی میدن! آخه بی ام و ۵۲۸ ام پاور با بنز e200؟؟؟
اگه راست میگید بنز amg تست میکردید که شرایط برابر باشه!!
1396/3/28
سلام دوست عزیز این بنز e250 هستش این ماشین کیت amg هم داره
1396/12/13
مقایسه درستی بوده آون سری ۵ ام هست که باید با amg, مقایسه بشه همه این میدانند که بنز با بی ام وه قابل مقایسه نیست معلومه بی ام وه سر تره سری رولزرویس که بنزهم کلاسش نداره و تو همه چی بی ام وه سر تره
1395/12/12
خیلی مسخرس بی ام و ۵۲۸ با این قیمتش سرد کن صندلی نداره!!!!!!! تو تابستون پدر آدم درمیاد
1396/1/17
سرد کن صدای زیادی میده یک دو اینکه پهلوت سرما میخوره سه اینکه کولر که داره چهار اینکه پنج کلید ها سردکن داره
1396/3/31
فقط ب ام و بنز مال پیرمرداس.
1396/6/24
اولا این که بنز اگه پیر مردی بود واسش حالت اسپرت نمیزاشتن ثانیا تو که از بی ام دبلیو خوشت میاد بی ربط حرفی نزن
1397/6/2
بنز مال اوناییه که لوکس بودن و امنیت واسشون مهمه.فقط ستاره سه پر✌💪🏻
1396/5/28
خب پس از نظرات دوستان عزیز و خودم نتیجه میگیریم که بنز هیچی نبوده و نیست و نمیشه خخخخ
1396/6/5
من 84 سلامت و بنز و رز ام و دارم یی آن و بهتره
1396/8/11
سلام خدمت دوستان عزیز من حدود 10 ساله فقط در کار بی ام هستم و تا الان تمام تست ها رو راجب این ماشین انجام دادم و نتیجه ای که گرفتم تا الان صفر بوده چون حقیقتش رو بخوایین همش عکس ماشین و درگ هاشو دانلود میکنم و نتونستم حتی سوار بشم ولی دمتون گرم خدایی ایول داره ماشین هاتون ایشالا من هم بتونم یه روزی ماشین خوبی بخرم.
1396/9/22
باسلام من از طرفداراى پروپا قرص بنزم يه ٢٥٠قهوه اى دارم تا دو روز پيش سوار بى ام و هم نشده بودم همشم ميگفتم فايده نداره دوروز پيش يه٥٢٨هم گرفتم فهميدم اشتباه ميكردم ماشينه خوبيه البته بازم ميگم ستاره يه چيز ديگس
1396/10/6
مقایسه درستی نبوده و باید یک ماشین در تراز 528 از بنز می آوردید . اشاره کردید که کیت amg داره . اگه منظورتون فقط رینگ ها و سپر هاست باشه قبول ولی اگه منظورتون خروجی ها و توربو شارژر هاست که اشتباه میکنید . شما نمیتونید ماشینی با تنوع شرکت بنز پیدا کنید . تیم مهندسی مرسدس رو هیچ جای دنیا پیدا نمیکنید . اگر میخواهید بدانید که یک شرکت بهتر از شرکت دیگر است باید آن هارا در فرمول یک مقایسه کنید . چونکه تمام توانایی یک شرکت در فرمول یک آن خلاصه میشود نه در یک سدان سطح متوسط . در حالی که بی ام و توانایی ساخت فرمول یک را ندارد .اسم این مقایسه را نباید بگذارید بنز بهتر است یا بی ام و باید بگویید e200 یهتر است یا 528i . چونکه بنز بهترین شرکت خودروسازی است و این را تاریخ ثابت میکند .
1396/12/13
عزیز خوبی این دوتا هم کلاس بودن amg با ام ۵ مقایسه بشه دوما این ها هم موتور یکسانی دارند و هم قیمت ام۵ هم بی رقیبه بعضی ها میگن بنز سر تره اما رولزرویس بی ام وه ببین بنز هیچ حرفی نداره بزنم برو فروش و ازرش شرکت ببین بی ام وه همیشه بالاتره
1397/5/28
سلام علیکم
من به نظرم شما یه نگاه به تاریخچه خودرو ها بنداز
شرکت bmw یه زمانی شرکت میکرد توی f1 ولی الان برنامه ای نداره واسه شرکتش
دلیلش هم اینه که به فکر توسعه شرکت و تنوع و تقویت خودش هست
تا حالا شرکت mb تونسته موتوری بسازه واسه فرمول یک که تونسته باشه روی دست موتور bt52 از شرکت bmw واسه f1 بزنه؟



موتور 1500cc توربو شارژر با توان خروجی 1400hp


ضمنا در نظر داشته باشید که با توجه به کلیپی که تا همین چند وقت پیش توی همین صفحه بود 528i شتاب واقعا بهتری نسبت به "e250" داره


یاد بگیرین هر چی میشه اسم f1 رو نیارین وسط چون اونجا هم bmw رکورد داره
مسابقات lemanz هستش که 24 ساعت مسابقه هستش و مهارت یک تیم و تکنولوژی یک شرکت در اون مشخص میشه که lmr12 از bmw توی اون مسابقه هم رکورد داره



یاد بگیریم با مطالعه صحبت کنیم
یاد بگیریم تعصب بیجا کور نکنه ماها رو
متاسفانه شما از اون دسته افراد هستید که تا اسم مقایسه میاد میگین بنز سرور ماشینها هستش
در حالی که اینطور نیست
در سال 2018 ایمن ترین خودرو ها در کلاس سدان به ترتیب bmw530i و Hyundai gensis g80 و Toyota camry بودن
اسمی از mb نبود بین سه تا خودروی ایمن
1397/5/31
شما خودت یکم مطالعه کن بی ام و تو ترکیدن موتور تو دنیا معروفه تو فرمول ۱ هم ولیامز بی ام و قوی ترین موتور رو داره ولی اگه بخواد بهش فشار بیاره منفجر میشه مثله فرمول ۱ ساله ۲۰۰۹ و ۲۰۰۶ که تو ۲۰۰۹ هر دو ماشینش موتور ترکوند بعدشم تو لمانز عزیزم هولدن و پورشه و مرسدس بنز clk پر افتخارترین ها هستن جایی ما حرف از بی ام و ندیدیم بعدشم شما یه بی ام و بیار یه چرخشو باز میکنی ۳۰ تا سنسور داره که لکسوس همینارو با ۵ تا سنسور و مرسدس با ۶ یا ۷ سنسور جمع کرده حالا وای برووزی که یکی از این سنسور هایه بی ام و خراب باشه یه ۲۰ تومنی خرج میذاره رو دستت
1396/10/25
معلومه بنز عاليه اينو همه ميدونن
1396/10/25
اگه بنز واسه پير مرداس پس اين همه جوون كه دارن چين؟؟
1397/1/21
فقط 528 سفید
((نیچه))
1397/3/24
پپسی یا کوکا ؟
1397/10/22
دوستانی که میگن بی ام و از بنز بهتره خیلی بی منطق هستن
دیگه همه میدونن بی ام و نسبت به بنز استهلاک بیشتری داره
و اینکه بنز خودرویه لوکس تری هست چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ ظاهری و حتی کیفیت
همیشه در تاریخ این دو خودرو بنز از لحاظ لوکس بودن و کیفیت یه سرو گردن بالاتر بوده در گذشته که اختلاف خیلی زیاد بوده
از لحاظ نرم بودن هم واقعا بنز در نوع خودش همیشه قابل ستایش بوده بی ام و همیشه خشک تر از بنز بوده
از لحاظ امکانات هم بنز همیشه فراتر از زمان خودش بوده و مبدع و مخترع خیلی از فناوری ها بطور محسوسی بوده
امکاناتی که در هر مدل بنز میبینید در هر مدلی از گذشته تا کنون همیشه چند سال جلوتر بوده
و این برتریه واضح بنز هست نه فقط به بی ام و بلکه نسبت به خیلی برندهایه دیگه
خیلی ها همیشه صحبت از اسپرت بودن بی ام و میکنن از لحاظ اسپرت بودن هم cls و gts و sl و sls و slr فک‌ نمیکنم بی ام و جلو این مدلایه بنز از لحاظ اسپرتی و ابهت حرفی داشته باشه
قصد تخریب بی ام‌ و رو ندارم ولی واقعا دوستانی که متعصبانه میگن بی ام و‌ بهتره رو‌ چه حسابی این حرف رو میزنن حداقل بگین بی ام و دوست دارین
نگین بی ام و خیلی بهتره واقعا خیلی خنده داره
1398/1/21
سلام میگن ۵۲۸ الارم زیاد میده استهلاکشم بالاست میخام بدونم درسته با نه
1398/8/23
با سلام.من 15 سالمه عشق ماشینم و از همه خودرو ها از اطلاعات سرم.میخواستم به کسانی که میگن که بنز برای افراد پیر و سالخورده س بگم که کامل در اشتباه اند.با اینکه من جوونم ولی عاشق بنزم . بی ام و رو هم دوست دارم نه به اندازه مرسدس.بنز وحشیه .صدای اگزوزش مثل غرش شیر می مونه و لقبش هم سلطانه.برای مرسدس بنز E63s amg مرسدس بنز بی ام و رو تو جیبش میزاره از همه لحاظ
1399/11/6
ببین بچه جون تو برو درس هاتو بخون بعد بیا نظر بده آفرین!
1398/9/11
اقای آل طه حالمو خراب کردین -.-
با این دوتا افسانه‌ای
1399/8/20
به‌نظر‌من‌بنز‌ثابت‌شده‌است‌و‌از‌بی‌ام‌و‌بهتره
1399/12/18
یه جمله ی معروفی هس که میگه هیچ ماشینی بی ام و نمیشه و هیچ بی ام و ای بنز نمیشه کپی رایته😂
1400/8/2
سلام من هر دو رو میپسندم ولی بشخصه طرف دار ۵۲۸ هستم
کاش تو عکس از ۵۲۸ مشکی استفاده میکردید چون بی ام و مشکیش قشنگ تره
1400/8/20
سلام من میخوام سری ۷ بخرم ولی دوستان برندبنز هم پیشنهاد دادن ولی مردد هستم، دوستان راهنمایی میفرمایند
1400/10/28
دوستان خواستم بگم دوتاشون ماشینای خوبین و باکیفیتن اما کلا بخوام از نظر برند مقایسه کنیم همه چیز به شتاب نیست و واقعا به نظر من توی ایران خرید بنز منطقی تره و بی ام و واقعا از نظر استحلاک بیشتر از بنز هست. ولی در کل اگر برای استفاده های خونوادگی میخواین هزینه کنید و خیلی پول دارین e200 واقعا گزینه خوبی هست چون راحت تر از بی ام و هست . بی ام و بیشتر سواری اسپرت رو میده و خیلی مناسب جاده های ایران نیست
1400/10/28
دوستان ولی در کل من با توجه به شرایط ایران میگم لکسوس بهترین گزینست و اگر خودرویی با آپشنای خوب میخواین و کم استهلاک باشه لکسوس rx200 خیلی خوبه و موتورشم راضیتون میکنه و کم نمیاره . و اینکه درسته توربو شارژ هست اما اونقدر حساس نیست و فقط کمی مکمل بریزین حله ..
برای ماشینای بنز و بی ام و سعی کنین که اگر بنزین سوپر بود . بریزید چون بهتر از مکمل هست
1400/12/27
ممنون از مقایسه انجام شده.
شاید بتوان در یک جمع بندی کلی گفت هر دو ماشین از نظر کیفیت و ایمنی در حد بالای استاندارد می باشند ولی انتخاب یکی از این دو ماشین کار سختی باشد.
بنز را در کشور ما عمدتا افراد میانسال انتخاب می کنند و بی ام و را بیشتر جوان ترها انتخاب می کنند.اما از انجایبکه در کشور ما ماشین به عنوان یک کالای سرمایه ایی نیز محسوب می شود باید نیم نگاهی هم به بازار فروش آنها نیز داشت. در بازار کشور ما سری ۵ به علت زودتر وارد شدن به کشور و دارا بودن مراکز خدمات بیشتر نسبت به بنز سری ایی پر فروش تر است و من شخصا با اینکه میان سال هستم خودم عاشق سری ۵ هستم چون وقتی سوار آن هستی همیشه حس جوان بودن را خواهی داشت.