موضوعات داغ

پژو 405 نسخه SLX ، مگر یک گربه سان چقدر عمر میکند؟

13 اردیبهشت 1395

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

عکس: احمد رکابی

مقدمه

حدوداً در ابتدای دهه هفتاد شمسی بود که پس از یک مدت طولانی دور ماندن از اتومبیل های روز و فرمانروایی پیکان، ناگهان درب کشور به روی خودروهای مطرحی مثل میتسوبیشی گالانت و لنسر، هوندا سیویک و آکورد، فولکس واگن گلف، بنز E و تویوتا کرولا و .. باز شد و چهره خیابان ها از این رو به آن رو گردید. البته بماند که در آن زمان وضعیت قیمتی خودرو نسبت به درآمد مردم حتی از الان هم بدتر بود و در مقاطعی با پول یک عدد دوو اسپرو می توانستیم یک باب مغازه در تهران خریداری نماییم! اما در هر صورت ورود ماشین های مدرن حتی برای افرادی که توان خریدش را نداشتند نیز یک روزنه امید به حساب می آمد. درهمین دوره به سرعت زمزمه مونتاژ برخی از اتومبیل های جدیدتر توسط کمپانی های وطنی به گوش رسید.

یکی از این اتومبیل ها که قرار شد وارد خط مونتاژ داخلی شود، پژو 405 نام داشت. ورود سدان خوش نام فرانسوی که در آن زمان حتی در بازار رقابتی و مشکل پسند اروپا به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کرده بود، به بازار محدود و تشنه ی ایران که مشتریانش رؤیای خرید پیکان صفر کیلومتر را در سر می پروراندند یک جهش بزرگ به حساب می آمد! پژو در ابتدا با ارائه دو مدل جی ال و جی ال ایکس در کشورمان تصور می کرد که حس تنوع طلبی ما را ارضاء خواهد نمود اما بعد از مدتی به لطف خلاقیت وطنی توانستیم از 405 نسل کشی کرده و به انواع مدل ها از جمله GLI ، RD ، RDi ، ROA ، SLX ، لیموزین!، پارس و پارس ELX و ... برسیم و نشان دهیم که برعکس کشور فرانسه به مشتری و تنوع محصولات اهمیت فراوانی می دهیم!

حالا در دهه سوم تولید این خودرو در کشور و با تمامی خاطرات خوش گذشته و یا تجارب تلخی مثل آتش سوزی های دلخراش آن، امروز به سراغ یکی از مشتقات 405 با عنوان SLX آمده ایم تا ببینیم آیا هنوز هم بعد از این همه سال توجیهی برای خرید محصول قدیمی ایران خودرو وجود دارد یاخیر؟ همزمان مقایسه مختصری هم بین موتور TU5 و پیشرانه قدیمی تر XU7 داشته باشیم تا بفهمیم کدامیک ازاین دو پیشرانه که طبق سنت کشورمان بعد از بازنشستگی همچنان مشغول به کارند، بهتر از پس وظایفشان بر خواهند آمد.

طراحی ظاهری

تصور نمی کنم کسی با چهره 405 بیگانه باشد! یا کسی منتظر نشسته باشد تا ما آن را برایش توصیف نماییم! اما در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی 405 صحبت کنیم باید بگوییم که یکی از نکات مثبت این بدنه ضریب آیرودینامیک مناسبش بوده است که حتی در مقایسه با اتومبیل های جدید تر از خود نیز بعضاً حرف هایی برای گفتن داشته، اما در مورد زیبایی، این قیافه حتی برای همان سال های اولیه نیز کاملا ساده و بی ادعا به نظر می رسید، هرچند بسیاری همین سادگی و قیافه ی متینش را می پسندیدند و این مورد باعث شده بود که 405 چند سالی بیشتر وجهه خود را حفظ نماید.

هرچند این ویژگی هم پاسخگوی این همه سال تولید مداوم نبوده و مدتهاست که از چهره تکرای آن خسته شده ایم. البته در مدل SLX سازنده سعی کرده با یک گریم مختصر به روی چهره ی کهنه سرباز فرانسوی سن و سالش را مخفی نماید و با قطعاتی به اصطلاح اسپرت، حالتی جوان پسندانه تر به آن بدهد. اما هر چقدر که گریم کاراکتر "کیمیا" توانسته بود سنش را بالا نشان دهد، ایران خودرو هم در جوان سازی 405 موفق بوده! از جمله تغییرات انجام شده می توان به شکل و شمایل اندکی متفاوت چراغ های جلو و عقب (کریستالی)، جلوپنجره و آیینه های جانبی جدید، اضافه شدن قطعاتی نظیر مه شکن های زیر سپر جلو و اسپیلر عقب اشاره کرد. همچنین تفاوت های جزئی دیگری مثل زه های جانبی پهن تر، رنگ شدن قسمت پایینی سپرها و .. در SLX به چشم می خورد که در مجموع برعکس فیس لیفت قبلی که روی 405 انجام شده بود (پژو پارس) بیشتر حالت از سر باز کنی داشته و عملاً چهره اتومبیل را ارتقاء چندانی نداده است! شاید اضافه شدن رینگ های اسپرت زیبا و ریزه کاری هایی مثل استفاده از مه شکن های مستطیلی به جای دایره ای (که با این اتاق هماهنگ تر به نظر می رسد) می توانست اثر بهتری روی مخاطبین جوان داشته باشد و ایران خودرو را به هدف نزدیکتر نماید. اما خوب به هر دلیل این اتفاق نیفتاده و مجبوریم به همین تغییرات ساده دل خوش کنیم.

طراحی داخلی و آپشن ها

در داخل نیز به محض ورود به حوالی دهه نود میلادی بازمی گردیم. داشبوردی ساده که در زمان خودش از نظر کیفیت و ارگونومی نسبت به رقبا کاملاً مناسب بود و دید اطراف عالی که گویی نقطه کور برایش معنا ندارد. البته نسبت به گذشته تغییراتی هم می بینیم. مثلا یک فرمان جدید پیش رویمان است که به ایربگ هم مجهز شده، رنگ روشن کابین نیز فضای داخلی را دلباز تر از قبل نموده و مواردی نظیر کلید صندوق پران و تودری های جدید هم به چشم می خورد که انصافاً زیباتر از تودری های ساده قبلی است. فقط نمیدانم چه بلایی سر قفل درب های 405 آمده و چرا آن را با این میخ های پلاستیکی تعویض کرده اند!

اما از همه این ها که بگذریم موردی که در مقایسه با پژوهای قدیمی آزار دهنده به نظر میرسد افت محسوس کیفیت قطعات داخلی است، هرچند ما دیگر به افت کیفیت در طول زمان عادت کرده ایم و این روند رو به عقب در بسیاری از محصولات چند سال اخیر دیده میشود. تازه داشبورد های طرح جدید که با آن جنس خشک و پر سر و صدایشان وضعشان از این هم خراب تر شده. اما با این وجود برای کسانی که از چیدمان قدیمی و تکرای که سال های سال روی انواع 405 و RD و پارس و .. بوده، خسته شده و به دنبال تنوع هستند داشبورد جدید گزینه بهتری خواهد بود، ضمن اینکه امکان نصب ایربگ جانبی هم روی این داشبورد ها وجود دارد که نکته کم اهمیتی هم نیست.

از سایر امکانات SLX میتوان به مواردی نظیر شیشه های جلو و آیینه های برقی، تهویه مطبوع دستی، چراغ نقشه خوان، مه شکن های جلو و عقب، ترمزهای ضد قفل ABS ، چهار کاناله با قابلیت توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و .. اشاره نمود که هرچند نسبت به 405 های ابتدایی کامل تر شده اما نسبت به سطح توقعمان از اتومبیلی که امروز تولید می شود راضی کننده نیست. البته نمی توانیم از خودرویی با این قیمت که حتی از ارزانترین سدان های چینی کشور نیز ارزانتر است انتظار زیادی داشته باشیم اما حداقل اضافه شدن چند آپشن حتی ارزان قیمت بصورت فابریک میتوانست دلخوشی بیشتری برای مشتریان بوجود آورد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پس از گشودن درب موتور با فضایی نسبتاً خالی روبرو می شویم. در حقیقت این محفظه زمانی میزبان موتور 2 لیتری کاربراتوری بوده و اکنون برای موتور ریز نقش 206 کمی گشاد است! البته در کل برای مردم ما که موتور پراید روی رنو5 (PK) ، موتور پیکان روی پژو (RD) و موتور پژو روی پیکان (پیکان پژویی) را دیده اند، مشاهده عمل پیوند موتور و بدنه بین دو هم خانواده یعنی 206 و 405 چندان عجیب نمی باشد. چرا که حداقل گروه خونی شان نزدیک به هم است! (نا گفته نماند که استفاده از یک موتور در چند اتومبیل، اگر به صورت اصولی صورت پذیرد امری مفید و رایج است که در جهت کاهش هزینه های تولید، حتی در مطرح ترین کمپانی های خودروسازی دنیا نیز انجام می شود، اما نکته در رعایت همان اصول و در صورت لزوم تغییرات خاص به روی انجین و متعلقات دیگر است تا هماهنگی کافی بین خودرو و پیشرانه وجود داشته باشد)

اجازه بدهید قبل از بررسی موتور TU5 پیش رویمان نگاهی به مشخصات موتورهای قدیمی تر XU7 یا همان 405 های 1.8 لیتری بیاندازیم. پیشرانه ای با حجم دقیق 1761 سی سی با 8 سوپاپ و نسبت تراکم 9.3 که 100 اسب بخار نیرو را در دور 6000 و 153 نیوتن متر گشتاور را در دور 3000 توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل می کردند و البته همچنان هم دارند این کار را می کنند! برگردیم سراغ پیشرانه میهمان امروزمان، موتور TU5 با حجم 1587 سی سی دقیقاً 174 سی سی کم حجم تر از آن یکی است اما در عین حال بدلیل تکنولوژی بالاتر و استفاده از 4 سوپاپ در هر سیلندر و نسبت تراکم 10.5 و مواردی از این دست توانسته با همین حجم 8 اسب بیشتر تولید کند که با توجه به گنجایش (و زمان تولدش!) عدد قابل قبولی است (در سایت ایران خودرو قدرت موتور TU5 روی 206 عدد 110 و روی SLX عدد 108 را نشان می دهد). اما در مورد گشتاور قضیه برعکس می باشد و TU5 با 142 نیوتن متر در دور 4000 در مقابل موتور پیرتر(XU7) کم خواهد آورد؛ چرا که موتور قدیمی گشتاور بالاتری را در دور پایین تر به راننده ارزانی می دارد.

در جدول مشخصات سایت ایرانخودرو شتاب رسمی SLX با موتور TU5 و گیربکس BE3 عدد 13.2 را نشان می دهد که 2.2 ثانیه از عدد اعلامی برای 405 XU7 ضعیف تر است. راستش را بخواهید این اختلاف با توجه به مشخصات دو اتومبیل کمی زیاد از حد و عجیب به نظر می رسد. حداکثر سرعت نیز برای هر دو اتومبیل 190 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

تجربه رانندگی

پشت فرمان SLX نشسته و کلید استارت را میچرخانیم. صدای موتور به شکل محسوسی نرم تر از پیشرانه های قدیمی شده ولی همچنان با افزایش دور فریادش را به گوش سرنشینان می رساند. دید اطراف کاملاً مناسب است و فرمان نیز عملکرد روانی دارد. البته دید پیرامونی خوب در اتومبیل های قدیمی تا حدودی هم بدلیل استانداردهای ایمنی پایین تر این خودروها بوده، چراکه سازندگان در آن زمان برای تست های تصادف از روبرو، طرفین و عابر پیاده محدودیت های کمتری پیش روی خود می دیدند و در نتیجه طراحان با ستون های باریک تر و پنجره های بزرگتر نقاط کور بدنه را کاهش می دادند. اما امروزه بدلیل استاندارد های سخت گیرانه ایمنی و همچنین تکیه بر تکنولوژی هایی مثل دوربین، سنسورهای پارک و اخطار نقطه کور و.. دید عادی بسیاری از اتومبیل ها محدودتر شده است.

البته این فقط یکی از فاکتورها بود و همه می دانیم که اتومبیل هایی با ایمنی یکسان نیز از نظر دید اطراف بسته به مهندسی و طراحی متفاوت هستند. بگذریم، فکر می کنم همه با کیفیت سواری و فضای کابین این گربه پا به سن گذاشته آشنایی داشته باشند اما اگر امروز بعد از بیست و اندی سال تازه به کشور بازگشته اید و یا به هر دلیل دیگر تجربه این محصول را ندارید بطور خلاصه بگویم که فضای پا و سر در این سدان خانوادگی نسبت به ابعاد بدنه (طول 4408، عرض 1694 و ارتفاع 1410 میلیمتر) مناسب می باشد و از نظر میزان نرمی و خشکی سواری هم نمره متوسطی را بدست می آورد. پایداری اش با توجه به قیمت و سال طراحی قابل قبول است اما به هر حال نباید از اتومبیلی که به سال 1987 برمی گردد و از سیستم های کنترل پایداری هوشمند و تکنولوژی های روز بی بهره است انتظار معجزه داشته باشید.

هرچه زودتر به سراغ توانایی های حرکتی SLX برویم تا ببینیم عمل جراحی موتور و بدنه به خوبی انجام شده یا 405 قلب پیوندی از 206 را پس زده است؟! از نظر اختلاف وزنی که جای نگرانی چندانی نیست چون پژو 206 تیپ 5 فقط 66 کیلو یعنی تقریباً معادل یک سرنشین از SLX سبک تر می باشد که اختلاف خیلی فاحشی نیست. اما شاید اصل تفاوت را باید در گیربکس این دو اتومبیل بدانیم چراکه گیربکس SLX با توجه به ضرایب متفاوت با 206 رفتار کمی متفاوتی خواهد داشت. اتومبیل در دنده های سنگین 1 و 2 عملکرد پرشتاب و مناسبی از خود بروز می دهد اما با ورود به دنده های 3 به بعد، بخصوص اگر در سربالایی یا وزن بالا باشید داستان تغییر خواهد کرد. ممکن است در این لحظه با خود بگویید که این دنده ها زیادی سبک هستند و موتور پر کشش XU7 که در دور موتور پایین تر گشتاور بالاتری به ما ارائه می داد با این گیربکس هماهنگ تر بود. اما اگر دنده ها را به خوبی پر کنید و در دورهای بالاتر موتور اقدام به تعویض دنده نمایید این مشکل تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. در تست شتاب نیز خودرو امروز ما برای رسیدن به عدد 100 از حالت سکون به حدود 12.5 ثانیه زمان نیاز داشت که با توجه به دست دوم بودن اتومبیل و اینکه محصولات به ظاهر مشابه خودروسازان وطنی بعضاً در باطن دارای تفاوت هایی در ECU و دریچه گاز و.. می باشند، نمی توانیم نه این عدد و نه عدد اعلامی ایران خودرو را به عنوان یک مرجع قطعی برای اتومبیلی که شما خواهید خرید اعلام نماییم!

شاید بزرگترین برتری 405 با موتور TU5 نسبت به موتور قدیمی، مصرف سوخت پایین تر آن باشد که در حالت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر 7.5 لیتر از باک 70 لیتری اش می نوشد و این یعنی در مقایسه با موتور XU7 ، در هر صد کیلومتر حدود 1.6 لیتر صرفه جویی خواهیم داشت (البته در جاده بدلیل کشش مناسب XU7، موتور قدیمی می تواند اختلافش را با موتور جدید به 0.8 لیتر در صد کیلومتر کاهش دهد اما همچنان هم برتری با TU5 است). ترمزها که در جلو دیسکی و عقب کاسه ای و مجهز به ABS و EBD هستند برای رانندگی نرمال و شهری کارشان را نسبتاً خوب انجام می دهند اما در سرعت های بالا و یا زمین های خیس ضعف خود را بروز داده و از اعتماد به نفس راننده می کاهند. از نظر میزان خرابی و استهلاک، مالک اتومبیل در این 2 سال و حدود 66 هزار کیلومتر با نکات منفی مثل خرابی یکی از دسته موتورها و کُند شدن شیشه بالابر سمت شاگرد و مواردی از این قبیل مواجه شده اما با این وجود از نظر میزان خرابی و هزینه های نگهداری انتخاب جدیدش را در مقایسه با اتومبیل قبلی خود که یک ام وی ام 315 صندوقدار بوده مناسب تر می داند. هرچند شاید برای بسیاری بدنه جدیدتر و آپشن های بیشتر اولویت های بالاتری به حساب آیند و با توجه به کیفیت متغیر محصولات داخلی تجربه برخی افراد با ایشان متفاوت باشد.

نتیجه گیری

پژو 405 اس ال ایکس خودرو اعجاب انگیزی نیست؛ با این مبلغ پرداختی همچین توقعی هم نداشتیم، اما در یک جمع بندی کلی می توان گفت که اگر با چهره بسیار قدیمی و کمبود (یا بهتر است بگوییم نبود) آپشن های آن مشکلی نداشته باشید با این قیمت (در حدود 31.8 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر با 2 ایربگ و داشبورد جدید) می تواند سواری نسبتاً راحت و جاداری را در کنار قدرت کافی و هزینه های نگهداری مناسب به شما ارائه دهد. ضمن اینکه با موتور TU5 یکی از اشکالات اساسی 405 های قدیمی که مصرف سوخت بالا بود اندکی بهبود یافته است.

اما گذشته از همه این ها، سوال اصلی را باید از دست اندرکاران صنعت خودرو کشور بپرسیم و آن اینکه چطور بدنه ای متعلق به حدود سه دهه قبل و موتوری کمی جدیدتر که صد البته آن هم کاملاً قدیمی شده همچنان در کشور به فروش می رسد و تازه شرایط بازار به گونه ای است که درمقایسه با رقبا بعضاً گزینه قابل قبولی هم به نظر می رسد؟! امیدواریم اکنون که با رفع تدریجی تحریم ها امکان انعقاد قرار دادهای جدید با کمپانی های مطرح فراهم شده بهتر از گذشته عمل نماییم تا با ارائه اتومبیل های روز با قیمت منصفانه اعتماد مردم و متعاقباً شکوفایی مجدد، به این صنعت مهم بازگردانده شود.

در پایان جا دارد از همکاری صمیمانه آقای "پوریا اویسی نژاد" که وقت و اتومبیلشان را جهت تهیه این مقاله در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند تشکر نماییم.

برای مشاهده لیست کامل تجهیزات و مشخصات فنی این خودرو به صفحه پژو 405 مراجعه کنید.

23 عکس

نظرات کاربران

99 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/13
درود بر فرانسه.لگنش می ارزه به صدتا چینی مثل جک و لیفان. عاشقتم پژو... بهترین ماشینه
1395/2/15
خب.
1395/2/13
تجربه 66000 کیلومتر رانندگی بیرحمانه من با این خودرو مدل 91 با ECU Bosch 7.4.4 :

مزایا:
-مصرف سوخت مناسب با توجه به رقبا
-فضای داخلی و سواری مناسب نسبت به قیمت
-کیفیت موتور (من تقریبا هرروز موتور رو به کات آف میرسوندم و اکثر مواقع دور موتورم بالای 4000 بود اما در این مدت تا لحظه فروش هیچ نقصی از موتور ندیدم و کارشناس ایرانخودرو هم سلامت کامل موتور رو تایید کرد،نا گفته نمونه من از روغن کاسترول مگناتک و شمع های معمولی بوش استفاده میکردم.)

معایب:
-کیفیت پایین مونتاژ
-سر و صدای زیاد کابین (که در همه خودروهای ایرانخودرو به جز ال نود قابل مشاهده هستش )
-کیفیت افتضاح سیستم کلاچ و دیسک صفحه (دیسک صفحه بنده در کیلومتر 22000 باطل شد و 280 تومن هزینه رو دستم گذاشت(البته اگه عادی رانندگی کنید این اتفاق دیرتر میوفته) ،لازم به ذکره که بلبرینگ کلاچ این ماشین مال 407 هستش (بله درست خوندید 407 ! ) و قیمتش کمی بالاست ،همینطور کمیابم هست.)
-کاسه چراغ زیباتر شده اما پخش نورش واقعا افتضاحه !
-کیفیت لاستیک های فابریک ماشین که از برند کویرتایر هستن بسیار بده.

در مجموع در حال حاضر بین مدل های 1800(که قبلا اونو هم داشتیم) و 1600 tu5 من مدل tu5 رو پیشنهاد میدم.موفق باشید
1395/2/13
ماشین نبود..........
1395/2/13
درسته بدنه همون قبلیه ولی پس چرا تو اخبار موقعی که رونمایی این و روآ بود انقد مردم ما کیف میکردن؟؟؟ علی الخصوص روآ و جی ای آی رو یادمه. چقد ایران خودروییا پز دادن. سال 85 جی ال آی 10میلیونو صد بود، شیشه جلوشم برقی نبود. این چیزا که رونمایی نداره!!!!
1395/2/13
آقا من یه چیزی بگم، پدر من یه پارس lx مدل 93 داره، موتور tu5 داشبورد جدید !
همونطور که میدونین ترمز عقبش از کاسه به دیسک تبدیل شده، چشمتون روزه بد نبینه این کالیپر دیسک عقب رو 3 بار تعویض کردیم چون هر بار موقع دنده عقب صدای وحشتناکی از ماشین میومد و هنوز باز درست نشده !
براتون بگم از صفحه کلاج در طول 3 ماه 2 بار تعویض شد چون در سر بالایی به شدت میلرزید الان هم درست نشده اما باز بهتر از زلزله ی قبلیه ! داشبورد هم باد کرده به دلیل زیر آفتاب بودن، لازم به ذکره ماشین 15 هزارتا کلا کار کرده !!!این تجربه من از یه ماشین مثلا حرفه ای ایرانیه ! این شیر نیست، شیر پاکتیه !!
1395/2/14
دیگه آیدین جون یکلمه بگو میباخ خریدی و خلاص...در ضمن همه دوستان و کاربران عزیز در خودروبانک حتما برید bmw 750li xdrive class edition رو سرچ کنید و از دیدنش لذت ببرید...هر کس سرچ کرد حاضری بزنه
1399/3/9
دقیقاً!
1395/2/13
***آمده ایم تا ببینیم آیا هنوز هم بعد از این همه سال توجیهی برای خرید محصول قدیمی ایران خودرو وجود دارد یاخیر؟***
بله وجود دارد؟!!!، چی؟، اینه که خیلی ها توان خرید اینم ندارند و اینکه این و چند تا ماشین دیگه تو این رنج قیمت تنها انتخاب هستند مگر ماشین بهتر و البته دست دوم سوم.
ماشاءالله گلویه بعضی ها که گلوشون گلو نیست، کانال سوءز که (این مزخرفات فسیل شده رو تولیدش رو تمام که نمیکنن هیچ بلکه قیمتش رو هم هی زیاد تر میکنند در حالی که دارن کیفیت رو از سه دهه قبل به چند دهه بیشتر از اون افزایش می دن) از گلوشون پایین میره.
1395/2/13
آخه حیف وقت خودتون نیست که میذارید برای تست و برسی همچین خودروهایی ؟
به امید اینکه صنعت خودرو سازی ماهم یه سیاست خوب رو در پیش بگیره
1395/2/13
آخه حیف وقت خودتون نیست که میذارید برای تست و برسی همچین خودروهایی ؟
به امید اینکه صنعت خودرو سازی ماهم یه سیاست خوب رو در پیش بگیره
1395/2/13
جاداره از نویسنده این مطلب تشکر کنم،برای نگارش عالی و استفاده از تیکه (!) های واقعا جالب به جامعه امروزی و صنعت خودرو سازیمون
باید اعتراف کنم واقعا از خنده هلاک شدم! حتی الانم بهش فکر میکنم...:))
و چیزی که من بیشتر از همه با اون موافقم، کاهش محسوس کیفیت کابین هست ، که در پژو پارس ها و همین 405 های به اصطلاح داشبود جدید به وضوح دیده میشه و بعد یه مدت حیلی کم ،کل کابین از داشبورد بگیرید تا در و حتی روکش ستون ها به صدا و لرزش میوفته!
و واقعا "مگر یک گربه سان چقدر عمر میکند؟"
1395/2/13
باسلام ببخشید اگه امکان دار اون دکمه ی که بین ساعت وگرمکن شیشه ی عقبه چیه لطفا جواب بدید
1395/2/13
صندوق پران . پژو 405 با همه کمبوادهاش واقعا سگش به لیفان و ام و ام می ارزه
1398/12/4
بازکن درب صندوق عقبه
1395/2/13
نگارشتون واقعا عالیه لذت بردم دمتون گرم.بررسی کامل دقیق بی نقص بدون غرض ورزی
1395/2/13
معلوم نیست چه بلایی سر این ماشین آوردن که فرمونش نسبت به مدل های قبلی اینقدر نرم تر شده ولی در بقیه قسمت ها هیچ فرقی نکرده.
1395/2/13
راسی اینم بگم این ماشینی که شما باهاش تست کردین باتوجه به عکس و ارتفاع ماشین فنر 206 زیرش بوده که خودش تو نرمی و هندلینگ تاثیر محسوسی داره که ذکر نکردین
1395/2/13
فوق العاده ماشین آشغالیه، صفر گرفته بودم از نمایندگی اومدم بیرون بوی سوختن میداد و بعد چند کیلومتر چراغ چکش روشن شد و دیگه حرکت نمیکرد، با جرثقیل بردم نمایندگی قطعاتش نبود و حدود یماه خوابید... تمام سیم کشی موتور دریچه گاز و کاتالیزورش ذوب شده بودن شانس آوردم آتش نگرفت
1395/2/13
دوستان میخواستم 405 بخرم لطفا راهنمایان کنید حقیقتش 405 ماشین خیلی خوبیه با فلوعنس بودن منو گرفت ومحو شدم راستش میخوام فلوعنس خودمو 20 میلیون زیر قیمت بفروشم کسانی که 405 دارند راهنماییم کنند که مثل فلوعنس کلا ه سرم نرود
1395/2/14
قبول دارم فلوعنس از لحاظ موتوری ماشین ضعیفیه ولی اینکه بیای با 405 مقایسش کنی واقعا در حقش ظلم کردی و فک نکنم تا الان شما سوار ماشینی بالاتر از پراید شده باشی که میگی 405 خوبه
1395/2/14
کسی که شتاب براش مهمه فلوئنس نمیخره. با استناد به همین تست خودروبانک میشه گفت شتابی در حد پراید و بدتر داره. مسلماْ ۴۰۵ با وزن کم و دنده دستی و مصرف بالا شتاب بهتری نسبت به فلوئنس با گیربکس سی وی تی داره. ضمناْ این دو خودرو به جز مقوله شتاب و سرعت تو مورد دیگه ای قابل مقایسه نیستن. البته من خودم اگه پول داشته باشم فلوئنس نمیخرم.
1395/2/13
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای امیری فر.ای کمالش آقای امیری فر این گاری رو با گاری دیگری به اسم سمند ای اف 7 مقایسه میکردین اینجوری خیلی مطلب جالب تر وخواندنی تر میشد.
من خودم مدل 95 رو دارم داشبورد جدید.غیر از دید بهتر و جای بازتر هیچ جوره به سمند نمیرسه.سمند صندلی های بهتر، تعادل بهتر،امکانات بیشتر،کشش بهتر،و جاده بهتری داره،یعنی باهاش تو جاده کمتر خسته میشی.ولی مصرف پژو یه چند دهم لیتری کمتره و موتور کم سروصداتره،سمند و پژو ترمزهاشون تقریبا در یه حده و هردو تو بارون واقعا میرن رو اعصاب، در کل این موتور با این گیربکس برا پژو واقعا افتضاحه.اینو کسی که فول سرنشین و صندوق پر رفته مصافرت با این ماشین کاملا متوجه میشه.
1395/2/13
یه 405 جی ال ایکس 2000 مدل 75 تک برگ دارم با سه تا از این جدیدا عوضش نمیکنم تو این تقریبا 20 ساله اصلا اذیت نکرده فقط قطعات مصرفیش رو سر موقع عوض میکنم ماشین همسن خودمه الان به من رسیده شتابش کمه نسبت به این جدیدا ..مصرفش مثل پژو 1.8 ولی خوب کیفیت قطعات موتوری و ... خیلی بیشتر از جدیدااس
1395/2/13
لذت رانندگیش از مزدا 3 نیو بهتره
1395/2/14
مزخرف ترین حرفی بود که شنیدم.
1395/2/14
ولی لذت رانندگی فرغون یه چیز دیگس!
1395/2/14
من چیزی ندارم بگم!!
1395/2/14
بین سایت هایی که مرتبط با خودرو فعالیت میکنند ؛ واقعا شما حرف اولو میزنید ؛ جا داره خسته نباشید اساسی بهتون بگم
بررسی خودروهایی مث 405 slx که واسه اکثریت مردم ما ، که قشر متوسط رو به پایین هستند ، یه خودرو ایده آله !! خیلی خوب بود
بررسی خودرو های جدیدتر!! مث ساینا و .. روهم تو برنامتون قرار بدین
1395/2/16
ماشین ایده آل....!!!!!! از ماست که برماست
1395/2/14
پدرم داشبرد جدیدشو داره.خوبه راضی کنندس به نسبت قیمتش چیز دیگه هم نمیشه خرید مگر دسته دوم.فعلا که راضی هست و مصرفش هم خیلی تو هم رنج هاش پایینه.واقعا باس بهش بگیم خسته پیر...
1395/2/14
دوستان عموي من مدل 92 پژو 405 اس ال ایکس رو داره و نوروز پارسال تقريبا جاهاي زيادي رو تو ايران باهاش گشتيم مصرف سوختش نسبت به موتور قديمي پژو و سمند كه بنده خودم هم سمند مدل 84 دارم خيلي پايينه ولي كيفيت ترمزهاش كه در جلو اي بي اس هستنند خيلي افتضاحه چند مدل لنت عوض كرديم بازهم ضعف ترمزگيريش حل نشد و تو نمايندگيهاي ايران خودرو گفتنند همينه كاريش نميشه كرد كيفيت مواد پلاستيكيه داخل ماشين هم افتضاحه
1395/2/14
يه موردى كه يادم اومد ، طراحى درهاى اين خودرو بود كه از اونجايى كه لبه هاى بالايى در از لبه سقف و قسمتى از سقف باز ميشه و لبه قلاب مانندى داره باعث آسيب چشم و پارگى پلكهاى برخى افراد شده بوده كه منجر به پرداخت خسارت در اروپا بخاطر اين ضعف طراحى شده بود، و متاسفانه نه تنها همين طراحى تا امروز و روز، در ٤٠٥ هاى توليد وطنى ادامه يافته ، بلكه حتى پژو پارس و سمند (خودروى ملى!!! ) هم همين نقيصه رو همچنان يدك مى كشه. ايران خودرو! دست مريزاد، كه شديدا به فكر طراحى و تعبيه مه شكنهاى جلوى اين ماشين بوديد. !!!!
1395/2/14
سلام و خسته نباشید
بهتر بود با چند ماشین هم زمان تست میکردید که دقیق مزایا و معایب هر کدوم مشخص بشه
مه شکن های اس ال ایکس تو حالت عادی اصلا قشنگ نیستن ولی وقتی تو شب روشنش میکنید میبینید که مه شکن و چراغ بالا شبیه هم هستن ( توی پارس هم دقیقا همینجوریه) طراحش شب گرد بوده فکر کنم
و یه کاری که میتونستن بهتر کنن ماشین و گذاشتن چراغ خطر سوم توی بدنه صندوق بود مثل رانا و زانتیا
در کل این ماشین رو من از نظر کمتر شدن صدای موتور. مصرف سوخت کم.تیزی موتور و زیبایی (مخصوصا سفید و مشکی ) رو بهتر میدونم نسبت به 405 عادی
دوستانی هم که بین جی ال ایکس و اس ال ایکس شک دارن مطمعن باشن که با یه تفاوت قیمت اندک صاحب خیلی مزایا میشن
1395/2/14
یادش بخیر 8 سال پیش که فامیلمون با 32 میلیون ، تویوتا کمری صفر خرید . الانم ماشینش رو نگه داشته مثل برق داره کار میکنه. زنده باد تویوتا
اون موقع با 30 میلیون چی میخریدی و الان چی باید بخری !!!
1395/2/14
سلام خدای یک بار هم برین سراغ تیگو 5
1395/2/14
سلام خیلی ماشین خوبه از سمند بهتره شتاب خوبه دارهه فقط امکانات نداره ولی ماشین خوبیی.صدای موتور خیلی داخل میایند.
1395/2/14
چراآرم SLXرادرنمیزنن؟
1395/2/14
در حقیقت با سوار شدن به slx یا پارس lx سوار تیپ 5 با اتاق 405 شدی. یعنی اصالت اصلی 405 رو نداره. یعنی مثلا نرم شدن فرمان و تغییر گیر باکس باعث تغییر در هندلینگ و شتاب ماشین میشه. من خودم slx مدل 88 که اولین سری آن با موتور xu7 و ترمز abs بود دارم. ایراد اصلی مصرف زیاد داخل شهر و صدای زیاد و خشکی موتور قدیمی هستش.
ممنون میشم از دوستان اگر یه مقایسه بین 405 با موتور tu5 و موتور قدیمی بذارن .!!
1395/2/15
ما سال 1393 گرفتیم کیفیت قطعات مخصوصا داشبورد خیلی بده و کاپوت خیلی نازکه ولی در کل ماشین خیلی نرمیه هیدرولیکش عالیه کم صدا و کابین تقریبا راحتی داره اگه شیشه عقبش هم برقی بود عالی بود از glx خیلی بهتره کم مصرف، کم صدا چهره یاد اور پژو پارسه، البته تو این آزمایش داشبورد قدیمی ولی مدل 1393 داشبوردش جدیده.
1395/2/15
تیتر مقاله خیلی جـــــــــــــالــــــــــب بود
:)
1395/2/15
نور چراغ های جلوش خیلی ضعیفه
1400/2/5
با یک هدلایت حل میشه
1395/2/16
اما هر چقدر که گریم کاراکتر "کیمیا" توانسته بود سنش را بالا نشان دهد، ایران خودرو هم در جوان سازی 405 موفق بوده!!
این جمله خدا بود! :دی
1395/2/17
ماهم glx سینه قدیم داریم هم slx سینه جدید - در مقایسشون باید بگم فرمان glx نرمی محسوستری داری و شتاب اولیه بهتر ولی در کل slx یکم بهتر از glx هستش.
1395/2/17
ااااقاااااا یکی به من بگه دقیقا هدف از این ازمایش چی بوده!!
حداقل یه چینی میذاشتین کنارش مقایسه میکردین
1395/3/19
عمرا بتوني تو هيچ سايتي مقايسه ماشين توليد داخل و چيني پيدا كني چون ماشينهاي چيني همينطور به اندازه كافي كم مشتري و ضايع شده اند ديگه انصاف نيست با ماشينهايي كه نصف قيمتشون هستن ضايعشون كرد
1395/2/17
داشبورد جدید فرق میکنه...جاداشت که اتومبیل رو با داشبورد جدید بررسی میکردید
1395/2/20
سلام لطفا فیلم برسی پرشیا سال با موتور 2 لیتری رو هم بگذارید
قبلا هم این پیام رو گذاشتم ولی نمی دونم چرا خودرو بانک نسبت بهش بی تفاوته.
1395/2/25
اوایل دهه 70 نبود اواخر دهه 60 بود.
1395/2/25
خوب نوشته حدود ابتدای دهه 70. حدووود!
این دهه 60 ای ها هم همه جا میخوان بگند همه چی تو دهه 60 بوده خخخخ
1395/2/26
اسیر دکمه چراغ خطرش شدم!
1395/3/1
با این قیمت قطعا سمند ال ایکس خیلی بهتره هم امکانات بیشتر هم موتور کم مصرف و قدرت بیشتر و هم چهره وفضای بیشتری داره
1395/9/25
آقا خوش حالی یک ذره درگ این با سمند ال ایکس و ببین سمند مقابل این سوسکه من خودم سمند ال ایکس ef7 داشتم از تعمیر گاه بیرون نرفتم ولی اينو 2سال دارم تا حالا فقط برای تعویض روغن هیچ جایی نبردم
1395/3/8
این شاهکار جدید چند تا لایک داره ؟؟؟ چند تا ؟؟؟ چندتا ؟؟؟
خخخخخ
1395/3/24
یه سوال
هر کسی که ۴۰۵ داره افغانی جابجا میکنه یا هر کسی که میخواهد افغانی جابجا کنه ۴۰۵ میخره ،؟
1396/5/12
شما با 405 از افغانستان اومدی ایران؟؟
1397/4/24
امنیت اخلاقی هم فقط هواسش به 206 -206 ماشین دخترهان
1395/4/11
اولا دوساله طرح داشبورد عوض شده و شما slx با داشبورد قدیم رو مقایسه کردید جای تعجبه از سایت بروز شما!!!
ثانیا واقعا جا داشت بیشتر و تجربی تر بحث میکردید
مثلا خرابی خودرو در slx بشدت زیاده، کلاج ، سنسور گاز و واشر سرسوپاپ و... بدون استثنا برای همه در ماه اول سوار شدن یا نهایت تا حدود یک سال بعد از خرید پیش میاد،
نرمی فرمان جالب و قابل قبول و صدای موتور در دور پایین خیلی کمه اما وقتی یه گاز کوچیک میدی انگار لامبورگینی سوار شدی ولی هیچ خبری نیست، هول نشید،
با هزینه کم میتونستن سنسور پارک و ترمز های عقب دیسکی و برقی شدن شیشه عقب رو بعد از قرن ها روی slx تامین کنن اما ....
زوزه گیربکس در سرعت 90 تا 100 برای اکثر slx ها وجود داره البته زیاد تابلو نیست،
مصرف سوخت و مسایل مربوط به شتاب و قدرت هم خوب و دقیق نوشته شده،
یک تجربه: چراغ ها ی slx بدون استثنا کم نور و فقط کمی شیک تره که همه نمایندگی های ایران خودرو همینو بهم گفتن و گفتن برو بی خیال یا طرح قدیم بنداز که ...، بشخصه خیلی باهاش ور رفتم و بعد از کلی بالا و پایین رفتن و دنبال لامپ جدید و زنون و ..، (خداییش کم مونده پرژکتور بخرم ببندم رو سقف ماشین) همون چراغ ها رو با بستن افتامات و عوض کردن لامپ ها و کمی تنظيم شبانه روزی تونستم در حد 405 معمولی درس کنم که الان واقعا خوب شده.
درکل بنظر من slx تاحدی نه زیاد از glx بهتره، موتورش،ظاهرش، صداش، امکاناتش و شتابش
اینها تجربه من با slx و glx بود،
اميدوارم بدردتون بخوره و یه روزی ماشینی سوار شین که هر چند با پول بیشتر و لی درخور شان یک ایرانی، یاعلی.
1397/10/5
مطمنا اصلا slx سوار نشدی اون glx به ۱سال نکشیده واشر میسوزنه کلی خرج رو دستت میذاره slx عمرا واشر نمیزنه مگه بعد۷-۸سال باهاش بد تا کنی یا بهش نرسی اونم تو حالت نادر من تا الان ندیدم TU5 واشر بزنه فقط تنها مشکلش کیفیت پایین دیسک و صفحه اشه که باید جنس خوب بخری عوضش کنی بقیه اش عالیه
1395/5/19
در پاسخ به سوال نویسنده کنجکاومان باید بگویم که گربه سانی مانند شیر، در شرایطی که به مرگ طبیعی نایل شود باید چیزی حدود 20 سال در طبیعت زندگی کند و اگر در اسارت باشد به دلیل انجام حفاظت های ویژه از جانب نگاهبانان پارک های جنگلی حتی می تواند تا بیش از 30 سال نیز در قفس ها سلطانی کند !!! البته تا کنون بیشترین رکورد در این زمینه مربوط به یک شیر نر بوده که در حدود 34 سال در اسارت زنده مانده است !
.... اما اگه منظورت از گربه سان همین پژوهای آشغال خودمونه ، با توجه به سابقه بنده از نسل قدیم این ماشین ( یعنی glx ) که باز به تولیدات امروزی شرف داشت، باید بگم؛ عمر مفیدش بین 1-2 سال که بستگی به شانس شما داره و از اون به بعد فقط بیچاره جون می کنننننننه !
1401/5/5
آقایونی که میگن GLX دو سال یا یک سال نکشیده واشر میزنه
شما آقا GLX نداشتی حرف نزن
دو اینکه پدر من GLX داشبورد قدیم مدل ۸۸داره
ماشین فرق نمیکنه
هر پنج شش سال یه بار یه بلایی سرش میاد یا تسمه تایم میزنم کلا موتور داغونه یا واشر و شاتون کلا فقط هر پنج شش سال یه بار یه اتفاقی براش میوفته و ماشین شاسی کامل تقریبا نود درصد سالمه موتور همین هفته پیش ب خاطر تسمه تایم پاره کردن و کج شدن سوپاپ و ترک برداشتن دیواره سیلندر و و اینا کلا همه چی جز پوسته موتور و اجزای دیگه مثل باتری و گیربکس و اینا تعویض شده😂😂😂 ولی در کل نسبت به پولی که میدی ماشین میان رده خوبیه و واسه مسافرت و کار خوبه
ولی موتور خیلی قوی که نه ولی خیلی خوبه
یه بار شیب زنی تو خاکی کرد من پرام ریخت و تازه بابام دلش نمیومد گاز بده جرثقیل اومد جا اینکه ماشین بار بزنه بره اومد نشست پشت فرمون یه شیب زنی در حد کرد
ولی دیگه بخار نبود دود داشت از موتور میومد بیرون و کلا صفحه کلاچ اینا بگاجی بود😂
سر صدا از سرعت صدو سی چهل در میاد انگار جت سوار شدی
و مشکل صدا اومدن داخل ماشین راست میگن👌
1395/8/14
مصرف مناسب!!!؟
بیخیال
شوخی میکنید!

الان آریون با 3.5 لیتر موتور توی شهر صدی 10 و در جاده 8.5 میسوزونه
اونوقت همین میزان مصرف برای موتور 1600 مناسبه!!!؟
واقعا جای شرم داره که مردم رو احمق فرض میکنند!!!
1397/3/21
خسته نباشی دوست عزیز
تویوتا رو با ایران خودرو مقایسه کردی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/9/23
نتیجه گیری درست و منطقی بود. خسته نباشید
1395/11/22
من یه اس ال ایکس دارم دریچه گاز بوش رو داره و دریچه گازش ایراد دار شده نمیدونم که میشه تعمیرش کرد یا نه کسی خواست هم بخره بهش توصیه می کنم دست نگه داره و سمند با موتور ef7 رو انتخاب کنه
1396/5/8
داداش دلت خوشه اس ال ایکس هیچیش نمیشه سمندازکمبودکیفیت موتوری وشکل داشبورداشغال داره جولان میده افت قیمتشم بالاست
1396/2/2
اقا واقعا حیف ÷ول نیست بدی این ماشینا که تنها امکاناتش تو این 20 سال آینش برقی شده؟
1396/3/19
واقعا متن بررسی جالب و خنده دار بود . طنز رو به خوبی رعایت کردین . ممنون
1396/3/28
سلام
دوستانی که 405 صفر مدل 96 حالا چه slx چه glx خریدن از ماشینهاشون راضی هستن تو بحث کیفیت قطعات تغییری کرده ؟
1396/5/12
من یه 405 SLX دارم به کسایی که قصد خرید ام وی ام و لیفان و چری دارند پیشنهاد میکنم گول امکانات اون ماشینا رو نخورن و یک 405 بخرن
همسایه ما یک ام وی ام 315 خریده بود می گفت تو سرعت 120 تا کل در و پنجره ماشین صدا میده
1396/5/17
نمیدونم چرا بعضیا با پژو 405 مشکل دارند و میگند که قدیمیه و باید از دور خارج شه و از سال چند داره تولید میشه ولی این مدل جدید یعنی 405 SLX به جز استایلش کلا فرق کرده و به روز شده. موتورش ، داشبوردش ،ضبطش.، چراغاش داخلش و غیره و اصلا ربطی به مدل دهه هفتادیشو اینا نداره. قبول دارم مشکلاتی داره و جایه اصلاح داره اما باید مدنظر داشته باشید که هیچ وقت ماشین خوبی از ایران خودرو در نیومده. تازه سمند هم خیلی خرج داره و بعد یه مدت لش میشه. این قدر سنگینه که موتورش به زور بدنشو میکشه. گول امکانات الکیش رو نخورید.
1396/5/18
موافقم
1396/5/18
راست میگه
1396/8/14
چرا مزخرف میگی؟ سمند کجا لش میشه و موتورش به زور بدنشو میکشه؟ 405 اینقدر ظاهرش قدیمی و کسل کننده شده که قراره تولیدش متوقف بشه. شمام از بخت روزگار یه دونه خریدی و باهاش خوشی ولی قرار نیست هر چیزی تونستی بیای ببافی.
1396/9/12
حیف که گمرکو باز نمیکنن تا در یک فضای آزاد رقابتی ببینم کسی پیدا میشه این فرغون های ساخت داخل رو بخره که برای عهد دقیانوسه.... واقعا متاسفم برای شرکتهای خودروساز داخلی که هیچ وقت به فکر پیشرفت نبودن و فقط بلدن این ملتو سرکیسه کنن! شما با همین پول برو کشورهای همسایه ببین چی سوار میشی حالا اینجا فقط بلدن از یه پراید آشغان ده ها مدل بدن بیرون صبا..۱۳۱ .. ۱۴۱ ... هاچ بک... ۱۳۲... sx ...و ایران خودرو هم تازه یاد گرفته مثل سایپا چراغها رو عوض کنه مدل جدید بده بیرون... حیف که مجبورم و گرنه این آشغالها رو نگاه هم نمی‌کردم چه برسه سوار شم.........
1396/8/15
سلام. از همه چی گفتید ولی از روش تعویض روغن slx نگفتید. آقا خیلی خنده دار که نمیشه روغن موتور رو از کارتل خارج کرد و باید از دستگاه ساکشن برای خارج نمودن روغن از داخل موتور استفاده کرد.
1396/12/27
به حق چیزای ندیده و نشنیده
1397/1/1
برادر برو یکم سوادتو زیاد کن
بازو بست پیچ کارتل کار به کل اشتباهیه و همه جای دنیا از ساکشن استفاده میشه. دوره ی تعویض روغنای مزخرف منسوخ شده
1397/1/1
یا باید با دید جهانی پیش رفتو به کل این ماشینهای ضعیفو قدیمیو به شدت گرونو نخرید و اونوقت با خط 11 و دوچرخه اینور اونور رفت یا باید دید رو عوض کرد و با همینا ساخت
به نظر من به نسبت ماشینای تو ایران slx هنوزم ماشین خوبیه و نسبت به رقباش حرفای زیادی واسه گفتن داره..
البته یادمون نره کلا داریم از ماشینای ضعیفو قدیمیو گرون ایرانی حرف میزنیم
1397/3/16
همه شما درست میگید و من به نظر همه شما احترام میزارم ولی هر کسی یه نظری داره ما باید بر اساس وضعیت کنونی و خودرو هایی که در کشورمون تولید میشه نتیجه گیری کنیم ماشین پژو 405slxبه نسبت قیمت و قطعاتی که درش به کار رفته و ایراداتی که بر طرف شده جدا از بی کیفیت بودن قطعاتش ماشین خوبیه ولی در مغابله با پارس LXبا موتور TU5واقعا هیچه و با این شرایط کنونی مملکت ما واقعا به نظر من می ارزه ده ملیون بیشتر بدی چون 405هیچ آپشنی نداره که لا اقل یک برگ برنده ای داشته باشه ولی مصرف سوختش از پارس کمتره و واقعا بنظر من اگه در این وضعیت بخواهیم در حد ۳۰ ۴۰ ملیون ماشین سوار شیم این دو گزینه بهترین هستند و رو دست ندارند هم از لحاظ استقامت هم از لحاظ کیفیت هم از لحاظ شتاب و... اگر باور تون نمیشه برید قیمت ها و مزایا و معایب ماشین هایی که در این رده قیمت هستند بررسی کنید خودتون متوجه میشید ولی خب باز هم هر کس یه صلیقه ای داره و باید به هر صلیقه ای احترام گذاشت
1397/4/24
موتور پارس و405 تی یو فایو یکیه فقط پارس لش تره
1397/4/24
من slxمدل 95 دارم خیلی راضی ام تعمییرگاه هم نرفتم رمز موفقیتم هم نبردن ودستکاری نشدن توسط تعمییر کارها مخصوصا نمایندگی ازلحاظ موتور با 206 تیپ5 وپارس تی یو فیو یکیه نمیدونم اختلاف قیمت برای چی انقد زیاده نسبت به 206
1397/8/18
آقا خیلی افتخار دارید یه سری به سایت ایران خودرو خراسان بزنید تو صفحه محصولات عکس 405 همون عکس اول این مطلب هستش.
یعنی این عکس:https://cdn.khodrobank.com/Reviews/HEADER_37137_Peugeot-405-SLX-Header.jpg
1397/11/6
باسلام وخسته نباشيد خدمت دوستان عزيز
در مورد پژو٤٠٥tu5خودم ك يك هفته پيش صفر خريدم در نمايندگي ك تحويل گرفتم روسن كردم راه افتادم مشكل ١-فرمان خودرو كج بود٢-حدود يك كيلومتر رفتم اگزوز كنده شد و با زيپ بستم٣-صداي ترمز در آمد مثل اينكه لنت تمام كرده٤-آمپر آب تا وسط بالا مياد وبخاري گرم نميكند٥-وقتي توحركت هستي بوق نميزند وقتي توقف كامل ميكنم بوق ميزند٦-ترمز دستي تا آخر بالا مياد و كار نميكند٧-نور چراغ ها اصلا داخل جاده نبود و بعد از تنظيم نور خيلي خيلي ضعيف٨-قفل كاپوت سرعت بيش از صد كيلومتر باز ميشود ك با طناب بسته ام٩-صداي داخل كابين انقد زياد هست ك احساس طوفان ميكني داخل ماشين١٠-درب ك باز ميكني گير ميكند ب زه لاستيكي بين درب وآنرا پاره ميكند١١-شيشه جلو سمت شاگرد موقع پايين كشيدن صداي وحشتناكي ميده١٢-بعد از آزاد كردن كلاچ حدود ده سانت پدال كلاچ خلاصي دارد ١٣برف پاك روي شيشه رد ميكنه وهيچ آبي را پاك نميكند١٤-شيشه صفحه كيلومتر يك سانت با داشبورد فاصله دارد هر چيزي از راه برسه ميفته داخل كيلومت١٥-.....
خدا شاهده همه اينها رو بدون كم و زياد ميگم ،كم گفته ام كه زياد نگفتم
((حالا حق انتخاب خريد با خودتان هست))
((در ضمن گارانتي فقط و فقط بهانه))
والسلام
1398/8/9
احتمالا ژیان خریدی
1398/10/1
مطمئنی ماشین تحویلت دادن من الان مدل 9//98 تحویل گرفتم اینایی که تو میگی هم ندیدم
1398/10/3
داداش احتمالا جای پژو چیز دیگه قالب کردن
1398/10/8
انشالا یک روزی شما هم 405 بخری و در رویاهات این معایبو نبافی.ما داریم و لذتشو میبریم چالاک جادار کم مصرف کم صدا و...
1398/10/14
روی پیام من با دوستانی هست که میگن این ماشین آشغاله و حیف وقت که گذاشتید برای بررسی و ...
واقعیت اینه که خودروهای روز دنیا ۱۰۰٪ از این خودروهای تولید داخلی ۱۰۰ پله بهتر هستند و این شکی درش نیست. ولی یه واقعیت دیگه هم هست که درحال حاضر ما مشتریهای خودرو امکان انتخاب خودروهای بهتر با همین قیمت رو نداریم.

واقعیت بعدی اینه که در کشور ما که داریم درش زندگی میکنیم خودروهایی بورس همینا هستند که ایران خودرو و ساپیا تولید میکنند. پس هی نگید تویتا بهتر و بی ام بهتره و ...

اگر قصد مقایسه دارید، خودرو ها رو با هم قیمت خود مقایسه کنید.

من این خودرو رو انتخاب کردم چونکه قیمتش به جیبم میخورد و البته به ثبت نام اقساطی ایران خودرو گرفتم و به نظرم نیازهای من رو برآورده میکنه. من نیاز به یه جابجایی ساده و مسافرت مطمئن دارم بدون اینکه بخام حرکات نمایشی و سرعت بالا رفتن و کورس بستن انجام بدم.
تنها مشکلم با ظاهر ماشین هست که یکم قدیمیه و مجبورم باهاش بسازم.

با سپاس فراوان.
1399/7/2
😬
مطمئن !‌؟
کاپوتش‌ راحت با دست هم خم میشه😕
اگه ی دوچرخه بهت زد میفهمی مطمئن یعنی چی😐
1398/11/5
سلام. یک سوال: تو سرربالایی کشش کدومشون بیشتره slx یا glx?ممنون
1398/12/16
ای داد و بیداد که الان شده 115 میلیون
1399/7/5
اون بدبختایی که خودشون رو کشتن برای ماشین ۴۰ سال پیش فرانسه(پژو)

فقط فقط به یه علت عاشق پژو شدن.فقط بخاطر شتاب و بس.وگرنه به درد گوه هم نمیخوره.البته اون فرانسوی ها چیز دیگه ای بود.نه این آشفال های ویران خودرو که بدنشون هم پلاستیکه.
1400/2/5
همین قدر بدونید این نویسنده اش پشت slx نششته و همینطوری چرت نوشته واقعا چرا ادم های دیوث پیدا میشه چون با فکر اشتباهشون مردم رو به اشتباه میندازن
1400/2/9
اتفاقا بهترین ماشینه من بابام یک مدل ۹۰ داره هیچ عیبی غیر از مصرف سوخت و صدای موتورش نیست موتورش هم چون ۱۸۰۰ هس زوزه میکشه کلا این موتور ها صدا میشه ولی tu5 هیچ صدایی نمیده در کل ماشینه خوبیه باهاش کیف دنیا رو میکنی
1400/3/4
نویسنده ای که نوشته گربه سان چقدر عمر میکند
اینو باید بهت بگم که هیچوقت چیزی که نروندی یا وقتی روندی الکی به مردم دروغ نگو چون خداییش slxماشین خوبیه سر و صداش هم اگه بری یک کسی که صداشو بگیرع خوب میشه هنوز خوبه تو با داشبورد قدیم رفتی چون داشبورد قدیم صداش کمتره فقط بلدی چرت بگی
1400/10/30
اينطوري كه نويسنده اين سايت نوشته لياقتش همون پرايده به نظر من رو دست slx tu5 نديدم از 92 تا الان
405 بهترين ماشين ايرانه طوري كه از پلتفرم بدنش تا همين الانم الگو برداري ميكنه مثل پرشيا مثل سمند مثل دنا مثل اس ال ايكس خودتونو گول نزنيد اين ماشين بهترين ماشين ايرانه و رو دستش نديدم من پارس سال هم دستم بوده ولي اينو بيشتر قبول دارم
1402/2/2
ماشین خوبیه من داشتم
پلاستیک داشبودش نرمه
موتورش فوق العادست
من با 4 نفر سرنشین و بار پر صندوق و باربند پر 180 تا با راحتی باهاش رفتم
ضریب دنده هاش هم خیلی خوبه ماشین زور نمیزنه
عایق بندیش از بقیه ایرانی ها بهتره
چهرش به نظرم زیبا تره
به شدت نرمه ولی پایداریشو داره
مصرف سوختش تو شهر به زور به 8.7 میرسه خیلی بهش فشار بیاری
واکنشش به پدال گاز خوبه