بررسی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶، شوالیه نیم جان
این صفحه 31,702 بار مشاهده شده است - آپلود شده در 1395/2/1

بررسی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶، شوالیه نیم جان

عکس: بامداد صفائیان
آزمایش و نوشته: مهریار جعفری

روزگار غریبی است. حال و روز بازار خودروی کشورمان چنان غم انگیز است که انگار نه انگار که تا همین چند سال پیش بزرگانی هم چون مرسدس ML یا لکسوس LX یا حتی کاین توربو زیر پای ایرانیان در خیابان های شهرمان قدم رو می کردند. حال اما اوضاع فرق کرده. زمانه ای شده که چینی ها با نازیدن به توربوی خود سانتافه‌ی به زنجیر کشیده شده را مسخره می کنند و در نبود بزرگانی چون X6 و RX جدال میان بچه های فامیل یعنی NX و X3 (بیشتر بخوانید) در می گیرد. بازار ما رسماً به لیگ دسته دوم خودروهای جهان بدل شده.
در میان هجوم ارتش سرخ چین و حضور کم توان کره ای ها، خبر ورود یک سامورائی کهنه کار به بازار کشورمان دل خیلی ها را گرم کرد. قهرمانی که خیلی از ما در کتاب خاطرات کودکیمان از آن با نام هایی چون لنسر، پاژرو و گالانت یاد کرده ایم. یادمان باشد که زمان زیادی نمی گذرد از وقتی که میتسوبیشی از لوکس ترین و بالاترین برند خودروی بازار کشورمان بود.
میتسوبیشی با آن شمایل که ما می شناسیم از سال ۱۹۱۷ از شرکت مادر صنایع میتسوبیشی جدا شد و تا به امروز نیز گذشته پر فراز و نشیبی را گذرانده است و همکاری های گسترده ای را با بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا داشته. خودروی اوتلندر مدل ۲۰۱۶ در واقع یک فیس لیفت بسیار بزرگ از نسل سوم این خودرو است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود و این در حالی است که نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک انتخاب ارزان تر نسبت به پاژرو معرفی شده بود.

طراحی خارجی

بعید می دانم حتی سرسخت ترین طرفدار پروپا قرص اوتلندر هم بگوید که این خودرو از تمامی جهات و زوایا زیباست. اصلا پنداری ژاپنی ها (به جز لکسوس، مزدا و تا کمی نیسان) مدتی است که خیلی با زیبایی در خودروهایشان کاری ندارند. البته شاید این مقوله به تعاریف مختلف ما و ژاپنی ها از زیبایی برگردد و این موضوع صد البته سلیقه ای است. فراموش نکنید که خودروی نیسان کیوب که به دلیل طراحی عجیبش در جای دیگری از دنیا فروش نرفت از پرفروش ترین خودروهای ژاپن است. شاید عدم تناسب کافی میان ابعاد مختلف اوتلندر پیش از فیس لیفت باعث می شد تا قیافه اش به دل ننشیند ضمن اینکه این عدم تناسب به خصوص در چراغ ها بیشتر نمایان بود.

حال اما با آمدن مدل فیس لیفت شده و ۱۰۰ تغییری که کمپانی مدعی است در آن ایجاد کرده، اوضاع خیلی بهتر شده است به خصوص اینکه قسمت عمده این تغییرات را نمای خارجی آن به جان خریده است. خود این ماجرا نشان می دهد که تا چه حد اوضاع این خودرو ناامید کننده بوده است که در یک فیس لیفت تا این حد تغییرات اعمال شده است. جالب اینجاست که حتی طول خودرو ۳ سانت افزایش یافته است و ارتفاع آن نیز ۱ سانتیمتر بیشتر شده است.
مسلماً انتظار می رفت که چراغ های عقب و جلو بیشترین تغییر را داشته باشند. چراغ های عقب بزرگتر شده و زیباتر به نظر می رسد و در آن از طرح LED شبیه بی ام و استفاده شده است اما جای سوال دارد که چرا برای چراغ های به این ابعاد، فقط و فقط ۳ عدد LED کوچک به عنوان چراغ ترمز در نظر گرفته شده است؟ در مورد چراغ های جلو خیلی بهتر عمل شده و با تغییر بنیادین در طرح جلو پنجره، نمایی دلخواه تر به آن داده شده است و چراغ های روشنایی روز آن نیز در هنگام رانندگی زیبایی بیشتری به خودرو می دهد.

سایر نماهای خودرو اما آنقدر معمولی است که چیزی برای توضیح دادن ندارد. اما از تغییرات مبارکی که در فیس لیفت اعمال شده است می توان به اضافه شدن فلاپ های پلاستیکی به زیر درب ها اشاره نمود که مانع از آسیب رسیدن به رنگ درب ها می شود و نیز اصلاح نسبت بالا و پایین دوبل درب ها موجب شده تا خودرو کمی کشیده تر به نظر برسد که به بهتر شدن نمای کناری آن تا حدی کمک کرده است. در کل باید گفت اوتلندر 2016 در نمای جلو خودرویی زیبا و خشن شده اما کماکان در نمای کناری بسیار ساده و بی آلایش است. نمای پشتی آن نیز خوب و بی ایراد است اما هیچ نشانه ای از آن هیجان و خشونت نمای جلویی در آن دیده نمی شود و شاید هنوز از نظر طراحی به آن پختگی در تمامی قسمت ها نرسیده است.

طراحی داخلی

معمولا اکثر خودروهایی که تست کردم به گونه ای بوده اند که اگر در نمای بیرون دل را می زدند، در داخل جبران می کردند و یا برعکس ولی این بار قضیه متفاوت است. اینجا طراحی داخلی هم به همان عجیب و غریبی بیرون خودرو است.

نمی گویم که زشت است اما عجیب و متفاوت است. به عنوان مثال دریچه های کانال کولر به شکلی قرار گرفته که از چهار دریچه جلو دو عدد روبروی راننده است و ۲ عدد کاملا در مقابل صندلی شاگرد است به شکلی که هیچ دریچه ای در وسط قرار ندارد و در این نوع قرارگیری اگر در هنگام مسافرت شخصی که در کنار راننده نشسته از باد کولر آزار ببیند، تکلیف سرنشینان عقب چیست؟ تجربه نشان داده که دریچه های تهویه عقب حتی اگر باشند هم بیشتر در عمل گرمایش خوب عمل می کنند و نه سرمایش.

کیفیت چرم صندلی ها خوب بود اما به خصوص در مورد رنگ کرم باید دقت نمود چرا که به راحتی کثیف می شود. اما یک نکته تحسین بر انگیز بود و آن اینکه در این خودرو برخلاف خیلی از خودروهای مشابه برای صندلی های ردیف سوم هم پشت سری در نظر گرفته شده بود. ولی در کل باید گفت که صندلی های این خودرو بسیار راحت و با کیفیت بود و کیفیت مواد مصرفی داخل آن با توجه به استانداردهای ژاپنی متوسط رو به بالا به نظر می رسید.
کولر دیجیتال با قابلیت تنظیم دمای دوگانه برای راننده و سرنشین در این خودرو قرار دارد و نیز صندلی های جلو به گرمکن مجهزند که در مورد سردکن باید گفت که میان امکانات درج شده در بروشور خودرو و سایت کمی تناقض به چشم می خورد. همچنین در خودروی مورد تست ما علیرغم فول بودن هنوز جای چند کلید در داشبورد دو طرف کلید فلاشر خالی بود که باید دید چه امکانات دیگری روی این خودرو قابل نصب است.

اما کمی بالاتر می رسیم به سیستم صوتی Rockford Fosgate که در مدل های فول برخلاف سری های اول ASX این بار مجهز به پنل LCD بزرگ با قابلیت پخش DVD است. این سیستم صوتی که توان ۷۱۰ وات تولید صدا را دارد صدایی بسیار راضی کننده و خوب تولید می کند و کیفیت آن مثال زدنی است. قطعاً سیستم صوتی نصب شده که میتسوبیشی روی آن بسیار مانور می دهد عامل مهمی است اما شاید غم انگیز باشد که یک سیستم صوتی را بخواهیم تنها عامل خرید یک خودرو بدانیم. کمپانی Fosgate که در آریزونای آمریکا تاسیس شده از بزرگان و پیشگامان صنعت سیستم صوتی خودرو به حساب می آید اما حال با یک نگاه به بازار متوجه می شویم که با حضور بزرگانی چون Bose، B&O یا Harmon Kardon دیگر این سیستم صوتی تنها نیست و در مقابل خود حریفان زیاد و قدرتمندی را می بیند. البته شما می توانید به کمک این سیستم صوتی به برخی تنظیمات خودرو نیز دسترسی داشته باشید و این حاکی از همکاری خوب میتسو با این شرکت بزرگ است.

تجربه رانندگی

آیا از رانندگی پر از هیجان بیزار هستید؟ آیا به دنبال خودرویی هستید که با آن در خط وسط یا راست یک بزرگراه حرکت کنید؟ آیا علاقه ای به شتاب گرفتن سریع و ترمزهای ناگهانی ندارید؟ در این صورت این خودرو بهترین پیشنهاد من به شماست. متاسفانه این خودرو یکی دیگر از قربانیان قانون منع ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی است. کافی است درپوش موتور این خودرو را باز کنید تا با صحنه ای غم انگیز مواجه شوید و دوباره داغ منع ورود بالای 2.5 لیتری ها تازه شود. این خودرو در خارج از مرزهای میهن مان با پیشرانه ای حجیم تر ارائه می گردد ولی در حال حاضر با پیشرانه ای ۲.۵ لیتری که توان تولید ۱۶۶ اسب بخار را دارد به فروش می رسد که می تواند این غول ۳۲۵۲ پوندی (۱۴۷۵ کیلوگرم) را به گفته کارخانه در 10.2 ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت بخشد.

شاید عدد 10.2 کمی عجیب به نظر می رسد وقتی متوجه شوید که این خودرو برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ نیازمند ۷.۵ ثانیه می باشد و همچنین مصرف سوخت ترکیبی 8.7 را ثبت نموده.
هرچند شتاب اولیه زیادی را در حین رانندگی با این خودرو احساس نمی کنید، ولی در عوض فرمان برقی آن حس خوبی را به هنگام چرخاندن فرمان به شما می دهد. ضمن اینکه در مدل ۲۰۱۶ جعبه دنده CVT که نمونه آن را در ASX دیده بودیم برای پیشرانه ۲.۴ لیتری در نظر گرفته شده است و شاید در ابتدا نظر خیلی ها را جلب نکند اما در بررسی ما پاسخ گویی این گیربکس به خصوص در حالت دستی و با استفاده از اهرم های کنترل دستی دنده ها در پشت فرمان قابل قبول بود و راضی کننده بود.
هرچند میتسوبیشی سیستمی را به نام Super 4 Wheel Control در مدل های ۲.۴ لیتری به صورت آپشن قرار داده است ولیکن سیستم هرچهارچرخ متحرک AWD تنها در انحصار مدل ۳ لیتری این خودرو است و مدل های ۲.۴ لیتری به صورت استاندارد با حرکت در چرخ های جلو ارائه می گردد.

اما به لطف دوست عزیزمان که مالک خودرو بود، توانستیم تا در طول تعطیلات نوروز نیز کمی بیشتر با این خودرو مانوس شویم. در طول سفر به چند نکته رسیدیم اول آنکه این خودرو در بزرگراه مصرف سوختی بسیار پایین دارد ولی به شرطی که شما نیز با آن مدارا کنید و از مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر خیلی پار را فراتر نگذارید چرا که مخزن سوخت بسیار کوچک آن به نسبت این جثه تنومند شما را ناامید خواهد کرد حتی با این مصرف. دوم آنکه پایداری این خودرو با این ابعاد به خصوص در پیچ ها بسیار خوب است و از تکان های جانبی شدیدی که در خودروهایی مثل پرادو حس می شد خبری نیست. ضمن اینکه گیربکس خوب این خودرو به خصوص به لطف شیفترهای پشت فرمانش به خوبی جور پیشرانه ضعیفش را می کشد و آن را تا حد قابل قبولی جبران می نماید.

نتیجه گیری

خودروی مورد بحث ما با اینکه از نظر بنده همچنان از نظر طراحی و حرکتی با سطح اسطوره این برند یعنی لنسر Evolution فاصله دارد اما با این حال از پرفروش های بازارهایی مثل روسیه و آمریکای جنوبی به حساب می آید و شاید ظاهرش به دل هر کسی ننشیند ولی در آن سوی کره خاکی طرفداران زیادی دارد. به خصوص که میتسوبیشی اعلام کرده که الفبای طراحی Dynamic Shield یا سپر پویا که طراحی این خودرو نیز بر همان اساس شکل گرفته، پایه ای برای طراحی سایر خودروهای این شرکت در سال های آتی خواهد بود.

شاید اگر این خودرو از ابتدا به شکل و شمایل همین مدل فیس لیفت خود ارائه شده بود اوضاع خیلی بهتر بود و تجربه بدی که مدل ۲۰۱۳ برای ما داشت در دیدگاهمان به این خودرو تاثیری نمی گذاشت. ای کاش که خودروهایی مثل این خودرو که برای تبعیت از قوانین کشورمان ناچارند نیم جان به بازار ما وارد شوند، اصلا وارد نشوند تا دل طرفداران خود را نسبت به خود چرکین نکنند.
ورود موفق ASX که علیرغم تبلیغات بسیار ضعیف شرکت وارد کننده، ولی به لطف کیفیت خوب خودرو و نیز خوش قولی شرکت در انجام تعهدات رقم خورده بود، زمینه را مهیا کرده بود که اشتیاق زیادی برای ورود اوتلندر به بازار وجود داشته باشد و حالا به لطف ورود مدل جدید امید می رود تا بازهم اشتیاق بیشتری برای این خودرو بین طرفداران این برند گسترش بوجود بیاید و ما نیز امیدواریم تا شرکت وارد کننده این خودرو یعنی آرین موتور به همان اندازه که در تحویل خودروهای خود خوش قول بوده، تبلیغات بیشتری را برای این برند انجام دهد تا به جایگاه اصلی این برند در بازار دست پیدا کند و مدل رویایی و بسیار محبوب میتسوبیشی یعنی Evolution را نیز راهی بازار کند.
در پایان از همکاری صمیمانه آقای پیمان آذرنگی که وقت و خودروی خود را در اختیار خودروبانک قرار دادند تشکر ویژه می نماییم.
برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی، تجهیزات نصب شده و قیمت این خودرو در بازار آزاد به صفحه میتسوبیشی اوتلندر 2016 مراجعه کنید.
عکس ها
نظرات
 
 
 

سهیل

1395/2/26 - 20:46
قابل توجه دوستانی که خیلی پافشاری می کنن که مجله ماشین میگه شتاب صفر تا 100 اوتلندر با بنزین ایران در عمل 11 ثانیه هست
باشه حرف شما درست
اما مجله ماشین شتاب سورنتو رو 14 خورده ایی اعلام کرده
و اگر مجله ماشین رو قبول ندارید تو همین خودرو بانک ، شتاب سانتافه رو با سورنتو تست کرده و فیلم درگش موجوده ،اگه خودتو دقیق کرنومتر بزنید باز همون عدد 14 رو بهتون نشون میده، البته تو اون تست سورنتو خیلی کم از سانتافه جلو افتاد، تقریبا به اندازه ی کاپوت و در جلوش از سر سپر سانتافه جلو تر بود و برتری ناچیزی داشت
  • وحیدرضا

    1395/2/27 - 15:11
    پسرجون
    در مجله ماشین شماره اردیبهشت 95 شتاب صفرتاصد سانتافه mpi در عمل 13 زده شده!!!! چطور ممکنه شتاب سورنتو gdi که هم قدرت بیشتری داره و هم وزن کمتر شتابش 14 باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه چیزی بگو بگنجه!!!!! هرچند شتاب فقط یه فاکتوره!
    6+
  • سهیل

    1395/2/27 - 21:13
    تست خودرو بانک، تست مجله ماشین در مورد سورنتو و هزار نکته دیگه که همه دارن میگن شتاب سورنتو با بنزین و آب و هوای ایران14.6 ثانیه هست رو ول کردی چسبیدی به این که مجله ماشین گفته شتاب سانتافه MPIدر عمل 13 بوده
    همه اشتباه میکنن و خودت درست میگی
    بازم میگم برو فیلم درگ سانتافه و سورنتو رو ببین بعد بیا نظرتو بیان کن
    شایدم موتور GDI با بنزین ایران عملکرد خوبی نداشته باشه و نتونه قابلیت خودشو نشون بده و افت داشته باشه، شاید موتور mpi بهتر عمل کنه یه علتی بود که کسی رقبت نمیکرد موتور GDI رو در مدل های اول به ایران بیاره
    خیلی خودروها هستن مثل L90 قدرت موتورشون 105 اسب هست ولی شتابش هم رو کاغذ هم در عمل از خیلی از ماشین های چینی با قدرت بالای 120 اسب بیشتره، پس قدرت موتور روی کاغذ یه شاخص نیست . یه ماشین باید بتونه از قدرت تولیدی حداکثر عملکرد رو داشته باشه.
    4+
  • جعفر

    1395/2/27 - 21:22
    آقا وحید رضا سانتافه 200 میلیونی باقدرت موتور 188 اسب که شتابش 13 ثانیه باشه نباید بهش گفت ماشین باید اسمش رو گذاشت خرس تنبل ، پیرزن بزک شده و.... حالا می خواد شتابش 13 باشه یا 15 ، میخواد موتورش MPI باشه یا GDI... حیوان همون حیوانه فقط پالونش عوض شده
    یه روزی فکر میکردیم که ماشینی اگه نزدیک 200 اسب قدرت تولید کنه عجب ماشین شاخی هست . اما الان میبینیم خیلی از ماشین های کره ای در روی کاغذ قدرت بالا اعلام میکنن اما در عملکرد هیچ کدوم ماشین چابکی نیستن، یا متوسط به بد یا متوسط به خوب.
    یه روزی فکر میکردیم اگه رو رونیز که نه ایردینامیک و نه شاسی خوبی داره موتور 190-200 اسب بندازیم پرواز میکنه اما الان این موتور ها رو خیلی از محصولات هست اما باید در مورد شتاب 12 تا 15 بحث کنیم
    وای بر ما ببینید به چه روزی افتادیم
    یاد دوران عشق بازی با پاترول بخیر
    5+
  • وحیدرضا

    1395/2/27 - 22:55
    در جواب سهیل باید که در مجله ماشین تست های آقای فرزانه یکی از بهترین و معتبر ترین منابع داخلی هست!!!! و ایشون 13 را ثبت کردن
    در ضمن بنده مثل شما رو هوا حرف نمی زنم و از تجربه شخصیم از سانتافه mpi و سورنتو gdi گفتم!!!!!!!!!! و خدا شاهده که کشش وشتاب سورنتو خیلی ازسانتافه mpi بهتره!
    در تست خودرو بانک هم از بهتر بودن عملکرد جعبه دنده سورنتو به نسبت سانتافه گفته شده!
    در ضمن در فیلم درگ خودروبانک اون سانتافه هم gdi و 188 اسبی هست!!!!!!!
    در ضمن تو همون تست اشتباه مجله ماشین که اون دستمون واقعا بدرستی نویسندشو ناشی خطاب کرده . شتاب 14 ثانیه ای مربوط حالت اکو (رانندگی اقتصادی)هست!!!! هر چند میدونم اونقدر بی سوادی که فرق اکو، نرمال و اسپرت هم نمی فهمی!
    در جواب جعفر باید بگم وقتی اطلاعات نداری کامنت الکی نذار. مرد حسابی سانتافه mpi که در عمل شتابش 13 زده شده قدرتش 177 اسب هست!!!!!!!!!!!!!! gdi 188 اسبی از کجا درآورودی!؟؟؟
    7+
  • در جواب سهیل

    1395/2/28 - 12:52
    مجله ماشین در اون تست ناشیانه شتاب 14 خورده ای را برای حالت رانندگی اقتصادی(اکو) اعلام کرد!!!!!!!!!!! یعنی واقعا اینقدر بی سوادی که فرق اکو ، نرمال و اسپرت را نمی فهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در تست درگ خودرو بانک هم اون سانتافه موتور GDI داره!!! و باز هم از سورنتو عقب می مونه!!!!!!!
    در تست خودرو بانک عنوان می شه که عملکرد جعبه دنده سورنتو بهتر از سانتافه هست!!!
    کشش و شتاب موتورهای GDI بسیار بهتر از MPI هست!(در تمام مدل ها) تمام کسانی که در مناطق آزاد تجربه رانندگی با هر دو مدل را داشتن از خیلی وقت پیش این مطلب را عنوان می کردن!!! حتی توسان 2لیتری 2016 جدید شتاب بهتری به نسبت توسان 2.4 لیتری MPI داره!
    بعد اومدی برام از ال 90 مثال می زنی!!!خخخخخخخخخخخ.
    در ضمن جعفر جون اون سانتافه ای که شتابش 13 بوده موتورشMPI هست و فقط 177 اسب قدرت داره قیمتش 200 نیست. خواهشا راجع به چیزی که اطلاع نداری کامنت نذار.
    8+
  • احمد

    1395/2/29 - 00:48
    من کاری به دعوا های بچه گانه شماها ندارم اما خودم رفتم از رو همین سایت خودرو بانک درگ سورنتو و سانتافه رو دیدم و با گوشی چند بار و با حالت های متفاوت فیلم برداری زمان صفر تا ۱۰۰ رو چک کردم و نتیجه شتاب ۱۴.۲ ثانیه ای سورنتو شد حالا سانتافه از سورنتو یکم عقب افتاده بود و شتابش کندتر بود
    3+
  • در جواب احمد

    1395/2/29 - 15:05
    پسر جون شما که بچه نیستی بدون که تست شتاب برای اینکه نتیجش قابل استناد و واقعی باشه باید با دستگاه VBox انجام بشه!! با گوشی که نمی شه اونم از رو فیلم!!
    خدایا کجا گیر افتادیم!خخخخخخخخخخخخخ
    6+
  • رسول

    1395/2/30 - 01:11
    بعضی از دوستان طوری توهم میزنن که فکر می کنن سورنتو لکسوس RX یا BMW X6 هست
    سورنتو خودشم بکشه باز از سانتافه پایین تره، اتفاقا سانتافه هم زیباتره ، هم طراحی زیبا و اصالت طراحی کره رو داره اما سورنتو همیشه از سانتافه عقب تر بوده و ماشین پردردسر و پراصطحلاکی هم هست. شتابشم همان طور که در تست های مختلف از جمله تست خودرو بانک هست فقط کمی از سانتافه بیشتره که اصلا به چشم نمیاد.و تقریبا شتابشون برابره. اما قبول دارم که شتاب سانتافه از اوتلندر یکم کندتره چون اونو خودم تست کردم و یه اوتلندر 2015 از این عینکی ها که چراغ عقبشون مثل لکسوس سفید هست، تو یه سربالایی خیلی راحت ازم رد شد، اما این تو کتم نمیره که سورنتو از سانتافه خیلی پرشتاب تر باشه ،نه اصلا اینجور نیست و فقط در حد خیلی ناچیز شاید سورنتو بهتر بره که اونم گفتم با توجه به رانندگی آماتور مردم این اصلا به چشم و محسوس نیست.سورنتو اگه به درد بخور بود از همون اول که قانون اجرا شد با موتور 2.4 MPI وارد بازار میشد ، نه اینکه کلی وایستادن و بعد چند سال حضور سانتافه2.4 حالا مدل GDI رو وارد کردن. هیچ گیربکسی به خوبی گیربکس خشک سانتافه نیست . مطمعن باشید چند وقت دیگه که سانتافه باز پوست بندازه و نسل جدیدشو وارد بازار کنه سورنتو باز باید مثل قبل کاسه کوزشو جمع کنه بره رد کارش
    2+
  • مجتبی

    1395/2/30 - 13:12
    واقعا برای سهیل و احمد متاسفم!! شتاب 14 خورده ای سورنتو در مجله ماشین مربوط به حالت رانندگی اکو(اقتصادی) هست بعد اومدید اینجا دارین با دروغ اینو هی تکرار می کنید!!!!! چی گیرتون میاد؟؟ مثلا فکر کردید کسی بخواد ماشین بخره نمیره اینو چک کنه؟؟ شتاب اعلامی کارخونه برای سورنتو 10.2 اعلام شده که حالا با توجه به کیفیت بد بنزین و.... مثله همه ماشین ها شاید حدود یکی دو ثانیه بیشتر بشه!!!!!!! که اصلا مهم نیست مگه می خوایم تو پیست با این ماشین های بزرگ مسابقه بدیم؟؟؟؟
    از اون دوستمون هم بسیار ممنونم. رفتم بررسی و مقایسه اتو اکسپرس در مورد سورنتو و اوتلندر را چک کردم. واقعا فکر نمی کردم سورنتو اینقدر سر تر باشه
    6+
  • داریوش

    1395/2/30 - 13:21
    آقا رسول سورنتو جدید اصلا با موتور mpi تولید نشده که بخوات با اون وارد بشه!
    در ضمن سورنتو فروش بسیار بیشتری به نسبت اوتلندر و سانتافه در بازار آمریکا داشته. و بنده هم البته با احترام به نظر و سلیقه بقیه دوستان سورنتو را به اوتلندر و سانتافه ترجیح می دم.
    6+
  • در جواب مجتبی

    1395/2/30 - 20:26
    عزیزم که فکر میکنی کل دنیا دارن بهت دروغ میگن ، حقیقت تلخه هر چند خودتو بزنی به خواب و بگی کل دنیا با من خصومت دارن ، اصلا بگو مجله ماشین با اون اعتبارش هیچ چیزی از ماشین نمی دونه و فقط بابای من خیلی می فهمه که رفته سورنتو خریده باشه ولی جهت اطلاع ، شتاب سورنتو در حالت انتخاب رانندگی اقتصادی14.6 معمولی 14.4 و در حالت اسپرت 13.6 هست ، اما اوتلندر در حالت رانندگی معمولی طبق تست مجله ماشین با بنزین داخلی و آب و هوای ایران 11 ثانیه بود
    عین متن مجله ماشین: شتاب صفر تا 100 سورنتو را در هر سه حالت رانندگی اقتصادی، معمولی و اسپرت اندازه می‏ گیریم که به ترتیب اعداد 14.6، 14.4 و 13.6 به‏ دست می ‏آید که واقعاً به دور از انتظار بود!
    میدونم زمین ایران کجه و الا سورنتو تو ی سیاره فضایی ها شتابش 10 ثانیه هست
    البته خوب باشه حالا که شتاب سورنتو افتضاح از آب در اومد اصلا شتاب ملاک نیست و ما نمی خواهیم در پیست مسابقه بدیم، اما عزیزم قابلیت های افتضاح خارج جاده ی سورنتو رو چکار میکنی ؟؟؟؟؟ مجله ماشین اعلام کرد که سورنتو میکوبه و حتی نتونست از یه شیب ملایم رد بشه و مجبو ر به استفاده از قفل دیفرانسیل شدن؟؟؟ البته باز فکنم زمین کج بود
    تست خنده دار سورنتو در لینک ذیر موجود است خخخخخخ
    http://www.khabarmachine.ir/News.aspx?ID=10226
    1+
  • مجتبی

    1395/2/31 - 03:21
    من بابام سورنتو نداره!خخخخ
    نمی دونم چندسالته که فکر می کنی همه مثله خودتن! ولی من 33 سالمه و قصد داشتم تو این رنج قیمت یک کراس اوور 7 نفزه بخرم و با دیدن این تست خودرو بانک و همچنین مقایسه اوتلندر و سورنتو در اتواکسپرس کلا اوتلندر از بین گزینه هام کناررفت. سانتافه رو هم اصلا دوست ندارم. فعلا فقط سورنتو مد نظرم هست.
    در مورد مجله ماشینم که خیلی سنگشو به سینه میزنی تو کامنت یکی از دوستان دیدم که میگن در شماره اردیبهشت95 ایرادات اساسی از اوتلندر گرفته رفتم چک کردم و دیدم درست میگن این ایرادات خیلی افتضاح هست!: تعادل کم، فرمان تنبل، ترمز نچندان قوی ،بد بازار بودن ، میدان دید کم به دلیل فرم ستون ها وهمینطور دید کم در نقاط انتهایی دو سر کاپوت و.... ایراداتی نیست که برای یک ماشین 206 میلیونی قابل چشم پوشی باشه.
    اینم لینک مقایسه اوتلندر و سورنتو در اتواکسپرس که بد جوری اوتلندر ناک اوت شده.خخخخخخخخ
    http://www.autoexpress.co.uk/kia/sorento/64138/kia-sorento
    در ضمن حتما آمریکایی هم چیزی از کراس اوور و شاسی بلند نمیدونن که سورنتو را به اوتلندر ترجیح دادن!! مقایسه آمار فروششون حتما نگاه کن. تفلکی ها اصلا ماشین ندیدن!! ببخششون.خخخخخخخخ
    ضمن تشکر از خودروبانک برای انجام این تست از بعضی از دوستان که اطلاعات دقیق و جالبی را ارائه میدن ممنونم چون واقعا برام مفید بود.

    10+

گوش کنید

1395/2/26 - 21:13
دوستان به خدا اینجا در مورد میتسوبیشی اوتلندر مطلب نوشته....
چرا کیا و هیوندای سوارها میان در مورد سورنتو یا سانتافه باباشون مینویسن
اینجا مردم در مورد اوتلندر سوال کردن بعد یسری آدم که نمی دونم اسمشونو چی بزارم بی جهت می پرن وسط بحث و میگن گور بابای سوال مردم سورنتوی بابای من از همه ماشین های دنیا بهتره آخه چی به شما بگم
تویی که دست نشسته می پری وسط و الکی کلاس میزاری میگی فلان مجله خارجی در مورد سورنتو اینجوری گفته، ال و بل ... خوب از همون خارجی ها یکم فرهنگ یاد بگیر ،یعنی انقدر شعور نداری بفهمی اینجا جای مطرح کردن این مطلب نیست؟؟؟ ایجا داره در مورد اوتلندر بحث میشه نه سورنتو.... برو تو تست سورنتو تا صبح از ماشینت تعریف کن و هم فکرات هم برات هورا بکشن وکلی کیف کن . بخدا مثل بچه های کلاس اولی که به هم میگن پراید بابای من دنده هوایی داره و ال 90 بابای تو بهتره
  • در جواب گوش کنید

    1395/2/29 - 23:58
    کسی که به بقیه توهین می کنه از همه بی فرهنگ تره!!!!!!
    5+

عباس مطلبي زاده

1395/2/29 - 20:26
لطفا براي نگارش مقاله از ادبيات مهندسي و حرفه اي استفاده كنيد، و اگر از تست هاي رايج اطلاع نداريد مقالات مجلات معتبر را مطالعه نماييد تا با پارامترها و اهداف طراحي هر خودرو آشنا شويد. همچنين واژه هايي مثل غم انگيز و تجارب شخصي شما فكر نمي كنم جايي در مقاله داشته باشد.

کامران

1395/2/31 - 04:02
یه بنده خدایی واسه کوبیدن به ناحق سورنتو متوصل شده به یکی از تست های مجله ماشین!! ولی خودش تست دیگه همون مجله ماشین ماشینو قبول نداره!!
در مجله ماشین شماره شهریور94 شتاب صفر تاصد سورنتو در هر سه حالت رانندگی اقتصادی، معمولی و اسپرت به ترتیب 14.6، 14.1 و 13.6 به دست می آید!!!! بنده مثل چندتا از کاربران محترم میگم این تست اشتباه هست. چرا؟
چون در شماره اردیبهشت 95 همون مجله ماشین تست شتاب سانتافه mpi در عمل توسط یکی از بهترین نویسندگان این مجله 13اعلام میشه!! در فیلم درگ خودروبانک سورنتو بهتر از سانتافه عمل می کنه!!!! سانتافهmpi از سورنتو سنگین تر هست و موتورش 11 اسب ضعیف تر. تمام کارشناسانی هم که این دوتا را تست کردن از جمله خودروبانک اعلام کردن که گیربکس سورنتو عملکرد بهتری داره و خودرو چابک تر از سانتافه هست!!! و تمام کسانی هم که تجربه رانندگی با ماشین های کره ای دارن میدونن که موتورهای GDI عملکرد بهتر و شتاب و کشش بهتری به نسبتMPI دارن!!! در نتیجه اون تست مجله ماشین شماره شهریور94 کلا ایراد داره.
حالا اون بنده خدا بگه ما می گیم زمین و کج هست و از این پرت و پلا ها... ولی کسی که منطق داشته باشه و با غرض ورزی حرف نزنه دلایل منطقی بالا را قبول می کنه!

محمد

1395/2/31 - 04:17
کار به جایی رسیده که این میتسوبیشی( ببخشید میتسو پیشی) پرستا نتیجه تست اتواکسپرس هم قبول ندارن!!!
خواهشا تشریف ببرید آمریکا و مردم نادان آمریکا را از جهل نجات بدید چون بدجوری دارن سورنتو و سانتافه را به اوتلندر ترجیح می دن! با این وجود که اوتلندر ارزونتره در بازار آمریکا بازم مردم ماشین ندیده آمریکا سورنتو وسانتافه را بیشتر از اوتلندر می خرن.

گوش کنید

1395/2/31 - 14:16
این تست و بررسی اوتلندر که در سایت خودرو بانک انجام شد برای 95/02/01 هست و الان یک ماه از این بررسی می گذره
همان هفته های اول بررسی افراد زیادی با سلیقه های مختلف اومدن و کامنت گذاشتن و رفتن اما بعد از اینکه این بررسی از صفحه اول سایت حذف شد کمتر کسی اومده و پیام گذاشته
حالا در روز 95/02/31 چند کامنت با نام های مختلف ارسال شده و چند پیام با یک هدف گذاشتن که محتوای هر سه کامنت اینکه سورنتو از اوتلندر بهتره و مجله ماشین اشتباه کرده و تست اردیبهشت رو خوندن هر سه میگن شتاب سانتافه 13 هست پس باید شتاب سورنتو بهتر باشه. خصوصا یک چیز عجیب اینکه همشون میگن مقایسه اوتلندر و سورنتو در اتواکسپرس رو خوندن ،
این افراد در روزهای اول ک حجم کامنت ها بسیار زیاد بود کجا بودن ؟؟؟ چرا اون موقع یک شبه چند نفر با هم و در یک ساعت مشخص نمیومدن و از سورنتو نعریف کنن؟؟؟ چرا اون موقع چند نفر با هم مجله ماشین رو در شماره های مختلف نخونده بوئن و به این نتیجه نرسیده بودن که اوتلندر نمی دونم کم فرمانه و چرت و پرت های مختلف؟؟؟ چرا اون موقع چند نفر با هم مجله اتواکسپرس رو با م یک شبه نخونده بود؟؟؟؟آیا همه اینا اتفاقی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا اینکه همه این پیام های سورنتو رو یه نفر با اسم های مختلف مینویسه؟؟؟؟
یه فرد که اسرار داره بگه سورنتو ماشین خوبیه و اومده نشسته در قسمت ژاپنی ها و تخریب اوتلندر رو میکنه
به نظرمن باید این فرد مشخص و ادب بشه
این فرد همه ما رو سرکار گذاشته
  • مجتبی در جواب گوش کنید

    1395/3/3 - 02:57
    عدم صداقت شما اونجایی مشخص میشه که میگی این بررسی مربوط به 95/02/01 هست و الان یک ماه از این بررسی می گذره و چون یکماه گذشته همه اینایی که کامنت گذاشتن یه نفر هستن!!خخخخخخخ یکی نیست به این آدم بگه خوب آدم ناحسابی این بررسی تا آخر همین هفته پیش هم در قسمت تجربه رانندگی تو صفحه اول سایت بود! چرا رو هوا حرف می زنی. در ضمن من هم مثل بقیه وقتی کامنت ها را خوندم رفتم منابعی که همه دوستان معرفی کرده بودند را بررسی کردم!!!! اخه مجله ماشین و دو سه تا سایت که همچین منابع نایابی نیستن!از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد!!!
    تخریب کسی می کنه که با وقاحت تمام میره تو پست مربوط به مقایسه ویدیویی شاسی بلندهای ژاپنی(تویوتا راو4 ، هوندا CR-V و سوبارو فارستر) تو همین سایت و با نام کاربری تابلو(قابل توجه ژاپنی سوارها) میگه که : صد رحمت به به ام وی ام x33!!! اینا همشون آشغالن ماشین فقط سورنتو
    برید تست سورنتو رو تو سایت اتواکسپرس بیبینید!! که مثلا به حساب خودت سورنتو را مسخره کرده باشی! اگر تا الان فکر می کردم صرفا کسی هستی که طرفداره میتسوبیشی هست و متعصب الان دیگه 100درصد مطمئنم دلال آرین موتور هستی!!! و دیگه یک کلمه هم جوابتو نمیدم!!
    7+

سارا

1395/3/2 - 21:15
الان سه گروه شدید
1)کسایی که یه ماشین ژاپنی دارن یا دوست دارن
2)کسایی که ماشین کره ای دارن یا دوست دارن یا اومدن فقط چشم بسته بگن ماشین ژاپنی خوب نیست
3)بدبختایی مثل من که میخوان ماشین بخرن و شما کلی گیجشون کردید و دست آخر حرف های هیچ کدومتون رو باور نمیکنن و خودشون آستین بالا میزنن
مجلات هم که اصلا بهشون نمیشه اعتماد کرد و هر روز یه حرف میزنن، یه روز میگن شتاب یه ماشین خوبه و یه روز میگن نه خوب نیست یه روز سورنتو خوبه روز بعد اوتلندر
فقط احمق ها هستن که در مورد ماشینی که سوار نشدن اظهار نظر می کنن
مردم خوب میفهمن که کی داره از روی صداقت حرف میزنه و کی قصد تخریب داره و برای تخریب وجه یه ماشینی میگرده از مجلات خارجی و ذهن پر از تخیل خودش مدرک جمع کنه، کسی که میگه من سورنتو یا سانتافه دارم و اوتلندر بدرد نمیخوره معلومه این فرد چون خودش سانتافه یا سورنتو داره و تا به حال اوتلندر هم سوار نشده این جوری حرف میزنه ، این فرد کمبود داره و هر انسان عاقلی میفهمه که این فرد داره حسودی می کنه و حرفاش به درد خودش می خوره، کسی هم که از سانتافه یا سورنتو خوشش نمیاد و اینجا رو جایی برای کوبیدن ماشینای کره ای پیدا کرده بدونه اونی که از ماشین کره ای خوشش اومده خودشم بکشه نظرش عوض نمیشه و ماشین های کره ای پیشرفت خوبی کردن و 20 سال پیش گذشت، حالا خانم ها اگه خودشون یه چیز خوبی داشته باشن دوست ندارن دیگران از اون چیز داشته باشن و دوست دارن تک باشن ولی اینجا طرف سورنتو داره میخواد همه ایران برن سورنتو بخرن
ما ایرانی ها معمولا اینجوری هستیم ، کشور ما بهترین هست در خاورمیانه، استان ما بهترین هست در ایران، شهرما بهترین هست در استان،محل ما بهترین هست در شهر، کوچه ما بهترین هست در محل،و خونه مابهترینه در کوچه ، هیچ کس مثل بچه محل های ما نیست ، ماشین ما هم همین طور هست ، بهترین هست در کلاس خودش و غیر این رو اصلا قبول نداریم تمام
  • مجتبی در جواب سارا

    1395/3/3 - 02:47
    این که اتواکسپرس اوتلندر و سورنتو را تست کرده و در آخر سورنتو را برتر دونسته میشه تخریب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از ذهن پر از تخیل من اومده بیرون؟؟؟
    خوب این لینکشه به خودتون زحمت بدبد بخونین اگر هم انگلیسی بلد نیستید به یه نفر که بلده نشون بدید!!!!
    http://www.autoexpress.co.uk/kia/sorento/64138/kia-sorento
    این که میگم تو بازار آمریکا سورنتو فروش بسیار بیشتری به نسبت اوتلندر داشته میشه تخریب ؟؟؟؟ تخیله؟؟؟؟ خوب خودتون چک کنید تو این سایت پناه برخدا (سورنتو 56421 فروخته در امریکا و اوتلندر فقط 7456!!!!!!! منبع: left-lane.com).
    بخدا من نمیگم کانسومرریپورتز داره میگه کیا رتبه 9 هست و میتسوبیشی رتبه 28!!!!!
    اینا واقعیت هست ونه تخریب! اینا تخیل نیست بخدا منبع معتبر داره!!!!!!!!!!!! اینارو کارشناسای آمریکایی و اروپایی میگن نه من!!!!!!!!!
    در مورد اوتلندر فرمان تنبل تعادل کم، ،بد بازار بودن ، ترمز نچندان قوی ،، میدان دید کم به دلیل فرم ستون ها و.... را من نمیگم مسیح فرزانه کارشناس مجله ماشین میگه!!!!!!

    9+

fariborz

1395/3/6 - 11:19
در جوااااااب اقا مجتبی
مجتبی جان اقای مسیح فرزانه(امیدوارم برا یک بار هم که شده تو زندگیم ببینمش واقعا تست هاشون عالیه به همراه سید سروش سیدی) تو همون تستی که خوندی درمورد سانتافه چی گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی روح و بی کیفیت و تنبل و .........
اینا رو هم بگو اقاااا
  • مجتبی

    1395/3/7 - 02:42
    صد در صد هرچی راجع به سانتافه هم گفته قبول دارم مثل بی روح و تنبل. البته نگفته بی کیفیت گفته کم کیفیت ترین فضای داخلی به نسبت راو4 و اوتلندر!! ولی به نظر شما ایراداتی که از اوتلندر گرفته ایرادات اساسی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ضعف تزمز و هندلینگ ضعیف و فرمان تنبل = خطر تصادف
    4+
  • fariborz

    1395/3/9 - 17:58
    اقا هندلینگش ضعیفه یعنی نمیشه باهاش حرکات تند انجام داد در عوض نرم ترین عضو گروهه مثلا بابا من نمیخواد با این ماشین تست موس انجام بده که یا کار های دیگه که هندلینگ خوب براش معیار مهمی باشه در عوض نرمی بیشتر به کارش میاد بعدش هم نسبت تعادلش که از همه(حتی راو4) کمتره یعنی تا حدودی جور همین هندلینگ ضعیفش رو میکشه
    تست ماه بعد بین تیوولی و داستر رو که دیدی با اینکه هندلینگ تیوولی بهتره ولی داستر رو برنده (با زبون بی زبونی) برنده اعلام کرد
    در مورد ضعف ترمز هم نگفته که از هر دوشون پایین تره. ای کاش تست میکردن تفاوتش شون رو میفهمیدیم
    1+

مهدي

1395/3/8 - 13:21
با سلام خدمت دوستان عزيز.
من بعد از خوندن نقد اوت لندر(كه البته به نظرم مغرضانه نبود ولي نظر شخصي نويسنده بود و با سطح توقع بالائي ايشان ماشين رو تست كرده بودند) داشتم نظرات دوستان رو ميخوند، دليل موضع گيري شديد دوستداران ماشينهاي كره اي رو متوجه نشدم. اوت لندر يكي از ماشينهاي پر فروش ميتسوبيشي هستش. در پيشرفت صنعت خودرو سازي كره هيچ شكي نيست ولي باور كنيد با ‍ژاپن هنوز فاصله داره. بنده يك كيا سراتوي 2013 داشتم كه بعد از اومدن دوباره ميتسوبيشي به ايران فروختم و يك لنسر تيپ 4 اسم نوشتم. صادقانه بگم اين 2 تا ماشين از هيچ نظري با هم قابل مقايسه نيستند و تفاوت رو شما تو كيفيت رانندگي(عرض كردن كيفيت رانندگي نه كيفيت ساخت و ...) متوجه ميشيد. ايرادي كه مردم ايران رو بيشتر سمت ماشينهاي كره اي ميبرد و يبره بحث آپشنال بودن ماشينهاي كره اي و ساده بودن ماشينهاي ژاپنيست كه خداوكيلي اين نقيصه هم داره بر طرف ميشه. مثلا شما با 127 ميليون يك لنسر صفر ميخري كه حتي تا قمقمه آب رادياتورش هم ساخت ژاپن هست و از نظر امكانات و آپشن به نسبت ماشينهاي كره اي چيزي كم نداره كه بعضا زياد هم داره ( سيستم صوتي راكفورد فازگيت با ساب ووفر و آمپليفاير و دوربين دنده عقب و شيشه شور چراغ جلو سنسور نور، سنسور باران، 7 ايربگ (فكر كنم تنها ماشينيهائي تو ايران هستند محصولات ميتسو كه ايربگ زانوئي براي راننده دارند) كروز كنترل ، بلوتوث فرمان ، سيتسم فرمان صوتي ( كه به شما اجازه ميده در صورت تسلط به زبانهاي انگليسي فرانسوي و ... با سيستم صوتي ماشين صحبت كنيد) گرم كن صندلي و ... در مورد اوت لندر هم اين قضايا صدق ميكنه چون طراحي داخلي و امكانات لنسر و اوت لندر و ASX در 90% موارد شبيه هم هستش. در مقايسه دو ماشين صفر شايد زرق و برق ماشينهاي چيني و كره اي بيشتر از ماشينهاي ژاپني باشه ولي در دراز مدت تفاوت كيفيت ماشينهاي ژاپني با كره اي خودش رو نشون ميده. همونطور كه شما هنوز تو خيابان گالانت لنسر سيويك آكورد كريسيدا و ... مدل حدود 1992 رو زياد ميبينيد ولي ماشين كره اي توليد اون سالها كم. البته با احترام به همه دوستان من صرفا نظر شخصي خودم بدون كوچكترين ادعاي فني و صرفا با تجربه شخصي 15 ماه رانندگي يك ماشين كره اي و حدود 2 سال رانندگي يك ماشين ژاپني عرض كردم.
با تشكر
  • رضا

    1395/3/9 - 00:08
    نظرشما محترمه آقا مهدی. ولی تاریخ انقضاش مربوط به یک دهه پیشه!!
    البته برندهای ژاپنی اصلا مثل هم و در یک سطح نیستند. برای مثال هیوندایی و کیا هنوز خیلی فاصله با لکسوس، آکورا، هوندا و حتی مزدا دارند اما در مورد میتسوبیشی و سوزوکی و... این صحبتها تاریخ انتقضاش گذشته!! دوست عزیز کارشناسان کانسومر ریپورتز که عاشق کره ای ها نیستند که به برند کیا رتبه 9 بدن و به میتسو 28!!!! این رتبه بدی توسط کارشناسان خبره و با بررسی بسیاری از مدل های این برندها در دراز مدت صورت گرفته!
    گفتید سراتو بد نیست مدل جدید سراتو را هم با لنسرتون مقایسه کنید!!! شتاب صفرتاصد لنسر 1.8 لیتری شما با اون طراحی صرفا ظاهرا اسپورت در عمل 12.30 در تست خودروبانک به ثبت رسیده و لی سراتو 2 لیتری در 9 ثانیه! این کاملا هماهنگی بهتر موتور و گیربکس سراتو را نشان نمی دهد؟؟؟
    این که شما خودروهای چینی را با کره ای در یک سطح می بینید نشون دهنده اوج بی اطلاعی شما از دنیای خودرو هست! خواهشا میزان فروش هیوندایی و کیا را در هر سه بازار آمریکا، اروپا و چین با میزان فروش میتسوبیشی مقایسه کنید.تا متوجه بشید آنچه را که مخصوصا آمریکایی ها متوجه شدن!!!!!!!!!!!!!!
    3+
  • در جواب رضا

    1395/3/9 - 15:52
    ای بابا؛؛؛ خجالت بکش باز اومدی و اینبار با نام رضا پیام گذاشتی!!!! نکنه بریم سورنتو بخریم خوبه
    باز مثل همیشه نامردی سرلوحه کارته؛ لنسر شتابش با بنزین ایران و در عمل و طبق تست خودرو بانک ملاکه و بعد سراتو شتابش در بهترین شرایط و روی کاغذ!!!! عمو بچه کجایی اینقدر شجاعی؟؟؟ اگه لنسر با گیربکس cvt شتابش با بنزین ایران در عمل ۱۲ باشه مطمعن باش سراتو هم در عمل در همین حد یا کمتره. فکرده زرنگه اومده شتاب سراتو رو از کاتالوگ خونده و نوشته انوقت برا لنسر رو با بنزین آشغال ایران و از تست خودرو بانک نوشته
    از آقا مهدی هم می خوام که جواب شما رو نده چون ۲ هفته هست که خیلی ها دارن جواب شما رو که با اسم ها ی مختلف پیام میزاری میدن اما دریق از یذره منطق که متاسفانه شما اصلا ندارید
    اگه به فروشه که اوتلندر پرفروش ترین خودرو بالای ۱۲۵ میلیون بازار ایران شد و اگه به کیفیته که بهترین suv بازار کانادا شد و اگه به ایمنی هست باز اوتلندر جز ۱۰ suv ایمن بازار امریکا شد
    جون من اینبار با نام یه دختر بیا و یه کامنت بزار و بگو کارشناسان کانسومر ریپورتز الن دولنگ بازی میکنن خیلی قشنگ؛ اینجوری و اونجوری گفتن؛ تا ملت یه کم بخندن ، خوبه باز مقدمات خنده ملت و فراهم میکنی
    برو خوش باش وقت خودتم اینجا تلف نکن که داری هرچه بیشتر آبروی نداشته رو میبری
    7+
  • fariborz

    1395/3/9 - 17:49
    کیا سراتو شتاب 9 ثانیه؟
    خواب دیدی خیره
    راستش تا اونجایی من خبر دارم شتاب اپتیما بین 9 تا 10 هسته با موتور 2.4 لیتری
    من تو همین سایت شتاب سراتو نسل قبل با موتور 2 لیتری 12.1 دیدم میتسو هم که خودت گفتی البته با موتور 1.8
    کیا سراتو 2015 رو حالت دنده دستی شتاب 9.8 ثانیه ای رو داره که به اندازه مزدا 3 ، کارکرده هسته(سایت اسب بخار بررسی شون هسته)
    3+
  • رضا

    1395/3/10 - 12:28
    آقای فریبرز بنده تست شتاب 9.8 ثانیه ای در تست خودروبانک دیدم. در سایت پدال هم دیدم در تست این خودرو توسط یکی ازمالیکن عدد 9 اعلام شده بود.
    در کل حالا یا 9 یا 9.8 کلا خیلی با 12.30 لنسر تفاوت داره!!!!!!!!!!!
    فرد بی ادبی که به کانسومر ریپورتز میگه النگ و دولنگ و ....و حتی کاتولوگ سراتو هم ندیده و میاد کامنت توهین آمیز میذاره 100% دلال آرین موتور و فردی کاملا بیسواد هست!! چقدر کانادایی ها احمق هستن که بهترین suv بازار کانادا!!!!!!!!! را نمی خرند!خخخخخخخخخخخخخخخخ.
    4+
  • fariborz

    1395/3/10 - 20:22
    داش رضا شتاب لنسر 2.0 لیتری چنده؟؟
    بعدش هم هندلینگ و کیفیت لنسر(با سیستم صوتی 710 واتی راکفورد) یکطرف
    اپشن های سراتو هم یکطرف
    من باشم هندلینگ و کیفیت رو انتخاب میکنم
    شما هم که اپشن ها رو انتخاب میکنی
    هر کسی سلیقه ای داره
    اهان راستی یادم رفت تو همین سایت شتاب لنسر 1.8 لیتری با گیربکس cvt با سراتو 2 لیتری 0.2 ثانیه اختلاف داره که با توجه به حجم کمتر و گیربکس ضریب متغیر مصرف سوخت کمتری هم داره
    البته نمیگم لنسر عالیه و از همه بهتره چون مشکلات خودش هم داره ولی به نظر من از سراتو بهتره
    4+
  • رضا

    1395/3/11 - 00:13
    داش فریبورز لنسر مدل 2لیتری تو بازار نداره. اون سراتو نسل قدیم هست که خودرو بانک تست کرده و شتابش یه خورده از لنسر بیشتره. سراتو جدید خیلی سریعتره. ولی در کل نظر و سلیقه شما محترمه. در ضمن سراتو کیفیت بسیار خوبی داره.
    2+
  • مجتبی

    1395/3/11 - 00:19
    هر کس کوچک ترین انتقادی به میتسوبیشی کنه اون یارو که اسم کاربری هم نداره تهمت میزنه که همه یکی هستن! باید بگم بد توهم زدی پسر.
    با رضا موافقم بدجوری میتسو میتسو میکنه احتمالا دلال آرین موتوره.
    4+
  • fariborz

    1395/3/12 - 12:41
    اقا رضا
    لنسر موتور 1.6 و 1.8 و 2.0 لیتری داره که تقریبا یکسال پیش یه اقایی از امارات لنسر با موتور 2 لیتری وارد کرده بود و داخل سایت باما گذاشته بود برا فروش اما ارین موتور فقط 1.8 لیتریش وارد میکنه
    اقا مجتبی من حوصله ندارم بشینم کل کامنت ها رو بخونم پس نمیدونم دقیقا به کی میگی دلال ارین موتور ولی اینو بدون هرکی از یه ماشینی دفاع کنه دلال اون شرکت نمیشه که. من در جواب رضا از لنسر عقلانی دفاع کردم اونم همینطور از سراتو حالا دلیل نمیشه که ما دلال این دو تا شرکتیم
    بعدش هم رضا رو نمیدونم ولی ماشین ما پارس هست من این کامنت ها رو (چه اینجا چه سایت اسب بخار) میذارم یا مجله ماشین میخونم فقط به خاطر علاقه ای هسته که به ماشین دارم
    2+
  • علیرضا

    1395/3/13 - 02:10
    آقا مهدی سانتافه 2016 فول آبشن هم اربگ زانو داره
    1+

مهدي

1395/3/9 - 13:44
آقا رضا سلام.
من كه گفتم صحبتهام با كمترين ادعاي فني و صرفا از باب تجربه شخصي رانندگي به عنوان يك مصرف كننده عادي ميباشد.پس فكر ميكنم لزومي به يادآوري اين نكته كه بنده در اوج بي اطلاعي از دنياي خودرو ميباشم نبود . درسته؟ البته من چون تا جائي كه شد مودبانه صحبت كردم شما بيشتر از اين نميتونستي تند صحبت كني وگرنه احتمالا الان با بنده هم سر جنگ داشتيد. ولي ديگه بيشتر از اين طاقت نيوردي و تيكت را انداختي كه عيبي نداره.
در مورد سراتوهاي جديد هم دوست عزيز اين ماشينها به نظر بنده (تاكيد ميكنم به نظر بنده) مقايسش با لنسري كه از زمان مزدا 3 نسل قديم داره توليد ميشه درست نباشه به چند دليل
1- سراتوي نسل جديد تازه 2حدود سال هست كه توليد شده پس هنوز در مورد كيفيتش در دراز مدت نميشه نظر داد . درسته؟ چه ضمانتي وجود داره كه اين ماشين از نظر كيفيت و به سر و صدا نيفتادن و ... 5 ساله ديگه هم مثل روزهاي اول باشه. همونطوري كه توي همين سايت خودرو بانك و پس از تست هيونداي الانترا (كه حدودا 1-2 سال زودتر از سراتوي نسل جديد به بازار اومده) گفت اين ماشين به سر و صدا مي افته و (برين يكبار ببينيد لطفا تو همين سايت خودرو بانك هستش)
2-در مورد تست خودرو بانك كه فرموديد دوست عزيز اينكه يك ماشين صفر تا صدش 9 ثانيه باشه الزما دليل بر اينه كه هماهنگيه بهتري بين موتور و گريبكس وجود داره؟؟!!!!!!! خدا وكيلي اينجوري فكر ميكني يا از روي عصبانيت يك چيزي گفتي؟؟؟ هوندا سيويك هم تو تست خودرو بانك تو همين زمان لنسر به 100 كيلومتر رسيد . همينطور كرولا. شما خودت گفتي كه قبول داري كه بين كيا و هيونداي و تويوتا و هوندا فاصله هست هنوز. آخه ايني كه يك ماشين تو 2 ثانيه (تاكيد ميكنم 2 ثانيه زودتر) به صد برسه دليل بر اين ميشه كه گريبكس و موتور هماهنگ تر هستند؟ دوست من (البته شما اطلاعات خودروييت از بنده بيشتره) صرفا براي يادآوري عرض كنم گريبكس لنسر و اوت لندر CVT هست و اين خودش باعث افت شتاب اوليه به طرز محسوسي ميشه . چون هدف از ساخت اين خودرو تست صفر تا صد نبوده بلكه مصرف كمتر بوده. دوست عزيز اين لنسري كه تو ايران اومده با لنسر اوولوشن خيلي فرق ميكنه و فقط ظاهر اون رو به ارث برده. راستش اون 2-3 ثانيه زودتر به صد كيلومتر رسيدن واقعا فكر نميكنم تو كشور عزيزمون خيلي مهم باشه كه انقدر داره سرش بحث ميشه. حداقل براي بنده كه هر روز از اتوبان حكيم ميرم سر كار و كلا بالاي 80 كيلومتر نميتونم برم. براي همين ترجيح ميدم در طي مسير سواري نرم تري داشته باشم و لذت بيشتري از رانندگي ببرم. شما دوست عزيز رو ارجاع ميدم به همون تست لنسر خودرو بانك و اونجائي كه گفته هدف ميتسو از ساخت لنسر زيبائي ظاهري و آپشن نبوده( كه صد البته زيبائي بحث سليقه افراد هست و الزاما نميشه گفت لنسر از سراتو زيباتره يا سراتو از لنسر زيباتره در مورد بحث آپشن هم كه تو كامنت قبليم توضيح دادم كه لنسر اگه يكسري آپشن هارو كم داره آپشن هائي رو هم داره كه سراتو كه هيچي اپتيما هم نداره. مثل سيستم صوتي راكفورد همراه با ساب و آمپلي و ايربگ زانوئي وامكان فرمان صوتي) بلكه لذت رانندگي بوده كه خيلي عاليه و مثل هيچي نيست.(اين عين جمله خودرو بانك هست)
دوست عزيز بنده شايد اطلاعاتم اندازه شما نباشه ولي به خدا از پشت وانت پيكان هم نيومدم پشت لنسر بشينم كه بخوام خيلي هيجان زده بشم. كارخانه ميستوبيشي به عنوان يك از بزرگترين كمپانيهاي ژاپن (اگه بزرگترين نباشه)قطعا انقدر پيشرفته و صاحب تكنولوژي هست كه داره هواپيما و كشتي توليد ميكنه. اگر هم در زمينه خودرو سياست هاش تغيير كرده و توليدات و تنوع محصولاتش كم شده. قطعا به خاطر كم آوردن و افت كيفيت نبوده كه اگه اينجور بود همون ميراژ فوق العاده زشت (البته از نظر بنده) جزو 10 خودروي پر فروش كوچك و كم مصرف نبود. شما كه اهل مطالعه هستي يك بررسي بكن معلوم ميشه برات. تو اكثر كشورهاي دنيا مثل همون امريكا كه براي شما مرجع هستش اكثر مردم دنبال خودروهاي كم مصرف يا الكتريكي يا هيبريدي هستند كه اگه غير از اين بود تويوتا بازار رقابت رو بين اون همه برند گردن كلفت امريكائي نميبرد.
يا علي
  • رضا

    1395/3/10 - 12:08
    دوست عزیز مشخصه که شما اهل مطالعه و منطق هستی پس بهتره که یه سری به سایت کانسومر ریپورتز بزنی و با نحوه سازکار و امتیاز دهی آن آشنا بشی. این جوری جواب سوالاتونو در مورد چگونگی ارزیابی کیفی و فنی خودروهایی که حتی از زمان عرضه آنها به بازار خیلی نگذشته بگیرید. این موسسه راهنمای خرید میلیون ها نفر در کشورهای توسعه یافته هست.
    اکثر خودرهای تولید شده توسط یک برند در تمام آیتم ها از جمله کیفیت بلند مدت، کیفیت اولیه، قابلیت اعتماد، راندمان موتور، هندلینگ، ایمنی ، ارگونومی، فضای سرنشین و بار و............بررسی می شوند و سپس امتیاز دهی. نتیجه این که وقتی فاصله یه برند با برند دیگه اینقدر زیاد میشه اصلا اتفاقی نیست. دوست عزیز قطعا اونا هم میدونن لذت رانندگی چیست!!! ولی در کل وقتی در مورد یک خودرو یا یک برند اعلام نظر می کنن و رتبه بندی صدرصد با در نظر گرفتن تمامی موارد این کار را انجام می دهند.
    در مورد میتسوبیشی هم اگر شما میراژ را مثال میزنید بنده بیش از 12 مدل خودرو کیا- هیوندایی را برای شما مثال میزنم که وضعیت فروش بسیار بهتری به نسبت میتسو در آمریکا دارند. در ضمن خیلی وقته که بخش تولید خودرو میتسوبیشی از صنایع میتسوبیشی کاملا مستقل عمل می کنه.
    8+

arash

1395/5/7 - 21:06
آقا امین کی گفته که هیچ ماشینی در این رنج قیمتی در حد این یا بالاتر نیست آقا موهاوی صد شرف به این داره و هم قیمتش کمتره من به همه موهاوی v8رو پیشنهاد میکنم

کیا

1395/5/14 - 23:18
دوستان دکمه ی تا شدن برقی آینه ها دقیقا کجاست؟؟ چون گفته شده بود آینه هاش تاشو برقیه! پس دکمش کو؟؟! :|

ساسان قاسمی

1395/6/13 - 19:28
دوستان، سوالی دارم که حرف"ال" بر روی لور دنده اوتلندر دقیقا چه کاری انجام میده؟
چون نمایندگی هم نتونست راهنمایی کنه
ممنون
  • مهدی

    1395/6/15 - 11:11
    سلام وضعیت L برای استفاده در شیبهای تند می باشد. در این حالت از موتور بعنوان ترمز استفاده می شود. در حالت D موتور برای کاهش سرعت خودرو چندان کمکی نمی کند. البته این هم از نکات مثبت گیربکسهای CVT برای کاهش مصرف سوخت هستش.
    1+
  • fariborz

    1395/6/24 - 18:37
    حالت L اگه بذاری همونطور که مهدی گفت برای استفاده از قدرت ترمز موتور هسته ولی اگه یه جا تو افرود هم گیر کنی بعد از گذاشتن ماشین روی حالت lock و قرار دادن دنده روی حالت L از توان بالایی برای بیرون اومدن استفاده میشه و همچنین برای شتاب گیری(معمولا برای درگ) روی حالت L میذارن و بعد ماشین دور موتور رو تا 6100 بالا میاره و شتاب عالی میگیره ولی موتور اینطور استهلاکش میره بالا
    راهنمایی از این بهتر
    1+

ساسان قاسمی

1395/6/29 - 14:16
با سلام
من قبلا ASX داشتم ولی برام کوچیکه و میخوام ماشین سایز متوسط بگیرم
بررسی کردم و به اوتلندر رسیدم چون قیمتش هم مناسب هست
چندتا سوال دارم:
- در بررسی خودروبانک سرعت ماشن ۱۹۰ نوشته شده ولی تصویری که خودشون گذاشتن ۲۴۰ رو نشون میده چرا؟
- نوشتند مدلهای دوونیم لیتری محرک جلو هستند و با قابلیت چهرچرخ محرک ولی من به نمایندگی مشهد رفتم و سوییچ ماشین رو روشن کردم و در سه حالت اکو، نرمال، قفل عبارت 4wd در پشت فرمان دیده میشد، پس نمیشه ذاتا دوچرخ محرک باشه
- لطفا دوستان درباره کانال کولر برای سرنشینان عقب هم بگن چطور بوده چون ASX نداشت و الان یادم نیست مال اوتلندر چطور بود؟
- و سوال آخر اینکه در زیر دسته دنده حرف ال دقیقا چه کاری می کنه؟ این سوال رو مسیول نمایندگی هم بلد نبود و به آرین موتور تهران هم زنگ زدم جوابشون برام مفهوم نبود
  • Afshin

    1395/9/1 - 09:54
    با سلام. من حدود دو ماهه که اوتلندر 2017 گرفتم. راستش با احترام فراوان به کامنتهای دوستان و بررسی انجام شده، این ماشین فوق العاده راحت و بیصدا هستش و لذت رانندگیش به نظر من خیلی بالاست. شتاب و سرعتش خوبه و مصرف سوخت منطقی داره. از همه مهمتر وقتی باهاش توی مسیرهای غیر آسفالت و خاکی و یا آفرود میری بسیار رانندگی خوب و لذت بخشی رو داره. من راستش خیلی به اومدن صدای موتور به داخل و همینطور توی سرعتهای بالا صدای باد هرچند خیلی کم حساسم که توی اوتلندر فوق العاده هستش و هیچ صدایی توی هیچ سرعتی نمیاد داخل ماشین. بسیار جادار هست ماشین و سرعت و شتابش خیلی خوبه و من راضیم. ماشین قبلی هم که داشتم سانتافه ۲۰۱۵ بود که راستش اصلا با اوتلندر قابل مقایسه نیست و نباید مقایسش کنی. شاید تنها نقطه ضعفش رو بخوام بگم طراحی ساده داخلشه که البته من این سادگی رو دوست دارم ولی خوب باید قبول کرد که واقعا در این مورد کره ایی هایی که توی بازار هستن در همین رده ماشین بهتر عمل کردن. به همه دوستانی که فکر میکنن نسبت به سورنتو و سانتافه ضعیفتره پیشنهاد میکنم اگه مقدوره واسشون از طریق دوستی آشنایی یبار با اوتلندر رانندگی کنن مطمئنا نظرشون عوض میشه. من یکی که دیگه هیچوقت اسم سانتافه رو نمیارم. با احترام
    3+

میتسوبیشی

1395/8/15 - 15:26
حدود 15 ماه هیوندا سوار بودم به خاطر شرایط خوبی که توی خرید یک ASX برام پیش اومد با ترس و لرز به خاطر حرف دلالها برا ی بازارش و خدماتش بالاخره خریدمش.الان اصلا پشیمون نیستم تعادل و هندلینگ عالی کیفیت سواریش اصلا قابل مقایسه با قبلی نیست کیفیت رودری ها و قطعات داخلیش هم خیلی از قبلی بهتره و الان اصلا از خریدم ناراضی نیستم
Top