موضوعات داغ

ملاقات با نسل هفتم تویوتا کمری

19 بهمن 1394

نوشته و عکس: حسین ریاحی

تویوتا کمری از سال 1997 تا 2015 پرفروش ترین خودروی آمریکا بوده و نزدیک به هفت میلیون دستگاه از آن تاکنون به فروش رفته است. این خودرو هرچند در کشورمان خودروی خوشنام و قابل اعتمادی بوده اما در سال های اخیر نسبت به رقبای کره ای خود کمتر طرفدار دارد که دلیل این امر یکی به قیمت گذاری نامناسب آن و دیگری عرضه آن با کمترین امکانات رفاهی موجود است در حالی که رقبای کره ای با لیست پر باری از امکانات عرضه می شوند.

فرصتی دست داد تا یک دستگاه کمری نسل هفتم که با کد اتاق VX50 شناخته می شود را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم کمری چه چیزی در پس ظاهر ساده ی خود دارد که همواره جایگاه بالایی در لیست پرفروش ترین خودروهای جهان در دهه های اخیر قرار داشته است.

طراحی

در طراحی خارجی کمری دارای طراحی محافظه کارانه ای است که وجه ی سادگی در طرح آن کاملا مشهود است. مخصوصا اگر آن را در کنار رقبایش قرار دهید کاملا متوجه این قضیه خواهید شد. طراحی کلی خودرو بر استفاده از خطوط تیز استوار است چراغ های جلو طرحی تیز و ساده دارند و در مدل هایی که فول نیستند حتی از لامپ های روشنایی در روز هم خبری نیست. جلو پنجره ی ساده ی کمری دارای ورودی لانه زنبوری است و نشان تویوتا در مرکز آن جای گرفته. البته در مدل هایی که جلوپنجره ی کرومی دارند کمی از سادگی نمای جلو کاسته شده. این سادگی طراحی در سپر نیز خود را نشان داده و پروژکتور های گرد کمری در قابی مشکی رنگ قرار داده شده اند و فاقد هرگونه هیجان و یا نکته ی خاصی هستند.

از نمای جانبی کمری بنظر نگارنده زیباست و این حس را القاء می کند که طراحان طراحی خودرو را از جلو آغاز کرده و سپس به سمت عقب رفته اند و در آنجا طرح را به اتمام رسانده اند. این سبک طراحی بر خلاف طرح نسل قبل است که از طرحی قرینه برای جلو و عقب استفاده می کرد و برایم بیشتر سبک طراحی تویوتا کمری گرند را تداعی می کند که آن هم ماشین فوق العاده ای بود. ستون C هم دارای طرحی بسیار هماهنگ با دیگر نقاط است و با زاویه ی مناسبی به صندوق بار پیوسته است. در نمای جانبی با استفاده از نوار کرومی دور شیشه ها و زه روی در ها سعی شده تا کمی از سادگی کاسته شود. طراحی کلی نمای جانبی کمری گوه ای شکل بوده و طراحان توانسته اند به ضریب ایروداینامیکی 0.27 دست پیدا کنند که عدد نسبتا خوبی برای این کلاس است.

رینگ های کمری مورد آزمایش نیز 16 اینچی با عرض لاستیک 215 میلیمتر بود که هرچند به نظر من طرحی زیبا و هماهنگ با خودرو دارند اما شاید به مذاق جوانان و خصوصا کسانی که کمری را با سوناتا و اپتیما مقایسه می کنند خوش نیاید. نمای عقب کمری از دید نگارنده بهترین قسمت طراحی این خودرو است، مخصوصا اینکه این نما را قبل از آنکه از نزدیک ببینیم در تویوتا کمری نسخه ی ناسکار دیده بودیم. چراغ های کمری توسط قطعه ی کرومی ضخیمی به یکدیگر وصل شده اند و یک بالچه ی کوچک نیز روی صندوق عقب تعبیه شده. وجود دو خروجی اگزوز نیز از دیگر نقاط مثبت نمای عقب کمری است. در قسمت عقب نکته ی منفی را باید دیده شدن متعلقات زیر خودرو دانست که بهتر بود با قرار دادن یک زیر سپر و دیفیوزر از دیده شدن آنها جلوگیری می شد.

درهای کمری را باز کرده و وارد فضای داخلی آن می شویم. کیفیت ساخت بالا را از همان ابتدا و با بستن درها می توانید احساس کنید. در های کمری سبک و بیصدا هستند. فضای داخلی نیز از هر لحاظ جادار است و پنج سرنشین به راحتی در آن جای میگیرند. در داخل کابین طراحی طوری است که بنظر بیشتر خریداران با رنج سنی بالا را هدف گرفته تا جوانان. طرح داشبورد و فرمان نسبت به رقبای کره ای بسیار ساده تر است و این سادگی در نشانگر ها بیشترین نمود را دارد. نشانگر های کمری کاملا ساده بوده. از نیم دایره ای بزرگ برای سرعت سنج در مرکز و رو قسمت نیز در چپ و راست آن برای دور شمار و نشانگر سوخت و دور موتور تشکیل شده است. یک صفحه ی LCD سیاه و سفید کوچک هم در پایین سرعت سنج وجود دارد. تنها قسمت متفاوت در این بخش رنگ آبی عقربه است که با دیگر خودرو ها فرق دارد. اما در خصوص متریال داخلی تویوتا بسیار هوشمندانه عمل کرده چرا که کمری از لحاظ کیفی بسیار بهتر از کره ای هاست. جنس روی داشبورد بسیار مرغوب است و طرحی دوخت روی آنها ظاهر آنها را مجلل تر هم کرده است. قسمت هایی از داشبورد، در ها، کنسول وسط و سر دنده طرح چوب دارند که کیفیت ظاهری این طرح هم بالاست و جذابیت بیشتری به کابین خودرو داده است. استفاده از دو رنگ مشکی و طوسی هم در کابین سبب شده تا کابین خودرو جادار تر از آنچه هست دیده شود. جنس صندلی ها پارچه ی مخملی اعلاء است که یادآور نیسان ماکسیما بود. در رودری ها نیز از همین پارچه استفاده شده است. این روز ها صندلی های چرمی طرفداران زیادی دارند اما فکر میکنم بزرگترین ایراد آنها سرد شدن زیاد در زمستان و گرم شدن زیاد در تابستان است که به این ترتیب سازنده باید این ایرادات را با قرار دادن گرم کن و سرد کن صندلی برطرف کند؛ اما صندلی های پارچه ای این مشکلات را ندارند. در بحث امکانات کمری تقریبا کمترین امکانات این کلاس را ارایه می دهد اما همچنان با لیست مناسبی روبرو هستید. امکانات رفاهی کمری مورد آزمایش بشرح زیر است: فرمان چرمی با کلید های کنترل سیستم صوتی، صندلی راننده برقی، سیستم تهویه اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو و دریچه برای عقب، مانیتور و نویگیشن، سنسور پارک جلو وعقب، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، شیشه های برقی، پرده ی عقب برقی، آینه های برقی با چراغ راهنما، سانروف برقی. در بحث ایمنی نیز سیستم های زیر تضمین کننده ی امنیت سرنشینان خواهند بود: سیستم ضد قفل ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم افزایش دهنده ی قدرت ترمز، سیستم کنترل پایداری و شش عدد ایربگ.

قوای حرکتی و جعبه دنده

به باور نگارنده برتری تویوتا کمری به رقبایش نه امکانات و طراحی آن بلکه آنچه که زیر کاپوت دارد است.

کمری های عرضه شده در ایران از موتور چهارسیلندر خطی با حجم 2.5 لیتر استفاده می کند. این موتور 2AR-FE نام دارد و 181 اسب بخار قدرت و 235 نیوتون گشتاور تولید می کند. این موتور آلومینیومی 135 کیلویی دارای ضریب تراکم 10.4 به یک است که پیشنهاد می شود از بنزین سوپر در آن استفاده کنید. بلوک موتور دارای طراحی Open Deck است یعنی مجرا های آب بزرگی در اطراف سیلندر ها تعبیه شده تا عمل خنک کاری به بهترین نحو انجام شود. میل لنگ آلیاژی بزرگ کمری هم نسبت به محور قطری پیستون ها دارای 10 درجه اختلاف است که این عدم هم راستایی سبب کاهش ضربات و فشار ها به دیواره ی سیلندر و شاتون ها شده است. میل لنگ کمری دارای 8 عدد لنگ است و دو عدد شفت بالانسر هم به آن متصل است تا لرزش ها و ارتعاشات موتور به حداقل برسد. در اقدامی هوشمندانه بالانسر شفت های کمری توسط چرخ دنده های پلیمری مستقیما به میل لنگ وصل شده اند که این امر سبب کاهش صدای تولیدی توسط آنها شده است. شیار رینگ پیستون بالایی تویوتا کمری آنادایز شده است. فرآیند آنادایزینگ فرآیندی است که طی آن یک لایه ی نازک اکسیدی روی آلیاژ شکل می گیرد که باعث افزایش توان و مقاومت در برابر خوردگی می شود. رینگ پیستون پایینی نیز با مواد ضد اصطکاک روکش شده است. این ها اقداماتی است که قبلا در موتور شش سیلندر کمری گرند دیده بودیم، پس میتوان انتظار داشت که موتور مدل جدید نیز به همان بادوامی مدل های قدیمی است.

موتور کمری 16 سوپاپ است و برای تایمینگ سوپاپ ها از زنجیر تایم با روغن کاری مستقل استفاده شده که عمری بالای یکصد هزار کیلومتر دارد. تویوتا کمری روی هر دو میل سوپاپ هوا و اگزوز از سیستم زمانبندی متغیر هوشمند که اختصارا (VVT-i) نامیده می شود استفاده می کند. این سیستم ضمن تاثیر مثبت بر مصرف سوخت خودرو عملکرد پیشرانه را در دور های بالا بهبود می بخشد. در مبحث روغن کاری نیز یکی از مشخصه های موتوراسپرت در موتور کمری به چشم میخورد، کمری مجهز به نازل پاشش روغن به زیر پیستون ها است که سبب خنک کاری بهتر پیستون ها می شود. از دیگر تکنولوژی هایی که در موتور تویوتا کمری موجود است سیستم طول متغییر مانیفولد یا ACIS است. این سیستم در دور های بالا مسیر هوا را کوتاه می کند و باعث بهبود منحنی گشتاور می شود. در حقیقت مانیفولد هوای کمری دارای دو مسیر هواست که بسته به دور موتور مسیر کوتاه یا بلند توسط ECU انتخاب می شوند. در مجرای هوای موتور کمری سیستم TCS (با ترکشن کنترل اشتباه نشود) وجود دارد که در لحظات اولیه ی استارت که موتور هنوز سرد است با تنظیم سرعت هوای ورودی سبب ایجاد توربولانس در سیلندر شده و همچنین با ایجاد احتراق فقیر دمای کاتالیزور را فورا افزایش داده و به حد مطلوب می رساند. این تغییرات در توربولانس هوای ورودی به موتور سبب اتمیزه شدن بهتر سوخت و جلوگیری از تشکیل جرم روی دیواره ی سیلندر می شود. سیستم جرقه زنی نیز از نوع DIS-4 است که مانند بسیاری از خودرو های ژاپنی مجهز به شمع های سوزنی ایریدومی است. در مورد شمع های ایریدومی به همین نکته بسنده می کنم که ایریدیوم مقاوم ترین فلز شناخته شده در مقابل فرسایش است. گیربکس تویوتا کمری هم ساخت خود کمپانی و از سری گیربکس های U است. این گیربکس شش سرعته اتوماتیک و مجهز به گرمکن روغن گیربکس است.

آزمایش رانندگی

پیشرانه ی تویوتا کمری را با فشردن دکمه ی استارت روشن می کنم. موتور بسیار بیصدا و بدون لرزش است و در هنگام کارکرد درجا شاید متوجه روشن بودن ماشین نشوید. با قرار دادن دنده در وضعیت درایو حرکت را آغاز می کنم. گیربکس دنده ها را به نرمی تعویض میکند و یک چراغ سبز رنگ ECO در پشت آمپر روشن است که حاکی از حالت رانندگی اکونومی است. سیستم تعلیق کمری در جلو و عقب از نوع مک فرسون است و عملکرد آن در دست انداز ها بسیار نرم بوده و کمترین لرزش و تکان را به اتاق منتقل می کند. صندلی های راحت و نرم کمری نیز کمک شایانی در آسایش هر چه بیشتر سرنشینان می کنند. مانیتور قرار گرفته در کنسول وسط هم اطلاعات جالبی از مصرف لحظه ای و میانگین مصرف سوخت در اختیار قرار می دهد و یکی از قسمت های جالب آن ارائه ی نمودار مصرف سوخت در روز های مختلف و همچنین نمودار مصرف در پانزده دقیقه ی گذشته است. در تغییر خطوط هر چند عملکرد خودرو مطلوب و قابل اطمینان است اما باید در نظر داشته باشید که با یک سدان 4.8 متری محرک جلو طرفید که از فنربندی نرمی هم استفاده می کند. اگر هندلینگ خودرو را بیش از اندازه به چالش بکشید در رفتن قسمت عقب اجتناب ناپذیر خواهد بود خصوصا که در نمونه ی مورد آزمایش ما اثری از سیستم کنترل پایداری نبود.

با تخته کردن پدال گاز کمری عکس العمل مناسبی از خود نشان می دهد؛ عملکرد گیربکس و سرعت عمل آن در معکوس کشیدن هم خوب و فراتر از انتظار بود. در این بین ورود صدای زیاد موتور به کابین در دور های بالا یکی از نکات منفی کمری است هر چند به هیچ عنوان آزار دهنده نیست و موتور صدای جذابی برای این کلاس دارد. سیستم ترمز هم عملکرد خوبی دارد و حتی در سرعت های بالا هم می توانید روی آن حساب باز کنید. توقف می کنیم تا شتاب صفر تا صد را هم اندازه بگیریم، گیربکس کمری دارای حالت اسپرت نیز هست، برای قرار دادن گیربکس در حالت اسپرت کافیست دسته دنده را به سمت راننده کشیده تا در وضعیت S قرار گیرد؛ در این حالت میتوانید از تعویض دستی هم استفاده کنید. پس از تنظیم GPS شتاب گیری را آغاز می کنم در حالت اسپرت با وجود چهار سرنشین به عدد دقیقا 10 ثانیه میرسیم که با توجه به شرایط آزمایش، کارکرد شصت هزار کیلومتری خودرو، وضعیت سوخت و ارتفاع از سطح دریای بالا عدد بسیار خوبی بود. قاعدتا اگر شتاب گیری را با یک سرنشین انجام میدادیم بعید نبود که به همان شتاب اعلامی سازنده برسیم.

Loading the MediaPack player...

البته با توجه به هوای بسیار سرد محل آزمایش ترجیح دادیم تا از خودرو پیاده نشویم بنابراین به همین عدد بسنده کردیم. در مجموع کمری را خودرویی ارزیابی کردم که در خط مستقیم عملکردی بسیار خوب و در پیچ ها عملکردی معمولی دارد. در این خودرو بخش نسبتا زیادی از هندلینگ فدای راحتی سرنشینان شده است که در این مورد کمری بسیار هم موفق بوده. با توجه به این که معمولا افراد جوان کمتر به سمت کمری می روند و خریداران آن را اکثرا افراد میانسال و کسانی که کمتر به دنبال هیجان هستند تشکیل می دهند باید گفت که کمری در پوشش دادن نیاز های خریداران کاملا موفق عمل کرده است.

نتیجه گیری

پاشنه ی آشیل کمری همانا کمبود امکانات رفاهی در برابر رقبایش است؛ مورد دیگر هم طراحی آن است که شاید مورد پسند خیلی ها قرار نگیرد. از طرفی کیفیت ساخت بالا و دوام کمری در کنار برند معتبر تویوتا از مزایای این خودرو در برابر دیگر خودرو های این کلاس است و کمری نه تنها قابل اطمینان ترین و کم هزینه ترین خودروی این کلاس بلکه یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تولید انبوه است. هر چند همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم از نظر نگارنده اصلی ترین برگ برنده های کمری نه در ظاهر آن بلکه در زیر کاپوت نهفته است. بنابراین اگر کم دردسر بودن خودرو، متریال و کیفیت ساخت و برند معتبر آن برای شما اهمیت دارد کمری انتخاب مناسبی در این کلاس خواهد بود. سخن آخر اینکه باید بگویم کمری همچنان کمری است، همان خودروی قابل اطمینانی که در دهه های گذشته بوده امروز نیز با همان مشخصه ها به میدان آمده؛ برخلاف بسیاری از خودروهای اینروز ها که درگیر مد و زرق و برق ظاهری هستند اما کمری همان مشخصه ها و همان شخصیت و جان سختی فوق العاده ی نسل های قبلی را اینبار در کالبدی جدید به میدان آورده است. در پایان از مالک خودرو آقای علیرضا دلجویی و آقای افشین نیکوبخت بابت هماهنگی وتدارک تست درایو تشکر میکنیم.

مشخصات فنی
مدلتویوتا کمری (نسل هفتم)
پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور2494 سی سی
حداکثر قدرت181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور235 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه
شتاب10 ثانیه در روز تست
میانگین مصرف سوخت7 لیتر در روز تست
جعبه دنده6 سرعته خودکار
وزن1475 کیلوگرم

59 عکس

نظرات کاربران

78 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/19
اول مرسی بابت متن بسیار علمی تون خصوصا تو بحث موتور،

دوما، یعنی چی ک esp نداره؟؟😐😐😐
1394/11/19
esp یعنی سیستم کنترل پایداری...
البته این سیستم تو بعضی برندای دیکه اسم های متفاوتی داره..
1394/11/19
esp یعنی سیستم کنترل ‍پایداری. ماشینایی که این سیستم رو دارن سر پیچها پایداری و هندلینگ خیلی بهتری دارن.
1394/11/20
من فکر میکنم منظور دوست عزیزمون معنی esp نبود....منظورش این بود که چه طور میشه که esp نداشته باشه؟...در جواب هم باید بگم که بله مدل های قبلی تویوتا که وارد میشد از جمله همین کمری بسته به این که سفارش کدوم کشور باشه بعضا esp نداشت...حتی بعضی از مدل های لندکروز.ولی مدل های جدید همشون دارن....یکی از اقوام ما هم که این کمری رو داره esp هم داره
1394/11/19
جون مادرتون الان نگين بررسى تيوولى...
1394/11/19
بر خلاف بررسی فیات 500 این بررسی خیلی عالی و علمی بود
کیفیت بسیار عالی محصولات تویوتا بر کسی پوشیده نیست ولی یکم جذابیت داشتن هم بد نیست نشانگرهای کمری بیش از حد ساده و بدون روح هستن
1394/11/19
تیوووووووولی تیوووووووولی تیوووووووولی تیوووووووولی تیوووووووولی تیوووووووولی تیوووووووولی
1394/11/19
بیاید دنگی پول جمع کنیم یک تیولی بگیریم بدیم این دوستان سوار بشن خودشون تست انجام بدن بیخیال تست بشن
دیگه اسم تیولی که میبینم حالم بد میشه
1394/11/19
درود بر مردم سخت كوش و صد البته دقيق و با وجدان ژاپني....
1394/11/19
کااااملا بررسی غلطی بود.البته نگارنده مشکل نداشت ماشین مشکل داشت.کمری با آپشن هایی مثل هدآپ و دنده پشت فرمان هم عرضه میشه.این مدلی که مورد بررسی قرار گرفت حتی صندلی کمک برقی هم به گمونم نداشت.صندلی چرم هم که اکثرا دارن این نداشت.در ضمن مدل 2014 به بالا همه ی جی ال ایکس ها جلوپنجره ای کروم دارن که این مدل مورد بررسی یا 2013 بود یا 2012.esp هم روی تویوتا ها کلید نداره و باید با تکنیک خاصی با استفاده از ترمز و ترمز دستی خاموش و روشن بشه.نداشتن کلید esp دلیل بر نداشتن esp نمیشه.بعدشم یه جوری شما منتقد ها میگید کم آپشن که خواننده و کسایی که نمیدونن فکر میکنن شیشه هم برقی نیست و دستیه.خب این کاراتون باعث میشه ملت به کمری به یه دید دیگه نگاه کنند.کمری کم آپشن اصلا نیست.نسبت به کره ای ها آپشن کمتری داره.که اونم آپشن های غیر ضروری هستن.که اصلا استفاده هم نمیشن حتی.و طرز استفاده از اون ها رو خیلی از صاحبان سوتاتا و اپتیما بلد هم نیستن و فقط دلشون خوشه که ماشین آپشن دار خریدن.واقعا کمری ماشین عالی و هوشمندی به نظر بنده هست.خواهشا ماشینو بد بازارنکنید.ملت خیلی رو حرفای شما حساب باز میکنن.از جمله خودم.اونایی که کمری داشتند میدونن این ماشین چیه و یه چراغشو به سوناتا نمیدن.نحو بیانتون هم جالب نبود به نظرم.همش از نظر نگارنده بود.منظورم اینه که زیاد از این جمله استفاده میکردید.می تونست حرفه ای تر باشه طرز نگارشتون.
1394/11/19
شما مثل اینکه حرصت در اومده.کمری های داخل ایران و دنده پشت فرمون؟!!!تویوتا تو ایران قیمت خون اقوامشو میگیره و داغون ترین ماشینشو میده.وقتی تحریم شد ایران این کره بود که به ایران ماشین میداد.دو برابر قیمت فول آپشن ترینو میدین و بی آپشن ترینو ساده ترینو سوار پیشین بعد افتخار میکنین ژاپنی سوارین.من کاملا قبول دارم ماندگاری تویوتا بیشتر از هیوندای و کیاست ولی به چه قیمت.ماشینای کره ای هم انقدر که سعی داری نشون بدی بد نیستن.تازه دیدین که تو همین سایت در مورد سورتو 2016 گفته شد کیفیتش در حد ژاپنیاست.این یعنی پیشرفت.یعنی میتونن تو نسلای جدید کاستی های قبلی رو جبران کنن
1394/11/19
برادر من چون ماشین نمونه فول آپشن نبود ، بررسی غلط شد ؟ اینکه امکانات کمری کمتر از نه تنها کره ای ها بلکه تقریبا چینی ها و آلمانی ها و آمریکایی ها و حتی برخی از خود ژاپنی هاست رو که کسی نمیتونه کتمان بکنه! چون هدف از ساختش هم فرق داره. کسی که کمری لوکس میخواد میره آریون میخره.
و همونطور که دوستمون گفتن اتفاقا سوناتای جدید دارای یک موتوری هست که از نظر پرفورمنس تقریبا هم سطح بی او و داره عمل میکنه و افتخار هیدوندای هست. و از نظر امکانات و راحتی و دوام نه تنها چیزی کم نداره که پرفورمنس بالایی رو هم ارائه میکنه. این سطح دوام کمری مثل یک تورک بالا در موتور خودرو هست. یا ظرفی که در بالای یخچال گذاشتی. به این معنی که دستت بهش نمیرسه لزوما!
الان کیا داره ماشین هاشو بی قید و شرط گارانتی میکنه و همینطور باقی کمپانی های معروف که نیاز به توضیخ ندارن. واقعا چند درصد از مشتریان ماشینشون رو 20 سال نگه میدارن که به اون درجه از کیفیت بخوان برسن که تو این زمان فدای خیلی چیزهای دیگه بکنن؟
1394/11/19
اقا حسن خوبی؟؟؟؟؟
کسی که کمری لوکس میخواد میره اریون میخره؟؟؟؟؟همین یک جملت کافی که بفهمیم اطلاعاتی از خودرو نداری
بعد به حرف های کدوم دوستمون استناد کردی؟اگر منظورت اقا هومن که ایشون در مورد کیفیت متریال داخلی سورنتو 2016 گفتن( که اون هم پیشرفت کرده ولی در حد ژاپنی ها نیست ) در مورد موتور نگفتن
خود شرکت هیوندای هم مثل شما ادعا رقابت با bmw نداره
با وجود تمام پیشرفتی که کره ای ها داشتن و طراحی زیباشون ولی محصولات کره ای نهایت بعد از پنج سال از همه طرفشون صدا میاد چه برسه به بیست سال
1394/11/19
جالبه خودتم میگی اطاق به صدا میوفتاد.منم گفتم این مشکلو حل کردن.الان دیگه مشکل چیه؟!حتما موتور ماشینای هیوندای و کیا منفجر میشه؟! :)
منکه ۵ ساله سانتاافه دارم تا الان یک لامپ فقط عوض کردم.نمیدونم چرا اصرار دارین بگین کره ای ها خوب نیستن.
1394/11/19
ممنونم نوید جان شما خوبی ؟
همونطور که در خط سوم پاسخ قبلی بنده مشخص هست بنده صحبت های دوستمون هومن رو تایید کردم. شما متن رو خوندید دیگه ؟
بله دقیقا کسی که میخواد یک سدان لوکس تویوتا بخره آریون رو انتخاب میکنه. چاره اش یک سرچ کوچیکه
در ارتباط با موتور سوناتا خدمتتون عرض شود که نمیدونم هیوندای چنین ادعایی داشته یا نه، هرچند نیازی هم بهش نیست. خدمت برادر مطلعمون عرض شود که موتور 2 لیتری توربو سوناتا 240 اسب قدرت در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 350 نیوتن‌متر رو در دورهای 1400 تا 4000 در اختیار شما قرار میده. این اعداد و ارقام رو با موتور بی‌ام‌و 328 که همین حجم رو داره مقایسه بفرماید شما
ایضا بنده یک کره ای میدرنج دارم که بعد 7 سال نه تنها هیچ صدایی نمیده، بلکه استفاده آفرود مانند ازش داریم و هنوزم وقتی میرم معاینه فنی یا دیاگ میزنم مکانیک رو به تعجب وا میداره از کیفیت کارکردش :)
هرچند اصلا بحث کره و ژاپن نیست . من هم مثل شما مایلم یه ژاپنی خوب سوار شم ولی بنا به دلایلی که عرض شد کمری انتخابم نخواهد بود !
1394/11/20
هومن جان من اصرار ندار بگم کره ای ها بدن اتفاقا با توجه به سرعت پیشرفتشون خیلی هم خوب هستن ولی همچنان با برندهای اول دنیا فاصله دارن البته با رشدی که دارن به سرعت این فاصله کم میشه
در مورد موتور هم من نگفتم منفجر میشن منظور بنده از موتور مجموعه موتور و سیستم انتقال قدرت بود اگر محصولات کره ای با محصولات برندهای برتر مقایسه کنید میبینید در قدرت و وزن های مشابه شتاب و سرعت برند های برتر بهتر از کره ای هاست که این به معنی برتر بودن تکنولوژی.
حسن عزیز کسی که بخواد سندان لوکس تویوتا بگیره باید بره سندان لکسوس بگیره چون خودروهای لوکس تویوتا با برند لکسوس عرضه میشن خودرو اریون لوکسه کمری نیست اصلا مقایسه این دو اشتباه چون سگمنتشون متفاوت. این هم اضافه کنم که اریون هم در سکمنت خودش انچنان پر اپشن نیست که بهش لوکس گفته بشه
در مورد اعدادی هم که گفتید تا حدودی درسته ولی نمیتونید فقط با استناد به این اعداد بگید که هیوندای اخرشه چون شاهکار bmw در انتقال و استفاده از این اعداد.
موفق باشید.
1394/11/20
@هومن
کره به ایران ماشین میداد ؟! شما مثل اینکه خبر نداری ماشینها دارن از امارات و ... وارد میشن ! کره کجا بود برادر من ! در ضمن ژاپن اگه قیمت ماشین هاش بالاست بخاطر اینه که قیمت خامِش بالاتره ،ماشین های کره ای به گرد پای ماشین های ژاپنی هم نمیرسن چه تو کیفیت چه از لحاظ فنی ،کره بعد این همه سال هنوز تکنولوژی تولید انبوه یه ماشین کانورتیبل درست حسابی رو نداره ! شما میخوای ماشین بخری یا آپشن ؟
@حسن
1 کلاس آریون با کمری فرق داره دوست عزیز ، کسی که کمری لوکس میخواد لکسوس ES میخره.
2 موتور سوناتا از نظر پرفرمنس هم سطح ( ب ام و ) عمل میکنه ؟!!!
3 کیفیت دراز مدت (لانگ ترم) بحثش جداست ،در عمل شما وقتی از همین کمری پیاده شی بری سوناتا yf سوار شی شاهد افت کیفیت محسوس هستی.(سر و صدای کابین که بماند)
1394/11/20
لکسوس لکسوسه، تویوتا نیست دیگه. مقصود بنده آرم و لوگوی تویوتا بود. کلاس آریون فول سایز هست و یه رده از کمری بالاتره ولی نه اونقدر که بین ساب کامپکت و سدان فرق هست. و طبیعتا لوکس تر هست. از لحاظ اینریور عرض شد البته. اما در این بررسی از کمری 2013 گمونم استفاده شده که هم تجهیزات و هم نمای داخلی اون با نمونه روز متفاوت هست. مخصوصا نمای داخلی که تغییرات به وضوح مشهوده و دیگه این کابین خسته کننده رو نداره. در رابطه با موتور هیوندای عرض بنده این بود که این ارقام قابل مقایسه هست و یک دستاورد بزرگه. ولی راجب سایر موارد و کیفیت اون بحثی نکردم که بخواد مقایسه پایاپای با بی ام دابیلو باشه. سوناتای نسل آخر مدل lf هست و yf نسب قبلی هست. طبیعتا مقصود بنده نسل جدید اون بود که کیفیت سواری مشابه کمری داره البته. حتی در مواردی با کیفیت سواری مزدا 6 مقایسش کردن.
و مجددا تاکید میکنم بحثی بر سر کره و ژاپن نداریم. مسلما ژاپن پیشرفته تر هست. ولی در مقایسه موردی میشه استثنا هم وجود داشته باشه و کلی صحبت نمیکنیم.
1394/11/19
با سلام و عرض تشکر بسیار بابت این مقاله عالیتون
موفق باشید
1394/11/19
سلام،
خدا قوت خدمت دوستان زحمتکش خودرو بانک.
از مقالات شما که زود به زود به روز می شوند و حقیقتا نمونه یک مجله اینترنتی است، بسیار لذت می برم و ممنونم. اما با احترام دو نکته را عرض می کنم:
1- متن فارسی مقالات شما کمی دارای ضعف است. منظورم موارد خیلی پیچیده و ادبی نیست، بلکه بعضی ضعفهای خیلی عیان. مثلا در مقاله بالا اصطلاح پاشنه آشیل به اشتباه استفاده شده، در حالی که پاشنه آشیل یعنی نقطه قوت و اتکاء خیلی بارز، نه نقطه ضعف !!!
2- برای استمرار طولانی مدت این فعالیت (که امیدوارم همینطور باشد) شما نیازمند یک مدل درآمدی و بیزینس مدل خوب برای کارتان هستید، و الا بعد از چندی دلسرد خواهید شد. البته شاید هم مدل و اهدافی دارید که در این صورت آفرین بر شما.

امیدوارم هر روز موفقتر باشید.
1394/11/19
عزیزم پاشنه آشیل یعنی نقطه ضعف. آشیل پهلوان یونانی که در آب مقدس فرو بردنش تا بدنش رویین تن بشه. ولی چون پاشنش رو نگه داشته بودن وقتی در آب فرو میرفت اون قسمت رویین تن نشد و با تیری که به همین قسمت زده شد از بین رفت.
لذا وقتی کسی میگه پاشنه آشیل یعنی تنها نقطه ضعف در کنار بسیاری توانایی های دیگه

پیروز باشی
1394/11/19
دوست عزيزم جناب آقاى رمضانپور با عرض ادب و احترام ، خدمتتون عارضم كه آشيل كه يك مبارز افسانه اى و دلاور يونانى بوده ، با اصابت تير به ناحيه تاندونى در قسمت بالاى پاشنه و پشت پاش، از پا در اومد و به زمين افتاد، و اين كلمه "پاشنه آشيل" از اونجا الهام گرفته شده و اشاره به نقطه ضعف داره، نقطه ضعفى كه معمولا تنها دليل شكست اون موضوع باشه،
نمونه فارسى اون هم، چشم اسفنديار است كه معادل همون پاشنه آشيل هست.

باز هم تشكر از متن خارق العاده اين مقاله ارزشمند و قابل استناد.
1394/11/19
داخلش عالیه ولی صد حیف به طراحی بیرونی، البته در نسل بعدی جبران کرد...
1394/11/19
از ژاپن بعید بود که ESP آپشن محسوب بشه ، من فکر میکنم چون مقصد این خودرو برای صادرات امارات بوده و عملا پیچ در جاده اونجا مفهومی نداره برداشته شده که هزینه ها کم بشه ، قطعا در جاده های پرپیچ و خم ایران ESP ازنون شب هم واجب تره !
1394/11/19
آقای محترم این ماشین esp داره فقط کلید esp نداره!!!!!!!!!! نویسنده در این مورد کاملا اشتباه کرده!!!!!!!!! البته در قسمت معرفی امکانات از سیستم کنترل پایداری گفته ولی بعد منکرش میشه!!!! شاید منظورش این بود که خیلی خوب عمل نمیکنه شاید هم ماشین مشکل داشته!
esp در کمری با استفاده از ترمز دستی و پدال ترمز فعال و غیر فعال میشه!
1394/11/19
تست خیلی حرفه ای و فنی بود
من اصلاً نفهمیدم چی میگه وسط هاش البته کلی چیز یاد گرفتم
مشخصه نگارنده از نظر فنی اشراف کامل به خودرو داشته که توی کمتر متنی این رو دیده بودم
1394/11/19
2.5 لیتر ؟ اونم واسه یه ژاپنی ؟
ترجیح میدم 20 میلیون بیشتر هزینه کنم و یه ازرا استاندارد بخرم تا اینو با 2.5 لیتر .
1394/11/19
با سلام....
تشکر از دوستان زحمتکش...لطفا تست میتسوبیشی 2016 اوتلندر و میتسوبیشی 1992 گالانت فراموش نشه ، درصورت امکان سپاسگزارم.
شاید اینجا جاش نبود .
1394/11/19
برادر ریاحی بهت تبریک میگم. این اواخر یکی از بهترین بررسی هایی بود که سایت داده بیرون.هرچند شما هم خیلی مختصر و مفیدش کردی و بیشتر جنبه فنی اون غنی بود. اما باز هم بهتر از این تست های اخیر هست که جز چند تا عکس و یک تاریخچه و مشخصات موتور و این دست موارد ، اطلاعات زیادی عاید خوانندشون نمیکنن و بار محتوایی چندانی ندارن.

موفق باشی
1394/11/19
سپاس و تقدير بى پايان از نويسنده دانشمند و تيم وزين خودرو بانك بخاطر اين متن استادانه و كاملا گويا.
من، مطالب بسيار زيادى در مورد كمرى خوندم، ولى اين مقاله ، علمى ترين و آگاهانه ترين متنى بود كه تا بحال ديدم، فوق العاده به شيوه اى رسا و دقيق نوشته بود، خيلى از سوالهايى كه براى خودم همچنان باقى مونده بود، رو جوابشو دريافتم.
من به وجود چنين نويسندگان و افراد آگاه و متخصص افتخار مى كنم و كلاه از سر برمى دارم.
سپاس،

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👍🙏
1394/11/19
چرا ماشینای فول رو برای بررسی نمیارین. اون از سانتافه این از کمری
1394/11/19
سلام به همه دوستان .
لطفا کسانی که میخوان مقایسه کنند کمری رو با سوناتا یا اپتیما . سواری و راحتی و گیر بکس ماشین رو مقایسه کنند . صندلی چرم یا esp مهم نیست . ما چهار ساله کمری داریم . هنوز 1000 تومن خرج بغیر از روغن و بنزین نداشته واسمون . ولی خوب بیست تومنم گرونتره اوناست .
1394/11/19
لطفا مگان1600 و 2000 رو با هم مقایسه کنید
1394/11/19
اونهایی که کمری سوار شدن میدونن کیفیت یعنی چی.شما کافیه کمری 2007 رو با سوناتا 2007 مقایسه کنید میفهمید کیفیت و ماندگاری یعنی چی.سوناتا بعد 2 سال به یه لگن تمام معنا تبدیل میشه ولی کمری بعد 8 سال هنوز مثل شاهزاده ها حرکت میکنه.نمونش تاکسی های فرودگاه.
کمری مرگ نداره
1394/11/19
این حرف شما باور غلطی هست که در نیان مردم رواج داره البته که در کیفیت بالا استهلاک کمری شکی نیست اما اکثریت خودروهای فرودگاه بعد از ۲ تا ۳ سال ناچار به تعویض کامل موتور و برخی قطعات اصلی می شوند. بنده از نزدیک شاهد این فرآیند بوده ام
1394/11/20
جناب مهریار تاکسی پراید گازسوز هم بعد از دو سه سال موتورش تعویض کامل نمیخواد که شما میگی اکثریت خودروهای فرودگاه بعد از ۲ تا ۳ سال ناچار به تعویض کامل موتور و برخی قطعات اصلی می شوند.
1394/11/21
دوست عزیز شما کلا عادت کردی بدون دلیل ایراد بگیری. اگر عنایت کرده باشی بنده نوشته ام مه به شخصه به اقتضای شغلم شاهد این تاویض موتور بوده ام. بابت اطلاعتون عرض می کنم تو سرویس سیر و سفر خودرویی داریم که یک میلیون کیلومتر کارکرد داره.... به توصیه خود تویوتا کمری موتورش هر ۴۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض داره و هر ۶۵۰ هزارتا گیربکس
1394/11/21
مهریارجان بیان شما اشتباه بوده
شما بجای سال باید کارکرد ماشینت بگی
اینجوری که شما گفتی هرکی ندونه میگه کمری لگنه و تنها ماشینیه که نیاز به تعمیرات موتور داره
جهت اطلاعتون هم این 400 هزار حداقل کارکرد موتور بدون نیاز به تعمیر اساسی و به این معنی نیست که حتما باید در این کیلومتر تعمیرات انجام بشه
اگر خودتون و یا اون راننده محترمی که پشت فرمون اون ماشین میشینه استفاده درست و منطقی تری از ماشین بکنه و از فشار اوردن بی مورد به موتور اجتناب کنه مطمئن باشید خیلی بیشتر از این عدد عمر میکنه
1394/11/21
دوست عزیز اگه فرمایشات شما مستند هست لطفا بگید که من هم به تویوتذ بگم دستورالعمل هاش رو اصلاح کنت چون گویا شنا شنناختت از این ماشین از خود تویوتا هم بیشتره
راستی چرا وقتی اون دوستمون گفت که اریون کمری لوکس هست شما بی دلیل بهش اعتراض کردی و گفتی که دانش خودرویی نداره؟ مگه حرف اشتباهی زده؟
1394/11/22
اقای مهریار شما متاسفانه ضعف اطلاعات علمی دارید
حداقل عمری که برای موتور تعریف میشه براساس حداقل عمر یاتاقان ها و فنرهای موجود در موتور در سخت ترین شرایط کاری موتور
ولی برای این قطعات نمیشه حداکثر عمر مفید تعریف کرد
بنابر این نمیشه حداکثر عمر برای موتور تعیین کرد و همین موتوری که شما میگی 400 هزار کیلومتر عمرشه میتونه خیلی بیشتر از این مقدار کار کنه بدون اینکه نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشه
شناخت من به کمری از تویوتا بیشتر نیست ولی من اصول علمی بلدم که باعث میشه دستور عمل تویوتا بهتر درک کنم و متاسفانه شما فاقد این اصول علمی هستید
در مورد جواب اون دوستمون:
اریون سگمنتش با کمری متفاوت و شما نمیتونی بگی اریون لوکس کمری
کمپانی تویوتا محصولات لوکس خودش با برند لکسوس عرضه میکنه
1394/11/24
همین مه شما دو خودروی آریون و کمری که ماملا پلتفرم یکسان و حتی شاسی یکسان و بدنه مشابه دارند رو از دو سگمنت جدا می خونید برای همه مشخص می منه مه از چه اصول علمی بالایی برخوردارید
1394/11/25
اولا اقا حسن که اون حرف زده بود خودش قبول داشت که سگمنت اریون و کمری متفاوت و چیزی نیست که فقط من بگم
ثانیا همونطور که گفتم من براساس اصول علمی حرف میزنم شما هم میتونی بری مطالعه کنی کتاب در مورد یاتاقان ها و روش محاسبه حداقل طول عمرشون هست
ثالثا کامنت های ما موجود و تمام دوستان میتونن قضاوت کنن
1394/11/25
قا نوید شما حرفت اصلا درست نیست و نشون میده که تعریف سگمنت رو اصلا نمی دونی چی هست. ضمن اینکه جناب مهریار خودشون از تیم خودروبانک هستن و مسلما اگه حرفی می زنن پشتش یه مدرکی هست.
1394/12/15
آقاي مرتضي حرف شما درسته ولي كمري نه شتاب داره،نه امكانات،نه قيافه فقط نسبت به سوناتا با دوام هستش ولي در كل به نظر من سوناتا بهتره
1394/11/19
نسل جدید تویوتا کمری که بتازگی میبینیم طراحی بیرونی مجلل و شیکی داره و بسیار زیباتر از هیوندا سوناتا و دیگه نمیشه ایرادی ازش گرفت
آنجایی که از تکنولوژی های موتور برای عملکرد بهتر و دوام بیشتر گفت فهمیدم دلیل برتری کمری چیه.بجای صندلی چرمی و امکانات بچه گانه به اصل مطلب توجه داشته.یعنی اگر کره ای ها ماشینی ساختن که درش مثل تویوتا بخصوص اوریون بسته بشه من در پیشگاه همه میگم شکر خوردم
خطابم به خریداران کره ای هاست که فکر نان باشید که خربزه آبه.تو این ضرب المثل نان یعنی تویوتا کمری و خربزه کره ایست!!!
1394/11/22
یه چند کیلو شکر آماده کن برو دبی یه جنسیس 2014 پیدا کن درشو یکم باز بسته کن و دیگه از این حرفای قرون وسطایی نزن!
البته اگه یکم انصاف داشته باشی با سورنتو 2016 و جنسیس 2013 هم می تونی بقیه شکرا رو تموم کنی. خخخخخخخخخخخخخخ!!!!
1394/11/19
خوشم نمیاد
آپشن ها که خیلی کمه
نمایندگی ایرتویا هم که سابقه درخشانی نداره
رخ و قیافه هم که اصلا نداره .حتی چراغ عقبشم هالوژن در صورتی که سوناتا و اپتیما چراغ عقب LED و جلو زنون دارن ولی کمری نداره
1394/11/28
در تایید حرف دوستمون باید بگم که یه بزرگی خیلی وقت پیش به من گفت، به نظرم بهتره زندگی آدم "عرض" داشته تا اینکه بخواد "طول" داشته باشه. من ترجیح میدم یه اپتیما بخرم و ازش لذت ببرم و باهاش 2 سال رانندگی کنم تا این که بخوام یه کمری بی آپشن زشت بخرم و لذت کمتری ببرم، عوضش 10 سال رانندگی کنم. بعضی ها اونقدر در مورد کیفیت بد کره ای ها حرف می زنن که هر کی ندونه فکر می کنه از اول زندگیشون تویوتا سوار بودن. جو گیر شدن خوبه اما نه خیلی زیاد !!!
1394/11/29
محمد جان اینا همش تصورات غلطه که میگن کره ای بعد 2 سال این جور میشه انوجور میشه
ما از سال 2010 تا حالا یک ix55 داریم و تا حالا هیچ مشکلی نداشته. تاکید می کنم هیچ مشکلی! الان نزدیک به 122 هزارتا کارکرد داره.
حتی ذره ای افت کیفی هم نداشته.
هر چند الان به دلیل تکراری شدن قصد فروششو داریم.
1394/12/4
با سلام ، 1 - سطح تجهیزات و امکانات این نسل کمری کاملا مطابق سگمنت بوده و نه بالا تره و نه پایین تر 2 - قیافش کاملا سلیقه ایه ( هرچند تویوتا توش کوتاهی های زیادی هم کرده بود ) و در ضمن برای مقایسه یا انتخاب دو خودرو این 3 فاکتور اصلا کافی نیست.
1395/5/30
عزیزم قرار نیست ک ملت سلیقه شمارو داشته باشن... در ضمن اینجوری ک شما صحبت میکنی ی راست بگو بقیه کمپانیا برن جهنم فقط ی ایران بمونه با ی کیا ک شما دوس داری ... تنوع توی جامعه خیلی خوبه.
1394/11/19
خبری از اومدن کرولا 2016 به ایران نذارین چون همه تویوتا های 2016 الان تو نمایشگاه ها هستن به جز کرولا 2016

لطفا خبر بدین
1394/11/19
کلا ماشین های تولید ژاپن بخصوص تویوتا کمری و کرولا بیشتر به موتور و کیفیت اجزای داخلی پرداخته و نسبت به ماشین های کره ای که فقط ظاهر خوبی دارن و قطعات داخلی بی کیفیت هستند خیلی بهتره
1394/11/21
که البته پول این کیفیت رو هم می کیرن اینم در نظر داشته باشین
1394/11/19
سلام دوستان گرامی
ریاحی هستم نویسنده ی مقاله- ضمن تشکر از نظراتتون لازم دیدم در مورد سیستم کنترل پایداری کمری توضیح مختصری به دوستان بدم. اگر به کاتالوگ تویوتا کمری در وبسایت شرکت ایرتویا مراجعه نمایید مشاهده خواهید کرد که در بخش مشخصات ایمنی در کنار نام VSC کلمه ی Optional به چشم می خورد. و در پاورقی بروشور نوشته شده که گزینه های آپشنال تنها در مدل های فول موجود هستند و سایر مدل ها این گزینه ها را ندارند. کمری مورد تست نیز از مدل های فول نبوده و به سیستم کنترل پایداری مجهز نبود. بنده نیز ابتدا احتمال می دادم که سیستم باید موجود باشد و نبود کلید خاموش کردن کنترل پایداری را دلیلی بر نبود سیستم ندیدم امادر هنگام تست نیز نبود وجود این سیستم هنگامی که هندلینگ خودرو را به چالش کشیدیم کاملا بر ما اثبات شد.
موفق و پایدار باشید
ایام به کام
1394/11/20
بنده فکر نمی کردم که مدل های glx هم ممکنه سیستم کنترل پایداری نداشته باشند! جالبه!
بسیار ممنون از تست کامل و دقیقی که انجام دادید.
1394/11/20
شتاب گیری با 4 سرنشین ؟ آخه کدوم مرجع با 4 سرنشین از ماشین تست شتاب میگیره ؟ یه بنده خدایی که میاد جدول رو نگاه میکنه متن رو نمیخونه فکر میکنه شتاب کمری همینه !
در ضمن نگارنده عزیز ESP آریون ،کمری و خیلی از مدل های دیگه تویوتا دکمه واسه روشن خاموش کردن ندارن ،این دلیل نمیشه ESP وجود نداشته باشه
1394/11/20
اگه ممكنه تست و برسي لكسس nx رو قرار بديد
1394/11/20
خیلی بررسی علمی و مفیدی بود.با تشکر از نگارنده.متاسفانه بعضی از نویسنده ها فقط اسم آپشنا رو بلدن
1394/11/20
من همین ماشین رو با همین آپشن ها دارم مقاله کاملا منصفانه ای بود اما دو نکته:
کد اتاق XV50 است که به اشتباه VX50 نوشته شده - و ESP در این ماشین وجود داره که می تونید در هنگام استارت چراغش رو سمت چپ دور موتور ببینید البته چیزی که نداره دکمه برای خاموش کردنشه که برای این کار باید با پدال ترمز و ترمز دستی عملیات خاصی رو انجام داد
1394/11/20
تویوتا واقعا نسبت به پولی که میدی زوره هم کم اپشن و ساده و خسته کنندست و.... با هزینه کمتر میشه سوناتا ال اف و اپتیما و.... که هم از لحاظ زیبایی بیرون و داخل هم اپشن و موتوری شتاب و سرعت (2400 توربو)که شاید دوامه تویوتا سر تر باشه که بعد از گزشته چند سال میشه به این نتیجه باید رسید !!!! که نهایتن معمولا قبل از 10 سال ادم ماشینشو عوض میکنه پس به عنوانه مثال میگیم اگه الان شما یک کمری 2015 و یک سوناتا 2015 بگیرین و تا سال 2025 نگه دارین و بفروشین و به قوله بعضیا ک تویوتا خراب نمیشه شاید اون موقع کسی که ماشینه کارکرده 10 ساله پیشو بگیره که اون تویوتا باشه اون زمان برد کنه...تا کره ای اشغال به قوله بعضیا که میگن تویوتا سسره....!!
و به قوله بعضیا کسانی ک جنسیس سدان از ساله 2010 دارن که اوایل با بنز اس 350 مقایسه میشدش(از لحاظ اپشن و حتی کیفیت با قیمت خیلی کمتر....یا هیوندای ازرا از ساله 2006 تا الان که از کمری 2015 بیشتر اپشن داره و قوی تره و مثله کمری 2006 داره کار میکنه و هیچ مشکلی بد از گذشته این همه سال پیش نیومده....و هیوندای سنتنیال کره ای که زمانه خودش جز 10 موتور برتر دنیا (فقط موتورش) به غیر چیزایه دیگش .... میتونین تحقیق کنین
بگزریم با قیمت کمری 2015 کارکرده هایی مثله
benz cls 350 2007
benz c200 2011_2012
gensis sedan new face 2012
azera grandeur 2013
alfaromio julita 2016
lexus es350 2010
honda accord 2014
bmw 530 2010
و..... میشه خریداری کرد!!
کمری حتی سانروف رو حالته سفارشی داره و اپشن هایه مهمی که رقیبا داره ولی کمری GLX نداره اینه های تا شوندگی نداره و مموری صندلی سرد کن و حتی گرمکن صندلی و تکنولوژی ASR_TCS_EBD وووو.... نداره
خودم شخصا پول به تویوتا نمیدم تویوتا فقط از بالایه land cruiser محبوب شد و اگه بخام بگیرم یا لند کروز اونم 2013 به پایین چون 8 سیلندر نیوفیس قیمته عجیبی داره اونم تو ایران و تویوتا جی تی 86 هم جالبه ولی هم موتورش ماله سوبارویه و هم طراحیش ماله تویوتا نیستش و جنسیس کوپه با قیمته کمتر سرتره ولی کلا این دو تا رو دوس دارم!!!!
خودرو بانک لطفا اگه بی دلیل از تویوتا طرف داری نمیکنی نظرمو ثبت کن!!!!
1394/11/21
گذشته *
نهایتا*
بگذریم*
genesis*
alfaromeo*
giulietta*
آینه های تاشوندگی ؟
:)
1394/11/21
داداش منظورت اگه اینه هایه تا شوندگی برقی فک نمیکنم این اپشنو نداشته باشه و ebd که روی 206 ایرانیزه هم داره الان!!!!ولی خداییش تا حدی حرفاتو قبول دارم!!!!
1395/6/10
خوبه خوشم میاد از ماشینایی که ازشون طرفداری میکنیم اطلاعاد نداری
سوناتا اپتیما موتوراشون 2400 هست داخل ایران که شتابش به زور در حد پارس ای ال ایکس هست که اصن در حد کمری نیست و اون موتورای توربوشم 2000 توربو هست که کلا تو ایران نمیاد به جز یه تعداد محدود که جدید وارد شدن
ضمنا تویوتا با کرولا و کمری معروف شد به خاطر اینکه کمریش چند ساله که پرفروش ترین ماشین بازار امریکاس و کرولا هم که رکورد پر فروش ترین ماشین جهان رو یدک میکشه البته لندکروزر هم تویوتارو بسیار در افرود معروف کرد
ضمنا اگه خواستی من برات بالای 100 تا ازرا میارم مدل 2006-2008 که همشون موتوراشون عوض شده پس از کیفیتش تعریف نکن تو اگه تونستی واسه من 10تا تویوتا بیار که موتورش عوض شده باشه البته مربوط به سال 2006-2008 که بتونیم با ازرا مقایسه کنیم
1394/11/21
با سلام..آقای ریاحی در موردvsc یا همون esp به نظرم اشتباه میکنین..تمام مدل های اس اسپشیال کمری بین 2012 تا 2014 که از استرالیا میومدن این آپشن رو دارن.و این ماشین مورد ازمایش هم اس اسپشیاله چون نویگیشن داره و مانیتورش لپ تاپیه..من خودم کمدی 2014 اس اسپشیال جی ال ایکس داشتم الانم هیبریدی رو کرفتم
1394/11/22
سلام دوست گرامی - چند کامنت بالاتر راجب این سیستم توضیحی گذاشته ام. حرف شما در مورد کمری های استرالیا صحیح است اما در بروشور منتشر شده توسط وارد کننده قید شده که فقط مدل های فول دارای سیستم کنترل پایداری هستند.
1394/11/22
از اینکه نویسنده مطلب در تاپیک به سوالات پاسخ دادند از ایشان متشکرم
2 تا خواهش دارم
دوستان لطفا نسبت به رعایت نکات نگارش و املایی بیشتر دقت کنند
نسبت به خودروهایی که مورد علاقه تان نیست توهین نکنید
بکار بردن الفاظی مثل لگن یا آشغال در شان ما نیست
1394/11/25
آقا نوید شما حرفت اصلا درست نیست و نشون میده که تعریف سگمنت رو اصلا نمی دونی چی هست. ضمن اینکه جناب مهریار خودشون از تیم خودروبانک هستن و مسلما اگه حرفی می زنن پشتش یه مدرکی هست.
1394/11/26
اقا مجید شما که تعریف سگمنت بلدی بگو ما هم یاد بگیریم
اقا مهریار هم اگر مدرکی دارن ارائه کنن و بگن.تا الان که فقط جوابای الکی و بی معنی دادن.تنها منطقش هم این بوده که یک کمری تاکسی فرودگاه داره دوبار موتورش عوض کرده این که نشد دلیل و مدرک
جهت اطلاعت بنده هم رشته تحصیلیم در این زمینه هست و رو هوا حرف نمیزنم
1394/11/26
اینم مدرک برای اینکه دیگه این بحث تموم بشه
متاسفانه فرمایشات شما که درس این رو در ظاهر خوندی در هیچ کدوم از این ها نیامده
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_longevity
http://auto.howstuffworks.com/under-the-hood/car-part-longevity/how-long-engines-last.htm
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070713082348AAlijqY
http://www.nbcnews.com/id/12040753/ns/business-consumer_news/t/whats-life-expectancy-my-car/#.VsIPdI9OI4o
http://www.toyota.com.au/hybrid-synergy-drive/hybrid-technology/hybrid-engine
1394/11/27
اول این پاراگراف بسیار جالب رو که از یکی از لینک های آقای مهریار کپی کردم رو بخونید
I’m driving a 1993 Toyota Camry with over 235,000 miles. I have spent about $2,000 in maintenance on the car since 1996, when I bought it with 64k on the odometer. The car runs fine and drives fine. What’s the useful life of a car these days? No one can tell me the average life I should expect from this engine or transmission.
دوم این که در مورد عمر موتور اتومبیل نمیشه اظهار نظر قطعی داد چون میشه گفت تا حد بسیار بسیار زیادی به نحوه ی رفتار و مراقبت از موتور بستگی داره. من میتسوبیشی گلانتی دیدم که بعد از بیست و چند سال استفاده ی روزمره همچنان موتورش هیچ مشکلی نداشت و تعمیر هم نشده بود. پیشنهاد دیگه ام هم اینه که رجوعی کنید به سلسله مقالات معرفی موتور ها در سایت پدال.
1394/11/28
با سپاس از جناب ریاحی که لطف کردن و پاسخ دادن
اقا مجید جناب ریاحی که معرف حضورتون هستن؟
مهریار عزیز پیشنهاد میدم نوع رانندگیت رو اصلاح کنی تا مجبور نشی هزینه تعویض موتور کمری پرداخت کنی.
1394/12/15
آشغاله فقط دوومش زياده، نه امكانات داره،نه قيافه داره هيچي😒
1395/9/4
از اسمت معلومه عشق هیوندای داری"برو همون سوناتا رو سوار شو و راجع به بزرگان نظر نده
1396/5/29
سلام ماشین های کره ای تمام عیبهاشونو با آپشن پر کردنه مثل مواد بکار رفته توی ساخت و غیره تویوتا اگه بد بود امریکا با این همه پیشرفتی که توی خودرو داره کارخانه تویوتا را توی کشورش نمی ساخت . فروش این خودرو در رتبه نخست قرار داره توی امریکا .
1395/1/12
ممنون بابت نقد و بررسى ولى اگر مى شود به طور فيلمى بررسى كنيد
1395/5/5
دکمه یکنار دسته دنده چه کاری انجام میده؟
1396/5/21
لطفا مدل gl 2015 رو بصورت کلیپ بررسی کنید . به لحاظ آپشن و تست صدا و موتور وگیربکس و ...