موضوعات داغ

هیوندای توسان TL مدل 2016 ، سانتافه ی کوچک شده

27 شهریور 1395

مقدمه

سال 2004 بود که کراس اوور نه چندان خوش استیلی با برجستگی های ناهمگون و غیرزیبا به نام توسان چشم به جهان گشود، در آن زمان کمتر کسی فکر می کرد روزی این نیمه شاسی بلند هیوندای بتواند برای ریش سفیدان این کلاس شاخ و شانه بکشد، یا به قولی دیگر حتی خوش بینانه ترین طرفداران هیوندای هم فکر نمی کردند توسان بتواند رقیبی جدی برای سایر کراس اوورهای نامی بازار شود. اما پس از گذشت چند سال و پیشرفت روزافزون صنعت خودروسازی کره و علی الخصوص هیوندای کیا، امروز شاهد این اتفاق هستیم.

هیوندای توسان یکی از خودروهای پرفروش وارداتی کشور می باشد که 2 سال پس از عرضه جهانی نسل اول آن شاهد ورودش به کشور بودیم و تا کنون 3 نسل آن به کشور راه یافته است.

نسل اول با آن که طراحی جذابی نداشت اما به خوبی در دل مشتریان جای باز کرد تا در سال 2009 نسل دوم آن معرفی شد. با معرفی نسل دوم در سال 2009 هیوندای نشان داد قصد رقابت با بزرگان این کلاس از جمله تویوتا RAV4 و هوندا CRV را دارد و اهل عقب نشینی نیست که البته این اتاق چند سال بعد فیس لیفت مختصری را تجربه کرد تا برای سال 2016 با معرفی نسل سوم آماده ی نبردی جدی با رقبا شود.

نسل سوم توسان مدتی است در بازارهای جهانی عرضه شده و امکان شماره گذاری نیز برای آن در کشور میسر شده است اما از آن جایی که هنوز به صورت عمده به کشور وارد نشده تصمیم گرفتیم برای تجربه رانندگی آن به مناطق آزاد تجاری رفته تا قبل از خرید این محصول هیوندای توسط هموطنان، از آن نوشته تا نقاط پیدا و پنهان این کراس اوور کوچک شهری را برای آن ها هویدا کنیم.

شرح آن در ادامه می آید.

طراحی ظاهری

هیوندای ترجیح داد برای طراحی نمای جلوی توسان 2016 از سانتافه الگوبرداری کند. فروش بالا و استقبال کم نظیر از سانتافه می توانست موفقیت توسان را تضمین و فروش بالای آن را قطعی کند، موضوعی که در S کلاس و C کلاس مرسدس بنز صورت گرفت (قیاس مع الفارق) و البته با انتقادات تند و تیزی همراه بود که برخی طراحان مرسدس را به تنبل بودن متهم کردند.

از نمای جلو که به بررسی توسان 2016 می پردازیم کمترین میزان تغییرات را نسبت به هیوندای سانتافه شاهد خواهیم بود، این حجم تغییرات به حدی اندک است که بهتر است با کمی تغیییر به نمای جانبی خودرو بنگرید تا با ابعاد متفاوت این دو متوجه شوید کدام یک جلوی دیدگان شماست.

جلو پنجره ی زیبای توسان با 3 خط افقی پوشانده شده است که در میان خط بالایی آرم هیوندای جلوه نمایی می کند، چراغ های اصلی در دو طرف به صورت 5 ضلعی طراحی و تا میانه ی گلگیر امتداد می یابند.

برای پرهیز از سادگی کاپوت به صورت U شکل طرح و تولید شده است، چراغ های روشنایی در روز و چراغ های هالوژن با جا به جایی نسبت به سانتافه فیس لیفت 2016 تلاش کرده تفاوت را نسبت به آن نشان دهد به صورتی که در توسان چراغ های هالوژن در بالا و چراغ های دی لایت پایین قرار دارند اما در سانتافه اوضاع برعکس است (البته با توجه به نسخه های بسیار متفاوت وارد شده توسط سانتافه این موضوع می تواند برعکس نیز باشد).

در پایین ترین قسمت سپر ورودی هوا است که در میانه ی آن پلاک قرار می گیرد. به نمای جانبی خودرو که می رسیم خط شانه برجسته که از گلگیر جلو آغاز و تا نزدیکی چراغ عقب امتداد می یابد اولین نکته ای است که جلب توجه می کند. رینگ های 5 پره آلومینیومی چندان جذاب نبوده و کمی کوچک به نظر می رسند.

خطی مشکی رنگ در پایین ترین قسمت این نما به چشم می خورد که در سراسر خودرو دیده می شود اما در این قسمت نمود بیشتری داشته و به جذابیت این قسمت کمک کرده است. آینه ها با دارا بودن راهنما و فرمی زیبا در ستون A جایگذاری شده اند.

به قسمت انتهایی خودرو می رسیم بخشی از چراغ های اصلی در این قسمت روی گلگیر و بخش دیگر روی صندوق بار بوده که فرمی بادامی شکل دارند،در میانه ی چراغ های اصلی نشان هیوندای قرار دارد.

جای پلاک در پایین ترین قسمت دره صندوق بار دیده شده که سمت چپ آن نوشته توسان و سمت دیگر عبارت 2.4 GDi که به معنی تزریق مستقیم سوخت است به چشم می خورد پایین تر عبارت کوچک 4WD به معنی چهارچرخ متحرک دیده می شود.

چراغ های مه شکن قرمز رنگ نیز در دو طرف سپر با فرمی مشابه چراغ های اصلی به چشم می خورند که نمای عقب را تکمیل می کنند، عدم استفاده از چراغ های LED در این قسمت برای خودرویی که در سال 2016 تولید و به بازارهای جهانی عرضه می شود چندان منطقی نیست اما در مجموع در یک جمع بندی کلی نمره قبولی را به طراحی بیرونی توسان 2016 می دهیم.

طراحی و فضای داخلی

با بازکردن در خودرو با فضایی آشنا روبرو شدیم که چندسالی است در اکثر محصولات هیوندای تکرار می شود. کیفیت کابین چنگی به دل نمی زند و اکثر مواد استفاده شده در این قسمت از پلاستیک خشک است. فرمان 3 پره که امکان تنظیمات تلفن وسیستم صوتی روی آن دیده می شود به زیبایی نسل قبل نیست.

داشبورد مرکزی با دریچه های تهویه مطبوع از بالا آغاز می شوند که در میانه ی آن صفحه ای TFT دیده می شود که شرایط سیستم صوتی را به اطلاع راننده می رساند و امکان خروجی CD و MP3 به چشم می خورد.

داشبورد حالتی دو تکه داشته که پایین تر از قسمتی که شرح آن رفت کلید فلاشر و تنظیمات تهویه مطبوع که به صورت دستی می باشد قرار دارد.

پایین تر از این قسمت نیز گودرفتگی وجود دارد که برای گذاشتن اشیا مناسب است و خروجی برق 12 ولت ،USB,AUX و فندک دیده می شود، دسته دنده نیز با فرمی زیبا در محلی مناسب قرار دارد که در سمت چپ آن کلیدهایی برای حالت های مختلف رانندگی، محدودیت سرعت در سراشیبی و قفل دیفرانسیل دیده می شود، همچنین زیردستان راننده محلی برای قرار دادن لیوان در نظر گرفته شده است.

روی در راننده کلیدهای تنظیم آینه، قفل و بازکردن درها و بالا و پایین آورنده شیشه ها به چشم می خورد. دور شمار موتور و صفحه کیلومتر شمار در حالی که درجه بنزین و دمای موتور را درون خود جای داده اند طراحی ابتدایی داشته و با کلیت کابین سازگار نیست.

از نظر فضاسازی نیز فضای خوبی برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است با باز کردن در ردیف دوم و نشستن در این قسمت نیز کمبود فضا دیده نمی شد و خبری از مماس شدن سر با سقف و یا برخوردو زانوان با صندلی های جلو نبود، فضای صندوق بار نیز بسیار بزرگ و مناسب برای سفر در نظر گرقته شده است به عبارت دیگر هیوندای در توسان 2016 توجه ویژه ای به راحتی راننده و سرنشینان داشته و فضای مناسبی را برای حمل بار در اختیار قرار می دهد.

توسان 2016 از نظر طراحی نسبت به نسل قبل بهبود یافته و ارگونومی بهتری را به راننده هدیه می کند اما از نظر کیفی، کابین روند نزولی داشته و اگر چشمان خود را بسته و سوار نسل دوم و سوم شوید متوجه نمی شوید کدام یک جدیدتر است، همچنین در ادامه نداشتن تهویه اتوماتیک موردی بود که از نقاط ضعف این خودرو محسوب می شد.

اما در مقام مقایسه توسان جدید در طول و عرض به ترتیب شاهد افزایش 65 و 29 میلی متری نسبت به اتاق قبلی شده است اما از نظر ارتفاع 10 میلی متر کاهش یافته،فاصله ی بین دو محور نیز در حالی که در اتاق قبلی 2640 بود در این اتاق با افزایش 29 میلی متری به 2669 میلی متر رسیده است که البته دلبازی اتاق جدید ملموس تر از اعدادی است که ذکر آن آمد.

قوای فنی

هیوندای توسان 2016 از موتور 4 سیلندر GDI که به معنی تزریق مستقیم سوخت است استفاده می کند. این سیستم از نظر زیست محیطی آلایندگی کمتری نسبت به موتورهای MPI (پاشش تزریق چند نقطه ای) دارد، علاوه بر این مصرف سوخت پایین تر و راندمان بالاتر از مزیت های موتور GDi می باشد.

موتورهای 4 سیلندر توسان با سه پیشرانه ی 1.6 لیتری، 2 لیتری و 2.4 لیتری به بازارهای جهانی عرضه می شوند که گونه 1.6 لیتری از توربوشارژر سیستم پرخوران موتور که چند سالی است توسط بسیاری از خودروسازان مورد استفاده قرار می گیرد بهره می برد، جعبه دنده ی این مدل نیز 7 سرعته دبل کلاچ بوده که توان خروجی 175 اسب بخار و حداکثر گشتاور 264 نیوتن متری را به چرخ ها منتقل می کنند.

پیشرانه ی 2 لیتری توسان نیز با جعبه دنده ی 6 سرعته تیپ ترونیک به بازار عرضه شده است که توان خروجی آن 164 اسب بخار و گشتاور آن 204 نیوتن متر می باشد.

اما خاص ترین موتوری که برای توسان در نظر گرفته شده است موتور 2.4 لیتری است که از قضا خودروی مورد تست ما نیز از آن بهره می برد.

این موتور 4 سیلندر GDi مصرف سوختی 9.5 لیتری داشته و توان خروجی آن 173 اسب بخار وگشتاور آن 226 نیوتن متر است که شتاب صفر تا صد را برای این شاسی بلند کوچک شهری در 10 ثانیه رقم می زند،همچنین حداکثر سرعتی که برای توسان تخمین زده شده است 185 کیلومتر بر ساعت می باشد.

همان طور که میدانید موتور توسان نسل دوم که به کشور راه یافته بود از پیشرانه ی 4 سیلندر 2.4 لیتری برخوردار بود اما اتاق جدید با موتور 2 لیتری به کشور راه می یابد، نکته ی جالب اینجاست که با اینکه موتور نسل جدید حدود 400 سی سی حجم کمتری نسبت به اتاق قبلی دارد اما نسبت به نسل قبل از شتاب صفر تا صد بهتری برخوردار است.

اتاق قبلی با موتور 2.4 لیتری 176 اسب بخار توان خروجی داشت و حداکثر گشتاورش 228 نیوتن متر بود که در اتاق جدید این اعداد به ترتیب به 173 اسب بخار و 226 نیوتن متر تقلیل یافته است اما به دلیل رژیم چند کیلویی توسان جدید حدود نیم ثانیه زودتر شتاب صفر تا صد را کسب خواهد کرد، علاوه بر اینکه مصرف آن به دلیل بهره بردن از پیشرانه ی کم حجم تر حدود 1 لیتر در 100 کیلومترکاهش یافته است که نشان دهنده ی پیشرفت روزافزون هیوندای کیاست.

تجربه رانندگی

پس از گرفتن سوئیچ هوشمند از مالک محترم و بازکردن در خودرو سوار بر هیوندای توسان 2016 شدیم،صندلی های پارچه ای راحت و مناسب بوده و دید اطراف به لطف آینه ها عالی است،در حالت درجا کارکردن خودرو کوچکترین صدایی به داخل کابین نفوذ پیدا نمی کند.

پدال ترمز را فشرده و با دکمه استارت استاپ،خودرو را روشن می کنیم،گیربکس را از حالت P به D تغییر داده، ترمز دستی را خوابانده و شروع به حرکت می کنیم،فرمان برقی نرم و خوش دست بوده و با امکان تغییر حالت می توان آن را برای رانندگی اسپرت تنظیم کرد،دنده ها بدون صدا و تاخیر تعویض می شوند که با توجه به توان خروجی مناسب نسبت به وزن شتاب خوبی را تجربه می کنیم که البته با افزایش دور موتور صدای موتور در کابین شنیده می شود اما چندان آزار دهنده نیست.

با توجه به طول 4.410 متری و عرض 1.820 متری توسان خودرویی مناسب برای شهر در نظر گرفته شده است که برای جای پارک شما را با مشکل مواجه نخواهد کرد و رانندگی با آن سهل است.

سیستم تعلیق از انتقال ضربات به داخل کابین جلوگیری کرده و کابینی بی سر و صدا و آرام را به شما هدیه می کند هرچند برای شهر تهران و خندق های متعددی که در سطح شهر دیده می شود کمی آزار دهنده خواهد بود.

شتاب گیری مناسب بوده اما مدلی که مجوز واردات به کشور را دریافت کرده است مدل 2 لیتری بوده که توان خروجی آن 164 اسب بخار و گشتاور آن 204 نیوتن متر می باشد که در ازای مصرف کمتر شتاب گیری کندتری نیز دارد. لذا با وجود اینکه نمونه تست شده در این قسمت از خودروبانک مدل 2.4 لیتری بوده و در منطقه آزاد تست شده است اما مدل های داخل بازار که پلاک ملی دریافت می کنند با موتورهای 2 لیتری هستند و عملکردی ضعیف تر نسبت به مدل تست شده توسط ما دارند.

پس از شتاب گیری نوبت به تعویض ترمزها شد که با دارا بودن دیسک در هر 4 چرخ و داشتن ABS و EBD از پس جثه ی 1.5 تنی توسان بر می آیند و حس اعتماد را به راننده منتقل می کنند،کنار گیربکس دکمه ی DRIVE MODE دیده می شود که می توان با فشردن آن حالت های مختلف رانندگی را تجربه کرد که در حالت اسپرت فرمان سفت شده، دنده ها برای شتاب گیری بهتر در دور موتوری بالاتر تعویض می شوند و همچنین ضربات به کابین محسوس تر حس می شد.

همان طور که می دانید شاسی بلندهای کوچک شهری که به عنوان کراس اوور معروفند مناسب شهر بوده و از قابلیت های آفرود برخوردار نیستند لذا تجربه رانندگی ما در شهر و مسیرهای معمول بود که نتایجی که ذکر شد به دست آمد.

طی چند ساله گذشته همواره در خصوص پیشرفت هیوندای صحبت می شود اما موردی که هرگاه سوار بر خودروهای این کمپانی می شوم به آن برمیخورم عدم لذت سواری است یعنی در هنگام رانندگی لذت چندانی نخواهید برد بلکه خودرو فقط شما را از محلی به محل دیگر می برد، موضوعی که پس از سوار شدن بر خودروهای اروپایی کاملا لمس می شود و از رانندگی لذت خواهید برد در عین حال که به مقصد نزدیک می شوید.

جمع بندی

فروش بالای کراس اوورهای کوچک شهری موجب شده اکثر کمپانی ها با تمام قوا در این کلاس ظاهر شوند تا به فروش بالاتری دست یابند، هیوندای نیز به این موضوع واقف بوده و تلاش کرده از هر نظز مشتری را راضی نگه دارد تا به فروش بالاتری برسد.

استفاده از پیشرانه های متعدد با توان های خروجی متفاوت که مشتریان مختلف از جوان تا پیر را ترغیب به خرید این خودرو کند، لیست آپشن های متعدد، طراحی خارجی مناسب، شتاب گیری ایده آل و ... برخی از مواردی است که موجب جلب رضایت مشتریان می شود. اما سایر خودروسازان هم در گوشه ی رینگ ننشسته اند و برای توسان شمشیر را از رو بسته اند.

برخی از رقبای توسان در کشور عبارتند از تویوتا راو4، هوندا CRV، رنو کولیوس، ام جی GS، کیا اسپورتیج و ... که برای خرید تویوتا و هوندا در نمونه ی صفر کیلومتر باید حدود 230 تا 250 میلیون تومان هزینه کنید که از نظر قیمتی در مقابل توسان 170 تا 180 میلیون تومانی در مرتبه ای بالاتر قرار می گیرند لذا نزدیک ترین رقبای توسان ام جی با حدود قیمت 155 میلیون، اسپورتیج که هم قیمت توسان عرضه می شود و رنو کولیوس که نسل جدید آن هم به زودی شماره گذاری می شود اما نسل قبل با حدود قیمت 160 میلیون رقیب توسان محسوب می شود که طراحی کسل کننده ای داشته و بعید است بتواند با توسان رقابت کند، از آن جایی که مردم کشور همواره به طراحی ظاهری توجه ویژه ای دارند و رقبایی که از نظر قیمتی با توسان مقایسه می شوند از نظر ظاهری به زیبایی توسان نیستند شانس موفقیت بالایی را برای این زیباروی کره ای در نظر می گیریم حتی با موتور 2 لیتری و ضعیف تر نسبت به نسل کنونی!

اما بد نیست در انتهای مقاله صحبتی راجع به ارزش خرید این خودرو انجام دهیم، آیا با صرف مبلغ حدود 180 میلیئن تومان معقول می باشد که این خودرو را تهیه کنیم؟ آیا در مقابل مبلغ پرداختی هیوندای توسان نیازهای شما را برآورده خواهد کرد؟

جوال این سوال مثبت می باشد، اگر به دنبال شاسی بلند کوچک شهری هستید که علاوه بر تسلط بیشتر به رانندگی مصرف سوخت مناسبی نیز داشته باشد و تجهیزات مناسبی را در اختیار شما قرار دهد یکی از بهترین های بازار توسان اتاق جدید می باشد علاوه بر اینکه چهره ی جذابی نیز داشته و می توانید با آن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

ضمن تشکر از مالک که ساعاتی خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند توجه شما را به مشخصات فنی توسان 2016 جلب می کنیم.

با وجود اینکه مدل تست شده توسط تیم خودروبانک در منطقه آزاد و با موتور 2.4 لیتری بوده، اما در زیر جدول مدل 2 لیتری برای شما گذاشته شده که نمونه دارای مجوز برای دریافت پلاک ملی است.

مشخصات فنی
مدلهیوندای توسان TL مدل 2016
پیشرانه4 سیلندر 2 لیتری
حجم موتور1999 سی سی
حداکثر قدرت164 اسب بخار در 6200
حداکثر گشتاور204 نیوتن متر در 4000
جعبه دنده6 سرعته خودکار
شتاب صفر تا صدحدود 8.1 ثانیه به صورت رسمی
مصرف سوخت داخل شهر11.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر9 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت در بازار (شهریورماه)حدود 173 تا 178 میلیون تومان

53 عکس

نظرات کاربران

123 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/27
چرا نسخه 2.4 لیتری تست کردین که تو ایران نخواهد آمد اما در آخر مقاله مشخصات نسخه 2 لیتری زدید؟ و از شتابش تعریف می کنید در صورتی که نسخه 2 لیتری شتابش نا امید کنندست!!!!
1398/12/26
سلام دوست عزیز موتور ۲۴۰۰ cc توسان تی ال در منطقه آزاد اروند خوزستان هست ولی با پلاک ملی موجود نیست
1395/6/27
قیمت هیوندای توسان 2016 در منطقه آزاد انزلی مدل پایه 65 میلیون مدل فول 82 میلیون میباشد و با شرایط اقساطی از دم قسط ودر سال 30 روز هم مرخصی دارد ومیتوان به صورت گذر موقت وارد سرزمین اصلی بشی
1395/6/27
ای مردم بیچاره چرا 178 میلیون پول نازنین رو به این شرکت آسان موتور میدید در حالی که با یک سوم قیمت میتوان هیوندای توسان 2016 پلاک انزلی خرید
1398/5/18
خوب من اخه به تو چی بگم اسکلی ؟
شاید یکی توی انزلی زندگی نکنه اون نباید توسان سوار بشه ؟
1395/6/27
ای خودرو بانک چرا شما هم دروغگو شدید کجا این ماشین 173 میلیون پولشه قیمت واقعی این ماشین 70 میلیون در انزلی میباشد
1395/6/27
آدم مگه دیوانست 178 میلیون به هیوندای توسان 70 میلیونی پول بده ای ملت پولتون رو حروم نکنید و بیایید توسان رو به قیمت جهانی با شرایط اقساطی از منطقه آزاد انزلی بخرید سالی یک ماه هم مرخصی داره
1395/6/27
دیروز توی یکی از نمایشگاه های ماشین توی رشت قیمت هیوندای توسان 2016 پلاک انزلی را زده بود 66 میلیون شاخ درآوردم اونم قسطی بعد ساندرو 54 میلیون پولشه یعنی تقریبا 10میلیون از توسان ارزونتره و در عوض سواری توسان ده برابر رنوساندرو است آدم مگه مغز خر خورده هیوندای توسان 2016 رو ول کنه وبه خاطر 10 میلیون ساندروآشغال بخره
1395/6/27
ماشین های منطقه ازاد سالی یه ماه مرخصی دارن ومیتونی به صورت گذر موقت وارد سرزمین اصلی بشی
1395/6/27
قیمت خودرو ها درمنطقه آزاد انزلی توسان مدل پایه 65 میلیون مدل فول 81 میلیون.اسپورتیج مدل پایه 66 میلیون مدل فول 83 میلیون.سانتافه مدل پایه 80 میلیون مدل فول 95 میلیون.سوناتا و اپتیما مدل پایه 64 میلیون مدل فول 84 میلیون.مزدا 3 مدل پایه 50 میلیون مدل فول 60 میلیون.مزدا 6 مدل پایه 60 میلیون ومدل فول 80 میلیون.النترا مدل پایه 45 میلیون همه این ماشین ها مدل 2016 میباشند وبا پرداخت یک سوم مبلغ خودرو و اقساط 36 ماهه تحویل مشری داده میشود
1395/6/27
وقتی با 70 میلیون میشه توسان پلاک انزلی خرید. خرید توسان 178 میلیون منطقی به نظر نمیرسه
1395/6/27
این چه مسخره بازی تو منطقه ازاد قیمت خودرو جهانی حساب میشه بعد تو سرزمین اصلی 3 برابر قیمت مگه خونه گیلانی ها از ما رنگین تره
1395/6/27
قیمت لیفان x60 ازقیمت هیوندای توسان 2016 هم بیشتره واویلا
1395/6/27
مسولین محترم کشور بفرمایند که طبقه بندی دو کشور یکی
منطقه ازاد که در آن خودروی روز و ایمنی با قیمت جهانی عرضه
میشود و دیگری منطقه ای که در آن خودروهای سی سال پیش
دنیا با کیفیت و ایمنی فاجعه تحویل مردم میشود کجای دنیا
چنین روالی در اداره مملکت وجود دارد!!؟
1395/6/27
گیلانی ها چه کیفی میکنن با 70 میلیون ماشین های باکیفیت روز دنیا سوار میشن و ما توی سمنان باید ماشین های آشغال 30 سال پیش رو سوارشیم ظلم تا این حد وجود ندارد
1395/6/27
با بودن این همه ماشین تو منطقه ازاد ادم مگه دیوانست واسه این لگن های چینی پول بده بعد ماشین های پلاک انزلی سال یک ماه مرخصی دارن
1395/6/27
بعد هی میگن مردم گیلان اقشارضعیفی هستند کافی یه بار بیاین تو رشت جاده هارو نگاه کنید از هر 10 ماشین 9 تاش سانتافست
1400/6/16
چقدر شما ها حسودی میکنید .
خیلی از گیلانی ها هم اقشار ضعیف ایران هستند .
و اینکه خیلی از استان های دیگه مثل آذربایجان شرقی و غربی ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، هم اینجوری هستند شما باید به گیلانی ها گیر بدید حسودها
1395/6/27
بابا دونبال این شرکت های گرون فروش نرید .اگه میخواین یه ماشین خوب بخرین هیوندای توسان 2016 پلاک انزلی باقیمت 70 میلیون بهترین گزینست واقها باید به عقل کسی که توسان 2016 رو ول میکنه و از فرقون ساز ها ماشین میخره شک کرد
1395/6/27
آقای شاه میگو آقای IQ همه ایران که توی انزلی نیستند !!!!!!
همه ایران نمیتونند برند از انزلی ماشین بخرند ماشین رو بزارن انزلی بعد بیان با 1000 مکافات یک مجوز خروج تقریبا 1ماهه بگیرن اون هم فقط برای 1 بار در سال
مناطق آزاد فقط به به درد ساکنان محلی خودشون میخوره
شما ماشین رئ اصن بخر 10 میلیون وقتی توی 1 محدوده جغرافیایی محدودی فایده ای نداره
1395/6/27
واسه چی میخوای تاسف بخوری؟
بنظرت منی که شیراز زندگی میکنم باید بیام از انزلی ماشین بخرم، ماهی یکبار بیارمش شیراز؟
پای همه ی مطالب یک نفر میاد همچین نظری میده و قیمت ماشین انزلی میگه و برای بقیه تاسف میخوره
شما انزلی هستی، بخر، حالشو ببر، به حال ما هم تاسف بخور ولی دیگه ادای عاقل ها رو در نیار
1395/6/27
بهترین خودرو برای ایرانی ها با قیمت 70 میلیون همین توسان پلاک انزلی میباشد
1395/6/27
هیوندای توسان یک سال پیش به انزلی رسیده بود الان دارین اعلام میکنید خودرو بانک
1395/6/27
مصرف سوخت صدی یازده کجاش خوبه برا موتور زیر 2 لیتر :!!!!!!!!!!!!
1395/6/27
حیف که هنوز دکتر نشدم ولی ایشالا ده سال دیگه اگه عمری باقی بمونه و صنعت خودرو بدتر نشه یقینا اینو برمیدارم بنظرم بهترین خودرو از هر لحاظی تو این رنج قیمت همین توسان و محشششششره
1395/6/27
این ماشینی که تست کردین نمونه لو اپشن توسان هست این موضوع واقعا ملموسه
1395/6/27
كلا با ميتسوبيشي حال نميكنيد كه جز رقباش با قيمت مناسب حسابش كنيد نه؟
1395/6/27
سلام. اين ماشين كه تست شده موتورش 2.4GDI هست
1395/6/27
طراحی بیرونیش به نظر من زیبا تر سانتافه 2016 هسته به خصوص دی لایت هاش و چراغاش که حس بال پرواز به ماشین داده
موتور 2000 شتاب صفر تا صد 8.1 !!!!!!!!! داخل مجله ماشین شتاب رسمی موتور 2000 رو 9.5 اعلام کرده بود و فکر کنم اون منطقی تر باشه با این
زانتیا هم مصرف سوختش 11.2 لیتر برا شهر هسته!!!!!! یا اشتباه شده یا واقعا ماشین پر مصرفی هسته. اگه واقعی باشه پس چه فرقی بین مصرف سوخت سانتافه با موتور 2.4 و این با موتور 2 وجود داره!!!!
داشبورد با مواد پلاستیکی!!!!!
ولی ولی ولی هرچی باشه شک ندارم فروشش ازاسپورتیج با اون قیافه آسباب بازی شکل برا مدل 2016 بهتره
1395/6/27
سلام مدل این ماشین چی بود یا همون تیپش چی بود؟
1395/6/27
فیلمش میگرفتین بهتر بود
1395/6/27
قابل توجه دوستانی ادعا می کنند تویوتا از لحاظ ظاهری خیلی ضعیفه ، این ماشین رو با تویوتا RAV4 2016 مقایسه کنید و ببینید که توسان در برابر RAV4 حرفی برای گفتن نداره چه از لحاظ کیفیت داخل کابین چه از لحاظ طراحی خارجی
1395/6/27
دوست عزیز راو 4 در سگمنت سانتافه و سورونتو هست نه در سگمنت این قیمتشم 80 میلیون گرونتره میخواستی بدترم باشه
1395/6/27
سلام دوست عزیز من...لازم به ذکر است تویوتایی که ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد باید هم که طراحی بهتر و امکانات و قدرت و کیفیت و دوام بهتر داشته باشد...!
1395/6/27
من نمی دونم چرا متاسفانه تو این سایت انقدر ماشینا به صورت تعصبی و یک طرفه بررسی و قضاوت می شن که آدم شک می کنه به صحت این مقاله!!! مثلا وقتی ماشینای چینی بررسی می شن چنان از اونا تعریف و تمجید می شه که انگار رقیب مستقیم بنز و بی ام و هستن!!! ولی نوبت ماشینای کره ایی که می رسه انقدر ازشون اشکالات و ایرادات بنی اسرائیلی گرفته می شه انگار که محصول درجه چهارم بورکینافاسو هستن!!! کمی عدالت هم بد نیست!!! اگر ماشینای چینی انقدر عالی هستن پس چرا به غیر از چند کشور جهان سومی تو هیچ جای دیگه اثری ازشون دیده نمی شه؟!؟! و اگه ماشینای کره ایی انقدر بدن پس چرا تو کل جهان فروش می ره؟!؟! با تشکر.
1395/6/27
البته این رو مسئولین سایت خودروبانک باید جواب بدن ولی چیزی که من فکر میکنم اینه که ارزیابی ها متناسب با قیمت خودرو هست یعنی هر خودرو یک قیمتی توی بازار داره و متناسب با این قیمت یک انتظار توی تست کننده خودرو ایجاد میشه و متناسب با این انتظار شروع به ارزیابی مثبت و منفی میکنه. تبعاً وقتی خودوری 80 میلیونی چینی تست میشه انتظارات خیلی پایینتر از خودروی 180 میلیونی کره ای هست و تبعاً نکاتی در ارزیابی خودروی اول مثبت ذکر میشه که ممکنه برای خودروی دوم همون مورد منفی باشه.
1395/6/27
تست عالی، مقاله عالی ولی ماشین بی خود، اصلا خوشم نمیاد ازش مخصوصاً الان که موتور 2 لیتری داره
1395/6/27
سلام
این نمونه low آپشن هست
توسان در برابر اسپورتیج رقابت سختی دارد زیرا اسپورتیج از کیفیت بهتری بهره میبرد و اتاق جادار تری دارد
ولی میتسوبیشی اوتلندر هم هست که گران تره و صد درصد بهتره اما من اگه باشم اسپورتیج 2016 میخرم
امیدوارم روزی برسد ما هم در این بازه قیمتی خودرو تولید کنیم
1395/6/27
سلام خدمت دوستان عزیزمان...بنده یک کره ای سوار هستم که توسان جدید را تا کنون از نزدیک ندیده ام و تنها خواستم که تجربه کسب شده و نظر شخصی خود که باز خوردی از مقاله خودروبانک است را بگویم؛..
۱.نداشتن چرم و تهویه مطبوع اتومات و نیز رینگ های جذاب تر همانند برادر بزرگترش...سانتافه...آن هم برای توسان جدید در عین حال که تاسف برانگیز است بسیار هم جای تعجب دارد و به نظر میرسد نمونه تست شده از سطح پایین ترین خودروهای هیوندای است.
۲.ذکر میزان مصرف سوخت این خودرو قطعا غلط است.بنده سوناتای ۲۴۰۰ nf دارم که در جاده و بدون کولر مصرفی زیر ۸ داشته و در شهر تقریبا ۹.۵ است...محال است که توسان ۲۰۰۰ مصرفی معادل ۱۱ در شهر داشته باشد...!!
۳. شتاب گیری این خودرو با توجه به وزن و قدرت قطعا غلط است...باز هم عجیب به نظر میرسد که خود هیوندای شتاب ۸ را برای ۱۶۴ اسب موتور ۲۰۰۰ اعلام کرده باشد.
۴. بعضی صحبت ها در خصوص تست این خودرو از جانب نویسنده محترم کاملا مغرضانه به نظر می آید...از جمله زمانی که نویسنده می گوید خودروهای کره ای هیچ لذتی در رانندگی با خود به شما نمی دهند!!!...قصد جسارتی ندارم اما بهتر است نویسندگان عزیز خودروبانک کمی کمتر از نظریات شخصی خود وارد متن مقالات کنند...لذت رانندگی با کره ای هرچند ممکن است به پای ژاپنی نرسد اما در برخی موارد افزون تر نیز هست...برای مثال خودرویی مثل کرولا تقریبا عاری از هرگونه لذت برای رانندگی است که در مقابل حریفان کره ای با اندکی لذت دادن بیشتر نیز در رتبه بالاتر جای میگیرند.( لازم به ذکر است که کرولا یک خودرو ارزشمند و محترم است که برگ های برنده بسیاری دارد )
...از نویسندگان محترم خودروبانک علاوه بر تشکر استدعا دارم کمی کمتر از چاشنی تعصبات وارد متن مقالات کنند و اگر رانندگی با توسان برایشان لذتی نداشته حداقل آنرا به کلیه خودروهای کره ای اععم از کیا و هیوندای و سانگ یانک ربط ندهند..زیرا چنین صحبت های مغرضانه ای علاوه بر اینکه نشانه غیر حرفه ای بودن است و به سرعت شناسایی می شود..باعث می شود تا نظر خواننده به سوی نگارش مقاله کلا عوض شود.
۵. استفاده کردن هیوندای از پلاستیک خشک برای داشبورد خودروهایش واقعا جای تاسف دارد...بنده از کیفیت پلاستیک های خشک توسان جدید خبر ندارم ..چه بسا پلاستیک های خشکی که از موارد نرم تر کیفیت بیشتری داشته باشند
ولی اگر از مواد بهتری در کابین استفاده شود خودروهای کره ای حداقل در ایران دیگر جایی برای درنگ در خرید باقی نمی گذارند.
۶. به عنوان مورد آخر از دوستان گل و عزیز جانم تشکر می کنم که خداروشکر تا به اینجای کار شاهد هیچ توهین و یا جسارت و یا قیاس نابجایی با صنایع اروپایی یا ژاپنی نبوده ایم...انشاالله در ادامه بحث نیز دوستان صحبت ها و نظرات مفید و مناسب داشته باشند تا شاهد تخریب های نابجا و جدل های مجازی نباشیم...
با تشکر از خودروبانک و تمامی دوستان عزیزجان.
1395/6/27
تو هر پستی یه سری احمق میان هی میگن منطقه ازاد فلان قیمته خب شوت علی ب ما چه!؟ ی ماه مرخصی ب درد ع م ت میخوره، ول کنید دیگه شورشو در اوورید منطقه ازاد بخوره تو سرتون اه
1395/6/27
به نظر می رسه این نظرات همه مال یک نفر باشه. میاد اسپم می کنه می ره. نمی دونم چه نفعی داره. شاید فکر می کنه کسی مجاب می شه بره انزلی ماشین بخره!
1395/6/27
این چه مسخره بازی ای هست که چند روزه توی کامنتهای این سایت به وجود آمده. یک نفر دلال میاد به اسمهای مختلف تبلیغ ماشینهای پلاک انزلی رو میکنه کامنتها هم خیلی راحت منتشر میشه.
1395/6/27
توسان که وارد ایران میشه قدرتش ۱۵۵ اسبه چونmpi هست
1395/6/27
واقعا تیپ و کلاس این ماشین میارزه به صدتا ژاپنی بی کیفیت حیف پول که آدم بره راو 4 یا اوتلندر بخره با اون طراحی مضخرفشون اگزوز راو 4 مثل پیکان 58 از زیر سپر اومده بیرون آویزون شده اونوقت 250 تومن هم قیمت داره واقعا نمیدونم اونی که میره اینجور ماشینارو میخره چه فکری تو سرشه بابا این همه ماشین کره ای رو نسخه فولشون رو بخوای تهیه کنی به اندازه بنز آپشن داره اخه این ژاپنی ها چی دارن تو تست همین تویوتا لندکروز که خودروبانک اورده بود حتی گرمکن صندلی نداشت اونوقت قیمتشو گذاشتن 400 تومن واقعا حیف
1395/6/27
حقا که فقدان وجود افراد متخصص و صاحب نظری مانند شما در کابینه خودروساز وطنی حس میشه ....افسوس

کاش فقط ذره ای از دانش فنی داشتی قبل از گذاشتن کامنت
1395/6/28
یعنی اگه شما ها همینطوری ادامه بدین حمید ماهی صفت از کار بی کار میشه
1395/6/28
چون ماشینای کره ای همچی دارن بجز چیزایی که لازمه و واسه "ماشین" بودن باید داشته باشن یعنی "فنی خوب و کیفیت بالا" !
1395/6/28
اقای ارش خان...شما نظر ندین بهتره...با این حرفای بی منطقتون هم اطلاعات خودتونو زیر سوال میبرین..هم شخصیت ما کره ای بازارو خراب میکن.....
همه ی ماشینا قابل احترام هستن تو سگمنت خودشون...ژاپنی بی کیفیت فقط باعث میشین یه عده بهتون بخندن.همین..و الا نظر تاثیر گذاری نمیدین...
ضمنا اوتلندر و رو 4 رو با سانتافه باید مقایسه کرد نه توسان....

کره ای باز هستم ولی هیچوقت به خودم اجازه نمیدم به یه ماشین ژاپنی توهین کنم

نظرات بدون تعصب و منطقی شخصیت والای شمارو میرسونه
1395/6/27
اگه قیمتش 180 باشه ،من یک کم میزارم روش، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ رو به این ترجیح میدم
1395/6/27
داخلش شبیه جنسیس سدانه یکم در کل ماشین زیبایه ولی توانمند نیست.
1395/6/27
خودرويي كه شما تست كرديد فول نيست به همين علت رينگ هاش كوچيكه و كولر ديجيتال و صندلي و فمان چرم نداره
1395/6/27
خودروبانك مسخره كردي؟؟اين مدل لو اپشنه معلومه اكثر جاهاش پلاستيكه!!!نكنه انتظار فيبر كربن و چرم داري؟ولي من تو مدل ليميتدش نشستم كيفيت كابين واقعا خوب بود.
1395/6/27
کیفیت ادوات ربطی به کلاس تجهبزات یه مدل نداره ....تفاوت از اسمش معلومه که در تجهیزات نه کیفیت
1395/6/27
هیوندای از قدیم تا الان عالی بوده از جهت ایمنی و آپشنی و طراحی حرف نداره میشه گفت از این جهات توی آسیا حرف اول رو میزنه
1395/6/27
آقا شما نیمه فول جی دی آی رو برسی کردید چون طرح رینگش ساده هست واسه همون بعضی آپشنهارو نداشت مثل تهویه اتومات من نسخه فولش رو ا زمنطقه آزاد انزلی دیدم
1395/6/27
داداش چرا اطلاعات غلط میدی..توسان جدید موتور۲۴۰۰ سی سی نداره۹
1395/6/27
این نسخه نسخه پایست حتی تو عکس هم معلومه هیچی نداره
1395/6/27
من یک سال تجربه مدل 2014 این خودرو رو داشتم ، میتونم بگم سیستم تعلیق فاجعه بود، قشنگ تا جاده چالوس باهاش برید کمرتون میکنه!
اما اینطور که از متن پیداست سیستم تعلیق پیشرفت داشته و بهتر شده، برای موتور هم والا وقتی به سانتافه به موتور 2.4 عادت کنید دیگه توسان 2 لیتری که چیزی نیست!با موتور 2 لیتری و وزن 1.5 تنی فک کنم هرجا سربالایی بود عملا باید سروته کرد و برگشت!
مصرف سوخت هم اصلا مناسب نیست، درکل بنظرم اسپرتیج از همه لحاظ انتخاب بهتریه.
1395/6/27
والا انزلی آخرین جایی هست که منطقه آزاد شده این انزلی چی ها پدر ما رو درآوردن.کیش و قشم و تبریز و... این داستان رو نداریم ها.
حالا یا یک بچه نشسته این کامنت ها رو میده یا متاسفانه این دوستان اصلن جنبه منطقه آزاد رو ندارن.جالبت تر اینکه نسبت به تمام مناطق آزاد ماشین های خارجی کمتری هم سوار میشن :))
1395/7/12
عزیزم انزلی از زمان هاشمی منطقه آزاده ........این اقا هم معلوم نیست نیتش چیه؟؟یه دلال بیش نیست......انزلیچی ها هم هیچوقت عقده ماشین سوار شدن ندارن ...والا خوبه همیشه داریم دعوای تبریزی ها و اهوازی ها رو تو اینستا میبینیم سر ماشین
1395/6/27
ماشین خوبیه ولی عقبش فوق العاده زشته که از هیوندا واقعا بعید بود و جلوش هم سانتافه 2014 هست. داخلش فوق العاده زیبا و با کیفیت
1395/6/27
باز هم یک نماینده خوشگل . مملو از امکانات . خوش قیمت (برای بازار افتضاح این کشور ) و البته فاقد روح دینامیک و ملموس و همچنین دوام افتضاح ادوات مصرفی و کابین
1395/6/27
خواهشا یکبار قبل از انتشار مطلب مطالبو مطالعه کنید روش فکر کنید خودروبانک عزیز بعد انتشار بدید تو یه جا نوشتید با اینکه حجم موتور 400 سی سی کم شده ولی شتابش نیم ثانیه بیشتر شده ولی در سطون آخر متن نوشتین حجم موتور کمتر باعث کاهش شتاب شده
1395/6/27
ماشین خوشگلیه کیفیت داشبوردش و حتی صندلی هاش دسته دنده و... از مگان قدیمی هم خیلی پایین تره عجیبه با این قیمت
1395/6/27
طی چند ساله گذشته همواره در خصوص پیشرفت هیوندای صحبت می شود اما موردی که هرگاه سوار بر خودروهای این کمپانی می شوم به آن برمیخورم عدم لذت سواری است یعنی در هنگام رانندگی لذت چندانی نخواهید برد بلکه خودرو فقط شما را از محلی به محل دیگر می برد، موضوعی که پس از سوار شدن بر خودروهای اروپایی کاملا لمس می شود و از رانندگی لذت خواهید برد
گل گفتی.ماشین کره ای فقط قیافه نداره.نه کیفیت داره ونه لذت سواری.لذت سواری اول ماشینن اروپایی بعد زاپنی.کولیوس سواریش یه دنیای دیگه ایه تا توسان.هرچند ممکنه همه طراحیش را نپسندند
1395/6/27
ماشین من هم دقیقا این مدل هستش.خودرویی که شما تست کردید tle هستش.اول اینکه سوئیچ هوشمند نداره و با سوئیچ روشن میشه.دوم اینکه چراغ های عقب خودرویی که تست کردید ال ای دی نیست.سوم اینکه فرمان سه حالته نداره و دکمه درایو مود هیچ تاثیری در نرمی و یا سفتی فرمان نداره.چهارم اینکه مصرف داخل شهر بالای صدی دوازده هستش.پنجم اینکه صفر تا صد خودرویی که تست کردید در بهترین شرایط بالای یازده ثانیه هستش.لطفا اطلاعات غلط ندید
1395/6/27
شما مدل نيمه فول تست ميكني بد ميگي رينگ هاش كوچك و رشته يا كولو اتومات نداره ؟ همه سايت ها نوشتن كه كيفيت بهتر شده شما نوشتي افت كرده . من ميگم ديگه كيا يا هيونداي بررسي نكنين اگه لذت رانندگي نميده بهتون 😂
1395/6/28
با سلام مجدد خدمت دوستان...خدمت جناب آرش خواستم عرض کنم که؛
آرش جان اگر چه بنده هم کره ای سوار هستم و قطعا با توجه به قیمت بسیار پایین و کیفیت متعادل توسان رو به راو۴ ترجیح میدم...ولی
باید خدمت شما بگویم که خودرویی نظیر رو۴ یا سایر ژاپنی ها واقعا از نظر کیفی در سطح بالاتری هستند و استفاده از لفظ بی کیفیت برای رقیب ژاپنی از سوی شما قطعا باعث برانگیختگی ژاپنی بازهای سایت خواهد شد...از نگاه بنده رو۴ دوام و کیفیت بالاتری نسبت به توسان دارد...اما با توجه به،
امکانات، طراحی، کیفیت و دوام قابل قبول، قیمت بسیار کمتر، افت کمتر و بازار بهتر و... ارزش خرید بالاتری نسبت به راو دارد.
در هر صورت از شما و سایر دوستان خوبمان تقاضا دارم برای قیاس از الفاظ نامناسبی استفاده نکنید تا فضا آرام مانده و دچار اختشاش همیشگی بین کره ای و ژاپنی ها نشود...از دوست عزیزمان جناب حسین آقا هم عذر خواهی می کنم..می خواستم کامنت جدید بذارم که اشتباها نظرم رو در جواب ایشون نقل کردم.
البته در پاسخ حسین جان هم باید بگویم؛ عزیزم تولید خودرو در بازه قیمتی توسان افتخار نیست...ای کاش خودرویی درخور و لایق در بازه های قیمتی پایین تر و البته هم کلاس و لایق رقابت با حریفان کره ای و ژاپنی تولید کنیم
تشکر مجدد از تمامی دوستان با شخصیت و محترم که آرامش فضا را حفظ می نمایند.
1395/6/28
اخه من نمیدونم انزلی کجاش منطقه محرومه که کردنش منطقه آزاد آدماش میلیاردرن بعد ما تو سرزمین اصلی برای خریدن توسان باید 3 برابر پول بدیم
1395/6/28
خودرو بانک عزیز من خودم ساکن رشتم بی زحمت نظرات چند نفر که هی میان میگن اینا تو منطقه ازاد انزلی این قیمتنو فلان ثبت نکن ابروی مارو بردن بخدا رشتیا انزلی چیا عقده ای نیستن من هروقت کامنتاشونو میخونم اعصابم خرد میشه من خودم ساکنه منطقه ازادم مزدا 6 دارم به دوستان بگم خرید خودرو منطقه ازاد واقعا اونقدرم خوب نیست بیشتر ماشینا گارانتی ندارن افت قیمت شدید دارن مرخصیم سخت میشه گرفت درسته مزدا 6 رو 70 تومن میخریم ولی فاقد گارانتیه بیمه بدنه هم باید به نرخ پلاک ملی انجام شه.قطعاتشم سخت گیر میاد و خیلی گرونه وام خرید خودرو هم سودش بالاست به صرفه نیست والا شمالیا غقده ای نیستن خواهشن نظرات این افرادو ثبت نکنین با تشکر
1395/6/28
اقا مگه دیگه کیفیت نسخه پایه با فول فرق میکنه!!!!!!!
از همون قدیم کمری نسخه se و gl و glx داشت که فقط تو اپشن متفاوت بودن
بعد سانتافه ها رو نگاه کنین نسخه موتور mpi فول و کم اپشن داره و نسخه gdi هم نسخه فوول داره ولی کیفیت همه با هم یکیه
فول اپشنش هم یه جا تست کرده بودن اونجه هم گفته شده بود که وجود پلاستیک خشک ناامید کننده هسته
1395/6/28
سلام فریبرز جان...حق با شماست
من تست نکردم ولی مطمئن هستم که نباید کیفیت نسخه فول یا مثلا low option با هم فرقی داشته باشه
بزرگترین عیب هیوندای استفاده از پلاستیک خشک توی داشبورد ماشینیه که قراره با بزرگان رقابت کنه !
به عنوان یک کره ای سوار نمی دونم هیوندای عقلش نمیکشه که مواد بهتر به کار ببره...
یا اینکه فک می کنه بهتر از پلاستیک خشک نیست برای استفاده !!
البته نمیشه گفت که نمیتونه به این فناوری برسه
چون من سوناتا ۲۰۰۶ داشتم که روی داشبورد پلاستیک نرم بود و روی درها هم پلاستیک نرم و پارچه و البته قطعاتی چرم..حالا اینکه چرا امروزی ها پلاستیک خشک شدن نمی دونم ولی به عنوان مشتری واقعا آزار دهنده است !...البته بعضی دوستان میگن که نسخه های فول دارای چرم دوزی و قطعات فیبر کربنه...احتمالا منظور از اینکه میگن کیفیت فولش بهتره ، همین باید باشه.
1395/6/28
باسلام خدمت کلیه دوستان.من حیث المجموع که راجب این ماشین هاتوضیح دادید بنظر شما با مبلغ180میلیون خرید کدوم برند بهتر ومناسب تره.لطفا بدون هیچ تعصبی به برند ها راهنمایی کنید. بدلیل اینکه بنده ماشین باز نیستم و در صورت خرید طبیعتا مدت چندسالی روسوار می شم.ممنونم
1395/6/28
باسلام خدمت کلیه دوستان.من حیث المجموع که راجب این ماشین هاتوضیح دادید بنظر شما با مبلغ180میلیون خرید کدوم برند بهتر ومناسب تره.لطفا بدون هیچ تعصبی به برند ها راهنمایی کنید. بدلیل اینکه بنده ماشین باز نیستم و در صورت خرید طبیعتا مدت چندسالی روسوار می شم.ممنونم
1395/6/29
سلام دوست عزیز...بنده یک کره ای سوار هستم که ژاپنی هایی رو هم به قصد خرید سوار شدم و همچنین کره ای های متعدد
دوست عزیز شما این رو بدونید...کسی که بخواد توی این دور و زمونه ماشینی بخره که فقط ظاهر داشته باشه قطعا همه چییز از جمله پولش رو دور ریخته.
عزیزم بررسی های سایت ها و نظراتی که دوستان عزیزمان در فضای مجازی بیان می کنن متاسفانه بعضا زیاد منطقی و اصولی نیست و به قول شما بیشتر از روی تعصب هستش.
خیلی ها هستن که اینجا در حالی که اصلا مشخصه کره ای ندارن و سوار نشدن..به ماشین کره ای لقب اسباب بازی و القاب زشت تری هم میدن! بعضی دوستان هستن که فقط برای خرید دنبال چندسال سابقه بیشتر شرکت سازنده هستن! این موضوع توی اکثر رنج ها دیده میشه...مثلا لکسوس در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد و قطعا اصالت بنز رو نداره...اما حقیقت اینجاست که مثلا لکسوس gs در جهان رقیب بنز و ب ام و هستش ولی در ایران با بنز کلاس e رقابت داره، و طبق چیزی که من میدونم میگن که لکسوس با توجه به قیمت حدود ۳۵۰م قطعا از بنز کلاس e با قیمت مثلا ۴۵۰م یا حتی ۵۰۰م بسیار بهتره
ولی مشکل ما ایرانیا اینه که تا یک بنز سوار چنین حرفی میشنوه چون نمیتونه باور کنه که از بنز خودش توی رده خودش ماشین بهتری هم هست بالافاصله به لکسوس هم میگه آشغال!!...لکسوس آشغال ؟؟!
هرچند که بحث لکسوس از کره ای جداست و لکسوس gs با وجود برتری های محسوس بازم به خاطر قیمت بالا و البته دید عمومی که بیشتر آلمانی می پسنده تا لکسوس، بازار خرابی داره ( برخلاف کره ای ها )..
اما فقط می خواستم بگم که متاسفانه به خاطر بعضی تعصبات نابجا، فضای مجازی اصلا فضای قابل اعتمادی برای مشاوره گرفتن نیست...با این حال من یکی دو نفر از دوستان در این فضا رو می شناسم که می تونن شما رو کمک کنن که البته بیشتر گرایش ژاپنی دارن، ولی بنده هم به نوبه خودم به عنوان یک کره ای سوار از تجربیات خودم میگم؛
۱. هرکسی که در بازه ۱۸۰ تومان به برندی بگه آشغال یا اسباب بازی کلا مشخصه که مشکلات روانی و یا تعصب نا بجایی داره...چراکه تمامی خودروهای این رده قیمتی اععم از کره ای و ژاپنی یا حتی اروپایی در کشور های مطرح غربی جزو پرفروش هایی هستن که حتی از خودروهای ملی آن کشور ها مثلا آمریکا پرفروش تر هستن..فروش بالا به عقیده بنده نشانه برتری مطلق نیست ولی زمانی که مثلا یک برند کره ای بالاتر از برند ژاپنی هم قیمت در بازار آمریکا می فروشد..نشان میدهد که مردم آن کشور با وجود قیمت مشابه بر اثر دلایلی به سمت برند کره ای متمایل شده اند..بنابراین برند آشغال یا اسباب بازی در بازه ۱۸۰ میلیون تومان نداریم.
۲. هنگام خرید خودرو به عقیده بنده باید فاکتورهای متفاوت در کنار هم سنجیده شده و به ترتیب اولویت واحد بندی شده و امتیاز داده شوند...برای مثال فاکتور " قدرت موتور" از نگاه بنده که معمولا رانندگی معمولی همراه با کمی رانندگی اسپرت دارم خوب زیاد مهم نیست( به هرحال پراید هم میتواند ۱۲۰ تای معمول مورد نظر قانون را در جاده ها برود !!! ) بنابراین فاکتو قدرت موتور تنها "یک" واحد میگیرد و بعد امتیازدهی میشود ( منظور از واحد این است که امتیاز این فاکتور ضربدر میزان واحد میشود...در حقیقت واحد در نظر گرفته شده معیاری از درجه اهمیت برای فاکتور ذکر شده است.. ) لازم به ذکر است که شما باید؛
...همه خودروهای مد نظر خود را در صفحه کاغذ به صورت افقی بنویسید
...همه فاکتور های یک خودرو مناسب را همرا با واحد آن ( که نشانه اهمیت آن فاکتور است ) به صورت عمودی بنویسید
...با توجه به اطلاعاتی که از دوستان حقیقی یا مجازی کسب می کنید، به هر خودرو؛ نمره ای بدهید
...پس از نمره دادان، نمرات را در واحد فاکتور مورد نظر ضرب کنید
...در نهایت امتیازات کسب شده را برای هر خودرو جمع کنید..خودرویی که در مجموع امتیاز بیشتری داشته باشد، انتخابی مناسب برای شما خواهد بود :))
" این کار اگرچه به نظر کمی ابتدایی به نظر میرسد اما با این کار شما مطمئن خواهید بود که هرگاه خودرو شما مشکل یا ایرای پیدا کرد..به صفحه کاغذ مراجعه می کنید و با خود خواهید گفت ک؛
خودرویی که خریدم بیشترین امتیاز را در بین سایرین کسب کرده..لذا نشان میدهد که بنده این ماشین را با فکر و از روی اصول کارشناسی و روانشناسی خریده ام، پس این مناسب ترین گزینه بوده و از انتخاب خود پشیمان نیستم. " !!!
۳. اما ازاطلاعات،
بنده طبق همین اصول خودرو خود را انتخاب کردم و احساس می کنم که مبلع پرداختی در حقیقت مناسب ترین گزینه را انتخاب کردم و از این جهت کاملا خرسند بوده و آرامش فکری دارم
...در بازه ۱۸۰م خودروهای کره ای و ژاپنی و فرانسوی در کشور ما به صورت صفر کیلومتر قابل خریداری هستند؛ در کلاس سدان آنچه که بیشتر ترجیح داده شده و بازار و خدمات بهتری دارد معمولا سه سدان بزرگ پرفروش و محبوب هستند که از نظر بنده به شما پیشنهاد میشوند: کمری بنزین_سوناتا lf_اپتیما jf
همانطور که عرض کردم در این بازه تعدادی فرانسوی مثل "رنو سفران " نیز هستند که با توجه به بازار بسیار خراب و خدمات نامناسب و ظاهر و امکانات نه چندان دلبر ( !!! ) ، معمولا فروشی در حدود صفر دستگاه دارند !! ( نسبت به رقبا )
اما شما اگر خودویی مناسب برای خانواده و یا افراد مسن می خواهید که دوام و کیفیت بالا و فنی مورد قبول داشته باشد و کم سر و صدا بودن ماشین را به حس اسپرت ترجیح میدهید=کمری
اما اگر بعضی مسائل از جمله ظاهر فوق العاده بهتر، کیفیت و دوام متوسط، امکانات بسیار، فنی قابل قبول، بازار بهتر، رانندگی کمی اسپرت تر و جوان پسند تر و... را ترجیح میدهید=سوناتا یا اپتیما
در این بین ...سوناتا= افراد رسمی باکلاس و به اصطلاح خانواده دار (!!!!!!) و مخصوص استفاده رسمی و دکتری !
...اپتیما=حس بیشتر اسپرت بودن+جوان پسند بودن و مناسب تر برای دور دور های شبانه !! حالا تکی یا ...!
بنده سوناتا nf داشتم که بسیار راضی بودم...از شتاب و فنی و نرمی ماشین و نرمی تعویض دنده گرفته...تا...ظاهر و امکانات و کلاس اجتماعی..البته همه در نوبه خودش
در حال حاضر هم قصد خرید خودرو صفر در رده تقریبا ۱۸۰ تومان را دارم که با توجه به اهمیت فاکتودهای ذکر شده و سوالات و اطلاعات مختلفی که کسب کرده ام...""باز هم قصد خرید سوناتا lf را دارم""
لازم به ذکر است که اگر قصد خرید کراس اوور را دارید در این رده قیمتی تقریبا فقط اسپورتیج و توسان هستند که معمولا در هر صورت خریداری می شوند !! خودروهای مثا کولیوس معمولا به خاطر ظاهر و امکانات و کلاس و خدمات و بازار ضعییییف ترجیح داده نمی شوند.
اما...
اگر می توانید تا حدود ۲۴۰م هم هزینه کنید...
در کلاس سدان: "آکورد" بهترین است...آکورد یعنی سوناتا و اپتیما + کمری
( تنها مشکل آکورد بازار نچندان مناسب و گمنامی برند در مقام قیاس است)
در کراس اوور ها به نظر میرسد سورنتو جدید خودرو مناسبی باشد...البته اوتلندر نیز با قیمت کمتر به نظر با ارزش است.
کلام آخر...:
دوست عزیز درپایان از شما خواهشمندم به غیر از توصیه های سایت های مختلف حتما در خصوص کسب اطلاعات مفیدتر و معتبرتر حتما به رانندگان مختلف خودروهای مورد نظر خود و هچنین باااااااااازار خودروها سر بزنید تا انتخابی اصولی داشته باشید..با تشکر.
1395/6/31
تو خرید یه ماشین 6 سیلندر شک نکن
ماشین 6 از 4سیلندرها خیلی بهترن
این کسایی هم که میگن ماشین 6 مصرفش بالاست الکی میگن و شاید هنوزم ماشین 6 سوار نشدن
ماکسیما با اون طراحی قدیمیش تو جاده صدی 8 میسوزونه البته با سرعت 120 با کروز(داخل دفترچه راهنماش هم نوشته با کروز 90 تا صدی 6) یکی از خوبی های موتور 6 سیلندر همینه اگه بخوای برات خیلی کم مصرف میشن چون نیازی ندارن حتما تا دور بالا گازش بدی و با قدرت زیادشون با دور 2000 هم میشه دنده داد من با ماکسیما و کمری گرند زیر 2000 هم دنده دادم که اصلا ماشین ریپ نداشت دیگه گازشون هم بدی تا صدی 20 برات میسوزونه
با این پول بهترین اریون و یا لکسوس es350 بگیر برو از زندگی لذت ببر
اینو با توجه به گفته ی خودت که میگی چندسالی میخوام سوار بشم میگم
لکسوس بگیر با اون ارامش و امنیت و قدرت و اپشن و زیبایی و ... رو تجربه کن
اگه به دنبال ماشین صفر هم میگردی سمت همین کمری برو البته اگه پولت میرسه
شاسی بلند هم میتسوبیشی اوتلندر هسته که ماشین خوبیه
اگه چند سال بدون دردسر میخوای سوار بشی ژاپنی بگیر
کره ای ها هم بد نیستن ولی دیگه نباید اذیت شون کنی چون دوام ژاپنی رو ندارن ولی اگه اذیت شون نکنی خوبن ولی کیفیت خوبی ندارن مثالش همین توسان
رنو نگیر هرکی گرفته بدجور شاکیه و همه شون میگن اصلا قابل مقایسه با تویوتا نیستن دیگه لکسوس جای خود دارد رنو افتضاحه
1395/6/31
این اقا محمد غزیز هم یه کمی تعصبی کامنت گذاشته
اگه شتاب بالا برای یه ماشین صفر میخوای سمت کمری هیبریدی برو که شتابش اصلا با اپتیما و سوناتا قابل مقایسه نیست
فاکتورها:
1. قدرت موتور
2. هماهنگی گیربکس و موتور
3. سیستم تعلیق
4. سیستم ترمز
5. کیفیت فضای داخلی
6. کیفیت قطعات
7. اپشن
8. بازار خرید و فروش
9. دوام(به خصوص برای شما)
10. زیبایی
به غیر از مورد 7 و 8 و 10 تویوتا همشون داره
تمامی موارد را لکسوس دارا میباشد یه بار دیگه تکرار میکنم تمام موارد را لکسوس دارا میباشد
مورد 2 و 3 و4 و5 و 6 و9 رو محصولات کره ای ندارن به خصوص مورد 2 و 4 و 5 و9
بازم میگم ماشینای کره ای ماشینای بدی نیستن ولی نیاز به مراقبت دارن ولی ژاپنی نه یه ماشین بدون مرگی دارن
ولی دیگه ادم چطور با ترمز کنار بیاد
اگر هم قصد خرید یه کره ای کردی اصلا سمت جنسیس سدان نرو(چون مشکل تعلیق داره و هر دو سال یکبار باید کمک هارو عوض کنی یه هرکمک 6 میلیون قیمت داره) سمت اپتیما(علیرغم ظاهر زیبا) نرو چون از سوناتا خشک تره سمت توسان نرو چون کیفیتش از اسپورتیج پایین تره سمت کادنزا نرو چون ماشین هماهنگی نیست( بین موتور و گربکس)
بهترین کره های موجود: سوناتا و اسپورتیج و گرانجور و وراکروز(ix55)
لکسوس فراموش نشه و با توجه به کیفیت عالی و دوامی که داره خیلی از دست دوم بودنش نترس
با 180 میلیون میشه لکسوس es350 مدل 2011 و 2012 خرید
1395/6/31
سوناتا را افراد رسمی و باکلاس و خانواده دار دارن
اون موقع اپتیما و کمری و سافران هم افراد بی خانواده و بی کلاس و غیر رسمی و دیپلمه ها دارن
خوبی اقا؟؟؟؟ خودت میگی تعصبی نباشین حالا خودت چی گفتی!!!!!!!!!
1395/6/31
سلام خدمت دوستان تو این رنج قیمت اگه شتاب و قدرت موتور و تکنولوزی روز و هندلینگ میخوای امجی جی اس بهترین در نوع خودش هست . وهم قیمتش نسبت به توسان حدود 20 تومان پاینتره ولی با قدرت فوق العاده و شتاب خیلی خوبش و طراحی منحصر به فرد که تکراری نیست
1395/6/31
چرا دروغ میگی فریبرزوتویوتا دوست داری بخر چرا میگی هرکی رنو داره ناراضیه؟اتفاقا من دارم خیلیم راضیم.هم ال نود داشتم هم مگان هم کولئوس.اصلا هم ناراضی نیستم.کیفیت ودوام رنو معرکه اس.دومین ببرند اروپا بعد از فولکس رنوه
1395/7/1
ببینین دوستان شما ال نود رو با 206 و پارس و دنا مقایسه میکنید که تا حدودی از اونا بهتره
ولی سافران رو دیکه با چینی و ایرانی مقایسه نمیکنن میرن با رقیبش یعنی کمری و اکورد مقایسه میکنن که در مقابل اونا با توجه به اینکه 6 سیلندر هم هسته نه توان کافی داره نه هماهنگی خوب
یا به قول یکی از دوستام که میگفت اگه رنو بلد بود موتور بسازه که دیگه دست به دامن نیسان نمیشد!!!!!!!
وقتی ادم با پولش میتونه لکسوس بگیره چرا بره سراغ شرکت های چینی و فرانسوی
1395/7/1
اقا محمد اگه شما کیفیت رنو رو با لکسوس مقایسه میکنید من دیگه حرفی برا گفتن ندارم
بذارید تالیسمان و کولیوس جدید بیان بعد این حرفا رو بزنید نه با این رنو های مسخره ساخت کره
1395/6/28
آقایون متعصب چه بخواین یه نخواین این ماشین تمام رقیباشو سوسک میکنه شماهایی که میاین از ماشینای ژاپنی دم میزنید بگین ببینم تو خیابون چقدر ماشین ژاپنی ریخته؟ شاید یکی دوتا هم به زور دیده میشه اما تا دلت بخواد ماشین کره ای اعم از توسان ، سانتافه ، اپتیما و سوناتا ریخته چون هم اپشن بیشتر دارن هم قیمتشون نسبت به ژاپنی ها کمتره و ماشین های جوون پسندی هستن ماشینای ژاپنی فقط به درد نسل دهه 20 میخوره الان همین تویوتا کمری که فیلمشم تو همین سایت هست خود مجری هم میگه که قیافه این ماشین سلیقه ایه و خیلی نسبت به رقیبای کره ایش سادس ولی همین ماشین 200 تومن قیمت داره چه خبره مگه!!؟؟ با 180 تومن یه اپتیما gt line میشه خرید
تازه کره ای ها بازار دست دومشون عالیه اما ژاپنی چی؟ اقایون متعصب لطفا یه ذره منطقی تر نگاه کنید
1395/6/28
سلام اگه نسخه فولش بود حال میکردید باش رانندگی کنید
1395/6/29
خودروبانک عزیز شتاب سلام
لطفا قسمت شتاب صفر تا صد بررسی فوق رو تصحیح کنید
طبق لینک زیر چنین شتابی برای هر دو موتور 2لیتری و 1.6 توربو خودرو فوق صحت ندارد و در بهترین حالت برای موتور 1.6 توربو 9.1 ثانیه ثبت شده است.
با تشکر
http://worldwide.hyundai.com/WW/Showroom/SUV/Tucson/PIP/index.html
1395/6/29
متور 2.4 ليتري توسان كه با توجه به قوانين واردات ميتونه وارد بشه چرا متور ضعيف و آشغال 2ليتري وارد كردن؟ خواهشن هر ماشيني كه وارد ميشه با موتور پايه وارد نشه
1395/7/22
چون تعرفه گمرک ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ فرق داره و واسه سود بیشتر رفتن مجوز ۲۰۰۰ رو گرفتن تا هم نسبت به نسل قبلی گمرک کمتری بدن هم گرون تر بفروشن.(البته این نظر منه شاید دلیل دیگه‌ای داشته باشه ولی در هر صورت اینجوری بیشتر به سودشون بوده)
1395/6/29
آشغال به تمام معنا ماشین فقط تویوتا
1395/6/30
میشه شما توهین نکنی حداقل؟
خوشت نمیاد برو با ۱۷۰ میلیون راوفور بخر
اون دوره ای که ماشین فقط تویوتا بود خیلی وقته گذشته گل من !
1395/6/29
ماشین فقط کره ای حالا هر مدلی میخواد باشه فرقی نمیکنه ژاپنی ها حالا حالاها باید بدوند تا به طراحی کره ای ها برسند الان کره ای ها با فناوری GDI تونستن 30 - 20 اسب قدرت ماشینو افزایش بدن
چند وقت دیگه سدان لوکس یعنی جنسیس G90 وارد بازار میشه واسه رقابت با اس500 و بی ام و سری7
کره ای ها انقدر پیشرفت کردن که ماشیناشون هم سطح برند های معتبر دنیا میشن
1395/8/23
ژاپنيا به. اشغالاي كره اي برسن ؟؟؟؟. عزيزم شما. سوادت. در حد همون اشغالاي كره ايه. توسان جديد. صدي ١٤ ليتر با كولر ميسوزونه. و توي ظهر هم. كولرش كم مياره. و فنر بندي خشك و. فرمون ضعيفي داره
1395/6/30
سلام.دی ماه نود این ماشین رو 140 تومان از عظیم خودروی کلاهبردار خریدم.تحویل 90 روز کاری.چند روز پیش به من گفتن قیمت خودرو 45 میلیون بیشتر از قرارداد هست وی ا باید پرداخت کنی یا انصراف بدی/منم مثل همه مراجعه کنندگان عظیم خودرو با ناراحتی انصراف دادیم
1395/6/30
دی ما سال ۹۰؟؟؟ مطمئنی دوست من؟ ینی ۵ سال پیش دیگه؟!!!!
خو چه کاریه مگه آسان موتور نبود؟؟
راستی بعد ۵ سال واقعا انتظار نداشتی قیمتش ۴۵ تومن بیشتر باشه؟
البته با شرایطی که گفتی واقعنم کلاهبردار بوده..!
1395/6/31
ببخشید.مشخصا اون زمان مدل تی ال که نبوده.منظور 94 هست که اشتباه تایپی بود
1395/6/31
سلام چرا این مدل تویه سایت اصلی هیوندای نیست؟
1395/6/31
به نوبه خودم اتزآقای محمدبابت وقتی که گذاشتن کمال تشکررادارم بسسیارجامع ومفصل راهنمایی کردن.ممنون ازکلیه دوستان
1395/6/31
تا زمانیکه تعصب بیش از حد خودرو بانکی ها به خودروهای ژاپنی وچود دارد بررسی انها در مورد خودروهای دیگر بی نتیجه خواهد بود
یک توسان لو آپشن را برداشتید تست کردید بعدد کلی ایراد گرفتید عزیز من وقتی شما حتی از وجود اپشن ها و تریم های مختلف این خودرو بی اطلاع هستید چرا بررسی انجام میدید این خودرو در این کلاس در مدل فول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هست صندوق برقی صندلی های چرمی رادار و مانیتور بزرگ و کابینی با کیفیت از مواد درجه یک و رینگ های بسیار زیبا و بزرگ و چندین مورد دیگر ......
الان اگر یک ماشین ژاپنی بود خودرو بانک تا حد مرگ ازش تعریف و تمجید میکرد
1395/8/23
عزيزم. داشبورد پلاستيكي و كولر ضعيف. و فرمون ضعيف. ربطي به اپشن نداره. تابلو. خودت توسان اشغالي داري
1395/11/2
عزیز من شما خیلی راحت با مراجعه به سایت www.edmunds.com آمریکا و مطالعه قسمت Consumer Review (نظر مصرف کنندگان) از وضعیت کیفی نامطلوب این خودرو مطلع بشی.
1395/7/2
با این وضعیت باید تو سال ۲۰۲۰ واسه خرید توسان ۳۰۰ میلیون بدیم! به چه مناسبت باید هی بره بالا مدلای جدید و مدلای قدیمی هم ارزون نشه؟ ۱۸۰میلیون بابت کیفیتی که هرگز بهتر نشده و موتوری که کوچیکتر شده! توف به این زندگی
1395/7/2
منطقه آزاد انزلی کریدور شمال- جنوب بین کشورهای منطقه همسایه ایران. صادرات و واردات است . منطقه آزاد ربطی به محرومیت ندارد . محروم توان خرید ژیان فرسوده را هم ندارد .
1395/7/3
با این وضعیت باید تو سال ۲۰۲۰ بابت این ماشین ۳۰۰ میلیون بدیم :| بجای اینکه قیمت قبلی باشه و مدل قبلی بیاد پایین هی تصاعدی میره هر سال بالا.کیفیتم که قربونش برم ظاهرا اومده پایین.موتورم که آب رفته. یکی با رسم شکل به من توضیح بده چرا باید پوله اینو بدیم؟
1395/7/5
سلام خدمت دوستان ...بنده خواستم در جواب فریبرز جان عرض کنم؛..کجای کامنت من تعصبی بود؟؟ ..حتی گفتم که آقا رضا اگه پولت میرسه برو آکورد بخر..آکورد هم ویژگی های کره ای داره و هم ویژگی های ژاپنی..غیر اینه؟
در هر صورت اگر کسی بخواد با ۱۸۰م تمام ماشین کارکرده بخره
من با فریبرز عزیز موافقم، لکسوس کارکرده سرش به تنش میارزه.
در ضمن اون "محمد"ی که فرمودن کیفیت رنو عالیه...
باید بگم بله کیفیت رنو عالیه ولی نه در حد ژاپنی هایی مثل لکسوس..در هر صورت رنو در بازه بالا در ایران موفق نبوده و به خاطر بازار و خدمات پس از فروش ضعیف و ضعف های همیشگی طراحی و...ارزش خرید نداره.
1395/7/11
واقعا راحتن گیلانیا با 70 تومن میتونن بهترین ماشینارو سوار شن
البته من گیلان رفتم اونقدم نمره منطقه ندیدم
اوناییم که دارن خیلی عقده ای هستن
1395/7/14
دوست عزیز
اولا گیلانیا بهترین ماشینا زیرپاشونه چون گیلانیا لایق بهترینان
دوما اگه به شهرهای مهم (رشت - انزلی - لاهیجان و...) تشریف بیارید تو هر خیابونی نظاره گر ماشینایی میشید که تابحال ب چشم ندیدید
بعدشم بی احترامیتون نشونه شخصیتتونه
مرام و خاکی بودن بچه های منطقه سوار همیشه قابل تحسین بوده
1396/7/16
اقای 5CZ-Tm گیلانیه خوب هستن ولی خیلی به اصطلاح سوسول هستن چون تو اوج رفاه و امکانات زیاد زنگی کردن اگه یه فرد پر کار و لایق بهترین میخوای برین اونجایی امکانات کم هست مثل کرمان -سیستان بلوچستان
1395/7/13
آقا چرا بي احترامي ميكنيد ، هركي نظر خودش رو داره نسبت به ماشيناي كره اي و ژاپني ، بازار دسته دو همشون هم خوبه ، دوستان تويوتا و لكسوس تو دنيا حرف اول رو ميزنن لطفا تحقيق كنيد در مورد برند بعد نظر بدين
1395/7/26
اصلا توسان جدید نسخه ۲.۴لیتری نداره
http://m.hyundai.com/WW/Showroom/SUV/Tucson/Performance/index.html#Menu
1396/2/21
توسان توکشورچک بصورت سفارشی موتور2.4 نیو روبیشترجهت سفارش آمریکاتولیدمی کنه که نسبت به 2لیتری قیمت بیشتری داره
1395/7/26
اقا چرا پایینترین توسان ممکن رو تست کردید ؟ این ماشین حتی کولر اتوماتیک نداره :| شما خیلی از اپشن ها مثل رادار و خیلی چیزا دیگرو تست نکردید و چون این ماشین کامل نیس تستتون هم کامل نیس
1395/7/26
این مدل توسان حداقل در نمونه ای که من دیدم متریال داخلیش واقعا جالب نبود . فیس و ابعادش بد نیس اما خیلی ها بامن هم نظرن که اخرین فیس مدل قبلی زیباتر بود با توجه به قیمتش. این فیس توی منطقه ازاد حدود 60 تومنه که با توجه به آپشن تغییر میکنه اما چون محدودیت تردد داره خیلی کم مدل فول فول رو واسه منطقه میارن
1395/8/15
بهرام خان.شما لياقتت گاري هست.درمورد گيلانيهاي بافرهنگ نظر نده.
1396/7/16
درست صحبت کن یجوری میگی انگار بقیه بی فرهنگن(هرچند تو صحبتتون خودتون بی فرهنگین)
1395/9/10
با سلام شما ابتدایی ترین نسخه توسان رو بررسی کردین در نسخه های فول که وارد شده بسیار امکانات بیش تری دارد و سیستم تهویه هم بهتره
1396/1/17
سلام وقت بخیر و خسته نباشید به همه خودرو بانکی های محترم
ضمن انتقاد به بعضی از بررسی های خودرو ها توسط سایت محترم
لازم به ذکر هست برای نمونه خودروی توسان 2016 مصرف بسیار بالایی دارد
و در هر 100 کیلومتر حدود 11 لیتر مصرف دارد
و این رو از این سو عرض میکنم که صاحب این خودرو هستم
لذا خواهش میکنم در بیانتون دقت نظر بیشتری داشته باشید
تا خدای ناکرده شبه طرفداری عمدی از خودرو یا ششرکت در ذهن مخاطبانتان ایجاد نشود
همیشه صداقت در کار رمز پیروزیست
موفق باشید
1396/2/3
دوست عزیز با سلام
مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با سایر رقبا متوسطه. بنده در ایام تعطیلات عید، از تهران تا آباده فارس را با یک باک رانندگی کردم. البته مصرف درون شهری بالاتر هست اما در مجموع مصرف سوخت نرمالی داره. بهتره درون شهر به علت ترافیک از سیستم اکو برای صرفه جویی در مصرف سوخت استفاده کنید.
موفق باشید.
1396/2/3
توسانی که تومناطق آزادعرضه می شه بیشترتولید کشورچک هستش که بازاراروپاروهم داره توسان ایران ازهند کره واندونزی میاد توامریکا ازمدلهای باحجم بالااستقبال می شه درکل یکی ازپرفروش ترین خودروهای جهان هستش هروقت مقدارفروش خودرویی بالابره قیمت سرشکن می شه واین رمز موفقیت توسانه
1396/2/27
اقا این ماشین رو نخرید اشغال به تمام معناست کیفیت مواد استفاده در حد همین ماشینهای خودمون هست
1396/3/2
مثل اینکه توسان هووته
1396/6/12
بد ترین ماشین شرکت هوندای هست
1396/8/2
سلام.کاشکی مدل های فولش بود.خیلی بهتر بود.یا موتورهای 2.4 لیتریش
1397/8/11
من مدل 2017 فول ، پارسال 85 میلیون تومان (با پلاک منطقه ازاد اروند) خریدم- الان متاسفانه همین مدل ،260 میلیون تومان قیمت خورده - البته دیگه خرید و فروشی در کار نیست (به دلیل گرانی بیش از حد ).
1399/5/20
خیلی لش هستش با این قیمت و کیفیت آشغال اصلا نمی ارزه شتاب ضعیف تکون زیاد زود خودشو ول می کنه.