موضوعات داغ

بررسی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶، شوالیه نیم جان

1 اردیبهشت 1395

عکس: بامداد صفائیان

آزمایش و نوشته: مهریار جعفری

روزگار غریبی است. حال و روز بازار خودروی کشورمان چنان غم انگیز است که انگار نه انگار که تا همین چند سال پیش بزرگانی هم چون مرسدس ML یا لکسوس LX یا حتی کاین توربو زیر پای ایرانیان در خیابان های شهرمان قدم رو می کردند. حال اما اوضاع فرق کرده. زمانه ای شده که چینی ها با نازیدن به توربوی خود سانتافه‌ی به زنجیر کشیده شده را مسخره می کنند و در نبود بزرگانی چون X6 و RX جدال میان بچه های فامیل یعنی NX و X3 (بیشتر بخوانید) در می گیرد. بازار ما رسماً به لیگ دسته دوم خودروهای جهان بدل شده.

در میان هجوم ارتش سرخ چین و حضور کم توان کره ای ها، خبر ورود یک سامورائی کهنه کار به بازار کشورمان دل خیلی ها را گرم کرد. قهرمانی که خیلی از ما در کتاب خاطرات کودکیمان از آن با نام هایی چون لنسر، پاژرو و گالانت یاد کرده ایم. یادمان باشد که زمان زیادی نمی گذرد از وقتی که میتسوبیشی از لوکس ترین و بالاترین برند خودروی بازار کشورمان بود.

میتسوبیشی با آن شمایل که ما می شناسیم از سال ۱۹۱۷ از شرکت مادر صنایع میتسوبیشی جدا شد و تا به امروز نیز گذشته پر فراز و نشیبی را گذرانده است و همکاری های گسترده ای را با بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا داشته. خودروی اوتلندر مدل ۲۰۱۶ در واقع یک فیس لیفت بسیار بزرگ از نسل سوم این خودرو است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود و این در حالی است که نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک انتخاب ارزان تر نسبت به پاژرو معرفی شده بود.

طراحی خارجی

بعید می دانم حتی سرسخت ترین طرفدار پروپا قرص اوتلندر هم بگوید که این خودرو از تمامی جهات و زوایا زیباست. اصلا پنداری ژاپنی ها (به جز لکسوس، مزدا و تا کمی نیسان) مدتی است که خیلی با زیبایی در خودروهایشان کاری ندارند. البته شاید این مقوله به تعاریف مختلف ما و ژاپنی ها از زیبایی برگردد و این موضوع صد البته سلیقه ای است. فراموش نکنید که خودروی نیسان کیوب که به دلیل طراحی عجیبش در جای دیگری از دنیا فروش نرفت از پرفروش ترین خودروهای ژاپن است. شاید عدم تناسب کافی میان ابعاد مختلف اوتلندر پیش از فیس لیفت باعث می شد تا قیافه اش به دل ننشیند ضمن اینکه این عدم تناسب به خصوص در چراغ ها بیشتر نمایان بود.

حال اما با آمدن مدل فیس لیفت شده و ۱۰۰ تغییری که کمپانی مدعی است در آن ایجاد کرده، اوضاع خیلی بهتر شده است به خصوص اینکه قسمت عمده این تغییرات را نمای خارجی آن به جان خریده است. خود این ماجرا نشان می دهد که تا چه حد اوضاع این خودرو ناامید کننده بوده است که در یک فیس لیفت تا این حد تغییرات اعمال شده است. جالب اینجاست که حتی طول خودرو ۳ سانت افزایش یافته است و ارتفاع آن نیز ۱ سانتیمتر بیشتر شده است.

مسلماً انتظار می رفت که چراغ های عقب و جلو بیشترین تغییر را داشته باشند. چراغ های عقب بزرگتر شده و زیباتر به نظر می رسد و در آن از طرح LED شبیه بی ام و استفاده شده است اما جای سوال دارد که چرا برای چراغ های به این ابعاد، فقط و فقط ۳ عدد LED کوچک به عنوان چراغ ترمز در نظر گرفته شده است؟ در مورد چراغ های جلو خیلی بهتر عمل شده و با تغییر بنیادین در طرح جلو پنجره، نمایی دلخواه تر به آن داده شده است و چراغ های روشنایی روز آن نیز در هنگام رانندگی زیبایی بیشتری به خودرو می دهد.

سایر نماهای خودرو اما آنقدر معمولی است که چیزی برای توضیح دادن ندارد. اما از تغییرات مبارکی که در فیس لیفت اعمال شده است می توان به اضافه شدن فلاپ های پلاستیکی به زیر درب ها اشاره نمود که مانع از آسیب رسیدن به رنگ درب ها می شود و نیز اصلاح نسبت بالا و پایین دوبل درب ها موجب شده تا خودرو کمی کشیده تر به نظر برسد که به بهتر شدن نمای کناری آن تا حدی کمک کرده است. در کل باید گفت اوتلندر 2016 در نمای جلو خودرویی زیبا و خشن شده اما کماکان در نمای کناری بسیار ساده و بی آلایش است. نمای پشتی آن نیز خوب و بی ایراد است اما هیچ نشانه ای از آن هیجان و خشونت نمای جلویی در آن دیده نمی شود و شاید هنوز از نظر طراحی به آن پختگی در تمامی قسمت ها نرسیده است.

طراحی داخلی

معمولا اکثر خودروهایی که تست کردم به گونه ای بوده اند که اگر در نمای بیرون دل را می زدند، در داخل جبران می کردند و یا برعکس ولی این بار قضیه متفاوت است. اینجا طراحی داخلی هم به همان عجیب و غریبی بیرون خودرو است.

نمی گویم که زشت است اما عجیب و متفاوت است. به عنوان مثال دریچه های کانال کولر به شکلی قرار گرفته که از چهار دریچه جلو دو عدد روبروی راننده است و ۲ عدد کاملا در مقابل صندلی شاگرد است به شکلی که هیچ دریچه ای در وسط قرار ندارد و در این نوع قرارگیری اگر در هنگام مسافرت شخصی که در کنار راننده نشسته از باد کولر آزار ببیند، تکلیف سرنشینان عقب چیست؟ تجربه نشان داده که دریچه های تهویه عقب حتی اگر باشند هم بیشتر در عمل گرمایش خوب عمل می کنند و نه سرمایش.

کیفیت چرم صندلی ها خوب بود اما به خصوص در مورد رنگ کرم باید دقت نمود چرا که به راحتی کثیف می شود. اما یک نکته تحسین بر انگیز بود و آن اینکه در این خودرو برخلاف خیلی از خودروهای مشابه برای صندلی های ردیف سوم هم پشت سری در نظر گرفته شده بود. ولی در کل باید گفت که صندلی های این خودرو بسیار راحت و با کیفیت بود و کیفیت مواد مصرفی داخل آن با توجه به استانداردهای ژاپنی متوسط رو به بالا به نظر می رسید.

کولر دیجیتال با قابلیت تنظیم دمای دوگانه برای راننده و سرنشین در این خودرو قرار دارد و نیز صندلی های جلو به گرمکن مجهزند که در مورد سردکن باید گفت که میان امکانات درج شده در بروشور خودرو و سایت کمی تناقض به چشم می خورد. همچنین در خودروی مورد تست ما علیرغم فول بودن هنوز جای چند کلید در داشبورد دو طرف کلید فلاشر خالی بود که باید دید چه امکانات دیگری روی این خودرو قابل نصب است.

اما کمی بالاتر می رسیم به سیستم صوتی Rockford Fosgate که در مدل های فول برخلاف سری های اول ASX این بار مجهز به پنل LCD بزرگ با قابلیت پخش DVD است. این سیستم صوتی که توان ۷۱۰ وات تولید صدا را دارد صدایی بسیار راضی کننده و خوب تولید می کند و کیفیت آن مثال زدنی است. قطعاً سیستم صوتی نصب شده که میتسوبیشی روی آن بسیار مانور می دهد عامل مهمی است اما شاید غم انگیز باشد که یک سیستم صوتی را بخواهیم تنها عامل خرید یک خودرو بدانیم. کمپانی Fosgate که در آریزونای آمریکا تاسیس شده از بزرگان و پیشگامان صنعت سیستم صوتی خودرو به حساب می آید اما حال با یک نگاه به بازار متوجه می شویم که با حضور بزرگانی چون Bose، B&O یا Harmon Kardon دیگر این سیستم صوتی تنها نیست و در مقابل خود حریفان زیاد و قدرتمندی را می بیند. البته شما می توانید به کمک این سیستم صوتی به برخی تنظیمات خودرو نیز دسترسی داشته باشید و این حاکی از همکاری خوب میتسو با این شرکت بزرگ است.

تجربه رانندگی

آیا از رانندگی پر از هیجان بیزار هستید؟ آیا به دنبال خودرویی هستید که با آن در خط وسط یا راست یک بزرگراه حرکت کنید؟ آیا علاقه ای به شتاب گرفتن سریع و ترمزهای ناگهانی ندارید؟ در این صورت این خودرو بهترین پیشنهاد من به شماست. متاسفانه این خودرو یکی دیگر از قربانیان قانون منع ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی است. کافی است درپوش موتور این خودرو را باز کنید تا با صحنه ای غم انگیز مواجه شوید و دوباره داغ منع ورود بالای 2.5 لیتری ها تازه شود. این خودرو در خارج از مرزهای میهن مان با پیشرانه ای حجیم تر ارائه می گردد ولی در حال حاضر با پیشرانه ای ۲.۵ لیتری که توان تولید ۱۶۶ اسب بخار را دارد به فروش می رسد که می تواند این غول ۳۲۵۲ پوندی (۱۴۷۵ کیلوگرم) را به گفته کارخانه در 10.2 ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت بخشد.

شاید عدد 10.2 کمی عجیب به نظر می رسد وقتی متوجه شوید که این خودرو برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ نیازمند ۷.۵ ثانیه می باشد و همچنین مصرف سوخت ترکیبی 8.7 را ثبت نموده.

هرچند شتاب اولیه زیادی را در حین رانندگی با این خودرو احساس نمی کنید، ولی در عوض فرمان برقی آن حس خوبی را به هنگام چرخاندن فرمان به شما می دهد. ضمن اینکه در مدل ۲۰۱۶ جعبه دنده CVT که نمونه آن را در ASX دیده بودیم برای پیشرانه ۲.۴ لیتری در نظر گرفته شده است و شاید در ابتدا نظر خیلی ها را جلب نکند اما در بررسی ما پاسخ گویی این گیربکس به خصوص در حالت دستی و با استفاده از اهرم های کنترل دستی دنده ها در پشت فرمان قابل قبول بود و راضی کننده بود.

هرچند میتسوبیشی سیستمی را به نام Super 4 Wheel Control در مدل های ۲.۴ لیتری به صورت آپشن قرار داده است ولیکن سیستم هرچهارچرخ متحرک AWD تنها در انحصار مدل ۳ لیتری این خودرو است و مدل های ۲.۴ لیتری به صورت استاندارد با حرکت در چرخ های جلو ارائه می گردد.

اما به لطف دوست عزیزمان که مالک خودرو بود، توانستیم تا در طول تعطیلات نوروز نیز کمی بیشتر با این خودرو مانوس شویم. در طول سفر به چند نکته رسیدیم اول آنکه این خودرو در بزرگراه مصرف سوختی بسیار پایین دارد ولی به شرطی که شما نیز با آن مدارا کنید و از مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر خیلی پار را فراتر نگذارید چرا که مخزن سوخت بسیار کوچک آن به نسبت این جثه تنومند شما را ناامید خواهد کرد حتی با این مصرف. دوم آنکه پایداری این خودرو با این ابعاد به خصوص در پیچ ها بسیار خوب است و از تکان های جانبی شدیدی که در خودروهایی مثل پرادو حس می شد خبری نیست. ضمن اینکه گیربکس خوب این خودرو به خصوص به لطف شیفترهای پشت فرمانش به خوبی جور پیشرانه ضعیفش را می کشد و آن را تا حد قابل قبولی جبران می نماید.

نتیجه گیری

خودروی مورد بحث ما با اینکه از نظر بنده همچنان از نظر طراحی و حرکتی با سطح اسطوره این برند یعنی لنسر Evolution فاصله دارد اما با این حال از پرفروش های بازارهایی مثل روسیه و آمریکای جنوبی به حساب می آید و شاید ظاهرش به دل هر کسی ننشیند ولی در آن سوی کره خاکی طرفداران زیادی دارد. به خصوص که میتسوبیشی اعلام کرده که الفبای طراحی Dynamic Shield یا سپر پویا که طراحی این خودرو نیز بر همان اساس شکل گرفته، پایه ای برای طراحی سایر خودروهای این شرکت در سال های آتی خواهد بود.

شاید اگر این خودرو از ابتدا به شکل و شمایل همین مدل فیس لیفت خود ارائه شده بود اوضاع خیلی بهتر بود و تجربه بدی که مدل ۲۰۱۳ برای ما داشت در دیدگاهمان به این خودرو تاثیری نمی گذاشت. ای کاش که خودروهایی مثل این خودرو که برای تبعیت از قوانین کشورمان ناچارند نیم جان به بازار ما وارد شوند، اصلا وارد نشوند تا دل طرفداران خود را نسبت به خود چرکین نکنند.

ورود موفق ASX که علیرغم تبلیغات بسیار ضعیف شرکت وارد کننده، ولی به لطف کیفیت خوب خودرو و نیز خوش قولی شرکت در انجام تعهدات رقم خورده بود، زمینه را مهیا کرده بود که اشتیاق زیادی برای ورود اوتلندر به بازار وجود داشته باشد و حالا به لطف ورود مدل جدید امید می رود تا بازهم اشتیاق بیشتری برای این خودرو بین طرفداران این برند گسترش بوجود بیاید و ما نیز امیدواریم تا شرکت وارد کننده این خودرو یعنی آرین موتور به همان اندازه که در تحویل خودروهای خود خوش قول بوده، تبلیغات بیشتری را برای این برند انجام دهد تا به جایگاه اصلی این برند در بازار دست پیدا کند و مدل رویایی و بسیار محبوب میتسوبیشی یعنی Evolution را نیز راهی بازار کند.

در پایان از همکاری صمیمانه آقای پیمان آذرنگی که وقت و خودروی خود را در اختیار خودروبانک قرار دادند تشکر ویژه می نماییم.

برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی، تجهیزات نصب شده و قیمت این خودرو در بازار آزاد به صفحه میتسوبیشی اوتلندر 2016 مراجعه کنید.

71 عکس

نظرات کاربران

226 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/1
این یکی از سرزمین اصیل زادگان ژاپن هس در کیفیت کارایی هیچ شکی نیس یکم بی انصافی کردین فکر کنم
1395/2/1
یه کم که چه عرض کنم خیلی بی انصافی کردن.آخه کودوم ماشینی تو این کلاس و قیمت تو ایران هندلینگ و شتاب ..... داره که ازاین ماشین ایراد میگیرین سانتافه که تیبا رو هم نمیتونه بگیره.قیافشم به مراتب بهتر از کره ای هاست.
1395/2/1
این خودرو واقعا گزینه خوبیه برای کسی که دنبال کیفیت و یه خودرو بی دردسر هست . آرین موتور شاید تو تبلیغات خیلی خوب عمل نکرد ولی کیفیت بالای محصولات میتسوبیشی کاملا اونو جبران کرده و تقریبا هر کسی که یکی از این محصولات و خریده رضایت کامل داره و به دیگران هم پیشنهاد می کنه . امیدوارم میتسوبیشی مثل دهه 90 دوباره جایگاهشو تو بازار ما پیدا کنه و به فروشی که باید در حد و اندازه هاش باشه دست پیدا کنه . مرسی از خودرو بانک بابت مطلب ...
1395/2/1
چقدر این ماشین رو به باد انتقاد و سرزنش گرفتید؟ آدم فکر میکنه قبلش از بنز g پیاده شدید سوار این شدید با اون مقایسه میکنید! ماشین خیلی خوبیه ذهنیت مردم رو خراب کردید ولی، طراحیش قشنگه، داشبوردش نه زیاد ولی بدم نیست! از نظر فنی هم ک از تجریه ی خیلیا اینجور دستگیرم شد ک خیلی خوب و کاربردیه، بازم ممنون ولی اینکه بعضی ماشینارو فیلم میگیرید بعضی متن ذهنیت بدی ایجاد میکنه نسبت ب تقلب و نگفتن بعضی موارد
1395/2/1
شیک /با کیفیت/ با اصالت/ در کل عالی
1395/2/1
با عرض خسته نباشید خدمت آقای مهیار جعفری دوست عزیز یه پیشنهاد براتون دارم خواهشا انقدر کلاس ماشینای ژاپنی رو نیار پایین ژاپن یکی از بزرگترین تولید کننده ی ماشینای شاسی بلند در دنیاست ببین صنعت خودروسازی ژاپن اونقدر پیشرفته هست که منوتو نتونیم ازشون ایراد بگیریم داداش حالا اگه از کره ای بد میگفتی یه چیزی اما اگه یه کم انصاف داشته نباید از این ماشینا خورده گرفت تو اون مقاله ی لکسوس و بی ام و هم تا تونستی لکسوس بیچاره رو خوار خفیف کردی ، تازه شانس اوردیم اینو با یه المانی مقایسه نکردین
دوست عزیز تنها خواهشی که ازت دارم اینه که یه کم بدون تعصب راجبه یه برند یا یه ماشین صحبت کن
سلیقه شخصی خودتو با این قاطی نکن
1395/2/1
نویسنده به صورت کاملا ملموس برند با کیفیت و با اصالت میتسوبیشی رو زیر سوال برد.احسنت
1395/2/1
احتمالاً الان یک سری میان میگن که چرا انتقاد کردی از ماشین
به نظر من باید یکم یاد بگیریم که میشه یک ماشین به غیر از پراید رو تست کرد و انتقادش کرد
این ماشین CVT هست و من به شخصه میگم بدرد نمیخوره چون خودم داشتم
با وجود اینکه از کره ای ها متنفرم ولی با 200 تومن حاضرم سانتافه بخرم جای این
1395/2/1
صدرا جان من سانتافه داشتم و بعد این ماشین رو خریدم،مطمئنم که این ماشین رو حتی یک بار سوار هم نشدی که میگی ترجیح میدی سانتافه بخری،چون گیربگس cvt این ماشین به طرز شگفت انگیزی با موتورش جفت و جور شده و از نظر فنی سانتافه اصلا به گرد پای اوتلندر هم نمیرسه
1395/2/1
خوب آقای صدرا
این نشونه شخصیت پایین شماس که
بدون اینکه سوار محصولات یه شرکت شده باشید از اون متنفرید
ما هم از اشخاصی مثل شما متنفریم که جمعیت کثیری رو از جامعه تشکیل میدید
کسانی ته حتی پول خرید پراید رو هم ندارند
1395/2/1
دوستان چرا اينقدر زود جوش ميارن؟
مگه من گفتم از شماها متنفرم؟ گفتم از سانتافه متنفرم چه ربطي به شما داره؟
مثلا اگه بگم از آيفون بدم مياد يعني از كسانيكه آيفون دارن بدم مياد؟ چه ربطي داره؟ هر كسي از يك چيزي خوشش مياد از يك چيزي بدش مياد

ببخشيدا، ولي يكم لوس تشريف دارين
1395/2/10
کم خالی ببند منم این ماشینو دارم اتفاقا نقطه قوتش گیربکسشه
اگه یبار سوار میشدی این قدر تابلو خالی نمیبستی
1395/2/1
این چیه دیگه؟ شبیه مینی بوس میمونه، فقط جلو پنجره اش قشنگه
به نظرم من برای رنج بالای 50 سال خوبه وگرنه با این رنج قیمت راو4 و سانتافه و حتی هوندا CRV با بازار دست دومش بدتر باز هم نسبت به این گزینه های معقول تری هستن
1395/2/1
مقاله کامل و منتقدانه ای بود
یک کار قشنگی که به نظر من داره انجام میشه اینه که بعضی سایت ها مثل خودروبانک خیلی راحت دارن انتقاد میکنن و ایراد میگیرن، متاسفانه مجله ها رو که میخونی همه سر تا پا فقط تمجید و تعریف اصلاً آدم نمیدونه داره واقعی میگه یا پول گرفته؟
خودروبانک ادامه بده، من از اوتلندر واقعاً خوشم میاد و اگه پولم برسه احتمالا بخرم ولی به نظر میاد نقد شما منصفانه بود، همش که نباید تعریف کرد
1395/2/1
فقط سانتافه حرف اول رو میزنه
1395/2/1
خیلی عجیبه...همش ازش ایراد گرفتین..ظاهر خارجیش آخه کجاش قشنگ نیس؟ داخلش هم درسته سادست ولی همه چی به بهترین جای ممکن قرار گرفته لابد باید مثل سورنتو انقدر دکمه بزارن که بعد یه ماه تازه بفهمی چی به چیه....از قابلیت آفرودش اصن صحبتی نکردین در حالی که هیچکدام از رقیباش این قابلیت رو ندارن...از فضای مناسب ردیف سوم به نسبت به سانتافه چیزی نگفتید..از بی سر و صدا بودنش حرفی نزدید
1395/2/1
من نمیدونم شتاب این ماشین با چه ماشینی مقایسه شده؟؟؟اگر با سانتافه مقایسه کنید که کند نیست
کیفیت داخلی این ماشین متوسط رو به بالاست پس کره ای ها چه؟؟؟!!!
به عنوان کسی که چند باری سوارش شدم بهترین انتخاب برای خانواده چهارنفره با رانندگانی ست که بالای 35 سال سن دارن.بسیار جادار و با کیفیت سواری مناسب هست و گیربکس cvt برای رانندگی خانوادگی گزینه مناسبیه
1395/2/1
با احترام من خودم پول خريد رافور را ندارم اما نه روس ها و نه امريكاى جنوبى ها اگر از تسهيلات مشابه برخوردار بودند طرف اوتلندر نميرفتند. رافور در امريكا و ارروپا و كشور هاى همسايه غوغا كرده. زيبا نيست ولى در كارايى بى نظير است
1395/2/1
لطفا پیکانتو رو هم بررسی کنین
1395/2/1
نمی خوام طرف داری از ژاپنی ها کنم
ولی این خودرو خیلی بیشتر از اون چیزی که گفتید هست
برسی تون مشکل داره به طور مثلا همین که نمونه 2.4 دف جلو هست (البته مدل توی ایران 4wdهست)
این مورد رو گفتید (بااین وجود که نقص نیست )
ولی تو نقد وبرسی سورنتو 2016 با سانتافه نگفتید که ....
سورنتو دف جلو هست (در 99درصد مواقع) و فققب میره ط زمانی که چرخ های جلو کارا نباشن (مثل گیر کردن تو گل) نیرو به عقب میره
درواقع دف جلو هست سورنتو
1395/2/1
آفرین خداییش بالاخره دیدم یکی جرات کرد بگه که این ماشین چرته. بابا جان به خدا هر ژاپنی ای عالی نیست هر کره ای هم آشغال نیست. به نظرمن که نقد منصفانه ای بود واسه تک تک ایرادایی هم که گرفته بود دلیل آورده بود برعکس مقاله های قبلی!
1395/2/1
اوتلندر واقعا نسبت به قبل زیبا شده
چقدر رنگ زیبایی داره
عجیبه چه فضا سازی داخلیی در هر 3 ردیف به راحتی سرنشینان نشستند
در مورد دوام و کیفیت هم که صحبت بی جاست چون سالهاست ژاپنی ها اسطوره ان تو این مقولات
اما در مورد بازار
حریفای قلدری مثل rav 4 که تو نمونه 2016 بروز شده
سانتافه ی خوش فروش با انبوهی امکانات ایرانی پسند
کیا سورنتو که در نمونه جدید جای هیچ صحبتی باقی نمیزاره
Crv که با قیمت نامانوس و عجیبش یه سگمنت قهرا باید با یه سگمنت بالاتر رقابت کنه
یه زمانی با 90 تومن لندکروزر و 95 تومن rx و با 127 تومن کاین میشد خرید
اما حالا همه چیز شده جولان گاه سود جویان بزرگ و کوچک
ممنون از اقای صفاییان و جعفری عزیز
1395/2/1
نقد کاملا منصفانه ای بود.
در مجله ماشین شماره 397( بهمن94) هم به برخی از این ایراداتی گفته شد اشاره شده است. به نظر من سورنتو از اوتلندر بهتره
واقعا بی دلیل نیست که طبق گزارش کانسومر ریپورتز کیا رتبه 9 داره و میتسوبیشی رتبه 28!!!!!
1395/2/1
متاسفانه بعضی دوستان طوری راجع به ژاپن و تولیداتش حرف میزنن انگار عرق ملی و ناموسی بهش دارن . منم منکر فناوری بالای ژاپن نیستم ولی دوستان این دلیل نمیشه که ایرادات رو نبیبنیم . اینجا هم صرف نظر از بحث ظاهر که سلیقه ایه بقیه مشکلات مطرح شده بحث عدد و رقمه. بگذریم از اینکه هر کسی هم فلسفه ای برای انتخاب ماشین داره.
1395/2/1
سلام خدمت دوستان
اينكه اين ماشين ژاپنيه و كيفيت بالاي داره و از برند معتبريه شكي درش نيست.
ولي براي ماشيني كه ٢١٠ ميليون پولشه واقعا توقع بيشتريه (الان طرفداري ماشين هاي ژاپني ميگن كيفيت مهمه) كه حتي سقف پاناروما هم نداره،حالت اكو ام نداره،رادار هم كه طبيعتا نداره!
خلاصه از امكانات رفاهي كه توقع ميره ي ماشين چند صد ميليوني داشته باشه فقط دوتا گرمكن صندلي داره!!!
موتور اين ماشين ام كه نسبت به وزن خودرو بسيار قدرت كمي داره كه جاي تعجبه (حتي سانتافه كه قطعا كيفيت پايين تري داره از اين خودرو٢٠ اسب بخار قوي تره)
واقعا ظاهر زيبايي هم نداره كه ادم جدب خودش كنه اين خودرو فقط فقط فقط از ي برند فوق العاده معتبره همين بس
كسي كه اينو ميخره بايد خيلي خيلي خيلي برند معتبر براش مهم باشه كه اين خودرو بخره!!
واقعا ازرش بالايي براي خريد نداره! كسي خودشو گول نزنه!
لطفا منصفانه قضاوت كنن دوستان عاشق ژاپن!
البته بگم خودمم طرفدار خودرو ژاپني ام ولي اين يكي ادمو واقعا نا اميد ميكنه....
1395/2/2
سقف پاناروما !!! شما دیگه انتظارات عجیبی داری کدوم خودرو تو این سگمنت با قابلیت آفرود دیدی که سقف پاناروما داشته باشه ,قبل اینکه رو هوا نظر بدی یه تحقیق بکن . هماهنگی گیربکس و موتور اینقدر خوبه که مصرفش بی نظیره بین رقیباش بعد انتظار دکمو اکو داری ? مصرف باید 3 باشه که راضی بشی . اون چیزی که آدمو نا امید می کنه این خودرو بی نظیر و خوب نیست شمایی هستی که با حداقل اطلاعات میای و نظر می دی و تخریب می کنی .
1395/2/2
سانتافه 8 تا 10 اسب قوی تره اما 350 کیلو سنگین تره به همین دلیل در مقوله شتاب در برابر اوتلندر هیچ حرفی برای گفتن نداره
1395/2/3
اولا كه اين خودرو قطعا خودرويي افرودي نيست فقط و فقط خودرويي است با أپشن4WD حتما به حداكثر قدرت موتور اين خودرو توجه نكرديد كه چنين حرفي مي فرمايي!!!
ثانيا اين خودرو در رده suv قرار ميگيره و اين گروه ماشين ها شاسي بلندهايي شهري هستند نه افرودي!!!
ثالثا منظور از حالت اكو اين است كه خودرويي با ٢١٠ ميليون قيمت گيرباكسي براي رانندگي در چند حالت متفاوت رو هم نداره كه جالبه!!
رابعا وقتي جنابعالي اطلاعي از اين كه اصلا گيرباكس cvt چي هست نداري من ديگه نميتونم حرفي داشته باشم!!!
چون وقتي خودرويي گيرباكس cvt داره خاصيت افرودي براش ديگه معنا نداره!!!! اينو اونايي كه ماشين اتومات سوار شدن ميفهمن
1395/2/3
پسر جون تو یا نمیدونی آفرود چیه ویا نمیدونی cvt چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
میزان مصرف بنزین اعلامی این ماشین هم که طبق اعلام خود میتسوبیشی کلاه برداری بوده!!!!!!
شتاب صفر تاصدش هم در عمل حدودا 11 زده شده درتهران توسط مجله ماشین
شروین جان وقتی اطلاعات نداری لازم نیست از گنجینه دانشت استفاده کنی
سانتافه 2016 gdi قدرتش 188 اسب بخار و 245 نیوتن متر گشتاور داره که در مقایسه با 166 اوتلندر میشه 22 اسب اختلاف!! 8 تا 10 اسبو از کجات درآورودی؟؟؟ تست شتاب سورنتو و سانتافه gdi هم با توجه به وزن بالاتر چیزی بین 10.5 تا 11 زده شده(سورنتو سریع تر هست). به لحاظ فضای بار و ردیف سوم هم سورنتو خیلی بهتر از اوتلندر عمل کرده و فضای بیشتری داره!
1395/2/4
فرزند عزیز وقتی در مورد سانتافه صحبت میشه منظور 99% سانتافه های mpi هستن نه gdi که تعدادشون انگشت شماره ،در ضمن حتی اگه gdi هم باشه 350 کیلو تفاوت وزن دارن ! من کاری ندارم شما درگ بذار بعد بیا اینجا حرف بزن
1395/2/4
در ضمن شما گفتی:
"ثانيا اين خودرو در رده suv قرار ميگيره و اين گروه ماشين ها شاسي بلندهايي شهري هستند نه افرودي"

برای یادگیریت معنی suv رو از سایت ویکیپدیا مینویسم:
شاسی بلند یا اس‌یووی (به انگلیسی sport utility vehicle یا به طور مخفف SUV) به گونه ای از خودروها می‌گویند که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این خودروها معمولا دو دیفرانسیل هستند و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.
این نشون میده هیچی از ماشین نمیدونی ،اطلاعاتت در حد اونایی هستش که تو نمایشگاه کار میکنن :))
1395/2/4
متاسفانه مشخصا شما هیچگونه آشنایی با گیربکس سی وی تی نداری ,من اوتلندر ندارم ولی ماشین خودم سی وی تی هست .فقط توضیح بدم که در گیربکس سی وی تی دور به صورت مستقیم با تسمه انتقال پیدا می کنه و اگه دنده در حالت D باشه اکونومی تر از این حالت وجود نداره که بخواد دکمه اکو داشته باشه ! بعدشم شما اگه دنبال شاسی بلند شهری با پاناروما هستی میتسوبیشی ای اس ایکس می تونی یه نگاه بندازی.در ضمن اگه در مورد افرود با گیربکس سی وی تی شک داری یه نگاه به نیسان مورانو و ائودی q7هم بنداز ...
1395/2/4
اقای سومیتومو
وقتی داری در مورداوتلندر مدل 2016 صحبت می کنی باید راجع به سورنتو و سانتافه 2016 صحبت کنی نه مدل قدیمی mpi که 130 میلیونیش هم در بازار هست!!!!!!
350 کیلو اختلاف وزنو از کجا آوردی؟؟؟؟؟ جمع و منها هم بلد نیستی شما؟؟؟ اوتلندر 1574 وزن داره( در گزارش بالا اشتباه تاپی هست و نوشته 1475) و سانتافه هم 1710 کیلو که میشه 136 کیلو اختلاف!!!!!!!!!!!!!!! سورتو هم 1639 کیلو هست که میشه فقط 65 کیلو اختلاف!!!!
در ضمن وقتی شتاب 0 تا 100 از مدل gdi موجود هست دیگه نیاز به تست مجدد نیست. ولی درگو نمیدونم!
او nader هم اگر از اول می گفت منظورش ازتوانایی آفرود توانایی نیسان مورنو هست اصلا هم کلام نمیشدم با ایشون چون نشون داد هیچی حالیش نیست. افرود و مورانو.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخ
1395/2/5
دادن اطلاعات به امثال تو واقعا کار اشتباهیه, بهتر بود با همون اطلاعاتت سوژه خنده می شدی تا اینکه الان با چیز هایی که یاد گرفتی 4 جای دیگه بیای با یه اسم جدید نظر بدی ,مسعود وحید... کسی که از ماشین سر در بیاره کامنت هارو بخونه متوجه می شه کی داره چی می گه . واقعا مجبور نیستی همه جا نظر بدی مطلب در مورد پراید دیدی با توجه به تجربت نظر بده ولی اینجور جاها ساکت بودن واست بهتره . این خودرو خفن با قابلیت آفرود مورد نظرت که سقف پاناروما داره اسم بیار همه یاد بگیریم ازت ...
1395/2/5
اطلاعات!!!!! خخخخخخخخخ!!!!! اوتلندر هیچ قابلیت افرودی نداره و باید تو این زمینه با پراید مقایسه بشه
قابلیت افرود یعنی هامر نه مورانو یا ایودی یا این اسباب بازیا که یکم ویدیو ببینی میفهمی که سانتافه از هامر سرتر تو افرود و پاناروما هم داره
اون موتور مسخره میتسو نمی تونه خود ماشین تو اوتوبان صاف ببره چه برسه با افرود !!!!!خخخخ
بی خودی از میتسوبیشی همایت نکنید یه لگن ساز بیشتر نیست.
1395/2/6
دور از ادب هست که با اسم کاربری دیگران کامنت بذاری!!!!!! ببینید کار این ژاپنی پرستا به کجا رسیده!!!! واسه این که ضعف اطلاعات خودشونو پنهان کنن اومده با اسم کاربری بنده میگه سانتافه از هامر در آفرود بهتره!!! متاسفانه سایت شده پر از بچه دبیرستانی!! آخه این بچه بازی ها چیه!!!
1395/2/6
خود درگیری داری چرا ؟ یه چیزی می گی بعد می فهمی چی گفتی میای میگی نگفتی ! اره پسره خوب همه دبیرستانین تو با سوادی که نمی دونی باید بنویسی "حمایت" نه همایت اقای با سواد و تحصیل کرده .بیشتر از این وقتمو تلف نمی کنم .شما بجای نظر دادن در مورد خودرو برو ادبیات تدریس کن .
1395/2/10
آقا مسعود عزیز افرادی مثل شما چوب کم مطالعه کردن و نا آگاهی خودتونو میخورید
عزیز من نقطه قوت اوتلندر گیربکس CVT با قابلیت ECO، LOOK, AUTO هست اگه تو عکس ها نگاه کنید یه دکمه کنار ترمز دستی هست که این قابلیت رو به اوتلندر میده+ حالت L گیربکس که حالت فوق سنگینه
بعد مثلا پاترول یا رونیز فکر میکنی چه قدرتی دارن 400 اسب ؟؟؟؟ نه عزیز
سعی کن اول مطالعه کن بعد بیا نظر بده، شاید یه بدبختی بخواد رو حرف شما یک انتخاب داشته باشه مردمو منحرف نکنید و خودتو نو ریشخند مردم نکنید
1398/3/26
شما با بررسی شتاب میان ایکس تریل اوتلندر سانتافه و سورنتو پی به شتاب بیشتر این خودرو خواهی برد. در ضمن قدرت درج شده برای ماشین ها به خصوص کره ای ها همیشه درست نیست. همان طور که می دانید کره ای بارها یعنی حداقل ۵ بار به دلیل اعداد غلط در شتاب و مصرف سوخت جریمه شدن ولی متاسفانه چون آدم هایی مثل شما که اطلاعات کمی دارید و از آنها ماشین می خرید کره ای پول جریمه شأن هم در می آورند.
1395/2/1
من از نزدیک دیدمش، توی عکس معلوم نیست، شما کنارش جوجه هستین! بزرگ و با عظمت و زیبا و100 درصد با کیفیت میتسوبیشی، این ماشین یک full suv کامل هست ، برای یک عمر آسایش
1395/2/2
منظور ایشون البته لکسوس LX هست نه این ماشین. خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مرد حسابی دیگه طول و عرض و ارتفاع این ماشین مشخصه!!! دور و نزدیک نداره. نکنه خودت اینقدر کوچولو هستی که اینو به قول خودت Full suv میبینی!!
تعصب این ژاپنی پرستا مقیاس های اندازه گیریشونم بهم ریخته!!!!!!!!
1395/2/1
شتاب 0-100 این ماشین وقتی traction control off هست( 9.2 ) ثانیه ست
(تو شمال چند بار تست کردیم با بنزین سوپر و دو سرنشن شد 9.2)
این ماشین از همه نظر یه سر و گردن از کره ای های بازار حتی از تویوتا راو4 بالا تره
به نظرم انتقاد های بی جایی از این ماشین انجام دادید تو رنج خودش بهترین گزینه ست
1395/2/2
همنطور که خودرو بانک گفت شتاب اعلامی کارخونش 10.2 هست.
مجله ماشین شتاب 0تا100 این ماشینو در عمل 11 ثانیه زده!!!!!!!!!!!!
چرا تبلیغ الکی میکنی!!؟
1395/2/2
لطفاً طرفدارى نكنيد ، من خودم ژاپنى پسندم ولى ديگه از ميتسوبيشى خيلى طرفدارى كردى خودتم ميدونى كه روفور از اوتلندر بهتره ،
1395/2/1
من اول متن رو کامل خوندم و قبلش به عکس ها نگاه نکردم با تعریفی که شما کردید انتظار داشتم یه ماشین خیلی زشت و بد ترکیب ببینم اما فکر کنم یکم بی انصافی کردین این ماشین همه چیزش زیبا و خوشگله تنها چیزی که به نظر خاص میومد دریچه های تهویه بود و از رقیبای هم قیمت و هم سگمنت خودش هم انصافا خوشگل تره و به نظر می رسه صد البته باکیفیت تر
1395/2/2
مقالعه منصفانه ای نبود.طوری از میتسوبیشی صحبت کردید که اگر از قابلیت های بالای محصولات میتسو آگاهی نداشتم ، نقد شما باورم می شد. گاهی شما از ماشین های چینی چنان تعریف می کنید که آدم فکر میکنه از ماشینی در حد و اندازه بنز و بی ام و صحبت می کنید!!! اینک از میتسوبیشی طوری گفتید که انگار با یک ماشینی در حد و اندازۀ پایین تر از ماشین های چینی طرف هستیم؟؟!! چرا از موتور با کیفیت و با دوام بالا و هزینه نگهداری پایین و کیفیت بالای قطعات و وزن سبک در مقایسه رقبا و قابلیت آفرود بالا در مقایسه با رقبا و . . . میتسوبیشی هیچی نگفتید؟؟؟!!! به هر حال ممنون.
1395/2/2
خیلی جالبه که توقع ار ماشینی به این عطمت خلاصه شده تو زیبایی داخلی و خارجی.مطمعنن کسی که فقط زیبایی واسش مهم باشه یه تیگو 5 میخره چون واقعا طراحیش خوبه اما وضعیت فنیشو 4 سال دیگه میفهمیم.این ماشین یه ژاپنیه اصیله.اگه شبیه فرقونم باشه میخرمش چون میدونم تو گرمای کویر یا سرمای قطب با خانوادم میتونم باهاش مسافرت کنم.من از این ماشین حس اعتماد رو میگیرم.چیزی که شخصا از کیا و هیوندا نمیبینم.
1395/2/2
به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، شرکت میتسوبیشی روز چهارشنبه پذیرفت در آزمایش موتور بیش از ششصد هزار خودرو دستکاری کرده و نتیجه آنها را تغییر داده است!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد از فولکس واگن نوبت به اینا رسیده ظاهرا
1395/2/2
من برگردون بررسي اين خودرو پارسال از يه مجله خوندم و جالب اينكه تو يه شبكه تلوزيوني بازم ديدم اره به نسبت سري قبل صد تا تغيير داشته داشبورد همينه ولي كنسول مياني كلا عوض شده اونايي كه ميرن اروپا و روسيه كاملا فرق دارن و بايد بگم واقعا كنسول ميانيش مخصوصا دسته دنده در حد بي ام و هستش و اينكه ماشين بدنش از قطعات كمتري ساخته شده منظورم اينه كمتر جوش خورده و خيلي خيلي نسبت به مدل قبلي كم سر و صدا تر شده خيلي ايراد اصلي موتور ضعيف هستش ولي موتور سه و نيم تو شتاب اوليه زياد فرقي با اين موتور نداره ولي از سرعت هشتاد به بالا واقعا به داد ادم مياد اين موتور افتضاحه ولي اكه كسي ماشين بي سر وصدا ميخاد هيچ كراس اوري رقابت با اينو نداره
1395/2/2
البته نویسنده مطلب از ابتدا و از سر تیتر بد گمانی خودش رو نشون داد . اما فکر میکنم اونقدر که نکات منفی بزرگ جلوه داده شد به نکات مثبت اشهره مهمی نشد و خیلی سر سری ازشون عبور شد . با این حال این ماشین شاید از نظر اپشن و چهره خیلی عالی نباشه که البته سلیقست اما در کیفیت سواری به مراتب نرم تر و قابل اطمینان تر از رقبای کره ای است ضمن اینکه امکانات رفاهی خوبی رو اراعه میده . امید وارم سلیقه خرید مردم کشور بیشتر کیفیت گرا بشه تمام نقدهای این خودرو در بازار امروز به rav4 هم گرفته میشه که جای تاسف داره .
1395/2/2
چنتا موضوع اول از همه خیلی خیلی مرسی خسته نباشی به همتون ممنون که هستین!!!
این ماشین از نظر وزن خیلی سبکتر نسبت به بقییه از نظر چابکی از کل رقیباش بالاتر هستش(البته هوندا crv که جای خودشو داره) مصرف سوختش کمترین میزان تو سگمنت خودش رو داره قابلیت افرودش زیاد نیست ولی بازم تو سگمنت خودش (البته تو ایران منظور) یه سر و گردن بالاتر هستش موتور 6 لیتریش خلاف انتظارات بقیه کندتر هستش مدل پایه یا همین 2.4 لیتری خیلی چابک تره و از همه مهمتر جزو top safty هستش که فقط سوبارو فارستر از نظر ایمنی در اون سطح هست مابقی پایین تر تو سگمنت خودش تو ایران بعد از فازستر و crv وندا بهترین
1395/2/2
عزیزانی که از خودرو بانک بخاطر فقد منفی این ماشین ایراد میگیرن اینو بدونن نویسند های خودرو بانک با خیلی از ماشینای وارداتی ایرانی رانندگی کردن و مقایسه میکنن . پس کارشون رو بلدند ... میتسوبیشی هم مرسدس بنز نیست که! اینقدر جبهه گرفتین ! میتسوبیشی مدتهاست ماشین هاش جلوی رقیبهاش کم اورده... تو همه کلاس هاو اوضاع شرکتشون هم خیلی جالب نیست... سایت های خارجی هم نقدشون همینه...پس کاره خودرو بانک خوبه ..
1395/2/2
باز هم یک نظر شخصی دیگه از جناب جعفری ، در نقدهایی که من از ایشون خوندم کلا 2 حالت وجود داره :

1)خودروی مورد نظر بی عیب و نقص هستش و در حدی ازش تعریف میشه که انگارساخت دست بشر نیست.
2)خودروی مورد نظر سراسر نقص و عیب بوده و در حد ( گاری ) ازش یاد میشه .

دسته دوم عموما خودروهای ژاپنی هستن.
مسلما این خودرو از همه همکلاس های خودش در بازار شتاب بهتری داره(مخصوصا نسبت به سانتافه به دلیل تفاوت وزن نزدیک به 350 کیلوگرم! ) ولی در متن جوری بیان شده که مخاطب حس کنه کاملا این قضیه برعکس هستش.
کره ای ها در زمینه کیفیت با این خودرو قابل قیاس نیستن.اما در متن سعی شده این موضوع کمرنگ نشون داده بشه.
تا جایی که من اطلاع دارم ظرفیت باک این خودرو 63 لیتر هستش ! که این هم به عنوان یه نقص ازش یاد شده !
سیستم صوتی این ماشین ( یعنی راکفورد ) رو با ماشینهایی مقایسه کردن که بیش از 2 برابر این ماشین قیمت دارن!

نقص های بسیاری در این نقد ( و سایر نقد های از این دست) وجود دارن که واقعا باعث میشن هروقت اسم جناب جعفری رو اول مقاله ای ببینم به عنوان نظر شخصی بخونمش نه یک نقد و بررسی.

امیدوارم یک درگ بین همه خودرو های در این کلاس و رنج قیمتی برگذار بشه تا یکبار برای همیشه به همه این اتهامات پاسخ بده.
1395/2/2
دوست من مگه نقدی که یک کارشناس می نویسه می تونه نظری جر نظر شخصی اش باشه؟ خوب معلومه این نظر شخصی ایشون هست. اگه غیر از این کسی ادعایی داشته باشه مشکل داره.
1395/2/4
شاهین عزیز نقد با نظر شخصی یکیه ؟ شما اصلا میدونی نقد چیه ؟ برای اطلاعات بیشتر عبارت "نقد ویکیپدیا " رو سرچ کن.موفق باشی
1395/2/2
دوستانی که میگن این ماشین آپشن نداره به این نکته ریز توجه نکردن که این ماشین از معدود suv هایی هست که شیفتر پشت فرمان داره تا اونجایی که من میدونم تا الان x3 و لکسوس nx این امکان دارند
1395/2/2
در مورد کیفیت محصولات میتسوبیشی یک مساله ای رو بگم : یکی از دوستام فقط بخاطر نام برند و ژاپنی بودنش و کیفیتش رفت ASX خرید باید بگم آنچنان هم کیفیت نداره، در حالی که کیلومتر ماشین 11000 تا هست ولی تو یه دست انداز کوچیک درب عقبش (درب پنجم) صدا میده که بسیار ناامید کننده هست. حالا دوستم مونده و یه ماشین با یه موتور و گیربکس ضعیف و بی هیجان و یه داشبورد کسل کننده و ماشینی که حداقل اتاقش آنچنان با کیفیت بنظر نمیرسه.
1395/2/2
شاهکار جدید میتسوبیشی که یک عده همش سنگشو به سینه میزنند و اونو بهتر از هیوندای و کیا میدونند میتسوبیشی
یک شرکت متقلب و دروغگو هست که ماشین های خودشو دستکاری میکنه و به دروغ دست مردم میده اینم لینکش شاید اون افرادی که خدای ادعا هستند یکم کمتر چرت بگن
http://www.saat24.com/news/148980/%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D9%84%D9%88-%D8%B1%D9%81%D8%AA
1395/2/2
تجهيزات و آپشنهاي اين خودرو در حد معمولي و استانداردم نيست چه برسه به كره اي ها . از نظر من اين ماشين بيشتر از ١٧٥ م بيشتر نميرزه. اونايي كه سنگ اين خودرو به سينشون ميزنن يا تعصب چشاشونو كور كرده يا عقل ندارن يا ماشين زير پاي باباشون از ايناست كه طرفداري ميكنن از قيمت نيوفته. ملت ما فقط فكر منافعشون هستند.
1395/2/2
شما بلد نیسی ماشین نقد کنی شما برو ماشین کره ای خودت رو نقد کن ماشین ژاپنی رو بزار اقای محسن ال طه تست کنه
1395/2/2
چرا الان این حرف رو می زنی؟ مقاله هم خیلی خوب و وزین بود. به نظر من البته آقا محسن هم متن های خوبی دارند ولی آقای جعفری هم تا به حال هر متنی نوشتن خیلی به مهابا و بدون ترس از هیچ چیزی حرفاشونو زدن.
1395/2/2
این اطلاعاتو از اینترنتم میتونیم بخونیم...شما یک کلمه در مورد سواری،شتاب واقعی صحبت نکردین...دوستان برین 1000 تا تست تصویری تو یوتیوب در مورد این ماشین ببینید...من بین این و راوفور شک دارم کدوم بهتره....صد در صد تویوتا خفن ترینه ولی در مورد این دو مدل میستو این محصول رو برای رقابت داده بیرون...تو تستای افرود یوتیوب توسط یک نفر میتسو بهتر از تویوتا و سوبارو فورستر بود....واقعا افرودش بهتر بود....فقط واسم مهمه این نرم تره یا راوفور
1395/2/3
من نسل قبل شو سوار شدم از سانتافه سفت تر ولی از راو4 نرمتر بود
1395/2/8
دوست عزیز
من هم راو4 سوار شدم هم اوتلندر و به نظرم اوتلندر خیلی نرم تره. دفعه اول که ردیف عقب راو فور نشستم خشکی ماشین واقعا واسم عجیب بود اصلا انتظار نداشتم اینقدر خشک باشه ولی خوب در عوض راو فور فرمان پذیری بهتری داره.
1395/2/2
با سلام و تشکر از دست اندرکاران خودرو بانک
در کیفیت قلب تپنده و گیربکس میتوسوبیشی شکی نیست اتومبیل قابل اطمینانی هست اما وقتی برای خرید یک خودرو شاسی بلند در حال بررسی گزینه ها بودیم به دیدار این ماشین هم رفتیم بعد از باز کردن درب او لین چیزی که تو ذوق خورد سبک بودن درب ماشین بود و بعد کیفیت پایین قطعات داشبورد و کلید ها بخصوص کلید های گرمکن صندلی و از همه بدتر محل قرار گیری و طراحی دسته دنده صندلی های کوچک و کیفیت متوسط به پایین چرم صندلی ها فقط طراحی و کیفیت غربیلک فرمان قابل توجه بود بعد از روشن کردن ماشین و نفوذ نسبتا بالای صدای موتور به داخل اتاق دیگه قید خرید این گزینه رو زدیم به نظر بحران اقتصادی کار خودش رو با خودرو سازان خوبی مثل میتسوبیشی هم به نحو احسنت انجام داده .
1395/2/2
سبک بودن در خودرو چطوری می تونه تو ذوق کسی بزنه ؟؟؟ اگر در سنگین می خوای برو سمند بخر
1395/2/3
من هم براي خريد اين ماشين اقدام كردم ولي تمام ايراداتي كه شما نوشتي بهش وارده. واقعا كيفيت مواد مصرفي در حد پايينيه.كه من خودم تعجب كردم كه كليدها و چرم صندليها چه جور ميتونه اينقدر بي كيفيت باشه
1395/2/3
حضور متین عزیز عرض کنم سبک بودن درب فقط وزنش نیست بحث حسی که به هنگام بسته شدن میده و عایق بندی و ایمنی و متریال هست.
1395/2/2
دوستان این نکته های منفی که خودرو بانک درباره این ماشین گفت بهش وارده. تو این کلاس تویوتا و هوندا و هیوندایی و کیا از این مدل بیشتر فروختن و بهتر بودن... میتسوبیشی خیلی افت کرده در حدی که پول و قدرت رقابت تو خودش نمیبینه نسل جدید لنسر و گالانت و اکلیپس رو بده بیرون... کلا ماشین های سدان دیگه نمیخئاد تولید کنه! گفته فقط س یو وی ! با این ماشین هم نمیتونه با شرکتای خوب ژاپنی و کره ای رقابت کنه... یا باید تغییر اصاصی کنه یا فروششش از این که هست هم کمتر میشه...
1395/2/2
suv فقط تویوتا
1395/2/2
الان دقیقا چرا میگین این زشته و کسی جذبش نمیشه؟؟؟؟اخه مگ این چشه ماشین ب این خوشگلی خیلیم خوبه منک جذبش شدم و مطمئنم هرکیم ببینش جذبش میشه چرا اینقد ازش بد میگید؟ ب نظر من از خیلیای دگ هم خوشگله
1395/2/2
من نمی فهمم چطوری میاین میگین این ماشین کم اصطحلاک و با دوام و ... هست؟ این ماشین تازه ۲۰۱۳ اومده بیرون تو ایران حتی ۱ ساله که هست. پس چطور انقدر با اطمینان از خراب نشدن و ... این ماشین حرف می زنن؟
من خودم حاضرم سانتافه جور کنم بیاین باهاش بندازین با این لگن ببینیم کی چی میگه
من همین ۲۰۱۶ رو با اسپورتیچ لوله کردم!
1395/2/2
داداش قصد کل کل ندارم...ولی دامادمون اسپورتیج داره(خودمون مگان تیپ 1) ...اسپورتیج شتابش خود پژو 405 ه.و از مگان کندتر(یکی دو ثانیه)....بسیار خشک و کم زور...(بدون تعصب مواد داشبوردشم دیدی)...جوری بود که فروختش....حالا چجوری اینو لوله کردی من نمیدونم..چون من با ماشینای اسم برده رو زیاد تست کردم
1395/2/4
دوست عزیز در اکثر موارد کسانی که ظاهر بین هستن و عشق ماشین چیزی جز فکرای شم ندارن !!!
اسپورتیج حتی پراید و هم نمیتونه لوله کنه و با زور جاش میذاره بعد میخواد اینو لوله کنه /؟!
کلا طرز صحبت کردن طرفدراای خودروهای بزک کرده کره ای خیلی خنده دار هستش
1395/2/4
مگه وقتي اپل گوشي ميده صبر ميكني ببيني دوام داره يانه ?????
برند حرف اول رو درباره كيفيت و دوام ماشين ميزنه
1395/2/5
شما که به جای اینکه غرض ورزی کنی بیا بگو من اسپورتیج خریدم الان حسودیم میشه با این پول ماشین زاپنی درجه 1 میدن !!!
هیچ آدم با شعور و اهل ماشینی براش تو SUV های سایز کوچیک شتاب و "لوله" کردن مطرح نیست !
من فکر میکنم شما با همون اسپورتیج بری دور دور کنی بهتره . . . اینجا یه سایت تخصصی هستش
1395/2/2
میتسوبیشی رو باید با ام وی ام مقایسه کرد
1395/2/2
خیلی سلیق ای صحبت شده در مورد این خودرو از سوی نگارنده ! و به نظرم نگارنده طراحی خوش خط و خال کره ای ها مجذوبش کرده ! ولی چیزی که هست بحث استایل طراحی هم هست خیلی ها هستن که این طراحیو کاربردی میدونن و به بوی بد پلاستیک ترجیح میدن ! شما به کیفیت متریال و کیفیت رنگ بدنه حتی نگاه بنداز . کیفیت جنس واقعا بالاست
1395/2/3
جناب Optimus Prime
تعصب تمام منطق شما را ازتون گرفته
در تمام رده بندی ها از جمله J.D.Power، CarMD رتبه هیوندایی و بخصوص کیا از میتسوبیشی بسیار بهتره بوده.
اگر به رتبه کیا و هیوندایی در کانسومر ریپورتز هم یه نگاهی کنی می فهمی میتسوبیشی از همه لحاظ از جمله کیفیت و قابلیت اطمینان قافیه را به هیوندا و کیا باخته!! آخه بین رتبه 9 تا 28 خیلی فاصله هست!
یه نگاهی به آمار فروش اوتلندر در امریکا بنداز و با سانتافه و سورنتو مقایسه کن تا بفهمی بوی بد پلاستیک احتمالا در بینی خودتون هست!!!! و از ذهنیتتون منشا میگره! چون آمریکایی ها و چینی و .... همه سانتافه و سورنتو رو به این ترجیح دادن!!! خودت قضاوت کن سورنتو 56421 فروخته در امریکا و اوتلندر فقط 7456
1395/2/2
کار این ژاپنی پرستا به جایی رسیده که انتقادات کارشناسو رو هم قبول ندارن!!!!!! اخه تعصب الکی تا کجا!
به نظر من که خیلی هم هواشو داشته. تو مجله ماشین که خیلی بیشتر انتقاد شده!!!!!
اگر کسی قصد خرید اوتلندر داره وبه این گزارش شک داره. بره مجله ماشین شماره بهمن94 بخونه که کاملا اوتلندرو به باد انتقاد گرفته.
1395/2/10
جناب Mitsubishi scanda چرا دروغ و تهمت میزنی بابا داری دروغی مینویسی که شاید هزاران نفر بخونن از خدا بترس باید جواب این همه آدمو بدی، با خودت فکر نکردی یه نفر پیدا میشه که بره مجله ماشین پارسال رو تهیه کنه و بفهمه چه دروغ هایی میگی؟؟؟؟ خوب آبروت جلو همه رفت
من هم رفتم مجله ماشین رو هم برا بهمن 94 و هم برا فروردین 94خوندم .
فروردین 94 که اوتلندر 2015 رو مفصل تست کرده بود ، فقط تعریف کرده بود و اتفاقا سانتافه رو تو بند بند متنش کوبیده بود ، مثلا میگفت شتابش از سانتافه بهتره، یا نرمیش از سانتافه و رافور بیشتره و اصلا نمیکوبه ، مصرفش از سانتافه کمتره، ارگونومیش از سانتافه بهتره، قدرت ترمزش از سانتافه بهتره و...

بعد رفتم مجله ماشین برا بهمن 94 به شماره ی 397 که همین 2016 رو تست کرده بود خوندم
عین متن مجله ماشین بهمن 94 شماره ی 397 صفحه 98 ستون سوم خط 15 ::::: میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی کرایس اوور متوسط است که در بین رقبای هم کلاس خود، مانند هوندا CRV ،تویوتا rav4 مزدا CX5 ، کیا سورنتو ،هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، سربلند بیرون خواهد آمد. امکانات ایمنی رفاهیی مناسب ،فضای بار جادار،موتور نسبتا قدرتمند،،هندلینگ مناسب، فرمان پذیری خوب، و گیربکس نرم و مطلوب از مزایای این خودرو هستند . حتی مالکان قبلی آن اعتقاد دارندکه اوتلندر خودرویی است که در سفرهای طولانی و رانندگی ممتدنرم تر از خودرو های رقیبش عمل میکند و از حیث کیفی در بلند مدت ، افت بدنه و کابین آن نسبت به رقبای کره ایی اش وضعیت بهتری دارد .
اگر کسی خلاف اینو تو تست مجله ماشین خونده بیاد عین متنو بنویسه تا با توجه به در دسترس بودن مجله از خود متن جوابشو بدم
فکنم دوستان سانتافه سوار یا سورننتو سوار به کامنت های اینجا حمله کردن و دارن تخریب میکنن که البته با توجه به اینکه از سال2006 داره تو ایران هیوندای وارد میشه و تازه یک ساله اوتلندر به ایران اومده پس عقلا طبیعیه که هم تعداد اوتلندر تو خیابونا کمتر باشه و هم شناخت مردم و همچنین طرفدار های هیوندای 10 برابر اوتلندر تازه وارد باشه و از اینکه یه ژاپنی با امکانات خوب و فنی خاص مثل گیربکس 6 دنده ی CVT سه حالته ECO, auto , LOOK + حالت قفل دیفرانسیل +شیفتر پشت فرمون و مصرف سوخت کم، سیستم خنک کاری روغنی برا زمانی که فشار رو موتور بالاست یا سیستم خنکاری آبی به هر دلیلی از کار افتاده باشه میدونی یعنی چی یعنی این ماشین به خواتر حرارت بالا موتورش نمیسوزه و اگه با آب نشود با سیستم روغنی ماشینو خنک میکنه یا سیستم تایم زنجیری وهزاران امکانات فنی خاص
1395/2/2
اقای ال طه لطفا نزارید تو سایتتون ابروی ماشین با ابروی مثل میتسوبیشی برود اقای جعفری این ماشین رو ذلیل کرد
1395/2/3
مسلما وقتی یک مطلب توی سایتی مثل خودروبانک بالا میاد خیلی مراحل رو طی میکنه و حتما خود آقای آل طه هم می خونن این رو و بالا میرا چون این متن با اینکه یک نفر می نویسه اما به نمایندگی از سایت و تیم تحریریه اونه
1395/2/3
من سوار این ماشین شدم ی سواری متفاوتی با سانتافه داره حالا کره ی و ژاپنی کاری ندارم تو دهه 70 ما ژاپنی ها با اعتبار بودن حالا ک دهه90 کره ها و دهه های بعد چینی ها شک نکنید فقط این وسط وای ب حال ما ...
1395/2/3
خودت فهمیدی چی گفتی ؟
1395/2/3
دوستان سلام میخوام ماشین بخ م بین 2 گزینه موندم لطفا راهنمایی کنید
پیکان مدل 58 یا میتسوبیشی لنسر میگن کیفیت پیکان بالاتر از محصولات بنجول و دروغین میتسوبیشی هست میترسم سرم کلاه بزارند و ماشین 100 اسب بخاری رو بجای 150 اسبی قالب کنند
1395/7/20
اول اینکه ربطی به اسب بخار نداشت دومن به نظرم تا با یه دکتر مشکلتو در میون نذاشتی نه پیکان بگیر میتسوبیشی هم میسپرم بهت نفروشن چون واسه دیگران خطر ناکه
1395/2/3
درود و سلام خدمت همه خودرو دوستان واقعی .
جناب آقای نگارنده تخریب نکن برادر من >_<
ولی واقعا از یه جهت خوشحالم چون معدود افراد کمی هستن که معنای واقعی اصالت رو درک میکنن , حیفه که همه سوار این خودرو بشن D:
پرچم بالااااااس ^_____^
1395/2/3
به هیچ عنوان نویسنده تخریب انجام نداده. هر انتقادی کرده دلیل فنی هم آوروده!!!!! کشتید خودتونو با این کلمه اصالت!!!!!! تازگی هرکی می خواهد ادای ماشین بازها را در بیاره(در صورتی که هیچی از ماشین نمیدونه) زیاد از این کلمه استفاده می کنه!خخخخخ
مثل کسایی که می خوان بگن خیلی فوتبالی هستن و سر در میارن وقتی می خوان همچین تپل بیان میگن فقط لیورپول!!!!(تیمی که جز اصالت چیزی براش نمونده!) شما ببخش که کره ای ها حدودا 25 سالی دیرتر از ژاپنی ها شروع کردن!!!!! زمانی طرفدارای بی منطق بنز هم وقتی می خواستن لکسوسو بکوبن زیاد اصالت اصالت می کردن!!!!
خوشبختانه در دنیای واقعی و نه مجازی دیگه کسی برای این پرت و پلا ها ارزشی قائل نمی شه!!! هرچند هنوزهم به قول خودت افرادی معدودی پیدا میشه که دلال ها و نمایندگی ها به بهانه های واهی مثل اصالت!!!! خودروهای ژاپنی هم قیمت با برندهایی مثل ام جی، کیا، هیوندایی و....را بسیار گرونتر بهشون قالب کنن! آره واقعا حیفه همه سوار این ماشین بشن و سرشون کلاه بره!!!!!!!!!!!!!
1395/2/4
دوستان ایناهاش , منظورم از همه ایشون و اَمسال ایشونه !
خوشــــــم میاد زود به خودت گرفتی D:
1395/2/4
وحید جان داداش همین که تو الان لکسوس از بنز بهتر میدونی کافیه شما کرهای و از میتسو هم بهتر بدون به کسی بر نمی خوره….
1395/2/3
لطفا مینی کوپر s رو بررسی کنید حدودا بیست بار گفتم بررسی کنید اما بررسی نکردید . من واقعا قصد خرید این ماشین و دارم. خواهشا لطفا بررسی کنیددددد
1395/2/3
برسی ویدیوییش رو هم بذارید
1395/2/3
چرا مثل هميشه فيلم از شتاب نذاشتين؟
1395/2/3
برام خیلی جالبه بدونم انگیزه کسی که اوتلندر میخره واقعا چیه!!!!!
شما میتونی 130 تا 145هزینه کنی ویه سانتافه تمیز 2014 بخری و بیش از 70 میلیون صرفه جویی کنی سانتافه بهتر نباشه از این بدتر هم نیست! اگر هم علاوه بر 7 نفره بودن اصرار به صفر بودن دارید سورنتو از هرلحاظ بهتر از این هست. اگر هم 7نفره بودن ضروری نباشه راو4 از این خیلی سرتره! اگر هم دنبال ماشین با توانایی حرکتی بالا و توانایی نسبی خوب در آفرود هستید سوبارو فارستر توربو245 اسبی در راهه!!!!!! اصلا این ماشین جایی در بازار نخواهد داشت.
1395/2/5
عزیزم، اشتباه شما این هست که هیوندا رو با میتسوبیشی مقایسه میکنی
من سوناتا (2013) داشتم، الانم کرولا دارم، یه مدت خیلی کم هم لنسر رو تجربه کردم، واقعا فرقشون زمین تا اسمون هست
سوناتا که داشتم توی کابینش صدا زیاد بود، گاز میدادی، صدای ماشین میگفت داری 120 تا میری، ولی خب در واقع 60-70 تا میرفتی
جعبه دندش "عالی" نبود.. ، دید کافی نبود و خودرو رو کامل نمیشد جمعو جور کرد، چون واقعا ابعاد الکی بزرگی داشت سانتافه هم از این قائده مستثنا نیست
اینا دقیقا در تویوتا و میتسوبیشی برعکسه، مخصوصا لکسوس که وجدانا حتی اگه200 تا هم بری انگار نه انگار
ایمنی هم که خودت میدونی مقایسه ژاپنی ها و کره ای ها در این زمینه بکل اشتباهه..
موفق باشید
1395/2/6
حتما کانسومرریپورتز و جی. دی. پاور و CarMD و..... بقیه آمریکایی ها و اروپایی هم اشتباه می کنن که هیوندایی و کیا را با میتسوبیشی مقایسه می کنن و نتیجه هم می گیرن که هیوندایی و کیا بهترن!!!!!!!!!!!!!!!! چرا مثل پیرمردهای 80 ساله بیسواد صحبت می کنید!!!!؟ سوناتا وقتی 70تا میری مثله 120تاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه چزی بگو بگنجه عزیزه من؟؟ نکنه سمند داشتی اینجوری بود؟؟؟؟
مقایسه ایمنی ژاپنی و کره ای اشتباهه؟؟؟ مرد حسابی اگر 2زار انگلیسی بلدی یه سری به یورو ان کپ و NHTSA بزن میفهمی داری رو هوا حرف میزنی کره ای ها ایمنیشون بیشتر نباشه کمتر هم نیست!!
همین کرولایی که به اسم فول آبشن به امثال شما قالب می کنن فقط 2 اربگ داره و خبری از ESP هم نیست!!!!!! در صورتی که اون مدلی که در یورو ان کپ و NHTSA تونسته 5 ستاره بگیره حداقل 6 اربگ داره esp هم داره!!!!! اما مثلا الانترا شرکتی 2016 دقیقا همون مدل 6 اربگه esp دار هست که در NHTSA تونسته 5 ستاره ایمنی بگیره!!!!!!! خدایا بیسوادی تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/2/6
عزیز
یک، لطفا کمی طرز حرف زدنت رو درست کن، جالب نیست شما درباره سواد کسی که نمیشناسیش تز بدی
دو، من تجربم رو از سواری سوناتا کفتم ، دقیقا هم عین واقعیت بود، شما قبول نداری بماند...
این تجربه هم کوتاه مدت نبود، شاید حدود 6 ماه ماشین زیر پام بود...
خودتم میگی،"بیشتر نباشه کمتر نیست"
یعنی حودت قبول داری نمیتونه بیشتر باشه، تویوتا برای امنیت زبانزد مردم هست، بعد شما ایمنی تویوتا رو با هیوندا یا کیا مقایسه میکنی؟
تست ایمنی همین سوناتا رو دیدی؟
یعنی چون النترا 5 ستاره گرفته ایمنیش از تویوتا بیشتره؟ بعد من بیسوادم؟
میدونی تویوتا علاوه بر همین 5 ستاره، چقدر سیستم امنیتی و استاندارد داره که هیوندا نداره؟
یا میشه زمانی هیوندا بیاد سیستم امنیتی پیشرفته ای که ابداع کرده مجانی برای بالا رفتن ایمنی تمام خودرو ها در اخطیار بقیه بزاره؟
همین تویوتا کرولایی که به قول شما "به من قالب میکنن"
توی کابینش نصف سوناتا یا همون سانتافه ای که دربارش حرف میزنی صدای موتورنمیاد، گیربکسش بسیار نرم تر دنده عوض میکنه (نمیگم گیربکس سوناتا بده...) کنترلت روی ماشین بیشتره، ووو
فرق تویوتا و هیوندا رو وقتی متوجه میشی که توسان رو با raw4 مقایسه کنی
من خودم توسان داشتم، وحشتناک سواری خشکی میده،عملا کمرت از جا در میاد باهاش مسافرت بری،کمک فنرا جالب نبودن و ماشین سر کوچک ترین دستانداز میکوبید...
raw4 هم سوار شدم، خداشاهده کاملا کاملا برعکسه
من اصلا نمیگم هیوندا خودرو های بدی میسازه، برعکس محصولات فوقالعاده ای مثل جنسیس و جنسیس کوپه هم داره
ولی مقایسش با تویوتا یا میتسوبیسی، یا نیسان یا المانی ها اشتباهه
چون هرچی باشه برند هایی که گفتم تجربه خیلی بیشتری در این صنعت دارن...
و البته اعتبار خیلی بیشتری دارن و این یعنی ازمون و خطا های خیلی بیشتری انجام دادن تا به اینجا رسیدن...
1395/2/7
آقا اگر باعث ناراحتی شما شدم معذرت میخوام. ولی برادرمن، بنده دارم میگم کرولا 2 اربگه که فاقد esp هم هست ایمنی بالایی نداره!!! فقط مدل 6 اربگه با esp و.... تونسته 5 ستاره بگیره. این یعنی الانترا شرکتی(6 اربگه esp دار با 5 ستاره ایمنی) ایمنی بیشتری به نسبت کرولا 2 اربگه داره. حرف جنابعای اشتباس. اگر دلیل منطقی داری بگو. ولی در کامنت شما اصلا جواب صحبت های منو ندادین. یعنی چیزی ندارین که بگید.
موفق باشی
1395/2/7
در ضمن نتایج تست تصادف هیوندایی سوناتا:
5 ستاره ایمنی از یورو ان کپ
5 ستاره ایمنی از NHTSA
کسب نشان TSP+ از موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مشکلش چیه اونوقت؟؟؟؟؟؟ کلا تعریفت از ایمنی فکرکنم اشتباه هست
1395/2/7
بحث ناراحتی من نیست عزیزم،کلا شاید کسی که داری باهاش حرف میزنی (منظورم خودم نیست) ، سوادش خیلی بیشتر شما باشه، تحصیلاتش بیشتر باشه، از این نظر جزء یک قشر خاص از جامعه باشه...
خب مگه همه چی ایربگه؟؟
تو بحث ایمنی خودرو، مهم ترین چیز ساختار بدنه هست
مثلا شما زانتیا رو ببین، دوتا ایربگ داشت، ولی امنیتش خیلی از ماشنای هم دورش کمتره، چرا؟
چون ساختار بدنش ضعیفه، ستون های ماشین تو تصادف های شدید میشکنن و خم میشن، کابین مچاله میشه و...
نمیگم ماشینای هیوندا اینطوری هستن،بحث من اینه که همه چیز ایربگ نیست،
تست ایمنی چه سوناتایی رو شما دیدی؟
خب، شما داری کرولای نیمه ول که وارد کشور شده با النترای فول مقایسه میکنی،
دو حالت داره، یا بحث شما یه بحث کلی بین هیوندا و تویوتا ازلحاظ ایمنی هست،که من حرفت رو قبول ندارم، خودت یکم فکر کن معقولانست امنیت لکسوس با جنسیس یکی باشه؟ یا لندکروز یا حتی raw4 با سانتافه؟ (تازه سانتافه رو مثلا با RX 350 مقایسه نکردم!)
ولی اگر بحث شما بین النترا و کرولایی که وارد کشور ما شده هست، تا حدودی درست میگید و ایربگ های جانبی تاثیر زیادی روی یمنی دارن، ولی بازهم میگم،ایمنی خودرو ابدا به ایربگ ختم نمیشه، و به خیلی چیز های دیگه ربط داره
ولی خب بزار یه چیزی بهت بگم، گذاشتن ایربگ و ESP خیلی کار سختی نیست، و این نیست که کرولا ینا رو نداشته باشه (چیزی که تو کشور ما وارد شده نداره) ، مهم سواری خودرو هست، مهم اینه که در دور های بالای موتور هم صدای زیادی در کابین نیاد، مهم فنر بندی خودرو هست، و صد البته ماندگاری خودرو
و البته یه چیز دیگه، دوتا خودرو که پنج ستاره ایمنی دارن معنیش این نیست که ایمنی یکسانی دارن
در جواب یکی از ایراد های بنده گفتی :"نکنه سمند سوار شده بودی!"
این یعنی خودت هم قبول داری ایراد پیش پا افتاده ایه، یعنی موتور داره به خودش فشار زیادی میاره ولی سرعت اونطور که باید بالا نمیره (مرتبط به بحث شتاب و صدای موتور در کابین)، منظورم این نیست که شتاب سوناتا پایینه،ولی در دورموتوری که شما فکر مکنی سرعت باید مثلا 100 ت باشه ولی خیلی کمتره!
بازم میگم، تجربه شخصیم بود، و شرایط ماشین و جاده ها در کشور ما خیلی با اروپا یا امریکا متفاوته، برای همین توصیه میکنم بجای اتکا کردن به نقد و برسی هایی که گفتی (نمیگم اونا شتباه میگن) بیشتر نظرت رو روی تجره خودت یا اشناهات بذار...
همچنین، موفق باشی
1395/2/3
دوستان عزیز.
چرا اینقدر به همدیگر می پرید. خیلی طبیعی است که مردم از برند های متفاوت در رده های قیمتی یکسان خوششان بیاد. قرار نیست همه میتسو تویوتا نیسان سوار شوند. سلیقه ها متفاوتند.
من خودم با توجه به بودجه و سلیقه ای که داشتم لنسر تیپ 4 گرفتم و به نقاط ضعف و قوتش واقفم.
به نظرم نقد منصفانه ای بود. این گزارش از ارزش اوتلندرکم نمیکند و برای خرید با توجه به سلیقه افراد راهنمای خوبی است.
1395/2/3
base dg yezare say konim ba khundan chanta matlab az maraje etelaatemuno bebarim bala aghayi ke migi esalat hich , esalat age nabashe brand sazi nemishe.kamelan moshakhase ke koreyiha nesbat be daheye ghabl pishraft kardan hamun tor ke chiniam daran pishraft mikonan .brand shodan bein sadegi ke shoma az esalat migzari nist ke agar bud alan almania va italiaiha az japonia jolotar nabudan.
1395/2/4
تو بررسی طراحی داخلی و داشبورد، قشنگ معلومه که نگارنده خیلی محافظه کارانه صحبت کرده . "اینجا طراحی داخلی هم به همان عجیب و غریبی بیرون خودرو است. نمی گویم که زشت است اما عجیب و متفاوت است. "
خب زشت ، زشته دیگه برادر من !!! حالا میخواد مال سایپا باشه یا مال میتسوبیشی! آدم یاد داشبورد مینی بوس میافته.
ولی طراحی بیرونی بسیار سلیقه ای است و به نظر شخص بنده تهاجمی و زیباست.
1395/2/4
Hamin ke gofte nemigam zeshte az sad ta fosh bad taree etefaghan kheyli jaleb neveshte bud hal kardam eyval
1395/2/5
متاسفانه به قدری جو بی سوادی و ظاهر گرایی تو بازار خودروی ما زیاده که به این حال و روز افتادیم.
کاملا مشخصه دوستانی که میان اینجا و صحبت از ماشین های کره ای می کنن، نه تنها تست سواری (به طور تخصصی) از این ماشینا نگرفتن،
بلکه حتی یه بار هم دستشون به آچار بکس نخورده...
دوستان عزیز، ملاک برای خوبی یه ماشین "زمان" هستش. مهم اینه که بعد 200 هزار تا کارکرد این ماشین (و همینطور بقیه ژاپنیا) مثل روز اولشونن هستن، در صورتیکه ماشینای کره ای رسما تبدیل به یه لگن شدن !
برای مصداق حرفم هم میتونید برید آزرای 2007 رو با کمری 2007 مقایسه کنید و خودتون ببینید که هیوندای بالای 100 هزارتا کار مثل "ُسرطان" میمونه و هزینه های پی در پی موتوری و جلوبندیش شما رو به مرز جنون میرسونه !!! در صورتیکه کمری از لحاظ فنی هنوز! مثل روز اول بی صدا و کم اصطحلاکه.
1395/2/5
دوست عزيز قول ميدم خود شما اصلا هيچ كدوم اين خودروها سوار نشدي كه اينجوري نظر ميديد!
بنده در نمايشگاه پدرم شاغل هستم و انواع ماشين ها سوار شدم و باهاشون رانندگي كردم، در كيفيت ساخت عالي كمري گرند(٢٠٠٧) شكي نيست ولي كي به شما گفته آزرا٢٠٠٧ ماشين بديه!
همين الان مشتري ازرا نسل قبل از كمري گرند خيلي خيلي بيشتره و خيلي زودتر به فروش ميرسه!
ماشين هاي ژاپني حرف ندارن در كيفيت ولي من نميدونم كي گفته ماشين هاي كره اي بي كيفيت هستن!؟؟؟؟؟
ما حدودا ١٠ ساله تو اين كار هستيم همچين تفاوت هايي كه ميگين نديدم!
اين اختلاف كيفيتي كه ميگين فقط تو سايت ها هست و تو واقعيت اصلا چنين چيزي نيست!
كامنت ها كه ادم ميخونه فكر ميكنه ماشيناي كره اي تو ايرانخودرو ساخته ميشن ولي خودروهاي ژاپني تو المان ميسازن
حقيقت اينه كه كره ها رشد و پيشرفتشون از ژاپني ها بيشتره ولي هنوز به اونا نرسيدن ولي به زودي ميرسند
موفق باشيد....
1395/2/6
یعنی دیگه واقعا این نقد تون بی معنی و بی منطق بود
سانتافه از این بهتره!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن گیربکس این ماشین مورد بازبینی قرار گرفته و شتاب اولیش بهتر شده
حالا میبایست یه سانتافه هم بود تا درگ ریس بذارن مشخص بشه کی اقایه
من خودم طرفدار پر و پا قرص مجله ماشینم و داخل بررسیش اصلا چیز بدی به ماشین نگفته بود
اره میتسوبیشی رو با ام وی ام سانتافه رو با فرغووون
1395/2/6
سانتافه را من تست نکردم و ترجیح میدم به صحبت های کارشناسانه خودرو بانک که تجربه بالایی در تست خودروهای مختلف دارن اعتماد کنم تا چهارتا آدم که کاملا از رو تعصب حرف می زنن . متنفرم از کسایی که رو هوا و بدون این که ماشینو تست کنن میان کامنت میذارن ولی اوتلندر در مقابل سورنتو gdi جدید باور کن هیچ برتری نداره! چون هم سورنتو و هم اوتلندر را تست کردم.
1395/2/9
آقا fariborz
من هم رفتم مجله ماشین رو هم برا بهمن 94 و هم برا فروردین 94خوندم .
فروردین 94 که اوتلندر 2015 رو مفصل تست کرده بود ، فقط تعریف کرده بود و اتفاقا سانتافه رو تو بند بند متنش کوبیده بود ، مثلا میگفت شتابش از سانتافه بهتره، یا نرمیش از سانتافه و رافور بیشتره و اصلا نمیکوبه ، مصرفش از سانتافه کمتره، ارگونومیش از سانتافه بهتره، قدرت ترمزش از سانتافه بهتره و...

بعد رفتم مجله ماشین برا بهمن 94 به شماره ی 397 که همین 2016 رو تست کرده بود خوندم
عین متن مجله ماشین بهمن 94 شماره ی 397 صفحه 98 ستون سوم خط 15 ::::: میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی کرایس اوور متوسط است که در بین رقبای هم کلاس خود، مانند هوندا CRV ،تویوتا rav4 مزدا CX5 ، کیا سورنتو ،هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، سربلند بیرون خواهد آمد. امکانات ایمنی رفاهیی مناسب ،فضای بار جادار،موتور نسبتا قدرتمند،،هندلینگ مناسب، فرمان پذیری نسبتا خوب، و گیربکس نرم و مطلوب از مزایای این خودرو هستند . حتی مالکان قبلی آن اعتقاد دارندکه اوتلندر خودرویی است که در سفرهای طولانی و رانندگی ممتدنرم تر از خودرو های رقیبش عمل میکند و از حیث کیفی در بلند مدت ، افت بدنه و کابین آن نسبت به رقبای کره ایی اش وضعیت بهتری دارد .
اگر کسی خلاف اینو تو تست مجله ماشین خونده بیاد عین متنو بنویسه تا با توجه به در دسترس بودن مجله از خود متن جوابشو بدم
فکنم دوستان سانتافه سوار یا سورننتو سوار به کامنت های اینجا حمله کردن و دارن تخریب میکنن که البته با توجه به اینکه از سال2006 داره تو ایران هیوندای وارد میشه و تازه یک ساله اوتلندر به ایران اومده پس عقلا طبیعیه که هم تعداد اوتلندر تو خیابونا کمتر باشه و هم شناخت مردم و همچنین طرفدار های هیوندای 10 برابر اوتلندر تازه وارد باشه
1395/2/6
به نظر من یک سری جاهای نقد منصفانه و یک سری جاها منصفانه نبود. اولا که همه می دونیم ماشین های ژاپنی به جز لوکس هاشون، امکاناتشون کمتر از کره ای ها است و علت اون هم عموما اینه که اگه آپشن هاش رو زیاد کنن قیمت خودرو قابل رقابل با کره ای ها و حتی اروپاییها نیست. در ضمن اوتلندر و کلا ماشینهای میتسوبیشی از تویوتا های هم ردیفشون پر آپشن ترن. مثل هیوندا و کیا نیست ولی خیلی امکانات داره که خیلی هم کاربردیه! مثلا شیفتر پشت فرمون، ایر بگ زانو، سیستم صوتی با کیفیت عالی و صد البته موتور و تجهیزات کاملا ژاپنی! میتسوبیشی حتی باطریها، لاستیکها و رادیاتورشم ژاپنیه! بسیاری تجهیزات الکترونیکیش OMron ژاپنه! فرمونش برقیه( فرمان هیدرولیک 10 اسب توان موتورو میگیره). ضمنا خودروی نرمی است حتی نرم تر از راو 4. این ماشین به پای راو 4 نمی رسه اما قیمتش هم 15 درصد ارزون تره! در ضمن گیربکس CVT توشتاب تاثیر مثبت داره نه منفی! ضمنا هر وقت خواستین می توانید با شیفتر دنده هارو عوض کنین! داشبوردش خیلی قشنگ نیست ولی شبیه مینی بوسم نیست! عملکرد آپشن ها ش هم خیلی از کره ای ها بهتره!
این رو باید قبول کنیم خودروی ژاپنی یا 30 درصد از کره ای گرون تره و یا باید آپشن هاش کم شه تا به قیمت کره ای برسه!! الزاما هم به کیفیتش ربط نداره! طبیعت اینه که کالای ژاپنی از کره ای گرون تر باشه! حتی در کیفیت های برابر! البته من هنوز هم معتقدم ژاپنی با کیفیت تر است!
1395/2/6
كسى ميدونه
L در اهرم دنده دقيقا چه كارى انجام ميده؟
1395/2/7
اهرم L برا ی استفاده در سر پایینی و سر بالایی های با شیب زیاد استفاده میشه در واقع دنده سنگین هستش
اینطوری به گیربکس و ترمزها کمتر فشار میاد.
1395/2/6
اونایی که ماشین های کره ای رو با ژاپنی مقایسه میکنن واقعا از ماشین سر در نمیارن و فقط گول ظاهر و آپشن ماشین میخورن ما سورنتو 2010 داشتیم همزمان پرادو دودر2012 خریدیم شاید شتاب سورنتو خیلی زیاد تر بود ولی از لحاظ سواری قابل مقایسه نبود وما پرادو رو فروختیم همش افسوس خوردیم که چرا سورنتو رو نفروختیم و اصلا باهم قبل مقایسه نبودن حتی وراکروز هم گرفتیم بازم پرادو نشد و اوتلندر هم قابل مقایسه با سانتافه و سورنتو نیست و کره ای هاهم آشغالن و پس از یه مدت میفهمن چه اشتاباهی کردن خریدن
1395/2/7
حتما کارشناسان کانسومرریورتز و موتورترند و... هم هیچی از ماشین نمیدونن که ماشین های کره ای رو با ژاپنی مقایسه میکنن!!!! فقط شما سر در میاری!؟!!!
عزیزم خودت داری میگی سورنتو 2010!!! شما اگر نقدهای مربوط به مدل 2016 رو بخونی که توسط کارشناسان جهانی انجام شده! دیگه اینجوری نمیگی.
این یه قسمت خیلی کوتاه از نوشته کانسومرریورتز راجع به سورنتو جدید هست:
این یک SUV عالی است که از نظرها پنهان شده است! اغلب کراساوورهای میدسایز احساسی شبیه به انجام یک مأموریت دارند و همین و بس! اما سورنتو ظرافتی فراتر از کلاس خود را پیشنهاد میدهد. سورنتو کمی کوچکتر از رقبای میدسایز خود است اما همین مورد به سورنتو اجازه میدهد که در شهر راحتتر باشد درحالیکه هنوز ویژگیهای یکی خودروی بزرگتر را نشان میدهد. سیستم فنربندی سورنتو بدترین دستاندازها را جذب میکند و حس اعتمادبه نفس را در پیچ ها به خوبی به شما تزریق میکند! طراحی داخلی زیباست و معجون قابلیت اطمینان متوسط به بالا با نتایج خوب تست تصادف، سورنتو را به پادشاه جدید این رده تبدیل کرده است.
الکی که کیا و هیوندایی جز 10 برند برتر سال 2015 نشدن که برادر من!
1395/2/7
رااستی دوست من سانتافه 2015 فول شرکتی(با اتو پارک و سیستم راندگی بین خطوط) داره ولی سیستم صوتیش معمولیه و هیچ خبری از ساب و امپلی نیست!!!!!
1395/2/9
ببینید بچه ها این دعوا های همیشگی و بچگانه رو بین ژاپنی و کره ایی بزارید کنار هرکی که هر ماشینی داره مبارکش باشه و باید بخودش بگه این ماشین برا من بهترینه و من دوستش دارم حتی اگه کل شهر از قیافش خوشون نیاد. و هی تخریب همو نکنید . تو لحظه زندگی کنید و از آنچه داری لذت ببر ، و شاید نظر تو با کل دنیا فرق کنه و طبیعی هست چون خدا اثر انگشت همه ی ما رو متفاوت از هم ساخته و همه با هم فرق داریم. اما من انتقاداتی دلسوزانه در مورد تست ها ی اخیر خودرو بانک دارم که صادقانه بیان میکنم . اینم بگم نه ماشین شخصیم کره ایی هست نه ژاپنی اما خودرو های هر دو کشور رو به وفور ماه ها سوار شدم و هر کدوم مزایا و معایب خودشونو داشتن و سعی کردم از مزایا لذت ببرم و معایب اگه امنیتی نباشه خیلی خودمو اذیت نکنم. پس وسعت دیدتونو ببرید بالا و بحث های بچگانه رو تموم کنید.
اما خودرو بانک:
با توجه به تست های قبلیتون احساس کردم
یا یک شبه خیلی حرفه ایی و تغییر کردیید و خیلی تست سختگیرانه ایی و صد البته نیم جان گرفتید، و چشمتونو رو وضعیت فعلی کشور بستید و انگار نه انگار خودرو هایی که برای قشر متوسط کشور های پیشرفته هست، اینجا ماشین قشر بالای جامعه هست و مایه دارا سوار میشن . و ماشینایی مثل اوتلندر و یا رافور از دید عموم مردم عادی ایران ، خودروهای بسیار باکیفیت و رویایی هست وصادقانه بیان میکنن انگار سوار هواپیمایی. اما شما جوری این ماشینو تست کردید که انگار تاکسی های ما همه کرولا و خودرو های فقرا هیوندای ، کارمندا لکسوس و اینفینیتی و دست پول دار ها رویس رولز ، فراری و ... هست . بعد شما نوشتین اوتلندر اینجوری و اونجوری .
چرا بعضی تست ها حتی ماشین های چینی رو انقدر دست و دل باز مینویسید و بعضی تست ها رو انقدر سفت و سختگیرانه مینویسید
بیچاره اوتلندر که قرعه این مدل تست کردن به اسم این بدبخت خورد ،چون همین خودرو بانک تو تست سانتافه ، سانتافه ایی که متاسفانه با دیدی اشتباه ،تو کندی و تنبلی شهره ی شهر هست ، میگفت : آیا سانتافه اونجور که میگویند کنده؟؟؟ و بعد خودش پاسخ میداد به نسبت اتاق و موتورش خیلی کند نیست ونباید انتظار بیجایی از این ماشین داشت ، من هم کاملا با شما موافقم ،اما اینجا در مورد اوتلندر بدبخت نوشته : آیا از رانندگی پر از هیجان بیزار هستید؟ آیا به دنبال خودرویی هستید که با آن در خط وسط یا راست یک بزرگراه حرکت کنید؟ آیا علاقه ای به شتاب گرفتن سریع و ترمزهای ناگهانی ندارید؟ در این صورت اوتلندر بهترین پیشنهاد من به شماست ، بعد گفته شتاب این ماشین 10.2 هست ، و بعد ادامه میده هرچند شتاب اولیه زیادی را در حین رانندگی با این خودرو احساس نمی کنید، من از خودرو بانک سوال میکنم ، آیا شتاب 10.2 برا یه SUV با این ابعاد و این موتور کمه ؟؟؟؟ پس چرا میگید شتابش کمه ؟؟؟؟ کدوم یکی از رقبا شتابشون مثلا 7 ثانیه هست ؟؟؟ مگه نمیدونی داری در مورد یه SUV با موتور 2.4 تنفس طبیعی اونم تو ایران و این وضعیت بازار صحبت میکنی ؟؟؟من نمیدونم، بابا از یه موتور تنفس طبیعی 2.4 مگه بیش از این انتظار دارید؟؟؟ خوب آقای خودرو بانک من به رانندگی پرشتاب عادت دارم ، شما چه اس یو وی 7 نفره صفر کیلومتر با موتور تنفس طبیعی بهم پیشنهاد میکنید که شتابش 7 یا 8 ثانیه باشه؟؟؟ اگه نیست پس طرح این سوال کاملا اشتباه و غیر حرفه ایی هست، و فقط خواستید صفحه رو با متن بی حاصل به شکل مثلا حرفه ایی و سخت گیرانه پر کنید .. و هیچ کمکی به خریدار نمیکنید
خنده دار ترین جای این متن ، دقیقا قلب متن یعنی نتیجه گیری بود، که اوج بی منطقی نویسنده رو به همه نشون میداد، این عین متن خودرو بانکه ، نتیجه گیری : """"""""""خودروی مورد بحث ما با اینکه از نظر بنده همچنان از نظر طراحی و حرکتی با سطح اسطوره این برند یعنی لنسر Evolution فاصله دارد """""""""" آخه این چه نتیجه هست که شما گرفتید ؟؟؟؟ معلومه خوب آخه این کجا و لنسر EVO کجا؟؟؟؟ کلاس این بینوا کجا و کلاس لنسر EVO کجا؟؟؟؟ آخه مگه با عقل جور در میاد که یه SUV متوسط با این اتاق بلند وموتور تنفس طبیعی 2.4 رو با یه ماشین سدان تیپ مسابقه خیابونی ، با موتور 400 اسب بخاری مقایسه میکنی؟؟؟ مگه کسی که یه SUV هفت نفره خانوادگی رو میخره که با هاش دریفت و درگ لنسر EVO رو انجام بده؟؟؟ لنسر EVO رو با نیسان GT و فورد موستانگ و ... مقایسه میکنن نه مثلا با لکسوس RX ،،، مثل این میمونه که بگیم سانتافه هنوز از نظر شتاب و هندلینگ و تعادل سریچ ها ازنظر طراحی و حرکتی با جنسیس کوپه فاصله داره.... انصافا شما باشید خندتون نمیگیره؟؟؟ این نتیجه گیری رو اگه یکی از بچه های اینجا انجام میداد همتون بهش اعتراض نمیکردید؟؟؟
باز میخوام یک اشتباه بزرگ رو از متن خودرو بانک منتشر کنم ،، عین متن، خودرو بانک: """"" شاید اگر این خودرو از ابتدا به شکل و شمایل همین مدل فیس لیفت خود ارائه شده بود اوضاع خیلی بهتر بود و تجربه بدی که مدل ۲۰۱۳ برای ما داشت در دیدگاهمان به این خودرو تاثیری نمی گذاشت."""""" جواب ، دقیقا زمانی که اوتلندر 2015 وارد ایران شد تو بازه ایی که سانتافه پر بود تو خیابونا و هنوز کلاس خودشو داشت اوتلندر فیس لیفت قبل ، وارد شد و تونست فروش خیلی خوبی رو تجربه کنه و براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پر فروش ترین خودروی بالای 125 م در ایران بشه،، این لینکش http://1car.ir/ns-8324
این مستند یعنی رد کردن نظر خودرو بانک در خصوص فروش اوتلندر فیس قبل، این یعنی عدم اشراف و مطالعه و ... نویسنده خودرو بانک در مورد اوتلندر ونوشتن متن سلیقه ایی با نظر شخصی نویسنده و....البته طبق اعلام آرین موتور اوتلندر فیس قبل هنوز فروشش بیشتر ار نیو هست ، علت هم چراغ های سفید عینکی و..... که حس میتسوبیشی رو بیشتر القا میکنه بیان کردن و... البته من اصلا قصد ندارم به این موضوع وارد بشم چون هزار مطلب دیگه هست و باید بگذریم.
در این مثلا آزمایش فنی ، هیچ تست شتابی توسط خودرو بانک انجام نشد. نتیجه هیچ تست شتابی در واقعیت و با توجه به وضعیت آب و هوا و کیفیت بنزین ایران در اختیار خوانندگان گذاشته نشد.و فقط به عدد کاتالوگ که در اینترنت هم به وفور پیدا میشه بسنده کردن، تست و قدرت ترمز چی شد؟؟؟ مگه ترمز جزو ارکان اصلی نیست؟؟؟ همان قدر که قدرت رئ به جلوی خودرو مهم هست قدرت متوقف کردن خودرو هم مهم هست ، اما هیچ اشاره ایی نکردید که چند ماه قبل خودتون اشاره کردید که اوتلندر جزو 10 suv ایمن بازار امریکا شد http://www.khodrobank.ir/Reviews/2267/10-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7
هیچ اطلاعاتی از حس اداراکی واقعی ازنرمی و یا خشکی ، کوبش و... در اختیار خوانندگان گذاشته نشد . هیچ مقایسه ایی از شتاب، نرمی ، مصرف سوخت ، عایق بندی، و .... بین اوتلندر و رقبا نداشتید. شکل و شمایل بیرونی که سلیقه ایی هم هست ، رو میشه تو خیابون خودمون بهش پی ببریم . شکل داشبرد رو هم میشه از عکس های موجود دراینترنت دید . ، و به نظر من شما خیلی صفحه رو با این چیزا بی مورد خیلی ناشیانه پر کردید و اما هیچ توضیحی در مورد وضعیت ادراکی و حس و حال اتاق ، دید به اطراف ، حس کنترول اتاق، در دسترس بودن دکمه های داشبورد، آیا داخلش گود بود یا نه تسلط به جاده دارد؟؟؟ و مثلا کاپوتش دیده میشه ؟؟؟ و... که خواننده یا خریدار بهش نیاز داره ، نه اینکه نویسنده بچگانه نوشته: دریچه کولر به چه شکلی هست ، یا داخلش کرم هست ، خوب الان داخل ماشین های چینی و یا 405 و سمند هم کرم هست خوب که چی؟؟؟؟ مثلا شما به چیز عجیبی اشاره کردید که نوشتید تمیز کردن رنگ کرم سخته؟؟؟؟ مردم الان دیگه مگه با رنگ کرم بیگانه هستن؟؟؟؟
یا اینکه نوشتن متن های عجیب و گنگ مثلا عین متن خودرو بانک :"""" شاید شتاب 10.2 کمی عجیب به نظر می رسد وقتی متوجه شوید که این خودرو برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ نیازمند ۷.۵ ثانیه می باشد و همچنین مصرف سوخت ترکیبی 8.7 را ثبت نموده.""" خوب این یعنی دقیقا چی؟؟؟ خواستید از شتاب اولیش انتقاد کنید یا از شتاب ثانویش تعریف کنید یا توضیحی در مورد مصرف سوختش بدید؟؟؟؟؟ نمیشود تک تک و به صورت شفاف و با حوصله موارد به این مهمی رو خودتون در دنیای واقعی تست میکردید مثلا مصرف سوخت رو با بنزین داخلی به خوانندگان اعلام میکردید نه اعداد و ارقام کارخانه رو از کاتالوگ کپی کنید
در پایان امیدوارم خودرو بانک رو به جلو بره و همواره پیشرفت کنه. و هر کسی هم اگه سانتافه یا سورنتو و یا هر خودروی کره ایی خریده بره از ماشینش لذت ببره چون حداقل خیلی از مردم ایران از چهره ی ماشین شما خوششون میاد پس بدون از دید مردم سرزمینت ماشین زیبایی خریدی پس به انتخاب خودتت احسنت بگو ::::::::::: هر کسی هم اوتلندر و یا هر ماشین ژاپنی خریده بدونه باز احداقل خیلی از مردم ایران به موتور و کیفیت و لذت رانندگی ماشین تو ایمان دارن و مردم سرزمینت تو جاده ها وقتی ماشین ژاپنی تو پشتشونه و از توی آینه آرم ماشینتو میبینن به احترام تو کنار میرن تا تو با وقار از کنارشون رد بشی و هیچکدون نمیگن چرا رفتی یه تویوتا ، مزدا، نیسان ، هوندا، سوبارو ، میتسوبیشی خریدی
1395/2/9
حرف مفت نزن، نیسان،میتسوبیشی،هوندا،سوبارو؛تویوتا؛مزدا؛ و در کل همه ی ژاپنی ها آشغال هستن،همشون هم تو بازار فروش نمیرن،کافیه یه نگاه تو بازار بندازی تا ببینی که مثلا سوبارو یا هوندا crv یدونشم فروش نرفته؛ اگه تو پایتخت هم یه چرخی بزنی اصلا یه سوبارو یا هوندا یا میتسو نمیبینی؛ خوب جنس بد بیخ ریش صاحبشه؛ یه سوال چرا مردم این آشغالا رو نمیخرن و میرن ۲۴۰ میدن یه سورنتو یا سانتافه برمیدارن ؟؟؟؟ جواب مشخصه چون کره ایی ها از هر نظر از ژاپنی ها بهترن & اگه یه سری به نظرات دوستان بندازی میفهمی همه حالشون از ژاپنی ها به هم میخوره و تو قسمت کامنت ها نظر میزارن و اونارو با mvm و پیکان ۵۸ مقایسه میکنن؛
تعصب تمام وجود ژاپنی سوار ها رو گرفته و چشماشونو کور کرده. بابا چشماتونو باز کنید امروز کره پیشرفت کرده و سورنتو بهترین suv هست و همه رو شکست میده.
اتفاقا نویسنده بهترین تست رو انجام داد و واقعیت های این ژاپنی ها رو میگه و من صد در صد ازش طرف داری میکنم
من هر وقت خودرو بانک این آشغال های ژاپنی رو به باد انتقاد میگیره خوشحال میشم.
1395/2/10
آقای دوستدار خودرو بانک
این ماشین شتاب اعلامی کارخونش 10.2 هست. و در عمل حداقل1 تا 1.5 ثانیه کندتره!!!!!!!! که میشه تقربیا همون شتاب اولیه سورنتوGDI که در عمل 11 ثانیه زده شده
1395/2/10
اقا من یخورده که کامنت های بچه ها رو خوندم، واسم این سوال پیش اومد که حالا که تو ایران سهم اصلی بازار دست کره ایی هاست، ایا تو جاهای دیگه دنبیا هم همینطوریه یا نه اینکه که بعد از سرچم تو اینترنت دیدم تو بازار های آمریکا سهم ژاپنی ها بیش از 40 درصده و سهم کره ایی ها به 8 درصد هم نمیرسه و از طرف دبگه تو اروپا هم با این که اکثر سهم فروش خودرو دست کارخونه های اروپایی هست با این حال سهم ژاپنی ها 10 درصد و سهم کره ها 5 درصد بازار هست جالبه بدونین یهم کارخونه تویوتا در امریکا فقط دو برابر سهم مجموع کارخونه های کیا و هیوندای هستش!!! خوب به نظر من اگر بخوایم یه نگاهی هم به میزان تولید خودرو در کشور های ژاپن و کره بندازیم متوجه میشیم میزان خودرو در ژاپن 2 برابر کره است پس ژاپنی عا حتما بازار این مقدار خودرو رو دارن که تولید میکنن! ولی مطمئنا اون بازار ایران نیست. برای همینه که طراحی خودرو های کره ایی بیشتر به ذائقه ایرانیا خوش میاد چون کره مجبور طراحی خودرو رو ببره به سمتی که کشورایی مثل ما از اون ها خوشمون بیاد و ژاپن هم که بازار اصلیش تو قاره آمریکا و اروپاست باید برای اونا بیشتر ماشین طراحی کنه و براش صرف نمیکنه که اصلن به ایران خودرو بفرسته چون احتمالا سود اونجا خیلی زیادتره! وگرنه اگر یه نگاه اجمالی به آمار های اقتصادی بندازیم کشور ژاپن تو خیلی جهات از کره سرتره و اگر بخواد فک کنم بتونه بازار ایرانو تو دست خودش بگیره. در پایان چیزی که تو سرچام خیلی نظره منو به خودش جلب کرده بود آمار تولید خودرو کشور دوست و همسایه چین بود که چیزی حدود 27 میلیون دستگاه در سال بود که این 7 برابر تولیدات خودرو در کره و 5 برابر ژاپن و 2 برابر آمریکاست، با توجه به این که چین یه ابر قدرته و تمام منابع موجود رو در کشور خودش داره به نظر من چند سال دیگه برای کره هم صرف نمیکنه تو ایران با چین رقابت کنه! کما اینکه همین الانم سهم زیادی از خودرو ها تو دست چینی هاست فقط یخورده فرصت میخوان تا کیفیت خودشون رو ببرن بالا.
1395/2/10
آقای محترم که اهل آمار هستی
آیا میدونی که فقط میزان فروش هیوندایی( کاری به کیا هم ندارم) در بازار چین در 2015بیش از یک میلیون خودرو بوده؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چیزی بیش از کل تولیدات میتسوبیشی در 2015!! میزان فروش هیوندایی_کیا در بازارهای مهمی چون آمریکا هم از خیلی از برندهای ژاپنی بیشتر بوده از جمله میتسوبیشی، نیسان و سوزوکی و....
اما قبول دارم که هنوز در حد خودروسازی مثل هوندا و تویوتا و... نیستند و فروششون بخصوص در آمریکا از اونا کمتره!! کره ای ها خیلی از برندهای ژاپنی مثل میتسوبیشی را پشت سر گذاشتن و با بعضی هم هنوز فاصله دارن
در تمام رده بندی های بین المللی برند های هیوندایی و کیا بالاتر از میتسوبیشی هستند فقط یه مثال نقض اگر تونستی برای من بیار. این که فروش تمام برندهای ژاپنی را جمع بزنی اصلا به لحاظ علمی کار درستی نیست
با این سرعت پیشرفت خیره کننده هیوندایی و کیا در آینده نچندان دور بقیه برندهای ژاپنی هم مثل سوزوکی و میتسوبیشی و تا حدودی نیسان به چالش کشیده می شن!
1395/2/10
آقا ایمان برا من اصلا شتاب اوتلندر و سورنتو مهم نیست چون این خودرو ها رو ندارم و برام تفاوتی نمیکنه که کدوم بهتره، تو رو خدا این بحث بچگانه کره ایی و ژاپنی رو بزارید کنار . اگه خودرو بانک بخواد در مورد هر خودرویی مثلا اروپایی گرفته تا چینی اینجور سرسری و بی محتوا تست یا بهتر بگوییم خاطره یا رمان بنویسه باز من این انتقادها رو داشتم. ما یک ماه صبر نکردیم که آخرش بفهمیم داخل اوتلندر کرمه و به سختی تمیز میشه.یا اینکه داشبورد اوتلندر چند تا کانال کولر داره، اون چیزی که مهمه وضعیت ادراکی و حس و حال اتاق ، دید به اطراف ، حس کنترول اتاق، در دسترس بودن دکمه های داشبورد، آیا داخلش گود بود یا نه تسلط به جاده دارد؟؟؟ و مثلا کاپوتش دیده میشه ؟؟ چیزی که حتما باید سوار ماشین بشی تا حسش کنی ، و هنر نویسنده اینکه ، مردم بعد از خوندن متن ، احساس کنن که یک ساعت سوار اوتلندر بودن و حال پیاده شدن ، متاسفانه هیچ اطلاعاتی از حس اداراکی واقعی ازنرمی و یا خشکی ، کوبش و... در اختیار خوانندگان گذاشته نشد . هیچ مقایسه ایی از شتاب، نرمی ، مصرف سوخت ، عایق بندی، و .... بین اوتلندر و رقبا نبود.
اما جواب خودت آقا ایمان:
گلم اگه کامنت من رو یه بار بخونی و بعد کامنت خودتو بخونی ، متوجه خواهی شد که خودت جواب خودتو دادی
عزیزم ، من هم دقیقا حرف شما رو میزنم و در این مورد سخت به خودرو بانک اعتراض دارم؛ خودرو بانک اومده همون اعداد کارخونه که تو کاتالوگ و اینترنت موجوده رو کپی کرده ، اما من میگم باید میومد با بنزین وطنی این ماشین رو در واقعیت تست میکرد و بعد عدد تست رو منتشر میکرد و در پایان برای درک بهتر خوانندگان نتیجه رو با دیگر SUV های رقیب مقایسه میکرد. نه اینکه نوشته شتاب10.2 خوب این تو کاتالوگ هم هست ، پس این مقاله رو چرا مینویسی تست و بررسی بنویسید توضیحات در مورد اوتلندر از روی عکس ، منبع کاتالوگ
1395/2/11
دوست عزیز شما هم فک کنم حرف خود منو تایید کردین من از میتسوبیشی یا هیچ برندی حمایت نکردم، اصلا دعوا کره و ژاپن به ما چه ربطی داره؟ من گفتم اگه طراحی خودرو های ژاپنی رو ماها دوس نداریم که منم از خیلیاشون خوشم نمیاد، فک میکنم که بازار هدف خودرو ژاپنی ایران نیست!!! بعد تو هرکشوری هم حتما سیاست گذاری وجود داره، و برند اول کشور ژاپن هم تویوتاست و شما باید هیوندا رو با تویوتا مقایسه کنی؟ ایا اینها قابل مقایسه هستن واقعا؟ شما میفرمایی از کل تولید میتسوبیشی بیشتره! خوب باشه، باید دید اصلا میتسوبیشی علاقه ایی داره تولیدات خودشو زیاد کنه؟ همونطوری که گفتم خودرو های چینی در دنیا مقام اول رو از لحاظ فروش دارن، ایا این نشون دهنده برتری و کیفیتشونه؟ به نظر من البته امکان داره اشتباه هم باشه الان تا اونجایی که من خبر دارم خیلی از شرکتهای بزرگ خودرو سازی دنیا مثل جنرال موتور و غیره دیگه واسشون نمیصرفه که خودرو برای عموم مردم تولید کنن چون اینقدر کارخونه خودرو سازی تو دنیا وجود داره و به قولی دست زیاد شده! همینطوریه که الان خیلیاشون دارن رو علوم دیگه سرمایه گذاری میکنن (مثلا من مقاله میخوندم که جنرال موتور بودجه زیادیو گذاشته برای مطالعه در زمینه مهندسی ژنتیک) و تنها دلیلشم به نظر من همینه شما از کجا میدونین میتسوبیشی و غیره دارن همچین کارهایی نمیکنن؟؟ چون وقتی ابر قدرتی مثل چین تو دنیا باشه که تمام صنایع و معادن رو تو کشورش یک جا داره رقابت باهاش کار احمقانه ایی هست! به نظر من ظرفیت خودرو سازی کره و ژاپنم همینه و بیشتر از این نمیتونن چون کشورهای کوچیکی هستن تا زمانی که صنایع مادر نیروی کار و خیلی چیزهایی دیگه که شاخص ابر قدرت بودنه (که همینطور که میدونین فقط پنج شش تا کشور اینطورین) رو نداشته باشید زود ظرفیت تولیدتون به اشباع میرسه و توان رقابت ندارین
1395/2/12
خخخخخ
آقا ایمان شتاب سورنتو GDI پس 11 ثانیه هست؟؟؟؟ چی می زنی داداش ؟؟؟ فازت چیه؟؟؟ شتاب سورنتو که 15 ثانیه از آب در اومد
خالی بندی تو روز روشن خخخخخخ بازم سانتافه ی خودم که الارغم اینکه موتورش ساده هست ولی شتابش دیگه 15 نیست.... از اول هم گفتم سورنتو مونده به سانتافه برسه و الکی گندش کردن ........... بخدا چند وقت دیگه هم قیافش تکراری میشه و مثل نسل های گذشته در برابر سانتافه شکست میخوره.......... سورنتو تو تاریخ هیچ وقت از سانتافه برتر نبوده.......... و همیشه فروشش کمتر بوده کافیه یه نگاه تو خیابون بندازید.......... کیا یکی از پر اصطحلاک ترین ماشین های دنیاست اما هیوندای خیلی کم اصطحلاکه........... هنوز کیا مونده به هیوندای برسه داداش.......... پس با این اوصاف باز هم مثل همیشه برنده میدان رقابت سانتافه هست
اما در مورد اوتلندر فقط کمی شتابش با سانتافه ی نیمه فول که وزنش کمتره اختلاف شتاب داره فکنم 0.6 ثانیه ، خوب سانتافه هم تو بحث زیبایی اونو جبران میکنه
بله شتاب اوتلندر 10.2 هست که در تست مجله ماشین 0.8 تغییرات داشته و شده 11 خوب سورنتو در عمل زده 10.2 که شده 15 ، یعنی نزدیک 5 ثانیه اختلاف داشته خخخخخخخ
من جات بودم از همه ی جمع معذرت خواهی میکردم و از همه ی میادین خداحافظی میکردم خخخخخخخخخخ اما چیزی از شایستگی هات کم نمیکنه خخخخخ سری بعد برو برا لیفان و جک و جونور کرررررررری بخون ...... خخخخخخخخخ موتور GDI انگار موتور لامبورگینی هست خخخخخخخخخخخخخ افتضاح خخخخخخخخخخخخخ
خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خخخخخخخخخخخخ
1395/2/19
وارد بحث های کره ای و ژاپنی نمیشم. فقط میخواستم بگم ملاحضاتی که به نقد و بررسی های اخیر خودروبانک داشتید کاملا صحیح و مورد تایید بنده نیز هست. حتی یادم هست قبلا در غالب یک کامنت به شخصه عنوان کرده بودم . بررسی های اخیر و بالاخص ویدئو های تست و بررسی ، هر روز از کیفیتشون کاسته میشه و فقط تیتر و عنوان جالبی دارند و برای بنده هیچ قسمت جالبی بجز چند عکس از نمای داخلی و خارجی خودرو نداره. گاهی نقد و بررسی خود مالکان که ناشیانه نوشته میشه به نکات بسیار مهم تری از دید راننده اشاره میکنه تا این دست نقد و بررسی که ها که فقط برای به روز نگه داشتن سایت هست انگاری.طوری که گاهی میپندارم سایت و نویسنده قصد تمسخر خواننده رو دارند و فکر میکنند چیزی از خودرو سر در نمیارن. شما که دارید زحمت میکشید، یکم بیشتر تلاش کنید و نتیجه کار و تلاشتون رو ضایع نکنید به این شکل.

موفق باشید
1395/2/10
دوست عزيز اولاً از شروع کلام داری بد وبی راه می گی. وای دور از شان کامنت گذاشتن توی سایت تقریبا حرفه ای خودرو هست.
دوما دوست عزیزی که قبل از شما کامنت منطقی و مودبانه گذاشته جوابش را نباید با جمله ""حرف مفت نزن"" شروع کرد.
سوما شما اگر هم خودت ماشین کره ای داری نباید متعصبانه بقیه را نفی کنی.اگه اطلاعات درست حسابی داری باید از روی عدد وامار حرف بزنی. اگه معیار شما چرخ زدن تو خیابونای تهرانه شاید معیار یکی هم چرخ زدن توی خیابونای دوسلدورف باشه که شاید اگه یه ماه هم چرخ بزنی بزور حداکثر به تعداد انگشتان یه دست ماشین کره ای ببینی ولی با کمال تعجب میبینی تو کشور ی که مهد صنعت خودرو ی دنیا هستش بیشتر از بنز و بی ام وی ؛تویوتا و میتسو بیشی و مزدا و نیسان میبینی.
چهارما فکر کنم تا حالا حداقل به بار هم نخواسته ای پشت رول یه مزدا یا میتسو بیشی بشینی تا لذت رانندگی ماشین ژاپنی رابا کره ای مقایسه کنی.ماشین های کره ای بد نیستن وانصافا تو دهه های اخیر با سرعت زیادی پیشرفت کردن ولی هنوز به مرحله ای نرسیدن که با ماشین های تراز اول دنیا رقابت کنند.
1395/2/10
دوست عزیز حرف خنده دار میزی چرا؟
در آلمان بیشترین ماشینی که میبینی از محصولات فولکس واگن، آئودی، بنز و ب ام و و تا حدودی تویوتا پریوس هست. و بنده که 4 سال درآلمان تحصیل کردم به ندرت میتسوبیشی دیدم و جالبه اونان هم با پلاک بقیه کشوهای اتحادیه اروپا بود!!!!!!!!!!!!!!!
1395/2/12
ببخشید شما کجای آلمان زندگی می کنید من 15 ساله که ساکنه برلینم و بعد از خودرو های آلمانی تعداد میتسوبیشی های توی شهر اگه بیشتر از تویوتا ها نباشه کمتر نیست .اینجا تا دلت بخواد میتسوبیشی ای اس ایکس و میتسوبیشی کلت تو خیابونا فراوون . خواهش می کنم در مورد چیزی که اطلاعات نداری نظر نده شما تا بحال حتی پات به ترکیه هم نرسیده چه بزسه به آلمان . مرسی
1395/2/12
بقیه کشورهای اتحادیه اروپا !! اگه دهه 90 اروپا بودی که تعداد ژاپنی ها فوق العاده زیاد بود و کرولا لنسر سیویک و ... فروش فوق العاده زیادی داشتن اگه زمان حال داری می گی که بیشتر از 20 سال که پلاک کل اتحادیه اروپا یکسان شده و فرق پلاک ها فقط با حرف کوچک اول کشور اونم بصورت خیلی کوچیک زیر آرم اتحادیه در سمت چپ مشخص هست که اصلا به چشم نمیاد و باید از نزدیک ببینی تا تشخیص بدی ! بنده 13 ساله در ایتالیا ساکنم و بعد از خودرو های اروپایی بقیه بازار دست ژاپنی هاست و هیچ خبری از کره ای ها نیست . در مورد میتسوبیشی هم ای اس اکس و پاجرو به تعداد زیاد اینجا دیده می شن .لطفا اطلاعات ساختگی کامنت نکنید .
1395/2/10
در جواب دوست عزیزم شهاب جان بگم که
سانتافه فقط به خاطر زیبایی نصبی که داره فروشش بالاس شاید از نظر امکانات با اوت لندر یکی باشه اما امنیت اوت لندر خیلی بالاتره و جنس محسولات به کار رفته درش بسیار بالاس نسبت به سانتافه و اما سورنتو .سورنتو به گفتع بسیاری از منتقدین بد ترین خودروی شاسی با این قیمتشه و حتی لقب مدل 2016 توی مجله ی کالایاب اینه که یه اشتباه رو سه بار هم تکرار کنی بازم اشتباهه و خشکی بالا سواری سفت توان افرئد ضغیف کیفیت پایین از معایبشه و با این حال در اخرین جدول دستع بندی خودرو ی شاسی قرار میگیره و تویوتا هم کیفیت پایین داشبورد و خشکی بسیار بالا توان افرود ضعیف از معایبشه واما سوبارو. سوبارو در خارج از کشور ماشین خوبیه اما باید بدونید هر ماشینی ممکنه خراب شه و نیاز به قطعات داره پس اگه کسی با این پول سرعت میخواد جنسیس قدرت میخواد اف جی دسته دو و سواری میخواد اکورد رو بهش پیشنهاد میکنم و اگه شما دنبال یه خودروی لوکس شاسی هستی هوندا crvفوق العادس و توی امریکا پرفروش ترین کراس اوره
1395/2/11
امنیت اوتلندر بالاتره؟؟؟ یعنی چی؟ اگر منظورت ایمنی هست که نتایج تست ایمنی سانتافه عالی بوده!!!
کدوم منتقد و کارشناس گفته سورنتو بدترین کراس اووره؟؟؟؟ یه منبع بگو تا منم برم ببینم؟؟!!! آخه چرا حرف الکی میزنید؟
تویوتا کیفیت بد داشبورد؟؟ توانایی ضعیف آفرود؟؟؟؟
آقا یکی دکتر خبر کنه!خخخخخخخخخخ
1395/2/11
اوتلندر جزو 10 suv برتر در بحث ایمنی بازار امریکا شد http://www.khodrobank.ir/Reviews/2267/10-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7
1395/2/10
اولا زنده باد منتقد من
دوما، دوستانی که گفتید مجله ماشین اوتلندر رو به باد انتقاد گرفته توجه کنید
من هم رفتم مجله ماشین رو هم برا بهمن 94 و هم برا فروردین 94خوندم .
فروردین 94 که اوتلندر 2015 رو مفصل تست کرده بود ، فقط تعریف کرده بود و اتفاقا سانتافه رو تو بند بند متنش کوبیده بود ، مثلا میگفت شتابش از سانتافه بهتره، یا نرمیش از سانتافه و رافور بیشتره و اصلا نمیکوبه ، مصرفش از سانتافه کمتره، ارگونومیش از سانتافه بهتره، قدرت ترمزش از سانتافه بهتره و...

بعد رفتم مجله ماشین برا بهمن 94 به شماره ی 397 که همین 2016 رو تست کرده بود خوندم
عین متن مجله ماشین بهمن 94 شماره ی 397 صفحه 98 ستون سوم خط 15 ::::: میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی کرایس اوور متوسط است که در بین رقبای هم کلاس خود، مانند هوندا CRV ،تویوتا rav4 مزدا CX5 ، کیا سورنتو ،هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، سربلند بیرون خواهد آمد. امکانات ایمنی رفاهیی مناسب ،فضای بار جادار،موتور نسبتا قدرتمند،،هندلینگ مناسب، فرمان پذیری نسبتا خوب، و گیربکس نرم و مطلوب از مزایای این خودرو هستند . حتی مالکان قبلی آن اعتقاد دارندکه اوتلندر خودرویی است که در سفرهای طولانی و رانندگی ممتدنرم تر از خودرو های رقیبش عمل میکند و از حیث کیفی در بلند مدت ، افت بدنه و کابین آن نسبت به رقبای کره ایی اش وضعیت بهتری دارد .
اگر کسی خلاف اینو تو تست مجله ماشین خونده بیاد عین متنو بنویسه تا با توجه به در دسترس بودن مجله از خود متن جوابشو بدم
فکنم دوستان سانتافه سوار یا سورننتو سوار به کامنت های اینجا حمله کردن و دارن تخریب میکنن که البته با توجه به اینکه از سال2006 داره تو ایران هیوندای وارد میشه و تازه یک ساله اوتلندر به ایران اومده پس عقلا طبیعیه که هم تعداد اوتلندر تو خیابونا کمتر باشه و هم شناخت مردم و همچنین طرفدار های هیوندای 10 برابر اوتلندر تازه وارد باشه
1395/2/12
این که جنابعالی بری فقط قسمت هایی که در اونجا نویسنده از اوتلندره تعریف کرده و از مزیت هاش گفته اینجا کپی و قسمت ایرادات و انتقادات را اینجا نیاری بسیار بسیار کار زشتیه!!!!!! بنده نگفتم اصلا تعریف نکرده گفتم کلی انتقاد کرده اینم مصداقش:
بهمن 1394: 1- ردیف دوم فضای پای مناسبی فراهم کرده که البته برای افراد بلند قد امکان خوردن سر به سقف خودرو دور از ذهن نیست. ولی ردیف سوم به دلیل فضای کم زانو برای نشستن کودکان و نوجوانان مطلوبتر است!!!!
2- اوتلندر در آزمایش شتاب گیری از شتاب متوسطی برخوردار بود و در بهترین زمان به شتاب صفرتا صد 11 ثانیه دست یافتیم!!!
3- عملکرد تعلیق در عبور از چاله ها و دست اندازها کیفیت و سواری و هندلینگ را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی گاهی به نظر می رسید که لاستیک عقب از زمین بلند می شود....
در کل هم در کنار مزیت هایی که براش گفته 3 تا ایراد کلی به نسبت رقباش مطرح کرده 1- عملکرد سیستم تعلیق 2- موتور ضعیف تر 3- فضای کمتر ردیف سوم و فضای بار.
ایراداتی در شماره اردیبهشت 95 از اوتلندر گرفته شده( در تستی که در اون سانتافه و راو4 هم بودن)
اردیبهشت 95: 1-تعادل کم، 2-فرمان تنبل، 3-ترمز نچندان قوی 4-بد بازار بودن 5- میدان دید کم به دلیل فرم ستون ها وهمینطور دید کم در نقاط انتهایی دو سر چپ وراست کاپوت
البته در این تست اوتلندر در کنار این ایرادات، مزیت هایی داشت که در انتها پایین تر از راو4 و بهتر از سانتافه mpi معرفی شده.
حالا شما به جای سر و صدای الکی و متعصب بودن به نوشته زیر که عینن برگردان نوشته کانسومر ریپوتز در رابته سورنتو جدید هست توجه کن:
این یک SUV عالی است که از نظرها پنهان شده است! اغلب کراساوورهای میدسایز احساسی شبیه به انجام یک مأموریت دارند و همین و بس! اما سورنتو ظرافتی فراتر از کلاس خود را پیشنهاد میدهد. سورنتو کمی کوچکتر از رقبای میدسایز خود است اما همین مورد به سورنتو اجازه میدهد که در شهر راحتتر باشد درحالیکه هنوز ویژگیهای یکی خودروی بزرگتر را نشان میدهد. سیستم فنربندی سورنتو بدترین دستاندازها را جذب میکند و حس اعتمادبه نفس را در پیچ ها به خوبی به شما تزریق میکند! طراحی داخلی زیباست و معجون قابلیت اطمینان متوسط به بالا با نتایج خوب تست تصادف، سورنتو را به پادشاه جدید این رده تبدیل کرده است.
به نظر بنده سورنتو GDI از هر لحاظ از اوتلندر بهتره. چون بسیاری از ایرادتی که مجله ماشین و خودرو بانک از اوتلندر گرفتند اصلا در سورنتو وجود نداره!!!!!
حالا شماها نمی خواهید قبول کنید نکنید ولی یه نگاهی به آمار فروش سورنتو واوتلندر در بازار آمریکا هم بکنید بد نیست!!!!!!!!!
1395/2/12
ایمان گفته : به نظر بنده سورنتو GDI از هر لحاظ از اوتلندر بهتره. چون بسیاری از ایرادتی که مجله ماشین و خودرو بانک از اوتلندر گرفتند اصلا در سورنتو وجود نداره!!!!!

آقا ایمان شما نظرت به درد خودت میخوره . چون مجله ماشین ایراد بزرگی از اوتلندر نگرفته ولی هزار برابر اوتلندر مجله ماشین از سورنتو عیب و ایراد اساسی گرفته من فکنم ایراداتی از سورنتو گرفته اصلا در خاور هم وجود نداره!!!!! برو خاور بخر البته با موتور GDI
1395/2/11
من به نظرات دوستان و همچنین خوب یا بد بودن و ... این ماشین کاری ندارم، تنها سوالی که برای من پیش اومده و جالبه اینه که چطور یه ماشینه آبندی نشده رو میشه تست کرد؟!!! خیلی جالبه!
1395/2/12
از عکس ها یه ماشین فوق العاده با کیفیت چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی به نظر میاد + یه موتور زیبا و جمع و جور ژاپنی کلا داخل عکس یه چیزی تو کلاس لکسوس به نظر میرسه خصوصا اینکه همش چرم و چوبه کیفیت رنگ بدنه و رینگ و لاستیکشم خیلی خوب به نظر میرسه
اما با خوندن متن من که کلی گیج شدم آخر نفهمیدم این ماشین خوبه یا بد؟؟؟ عکس ها زیباست مثلا از این موتور خوشگل نگفتید آیا صدای زیادی بیرون میاد ؟؟؟؟ یه فیلم از لحظه استارت میزاشتید؟؟؟؟ احساس میکنم ته نظر نویسنده اینکه بگه این ماشینو نخرید اما دلیل قانع کننده و محکمی نداره .... در کل منو که کلی گیج کردید و دو دل شدم و هزاران سوال برام باقی موند... گفتید کنده یعنی از سانتافه و سورنتو هم کند تره؟؟؟ منظورم اینه شتابش در حد ماشینای چینیه یا اینکه از لکسوس کند تره؟؟؟راستی چرا در مورد نرمی و خشکی حرف نزدید؟؟؟ این ماشین تو دست انداز ها مثا رافور و سانتافه میکوبه؟؟؟؟ دیدش چطوره؟؟؟ رنگ قرمز یا نارنجی یا آبی هم داره؟؟؟
اگه میخوان اینجوری تست کنید و مردم رو سر کار بزارید همون بهتر تست نکنید..
1395/2/12
بعضی از کامنت ها واقعا خنده داره
یه جورایی جوک گفتن
این ماشین از خیلی از لحاظ از سانتافه سر تره بعد اقا کامنت گذاشته چون سانتافه تو ایران(داخل ایران 90 درصد کسانی که میخوان ماشین بگیرن عقلشون به چشم شونه مثل همین دوست من رفتن ماشین بگیرن نمایندگی گفته سانتافه هزارتا اپشن داره خوشگله ولی اوتلندر و راو4 چی اصلا بدرد نمیخورن اینا هم خریدن) و چین و بلغارستان!!! فروشش زیاده بهتره
اوتلندر(اون زمان که من خوندم) کاندید بهترین خودرو کانادا هم بوده
1395/2/12
کامنت خودت از همه خنده دار تره
اولا اوتلندر و راو4 را با هم یکی نکن! راو4 کجا این اوتلندر بی خاصیت کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن بازار چین مهمترین بازار دنیاست یکم مطالعه کنی بد نیست!!!!!!!!
1395/2/13
اینم تست سورنتو در مجله ماشین که تونست شاهکار کنه و تست شتاب 0-100 رو در زمان 14.6 به ثبت برسونه
البته تو آفرود و خاکی هم گل کاشت و نتونست از یه جاده خاکی با شیب ملایم که یه پرایدم میتونه رد بشه ، موفق باشه . بله چرخ هاش هرز چزخید و راننده مجبور به استفاده از قفل دیفرانسیل شد..... البته کیا سورنتو کوبش و انتقال صدا به کابین هم لطف کرده از نسل های گذشته به ارث برده اینها نظرات نویسنده ی محترم هست که در سایت مجله ماشین منتشر شده است لینکشم در پایان برای دوستان مگذارم
http://www.khabarmachine.ir/News.aspx?ID=10226

بله هر دم از این باغ بری میرسد
1395/2/13
این تست کاملا اشتباه است!!!!!!
سورنتو با موتور gdi با قدرت 188 اسب بخار براحتی صفر تا صد را در 11 تا 11.5 ثانیه میزنه.
فیلم درگش با سانتافه تو همین سایت هست و براحتی از پس سانتافه براومد. شتاب صفر تا صد سانتافه mpi حدودا 13 ثانیه در عمل توسط همین مجله ماشین به ثبت رسیده چطور شتاب سورنتو gdi تو 14.6 زدن؟؟؟؟؟!!!!!!! سورنتو هم موتورش از سانتافه mpi قدرتمندتره هم وزنش کمتره و هم بنابر اظهار کارشناسان موتور و گیربگس هماهنگ تری داره .مشخصه یه جای کار میلنگیده یا ماشین نو بوده و آبندی نشده یا شاید مالکش دوست نداشته به ماشینش فشار بیارن!!!!!!!!!!!
1395/2/14
بله آقا رسول کارشناس های مجله ماشین با کلی تجربه و اعتبار اشتباه میکنن و شما درست میگی. عزیز من یه مطلب که از مجله ماشین بیرون میاد صدتا کارشناس روش نظر میدن اگه تست غلط یا ماشین خراب باشه اوناهم به شک میوفتن و با اعتبارشون بازی نمیکنن. پس صد در صد تست درست بوده شایدم با بنزین وطنی و بدون استفاده از مکمل ها ی تقویتی و اکتان این تست انجام شده که به اعداد واقعی و اون چیزی که مردم روزمره انجام خواهند داد رسیدن
برادر من سورنتو از لکسوس که رد نشده ، احتمالا شتاب سانتافه 16 بوده که این تونسته ازش رد بشه، سانتافه تو کندی و راه نرفتن شهره ی شهره
1395/2/14
آقاي 1
بنده اصلا اهل كامنت گذاشتن نيستم ولي بعضي ها يه چيزايي ميگن كه آدم مجبور ميشه به ياوه گويي هاشون جواب بده.
همين مجله ماشين درشماره ارديبهشت 95 شتاب صفر تا صد سانتافهmpi كه بيش از 50000 كيلومتر كاركرد داشته را در عمل 13 ثانيه زده. اونم توسط كي؟ آقاي مسيح فرزانه. بعد چطور ممكنه شتاب سورتو gdi اينجوري باشه؟؟ خودشون خودشونو نقض كردن آخه!!! بعد شما تست درگ سورنتو و سانتافه را تو همين سايت خودرو بانك ببين كه چطور سورنتو از پس سانتافه بر مياد!!!!! تو كه ميگي مجله ماشين كلي اعتبار داره و...چطور تست شتاب مجرب ترين كارشناس مجله ماشين را قبول نداري؟؟؟؟؟؟؟؟ شتاب سانتافه 16 هست؟؟؟؟ خدا كمكت كنه. متاسفم براتون معلومه هيچي از ماشين نميدونيد
1395/2/14
آقای زارع بله من از ماشین هیچی نمیدونم ، مجله ماشین هیچی نمیدونه ، کارشناس ها هیچی نمیدونن، همه هیچی نمیدونن و فقط شما از ماشین سر در میاری
ببین دنیا به کجا رسیده که دیگه مجله ماشینم قبول ندارید
عزیز من حتما که نباید همه بیاین بگن ماشینی که شما خریدی خوبه و برو شیرین بفروش ، ای کاش همه هم میتونستن سورنتو بخرن ، اصلا هر کی رفته سانتافه ،رافور ،اوتلندر ، هوندا و سوبارو خریده ساده هست و سرش کلاه رفته ،اینا هیچی از ماشین نمیدونن و همه به هوش شما حسودی میکنن، همه به اشتباهشون پی بردن و شما الان خوش بخت ترین فرد زمین هستی و....
خوب انتقادها رو هم قبول کنید، خودرو بانک هم تو اون تست درگی که شما اشاره کردی هیچ اشاره ایی به اعداد واقعی شتاب این دو نکرد ، البته معلوم شد که انقدر شتابشون کند بودن و این ماشینا راه نمیرفتن که خودرو بانک روش نشده اعداد شتاب رو منتشر کنه ، بعدم اون تست خیلی نزدیک به هم بود و سورنتو برتری خیلی بزرگی بدست نیاورد و فقط یکم جلو افتاد ،به هر حال من کاری به تست سانتافه ندارم ، اما اون چیزی که در عمل در مورد شتاب صفر تا صد سورنتو منتشر شده همونیه که همه داخل سایت مجله ماشین دیدن ،
داد و قال و سر و صدا کردن طرفدارای کره ایی هم دور از انتظار نبود . میدونستم تا هر وقت کارشناسی بیاد بگه ماشینای کره ایی چراغ های زیبا و کشیده ایی دارن و آبشن های زیادی دارن و بگه کره داره پیشرفت میکنه ، همه کره ایی سوار ها براش هورا میکشن و طرف بهترین کارشناس دنیا میشه ، ولی وقتی یکی بیاد اونور سکه رو بگه و واقعیت رو در عمل منتشر کنه و بگه داخلش از پلاستیک کم کیفیت و تعلیق ماشین خشکه و شتاب ماشین با اینکه عدد قدرت بالا موتور روی کاغذ هست ، ولی در عمل کمه و ماشین در دراز مدت اتاقش به صدا میفته و کیفیتش افت پیدا میکنه و هزاران مورد دیگه ،،، بعد اون کارشناس میشه بی سواد، بی اعتبار و هزارن تهمت دیگه که ما دیگه یهش عادت کردیم
شما هم به جای دست و پا زدن و شلوغ کاری و بردن هر چه بیشتره آبروی نداشته ی سورنتو ، تو قسمت ژاپنی ها نیا ، و یه کار بکن ، همون مثل قبل دیگه کامنت نگذار
1395/2/13
"آشنا داند زبان آشنا را"
پس از گشت چندین سال و حضور مبارک میتسوبیشی موتور با نام Dealer شرکت آرین موتورپویا بسیار خرسند شدیم تا شاید 3گل را در بازهای ایران ببینیم که نیز همین طور به اتفاق پیوست. بعلاوه مایه خوشبختی آنکه تو سایت مرکزی میتسوبیشی نام شرکت به ثبت رسیده بود. با این همه و بد از گذشت درازمدت متوجه شدیم بازار لنسر (دست دوم) بشدت ضعیفه و استقبال چندانی نشد چون مردم ما به دنبال کیفیت نیستن و از سادگی داخل خودرو گلایه میگردن، من که به شخصه تمایل به تعویض گالانت رو داشتم از لنسر نا امید شدم و به تحقیق رو Asxرسیدم که متوجه شدم موتور 2400 به بازار عرضه نخواهد به علاوه فضای عقب سرنشین هم همچنین پس به outlander مراجعه کردم که پیشرانه 2400 داشت (البته مدل 2015) که اونم بازار رو نتونست کسب کنه و گیربکس cvt اون هم دچار کندی بود که در مدل 2016 کاملن دگرگون و از نظر چهره نیز برتری خاصی داشت و داره.
چندی بعد متوجه شدم مدل asx 2106 جدید قراره به بازار عرضه شه که خیلی منو رو که عشقی خاص به میتسوبیشی دارم رو تا کنون نگه داشت و دارای 2 پیشرانه بود 2000 و 2400 سی سی و با اسب بخار مناسب خوب امید میرفت که مدل 2400 هم در کنار 2000 عرضه شه که بازم نشد البته یکی از دلایل محکم خوب معلوم بود چون شرکت داره outlander رو با 2400 سی سی میفروشه و اگه Asx هم با اون توان و قدرت عرضه میشد پس اون مدل هم باید خدافظی میکرد............سرتون رو در نیارم نشد که نشد چرا در خردیدهای کلان حداقل،حداقل، حداقل اکر به لوکس بودن و امکانات خوردوهای وارداتی توسط شرکت توجه نمیشه به دلیل زیادی قیمت اما پیشرانه قوی میتونست نظر من رو و خریداران رو به خودش جلب کنه.
حداقل امیدوارم پشینمون نشم و برم دنبال خوردهای تویوتا و لکسوس.......متشکرم که تحمل کردید.
1395/2/20
جناب سینا.
پیشنهاد میکنم اینقدر به فکر اینکه مردم ایران چه جور ماشینی دوست دارن .بازار کدوم بهتره . دنبال کیفیت نیستن و... نباشی. ببین خودت چه ماشینه با چه کیفیت و امکاناتی با توجه به بودجه ات دوست داری و ازش لذت ببر.
1395/2/24
دوست گرامی جناب خسرویان به دور از اینکه بنده ازچی خوشم میات یا بودجم چه اندازست.....حرف حقیقت همیشه تلخه.......من ایناروگفتم چون ارادت خاصی به محصولات 3 گل داشتم و دارم اما ما باید بالاخره یاد بگیریم و تحقیقاتوم درست باشه و نه از روی حس و جانبداری که چی خوبه یا بده؟؟؟؟ و داریم هزینه میکنیم ...
بازم ممنون از رراهنماییت.
1395/2/14
به خدا خیلی رو داری ، همین مجله ماشینی که سنگشو به سینه میزنی جوری در مورد سورنتو نوشته که آدم فکر میکنه با وجود MVM X33 چرا کسی میره سورنتو میخره ، مجله ماشین توسایتش بازتاب داده که ، شتاب کیا سورنتو در عمل 14.6 هست ، بعد ماشین رو برده جاده خاکی دیده داره هرز میچرخه و نوشته با تعجب مجبور به استفاده از قفل دیفرانسیل شدیم ، بعد ادامه میده ، جذب ضربات با سروصدا همراه بود.... بنده خدا با این شتاب برو با پراید سوار ها کل کل کن اینجا چه میکنی
لینک بررسی سورنتو در سایت مجله ماشین : http://www.khabarmachine.ir/News.aspx?ID=10226

اما در مورد عیب هایی که نوشتی ، خودتم خوب میدومی هر فردی که بخواد یه ماشین رو تست کنه باید یکسری مزایا و عیوب بنویسه و نمیتونه بگه یه ماشین مطلق بد یا کاملا OK و خوبه، پس نویسنده مجبور بود یسری عیب بنوسیه که اگه منصف باشی عیب و نقص بزرگی در مورد اوتلندر بیان نکرده و کل تست 85 درصد تعریف اوتلندر رو کرده. اون بی ادبی رو هم که کردی فکنم شاید بتونی بفهمی که من نمیتونم تمام تست مجله ماشینو اینجا بنویسم چون نه جا میشه و نه من حالشو دارم
حالا عیوب خنده داری که نوشتی
1) عین متن خودت و بعد جوابت """ ( ردیف دوم فضای پای مناسبی فراهم کرده که البته برای افراد بلند قد امکان خوردن سر به سقف خودرو دور از ذهن نیست. ولی ردیف سوم به دلیل فضای کم زانو برای نشستن کودکان و نوجوانان مطلوبتر است!!!!) جواب : خودت نوشتی که فضای پا که مهم ترین فاکتور در بحث فضای داخلی هست کاملا مناسب بوده خوب کجاش عیبه؟؟؟ بعد گفتی فرد بلند قد امممممممممکان خوردن سر به سقف دور از ذهن نیست ، بله فرد قد بلند در هر ماشینی بشینه امکان داره سرش به سقف بخوره این جور ماشین ها که صندلی هاش بلنده و جای خود داره
2)""""( اوتلندر در آزمایش شتاب گیری از شتاب متوسطی برخوردار بود و در بهترین زمان به شتاب صفرتا صد 11 ثانیه دست یافتیم!!!) جواب : شتاب سورنتو که خودتو برا موتور GDI کشتی تونسته در عمل و با بنزین وطنی 14.6 رو ثبت کنه پس بیشتر از این توضیح نمیدم و خودت میدونی که شتاب 11 کجا و 15 کجا""" پس اوتلندر فراری کلاس خودشه
3)""""""( عملکرد تعلیق در عبور از چاله ها و دست اندازها کیفیت و سواری و هندلینگ را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی گاهی به نظر می رسید که لاستیک عقب از زمین بلند می شود....) جواب : عین متن مجله ماشین :::>>> هرچه بیشتر با اوتلندر2016 رانندگی کردم ، نقص هایی در سیستم تعلیق خودرو نسبت به نسل قبلی یعنی مدل 2014 حس کردم که البته در مقایسه با رقبای کره ایی قابل اغماض بود ، عملکرد تعلیق در عبور از چاله ها و دست اندازها کیفیت و سواری و هندلینگ را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی گاهی به نظر می رسید که لاستیک عقب از زمین بلند می شود چرا که کمک فنر های نوی خودرو عملکرد سختی داشت و خودرو نیاز به کارکرد بیشتر برای تنطیم نرم تر کمک فنرها دارد.. خوب عزیزم چرا کار زشت منو 100 برابر بیشتر و زشت تر انجام دادی ؟؟؟؟ چرا از اول و آخر متن زدی و سرو ته متنو حذف کردی که به هدف شومت برسی ؟؟؟؟ بله نوشته عملکرد تعلیق در عبور از چاله ها و دست اندازها کیفیت و سواری و هندلینگ را تحت تاثیر قرار می دهد اما نه به صورت همیشگی بلکه به نسبت نسل قبل و در ادامه نوشته ماشین صفرکیلومتر بوده و نیاز داره کمی راه بره تا حس درستی از نرمی اون پیدا کرد و در ابتدا تاکید فراوان کرده که عملکرد سیستم تعلیق صد البته در مقایسه با رقبای کره ایی قابل اغماض بود . معنیش میدونی یعنی چی ؟؟؟؟؟ یعنی هرچقدر هم که سیستم تعلیق بد باشه به بدی سیستم تعلیق کره یی ها نیست . یعنی کره یی ها تو آفسایدن ؟؟؟ اصلا زشته که یه ژاپنی رو با یه کره ایی مقایسه کنی اونم در بحث سیستم تعلیق که همه میدونن که ژاپنی ها از همه نرم ترن
اگه من رو متهم میکنی که فقط مزایا رو اینجا بازتاب کردم و گفتی کار زشتی کردم ،،، خودتم می فهمی که در ابتدا گفته بودی مجله ماشین هم از اوتلندر عیب بسیار گرفته و من خواستم با روشن گری بفهمونم اتفاقا مجله ماشین حسن بسیار نوشته و شما داری سیاه نمایی میکنی، و این چیزایی که شما در جواب من به عنوان عیب ذکر کردی در خیلی از موارد حسن هست بله حسن هست که با موتور 170 اسب ا شتاب 10.2 و در عمل 11 ثبت کرده ولی سورنتو با موتور 188 مثل چینی ها 15 ثانیه ثبت میکنه .
لطفا دیگه بیش از این در قسمت ژاپنی ها سیاه نمایی ننویس و از این بیشتر آبروی نداشته ی سورنتو و سانتافه رو اینجا نبر برو تو همون قسمت کره یی ها برا چینی ها شاخ و شونه بکش
1395/2/15
اول این که هرچند برات خیلی سخته اما سعی کن مودب باشی
بنده گفتم مجله ماشین هم انتقادات زیادی از این اوتلندر کرده اما تو اومدی فقط قسمت مزیت ها رانوشتی! و بعد من فقط انتقادات را عینا اینجا نوشتم!!! این یعنی چی که میگی کار زشت تو رو تکرار کردم؟؟؟ خوب مزیت ها را که تو گفتی من فقط همونطور که گفتم ایرادات عینا اینجا نوشتم!!!!!!! به نظر نادانی چون تو ایراداتی چون ایراد در سیستم تعلیق، تعادل کم، فرمان تنبل، ترمز نچندان قوی، بد بازار بودن، میدان دید کم به دلیل فرم ستون ها، فضای کم ردیف سوم اونم برای ماشینی که ادای 7 نفره بودن داره و... ایرادات کمی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اما در مورد تست سورنتو که اینجا لینک دادی. این تست توسط مجله ماشین در شماره شهریور 94 و توسط نویسنده ناشی بنام فرهاد هاشمی انجام شده.اوج سوتی نویسنده در جایی است که عنوان می کنه شتاب صفر تاصد خودرو را در هر سه حالت رانندگی اقتصادی، معمولی و اسپرت به ترتیب 14.6، 14.1 و 13.6 به دست می آید!!!! همون طور که دوستان عزیز آقای زارع و رسول عنوان کردن چطور امکان داره که شتاب صفر تا صد سانتافه mpi که از سورنتو نه تنها سنگین تره بلکه موتور ضعیف تری هم داره توسط همین مجله ماشین در شماره اردیبهشت95 در روز تست 13 ثانیه بدست بیاد اما سورنتو همچین شتابی داشته باشه؟؟؟؟؟؟ همچنین فیلم درگ سانتافه و سورنتو در همین سایت موجود هست و سورنتو پیروز می شه اونم در درگ با سانته gdi!!!!!!! صد البته که واضح است که تست آقای هاشمی ایراد داره!!!!! در رابطه با عملکرد سیستم تعلیق سورنتو هم خودرو بانک دقیقا این جمله را بکار برده: اتاق بسیار کم صدا و تعلیق های نرم!!!!!!! علاوه بر خودرو بانک در تست کانسومر ریپورتز هم در رابطه با سیستم تعلیق سورنتو عینا این جمله بکار رفته: سیستم فنربندی سورنتو بدترین دست اندازها را جذب می کند و حس اعتمادبه نفس را در پیچ ها به خوبی به شما تزریق می کند!!!!!!!! حتما کارشناسان کانسومر ریپورتز هم چیزی از ماشین نمیدونن!!! علاوه بر این در اتواکسپرس هم از آسایش رانندگی و عملکرد مطلوب سیستم تعلیق سورنتو در جذب ناهمواری ها تمجید کرده. اینم لینکش اگر یه مثقال سواد داری برو خودت بخون
http://www.autoexpress.co.uk/kia/sorento/64138/kia-sorento
در نتیجه پرت و پلاهایی که در مورد سیستم تعلیق و شتاب سورنتو اینجا آورودی چیزی نیست جز توهمی برخاسته از ذهن یک آدم ناشی!!
از آبروی نداشته سورنتو و سانتافه گفتی دوباره یادم افتاد به آمار فروش مضحک اوتلندر در مقابل سورنتو و سانتافه در بازار آمریکا!!!!!!!!!!! حتما امریکایی ها چیزی از کراس اوور نمیدونن که سورنتو را به اوتلندر ترجیح میدن!! یه نگاهی به آمار فروش 2015 اوتلندر در امریکا بنداز و با سانتافه و سورنتو مقایسه کن سورنتو 56421 فروخته در امریکا و اوتلندر فقط 7456!!!!!!!!( منبع: left-lane.com).
برای جاهلانی چون تو سخته که عینک تعصب را از چشمان خود برداشته و منصفانه به فاصله رتبه 9 برند کیا و رتبه 28 میتسوبیشی نگاه کنن!!! اگر به انالیزهای انجام شده توسط کانسومر ریپورتز نگاه کنی می بینی که میتسوبیشی در تمام زمینه ها از جمله قابلیت اطمینان و عملکرد قافیه را به کیا باخته!!!!!! متاسفانه امثال تو در 20سال پیش موندین!!!!!! واقعا متاسفم که با امثال تو در یک کشور زندگی می کنم!!
1395/2/15
بی ادبی سر تا پای پیامت موج میزنه ،که نشانه ی شخصیت نداشتت هست
بزرگی میگفت هر وقت دیدی در بحث و مجادله ایی فردی به بی ادبی و ناسزا روی آورد بدان تو پیروز شده ایی و بدبخت در نقطه ی ضعف قرار دارد. بزرگی درآن است که با بی ادب با کرامت برخورد کنی تا کرامت خود را به مردمان نشان دهی. باشد ما هم از این که در پیامت سراسر شکست دیدیم ناسزا هایت برایمان بی اثر است و همین شکست تو، که از روی ناتوانی به فحاشی متوسل شدی برایمان حجت و کافیست
دست و پای بی خود و بی سود هم نزن. همین چند پیام قبل مجله ماشین رو مرجع قرار دادی و گفته بودی به حرف کارشناس ها فقط اعتماد داری. و تو خیالت به عیب های مجله ماشین استناد میکردی . خوب باشه مجله ماشین مرجع، اومدی از روی تست مجله ماشین عیب برا اوتلندر در آوردی که خیلی شفاف جوابتو دادم و خودتم معلومه که توجیه شدی.، خوب آقا ایمان همین مجله ماشین اومده از سورنتو خیلی موشکافانه تست گرفته و نتیجه هم شتاب کند سورنتو . آفرود ضعیف،سرو صدای زیاد اتاق و...
چی شد یک شب همه چیز تغییر کرد و مجله ماشین و کارشناس های اون شدن ناشی؟؟؟؟،
مجله ماشین وقتی از یه ژاپنی عیب بگیره معتبر و کاملا حرفه ایی هست ولی وقتی بیاد از سورنتوی شما عیب بگیره ناشی و غیر حرفه ایی میشه و سوتی بزرگ میده؟؟؟؟ چرا این حرف رو در مورد اوتلندر نزدی. تو تست اوتلندر ۲۰۱۵ برا عید ۹۴ نوشته بود با تعجب دیدیم که شتاب و مصرف سوخت اوتلندر از اعداد اعلامی کارخانه بهتر هست و برای اثبات این موُضوع این تست شتاب و مصرف سوخت را چند بار امتحان کردیم و مطمعن شدیم که اوتلندر از اعداد اعلامی کارخانه (۱۰.۲ )پرشتاب تر هست و همچنین مصرفشم کمتره این یعنی مثلا اگه از شتاب ۱۰.۲ کارخانه کمی بیشتر کنیم شتابش ۹.۵ بوده. بعد اونوقت شتاب اوتلندر رو همون مجله در بهمن ۹۴ اا اعلام میکنه. حالا به نظرت ما به کدوم استناد کنیم؟؟؟ شما که طبق نامردی همیشگیت همون عدد اا رو اعلام کردی و ما هم برای ارینکه بحث جمع بشه همون حرف خودتو تایید کردیم و بحث تست شتاب عید ۹۴ رو که روی اوتلندر۲۰۱۵ انجام شد اصلا باز نکردیم. اما شما همون طور که همه انتظارشو داشتن سر به شلوغ بازی در آوردی و کلا تست مجله ماشین رو باطل اعلام کردی و مانند همیشه به کارشناس محترم مجله ماشین بی ادبی و بی احترامی کردی
انگار خبر نداری که مجله ماشین قدیمی ترین و پرتیراژ ترین مجله ی خودرویی کشور هست و یه مطلب که در تیراژ بالا انتشار پیدا میکنه روش ۱۰ تا کارشناس نظر میدن و کلی ویرایش و تصحیح میشه و بعد در ماهنامه در تیراژ بالا به چاپ میرسه

در هر صورت میخوام بحث رو باهات تموم کنم چون هم بی ادب و بی اخلاق هستی هم دیگه همه چیز برا همه کاملا روشن و شفاف هست و اگه برا امثال شما هزارتا معجزه بیاریم باز هم بهانه های بنی اسراییلی میگرید و شاید این بار خود ماشین رو انکار کنید و بگید اصلا همچین ماشینی تو ایران نیست . شما فقط میخواین بگید سورنتوی شما از اوتلندر بهتره۰
در پایان امیدوارم با سورنتوت حال کنی و چرخش برات بچرخه و مثل یه ماشین ژاپنی پرشتاب و نرم ،کم استحلاک سال ها با دوام و با کیفیت برات کار کنه
1395/2/15
اول تو ادبی و توهین را شروع کردی پس همانطور که خودت گفتی معلومه بشدت کم اوردی!!!!!!!!!(البته دلیلش هم گفتم که مشکلت چیه!)
بنده فقط جواب بی ادبی تو را با زبان خودت دادم.
هرچند از اول هم نباید با آدمی که نتایج تست و گزارشات منابع معتبری چون اتواکسپرس، کانسومرریپورتز، جی. دی . پاور و CarMD و Left-lane و... را نادیده می گیره بحث می کردم.
مجله ماشین هم اولین بار نیست که نویسندگانشان نظرات گاها متناقض باهم دارند!!!!
نمیدونم چندسالته ولی بنده 20 سال هست این نشریه را مطالعه می کنم و از این دست تناقضات قبلا هم دیدم!!!!
اما همانطور که اون دوستمون هم گفت این نشریه نویسندگان حرفه ای همچون اقایان انصاری فرد، فراهانی، معصومی و صد البته مسیح فرزانه داره( آقای فرزانه همون کسی هست که ایراداتی چون: تعادل کم، فرمان تنبل، ترمز نچندان قوی، بد بازار بودن، میدان دید کم را از اوتلندر گرفته( اردیبهشت95) و به حق مجرب ترین و حرفه ای ترین نویسنده خودرویی کشور هست و همیشه تقریبا بیش از 50 درصد مطالب مجله ماشین هم توسط ایشون نوشته می شه). و ترجیح میدهم به نوشته های این عزیزان اعتماد کنم. نه نویسنده ای که تمام نوشتش در تناقض با منابع معتبری چون اتواکسپرس و کانسومر ریپورتز هست!!! و به ندرت هم مطلبی می نویسه.
صد البته خودربانک عزیز هم به حق همیشه بدون تعصب و کاملا حرفه ای خودروها را تست کرده.
در ضمن اینقدر ژاپن و کره نکن!!!! آدم خندش میگیره. دوره این حرفا گذشته و امزوزه فقط بحث برند مطرح هست. و من هم صرفا راجع به کیا و میتسوبیشی صحبت کردم!!!!!!!!!!!
1395/2/14
سلام
این خودرو از هر لحاظ به دل میشینه خیلی شیک و مجلسی
هرکسی این اتومبیل دوست داره لایک کنه
1395/2/15
سلام.از دوستان خواهش میکنم به جای توهین به همدیگر سر ماشین و داشتن تعصب خشک وخالی در مورد برند مورد علاقه خود شون برن کمی مجلات اتومبیل تخصصی وسایت های معتبر دنیا و ایران را مطالعه کنند وامار واقعی را بنویسند تا بقیه هم تو کلمه استفاده کنن. به ولله این کرکری ها آخر وعاقبت نداره.طبیعیه که هر کسی برند محبوب شو تعریف کنه ولی توهین اونم تو سایت تخصصی بیمعنیه.
1395/2/17
وحید اوتلندر بی خاصیت!!!!!!!!!!!!(از خنده مردم وقتی کامنتت رو خوندم)
اوتلندر از راو هم سواری نرم تری رو داره هم کیفیت داشبورد بالاتری رو(کیفیت چرم راو بالاتره) بعدش هم مردم این همه غر غر میکنن که ژاپنی جماعت اپشن نداره اوتلندره به نسبت بقیه بیشتر اپشن داره
اقا ایمان و دوستانی که براش کامنت گذاشتین کم تر بنویسید تا مردم بخونن این همه که شما نوشتین خود ایمان هم نمیخونه
ای کاش ماشینی که این همه کامنت داره به صورت فیلم بررسی بشه
1395/2/20
سلام .
درسته کیا هیوندا ماشین های خوبی تولید می کنن ، موتور محصولات تویوتا و مزداو میتسوبیشی بعد چند سال همون بازده داره ولی هیوندا و کیا اینجوری نیستن ، اینا جون سختن ، همین سانتافه 2014 شما به دقت به داشبورد نگاه کنید بعد تویوتا راو4 نیگا کنید کلا محصولات زاپنی کیفیتشون بالاست ، د سه هیوندا کیا ماشین های خوبی تولید می کنن ولی شما تویوتا کمری 2008 ببین یا سوناتا 2008
1395/2/21
این قانون مسخره خیلی از ماشین ها رو ناقص کرده .فرقی نداره سانتافه با موتور3.3 یا سورنتو با موتور3.5 یا همین اوتلندر با موتر مشابه ای طراحی شدن.وقتی موتور زیادی کوچیک میشه نتیجه عکس میده یعنی مصرف بالای ماشین نسبت به موتوری که باید اضافه وزن ماشین رو هم تحمل کنه در کنار رانندگی دلسرد کننده :(
همینجوری کم محدودیت داشتیم آقایون اینم اضافه کردن.
1395/2/26
با سلام خدمت دوستان خودروبانکی
تو کامنت ها بین بچه های کره ای باز و ژاپنی باز اختلاف پیش اومده که کدوم بهتره کدوم بدتره......................
چیزی که واضحه اینه که بازار ایران آپشن پسند شده و سانتافه ای که غرق در آپشن هستش رو ترجیح میدن به همگروه هاش
ولی مهم تر از آپشن کیفیت قطعات داخلی اعم از چرم وداشبورد و....... و کم استهلاک بودن قطعات فنی هستش
اگر بخوایم این دو تا خودرو رو بی طرفانه (بنده هیچکدوم از این دو خودرو رو ندارم)نقد کنیم به این نتیجه میرسیم اگر خریدار قصد خرید خودرویی با امکانات فراوان وظاهر خشن تر رو داره (که بنظرم میتسوبیشی تو این نسل ظاهر فوقالعاده ای داره)و بازار دست دوم بهتری میخواد هیوندای رو انتخاب کنه
ولی اگر بیصدایی اتاق و کیفیت تریم داخلی در دراز مدت و موتور و گیربکس کوپل با شاسی رو در نظر دارین و بازر دست دوم اهمیتی براتون نداره میتسوبیشی انتخاب مناسب تری هسش
در مورد سورنتو هم لازمه بگم نه از نظر طراحی و نه از نظر کیفیت متریال مصرفی به این دو رقیب نمیرسه
در این سگمنت تویوتا راو 4 هم حضور داره که تلفیقی از این دو خودروی خوب هستش +مصرف سوخت کمتر و مهندسی عالی تویوتا
1395/2/26
امين جون
در همين سايت سورنتو بهتر از سانتافه معرفي شده!
در اتواكسپرس هم مقايسه بين سورنتو و اوتلندر انجام گرفته كه نهايتا سورنتو برتر اعلام شده!( حتما دوستان خودتون بريد ببينيد).
بعد پروفسور امين نظرشون مخالف كارشناسان خودروبانك و اتو اكسپرس هست!!!!!!!!!
1395/3/22
خاک بر سر همه تون سر هیچی با هم این جوری حرف می زنید. شما ها چه تون شده
1395/2/26
آقا داریوش اگه شما از سایت چک میکنی ما مجلاتشو میخریم ........عضویت مجلات خارجی رو به صورت سالیانه آمازون میفروشه پیشنهاد میکنم بخری اون سورنتویی که اتو اکسپرس مقایسه میکنه نمونه فول از لحاظ امکانات داخلی و موتور هستش نه اینی که تو ایران داریم میبینیم پرفسور نیستم ولی اندازه خودم میفهمم سورنتو کجا و تویوتا و میتسوبیشی کجا ؟؟؟/طولانی ترین مسیری که پشت سورنتو نشستی چقدر بوده؟؟سورنتو دیدم 35 تا راه رفته رنگ داشبورد و چرم رفته الان راو 2009 رو برو امارات ببین تو اون گرما تکون نخورده ..............کیا و هیوندای نبودن ژاپن بود و بازار آمریکا
1395/2/27
اگر سواد داری برو خودت چک اتفاقا دقیقا اتواکسپرس همین مدل سورنتو 2.4 لیتری gdi را با اوتلندر2.4 لیتری مقایسه کرده.
میدونم حقیقت تلخه!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/2/26
قابل توجه دوستانی که خیلی پافشاری می کنن که مجله ماشین میگه شتاب صفر تا 100 اوتلندر با بنزین ایران در عمل 11 ثانیه هست
باشه حرف شما درست
اما مجله ماشین شتاب سورنتو رو 14 خورده ایی اعلام کرده
و اگر مجله ماشین رو قبول ندارید تو همین خودرو بانک ، شتاب سانتافه رو با سورنتو تست کرده و فیلم درگش موجوده ،اگه خودتو دقیق کرنومتر بزنید باز همون عدد 14 رو بهتون نشون میده، البته تو اون تست سورنتو خیلی کم از سانتافه جلو افتاد، تقریبا به اندازه ی کاپوت و در جلوش از سر سپر سانتافه جلو تر بود و برتری ناچیزی داشت
1395/2/27
پسرجون
در مجله ماشین شماره اردیبهشت 95 شتاب صفرتاصد سانتافه mpi در عمل 13 زده شده!!!! چطور ممکنه شتاب سورنتو gdi که هم قدرت بیشتری داره و هم وزن کمتر شتابش 14 باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه چیزی بگو بگنجه!!!!! هرچند شتاب فقط یه فاکتوره!
1395/2/27
تست خودرو بانک، تست مجله ماشین در مورد سورنتو و هزار نکته دیگه که همه دارن میگن شتاب سورنتو با بنزین و آب و هوای ایران14.6 ثانیه هست رو ول کردی چسبیدی به این که مجله ماشین گفته شتاب سانتافه MPIدر عمل 13 بوده
همه اشتباه میکنن و خودت درست میگی
بازم میگم برو فیلم درگ سانتافه و سورنتو رو ببین بعد بیا نظرتو بیان کن
شایدم موتور GDI با بنزین ایران عملکرد خوبی نداشته باشه و نتونه قابلیت خودشو نشون بده و افت داشته باشه، شاید موتور mpi بهتر عمل کنه یه علتی بود که کسی رقبت نمیکرد موتور GDI رو در مدل های اول به ایران بیاره
خیلی خودروها هستن مثل L90 قدرت موتورشون 105 اسب هست ولی شتابش هم رو کاغذ هم در عمل از خیلی از ماشین های چینی با قدرت بالای 120 اسب بیشتره، پس قدرت موتور روی کاغذ یه شاخص نیست . یه ماشین باید بتونه از قدرت تولیدی حداکثر عملکرد رو داشته باشه.
1395/2/27
آقا وحید رضا سانتافه 200 میلیونی باقدرت موتور 188 اسب که شتابش 13 ثانیه باشه نباید بهش گفت ماشین باید اسمش رو گذاشت خرس تنبل ، پیرزن بزک شده و.... حالا می خواد شتابش 13 باشه یا 15 ، میخواد موتورش MPI باشه یا GDI... حیوان همون حیوانه فقط پالونش عوض شده
یه روزی فکر میکردیم که ماشینی اگه نزدیک 200 اسب قدرت تولید کنه عجب ماشین شاخی هست . اما الان میبینیم خیلی از ماشین های کره ای در روی کاغذ قدرت بالا اعلام میکنن اما در عملکرد هیچ کدوم ماشین چابکی نیستن، یا متوسط به بد یا متوسط به خوب.
یه روزی فکر میکردیم اگه رو رونیز که نه ایردینامیک و نه شاسی خوبی داره موتور 190-200 اسب بندازیم پرواز میکنه اما الان این موتور ها رو خیلی از محصولات هست اما باید در مورد شتاب 12 تا 15 بحث کنیم
وای بر ما ببینید به چه روزی افتادیم
یاد دوران عشق بازی با پاترول بخیر
1395/2/27
در جواب سهیل باید که در مجله ماشین تست های آقای فرزانه یکی از بهترین و معتبر ترین منابع داخلی هست!!!! و ایشون 13 را ثبت کردن
در ضمن بنده مثل شما رو هوا حرف نمی زنم و از تجربه شخصیم از سانتافه mpi و سورنتو gdi گفتم!!!!!!!!!! و خدا شاهده که کشش وشتاب سورنتو خیلی ازسانتافه mpi بهتره!
در تست خودرو بانک هم از بهتر بودن عملکرد جعبه دنده سورنتو به نسبت سانتافه گفته شده!
در ضمن در فیلم درگ خودروبانک اون سانتافه هم gdi و 188 اسبی هست!!!!!!!
در ضمن تو همون تست اشتباه مجله ماشین که اون دستمون واقعا بدرستی نویسندشو ناشی خطاب کرده . شتاب 14 ثانیه ای مربوط حالت اکو (رانندگی اقتصادی)هست!!!! هر چند میدونم اونقدر بی سوادی که فرق اکو، نرمال و اسپرت هم نمی فهمی!
در جواب جعفر باید بگم وقتی اطلاعات نداری کامنت الکی نذار. مرد حسابی سانتافه mpi که در عمل شتابش 13 زده شده قدرتش 177 اسب هست!!!!!!!!!!!!!! gdi 188 اسبی از کجا درآورودی!؟؟؟
1395/2/28
مجله ماشین در اون تست ناشیانه شتاب 14 خورده ای را برای حالت رانندگی اقتصادی(اکو) اعلام کرد!!!!!!!!!!! یعنی واقعا اینقدر بی سوادی که فرق اکو ، نرمال و اسپرت را نمی فهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در تست درگ خودرو بانک هم اون سانتافه موتور GDI داره!!! و باز هم از سورنتو عقب می مونه!!!!!!!
در تست خودرو بانک عنوان می شه که عملکرد جعبه دنده سورنتو بهتر از سانتافه هست!!!
کشش و شتاب موتورهای GDI بسیار بهتر از MPI هست!(در تمام مدل ها) تمام کسانی که در مناطق آزاد تجربه رانندگی با هر دو مدل را داشتن از خیلی وقت پیش این مطلب را عنوان می کردن!!! حتی توسان 2لیتری 2016 جدید شتاب بهتری به نسبت توسان 2.4 لیتری MPI داره!
بعد اومدی برام از ال 90 مثال می زنی!!!خخخخخخخخخخخ.
در ضمن جعفر جون اون سانتافه ای که شتابش 13 بوده موتورشMPI هست و فقط 177 اسب قدرت داره قیمتش 200 نیست. خواهشا راجع به چیزی که اطلاع نداری کامنت نذار.
1395/2/29
من کاری به دعوا های بچه گانه شماها ندارم اما خودم رفتم از رو همین سایت خودرو بانک درگ سورنتو و سانتافه رو دیدم و با گوشی چند بار و با حالت های متفاوت فیلم برداری زمان صفر تا ۱۰۰ رو چک کردم و نتیجه شتاب ۱۴.۲ ثانیه ای سورنتو شد حالا سانتافه از سورنتو یکم عقب افتاده بود و شتابش کندتر بود
1395/2/29
پسر جون شما که بچه نیستی بدون که تست شتاب برای اینکه نتیجش قابل استناد و واقعی باشه باید با دستگاه VBox انجام بشه!! با گوشی که نمی شه اونم از رو فیلم!!
خدایا کجا گیر افتادیم!خخخخخخخخخخخخخ
1395/2/30
بعضی از دوستان طوری توهم میزنن که فکر می کنن سورنتو لکسوس RX یا BMW X6 هست
سورنتو خودشم بکشه باز از سانتافه پایین تره، اتفاقا سانتافه هم زیباتره ، هم طراحی زیبا و اصالت طراحی کره رو داره اما سورنتو همیشه از سانتافه عقب تر بوده و ماشین پردردسر و پراصطحلاکی هم هست. شتابشم همان طور که در تست های مختلف از جمله تست خودرو بانک هست فقط کمی از سانتافه بیشتره که اصلا به چشم نمیاد.و تقریبا شتابشون برابره. اما قبول دارم که شتاب سانتافه از اوتلندر یکم کندتره چون اونو خودم تست کردم و یه اوتلندر 2015 از این عینکی ها که چراغ عقبشون مثل لکسوس سفید هست، تو یه سربالایی خیلی راحت ازم رد شد، اما این تو کتم نمیره که سورنتو از سانتافه خیلی پرشتاب تر باشه ،نه اصلا اینجور نیست و فقط در حد خیلی ناچیز شاید سورنتو بهتر بره که اونم گفتم با توجه به رانندگی آماتور مردم این اصلا به چشم و محسوس نیست.سورنتو اگه به درد بخور بود از همون اول که قانون اجرا شد با موتور 2.4 MPI وارد بازار میشد ، نه اینکه کلی وایستادن و بعد چند سال حضور سانتافه2.4 حالا مدل GDI رو وارد کردن. هیچ گیربکسی به خوبی گیربکس خشک سانتافه نیست . مطمعن باشید چند وقت دیگه که سانتافه باز پوست بندازه و نسل جدیدشو وارد بازار کنه سورنتو باز باید مثل قبل کاسه کوزشو جمع کنه بره رد کارش
1395/2/30
واقعا برای سهیل و احمد متاسفم!! شتاب 14 خورده ای سورنتو در مجله ماشین مربوط به حالت رانندگی اکو(اقتصادی) هست بعد اومدید اینجا دارین با دروغ اینو هی تکرار می کنید!!!!! چی گیرتون میاد؟؟ مثلا فکر کردید کسی بخواد ماشین بخره نمیره اینو چک کنه؟؟ شتاب اعلامی کارخونه برای سورنتو 10.2 اعلام شده که حالا با توجه به کیفیت بد بنزین و.... مثله همه ماشین ها شاید حدود یکی دو ثانیه بیشتر بشه!!!!!!! که اصلا مهم نیست مگه می خوایم تو پیست با این ماشین های بزرگ مسابقه بدیم؟؟؟؟
از اون دوستمون هم بسیار ممنونم. رفتم بررسی و مقایسه اتو اکسپرس در مورد سورنتو و اوتلندر را چک کردم. واقعا فکر نمی کردم سورنتو اینقدر سر تر باشه
1395/2/30
آقا رسول سورنتو جدید اصلا با موتور mpi تولید نشده که بخوات با اون وارد بشه!
در ضمن سورنتو فروش بسیار بیشتری به نسبت اوتلندر و سانتافه در بازار آمریکا داشته. و بنده هم البته با احترام به نظر و سلیقه بقیه دوستان سورنتو را به اوتلندر و سانتافه ترجیح می دم.
1395/2/30
عزیزم که فکر میکنی کل دنیا دارن بهت دروغ میگن ، حقیقت تلخه هر چند خودتو بزنی به خواب و بگی کل دنیا با من خصومت دارن ، اصلا بگو مجله ماشین با اون اعتبارش هیچ چیزی از ماشین نمی دونه و فقط بابای من خیلی می فهمه که رفته سورنتو خریده باشه ولی جهت اطلاع ، شتاب سورنتو در حالت انتخاب رانندگی اقتصادی14.6 معمولی 14.4 و در حالت اسپرت 13.6 هست ، اما اوتلندر در حالت رانندگی معمولی طبق تست مجله ماشین با بنزین داخلی و آب و هوای ایران 11 ثانیه بود
عین متن مجله ماشین: شتاب صفر تا 100 سورنتو را در هر سه حالت رانندگی اقتصادی، معمولی و اسپرت اندازه می‏ گیریم که به ترتیب اعداد 14.6، 14.4 و 13.6 به‏ دست می ‏آید که واقعاً به دور از انتظار بود!
میدونم زمین ایران کجه و الا سورنتو تو ی سیاره فضایی ها شتابش 10 ثانیه هست
البته خوب باشه حالا که شتاب سورنتو افتضاح از آب در اومد اصلا شتاب ملاک نیست و ما نمی خواهیم در پیست مسابقه بدیم، اما عزیزم قابلیت های افتضاح خارج جاده ی سورنتو رو چکار میکنی ؟؟؟؟؟ مجله ماشین اعلام کرد که سورنتو میکوبه و حتی نتونست از یه شیب ملایم رد بشه و مجبو ر به استفاده از قفل دیفرانسیل شدن؟؟؟ البته باز فکنم زمین کج بود
تست خنده دار سورنتو در لینک ذیر موجود است خخخخخخ
http://www.khabarmachine.ir/News.aspx?ID=10226
1395/2/31
من بابام سورنتو نداره!خخخخ
نمی دونم چندسالته که فکر می کنی همه مثله خودتن! ولی من 33 سالمه و قصد داشتم تو این رنج قیمت یک کراس اوور 7 نفزه بخرم و با دیدن این تست خودرو بانک و همچنین مقایسه اوتلندر و سورنتو در اتواکسپرس کلا اوتلندر از بین گزینه هام کناررفت. سانتافه رو هم اصلا دوست ندارم. فعلا فقط سورنتو مد نظرم هست.
در مورد مجله ماشینم که خیلی سنگشو به سینه میزنی تو کامنت یکی از دوستان دیدم که میگن در شماره اردیبهشت95 ایرادات اساسی از اوتلندر گرفته رفتم چک کردم و دیدم درست میگن این ایرادات خیلی افتضاح هست!: تعادل کم، فرمان تنبل، ترمز نچندان قوی ،بد بازار بودن ، میدان دید کم به دلیل فرم ستون ها وهمینطور دید کم در نقاط انتهایی دو سر کاپوت و.... ایراداتی نیست که برای یک ماشین 206 میلیونی قابل چشم پوشی باشه.
اینم لینک مقایسه اوتلندر و سورنتو در اتواکسپرس که بد جوری اوتلندر ناک اوت شده.خخخخخخخخ
http://www.autoexpress.co.uk/kia/sorento/64138/kia-sorento
در ضمن حتما آمریکایی هم چیزی از کراس اوور و شاسی بلند نمیدونن که سورنتو را به اوتلندر ترجیح دادن!! مقایسه آمار فروششون حتما نگاه کن. تفلکی ها اصلا ماشین ندیدن!! ببخششون.خخخخخخخخ
ضمن تشکر از خودروبانک برای انجام این تست از بعضی از دوستان که اطلاعات دقیق و جالبی را ارائه میدن ممنونم چون واقعا برام مفید بود.

1395/2/26
دوستان به خدا اینجا در مورد میتسوبیشی اوتلندر مطلب نوشته....
چرا کیا و هیوندای سوارها میان در مورد سورنتو یا سانتافه باباشون مینویسن
اینجا مردم در مورد اوتلندر سوال کردن بعد یسری آدم که نمی دونم اسمشونو چی بزارم بی جهت می پرن وسط بحث و میگن گور بابای سوال مردم سورنتوی بابای من از همه ماشین های دنیا بهتره آخه چی به شما بگم
تویی که دست نشسته می پری وسط و الکی کلاس میزاری میگی فلان مجله خارجی در مورد سورنتو اینجوری گفته، ال و بل ... خوب از همون خارجی ها یکم فرهنگ یاد بگیر ،یعنی انقدر شعور نداری بفهمی اینجا جای مطرح کردن این مطلب نیست؟؟؟ ایجا داره در مورد اوتلندر بحث میشه نه سورنتو.... برو تو تست سورنتو تا صبح از ماشینت تعریف کن و هم فکرات هم برات هورا بکشن وکلی کیف کن . بخدا مثل بچه های کلاس اولی که به هم میگن پراید بابای من دنده هوایی داره و ال 90 بابای تو بهتره
1395/2/29
کسی که به بقیه توهین می کنه از همه بی فرهنگ تره!!!!!!
1395/2/29
لطفا براي نگارش مقاله از ادبيات مهندسي و حرفه اي استفاده كنيد، و اگر از تست هاي رايج اطلاع نداريد مقالات مجلات معتبر را مطالعه نماييد تا با پارامترها و اهداف طراحي هر خودرو آشنا شويد. همچنين واژه هايي مثل غم انگيز و تجارب شخصي شما فكر نمي كنم جايي در مقاله داشته باشد.
1395/2/31
یه بنده خدایی واسه کوبیدن به ناحق سورنتو متوصل شده به یکی از تست های مجله ماشین!! ولی خودش تست دیگه همون مجله ماشین ماشینو قبول نداره!!
در مجله ماشین شماره شهریور94 شتاب صفر تاصد سورنتو در هر سه حالت رانندگی اقتصادی، معمولی و اسپرت به ترتیب 14.6، 14.1 و 13.6 به دست می آید!!!! بنده مثل چندتا از کاربران محترم میگم این تست اشتباه هست. چرا؟
چون در شماره اردیبهشت 95 همون مجله ماشین تست شتاب سانتافه mpi در عمل توسط یکی از بهترین نویسندگان این مجله 13اعلام میشه!! در فیلم درگ خودروبانک سورنتو بهتر از سانتافه عمل می کنه!!!! سانتافهmpi از سورنتو سنگین تر هست و موتورش 11 اسب ضعیف تر. تمام کارشناسانی هم که این دوتا را تست کردن از جمله خودروبانک اعلام کردن که گیربکس سورنتو عملکرد بهتری داره و خودرو چابک تر از سانتافه هست!!! و تمام کسانی هم که تجربه رانندگی با ماشین های کره ای دارن میدونن که موتورهای GDI عملکرد بهتر و شتاب و کشش بهتری به نسبتMPI دارن!!! در نتیجه اون تست مجله ماشین شماره شهریور94 کلا ایراد داره.
حالا اون بنده خدا بگه ما می گیم زمین و کج هست و از این پرت و پلا ها... ولی کسی که منطق داشته باشه و با غرض ورزی حرف نزنه دلایل منطقی بالا را قبول می کنه!
1395/2/31
کار به جایی رسیده که این میتسوبیشی( ببخشید میتسو پیشی) پرستا نتیجه تست اتواکسپرس هم قبول ندارن!!!
خواهشا تشریف ببرید آمریکا و مردم نادان آمریکا را از جهل نجات بدید چون بدجوری دارن سورنتو و سانتافه را به اوتلندر ترجیح می دن! با این وجود که اوتلندر ارزونتره در بازار آمریکا بازم مردم ماشین ندیده آمریکا سورنتو وسانتافه را بیشتر از اوتلندر می خرن.
1395/11/5
دوست عزیز پیرو مطالب جالبی که عنوان فرمودید بد نیست یک سری به سایت زیر بزنید
https://www.edmunds.com/kia/sorento/2016/consumer-reviews/pg-1/?sorting=REVERSE_OVERALL_RATINGS
این سایت در قسمت Consumer Reviews (نظر کاربران) می تونید نظر کسایی که سورنتو رو خریدن با نظر کسایی که همین اوتلندر رو خریدن مقایسه کنید.
فقط ترجمه عنوان یکی از نظرات راجع به سورنتو 2016: Month 1: Happy | Mnth 3: Sad | Mnth 4: Hating It
"ماه اول: خوشحال ماه سوم:غمگین ماه چهارم: تنفر ازش "
قضاوت با شما!
1395/2/31
این تست و بررسی اوتلندر که در سایت خودرو بانک انجام شد برای 95/02/01 هست و الان یک ماه از این بررسی می گذره
همان هفته های اول بررسی افراد زیادی با سلیقه های مختلف اومدن و کامنت گذاشتن و رفتن اما بعد از اینکه این بررسی از صفحه اول سایت حذف شد کمتر کسی اومده و پیام گذاشته
حالا در روز 95/02/31 چند کامنت با نام های مختلف ارسال شده و چند پیام با یک هدف گذاشتن که محتوای هر سه کامنت اینکه سورنتو از اوتلندر بهتره و مجله ماشین اشتباه کرده و تست اردیبهشت رو خوندن هر سه میگن شتاب سانتافه 13 هست پس باید شتاب سورنتو بهتر باشه. خصوصا یک چیز عجیب اینکه همشون میگن مقایسه اوتلندر و سورنتو در اتواکسپرس رو خوندن ،
این افراد در روزهای اول ک حجم کامنت ها بسیار زیاد بود کجا بودن ؟؟؟ چرا اون موقع یک شبه چند نفر با هم و در یک ساعت مشخص نمیومدن و از سورنتو نعریف کنن؟؟؟ چرا اون موقع چند نفر با هم مجله ماشین رو در شماره های مختلف نخونده بوئن و به این نتیجه نرسیده بودن که اوتلندر نمی دونم کم فرمانه و چرت و پرت های مختلف؟؟؟ چرا اون موقع چند نفر با هم مجله اتواکسپرس رو با م یک شبه نخونده بود؟؟؟؟آیا همه اینا اتفاقی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا اینکه همه این پیام های سورنتو رو یه نفر با اسم های مختلف مینویسه؟؟؟؟
یه فرد که اسرار داره بگه سورنتو ماشین خوبیه و اومده نشسته در قسمت ژاپنی ها و تخریب اوتلندر رو میکنه
به نظرمن باید این فرد مشخص و ادب بشه
این فرد همه ما رو سرکار گذاشته
1395/3/3
عدم صداقت شما اونجایی مشخص میشه که میگی این بررسی مربوط به 95/02/01 هست و الان یک ماه از این بررسی می گذره و چون یکماه گذشته همه اینایی که کامنت گذاشتن یه نفر هستن!!خخخخخخخ یکی نیست به این آدم بگه خوب آدم ناحسابی این بررسی تا آخر همین هفته پیش هم در قسمت تجربه رانندگی تو صفحه اول سایت بود! چرا رو هوا حرف می زنی. در ضمن من هم مثل بقیه وقتی کامنت ها را خوندم رفتم منابعی که همه دوستان معرفی کرده بودند را بررسی کردم!!!! اخه مجله ماشین و دو سه تا سایت که همچین منابع نایابی نیستن!از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد!!!
تخریب کسی می کنه که با وقاحت تمام میره تو پست مربوط به مقایسه ویدیویی شاسی بلندهای ژاپنی(تویوتا راو4 ، هوندا CR-V و سوبارو فارستر) تو همین سایت و با نام کاربری تابلو(قابل توجه ژاپنی سوارها) میگه که : صد رحمت به به ام وی ام x33!!! اینا همشون آشغالن ماشین فقط سورنتو
برید تست سورنتو رو تو سایت اتواکسپرس بیبینید!! که مثلا به حساب خودت سورنتو را مسخره کرده باشی! اگر تا الان فکر می کردم صرفا کسی هستی که طرفداره میتسوبیشی هست و متعصب الان دیگه 100درصد مطمئنم دلال آرین موتور هستی!!! و دیگه یک کلمه هم جوابتو نمیدم!!
1395/3/2
الان سه گروه شدید
1)کسایی که یه ماشین ژاپنی دارن یا دوست دارن
2)کسایی که ماشین کره ای دارن یا دوست دارن یا اومدن فقط چشم بسته بگن ماشین ژاپنی خوب نیست
3)بدبختایی مثل من که میخوان ماشین بخرن و شما کلی گیجشون کردید و دست آخر حرف های هیچ کدومتون رو باور نمیکنن و خودشون آستین بالا میزنن
مجلات هم که اصلا بهشون نمیشه اعتماد کرد و هر روز یه حرف میزنن، یه روز میگن شتاب یه ماشین خوبه و یه روز میگن نه خوب نیست یه روز سورنتو خوبه روز بعد اوتلندر
فقط احمق ها هستن که در مورد ماشینی که سوار نشدن اظهار نظر می کنن
مردم خوب میفهمن که کی داره از روی صداقت حرف میزنه و کی قصد تخریب داره و برای تخریب وجه یه ماشینی میگرده از مجلات خارجی و ذهن پر از تخیل خودش مدرک جمع کنه، کسی که میگه من سورنتو یا سانتافه دارم و اوتلندر بدرد نمیخوره معلومه این فرد چون خودش سانتافه یا سورنتو داره و تا به حال اوتلندر هم سوار نشده این جوری حرف میزنه ، این فرد کمبود داره و هر انسان عاقلی میفهمه که این فرد داره حسودی می کنه و حرفاش به درد خودش می خوره، کسی هم که از سانتافه یا سورنتو خوشش نمیاد و اینجا رو جایی برای کوبیدن ماشینای کره ای پیدا کرده بدونه اونی که از ماشین کره ای خوشش اومده خودشم بکشه نظرش عوض نمیشه و ماشین های کره ای پیشرفت خوبی کردن و 20 سال پیش گذشت، حالا خانم ها اگه خودشون یه چیز خوبی داشته باشن دوست ندارن دیگران از اون چیز داشته باشن و دوست دارن تک باشن ولی اینجا طرف سورنتو داره میخواد همه ایران برن سورنتو بخرن
ما ایرانی ها معمولا اینجوری هستیم ، کشور ما بهترین هست در خاورمیانه، استان ما بهترین هست در ایران، شهرما بهترین هست در استان،محل ما بهترین هست در شهر، کوچه ما بهترین هست در محل،و خونه مابهترینه در کوچه ، هیچ کس مثل بچه محل های ما نیست ، ماشین ما هم همین طور هست ، بهترین هست در کلاس خودش و غیر این رو اصلا قبول نداریم تمام
1395/3/3
این که اتواکسپرس اوتلندر و سورنتو را تست کرده و در آخر سورنتو را برتر دونسته میشه تخریب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از ذهن پر از تخیل من اومده بیرون؟؟؟
خوب این لینکشه به خودتون زحمت بدبد بخونین اگر هم انگلیسی بلد نیستید به یه نفر که بلده نشون بدید!!!!
http://www.autoexpress.co.uk/kia/sorento/64138/kia-sorento
این که میگم تو بازار آمریکا سورنتو فروش بسیار بیشتری به نسبت اوتلندر داشته میشه تخریب ؟؟؟؟ تخیله؟؟؟؟ خوب خودتون چک کنید تو این سایت پناه برخدا (سورنتو 56421 فروخته در امریکا و اوتلندر فقط 7456!!!!!!! منبع: left-lane.com).
بخدا من نمیگم کانسومرریپورتز داره میگه کیا رتبه 9 هست و میتسوبیشی رتبه 28!!!!!
اینا واقعیت هست ونه تخریب! اینا تخیل نیست بخدا منبع معتبر داره!!!!!!!!!!!! اینارو کارشناسای آمریکایی و اروپایی میگن نه من!!!!!!!!!
در مورد اوتلندر فرمان تنبل تعادل کم، ،بد بازار بودن ، ترمز نچندان قوی ،، میدان دید کم به دلیل فرم ستون ها و.... را من نمیگم مسیح فرزانه کارشناس مجله ماشین میگه!!!!!!

1395/11/26
در جواب مجتبی
آقا این لینکی که شما فرستادی :http://www.autoexpress.co.uk/kia/sorento/64138/kia-sorento
اصلاً خوندی مطلبشو؟ مقایسه؟داداش این یه ریپورتاژ هستش یه تبلیغات ساده واسه سورنتو....شما مقایسه با هیچ ماشینی رو تو این متن نداری.
در همیشه ضمن فروش بیشتر به معنی خودرو بهتر نیست.شما باید بری نظر خریداران یک خودرو رو بعد از حداقل 1 سال داشتن خودرو بپرسی.سایت هایی هستند که نظرات خریداران خودرو رو هم میزارن
سایت ConsumerReports بر عکس اسمش اصلاً نظر مصرف کنندگان رو برای شما به نمایش نمی زاره فقط نظر خودشون که ماشین رو بررسی می کنن اعلام می کنه
رتبه بندی در سایت های مختلف فرق می کنه بازم یه سرچ ساده گوگل این مطلبو به شما نشون می ده.
پاینده باشید.
1395/3/6
در جوااااااب اقا مجتبی
مجتبی جان اقای مسیح فرزانه(امیدوارم برا یک بار هم که شده تو زندگیم ببینمش واقعا تست هاشون عالیه به همراه سید سروش سیدی) تو همون تستی که خوندی درمورد سانتافه چی گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی روح و بی کیفیت و تنبل و .........
اینا رو هم بگو اقاااا
1395/3/7
صد در صد هرچی راجع به سانتافه هم گفته قبول دارم مثل بی روح و تنبل. البته نگفته بی کیفیت گفته کم کیفیت ترین فضای داخلی به نسبت راو4 و اوتلندر!! ولی به نظر شما ایراداتی که از اوتلندر گرفته ایرادات اساسی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضعف تزمز و هندلینگ ضعیف و فرمان تنبل = خطر تصادف
1395/3/9
اقا هندلینگش ضعیفه یعنی نمیشه باهاش حرکات تند انجام داد در عوض نرم ترین عضو گروهه مثلا بابا من نمیخواد با این ماشین تست موس انجام بده که یا کار های دیگه که هندلینگ خوب براش معیار مهمی باشه در عوض نرمی بیشتر به کارش میاد بعدش هم نسبت تعادلش که از همه(حتی راو4) کمتره یعنی تا حدودی جور همین هندلینگ ضعیفش رو میکشه
تست ماه بعد بین تیوولی و داستر رو که دیدی با اینکه هندلینگ تیوولی بهتره ولی داستر رو برنده (با زبون بی زبونی) برنده اعلام کرد
در مورد ضعف ترمز هم نگفته که از هر دوشون پایین تره. ای کاش تست میکردن تفاوتش شون رو میفهمیدیم
1395/3/8
با سلام خدمت دوستان عزيز.
من بعد از خوندن نقد اوت لندر(كه البته به نظرم مغرضانه نبود ولي نظر شخصي نويسنده بود و با سطح توقع بالائي ايشان ماشين رو تست كرده بودند) داشتم نظرات دوستان رو ميخوند، دليل موضع گيري شديد دوستداران ماشينهاي كره اي رو متوجه نشدم. اوت لندر يكي از ماشينهاي پر فروش ميتسوبيشي هستش. در پيشرفت صنعت خودرو سازي كره هيچ شكي نيست ولي باور كنيد با ‍ژاپن هنوز فاصله داره. بنده يك كيا سراتوي 2013 داشتم كه بعد از اومدن دوباره ميتسوبيشي به ايران فروختم و يك لنسر تيپ 4 اسم نوشتم. صادقانه بگم اين 2 تا ماشين از هيچ نظري با هم قابل مقايسه نيستند و تفاوت رو شما تو كيفيت رانندگي(عرض كردن كيفيت رانندگي نه كيفيت ساخت و ...) متوجه ميشيد. ايرادي كه مردم ايران رو بيشتر سمت ماشينهاي كره اي ميبرد و يبره بحث آپشنال بودن ماشينهاي كره اي و ساده بودن ماشينهاي ژاپنيست كه خداوكيلي اين نقيصه هم داره بر طرف ميشه. مثلا شما با 127 ميليون يك لنسر صفر ميخري كه حتي تا قمقمه آب رادياتورش هم ساخت ژاپن هست و از نظر امكانات و آپشن به نسبت ماشينهاي كره اي چيزي كم نداره كه بعضا زياد هم داره ( سيستم صوتي راكفورد فازگيت با ساب ووفر و آمپليفاير و دوربين دنده عقب و شيشه شور چراغ جلو سنسور نور، سنسور باران، 7 ايربگ (فكر كنم تنها ماشينيهائي تو ايران هستند محصولات ميتسو كه ايربگ زانوئي براي راننده دارند) كروز كنترل ، بلوتوث فرمان ، سيتسم فرمان صوتي ( كه به شما اجازه ميده در صورت تسلط به زبانهاي انگليسي فرانسوي و ... با سيستم صوتي ماشين صحبت كنيد) گرم كن صندلي و ... در مورد اوت لندر هم اين قضايا صدق ميكنه چون طراحي داخلي و امكانات لنسر و اوت لندر و ASX در 90% موارد شبيه هم هستش. در مقايسه دو ماشين صفر شايد زرق و برق ماشينهاي چيني و كره اي بيشتر از ماشينهاي ژاپني باشه ولي در دراز مدت تفاوت كيفيت ماشينهاي ژاپني با كره اي خودش رو نشون ميده. همونطور كه شما هنوز تو خيابان گالانت لنسر سيويك آكورد كريسيدا و ... مدل حدود 1992 رو زياد ميبينيد ولي ماشين كره اي توليد اون سالها كم. البته با احترام به همه دوستان من صرفا نظر شخصي خودم بدون كوچكترين ادعاي فني و صرفا با تجربه شخصي 15 ماه رانندگي يك ماشين كره اي و حدود 2 سال رانندگي يك ماشين ژاپني عرض كردم.
با تشكر
1395/3/9
نظرشما محترمه آقا مهدی. ولی تاریخ انقضاش مربوط به یک دهه پیشه!!
البته برندهای ژاپنی اصلا مثل هم و در یک سطح نیستند. برای مثال هیوندایی و کیا هنوز خیلی فاصله با لکسوس، آکورا، هوندا و حتی مزدا دارند اما در مورد میتسوبیشی و سوزوکی و... این صحبتها تاریخ انتقضاش گذشته!! دوست عزیز کارشناسان کانسومر ریپورتز که عاشق کره ای ها نیستند که به برند کیا رتبه 9 بدن و به میتسو 28!!!! این رتبه بدی توسط کارشناسان خبره و با بررسی بسیاری از مدل های این برندها در دراز مدت صورت گرفته!
گفتید سراتو بد نیست مدل جدید سراتو را هم با لنسرتون مقایسه کنید!!! شتاب صفرتاصد لنسر 1.8 لیتری شما با اون طراحی صرفا ظاهرا اسپورت در عمل 12.30 در تست خودروبانک به ثبت رسیده و لی سراتو 2 لیتری در 9 ثانیه! این کاملا هماهنگی بهتر موتور و گیربکس سراتو را نشان نمی دهد؟؟؟
این که شما خودروهای چینی را با کره ای در یک سطح می بینید نشون دهنده اوج بی اطلاعی شما از دنیای خودرو هست! خواهشا میزان فروش هیوندایی و کیا را در هر سه بازار آمریکا، اروپا و چین با میزان فروش میتسوبیشی مقایسه کنید.تا متوجه بشید آنچه را که مخصوصا آمریکایی ها متوجه شدن!!!!!!!!!!!!!!
1395/3/9
ای بابا؛؛؛ خجالت بکش باز اومدی و اینبار با نام رضا پیام گذاشتی!!!! نکنه بریم سورنتو بخریم خوبه
باز مثل همیشه نامردی سرلوحه کارته؛ لنسر شتابش با بنزین ایران و در عمل و طبق تست خودرو بانک ملاکه و بعد سراتو شتابش در بهترین شرایط و روی کاغذ!!!! عمو بچه کجایی اینقدر شجاعی؟؟؟ اگه لنسر با گیربکس cvt شتابش با بنزین ایران در عمل ۱۲ باشه مطمعن باش سراتو هم در عمل در همین حد یا کمتره. فکرده زرنگه اومده شتاب سراتو رو از کاتالوگ خونده و نوشته انوقت برا لنسر رو با بنزین آشغال ایران و از تست خودرو بانک نوشته
از آقا مهدی هم می خوام که جواب شما رو نده چون ۲ هفته هست که خیلی ها دارن جواب شما رو که با اسم ها ی مختلف پیام میزاری میدن اما دریق از یذره منطق که متاسفانه شما اصلا ندارید
اگه به فروشه که اوتلندر پرفروش ترین خودرو بالای ۱۲۵ میلیون بازار ایران شد و اگه به کیفیته که بهترین suv بازار کانادا شد و اگه به ایمنی هست باز اوتلندر جز ۱۰ suv ایمن بازار امریکا شد
جون من اینبار با نام یه دختر بیا و یه کامنت بزار و بگو کارشناسان کانسومر ریپورتز الن دولنگ بازی میکنن خیلی قشنگ؛ اینجوری و اونجوری گفتن؛ تا ملت یه کم بخندن ، خوبه باز مقدمات خنده ملت و فراهم میکنی
برو خوش باش وقت خودتم اینجا تلف نکن که داری هرچه بیشتر آبروی نداشته رو میبری
1395/3/9
کیا سراتو شتاب 9 ثانیه؟
خواب دیدی خیره
راستش تا اونجایی من خبر دارم شتاب اپتیما بین 9 تا 10 هسته با موتور 2.4 لیتری
من تو همین سایت شتاب سراتو نسل قبل با موتور 2 لیتری 12.1 دیدم میتسو هم که خودت گفتی البته با موتور 1.8
کیا سراتو 2015 رو حالت دنده دستی شتاب 9.8 ثانیه ای رو داره که به اندازه مزدا 3 ، کارکرده هسته(سایت اسب بخار بررسی شون هسته)
1395/3/10
آقای فریبرز بنده تست شتاب 9.8 ثانیه ای در تست خودروبانک دیدم. در سایت پدال هم دیدم در تست این خودرو توسط یکی ازمالیکن عدد 9 اعلام شده بود.
در کل حالا یا 9 یا 9.8 کلا خیلی با 12.30 لنسر تفاوت داره!!!!!!!!!!!
فرد بی ادبی که به کانسومر ریپورتز میگه النگ و دولنگ و ....و حتی کاتولوگ سراتو هم ندیده و میاد کامنت توهین آمیز میذاره 100% دلال آرین موتور و فردی کاملا بیسواد هست!! چقدر کانادایی ها احمق هستن که بهترین suv بازار کانادا!!!!!!!!! را نمی خرند!خخخخخخخخخخخخخخخخ.
1395/3/10
داش رضا شتاب لنسر 2.0 لیتری چنده؟؟
بعدش هم هندلینگ و کیفیت لنسر(با سیستم صوتی 710 واتی راکفورد) یکطرف
اپشن های سراتو هم یکطرف
من باشم هندلینگ و کیفیت رو انتخاب میکنم
شما هم که اپشن ها رو انتخاب میکنی
هر کسی سلیقه ای داره
اهان راستی یادم رفت تو همین سایت شتاب لنسر 1.8 لیتری با گیربکس cvt با سراتو 2 لیتری 0.2 ثانیه اختلاف داره که با توجه به حجم کمتر و گیربکس ضریب متغیر مصرف سوخت کمتری هم داره
البته نمیگم لنسر عالیه و از همه بهتره چون مشکلات خودش هم داره ولی به نظر من از سراتو بهتره
1395/3/11
داش فریبورز لنسر مدل 2لیتری تو بازار نداره. اون سراتو نسل قدیم هست که خودرو بانک تست کرده و شتابش یه خورده از لنسر بیشتره. سراتو جدید خیلی سریعتره. ولی در کل نظر و سلیقه شما محترمه. در ضمن سراتو کیفیت بسیار خوبی داره.
1395/3/11
هر کس کوچک ترین انتقادی به میتسوبیشی کنه اون یارو که اسم کاربری هم نداره تهمت میزنه که همه یکی هستن! باید بگم بد توهم زدی پسر.
با رضا موافقم بدجوری میتسو میتسو میکنه احتمالا دلال آرین موتوره.
1395/3/12
اقا رضا
لنسر موتور 1.6 و 1.8 و 2.0 لیتری داره که تقریبا یکسال پیش یه اقایی از امارات لنسر با موتور 2 لیتری وارد کرده بود و داخل سایت باما گذاشته بود برا فروش اما ارین موتور فقط 1.8 لیتریش وارد میکنه
اقا مجتبی من حوصله ندارم بشینم کل کامنت ها رو بخونم پس نمیدونم دقیقا به کی میگی دلال ارین موتور ولی اینو بدون هرکی از یه ماشینی دفاع کنه دلال اون شرکت نمیشه که. من در جواب رضا از لنسر عقلانی دفاع کردم اونم همینطور از سراتو حالا دلیل نمیشه که ما دلال این دو تا شرکتیم
بعدش هم رضا رو نمیدونم ولی ماشین ما پارس هست من این کامنت ها رو (چه اینجا چه سایت اسب بخار) میذارم یا مجله ماشین میخونم فقط به خاطر علاقه ای هسته که به ماشین دارم
1395/3/13
آقا مهدی سانتافه 2016 فول آبشن هم اربگ زانو داره
1395/3/9
آقا رضا سلام.
من كه گفتم صحبتهام با كمترين ادعاي فني و صرفا از باب تجربه شخصي رانندگي به عنوان يك مصرف كننده عادي ميباشد.پس فكر ميكنم لزومي به يادآوري اين نكته كه بنده در اوج بي اطلاعي از دنياي خودرو ميباشم نبود . درسته؟ البته من چون تا جائي كه شد مودبانه صحبت كردم شما بيشتر از اين نميتونستي تند صحبت كني وگرنه احتمالا الان با بنده هم سر جنگ داشتيد. ولي ديگه بيشتر از اين طاقت نيوردي و تيكت را انداختي كه عيبي نداره.
در مورد سراتوهاي جديد هم دوست عزيز اين ماشينها به نظر بنده (تاكيد ميكنم به نظر بنده) مقايسش با لنسري كه از زمان مزدا 3 نسل قديم داره توليد ميشه درست نباشه به چند دليل
1- سراتوي نسل جديد تازه 2حدود سال هست كه توليد شده پس هنوز در مورد كيفيتش در دراز مدت نميشه نظر داد . درسته؟ چه ضمانتي وجود داره كه اين ماشين از نظر كيفيت و به سر و صدا نيفتادن و ... 5 ساله ديگه هم مثل روزهاي اول باشه. همونطوري كه توي همين سايت خودرو بانك و پس از تست هيونداي الانترا (كه حدودا 1-2 سال زودتر از سراتوي نسل جديد به بازار اومده) گفت اين ماشين به سر و صدا مي افته و (برين يكبار ببينيد لطفا تو همين سايت خودرو بانك هستش)
2-در مورد تست خودرو بانك كه فرموديد دوست عزيز اينكه يك ماشين صفر تا صدش 9 ثانيه باشه الزما دليل بر اينه كه هماهنگيه بهتري بين موتور و گريبكس وجود داره؟؟!!!!!!! خدا وكيلي اينجوري فكر ميكني يا از روي عصبانيت يك چيزي گفتي؟؟؟ هوندا سيويك هم تو تست خودرو بانك تو همين زمان لنسر به 100 كيلومتر رسيد . همينطور كرولا. شما خودت گفتي كه قبول داري كه بين كيا و هيونداي و تويوتا و هوندا فاصله هست هنوز. آخه ايني كه يك ماشين تو 2 ثانيه (تاكيد ميكنم 2 ثانيه زودتر) به صد برسه دليل بر اين ميشه كه گريبكس و موتور هماهنگ تر هستند؟ دوست من (البته شما اطلاعات خودروييت از بنده بيشتره) صرفا براي يادآوري عرض كنم گريبكس لنسر و اوت لندر CVT هست و اين خودش باعث افت شتاب اوليه به طرز محسوسي ميشه . چون هدف از ساخت اين خودرو تست صفر تا صد نبوده بلكه مصرف كمتر بوده. دوست عزيز اين لنسري كه تو ايران اومده با لنسر اوولوشن خيلي فرق ميكنه و فقط ظاهر اون رو به ارث برده. راستش اون 2-3 ثانيه زودتر به صد كيلومتر رسيدن واقعا فكر نميكنم تو كشور عزيزمون خيلي مهم باشه كه انقدر داره سرش بحث ميشه. حداقل براي بنده كه هر روز از اتوبان حكيم ميرم سر كار و كلا بالاي 80 كيلومتر نميتونم برم. براي همين ترجيح ميدم در طي مسير سواري نرم تري داشته باشم و لذت بيشتري از رانندگي ببرم. شما دوست عزيز رو ارجاع ميدم به همون تست لنسر خودرو بانك و اونجائي كه گفته هدف ميتسو از ساخت لنسر زيبائي ظاهري و آپشن نبوده( كه صد البته زيبائي بحث سليقه افراد هست و الزاما نميشه گفت لنسر از سراتو زيباتره يا سراتو از لنسر زيباتره در مورد بحث آپشن هم كه تو كامنت قبليم توضيح دادم كه لنسر اگه يكسري آپشن هارو كم داره آپشن هائي رو هم داره كه سراتو كه هيچي اپتيما هم نداره. مثل سيستم صوتي راكفورد همراه با ساب و آمپلي و ايربگ زانوئي وامكان فرمان صوتي) بلكه لذت رانندگي بوده كه خيلي عاليه و مثل هيچي نيست.(اين عين جمله خودرو بانك هست)
دوست عزيز بنده شايد اطلاعاتم اندازه شما نباشه ولي به خدا از پشت وانت پيكان هم نيومدم پشت لنسر بشينم كه بخوام خيلي هيجان زده بشم. كارخانه ميستوبيشي به عنوان يك از بزرگترين كمپانيهاي ژاپن (اگه بزرگترين نباشه)قطعا انقدر پيشرفته و صاحب تكنولوژي هست كه داره هواپيما و كشتي توليد ميكنه. اگر هم در زمينه خودرو سياست هاش تغيير كرده و توليدات و تنوع محصولاتش كم شده. قطعا به خاطر كم آوردن و افت كيفيت نبوده كه اگه اينجور بود همون ميراژ فوق العاده زشت (البته از نظر بنده) جزو 10 خودروي پر فروش كوچك و كم مصرف نبود. شما كه اهل مطالعه هستي يك بررسي بكن معلوم ميشه برات. تو اكثر كشورهاي دنيا مثل همون امريكا كه براي شما مرجع هستش اكثر مردم دنبال خودروهاي كم مصرف يا الكتريكي يا هيبريدي هستند كه اگه غير از اين بود تويوتا بازار رقابت رو بين اون همه برند گردن كلفت امريكائي نميبرد.
يا علي
1395/3/10
دوست عزیز مشخصه که شما اهل مطالعه و منطق هستی پس بهتره که یه سری به سایت کانسومر ریپورتز بزنی و با نحوه سازکار و امتیاز دهی آن آشنا بشی. این جوری جواب سوالاتونو در مورد چگونگی ارزیابی کیفی و فنی خودروهایی که حتی از زمان عرضه آنها به بازار خیلی نگذشته بگیرید. این موسسه راهنمای خرید میلیون ها نفر در کشورهای توسعه یافته هست.
اکثر خودرهای تولید شده توسط یک برند در تمام آیتم ها از جمله کیفیت بلند مدت، کیفیت اولیه، قابلیت اعتماد، راندمان موتور، هندلینگ، ایمنی ، ارگونومی، فضای سرنشین و بار و............بررسی می شوند و سپس امتیاز دهی. نتیجه این که وقتی فاصله یه برند با برند دیگه اینقدر زیاد میشه اصلا اتفاقی نیست. دوست عزیز قطعا اونا هم میدونن لذت رانندگی چیست!!! ولی در کل وقتی در مورد یک خودرو یا یک برند اعلام نظر می کنن و رتبه بندی صدرصد با در نظر گرفتن تمامی موارد این کار را انجام می دهند.
در مورد میتسوبیشی هم اگر شما میراژ را مثال میزنید بنده بیش از 12 مدل خودرو کیا- هیوندایی را برای شما مثال میزنم که وضعیت فروش بسیار بهتری به نسبت میتسو در آمریکا دارند. در ضمن خیلی وقته که بخش تولید خودرو میتسوبیشی از صنایع میتسوبیشی کاملا مستقل عمل می کنه.
1395/5/7
آقا امین کی گفته که هیچ ماشینی در این رنج قیمتی در حد این یا بالاتر نیست آقا موهاوی صد شرف به این داره و هم قیمتش کمتره من به همه موهاوی v8رو پیشنهاد میکنم
1395/5/14
دوستان دکمه ی تا شدن برقی آینه ها دقیقا کجاست؟؟ چون گفته شده بود آینه هاش تاشو برقیه! پس دکمش کو؟؟! :|
1395/6/13
دوستان، سوالی دارم که حرف"ال" بر روی لور دنده اوتلندر دقیقا چه کاری انجام میده؟
چون نمایندگی هم نتونست راهنمایی کنه
ممنون
1395/6/15
سلام وضعیت L برای استفاده در شیبهای تند می باشد. در این حالت از موتور بعنوان ترمز استفاده می شود. در حالت D موتور برای کاهش سرعت خودرو چندان کمکی نمی کند. البته این هم از نکات مثبت گیربکسهای CVT برای کاهش مصرف سوخت هستش.
1395/6/24
حالت L اگه بذاری همونطور که مهدی گفت برای استفاده از قدرت ترمز موتور هسته ولی اگه یه جا تو افرود هم گیر کنی بعد از گذاشتن ماشین روی حالت lock و قرار دادن دنده روی حالت L از توان بالایی برای بیرون اومدن استفاده میشه و همچنین برای شتاب گیری(معمولا برای درگ) روی حالت L میذارن و بعد ماشین دور موتور رو تا 6100 بالا میاره و شتاب عالی میگیره ولی موتور اینطور استهلاکش میره بالا
راهنمایی از این بهتر
1395/6/29
با سلام
من قبلا ASX داشتم ولی برام کوچیکه و میخوام ماشین سایز متوسط بگیرم
بررسی کردم و به اوتلندر رسیدم چون قیمتش هم مناسب هست
چندتا سوال دارم:
- در بررسی خودروبانک سرعت ماشن ۱۹۰ نوشته شده ولی تصویری که خودشون گذاشتن ۲۴۰ رو نشون میده چرا؟
- نوشتند مدلهای دوونیم لیتری محرک جلو هستند و با قابلیت چهرچرخ محرک ولی من به نمایندگی مشهد رفتم و سوییچ ماشین رو روشن کردم و در سه حالت اکو، نرمال، قفل عبارت 4wd در پشت فرمان دیده میشد، پس نمیشه ذاتا دوچرخ محرک باشه
- لطفا دوستان درباره کانال کولر برای سرنشینان عقب هم بگن چطور بوده چون ASX نداشت و الان یادم نیست مال اوتلندر چطور بود؟
- و سوال آخر اینکه در زیر دسته دنده حرف ال دقیقا چه کاری می کنه؟ این سوال رو مسیول نمایندگی هم بلد نبود و به آرین موتور تهران هم زنگ زدم جوابشون برام مفهوم نبود
1395/9/1
با سلام. من حدود دو ماهه که اوتلندر 2017 گرفتم. راستش با احترام فراوان به کامنتهای دوستان و بررسی انجام شده، این ماشین فوق العاده راحت و بیصدا هستش و لذت رانندگیش به نظر من خیلی بالاست. شتاب و سرعتش خوبه و مصرف سوخت منطقی داره. از همه مهمتر وقتی باهاش توی مسیرهای غیر آسفالت و خاکی و یا آفرود میری بسیار رانندگی خوب و لذت بخشی رو داره. من راستش خیلی به اومدن صدای موتور به داخل و همینطور توی سرعتهای بالا صدای باد هرچند خیلی کم حساسم که توی اوتلندر فوق العاده هستش و هیچ صدایی توی هیچ سرعتی نمیاد داخل ماشین. بسیار جادار هست ماشین و سرعت و شتابش خیلی خوبه و من راضیم. ماشین قبلی هم که داشتم سانتافه ۲۰۱۵ بود که راستش اصلا با اوتلندر قابل مقایسه نیست و نباید مقایسش کنی. شاید تنها نقطه ضعفش رو بخوام بگم طراحی ساده داخلشه که البته من این سادگی رو دوست دارم ولی خوب باید قبول کرد که واقعا در این مورد کره ایی هایی که توی بازار هستن در همین رده ماشین بهتر عمل کردن. به همه دوستانی که فکر میکنن نسبت به سورنتو و سانتافه ضعیفتره پیشنهاد میکنم اگه مقدوره واسشون از طریق دوستی آشنایی یبار با اوتلندر رانندگی کنن مطمئنا نظرشون عوض میشه. من یکی که دیگه هیچوقت اسم سانتافه رو نمیارم. با احترام
1395/8/15
حدود 15 ماه هیوندا سوار بودم به خاطر شرایط خوبی که توی خرید یک ASX برام پیش اومد با ترس و لرز به خاطر حرف دلالها برا ی بازارش و خدماتش بالاخره خریدمش.الان اصلا پشیمون نیستم تعادل و هندلینگ عالی کیفیت سواریش اصلا قابل مقایسه با قبلی نیست کیفیت رودری ها و قطعات داخلیش هم خیلی از قبلی بهتره و الان اصلا از خریدم ناراضی نیستم
1395/10/12
درود بر تمامی دوستان.....ما ایرانی ها مشکل اساسی داریم.....نه می تونیم کار گروهی انجام بدیم نه می تونیم با هم گفتگو کنیم.....اینجا بیشتر از گرفتن اطلاعات فقط تخریب و حس پشیمانی نصیب من شد.....صبر می کنم پول بیشتری داشته باشم برم سراغ یک برند لوکس......فعلا با همینی که دارم سر می کنم...موفق باشید
1395/10/19
سلام دوستان
لطفا دوستانی که اطلاعات درست دارن راهنمایی کنن.
با هزینه 200 تا 250 دنبال شاسی بلندم.
بین اوتلندر و راو 4 موندم. کسانی که تجربه دارن ممنون میشم راهنمایی کنن کدوم از نظر دوام و قدرت و راحتی و سرعت و ایمنی و شتاب و مصرف بهترن
اهل تیک آف و ویراژ و لایی نیستم. بخاطر شرایط کاریم همش تو سفرم . تقریبا ماهی 10000 میلومتر تو جاده هام
فقط میخوام ماشینی باشه که تو سرما و برف و گرما راحت باشه و کولرش هم عالی باشه
یکسری از دوستان میگن راو4 تو دست انداز خیلی میکوبه و بعضیا میگن ائتلندر تو سبقت و سربالایی خصوصا با کولر خیلی لشه.
لطفا مغرضانه جواب ندید و راهنمایی کنید . ممنون از محبتتون
1395/10/28
فقط سورنتو بخر پولتم برا این ژاپنی های آشغال ساز حیف نکن
سورنتو مثل یه لکسوس آپشن داره برو حالشو ببر
1395/11/11
دوست عزیز سلام
بنده هم مثل شما شرایط کاریم جوری هست که همیشه در سفر هستم. من به شما تویوتا راو۴ رو پیشنهاد میکنم. به هیچ وجه به صحبت های افرادی که میگن ماشین کره ای پر از آپشن بخر گوش ندید. چیزی که من و شما از ماشین میخوایم راحتی و اطمینان و آرامش هست که ماشین های ژاپنی دارن.
1396/1/15
سلام محسن عزیز
شما بلاخره ماشین خریدین؟؟
اخه منم مثل شما تو همچین شرایطی گیر کردم
ممنون میشم جواب بدید
1395/12/8
خخخخ. واقا برازنده نيس كه انقد طرفداري سورنتو را ميكنين. و تازه ازون جالبترميگين اشغالاي ژاپني!!! هم پدربزرگ من و هم يه بچه چند ساله ميدونه كه كيفيت جنساي ژاپني تو كل دنيا زبانزده همس و هميشه ام ازش تعريف ميشه. پيشنهاد من به كسايي كه ميخوان ماشين نو بخرن اينه كه حتتتتما با چنتا ماشين يه دور بزننو خودشون مقايسه كنن. من حدود دو ماهه اوتلندر خريدم و فوق العاده راضيم. بدون سرو صدا كم مصرف زير پاي فوق العاده در مقايسه با اكثر ماشينهاي كره اي كه فقط اپشن هاي بلا استفاده در اكثر اوقات دارن. مثلا صندلي شاگرد اوتلندر ٢٠١٧ برقي نيس و به نظر من اين ايرادي نيس كه بشه گفت اين ماشين بده و يجوراييم كسايي كه اينگونه مقايسه هارو ميكنن واقا خنده داره!!! اصلو ول كردن و جزييات رو چسبيدن!!! دوستاي ماشين باز زيادي دارم كه نظر اوناام بامن يكيه.
1395/12/8
سلام دوست عزیز
میشه بپرسم قبلا چه ماشینی داشتین؟؟
راستش میخوام اوتلندر بخرم ولی پشیمونم میکنن
میگن برو کره ای بخر که بازارشم خوبه
شما نظرتون چیه??
حقیقتش ماشینای ژاپنی با کره ای قابل مقایسه نیستن
ولی بازار میتسوبیشی میگن خوب نیست الانم که نیسان ایکس تریلم هم اومده و مورد دیگه اینکه ایا این ماشین 219 تمن می ارزه؟؟چون مردم عادی شاید اطلا نفهمن که اینقد پولشه
ممنون میشم نظر بدین
1395/12/8
با عرض سلام
دوستان کسی هست که تجربه رانندگی با سورنتو و اوتلندرو داشته باشه؟؟؟
شرایط میتسوبیشی واقعا عالیه واسه خرید
منم قصد خرید دارم ولی واقعا نمیدونم چکار کنم
الان که نیسان ایکس تریل هم هست
اگه دوستانی ک میدونن راهنمایی کنن ممنون میشم
1395/12/16
ژاپني از هر نظر غير اپشن بهتره بين اون دوتا يكي انتخواب كن ولي من اوتلندرو انتخواب ميكنم
1396/3/21
سلام
احتراما شک نفرمایین که اوتلندر بهتره
1395/12/16
كي ميگه اوتلندر خوب نيست هفتا كيسه هوا كمه يكي از ايمن ترين ماشين هايي كه فعلا در كشور وجود داره است
1396/3/19
سلام
میشه لطفا بگید حرف Nتو گیربکس cvt چه حالتی هست ؟؟

1396/3/21
سلام حرف nیعنی حالت nullیا همان خلاص بودن دنده که موتور کار میکنه ولی نیرو به چرخها منتقل نمیشه
1396/3/21
البته یک حالت nهم برای حالت دیفرانسیل وجود دارد که برای بوکسل کردن خودرو در حالتهای اورژانسی است
1397/2/8
با سلام. من بهمن ۹۶ اوتلندر تیپ ۵ مدل ۲۰۱۷ رو تحویل گرفتم. اما یه چیز عجیب که توی این ماشین بر خلاف هرچی خونده بودم و شنیده بودم آزارم میده صدای باده. از جمله شما که توی کلیپ بررسی کلی از بی سر و صدایی کابین تعریف و تمجید کرده بودید. جالبه صدای موتور ازاردهنده نیست اما صدای باد مثلا توی سرعت حتی ۸۰ یا ۹۰ هم روی اعصابه. اول فک میکردم سانروف باز مونده یا درزی داره یا شیشه ای پایینه!! ولی جدی هست. چیکار کنم؟ نمایندگی هم قبول کرد ولی میگه توی همه اوتلندها همینطوره!! آیا حرفشون درسته؟؟! میدونم که متاسفانه برای سلب مسئولیت از خودشون همیشه این حرفو میزنن. آیا میشه به خود میتسوبیشی شکایت کرد؟ کلا شما چه راهنمایی میکنید؟
موضوع بعدی مربوط به سیستم ضد سرقت و ممانعت از برخورد جلو یا FCM در این ماشینه. برخلاف تبلیغات و کاتالوگای آرین موتور هیچکدومو در واقع نداره یا ناقصه. ضد سرقتش در ظاهر باید چراغش چشمک بزنه که خب همیشه خاموشه و اصلا نمیشه صدای آژیر و هشدار سرقتشو درآورد. FCM هم که باید حالت تنظیم فاصله داشته باشه که فعال نیست و فک کنم دکوریه. نمایندگی هم میگه من نمیدونم چطور کار میکنه یا چطور میشه امتحانش کرد.
چیکار باید بکنم با این شرکت آر. مو.؟
1398/11/13
اسم نویسنده رو که خوندم ، دیگه متن رو نخوندم! چون میدونستم قراره ماشین بدبخت رو خار و خفیف کنه دوست بی سوادمون!
از نظر زیبایی به این ماشین ایراد گرفته شده واقعا عجیبه!!!!!! در حدی که آدم نمیتونه باورش بشه! اگه نسل قبلی اوتلندر بود میگفتیم باشه طراحیش ایراد داره و همه پسند نیست ولی این ماشین از نظر زیبایی به نظر من از تمام خودرو های هم رنج خودش بهتره و حتی به نظرم میتونه به راحتی با nx200 مقایسه بشه...
شتاب صفر تا صد این خودرو رو توی فیلم نقد و بررسیتون دیدم ، ماشین وقتی تو حالت درجا بود 1 ثانیه زودتر شمارنده ی شتاب رو شروع کردید ولی باز هم متاسفانه سرتون به سنگ خورد و بازم شتاب بهتری از اون چیزی که اول نقد گفتید گرفت! با این حال شتاب صفر تا صد این ماشین 9.5 ثانیه توی تهران هست(توسط چندین نفر گرفته شده) که نسبت به تمام رقباش برتری داره.

کاش کمی فرهنگ نقد و بررسی بالا بره که دیگه شاهد همچین نقد های بی جایی نباشیم.
من نمیگم این ماشین بدون نقصه ولی همیشه سعی میکنم نقص هایی که با منطق و دلیل گفته باشن رو قبول کنم نه چیزی که صرفا زباله های مغز یک نفر هست. با تشکر از سایت خودروبانک. لطف کن نظر رو چاپ کن و حداقل یه بار منصف باش نسبت به ژاپنی ها
1399/3/19
دوستان سلام.من میخوام این ماشینو بخرم از همه چیزشم خوشم اومد فقط یه سوالی که برام مهمه.با توجه به شکل دریچه های تهویه جلو که توانایی پشتیبانی از سرنشینان عقب رو نداره آیا برای سرنشین های عقب هم دریچه ای گزاشته شده؟
1400/8/3
ماشین واقعا یعنی ژاپنی خصوصا اوتلندر که خیلی فیس لیفتش خوشکل دراومده و بنظر من از سانتافه قیافش بهتره ولی به ظاهر سورنتو نمیرسه و هم ژاپنیه و کیفیت به مراتب بالاتری به نسبت کره ای ها داره و ظاهر شکیلی هم داره بنظرم از سانتافه که به کنار اما از تویوتا راوفور هم بیشتر میارزه چون هم کیفیت رو داره هم امکانات بیشتری داره هم ژاپنیه و هم مهم ترین چیز اینکه قیافش خیلی بهتر از راوفوره امیدوارم دوستان تعصبی تویوتا سوار نیان باز نظر بدن این نظر شخصی بنده است