موضوعات داغ

اصیل زادگان سرزمین اژدها، ام جی 6 در برابر بایک سنوا

12 آذر 1394

ساب سوئد و ام جی انگلستان به عنوان دو خودروساز اروپایی قدیمی و با تجربه چند سالیست که با سرنوشت یکسانی مواجه شده اند و هر دو پس از توقف تولید در خاک خود به واسطه سرمایه گذاری خودروسازان چینی سر از بازارهایی چون ایران در آورده اند.

البته اگر ریز بینانه تر به ماجرا نگاه کنید، واقعیت این است که SAAB هنوز مالک مشخصی ندارد و برخی پلت فرم های خود را در اختیار کمپانی BAIC چین و اخیراً یک شرکت تازه تاسیس ترکیه ای قرار داده است، اما ام جی به شکل کامل تحت عنوان یکی از برند های زیر مجموعه SAIC فعالیت می کند و یک خودروساز انگلیسی تحت مالکیت چینی ها به شمار می آید. سرنوشتی که در سال های گذشته گریبان سایر خودروسازان انگلیسی نظیر لوتوس، رولزرویس، جگوار، لندروور، بنتلی و ... را هم گرفته است و تمام این خودروسازان مشهور به زیر مجموعه شرکت های غیر انگلیسی مبدل شده اند.

به هرحال حالا ام جی و بایک در بازار ایران حضور دارند و تابستان گذشته شرکت عرضه کننده بایک سنوا نسبت به کاهش قیمت این خودرو تا حدود 110 میلیون تومان اقدام کرد و بنابراین رقابت ام جی 6 با 123 میلیون و بایک سنوا به عنوان دو سدان سایز متوسط با موتور های چهار سیلندر توربو بیش از پیش جدی شد. چندی پیش فرصتی دست داد تا در شرایطی مناسب این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی

نظر دادن در مورد طراحی بدنه تا حدی تخصصی و تا حدی سلیقه ای است اما در مجموع باید گفت که طراحی و چهره پردازی بایک سنوا بسیار متفاوت از یک خودرو چینی انجام پذیرفته و از بسیاری زوایا با خطوط آشنا در طراحی محصولات ب ام و، مرسدس بنز و حتی خود SAAB مواجه می شوید. در واقع به غیر از برند ناشناخته و چراغ های کمی غیر معمول، بعید است کسی بتواند به آسانی چینی بودن این خودرو را تشخیص دهد. در مقابل ام جی 6 از طراحی خاص تری برخودار است و شبیه هیچ خودرو دیگری در جهان نیست. در مجموع شاید بتوان اینگونه نتیجه گرفت که طراحی بایک سنوا پخته تر و لوکس تر است ولی در مقابل ام جی 6 طرحی اسپرت و متفاوت دارد و می تواند به نوعی بیانگر روحیه و سلیقه خاص مالک و راننده خود باشد، البته ام جی 6 در دو تیپ مختلف بدنه لیفت بک (ام جی 6 جی تی) و سدان (ام جی 6 مگنت) در ایران به فروش می رسد که از نظر مشخصات فنی و رفاهی کاملاً با یکدیگر یکسان هستند اما از نظر استایل بدنه اندکی در بخش عقب تفاوت دارند.

فضای داخلی

به لطف علاقه بی حد و حصر مشتریان چینی به فاصله محوری زیاد و فضای زیاد پا برای سرنشینان عقب، هر دو خودرو از کابینی با ابعاد مناسب برخوردارند و اثری از تنگی فضای اتاق احساس نمی شود، اما در مجموع عجیب است که تناسب چندانی بین طراحی داخلی و خارجی این خودروها وجود ندارد. بایک سنوا با پنجره های نسبتاً کوتاه و صندلی های اسپرت و در برگیرنده، حس و حالی شبیه ب ام و را به سرنشینان منتقل می کند و در مقابل ام جی 6 با صندلی هایی نرم و راحت و طراحی نه چندان مهیج داشبورد و مجموعه پشت آمپر، می تواند حس نشستن در کابین یک خودرو پر آپشن و نرم فرانسوی نظیر سیتروئن را به سرنشینان القا کند.

از نظر جنس و کیفیت مواد تشکیل دهنده کابین، در هر دو خودرو قطعاتی از پلاستیک نسبتاً خشک و نه چندان دلچسب دیده می شود اما با توجه به قیمت حدود 110 تا 120 میلیونی دو خودرو و مقایسه آن ها با رقبایی عموماً کره ای نظیر هیوندای النترا می توان گفت که هر دو به راحتی نمره قبولی را کسب می کنند و مجموعه مناسبی از نظر کیفی را حداقل در نگاه اول به سرنشینان ارائه می دهند.

مشخصات فنی

اگر بخواهیم از وجه اشتراک دو خودرو شروع کنیم باید به مواردی نظیر گیربکس اتوماتیک، موتور چهار سیلندر توربو، فنربندی مک فرسون چرخ های جلو و مولتی لینک محور عقب و وزن تقریباً یکسان حدود 1.5 تُن اشاره کنیم که در واقع برای بایک به حدود 1.6 تُن می رسد و اندکی از ام جی سنگین وزن تر است، اما از مهمترین تفاوت ها می توان مواردی چون حجم بیشتر پیشرانه بایک اشاره کرد که 2.3 لیتر حجم دارد و این رقم در برابر موتور 1.8 لیتری ام جی قابل توجه به نظر می رسد.

موتور بایک بدین ترتیب قدرت و گشتاوری معادل 248 اسب بخار و 350 نیوتن متر را تحویل گیربکس 5 سرعته خودکار می دهد که در مقابل قدرت و گشتاور 160 اسب بخار و 215 نیوتن متر ام جی 6 به شکل قابل توجهی بیشتر است. با وجود وزن تقریباً برابر، مشخص است که نسبت قدرت به وزن بایک سنوا یک سر و سرگردن بهتر از ام جی خواهد بود اما وقتی پای اعداد و ارقام مربوط به شتاب گیری دو خودرو به میان می آید تفاوت چندانی در رقم رسمی 8.2 ثانیه ای بایک و رقم 8.4 ثانیه ای ام جی 6 وجود ندارد و این درحالی است که در مقایسه با خودروهای پیشرو بازار با موتور 245 اسب بخاری و وزن مشابه 1.5 تُنی (نظیر ب ام و سری سه 328i) می توان عملکرد ساب را حتی ضعیف ارزیابی کرد! چرا که ب ام و با مشخصات مشابه ظرف حدود 6 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت می رسد اما ساب حداقل 2.2 ثانیه کُندتر است و این مسئله می تواند از ضعف عملکرد و تکنولوژی گیربکس 5 سرعته قدیمی ساب و یا عملکرد موتور ناشی شود که ممکن است در شرایط واقعی 248 اسب بخار اعلامی را تحویل خریدار ندهد، البته هیچ کس از یک خودرو چینی با تکنولوژی سوئدی انتظار رقابت با ب ام و را ندارد اما به هرحال مشخص است که فاصله معنا دار بین اعداد و ارقام روی کاغذ و عملکرد خودرو در دنیای واقعی از کجا نشات می گیرد!

از نظر مصرف سوخت، مالکین ام جی از رقمی در حدود 8 لیتر در صد کیلومتر سخن به میان می آورند، اما حداقل و حداکثر مصرف ام جی 6 در بهترین و بدترین شرایط می تواند بین 7 الی 14 لیتر در یکصد کیلومتر متغیر باشد، در مقابل به دلیل تعداد اندک بایک سنوا در بازار نمی توان از تجربه مالکین سخن گفت اما به نظر می رسد رقم میانگین در حدود 9 لیتر باشد، چرا که پیشرانه بایک حدود 0.5 لیتر حجیم تر است و قدرت بیشتر خود را به واسط مصرف بیشتر سوخت تولید می کند.

پشت فرمان

پیشتر رانندگی با ام جی 6 را در پیست آزادی تجربه کرده ام. مجموعه ای از واکنش های خوب موتور و گیربکس، هندلینگ مناسب و بسیار بهتر از رقبای کره ای نظیر هیوندای النترا و کیا سراتو، گیربکس نسبتاً هماهنگ (در مدل 2015 با نمونه هوشمند تر دوبل کلاچ جایگزین شده) و سیستم تعلیق نرم، از ویژگی های این خودرو هستند، البته نباید ام جی 6 را در حد مرسدس و ب ام و بی نقص بدانید اما در مجموع با توجه به قیمت خودرو می توان آن را رقیبی در خور توجه و قدرتمند از نظر لذت رانندگی و عملکرد برای خودروهای کره ای نظیر النترا و سراتو دانست.

اما حس و حال راندن بایک سنوا با پیشرانه ای قدرتمند تا چه حد می تواند جالب باشد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش در ابتدا از تجربه مالک سنوا می پرسم. ایشان از شتاب گیری و قدرت خودرو رضایت کامل دارند و از نظر هندلینگ سنوا را با خودرویی چون مزدا 3 قابل قیاس می دانند که البته با توجه به پلت فرم ساب و مشخصات سیستم تعلیق چنین توصیفی چندان هم اغراق آمیز به نظر نمی رسد.

با چنین ذهنیتی به سراغ خودرو می رویم. نخست آنکه مجموعه آپشن های مفید و کاربردی سنوا مانند پرده عقب برقی، سانروف با تنظیم چند حالته و صندلی های برقی دارای گرم کن، دوربین دید عقب و ... می تواند لبخند رضایت را بر چهره خریدار بنشاند و از این نظر واقعاً کمبودی در سنوا احساس نخواهید کرد، اما حس شتاب گیری خودرو چندان تند و تیز نیست و این مسئله می تواند از عدم سازگاری پیشرانه با بنزین معمولی ناشی شده باشد که در روز آزمایش در باک خودرو وجود داشت. همچنین صدای زوزه مانند نسبتاً واضحی نیز از گیربکس شنیده می شود که باعث نگرانی مالک شده اما متاسفانه شرکت دیار خودرو از نظر پشتیبانی و خدمات دهی به خودرو بسیار ضعیف عمل کرده و پاسخگوی این مسئله نبوده است.

فارغ از این مورد، عملکرد فرمان نسبتاً سنگین و مانند تمام خودروهای دارای پلت فرم اروپایی دقیق است. فنربندی احساسی بین نرمی ام جی 6 و خشکی مزدا 3 را ارائه می دهد و واکنش ترمز ها نیز بسیار مناسب است. گیربکس تعویض دنده های کاملاً نرم و حساب شده ای دارد، اما مشخص است که برای رانندگی اسپرتی تنظیم نشده و بیشتر برای رانندگی توام با آرامش کارایی دارد. بنابراین بایک سنوا می توان خودرویی قابل تامل در خصوص مشخصات فنی و لذت رانندگی دانست اما اگر علاقه مند به کشف سرعت و قدرت این دو خودرو هستید، شما را به دیدن ویدیو زیر دعوت می کنیم که به درگ غیر رسمی این دو خودرو مربوط می شود.

گفتنی است که در ویدیو فوق عملکرد بایک سنوا به دلیل استفاده از بنزین معمولی ایده آل نیست و در صورت استفاده از بنزین خوب باید توقع کسب نتیجه بهتر را از این خودرو داشته باشید، البته ذکر این نکته الزامیست که هر دو خودرو نسبت به کیفیت سوخت حساس هستند و در صورت استفاده از بنزین معمولی دچار افت عملکرد و مشکلات دوام در بلند مدت می شوند.

رقابت ناشناخته ها در بازاری با مشتریان محتاط

شرکت مدیاموتور با خودروهای ام جی چند سالی است که در بازار کشورمان حضور دارد و علیرغم ناشناخته بودن این برند در ایران و استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها (یکی از اولین خودروهای وارداتی با موتور توربو) توانسته جایگاه نسبتاً مناسبی را برای محصولات ام جی در ایران به وجود آورد اما در مقابل خودروهای بایک در ابتدای مسیر برند سازی هستند و متاسفانه طی یکی دوسال گذشته فعالیت خاصی از شرکت وارد کننده برای خدمات دهی مناسب و عرضه گسترده خودروهای این شرکت دیده نشده است. آنچنان که مالک خودرو مورد آزمایش حتی برای تهیه تیغه برف پاک کن خودرو خود نیز دچار مشکل شده اند و حتی امکان خرید این قطعه ساده از بازار را نیز نداشته اند، چرا که به دلیل تعداد کم خودروهای فروخته شده و ناشناخته بودن این خودروها عملا هیچ یک از قطعات سنوا در بازار به فروش نمی رسد.

با چنین شرایطی پر واضح است که خرید بایک سنوا حتی علیرغم تمام مزیت ها و جذابیت هایش نسبت به خودروهای شناخته شده بازار، توجیهی ندارد و چه از نظر پروسه تعمیر و نگهداری و چه از نظر افت قیمت در هنگام فروش خودرو دست دوم به معضلی بزرگ برای فروشندگان مبدل خواهد شد. بنابراین ام جی با شرایط بسیار بهتر از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم، با قطعیت برنده این رقابت خواهد شد و می تواند گزینه ای متفاوت و مهیج نسبت به چند خودرو کره ای رقیب با مشخصات و عملکرد فوق العاده اقتصادی باشد، البته ذکر این نکته نیز لازم است که به هرحال افت قیمت چنین خودروهایی در بازار دست دوم نسبت به خودروهای کره ای نسبتاً زیاد است و همین مسئله بسیاری علاقه مندان را از انتخاب این گزینه های متفاوت زده می کند. در چنین شرایطی اعتماد سازی شرکت وارد کننده از طریق افزایش کیفیت خدمات دهی و حتی باز خرید و ارائه گارانتی بر روی خودروهای دست دوم می تواند در جهت افزایش اعتماد مشتریان بسیار موثر باشد. روشی که در اکثر نقاط جهان توسط خودروسازان پیشرو انجام می شود تا ضمن رونق بخشیدن به بازار دست دوم، از افت قیمت نمونه های صفر کیلومتر نیز جلوگیری شود.

در پایان ضمن تشکر از مالکین محترم خودروها و همراهان همیشگی خودروبانک، امیرعطا فکری و فرشید جم که ما را در تهیه این نوشتار یاری کردند، جدول مشخصات فنی خودرو خدمت خوانندگان گرامی تقدیم می شود.

مشخصات فنی
مدلام جی 6بایک سنوا
پیشرانه4 سیلندر1.8 لیتری توربو4 سیلندر 2.3 لیتری توربو
قدرت160 اسب بخار248 اسب بخار
گشتاور215 نیوتن متر350 نیوتن متر
شتابحدود 8.4 ثانیه8.2 ثانیه
گیربکسخودکار 5 سرعته (2014)
دوبل کلاچ 6 سرعته (2016)
پنج سرعته خودکار
مصرف سوختحدود 8 لیترحدود 9 لیتر
قیمتحدود 123 میلیون تومانحدود 110 میلیون تومان

83 عکس

نظرات کاربران

137 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/12
اول اینکه این بایک ساب شد تعجب کردم.دوم اینکه هر چی قکر میکنم این ساب بشو نیست.سوم اینکه نویسنده نکته جالبی رو گفت.چین با فروختن جنس های آتو آشغالش به بقیمت پایین بدنیا صدمه بزرگی به شرکت های اروپایی زده و این کاروخونه ها مثال بارزشن.متاسفم فقط واسه دنیایی که ساب میشه بایک.ساب سوئدی با اون همه پشتکار....
1394/9/12
یعنی بایک جد و آباد نوآوریه خداییش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/12
آره خدای..حسابی از خجالت بی ام و در اومده :D
1394/9/12
مقایسه ام جی انگلیسی که وزیردفاع بریتانیا از غرفه اون دیدن کرده با یه ماشین چینی اشتباهه
اینم منبعhttps://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiH57u16L_JAhVMvBQKHXiUCLEQFggdMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.pedal.ir%2Fmg%2F%25D8%25AA%25D8%25B5%25D8%25A7%25D9%2588%25DB%258C%25D8%25B1-%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D8%25AC%25DB%258C-gt%2F&usg=AFQjCNGURcFPGaPo7PjNa5D7XlwB5ao4Pg
1394/9/12
اقا خداوکیلی من تقریبا تموم سایتای خودرویی رو مطالعه میکنم به طرز جالبی هر جا که اسم ام جی میاد این اقا نریمان حضور فعال داره ، نریمان جون ام جی همونقدر انگلیسیه که سنوا سویدیه، هرچند اینا همش ظاهرسازیه قطعا هر دو خودرو چینیه ولی من تو سایت chinaautoweb.com که نگاه کردم سنوا تو چین خودروی گرونتریه
1394/9/12
هیچکدوم تو ایران خدمات پس از فروش و نمایندگی و بازار دست دومی مثل ماشین های کره ای ندارند و بنزین ایران موتورشون رو نابود میکنه
1394/9/13
این موردم اضافه کنید که الانترا و سراتو هردو 5 ستاره ایمنی از یورو ان کپ و موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا دارن ولی ام جی6 فقط 4 ستاره ایمنی از یورو ان کپ داره. من نمی دونم اینایی که هروز دارن ام جی تبلیغ (ببخشید تست!!!!!!!!!! )می کنن چرا به این موارد اشاره نمی کنن؟؟؟!!!
1394/9/14
آقا ایمان دو خودرو سراتو و النترا هیچ تستی در موسسه یورو انکپ ندارند چون اصلا در منطقه یورو بفروش نمیرسند و به دلیل نداشتن استاندارد های این حوزه ( مخصوصا موتوری ) عرضه نمیشوند و خودرویی که در اروپا به فروش نمیرسد نیازی هم به تست تصادف ندارد .
سایت یورو انکپ به شرح زیر است شما بگو سراتو و النترا کجاست ما هم ببینیم شاید ما از خودرو چیزی سرمون نمیشه و شما از روی هوا حرف نمیزنی !!!!
http://www.euroncap.com/
1394/9/14
AREF پسرم اولا سراتو و الانترا در موسسه بزرگراه های آمریکا 5 ستاره ایمنی گرفتن که نسبت به یورو ان کپ استانداردهای سخت گیرانه تری داره! دوما درسته الانترا در اروپا عرضه نمی شه ولی اگه از ماشین چیزی سرت می شد میفهمیدی که هیونداییi30 پلت فرم و شاسی و ... مشترکی با الانترا داره و در یورو ان کپ 5 ستاره گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/14
شما آگاهی و اطلاعاتت هم مانند ادبت می ماند ...
ستاره هایی که میگفتی چی شد پدرم ؟!
1394/9/15
محمد جان
من چند سال MG دارم کوچکترین ایرادی در پیشرانه نداشته ام .
تمامی خودروها با استاندارد یورو4 و بالاتر میبایست از سوخت با حداقل اکتان 93 استفاده کنند (در کشورمان این درجه اکتان را فقط بنزین سوپر دارد) و این ربطی به سیستم توربو ندارد .
مشکل سوخت های کشور ما اعم از گازوییل و بنزین ، میزان گوگرد بالاتر از حد مجاز استاندارد ها و عدم وجود ماده افزودنی ( به دلیل ناکارآمدی) کاهش دهنده دوده حاصل از سوختن و نشست آن در جای جای پیشرانه است .
کیفیت بنزین صرفا ربطی به درجه اکتان بنزین ندارد و یک بنزین بی کیفیت و بدون افزودنی های پیشرفته امروزی هم می تواند درجه اکتانی مثلا 90 -95 داشته باشد . نمونه آن سوخت بی کیفیت سوپر وارداتی از کشور هند به کشورمان است که اکتان درست و مناسبی دارد ولی به دلیل میزان بالای آلایندگی گوگرد آن ، استاندارد کمتر از 50 ppm لازم یورو 4 را ندارد و در خودرو های یورو 4 و 5 و 6 کشورمان که سنسور های بسیاری در مسیر عبور گاز های خروجی و سوخت ورودی دارند ، دوده می نشاند و عملکرد سنسور ها را مختل می کند . این حسگر ها در خودرو های توربو اندکی بیشتر است و از این رو به مرور زمان می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد کل پیشرانه شود که با روش های ایندایرکت و دایرکتوری تمیز کردن سنسور ها میتوان مانع از آن شد و یا مشکلات را به راحتی در این زمینه در هر خودرویی ، برطرف کرد .
پیشرانه ها توربو راندمان بالاتری دارند و بخش مهمی از آن مرهون کامل سوزی سوخت در این موتورها و تبدیل بیشینه انرژی شیمیایی سوخت به انرژی مکانیکی می باشد . به بیان دیگر ، سوختی مانند بنزین در سیستم توربو به دلیل دریافت اکسیژن بیشتر و همگن تر ، بسیار بهتر و کامل ترمی سوزد تا در پیشرانه های تنفس طبیعی و این در مورد هر سوختی با هر سطح کیفی ، صادق است و بحث استهلاک و آسیب پذیری از سوی عده ای معدود ، غیر فنی و ناآگاهانه است و حتی اشاره به لزوم نگهداری دقیق و مراعات مواردی چند برای سالم ماندن این گونه سیستم ها ، مربوط به عملکرد بالای فنی آن است و نه مواردی که مربوط به سوخت باشد .
دوست من ایمان
سراتو و النترا در موسسه یورانکپ آزمون برخورد ندارند و گونه i30 با النترا اتاق مشترک و پیشرانه و گیربکس مشترک ندارد و از این رو باهم پلت فرم مشترک شمرده نمی شوند .
موسسه ایمنی بزرگراههای ایالت متحده مانند همتای خود در اروپا ، به خودرو ها ستاره نمی دهد و از این رو لفط 5 ستاره برای آزمون های این موسسه اشتباه است . این موسسه در جمع بندی نهایی خود به خودرو ها درجه TSP یا +TSP را به مفهوم TOP SAFETY PICK نسبت می دهد که النترا ویژه بازار ایالت متحده ( نه گونه های بدون آپشن داخل کشورمان ) TSP دریافت کرده و سراتو آنرا ندارد و آزمون به نسبت موفقی نداشته است .
آزمون MG6 در یوروانکپ مربوط به سال 2011 است و یک ستاره از پنچ ستاره را به دلیل ضعف در قسمت عابرین پیاده از دست داده است و اگر نه در مدل فیس لیفت 2015 این خودرو با اضافه شدن سیستم های متعدد ایمنی مانند :(DWTC (DYNAMIC WHEEL TORQUE CONTROL
AUTO HOLD
STEERING WHEEL REMINDER
CORNERING LIGHTS
AUTO-LEVELING HEADLIGHTS
HEADLIGHT WASHER
inkanet
به گفته سایت های معتبر خودرو مانند AUTO CAR و AUTO EXPRESS ، بالاترین سطح ایمنی خودرو ها را دارد و قطعا 5 ستاره را به راحتی کسب می کند ولی شرکت ها گونه های فیس لیفت را دوباره آزمون نمی کنند .
و این را هم بگویم که استاندارد های 2016 یوروانکپ بسیار سختگیرانه تر و چالش برانگیز تر از استاندارد های IIHS است و در گذشته هم آسان تر نبوده است .
1394/9/15
مهربد ام جی6 به دلیل ضعف در اربگ جلو 4 ستاره گرفته نه برخورد با عابر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صحبت جنابعالی درمورد عدم وجود پلت فرم مشترک بین i30 و الانترا هم کاملا اشتباه است.
درمورد نحوه امتیاز دهی IIHS حق با شماست من فقط حوصله توضیح کامل نداشتم.
درمورد الانترا های فول شرکتی وارد شده هم کاملا تاکید می کنم صحبت شما اشتباه است و این خودرو نمونه فول آپشن عرضه شده در بازارهای جهانی است و با آنها تفاوتی ندارد!!!
1394/9/16
پدرم ایمان ...
اشتباه گفتی و سوتی دادی و دوستان مچت رو گرفتند و هنور هم متنبه نشدی و بدون مدرک از روی هوا حرف میزنی ...

اما باید بگم که در تست تصادف سال 2011 ام جی 6 در قسمت Pedestrian Protection که مربوط به برخورد عابرین پیاده است در بخش PELVIS IMPACT که مربوط به برخورد دماغه خودرو به لگن عابر پیاده است ، MG6 هیچ امتیازی نگرفته و دلیل آنهم محکم و بالا بودن بیش از حد دماغه کاپوت و سینی بالای موتور به دلیل قرارگیری سیستم توربو در اینجاست (البته اگر میتوانستید با مراجعه به سایت خودتان میخواندید ) و از این رو در بخش عابرین پیاده ، MG6 نمره ضعیف 15 و 42% را گرفته که باعث شده در مجموع MG علیرغم نمره بسیار خوب در سایر بخش ها ، 4 ستاره بگیرد . در قسمت ایربگ ها هم نمره کامل گرفته و شما پرت و پلا میگی این هم آدرسش و کافیست روی ُSAFETY EQUIPMENT کلیک کنی و ببینی که ایربگ ها تمامی نمره کامل گرفته اند :
http://www.euroncap.com/en/results/mg/6/10984
شما اول برادری تو ثابت کن و گفته های آقا مهربد را دیگه رد نکن ... خدایی یکبار کامنت هات رو بخون ببین چقدر اشتباه میکنی !! بعد میخواهی ایراد هم از ام جی بگیری و ...
1394/9/12
Mg چینی فقط بدرد مردم چین میخوره نه جای دیگه البته یادم رفت بگم یه عده هم هستن که دوست دارن بعد از پراید محصولات mg رو بخرن تو ایران ژاپن و کره و آلمان که صنعت ندارن از نظرشون فقط میگن چینی اونم mg !!!!! والا
1394/9/12
تتها چیزی که از این ماشینا میدونم اینه که حداکثر 45 میلیون تومان ارزش دارند و شاید حتی کمتر و جدا از بحث این دو خودرو تقریبا قیمت هر خودروی وارداتی را که با مالیات و عوارض و پول حمل و نقل حساب کنیم میبینیم که هر کدام از چند ده تا چند صد میلیون تومان گران تر از ارزش واقعی خود به فروش می رسند و مردم بیچاره هم چاره ای جز سکوت ندارند برای مثال کمری هیبریدی با عوارض و مالیات 0 درصد حداکثر باید 100 میلیون تومان قیمت داشته باشه ولی نمایندگی که در واقع نمایندگی هم نیست فقط وارد کنندس اونو به قیمت ظالمانه ی 170 میلیون به ملت میندازه و اگه بخوام تمام اینارو ذکر کنم تا فردا صبح طول می کشه و تازه این وضع در خودرو های داخلی به اوج خودش میرسه و به این صورته که خودرو هایی با سن 10 تا 30 سالو با چند آپشن بی مصرف با چند برابر قیمت تولید به ملت میندازن و کسی که یه عمر زحمت کشیده و 20 میلیون جمع کرده باید پرایدی سوار شه که مطمئنا در اون امنیت و آسایش نخواهد داشت.امیدوارم خدا کمک کنه تا چند سال دیگه همه چیز درست شه همه بتونن خودرو های استاندارد با قیمت مناسب سوار شن
1394/9/12
حاجی فعلا شما پراید رو قیمت گذاری کن بعد ببینیم چی میشه!!!
1394/9/12
ممنون از انرژی که برای این تست ها میذارید😉

با وجود خوب بودن و مقبولیت کمپانی بایک در چین، به نظر من خودرو های ام جی به نسبت اون چیزی که آدم بدست میاره خیلی بهترن و ارزش بالاتری دارن، خصوصا که خدمات پس از فروش بهتر و فعال تری داره. خودرو های ام جی طراحی خاص خودشون رو دارن و به قول نویسنده کسی سوار میشه که سلیقه خاصی هم داشته باشه. در نهایت عملکرد و هندلینگ اموی با توجه به موتور و تکنولوژیش به نظر من خیلی بهتره.
1394/9/12
خجالت هم خوب چیزیه!
1394/9/12
سلام، من موندم ملت با چه تفکری ماشین چینی میخرن؟ نه کلاس داره، نه دوام، نه امنیت. آپشنهاش هم سال دوازده ماه استفاده نمیشه اگرم استفاده بشه سریع خراب میشه.
1394/9/12
لطفا یکبار هم شده یه بررسی تخصصی هم از اوپل آستراهای جدید که وارد کشور شدن هم ، داشته باشین . واقعا حیفه همچین ماشینی وارد کشور بشه و یه بررسی راجب بهش انجام نشه. باور کنید این چینی ها رو هر روز داریم می بینیم.
1394/9/12
من دوتا كار تو عمرم نكردم ونخواهم كرد ١ خريد خودرو ي چيني حالا بخواد ام جي باشه كه ٩٥ درصد قطعاتش چيني گريد ٢ هستش يعني كيفيت ساخت شماره ٢ داره و تمام داشبوردش كپي بي ام و هستش٢ خريد موبايل و لوازم خانگي چيني حالا بخواد برا خودش غول باشه درضمن به همه اين توصيه را دارم انجام ندن والسلام
1394/9/13
یعنی الان آیفون 6 دست من که گرون ترین موبایل دنیاس بده؟ اونم روش نوشته طراحی امریکا ساخت چین (البته سهامدارش امریکاس) یا امن ترین خودروی جهان ولو که الان چینیه اونم بده؟؟؟عجب
هر گردی که گردو نیست برادر
اینجا رو بخون سند رسمی ام جی انگلیس که این خودرو هنوز کاملا انگلیسه و تحت لیسانس
mg.co.uk/faq
1394/9/13
میلاد. یه نگاه به عقب ام جی بنداز، یه ضعف خیلی بزرگ داره اونم اینکه منبع اگزوزش به شکل بدی قابل رویت هست که به زیبایی خودرو لطمه زده که نشان از ضعف در طراحی سپر عقب است چیزی که از چینی ها بر می آید، در خودرو های معتبر خیلی کم پیش میاد که همچون ضعفی در سپر عقب باشه، برو یه نگاه به هم قیمتی های این خودرو یعنی کرولا، الانترا، مزدا3 و سراتو بنداز اگه همچین ضعفی دیدی
1394/9/13
آقا میلاد آیفون شما گرون ترین موبایل دنیاست!؟
مبارک تون باشه!
هر گردی که گردو نیست برادر!
ما رو ببین با کیا شدیم 80 میلیون ...
1394/9/14
اقا سینا همه ماشین ها از زاویه همون عکس منبع هاشون ومعلومه، چرا با واقعیت میجنگیم خود کارخونه میگه انگلیسه و حتی اسمبل نهاییش هم پایه خودشونه، ملت تو جهان سوم کامنت میزارن نه، تازه اون چین هم خیلی با کره فرق نداره، کره هم چند سال پیش برای ما نا آشنا بود، الانم که همه طرح هاشون کپی و دزدیه ، همه جاشون از ماشینهای مختلف کپی میشه، شتاب و... که ندارن ولی دارن کار میکنن، خوبه که یک محصول رو فارغ از اینکه کجایی هست نقد کنیم
این عکسها رو ببنید برای منبع اگزوز تو بنز و بی ام و و لکسوس که همه معلومه
http://image.superstreetonline.com/f/40501209+w+h+q80+re0+cr1/epcp-1205-06-o%2B2012-bmw-328i%2Brear.jpg

http://preview.netcarshow.com/Mercedes-Benz-C-Class-2012-1600-42.jpg

http://img2.netcarshow.com/Mercedes-Benz-C-Class_2012_1024x768_wallpaper_3f.jpg

http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2011/06/2011-lexus-is-350-rear-view.jpg


1394/9/12
مالك اين دو تا ماشين خيلي بد سليقه هستن مخصوصا اون بايك سنوا بابا يه دستمالي بكش روماشينت نمي دونم توي ماشين زندگي ميكنه همه جاش چرك خخخخخخخ
1394/9/12
خیلی مقاله خوبی بود، آقا این ام جی 6 خیلی خوشگله، خیلی حال میکنم باهاش اونم با شتاب 8 ثانیه ایش
از این مقایسات و درگ ها بازم بزارید
1394/9/13
ام جی که انگلیسیه و تحت لیسانس تو جین تولید میشه مثل ولو که توسط جیلی خریداری شده و تولید میشه و اسنوا هم که چینیه و تکنولوژی ساب روداره، بنابراین میشه بایک رو هم یه جوری اصیل زاده دونست
ولی واقعا اسنوا نشون داد که شتاب فوق العاده 8.2 ثانیه ای رو داره که تو رنج قیمتیش فوق العاده هست چون هر خودروی دیگه بود اصلا شانسی جلوی ام جی نداشت ، اونم به خاطر توان فوق العادده 250 هست که خیلی زیاده واقعا آفرین
آقا گفتی شتاب 6 و بی ام و دل مارو بردی عزیز نویسنده
ممنون
1394/9/13
لطفاااااااااااااا از مزدا 3 جدید و یه ماشین کره ای یا ژاپنی تو سطح مزدا هم یه درگ تهیه کنید.خیلی ممنون
1394/9/13
ام جی 6 برنده مسابقات btcc سال 2014 انگلیس ""در بین رقبایی همچون مرسدس، bmw و vw و آیودی و...""
دوستداران این مسابقات عکسهای زیرو ببنید
http://www.btcc.net/wp-content/gallery/2015-season-launch/SmithA-Abbott-Goff_06.jpg

http://www.btcc.net/wp-content/gallery/season-launch/2014-grid2.jpg

http://www.btcc.net/wp-content/gallery/brands-hatch-indy-1/SmithA_02.jpg
http://www.btcc.net/wp-content/gallery/donington-park-1/Start-02.jpg


1394/9/13
ام جی تقریبآً داره توی کشور ما تبدیل به یک برند معتبر در حد برند هیوندای و کیا میشه. تقریباً اون عدم اطمینانی که نسبت به ام جی به عنوان یک محصول چینی وجود داشت داره از بین میره. امیدوارم این امر باعث افزایش قیمت این خودرو نشه. فکر میکنم قیمت ام جی 6 تا یکی دو سال پیش 10 تا 20 میلیون ارزانتر از قیمت فعلی بود ( اگر اشتباه نکنم). در مورد سنوا البته روی کاغذ امکانات خیلی خوبی داره ولی همین که میبینی خودرویی با این همه امکانات از گیربکس 5 سرعته معمولی استفاده میکنه یک نقطه ضعف بزرگ براش محسوب میشه. در مقابل ام جی که از گیربکس 6 سرعته دابل کلاژ استفاده میکنه که خیلی به روز تر از گیربکس سنواست. به اینها خدمات بعد از فروش دیارخودرو هم اضافه بشه به اندازه کافی برای عدم استقبال از سنوا کافی خواهد بود. سنوا اگر شاید توسط یک شرکت معتبر دیگه داخل ایران ارایه میشد شانس رقابت با خودروهای دیگر رو داشت ولی با دیارخودرو و این سطح خدمات بعیده بتونه رقابتی با رقبای کره ای و حتی چینی مثل ام جی بتونه داشته باشه. نکته عجیب در مورد سنوا افت قیمت 35 میلیونی این خودرو در مدل شرکتی از 145 میلیون تا قیمت 110 میلیون بود.
1394/9/13
من راستی راستی داشت باورم میشد اون 2تا تیکه پایین سپرخروجی های اگزوزه گفتم چقدر خوبه این چینی ها ام یه پیشرفتی تو این چیزای طراحی داشتن تاچشم به اون زیبای خفته زیرسپر افتاد :|| فهمیدم اینا درست نمیشن :)
1394/9/13
راس میگیااااا
منم اولش فک کردم خروجی اگزوزه
خخخخخخ
1394/9/13
من که آرامش، کیفیت ،زیبایی،برندو کم استحلاکی تویوتا یاریس رو ترجیح میدم نهاینش آدم کرولا یا یاریس می خره حداقل یکی پرسید ماشینت چیه نگم بایک بعد طرف میگه : خب منم دوچرخه دارم ماشینت چیه
1394/9/13
میلاد جان

این دوستانی که میان اینجا و با حرف های بی پشتوانه و کاملا احساسی ، برندهای مختلف رو تخریب میکنند و با عقده گشایی مانند همین مهدی ج ، یا unknown که خود را مرجع قیمت گذاری میداند و یا sb که یاریس کوچک با قیمت سه برابر در ایران و یا کرولا با گیربکس تکنولوژی ۱۰ سال قبل را مطرخ میکند و یا Mahdi که با ظاهر از کره مریخ تشریف آوردند و نمیدانند که اکثر لوازم تو ایران ساخت چین هستند ، به اینهمه مستندات که ارایه شده در پست های مختلف وقعی میگذارند ؟!!! اینان هدفشان تخریب هست و چه چیزی بهتر از اینکه با چینی خواندن برند ام جی ، خودشون رو راضی کنند و اما ناقافل و نادانسته دارند محصولات چینی را تبلیغ میکنند . مگر نه اینکه به قول Reza اینگونه میشناسیم که میگوید : سلام، من موندم ملت با چه تفکری ماشین چینی میخرن؟ نه کلاس داره، نه دوام، نه امنیت. آپشنهاش هم سال دوازده ماه استفاده نمیشه اگرم استفاده بشه سریع خراب میشه.
حال برند ام جی پس از ۶ سال حضورش در ایران نشان داد که دوام دارد و خودروهایی با ۲۰۰۰۰۰ کارکرد هنوز ادوات داخلی به صدا نیافتاده اند و کاملا سرپاست ، امنیت دارد که تصادفات رخ داده با بنز ۱۰ تن با سرعت ۱۱۰ و برخوردهای دیگر که در سایت تصادف ناجور هست بصورت عملی بر امنیت آن تاکید دارد و جدا از تست یوروانکپ .
http://dande6.com/20263/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D8%A7%D9%85-%D8%AC%DB%8C-550-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1.html
اپشنهایی همچون سنسور نور ، کروز کنترل ، سیستم ۹ در ۱ در کنترل پایداری و غیره که هر روز استفاده میشود و خدا رو شکر بسیار کارا و مطمئن و بادوام هستند .
پس نتیجه میگیریم یا چین دیگر بنجول ساز نیست و خودروی طراحی و تولید میکند که جایگاه اول رو در هندلینگ در سال ۲۰۱۴ انگلیس بدست آورد و جزو ۱۰ خودروی با کیفیت انگلستان شناخته شد و برند MG چهارمين برند ارزشمند و قابل اطمينان سال ٢٠١٥ بازار انگلستان با حضور ١٥٠ برند انتخاب شد ، حتما ميدانيد كه بازار خودرويى انگلستان ، اولين و سختگيرانه ترين بازار اروپا و چهارمين بازار بزرگ دنيا شده و توانسته این برند رو تا آنجا معروف نماید که جزو نهمین برند پرفروش دنیا شود :
رتبه کمپانیهای اتومبیل سازی در سال 2014 نسبت به میزان فروش :
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/2044673248013935604

1-فولکس واگن
2-تویوتا
3-دایملر
4-جنرال موتورز
5-فورد
6-هوندا
7-بی ام و
8-نیسان
9-ام جی
10-هیوندای
11-میتسوبیشی
12-رنو


http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2015

در ضمن در اين رده بندى ، برند كيا مقام ١٩ م و هيوندايى مقام ٢١ م را بدست آوردند .


http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014

http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

و یا اینکه واقعا آنهابه خیال خودشان این برند را چینی میدانند و در وافعیت چیز دیگری هست و آن اینکه :
كسانى كه اين برند رو نميشناسند ميگذارم :
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181
مگر ميشود اصالت و دانش مهندسى از بين برود ؟
شركتى كه ٦٠ سال پيش توانست با مهندسى قوى و تجربه خودش از يك موتور ١٥٠٠ سى سى ، توان ٣٠٠ اسب بخار توليد كنه از همون دفترى كه الان هم در بيرمنگام خودروهاى ام جى ٦ ، ٣ و جى اس رو خلق كرده ، آنقدر در دنياى خودرو قابل احترام هست كه رفتارهاى حقير افراد كم دانش تاثيرى در اصالت اينبرند در ايران نداره .
نميدانم اين حضرات وقتى كه BMW مالك سرمايه گذارى ام جى ( همانند قرار داد سايك ) در دهه ٩٠ ميلادى بود ، آيا كسى ميگفت كه ام جى تى اف آلمانى بود ؟ يا اينكه شركت جنرال موتورز با سايك و ام جى وارد مذاكره براى مالكيت ام جى شده ، بايد بگوييم مثلا ام جى از سال ٢٠١٧ ، آمريكايي ميشود ؟!!!!
اصالت و بنيان يك برند قابل جابجايى نيست .
آيا جگوار ، لندروور را كه تاتا همانند سايك ، مالكيت سرمايه گذارى اين برندها را از آن خود كرده ، هنديند و يا ولووالان چينيه ؟
همين افراد وقتى به سانگ يانگ ميرسند ميگويند كره اى هست ولى نميدانند و يا نمى خواهند كه بدانند كه سانگ يانگ از سال ٢٠٠٣ ، تحت مالكيت سايك چين درآمد و ركستون و اكتيون محصول همين دوره هست و در سال ٢٠١٣ ، ٩٧ درصد سهم را به ماهيندرا هند فروخت و الان رسما سانگ يانگ زيرمجموعه ماهيندرا ميباشد و تيولى محصول اين مشاركت هست ، چطور اين را همچنان كره اى مينامند ؟!!!!
دنياى امروز ديگر جايى براى شانتاژ ندارد و به راحتى با گوگل ميتوان دروغها رو آشكار كرد.
http://www.tatamotors.com
تو قسمت product ، جگوار و لندروور زیر مجموعه تاتا هستند .
یا ماهیندرا که مالکیت سرمایه گذاری سانگ یانگ را خریده و در هند تولید میشود آیا الان سانگ یانگ هندی هست ؟
http://www.mahindra.com/news-room/press-release/1300159661
http://www.wsj.com/articles/ssangyong-launches-first-new-vehicle-since-mahindra-acquisition-1421155147
http://www.ibtimes.com/ssangyong-motors-owned-indias-mahindra-group-considers-entering-us-auto-market-1685502

1394/9/13
چگونه از ایرانجیب خواهش کنیم،نه تو بررسی ها نه تو فیلم ها ماشین چینی رو بررسی نکنید،تو رنج 100 تا 200 تومن بررسی کنید،این بررسی های شما کمک میکنه به کسی که می خواد ماشین بخره،اما ماشینی که اسم چینی می اد همه فرار می کنند
1394/9/13
پیشتر رانندگی با ام جی 6 را در پیست آزادی تجربه کرده ام ، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کجای سایت هست این مطلب که من ندیدم ؟؟؟؟
1394/9/13
یعنی خیلی باید کوتاه فکر یا متعصب باشه یه نفر که حتی این ماشینا رو از نزدیک ندیده باشه یا پشتشون ننشته باشه اما چون ساخت یا تحت مالکیت چین هست بگه آشغاله!
1394/9/13
خروجی کروم دوبل موتور برای عقبش طراحی کردن بعد از اون گوشه یه تک اگزوز زده بیرون! :) وات د فاز؟ باز صد رحمت به ام جی!
البته جفتشون با این وضعیت کیفیت و قیمتشون بیشتر شبیه به یک شوخی بد هستن ..
1394/9/13
سر اگزوزای بایکو نگاه کن!
1394/9/13
ازلحاظ ظاهر درونی بایک خیلی زیباتر هست ولی از نظر نظر ظاهر خارجی ام جی بهتره و بعضی ها فکر میکنند ام جی چینی هست در صورتی که فقط در چین تولید میشود ودر انگلیس مهندسی آن انجام میشود لطفا اشتباه نکنید و اشتباه اطلاع رسانی نکنید
1394/9/13
ام جی واقعا خودروی خیلی خوبیه تو کلاس خودش شتاب خوب هندلینگ فوق العاده مصرف کم و صندوق عقب خیلی بزرگ دو نفر ادم بالغ میتونن تو صندوق بخوابن
1394/9/13
حیف آدم که سوار این ماشینا بشه هنوزهیچی نشده گیربکس بایک داره زوزه میکشه چندسال کارکنه میخواد چیکار کنه.
خدایی بایک هم شد ماشین نمیدونم چطوری این آشغال رو با سراتو و الانترا مقایسه میکنید؟؟؟؟؟!!!!!!!!
1394/9/13
برادر من اون چين كه گوشي ها و محصولات كمپاني اپل را ميزنه دست از پا خطا كنه خود اپل به آتيشش ميكشه صدتا ناطر هست كه طبق استاندارد هاي خود اپل باشه تازه كارخانه فاكسان كه مخصوص توليد گوشيت و مخصوصا زير نظر اپل هستش يعني نماينده اپل در چينه خواهشا اونا را مقايسه نكنيد با اين آشغال هاي چيني اون گوشي هاي اپل كيفيت ساخت و مواد وقطعاتش با خودشه وبانظارت خودش توليد ميشه نه مثل ام جي كه سال هاست انگلستان ازش قطع اميد كرده نگاهش نميكنه ام جي يه كارخونه بي نوا شده ديگه بايك كه جايگاه خودشا دااره درضمن من حرفم اينه كه چين محصولاتش گريد بندي داره گريد يك يا گريد زيرو يا صفر بهترين ها هستند كه كيفيتشون عاليه اما گريد ٢ و ٣ و٤ مخصوص ساخت أسباب بازيه و محصولات ام وي ام و ام جي و بايك وليفان وجك و...... اينا كيفيتشون دربدترين درجه هستش اگه قيمتش مناسب بود كه قبول اما با اين قيمت ظلم هستش كه اينا بخريم با اين قيمت ميشه يه رنو سفران يا ليتيود يا لاگونا خريد و لذت كيفيت و راحتي را برد يا ميشه يه تويوتا كرولا يا كمري خريد و آسايش وكيفيت را تجربه كنيد توصيه من به شما خواهشا پول زحمت كشيدتون را صرف نكنيد برين يه ماشين اروپايي يا ژاپني بخريد و لذت ببريد
1394/9/14
استاد Mahdi
با این کلمه زیرو نشون دادی که خیلی حالیته !!!!
یه جور حرف میزنی مثل اینکه جزو هیات راهبردی شرکت اپل هستی و از طرف دیگر جزو مجلس عوام انگلیس که از همه چیز انگلیس خبر داره .
تحت لیسانس شاخ و دم نداره هر شرکتی از اپل بگیر تا غیره که محصولاتش در چین تحت لیسانس تولید میشه با نظارت شرکت اصلی انجام میشه . بعد کدوم عقل سلیمی باور میکنه که قطعات و مواد اولیه 10 هزار کیلومتر اونورتر از آمریکا بره چین و بعد تو چین تولید بشه که چه بشه !!!!!! هزینه حمل و نقل و بیمه تمام خطر ( به زبان شما اینشورانس ) بارگیری و باراندازی ، دپو مواد اولیه و قطعات ساخته شده ( نیروی کارگر آمریکایی با ساعت حداقل 12 دلار ) ، اینا که هزینش بیشتر از کارگر ارزان چینی هست . پسر خوب ، همه قطعات اپل در چین تولید میشه بغیر از CPU که امسال توسط سامسونگ و TSMC ساخته شد که سامسونگ گند زد و مصرف باتری 20 درصد بیشتره .
راستی اینکه میگی انگلیسی ها ازش قطع امید کردن و به ام جی نگاه هم نمیکنن ، میشه بگب از کجا در آوردی ؟!!!!! پس این سایت رسمی شرکت مادر تو انگلیس چی میگه دادا ؟!!!!!
http://mg.co.uk/about-mg/faqs

ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham

راستی دیدم عکس یادگاری وزیر دفاع انگلیس که دربازید از غرفه ام جی در مسابقات BTCC سال 2014 ، عجب آدم وطن فروشی که رفته محصول چینی و تازه عکس یادگاری هم گرفته و آرزوی موفقیت هم براشون کرده . باهات هماهنگ نکرده بود ؟!!!! آخه گفتی انگلیسیها نگاهش هم نمیکنند .......
دادا ، فکر کردی اینجا بنگاهته که آدما رو رنگ کنی و هر چه بخوای بگی ....
1394/9/13
اونایی که اومدن گفتن ماشین چینی از ایرانی بدتره و کیفیت نداره،خداییش یه بازنگری بکنید،خودم یه پارس جدید صفر خریدم دو هفته بعدش اتاق ماشین به صدا در اومده اما یه x33 newالان خریدم نسبت به اون خیلی بهتره و خداییش کیفیت بالاتری نسبت به اون داره
1394/9/13
مقاله عالی بود، انگلیس و آلمان، کلا اروپا و بعد امریکا استادان بازده و شتاب هستند از کمترین حجم موتور بالاترین بازده و شتاب ، آفرین به ام جی
1394/9/13
ام جی چه پلاکی داره
1394/9/13
هر دو ماشین چینیه چینی یعنی بی کیفیت ولی MG قابل تحمل تره ولی اون یکی معلوم نیست چیه از اسمش هم معلومه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/13
در کیفیت ماشین همین بس کافیه فقط به خروجی اگزوز تقلبی نگاه کنی این ماشین فقط ظاهر گول زننده و عوام فریب داره همه قسمت های اون همینطور ساخته شدن به نظر من هرکس خواست ماشین چینی بخره باید چند نکته رو بدونه 1- ماشین شما فقط ظاهر داره خبری از کیفیت و خدمات پس از فروش وجود نداره(در تهران کلا 3 تا نماینده دارن که کلا از مکانیک ماشین شما سررشته ای ندارن و فقط خدمات سرویس ادواری رو به زحمت میتونن ارائه کنن !!!) 2- ماشین شما در کارکرد بالا بعلت عدم کیفیت ساخت دچار هزینه بالا و استهلاک شدید میشه (میتونین از سایر مالکین چینی سوار بپرسین) 3- خودرو شما بازار دسته دوم نداره و مجبورید ماشینتون رو به یک سوم قیمت بفروشید 4- ماشین شما نزد جامعه کلاس و منزلت نداره حتی اگه هزینه بالای برای خرید اون کرده باشید 5- اگر تصادف کنید باید چند هفته بعضی مواقع چندین ماه منتظر لوازم و قطعات باشید !!!! 5- درصورت خرابی به هنگام مسافرت هیچ مکانیکی از خودرو شما سردرنمیاره !!!
حالا اگه تمام شرایط بالا را می پذیرید خودروی چینی بخرید
1394/9/14
در جواب شما: بنده با ام وی ام 530 خودم در دو سال 90000 کیلومتر پیمایش داشتم فقط مصرفی عوض کردم. تازه ام جی که با کیفیت ترین خودروی
چینی است-کلاس و منزلت خودرو را شخص خریدار تعیین می کند و قرار نیست برای مردم زندگی کنیم-بنده اکثر خودروهای ایرانی مانند پارس و سمند را
داشتم و اکثرا مشکل روغن ریزی موتور و سروصدای بدنه و مشکلات گیربکس داشتند- در مورد بازار دست دوم با شما موافقم و افت قیمت برای خودروی
چینی بیشتر است.
1394/9/14
منم با شما موافقم من خودم لیفان دارم دیسک صفحه ماشین آشغال انداختن تو دنده یک گاز میدی بوگند کابین رو برمیداره دادشمم ام وی ام ایکس 33 داره موتور ماشین صدای تراکتور میده آقا ما اشتباه کردیم خریدیم شما اشتباه مارو تکرار نکنید
1394/9/15
خروجی اگزوزش رو دیدم یک ربع هنگ کردم .....این وارد کننده های سود جوی چینی فروش پیش خودشون چه فکری راجب مردم ایران کردن فکر نکنم هیچ آدم عاقلی حاضر باشه 120 میلیون برای زباله های چینی بده وقتی با این پول میشه انواع اقسام ماشین های کره ای و با کیفیت ژاپنی خرید که حتی رینگش به کل این زباله ها می ارزه.
1394/9/14
چرا هی بعضی ها ام جی میکوبند.من خودم سانتافه 2014 داشتم.ماشین عالی بود.ولی بعضی قسمتهای اتاق تو دست انداز صدا میداد.به خصوص کنسول وسط صندلی عقب که رو مخ بود صداش.اینقدرم کره گنده نکنید.ماشینای خوبی اند کر ه ای ها . ولی انصاف نیست این قیمتا یه دست ما برسه.ام جی هم هر جور نگاه کنید تقریبا در سطح سوناتا نه النترا و سراتو.مطمئنن از اون دو تا بالاتر.به خصوص که گارانتی داره.اکثر کره ای ها بدون گارانتی اند.گارانتی هم که قربون قیمتاش برم.هیچ جای دنیا ندیدیم ماشین وارداتی و گارانتی بازی در بیارن و گارانتی ارائه نکنن.ام جی هم اگه شرکت انصاف به خرج بده و خدمات درست ارائه و به فکر رضایت مشتری باشه نه خالی کردن جیبش مطمئنن موفق.تنها بدی ام جی توربو.اونم اشکال ام جی نیست.اشکال بنزین ماست.کره و چین صد در صد از ماشینای ما بهتر تولید میکنند.یه جورم ام جی با بنز مقایسه نکنید.توقع به اندازه پولی که پرداخت میکنید داشته باشید.هی چین چین میکنید انگار بنز تو اینجا تولید میشه و همه سوارن.
1394/9/14
در جواب حمید :::: دوما یک مقدار ادب و نزاکت هم چیز بدی نیست که با گفتارتان مشخص شد آن را هم ندارید .بهتره هنوز کار کنی چون هنوز خیلی مونده تا بتونی پایین ترین محصول هیوندای یعنی I20 رو بخری..
1394/9/15
مهدی ج
کم آوردی زدی تو بحث ادب و نزاکت ؟
وقتی در پست اولت ، پراید سواری رو کسر شان میبینی و بعد وصلش میکنی به ام جی ، اینا ادب نیستند ؟!!! کسی لحن صحبتش تحقیر باید تحقیر بشه.
این پست تو :
مهدی ج
1394/9/12
Mg چینی فقط بدرد مردم چین میخوره نه جای دیگه البته یادم رفت بگم یه عده هم هستن که دوست دارن بعد از پراید محصولات mg رو بخرن تو ایران ژاپن و کره و آلمان که صنعت ندارن از نظرشون فقط میگن چینی اونم mg !!!!! والا

جز چینی چینی کردن چیزی از خودرو میدونی ؟!!!
1394/9/14
توجه بفرمایید که هدف از تهیه خودرو با حجم موتور بالاتر یا داشتن توربو به دست آوردن شتاب بالاتر و چابکی بیشتر است و گرنه کسی دست پول بنزین یا هزینه استهلاک توربو نمونده.به عبارتی وقتی که یک موتور 2 لیتری با یه گیربکس هماهنگ مثلا یه شتاب 10 ثانیه ای میده لزومی نداره بریم مثلا یه ماشین 2.4 لیتری بخریم که انم همون شتاب حدود 10 ثانیه یا بیشتر بده. ماجرای این دو ماشین هم یه همچین چیزیه که خدمتتون عرض کردم.
1394/9/14
در جواب س باید بگم که اولا چین رو با کره جنوبی مقایسه نکن . هر وقت چین تونست یه ماشین لوکس مثل جنسیس که رقیب اصلی مدل های لوکس بنز و بی ام دبیلو تولید کنه اونوقت بیا بگو کره و چین . دوما کی گفته النترا و سراتو و سوناتا هم سطح ام جی چینی هستن یکم در مورد ماشین ها تحقیق کنی بد نیست
1394/9/14
عملگر پرخوران ( سیستم توربو ) در خودرو های امروزی ، در کنار افزایش بازدهی و توان پیشرانه ها و بالا بردن نسبت های توان به حجم پیشرانه و کاهش مصرف موثر سوخت در موتور ، آلایندگی و استهلاک موتور ها را به شکل محسوسی کاهش داده و به دلیل تکمیل فرایند سوخت و تبدیل انرژی شیمیایی انفجار اتاقک های سوخت به انرژی مکانیکی ، ضربه و لرزش های دورانی و در پی آن استهلاک های مکانیکی و تنش های گرمایی پیشرانه را کاهش می دهند .
از این رو پنداشت پر استهلاک بودن و ضعیف بودن دوام پیشرانه های توربو در گذشت زمان کارکرد ، به کلی مردود و اشتباه است و فقط در تصورات عامه و افراد غیر فنی چنین برداشتی وجود دارد . این پیشرانه ها فقط به دلیل کامل سوزی سوخت در موتور ، نسبت به کیفیت سوخت ، حساس می باشند و پایین بودن این کیفیت و ناتوانی بنزین را در اجرای وطیفه ، در سواری به راننده ، گوشزد می کنند و در اثر استفاده از این گونه سوخت ، اگر کمتر از خودرو های تنفس طبیعی ، آسیب نبینند , هرگز بیشتر آسیب نمی بینند .
در حاشیه عرض کنم که عملگر پورخوران به زودی یک فن آوری با استفاده وسیع و همه گیر در خودرو ها خواهد شد و تا ده سال دیگر ، خودرویی با عنوان تنفس طبیعی در دنیا تولید نخواهد شد . از این رو امروزه شرکت ها پیشرو در اکثر گونه های تولیدی خود ، به استفاده از این فن آوری در موتور های پترول و دیزل رو آورده و در موازات آن به توسعه خودرو های هایبریدی می پردازند .
اینکه امروزه عده ای از پیشرانه های توربو ایراد می گیرند و آنرا از منظر دوام و استهلاک به چالش می کشند ، یاد آور کسانی هستند که 20 سال پیش ، سیستم های تزریق سوخت انژکتوری و رایانه های خودرو ها را نقد می کردند و بر خلاف جهت پیشرفت در تکنولوژی موتور های دنیا ، این سیستم ها را دردسر ساز ، پر ایراد و کم دوام می پنداشتند ولی امروزه حتی بحث در مورد بودن و نبودن این فن آوری ها در یک خودرو ، خنده دار است .
افق خودرو سازی و تکنولوژی مختلف از جمله پیشرانه ها ، در جولانگاه مسابقات گوناگون و از همه مهمتر در فرمولا وان پیدا و آشکار است و شرکت ها و کارخانه های در ارتباط با این مسابقات در آن جا سرگرم تحقیقات هستند و فقط هدفشان ، رقابتی تفننی و جذاب نیست .
1394/9/14
این مهدی ج هم چقدر شیفته حلیبیهای کره ایه !!!!
آخه تکنولوژی فورد رو از کره بگیری ، فقط حلبیهاش میمونه ، هنوز نتونسته یک ماشین با سیستم تعلیق درست وحسابی بده ، اون جنسیس هم کلا در حد و قواره اسم بی ام دبلیو نیست چه برسه که مقایسه بشه ، یه پراید بزرگ بزک دوزک شده.
داداش تو ایران این آشغالها رو چند برابر به مردم میندازند و امثال تو فکر میکنند خیلی ماشینه ، تو خارج از کشور با قیمت های ارزون و قسطی بلند مدت ، میتونی یه سوناتا از دم قسط بخری ماهی 275 دلار 5 ساله و تازه میگن کره ای خریدم واسه دم دستی .
میگم این سایت های تخصصی خودرو مثل اتوکار که به آشغالهای کره ای مثل I40 و فورته و آپتیما 2 تا 3 ستاره داده و به ام جی 6 ، 3.5 و 4 ستاره ، کمتر از تو میفهمند نه !!!!!
بپا نزدنت اسسسسسسسسستادددددددد
چشم بادامیهای کره و چین از یه قماشند و هر دو متقلب ، زیاد سنگ کره ایها رو به سینه نزن
1394/9/14
در حالیکه در تمامی سایت های معتبر خودرویی دنیا MG6 با رقیبان واقعی و در حد MG6 مقایسه میشود ، سایت محبوب و نویسنده گرامی و خوش نگارش اشتباه میکنند و Vs های غیر اصولی و غیر فنی مانند آنچه در مورد هیوندای توسان و جک 5 دیدیم میگذارند . MG6 قهرمان تورینگ بریتانیاست و برنده بهترین هندلینگ سایت اتواکسپرس میباشد و این مقایسه برایش درخور نیست .
محدودیت دسترسی به خودروهای روز دنیا نباید باعث مقایسه های خودروهای متفاوت از لحاظ سطح مهندسی ، کیفیت و اصالت شود و محدوده قیمت و محل ساخت معیار خوبی برای یک Vs نیست . مثلا در مجلات و سایت های معتبر دنیا هیچ گاه پورش با تویوتا و بنز با فیات و ب ام و با کیا بررسی نمی شوند .
زمانی هم که یک خودرو فیس لیفت میشود (MG6) با مدل قدیمی آن در هیچ جای دنیا Vs نمیگذارند . قطعا MG6 نیو فیس با گیربکس پیشرفته دو کلاچه و با تعویض دنده سریع و دهم ثانیه ای ، از پس این رقیب 2.3 لیتری بر می آمد . ضمن آنکه MG6 جدید از نظر فنی بسیار بهبود یافته و کیفیت کابین آن بسیار متفاوت از مدل2011 آن میباشد .

به چند آدرس Vs های معتبر MG توجه کنید و میبینید MG6 در دنیا با شورولت کروز و اشکودا راپید و اکتاویا و رنو فلوینس و هوندا سیویک و مزدا3 و فورد فوکوس و اپل آسترا و فولکس واگن جتا و آلفا رومیو جولیتا و ...
http://www.autoexpress.co.uk/mg/mg6/93033/mg6-vs-skoda-rapid
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mg-motor-mg-6-versus-skoda-octavia-comparison
http://www.aparat.com/v/y3sha/Test_Drive_MG6_vs_Honda_Civic_vs_Mazda3_by_AUTO
در فیلم بالا MG6 از مزدا3 و هوندا سیویک برتر شناخته میشود.
http://mg.co.uk/mg6/comparison/#top
http://www.brit-cars.com/showthread.php/10278-MG6-Magnette-SE-vs-Rivals
حتی در مجله ماشین چند سال پیش MG6 با رنو مگان و مزدا3 و النترا مقایسه شد و مقایسه خوبی بود و نتیجه و اختلاف فاحش MG6 را با رقیبان در اکثر زمینه ها همه دیدند .

به نظر می آید که در مقایسه ام جی 6 با بایک ، توانایی ها و مهندسی فوق العاده و پیشرفته MG6 در موتور و سیستم استثنایی هندلینگ و تعلیق دینامیک اش در تقابل با موتور نیم لیتر بیشتری به فراموشی سپرده شده و نادیده گرفته شده و نویسنده هم به آن اشاره نمیکند . اگرفقط عکس های سیستم تعلیق دو خودرو را ببینید همه چیز روشن است .
با وجود دشمنی های بی نظیر و هدایت شونده ای که با برند MG در فضای مجازی میشود ، این Vs با آن تیتر ، دیگه از اون کارهای عجیب بود .

به هر حال از آقای زنگنه و سایت خودرو بانک به خاطر تلاش ها و اطلاع رسانی هایشان بسیار ممنون و قدر دانم .
1394/9/14
مقایسه بد و بدتر یا بهتره بگم گند و گندتر.
حالا شما کدام یک راانتخاب میکنید؟!!!!!!
واقعا برای من جای سوال داره که چرا یک نفر حاضره بیش از 100 میلیون برا همچین اشغالای چینی پول بده؟!!!!!!!!!!!!!! در حالی که میتونه با این پول از برندهای معتبری مثل تویوتا از رانندگی لذت ببره و به راحتی به اون خودرو اعتماد کنه!!!
1394/9/14
دوست من جای سوال برای خود باقی نگذار ... امروزه با گروه های اجتماعی میتوان در ارتباط بود و شما هم میتوانی با صدها نفری که در کلاب ام جی عضو هستند ارتباط برقرار کنی و از آنها این سوالها را بپرسی و بر خلاف شما بسیار مودبانه جوابتان را میدهند و شاید شما اطلاعاتتان کافی نیست ...
1394/9/18
متاسفانه من نمیدانم چرا ما باید همه چیز را به یک چشم ببینیم
خودرو های چینی واقعا عملکرد ضعیفی در جهان دارند و این به علت نو پا و بسیار کم سابقه بودن مفروض است ولی این که بیایم طه شرکت اصیل با یک مهندسی اصیل بخواهیم نظر خودمان را تحمیل کنیم کمی ظلم است ام جی 6 یک ماشین اروپایی با کلی افتخارات است و مقام هایی که دارد بعلاوه انتظاری که مردم از خودروی چینی دارند واقعا اون نیست فقط کافیست یکبار پشت فرمان این خودرو بنشینید تا دلیل انتخاب شدن این خودرو به عنوان اقتصادی ترین خودروی ایران هم در یکسال را بفهمید و دلیل این که چرا می گویند این خودرو را باید با سطح بالا تر از خود مقایسه کرد ولیکن تو ایران تعصب بی جا باعث شده هر کس نظری بی جا در مورد این خودرو که تو اکسپرس کار نمره بالاتر از اپتیما گرفت و النترا واقعا قابل قیاس نیس با این خودرو از 5ستاره امنیت یورو 4ستاره ایمینی گرفت و طراحی خودرو نیز چندین جایزه در انگلستان و جزو اقتصادی ترین خودرو انگلستان و ... و نباید از این نکته بگزریم که ام جی در قیمت جهانی با 90هزار درهم بسیار گران تر از النترا و گران تر از اپتیماست و قیمتی حدودا در سطح تینا دارد ولی تو ایران قیمتی بسیار به صرفه
1394/9/14
من کاری به ام جی ندارم ولی در مورد بایک می خوام بگم کمپانی که یه همچین طراحی در خروجی اگزوز کرده که تو چشم دیده میشه ببینید جاهایی از ماشین که دیده نمیشه رو چی کار کرده؟؟؟؟ یاد اون پراید که آرم بی ام و زده بود افتادم.
1394/9/14
عزيزان من هرچي اين قيافه بايك را ميبينم ياد مرسدس e كلاس ميوفتم مخصوصا عقب درسته؟؟؟؟؟ و اين نكته فوق العاده خوده دار اگزوز هستش آخه يعني چه اگه ديفيوز دوبل ميزني خوب سر اگزوز را بذار تو يه دونه اينا اين كارا چيه من هرچي قيفشا ميبينم يه عيبه پيدا ميشه من دارم ميگردم اگه پيدا شد خبرتون ميكنم ولي با اين حال ميدونم سراسر عيبه. يه نكته بگم بعضي عزيزان اينارا با هيونداي مقايسه ميكنند به نظر من وهمگان اين بزرگترين اشتباهه اونا كجا اينا كجا هستند هيونداي برا خودش شخصيت داره و يكي از بهترين هاي آسيا ست. اما اينكه بگيم بهترين خودروساز هستش و عيبي تو كارش نيست اشتباهه هيونداي هنوز جاي كار داره به نظرم الان با اين قيمت بايد يه ماشين اروپايي مثل رنو چون تو اين بازده قيمتيه وَيَا تويوتا را خريد
1394/9/14
این بایک از مرسدس E200 و سابرینا بایک از کلاس B مرسدس کپی برداری کردند. برلیانس هم کلا با بی ام و حال میکنه :)))))
1394/9/14
نخستین برابری بایک اسنوا با یک خودرو در کل پایگاه های خودرویی و مجلات مجازی دنیا ؟؟؟؟!!!
فاصله فن آوری ، طراحی و توانایی دو خودرو بسیار بیشتر از فاصله نرخ آن دو و فاصله کیفیت و شکل نمای آنها بیش از آن است که ارزش رویارویی داشته باشند .
1394/9/14
110 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!123 میلیون؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! اونم برای یه آشغال چینی ؟؟؟!!!!! خدایا....چرا؟؟؟؟؟
1394/9/14
شما آشغال کره ای بخر اونم با چند برابر قیمت، ماشین هایی که تو اروپا اصلا ملت سمتش نمیرن اونم از دم قسط و بدون پول پیش (بجز یکی دو تا از مدلهاش)، تو امریکا هم از دم قسط قشر فقیر میخرن، نه راه میرن نه چیزی، خرابی ها و سر و صدا و افت قیمت نجومیشون یه طرف، آ خر هم میگن کره ای سوار شده!!
1394/9/14
با سلام
خودروهای چینی را بیخیال!!!
ب نظر شما ماکسیما بهتره یا کمری GLX
از همه لحاظ؟؟
1394/9/14
شما هم از آب گل آلود ماهی میگری! حالا بایک چینی هست ولی توانایی هاش که عالیه، ام جی هم که انگلیسیه،
چرا ماشین آسیایی وقتی میتونی اروپایی بگیری، هیچکدوم هردو قدیمی و داستان زیاد دارن، رنو لتیتود یا سفران از هردو بهتره، آسیایی هم سوار نمیشی فرانسوی سوار میشی
1394/9/14
فعلا برو پولی که دادی به فرغون سازها رو پس بگیر ، ماکسیما پیشکش ...
ماکسیما با کمری چه سالی ؟!!! هینطوری کمری دیگه ، همونی که یه آرم پیچ در پیچ داره و چهارتا چرخ ؟!!!! بوقم داره ها
1394/10/7
دوست عزیز بین این دو تا من ماکسیما رو پیشنهاد می کنم :قیمت مناسب تر - بازار خوب - موتور بسیار قوی اما کم اصطحلاک - سواری نرم - هزینه قطعات مناسب
البته ظاهر نه چندان قشنگ و کم آپشن بودنش رو اگر خیلی مشکل نداشته باشی
البته حدود 110 م نیسان تیانا هم فوق العادس
اون دوستی هم که گفته رنو لتیتود : رنو لتیتود آپشنی و موتوری عالیه (خیلی عالی) اما لوازمش هیچی نیست (حتی فیلتر)
1394/9/14
دوستانی که خودرو و خودروسازی دنیا را فقط با محل تولید آن و اسامی کشور های گوناگون و پراکنده تولید در دنیا میشناسند و به تازگی دیکته آنرا یاد گرفته اند و از دانش و طراحی و مهندسی اطلاع و آگاهی ندارند و مراکز بزرگ و معتبر طراحی و مهندسی دنیا و برند های اصیل و ریشه دار را نمیشناسند و طراحان خبره و اسم و رسم دار را هم مانند خودرو سازان نامی و اصیل که به دانش هایی از جنس Know How های دنیای دانش مهندسی خودرو مجهزاند ، نمیشناسند و با علم و تکنولوژی و آگاهی در جنگ و جدال اند و دانش و دانشمندان عرصه خودروسازی و پدیدآورندگان آنرا به چالش میکشند و حتی به سایت های معتبر خودرویی اشاره و مستندی ندارند و مطالعه هم نمیکنند و سایت های مادر خودروسازان را نمیخوانند و شاید هم نمیتوانند که بخوانند :
اگر در نقشه Google Earth روی بریتانیا و سپس روی استان بیرمنگام زوم کنید و ادامه دهید تا جاییکه کنار فرودگاه اصلی شهر ، کارخانه بسیار بزرگی را در سمت جنوب غربی آن می بینید که دارای سالن های بسیار بزرگ و محوطه های فراوان است و اخیرا یک سالن عظیم هم به مجموعه اضافه شده است که محل تولید مدل MG GS و MG GT است که بعد از نمایش در نمایشگاه خودرو 2016 لندن قرار است به همراه MG6 ,و MG3 در همین جا تولید و به کل اروپا عرضه گردند . این کارخانه معظم که ده ها سال است در این مکان در حال تولید انواع و اقسام گونه های اسپرت MG و فعالیت مهندسی و طراحی است ، کارخانه خودروسازی MG بریتانیا واقع در بیرمنگام انگلستان با 92 سال سابقه خودروسازی است .

حال اگر کلمه "MG DESIGN CENTRE" را در اینترنت گوگل کنید و فقط عکس ها این مرکز را که در لانگ بریج انگلستان واقع شده را تماشا کنید و یا فیلم ها مربوط به MG را در یوتوپ یا آپارات نگاه کنید ، همه چیز دستگیرتان میشود . به عکس ها و فیلم های MG BTCC ( مسابقات تورینگ بریتانیا ) و خودرو MG XSport و خودرو MG مخصوص مسابقات 24 ساعته لمان که اخیرا آماده رقابت شده هم نگاهی کنید . خودرو سازی که 92 سال فقط خودرو اسپرت میساخته و دانش آنرا در اختیار داره ، فقط توسط اشخاص بی مطالعه ، این چنین مقایسه ، ارزیابی و چینی خطاب میشود ...

در سایت مادر شرکت MG امکان Live Chat برقرار است و دوستانی که بر چرت گویی هایشان اصرار دارند ، میتوانند آنرا با گردانندگان کارخانه ام جی در انگلستان در میان بگذارند و جوابش را هم اگر رویش را داشتند در ایجا بگذارند تا ببینیم و بیشتر بخندیم ...
کسی که مانند من MG خریده است ، توانایی خرید بنجل های کره ای و رقیبان اروپایی و ژاپنی هم قیمت را هم داشته است و برخلاف مشتاقان ناآگاه خودرو ، اغلب دانسته و میداند و نیازی به دلسوزی و اطلاع رسانی خیرخواهانه عوامانه ندارد .

تمامی مشکلات و کج فهمی ها از آنجا ناشی میشود که در این سرزمین که بزرگترین اقتصاد بسته دنیاست ، جوانان و حتی قشر تحصیل کرده و دانشگاهی حتی تفاوت واژه های سرمایه گذاری ، مشارکت ، مالکیت مادی و معنوی و جوینت و برند و مارکتینگ و ... که از مفاهیم اولیه اقتصاد و بازرگانی است ، نمیشناسند و می بینیم که این کج فهمی ها به همراه میل به خود نمایی و فخر فروشی نا آگاهانه منجر به این شده که در کشورمان علیرغم درآمد پایین مردم و گران بودن مثلا گوشی های تلفن همراه نسبت به قیمت جهانی ، درصد فروش پرچم داران موبایل دنیا ، بالاتر از هرجای دنیا باشد و خودرویی مانند سانتافه بین تمامی مدل های خودرو هیوندای ، در ایران پر فروش تر از بقیه باشد و جالب آنکه در آسیا ، سانتافه از نظر تعداد هم بیشترین فروش را در ایران دارد و این در حالی است که نمایندگی رسمی در ایران ندارد و سایت مادر نمایندگی ایران را به رسمیت نمیشناسد .
این یعنی ما مردمانی هستیم که هرچه پول داشته باشیم ، حاضریم فارغ از قابلیت ها و دسترسی و کاربرد محصولات ، به پای پز دادن و فخر فروشی ، کورکورانه هزینه کنیم .

مطالعه زمان زیادی نمیگیره و از آدم چیزی کم نمیکنه !
1394/9/15
درود بر شما دوست گرامی
1394/9/16
ارادتمندم ... چندی است از نوشته های شما استفاده نمی کنم و جایی ندیدم بنویسید !!
کجایید ؟
1394/9/18
ارادتمند شما هستم،

در برخی مواقع سکوت بهترین کاری است که باید انجام داد. 😉
1394/9/18
واقعا عالی این تعصب بی جا و بی سوادی و ... برای جماعتی که به کره میگن خودرو ساز واقعا باید تاسف خورد که بازار اصلیش ایرانه و حتی تو کره انقدر فروش نداشته و تو کشورای دیگر که با این همه امکانات مثلا در کشور استرالیا بعضی از خودرو سازی های کره ای 7 سال گارانتی و خدمات با تخفیف به مردم میدهند ولی باز کسی سمت این خودرو ها نمی ردو و ترجیح می دهد یک خودروی اصیل حتی با امکانات کمتر ولی با کیفیت تر داشته باشند
1394/9/14
آقا حميد من در برابر شما قطره اي بيش نيستم اما دركل بگم محصولات چيني گريد بندي داره كه گريد صفر اون شامل ولو و اپل و كانون و تمام وسايل الكترونيكي معتبر روي زمينه و ازگريد سه به بعد مخصوص أسباب بازي ها و خودروهايي كه خود چين سرپرستيشونا داره مثل ام وي ام و بايك و ليفان وجك....تا آخر از نظر شما اگه ام جي خوبه باشه مگه من جلوتونا گرفتم برادر عزيزم برو بخر اما به نظرم با اين قيمت ظلم بزرگيه درحق مردم چون ميشه يه ماشين اروپايي يا ژاپني خريد همين درضمن اون حرفتون درست كه كارگر چيني ارزون تره و مثلا اگه ميگن پودر لباسشويي پرسيل تحت ليسانس المانه يا مثلا مايع ظرفشويي پريل تحت ليسانسه آلمانه باور ميكنين؟؟؟؟؟ بار ها نوشته شده كه قبلا مخصوص انگلستان بوده ام جي والآن بيشتر تحت نظرات وتوليد خود كشور چينه يعني بعد از كمبود و ورسكستگي شركت ام جي انگلستان به طور نسبتا كامل چين اونا خريده و شما از چه لحاظ ميگي تحت ليسانسه يعني با اين كه نسبتا كل سهام ام جي مخصوص چين شده چطور كامل تحت ليسانس انگلستان تازه اگرم باشه آيا به پاي مثلا مك لارن خالص انگلستان ميرسه؟؟؟؟ من اگه بخوام خودروي بخرم به هبچ وجه ممكن سراغ چيني نميرم درصورتي كه ميتونم از فروشش سود سرشاري ببرم اما هيچوقت اينكارا نميكنم اگه شما ميخواين بخرين من نظري ندارم
1394/9/16
جوابت رو بالا دادم ، چون به نفعت نبود ، دوباره اومدی پایین یه چیزی بنویسی بدون سند ؟

راستی اینکه میگی انگلیسی ها ازش قطع امید کردن و به ام جی نگاه هم نمیکنن ، میشه بگب از کجا در آوردی ؟!!!!! پس این سایت رسمی شرکت مادر تو انگلیس چی میگه دادا ؟!!!!!
http://mg.co.uk/about-mg/faqs

ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham

راستی دیدم عکس یادگاری وزیر دفاع انگلیس که دربازید از غرفه ام جی در مسابقات BTCC سال 2014 ، عجب آدم وطن فروشی که رفته محصول چینی و تازه عکس یادگاری هم گرفته و آرزوی موفقیت هم براشون کرده . باهات هماهنگ نکرده بود ؟!!!! آخه گفتی انگلیسیها نگاهش هم نمیکنند .......

برو اینجا ببین ، این ام جی چند تا سرمایه گذار داشته :
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D8%AC%DB%8C_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B2

بعد چی رو با چی داری مقایسه میکنی ؟ برند لوکس ساز ، گران و اسپرت مک لارن که قیمت پایه اش از 150000 پوند شروع میشه !!!! یعنی از نظر شما خودرویی با قیمت 20000 پوند نباید فرقی با خودرویی با قیمت 150000 پوند بکند ؟!!!!!
عجب ، معنی و استدلال شما کره ای پرستان رو هم فهمیدیم
پس چرا ناراحت میشین وقتی میگم جنسیس همون پراید بزرگ هست


راستی مک لارن مگه الان انگلیسیه ؟!!!!
1394/9/14
ياخدااااا جنسيس شبيه پرايده!!!!! خوبه نمرديم فهميديم جنسيس چيه. اگه مثل پرايده كه من ديگه نميخرمش!!!!! وإلا به خدا چه حرفايي ميزنن آدم ميخواد ازخودش فرار كنه من رفتم خودما معرفي كنم
1394/10/22
آقا حمید راست میگه
ماشینای کره ای تو موتور وشاسی حساب کتاب ندارن
مثلا یه ماشین کره ای رو هیچوقت نمیشه با ژاپنی مقایسه کرد .
الان کمری رو با سوناتا مقایسه کن
دوما چین خوب و بد داره (همون حرفی که خودت زدی)
ام وی ام آبروی چین رو برده وگرنه چین هم ماشین خوب زیاد داره
فقط چشم بصیرت میخواد که مهدی جان تو نداری
ام جی یه برند معتبره ....ام جی جی اس روی همه ی ماشینای کره ای رو کم کرده ...پس اول سوارشون شو بعد حرف بزن
الان اروپا هم داره ماشین چینی میخره ....قیمت کم نشانه کیفیت کم نیست نشانه رقابت برای تصاحب بازار هست ....
الان همه دارن میگن کیا سراتو یه پراید لوکس و گرونه
1394/9/14
جناب مهدی.کره با چین مقایسه نکردم.گفتم هر دو از ما سر ترن.گفتم کره گنده نکن.جنسیس بالای دویست میلیون میای با ام جی مقایسه میکنی میگی هر وقت چین مثل اونزد.آخه اینم حرفه.فقط شده حرفتون چینی چینی.همین چین ببین اقتصادش کجاست.من خودم نیو سانتافه داشتم.ماشین کره ای از ورنا 1500 سی سی بگیر تا گرانجو نشستم.واقعا عالی پیشرفت کردن.ولی همین پیشرفتم چینی ها دارند میکنند و خیلی زودترم دارند طی میکنند مسیر.متاسفانه به علت بازار و جوی که اونم یه خورده به خاطر ظاهر ماشین و دلال های بازار مردم میلشون به کره زیاد.اونم حتی حاضرند بدون گارانتی ماشین بگیرند که حتی ممکن تو بعضی ماشینا به خاطر سودجوهای بازار آپشن اصل نباشه.با اطمینان میگم ارزش ام جی با گارانتی بیشتر از سراتو و النترا به شرطی که(گارانتی در کل کشور بهش خوب ارائه شه و به فکر کیفیت بنزینشم باشه) فقط قیمت سراتو و النترا فول با گارانتی ببین چقدره.این قیمت انصاف؟.کلا بازار دست دو به سمت کره.وگرنه ماشینای خوبی مثل سیویک و رنو و مزدا تو این رنج قیمت تقریبا هستن.
1394/9/15
حرف شما درسته. برای من جای سواله که مردم مثلا چرا به خودرویی مثل رنو اسکالا 2000cc که هم شتاب، ایمنی و کیفیت خوبی داره توجه نمی کنند. با بنزین آشغال اینجا هم مشکلی نداره.
1394/9/17
ارزش خودرویی هایی از برند MG بسیار بالاتر از برند های کره ای است . این برند در مهد صنعت خودرو دنیا طراحی و مهندسی میشود و کپی و برگرفته از جایی نیست :
http://www.aparat.com/v/FfzxM
http://hw2.asset.aparat.com/aparat-video/56f1ee02571de2eae673abe615a45886564484__16510.mp4
1394/9/15
من حاضرام قول بدم 95 درصد از انیکه از ام جی که مخلفت میکنند تا حالا سوارش نشئن
1394/9/19
واقعا همین طور است ماشین از هیوندای که هیچ از کیا موتور هم اروپایی تر عمل می کند البته شاید بعضی ها بگویند کره ای ها سبک خود را دارند ولی باز باید گفت این شرکت انگلیسی بازم تاکید میکنم انگیلیسی ماشیناش عالیه به خصوص تو ایران واقعا به صرف هست
1394/9/19
Irania nmidoonm chera injooryan ba in k etelaaty nadaran mian nazar midan in mashin tarahi va mohandesi va yesery ghatate aslish to englis sakhte mishe vagharare ye khate montazh ham to khode englis dakhte she ta aksare ghataat b chin nare va mashin sakhte she va bargarde mg desing ye sherkate engilisi ast va mohandesaye montazh ham hamegi az taraf mg dar engelestan b chin ferestade mishan hala baz bian bgan chini neshaneye bisavadishoone
1394/9/15
اره مهدی جان تو داهاتشون که هنوز با اسب و این چیزا رانندگی میکنن به جنسیس میگن پراید به کمری هم میگن ماشینی که بوق داره به دل نگیر با همچین آدمایی شدیم 80 میلیون
1394/9/16
مهدی ج

پس بحث ادب کو ، استادددددددددد
آره من تو دهات زندگی میکنم و افتخار میکنم که من دهاتی از توی شهری که هنوز نمیدونی با اسب ، سواری میکنند نه رانندگی ، با تعصب به چیزی نگاه نمیکنم و با اطلاعات تصمیم میگیرم . نه اینکه از دنیای ماشین فقط همین چینی مینی گفتن رو بلد باشم و فکر کنم کره یعنی همه چیز .
آره دادا ، با امثال من که سعی دارند همه چیز رو از طریق کسب اطلاعات انتخاب کنند شدید 80 میلیون و میتونی فارسی صحبت کنی وگرنه الان مثل مصر باید عربی صحبت میکردی ، چون ساختار فکریت نشون میده که دنباله رو هستی و هرچه عوام بنگاهدار بگند هست و نه اطلاعات و سایت های اینکاره و به اصطلاح تحصیلکرده ها ، تخصصی .
1394/9/16
اینو قبلا هم گفته بودم از نظر شماها آلمان و کره و ژاپن که صنعت خودرو سازی ندارن که دنیاتون شده محصولات چینی چون که کم بضاعت تشریف دارین 10 ساله که انواع محصولات کره ای و ژاپنی رو سوار میشم ژاپن از 20 ...19 میگیره کره جنوبی از 20 ...17 میگیره اینو مطمعن باش ...این وسط اون چینی رو که هی تو سنگشو به سینه میزنی زیر 10 میگیره نمیدونم چه اصراریه که همش بیای و از ماشینی که احتمالا سوار میشی تعریف میدی فکر کردی مازاراتی میرونی؟؟ درست مثل کسانی که پراید سوار میشن و چنان بهش گاز میدن فکر میکنن پشت پورشه نشستن....نه از این خبرا نیست برای مردم ایران جنس چینی تا ابد چینی خواهد ماند همونجور که پراید همون پراید موند
1394/9/16
آره والا به خدا راست ميگي آخه من نميدونم چين چيه كه دارين ازش طرفداري ميكنين چشم هارا بايد شست جور ديگر بايد ديد آخه عزيزدلم ماشين ميزنه يه كمپاني اروپايي آدم دلش براش ميره يا مثلا تويوتا يه ماشين ميزنه آدم به وجد مياد با اين قيمت بايد يه ماشين عالي خريد واقعا رنو اسكالا يا لاگونا يا ليتيود يا فلوينس يا سفران مگه چه عيبي دارن بهترين لذت رانندگي را ميدن با كيفيت عالي بابا خودتون را به اون راه نزنين ماشين چيني چينيه يا برين يه كرولا٢٠١٥ بخرين عااااااااااالي لذت ببرين باهاش
1394/10/7
ادب کووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
1394/10/23
مهدی جان انقدر تعصب نداشته باش
هر کشوری خوب و بد داره
الان هر خودرویی رو به نسبت هزینه ای که پرداخت میکنی باید بسنجی نه اینکه با برندش و کشور سازندش
مثلا اگر بخوایم بین پژو پارس 1800 8سوپاپ و پژو پارس TU5 یکی رو انتخاب کنیم مصلما اول مقرون به صرفه بودنش مد نظر هست که به نظر من از لحاظ هزینه نگهداری همون موتور قدیمی بهتره اما از لحاظ مصرف سوخت موتور TU5 بهتره
پس ما نمیگیم ماشین چینی خدای ماشینها هست ما میگیم به نسبت قیمتش خوبه
خب اگر بخوایم هزینه بیشتری بکنیم اصلا سراغ ماشین کره ای هم نمیریم مستقیم یه بنتلی میخریم
پس بازم میگم هزینه خرید و امکانات دریافتی به نسبت قیمت در اولویت هست نه برند و کشور سازنده
یه نکته خواهش میکنم برو بسترن B50F رو با کیا سراتو 1600 به دور از تعصب مقایسه کن قیمتشون هم تقریبا یکیه ...میبینی بسترن با اینکه قیمتش با سراتو 1600 برابره اما از لحاظ امکانات و کیفیت چند قدم جلوتره
تعصب بر روی برند مثل تعصب آمریکایی ها روی رنگ پوسته
1394/9/16
دوستان به خروجي اگزوز مرسدس در لينك زير نگاهي بندازيد
http://www.superstreetonline.com/features/news/1312-2015-mercedes-benz-c-class-amg-package/
1394/9/16
من عادت ندارم که از مطالب بقیه زیاد استفاده کنم ولی دیدم یه کاربر این اطلاعات رو توی یه سایتی گذاشته گفتم برای این دوستان کره ای دوست بذارم :

- اتو اکسپرس

در سال ٢٠١۵ ، همین سایت تخصصى اتواکسپرس ، در نظر سنجى ۶١٠٠٠ انگلیسى ، ام جی 3 در مقام 11 و ام جى ۶ در مقام ٢9 قرار گرفت به شرح ذیل :
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015
در همین قسمت با کلیک روی Click here for the full results in an online spreadsheet. ، در بخش Build Quality

جمع بندی کلی :

Hyundai i10 – امتیاز 93.59% مقام 4 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.71 MG MG3 – امتیاز 91.96% مقام 11- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.77 MG MG6 – امتیاز 90.52% مقام 29 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.47 Kia Cee’d – امتیاز 89.91% مقام 39 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.63
Kia Rio – امتیاز 89.07% مقام 60 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
Kia Sportage – امتیاز 86.47% مقام 122 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49 Hyundai ix35 – امتیاز 86.38% مقام 124- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.6
Kia Picanto – امتیاز 86.24% مقام 126 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.46
Hyundai i20 – امتیاز 82.68% مقام 200 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.22

موارد فوق نشان دهنده آنستکه که ام جی 3 و 6 نه تنها از نظر کلی چیزی کمتر از کره ایها ندارند بلکه از نظر کیفیت ساخت هم کمتر نیستند همچنین ام جی 3 که شما از نظر کیفیت نظر منفی دارید ، مردم انگلستان که در کشور آزاد از نظر انواع خودرو قرار دارند و سایت اتواکسپرس به هیچ وجه با شما موافق نبوده و بلکه از نظر کیفیت ساخت برتر از هیوندایی آی 20 و کیا ریو و پیکانتو میبینند.


توليد تانك توسط ام جى در جنگ جهانى دوم
‏http://www.mgcc.co.uk/articles/mg-in-the-second-world-war/
یعنی ام جی سال 1945 تانک میساخته و انوقت هیوندایی برنج فروش بود . چقدر صنعت در کره قدمت داره والا
1394/9/17
هرچی هستن مثل انگلیسی ها مجبور نشدن صنعتشونو بفروشن به چینی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/17
در جواب شما همین بس که دیگر صفحات این سایت با کوچک شمردن محصولات ژاپنی و کره ای ، محصولات چینی رو برتر نشون میدی نمونش همین آدرس زیر که با کمال قاطعیت محصولات چینی رو برتر از محصولات ژاپنی میدونی ....به نظر دوستان دیگه بایستی جواب آدمی رو که چین رو قطب اتومبیل سازی اسیا میدونه چی داد؟؟؟؟؟؟
http://khodrobank.ir/Reviews/1986/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-2016
1394/9/17
آقا دست از سر كره بردار ما هيچ كدوم از كره طرفداري نكرديم با اين حال هنوز ام جي نتونسته يه ماشين مثل سوناتا بسازه چه برسه به جنسيس وسنتينيال اما ما يا بهتر بگم من دارم ميگم ماشين فقط برند اروپايي وژاپني اون موقع كه مثلا رنو يا پژو يا تويوتا داشت ماشين ميساخت ام جي كجا بوده ؟؟؟؟؟ بهتره شما اينا جواب بدين نه اين كه با هيونداي نوپا مقايسه كني كه صد البته آفرين به هيونداي كه طَي اين چند سال اينقدر پيشرفت كرده البته من با اين مقايسه شان تويوتا و رنو وپژو را آوردم پايين اونا كجا ام جي كجا
1394/9/18
MG 750 مدل لوکس و گرانقیمت کمپانی :
http://www.saicmg.com/english/mg750/product/
1394/9/18
آخه مهدى ج و Mahdi
شما الان دونفريد ؟ يا يه نفر با اسم فارسى انگليسى ،
فكر كردى بايد حرف بى سندت رو كه ميگى ام جى چينه رو قبول كنم ؟!!!
من كجا از چينى دفاع كردم ، اون بالا نوشتم ، چين و كره از يك قماشند و جفتشون آشغال ساز
تو اصرار دارى برند ام جى رو چينى بگى ، آخه مگه ميشه اينهمه سند و مدرك ارايه بشه و تو فقط رو حرفت پافشارى كنى اونم بدون ادله و سند !!!!
خوب به اينجور آدمها چى ميكن !!!!
اون دوستمون هم كه ميگه ، ام جى نتونسته مثل سوناتا بزنه تا حالا ، مرد حسابى ، آپتيما كه سرتر از سوناتاست و هم كلاس ام جى ٦ ، به گواه اتوكار ، همين پست بالا ، نتونسته امتياز بالاترى از ام جى ٦ بياره ، بعد سوناتا رو مثال ميزنى ؟!!!!!!!
چيه كم آوردين ، سريع اعلام برائت از حلبيها كرديد ؟!!! دوتا پست بالاتر صنعت كره حلبى رو با ژاپن و آلمان تو يه رديف گذاشتيد .
اين لينك رو هم ببين ، اون موقع كه ام جى سريعترين خودروى جهان رو ساخت ، كره در آرزوى دوچرخه بود
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181

آخه اينهمه لينك ميذاريم ، يه لينكدرست و حسابى بديد ديگه !!! خوب واسه همه مشخصه كه الكى دارى تخريب ميكنى ،
خوب اطلاعات خودرويت كمه ، اشكالى نداره ، تلاش كن ياد بگير ، وگرنه درجا ميزنى
1394/9/18
تو اطلاعات خودرو داری کافیه همین که گفتی اپتیما قوی تر از سوناتا هست اطلاعات جامعت رو نشون همگی کردی ....تو هنوز حتی نمیدونی که سوناتا و اپتیما هر دو از یه پیشرانه 2.4 لیتری استفاده میکنن در ضمن اینجا برای همه شناخته شده ای برویه فکر به حال خودت بکن و با چند اسم هم نظر نزار
1394/9/18
متاسفم كه شما هنوز نميدونيد شركت كيا متعلق به خود هيوندايي هست يعني خيلي وقته خريده اونا درضمن من اصلا از كره اي ودركل آسيايي ها غير از ژاپني خوشم نمياد فقط اروپايي شما هم برو اطلاعاتت را زياد كن كه كيا مال هيوندايي هست و آيا ام جي ماشين هيبريدي داره؟؟؟آيا تكنولوژي نويني رو خودروهاش هست؟؟؟ آيا تاحالا موتور برتر سال بوده؟؟؟
1394/9/18
درود خدمت همه دوستان، از موافق تا مخالف 😉

عزیزان کمی توجه داشته باشید ، واقعا لازم نیست با هم مدام بحث کنید و در گاهی مواقع بی احترامی کنید.
ما یک مشکل بزرگ فرهنگی داریم که متاسفانه ریشه در خیلی موارد دارد و اینجا جایی برای بیان انها نیست.
ما هنوز یاد نگرفتیم به نظرات و سلیقه هم احترام بگذاریم، داشته های دیگران را تمسخر می کنیم، بی ارزش می کنیم....
بحث و جدل در خصوص دو برند که در بهترین حالت مصرف کننده یکی از محصولات انها هستیم و هیچ ارتباطی با ما ندارند، واقعا یک نگاهی به کامنت ها کنید و خودتان قضاوت کنید چه فضایی ایجاد کردیم.
انقدر بحث ها مختلف و متنوع هست که در خصوص هرکدام کلی مطلب می توان پاسخ داد ، ولی فضایی ایجاد شده که واقعا من شخصا احساس می کنم نباید دیگر هیچ کامنتی گذاشت.
دوستان هم ام جی هم کره ای ها خودروهای خوبی هستند اما هر کدام بدی ها و خوبی های خودشان را دارند و باید در کلاس خود سنجیده شوند.
کمی تعصب را کنار بگذاریم و واقعیت را در کمال احترام بیان کنیم. فکر می کنم اینطوری خیلی بهتر و زیباتر بتوان با یکدیگر صحبت کرد. سعی کنیم حرف ها و صحبت های ما بار علمی داشته باشد نه کوچه و خیابانی.

ممنون از همه شما عزیزان.
1394/9/18
سينا جان

خودت ميدونى كه صحبت هاى منطقى و روشنفكرانه در فضايى كه هدف تخريب هست راه بجايى نميبرد و مسلما در اين فضا تعصب و لجاجت بيش از هر چيز ديگرى خودش را نشان ميدهد .
انتظار من از كسانى كه عليه يك برند يا له يك برند صحبت ميكنند ، ارايه نقطه نظرات خود با ارايه مستندات هست كه متاسفانه از برند ستيزان ام جى چيز جز به غلط چينى خواندن آن نديده ام
فرهنگ غلط تخريب ، توهين و تمسخر كاملا در متن جامعه نهادينه شده و اين فضاهاى مجازى كه به تلاش و زحمت برخى عزيزان ايجاد شده تا از ره آورد آن عده اى بتوانند با رجوع به اطلاعات تخصصى ، نسبت به انتخاب و يا افزايش سطح عمومى اطلاعات خودرويى اقدام كنند كه متاسفانه تبديل به فضاى كل كل و تخريب شده ، الحمدا... اكثر بچه هاى ام جى سوار با اطلاعات هستند و مستند صحبت ميكنند ،
خودت ميدونى من تو اكثر سايت هاى خارجى عضو هستم و بيشتر فعاليتم تو اتواكسپرس و ام جى يو كى هست ، به هيچ وجه چنين بحثهايى رو در يك كشور جهان اول نميبينى و يا خيلى كم ميباشد .
تو كلاب كم پيدايى ؟
1394/9/20
درود نریمان عزیز، کم سعادتی از ماست، هستم اما به خاطر حجم بالای پیام ها چندباری که مطلب گذاشتم توجهی نشد و کسی اهمیت نداد 😉

نریمان جان ، من کاملا با صحبت های شما موافق هستم، متاسفانه از نظر فرهنگی واقعا عقب هستیم و اینگونه صحبت ها را فقط در سایت های ایرانی می بینم که جای تاسف است.
از نظر من جدا از بحث تخریب که عمدا توسط عده ای صورت می گیرد ، خیلی از افراد اطلاعات کافی ندارند و گاها در برابر برخی صحبت های علاقمندان ام جی واکنش نشان می دهند.گاهی موارد هم بدون تعصب دیدم از طرف ام جی سوارها بحثی ایجاد شده یا مقایسه های عجیبی کردند. البته منظورم فقط در این بخش نبوده.
فکر می کنم گاهی هر دو طرف گاهی بیش از اندازه تعریف یا تخریب می کنند.
از نظر من اگر دوستان مشکلی دارد ، با دلیل و سند مطالب خودشان را ارائه دهند، اگر اطلاعاتی ندارند ، پس سعی کنند از اطلاعاتی که دوستان در اختیار می گذارند استفاده کنند.
این قسمت از روی صحبت من به افرادی است که تنها علیه این برند روند تخریب را پیش گرفته اند:
اگر فکر می کنید که این برند یا محصولات از کیفیت و اعتبار خوبی برخوردار نیست یا به محصول دیگر از برندی دیگر علاقه دارید ، خواهشا ادب و احترام را حفظ کنید، داشته های دیگران را بی ارزش یا تمسخر نکنید، این یک مقاله و بررسی بوده که درست یا غلط انجام شده و برای من و شما روی صفحه قرار گرفته، من هم با یکسری موضوعات موافق نیستم، یا حتی به برندها و محصولات دیگر علاقه دارم ، ولی هیچ وقت نظری نمی دهم که باعث شود شخصیت خودم زیر سوال برود.
یک شرکت یک محصولی را وارد کرده ، اگر شما پول کافی دارید، یا فکر می کنید با این پول حتی کمتر خودروی بهتری خریداری می کنید همین کار را انجام دهید، کسی به زور قصد فروش محصولات ام جی به شما را ندارد... خواهش می کنم این مطلب را درک کنید.
این همه خودرو از برندهای مختلف از صفر تا کارکرده با قیمت های مختلف موجود هستند، چرا دائما در اخبار مربوط به ام جی بحث و جدل راه می اندازید یا داشته های دیگران را بی ارزش می کنید ان هم بدون دلیل و مدرک و اطلاعات کافی!

اگر سوالی دارید بپرسید من شخصا این تضمین و می کنم که منصفانه و به دور از تعصب جواب شما را تا جایی که اطلاعات دارم بدهم.
لطفا کمی منصفانه و منطقی سبک و سنگین کنید، انقدر با دید محدود نظر ندهید لطفا، من احساس می کنم برخی از دوستان از اینکه بحثی راه بیافتد و واکنش علاقمندان این برند، کل کل ها و.... را می بینند لذت می برند.
از مسئولان سایت خواهش کردم از این پس کنترل بیشتری روی پیام ها داشته باشند و برای حفظ فضای دوستانه همراه با بار اطلاعاتی و جلوگیری از اینگونه رفتارها مانع از درج پیام هایی باشند که بی محتوا بوده و فضای سایت را برای دیگر کاربران و یا کسانی که قصد راهنمایی و یا استفاده از مطالب را دارند بی ارزش می کنند.
1395/2/7
سلام
اگه ممكنه نحوه عضويت در گروه ام جي كلاب رو برامون بگيد.ممنون
1394/9/18
سلام به همه ی دوستان
جدا از بحث چینی بودن این دو محصول چیزی که جای تامل داره رشد سریع شرکت های چینی و تنوع محصولاتشون به کمک مشاوران خارجی این کشور هست ، شاید اگه نشان شرکت بایک رو از روی جلو پنجره بدارن به سختی میشه به چینی بودن محصول پی برد ...
بهرحال نمیشه منکر پیشرفت شرکت های چینی شد و نباید به صرف ورود محصولات درجه چندم و بی کیفیت به کشور تفکر بی کیفیت بودن رو به تمام محصولات شرکت های چینی تعمیم داد.
راه برون رفت فعلی صنعت خودرو کشور ما فقط شراکت با خودروسازان طراز اول جهانیه...
به امید اون روز...
1394/9/20
آخه مهدى ج و اون يكى ، من كجا نوشتم آپتيما قوى تر از سوناتا ست ؟ واقعا معنى سرتر با قوى تر از نظر شما يكيه ؟
اينكه كيا رو سال ٩٩ ميلادى هيونداي از فورد خريد كه چيز عجيبى نيست كه كسى ندونه ولى از نظر كيفى و شتاب و رخ بهتر از سوناتاست ، پس الكى جو ندين ؟
طرف ميگه ام جى خودروي هيبريدى داره !!! بله داره ام جى EV كه پارسال به عنوان خودروى كاملا سبز تو انگليس رونمايى شد .
http://www.autoexpress.co.uk/mg/92290/mg-eyes-up-electric-future-with-plug-in-hybrid-6-and-gs
يا ميگه از نظر موتورى تاحالا انتخاب شده ، بله ام جى ايكس پاور تو سال ٢٠٠٤ با حجم ٢/٥ ليتر و توان ٤٨٠ اسب بخار ، بعدش انتخاب ام جى ٦ به عنوان ششمين خودروى برتر بازار انگلستان در سال ٢٠١٤ ، مقام كمى هست ؟ اونم بازارى كه ٢٠٠ تا ٣٠٠ نوع خودرو توش هست و بزرگترين بازار اروپاست .
پس بهتر شما تشريف ببريد اطلاعاتت رو زياد كنى در اين زمينه ها و از اين به بعد سعى كن با ارايه مدرك چيزى بنويسى نه جملات من درآوردى.
1394/9/21
MG XPOWER SV یکی از برترین خودرو های ام جی ، دارای موتور 4600 سی سی V8 با توان 320 اسب بخار و گشتاور 409 نیوتن متری است و با کیت انژکتور اکسید نیتروس 410 اسب قدرت دارد . 10 سال پیش در رده خود بی همتا بوده است .
1394/10/1
سلام یه سوال بایک سنوا از همه نظر بهتر که چرا 110 اون ام جی 123؟ ولی ام جی خیلی خوشکل واسپرت تره
1394/10/2
خدا وکیلی یکی از دوستام یک هفته پیش با سراتو 2015 اومد سوار ام جی 2014 من شد و به کلی از سراتو نامید شد و پشیمان بود . می گفت ام جی هم نرم تره هم ترمز های بهتری داره هم توربو گزینه جذابی هست و.....
1394/10/12
دوست شما هنوز فرق موتور تنفس طبیعی با توربو رو نمیدونه که موتور 169 اسبی سراتو با تنفس طبیعی رو با یه موتور توربو با بوست پایین مقایسه کرده و شگفتی اینکه موتور توربو رو برتر دونسته واقعا توی ام جی چی دیدین؟؟؟
ام جی جی اس رو توی نمایشگاه از نزدیک دیدم و سوار شدم اصلا لازم به سواری گرفتن نبود دیدن کیفیت اتاق و داشبورد همانا و داد زدن بی کیفیتی پلاستیک خشک و زمخت ماشین 145 میلیونی همانا شما همین ام جی براتون بسه که باش خوش باشی...
1394/10/12
دوست من در غیر قابل مقایسه بودن هندلینگ ، فرمان پذیری و طراحی شاسی MG با سراتو همین بس که حتی یک خودرو سراتو در دنیا وجود ندارد که از استراکچر آن جهت مسابقات اتومبیلرانی سطح یک استفاده شود ... شما از سراتو چی دیدید ؟؟ یه نگاه تو چال به زیر دو خودرو بیانداز و اینقدر در بند داشبورد و ظاهر نباش که حتی ظاهر هم داره داد میزنه ..
ضمنا کیفیت اتاق MG GS حداقل از اتاق کیا اسپورتیج برتر است .. شما نمیدونم پلاستیک داشبورد اسپورتیج فکر کردی چرمه و یا ماده عجیب و لوکس دیگه ای غیر پلی پروپیلن است !!
شما یک مقام و یا یک عکس غیر تزیینی موتور اسپورت از سراتو خط بده ما هم اطلاعاتمون راجع به پدیده خودروسازی کره بالا بره !!!
1394/10/25
مشکل شماها و اکثر ایرانیا اینه که ماشین رو خلاصه میکنن به برند و به قول خودشون قدمت یه برند توی اشتباه بودن این حرف همین بس که اگه بقیه هم میخواستن همینجوری فکر کنن که الان بنز و بی ام ای وجود نداشت و اونا هم میگفتن ما قدمتمون بالاست و مردم برای همین میخرن ماشین هامونو هرچیزی که باشندوم اینکه اگه ام جی برند خوبی بود ورشکست نمیشد و ا ن خودروسازی طویل و مر قدمت به قول شما مجبور نمیشد چینی بشه پس بهتره سرتونو از برف در بیارین دلتونو به یه ماشین با یه توربوی بوست پایی خوش نکنین بی ام و توربو داره ام حی هم داره که تو سبت تو سربالایی کم میاره و جی اس رو من دیدم و از نزدیک مقایسه کردم تو کیفیت کابین و داشبورد به پای ه اسپورتی و نه توسان به هیچکدوم نمیرسه دیگه
1394/10/28
شما یکبار نظرت خودت رو خواندی ؟؟ خودت هم متوجه میشی چی میگی ؟
در این که کارخانه بنز و ب ام و جز پرقدمت ترین ها هستند حرفی نیست ولی دلیل مثال زدن شما را نمی فهمم !!؟
شما برای توجیه از ب ام و مایه نگذار و همون سراتو را مقایسه کن ..
جواب را نتوانستی توی اینترنت پیدا کنی و آسمون ریسمون میبافی ..
ورشکستگی با تغییر مالکیت و فروش فرق میکنه دوست من واگر نه اینکه بسیاری از کارخانه های پر قدمت در عمر چند دهه خود بارها تغییر مالکیت دادند .. لیست اش از کمپانی های معروف بسیار بلند بالاست .. شرق آسیایی ها هم زیادند از جمله همین کارخانه کیا ..!!
اون مثال توی سر بالایی هم برای خنداندن مثال خوبی بود .. مابقی چیز ها هم مثل کیفیت و .. از همین مثال شما قابل تحلیل است ..
1394/11/19
تمامی کسانی که برند mg خریداری کردن به شدت دنبال اثبات این هستند که خرید درستی انجام داده اند که همین نشان دهندهی تعصب و عدم اعتماد خودشان به برندشان هست... من خودم به شخص خیلی هوس کردم mg gs بگیرم تا جایی که تقریبا چیزی نمانده بود که اینکارو انجام بدم ولی وقتی که یکبار سوار رنو کولوس یکی از دوستانم شدم کلن منصرف شدم، سواری mg gs را تست نکردم ولی کیفیت اتاقشان حداقل آنقدر بود که منو منصرف کرد حالا یکسری افراد اضحار میکنن 217 اسب بخار هر کسی یکسری اولویت دارد، من نمیگمmg خوب هست یا نه ولی کسانی که mgخریداری کرده اند دقیقا مانند کسانی هستند که سامسونگ خریده اند و به اسرار به دنبال تلاش برای اثبات برتری آن به اپل هستند...تصمیم گیری با خودتون
1397/3/20
نمیری دانشمند اول برو کمی دیکته تمرین کن اینقدر غلط املایی نداشته باشی حیفه خرپولی مثل شما فقط بره از نزدیک ماشین رو ببینه بعد از روی قیافه ماشین پی به عملکرد مشخصات فنی ماشین ببره ایول داری دانشمند دوم نظرت چیه بری یه پراید هم ببنی میگن ماشین های خوبی هستند برای ما هم شرح بدی که چطوریه
1394/11/29
با سلام خدمت دوستان من خودم ام جی ندارم ولی دربارش زیاد تحقیق کردم با دو تا سه تا سرچ ساده میتونین بفهمین چطور ماشینه 1_درمورد سابقه توسایت مدیا موتور درباره ام جی اطلاعات خوبی در مورد پیشینش هست2_با سرچ درگ ام جی بهتون ثابت میشه هیچ 4 سیلندر کره ای جلودار ام جی نیست 3_ با اندکی تحقیق میفهمید که ی شرکت کره ای مانند هیوندای تا 10 سال پیش جاروبرقی تولید میکرده و اصلا در حد ام جی نیس
1394/12/4
سلام خدمت همگی دوستانی که نظراتشون رو ارائه کردن.عرض به خدمتتون بنده در صدد بودم یک خودرو خریداری کنم ، در اینجا نظرات همه دوستان رو خوندم ، قاطعانه تصمیم به خرید خودروی ام جی 6 گرفتم ، خوب یا بد از تصمیم خودم که به لطف همگی شما دوستان بود راضی هستم.
1395/1/25
با سلام؛
از آقاي سپهر زنگنه تقاضا دارم بفرمايند براساس اطلاعات كدام سايت يا مجله معتبر شتاب ام جي 6 اتومات با قدرت 160 و گشتاور 215 و وزن 1540 رو 8.4 ثانيه نوشته‌اند !!!؟؟؟
خود كارخانه سازنده ام جي زده 10.0 و مجلات تست كردند و زده‌اند 11.5 ثانيه !!!
اينهم لينك بروشور خود شركت ام جي ايران:
http://iran-mg.com/files/images/Back-2.pdf
لطفاًعدد شتاب ام جي 6 رو اصلاح كنيد و گرنه طرفداران سينه چاك ام جي 6، از اين به بعد اطلاعات اين صفحه رو بعنوان ملاك و مبنا بخورد ديگرون مي‌دهند!!!
1395/2/6
دوست من منابع معتبر تست دنیا، پایگاههای خودرویی هستند و با یک سرچ عدد درست را می بینی..
شرکتی بنام ام جی ایران نداریم و مدیا موتور هم نماینده واردات است نه کارخانه طراح و سازنده..
رقم شتاب درسته.. اگه شک داری با یه کورنومتر بیا بغلم بشین تا با تمام وجودت درک کنی..
1395/2/6
باسلام؛
لطفاً بجاي كري خواندن آدرس يكي از اين "منابع معتبر تست دنیا، پایگاههای خودرویی" را كه عدد زير 10 ثانيه براي MG6 با گيربكس اتوماتيك بدست اورده را بگذاريد!!!
توي گوگل سرچ كردم:"mg6 acceleration test" و سايت‌هاي متفاوتي رو ديدم مثل اطلاعات سايت ويكيپديا كه البته مراجعش هم آورده و شتاب گيربكس دستي مخصوص انگليس رو 8.4 ثانيه زده و شتاب گيربكس اتوماتيك مخصوص چين و تايلند رو زده 10.35ثانيه و 11.0 ثانيه (البته 0 تا 62 مايل )!!!!
https://en.wikipedia.org/wiki/MG_6
اين تفاوت حدود 2 ثانيه بين شتاب دستي و اتوماتيك، يعني فاجعه گيربكس قبلي در ناهمحواني با موتور كه اتفاقاً مهدي دلاور توي تستش بهش اشاره كرده!!!
اينهم تست شتاب توسط يكي از سايت‌هاي معتبر خود كشور سازنده فعلي يعني چين كه كاسه داغتر از آش نبوده و كرنومترش هم خراب نبوده و زده 10.66 ثانيه!!!
http://car.bitauto.com/mingjuemg6/pingce/7/
فقط اطلاعات سايت درايوعربيا را نگذاريد كه حالم بهم مي‌خورد!!! سايت درايوعربيا فقط براي دونستن قيمت خوب است و بس!!!
حواستون به مدل گيربكس هم باشه و شتاب گيربكس دستي رو هم بجاي گيربكس اتومات نگيريد!!!
فقط منتظرم. نشه مثل سايت تيونينگتاك كه اين سوال رو تو تاپيك MG6 پرسيدم و تا الان هم كسي نتونسته يك لينك از يك سايت معتبر بدهد:):):)
راستي اگر شتاب MG6 بقول شما 8.4 ثانيه باشد و توي اين تست شتاب هم از سنوا با كاركرد موتور بد حدود 2 الي سه ماشين عقب بيافتد، پس اونوقت با يك حساب دو دو تاچهارتا، شتاب سنوا چقدر مي‌شود؟؟؟
لطفاً پاسخ اين سوال آخري رو هم بديد!!!
آمدن و نشستن بغل دست شما هم باشه برا بعد از ديدن نتايج تست شتابMG6 اتوماتيك در يكي از سايت‌هاي معتبر كه شما ارائه مي‌كنيد :):):)
1395/2/10
دوست عزيز تو دفترچه خودرو عدد ٨.٤ براي دنده اوتماتيك نوشته و قبل از ورود ام جي ٦ نيو، سايت مديا هم كاتالوگ و مشخصات همون ٨.٤ و سرعت محدود شده ٢٢٠ عنوان شده
البته قبلا هم سايت امجي موتور ، مدل اوتمات رو هم داشت با شتاب ٨.٤ ولي الان اون اطلاعات حذف شده
معمولا تو اين جور موقع ها ب اطلاعات دفترچه بسنده ميكنند ولي تست هاي شتاب همگي اعداد ٧:٣٠ تا ٨:٣٠ داره تا حداكثر ٩ بارروشن كردن tc esp
1395/2/12
با سلام؛
دوست عزیز جناب میلاد خان دستتان درد نکند که اطلاعاتی دادید ولی این برای بنده نشد جواب و من کماکان منتظر دیدن شتاب ام جی 6 در "منابع معتبر تست دنیا، پایگاههای خودرویی" هستم!!!
در رابطه با کاتالوگ هم ممکن است شخصی که داشته کاتالوگ رو تهیه می‌کرده هم مثل شما شتاب مدل دستی انگلیسی رو برای اشتباهی برای مدل اتوماتیک زده، یا شاید هم عمدی زده تا مشتری جذب کنه!!!!!!
راستش رو بخواهید اینجوری کلاً قوانین نیوتن رو رسماً میریزید دور چون تا الان هرچی خودرو با وزن 1550 کیلو و گشتاور 210 الی 220 نیوتن برمتر و قدرت حدود 160 الی 180 بوده، شتابی بهتر از 10 ثانیه نداشته نمونه‌هاش هم بسیار از جمله کمری و سوناتا و اپتیما و غیره و غیره حالا چطور بشه که ام جی 6 این وسط با قدرت کمتر و گشتاور کمتر و وزن برابر حدود 2 ثانیه شتابش بهتر بشه رو مسلماً باید بهش شک کرد.
هــــــــــــــــــــــــــــــــــنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوز جــــــــــــــــــــــــــــــــــــوابــــــــــــــــــــــــی نـــــــــــــــگـــــــرفـــــــــــــــــــتـــــــــــــــــــــــــــــم.
یعنی اینهمه مدعی شتاب 8.4 ثانیه داریم که نمیتونند توی اینترنت بگردند و اطلاعات شتاب از "منابع معتبر تست دنیا، پایگاههای خودرویی" پیدا کنند و اینجا ارائه کنند؟؟؟!!!!
!!!!جناب سپهر زنگنه شما هم نکنه ام جی 6 دارید که عدد شتاب رو تغییر نمیدید!!!!
1395/2/20
عزيزم شما به جاي اينكه ماشين كره اي رو ببينين سگمنت هاي دي از bmw يا شركت هاي اروپايي انگليس المان اشكودا رو ببينين عدد ٨ مربوط ب بازده اين خودرو هست با گشتاور ٢١٥
خوب شما وقتي كاتالوگ كارخونه رو قبول نداريد كه نميشه كاري كرد شركت ب اين بزرگي تو. اعداد و ارقام اشتباه نميكنه يا اكه بكنه تو اين ٦ سال حتما داستش ميكرد ايميلتون رو بفرستيد كاتالوگ خود ام جي رو براتون بفرستم
ولي راه مطمينش ديدن تست هاي آپارات هست خودروهايي ك شتاب يكسان دارند ماكسيما اتومات ة جي تي ٨٦ كمي هم مزدا ٣
اپتيماو فلوينس و سراتو ) ام جي 550 كلي از سراتو جلو ميوفته يا مزدا) اينهارو ببينيد هيچ كدوم حرفي جلوي ام جي 6 ندارن
يا تست هاي شتاب خود مردم ك فيلم هاش پره،
اگر هم شك داريد خودتون شماره بديد يا به دوستان برگزار كننده درگ ها تشريف ببريد با آزرا اپتيما يا هرچي ببنيد نتيجه شتاب بين 7:30 تا 9 هست به خاموش بودن كنترل پايداري و كشش و بنز ين
يك فيلم هم هست از 160تا ٢٤٠ ببنيد اين ماشين بازدهش خيلي بالاس كه به همه چي مربوط ميشه از منحني گشتاور شتاب تا خروجي سر چرخ
تست هاي درگ با ماكسيما اتومات دتده اي تيانا جي تي 86 و كلي ديگه پره ببنيد چندين بار تست گرفتن شما هم اكه مايل بودين بياين حتما
تست هاي خود مردم رو هم ببينيد اينيل هم بدين
ممن الان با موبايل پيام ميزارن والا ميفرستادم
1395/2/22
مهرداد جان من کامنتت را زیر کامنتم ندیدم و اگر نه زودتر جواب میدادم اینقدر حرص نخوری..
اون دوستی که با اسنوا درگ گذاشته متاسفانه کار بلد نبوده و خوشحال میشم قرار بگذاریم و شتاب 8 را باهم تجربه کنیم..
ولی در جواب خواسته ات ، به عنوان نمونه ، سایت Auto Home در سال 2011 این ویدیو را گذاشته و 0 تا 100 و 100 تا 0 دنده اتومات را میتونی ببینی..:
http://v.autohome.com.cn/v-7004.html
در بسیاری از موارد که شما فرمودی ، در مورد شتاب دنده های اتومات ، اعداد مربوط به حالت عادی و معمولی است و نه رانندگی اسپورت..
1395/3/4
***آقا میلاد چرا مثال‌هایی میزنید که اصلاً درست نیستند؟؟؟!!! کدوم BMW یا اشکودایی با گشتاور 215 و وزن 1550 کیلوگرم تونسته شتاب 8 داشته باشه؟؟؟!!! برادر من، خودم منتظر اشکودا هستم و همه اطلاعاتش رو دارم. اکتاویا 1.4 با وزن زیر 1300 کیلو (1260 کیلو) و کشتاور 250 در دور 1500 (و نه 215 در دور 2500 و وزن 1550) شتابش بالای 8 ثانیه است، اگه بخواهیم مقایسه کنیم اضافه وزن MG6 برابر 290 کیلو است (یعنی سه نفر بالای 90 کیلو بشینن تو ماشین) گشتاورش هم که 35 نیوتن متر کمتره و تازه بخاطر بوست ضعیفش حداکثر گشتاورش توی دوری که 1000 تا بیشتر بدست می‌آید (1500 در مقابل 2500) حالا شما خودت بگو این دوتا میتونند شتابی یکسان و حدود 8.4 ثانیه داشته باشند؟؟؟؟!!!!
***آقا عارف فکر کنم این شما هستی که داری حرص میخوری !!! اونهم بخاطر اینکه تو این مدت کلی گشتی و گشتی و نتونستی یک لینک از "منابع معتبر تست دنیا، پایگاههای خودرویی" پیدا کنی و ارائه بدهی و آخرش هم که دیدی گشتن بی فایده است، لینک یک ویدیو رو گذاشتی!!!! البته ویدیو هم از تیپ این ویدیوهای است که MG6 سواران دوآتشه توی آپارات گذاشتند!!!
شما یکسری نفراتی هستید که محدود هم هستید و MG6 سواران منصف هم هستند که بصراحت اعلام کردند که شتاب زیر 10.5 محال است و توی لینک زیر میتونید اینو ببینید که دوستی که اسمش هم MG6 است نوشته که "محاله":
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=65803&start=3310
حالا چطوره که شما اتوموبیل‌هاتون شتابی متفاوت و 2 ثانیه کمتر از دیگرون داره؟؟؟
خوب جوابش رو خودتون (یعنی همین MG6 سوارهای دوآتشه) دادید!
جوابش هم همون "پاس کردن استیج ۲ -سوخت اتانول -فیلتر و بندو بساط -هدرز-ریمپ ای سی یوو" است که شما روی MG6 خودتون انجام دادید و اگر هم کسی از شما جلو بیافتد اون رو متهم به همین کارهایی که خودتون کردید میکنید!!!
http://www.aparat.com/v/UTBJa
بازم میگید نه خودتون ببینید که دوستان در قسمت توضیحات چطور مثل نقل و نبات ری مپ ای سی یو رو به سایر MG6 سوارها تجویز میکنند:
http://www.aparat.com/v/4Q3JI
قافل از اینکه با ریمپ ای سی یو ممکنه پدر جد گیربکس یا موتور بیاد جلو چشمش!
باید خدمتتون عرض کنم که میشود کاری کرد که همون اشکودا اکتاویا 1.4 با ریمپ ای سی یو یا با یک روش دیگه که تعویض چیپ ای سی یو است و بنام "چیپینگ" معروف است گشتاوری حدود 350 نیوتن متر بدهد و بجای شتاب 8.4 ثانیه،

شتاب 6.4 ثانیه بدهد ولی دیگه هیچ گارانتی براش باقی نمیمونه.
راستی کسی از MG6 سواران مدعی توی مسابقات درگ که همین چند وقت پیش در تهران بود شرکت کرد؟؟؟
خوب اونجا نتیجه چی شد؟؟؟
خلاصه بگم هستند معدود افرادی که ادعای شتاب 8.4 برای MG6 اتومات دارند و با این و اون هم درگ میزنند و برنده میشوند، این آقایون همون کسایی هستند که انواع و اقسام تیونینگ‌ها رو روی اتوموبیل زدند.
شما اتوموبیل استاندارد رو بده به همین خودرو بانک تا پس از چک کردن موتور و ای سی یو یک بنزین سوپر توش بریزه و صفر تا صدش رو بگیره و بزاره اینجا تا موضوع تموم بشه.
1395/3/25
دیدی حالا داری حرص میخوری..!!
دوست من آن فیلمی که من گذاشتم، تست معتبر خود کارخانه SAIC هست و فکر نمی کنم چیزی در فیلم مخفی باشد!!
شیب صفر و دوربین نمای دور و زمان سنج..
شما دیگه چی میخواهی!!
شما یا از ماشین سررشته نداری و یا شتاب نمیدونی چیه و یا پشت MG ننشستی..
مهرداد جان، MG سرآمد توربو سازان و واژه شتاب در دنیای خودرو سازی است .. با کمی سرچ، تاریخچه MG را سرشار از این دستاوردها خواهید یافت..
همه چیز شتاب ، گشتاور و توان و دور موتور نیست و هماهنگی گیرباکس و موتور و بخصوص نمودار گشتاور و توان در دور موتور مناسب، از همه مهم تر است..
دور موتور 1500 هم نسبت به 2500 برای حداکثر گشتاور نه تنها برتری نیست بلکه ضعف طراحی است که نمی گذارد خودرو شتاب بگیرد و به سرعت لازم برسد و نیاز به تعویض دنده دارد که این خود به زمان شتاب گیری می افزاید..
شتاب ده - یازده ثانیه برای خودرویی مانند MG3 هست و نه MG6..
درگ کردن یک کار حرفه ای است و کار هر کسی نیست..
راننده ای که در دنده 2 به عدد 100 میرسد با راننده ای که در دنده 2 به 90 میرسد و مجبور به شیفت به 3 می شود، شتابشان حداقل 1.5 ثانیه تفاوت دارد..
MG6 در دنده 2 به 100 می رسد و شتاب 8.5 را بدون لانچ میزند..
کلی هم فیلم ازش هست!!
با دوستان کلاب ام جی در میان بگذار، مستند بهت نشان میدهند..
انقدر هم جوش نزن..
1395/3/26
این که شما تا به امروز درگ حرفه ای ام جی 6 را ندیدی و شتاب حدود 8 ثانیه ای این خودرو را باور نداری در اصل و درستی آن خللی نیست. دوست من ام جی سوارها را بیش از این نخندان!
1395/3/26
اون روز درگ ام جی 6 و تویوتا GT همه میدونند که تویوتا تقویت شده بود و ام جی دوستمون که میشنایسمش، استاندارد بود ولی با وجود زرنگی در دور اول، در دور دوم عقب موند و شما ظاهرا موضوع را برعکس متوجه شدی!!
1395/3/25
جناب اقای عارف خان که نظرتان این است که اگر حداکثر گشتاور در دور پاینتر بدست بیاید بد است و شتاب را بدتر می‌کند!!!
شما عزیز دلم بهتره بری اول یاد بگیری که MT یعنی "گیربکس دستی"!!!! بعد بیایی اینجور در باب کسب حداکثر گشتاور در دور پاینتر اظهار نظر بکنی!!!
شما توی فیلمی که خودت به اون استناد میکنی نمی‌بینی اون زیر نوشته "MG6T MT" ???
اگر نمیبینی به این فریم از این ویدیو دقت بیشتری بکن:
http://ttupload.ir/uploads/up865161465929930_MG6 MT.JPG
بابا یا بدجوری سوتی دادی!!! یا اینکه مارو گاگول تصور کردی و می‌خواستی شتاب مدل دستی رو بجای مدل اتوماتیک قالب کنی!!!
درضمن این فیلم رو کارخانه سایک تولید نکرده و بلکه همونطوریکه در زیر تصویر دیده می‌شود، این فیلم حاصل تست سایت معتبر WWW.AUTOHOME.COM.CN است.
این ویدیو جدید هم نیست و توی سایت آپارات توسط یوزری بنام "ایرانین ام جی کلاب" آپلود شده.
حتماً همگی نفرات "ایرانین ام جی کلاب" هم با استناد به همین ویدیو شتاب ام جی 6 های اتوماتیک توی ایران را حدود 8 ثانیه در نظر می‌گیرند!!!!
http://www.aparat.com/v/6NIFi
وای، وای، و وای به این هم لجبازی و پافشاری اشتباه!!!
دیگر متقاعد شدم که شما تنها افرادی معدود هستید که که با "روی باز" هر چی می‌خواهید می‌گویید و حتی به مواردی استناد می‌کنید که اشتباه است:
*** یکی اشکودا اکتاویا و بی ام و را با ام جی 6 یکی می‌گیرد و می‌گوید: ببیند شتاب اشکودا اکتاویا و بی ام و با گشتاور 215 هم میشه حدود 8 ثانیه!!!!
*** یکی هم که هنوز فرق بین MT و AT را نمی‌داند!!!
من قصدم کل کل با شما نبود و فقط خواستم بفهمید که طوطی وار می‌گویید که شتاب ام جی 6 اتومات حدود 8 ثانیه است و هم اینکه جناب سپهر زنگنه هم لطف کنند و عدد شتاب رو تصحیح کنند.
دیگر بحث با شما که از رو نمی‌روید فایده‌ای ندارد!
شما هم دلتون خوش باشه که شتاب ام جی 6 اتومات حدود 8 ثانیه است!
این آخرین نوشته من توی این صفحه است.
1395/3/26
باشه تو راست میگی..
ما نمیدونیم ماشین زیر پامون چجوریه..!!
تو میدونی ..
تو حتی نمیدونی که گیرباکس دبل کلاچ اتومات از دستی هم سریعتره..!!!!
تا حالا میگفتی ویدیو نا معتبره .. حالا میگی از سایت معتبر..!!!
در ضمن منظور منم از دور پایین تر اون دور موتور مسخره 1500 بود که گفتی.. بله حداکثر قدرت و گشتاور دور 1500 ، شتاب را ضایع میکنه..
1395/5/20
اصیییییل زادگان چینی ؟؟؟؟ نویسنده با چه رویی این حرفو زده !!!! آهان نیست هرکی تو چین بیشتر از 5 سال قدمت داره، اصیل زاده به حساب میاد!!!!!
تا اونجایی که ما می دونیم همه چیز MG انگلیسیه، از کی تا حالا MG شده چینی !!!! درسته که MG در مقایسه با استون یا لندروور یه برند سطح پایینه، ولی خداییش لیاقت و اصالتش از سایر اصیل زادگان چینی بیشتره...
البته اون چیزی که به ماشین اعتبار میده قدمت شرکت سازنده نیست، این موضوع رو کره ای ها به دنیا فهموندن !
1395/6/17
ام جی که جای خود داره ولی من سنوام با کره ایای بی بخارعوض نمیکنم...موتور 2300,240اسب!!!!ناموسا اگه زود تر سنوا رو میشناختم جای النترا حتما اونو میخریدم
1395/12/22
MG سواران و MG دوستان هیوندایی ۳۸ درصد mg ۰/۱ واردات اتومبیل را شامل میشوند دعوا سر لحاف ملا است