موضوعات داغ

سفر در زمان با بی ام و i8

18 اسفند 1394

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

عکس: بامداد صفائیان

مقدمه

چند سال پیش اگر به یکی از عاشقان اتومبیل میگفتید ماشین اسپرت 8 سیلندرت را با یک هیبریدی کم مصرف معاوضه کن احتمالاً حسابی عصبانی میشد و بعم هم ادعا میکرد که محصولات زشت، گران قیمت و ضعیف برقی-بنزینی فقط بدرد خانم های مُسِن دوستدار محیط زیست می خورند که سرعتشان هرگز به حد مجاز هم نخواهد رسید چه برسد به رانندگی پرشتاب و تحمل فشار جی و..!

ولی زمانه عوض شده، امروز کمپانی هایی مثل مک لارن و پورشه و فراری که کاری جز خلق شتاب و سرعت و هیجان ندارند نیز به سراغ فن آوری هیبریدی رفته اند و با همین ترکیب باتری و بنزین توانسته اند ترشح آدرنالین را به بالاترین سطح ممکن برسانند! حتی سدان های هیبریدی جدید "مثلا همین تویوتا کمری وارداتی" در لذت رانندگی مقابل اتومبیل های هم رده کم نمی آورند، بلکه برعکس، گاهی چیزی بالاتر از آنها به راننده هدیه میدهند. در واقع پیشرانه های برقی که زمانی از آنها متنفر بودیم منجی اتومبیل های مورد علاقه مان شده اند و به کمک آنها میتوانیم سالهای طولانی تری از نعمت نفت و خودرو بهره ببریم.

معرفی و ورود به ایران

بدون شک بی ام و i8 یکی از بحث برانگیز ترین و خاص ترین اتومبیل های هیبریدی تولید شده در جهان میباشد. برادر بزرگتر i3 که با طراحی چشم نواز و انواع تکنولوژی های روز پس از معرفی رسمی در سال 2013 میلادی، بالاخره در سال 2015 به بازار جهانی ارائه گردید و تمامی رقبا را به فکر فرو برد. حدود 9 ماه پیش بود که پای این زیبا روی آلمانی به کشور ما باز شد و دوست داران اتومبیل (حتی آنهایی که توان خریدش را نداشتند) را به وجد آورد. اما وجود مشکلات و حرف و حدیث های بسیار، روند دریافت مجوز ترددش را مدام به تعویق می انداخت و حبس i8 به شکلی غیر عادی به طول انجامید. خودروی قدرتمند آلمانی هم از اینکه هر روز داخل نمایشگاه بنشیند و نظاره گر سایر اتومبیل ها باشد که آزادانه به این طرف و آن طرف میروند خسته شده بود و برای تاختن روی آسفالت خیابان ها بی تابی میکرد. بالاخره بعد از گذشت ماه ها، رای به بی گناهی i8 صادر شد تا با پرداخت رقم یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان طعم آزادی را چشیده و جریان هوا را روی بدن خوش تراش و ورزیده اش حس کند.

حالا که حرف قیمت شد، هنوز برای کسی مشخص نشده که اتومبیلی 140 هزار دلاری که با احتساب تعرفه پایین اتومبیل های هیبریدی و محاسبه تمامی هزینه های جانبی (از جمله مالیات ارزش افزوده و حمل و نقل و ...) و با در نظر گرفتن سود وارد کننده حدود 700 الی 800 میلیون تومان تمام شده است، چگونه با این قیمت به فروش میرسد. جالب تر اینکه خود کمپانی بی ام و با صرف این همه دانش و سرمایه گذاری بلند مدت، سود بسیار کمتری روی محصولات تولیدی اش میبرد! بگذریم؛ بهتر است برگردیم سراغ کاری که برایش اینجا آمده ایم.

طراحی بدنه

شاید خودرو های زیباتری هم در خیابان ببینیم اما بدون شک هیچ کدام به اندازه i8 سرها را به سمت خود بر نمی گردانند. در حقیقت این کوپه ژرمن ها علاوه بر زیبایی، چهره ای متفاوت و منحصربفرد دارد و می توان شکل و شمایلش را انقلابی در طراحی خودرو دانست.

گویی سوار بر ماشین زمان از آینده آمده و در میان اتومبیل های امروزی (حتی خانواده خودش یعنی ب ام و) غریبگی می کند! بدنه ای کم اتفاع با خطوطی مواج و رنگ بندی خاص، بهمراه چراغ هایی خشن و بی اعصاب (!) در کنار هم ترکیبی جذاب و گیرا خلق کرده اند.

در قسمت جلویی با همان ریشه های اصلی طراحی ب ام و در جلو پنجره مواجه می شویم (راستی انگار هر سال که می گذرد ارتفاع جلو پنجره های ب ام و کوتاه تر و در عوض به عرضشان اضافه میگردد)، اما طراحی سپرها و کاپوت برایمان تازگی دارند، در نمای جانبی حالت خاص رکاب و برجستگی گلگیرهای عقبی در کنار شیاری که گلگیر را از ستون C جدا نشان می دهد جالب توجه است.

تمامی رینگ ها از نوع آلیاژ سبک 20 اینچی هستند ولی برای لاستیک ها از دو سایز متفاوت (در جلو 215/45/R20 و عقب 245/40/R20) استفاده شده است.

در قسمت انتهایی آینده نگری به سبک i8 به اوج خود میرسد، بالچه ها و چراغ هایی که قبلا مانندشان را در اتومبیل دیگری ندیده ایم و سپری عجیب که علیرغم پیچیدگی، هماهنگی مناسبی با سایر اجزاء بدنه دارد چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می نماید. البته طراح این اتومبیل رویایی (آقای BENOIT JACOB) صرفاً به فکر زیبایی نبوده بلکه چگونگی هدایت هوا و ایمنی را نیز به خوبی در نظر گرفته است. آیرودینامیک عالی با ضریب درگ 0.26 و کنترل هوا به سمت دیسک های ترمز و فشار رو به پایین همگی در مهندسی بی نظیر i8 لحاظ شده اند.

ب ام وه برای ساخت اتاقک سرنشینان از فیبر کربین غنی شده یا همان CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) استفاده نموده که در عین سبکی فوق العاده مستحکم است، شاسی و قسمت های دیگر بدنه هم آلومینیومی میباشند که این موارد در کاهش وزن اتومبیل تاثیر بسزایی داشته اند. در نتیجه ب ام و i8 علیرغم ابعاد نه چندان کوچک (طول 4689 و عرض 1942 و ارتفاع 1298 میلیمتر) و سه موتور و باتری های لیتیوم یونی بهمراه استحکام بالای بدنه و شاسی تنها 1485 کیلوگرم وزن دارد.

شاید i8 مثل برخی خودرو های ایتالیایی روح یک اثر هنری را نداشته باشد اما طراحی بی نقص اش کاری کرده که حتی اتومبیل های گران قیمت امروزی در کنارش قدیمی و از مد افتاده به نظر میرسند!

طراحی داخلی

در کابین تا حدودی از آن حس بیگانگی خارجی کاسته میشود و گویی فضای داخلی متعلق به آینده کمی نزدیک تر است! فرمان و نشانگرهای دیجیتالی پشت آمپر به همراه کنسولی متمایل به سمت راننده هر آنچه که لازم دارید دم دستتان قرار داده اند. طراحی داخلی به شکلی است که گویی داشبورد با حالتی سیال از پشت فرمان به سمت شاگرد جاری شده و در این مسیر هر قطعه با هوشمندی سر جای خودش قرار گرفته است. البته در برخی قسمت ها (مثل کلید های کنترل تهویه مطبوع) طراح سعی کرده مدرنیته را با سنت تلفیق دهد که در نگاه کلی خیلی هم خوب از آب درآمده اما وقتی روی این قسمت ها دقیق شوید احساس میکنید داخل سفینه مریخی ها از چند قطعه قدیمی متعلق به تکنولوژی نوپای زمینی استفاده شده است!

شاید کیفیت برخی مواد استفاده شده در کابین i8 نسبت به یک اتومبیل 1.7 میلیاردی (حتی با قیمت جهانی حدود 140 هزار دلاری) مقداری پایین تر از سطح توقع باشد اما این قضیه بدون علت هم نیست. ب ام و برای بسیاری از قسمت ها از مواد قابل بازگشت به طبیعت استفاده نموده تا این اتومبیل کم مصرف و با آلایندگی اندک، همه جوره حسن نیتش را به محیط زیست نشان داده باشد. ضمن اینکه سبک سازی هم برای این اتومبیل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از این رو محدودیت های بیشتری نسبت به یک خودرو صرفاً لوکس برای i8 وجود داشته است.

موتورها و سیستم های انتقال قدرت

تا همین چند سال پیش با گشودن درب کاپوت دل و روده ی اتومبیل جلوی چشممان می آمد، بعد از مدتی یک کاور برخی قسمت ها از قبیل وایرها را پوشاند و در اتومبیل های جدید تر گران قیمت هم بیشتر قطعات به زیر پوشش رفتند. اما i8 این روند را به اوج خودش رسانده و هیچ کدام از موتورهایش اصلا دیده نمی شوند، انگار بی ام و میخواسته بگوید چیزی که تو از آن سر در بیاوری اینجا وجود ندارد(!) پس دنبال پیشرانه نگرد و در صورت بروز مشکل کار را به متخصصین بی ام و بسپار! بگذریم؛ برویم و ببینیم این عروس های پشت پرده چه مشخصاتی دارند. اول از همه باید بگوییم که i8 دارای سه موتور است. در پشت سر یک انجین سه سیلندر 1.5 لیتری تویین توربو بنزینی قرار گرفته، که علیرغم جثه کوچکش قدرتی معادل 231 اسب بخار و گشتاوری برابر 320 نیوتن متر (بیش از ماکسیما 3 لیتری تنفس طبیعی) تولید میکند و بوسیله یک گیرباکس 6 سرعته (7 دنده) اتوماتیک چرخ های عقب را به حرکت در می آورد، یک موتور الکتریکی 131 اسب بخاری هم در جلو داریم که با گشتاور 250 نیوتن متری خود به تنهایی بیش از نیسان تینا 2.5 لیتری گشتاور تولید میکند! این قدرت هم توسط یک گیربکس دو سرعته به چرخ های جلویی منتقل میشود؛ و در انتها به آخرین مورد که یک موتور کوچک برقی است میرسیم که بیشتر حکم ژنراتور را دارد اما در صورت لزوم به کمک پیشرانه بنزینی خواهد شتافت تا اتومبیل با کمترین وقفه وظیفه اش را انجام دهد.

خوب جای تعجب نیست که مجموع این همه توانایی آن هم روی یک اتومبیل 1.5 تُنی، شتاب فوق العاده صفر تا صد 4.4 ثانیه را به دنبال داشته باشد. ضمناً حداکثر سرعت این آلمانی پر ادعا روی عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده که در صورت نبود محدودیت میتوانست تا اندکی بالاتر هم برود. ضمناً بسته به شرایط مختلف i8 به حالت های دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و یا چهار چرخ متحرک در خواهد آمد.

امکانات

از خودرویی در این رنج قیمت توقعات خیلی بالاست ولی یادمان نرود که i8 یک اتومبیل اسپرت تندرو، و در عین حال هیبرید و دوست دار محیط زیست است که قرار نبوده مثل سری 7 یا بنز S شما را غرق در رفاه و آسایش کند، اما با این وجود لیست طولانی آپشن ها را پیش رو داریم که در پایین به تعدادی از آنها اشاره میکنیم: ترمز دستی برقی، نمایشگر 8.8 اینچی، دید 360 درجه، سیستم iDrive بهمراه پد لمسی، صندلی های چرمی در جلو با تنظیم برقی و گرمکن، کروز کنترل هوشمند، کیلس و استارتر، آیینه های برقی خارجی و داخل با قابلیت ضد خیرگی چشم اتوماتیک، چراغ های جلو LED انطباق پذیر(قابل سفارش به چراغ های قدرتمند لیزری)، سنسور هشدار عابرین پیاده، سیستم Head-up Display، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، 20 گیگابایت حافظه، سنسور نور (چراغ اتوماتیک) و سنسور باران، نورپردازی داخلی، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی از تمام الکتریکی گرفته تا ECO PRO (بهینه) و Comfort(راحت) و اسپرت (و تلفیق این حالات با هم)، سیستم صوتی Harman Kardon قدرتمند و با کیفیت بالا و دارای 11 بلندگو، فرمان چرمی قابل تنظیم با اهرم های تعویض دنده و کلید های کنترل سیستم صوتی، انواع سیستم های کمکی ترمز و کنترل پایداری شامل کنترل ترمز فعال (DBC)، کنترل کشش فعال (DTC) وکنترل پایداری (DSC)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضد قفل (ABS) و (CBC) و.. ، 6 کیسه هوا، نشانگر فشار باد لاستیک ها، دیسک های ترمز سبک و تهویه شونده، شیشه های مقاوم و عایق صدا و BMW Apps و Online Services و ...

پس i8 از آن دسته اتومبیل های اسپرت نیست که برای سبک سازی و سرعت بالا حتی دستگیره هایش را هم حذف کرده باشند!

تجربه رانندگی

درب های پروانه ای که در قسمت بیرونی از آلومینیوم و در داخل از فیبر کربن ساخته شده اند را گشوده و به سختی پشت فرمان می نشینیم!

بدلیل طراحی حجیم رکاب ها، زاویه درب ها و فریم کابین، ورود و خروج به i8 کمی دشوار و بیشتر شبیه ماشین های مسابقه ای شده. اما وقتی وارد کابین شدید این سختی را فراموش خواهید کرد. از بیرون به نظر میرسید که دید اطراف نامناسب باشد و در فضایی خفه قرار بگیریم اما بر خلاف تصور پشت فرمان i8 دید به جلو و طرفین عالی است و فقط طراحی خاص انتهای اتومبیل و شیشه عقبی دید را محدود کرده که این مشکل هم بوسیله دوربین مرتفع گردیده است. این اتومبیل قابلیت حمل 4 سرنشین را دارد؛ البته منظورمان در شرایط ویژه ای است، وگرنه حتی برای بچه های 10، 12 ساله هم چندان مناسب نیستند! میشود گفت پژو 206 از این نظر خیلی جادار تر و راحت است.

اما بی انصاف نباشیم؛ از دید خودروبانک، وجود همین فضای محدود هم بهتر از نبودش است چرا که حداقل برای سوار شدن کودکان "خردسال" کارایی دارد و بعد از بدنیا آمدن فرزندتان میتوانید چند سال دیرتر کوپه مورد علاقه خود را با اتومبیل خانوادگی تعویض نمایید، ضمن اینکه در صورت اجبار با جلو کشیدن صندلی های راننده و شاگرد میشود دو نفر بزرگسال را به سختی تا جایی رساند که در مواقع خاص و یا بحرانی این قضیه کاربرد خود را نسبت به اتومبیل های دو نفره نشان خواهد داد.

بالاخره اتومبیل را روشن میکنیم، البته روشن که چه عرض کنم! بهتر است بگوییم آماده به کار، چون موتور بنزینی همچنان خاموش و سکوت در داخل کابین برقرار می باشد. این سکوت (که آن را مدیون موتور برقی جلویی هستیم) در ترافیک و یا رانندگی عادی ادامه دارد اما به محض لزوم، مثلا در سربالایی یا با فشار پدال گاز بلافاصله موتور بنزینی وارد مدار شده و اجازه نمیدهد شما کمبودی از نظر قدرت حس کنید. البته در این زمان صدای موتور 3 سیلندر توربو (که خوش صدا هم هست) را از پشت سر خواهید شنید. همانطور که در بخش امکانات گفتیم حالت های رانندگی مختلفی در i8 قابل انتخاب هستند. مثلا با فشردن دکمه eDrive میتوان موتور بنزینی را به دست فراموشی سپرد و با تکیه بر موتور برقی و شارژ باطری ها تا سرعت 120 و برای حدود 37 کیلومتر رانندگی کنیم.

شاید این مسافت کوتاه به نظر رسد اما برای استفاده شهری کاملا مفید است. مثلا تصور کنید که فاصله محل کار تا منزل شما کمتر از 18 کیلومتر باشد، میتوانید بدون مصرف سوخت هر روز به محل کار رفته و پس از بازگشت اتومبیلتان را به شارژ بزنید. زمان مورد نیاز جهت شارژ کامل به ادعای کمپانی کمتر از 2 ساعت است ولی احتمالاً منظور بی ام و، در شرایط استفاده از ایستگاه های شارژ مخصوص 240 ولتی و با آمپر مناسب بوده، چرا که به گفته مالک شارژ باتری ها توسط برق شهری به زمانی بسیار بیشتر (حدود 6، 7 ساعت) نیاز دارد؛

در هر صورت برای فردا صبح اتومبیل شما مجدداً آماده استفاده خواهد بود! اما اگر بخواهید مسافت زیادتری را بصورت یکپارچه طی کنید و یا از همه قابلیت های مسابقه ای i8 لذت ببرید حالت های ترکیبی هم در اختیار شما قرار دارند. ب ام و میگوید محصولش قادر است با مصرف 2.1 لیتر در صد کیلومتر حرکت نماید، اما به نظر این عدد فقط در صورت شارژ بودن کامل باتری ها و شرایط ایده آل رانندگی، آن هم برای مسافت کوتاهی بدست می آید چرا که در رانندگی معمول، i8 با یک باک پر تنها قادر به پیمایش 500 الی 600 کیلومتر (بسته به حالت Comfort یا Eco) خواهد بود، که با توجه به ظرفیت 42 لیتر باک، این اعداد ما را به میانگین مصرف حدوداً صدی 7.5 میرسانند.

فکر نمیکنم کسی یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان را فقط و فقط برای دوستی با محیط زیست هزینه کرده باشد! چون با این پول میشود هزاران درخت کاشت و یک ماشین معمولی هم خرید! پس این اتومبیل قطعاً جذابیت های دیگری هم داشته است. برای پی بردن به این ویژگی ها دنده را در حالت اسپرت قرار می دهیم. بلافاصله رنگ آبی آرام بخش پشت آمپر به قرمز تغییر حالت میدهد؛

گویی خون جلوی چشمان i8 را گرفته و آماده حمله شده است. حالا با فشار پدال گاز کلیه عوامل از موتور بنزینی و برقی گرفته تا موتور کوچک کمکی، اتومبیل را به جلو شلیک می کنند! داخل i8 شتاب یکنواخت و فوق العاده ای را تجربه کردیم که هوش از سر انسان می پراند. ب ام و حتی به فکر تاخیر توربو هم بوده و با استفاده از موتور سوم آن را جبران می نماید. با رسیدن به پیچ و خم مسیر، فرمان دقیق و تعادل کم نظیر i8 لبخند رضایت را بر لبانمان جاری ساخت. البته با اطلاعات قبلی همین توقع را نیز داشتیم، چون با توجه به نقطه ثقل پایین، سیستم تعلیق جناغی دوبل جلو و مولتی لینک عقب، بهراه تقسیم وزن نزدیک به 50 / 50 و انواع سیستم های کنترل پایداری بی ام و، باید هم i8 این گونه به زمین بچسبد!

شاید اگر صندلی ها به این خوبی بدنمان را در بر نگرفته بودند، قبل از اینکه اتومبیل از مسیر خارج شود خودمان از صندلی خارج می شدیم! شعاع گردش فرمان نسبتاً زیاد است و این مورد دور زدن در کوچه های باریک را اندکی دشوار می نماید. سواری کلی هم نسبتاً خشک میباشد اما این میزان از خشکی اصلاً آزار دهنده نیست، در واقع باید به اندازه یک اتومبیل کوپه اسپرت از این خودرو توقع داشته باشیم که در این صورت عملکردش حتی بهتر از رقباست، ولی اگر فکر میکنید چون خیلی پول داده اید باید آب در دلتان تکان نخورد این طور نخواهد بود.

عملکرد ترمزها که البته به غیر از وظیفه اصلی شان توان شارژ باتری ها را هم دارند مناسب است و کاملاً قابل اعتماد به نظر میرسند.

پس از خروج دشوار از اتومبیل به سراغ صندوق عقب رفتیم. خوب متاسفانه i8 هم مثل اکثر اتومبیل های کوپه موتور وسط (یا موتور عقب) فضای بسیار کوچکی در حد حمل یک ساک دستی را در اختیار شما قرار میدهد. البته مشکل چندانی نیست چون کسی که این اتومبیل را سوار میشود احتمالاً خیلی عادت به حمل وسایل ندارد و برای سفرها کارت بانکی داخل کیفش کفایت میکند! اگر هم خانواده ی جمعیتی داشته باشید که اصلاً اعضای خانواده تان داخل i8 جا نمی شوند چه برسد به وسایلشان! پس برای مسافرت های دو نفره آن هم از منزل تا هتل یا یک ویلای مجهز کمبودی از این حیث نخواهید داشت بخصوص که میتوانید از صندلی های کوچک عقبی هم برای گذاشتن دو ساک دیگر استفاده نمایید.

نتیجه گیری

ب ام و i8 اتومبیلی زیبا، پر قدرت، ایمن و فوق العاده مدرن است که به ما ثابت کرده برای لذت و هیجان لزومی ندارد طبیعت را تخریب کنیم. در واقع چیزی که تا همین چند سال پیش برای اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت نا ممکن به نظر میرسید اکنون به واقعیت پیوسته. اما داشتن این بی ام و دلربا بدون مشکل هم نیست. جدا از اینکه برای خریدش به سرمایه زیادی نیاز دارید چند مورد دیگر هم وجود دارد. اول اینکه ظاهرش بخصوص در رنگ های روشن، بیش از حد جلب توجه میکند که گاهی خوشایند است اما گاهی هم دردسر ساز میشود، و اینکه با توجه به واردات متفرقه و شخصی، خدمات پس از فروش آن در هاله ای از ابهام قرار گرفته. بخصوص که تکنولوژی به کار رفته در این خودرو آن قدر بالاست که امکان سرویس و تعمیرات توسط مکانیک های تجربی، و آموزش ندیده ممکن نیست.

بحث نبود ایستگاه های شارژ خیابانی هم که جای خود را دارد. البته این مشکلات که گفتیم بیشتر به ما و کشورمان مربوط میشود تا اتومبیل! تنها ایرادی که خوره های ماشین به i8 میگیرند این است که این خودرو بیش از حد متمدن و با فرهنگ است! در واقع بسیاری از طرفداران اتومبیل های اسپرت از ماشین توقع اندکی دیوانگی دارند که از لحظه استارت سر و صدا کند و با رفتاری پرخاشگر و ایجاد استرس و هیجانی نزدیک به مرگ، حس زندگی را در رگ های انسان جاری نماید! خوب در i8 این علاقه عجیب و غریب خیلی ارضا نخواهد شد! حتی در شتابگیری هم به قدری نرم رفتار میکند که اصلاً متوجه نمیشوید چه زمانی سرعتتان اینقدر بالا رفت و از آن حس ترس خوشایندی که پشت فرمان مازراتی تجربه کرده بودید خبری نخواهد بود! اما اگر جز این دسته افراد دیوانه ی اتومبیل نیستید و میخواهید همین امروز رانندگی در آینده را تجربه نمایید، بدون شک ب ام و i8 بهترین انتخاب برای شماست. ضمن اینکه جنتلمن آلمانی با اشاره پدال گاز بسیاری از خودروهای به ظاهر وحشی تر و پر سر و صدا تر را با خونسردی تمام به آیینه ی وسط تبعید خواهد نمود.

در پایان جا دارد از خانواده محترم دکتر دلیری که با در اختیار گذاشتن وقت و اتومبیلشان امکان تهیه این مقاله را برای تیم خودروبانک فراهم نمودند تشکر و قدردانی نماییم.

مشخصات فنی
مدلبی ام و i8
پیشرانههیبریدی (3 سیلندر 1.5 لیتری توئین توربو بنزینی+موتور الکتریکی)
گیربکس6 سرعته اتوماتیک (+2 سرعته برای موتور الکتریکی)
قدرت362 اسب بخار
گشتاور570 نیوتن متر
شتاب4.4 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر محدود شده
وزن1485 کیلوگرم
قیمت بازار1 میلیارد و 700 میلیون تومان با پلاک ملی

104 عکس

نظرات کاربران

89 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/18
سلام چطوره شما ماشینهای معمولی رو فیلم میگیرید اما برا این ماشین به چندتا عکس اکتفا کردین!!! دوربین فیلمبرداریتون یادتون رفت ببرین.)
1394/12/18
یا حضرت عباس یک میلیارد هفتصد فکر کنم اگر هزار سال هم زنده باشم نتونم خرجش کنم تو کف يه ليفان 50 تومني ماندیم وای وی لا
1397/9/25
یک میلیارد که خیلی نیست برای همچین ماشینی عالی
1401/3/20
محمد الان سال 1401 شده 10 میلیارد 😂 این بار فک کنم باید اسم همه پیامبرا با اماما با امام زاده ها را بگی
1394/12/19
نمایشگر 8.8 اینچی، دید 360 درجه، سیستم iDrive بهمراه پد لمسی، صندلی های چرمی در جلو با تنظیم برقی و گرمکن، کروز کنترل هوشمند، کیلس و استارتر، آیینه های برقی خارجی و داخل با قابلیت ضد خیرگی چشم اتوماتیک، چراغ های جلو LED انطباق پذیر(قابل سفارش به چراغ های قدرتمند لیزری)، سنسور هشدار عابرین پیاده، سیستم Head-up Display، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، 20 گیگابایت حافظه، سنسور نور (چراغ اتوماتیک) و سنسور باران، نورپردازی داخلی، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی از تمام الکتریکی گرفته تا ECO PRO (بهینه) و Comfort(راحت) و اسپرت (و تلفیق این حالات با هم)، سیستم صوتی Harman Kardon قدرتمند و با کیفیت بالا و دارای 11 بلندگو، فرمان چرمی قابل تنظیم با اهرم های تعویض دنده و کلید های کنترل سیستم صوتی، انواع سیستم های کمکی ترمز و کنترل پایداری شامل کنترل ترمز فعال (DBC)، کنترل کشش فعال (DTC) وکنترل پایداری (DSC)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضد قفل (ABS) و (CBC) و.. ، 6 کیسه هوا، نشانگر فشار باد لاستیک ها، دیسک های ترمز سبک و تهویه شونده، شیشه های مقاوم و عایق صدا و BMW Apps و Online Services و ...
.
.
.
.
اینارو که 528 به غیر از موتور داره اون دو سه تا هم که نداره 20 میلیون بدی روش سوار میکنن
ولی خوب حیفه با این طرز رانندگی بعضی ادما تو شهر به درد اینجا نمیخوره بگذریم مبارک صاحبش باشه
1394/12/19
خوب نکته مثبت این ماشین همینه که با اینکه یه ماشین دو در کوپه سریع و دوست دار محیط زیسته همه امکانات 528 رو هم حفظ کرده!
نه مثل بعضی ماشینای سریع یا دوست دار محیط زیست که آپشن هاشو برای سبک شدن و نمیدونم این چیزا حذف میکنند.
1394/12/19
خودرو بانک بررسی ولوو xc90 و xc60 لطفا بزار ممنون
1394/12/19
واقعا کیا سوار اینا میشن؟؟؟من که فکر نکم تا آخر عمر بتونم سوار همچین چیزی بشم
خوشبحالشون
1394/12/19
فوق العاده خوب و فوق العاده گرون
1394/12/19
من که داشتن این ماشین رو تو ایران با این شرایط اصلا عاقلانه نمی دانم، باک کوچک و استفاده از ماشینی که بیشتر برای الکتریکی بودن ساخته شده تا بنزینی بودن در جایی که فقط باید از موتور بنزینی استفاده کرد ((یعنی هزینه کل برای استفاده از کم تر از نصف ماشین) مثل این میمونه که آدم یه کامپیوتر رندرینگ سه بعدی رو برای مصارف خانگی یعنی مرورگری اینترنت و دانلود و فیلم دیدن و.... نه حتی گیمینگ استفاده کنه).
حتی اگرم پولم از پارو بالا می رفت اصلا سمت این ماشین ها نمی رفتم مگر اینکه باکش بزرگ حدود ۶۰/۵۰ لیتر بود یا شرایط کشور اقتضایه این نوع تکنولوژی رو داشت ، برای من دیدن و گذشتن از کنار این ماشین کافیه.
البته در کل هنوز کلی مشکل در سر راه این نوع خودروها وجود داره که کم کم داره حل میشه، منظورم خارج از کشور بود.
1397/1/19
باکش کوچیکه ولی صدی دو تا دو ونیم میسوزونه هزار کیلومتر میشه باهش مسافرت کرد
1397/10/16
فکر کردی ماشینای ایران خودروست که باک 50 60 میخوای.این ماشین 2میسوزونه یعنی هزارکیلومتر 20لیتر میسوزونه.بعدم خیلی ها هزینه شارژ الکتریکی رو در خانه هاشون در نظر میگیرن کسی که دو میلیارد و نیم پول جاش میده
1399/1/25
طبق اعلام کارخانه صدی2.1 . .. 2 میسوزونه ولی به گفته صاحبان تا7.5 لیتر نیز میسوزونه.
1394/12/19
سلام
بسیار عالی راستی شتاب صفر تا صد رو ثبت کردید؟
همه فن حریف
یه چیزی بگم ؟
چرا فرمونش D-CUT نیست؟
البته این مورد در مقابل این همه آپشن که آدم نمی دونه از کدومشون استفاده کنه هیچی نیست.
1394/12/19
چقدر بيشتر دوست داشتم كه اون نويسنده محترم اين ماشين رو با تلفظ صحيح كه " ب ام و " هست تايپ مى كرد و نه " بى ام و".
متاسفانه در اكثر مقالات منتشر شده ، اين اشتباه رو مى بينيم، يا بگين بى ام دبليو.
با تشكر
1394/12/19
خود خودروبانک یه مقاله کامل نوشته بود در مورد تلفظ صحیح ب ام وه ( که یا ب ام وه یا بی ام دبلیو باید گفته بشه ). پس خودشون میدونند چی درسته. ولی به نظر من عامیانش تو ایران همون بی ام وه شده دیگه
بخایم گیر بدیم و حساس باشیم که چس فیل هم درستش چسترفیلده ، پیچ گوشتی هم پیچ گشتی (gashti) درسته ، هیوندای هم هایندی درسته ، لامپ هم لمپ درسته ، تهران هم تهه ران بوده ، دختر هم دوغ تر بوده و خلاصه نصف کلماتمون نسبت به ریششون غلط جا افتادند یا شاید بشه گفت غلط نیستند بلکه برای راحتی گویش ایرانی ایرانیزه شدند. از نظر من مشکلی نداره شما هم زیاد سخت نگیرید.
1394/12/19
مقاله زیبا و جذابی بود ممنون از خودرو بانک عزیز؛
ماشین حدود 700ت قیمت داره بعد تو ایران یک میلیاردو هفتصد در میاد!!
نه انصافا این یک میلیارد تو جیب کی میره که هنوز پر نشده!!!!
1394/12/19
تعرفه دولتیه تو جیب دولت میره
1395/10/29
حالا انصافا شما همون 700 ملیون قیمت واقیشو داری که گیر دادی به این سود یک میلاردی؟
1394/12/19
عالي بود هم خود خودرو و عكس ها ، هم نگارش نويسنده !
1394/12/19
خانواده دکتر...به به آقا دکتر ماشین نو و 2 میلیاردی مبارک...کاش به جای پول دادن برای خرید این ماشین..دست چندتا جوون رو میگرفتی
1394/12/19
عزیز من قرار نیست هر کس پول داره زندگی شو حروم کنه بچسبه به ارتقای سطح زندگی بقیه. از کجا می دونی دکتر ... به چند تا جوون کمک نکرده؟ برفرض هم که کمک نکرده باشه، آیا باید تلاش کنی تا با ترفند "عذاب وجدان" ازش چیزی بتیغی؟ اگه اهل عملی خودت برو به کارت برس تا بتونی به چند تا جوون کمک کنی . با این افکار کمونیستی به جایی نمی رسیم.
1394/12/19
حالا یه جای بهتر پیدا نکردین اینو بررسی کنین ؟ ماشین یک میلیارد و هفتصد میلیونی رو کنار ساختمون نیمه کاره بررسی میکنین؟
بابا یه پارک پردیسانی چیتگری ...
مرسی که این خودرو رو بررسی کردین
1394/12/19
اقا همین ساختمون نیمه کاره های بالای شهر سودای میلیاردی اورده که میشه ماشین میلیاردی خرید دیگه!
الان خدا میدونه همون ساختمونه چند برابر ماشینه قیمتشه
حسود نیستما ولی ....
ای بابا
1394/12/19
اولین تست اولین گزارش از ماشین واقعا زیباست اما به درد سراش نمیرسه
1394/12/19
باریکلا به خودروبانک
نیومده تستش رو گذاشتید
کارتون درسته
من فقط دو سری عکس هاش رو دیدم، عالی بود
1394/12/19
وااااااااااای این عالیه اون دوربینه چیه تو نید فور اسپیدم اینو نداشت خیلی خوبه این انصافاً ارزش داره جای مازراتی اینو بخری اون آپشنی که ماشین 4 نفرس عالیه فک کن رفتی دور دور با دوستت حالا یکیو گیرم یاری نمیشه به دوستت بگی تو دنبال ماشین بدون تا خونه خخخخ طرف رو بزور جا میدی همون پشت مشتا میرید خونه وووووااااااای من داخلش رو ندیده بودم از بیرون چند بار دیده بودم هیلی توهمه لامصب دمش گرم مرسی از دکتر که ماشین رو بهتون داده تا بتونید مقاله بنویسید...ایشالله همشه به خوشی سوار شید دمتون گرم
1394/12/19
یه چیز جالب اینه که هیچ چراغ خودرویی در ایران به اندازه ی این خودرو برد نداره.
در چراغ های این خودرو از فناوری لیزر استفاده شده که 600 متر برد دارد . یعنی 2 برابر چراغ های LED که روی خودرو های دیگه بی ام دبلیو استفاده میشه .
حالا برد چراغش رو مثلا با رانا مقایسه کنید و به عظمت سدان ایرانی با طراحی به روز جهانی مقایسه کنید . بعدش یا باید بخندید یا گریه کنید
1394/12/19
دکترم نشدیم بریم ماشین میلیاردی سوار بشیم ....کسی که 1700 میده واسه ماشین ببین تو حسابش چقدر پوله؟ باور کنید هنوز که هنوزه از یارانه گرفتنم انصراف نداده

باشد روزی که انقدر شاهد اختلاف طبقاتی تو مملکت نباشیم
1394/12/19
والا بخدا ما هم که دکتر شدیم ۱۷۰ میلیونیش هم گیرمون نمیاد چه برسه ۱۷۰۰!
1394/12/20
دوستان ایشون دکتر معمولی نیست کلینیک رادیولوژی تو پایین شهر تهران (میدون مقدم ) داره میدونید چقدر زحمت و بددبختی کشیده تا اینجوری شده...
به نظر من درست نیست بگیم چرا اون داره چرا من ندارم همه جای دنیا این اختلاف طبقاتی وجود داره...

من به شخصه دوست دارم همتون بهترین هارو داشته باشید شاید اگر اینجوری جملات رو بیان کنیم شخصیت خودمون رو نشون دادیم باشد روزی که اگر کسی از کنار ماشین چند صد میلیونی رد شد با حسرت نگاهش نکنه نه اینکه خودش داشته باشه نه ... برا اینکه چشمم سیر باشه و روی ماشین از لج دلش خط نندازه.
1394/12/19
خوبه که بعضی ها انگشت شمار ادمهایی هستند که پولشون از اون ور پارو که چه عرض کنم فک کنم از پشت بیل مکانیکی و لودر هم که باشه بازم از پشتش میریزه ولی یکی هست که با سروتش واقعا نمیدونه چکار کنه از طرفی هم یکی مثل من که با حقوق 500 تا 600 هزار تومن هنوز مجردم و از پس خرجی خودم بر نمیام چه برسه بخوام زن بگیرم یا ...خلاصه اینکه نمیدونم مردم چرا به فکر همنوعان و هموطنان شون نیستن و خیلی ها به قول خودم تنها خوری میکنن و همه چی و برا خودشون میخوان؟فقط مگه امام زمان ظهور کنه که ما ازین وضع در بیایم.(اللهم عجل الولیک الفرج )
1394/12/20
دوست عزیز با اونی که اقازاده هستش و بی هیچ تلاشی فقط بچه پولداره منم مشکل دارم
ولی ایشون پزشک مملکت هستش
میدونی الان پزشک شدن چقدر بدبختی داره
باید با هزار بدبختی درس خوند
اقا رنج کشیده درس خونده موقعی که جنابالی دنبال رفیقات بودی نشسته پای کتاب داره نتیجشو میبینه
شما عشق و حالتو کردی انتظار داری صبح به صبح پول بیارن در خونه بهت بدن به عنوان کمک به هم نوع
حب میخواستی درس بخونی
ضمن اینکه شما اگه یه بار کارت به اتاق عمل کشیده بود میدونستی برای جونت حاضری زندگیتو به دکتر بدی
اون داره به من و شما خدمت میکنه
یعنی بهای جونمون اونقدر نیست؟
1394/12/20
,امام زمان هم که ظهور کنن یکی از اهدافشون برقراری عدالته
و اینکه یک نفر که درس خونده و عرق ریخته بیشتر از یکی که درس نخونده درامد داره عییین عدالته
1394/12/21
ایشون رتبه 95 کنکور تجربی هستن .کافیه اسم ایشون رو جستجو کنید.به هر خوشحالم که کسی سوار بر این ماشینه که در زندگیش زحمت کشیده
1394/12/19
اینقدر از خوبی ها و لذت و ویلا و پول گفتید ک هر خطو ک میخوندم افسردگیم بیشتر شد! یعنی تا اخراش نزدیک گریه.رسیدم دیگه!
فقط اینکه
اینجا اختلاف طبقاتی بیداد میکنه...
1394/12/19
خوبه که اول مجله ماشین آزمایش فنی کرده بود!!
1394/12/19
یکی از مزخرف ترین مقاله های خودرو بانک تا به امروز درباره تجربه رانندگی با یک ماشین،نصف مقاله در باره جا دار بودن یا نبودن ماشین بود،مگه درباره ماشینی در کلاس واگن صحبت می کنی،کسی که این ماشین می خره جاداری می خاد چیکار؟!اصلا با ماشین راه رفتین؟یه شتاب گیری می کردین ازش لا اقل.
1394/12/20
واسه کسایی گفته که اتو گروپی میزنن ،شما هم خونه آلودت رو کثیف نکن:D:
1394/12/20
آقا محسن اتفاقا ماشین های این مدلی خیلی تبلیغ میکنند که ما علاوه بر اینکه یه کوپه موتور وسط دادیم جا برای 4 سرنشین هم در نظر گرفتیم.پس مهمه. من هر چی بررسی دیدم حتی تو خارجی ها به این مورد اشاره شده. من که اطلاعاتی که لازم داشتم و میخواستم بدست اوردم .از جنس بدنه و شاسی و اپشن ها بگیر تا طراحی و حتی حس و حال رانندگی و نوع شتابگیری و هندلینگ و کیفیت سواری رو بررسی کردند و گفتن دیگه. فک نکنم مالک هم اجازه میداده این ها برند با ماشین میلیاردیش تست دریفت و کله ملق هم بزنند! نمیگم خودروبانک بهترینه نه. ولی اینقدر بی انصاف نباشیم. فکر کنم اولین ب ام وه پلاک ملی تست شده بود که من خوندم. ممنون از زحمات عوامل و ممنون از مالک خودرو . جای ما هم سوار شو و حالشو ببر!!!!
1394/12/19
یه اشکال بسیار بزرگ که من پیدا کردم اینه که سر دندش زودتر از حد معمول رنگ رفتگی پیدا میکنه من کلا 48000 تا باهاش رانندگی کردم ولی سر دنده کمی رنگ رفتگی پیدا کرده همچنین کروزش از کار افتاده و هر جا بردم الکی دو روز علافم کرد و آخر هم نفهمیدن علتش چیه ، کروز روشن میشه ولی set نمیشه و هر دفعه باید setکنی
ولی در کل از ماشین راضیم از خیابونا ناراضیم واقعا به هر دست انداز میرسم حس میکنم پشت سریا خیلی صبوری میکنن تا من رد شم چون وجبورم خیلی ،هسته رد بشم
1394/12/21
بچه پولدار :/
1394/12/19
در جواب آغای محمد که اصلا نمیفهمه چی داره میگه باید بگم کمونیست شماهایی هستین که این طرز رو دارین و جواب میدین.دوما من خیلی بالاتر از وسعم به اطرافیانم کمک میکنم.درضمن ما نون بازوی خودمون رو میخوریم نه تیغ زدن.لابد خودت این کاره ای که سریع حرف منو چسبوندی به این کار.درضمن احترام خودتو حفظ کن نسباتا انسان...
1394/12/19
خخخخخ. صدی 7.5!!!!!!
1394/12/19
فایده این ماشین چیه؟
به نظر شما می تونن کل تهران رو با این ماشین ها پوشش بدن تا آلودگی کم بشه؟
حساب کنید کمری با تعرفه صفر هیبریدی 190 هست و کمری با گمرک اینقدر.
حالا این برا فوق لوکس اینهمه بالا رفته
1395/1/5
شما همون سمند رو سوار شو و خوش باش
1394/12/19
باتشکر از بررسی بسیار عالی شما...
ولی میتونستید عکس های متنوع تری بگیرید مثلا من خیلی کنجکاو بودم بدونم که وقتی صندوق عقب این ماشین باز میشه چطور میشه ولی عکس خیلی از نزدیک بود
1394/12/19
با سلام
«کسی که این اتومبیل را سوار میشود احتمالاً خیلی عادت به حمل وسایل ندارد و برای سفرها کارت بانکی داخل کیفش کفایت میکند!»
خدایی این چه جمله ای هست!؟ چرا یه نقد منصفانه نمی کنید!؟ نمیگید این ماشین با این همه قدرت و با اینکه برای 4 نفر طراحی شده ولی فضای کافی برای سرنشینان عقب نداره!؟ یا حتی باید با این قدرت و قیمت حداقل مخزن بنزین بزرگ تر (همچنین صندوق بار) برای مسافرت در نظر میگرفت!!! در واقع شما با این توصیفاتی که از این ماشین در متن مقاله ارائه کردید به نوعی سنگ این ماشین رو به سینه میزنید! یا به عبارت بهتر کورکورانه از این ماشین حمایت خاصی میکنید. منظورم اینکه باید منصفانه نظر بدید! این کمپانی هم از یه سری ادم تشکیل شده که ممکنه اشتباهاتی داشت باشن! نباید هر چیزی که تولید میکنن رو کورکورانه تایید کنیم!
اینکه ماشین هیبریدی خوبه که قطعا هس ولی این ماشین با این نوع اشکالی که اشاره کردم و با توجه به قیمت ان خیر!
مرسی که زحمت کشیدید و این ازمایش رو انجام دادین.
1394/12/20
این ماشین سه تا موتور داره ، شتابشم 4.4 ثانیه است. میخواید سرنشینای عقب راحت باشند برید سری 7 بخرید. ماشین های موتور عقب معمولا صندوقشون هم همین طوریه دیگه. شما فضای بار فراری و پوشه رو دیدید تاحالا؟ نکنه صندوق این رو با کمری مقایسه میکنید؟ تازه نویسنده هم که نوشته حتی 206 هم جای عقبش از این بیشتره دیگه . حجم باک هم بسته به مصرف سوخت داره. ماشینای پر مصرف باکشون بزرگتره و کم مصرف ها باکشون کوچیک تره. این ماشین 600 کیلومتر با همین باک میره دیگه. کسی قرار نیست با i8 تو تهران مشهد مسافر کشی کنه که. بزرگترین مشکل این ماشین به نظر من باتری هاشه که اگه خراب شه با عمرش به سر بیاد تلکیف مالکش معلوم نیست.
1394/12/20
به نظر من منظور نگارنده از این جمله :
(((البته مشکل چندانی نیست چون کسی که این اتومبیل را سوار میشود احتمالاً خیلی عادت به حمل وسایل ندارد و برای سفرها کارت بانکی داخل کیفش کفایت میکند!)))
تعریف از ماشین نبوده. بلکه داره خیلی ریز به تضاد طبقاتی تیکه میندازه. یعنی من و شما مجبوریم پتو و چادر با خودمون ببریم تو سفر. ولی مایه دارا که میرند هتل یا ویلایی که هزار بار از خونه ما مجهز تره. وگرنه این ماشین که اصلا ماشین خانوادگی و مسافرتی نیست که بخواد جاداشته باشه. به نظر من داره تیکه میندازه.
خدا به همه بده. ما که میریم سفر تا غذامونم بایدبر داریم که پول رستوران ندیم.
ولی خدایی یه چیز کلی هم بگم. بعضی دوستان میان به پولدارا بد و بیراه میگند. ولی خیلی از پولدار ها با زحمت و یا کمی شانس پولدار شدند و اینطوری نیست که هر کی پولداره مال مردم خور باشه. پس جمع نبندیم.
1395/1/5
رمان تاثیر گذاری بود. من که به شخصه متحول شدم
1394/12/19
مالکش چقدر باید پول برق بده!!!بعد یه سه چار سال دیگه باتریش خراب شه باید باتری چینی بذاره!!
1394/12/20
واقعا واسه من عجیبه ماشینایی مثل جک و لیفان و دنا و امثالهم رو با فیلم تست میکنید بعد ماشینایی مثل پانامرا و i8 و SLS و اینا دستتون میاد هیچ فیلمی نمیگیرید و فقط یه نوشته و چندتا عکس! واقعا حیف نیست وقتی امکان تست این ماشینا براتون پیش اومده با فیلم برداری تست نمی کنید؟
1394/12/20
اتفاقا به نظر من جک و لیفان خیلی مهم تراین ماشین هستند. به 2 دلیل. اول اینکه فیلم این ماشین تو اکثر برنامه های خارجی هست مثلا تخت گاز و غیره که با امکانات خیلی بیشتر و بودجه خیلی بالاتر ساخته شده و میشه رفت و دید و حالشو برد. ولی تخت گاز نمیاد لیفان تست کنه! دوم اینکه 99.99 درصد مردم ما توان خرید ماشین 1.7 میلیاردی رو ندارند و دنبال همون جک مکند!! پس به نظر من همین مقاله ها هم تا حدودی زیادی اند و بهتره 70 درصد مطالب راجه به ماشینای زیر 200 تومن باشه. البته نظر شخصیم بود.
1395/1/5
تو پول داری برو بخر تست کن
ما هم بهره میبریم
1394/12/20
مقاله بسیار خوبی بود.
عکساتونم که مثل همیشه عالی بود.
فقط این ماشین یکم زیادی خاصه دیگه. مخاطباش کمتر ممکنه باشن.
ولی عالی بودین مثل همیشه
1394/12/20
با تشکر از تیم بررسی و مخصاصا عکاس این تیم عکسهای بی نظیری گرفته ،عالیه
1394/12/20
خــــــــــــــــــــــــــــــــــــودرو بــــــــــــــــــــــــــــــــــــانک
یــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدونــــــــــــــــــــــــــــــــــه ای
نمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــو نــــــــــــــــــــــــــــــــــه ای
1394/12/21
سوپر اسپرت فقط و فقط فراری سری F و دیگر هیچ ...
ضمن اینکه اینجا پست یک ماشین 1.7 میلیاردی است. لذا فقط مولتی میلیاردرها نظر بدن لطفا .
حرام شرعی است که در پست یک ماشین خاص مثل BMW i8 از لگن هایی مثل جک و لیفان سخن به میان بیاد ...
1395/1/5
با سلام خدمت حجت الاسلام و المسلمین حاج کربالیی سعید گناه کبیره ای مرتکب شده ام و آن بردن نام لگن ها در این پست بود حکم این عمل چیست؟ و با توبه قابل جبران است یا خیر در صورت نیاز به پرداخت کفاره بنده را مطلع سازید
ممنون که با صحه ی صدر به مشکلات شرعی ما رسیدگی می کنید.
نماز جمعه صف اول جا گرفتم
1394/12/21
اگه بعد از تحریم ها ب ام وه خودش اینو وارد کنه یا پرشیا خودرو بیاره این ماشین زیر یه میلیارد میشه. بعد 1 میلیارد افت قیمت صفر + 300 افت قیمت دست دو شدن این ماشین رو باید بده صاحبش.
جواب به خودم: به تو چه! کسی که این همه دره حتما براش این ضرر هم مهم نیست دیگه.
1394/12/23
حالا مگه کلا چندتا آی 8 تولید شده که بخواد واردات انبوه بشه؟؟؟؟همین قدرشم تو ایران خیلیه!!!!!!!!!!!!
1394/12/21
خودروبانک عزیز
منتظر فیلم بررسی مرسدس بنز هستما!!!
یعنی چند سال بود که منتظر چنین فیلمی بودم
امیدوارم تا قبل از عید روی سایت قراردهید
با تشکر
1394/12/22
آیا میدانید با سود بانکی این ماشین میشه هر ماه یه دونه تیبا صفر خرید؟ سالی 12 تا و اصل پولم سر جاشه!
آقا یه ماه دیرتر میخریدی با سودش من یه تیبا میخریدم!! خخخخخخخ
شوخی کردم. مبارکت باشه. من با اینکه پولشو ندارم ولی دوست دارم تو خیابونامون پر ماشین لاکچری باشه
1394/12/22
با این پول میشه BMW650 خرید یک مقدار هم پس انداز کرد
1394/12/24
حسادت حسادت حسادت.......
بابا چقدر شماها حسودین.
اولا که ایشون جونش در اومده تا به اینجا رسیده و باید یه فرقی با منی که نشستم تو خونه و دارم الاف تو نت میچرخم داشته باشه.{نوش جونش}
دوما این بنده خدا ها رفتن مطلب تهیه کردن که ماها اطلاعات ماشینی مون بره بالا و لذت ببریم نه اینکه بشینیم حسرت زندگی و پول دیگرانو بخوریم. ایشالا همه به خواسته هاشون برسن.
من به خودم گفتم که پانامرا دوست دارم و به خواستم خواهم رسید. با تلاش.
مرسی خودرو بانک بابت مقاله..........................................
1395/1/1
کسی که جونش در رفته باشه واس پولش نمیره همچین ماشینی بخره...کسانی که زحمت کشیدن واس پول نهایت یه کمری یا برای حفظ شان یه بنز e یا یه چیزی تو اون رده برای بعضی مواقع زیر پاشونه...
دو نوع پولدار داریم به زبان عامیانه...
1.خرپول
2.بچه خرپول...
ایشون بچه خرپوله بابایی پول بده بخرم...
1395/3/28
حرفتون درسته ولی میدونین من واسه چنتا از این پولدارا کار کردم پولمو ندادن...درسته خیلی هاشون مثل شما با تلاش رسیدن ولی تعداد انگشت شماریشونم با زیر پا گذاشتن من و صد تا مثل من
1396/5/17
جناب siavash شما درست میگی ولی 99 درصد پولدارای ایرانی(منظورم از پولدار کسیه که در آمدش بالای 300 400 میلیون در ماه باشه) با له کردم مردم زیر پاشون پولدار شدن و نسل که با زحمت کشی پولدار می شدن دارن تموم می شن(نمونش یه آقای میلیاردر ایرانی که با سنگ فروشی تو خیابون شروع کرد)
1394/12/29
لطفا فیلم بررسی این هم بگذارید مثل بقیه بررسی ها
1395/2/8
برادر زادیه من این صفر این ماشین رو در انگلیس ۲ هفته پیش خرید به قیمته ۷۹ هزار پوند یعنی حدوده ۴۶۰ میلیون تومان , واقعن جای تاسف هست که این دلالانه کثیف توی ایران این ماشین رو ۱.۵ میلیارد تا ۲ تومان میفروشن ! واقعن مملکت از این بی قانون تر در دنیا وجود نداره :( ای خدا !
1396/5/17
همین آدمای عو... که اینجوری رو قیمتای خودرو می کشن تو همین جامعه و با همین فرهنگ بزرگ شدن
پس قبل انتقاد از دیگران از خودمون شروع کنیم
والبته من قصد طرفداری از کسی یا توهین به کسی نداریم امیدوارم درک کنید
1395/3/8
ببین چ مملکت خر تو خری داریم ک الکی 1 میلیارد بجز الکیای گمرکی و... کشیدن روش...
حالا هی بگید دیدی آمریکا باعث بدبختیمونه دیدی گوشت و مرغ گرونه تقصیر اونه.
1395/3/20
این ماشین واقعا ظواهر هیولا داره
طراحی خارجی ش فوق العاده ست از نظر من
1395/5/24
چرا دارین دعوا می کنید اینا را ولللششش با این پول می شود BMW X6 Drive 50 2 تا از این مدل بخری خیلی هم خوبه
1395/6/17
ماشین از این ناکارآمد تر و مضخرف تر نداریم اصلا .. فضای داخلیشم که فقط برا پت خوبه اینقد کوچیکه !!! فقط خوشگله البته اونم فقط رنگ سفید و آبیش !!! در کل دیس لایک
1395/6/25
خوشگله :)
1395/7/14
عالي بود
1395/8/14
لگن
1396/2/6
لگن تو زیرزمینه گربه هم دم هجله نشسته میگه گوشت تلخه
1396/4/25
من خیلی دوس داروم یی دونه از ای ماشنل رو داشته بیدم
1396/5/17
کسی دقت کرده در سمت راننده خوردگی داره؟؟
1396/6/1
زير اين ماشين چقدر كوتاه ميخوام ببينم زيرش گير نميكنه به پاركينگ خونمون چون جنسيس و گرنجور گير ميكرد داشتيم
1396/6/19
یه کلام فوق العاده
1397/3/30
یه دستی نکشین به ماشین خدایی نکرده !!!
1397/5/11
با افزایش قیمت دلار به حدود 12 هزار تومان و اینکه با قیمت 1/2 میلیارد تومان (=100 هزاردلار) نمونه کم کارکرد 2016 رو میشه خرید واقعا از نظرم منطقی شده. (صفرش حدودا 160 هزاردلاره الان).
1398/11/3
بهترین ماشین دنیا
1399/7/30
حاااااااااااااااااااااالم از بی ام و به هم می خوره
1401/2/12
بابا بابت این همینطوری 10 میلیارده برای کار نکرده اش باید داد بعد این معلوم نیست چند بار 0 کرده باشه که شه 1 میلیارد و 700