موضوعات داغ

هایما S7 ، اژدهای بدون آتش چینی!

13 مرداد 1395

آزمایش و نوشته: امین امیری فر

عکس: بامداد صفائیان

مقدمه

هر روز به تعداد طرفداران شاسی بلند نماها(!) یا همان کراس اوورهای ضعیف تک دیفرانسیل اضافه می شود. در واقع مزیت هایی مثل ابعاد کاربردی برای خانواده، حس خوشایند امنیت (حتی اگر کاذب باشد)، ظاهر لوکس تر و گرانتر از واقعیت و ارتفاعی که هرچند مناسب آفرود نیست اما حداقل از پس ناهمواری های معمول بر می آید باعث شده اند که بسیاری از مردم جهان، و صد البته ایرانی ها به این سگمنت علاقه مند شوند. خوب مسلماً بزرگترین خودروساز کشور هم به این قضیه واقف بوده و خیال ندارد با دست روی دست گذاشتن به تماشای فروش بالای رقیبانش بنشیند. البته همگی به یاد داریم که در گذشته ی نه چندان دور همین ویتارای ایران خودرو با موتور نسبتاً قوی و سیستم چهارچرخ متحرک، آن هم از برند معتبر سوزوکی، به عنوان یک SUV نه چندان گران قیمت شناخته می شد، اما حالا چند سالی است که شرایط فرق کرده و با کاهش قدرت خرید مردم، رقابت در برند های گمنام تری داغ شده است. در نتیجه ایران خودرو نیز به سراغ یک محصول جدید آمده و امید دارد با برچسب قیمتی نسبتاً مناسب، سایر کراس اوور های بازار را به چالشی سخت بکشاند.

معرفی اتومبیل

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم پس از مدت ها حرف و حدیث، بالاخره یک شاسی بلند جدید به سبد محصولات ایران خودرو اضافه گردید. اتومبیلی چینی با نام S7 که محصول کمپانی هایما است و حالا با همکاری ایران خودرو در سایت خراسان مونتاژ و به کشور چینی پرورمان(!) عرضه میگردد. در مورد تاریخچه کمپانی اصلی باید بگوئیم که هایما مثل اکثر هم وطنانش خودروساز نوپایی به حساب می آید و در سال 1992 با مشارکت مزدا تاسیس شده. البته مزدا هم در سال 2006 میلادی سهامش را به فاو FAW منتقل نموده است. این کمپانی حتی در خود چین هم جزو معروف ترین یا پر فروش ترین ها نمی باشد و با توجه به حضور تازه در بازار داخلی طبیعتاً بسیاری خریدش را یک ریسک قلمداد می کنند.

اما امروزه برخی خودروسازان به ما نشان داده اند که در سالهای کم نیز می توان گام های بلندی برداشت؛ پس خودروبانک هم از روی سن و سال قضاوتش نمی کند و به هایما شانس عرض اندام و اثبات خود را خواهد داد. ضمناً اتومبیلی که ایران خودرو برگزیده یعنی S7 جز موفق ترین محصولات هایما به حساب می آید که نسبت به برخی دیگر از تولیدی هایش فروش بیشتری را تجربه نموده است. البته قصد ندارم در مورد اینکه چطور یک کمپانی 24 ساله توانسته تکنولوژی و دانش را به ایران خودرو 54 ساله ارائه نماید و چرا عکس این قضیه رخ نمی دهد، صحبت نمایم چراکه معمولاً کسی به این حرف ها اهمیتی نخواهد داد و با باز کردن بحث فقط اعصاب خودمان را خورد میکنیم! اما بهرحال مشخص است که خودروساز چینی نسبت به ما از شرکای تجاری اش بهره بیشتری برده و در بستن قراردادهای دو سر سود عملکرد موفق تری داشته است. بگذریم، بهتر است بیش از این شما را منتظر نگذاشته و بررسی را آغاز نمائیم.

طراحی ظاهری

در اولین برخورد، نکته ای که جلب توجه میکند ابعاد بزرگ هایما است که اتومبیل را تا حدودی شبیه به یک شاسی بلند واقعی نشان میدهد! در واقع با دیدن سایز بدنه ( طول 4498 ، عرض 1830 و ارتفاع 1730 میلیمتر) در کنار رینگ های 17 اینچی و لاستیک های فاق بلند و ارتفاع نسبتاً زیاد کف اتومبیل با زمین، برای لحظاتی احساس کردیم این اتومبیل از پس چالش های خارج از جاده هم بر خواهد آمد، هر چند که همه می دانیم این فقط یک توهم بود و بهتر است با کراس اوورهای نه چندان قدرتمند دیفرانسیل جلو تا حد ممکن روی آسفالت بمانیم!

در قسمت جلوئی، با چهره ای آرام و معقول روبرو هستیم که نه شلوغ کاری های بی مورد دارد و نه زیادی ساده و ارزان به نظر میرسد. در واقع میتوان گفت که طراحی این قسمت از پختگی لازم برخوردار بوده و قیافه ی سنگینش با این هیکل گنده هماهنگ از آب درآمده! در کناره خودرو گلگیرهایی برآمده که برجستگیشان تا زیر درب ها امتداد یافته است حالت تنومندی به اتومبیل داده اند و هایما از این زاویه هم مثل قسمت جلویی نمره ی قبولی را دریافت می نماید. ولی در نمای عقب گویا طراح به ب ام و X1 علاقه ی زیادی داشته و در عین حال کمی هم از میتسوبیشی ASX خوشش می آمده! در حقیقت اینجا با چهره ای زیبا و اسپرت اما کپی شده مواجه میشویم که با سایر زوایای طراحی S7 همخوانی چندانی ندارد. ضمن اینکه دریچه های فانتزی تعبیه شده روی سپر که مثلاً قرار بوده ادای خروجی های اگزوز را در بیاورند در اولین نگاه فیک بودن خود را فریاد میزنند!

اما علیرغم این چند ایراد کوچک باید اعتراف کنیم که با توجه به قیمت، هایما اتومبیل خوش چهره ای روانه ی بازار کرده که به راحتی میتواند توجه دوست داران شاسی بلندهای ارزان قیمت را به خود جلب نماید.

طراحی داخلی

سری هم به داخل خودرو بزنیم. کابین S7 نیز مثل ظاهرش معقولانه طراحی شده. با نشستن پشت فرمان داشبوردی بزرگ با غربیلکی مملو از کلید های کنترلی و نشانگرهای پشت آمپر ساده، پیش رویمان قرار می گیرند. کنسول مرکزی نیز با یک نمایشگر در وسط و دریچه های کشیده ای در طرفین تا حدودی به محصولات کره ای شباهت پیدا کرده. وجود آپشن های زیاد فضای داخلی هایما را نسبتاً مدرن نشان میدهند و استفاده از رنگ متفاوت در رودری ها و روکشهای صندلی بهمراه طرح فیبر کربن کار شده در برخی قسمت ها، توانسته اند حس پلاستیکی بودن کابین S7 را تا حد زیادی کاهش بدهند.

ضمناً سانروف بالای سرمان به قدری بزرگ است که پس از گشودن، حتی سرنشینان عقبی را هم از وجود خود بهره مند میسازد. البته با تمامی این تعریف ها زیبایی و کیفیت محیط داخلی این اتومبیل بی رقیب هم نیست و این حس رضایت نسبی را کم و بیش در برخی از هموطنانش نیز تجربه کرده بودیم. ولی در هر صورت این کابین اصطلاحاً جزو خوب های رده ی قیمتی خودش می باشد و بی انصافی است که از اتومبیلی که نصف قیمت رقبای کره ای و حدود یک سوم قیمت ژاپنی ها ارزشگذاری شده توقع بیشتر از این داشته باشیم.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

در سایت اصلی کمپانی مشاهده می شود که هایما S7 برای القای حس پویایی هر چه بیشتر در خطوط کناری بدنه S7 از اندام یوزپلنگ که سریع ترین پستاندار روی زمین است الهام گرفته، اما بعد از دیدن مشخصات موتور این فکر از ذهنم گذشت که شاید یوزپلنگ ها در اثر افسردگی ناشی از فهمیدن این مطلب در معرض انقراض قرار گرفته اند! چرا که S7 به هیچ عنوان چالاک و سریع به نظر نمیرسد!

زیر کاپوت هایما S7 یک موتور تنفس طبیعی 2 لیتری 4 سیلندر قرار گرفته که با 16 سوپاپ و سیستم زمانبندی متغیر آنها (VVT) قادر است 148 اسب بخار نیرو در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتن متر گشتاور در دور 4500 تولید نماید. خوب مسلماً این مقدار نیرو برای این هیکل 1.5 تنی (وزن دقیق 1510 کیلوگرم بدون در نظر گرفتن سرنشینان) و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک نوید بخش شتاب مناسبی نخواهد بود! البته گیربکس اتوماتیک هایما ساخت کمپانی POWERTECH کره ی جنوبی است و این اتومبیل با گیربکس 5 دنده دستی هم عرضه می شود اما به هر حال با این مشخصات روی کاغذ نباید از S7 انتظار معجزه داشته باشیم. کمی بعد با گشودن دفترچه راهنمای اتومبیل و مشاهده شتاب استاندارد حدود 15.8 ثانیه (که در تهران بدتر هم خواهد شد) و حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت، حدس و گمانمان به واقعیت نزدیکتر شد؛ اما با تمامی این صحبت ها سنجش میزان توانایی واقعی هایما را به بخش تجربه ی رانندگی موکول می نمائیم. در مورد مصرف سوخت سازنده عدد 8.8 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش در حالت ترکیبی را برای نمونه ی اتومات (دنده ای 8.1 لیتر) اعلام نموده که نشان میدهد پیشرانه ی تنفس طبیعی یورو 4 این اتومبیل قادر است علیرغم وزن بالا و گیرباکس اتوماتیک S7، جلوی شکمش را بگیرد.

البته ناگفته نماند هایما S7 با موتور 1.8 لیتری توربو و قدرتی بالاتر (188 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور) نیز ارائه شده که امیدواریم این پیشرانه ی جدید هرچه زودتر به ایران هم برسد.

امکانات رفاهی و ایمنی

از خودرو چینی هر توقعی که نداشته باشیم توقع آپشن داریم! خوشبختانه هایما نیز نه تنها در این خصوص رویمان را زمین نینداخته بلکه حتی گزینه های بیشتری نسبت به بسیاری از هموطنانش در اختیارمان قرار می دهد. مواردی از قبیل کیسه هوای راننده و سرنشین کناری و ایربگ های جانبی (جمعاً 4 عدد)، سیستم های ترمز و پایداری شامل ترمز ضد قفل ABS ، ترمز کمکی BAS ، کنترل کشش TCS ، پایداری الکترونیکی ESP ، سامانه کنترل فشار باد تایر ها TPMS که درون آینه ی وسط نشان داده میشود، دوربین دنده عقب، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه ی داخلی الکتروکرومیک، آینه های جانبی گرمکن دار بهمراه امکان تاشوندگی برقی، سانروف و شیشه های برقی تمامی سرنشینان، صندلی های چرمی که در جلو مجهز به گرمکن و برای راننده دارای تنظیمات برقی 8 جهته است، کیلس و استارتر دکمه ای، کروز کنترل، چراغ روز بهمراه تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل، نمایشگر 7 اینچی لمسی با GPS که بر خلاف بسیاری از اتومبیل های وارداتی در کشورمان فعال و قابل استفاده است و بلوتوث و چندین آپشن دیگر که در این رنج قیمتی مشتری را کاملاً راضی نگاه خواهد داشت.

البته در نمونه ی دنده ای رینگ ها یک سایز کوچک تر هستند و از برخی آپشن ها مثل کیلس و کروز کنترل هم خبری نیست اما با این وجود حتی مدل منوال هم از نظر امکانات اتومبیل کاملی به حساب می آید.

تجربه رانندگی

بالاخره پس از بررسی های ظاهری و اطلاعات روی کاغذ وقت آن رسیده که پشت فرمان بنشینیم و اتومبیل را در عمل مورد آزمایش قرار دهیم. فرمان برقی هایما S7 نسبتاً نرم است، صندلی ها نیز راحت و دید اطراف صرف نظر از محدودیت های معمول این سایز بدنه مناسب به نظر میرسد. عایق بندی کابین قابل قبول ارزیابی شد و صدای موتور به جز در دورهای خیلی بالا آزاری به گوش سرنشینان نخواهد رساند.

در مورد راحتی و کیفیت سواری باید اعتراف کنم که هایما چیزی فراتر از سطح توقع ما از یک کراس اوور ارزان قیمت را ارائه نمود و حتی میتوانیم از نظر نرمی S7 را با برخی سدان های بازار مقایسه نمائیم. فضای پا و سر نیز برای سرنشینان جلویی عالی است و مسافرین عقبی هم هرچند جای پای متوسطی (نسبت به ابعاد اتومبیل) در اختیار خواهند داشت اما با تغییر زاویه پشتی صندلی های عقبی میتوانند نشیمنگاهشان را راحت تر از قبل نمایند. گذشته از تمامی این ها گزینه های رفاهی و ایمنی بسیاری در اطرافمان پیدا و نهان هستند که هر از گاهی به کارمان می آیند و باعث میشوند فراموش کنیم در یک اتومبیل نه چندان گران قیمت نشسته ایم! کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات داخلی نیز قابل قبول است و جنس نرم قسمت های رویی داشبورد در کنار رنگبندی مناسب تودری ها نمره ی قبولی را دریافت مینمایند. خوب بعد از این همه تعریف و تمجید و احساس رضایت حتماً با خودتان خواهید گفت که دیگر بهانه ای برای نخریدن این اتومبیل وجود ندارد اما عجله نکنید چون نکات منفی S7 هم کم نیستند. مثلاً پس از مدتی که مراعات اولیه اتومبیل صفر کیلومتر را کنار گذاشته و دلتان آمد که پدال گاز را تا انتها بفشارید از شتابگیری ضعیف هایما S7 متعجب خواهید شد!

البته از قبل هم میدانستیم که نباید از یک پیشرانه 148 اسبی توقع شلیک این بدنه 1.5 تنی را داشته باشیم اما نتیجه از چیزی که فکر میکردیم نا امید کننده تر بود. حالا اگر بحث صرفاً مربوط به شکست از قدرت موتور جک S5 توربو و یا سدان های چالاک بازار بود، میتوانستیم با تکیه بر نکات مثبت هایما و این واقعیت که نباید از شاسی بلند ها توقع زیادی داشت از کنار مسئله بگذریم، اما مشکل اینجاست که شتابگیری S7 به قدری ضعیف است که سبقت گیری و یا افزایش سرعت در سربالایی های شدید را تا حدودی دشوار میسازد؛ بخصوص در کشور ما که برخی از رانندگان به محض اینکه متوجه شوند قصد سبقت دارید پایشان را روی پدال گاز میفشارند تا شما را در هدفتان ناکام بگذارند!

ضمن اینکه این خودرو 85 میلیونی با شتاب صفر تا صد اعلامی نزدیک به 16 ثانیه که در تهران به نزدیکی های 19 ثانیه رسید، در رقابت با خودروهای بسیار ارزان قیمت از قبیل پراید و تیبا نیز شرمسار خواهد شد! البته بعد از دور گرفتن و رسیدن به سرعت های کمی بالاتر این قضیه اندکی بهبود میابد تا مسافرت رفتن با این اتومبیل خیلی هم وحشتناک نباشد اما در هر صورت انتظارمان از هایما بیش از این حرف ها بود.

ترمز ها نیز عملکرد متوسطی دارند و خیلی هم پایین میگیرند که البته به گفته نمایندگی و تائید برخی از دارندگان این مشکلات پس از مدتی استفاده، خود به خود درست خواهند شد! پس وقتی اتومبیلتان را تحویل گرفتید تا چند وقت با احتیاط بیشتر برانید تا ترمزها خودشان درست شوند! از برندهای بسیار گران قیمت که بگذریم کسی توقع تعادل و هندلینگ فوق العاده ای از این سگمنت ندارد، اما با توجه به ارتفاع زیاد، نرمی سیستم تعلیق و لاستیک های فاق بلند هایما، هنگام فرمان دادن های سریع حس عدم پایداری به راننده دست میدهد؛ البته با یادآوری سیستم تعلیق مک فرسون جلو و مولتی لینک عقب و سیستم های کنترل کشش و کنترل پایداری که S7 به آنها تجهیز شده می توانیم تا حدودی بر این حس ترس غلبه کرده و با جسارت بیشتری قدم به جاده های پر پیچ و خم بگذاریم.

راستی با این همه آپشن ارائه شده مشخص نیست چرا سازنده دریچه ی تهویه جداگانه ای برای سرنشینان پشتی در نظر نگرفته و به دریچه های زیر صندلی جلویی بسنده کرده است هرچند که پرتاب باد مناسب دریچه های اصلی این کاستی را تا حدی کمرنگ نموده. دوربین دنده عقب هم گاهی تصویر را با تاخیر نمایش میدهد که در دور زدن های سریع کمی اعصاب خورد کن میباشد. اما قبل از اتمام بررسی سری هم به صندوق عقب زدیم که هایما S7 یک فضایی کاملاً جادار و کاربردی را پیش رویمان قرار داد، حتی اگر این مقدار هم برای شما کافی نبود میتوانید با خواباندن صندلی های عقبی S7 را به یک وانت کابین دار تبدیل کنید و حالا دیگر جایی برای گله و شکایت باقی نخواهد ماند.

نتیجه گیری

حتی اگر کراس اوور های خیلی گرانتر و ارزانتر و یا گزینه های دست دوم را کنار بگذاریم باز هم چندین خودرو در این سگمنت و حدود قیمت در بازار یافت می شوند. شاید جدی ترین رقیب هایما S7، جک S5 باشد که به لطف پیشرانه ی قدرتمند و حضور طولانی تر در بازار طرفداران زیادی پیدا کرده و حالا با ارائه نسخه ی اتوماتیک میتواند علاقه مندان به گیربکس های خودکار را هم به سمت خود بکشاند، اما اتومبیل های دیگری هم مثل چری تیگو 5 و X33 اتوماتیک و ... هم هستند که هر کدام بسته به سلیقه و کاربرد شما، می توانند انتخاب گردند.

اما سوال امروز این است که میان این همه چه کسی به سراغ هایما S7 خواهد آمد؟ خوب همانطورکه در مقاله خواندید بزرگترین نقطه ضعف این اتومبیل توانایی های حرکتی ضعیفش میباشد و اگر بتوانید با این مورد کنار بیائید و لذت رانندگی هم برایتان اهمیت چندانی نداشته باشد در سایر موارد خوبی های هایما از بدی ها پیشی خواهند گرفت. نکات مثبتی مثل بدنه ی بزرگ و جادار با سواری راحت، در کنار آپشن های زیاد و کیفیت قابل قبول میتوانند نظر بسیاری را به سمت خود جلب نمایند. ضمن اینکه با نگاهی به قیمت جهانی هایما S7 و مقایسه آن با رقبا به نظر میرسد که این اتومبیل دارد با دامپینگ و قیمتی پایین تر از ارزش واقعی ارائه میگردد تا اکنون که نسبت به خیلی ها دیر رسیده، هر چه زود تر جای پایش را در بازار محکم نماید.

در پایان جا دارد از آقای "کمیل نظر پور" که با در اختیار قرار دادن وقت و اتومبیل خود امکان تهیه این مقاله را برای گروه خودروبانک فراهم نمودند تشکر و قدردانی نمائیم. ضمناً جهت مشاهده ی لیست کامل مشخصات این خودرو به صفحه هایما S7 مراجعه بفرمائید.

58 عکس

نظرات کاربران

82 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/13
فقط و فقط عاشق لوگوشم.
لوگو واقعا محشره .دفعه اول که دیدم این ماشین رو نمیدونستم هایما هست فکر کردم ماشین آمریکایی هست.لعد فهمیدم هایما هست.
کاش لوگو این رو S5 بود
1395/5/13
تشکر فراوان از زحماتتون.
اگر یه موتور 2.4 لیتری روش نصب بود شاید خیلی بهتر بود.چون 1.8 لیتری اگر توربو باشه استهلاک ماشین رو به شدت میبره بالا.باید بگم به نظر ماشین بدی نمیاد از نظر فنی فقط خنگه.امیدوارم با موتور توربو وارد بشه.
1395/5/14
نسبت وزن به قدرت اس7 تقریبا 10.1به1 هستش.یعنی مشابه سانگ یانگ تیوولی.حالا تیوولی داره 0-100 رو 13 ثانیه میزنه و این ماشین 19 تا 20 ثانیه.میشه گفت که ماشین ضعف گیربکس و سیستم انتقال قدرت داره.اگه گیربکس ماشین تعویض شه با نسخه ضریب سنگین تر بتونه ضعف رو از بین ببره.
1398/10/1
احسنت👍👌
چون الان در سال ۹۸ در این شرایط که بنزین سوپر اصلا نیست و باید اکتان هم بریزی که اونم معلوم نیست چی بشه! الان که بنزین شده آزاد لیتری ۳ تومن و موتور ۱۸۰۰ توربو هایما یا ۱۵۰۰ هاوال هم روی بنزین ایران خیلی حساس هستند، بنظر می رسه فعلا ماشین توربو نخریم خیلی بهتره. با این قیمت هایما اولا خرید هایما پیشنهاد نمیشه و هاوال h2 خیلی از هایما بهتره ولی چون جفتشون توربو هستند، با این قیمت اگر مزدا۳ نیو بخرید خیلی بهتره یا اگر میخاید ماشین صفر بخرید، فعلا تیگو۵ بخرید و بعد که بنزین سوپر وارد شد، هاوال h2 یا هایما s7 توربو بخرید. یا علی
1395/5/13
باز صد رحمت به جک که شتابش خوبه، این دیگه اصن راه نمیره من بدوام از این جلو میزنم، یعنی مردم اگه ب فکر چشم و هم چشمی و شاسی ماسی نبودن اینارو نمیخریدن! با هفتاد تومن کیا پیکانتو سوار میشم! هیچی نداشته باشه حداقل برندش جهانیه! خیلی عشق کراس اوورم دارین توسان و اسپورتیج نسل قدیم بخرید تمیزش فراوونه! مزدا ۳ دست دو با این پول عالیه و و و ... بابت بررسی ممنون
1395/5/13
خیلی هم خوب که ایران خودرو شاسی بلند آورده ولی ایران خودرو که ادعا می‌کنه ما سابقه طولانی در زمینه تولید و مونتاژ داریم آن هم 54 سال! چرا نمی‌توانیم یک شاسی بلند بسازیم، چینی ها در بازار به اندازه کافی رخنه کرده‌اند اگر ایران خودرو به جای وارد کردن این کراس وار، محصولات شرکت تاتا موتورز هند را وارد می‌‌کرد خیلی بهتر بود با ید اشاره کنم که تاتا موتورز کمپانی لندرور-جاگوار در سال 2008 خریداری کرده و کاملا مشخص است محصولات شرکت تاتا موتورز از برندهای چینی خیلی بهتر هستند
1395/5/13
چطور یک کمپانی 24 ساله توانسته تکنولوژی و دانش را به ایران خودرو 54 ساله ارائه نماید و چرا عکس این قضیه رخ نمی دهد
واقعا چرا؟؟ ایرانی که طبق ادعای مسولین کمتر از 1 ماه تونست از نمونه پهباد آمریکا کپی برداری کنه چرا تو 37 سال نتونست از دانش بنز، بی ام ، مزدا، تویوتا ، میتسوبیشی، فولکس، هوندا ، هیوندا ، کیا و.... یا از شریکاش فرانسه و پژو استفاده کنه؟؟ چند سال دیگه باید سوار 405، پرشیا، 206، پراید این جور ماشینای بی کیفیت بشیم که سالانه جون هزاران نفر رو میگیره؟ کاری به بحث فرهنگ رانندگی ندارم ولی اگه ماشیتمامون ایمن بود با فرض اینکه100% راننده مقصر باشه بازم انقدر تلفات جاده ای داشتیم؟
1395/5/13
جوابت واضحه محمدرضا جان.

اونایی که توی یک ماه از پهباد کپی برداری کردن، افرادی هستن که خودشون رو وقف مملکت و مردم کردن،

و بر عکس، اونایی که سالهاست مافیای خودرو هستند، جان و مال مردم رو وقف خودشون کردند.

هیچوقت این دوتا دسته رو توی یه کفه ترازو نذار. اگه بنا باشه مردم از صنعت خودروی خوب و صحیح بهره ببرند، اونوقت بنظرت میشه پاداش های صدمیلیونی به مدیران مزخرف میان رده سایپا و ایران خودرو داد؟؟؟؟
1395/5/14
در تکمیل صحبت های آقا فرشاد باید بگم که اگه مدیران خودروساز بخواهند این همه وقت وسرمایه گزاری بکنن روی همچین پروژه هایی که مطمئنن در اینده بسیار سود اور خواهد بود پس چطوری حقوق های چند صد میلیونی تو جیب خودشون و اغازاده هاشون بره.متاسفانه یه سری بی لیاقت که ارزششون حتی از سگ هم کمتره اومدن شدن مدیر در حوزه ایی که تخصصشو ندارن و این شده حال و احوال نا به سامان نه تنها خودروسازی بلکه بسیاری از زمینه های دیگه.
1395/5/13
به نظرم Tiggo5از هایما s7بهتر است مخصوصا که تیگو ۵ ،۵سال یا ۱۵۰۰۰۰کیلو متر گارانتی داره
1395/5/15
این رو هم اشاره کنید که تیگو5 با همان امکانات و حجم موتور و ظاهری (البته نظر شخصی من) زشت تر از هایما و خدمات پس از فروش ضعیفتر نسبت به هایما (مدیران کجا و ایرانخودرو کجا) 13 الی 14 میلیون از هایما گرانتر است.
1395/5/13
مرسی بررسی عالی بود. کاش نویسنده این متن میرفت متن بررسی اوتلندر (همونکه گفته بودن شوالیه نیمه جان!!!) رو هم مینوشت.
1395/5/13
بهمن ماه هایما با موتور توربو وارد بازار میشه و این نقطه ضعفش هم برطرف میشه.البته کامل هم نمیشه!
1395/5/13
با سلام
آقا خدایی با این ماشین فقط خدتون رو سبک کردین لااقل یه چینی رو بررسی کنید که سرش به تنش بی ارزه مثل s5 اونم اتو . بازهم تشکر امیدوارم پیروز باشید.
1395/5/13
سلام خسته نباشین ...............ممنون از تست و بررسی تون ولی کاش تست ویدیویی هم گذاشته میشد .........البته این مقایسه شتاب پراید و تیبا با این ماشین اشتباه بود چون شاسی بلند ها یا کراس اوور ها برای راحتی و امنیت بیشتر هستند و نه شتاب که البته هایما از نظر شتاب کاملا معقوله و میتونه سرعت یا سبقت بگیره ....اینارو میگم چون خودم هایما دارم................ممنون
1395/5/14
اره شاسی بلد برای شتابگیری نیست ولی دیگه کامیون هم نیست که اصلا شتاب نخوایم ازش. حداقل در حد یه سواری یک سوم یا یک چهارم قیمت خودش بتونه باشه!! یه سایت دیگه هم اینو تست کرده بود به شتاب صفر تا صد 19 یا 20 (دقیق یادم نیست) رسیده بود! پس این ماشین که دو جا تست شده و شتابش حدود 19 ثانیه است! اگه 14 بود مثلا خوب بود حتی 15 ولی اخه دیگه 19؟ تانک نیست که ! شاسی بلند دو دیفرانسیل قدرتی هم نیست! کراس اووره . باید نزدیک به سدان ها سواری بده و یکمی هم ویژگی های شاسی بلندارو داشته باشه. ولی خدایی اپشناش و قیافش خوبه. شما هم مبارکت باشه ایشالا با دل خوش سوار شی.
1395/5/14
بنظرت ماشین با وزن1500 کیلو و موتور 2000 و صفر تا صد 20ثانیه قیمت 80 میلیون اون هم با مونتاژ گروه اشغال سازی ایرانخودرو معقوله؟؟
فکر کن تو یه سربالایی اون هم تو جاده ایی مثل چالوس با این وزن زیاد و قدرت موتور کم بخای از یه کامیون سبقت بگیری امنیت داری؟؟ تا خود شمال باید پشت کامیون بمونی...
1395/5/14
من دارم. شتابش نمیگم عالیه ولی خوبه و برای سبقت گیری کافیه اصطلاحا قلقش دستت بیاد پدال گازو تخته کنی(مدل اتومات) خوب میپره. از لحاظ کیفیتش هم خیلی عالیه و بدون سروصداست. نسبت به قیمتش و امکانات فراوان که اگر ثبت نام کنی 75 میلیون درمیاد خیلی عالیه. در این رنج هیچ ماشینه دیگه ای ( منظورم صفر کیلومتره . من به شخصه ماشین دست دوم مثل تویوتا و کیا و هیوندا کارکرده نمیخرم. فقط صفرکیلومتر) با این همه امکانات و دنده اتوماتیک و پشتیبانی ایرانخودرو در سراسر کشور نمیشه خرید. جک اس5 هم اصلا کیفیت نداره چه از لحاظ جنس لوازم (مثل دیسک ترمز ضعیف که بعدمدتی تاب برمیداره ، لنتهای بی کیفیت ، اکثرا خراب بودن توپی سرکمک ، نامتعادل بودن ماشین هنگام عبور از دست انداز،مصرف زیاد بنزین 12 درصد در شهر، مشکل داشتن سیمکشی و سیستم برق ماشین و...)و چه از لحاظ مونتاژ ضعیف(کیفیت رنگ بسیار ضعیف) و خدمات پس از فروش ضعیفتر. میتونید از مالکینش بپرسید.
1395/5/13
یعنی عاشق کاور محافظ اشیا صندوق عقبشم....فک کنم یه 25 سانتی پایینتر از حدش نسب شده به عکس صندوق عقب یه نگاه کنید....اگه کاور رو بکشید صندوق یه چیز حدود 206 میشه
1395/5/13
بسیار عادلانه بود، بلا نسبت بعضی ها که همین خودرو رو تست کردن و فقط خوبیش رو گفتن! این ماشین به نظر من هیچ چیزی نداره که آدم رو قانع کنه بخرتش
1395/5/14
و اينكه چطور يك كمپاني ٢٤ سال توانسته دانش و تكنولوژي خود را به ايران خودرو ٥٤ ساله ارائه دهد
جمله اي كه خود عمق فاجعه از وضعيت خودرو در ايران نشان مي دهد
و همه رو نا اميد ميكنه...
1395/5/14
با این پول اگه بخوام چینی بگیرم اگه کرای اوور بخوام جک s5اگه هم سدان بخوام لیفان 820.واقعا لیفان 820 از لحاظ شتاب و سرعت بهتره
1395/5/14
بزرگترین اشتباه یه ایرانی خرید ماشین چینیه درسته زیبایی داره و شاید بعضی از مدلاش کیفیت خوبی هم داشته باشه ولی این ماشینا توسط شرکتایی وارد میشه که فقط دنبال سووووودن نه به فکر ضرر مردم الان همین مدل هایما اگه فردا واسه ایرانخودرو نصرفه دیگه وارد نمیکنه دیگه از کیزاشی که بهتر نیست یا پژو 407 وقتی استقبال نشد دیگه هم منتاژ نشد و این عواقبی همانند افت شدید قیمت در بازار دست دوم و بالا رفتن قیمت لوازم یدکی میشه یا از طرفی مثل سایپا که چانگان ایدو وارد کرد استقبال نشد و 82م به مردم فروخت یا برلیانس v5 که کلا 250 تا وارد شد بخاطر قیمت بالا و موتور نسبتا ضعیف استقبالی نشد و دیگه وارد نشدند حالا این ضررو کی میده؟ یا z300 یا cs35 که ابتدا با قیمت 76 و 89 وارد شد و فروختن به مرد بیچاره بعد همینارو مونتاژ داخل کردند و بقیمت 54 و 62 دارن الان با شرایط اقساطی میفروشن یعنی در ارض یک سال 20م ضرر در صورت صفر بودن حالا کارکردش بماند. پس دوستان عزیزان چینی نخرین
1395/5/14
ماشین چینی مگه چه مشکلی داره که مردم نخرن حداقل از اشغالای به اصطلاح وطنی خودمون که بهترن.البته اینو تو پرانتز بگم که((اگه خودروسازی کشور رشد کنه و خودروهایی تولید کنه که قابل رقابت از نظر فنی و کیفی با چینی ها و کره ایی ها باشه و قیمت معقولی داشته مطمئنن همه جذب اون میشن)).درسته یه سری مدل ها واقعا بدرد نخور هستن ولی مدل های خوب هم کم نیست مثل جک j5 وs5 و بسترن و جیلی.
ولی این توقف تولید و یا واردات بدلیل سیاست نادرست خودروساز ها و شرکت های وارد کنندس که باعث ضرر زیاد به مردم و سود زیاد کوتاه مدت برای مدیران خودروساز میشه.که البته تا حدودی هم تقصیر مردم هستش که چیزی رو ندیده و نشناخته میرن میخرن درحالی که هیچ اطلاعی از مزایا و معایبش ندارن مثل دانگ فنگ h30که چند وقت دیگه میاد تو بازار اون هم با سابقه خراب کمپانی در زمینه خودروهای سنگین یا همین هایما.
1395/5/14
اون ماشینایی که شما گفتی( کیزاشی، 407و..) هیچ کدوم خط تولید نداشتن وارداتی بودن که خوب در اثر شروع تحریم ها مرخص شدند و رفتند. این ماشین خط تولید داره و اتفاقا روی خط تولید سوزوکی ویتارا در بینالود خراسان تولید میشه. پس حالا حالاها هستش. بعدش شما بگو من با 75 میلیون چی بخرم که امکاناتش زیاد باشه، دنده اتوماتیک و کراس اوور ( یا به زبان عامیانه شاسی بلند) باشه و خدمات پس از فروش معتبری هم داشته باشه؟؟؟ اسم ماشین دست دوم رو اصلا نیاری که واقعا ناراحت میشم D; لطفا فقط و فقط کراس اوور صفررررر کیلومتر
1395/5/14
با سلام. در ابتدا می خوام از زحمات خودرو بانک تشکر کنم.و یک نکته در این بررسی جلب توجه می کنه اونم اشاره به ابعاد بزرگ ماشین هستش. اول فکر کردم این ماشین یک سر و گردن بزرگتر از دیگر شاسی بلندهای بازار هستش ولی وقتی ابعاد رو مقایسه کردم دیدم فقط چند سانت در طول و عرض و نزدیک به 5 سانت در ارتفاع از ماشینی مثل جک اس 5 بزرگتره و امکانات تقریبا برابری با اون هم داره البته اتومات. پس این ماشین با توجه به بررسی صورت گرفته در این مقاله به نظر من شانسی برای رقابت نداره. البته من تجربه رانندگی با هیچ کدوم رو نداشتم و فقط از روی کاغذ قضاوت کردم.
1395/5/14
لطفا لندمارک رو هم تست کنی چون تو رنج قیمت خودش تنها دو دیفرانسیل بازاره و همچنین تو این سایز 0
1395/5/14
سلام تیگو 5 رو بررسی کنید خیلی گذشته بررسی نکردین
1395/5/15
توی این رنج قیمت خودرویی رو انتخاب کردم توی کراس اور ها که خداییش روی کاغذ یه سروگردن بالاتره از اینا(هاوال اچ 6)
هم موتورش میتسوبیشی ژاپن هست که روی موتور همه مدلهای وارداتی هم علامت میتسوبیشی رو زده ، و هم اینکه 2400 سی سی هست و مشکلی نظیر هایما نداره ، امکاناتشم بد نیس
ولی مشکلی که داره اینه که 18 اسفند 93 ثبت نام کردیمو امروز که 95/5/15 هست هنوز به دستمون نرسیده
دوستان پیشنهاد میکنم همیشه خودرو رو از بیرون بخرین تا اینکه ثبت نام کنید.
اصلا دیگه کلا فراموش کردیم که برا یه همچین ماشینی ثبت نام کردیم
1395/5/16
خراب صداقتتم همین تحویل به موقع باعث میشه مردم نخرن و شکست بخوره
1395/5/15
یکی از خنده دار ترین جای این اژدها سپر عقبه که جای اگزوز دوتایی گذاشته شده ولی اگزوزش از زیر سپر اومده و یه دونه ای.
1395/5/16
ماشينهاي چيني همه چيزشون تزئيني و بچه بازيه
1395/5/16
برخی از رانندگان به محض اینکه متوجه شوند قصد سبقت دارید پایشان را روی پدال گاز میفشارند تا شما را در هدفتان ناکام بگذارند!

خیلی با حال بود
1395/5/16
حمام S7، آشغال بدون كيفيت چيني!
1395/5/16
کیفیت بعضی از قسمت های داشبوردش همون جنس پراید خدمونه !!!
1395/5/16
خدا بخیر بگذرونه صفر تا صد 20 ثانیه
ام وی ام 110s (تازه این جدیدا) تو شتاب این ماشینو سوسک میکنه با 4 ثانیه اختلاف!!!!!
اقا اصلا این ماشین اپشن های مازراتی هم داشته باشه جسه ش هم اندازه کادیلاک اسکالید باشه و ایمنیش هم از ولوو بهتر باشه ولی شتابش 20 باشه به نظر من به درد پیرمردا هم نمیخوره (تازه همون پیرمردا هم دل دارن و شاید بخوان گاهی یاد جوانی کنن)
اول جک s5
1395/5/17
فک کنم فقط بتونه از پس mvm x33 بربیاد، البته اگه قیمت عاقلانه تری داشت إإإ
1395/5/18
اونی که اسمش امیر بخونه من اس 5 دارم 6 ماهه ماشینمم تا الان 15 هزارتا رفته نه کمک مشکل داشته نه دیسک ترمز ماشین شما که پراید 111 هم اونو میگیره تو جاده اصلا در جایگاهی نیس ک بخای با اس 5 مقایسش کنی مصرف جک تو شهر صدی 10ونیم خواهشا ندونسته نظر نده
1395/5/19
از کل ماشینای چینی فقط جیلی ارزش خرید داره؛ چون آرمش شبیه کادیلاک آمریکاست !!!!!
بدبختی اینجاست که آرم شرکتاشون هم کپیه...!
1395/5/20
این بدبختا چیزی به نام خلاقیت ندارن
1395/6/15
بغیر از آرمش جیلی بهترین و باکیفیت ترین ماشین چینی هست و یک شرکت معروفه حیف اگه تمامه ماشین های شرکت جیلی وارد بازار ایران بود رو ی ام وی ام رو از پشت میبست و جیلی اسمش چینیه توی قیمتش آپشن هاش فوق العادست و ازنزر کیفیتی حرف نداره درسه من ماشین چینی ندارم ولی در مورد همشون تحقیق کردم و جیلی از همه بهتر بوده باتشکر از سایت خودرو بانک که این همه زحمت میکشن برای باخبر کردن ما لطفا فیلم برسی توسان 2015 رو هم بزارین
1395/5/20
میدونستین با پول این ماشین مضخرف چینی میتونید بیاین منطقه آزاد و یه دونه شورلت کامارو اس اس 2015 فول رو اونم با کیت زدال وان و یا سانتافه 2015 فول یا با 10 تومن هزینه بیشتر میتونید یه بنز 2014 خریداری کنید ؟؟ میگین نه سرچ کنید میفهمین
من باشم اگه موتور گازی سوار شم ولی نمیام اینو و امثال اینو بخرم حالا خوددانی برو پولتو بریز تو جوب
1395/10/19
دوست عزیز
اولاکه با90میلیون نمیشه شورلت کامارومنطقه آزادخریداحیانااگه هم بشه دیگه خودروآمریکایی به منطقه آزادواردنمیکنن ثانیاکسی که خودرومنطقه آزادمیخره بایدبه فکرمحدودیت هاش هم باشه به عنوان مثال درکل سال1ماه میتونین ازمحدوده تایین شده خارج بشین واگه بخواین2سال دیگه ماشینوبفروشین خریداری نداره!!
1395/11/10
باید ده هزار تومان تو جیبت باشه بعدا نظر بدی دوست عزیز

1395/5/20
دوستان قبول کنیم که واقعا بعضی چینی ها عالین اما این چی آشغال هس.
به نظر من تیگو5-ایکس33-جک اس5-بی وای دی خیلی از این بهترن
1395/5/25
هرچند همه اینا که گفتی آشغال هایی بیش نیستن، ولی فقط جک s5 و قبول دارم که خیلی از این بهتره.
1395/5/20
حتی خودروبانک هم اعتراف کرد به مضخرف بودن این ماشین البته حق داره خب اگه غیر از این بود ماشین به اصطلاح 85 تومنی رو با پراید و تیبا مقایسه نمیکرد!!!!! البته حیف هزارتومن که بدی واسه این ماشین!!
1395/5/25
سلام
لطفا یه مقایسه بین شاسی بلندهای چینی مثل تیگو 5 با بقیه بگذارید
خیلی ممنون از سایت عالیتون
1395/5/29
من این ماشینو دارم و بسیار ماشین خوبیه .............و همه ی این چرت و پرت ها و مقایسه ی اون با پراید و بد جلوه دادنش به خاطره اینه که باور و تصور خوبی از چین و ایرانخودرو نداریم و اکثرا این ماشینو ندیدین چه برسه به اینکه باهاش رانندگی کنین..........در هر صورت ماشین کاملا خوبیه و هیچ گونه ضعفی از هیچ نظر نداره .....و مطمینا اگر کرمان موتور این ماشینو تولید و تحویل میداد این همه حواشی و نکات بد راجع به این خودرو رواج پیدا نمیکرد چون که مردم اصلا نسبت به ایرانخودرو حس خوبی ندارن.
1395/5/30
حرفت درسته هایما ماشین خیلی بدی نیست ولی شرکت وارد کننده شرکت قابل اطمینانی نیست یا حتی سایپا این دو شرکت در طول تاریخ وجودشون کوچیکترین سود و خاطره خوبی برای مردم نداشتن پس بهترین محصول هم بیارن باید با ریسک خرید مخصوصا اگر کسی این چینیا رو لیزینگ بخره دیگه از همه طرف ضرر کرده
1395/6/2
با سلام خدمت دوست عزیز با نام " نیما "...
نیما جان بنده تا به حال از هیچ برندی بیخود و بی جهت بد نگفته ام و یا حمایت بی جا نکرده ام...ولی؛
نظر شخصی خودم درمورد ماشین چینی اینه که فوق العاده ازش بدم میاد و تا به حال اصلن ماشین چینی نداشتم و خداروشکر بهش احتیاجی هم نداشته ام...با این وجود؛
...از حمایت شما از این ماشین که بر خلاف اکثریت دوستان سوارش شدید و تجربه رانندگی دارید ، بسیاااار خوشم اومد و از نظر شما حمایت می کنم...
واقعا درستش اینه که افرادی مثل شما که تجربه دار هستید جلو بیاین و در مورد این ماشین نظر بدید نه ما که اصلن از نزدیک تا به حال هایما رو ندیدیم و تجربه رانندگی نداریم...
با این حال بنده اینجا هیچ نظری نذاشتم چون تجربه ای نداشتم ولی انگار دوستان ما قبل از سوار شدن به این ماشین همه چیز رو از قبل می دونن...!!
البته به نظرم تجربه شما از این ماشین خیلی کمه و احتمالا توی چالش های طولانی با توجه به پیشرانه ضعیف کمی شمارو نا امید کنه...در هر صورت ماشین چینی کمی ما ایرانی ها رو می ترسونه که تقصیر خود چینی هاست نه ایرانخودرو یا کرمان موتور...بزارید که کارکرد ماشین بالای 70000-60000 بشه اون موقع بهتر میشه راجع به این ماشین از جهت کیفیت و دوام نظر داد...
در هر صورت نظر شما محترم و قابل قبوله...لطف کنید در مورد این ماشین اطلاعات اضافه بر بررسی کوتاه خودروبانک ، در اختیار دوستان بزارید؛
چون از اون بالا تا این پایین ما که فقط از این ماشین بد شنیدیم...!!! قطعا نظرات شما دوست عزیز خیلی بیشتر ارزش داره.
به شما تبریک می گم و برای شما و همه خریداران این خودرو آرزوی موفقیت و شادکامی دارم.
با تشکر...
1395/6/4
سلام به همه دوستان...حالا که جو یکم درست شده و دوستان منتظر نظر کاربران هایما واقعی هستن میخوام نظر فنی و کارشناسی بدم برای کسایی که جویای واقعیت هستن...
تنها کافیه که ببینیم ضرایب دنده یک و دو این ماشین بالا طراحی شده و انتظارمون رو مشخص بدونیم....اگه کسی متوجه نشد باید ساده اینجوری بگم که تو حالت دنده اتومات وقتی ماشین توی سرعت کم و یا دقیقا دنده یک و دو هستش تو سربالایی ها اصلا انتظار شتاب خوب و سبقت گرفتن نداشته باشید و تو دنده یک و دو اتومات کاملا ماشین قدرتی عمل میکنه و اصلا شتابی نیست...ولی کافیه که ماشین یکم دور برداره و به دنده سه و دو برسه میبینید که تو همون سربالایی از چه ماشینهایی که سبقت میگیرید و خودتون حیرت میکنید از قدرت ماشین...خود من تو هفته پیش تو سربالایی جاده ۲۰۰۰ تنکابن وقتی ماشین رو دور میافتاد بارها از ماشینهای روز کره ای و ....(که چون حساسیت ایجاد نکنه اسمشون رو نمیارم) که واقعا قصد کورس داشتن رو رد کردم....بازم تاکید میکنم که اگه در حالت ساکن و سرعت کم و ترافیک باشه و سربالایی اصلا نباید روی این ماشین برای شتاب و سبقت حساب کنید....بقیه موارد این ماشین رو از تعلیق و هندلینگ و امکانات و راحتی و.... کاملا این ماشین تو اندازه ماشین ۲۰۰ میلیونی روش حساب کنید...
پس اگه شتاب و سبقت تو سربالایی جاده در حالت سرعت کم و تاکیدا تو دنده یک و دو واستون مهمه اصلا سراغ این ماشین نیایدو تو این قیمت s5 انتخاب بهتری هست.....البته مشکلات اون ماشین انقدر به نظر من بیشتر هست که به راحتی من هایما رو انتخاب کردم و پیشنهاد میدم....ولی آدم باید واقعیت رو مطرح کنه و دلیل فنی و علمی واسه خواسته هاش داشته باشه...
یا علی
1395/6/6
ببخشید شاهین جان ولی یک و دو قدرتی یعنی یه چیزی مثل پاترول مثلا . یعنی دنده ها سرعت کم اما قدرت زیادی داشته باشند . مثلا با یک 20 تا بری ولی بجاش دیوار راست رو بری بالا. اما هایما اینطوری نیست. ضرایت دنده های یک و دو بسیار بد در نظر گرفته شده و شتاب بسیار پایینش بخاطر همینه. کلا چینی ها ضرایب دنده هاشون رو طوری طراحی میکنند که کم مصرف باشه. نه قدرت مد نظرشونه و نه شتاب! فقط مصرف. این در ماشین های سبک وزن خیلی تابلو نمیشه اما چون هایما وزن زیادی داره خیلی کند شده و کندیش آزار دهنده است. توی دور که حتی اتوبوس و کامیون هم خوب راه میرند. اصل همون شتابه برای سبقت گیری.الان سرعت بالای 120 که همه جا خلافه قوانینه و دوربین جریمه میکنه. اصل همون زیر 120 که ماشین شتاب و واکنش پدال گاز خوبی داشته باشه که متاسفانه هایما نداره.
1395/6/8
سينا جان مصرف سوخت بهينه كه ميفرماييد توي تمام ماشين هاي كراس اوور دنيا الان مرسوم و معمول هست و قياس با پاترول دو دف به نظر فني نميرسه ... از لحاظ دانستن عرض ميكنم كه توي هر سربالايي هايما رو تست كردم و كمتر از 25 تا 30 كيلومتر در ساعت نرفته در حالت شروع به حركت... و منظورم از به دور افتادن سرعت بالا تر از 60تا 70 منظورم بوده تا 140 كه من تست كردم.... به عبارتي زياد با پاسخ شما موافق نيستم چون ماشين رو دارم تست ميكنم و تمام معايبش رو تو كامنت اول بي حب و بغض گفتم
1395/6/9
والا من هم نخواستم پاترول دودف رو با هایما مقایسه کنم. شما گفتید گیرباکس این ماشین قدرتیه بنده عرض کردم گیربکس قدرتی به همچین گیربکسی میگند که گشتاور تولیدیش صرف بازه ی سرعتی کمتر و در عوض قدرت بالاتر بشه! مثل پاترول و جیپ و ... هایما ضرایب دنده هاش اصلا قدرتی نیست. مثال پاترول در پاسخ به صحبت شما بود که گفتید گیربکس این ماشین قدرتیه. حتی خود ایران خودرو شتاب صفر تا 100 رو در کاتالوگ اعلام کرده 15.8 ثانیه. حالا ما گیریم همه با ایران خودرو لج هستند. خودش هم با خودش لجه؟ ایران خودرو شتاب آریسان رو بهتر اعلام کرده. همش هم اعلامی ایران خودرو است و نه بد خواهان و دشمنان. من هم این ماشین رو تست کردم . شتابگیری تا سرعت 70 ، 80 بی نهایت کند و بعدش هم معمولی میشه. شما میفرمایید ماشین های روز کره ای رو توی سرعت 70 تا 140 گرفتید. یعنی با توجه به کراس اور بودن منظورتون توسان بود؟ خوب من هم دیدم دوستانم با پراید ب ام وه میگیرند. شما حتما دست فرمونتون خوبه نه اینکه ماشین تواناییش زیاد باشه. ترمزهاشم من گرفتم خیلی ضعیف و پایین بود که البته تو متن نوشته بعد از یه مدت درست میشه.در کل این ماشین برای کسایی که دنبال اپشن و کراس اور سوار شدن هستند گزینه ی خوبیه. ولی برای کسی که بخواد از رانندگی و دینامیک بالای خودرو لذت ببره خوب نیست. باور کنید دشمنی ای وجود نداره. البته یه سری میان میگن اشغاله و .. خوب این طرز صحبت صحیح نیست اما در کل من از رانندگی با هایما اصلا لذت نبردم. نه از شتابش نه ترمزهاش و نه تعادلش. خوب یکی ممکنه عاشق اپشن باشه یا جاداری براش خیلی مهم باشه خوشش بیاد ولی من اصلا خوشم نیومد. راستی من اتوماتشو سوار شدم شاید برای شما دنده ایه. چون دنده ایش قطعا شتابش بهتره. به هر حال انشالله مبارک شما باشه و چرخش براتون بچرخه .
1395/8/28
salam, doste aziz moghe shoro harekat larzesh nadare? ya zaman tavaghof va ist kamel? chon jac in larzesh dare
1395/6/7
باسلام به دوستان خواهشمنداست کسایی درباره هایما نظر بدن که خودرو را دارند یا رانندگی کردن مجله ماشین ویا بعضی از صاحبنظران چون با ایران خودرو خوب نیستند نظرات غرض ورزانه میدن ولی شما بگید تنها اتومبیل چینی که قیمت بازلرآن ازکارخانه حدود 10میلیون بیشتر است هایما است چون هرکی گرفته ازخودرو راضی است اصلا شتابش کم نیست توسربالایی کم نمیاره ازتیگو5اگسلنت که 94میلیونه خیلی سرتر است خواهشا کورکورانه نظر ندید من یکماه ماشین را گرفتم خیلی رانندگی کردم خیلی راضیم قبلا هم هیوندا توسان 2009داشتم بی خود نظر نمیدم
1395/6/8
اتفاقا به نظر من باید به حرف کارشناسان و صاحبنظران گوش بدیم چون دارندگان خودروها در کشور ما بینهایت روی خودروشون تعصب دارند. من دوستم تیبا داره میگه بهترینه، اون یکی رانا داره میگه بهترینه! یکی دیگه سراتو داره میگه فوق العادست، بعدی مزدا داره میگه محشره. کلا من ندیدم کسی تو این مملکت از ماشین خودش بدی بگه!!
1395/8/28
salam.moghe shoro harekat larzesh nadare?chon jac dare
1397/6/1
با سلام
منم کاملا با گفته هایتان موافقم
خداییشهایما اس۷ نسبت به پولش خیلی نرم و ایمن و پر آپشن و...هست خیلی وقت پیش میخواستم بخرمش بعضی ها متاسفانه ندانسته ونداشته ازش انقدر بد گفتن که کلا منصرف شدم که بعد از گذشت حدود ۱ سال به طور اتفاقی یکی از دوستام دیدم که هایما خریده ازش پرسیدم چطوره کلی راضی بود که در نهایت خواستم یه دوری باهاش یزنم که اگر واقعا اونیه که میگه منم نظرم عوض کنم و یکی بخرم . بعد از تست و کلی امتحان و سول ی گرفتن واقعا پشیمان شدم چرا یکسال پیش نخریرم و به حرف اینو اون توجه کردم انصافا خیلی عالی هست من قبلش پرادو ۴ سیلند ۴ درب داشتم خدا شاهده از لحاظ شتاب و حرکت خیلی بهتر از اونه و آپشن که قابل قیاس نیستن حالا قیمت اون کجا و این کجا از نظر نرمی و بی صدایی هم دقیقا پرادو را یادم انداخت
دوستان عزیز خواهشا قصد خرید دارید حتما از کسانی که اون ماشینو دارن بدون تعصب نظر بخواهید و یا اینکه حتما برید تستش کنید با حرفهای الکی مردم فریب نخورید
بعد از تست ماشین هایمای دوستم هر چقدر التماسش کردم همینو برام بفروشه و بالاتر از نظرشم برش میدارم نداد و گفت خیلی راضیم و با این پول قطعا نمیتوانم ماشینی در این حدو اندازه بخرم پس بهتره نفروشمش
امیدوارم تجربه ای که کردم مفید باشه برایتان با تشکر
1395/6/8
دوستان كسي صندلي هاي عقب هايما رو به نحوي كه تو كاتالوگ گفته باز كرده كه پشتي رو بخوابونه؟... توي قسمت نشينمن صندلي پشت كه بايد از قفل خارج بشه و به زير پايي بره مشكل دارم...آيا ضامني داره يا..؟
1397/5/28
والا ما نتونستیم جمعش کنیم.یهضامن زرد رنگ زیر کفی صندلی داره ولی ما هر کاریش کردیم نشد.
پشتی ها دوتا تسمه مثل کمربند دارن که اگه اونا رو بکشی خم میشن به جلو ولی کفی صندلی نشد
1395/6/9
دوستان کسی نیست که هایما داشته باشه و بتونه به مشکل من تو نحوه جمع کردن صندلی های ردیف عقب کمک کنه؟!.. ممنون
1395/6/12
دوستان سلام
قابل توجه همه ی دوستان
هایما تا چند ماه آینده با فیس جدید و موتور توربو وارد بازار میشه
حتی 20 دستگاه از همین خودرو در خراسان تولید شده و در حال تست میباشد.
منتظر هایمای جدید و قدرت بالاتر و برطرف شدن ایراداتی که دوستان گفتن باشید.
1395/6/26
ماشین عالیه من که واقعا راضیم شتابش هم خودم تست کردم 13 هست قیول ندارین شماره بزارین تا وارد گروه هایماتون کنم .....یا با توجه به لینکش تو کانال های مربوط به خودرو تست های مختلفشو ببینین.......
1395/7/10
لطفا مرا در گروه هايما عضو کنيد
1397/6/3
با سلام وخسته نباشید من قصد خرید هایمااس7 توربو رو دارم لطفا منو راهنمایی کنید و لینک سایت و برا ی من ارسال کنید ممنون از مطالبتون
1395/7/11
لطفا ماشین چینی نخرید!باور کنید خودروی ایرانی شرف داره به چینی!مثل موش ازمایشگاهی شدیم!میدونم که اکثرا تو کف سانروف هستین و سانروفم که لاکچریه خخخ.اما ماشین چینی نخرید.پولتون رو بزارید توی بانک یا کارکرده کره ای یا ژاپنی بخرید
1396/4/12
الان مثلا خودروی ایرانیه چیه!؟ پراید پژوی در پید ادم کش!!! که قطعاتشون چینیه!! و از سرو تهشون میزنن !! از بستن یک عدد پیچ هم می زنند!!
یعنی این خودروهای بثلا ایرانی بهترن!!
چندسال دیگه باید آرزو به دل همین خودروهای چینی بشیم!
1396/5/18
sorosh jan aziz mashin ha chini bad nistan ,inja bad montajh mishe va khadamat payine vagarna masalan chery alan ukrainva rusiaa forosh mire bad maham ta hala az khodro meli hich khobi nadidim
1396/12/10
سلام میشه یک مثال از ماشینهای ایرانی برای من بزنید که از قطعاط چینی توش استفاده نشده ؟؟
1395/7/15
هایما هم قیافش بهتر از اون دو تای دیگه یعنی تیگو و جک هم امکاناتش من خودم هایما دارم خیلیم راضیم ماشین جادار و نرمیه به پولی که میدی خیلی می ارزه لطفا کسایی که یه بارم درشو باز نکردن نظر الکی ندن ممنون
1395/7/21
سلام .دوستان من جنسیس کوپه داشتم.سورنتو داشتم .ازارا هم داشتم.سوار سوزوکی گرند ویتارا هم شدم.باور کنید هایما معرکس واقعا عالیه خیلی نرمه خیلی کیفیت قطعاتش خوبه.کاپوت جلو رو باز کنید جلوی موتور یه کمک اضافی گذاشتن برای ماشین ک همین باعث شده دست اندازها رو نشون نده ماشین.مصرفش واقعا صدی هشته.من خیلی راضیم.شدیدا وسواس دارم برای خرید ماشین ولی اصلا پشیمون نیستم از خریدم .پشیمون نمیشید از خریدش.
1395/8/28
salam, doste aziz zaman aghaz harekat va shoro b harekat larzesh nadare?
1395/9/9
سلام به دوستان، بنده قصد خرید یه هایما دارم،میخواستم بدونم صدای موتور در چه حد میاد داخل اتاق،یا ادوات داخلی مثه ستونها،داشتبورد،صندلی ها و... به سرو صدا میوفتن یا نه؟ اونایی که ماشینو دارن تا حالا با ماشینشون به مشکل خوردن و مشکل فنی،تعلیق و کمک فنر داشتن یا نه؟ نرمی ماشین در چه حده؟؟
ممنون از دارندگان هایما
1395/11/15
سلام
من بدون هيچگونه تعصب من ماشين هاى زيادى داشتم رونيز و توسان و اسپورتيچ ٢٠١٠ يك موتور ٢٤٠٠ و ٢٧٠٠ دارند كه نمىشود قياس كرد با هايما ولى اين ماشين نسبت به قيمتش خيلى خوبه و من تقربيا ١٠هزاركيلومتر با هاش رانندگى كردم از شش هزار تا به بالا شبابش بهتر ميشه شمع هايش را دو پلاتينه كنيد خيلى فرق ميكنه
1396/1/25
ببخشيد تو عكس هاى داخل رو كنسول ميانى يه گزينه ى ambهست اون چيه
1396/2/24
سلام
اندازه گیری میزان برودت هوا
1396/11/12
سلام من الان هایما اس7 توربو دارم باور کنید معرکه هستش توربوش جک رو سوسک میکنه داخل سایت آپارت دارگشو ببنید با جک شتاب عالی امکانات و آپن ها عالی یعنی واقعا می ارزه 95 ملیون صد درصد گرون میشه شک ندارم بخصوص که الان جک بنزین خور شده 100 ملیون
1397/3/5
سلام دوستان، دوماهه پیش که اقدام به خرید این خودرو کردم هیچکس اطلاعات دقیقی از این خودرو به من نداد- اما دراین مدت بنابه دلایلی هفته ای دوبار به شهرستانهای فیروزکوه و قائمشهر میرم، با توجه به مبلغی که دادم خیلی راضی هستم بخصوص در سربالایی های ورسک و نمرود حرف نداره. چندین بار مجبور شدم از حالت دنده دستی استفاده کنم واقعا قدرت خودرو قابل تحسین هست.
1397/4/25
ما تحویل گرفتیم . واقعا نرم و بیصداست شتاب خوبی داره راضی کنندس
1399/12/28
لطفا فیلم بررسی شوهم بزارید