موضوعات داغ

رنو ساندرو استپ وی ، پاشنه بلند رنو در طالقان تست شد

23 شهریور 1395
عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس

وقتی رنو ساندرو سال گذشته وارد بازار ایران شد بسیاری کارشناسان ورود خودرویی که چند سال از تولید آن گذشته و نسل جدیدش در بازارهای جهانی درحال تولید و فروش است، چندان منطقی ندانستند. اما رنو ساندرو همانند برادر بزرگتر خود یعنی تندر 90 باز هم محاسبات برخی از کارشناسان و صاحب نظران را برهم زد. حالا پارس خودرو با همکاری رنوپارس می‌خواهند سبد محصولات خود را در بازار تشنه ایران کامل‌تر کنند. بازاری که بخش قابل توجهی از آن را چینی‌ها به خود اختصاص داده‌اند و رنو پارس و پارس‌خودرو درنظر دارند ساندرو استپ وی Stepway را به عنوان محصول جدید خود در سال 95 روانه بازار سازند.

خودرویی که از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری با رنو ساندرو هاچ‌بک دارد. اما ارتفاع نه چندان بلندش به همراه صندوق‌بار بزرگ‌تر، باعث شده تا این خودرو به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری معرفی شود. فرصتی دست داد تا در کنار اصحاب رسانه برای چندساعت به انجام آزمایش فنی برروی رنو ساندرو استپ وی بپردازیم. این برنامه که توسط شرکت پارس‌خودرو درنظر گرفته شده بود در منطقه خوش آب و هوای طالقان صورت گرفت. در ادامه گزارش به معرفی خودرو و آزمایش رانندگی با آن می‌پردازیم.

می‌توان به آن داچیا ساندرو استپ وی هم گفت! راه دوری نمی‌رود! رنو ساندرو استپ وی و داچیا ساندرو استپ وی هر دو یکی هستند و مدل اصلی آن ساندرو است. یک خودروی هاچ بک با ابعاد متوسط که در بیش از 7 کشور دنیا در حال تولید و مونتاژ است. خودرو ساندرو در سال 2007 به عنوان مدل 2008 روانه بازار شد. نسل اول این خودرو تا سال2012 تولید شد اما برخی کشورها نظیر کلمبیا و برزیل تولید این نسل را تا 3 سال بعد هم ادامه دادند. ایران نیز به خاطر تحریم‌ها به نوعی از گردونه رقابت به دور بود. اما درسال 2015 نهایت شرکت پارس خودرو با همکاری رنوپارس توانست ساندرو هاچ‌بک را برروی خط تولید خود قرار دهد. خودرویی که با ورودش انگشت انتقاد بسیاری از مردم را به همراه داشت. دلیل این موضوع طراحی و نسل قدیمی بود که در ایران تولید می‌شد. اما خوشبختانه بازار با استقبال بسیار خوبی از ساندرو هاچ‌بک آن را جزو یکی از پرطرفدارترین خودروهای زیر 50 میلیون تومان معرفی کرد. خودرویی که شباهت بسیار زیادی با تندر 90 دارد و بخصوص در بخش داخلی که تنها جزئیات خیلی کوچکی تغییر کرده است. اما نوبت به ساندرو جدید می‌رسد. خودرویی که در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری جای‌ دارد و استپ وی مورد نظر را می توان به زودی در شهر‌های کشور با پلاک ملی رویت کرد. البته این خودرو همانند ساندرو، نسل اولی است. یعنی همان چهره قدیمی.

طالقان، ساندرو ، استپ وی

رنو ساندرو استپ وی کراس‌اووری فرانسوی الاصل می‌باشد که با نام مستعار داچیا ساندرو استپ وی نیز شناخته می‌شود. تفاوت آنچنان زیادی با ساندرو هاچ‌بک ندارد. ارتفاعش کمی بلندتر‌ شده است. شبیه به کفش‌هایی است که توسط فروشنده به عنوان پاشنه بلند فروخته شده ولی چندان تاثیری در افزایش قد شما نخواهد داشت. البته ساندرو Stepway همانطورکه اشاره شده یک کراس اوور کوچک شهری است و نباید از آن توقعی فراتر از انتظار داشت.

در بخش طراحی این خودرو تغییرات مختلفی صورت گرفته است. ضربه گیر‌های مشکی که با یک نوار کروم رنگ برروی سپر جلو نصب شده‌اند به همراه زه کرومی بالای جلو پنجره، باعث شده تا یکنواختی قسمت جلوی خودرو را تا حد قابل توجهی از بین ببرد. داخل چراغ‌های جلو به همراه جلو پنجره از رنگ مشکی مات استفاده شده است. جلوی استپ وی‌ دارای یک طراحی ساده است و در بخش کناری نیز رینگ‌های آلومینیومی پنج پره 15 اینچی ظاهری جوان‌پسندتر به خودرو بخشیده است.

رکاب کروم و نوار پلاستیکی مشکی دور گلگیرها نیز تا حدی از یکنواختی این قسمت کاسته‌اند. برروی سقف این خودرو نیز دو باربند به صورت استاندارد تعبیه شده که به نوعی حال و هوای یک خودروی SUV حتی در حد و اندازه کوچک را به سرنشینان القا کند. دستگیره‌های در و قاب آینه با پوشش کروم است. این ترکیب رنگ در مدل‌هایی که دارای رنگ بدنه مشکی، قرمز، سبز و آبی هستند بیشتر جلب توجه می‌کند. درقسمت انتهایی استپ وی نیز قاب زیرسپر کرومی شکل به همراه شیشه عقب پهن و بزرگ بیشترین جلب توجه را دارد. این قسمت با نسخه ساندرو هاچ‌بک تفاوت مهمی ندارد. حتی چراغ‌ها و مه شکن عقب کاملاً با نسخه ساندرو یکی است.

در یک جمع بندی کلی از نظر طراحی رنو ساندرو استپ وی می‌تواند نمره قبولی را بگیرد. اما این نمره چندان هم بالا نیست. خط و خطوط تند و شکسته‌ای در خودرو استفاده نشده و بیشتر بدنه با خطوط منحنی و صاف طراحی شده است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که ساندروی استپ وی تولیدی در شرکت پارس خودرو، طراحی آن مربوط به 8 سال پیش است. آن زمانی که کیا، هیوندای و خودروسازان چینی هنوز با طراحان بومی خود درحال طراحی و ساخت خودرو بودند. پس نباید از خودرویی که 8 سال پیش تولید شده ایراد طراحی گرفت. ساندرو در زمان خود از طراحی ساده و قابل قبول برخوردار بوده است.

همه چیز در مورد استپ وی

برای آزمایش فنی و تست جاده‌ای رنو ساندرو استپ وی منطقه خوش آب و هوای طالقان درنظر گرفته شده بود. منطقه‌ای که در فصل تابستان دارای هوای بسیار خنک و دلچسب است. پشت سد طالقان جاده‌ای نسبتاً پرپیچ و خم به همراه سرازیری و سربالایی‌های تند وجود دارد که مسیر بسیار مناسبی برای سنجش قدرت پیشرانه و هندلینگ خودرو است. شما در این جاده علاوه دیدن مناظر زیبای طالقان و سد می‌توانید عملکرد خودرویتان به خوبی بسنجید.

با وارد شدن به کابین ساندرو استپ وی اولین موضوعی که جلب توجه می‌کند سادگی و شباهت کلی کابین با خودروی تندر 90 و ساندرو هاچ‌بک است. این موضوع از دید کسانی که برای تأمین قطعات خودرویشان بیشتر نگران هستند، بسیار نکته مثبتی به حساب می‌آید. کابین بسیار ساده است و غربیلک فرمان ساده که در پشت آن اهرم کنترل سیستم صوتی تعبیه شده است.

صفحه ساده پشت آمپر نیز حتی با رنگ سفید و عقربه‌های قرمزرنگ هیجان خاصی را به شما القا نمی‌کند. اصلا انگار این خودرو مخصوص افرادی است که بیشتر دوست دارند به همراه خانواده خود به مسافرت‌های درون شهری و برون شهری بپردازند. البته استفاده کروم برروی بخش‌های داخلی کابین نظیر کنسول مرکزی، دستگیره در، قاب دایره‌ای غربیلک فرمان و قاب دور دریچه‌های سیستم تهویه به نوعی از سادگی و یکنواختی کابین کاسته است. بهتر بود برروی این موضوع تمرکز بیشتری صورت می‌گرفت تا حداقل سرنشینان با یک کابین زیباتر روبرو می‌شدند.

پیشرانه 4 سیلندر با صدای آرام روشن می‌شود. رنو ساندرو در بخش پیشرانه هم تغییری نداشته و پیشرانه 4 سیلندر خطی با کد K4M هم در این خودرو استفاده می‌شود. پیشرانه‌ای که در ساندرو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. پیشرانه ساندرو استپ وی دارای حجم دقیق 1598 سی‌سی است و حداکثر قدرت آن نیز 105 اسب بخار در 5750 دوربردقیقه است. همچنین گشتاور این پیشرانه 140 نیوتن‌متر در 3750 دور بردقیقه می باشد. اعداد و ارقامی که برای یک خودرو کوچک با وزن 1193 (نسخه دنده اتوماتیک) و 1158 (نسخه دنده دستی) کیلوگرم بسیار مناسب است.

عایق بندی کابین بسیار خوب صورت گرفته است و صدای پیشرانه و صدای خارج از کابین به سختی درون کابین شنیده می‌شود. این میزان نفوذ صدا درون کابین در دیگر محصولات رنو نظیر ساندرو و تندر 90 نیز قابل مشاهده هست. می‌توان یکی از نقاط قوت ساندرو استپ وی را همین عایق‌بندی آن دانست. درابتدا نسخه گیربکس اتوماتیک را تست کردیم. خوشبختانه در این خودرو خبری از گیربکس تنبل CVT نیست و شما می‌توانید برای لذت بردن از رانندگی وضعیت جعبه دنده را در حالت دستی نیز قرار دهید. این جعبه دنده همانند مدل ساندرو دارای عملکرد قابل قبولی است اما یک مکث قابل احساس نیز در حین شروع رانندگی و بخصوص شتابگیری را احساس خواهید کرد. مکثی که در چنین خودرویی چندان هم دور از انتظار نیست.

عملکرد استپ وی در مسیر‌های پرپیچ و خم نیز قابل قبول است. البته موضوعی که باید به آن اشاره کرد و دیگر خبرنگاران به این موضوع اشاره کردند، انحراف انتهایی خودرو در سرعت‌های بالا در حین ورود و خروج از پیچ بود. در برخی از پیچ‌ها وقتی سرعت خودرو به بیش از 75 کیلومتر درساعت می‌رسید احساس می‌کردید که انتهای خودرو در حال انحراف است. این موضوع با استفاده از تایرهای پهن‌تر تا حد بسیاری برطرف خواهد شد. تایرهای کنونی استپ وی دارای ابعاد 185/65R15 است که برای افزایش پایداری آن پیشنهاد می‌کنیم از تایرهای پهن‌تری استفاده کنید.

در طول مدت زمان رانندگی ارتفاع 170 میلی‌متری استپ وی از سطح زمین آنطور که باید و شاید حس سواری یک خودرو شاسی بلند یا کراس اوور را به شما نمی‌دهد. البته زمانی که برروی صندلی‌های پارچه‌ای قرار می‌گیرید به هیچ عنوان احساس نخواهید کرد که سوار یک خودروی سواری شده‌اید. واقعا استپ وی مرز بین خودروی سواری و شاسی‌بلند را حفظ کرده است که تمایل زیادی به قرار گرفتن در کلاس خودروهای سواری را نیز دارد. طول این خودرو 4022 میلی متر، عرض آن 1753 میلی‌متر و ارتفاع آن 1584 میلی‌متر است. فاصله بین دومحور جلو و عقب در این خودرو 2598 میلی‌متر است به همین خاطر فضای سرنشینان حتی برای سرنشین پنجم بسیار خوب است. حتی افراد بلندقدی که در روز آزمایش همراه ما بودند از فضای خوب کابین تمجید کردند و آن را یک نکته مثبت قلم داد کردند.

نوبت به نسخه مجهز به جعبه دنده دستی رسید. در این مدل جعبه ‌دنده با اصلاحاتی همراه بوده که باعث تعویض نرم‌تر دنده و کلاچ شده است. درطول مدت زمان رانندگی با جعبه دنده دستی حس سواری با یک خودروی اسپرت را احساس می‌کردم. خودروی اسپرتی که تعویض دنده‌های خوبی دارد اما صدای پیشرانه و اگزوز از آن شنیده نمی‌شود. عملکرد فرمان و هندلینگ خودرو قابل قبول است. البته نرمی خاصی را هم به همراه دارد که در سرعت‌های بالا چندان هم نمی‌توان به آن اعتماد کرد. اما در حین ورود و خروج از پیچ و Racing Line می‌توانید بر روی هندلینگ و قدرت مانور استپ وی حساب ویژه‌ای باز کنید. سیستم ترمز در این خودرو از نوع دیسکی خنک شونده در قسمت جلو و کاسه‌ای در قسمت عقب به همراه ترمز‌های ضدقفل ABS و EBD است.

شتاب صفرتاصد نسخه مجهز به جعبه دنده اتوماتیک 11.5 و دستی 10.5 ثانیه اعلام شده است. همچنین حداکثر سرعت نیز به ترتیب 170 و 175 کیلومتر برساعت ثبت شده است. استپ وی به گفته شرکت سازنده دارای میانگین مصرف سوخت 8 لیتر در هر 100 کیلومتر برای نسخه اتوماتیک و 6.7 لیتر برای نسخه دستی است. البته در روز آزمایش ما این میزان مصرف را در عدد 15.4 برای نسخه دستی مشاهده کردیم. آن هم دلایل خاص خود را دارد که یکی از آنها میزان وزن کلی خودرو و تعداد سرنشینان درون خودرو بوده است.

ازدیگر امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی استپ وی می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین، سیستم تعلیق مکفرسون با بازوی جناقی در جلو، سیستم تعلیق میل پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچی در قسمت عقب، تهویه مطبوع با تنظیم دستی، چراغ مه شکن جلو، سیستم صوتی با 4بلندگو با قابلیت اتصال به USB و AUX، آینه‌های برقی جانبی به همراه گرمکن، سیستم ضد سرقت و ایموبلایزر، کامپیوتر سفری، ریل سقفی، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و برف پاک کن و شیشه شور عقب به همراه مه زدا اشاره کرد. در اين خودرو خبري از روكش چرم صندلي، سنسور دنده عقب، دوربين عقب، سانروف و سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك نيست.

قیمت و نتیجه گیری

پارس خودرو درنظر دارد نسخه اتوماتیک ساندرو استپ وی را با قیمت 52 میلیون 500 هزار تومان و نسخه دستی را با قیمت 46 میلیون و 550 هزار تومان به بازار عرضه کند. پیش فروش این خودرو در روز رونمایی آغاز شد و به گفته مسئولین در مهرماه سری اول از آن به بازار عرضه می‌شود.

من به عنوان نویسنده این مقاله می‌گویم اگر شرکت پارس خودرو این خودرو را با شرایط ویژه و به صورت اقساط بفروش برساند حتماً یکی از اولین افرادی هستم که برای خرید آن اقدام خواهم کرد.

56 عکس

نظرات کاربران

114 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/23
واقعا جای تاسف داره که تو ساله 2016 ما تازه می خوایم همچین چیزیو بیاریم تو خط تولید و 100 سالی تولید کنیم اونم با این قیمت !!! به معنای واقعی کلمه فاجعس ! طراحی بیرون واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره در مورد طراحی داخلشم اصلا حرف نزنیم بهتره که پراید خودمون بهتره . امکانات هم دقیقا 30 سالی از دنیا عقبه تقریبا میشه گفت هیچیییی نداره ! خیلی ناراحت کنندس که بجای خودرویی مثل هوندا HRV باید همچین خودرویی وارد خیابونا بشه ...
1395/6/24
بی انصافی نکنید، این شبیه یک داستر کوچیکه که هنوز هم در دنیا طرفداران زیادی داره! موافقم که داخل و بیرونش خیلی ساده است! ولی کیفیت یه خودروی 70 میلیونی رو راحت داره. امکانات خوبی داره! قطعات فراوانی داره. خلاصه از چینی های آشغال و گاها از بعضی کره ای ها هم با کیفیت تره! یادمون باشه کیفیت فقط ظاهر خودرو نیست و این یکی از پارامترها است! ضمن اینکه به نظر من خیلی هم قشنگه و لی کاش فقط قسمت زیرین داشبورد مثل رنو سیمبل( داچیا لوگان) یا داچیا داستر سفید بود!
1395/6/24
اينكه خوبه ٤٠٥ و پرايد قدمت بيشتري نسبت به ااين دارن هنوز دارن توليد ميشن
1395/6/23
واقعا عالیه
با ال 90 قطعاتش تقریبا یکیه ک خیلی خوبیه ک یکی از دلایلی هستش ک داره نسل قبلیش مونتازمیشه.منم با نظر نویسنده محترم موافقم و مطمن باشید در خریدش شک نمیکنم از هرچی چینی اشغاله بهتره اینم در نظر داشته باشید چینی بزک مهمون چندماهه هستش و اکه مشکلی براش بیش بیاد قطعه نداره
1395/6/23
خداییش 52 میلیون نمی ارزه من سمند خودمونو بیشتر قبول دارم.
1398/9/24
سمند آشغاله ما ۶ ساله داریم واقعا این قابل مقایسه نیست با سمند
1395/6/23
سلام دوستان....من که تا به حال سوار این ماشین نشدم و خداروشکر نیازی هم به چنین ماشینایی ندارم
اما می خوام نظر خودم رو راجع بش بگم؛ نظرم اینکه واقعا محصولات رنو حتی با ساخت داچیا باز هم محترم هستن....این ماشین هیچ حرفی توی زیبایی و امکانات و قدرت و...نداره
الآن واقعا برای ماشین 50 تومنی حداقل جای تهویه اتوماتیک خالیه !!!!...کاری به سانروف و کروز و طراحی قویتر و...ندارم.
ولی با توجه به اینکه رقبای این خودرو معمولا خودروهای چینی هستند، این ماشین یک آرامش کاملا ملموس و خوب رو به آدم میده.....البته اصلا قصد جسارتی به خودرو های چینی نداشتم ! باز به کسی برنخوره فقط با توجه به قیمت گفتم.
در کل ماشین های داچیا از جمله ال 90 یا این، حرفی توی بحث ظاهرو... ندارن ولی آرامش این ماشینا و همینطور ماشین هایی مثل مگان واقعا جالبه !!! توی خیابون و یا توی سفر به شخصه وقتی مثلا مگان یا همین ساندرو می بینم، احساس می کنم این خودرو، خودروهای بسیار کم ادعا و بی آلایشی هستند که ارزش خرید بالایی البته توی رنج خودشون رو دارن.....آفرین به رنو که ماشینای مردی داره....ماشینای بی ادعا و خوش کیفیت.
در ضمن همین اول بحث یک درخواست جدی و البته دوستانه از همه عزیزان دارم؛
......لطفا دیگه این ماشین رو حداقل با ماشین کره ای مقایسه نکنید!!!! وبرای اینکه از کیفیت و خوبیه این ماشین تعریف کنید، ماشین کره ای رو تخریب نکنید....
خواهش میکنم همین ابتدای کار، بدون تعصب....ایشالله همه نظرات منصفانه و عادلانه بذارن و شاهد هیچ تخریبی نباشیم که نیاز به پاسخگویی پیش بیاد.
ایشالله همه کامنت ها مودبانه و منصفانه و مقایسه ها عادلانه و عقلانی و بدور از تخریب و تعصب .ممنون از همگی....مشتاقانه؛ منتظر استفاده از تجربیات ساندرو سواران هم هستیییییم.
1395/6/24
جدیدترین شاهکار رنو و داچیا:
کسب صفر ستاره ایمنی توسط کوئید...
ضمنا بقیه محصولات داجیا هم نسبت به همون کوئید و ... از لحاظ ایمنی و دیگر امکانات تفاوت خاصی ندارند. مثلا همین ال 90 و ساندرو که توی ایران نسلی که تولیدش توی کل جهان متوقف شده داره عرضه میشه...

این عکس رو ببینید تا ببینید چه ظلمی به ملت میشه: (ضمنا مدل جدید با همون قیمت و چه بسا کمتر عرضه شده)
http://precoscarros.com.br/wp-content/uploads/2015/12/Novo-Sandero-2017-03.jpg
1395/6/23
من بین مدل هاچ بک و کراسش قطعا هاچبکش رو انتخواب میکردم چون کراسش به هیچ دردی نمیخوره تقریبا یه جورین حالا یه ظره ارتفاع بیشتر و میخوایم چیکار تازه هچبکش ارزون تر از کراسشه
1395/6/23
سلام خسته نباشید.به نظرشماکه از نزدیک دیدین سفیدش قشنگ تر بود یامشکیش؟؟؟شنبه میخوام برم ثبت نام...
1395/6/24
مشکی بگیر
رینگ و لاستیکش و عوض کن
حتما یه رینگ 16 بنداز با لاستیک پهن تر
چرندیات دیگران رو هم گوش نکن اینا همه بچه های زیر 20 سال هستن که دوچرخه هم ندارن و توانایی صد هزار تومن پول در اوردن هم ندارن.
ایشالله بگیری و چرخش واست بچرخه داش
1395/6/24
سلام به نظرم هیچ کدوم من تو نمایشگاه مشکی رو دیدم که کیفیت رنگش جالب نبود به نطرم خاکستری یا آبی یا قرمز
در ضمن هنوز فروشش شروع نشده !!؟؟
1395/6/23
توش خیلی زشته یعنی داشبورد 206 شرف داره به این ...
1395/6/23
سلام من ساندرو دارم خیلی راضیم ازش فقط مشکلم با طراحی داخلی این ماشین و نداشتن هیچ امکاناتی اما فکر میکردم طراحی داخلی مدل استپ وی تغییرکرده اما در عکس ها هیچ تغییری نداره یعنی از لحاظ طراحی داخلی و فنی مثل ساندرو فقط یه کم ظاهرش فرق داره ولی در سایت داچیا رنو ساندرو استپ وی با این مدلی که ایران میده خیلی فرق داره
1395/6/24
ناصر جان در این رنج قیمت انتخاب بسیار مناسبی کرده ای! خوب اگر داخلش یه ذره قسنگ تر میشد و دوتا ایربگ هم بهش اضافه میشد و یه ESpهم روش می ذاشتن می شد 70 میلیون! حالا این خودرو رو با لیفان X50 که مقایسه می کنم از خیلی جهات سرتره! حتی همین طراحی بیرونی و داخلی که خیلیها بهش انتقاد میکنند یه سر و گردن از لیفان بالاتره
1395/6/23
50 میلیون بدی ماشینی که سنسور دنده عقب نداره !!!!!!!
1395/6/23
خوب واسش تبلیغ و تعریف کردینا... نسل جدید بود خیلی خوب میشد، ارتفاع از زمین ک از ایکس پنجام خیلی کمتره...اخرم نمیدونیم فاز ما ایرانیا چیه میخریم اینارو خخخخخ
1395/6/24
فاز شما چيه كه ليفان رو به رنو ترجيح ميدي؟
1395/6/24
ماشین خوبیه بهتره دنا و ماشین های چینی هست اپشن هم خودتان می توانید بگزارید
1395/6/24
دوست عزیز که داری میگی "رنو"!!! این ال 90 و ساندرو و کوید و داستر و .... همه توسط داچیا توی رومانی یا هندوستان تولید میشه و فقط توی ایران با اسم "رنو " عرضه میشه و کیفیتش زمین تا آسمون با ماشینهای اصلی رنو مثل "مگان" و "کلیو" و "فلوئنس " و "ُکولئوس" و.... خیلی فرق داره....

ماشنیهای چینی شرف دارن به این ماشینها... حداقل 2 یا 3 ستاره ایمنی رو دارند...

جدیدترین افتخار داچیا همین صفر ستاره گرفتن اکثر محصولاتش توی تست ایمنی euro NCAP بود...
1395/6/24
من حرفی از ترجیح زدم؟ گفتم از فلان ماشینم کمتره همین! در ضمن خرید ماشین جدید و ب روز مثل لیفان از خرید ماشین ده سال پیش حس بهتری داره! حتی اگه کیفیتش پایین باشه حداقل ب شعورت کمتر توهین میشه در سطح بین المللی
1395/6/23
واقعا جای تاسف داره واسه مردم ما که همچین ماشینی رو میخرن . هرچی نگاه میکنم یه نکته یا ویژگی خاص تو این ماشین پیدا نمیکنم
واقعا باید به این مردم خندید . هرچی بلا سرمون میارن حقمونه
1395/6/23
واییییییی خدا یعنی این گاری آشغال رو به اسم شاسی بلند خارج جاده هم بردن خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1395/6/23
داخلش کاملا شبیه ال نود هست در عین حال ماشین نرم و خوبیه.
ولی من خودم با این قیمت ، مزدا 2 رو انتخاب میکنم.
1395/6/23
صد رحمت به لیفان ایکس 50 حداقل قیافه رو داره!
1395/6/24
معيار شما قيافه س تو خريد ماشين؟ يعني حاضري ماشين اذيت ت كنه ولي قيفه ش خوب باشه??!!!
1395/6/24
با سلام.من پيش فروشش رو تو سايت پارس خودرو هم نديدم.اگه كسي اطلاعي داره ممنون ميشم به من هم بگه
1395/6/24
واقعا باعث خجالته که تهویه ی ماشین هنوز دستیه.آدم چشش به داشبورد میوفته یاد رنو پی کی میوفته.واقعا اچ سی کراس و لیفان x50 بهتر از اینن.این ماشین یه سری خوبی داره و یه سری بدی اما نقاط ضعفش مثل فحش ناموسیه به خریدار! به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم این ماشینو به کسی.
1395/6/24
واي خداي من مگه از اين مسخره تر هم ميشه.اين چيه ديگه.فقط يه ذره قيافش فرق كره با ساندرو معمولي كه تازه نميشه گفت بهتر شده.با اينكه از نظر فني و موتوري مثل ال نود و خوبه ولي قيافش ...... هيچي نگم بهتره.
1395/6/24
این ساندرو 8 سال پیش رو با نسل جدیدش که تو برزیل تولید میشه مقایسه کنید. فقط عکس داشبورد نسل جدید رو دقت کنید.اگه این رووارد میکردن من به شخصه تعجب میکردم. چون هدف کارخانه های ایرانی برد دوطرفه کارخانه و مشتری نیست. فقط میبینن نون کدوم مدل بیشتره 100 درصد ازش سود بگیره مردم رو سرکیسه کنه. http://www.icarros.com.br/renault/sandero-stepway/fotos
1395/6/24
من از سال 86 تا به امروز انواع رنو رو داشتم ، تندر ساندرو داستر و کپچر
واقعا محصولات رنو خیلی با کیفیتن و قابل اعتماد .حداقل میدونم ایراد موتور و برقی ندارن و بازار دست دوم فروش خوبی دارن و افت قیمت ندارن بهمراه مصرف سوخت کم و دوام و استهلاک کم
استپ وی هم بنظرم خوبه .ماشین دوم تندره و میخوام استپ وی بگیرم چون اخر هفته به طالقان میرم این ارتفاع بیشتر شدش برای من مناسبه
و واقعا خوشحالم که استپ وی رو تو طالقان تست کردن اگه میدونستم چه تاریخی بود حتما از نزدیک شرکت میکردم.

1395/6/24
من از سال 86 تا به امروز انواع رنو رو داشتم ، تندر ساندرو داستر و کپچر
واقعا محصولات رنو خیلی با کیفیتن و قابل اعتماد .حداقل میدونم ایراد موتور و برقی ندارن و بازار دست دوم فروش خوبی دارن و افت قیمت ندارن بهمراه مصرف سوخت کم و دوام و استهلاک کم
استپ وی هم بنظرم خوبه .ماشین دوم تندره و میخوام استپ وی بگیرم چون اخر هفته به طالقان میرم این ارتفاع بیشتر شدش برای من مناسبه
و واقعا خوشحالم که استپ وی رو تو طالقان تست کردن اگه میدونستم چه تاریخی بود حتما از نزدیک شرکت میکردم.

1395/6/24
دوستان ماشین باید کیفیت داشته باشه که این ساندرو استپ وی داره
1395/6/24
سلام وخسته نباشی
ایا این خودرو تست تصادف شده وستاره ای گرفته
1395/6/24
تا اونجا كه در اخبار خوندم تست تصادف انجام شده و چهار ستاره گرفته. در تصادف شاخ به شاخ مقاومت عالي بوده ولي در تصادف جانبي متوسط
1395/6/24
مدل2015 4ستاره داره و این مدل2008 که 2 ستاره داره
1395/6/24
ماشین کم خرجیه و مثل 206 یا سمند یا پارس مجبور نیستید تند تند به نمایندگی مراجعه کنید بعنوان مثال صفحه کلاج بالای 100 هزار کیلومتر کار می کنه در کل کیفیت قطعات فنی خوبه فقط میمونه به روحیات خریدار کسی برای کسایی خوبه که لذت رانندگی و زیبایی و امکانات براشون مهم نیست من خودم این ماشین رو سه ماهه دارم بعد از یک مسافرت سه روزه ماشین از چشم آدم میوفته انگار این ماشین رو 5 ساله داری سوار میشی خیلی زود تکراری میشه اونم به خاطر طراحی داخلی و بیرونی مزخرفشه این ماشین فقط از بابت فنی خوبه
1395/6/24
امکانات خاصی که نداره طراحی داخلیش هم فاجعه است! قیمتش بالاست با توجه به طراحی قدیمی که داره کیفیتش البته خوبه ولی اینطور نیست که بقیه ماشین های موجود تو بازار بی کیفیت اوراق باشن و فقط این کیفیت داشته باشه....در زمینه کیفیت یکی دو پله از رقبای چینیش بالاتره که این موضوع هم قیمتش رو توجیه نمیکنه
1395/6/24
ال نو از ان بهتر ه چیه چیش فرق کرده تا زشت تر ه شده 8 میلونم گرون تر
1395/6/24
سلام - رینگ و لاستیکش خیلی کوچیکه، یهش نمیاد --- تا این تاریخ که هنوز تو سایت پیش فروش و فروش نیومده .
1395/6/24
فاجعه است....داخلش که همونه....یاخدا
1395/6/24
من که چینی قبول ندارم از طرفی هم قیمته اینو قبول ندارم چون من تو ایلامم رفتم خوزستان اون جا دوتا هیوندای ای بیست کارکرده خریدم البته قول نامه ای یه مشکی یه سفید به خاطر این که 6ماه بیشتر سال نمیشه ماشین اورد بیرون از منطقه ازد 6 ما 6ماه یه کیشون میارم تا الان هم جوابداده اون یکیو هم تو خوزستان میزارم پارکینگ !!!!!!!!
1395/6/25
ببخشید ولی استپ وی فرانسویه
1395/6/24
سلام دوستان در مورد اپشن وامکانات باید بگم که این خودرو بی نود استپ وی نام داره و اگه برین توسایتای خارج ببینیی اامکاناتش خیلی بیشتر بوده که هدود 99 درصدش برداشتن با اون امکانات باید میدادن 42 ملیون به پول ایران که الان میدن 46 ملیون که خون مملکنت میخورن هم گگرون فروشی وکم فروشی به نطر من اچ سی کراس از این بهتر
1395/6/24
اینا ابروی رنو رو هم بردن.2017این ماشین کجا و این کجا
همیشه میگیم چینی بی کیفیته از نظر کابینو ایمنی.ولی جدی این خودروی تمام پلاستیک بدون کیفیت رو که دیدم به چینی ایمان اوردم.
چین بی کیفیت سال به سال با کیفیت میشه ولی مونتاژکاران ما سال به سال بی کیفیت.
این تصادف کنه که پلاستیکای سختش ادمو تیکه تیکه میکنن
اونم از دسته دنده اتوماتیکش.انگار اسباب بازیه
حیف رنو که اینا اینجوری ابروشو میبرن
1395/6/24
ایرادات ظاهری و یا مثلا کیفیت نه چندان مطلوب قطعات این ماشین البته از روی عکس نسبتا مشهوده ! ولی ال 90 نشون داده که عکس ملاک تعیین کیفیت داشبورد نیست ! خوبی داشبورد زشته ال 90 و این ماشین اینه که کیفیتش زیاد جالب نیست ولی بعد چند سال همون کیفیت اولیه حداقل حفظ میشه!...اکثر ماشینای این رده ابتدا کیفیت مناسب ( حداقل توی عکس ! ) دارن ولی بعد چند سال به کیفیت افتضاح میرسن !
ولی با این حال به نظر من آرمش خوبی توی این ماشین با همین ظاهر و امکانات سطح پایین وجود داره
آرامش مگان و این ماشین جدا مثال زدنیه
منظورم از آرامش حس خوب کیفیت رنو هستش که توی رنج پایین واقعا خوشاینده...اینکه شما بتونی با 50 م توی این کشور سوار ماشین داچیا البته با نظارت رنو و کیفیت خوب سوار بشی واقعن خوشاینده.
در ضمن تصویر مدل جدید این ماشین رو دیدم که بسیار شبیه سیمبل هستش و جدا چنگی به دل نمی زنه عزیزم
منظورم اینه که سر نیومدن مدل فیس جدیدش زیاد ضرر نکردیم ! کلا زیاد دنبال فیس لیفت های رنو نباشید که چیزی واسه دیدن ندارن....رنو خوشگل می خوای فقط تلیسمان که از همین حالا زمزمه های 240 میلیون تومان ازش شنیده میشه...و این یعنی شکست مجدد رنو در رنج بالا....حتی قبل از ورود به ایران !!!!
در هر صورت کاری با سانروف ندارم...
ولی اون سیستم تهویه مطبوع دستیش واقعا تو ذوق میزنه !!!! نداشتن سنسور عقب که خنده داره !
با این حال به نظر من با ارزشه و فروش خوبی خواهد داشت.
ساندرو رو دوست دارم البته در حد خودش...در حد 50 تومن !
1395/6/24
آدرس سایتی که آقای علیرضا گذاشتن برید ببینید......واقعا که خودرو سازای ایران دزدی میکنن و علاوه بر اون خیلی هم پررو هستن....
1395/6/24
خسته نباشید و خداقوت
قبلا نقد هاتون خیلی بیشتر به دل می نشست اما الان حس میکنم بیشتر جنبه تبلیغات داره.تبلیغاتی که داره به شعور مخاطب توهین میکنه
آخه این چه ماشین مضخرفیه ؟؟
واقعا شما اولین نفر میخواید ثبت نام کنید ؟؟
جدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/6/24
سلام مجدد خدمت دوستان
لازم به ذکر است کسانی که در مورد برند داچیا ( !!!! ) اطلاعات درست ندارند....لطفا برای خودروهای داچیا از الفاظ رکیک استفاده نکنند....چون؛
محصولات داچیا در رده بندی جهانی بسیار از خود رنو سطح بالاتر هستند !!!! در سال 2015 رتبه 4 جهان از آن داچیا و 5 از آن ام جی ! و برند هایی نظیر؛
مرسدس بنز-ولوو-ب ام و-لندروور-جگوار-فورد-تویوتا-نیسان-میتسوبیشی-هیوندای-کیا-هوندا-پورش-مزدا-جیپ-سوزوکی-آلفا و...والبته خود رنو
همگی و همگی زیر داچیا و ام جی هستند !!!! پس بدانید که در رده بندی کلی داچیا حتی روی مرسدس را نیز کم کرده است !
لازم به ذکر است که کیفیت ساخت کیا کره جنوبی بالاتر از تویوتا ژاپن و هیوندای بالاتر از میتسوبیشی ژاپن است !!!
و بسیاری اظهارات و قیاس های دیگر....مثلا ماشین های کیا کره از ماشینهای bmw آلمان و از بسیاری ژاپنی های دیگر، مورد اعتماد تر شناخته می شوند !!
"....البته به عنوان یک کره ای سوار از گفتن این حرف ها به شدت شرم داشته و در عین حال از زدن همچین حرف هایی خنده ام میگیرد...!!!! "
به هر حال این مسایل حاصل اطلاعات علمی دوست "ام جی" سوارمان؛ "نریمان" جان است که در سایت اتواکسپرس قابل پی گیری است.
به هر حال؛
___ یا باور کنید که رده 4 خودروسازی جهان از آن "داچیا" و رده 5 مال "ام جی" سایک موتور چین بوده و کیفیت کره ای ها از ژاپنی ها و آمریکایی ها بالاتر است !
___ یا مثل بنده در شگفتی و شرم و خجالت از چنین حرف هایی خود را به نفهمی بزنید و بدون توجه به اینکه داچیا بالاتر از پورش است...به زدگی عادی ادامه دهید و در هوای آزاد نفس عمیق بکشید ... :)) لبخند بزنید و بدانید زمان همچون ابرها در گذر است !
نمی خواستم چنین حرف هایی بزنم...فقط دیدم که بعضی دوستان به برند معتبر "داچیا" از روی کم سوادی توهین میکنند....که خواستم حاصل تلاش های نریمان عزیز را به عرض دشمنان "داچیا" و یا " ام جی "برسانم...ممنون.
1395/6/25
این رده بندی که می گه چیه دقیقا ؟؟ از چه لحاظ داچیا چهارم و ام جی پنجم؟؟ ام جی مگه جایی راه می دن که بخواد بیاد تو رده بندی ؟ این حرفا واقعا خنده داره ... منتظر نظرات آقای نریمان هستیم ...
1395/6/24
دوستان به نظرتون سفیدش قشنگتره یامشکیش؟؟؟
1395/6/24
تیبا 2 + 20 تومن پول یا مفت...= ساندرو استپ وی دستی
1395/6/26
زرشک.....
1395/6/24
من که از این بهس خارجم من پریاد76 دارم کره ی اصل هنوز که هنوز با450.000کاکرد در تعمیر گاه نبردم لنت ترمز ها هم عوض نکردم هیچی هیچ واقعا هیچ تا زه امثال باهاش رفتم ارمنستان 5 نفری اصلا اخ نمیکنه دو بار باخر تصادف کرده با خودم عهد کردم اگه خراب شد بندازم دور لامصب خراب نمیشه که ماشی ن نو بخرم واقعا کیا عالیییی
1395/6/25
سلام عزیزم من خودم کره ای دارم و بسیار راضی هستم...ولی از شما درخواست دارم که دیگه از ماشینی که قابل مقایسه با ساندرو نیست صحبتی نکنید...چون اگر این روند ادامه پیدا کنه مجدد
ا عده ای از دوستان از این مقایسه ها ابراز ناراحتی خواهند کرد و باز شاهد بحث های بی پایان خواهیم بود.
به عنوان یک کره ای سوار از شما خواهشمندم که فقط راجع به همین ماشین و رقبای خودش نظر بدید..ممنون عزیزم.

1395/6/25
ایول به پراید کره ای
1395/6/25
می بخشید ماهان جان...منظور شما از پریاد اصل کره همون پراید بود ؟!!!!!
دوست عزیز شما مارو گرفتی ؟؟؟! من کلی ذهنمو بعدم گوگل رو خسته کردم تا ببینم این پریاد که اصل کره هستش و تا به الآن ۴۰۰۰۰۰ تا کارکرده و سالمه چه ماشینیه !!!!
گفتم من کره ای دارم اونم کره ای وارداتی امروزی نه پریاد ولی فکر نمی کنم کره ای من بتونه تا ۴۵۰ هزارتا بی عیب باشه !
در هر صورت منظورم از اینکه گفتم شما ماروگرفتی شوخی بود
ولی چه پریاد کره ای داری و چه ماشین کره ایه امروزی عاجزانه خواهش میکم با ساندرو مقایسه نکن تا همه نظرات و مقایسه ها عادلانه باشه...
( هر چند انگار بعضیا رعایت نمی کنن ولی من می خوام که از جانب ما کره ای سواران و همچنین شما پریادی ها هیچ مقایسه ای با ساندرو صورت نگیره...چون علاوه بر اینکه عادلانه و منصفانه نیست بلکه باعث میشه فضا جنجالی بشه...مثل دعوای همیشگی کره ای با ژاپنی ! ). بازم ممنون.
1395/6/25
ماهان جان هرچی داری مبارکت باشه فقط جون هرکی دوس داری یه کلاس ادبیات و املا برو . نیم ساعت طول کشید تا این 2 خط که نوشتیو تحلیل کنم . مرسی
1395/6/25
یه ماشین به دردنخور، زشت، بی آپشن، طراحی داخل فاجعه. صد رحمت به خودروی چینی. x50 خیلی از این سرتره
1395/6/29
سلام
ببخشید .کیفیت x50 هیچ وقت به پای رنو تندر .و ساندرو نمی رسه
طراحی داخلی ساندرو خیلی هم زیبا . و با کیفیت
از دوستان خواهشمند است لطفا الکی نظر نگذارید
1395/7/3
دقیقا مشکل ما ایرانیا همینه که فقط به ظاهر نگاه می کنیم ، تا یه دختر خوشکل می بینیم دلمون پیشش گیر می کنه تا یه لیفان زیبا می بینیم شیفته ش میشیم اما هیچ وقت باطن رو در نظر نمی گیریم ، چرا نمی خوایید باور کنید که توی ایران بهترین ماشینی که میشه خرید و سوار شد و صبح ظهر شب تعمیرگاه نبود تندره ؟
1395/6/25
باسلام از جمله معدود تغییرات فنی استپ وی نسبت به مدل های عادی ساندرو می توان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس ها اشاره کرد که اشکالی متداول برای خانواده تندر 90 به حساب می آید.

از طرف دیگر در مدل دنده دستی، ماهک بندی مکانیزم تعویض دنده ها نیز با مکانیزم کابلی جایگزین شده و شاهد حذف گردگیرهای پولوس و استفاده از کاسه نمد برای آب بندی روغن گیربکس هستیم.

براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپ وی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است.

1395/6/25
برلیانس بهتره
1395/6/25
باسلام بین ال90 اتومات و ساندرو استپ وی کدوم رو پیشنهاد میدید.
از جمله معدود تغییرات فنی استپ وی نسبت به مدل های عادی ساندرو می توان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس ها اشاره کرد که اشکالی متداول برای خانواده تندر 90 به حساب می آید.

از طرف دیگر در مدل دنده دستی، ماهک بندی مکانیزم تعویض دنده ها نیز با مکانیزم کابلی جایگزین شده و شاهد حذف گردگیرهای پولوس و استفاده از کاسه نمد برای آب بندی روغن گیربکس هستیم.

براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپ وی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است.

1395/6/25
سلام ؛ به طور کلی توی ایران خرید هیچ خودرویی مطلوبیت لازم رو به خریدار نمیده ، یا به لحاظ قیمتی گرونه و یا اینکه کیفیت نداره
در مورد استپ وی میتونیم این دلخوشی رو به خودمون بدیم که با پرداخت 46 میلیون حداقل از ماشین های چینی هم رده خودش مثل ام وی ام 315 ( با قیمت میلیون42 ) مطلوب تره .
1395/6/26
من تمایلی به خرید ماشین با طراحی8 سال پیش ندارم علی الخصوص من جزو مشتریان اولیه تندر90بودم که بعداز خرید آنقدر با زخم زبان اطرافیان مواجه شدم که مجبور به فروش با هزار درد سر شدم بگذریم که بعد مردم به علت محدودیت ناخواسته به سراغ تندر وآن قیمت اجحافی وظالمانه رفتن وحالا این شرکت مغرور حتی حاظر نشد داشبرد آن را تغییر وبه روز نماید بدیهی است بنده به انتخاب وسلیقه های دیگران احترام میگذ ارم
1395/7/11
کاملا باهات موافقم و باید قبول کنیم که خودروساز همیشه مقصر نیست!
وقتی خودروساز میبینه که مردم برای خرید محصولی که طراحی و آپشناش متعلق به 8 سال پیش هست صف میکشن و بازار سیا راه میندازن، خب کاملا واضحه که هیچ وقت به خودش زحمت تولید محصول روزِ پر زحمت و پر خرج رو نمیده و اجازه میده مردم با همین ماشینای قدیمی خوش باشن و خودش هم به سود کلانش میرسه.
1395/6/27
نظرها رو خوندم....ضد و نقیضه نظرات دوستان البته ایرادهای ظاهری که به این خودرو میگیرن وارده خصوصا داخلش طراحی داخلیش خوب نیست ولی ظاهرش خوبه و بهتر از ساندرو هاچ بکه به نظر میاد عمده ترین دلیل فروش مدل 2008 این خودرو تو ایران یکی بودن قطعات و پلتفرمش با ال 90 ــه رقبای ساندرو استپ وی خیلی زیاد نیستن و لیفان x50 و مدل لوکس ام وی ام 315 با توجه به قیمت های 50 و 47 میلیونی که دارن رقیب مستقیم استپ وی محسوب میشن با وجود برتری ام وی ام 315 نیو فیس و x50 نسبت به ساندرو من شخصا ساندرو رو ترجیح میدم چون هم کیفیت بالاتری داره هم تامین قطعاتش خیلی بهتر از خودروهای چینیه ضمن اینکه بالاخره رنو اگرچه بهترین برند جهان نیست ولی اعتبار بیشتری نسبت به برندهای تازه کار چینی داره.
1395/6/27
یکی از چیزایی که واقعا متاسفم برای رنو پارس که تو ایران این مورد رو هنوز بر طرف نکرده
اهرم صندلی های این محصولات هست
بابا سال 2016 است و ماشین های بدرد نخور ایرانی مثل سمند صندلی هاشون برقی اما شما حداقل از اهرمی استفاده کنید که آدم موقع نیاز به استفاده ازش براتون حسابی دعا نکنه!!!
1395/6/27
این ماشین رو کجا پیش فروش میکنن
رفتم نمایندگی میگن نداریم که و هنوز بخشنامش نیومده
اگه کسی میدونه اطلاع بده
ممنون
1395/6/29
باسلام توسایت bama.irاین ماشین رو کارتکس تحویل 15روزه {دلال محترم}56.500.000 تومان. زده
1395/6/28
ماشین های کره ای واقعا عالی هستن کیفیت قطعاتشون واقعا خوبه تولید سه مدل ماشین بایک موتور وداشبورد و طراحی زشت داشبورد واقعا توهین به شعور مصرف کننده ایرانیه واقعا برای پارس خودرو متاسفم
1395/8/28
کره کجا بود؟؟؟فرانسه کجا بود؟؟؟؟چین تمام دنیا رو داره تصاحب میکنه....دیگه از کمپانی معتبرتر از بی ام و سراغ دارین که الان یکی از شرکای بزرگش تو کشور چین هست؟؟؟؟دیگه همه چیز چینیه و این به این معنی نیست که چینی بودن بده.....
1395/6/28
صندوق صدقات نیو فیس....
1395/6/28
متنی تماااااااااام تبلیغاتی!
نویسنده ی این متن هر اشکالی که برای این ماشین وجود داره ، شبیه تعمیر کارای ایرانخودرو و سایپا گفت:
این مشکل که عادیه
این مشکل که قابل رفع
این مشکل که چون ماشین قدیمیه قابل چشم پوشیه
این مشکل که باید لاستیک پهن بندازین حل شه
این مشکل که...

ماشین 8 سال پیش که چیز خاصی هم نداره رو دارن با قیمت 50 تومن به مردم میفروشن(بخوانید میندازن) .
نه قدرتش بالاس و نه مصرفش پایین که حداقل ادم چشمشو روی یکی از مشخصه ی بد دیگش ببنده!!!


1395/9/23
قیمت رنو ساندرو اسپ وی شده56میلیون تومان نمی ارزه این قدر را بدی برای این ماشین اگر ارزان تر بود خیلی بهتر بود
1395/6/29
این دوستنامون که میان توهین میکنن به اینایی که میرن این ماشین رو میخرن ازشون سوال دارم؟
بنده الان شش ساله یک 206 تیپ 2 دارم ماشین افتاده رو خرج و هرکاریش هم میکنم از یه جای دیگش یه مشکلی میزنه بیرون؟
180 میلیونم پول ندارم برم یه توسان tl بخرم حالش رو مببرم و گرنه همین فردا میرفتم میخردیم و کیفش رو میبردم
از سمند و پارس و405 هم حالم بهم میخوره چه ماشینی بهتر از این ماشین تو این رنج هست؟
لیفان x50 با اون گیربکس cvt مسخرش که سه روز طول میکشه تا به 100 تا برسه یا x60 که اگزوزش صدای مینی بوس میده یا اون برلیانس که عین کامیون تو سر بالایی میره فقط بخاطر چهار تا اپشن ؟
حداقل این ماشین قطعاتش راحت گیر میاد تعمیرکارش همه جا هست افت قیمت کمتری داره موقعی هم که میخوای بفروشیش صاحب اول و اخرش خودت نیستی نمیخواد با التماس ردش کنی بره درسته ماشینای ایرانی اشغالن ولی دیگه نباید از چاله ادم بیفته تو چاه البته هر کسی هر چی دوست داره میتونه بخره ولی برای ما افراد متوسط مسائلی مثل بازار دست دوم افت قیمت قیمت قطعات و فراوانی قطعات و هزینه استهلاک خیلی مهم تر از سانروف و گرمکنه
وگرنه بله با یه مقدار کمی بیشتر از این پول تو مناطق ازاد میشه ولوستر یا النترا خرید اگر هم مثل همه دنیا باشه که میشه این پول پیش پرداخت یه بنز و بی ام و داد و با اقساط بلند مدت و بهره ناچیز و حالش رو برد که متاسفانه مافیای خودرو سازی هیچ وقت همچین اجازه ای رو نمیده
1395/7/2
اقا برو س اس 35 سايپا رو بخر پنج سال بدون درد سر حال كن كيفيت محشر
1395/7/10
به نظر من ساندرو استپ وی تو این رنج قیمت ماشین خوبیه بهتره ماشین های دیگست
1395/7/15
سلام
دنا بخر لااقل آپشن بیشتره از دید من با توجه به استفاده شش ماهه ازش درحال حاضر در این رنج قیمت از همه ماشین های دیگه بهتره
1395/9/25
دنا!!به نظر من ساندرو استپ وی بهتره
1395/10/5
لیفان ایکس پنجاه دنده دستی بگیر
، سابرینا ،برلیانس h320, دنا میتونی بگیری
1395/6/31
عزیزان من ما در ایران زندگی می کنیم می فهمین ایرااااان... یک کشور تراز اول. از هر نظر. طبیعتا خودرو هم از این قاعده خارج نیست . بالاخره مسئولین باید به فکر جیب شرکت های خودرو سازی در ممالک کفر هم باشن دیگه . هیچی که نباشه مسلمونیم دیگه . میرن میگن آقا هر خودرویی که می خواد از رده خارج بشه یا با استقبال روبرو نشده بدین ما . یه مردم خوبی داریم که شمارو درک میکنن و به خاطر شما هم که شده خودرو رو میخرن حالا ظاهر نداره ایرادی نداره . کیفیت نداره مهم نیست . ایمنی نداره به ج ه ن م عمر که دست خداست.
1395/12/19
خخخخخ چه انتظاری داری میخواید براتون بی ام و منتاژ کنن بدن دستتون . خودمون کردیم دیگه پس الکی گلگی نکنین یه همچین مملکتی با این مردم تا همیشه همین طور میمونه
1395/7/1
با سلام ، یک سؤال واقعا ساده خیلی وقته ذهن منو مشغول کرده ، خواهش میکنم یکی از بزرگوارایی که توی مباحث فنی و اقتصادی وارد هستن بفرمایند چرا خودروسازهای ما سعی در مونتاژ مدلهای قدیمی و از رده خارج کارخانجات مطرح دنیارو دارن اونهم به قیمتهای گزاف ، ماشین از رده خارج که حق امتیاز بالا و ... نداره حتی در خیلی از موارد امتیاز پلتفرمش رو هم میفروشند ، خواهش میکنم دوستان مطلع جواب بفرمایند و لطفا بزرگواران سعی در مغلطه نکنند . یاعلی
1395/7/4
یعنی خدا وکیلی نمیدونی چرا..چون ارزانترین و از رده خارج ترین ماشینها رو به قیمت ماشین روز دنیا به مردم غالب میکنن و در نتیجه سود سرشاری به جیب میزنند...
1395/7/22
یکی از اصلیترین دلایلش اینه که وقتی خط تولید تندر در کشور موجوده تقریبا دیگه نیازی نیست برای این ماشین به اصطلاح جدید ط تولید جدید راه بندازن در صورتی که اگر بخوان یه محصول جدید و مدل روز تولید کنن باید یه خط تولید جدید درست کنن که هم هزینه یلی زیادی داره هم حداقل یک سال زمان میبره
1396/2/23
من خودم 4سال فرانسه زندگی کردم
حرف شما درست است ولی فرانسه با وجود جاده و.....ماشین هارا روانه بازار می کند.ساندرو در مدل های جدید خود اگر بخواهیم قیمت روی آن بگذاریم حدودا130میلیون برامون اب می خوره.شما این خودرو را می خریدی.
1396/4/25
با سلام.
من18سال فرانسه بودم و از اولین نسل استیپ وی تا اخرین نسلش استفاده کردم.ساندرو واقعا عالی هستش مخصوصا استیپ وی.دلیل این که اولین نسل استیپ وی رو تولید می کنن فقط میخواهند مردم توان خریدنشو داشته باشند.
عالی هستش استیپ وی من که اخرین نسل استیپ وی رو داشتم فقط یه صفحه نمایشگر داشت.خب شما با هزینه2میلیون تومان بزارین.این مدل استیپ وی بهترین سواری رو دارم من این مدل به مدل بروز ترجیح می دهم.
1395/7/1
الان مردم فکر میکنن ماشین باید خراب شه وماشینی که خراب نشه خوبه ما چقد بدبخت شدیم یعنی ال نود چون خراب نممیشه وسمن خراب میشه
1395/7/6
من میگم نخرین برین ال نود بخرین والا چیش فرق کرده تازه زشتم شده چند ملیون پول الکی خرج نکنین من نمیگم این بده ولی نمیگم که از ال نود بهتره یکمی فکر اقتصادی داشته باشین والا النود از این بهتره مثلا با پول باقی ملنده میتونین یه پراید قدیمی کره ای بخرین یا همین پول خرج تیونینگک وخفن کردن ال نو بکنین. این1
2 چرا نمرین بایک سابرینا موتور میتوسوبیشی یا mvm550یا برلیانس که خدمات خوبی داره به نسبت چینی های دیگه بخرین من خودم برلیانس رو بیشتر می پسندم چون قشنگ تره کیفیتی هم بد نیست
3- با همین پول میتونین ماکسیمای قدیمی یا رونیز یامگان یا مزدا تری وغیره رو بخرین دورست کارکرن ولی جنس خوب همیشه خوبه
1395/7/8
وقتي هنوز داره تو اين كشور پرايد و ٤٠٥ توليد ميشه كه واسه ٢٠ ساله پيشه ديگه توليد ماشيني كه واسه ٨ سال پيشه تعجب نداره
1395/7/8
سلام.
ارتفاع این ماشین دقیقا چقدره ؟
هر سایتی به ارتفاع زده ؟
از ۱۵۵ تا ۱۵۷. اینجا هم زده ۱۵۸.
1396/4/19
یعنی این 3 4 سانتی متر اونقدر حیاتی هست ؟
1395/7/9
من فقط یه چیز میگم اونم اینه که گناه کسی که پول زیاد نداره چیه که باید این ماشینای فرغون رو سوار شه؟ فقط قیافه فرغون رو عوض میکنن با قیمت بیشتر میدن دست ملت
واقعا راست میگن که هر چی سنگه واسه پای لنگه
1395/7/21
دوست عزیز هر وقت یک خودروئی را که شخصا سوار شدید آنوقت در خصوص آن اظهار نظر کنید این از خانواده ال 90 است خودم داشتم خیلی راضی بودم توی این رنج قیمت خیلی از خودروهای چینی بهتر و با کیفیت تر است .
1395/7/21
دوست من ساندرو داره و چند ماهه که سوار میشه...
به موارد تکراری مثل ظاهر زشت و قدیمی و.... کاری ندارم چون تکراری میشه. اما یک نکته رو خدمتتون عرض میکنم. زمانی که برای خرید یک خودرو هاچ بک با بودجه محدود اقدام میکنید حداقل توقع شما باید مصرف سوخت پایین باشه. متاسفانه مصرف سوخت ساندرو مخصوصا در مدل اتوماتیک بسیار بالاست. به گفته دوستم در بهترین حالت صدی "13.8" لیتره!!!! و گاهی وقتا تا صدی "16" لیتر میرسه. بلایی که سر خود من با تیلیغات دروغین 206 SD "که یه باک بزن تا مشهد برو" اومد!!!!
خودروهای روز دنیا برای مصارف شهری 6 یا نهایتا 8 لیتر در 100 کیلومتر مصرف میکنن که این مقدار مصرف برای خودروهای 3 سیلند حتی به 5 و یا 4 لیتر هم میرسه....
شما ساندرو رو در سال 2016 میخرید ولی با تکنولوژِی سال 2008!!! و با مصرف چیزی دز حد یک ماکسیما.
1395/8/5
16 لیتر مصرف سوخت


یه کمی .....
1395/11/15
سلام داداش دوستتون دیگه خیلی بلف زده مگه میشه یه خودرو با موتور 1.6 صد 16 مصرف سوختش باشه؟
با عقل جور در میاد؟
مصرف ترکیبی دنده دستیش حدودا 7-7.5
و دنده اتومات هم خیلی که باشه 8
1395/11/26
کوتاه بیا !!!!
1395/7/26
واقعا نوع ماشین انتخابی ، مستقیم با میزان بودجه طرف در ارتباطه و در این بازه قدرت انتخاب زیاد نیس. به شخصه اصلا از طراحی این ماشین خوشم نمیاد و واقعا نمیتونم این مورد رو هضم کنم که چطور میشه فقط به بعد فنی توجه کرد و طراحی رو نادیده گرفت
با تشکر از دوستان خوب خودرو بانک
1395/8/17
پیاده روی و پیاده رفتن را ترجیح میدهم به ذلت و خواری...
1395/9/16
خیلی مزخرفه خیلی
1395/9/17
تو این رنج قیمت چاره ای نیست فعلا"
1395/9/27
من قبلا یک پراید داشتم که به خرج افتاده بود قصد تعویض ماشین داشتم بین این ماشین لیفان X50 و h30کراس مونده بودم که با کمی تست و امتحان همه این ماشین ها به این نتیجه رسیدم که ساندو استیب وی از همه بهتر هماهنگی بین موتور و گیربکس از همه بهتر بود کیفت که از رنو نمیشه اشکال گرفت به هر حال خریدم و خیلی هم راضیم
1395/11/21
سلام
من یه سوال داشتم
من برلیانس ۳۲۰ یا ۳۳۰ بخرم یا ساندرو استپ وی
لطفا جواب بدیذ
1395/12/3
هرکدوم که بیشتر حال میکنی بخر . استپ وی ریخت نداره ولی کیفیت داره اونا ریخت دارن ولی کیفیت ندارن
1395/12/11
سلام دوستان تعدادی از استفاده کنندگان ساندرو استپ وی از عملکرد گیربکس دستی این خودرو پس از بهینه سازی و کم شدن فاصله بین دنده ها و استهلاک کم ابراز رضایت نموده اند ودر پیش فروش های اخیر مدل گیربکس دستی این خودرو نیز با استقبال گسترده ای مواجه شده است

1396/2/30
سلام،من چند ماهی است که اندرو استپ وی دارم،واقعا با این قیمت خودرو عالی است،چون خودم دارم استفاده میکنم ،هر کسی میتونه بخره
1396/4/6
چند خریدید؟
1396/6/10
سلام دوستان اين خودرو الان كلا ايرانيزه شده موتورش توسط مگاموتور توليد ميشود من ميخواستم بگيرم ولي متوجه شدم خيلي مشكلات دارد و از خريدش صرف نظر كردم فكر نكنيد مثل ال نود قديم هست ك موتورش كلا فرانسه اي بود باور نميكني بريد كنارش بايستيد ببيند چه صداي تراكتوري دارد
1396/8/20
من نمیدونم این استپ وی که شما تست کردین از کجا اومده، ولی استپ وی که پارس خودرو دست ملت میده با این کلی فرق می کنه.
اولا عایق بندی افتضاح به صورتی که صدای موتور به راحتی داخل کابین شنیده می شود.
شتاب در مقایسه با Tu5 به ضعیف می باشد.
هندلینگ ماشین سر پیچ افتضاخ( یکی از اقوام دیروز با این خودرو چپ کردن)
هندلینگ افتضاح
مملکت دزد آپشن که اضافه نمیکنه الزمات اولیه خورو هم رو به مرور حدف میکنه. در کجای دنیا لاستیک های دور پنجره جلورو حذف می کنن؟؟!!!!! جلو پنجره رو حدف میکنن؟؟!!!

1397/2/14
کلا یا نمایندگی ها لوازمی مثل لاستیک دورپنجره و قاب برف پاک کن و حفاظ کامپیوترو باتری و ...میدزدن یا خود شرکت پارس خودرو!!! اصلا این ماشین بالاستیک ۱۸۵تطبیق نداره این دزدی کارخود شرکته که بایدلاستیک۲۰۵بندازه استپ وی اگر لوازمشو کامل بذارن روش باشه ماشین خوبیه ولی گیرمملکتی افتادیم که دزدی رو جزو تدبیرو زرنگی میدونن
1397/7/27
مصرف سوخت این ماشین واقعا فاجعه است از سمند ۱۸۰۰ سی سی بیشتر بنزین میسوزونه دنده اتوماتیک داخل شهر با ترافیک کم حجم ۱۷لیتر در صد کیلومتر