موضوعات داغ

پسری با وقارتر از پدر، تست هیوندا سوناتا LF

5 آذر 1394

عکس و نوشته: جاوید اکبری

بهترین لقبی که می شود به خودروی خوش چهره هیوندا یعنی سوناتا ال اف داد شاید همین باشد: "باوقار ولی چابک". بهتر است ابتدا سری بزنیم به تاریخچه و بیوگرافی این خودروی سایز متوسط: شرکت کره ای هیوندا در سال 1985 تصمیم به ساخت خودرویی با ابعاد متوسط محور جلو گرفت که اولین نسل آن موتورهای 1.6 لیتری تا 1.8لیتری و 2 لیتری را تجربه کرده اند. از آن سال ها که بگذریم و 3 نسل بعد را هم رد کنیم، به نسل 5 این خودرو یعنی سوناتا ان اف که با 2 موتور، 3.3 لیتری با توان 237 اسب بخار و 2.4 لیتری 164 اسب بخاری می رسیم که از سال 2005 تا 2010 تولید داشت و در ایران توسط آسان موتور عرضه شد.

در سال 2010 نسل جدید یعنی نسل ششم این خودرو سوناتا وای اف معرفی شد و در سال 2011 همزمان با عرضه در بازار های جهانی، این خودرو در بازار های ایران نیز به فروش رسید و می توان گفت یکی از خودروهای موفق بازار ایران بوده است. نسل هفتم نیز که به تازگی در حال افزایش در خیابان های شهر ها می باشد و فروش خوبی را تا اینجا تجربه کرده سوناتا ال اف میباشد، ما هم برای اینکه دلیل این موفقیت را بیابیم و مقایسه ای بین 2 نسل آخر انجام بدهیم، 2 مدل از هر نسل یعنی 2012 وای اف و 2015 ال اف از نمونه ی فولترین آپشن انتخاب کردیم تا برای شما دوستان برسی کنیم.

هیوندا سوناتا وای اف

چهره ی بسیار باوقار و دلنشین این خودرو، چشمان همگان را مجذوب خود می کند. در اوایل ورودش چنان غوغایی به پا کرد که کسی باور نمی کرد این نسل ششم خودروی سوناتا باشد. طراحی پهن کاپوت و دریچه های هواکش و چراغ های کشیده و خطوط نرم و آرام دیگر حس کره ای بودن ماشین را القا نمی کند و چراغ هایی که شاید آدم تصور کند برگرفته از طراحی های بنز باشد ولی مختص خود هیوندا است.

طراحی آرام، دلنشین و آیرودینامیکی اطراف خودرو حس خوبی را تداعی میکند، به پشت خودرو که می رسیم گویا این خودرو خشن و ناراحت است و در مدل فیس لیفت 2014 این صفت به اوج خود می رسد، بر روی سپر عقب خودرو سنسور دنده عقب وجود دارد و با کمک دوربینی که تصویر آن روی ال سی دی خودرو می افتد، راننده را در پارک کردن کمک می کند. البته در مدل های جدید آن بعضی مدل ها مانیتور کوچیک (به قول معروف ال سی دی بیزینس) هستند که تصویر آن روی آینه الکتروکرومیک وسط نمایش داده می شود.

با نشستن داخل خودرو طراحی خوب و ارگونومیک شما را حیرت زده میکند، نیاز به مقایسه با نسل قبل از آن هم نیست و یقیناً میگویید که وای اف از نظر طراحی شاهکار است.

مدلی که ما در اختیار داشتیم دارای 5 گرم کن بود و صندلی های برقی راننده و کمک راننده، کولر دیجیتال و خودکار جدا برای راننده و سرنشین کنار راننده، دریچه ی کولر و بخاری برای سرنشینان عقب، صندلی های چرمی راحت و مانیتور 7 اینچی در وسط فضای داشبورد داشت که البته در مدل های فیس لیفت سنسور جلو، سرد کن صندلی هم جزو آپشن های این خودرو قرار گرفته است.

تجربه رانندگی با وای اف

در هنگام سواری با این خودرو، بیشترین چیزی که شاید باعث دلخوری شما از شرکت هیوندا باشد تعلیق نسبتاً سفت وخشک آن است که شما را ممکن است آزرده خاطر کند که چرا پیشرفتی نداشته است، ولی در کل می توان نمره ی متوسط را به تعلیق داد. هندلینگ خودرو بسیار خوب است و راننده را راضی نگه می دارد، اما اگر در وای اف فرمان 3 حالته وجود داشت و امکان استفاده از حالت اسپرت برای فرمان بود قطعاً این حس رانندگی و هندلینگ بهتر نیز می شد.

هیوندای سوناتا وای اف دارای فرمان پذیری بالایی است و کافی است تا شما اشاره ای کنید و خودرو به همان طرف برود، پدال گاز هم همچون دیگر اجزا اهل فرمانبردای است و با یک سرگاز از خود واکنش نشان میدهد و باعث شده شتاب ثانویه آن کمی بهتر باشد بطوریکه در سرعت های 50 تا 60 کیلومتر می توانید شتاب گیری رضایت بخشی را تجربه کنید. طبق تستی که از این خودرو داشتیم در مسیری مستقیم و بدون شیب شتابی که تجربه کردیم تقریباً بین 9 و 10 ثانیه بود. حال برویم سراغ پسر این خودروی دوست داشتنی یعنی:

هیوندا سوناتا ال اف

این خودرو در سال 2014 توسط هیوندا رسما معرفی شد به عنوان نسل هفتم و البته نسبت به نسل قبل سر و صدای زیادی نکرد و توقع چنین خودرویی با این ظاهر و امکانات از هیوندا می رفت. خودرویی بهینه شده و که کمی ساده تر و محافظه کارانه تر به آن نگریسته شده بود و همان جمله معروف "هرچه ساده تر زیبا تر" در آن اجرا شده بود.

ظاهر بیرونی ال اف

با نگاه به جلوی خودرو دماغه ای تقریباً گرد ولی خشن با جلو پنجره ای درخشان و آلومینیومی، چراغ هایی خشمگین و چند ضلعی به چشم می خورد.

در سپر جلو تنها نکته ای که به نظر همه می رسد این است که چه خوب بود خودروی سوناتای اسپورت سفارش آمریکا که دارای دی لایت در زیر سپر با فرمون سه پره اسپورت همراه شیفتر هستند به کشور راه پیدا می کردند. از این مورد که بگذریم طراحی کناری خودرو گویا همان وای اف است فقط یک اینچ اضافه تر شده است که تاثیرش در فاصله ی بین سرنشینان عقب با جلو است. رینگ های 19 اینچی آلومنیومی این خودرو نیز دارای طرحی گل مانند است که باز هم طرحی نوین از هیوندا است.

اگر از نمای عقب به خودرو بنگریم گویا چراغ های اپتیما نیز با کمی فیس لیفت و بازنگری در این قسمت قرار گرفته اند ولی از حق نگذریم به استایل خودرو بسیار نشسته اند و طراحی زیبایی دارند. همچنین خروجی های اگزوز که در دو طرف سپر هستند جلوه ی خوبی را به ماشین بخشیده اند.

داخل کابین ال اف

به داخل خودرو که برویم سادگی بیش از حد خودرو ممکن است مایوس کننده باشد اما به مرور دلنشین خواهد شد، مخصوصاً وقتی که در مدل های فول داشبورد مزین به الیاف فیبرکربن هستند. از نظر آپشن، این خودرو دارای رادار های جانبی خطی و رادار جلو است که به شما اخطار های لازم را می دهند و سنسور ها در این نسل همانند نسل قبل بر روی سپر عقب و علاوه بر آن در سپر جلو نصب شده اند.

در داخل نیز برای هر 5 سرنشین گرم کن و 2 سرد کن برای سرنشینان صندلی جلو قرار داده شده است و مموری نیز برای ذخیره کردن حالت صندلی راننده بر روی در راننده وجود دارد.

دوربین عقب با فعال سازی تصویر آن روی ال سی دی 7 اینچی وسط داشبورد نمایش داده می شود و شما را در پارک کردن کمک می کند. شاید یک آپشنی که جای خالی اش حس می شود اتو پارک باشد. آپشن های دیگری که شاهدش هستیم ترمز دستی الکترونیکی است که با گذاشتن دنده رو حالت درایو غیر فعال شده و با فشردن دکمه P فعال می شود.

در کنار این دکمه ها و در وسط کنسول شاهد حالت اسپورت هستیم که می شود گفت تاثیر آن تنها روی فرمان خودرو است و در توان و خروجی قدرت، تاثیر زیادی ندارد. آپشنی که انتظار وجودش بود، اتو هلد در پایین دکمه ترمز دستی است که شما را در ترافیک های طاقت فرسا در شهر و سرا شیبی ها کمک می کند.

تجربه رانندگی با ال اف

در این خودروی مکانیزه و بهینه سعی بسیاری شده است تا همه لوازم استفاده شده از خودرو عایق صدا باشند و راحتی را به سرنشینان هدیه بخشند. سرو صدای کمی به داخل اتاق راه میابد و در هنگام شتاب گیری در دور موتور بالا شما متوجه این مورد می شوید که هیوندا واقعاً دقت بسیار زیادی کرده است.

با اینکه ال اف از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد ولی باز هم خشک بودن آن کامل برطرف نشده و شما چاله ها و ناهمواری های خیابان را حس می کنید ولی نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی را داشته است.

در پشت فرمان این خودرو که بنشینید با قرار دادن دنده در حالت درایو و حرکت کردن مطمئناً اولین نکته ای که شما را به وجد می آورد هندلینگ خودرو است که بسیار نرم و خودرو را فرمان پذیر کرده است که به لطف فرمان سه حالته در سرعت های بالا فرمان سفت تر می شود تا کنترل به راحتی از دست راننده خارج نشود.

شتاب گیری خودرو قابل قبول است ولی شاید رضایت بخش نباشد که حتی در سراشیبی ها طی تست های انجام شده رقمی حدود 10 ثانیه و در مسیر صاف 11 تا 12 و سر بالایی حدود 15 ثانیه خودرو از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین ترمز های خودرو قابل قبول است و نسبت به وزن و جثه آن عملکرد خوبی دارند.

قیمت و نتیجه گیری

ال اف خودروی بهینه ای است که در آن از تکنولوژی روز استفاده شده است و عملکرد خوبی را از هر نظر ارائه می دهد و راضی کننده است ولی جوابگو خواسته ی اکثر جوان ها نیست و به درد افرادی می خورد که استفاده روزانه و عادی دارند و خودرویی با آپشن های روز می خواهند.

از نظر قیمت نیز با توجه به نواسانات در قیمت این خودرو، مدل صفر کیلومتر آن حدود 155 تا160 مدل شرکتی و 145 تا 150 میلیون تومان مدل وارداتی قیمت داردو دسته دوم آن و در نمونه های کم کارکرد تا 5 هزار کیلومتر حدود 130 تا 140 خرید و فروش می شود.

با وجود ارایه نسل جدید سوناتا، ولی باز هم شایان به ذکر است که سوناتا وای اف با بازه ی قیمت 100 تا 130 میلیون تومان که حتی مدل های 2014 و 2013 صفر آن هم کماکان یافت می شود، ارزش خرید دارند و از نظر آپشنی در مدل های 2014 که فیس لیفت شده اند، در مقابل ال اف چیزی کم نمی آورند، ولی از نظر موتوری وای اف دارای عملکردی بهتر و سریع تر نسبت به ال اف است ولی در چابکی هم طراز و کمی از ال اف پایین تر است.

41 عکس

نظرات کاربران

93 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/5
تو اين بأزه قيمتي من كمري و ترجيح مي دم.....
1394/9/5
در مدل شرکتی کمری 30 میلیون گرونتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/5
همون حقته که بری یه تویوتا که از مواد بازیافتی بیمارستانا میسازنش بهت بندازن
1394/9/5
به فرض اينكه حرف شما درست باشه جناب B+
حالا خودت قضاؤت كن كه ديگه كره اي ها چقد كيفيتشون پايين كه از همين تويوتاي ساخته شده از مواد بازيافتي(البته به گفته شما كه بدون دليل و مدرك هم هست) هميشه از لحاظ كيفيتي پايينتر بوده خدا مي دونه هيوندا و كيا از چي ماشين مي سازن كه از به خودروي ساخته شده از مواد بازيافتي پايينتر
1394/10/14
عزیز من هم آزرا داشتم هم آریون (برای یک هفته) الانم گرنجور گرفتم.
این دوتا ماشین هم مثل اونهایی که من داشتم رقیب هم محسوب میشن.آقا تویوتا از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر هست بی هیچ تعصبی اما خداوکیلی در حد آزار دهنده ایی بی آپشن هست طوری که من آریون رو با اون موتور هیولا نتونستم نگه دارم و رفتم آزرام رو که باهاش جابهجا کرده بودم پس گرفتم.
ظاهر هم کامل صلیقه هست که من هیوندا رو بیشتر می پسندم.الانم با گرنجور خیلی راضیم خداییش.ولی یک سری ها سواری ساده ماشین براشون مهمه نه آپشن که اونم صلیقه ای هست و تویوتا از نظر فنی و هزینه نگه داری بهتره.
1398/4/12
کمری گرونتره آپشن هم نداره
1394/9/5
روز به روز زشت تر از ديروز
1394/9/5
از خودرو بانک بابت این بررسی تشکر میکنم وآرزوی توفیق روزافزرون برای وبسایت شما را دارم.
1394/9/5
من کلا از هیوندای متنفرم ولی نمیدونم چرا اینقدر از ال اف خوشم میاد. خیلی باوقاره انگار هیوندای نیست!
1394/9/5
میدونی چرا چون هیوندایی از طراحی به بن بست خورده و رفته طراح ائودی اورده...اگه دقت کنی جلوپنجرش شبیه ائودیه
1394/9/5
یه نمه داخلش پیر شد ولی بازم ماشینه خوبیه
1394/9/5
سلام به دوستان
من یک مدل2012 یک و دوساللی هست دارم. در کل ماشین خوبیه ایرادات و هم داره..
کمک خشک...کف پایین ماشین در مواقع که ماشین سنگین با سرعت گیر مشکل دارین قطعا.... جلوبندی ضعیف ...فاق کوتاه و اسیب دیدگی لاستیک و صدای داشبورد و قطعات ماشین در داخل..... البته بابت گارانتی ماشین بیشتر موارد مربوط به جلو بندی مجانیه ......محاسن ماشین هم سایت گفت کم مصرف نسبت به حجم موتور.. هندلینگ عالی وحالت اسپورت ظاهر ماشین هم به نظرم جذاب و خسته کننده نیست و شتاب راضی کننده هم داره سیستم صوتی خوبی هم داره........در نهایت به دوستانی که دوست دارن بخرن فقط با گارانتی بگیرین چون سالی دوبار باید جلوندی یک دستی باید بزنن
1394/9/5
حيف آدم كمري رو ول كنه اينو بخره.....
1394/9/5
کمری 30 میلیون گرونتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/5
خودرو بانک دمت گرم داری عالی کار میکنی سطح سایت عالیه فقط همون چند تا مشکل مونده.یکی اینکه مطالب روزانه ی کمی میاری(سه مطلب در روز کافی نیست).
یکی اینکه خیلی دیر به دیر ویدئو میزاری.یکی اینکه اصلا با افرود قهری.فیلم افرود بزار حال کنیم.البته افرود واقعی نه مثل آفرودی که با راو4 رفتی.اون آفرود نبود جاده خاکی بود.

در مورد این مطلب باید بگم عالی بود.من باشم از بین اینا ال اف رو انتخاب میکنم.ولی در حالت کلی میرم سراغ تویوتا کمری xle هایبرید جدید که بسیار عاااااالیه.البته هم رده قیمتی این ماشین اگر بخوام دسته دوم بردارم اریون هست...کادنزا هست...حتی عموی این ماشین جنسیس هست.و گزینه های زیاد که منو از خرید این ماشین منصرف میکنه.یه تست هم بزار بین سوناتا ال اف و کمری xle هایبرید که قبلا بررسی کردی.مخصوصا چه شود اگه ویدئو باشه.

اینم بگم که هیوندا مسیر طراحی خودشو پیدا کرده و خییییلی پیشرفت کرده و انصافا کره ای ها دارن خوب کار میکنن
1394/9/5
یک سوال از کارشناسان داشتم. شمایی که می فرمایید سیستم تعلیق سوناتا و سورنتو و در کل ماشین های کره ای خشکه ، میشه بفرمایید چه سیستم تعلیقی برای نرم بودن خودرو مناسبه؟؟
شنیدم لکسوس rx 350 و در کل ماشینهای لکسوس خیلی نرم هستند. میشه بفرمایید که لکسوس از چه سیستم تعلیقی در ماشینهاش بهره می بره؟؟
و آیا در این سیستم تعلیق کلا هیچی از چاله های خیابان رو احساس نمی کنی یا نرم احساس می کنی؟؟ چجوریه؟؟ لطفا راهنمایی کنید/ شدیدا به راهنمایی شما در این مورد نیاز دارم.
1394/10/14
من دوستم ده روز پیش یک آر ایکس 350 خیلی آس خرید آقا تکون بدنه کامله کامل مشهود هست نمی کوبه اما تکونهزیاد میده همسایه ما هم سورنتو داره من تفاوتی حس نکردم.اینو جدی میگم.اما نسبت به آزرا و گنجور آریون نمی دونم چرا دستانداز ها رو نرم تر رد می کنه.شاید به خاطر فاق بلند لاستیکش که از حالت اسپرتی هیوندای به کابردی تویوتا تبدیل شده.
1394/9/5
منم بادوستان موافقم.بااین قیمت صددرصدژاپنی رو ترجیح میدم.ازتمام جهات
1394/9/5
شما مثل اینکه قیمت ها رو نمی دونی؟؟ ژاپنی هم قیمت این نیست البته دست دوم گیر میاد.
1394/9/5
ممنون از تست ولی انسافآ YF یه چیزه دیگس . LF مدلش 2015 است ولی چهرش مثل مگان بدرد پیرها میخوره . هیوندایی یعنی گرانجور و YF
1394/9/5
١٥٠ ملييون تومن مي خواي پول بدي براي اين؟؟؟ كه تو جاده بايد جون بكنه از يه تيپ ٥ (البته نه اين جديدا)يا پارس Elx رد شه!!!تازه اونم شايد بتونه!!!و تنها مزيتش اپشن و ظاهر زيباس(كه البته ظاهر سليقه ايه و از نظر همه زيبا نيست)
١٥٠ تومن و بردار برو تهران يه اورين ٤٠ ٥٠ تا كاركرد تَر و تميز بخر بشين پشتش يه نيش گاز بده به ماشين اوقت ديگه به اپشن و كره و هيوندا و كيا ديگه فكرم نمي كني...
پشت اوريون كه بشيني براي كورس گذاشتن نيازي نيست ١ساعت ماشين مقابل و بررسي كني بشيني اسب بخار و تعداد سيلندرش و بشماري تا موافقت كني كه باهاش كل بندازي همين كه از پشت يكي بهت چراغ داد پات و تا اخر بزار رو گاز بقيشو خود ماشين بلده!!!!!!
من نمي خوام اين دوتا ماشين و باهم مقايسه كنم چون نه از لحاظ فني و كيفيت و استهلاك با هم قابل مقايسن نه از لحاظ موتوري فقط مي خوام بگم تو اين رنج قيمتي انتخاباي خيلي بهتري وجود داره....
1394/9/5
در خوب بودن تویوتا اون هم اوریون شکی نیست ، اما آیا یه ماشین فقط واسه کورس گذاشتن و کل کله ؟ یکی اینو میخره یکیم میره تویوتا می خره !
1394/9/6
اسباب بازی کره ای بزک شده حتی در حد ال 90 و 206 و 405 هم نیست ، حیف پول به صنعت نوپای کره که اینقدر گرون فروخته میشن و هیچ حرفی تو هچ زمینه ای نداره
1394/9/6
ملتی ک برای کلاس گزاشتن جلو دوست وفامیل ماشین میخرن چیز دیگه ای نمیشناسن اختیار هر کس دست خودشه و هر چی میخواد بخره ولی 75 درصد سوناتا سوارایی ک میبینیم خریدن چون ماشین دیگه ای نمیشناسن
1394/9/7
kasi k donbale shetab o koors andakhtane faghat bayad soraghe mg bere,mg6 new ya mg gs
1397/12/29
در پاسخ به علی
واقعا برات متاسفام . سوناتا ال اف در حد 206 و 405 و ال 90 نیست!!!! عجب . بفرمایید چون شما توان خریدشو ندارید و در حد ال 90 و 206 و 405 ماشین سوار میشد، سوناتا ماشین بدیه. دوست گرامی سطح فکرت رو بالا ببر
1394/9/5
خیلی خوب بود
لطفا اگه میشه محصولات رنو رو هم بررسی بفرمایید مخصوصا سفران
ممنون
1394/9/5
باوقار ولی چابک!! اونم کره ای !! کمی عجیبه، ببنیم چقدر درسته :)
شتاب این خودرو در مسیر صاف 12ثانیه و سر بالایی حدود 15 ثانیه خودرو از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رسد اونم از موتور لیتری 2.4 لیتری 164 اسب بخاری وزن 1.4 تا 1.5تن
این فقط یک نتیجه گیری کوچک مهندسی از یکی از خودروهای کره ای هست که میتوان به بقیه زوایای صنعت نوپای کره ای ها هم پی برد، مقایسه با خودروهای دیگه بازار تو این رنج یا حتی خیلی پایین تر با وزن و توان مشابه وشتاب مشابه نتیجه گیری کامل تر میشود
1394/9/5
سمند اگه کره ای بود می شد خیلی خیلی چابک، چون با موتور 1800 قدیمی بازده اش از این خودروی بزک شده کره ای بهتر بود
1394/9/6
اونوقت ام جی 550 به قول بعضیا چینی با مهندسی 6 سال پیش موتور 1800 توربو و 1600 کیلو وزن شتاب 8ونیم ثانیه هههههه
1394/9/5
نکته اول : هیوندای درسته. ( Hyundai )
نکته دوم : خرید کمری هیبرید با موتور قوی تر ، شتاب 7.4 ثانیه ، مصرف کمتر ، کیفیت بالاتر و برند معتبر تر و از همه مهم تر سواری خیلی نرم تر فقط با 10 الی 15 میلیون اختلاف بسیار بهتره.(در مدل های قبلی به دلیل ظاهر ساده کمری، سوناتا فروش بهتری داشت اما در این نسل برتری هم در اکستریور هم در اینتریور با کمری هستش و به نظر من در حال حاضر خرید سوناتا هیچ دلیل منطقی نداره).
1394/9/5
دوست عزیز در ابتدا باید ذکر کنم که به هیچ وجه شتاب کمری جدید 7.4 ثانیه نیست بلکه 8 هست اونم توی شرایط خیلی خیلی خاص که برای جنوب کشور اصلا 11 هم بزنه نعمتی هست.
اختلافشون به هیچ وجه 10 الی 15 تومن نیست در حال حاضر کمری xle مدل 2016 توی سایت باما 185 الی 195قیمت خورده به شخصه با وجود این قیمت شما خودتون اختلاف رو محاسبه کنید سوناتا هم توی بازه 160 الی 165 هستش البته فولش .
در مورد فروش کمری جدید هم به شخصه تا به حال ندیدمش از نزدیک اونم توی شهری مثل شیراز و فکر کنم تنها دلیلش هم بی اعتمادی نسبت به هیبریدی بودنش هست.
1394/9/6
دوست عزیز شتاب کمری هایبرید به صورت رسمی 7.4 و شتاب سوناتا حدود 9 الی 9.5 ثانیه هستش ! حالا من به این کار ندارم که در عمل 8 میزنه ! اگه کمری در عمل 8 بزنه سوناتا در عمل 11 میزنه ! پس این از شتاب !از طرف دیگه مصرف کمری 5.5 الی 6.5 هستش که زمین تا آسمون با سوناتا فرق داره! میرسیم سر بحث کیفیت که همه میدونن کیفیت کره ای با ژاپنی اصلا قابل قیاس نیست(چه در کیفیت قطعات فنی چه در کیفیت مواد بکار رفته در فضای داخلی) اونم اسطوره ای مثل کمری که سالها تجربه و افتخار پشتشه ،قیمت 185 که شما فرمودید مدل 2016 هستش و من مدل 2015 رو عرض کردم،فروش بیشتر سوناتا بخاطر بازار دست دوم و شناخت مردم عامه از برند هیوندای هستش ،وگرنه شما به غیر بازار دست دوم و خدمات پس از فروش یک مثال بزنید که در اون ضمینه سوناتا از کمری بهتر باشه؟! در نهایت اضافه قیمت کمری رو میشه بخاطر برتری هاش که در نظر اول گفتم (از همه مهم تر تکنولوژی هایبرید) دونست و ازش چشم پوشی کرد.
1394/9/7
عزیزم ببینید بنده درمورد کیفیت متریال تویوتا هیچ حرفی ندارم ولی در این مورد که هیوندای افتضاحه به هیچ وجه اینطور نیست و واقعا باید بگم بیش از حد انتضار ظاهر شده جدیدا برترین خودروهای سال 2015 کشور کانادا بیرون اومده توی هر کلاس میتونید برید مشاهده کنید.
ولی از طرفی در مورد شتاب کمری در شرایط غیر استاندارد به هیچ وجه با شما موافق نیستم چون که تویوتا آریون که واقعا حرف های زیادی توی شتاب برای گفتن داره در شرایط خیلی خیلی عالی شاید 8.5 الی 9 بزنه اینو دارم از روی تجربه میگم پدر بنده آریون 2010 داشتند که بعد گرانجور گرفتیم.
بعد از اون حرف از بازار دست دوم به میون اومد فکر کنم اگه بخوایم بی طرفانه قضاوت کنیم واقعا کره ای ها خیلی خیلی سر تر هستند گرچه کلا بازار خرابه و این واقعا اثبات شده هستش و همچنین خدمات آسان موتور واقعا عالی هست گرچه توی همه نمایندگی ها برای بعضی ها مشکلاتی پیش میاد ولی بی طرفانه بگیم آسان موتور داره عالی عمل میکنه.
از طرفی با شما در مورد تکنولوژی هیبریدی موافق نیستم چون که امکان خرابی داره همچنین حدود 3 هفته پیش یه فراخوان داده بود تویوتا که نمیدونم درموردش میدونید یا نه که برای سیستم نرم افزار هیبریدی بود واگه احیانا دچار مشکلی بشه دیگه خودتون میدونید و من دقیقا اطلاع ندارم چند وقت یبار باتری ها نیاز به تعویض دارن ولی فکر کنم قیمت وحشتناکی داشته باشند.
یاحق.
1394/9/5
سلام
لطفا برای این ماشین (ال اف) فیلم نقد و بررسی تهیه فرمایید
باتشکر
1394/9/5
خسته نباشید ...چه عجب یک بار هم شد خودروی لوکس نقد نکردید

اولا کسائی که میگن کمری ...عزیزان کمری هیبرید اصلا نخرید چون انقدر سیستم ماشین پیچیده هست که اگه مشکلی واسش پیش بیاد خرج زیادیو رو دستتون میزاره

دوستم داشت مورد پیدا کرد با بدبختی فروخت

در مورد ال اف ... باید دید در رده 150 تا 160 چه خودروهائی میشه خرید؟

گزینه ها: جنسیس مدل 2011 .... کادنزا ... ازرا مدل 2012 و 2013 .... بنز c200 مدل 2009 .... اپتیمای تازه وارد 2016

بنظر من گزینه های دست دوم در صورت کم کارکرد بودن در اولویت بیشتری هستند تا هیوندای ال اف ...هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ شتاب در اولویت هستند

ولی هیوندای yf خودرویی پر فروش هست و همانند پژو 206 خودرویی دست به نقد هست که هر موقع خواستین تبدیل به پول میشه در مقابلش اپتیما 2014 هست که انتخاب این دو خودرو کاملا سلیقه ایه ولی بازار فروش هیوندای بهتره

در کل اگه یه تست بزارید واسه این خودروهای دست دوم عالی میشه

بازم ممنون خودرو بانک بابت نقد خودروی غیر لوکس (غیر میلیاردی)!
1394/9/6
همیشه پای " دوستم داشت " ، "همسایمون داشت " ، "عموم داشت " و ... در میان است .یک خودرو ژاپنی که از معتبرترین و قابل اعتماد ترین خودروهای دنیا در کلاس خودش محسوب میشه و 6 ماه نیست وارد ایران شده دوست ایشون داشت مشکل هم پیدا کرد با بدبختی فروخته هم شد ! فقط در 6 ماه!.

دوستان میخواید یک ماشین رو نقد کنید لطفا منصفانه و با دلیل و منطق نقد کنید ! خداروشکر لکسوس ct200 چند ساله تو ایران هست و تاحالا موردی دیده نشده که واسش مشکلی پیش بیاد! لازم به ذکر هستش که بگم تویوتا به دلیل تجربه ای که سر پریوس کسب کرده ماشین های هیبریدی فوق العاده با کیفیتی تولید میکنه،شما با یه جست و جوی ساده میتونید پریوس تاکسی رو ببینید که 1 میلیون کیلومتر فقط با تعویض روغن و لنت و ... کارکرد داشته ! من نمیدونم واقعا چی بگم !
1394/9/5
به نظر بنده سوناتا ماشین خوبیه ولی یکم لختی موتور داره و در مورد تعلیق سایز مناسب رینگ برای این کلاس ماشین و
به خصوص جاده های کشور ما سایز 17 مناسب بود که در yf2014 از رینگ 18 استفاده شده که باعث سواری خشک ماشین شده ,
1394/9/5
اپتيما يا كادنزا خيليييي بهتره تا سوناتا
محصولات كيا واقعا خيلي با كيفيت تر و قوي تره چه از نظر اجزاي داخلي و چه از نظر موتور و همچنين اُفت قيمت بسيار بسيار كمي به نسبت هيوندا داره و فقط تو ايران فروش هيوندا كمي بيشتره از كيا اما در اكثر كشور ها كيا برند معروف تر و با كيفيت تريه هرچند كه صاحب كيا و هيوندا يك نفر است و در خيلي از چيز ها همكاري ميكنن اين دو شركت مثلا سانروف خودرو ها يا اجزاي موتور، كه ارم هيوندا و كيا را كنار هم در محصولات كيا يا هيوندا ميبينيد اما در كل به نظره من كيا بسيار بهتر از هيوندا است.😘
1394/9/5
با سلام...با تشكر از سايت خوبتون...از شما تقاضا دارم فيلمهاي بيشتري از ماشينهاي كمپانيهاي معروف مثل هيوندا كيا و تويوتا بزاريد البته اگه از ماشينهاي رايج مدل بالا باشه بهتره
1394/9/5
نفری که حاضر شود برای این زباله 160 میلیون پول بدهد حتما با ایراداتش هم کنار می آید مطمئن باشید!!!
1394/9/6
خداییش کره ای ها خیلی پیشرفت کردن ولی اونی که میاد میگه تا 5 سال دیگه جای فورد و بی ام و رو میگیره حرف خنده داری میزنه اصلا موتور هیوندا قوی تر از بی ام و باشه آپشن هاش بیشتر بشه ولی تا ده قرن دیگه جاشو نمیتونه بگیره این همه طرفدار سینه چاکش چین پ هههه
اون آقایی که میگه فروش هیوندا زیاد شده پیش خودش چی فکر میکنه تو ایران فروش پراید از بنز بیشتره پس یعنی ماشین محبوب تریه اینطوری که شما حساب میکنین جای فراریم میگیرن کره ای ها
1394/9/7
خوب دوست خوبم کرولا و لنسر ASX هم شتابشون بالای 12 ثانیه هست و قیمتشون هم بالا ست دلیل نمیشه که حتی کمری با 2500 سی سی مثل همین سوناتا هست یعنی شتابشون بالای 12 هست حالا شما دنبال چی هستید من نمیدونم
1394/9/6
160 پول بدی صفر تا صد 12 ثانیه؟به خدا یه تیبا دارم تو جاده صاف صفر تا صدو 12.5 میزنه.اصا ماشینای کره ای مخصوصا هیوندای همشون لشن.
1394/9/8
خدایی نکرده اگه با تیبا تصادف کنی متوجه میشی که بعضی ها 160 پول چیو دادن واسه سوناتا!!!! ماشینی که براحتی و با امتیاز بالا 5 ستاره یورو ان کب و 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکارو گرفته!
1394/9/6
خداااااااییش با اینکه yf الان 5 ساله چهرش جلو رومونه هنوزم وقتی رد میشه جلب توجه میکنه.اما lf به زودی جذابیتشو از دست میده...دقیقا مثل بی ام و سری 7 اتاق 2006 که هنوز با اباهته اما اتاق 2014 دیگه زیاد فرقی با سری 3 و 5 نداره...
1394/9/6
الان در حال حاضر هیوندا به صرفه تر از برند های دیگه در آسیا هست
1394/9/6
به نظر من از جلو نسل جدید و از عقب نسل قبل بهتر هستند و اگه نسل جدید طراحی عقبش مثل نسل قدیمی بود هماهنگی بیشتری داشت و برعکس.
1394/9/6
تویوتا کمری یه ماشین کامل و مطمین هست.دوام،کیفیت و راحتی رو با هم داره و قیاس کمری با سوناتا از اساس باطل هست.البته هوندا آکورد هم بینظیره ولی خدمات پایین اش موجب برتری کمری میشه.سوناتا بدرد آنهایی میخوره که بدنبال قر و فر هستن و نه یک ماشین دوست داشتنی
1394/9/6
چرخهاي ال اف چه مدلي باز ميشه
1394/9/7
پیچ هاش مخفیه (زیر همون قاب پنج پره وسطه)
1394/9/7
از بس کیا هیوندا داخل خیابان دیدیم حالمون بد شده.اقا گزینه های بهتر ومعتبر تری هم هست با همون حدودقیمت.رنو سفران تویوتا کمری...کره ای چند سال کار کنه تمام داشبوردش صدا میفته.سواریش خشکه ولذت نداره.افت توان پیدا میکنه بعد از چند سال و...
1394/9/7
اقا سعید درسته قیمت ماشین های وارداتی رو در داخل دو برابر می دهند ولی در مورد رنو سفران قیمت سه برابر است. طبق اعلام نظر گمرک قیمت سفران 2500 سی سی مدل 2016 تولید کره جنوبی برابر 20305 دلار می باشد ولی نگین خودرو این ماشین رو 180 میلیون قیمت گذاشته که تقریبا هم قیمت کمری و از سوناتا و اپتیما فول گرانتر است در صورتی که قیمت کمری سوناتا و اپتیما فول تقریبا 30000 دلار می باشد! بنابر این به نظر شما با این گران فروشی وحشتناک نماینده رنو منطقی است سقران کسی بخره؟؟!!
http://www.iranjib.ir/shownews/17279/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84-2016-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF/
1394/9/7
mg6 new az har 2tashoon behtare,makhsoosan too shetab o emkanat va hata keyfiat
1394/9/7
متاسفانه تمام محصولات هیوندای اعم از هاچ بک ، سدان و اس یو وی از نظر طراحی بدنه به سمتی در حرکت هستند که شبیه به هم یا به عبارتی از الگوی طراحی سانتافه بهره گیری میکنند که برای خودروهای سواری و هاچ بک نمای خشن و زمختی رو میده در صورتی که در نسل های قبلی اصولی تر و متناسب با کاربری هر خودرو طراحی انجام میشد .
1394/9/7
دوستان لطفا هیچ وقت با شتاب خودرو ها رو مقایسه نکنید همه خودرو ها تو این رنج قیمت و با همین مشخصات شتابشون مثل هم هست مثلا تویوتا کمری 2016 هم با 2500 سی سی فقط 181 اسب قدرت داره این درحالیه که همین LF با 100 CC کمتر 178اسب قدرت داره پس همشون چه ژاپنی چه کره ای مثل هم هستند میمونه موضوع کیفیت و هندلینگ که اونم باید خودتون امتحان کنید تا لذت رانندگی ویا کیفیت اونا رو بسنجید وگرنه شتابشون در رنج قیمت برابر یکی هست
1394/9/7
مگه شتاب فقط به قدرت ماشین مربوطه؟در ضمن کمری هیبریدیه
1394/9/9

سونا تا LF کمری 2015
2494 cc 2359 cc حجم موتور
جلو موقعیت موتور جلو
4 سیلندر 4
16 تعداد سوپاپ 16
6000/185 اسب بخار 6000/181
4500/240 گشتاور 4100/235


1510 kg وزن 1485 kg
1394/9/19
دوست عزیز مگه تو این رنج فقط هیوندا و تویوتا هست ؟ نیسان تیانا 6 سیلندر یا آلفا جولیتا هم هستند که این ماشین رو قورت میدن
بالاخره زور داره آدم 150 میلیون بده سربالایی از پرشیا کم بیاره دیگه
1394/9/27
اقا مازیار عزیز جای دیگه این حرف رو نزن چون بهت میخندن ... مقایسه سوناتا و پرشیا ؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟
شما سربالایی سوناتا دیدی سعی کن با پرشیات بگیریش ... موفق باشی :))))))
1394/9/7
کره ای ها هنوز هم نتونستن نظرمو راجع به ژاپن و آلمان عوض کنن
1394/10/3
با المان موافقم اما ژاپن جای بحث داره ، الان که این حرفتو دیدم به فکر ماشینها ژاپنی افتادم ، تویوتا کمری نیو فیس ، هیچ نکته جذاب تو چهره این ماشین نیست که ادم عاشقش بشه به معنای تمام و کمال مصداق کلمه ، وسیله نقلیه ، است نه یه چیزی برا عشق شدن ، اصلا منظور از ژاپنی چیه ، منظورتون ال اف ای یا نیسان جی تی ار ، اونا چیزای که از ژاپن در دسترسن فقط به کار وسیله نقلیه میان یعنی تاکسسسسسی
1394/9/7
با سلام و خسته نباشید و همچنین تقدیر و تشکر از سایت خوبتون اگه امکانش باشه فیلم تست و بررسی خودروی کیا اسپورتیج شاسی بلند رو بزارید با تشکر
1394/9/7
كسايي كه ميان اينجا بدون دليل يا مدرك معتبر و مستند ميكن كره اي اشغاله مطمئنم خودشون pridam ندارن،بابا كي جلوتونو كرفته بريد ألماني يا ايتاليايي سوار شيد،كسي مجبورتون نكرده
1394/10/3
من خودم ماشین کرهای ندارم و تعصبی هم بالاش ندارم ، اما کره در زمینه صنعت خیلی پیشرفته ، از گوشیهای هوشمند که نصف بازار دنیا رو تسخیر کردن تا لوازم خانگی برو تا کشتی سازی و سوپر نفتکشهای 500 هزار تنی ، به نظر من اگه کیفیت ماشینها کره ای پایین باشه بخاطر اینکه که قیمت پایین نگه نداشته بشه نه اینکه کره توان فنی ساخت با کیفیت رو نداشته باشه
1394/9/7
با سلام و خسته نباشید خدمت تیم زحمتکش خودروبانک ، لطفا سانگ یانگ تیوولی را نیز بررسی کنید و به چالش بکشید !
1394/9/7
عکس برداری دو ماشین توی بام مشهد شده نه پارک خورشید
1394/9/11
بام مشهد همون پارک خورشید! ما خونمون نزدیکش هست
1394/9/8
ضمن عرض سلام و خسته نباشيد خدمت تمامي دست اندر كاران زحمت كش خودرو بانك عزيز اگر لطف كنيد نيسان مورانو ٢٠٠٩ رو بررسي كنيد واقعا ماشين با اين اصالت تو ايران بهش كم لطفي شده
1394/9/19
شدیدا باهات موافقم
1394/9/9
دوستان عزیز عوامل اصلی تاثیر گذار در شتاب خودرو عبارتند از : 1- قدرت موتور 2- گشتاور 3- وزن خودرو حالا چون مقایسه ای بین سوناتا و کمری رو اینجا بیان میکنم تا بدونید که چقدر سوناتا به همین کمیری نزدیکه
کمری : قدرت موتور 181 اسب ، وزن 1485 کیلو گرم ، گشتاور 235 در4100 دور در دقیق ، حجم موتور 2500
سوناتا : قدرت موتور 178 اسب، وزن 1451 کیلوگرم، گشتاور 233 در 4000 دور دردقیق، حجم موتور 2400
هردو خودرو هم از دیفرانسیل جلو استفاده میکنن با این اوصاف شتاب سوناتا کمی از کمری بهتر میشه پس هیچ وقت نگید کمری خیلی بهتره و یا... هردو خودرو مثل هم هستند
1394/9/9
طراحیش با توجه به مدت زمانی که هیوندای داره تولیدش میکنه فوق العادس و از امضای جدید محصولات هیوندای هم در طراحیش استفاده شده .
1394/9/9
سلام باتشکر از مقاله خوبتون، من الان 3 ماه هستش که مدل ال اف رو گرفتم و راضی هستم، فقط سقف پاناروماش صدا میده، البته میتونستم مدل وای اف هم با بیست میلیون کمتر بگیرم اما ترجیح دادم ال اف بگیرم، بیشتر به خاطر طراحی داخلی زیباترش، ولی تا اونجا که میدونم موتور جفتشون یکی هست و در ال اف فقط کمی ارتقاء یافته
1394/9/11
ایول مشهد
پارک خورشید هم هست
1394/9/11
سونوتا فقط مدل 2007 تا 2010 عالی بود از مدلای جدید شتاب بیشتری داشتن در ضمن خیلی با کیفیت تر بودن طراحی ساده و دلچسب داشتن هنوز که هنوزه کلاس سونوتا قدیم از این اسباب بازیا بیشتره!!!
1394/9/12
فقط پارس تندر و 206
1394/9/14
سوناتا حرف نداره ماشین بی آزار و خوبیه
1394/9/15
سلام دوستان یه بررسی خیلی خوب در مورد چهارتا خودرو خیلی خوب دنیا هیوندا سوناتا ، مزدا 6، تویوتا کمری و سوبارولگسی انجام شده و نتیجه گیری جالبی داره حتما بخونید http://www.car.ir/news/Review/sonata-camry-legacy-mazda6
1394/10/21
میشه با این پول آلفا خرید آما هزینیه نگهداریه آلفا یکیه با سوناتا؟خیر.دوست عزیز سوناتا ماشینه خانوادست با شکل و شمایل خوب و موتر قوی.
آلفا بیشتر جوانانست واسه سفر طولانی نسبت به سوناتا جذاب نیست
1394/10/26
salam
1 khaheshe kocholo dashtam
shoma ke enghad kareton doroste chera ba in akkaseton karetono kharab mikonin dakhele kabin YF aslan malom nist khodaiish age shoma mibinin begin man beram cheshm pezeshki
1394/10/30
بین کیا و هیوندا قصد خرید هیوندا رو داشتم ولی سری ال اف از نظر طراحی کاملن نا امیدم کرد به ویژه طراحی داخلی...
1394/11/24
با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون
چند سوال برام پیش اومده ممنون میشم راهنمایی کنید: یکی اینکه اکورد شیفتر پشت فرمون داره برای تعویض دنده؟ توربوشارژر چطور؟ یکی آیا سه حالت رانندگی نرمال اسپرت و راحت داره و اگر هست مثل سوناتا فقط رو فرمون اثر میگذاره یا در موتور و گیربکس هم اثر داره؟ نهایتا رادار تعیین فاصله تا ماشین جلویی در ترافیک و ترمز خودکار در ترافیک که به ماشین جلویی نزنه و ماشین رو نگه داره روی ماشین هست و اگر پاسخ مثبته همه مدلهای 2015 دارن یا اینکه هر مورد رو کدوم کلاس داره؟
1395/5/21
دنده پشت فرمون نداره، توربوشارژ هم تو مدلهای وارداتی به ایران نداره، دکمه درایو مد رو فرمون تاثیر میزاره ولی رو گیربکس و موتور رو نمیدونم اگر هم تاثیر بزاره چندان محسوس نیست، ترمز خودکار هم نداره، کلا دوتا تیپ داره نیمه فول و فول، رادار جانبی فقط در مدل فول داره
1394/12/8
احسنت تو طراحی از تویوتا جلو افتاده و همینطور از رنو و پژو
ولی برای رقابت بزرگان مثل بنز، ب ام و، آئودی ، پورشه، فولکس واگن، محصولات جنرال موتورز، فورد، دوج هنوز جغله است!!!!!
1395/2/14
بنظر من که وای اف خیلی طراحی بهتری داره خطوط تیزتر و طراحی هیجان انگیزتری داره, ال اف دیگه برا افراد بالای 30سال باشه فک کنم. طراحی ال اف بنظرم پسرفت داشته البته فک میکنم سلیقه ای باشه اما به دل من که ننشست.
1395/5/24
کاملا از حالت خشن و تهاجمی و جوان پسند درش آوردن و میانسالش کردن . طراحی داخلیش که بنظر من بیشتر شبیه ماشینای آلمانی سالهای ۲۰۰۰ شده . عین داشبورد مرسدس بنز اون سالهاست و یا شبیه بی ام و سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۶
داخلشو خراب کردن خیلی خسته کننده و قدیمیه.
1395/7/6
اپتیما بهتره
1395/9/13
فقط وای اف ، ال اف هم از نظر ظاهر هم شتاب پسرفت داشته جلو داشبوردشم که خیلی قدیمیه سبکش فقط پول الکی باید بدی براش چون مدلش بالاتره
1396/1/20
این ماشین عالیه و ازش خیلی راضیم❤
1396/5/15
بهترین ماشین پرایدو یا همون پراید خودمون بقیه ش سوسول بازیه
1396/6/18
من واقعا تعجب میکنم از این گزارش بنده 25 سال در حوزه خودرو کار کردم و مطالعه و نگارش داشتم چنین تحلیلی تاحالا ندیده بودم به نقاط ضعف وای اف به عنوان نقطه قوت اشاره شده، طراحی بسیار غیرمنطقی و فضایی که در نسل بعد کاملا قطع شد هندلینگ فاجعه بار به دلیل ضعف جعبه فرمان که خود هیوندایی هم به آن اشاره کرده و طراحی متقارن داخلی عجیب و 100 البته کیفیت پایین ساخت نسبت به نسل قبلی ...از خودرو بانک واقعا بعید بود
1396/10/14
احسسسسسسنت 👏
1397/8/22
واقعا فکر می کنید تیباو پرشیا تندر نود مثل سوناتا هستند 😂😂😂😂حتی فکرشم مسخره است شما هر وقت سوناتا رو تو جاده بگیری بیا حرف بزنیم تمام ماشین های هیوندا پر فروش در بازار دست دوم خدمات پس از فروش دارند اپشن های بالا طراحی دلچسب و اما میرسیم به موتور هیوندا ماشین های شیش سیلندرش به ایران نمی اید واما چهار سیلندر هاش آیا شما ماشین رالی می خواهید😂یا که فکر می کنید تیبا با سرعت سوناتا میره و متلاشی نمیشه😱 شما دارید کمری رو با سوناتا مقایسه می کنید و می گید کمری چند ثانیه زودتر از سوناتا به سرعت ۱۰۰میرسه مثلا اگه نرسه چه اتفاقی می افته 🤨ولی سوناتا اپشن های زیاد تری رو داره اگر هم می خواهید ماشین رالی تو جاده های ایران داشته باشید با زندگی خداحافظی کنید و با تیبا اندازه سوناتا برید 😝😝