موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با DS5 سوغات خاص فرانسوی در ایران

20 اردیبهشت 1395

عکس: بامداد صفائیان

نوشته: سروش پویان فر

خاص بودن در دنیای پر رقابت امروزی یک ویژگی بسیار مهم است و کمپانی های زیادی در تلاش هستند تا محصولات خود را متفاوت با سایر رقبا عرضه کنند، اما این تلاش در بسیاری موارد به تولیداتی فوق گران قیمت بدل می شود که تنها می تواند قشر خاصی از مشتریان را به خود جلب کند.

اما فلسفه مدیران کمپانی DS به گونه ای متفاوت است، تلفیق ظرافت و طراحی فرانسوی با ویژگی های مدرن مهندسی در دنیای خودرو کمتر دیده می شود و ارائه چنین معجونی از مهندسی و شکوه با قیمتی مناسب به عنوان یک اصل مهم در محصولات برند DS لحاظ شده است.

اما فارغ از تمام این تعریف و تمجید ها، سرانجام وقت آن رسیده تا اولین محصول DS را در خیابان های تهران آزمایش کنیم، جایی که بسیاری نام های بزرگ نیز به چالش کشیده می شوند.

طراحی ظاهری

DS5 اولین نمونه از سری محصولات دی اس برای بازار ایران به حساب می آید و طبیعتاً نحوه ارائه اولین محصول از اهمیت خاصی برای ادامه حیات یک کمپانی برخودار است. بنابراین DS5 را می توان نمونه ای از فلسفه برند دی اس برای متفاوت بودن نسبت به رقبا توصیف کرد.

طراحی متفاوت خودرو که تقریباً در هر زاویه ای هویداست در کنار ابعاد نسبتاً بزرگ و فرم خاص بدنه که مقایسه آن را نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار بسیار سخت می کند، شاهدی بر هوشمندی خالقان دی اس 5 در ارائه محصولی کاملا بی رقیب در بازار است.

با صرف نظر از کلاس بندی های رایج در جهان خودرو اگر بخواهیم اولین مواجه با طراحی DS5 را توصیف کنیم، باید از لغاتی مانند وزین و کشیده استفاده کرد.

طول بدنه به 4.5 متر می رسد که DS5 را در رده خودروهای سایز متوسط و خانوادگی قرار می دهد، اما نکته مهم فاصله محوری 2.7 متری است که باعث رفاه سرنشینان به خصوص در قسمت مربوط به فضای پای نفرات عقب می شود.

از نظر طراحی کلی بدنه نیز دی اس 5 ، تلفیقی از خودروهای استیشن و نسل جدید کوپه های استیشن (اصطلاحاً شوتینگ بریک) را ارائه می دهد و از این رو می توان گفت که DS5 شبیه هیچ خودرو دیگری در بازار کشورمان نیست.

عرضه اولیه این خودرو به سال 2011 باز می گردد ، اما جالب است بدانید که طرح اولیه DS5 در واقع به عنوان یکی از کانسپت های سیتروئن تحت عنوان Citroën C-SportLounge مربوط می شود که در سال 2005 معرفی شده بود. مجله تاپ گیر نیز در سال 2011 دی اس 5 را به عنوان خودرو خانوادگی سال معرفی کرد.

DS5 با این حساب خودرو کاملاً جدیدی نیست، اما با طراحی بسیار جالب خود برای مدت ها می تواند تاثیر گذاری خود را حفظ کند.

استفاده از قطعات کرومی متعدد در جای جای بدنه ، احساسی از لوکس بودن به سبک خودروهای کلاسیک را به بیننده منتقل می کند ، اما فرانسوی ها در این بخش هم دست به نوآوری زده اند.

برای مثال یک قطعه نسبتاً طویل کرومی وظیفه اتصال خط بصری از بالای چراغ های بزرگ جلو را به ستون های A بازی می کند.

در نمای جانبی قطعه کرومی بزرگ و طویل پایین درب ها بیش از سایر قطعات جلب توجه می کند و نمای عقب نیز با ترکیب شیشه نسبتاً کم ارتفاع ، خروجی های اگزوز ذوزنقه ای شکل و چراغ های نسبتاً بزرگ ، حال و هوایی اسپرت و هاچ بک مانند به خود گرفته است.

اما جالب ترین نکته در طراحی DS5 را باید ستون های A دوگانه این خودرو دانست ، در حالی که ستون درب مشابه خودروهای کلاسیک دهه 60 و هفتاد، حس و حالی نوستالژیک دارد ، یک ستون باریک اما محکم وظیفه اتصال درب موتور به سقف را بر عهده گرفته است و حد فاصل این دو ستون نیز یک شیشه کوچک جانبی قرار گرفته است.

به هرحال در دنیای که تمام خودروها کم و بیش به یکدیگر شبیه شده اند، DS5 طراحی خاصی دارد و می تواند تا مدت ها برای خریداران خود جالب توجه و خواستنی ظاهر شود و این مورد را باید در زمره ویژگی های مثبت DS5 برشمرد.

فضای داخلی و امکانات رفاهی

سیتروئن از دیرباز در ساخت خودروهای لوکس و کاربردی صاحب سبک بوده است، می توان پیشینه این ویژگی را در محصولات این کمپانی به ارائه اولین نسل DS در میانه دهه 60 میلادی نسبت داد.

بنابراین اصلا عجیب نیست که ماحصل این نگاه را حالا در DS5 ببینیم، خودرویی که بیش از هر مدل دیگری ، میراث دار دی اس کلاسیک است و از فلسفه خاص فرانسوی ها برای تلفیق امکانات و عملکرد بهره می برد.

توجه زیاد به جزییات ، یکی از مهمترین مشخصه های هر کالای لوکسی است، جنس نرم داشبود، ارگونومی فوق العاده دسترسی به ادوات داخلی ، طراحی متفاوت داشبورد و مجموعه پشت آمپر و کنسول سقفی مشابه هواپیماهای پیشرفته ، باعث تغییر فضای دی اس نسبت به سایر خودروهای موجود در خیابان می شوند.

آنهم در شرایطی که برخی خودروهای گران قیمت تر از DS5 نیز از منظر طراحی داخلی بسیار ساده و حتی نه چندان با کیفیت به نظر می رسند.

داشبورد از پلاستیک نرم و با کیفیت شکل گرفته است ، کیفیت چرم صندلی ها از بهترین های موجود در بازار و حتی قابل قیاس با خودروهای ایتالیایی است و در مجموع هیچ ضعف خاصی از نظر مسائل کیفی دیده نمی شود.

فضای سرنشینان عقب نیز به لطف فاصله محوری قابل توجه ، بسیار خوب است و حتی علیرغم حالت منحنی شکل سقف ، مشکلی در خصوص فضای سر شرنشینان عقب دیده نمی شود.

از امکانات شاخص DS5 نیز می توان به سامانه ورود بدون کلید ، استارت دکمه ای ، مجموعه حسگرهای فاصله سنج ، دوربین دنده عقب، کروز کنترل ، سقف پانوراما ، سانروف دو بخشی ، سیستم هشدار نقاط کور ، سامانه کمک به حرکت در سربالایی (ممانعت از عقب رفتن خودرو بر روی مسیر پرشیب) ، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه های خروجی برای سرنشینان عقب و صندلی برقی مجهز به حافظه برای راننده و انبوهی از سیستم های ایمنی و کیسه های هوا اشاره کرد.

مشخصات فنی

دی اس 5 در حدود 1500 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به قدرت و گشتاور حدود 165 اسب بخاری و گشتاور 240 نیوتن متری پیشرانه توربو 1.6 لیتری (محصول مشترک PSA و BMW) باید این خودرو را نیز در زمره سایر خودروهای جدید مجهز به موتورهای توربو چهارسیلندر قرارداد که اخیراً به بازار کشورمان عرضه شده اند.

یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو این حجم از قدرت و گشتاور را به چرخ های جلو برعهده دارد، تعلیق مک فرسون برای چرخ های جلو و مولتی لینک برای چرخ های عقب نیز نوید بخش هندلینگ خوب این مدل هستند، جالب است بدانید که مهندسان DS با صرف نظر از مجموعه فنربندی مشهور هیدروپنوماتیک سیتروئن، مشغول طراحی یک سامانه فنربندی تطبق پذیر کاملا جدید و مستقل برای محصولات خود هستند که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

به هر حال DS5 با چنین آرایش فنی ای، کاراکتری نزدیک به خودروهای آلمانی را ارائه می دهد و از هندلینگ بهتری نسبت به بسیاری هم میهنان خود برخودار است. این مهم به خصوص به لظف حفظ سیستم فرمان هیدرولیکی حاصل شده است که احساس بهتری را نسبت به فرمان های برقی به راننده منتقل می کند.

تجربه رانندگی

با ورود به کابین DS5 ، خود را در فضایی راحت و بزرگ اما سرتاسر مشکی خواهید یافت، صندلی های جلو ارگونومی و راحتی قابل توجهی دارند و اصطلاحاً به صورت سه تکه (دارای قسمت مخصوص کشویی برای حمایت بیشتر از فضای خالی زیر زانو) طراحی شده اند.

بنابراین DS5 در زمینه رفاه سرنشینان به راحتی نمره کامل دریافت می کند اما نوبت به رانندگی با این فرانسوی پرمدعی فرا می رسد، در چند دقیقه نخست، عادت کردن به فرم متفاوت ستون های جلو کمی سخت است، اما به تدریج مزایای این روش نسبت به ستون های ضخیم برخی خودروهای جدید آشکار می شود.

در هنگام شتاب گیری به لطف ترکیب بنزین نامرغوب موجود در کشور و وجود توربو ، تاخیر محسوسی در واکنش به پدال گاز وجود دارد که البته پس از قرار دادن وضعیت گیربکس بر روی حالت اسپرت، با توجه به نگه داشتن دور موتور در دورهای بالا، تاخیر توربو رفع می شود و می توانید رانندگی لذت بخش تری را تجربه کنید. جالب است بدانید که کارشناسان DS پس از بررسی مشخصات بنزین ایران، در نهایت ترکیب بنزین معمولی و مکمل های اکتان را پیشنهاد کرده اند و از این رو مصرف بنزین سوپر را توصیه نمی کنند.

دی اس 5 به سیستم صوتی کار آمدی مجهز است و از این نظر رضایت بخش ظاهر می شود، اما برای افرادی که عاشق شنیدن صدای پیشرانه هستند هم این نوید وجود دارد که آوای موتور در DS5 کاملاً حذف نشده و حداقل در هنگام تخت کردن پدال گاز، به راحتی می توانید صدای سیستم صوتی را کم کرده و به فریاد نسبتاً خشمگین موتور لبخند بزنید.

البته از میان دو اگزوز تعبیه شده در سپر عقب ، در واقع تنها اگزوز سمت راست کارایی واقعی دارد و خروجی سمت چپ تنها به شکل نمادین در سپر عقب گنجانده شده است، بنابراین مطمئن باشید که با دستکاری اگزوز در جهت ایجاد صدای مصنوعی طرف نیستیم و آوای نه چندان بلند راه یافته به کابین، واقعا از موتور برمی خیزد.

همانطور که پیشتر گفته شد، DS5 از نظر مشخصات سیستم تعلیق ، ساختاری نزدیک به خودروهای آلمانی دارد و بنابراین هندلینگ خوب این خودرو در پیچ های سخت، کاملا با ثبات و قابل پیش بینی به نظر می رسد. با وجود مجموعه سامانه های ایمنی نظیر ABS ، ESP ، EBA و ASR از دست رفتن کنترل خودرو در سخت ترین پیچ ها نیز تقریباً محال است، بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که از خودرو لوکس خود انتظار رقابت های خیابانی دارید، می توانید در مسیر های پر پیچ و خم نیز روی قابلیت های DS5 حساب کنید.

در کنار تمامی این مزایا باید گفت که فنربندی DS5 با توجه به خندق های موجود در خیابان های تهران، چندان نرم نیست و در مواجه با برخی دست انداز ها تا حدی احساس کوبش را به خصوص به سرنشنیان عقب منتقل می کند که البته چندان آزار دهنده نیست اما با انتظاری که ممکن است از یک خودرو لوکس فرانسوی داشته باشید، متفاوت است.

در نهایت ذکر این نکته واجب است که شتاب و عملکرد پیشرانه 165 اسب بخاری توربو با توجه به سایر خودروهای موجود در بازار، برای رانندگی روزمره و استفاده خانوادگی در سفرهای برون شهری کفایت می کند، اما برای افراد تشنه قدرت و سرعت مسلما ًنمونه 200 اسب بخاری از همین پیشرانه، گزینه جذاب تری خواهد بود که البته فعلاً در بازار کشورمان ارائه نشده است و ظاهراً برنامه خاصی نیز برای عرضه این مدل وجود ندارد.

قیمت و شرایط بازار

در نهایت می توان گفت که با توجه به نبود رقیب مستقیمی در بازار، DS5 که این روزها با قیمت 208 میلیون تومان عرضه می شود، حد واسط مناسبی بین خودروهای کره ای و ژاپنی نه چندان پر امکانات با خودروهای گران قیمت آلمانی را ارائه می دهد.

از نظر خدمات پس از فروش نیز با توجه به گستردگی مراکز خدماتی آتی موتور و آرین موتور در بسیاری شهر های ایران، خریداران می توانند با خیال نسبتا آسوده ای به سراغDS بروند، این در حالیست که خودروهای میان رده دیگری مانند محصولات هوندا یا ولوو از نظر گستردگی مراکز خدماتی شرایط مطلوبی ندارند و ریسک خرید بیشتری را به مشتریان تحمیل می کنند.

با توجه به عرضه مدل های DS6 (کراس اوور) و سدان DS5 (با پسوند SL) در آینده، می توان شاهد رقابت مستقیم این برند فرانسوی با محصولات کیا، هیوندایی ، هوندا ، تویوتا و ولوو بود، اما DS5 در هر حال تافته ای جدا بافته است و می تواند گزینه مناسبی نسبت به خرید پر ریسک برخی خودروهای دست دوم آلمانی در بازه قیمتی 200 الی 250 میلیون تومان باشد.

برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی و تجهیزات نصب شده روی این خودرو به صفحه مشخصات فنی دی اس 5 مراجعه کنید.

71 عکس

نظرات کاربران

101 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/20
چه خبره 208 تومن؟؟؟ بخدا یه هفته پیش یه پورشه پانامرا 4s گذر موقت خریدم به قیمت 188 تومن مدل 2012 و کم کارکرد و میتونم تا یک سال سوار بشم!!!
208 تومن واسه این نش کش؟! انصافا مثله نش کش هایی هست که باهاش تابوت جابه جا میکنن!!!
اینم نگفتم که پورشه سوار میشم تا کلاس بزارم، فقط خواستم بگم با قیمت ماشین های کره ای میشه ماشینی سوار شد که از زمین تا آسمون با هم قیمت های پلاک شدشون تفاوت دارن!!!
به نظرم ماشین یا منطقه آزاد یا گذر موقت!!! بخدا دارن پول زور میگیرن!!!
1395/2/21
شما همون موقع که جای "نام" نوشتی "چشم پزشک" خیلی چیزا خواستی بگی چه برسه بعدش که از پورشه هم گفتی ... ماشین گذر بخری اینجا اتفاقی بیفته تصادف یا خرابی اون موقع هزینشو گذر باهات حساب نمی کن, هیچ نمایندگی قبولت نمی کنه یا اگه قبول کنه یجوری باهات حساب می کنه که ماشینو بزاری در بری .
1395/2/21
گذر موقت چه دقلی به پلاک ایران داره ؟!
1395/3/17
آفرین
1395/2/20
با احترام،ایا دفترچه راهنمای فارسی دارد یا خیر.در چه رنگ هایی موجود است و نهایت ادرس نمایندگی کجاست که بتوانم از نزدیک رویت کنم . با سپاس از همه زحمات شما و بی نظری در معرفی خودرو ها.
1395/2/20
با این قیمت مطمئناً به سرنوشت 407 و C5 دچار میشه، چون آون دوتا هم ماشین های خوبی در کلاس خودشون بودن اما قربانی قیمت گذاری شدن
1395/2/20
نگفتید شتاب 0تا100 چنده؟!
تو این رنج با رقیب های نچندان با امکانات؟!
انصافا طراحی و موتورش نسبت به رقیباش تو رنج 200 تا باید لنگ بندازه (اصطلاح بهتری پیدا نکردم!)
وقتی میشه تو این رنج X3 یا XC60 یا ES350 2011پیدا کرد (مخصوصا ES واقعا تو این رنج با موتو 3.5 لیتری محشره،سواریشم حرف نداره)
حتی BMW Z4 هم هست...
لطفا نگید DS5 از اینا بهتره که دیگه واقعا سرمو میکوبم به دیوار...
1395/2/20
معلومه که بهتره به دو دلیل 1. اینکه این خودرومدل سال 2016 هست و تمامی امکانات استاندارد یک خودرو روز 2016 رو داره و خرید یک خودرو 2011 با این تغییر و تحول که هرساله از 2013 به بعد در خودرو ها به وجود میاد کاملا واضح تفاوتشو با سال های قبلی میبینی2 . اینکه صفر کیلومتره و از خریدت اطمینان حاصل پیدا میکنی
1395/2/21
خب،
DS5 نسبت به ES 350 2011 امکان اضافه نداره که هیج، بلکه خیلی چیزا هم کم داره...

مثل رادار، سقف پاناروما ، و موتورش که برابر ES مثل جوک میمونه...
شما ماشین فرانسوی رو به ژاپنی میزنی؟ اونم لکسوس؟!
در بحث سواری هم صدرصد ES بهتره ،بخصوص اینکه در متن اشازه شد توی کابین DS5 صدا میاد و خیلی نرم نیست در حالی که این توی ES کاملا برعکسه
(اگه سوار نشدی لطفا نگو اشتباه میکنم...)
ولی اگر بخوایم بگیم ماشین 2011 یکمی ظاهرش قدیمی شده حق با شماست، در اینصورت بازهم شما میتونید در بحث لکسوس، ES 250 2014 یا IS 250 2014 نیمه فول پیدا کنید (که بازهم امکاناتش با DS5 برابری میکنه)

غیر از لکسوس ، میتونید ب ام و x3 ، z4 ، 328i هم در این رنج پیدا کنید که همشون 2014 هستن و DS5 باهاشون قابل مقایسه نیست...
از بحث bmw هم خارج بشیم بازم ماشینای خیلی زیادی هستن: آکورد ، raw 4 ، سانتافه فول ،سورنتو که همشون 2016 هستن
بنز c200 و ولوو XC60 2015 هم میتونید گیر بیارید
(خیلی جامع گفتم که دیگه جای بحثی نمونه)
در کل بنظرم اصلا بصرفه نیست و بقول دوستان سرنوشتش مثل 407 و C5 میشه...
1395/2/21
حرفت درسته واقعا سواری نرم و راحتی داره es ولی بازم اینو میدونم مدل 2011 راداراش با مدلای 2016 برابری نمیکنه و ds باید با این پولی تمامی رادار ها رو داشته باشه که داره و سال 2013 قیس لیفت شد اصلا خریدش به صرفه نیست و ولوو xc60 که اصلا یه چیز دیگست بی ام و که خودرو پرخرجیه به نظر من تو این رنج سورنتو و راو 4 بهترینن اما یه دلیلی داره اندازه اونا قیمت داره ولی 30000 یورو ولی 40 میلیون اونا گرون ترن به نظر قیمت ds معقولانه تره چون برای اونا 120 میلیوم سود میبرن ولی برای این 80 میلیون بعدشم ds5 رو بری حوصله امکاناتشو بخونی و مقایسه کنی دیگه این حرف خنده دار es 2011 بهتره رو نمیگی و رادار های ایمنیش قوی تره و پیشگیری از تصادف داره ولی es2011 قفط هشدار میده یک سرو گردن از راو 4 و سورونتو بالاتره کسی امکانات خیلی زیاد میخواد و شتاب براش اهمیت نداره ds بهترینه
1395/2/20
صد تا به سانتافه و کره ای های بی خاصیت میارزه آدم به وجد میاد.
1395/2/21
امیدوارم یه روز خوب بشی
1395/2/21
صدتا کمه بیشترش کن دادا ضرر نکنی تو این وضعیت سخت اقتصادی
1395/2/21
آشغال های فرانسوی نظیر پژو و رنو و به تازگی یه گمنام بی کیفیت دیگه به اسمDS قابل قیاس با ژاپنی و کره ای نیستند لطفا خودتو پا ه نکن و خونسرد باش
1395/2/20
آخه خداییش کی 207م پول میده واسه این، تازه اونم با 165 hp
1395/2/20
اصلا ماشین های فرانسه یه چیزین آقا هم ماشین و هم برسیتون بیست بود تشکر
1395/2/20
اولین سایتی بودین که تست کردین و چقدر هم عکس ها خوب و کافی بودند
تشکر و خسته نباشید
1395/2/20
خدایی زحمت کشیدن واسه این ماشین، میارزه به قیمتش، ولی خراب بشه اسیریه! خیلی دنگ و فنگ داره.
1395/2/20
بیشتر شبیه به بازاریابی و تبلیغ برای دی اس بود تا نقد و تجربه ! تو خیلی از موارد که به همه خودرو ها عیب می گرفتین به سادگی گذشتین و برای هر عیب دلیل اوردین یا امتیاز حساب کردین ,تو بقیه خودروها شیشه کوچک عقب دلیل بر دید بد عقب هم هست ولی اینجا نه ,فرمان هیدرولیک اینجا جزو امتیاز حساب کردین ,شتاب و عمل کرد موتور و و توربو گردن بنزین انداختین ,ورود صدای موتور به داخل کابین اینبار لذت بخش حساب شد ! در کل دی اس برند خوبیه و نه در این حد و انقدر ها حاشیه و اخبار نداره که همچین اطلاعاتی از کنار یه تجربه رانندگی بدست بیاد مثل : اطلاع داشتن از نظر کارشناسان دی اس در مورد بنزین ایران یا سامانه فنر بندی جدید در آینده نزدیک ... این اطلاعات بیشتر شبیه به حرف های نمایندگی هست تا حرف کسی که خودرو تست می کنه . امیدوارم نقد ها و تجربه ها واقعی باشن که به کمک خریدار برای انتخاب بهتر بیان ... مرسی از مطلب .
1395/2/20
کاملا باهات موافقم نادر، خودروبانک اگه میخواد موفقیتش رو ادامه بده باید از یک بلندگوی تبلیغاتی تبدیل بشه به یک منتقد قابل اعتماد که مردم بتونن به نقدهاش و حرفاش اعتماد کنن. خودروبانک نباید خودشو به چندرغاز پول چندتا شرکت وارد کننده بفروشه ، باید یادش بره هرچی داره از مردم هست. باید طوری بشه که یه شرکت از خداش باشه ماشینهاش تو خودروبانک نقد و بررسی بشن و بتونن نقد مثبت دریافت کنند. مردم خنگ نیستند میفهمن
1395/2/21
دقیقا
مخصوصا بحث کوچک بودن شیشه عقب که یه فاکتور خیلی مهمه ولی اشاره ای بهش نشد
و در برسی اوتلندر گفته شد کیفیت قطعات متوسطه،در حالی که قطعایت از چرم طبیعی با کیفیت و طرح چوب ساخته شده بودن
حتی لکسوس NX200 هم قابل قبول ازیابی شد،اینا زمانی قابل قبولن که همه خودرو هارو اینطور تست کنید، اگه لکسوس NX200 متوسطه بعد پس کیفیت این پلاسنیک بازیافتی و در حد پرایده!!
تازه در متن عنوان شده که از هم قیمتاش هم بهتره! دیگه واویلا یعنی از x3 و z4 و ES 350 هم باکیفیت تره؟!!
این برسی اخریه رو اصلا خوب انجام ندادین و بقول دوستمون انگار ادم داشت حرفای نمایندگی رو گوش میکرد...
1395/2/21
کاملا جنبه تبلیغاتی داشت , مخصوصا
"از نظر خدمات پس از فروش نیز با توجه به گستردگی مراکز خدماتی آتی موتور و آرین موتور در بسیاری شهر های ایران، خریداران می توانند با خیال نسبتا آسوده ای به سراغDS بروند"
متاسفم
1395/2/21
به نظر منم کاملا مشخصه که رابطه خوبی با دی اس داری خودروبانک چون این عملا یه رپورتاژ آگهی بود بیشتر
1395/2/21
متن رو دقیق نخوندید، نوشته با وجود دوربین دید عقب، شیشه کوچیک عقب عیب بزرگی نیست ...جای دیگه نوشته ( در چند دقیقه نخست، عادت کردن به فرم متفاوت ستون های جلو کمی سخت است، اما به تدریج مزایای این روش نسبت به ستون های ضخیم برخی خودروهای جدید آشکار می شود.) در مورد سفتی تعلیق و کوبیدن و ..هم نوشته شده ، مساله توربو هم همیشه مشکل از بنزین بوده و هست، چه بی ام و باشه چه پورشه چه بنز، همه جای دنیا ماشینا دارن توربو میشن ولی هیچ جای دنیا جایی که پورشه وبی ام و تردد داره، بنزین انقدر داغون نیست، ضمنا فرمان هیدرولیک رو خوبه بدونید که مزیت هست، چون پورشه 911 هم فرمونش برقی شد خیلی از نشریات آلمانی و آمریکایی ایراد گرفتن، پس بحث سلیقه ای هست ولی میگن که فرمون هیدرولیک دقتش از فرمون برقی و بی روح بهتر هست....اینم مثل بقیه فرانسوی ها ماشین فوق العاده ای نیست اما نباید هر ماشینی رو به یک چشم دید، شاید تعلیق سفت برای 1 ماشین مزیت باشه برای 1 ماشین دیگه عیب باشه...
1395/2/21
اقای SINA شما که متن با دقت خوندی میشه بگی کجاش نوشته "نوشته با وجود دوربین دید عقب، شیشه کوچیک عقب عیب بزرگی نیست" ؟؟؟؟
توی متن این مدلی تعریف کرده:نمای عقب نیز با ترکیب شیشه نسبتاً کم ارتفاع ، خروجی های اگزوز ذوزنقه ای شکل و چراغ های نسبتاً بزرگ ، حال و هوایی اسپرت و هاچ بک مانند به خود گرفته است
1395/2/21
برو با خودرو چینیت حال کن اخه من موندم مشکلت با دی اس چیه که این حرفو زدی اصلا با چه منطقی گفتی تبلیغ کرده منطق اینه که فرانسویه؟ لابد تویوتا بود میگفتی خودرو بانک این مقاله کاملا عادلانه بررسی شد مثل دفعه قبلی یک خودرویی که 100 میلیون گرونتره رو با یک لکسوس مقایسه کرد بعضیا گفتن مقاله یک طرفست !
1395/2/21
اگه پول خریدشو ندارین برین از نزدیک پشت لکسوس ها و این ماشین بشینید بعد بیایید رو هوا نظربدین مقاله تبلیغ دی اس هست لکسوس امکان نداره کیفیتش از این پایین تر باشه و از این جور حرفا نزنید یکمی دوستان واقع بین باشین چون که فرانسویه این حرفو نزنین
1395/2/21
دقیقا همینطوره ,توی نقد اوتلندر و لکسوس چیزی نگفتم و اعتراضی نکردم چون فکر کردم نقد خودرو توی خودرو بانک همیشه کوبنده و جدیه ولی وقتی این نقدو خوندم و مقایسه کردم فهمیدم که اینجوری نیست ,شخصا زمانی که می خواستم خودرو خرید کنم به خودرو بانک مراجعه کردم و نقد ها و فیلم هارو دیدم و تصمیم گرفتم چون بهترین مرجع برای تصمیم گیری بود . متنو دوباره خوندم و نمی دونم دوستمون "سینا" اون جملاتو از کجای این متن در اورده و همونطور که گفتی پورشه هم دیگه 911 با فرمون هیدرولیک تولید نمی کنه اگر هم نظرت اینکه دی اس هندلینگ و تکنولوژی جولوتری از پورشه داره که بحثش جداس... یه نکته دیگه هم اغراق در استفاده از قطعات کرومیه ,این قطعات زمانی زیبایی دارن که در تزئینات استفاده بشن نه اینکه نصف ماشین بشه کرومی و مهمتر از همه اینکه این قطعات فوق العاده سریع کثیف میشن و نیاز به نظافت روزانه دارن مخصوصا با آلودگی هوا در تهران ,بزرگترین عیب دی اس هم صندوق فوق العاده کوچیک اون نسبت به سایز خودرو هست که باید از نزدیک دید تا متوجه شد که اینجا ترجیها از صحبت در مورد این قضیه توی متن صرفه نظر شد .
1395/2/20
راحتی خودرو واقعا حرف نداره از هر لحاظ از شتاب و قدرت به گرد ولوو v40 نمیرسه هرچند قیمتشم نمیرسه ولی خدایی از الفا جولیتا خیلی خیلی بهتر و راحت تر بود و واقعا وقتی بشتش میشنی اصلا خستت نمیکنه جون میده باهاش چندهزار کیلو متر بری سفر هر چند سیتروئن همون زانتیاشم و c5 شم سواری بسیار راحتی داشتن کلا سیتروئن سواریش حرف نداره و وقعا به خودرو های کره ای می ارزه تنها بدیش موتورشه بقیه چیزاش فوق العاده بود هرکی نشسته پشتش و اونو با رقباش مقایسه کرده بیاد جواب بده بگه حرفم غلطه باز اساتید محترم نیاین بگین فرانسه کشوریه که خودرو سازی از پارساله که شروع کرده و ماشیناش رو باید با سوسیس های فاسد شده مقایسه کرد.
1395/2/20
با این قیمت ها RAV4 میشه خرید که یه عمری بی دردسر بری باهاش !!! چیه این آخه !
1395/2/20
ماشین های فرانسوی ماشین های بسیار باکیفیت و خوب هستند البته بجز پژو!!!این کمپانی خودرو ساز اصلا معروف نیست . قیمت بسیار گران و نبود قطعات در ایران به احتمال 100% فروشش با شکست رو به رو خواهد بود
1395/2/21
یکی از بی روح ترین و سطحی ترین نقد و بررسی هایی که تابحال خوندم! اصلا چی رو بررسی کردید؟ انگار 10 دقیقه نشسته تو ماشین یه نوت برداشته.
اینهمه پلاستیک خشک داره داد میزنه بعد صحبت از کیفیت میکنید ؟! فاصله طولانی بین محوری پس کجا غیبش زد این که صندلی هاش چشبیده به هم هستن! اغراق بی رویه در حجم داشبورد که حس خفگی میده و رابط کاربری دمده اینترتینمنت کاملا از تصاویر مشخصه. حتی نحوه قرار گیری کنترل ها نیز بسیار قدیمی و مضحک هست. هنوز هم مثل 206 شیشه ها رو باید از کنسول وسط بالا پایین کرد! بعد دی اس خودش یک برند مجزا شده ، اونوقت اسم ماشینش رو گذاشته دی اس 5 !!! انگاری بی ام دابلیو باشه که بگه ایکس 5 مثلا. تاحالا کسی شنیده که 5 بشه اسم یک مدل؟! البته قطعا نمیخواید به یکی از محصولات چند دهه قبل رنو به عنوان نمونه اشاره کنید! و یک لطفی هم که به خودتون میکنید قبل از عکس گرفتن ماشین رو بشورید و تمیز کنید. با این وضوح خاک و کثیفی داره بیداد میکنه. و عکاس محترم لطفا انقدر افکت اچ دی آر و میدنایت یا دارک رو ترکیب نکن برادر من. تصاویر مرده هست و رنگ نداره. و همه دیلیتل رفته تو سایه. بجاش شرایط نوری محیطی رو مساعد کن نه تو ظل آفتاب عکس بگیری.
موفق باشید
1395/2/21
از اولین روز خبر ورود این خودرو این سایت شروع کرد به تعریف و تبلیغات ازش.صفحه اول سایتو باز کنی تبلیغ دی اس هستش.انتظار داری بیان بد بگن؟!الان جالب اینه تو متن گفت رقیبی نداره ولی واضحه رقیبش آلفا جولیتاست
1395/2/23
ولوو xc90 قیمتش 570 تو ایرانم پلاستیکه داشیوردش مگه دلیل میشه که بی کیفیت باشه
1395/2/21
خیلی تعریف شنیدم ازش ولی واسم جالبه این ماشین با این قیمت یه دنده پشت فرمون نداره جنس توش هم با توجه به عکساش در حد اپتیما هست...
1395/2/21
از نظر من و خیلی از دوستان ارزش این مبلغ رو نداره.
و مطمئنا فروش خوبی نخواهد داشت.به خصوص که تیپ استیشن هم داره و اصلا ایرانی ها این سبک متشین رو دوست ندارند.
1395/2/21
اخه ولوو و ماشین میان رده خودرو بانک ماشین میان رده ولوو تو ایران بگو چیه همین الان میرم میخرمش وقتی بازه قیمتیش بین 27چ تا 570 میلیونه کجاش میان ردس!؟ درسته واقعا ماشین لوکسیه و از کره ای ها بهتره ولی ولوو v40 چرخش به کل هیکل این ماشین می ارزه
1395/2/21
هرچی فکر میکنم میبینم که نمیرزه! ک چی؟ واسه خاص بودن! نه قدرتش زیاده! نه مزیت دیگه ای داره! با پول کمتر میشه کمری و آکورد و اپتیما و جولیتا و و و و و خرید! شما بگید کره ای اشغال ولی با پول کمتر i40 واگن بسیار زیبا تره و موتور خوبیم داره... 210 تومن پول یه راو 4 هست بابا این چیه آخه
1395/2/21
واقعا اون دوستمون که گفت شبیه نعش کشه راست گفت.اخه ماشین جدید حتی اگه قیافش معمولی هم باشه چون ادم قبل اندیده واسه دیدنش یکم ذوق و شوق داره اما این دوست تحمیل شده فرانسویمون مشخصه از همین الان که بخاطر چهره عجیب غریبش و قیمت فضاییش مورداستقبال قرار نمیگیره.بنده شخصا با این پول یا اکورد صفر میخرم یا ب ام و سری سه کم کارکرد.حتی من که مخالف ماشین کره ایها هستم اما اوپتیما صفر رو به این ترجیح میدم
1395/2/21
هفته گذشته فرصتی پیش اومد وسوار شدم،ماشین فوقالعاده ایه،کیفت کابینش و نوع طراحیش واقعا هرکسی رو جلب میکنه،وقتی با برخی ماشین ها مقایسه اش میکنم میبینم قیمتش زیاد نیست خیلی،چون کیفیتش مثال زدنیه،تکنولوژی هدآپ دیسپلی هم داره(حد اقل این موردی که ما سوار شدیم داشت)،کلی دکمه هم رو سقفش داره که برخیشو ما نفهمیدیم چکار میکنه،البته فرصتی پیش اومد میتسو اوتلندر 2016 هم سوار شدم،امکاناتش کمتر بود اما ازین خیلی نرمتر بود و انگار تخت روان سوار شدی!(بدون غرض میتسو در مقایسه با کره ایا بخصوص IX35 مثل گالانت های قدیم باپیکان بود)باقیمت 206 میلیون اوتلندر هم رغیب سرسختیه واسه این!اما امکاناتش کمتره در عوض اتاق بزرگ و جادار با دوام ژاپن داره،من واسم سخته این دوتا ماشین رو با IX45 مقایسه کنم از لحاظ کیفیت و سواری،هرچند IX45 هم ماشین عالی هست.
1395/2/21
خوبی شما ؟ اومدی ds نقد کنی زدی تو خط میتسو ؟ بهدش ix 45 ؟ اینا چه ربطی به دارن ؟
1395/2/21
208 تومن!!! بعید میدونم با این قیمت زیاد استقبال بشه
1395/2/21
طراحی جلوش یه طوریه هم میشه گفت خیلی خاصه هم خیلی ناموزونه
ولی برعکس داخلش خیلی لوووووکسه از صندلی ها و دکمه های سانروف و اون کیلومتر جذابش چه ساعت شیکی، به به
ای کاش سیستم صوتیش ساب هم داشت(تو عکس ها که چیزی معلوم نبود)
1395/2/21
مثه مرغیه که میخواد تخم بذاره .
1395/2/21
:)) 5 دقیقه بدون مکث خندیدم فقط :))
1395/2/22
منم فقط خندیدم دمت گرم با این تیکت
1395/2/21
سلام خواهشن جولیتا رو بررسی کنید
1395/2/21
حداقل یه کم ماشین رو تمیز می کردید بعد ازش عکس می گرفتید. هم توی ماشین و هم بیرونش و هم موتورش کثیفه و عکسهای خوبی گرفته نشده.
1395/2/21
۲۰۰تمومن .کمری .هوندا اکورد.اصلا جنسیس سدان میگیرم که تو شتاب و سرعت و گیربکس و موتور غولیه واسه خودش.
1395/2/21
اما فارغ از تمام این تعریف و تمجید ها، سرانجام وقت آن رسیده تا اولین محصول DS را در خیابان های تهران آزمایش کنیم
فارغ از تمام این تعریف و تمجید ها؟؟؟؟؟؟؟ اگر میخواستید تعریف و تمجید کنید چکار میکردید؟؟؟؟؟ فقط مونده بود بگید این DS ماله یک خانم دکتر فقط باهاش میره مطب
اگر پراید هم این مدلی بررسی کنید لیاقت پیدا میکنه پرفروشترین خودرو سال اروپا و امریکا بشه.
1395/2/21
چقدر متفاوت و زیبا
1395/2/21
۱۷۰ اپتیما جی تی لاین ۲۰۱۶
۴۰تومن بقیش میزنم به جیب .والسلام نامه تمام.بحث نکنی که ناراحت میشم .بزن لایک قشنگه رو برادر و خواهره هموطن
1395/2/21
به نظرم از پلتفرم پژو 2008 برای این ماشین استفاده شده وموتورش هم از موتورهای1600 پژو
مگه چقدر اپشن داره که این همه قیمت گذاشتن رو این ماشین
با این قیمت ماشین ژاپنی میشه خرید که خیلی مقاوم تر و با شرایط اب و هوایی ما جور تره
1395/2/21
فقط کادنزا
1395/2/21
كسي كه حاضر ميشه پول خوبي واسه ماشين زير پاش خرج كنه قطعا يكي از اولويت هاي خريد خودش قدرت ماشين هست و به به دنبال قوي ترين و پيشرانه خريدار جذب ميشه.
جوليتا مثل دي سي فايو ماشين خوشگل و خاصي بود كه اگه قدرتمندرين مدلش وارد ميشد استقبال بيشتراز اين ميشد
ضعيفترين پيشرانه در اذهان عمومي باعث خدشه دار شدن اعتبار برند ميشه درحالي كه قوتيرين مدل وارد ميشد خريدار مطمئن ميشد كه ديگه آخرشو زير پاش داره
1395/2/21
رپورتاژ آگهی بود.
حتی فیک بودن خروجی اگزوز هم مزیت حساب شده ! واقعا عجیبه !
شتاب این خودرو 9.7 تا 10 ثانیه اعلام شده که فکر کنم در عمل 11 به بالا ثبت کنه.
با این قیمت میشه 320 کم کارکرد خرید !
1395/2/21
خودمونو محدود کردیم به این ماشینای کره ای و چقدر عادت کردیم به این ماشینای کره ای، تا یه ماشین جدید میاد هنوز نیومده تو بازار همه میان میگن این چه ماشینه چرا اینجاش اینجوریه چرا اونجاش اونجوریه، آدم یه اپتیما بخره، سوناتا بخره یا حالا هرچی سگش میرزه به این، آخه برادر من بذار بیاد چند نفر بخرن بعد قضاوت کنیم ببینیم چی هست تا یه عکس دیدی میگی مفتش گرونه وقتشه دیگه بازار از دست این کره ای ها تو رده این قیمتی باز پس گرفته شه
1395/2/21
تو شریک دزدی یا رفیق قافله....یه طوری میگی کره ای کره ای هر کی ندونه فکر میکنه اصن ژاپنی پیدا نمیشه تو این خراب شده
1395/2/22
روزانه برای حال امثال تو تاسف میخورم
تویی که واقعا مشخصه تا الان تو عمرت سوار ماشینی بالاتراز پژو پارس نشدی!!!!!!!
یک روز طرف کره رو میگیری و روز بعد ژاپن و حالا هم فرانسه...
تو حزب بادی و نظرات تو برای ما ارزش نداره
1395/2/23
اگه چشماتو ببندی تایپ کنی بازم نظراتت بهتر از مهدی ج هستن :))
1395/2/21
به نظر من برای برندی که ادعای لوکس بودن داره ، ادعای کیفیت داره ، وجود دو خروجی اگزوز که یکی از آنها نمادین باشد ، خیلی عجیب است!
مورد بعدی یک اظهار نظر عجیب و جدید در مورد نوع بنزین مصرفی دیدم ، کارشناسان DS ( ایرانی و خارجی مشخص نیست! و اینکه این کارشناسان آیا تاکنون به پژو و سیتروئن و ایران خودرو مشاوره نمی دادند ؟ آیا سایر برند ها مثل بنز ، ب ام و ، آلفا ، پورشه و ... کارشناس در این سطح نداشتند ؟!... ) با بررسی بنزین ایران ، به این نتیجه رسیدند که بنزین سوپر خوب نیست و باید از بنزین معمولی ( دقت کنید که نگفته یورو4 ، معمولی فقط! ) همراه با اکتان بوستر استفاده شود.
در حالی که سایر تولید کنندگان موتورهای توربو اکیدا توصیه دارند که به هیچ وجه از اکتان بوستر استفاده نکنید که برای موتور مضر است.
اولین تصور این است که فروش اکتان بوستر ( 99% تقلبی ) سود بسیار خوبی دارد!

یا اگر مدرک و سندی از آزمایشگاهی معتبر وجود دارد که بنزین معمولی با اکتان بوستر بهتر از بنزین سوپر است ، شما در مقاله ای جداگانه به این بحث شیرین و مفید بپردازید که اذهان عمومی روشن شود. و تصورات اشتباه من و دیگران به یک نتیجه مستند و منطقی و واحد تبدیل شود.
سپاس
1395/2/21
شکی نیست که خودروی زیبا و پیشرفته ایه و بنظرم توو این محدوده قیمتی میتونه با لکسوس ct200h رقابت کنه اما من خودم سی تی200 رو بیشتر دوست دارم چون هم طراحی متعارف تری داره هم هیبرید هست:)
1395/2/21
چرا کسی که میخواد این کلاس ماشین سوار شه باید v40 رو ول کنه بره اینو بگیره.معلوم نیست با خودش چند چنده ماشین
1395/2/21
ی ماشین رو تست کنی و 0تا100 و حداکثر سرعتش رو اعلام نکنی 😐 خیلی جالبه واقعا :|
1395/2/21
یه سوال! چرا این فرانسویا با گذاشتن دکمه بالاپایین بردن شیشه ها توی درها مشکل دارن؟؟؟!
این گذاشته توی کنسول وسط ، ال نودم که گذاشته توی داشبورد!!!
1395/2/21
خودروهای ورشکسته فرانسوی!!!!!!! فقط ما ایرونیهغ باید سوار شیم اونم با این قیمت باور نکردنی!!!! ۲۰۰ تومن برا همچین ماشینی با این برند خیلی زیادونامعقوله با همچین پولی میتونی خیلی انتخابای بهتری داشته باشی من اگه بخوام همچین پولی رو بدم میدم یه تویوتا اریون ۲۰۱۳ میخرم که ماشین تا ۴۰۰ تومن نتونه نفس بکشه باوقار با اصلات نجیب واز همه محمتر سریع وخشن با هیچ ماشینی هم شوخی نداره تازه نسبت به این فرغنسوی ۳۰ تومن هم میمونه واست میزاری تو جیبت موفق باشید
1395/2/23
Jigaret karet doroste- akhe mage mishe arion 2013 new faceo vell konim berim in varshekaste faransaviyo begirim-eshghe arion eshghghghgh- vagheAn ta 400 toman hich mashini nafass nemitoone bekeshe jelosh
1395/2/24
با سلام خئمت شما دوست عزیز همونجوری که گفتم خرید این ماشین به دل بستگی داره میتونی تو این رنج اوتلندر صفر بگیری یا یکم بزاری روش اریون خیلی خوب بگیری که تا 5 سال جیک نزنه ولی تو شهر های بزرگ مخصوصا تهران تک بودن بد دردی شده و جوونا هر پولی رو حاضرن از جیب پدر بکنن که تو شهر تک باشن این ماشینم حس اون دسته از افراد رو ارضا میکنه فقط همین
1395/2/25
سعید جان اریون سالاره اما عمرا نمیتونه ماشینی مثل 328 و 528 رو بگیره خیالت راحت باشه
1395/2/26
اریون نمیتونه 528 رو بگیره؟ به حق پیزهای نشنیده. داداش من ندوسته چه حرفیه میزنی. 528 واسه آریون یه دست گرمیه فقط. http://www.aparat.com/v/8MN51/Aurion_2013_vs_bmw_528_vs_bmw_z4_vs_gensis این وببین
1395/2/22
شبیه لیفان x50 هستش
ماشین های فرانسوی و کلا اروپایی استهلاک بالا هستن .
واقعا به اعتماد به نفس وارد کننده این تبریک می گم اخه این قیمت گذاری خیلی عجیبه خیییلییی
1395/2/22
چقد گرفتین این وزغو تبلیغ کنین. این کارا در شان سایت شما نیست.
اینم شد بررسی خودرو
خوبه والا
مگه ادم دیوونه باشه اینقد پول بده بابت این. تو رنج قیمت النترا بیشتر نمی ارزه نهایت 120 -130
1395/2/22
نظر شخصی = زشت مثل باقی فرانسوی ها
1395/2/22
با سلام به خودرو بانک لطفا یک ویدیو تهیه کنید توسط جناب محسن از توضیح درباره گشتاور _نیتون متر _اسب بخار_و کلا درباره سیستم های اتومبیل وامکانات ان که اکثرا با ان اشنایی نداریم . با سپاس فراوان
1395/2/22
دارین با این کارا ارزش سایتو میارین پایین.
قشنگ دارین نبلیغ میکنین این کجاش بررسی خودروه
همش تعریف و عیباشم اینجا شد مزیت . برین مطالب سایت پدالو و اسب بخارو یاد بگیرید چقد بی طرف نقد میکنن. خیلی وقتم هست دیویو بررسی نذاشتین با این وضع پیش برین سایت های دیگه از شما کامل جلو میفیتن
براتون متاسفم
1395/6/16
کسی این سایتو مسخره کنه پدرشو در میارم
1395/2/22
با سلام خدمت کاربران سایت یک سری نظراتی خوندم که واقعا سلیقه ای و در شان همچین ماشینی نبود به اختصار به یه سری از ویژیگی های برند دی اس اشاره میکنم ماشین خریدن دو جنبه داره یه جنبه اینه که وسیله نقلیه ای داشته باشی که از هر نظر خوبه و به صرفه است و تو رو بین دو تا نقطه جابجا کنه دومین جنبه اینه که وسیله باشه که شاید مجبور باشی بهای زیادی براش پرداخت کنی ولی از خیلی از همگروهی هاش عقبتر باشه ولی وقتی پشت فرمون میشینی حس فوقالعاده ای بهت دست بده این حس رو ماشین باز ها میفهمن بنظرم تو دنیای خودرو برای من برند الفا و دی اس حکم همین مثال رو دارند ماشین هایی هستند که باید پول زیادی پرداخت کنی ولی حس خوب روندن یه خودرو واقعی رو داشته باشی
کیفیت ساخت و اصالت برند از بزرگترین مزیت های این ماشینه فرانسوی ها هم ثابت کردن که میتونن ماشین خوب بسازن نمونش همین زانتیا خودمون
مطمعن باشین اگه یبار این ماشین رودر حین حرکت ببینین ایمان میارین که از زیبا ترین ماشین حال حاضر ایران هستش تنها بدی این ماشین قیمت غیر معقول و دور از دسترسش هست که اونم برای کسایی که میخوان خاص باشن و یه ماشین واقعی سوار شن مشکلی نیست
1395/2/23
Dooste man nazare ma ham nesbat be gheymat hast too in renge gheymat honda acord arion va hezarta mashin dige hast dar zemn in zantia ke mifarmaeed nim setare imeni dare chetori migi khoobe faghat dalil khobb ja oftadanesh beyne mardom shetabe behtare tooye oon borhane zamani bood faghat hamin.in ds nemigim bade migim ke ba in gheymat nemiyarze choon gozinehaye behtari vojood dare
1395/2/22
مقاله رو خوندم....
باید بگم برای اولین بار از یه فرانسوی خوشم اومد....
برند لوکسی که با قدرت رنو پژو رو محو میکنه و حتی به جریت میتونم بگم رقیب میتسوبیشی و مزدا هست ....
DS رو بر خلاف گفته بعضی از دوستان که انتقادانه با اون برخورد میکنن دوست دارم
قیمتش درسته که حق نیست ولی میارزه و ظاهرش رو هم خیلی دوست دارم....
1395/2/23
به جریت نگو
1395/2/23
ماشین خوبیه ولی به چه قیمتی ؟ هر چیزی موقعی خوبه که به قیمت بدن...قیمت این ماشین با این کلاس و شرایط بیشتر از 130-140 نیست....به عبارتی دیگر اگه الان 210 میلیون تومان پول داشته باشین آیا شما این ماشین رو میخرید ؟ آیا میارزه ؟ تکلیف کمری و سانتافه و سورنتو و سوناتا و هوندا و اوتلندر و توسان و خیلی ماشینهای کمتر از این قیمت با آپشن و امکانات و کیفیت مناسب چی میشه ؟
1395/2/23
با این قیمت میشه یه لیست کسترده از بنز و بی ام و ولکسوس تهیه کرد
واقعا توبه فرانسوی ها مرگه اینا تا همه مردم ایران رو ورشکست و نابود نکنن ولمون نمیکنن
واقعا چه خیری از این فرانسوی ها تو ایران دیدید که اینقدر طرفداریش میکنید
1395/2/25
برخی دوستان خودروهای پر هزینه ب ام دبلیو یا بنز با کارکردهای بالا و هزینه های نگهداری سنگین رو فقط بخاطر برندشون ترجیح میدن به یک ماشین صفر و بسیار خاص نه از نظر پز دادن از اینکه شما بعد از مدتها تو این کشور سوار خودرویی میشی (کاری به بیرون و طراحی بیرونیش ندارم ک اونم قشنگه) ازنظر فضای داخلی بسیار متفاوت و زیباس فقط طراحی اون دوتا ستون A خودرو به حداقل 80 درصد خودروهای بازار می ارزه.ارزش گذاری یک برند برای دوستان بر چ ملاکی انجام میشه خدا میدونه
1395/2/23
از نظر کره ای سوارها تموم کمپانی های خودروسازی باید تعطیل بشن.وقتی کیاموتورز و هیوندای هستند چرا اروپا، ژاپن و آمریکا باید ماشین تولید کنه؟؟؟؟!!!!
دوست محترمی گفته بجای Ds میرم النترا میگیرم!!!!شما سوار النترا شدی؟؟؟تو شتاب پژو پرشیا از پس النترا بر میاد،جنس داشبورد وحشتناک هست و به 20000 هزار کیلومتر نرسیده از هفت سوراخ النترا صدا در میاد،سواری اش هم افتضاح هست با سیستم تعلیق یک تکه اش
1395/5/24
امیرحسین جان به فوق العاده بودن ds شکی نیست .اما النترا رو چرا خراب میکنی حالا یکی ds دوس نداره!
من از ۲۰۱۴ النترا دارم ۴۲ هزارتا کارکردشه و اکثر جاهای ایرانو رفتم و شتابش عالیه فنر بدیش خیلی نرم و بی صداس و واقعا حس خوبی پشت فرمون داره من که لذت میبرم وتا الان از هیچ سوراخش صدا در نیومده!داشبوردوچیدمان داخل و فضای سرنشینا که تمامی سایتها ماشین نمره کامل دادن و سواری ماشین از هر لحاظ راضی کنندس وتو رنج قیمت خودش یکی از بهترین گزینه هاست.پیشنهاد میکنم امتحان کنید وخرج ماشین فقط موارد مصرفی بوده و مصرف بنزینش کمه و بخاطر کیفیت و زیبای واصتحلاک کم تو رنج ۹۰ تا ۱۳۰ به همه پیشنهاد میکنم چون پشیمون نمیشین.ممنون از خودرو بانک
1395/2/23
اقا این مینی کوپر چی شد پس ؟بررسی کنید دیگه
1395/3/5
داداش شهن همه رو سرویس کردی
1395/2/24
هیوندای ولستر هم با نصف قیمت این طراحی خواص داره ...ولی همچین هم موفق نیست........
1395/2/24
با عرض پوزش ...خاص
1395/2/24
چقدر داخل کابینش باحاله
واقعا حس لوکس بودن رو میده به آدم
البته که از نظر ظاهری به مرسدس و bmw نمیرسه ولی تو این قیمت قابل قبوله !کنسول روی سقف هم جالب بود! کلا خودروی خاصی هست! خوشم اومد!
1395/2/25
عجب طراحی داخلی به به چقدر طراحی داخلی متفاوت و خاص! این مدل فقط به صورت شوتینگ برک (ک البته بیشتر استیشن جلو میکنه) داره هاچ بک یا سدان نداره وراد نشده؟
1395/2/25
طراحیشو خیلی پیچیده کردن . بعضی قسمت هاش لازم نیست انقد پیچیده باشه . ستون A هم اصلا زیبا نیست به نظرم
داخلش زیباست مخصوصا اون قسمت پانوراما و کلید های جت گونه ش ولی قیمت ش جای حرفی باقی نمیذاره
1395/2/25
شما باید این ماشین رو از نزدیک ببینید تا بدونید چی هست. به جرات می گم طراحی و کیفیتش از بی ام سری 3 بالاتر هست. ادوات برقیو طراحیشون هنوزم تو دنیا اوله و این قضیه ربطی به 405 و پرشیا نداره.
1395/2/26
به نظر من با این رنج قیمت ارزش خرید نداره حدود 80 تا نهایتا 120 بود ماشین خوب و جالبی بود اما الان تو این رنج خودروهای خیلی با کیفیت تر و زیباتری داریم مث هوندا اکورد ، کمری جدید البته با چند میلیون پول کمتر ، تویوتا اریون و حتی گرنجور در کل من بودم نمی خریدم
1395/2/30
اقا فکر کنم یکم بالا گفتیا نه!؟ اخه 80 خیلی بالا نیست واسه این ماشین!؟ میشه 10 تومن گذاشت روش با 90 هیوندایی i20 گرفت!!!!!! یا اصلا 120 هم بالا نیست بنظرت!؟ با 10 تومن کمتر یعنی 110 میشه هیوندایی اکسنت گرفت!!!!! اخه چجوری حساب کردید این ماشین رو 80 تا 120 قیمت دادید من موندم!!!!! النترا رو دارن 130 میدن بعد این ماشین 80 تا 120!!!!!!!!!!!!!!!!! قیمتارو بالا نگفتما میتونی 2016 شرکتیارو تو نت چک کنی

بنظر منم قیمتش بالاست و باید زیر 200 باشه مثلا 180 ولی دیگه پرت قیمت ندین! حالا یکی دوس داره اینو انتخاب کنه یکی یه ماشین دیگه اون دیگه سلیقه ایه و بحثش جداست
1395/3/5
"از نظر خدمات پس از فروش نیز با توجه به گستردگی مراکز خدماتی آتی موتور و آرین موتور در بسیاری شهر های ایران، خریداران می توانند با خیال نسبتا آسوده ای به سراغDS بروند"
متن رو یه بار بخونید! این شرکت ها واقعا گستردگی دارن در بسیاری از شهرهای ایران؟! که بخواییم با خیال آسوده روی خدمات اونا حساب کنیم! وقتی دارین تبلیغ میکنین بنویسین رپورتاژ آگهی. خواننده های سایت همه فهیم هستن متوجه تبلیغاتی بودن متن می شوند..
1395/3/15
اصلا ماشین اصیلی نیست.کی جولیتارو رو میده به این.کی سراتو رو میده به این.
1395/5/7
واقعا طراحی خیلی خوبی داره و به نظرم بزگترین رقیباش کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا و آزرا و i40 استیشن میتونن باشن
راستی آیا اون شیشه جلو ایا مثل پیکان باز میشن ؟
1395/7/27
چراغ ها و پنرجه رادیاتورش به تقلید از ولوو گرفته شده
قابل ذکر است دو ستون در جلوی ماشین کمک میکنن موقع تصادف ضربه به داخل اتاق کمتر منتقل بشه
موتورش هم که طراحیه بی ام دبیلو
اما قیمت بالاست
1395/11/15
این خودرو رقیبایه زیادی داره ک جلو اونا کم میاره یکی از رقیباش الفارمئو جولیتا هس ک اصلا نمیشه بااون مقایسش کرد!!!الفارومئو ایتالیایی هستو قدمتش خیلی زیاده و همین کافیه😊بنظر من بجایه اینک ب ظاهر ماشینایی تو این حالت ک مثلا جذابشون کرده ب داخل کاپوت توجه کنیم فرق اینطور ماشینا با ماشینایی مثل الفاو.. ک حداقل تو کارشون بینظیرن پیدا میشه
1396/2/10
واقعا" DS5 از لحاظ طراحی و امکانات نسبت به هیوندا سانتافه و تویوتا راو4 خیلی بالاتره و با ارزش تره و امیدوارم که همیشه تو جاده های ایران بمونه.
دور از تعصب،واقعا" خارق العاده ست.
من به محض اینکه پولشو دستم بیاد 100 درصد بدون شک مدل جدیدشو میخرم، البته DS6 رو، چون طراحی داخلی بهتر و زیبا تر و ارگونومی تری نسبت به سری5 داره.