موضوعات داغ

مرسدس بنز CLA – خشن اما دوست داشتنی

19 مهر 1395

مقدمه

مدتی است که کمپانی های مطرح دنیا تنوع محصولات خود را در سگمنت های مختلف افزایش داده اند. از ساخت SUV توسط پورشه و بنتلی گرفته تا معرفی کدهای جدید ب ام وه و دیگر برندها همگی نشان میدهند که خودروسازان (حتی آنهایی که زمانی فقط در چند کلاس خاص اقدام به تولید اتومبیل مینمودند) اکنون ترجیح میدهند با حضور در بازارهای متفاوت، طیف وسیع تری از سلایق را به جرگه طرفداران خود اضافه کنند. خوب مسلماً قدیمی ترین برند اتومبیل سازی جهان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ارائه ی کلاس های جدید برای رقبا شاخ و شانه میکشد. مدل CLA مرسدس بنز یکی از همین محصولات نوظهور است که بعد از معرفی کانسپت آن در سال 2012 میلادی بالاخره در سال 2013 رسماً رونمایی شد تا مشتریانی که با دیدن نمونه های اولیه عاشقش شده بودند امکان خرید آن را بدست آورند. چندی است که این آلمانی مغرور بصورت گذر موقت در خیابان های کشور پرسه میزند. با توجه به حجم موتور و سایر ویژگی هایش به نظر میرسد مشکل خاصی برای واردات رسمی و دریافت پلاک ملی در آینده نیز نخواهد داشت.

به همین دلیل امروز با این کوپه 4 درب جمع و جور که با پلاک اروند از خیابان های تهران گذر میکرد همراه شدیم تا نگاهی نزدیک تر به این اتومبیل جذاب داشته باشیم. راستی در هنگام بررسی، برای دقایقی با برادر قد بلندترش یعنی GLA نیز آشنایی مختصری پیدا کردیم که توسط یک هم وطن ماجراجو و خوش ذوق در سفری طولانی با طی مسافت بیش از 14 هزار کیلومتر بصورت زمینی/دریایی از پایتخت انگلستان قدم به پایتخت ایران زمین گذاشته بود و با چهره ی خاص و فرمان سمت راست و صدای متفاوت موتور دیزلی در کشورمان کاملا منحصر به فرد به نظر میرسید. البته متاسفانه بدلیل کمبود وقت فعلاً فرصت تست کامل این اتومبیل فراهم نشد و فقط توانستیم دقایقی آن را در کنار برادرش بگذاریم تا شاید کمتر با ما غریبگی کند! آنچه در این مقاله خواهید خواند بررسی مرسدس بنز CLA مدل 2015 است.

طراحی ظاهری

CLA در همان نگاه اول خودش را در دل انسان جا میکند. بدنه ی نسبتاً کوچک اما عضلانی اش با آن جلوپنجره بزرگ و هواکش های زیبا حتی از برخی محصولات گرانتر مرسدس نیز چشم نواز تر به نظر میرسد. خطوط روی کاپوت و قسمت جانبی اتومبیل ردی از قدرت و جسارت را در جای جای بدنه به تصویر کشیده اند و ریزه کاری هایی مثل شیشه های بدون فریم، چیدمان داخلی چراغ ها و دانه های بسان الماس روی جلوپنجره خبر از دقت بسیار به جزئیات میدهند. در واقع باید گفت که طراحان بنز ظرافت این محصول را در کنار جسارتش حفظ نموده اند.

چراغ های جذاب عقب نیز در بالای سپری اسپرت قرار گرفته که در کنار هم قدرت و زیبایی را در انتهایی خودرو به نهایت خود رسانده اند. البته اتومبیل مورد تست مجهز به کیت 45 است که بارینگ های 18 اینچی "آ ام گ" مشکی و سپرها و رکاب متفاوت حتی از نمونه معمولی هم زیباتر شده. هرچند با تمام این صحبت ها وقتی با دقت بیشتر و از زوایای مختلف به CLA مینگریم، گویی در برخی قسمت ها مثلاً شیب ستون های A و C و قوس سقف اتومبیل اندکی غیر معمول به نظر میرسد؛ اما گمان نکنید که طراحان مرسدس ناشی بوده اند! با توجه به ضریب درگ فوق العاده این خودرو که آن را به یکی از ایرودینامیک ترین اتومبیل های سواری جهان تبدیل نموده میتوان به دلیل این ظاهر خاص و متفاوت پی برد. در واقع اگر هارمونی برخی قسمت ها اندکی فدای این مهم شده باید بدانید که کاملا ارزشش را داشته است.

طراحی داخلی

من نمیدانم مرسدس بنز چطور این کار را میکند؛ به نظر که فقط چند خط ساده و تعدادی دایره بیشتر نیست! اما پس چرا داشبورد اینقدر زیبا از آب درآمده؟! مهم تر از زیبایی این است که در کابین CLA سنت به گونه ای با مدرنتیه تلفیق شده که از نوجوان 16 ساله تا پیرمرد 76 ساله با آن ارتباط برقرار میکنند. البته نمیتوان تجربه فراتر از یک قرن این کمپانی را هم نادیده گرفت اما شاید یکی از رموز موفقیت مرسدس کیفیت بالای محصولاتش باشد که باعث شده کابین زیباتر از چیزی که واقعاً هست به نظر برسد؛ تازه وقتی قیمت نسبتاً مناسب CLA را به یاد آوریم رضایتمان بیشتر هم خواهد شد. البته چند سال قبل برخی محصولات این کمپانی با افت کیفیت نسبی مواجه شده بودند که خوشبختانه به نظر میرسد این رویه ادامه دار نبوده است.

پشت فرمان به روی صندلی های اسپرت و در عین حال راحت بنز که به خوبی هم بدنمان را در برگرفته اند مینشینم، غربیلکی زیبا و خوش دست و آمپر هایی اسپرت پیش رویمان قرار گرفته اند، کمی آن طرف تر هم دریچه های تهویه دایره ای شکل آبکاری شده و کنسولی ساده دیده میشود که بیشتر اصالت بنز را به رخ سرنشینان میکشاند. اهرم اصلی تعویض دند هم پشت فرمان است. این قسمت های کلاسیک در کنار تجهیزات مدرن مثل آب و آتش در کنار هم هستند، بدون اینکه آب تبخیر شود و یا آتش هیجان خاموش! تریم داخلی به صورت آپشنال میتواند با چوب گردو و یا آلومینیوم (و در مدل AMG فیبر کربن) نیز آراسته شود. البته نمایشگر تبلتی روی داشبود هر چند بسیار ارگونومیک طراحی شده اما از نظر زیبایی با سلیقه همگان جور در نمی آید چراکه ممکن است برخی تصور کنند این قطعه بصورت جداگانه و غیر فابریک به روی داشبورد نصب گردیده است. در یک جمع بندی کلی آرامش بصری مناسبی در داخل CLA وجود دارد که در مقایسه با بسیاری از رقبا ستودنی است.

موتور و سیستم انتقال قدرت

در زیر کاپوت این زیباروی دویچلندی قلبی کوچک با توانایی های بزرگ قرار گرفته. یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ دو لیتری، با شعار قدرت زیاد و مصرف کم که به کمک توربو و نسل سوم سیستم تزریق مستقیم سوخت، با همین جثه قادر به تولید 208 اسب بخار در دور 5500 و همچنین گشتاوری معادل 350 نیوتن متر میباشد. ضمناً این گشتاور عالی از 1250 تا 4000 دور در دقیقه در اوج باقی میماند تا از همان لحظه ای اول فشردن پدال گاز کمبودی از این حیث زیر پایتان احساس نکنید. توان این موتور یورو 6، توسط یک گیرباکس 7 سرعته دوکلاچه با سیستم 4MATIC (چهارچرخ متحرک مرسدس بنز) به تمامی چرخ ها منتقل میگردد. البته نمونه دیفرانسیل جلو CLA هم موجود است که با قیمت کمی ارزان تر میشود آن را خریداری نمود ولی قطعاً قابلیت های دو دیفرانسیل را در پایداری و زمین های لغزنده نخواهد داشت. CLA250 قادر است شما را در عرض حدود 6.3 ثانیه (برخی منابع کمی بیشتر) به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و در صورت نبود محدود کننده ی سرعت تا 240 کیلومتر بر ساعت به شتابگیری ادامه دهد.

اما اگر داشتن 208 اسب اصیل آلمانی همچنان شما را راضی نکرده نگران نباشید، کافیست سر کیسه را شل کنید و با گذاشتن حدود 15 هزار دلار روی این اتومبیل 34 هزار دلاری نسخه ی AMG CLA45 آن را خریداری نمایید. (قیمت ها برای مدل های پایه است و خودروی مورد تست با توجه به آپشن ها قیمتی بالاتر از 34 هزار دلار دارد، ضمناً قیمت مدل دیفرانسیل جلو نیز از حدود 32 هزار دلار آغاز میگردد) در مدل 45، آ ام گ توانسته با همین حجم یعنی 2 لیتر اما توربویی قویتر با بوست 26.1 psi و تغییرات دیگر از جمله اگزوز اسپرت به عدد فوق العاده 375 اسب بخار در دور 6000 دست پیدا کند. یعنی 187 اسب به ازای هر لیتر! هرچند نباید موتورهای پرخوران را با تنفس طبیعی مقایسه کنیم اما این عدد حتی برای یک موتور مجهز به توربو نیز فوق العاده است. ضمناً این پیشرانه 475 نیوتن متر هم گشتاور به شما هدیه میکند که با این شرایط رسیدن به شتاب حدود 4.4 ثانیه چندان عجیب و دور از ذهن نخواهد بود. اما اگر خیلی اهل شتاب و سرعت نیستید میتوانید باخرید نمونه های حتی ضعیف تر از میهمان امروزمان مثلCLA200 در هزینه ی اولیه صرفه جویی کنید.

امکانات رفاهی و ایمنی

از برندی که با اختراعات بی شمارش همواره در پیشرفت ایمنی و آسایش اتومبیل ها پیشرو بوده توقعات خیلی زیاد است. حتی وقتی با شاهزاده ی کوچکتر و کم زرق و برق تر این خاندان سر و کار داریم، همچنان انتظارمان در ایمنی و آپشن بالاست. خوشبختانه مرسدس بنز CLA250 نیز شما را در این مورد نا امید نخواهد ساخت. در داخل کابین امکانت رفاهی و ایمنی استاندارد و بویژه آپشنال بسیاری در دسترس هستند. گزینه هایی مثل صندلی های راننده و سرنشین کناری برقی قابل تنظیم در 12 جهت با 3 حافظه و گرمکن چند حالته، تهویه مطبوع دوگانه، برف پاک کن هوشمند، ایربگ های جلو - جانبی - پرده ای - زانوئی، سامانه کنترل مرکزی مرسدس بنز یا همان “COMAND” و نمایشگر 7 اینچی رنگی، ترمز پارک الکترونیکی، سیستم ATTENTION ASSIST یا همان هشدار خوابالودگی راننده، نمایشگر اطلاعات و تنظیمات رنگی 4.5 اینچی پشت آمپر، نورپردازی داخلی،Start/Stop System ECO که پیشرانه را در توقف های کوتاه پشت چراغ قرمز و یا ترافیک خاموش نموده و بلافاصله پس از برداشتن پا از روی پدال ترمز آن را روشن مینماید، پدال های تعویض دنده پشت فرمان، بلوتوث، سقف پانوراما با سانروف برقی ، کنترل فشار باد تایر ها، اخطار نقطه کور، سیستم صوتی قابل ارتقاء به سیستم هارمن کاردن 450 واتی، کروز کنترل هوشمند و تطبیق پذیر با رادار، سامانه کمکی عدم خروج از خط Lane Keeping Assist ، آیینه های جانبی و داخلی الکتروکرومیک، سیستم کمکی پارک کردن یا Active Parking Assist و ...

البته همانطورکه گفتیم بسیاری از این آپشن ها بسته به انتخاب مشتری و در ازای وجوه اضافه نسبت به قیمت پایه، روی اتومبیل نصب میگردند؛ پس در هنگام خرید حتما لیست کامل تجهیزات خودرو را به دقت بررسی نمایید چون در تفاوت قیمت تاثیر زیادی داشته است. مثلا همین سقف پانوراما بازشو در سایت مرسدس بنز امریکا نزدیک به 1500 دلار یعنی بیش از 5 میلیون تومان به قیمت پایه اتومبیل اضافه خواهد نمود.

نمیدانم در مورد ایمنی اصلاً نیازی هست اشاره کنیم یا خودتان حدس زده اید که این ژرمن خوش خط و خال 5 ستاره موسسه Euro NCAP را به دست آورده است.

تجربه رانندگی

بعد از بررسی مختصر ظاهر و باطن اتومبیل بهتر است کمی هم در خیابان های تهران برانیم تا ببینیم آیا CLA در عمل نیز مثل اطلاعات روی کاغذ کم نقص نشان خواهد داد؟ در داخل کابین با محیطی ساده و شیک روبرو هستیم، بدلیل حالت اتاق در ابتدا دید اطراف کمی ضعیف و محیط تا حدودی خفه به نظر میرسد اما با تنظیم صندلی ها و گذر اندکی زمان به محیط داخلی زیبا، ساده و ارگونومیکش عادت خواهید کرد. ضمناً با توجه به جثه ی جمع و جوری که دارد علیرغم دید نه چندان عالی، حد و حدود اتومبیل خیلی زود در ذهن شما ثبت خواهد شد. فضای پا و سر برای راننده و سرنشین کناری کاملاً مناسب است اما با توجه به ابعاد اتومبیل (طول 4630، عرض 1777، ارتفاع 1437 / فاصله محور جلو و عقب 2700 میلیمتر) و شیب انتهایی سقف، راحتی سرنشینان عقبی به قد آن ها بستگی خواهد داشت. به آرامی شروع به حرکت مینماییم، برعکس ب ام وه که در خانوادگی ترین اتومبیل هایش هم با ظاهر و ماهیتی اسپرت ارائه میگردد (که البته این خصلت خیلی هم طرفدار دارد)، مرسدس حتی در اسپرت ترین تولیدات خود نیز معمولاً سعی میکند وقار و جذبه اش را حفظ کرده و به غیر از چند استثنا همواره خودش را سنگین و جنتلمن نشان بدهد.

حتی جوانان کوپه این نژاد هم به ندرت حاضر به درآوردن کت و شلوارشان در مبارزه میشوند و در اکثر مواقع به شل کردن گره کراوات بسنده میکنند! شاید برای همین است که پشت فرمان مرسدس بنز نمیشود با خیال راحت قانون شکنی کرد و سرعت بالا و تغییر لاین های ناگهانی از پایداری و پرفورمنس فوق العاده اش لذت برد. انگار شخصیت متینش جلوی انسان را میگیرد! ولی گویا CLA از آن دسته فرزندان ناخلفی است که رویه پدرانش را خیلی قبول ندارد. مثلا بر خلاف سنت خانوادگی با دیفرانسیل جلو نیز تولید شده است (البته CLA تنها محصول دیفرانسیل جلو بنز نیست و در ضمن همانطور که گفتیم نمونه ی مورد تست از نوع 4MATIC میباشد)، اندامش کمی جمع و جورتر و سواری اش زیادی اسپرت است. در مورد چهره هم با اینکه بسیاری از صفات ژنتیکی ظاهری اجدادش را به ارث برده اما در تمامی زوایا گستاخ و لجوج به نظر میرسد! مثل اصیل زاده ای که قرار بوده استاد دانشگاه یا سیاستمدار شود اما ناگهان به ستاره موسیقی تبدیل شده است. این قضیه در باطن اتومبیل هم وجود دارد. هرچند در اتوبان سیستم تعلیق مک فرسون جلو و مستقل چندگانه عقبی در کنار صندلی های راحت، سواری را لذت بخش کرده اند اما با رسیدن به اولین دست انداز و یا سرعتگیر غیر استاندارد، ضربات زیر چرخ های مرسدس مستقیماً به زیر بدن سرنشینان منتقل میشوند. در واقع فضای کابین تا حدود زیادی ظرفیت استفاده خانوادگی را داشته اما خصلت های اسپرتی CLA آن را از یک گزینه ی مناسب برای استفاده روزمره و خانوادگی خارج نموده است که البته با توجه به هدف از تولید تا حدودی طبیعی به نظر میرسد. البته رینگ های AMG اتومبیل مورد تست یک سایز از اندازه فابریک بزرگتر است و این مورد هم در تشدید این خشکی بی تاثیر نبوده.

اما نا گفته نماند که وقتی به دور از غر زدن های همسرتان پیچ های جاده را با نهایت سرعت طی کردید و از تعادل بی نظیر CLA لذت بردید از این سیستم تعلیق خشک و گاهی آزار دهنده تشکر خواهید نمود! بویژه در نمونه 4MATIC که تحت هر شرایطی، چهار دست و پا به زمین چنگ میزند و اجازه ی اندکی استرس و نگرانی را به شما نخواهد داد. واکنش های گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه نیز مناسب و همان چیزی است که از بنز توقع داریم. قدرت موتور کافی است و هر زمان که پایتان را روی پدال گاز فشار دهید این مرسدس 1.5 تنی را به جلو پرتاب میکند، البته اگر میخواهید این پرتاب به شلیک تبدیل شود باید سراغ گزینه ی 375 اسب بخاری آ ام گ بروید که قادر است حتی برخی از سوپر اسپرت ها را نیز به چالش دعوت نماید. مصرف سوخت به گفته مالک کمتر از 7 لیتر بنزین گوارای وطنی(!) در سیکل ترکیبی است که البته این عدد بسته به ترافیک و شیوه رانندگی میتوانند بسیار متفاوت باشد. صندوق عقب نیز با وجود دهانه تنگش فضای مناسبی دارد و با توجه به انتظار ما از این اتومبیل نمره قبولی را خواهد گرفت.

قیمت و نتیجه گیری

مرسدس بنز CLA خودرویی زیبا، با کیفیت ، قوی و پایدار است که میتواند با قیمتی نسبتاً مناسب بسیاری از نیاز های یک جوان عاشق اتومبیل را برطرف نماید. اما از طرف دیگر سواری خشک و اسپرت آن با دست اندازهای ما سر سازگاری ندارد و سلامت موتور توربو اش نیز با بنزین بی کیفیتمان در خطر قرار میگیرد. گذشته از همه اینها فعلاً فقط در مناطق آزاد تجاری کشور قابل خریداری است و فقط گاهی میتواند از این مناطق خارج شود. هرچند این اتومبیل آنقدر جذابیت دارد که منتظرش بنشینیم.

بیایید نگاهی هم به قیمت این بزرگ مرد کوچک داشته باشیم. در حال حاضر میتوان CLA مشابه نسخه امروز ما را در مناطق آزاد تجاری با قیمت حدود 185 میلیون تومان خریداری نمود. برای نمونه CLA200 قیمت ها پایین تر و در حدود 160 میلیون تومان است. البته قبلاً هم اشاره کردیم که بسته به آپشن های مختلف قیمت ها بازه ی نسبتاً زیادی دارند. با توجه به این قیمت ها در منطقه آزاد میتوان این طور به قضیه نگاه کرد که یک مرسدس بنز قدرتمند که در منطقه خودش زندانی شده "ولو با آزادی مشروط" قیمتی معادل یک هیوندای i40 آزاد دارد که در همه جای ایران بدون محدودیت تردد مینماید. امیدواریم در آینده ی نزدیک بهای آزادی خودروها اینقدر بالا نباشد تا سایر استان ها نیز بتوانند از نعمت اتومبیل روز آن هم با قیمت مناسب بهره برند.

در پایان ضمن تشکر از جناب آقای "حسین نژادیان" مالک مرسدس بنز CLA و حامد عزیز مالک GLA توجه شما را به جدول مشخصات CLA250 4MATIC جلب مینماییم

مشخصات فنی
مدل مرسدس بنز CLA250 4MATIC
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1991 سی سی
گیربکس7 سرعته خودکار دوکلاچه
حداکثر قدرت208 اسب بخار در 5500
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 1250 تا 4000
شتاب6.3 ثانیه
حداکثر سرعت213 کیلومتر محدود شده
قیمت منطقه آزاد185 میلیون تومان (نمونه مورد تست)

104 عکس

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/19
با 185 تومن بنز سوار میشن!خوش به حال ملتی که تو منطقه ازادن
1395/7/21
این درسته که ما ماشینا رو نصف قیمت میخریم ولی واقعا بی انصافیه شما اگه میتونید بیاید تو این اب و هوای گرم و پر از خاک و گرد و غبار زندگی کنید . اینقد هم موقع پلاک گذر موقت اذیت میکنن که بعدش تصمیم میگیری بفروشیش مهلت مرخصی هم کمه و کاملا زندانی هستیم . اینقد هم که قوانین سخت گیرانه برای منطقه ازاد اروند میزارن الان قانون احراز سکونت گذاشتن یعنی که خوزستان منطقه ازاد نیس فقط ابادان و خرمشخر منطقه ازاده و شهر های دیگه ی خوزستان نمیتونن خودرو ی اروند بگیرن . خلاصه اینکه فقط سر ما منت میذارن . لطفا قبل از اینکه بگید ما چقد خوش شانسیم به این چیز ها هم توجه کنید .
1395/7/19
چقدر عالیه
1395/7/19
واقعا چقدر عالی میشه...اگه؛
۱. خودروبانک همیشه همه ماشین ها رو بدون تعارف و بدون بزرگ نمایی بررسی کنه...هم مزایا مطرح بشه و هم معایب،،،بدون توجه به اینکه بنز هستش یا چینی.
۲. خودروها با قیمت واقعی در تمام ایران عرضه بشن،،،بهترین حمایت از تولید داخلی در عرصه خودروسازی دقیقا برداشتن تعرفه های غیر منطقیه...در حال حاضر دولت به اسم حمایت از تولید ملی، تعرفه ها و هزینه های گزافی رو از واردکنندگان میگیره
از طرفی در بازه پایین قیمتی، فضای امنی برای ایرانخودرو و سایپا به وجود اومده که هر چی دلشون می خواد میندازن به مردم!
خدا به حق آقا امام حسین (ع) در ظهور حضرتش تعجیل بفرماید بلکه از دست گاری های وطنی مسولین با کفایت خلاصی پیدا کنیم!
1395/7/19
این ماشین بی نظیره
و آیرودینامیک ترین خودروی جهان هست ضریب آیرودینامیکش 0.21 هست
مدل CLA 45 که در ایران موجود نیست موتور دو لیتری چهار سیلندر داره و نکته ی جالبش اینه که 375 اسب بخار قدرت داره اونم با همچین موتور و در عرض 4.1 ثانیه سرعتش به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه
اطلاعات کاملش رو میتونید در سایت مرسدس بنز ببینید:

https://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-CLA/model-CLA45C4
1395/7/19
صفر تا صد مدل 45 همونطور که تو مقاله اومده 4.4 ثانیه است. اونی که شما لینکشو گذاشتی صفر تا 60 مالیه. صفر تا 60 مایل میشه صفر تا 96 کیلومتر.
یعنی صفر تا 96 رو تو 4.1 ثانیه میره
و صفر تا 100 رو تو 4.4
بهرحال برا یه موتور 2 لیتری فوق العادست
مرسی از خودروبانک
1395/7/19
چرا فرمونش سمت راسته؟
1395/7/19
نوشته از انگلیس اومده
تو یه سری کشورها مثل انگلیس و ژاپن و هند و .. فرمونا راست هستند و خیابون ها دقیقا برعکس رفت و امد میشه
البته این مدل نمیتونه تو ایران یا هر کشور فرمون چپی شماره گذاری شه و باید نسخه متناسب با قوانین اون کشور بیاد.
الانم من نمیدونم این طرف چطوری تو ایران رانندگی میکنه. فک کن هر سبقت درستی که میگیره از نظر دید راننده مثل سبقت از راسته!
1395/7/20
ببخشید از شما اجازه نگرفتن!
1395/7/19
سبک نگارش تقلید شده است و تو ذوق میزنه.....عکس ها فوق العادن
1395/7/21
مگه آهنگ خونده که از صدای یکی تقلید کرده باشه تو ذوق بزنه!! خخخ
اتفاقا به نظر متن عالی بود. بخصوص اون متلکی که در مورد "بهای آزادی" انداخت!
مرسی از خودروبانک بخاطر این همه تست و عکس رایگان
1395/7/19
بله این بنز از منطقه آزاد اروند اومده خوزستان پره از این ماشینا واسه همه عادی شده جوری که کسی نگاهی به اینا نمیکنه تازه این که چیزی نیست اینجا ماشینایی هستن که تو عمرتون هم ندیدین نمونش کوروت بنتلی روزلزرویس جگوار پورشه بنز اس500 دوج کرایسلر شورلت فورد اصن تو خیابون تو یه چشم بهم زدن مییبینی 10 تا بنز بی ام و از کنارت میگذره ماشینایی تو خوزستان هست که فقط باید تو نید فور اسپید ببینی یه گشتی تو خیابون بزنی روح و روانت شاد میشه خلاصه از انواع برند های لوکس دنیا حداقل چند نمونش تو خوزستان هست تازه اونم با قیمت فوق العاده پایین اصن سانتافه شده عین پراید الان همه خریدن حتی با 50 تومن هم میشه اپتیما یا سوناتا 14 یا 15 خرید!
همین بنزی که خودروبانک بررسی کرده رو تو خوزستان شده عین تاکسی ، دلم واسه تهرانیا میسوزه بیچاره ها دلشون به همین ماشینای چینی خوشه یا باید منتظر بشینن تا یکی از ماشینای منطقه آزاد مرخصی بگیره بیاد تهران تا همه انگشت به دهن نگاش کنن خخخخخ عشق است منطقه آزاد اروند
1395/7/21
آقا آرش من خودم شهرستانی ام ولی باید بگم امثال شما هستید که تهرانی ها ما شهرستانی هارو ساده میدونند
شما تا بحال فکر کردید یه تهرانی که میتونه هیونداشو بفروشه بیاد اهواز بنز بخره
و میتونه خونه 70 متریشو بفروشه بیاد اهواز خونه 200 متری بخره
پس چرا این کارو نمیکنه؟
سوال بعدی:: چرا این همه اهوازی مهاجرت میکنند تهران و ماشین و خونه سه برابر گرونتر میرخند اما اهواز نمیمونند؟
و سوال آخر::تا حالا از خودتون پرسیدید چرا این امکانات به شهر هایی مثل شهر شما داده شده و به برخی شهر های دیگه داده نشده؟
هر وقت خوب به این سوالات فکر کردید و پاسخش رو یافتید اون وقت دلتون به حال خودتون بیشتر میسوزه تا تهرانی ها!
البته یه شهر هایی مثل شهر ما هم نه مزیت های تهرانو داره و نه شهر های مرزی. ما دیگه چوب دو سر طلائیم! ولی در کل طوری صحبت نکنیم که تهرانی ها فکر کنند ما شهرستانی ها عقده ای یا ساده اندیش هستیم.
ممنون
1395/7/24
داداش دمت گرم کلی خندیدم خخخخخخخخخ
جاداره از همین تریبون بهت اعلام کنم WTF خخخخخخخخخخخخخ (فازت چیه)
یجوری میگی انگار همه اون ماشینا مال بابات همشون تو پارکینگ خونتون پارک شده الان من که خونمون تو خیابون عباس آباد تهرانه و هر روز صبح میرم سرکار پشت شیشه مغازه عزیز و معصومی i8 , مازراتی و.... میبینم باید بگم وای مردم دیگه چقدر بدبختن که اینارو نمیبینن خخخخخخخخ

داداچ اشتباه داری فکر مکینی خخخخخخخ
1395/7/24
واقعا متاسفم
چنین افرادی هستند که ابروی خوزستانی هارو میبرند!
1395/7/25
من ساکن اردبیلم،یه اسپورتیج ناقابل بیشتر ندارم،فقط اینو بگم هوای تمیز و بهشتی اردبیلو،آب زلالشو،جنگل حیرانشو،هوای خنکشو با صد تا منطقه آزاد اروند و کل خوزستان همراه ماشینای آخرین مدلش و کل چاههای نفتش عوض نمی کنم
1395/7/30
اولا که ماشین دیدن کار خاصی نداره اینایی که می گی بهترش تو کیش و خارج از ایران که همه میرن هست ....
بخدا ما حاضریم (تهرانی ها ) چینی سواربشیم بجاش شماها هم بزارید برید شهر خودتون یکم نفس بکشیم جا نیس بخدا...
هرکی هرچی میشه میاد تهران ، سال به سال شلوغتر ، برید دیگه این همه امکانات ، برید حال کنید بزارید ما هم یه نفسی بکشیم
1395/7/20
پیشنهاد می کنم واسه تست های متنی تون ازبعضی حرکات گرافیکی مثل قرار دادن کادر برای نوشته ها ، یا بعضی قسمت ها ، استفاده از رنگ ، یا جدول مقایسه ، بعضی قسمت های عکس های واید یا... ، خلاصه یه سری حرکاتی که مخاطب بیشتر جذب خوندن متون بشه و کمتر خسته کننده باشه ، ممنون بابت تست ها
1395/7/20
موتورش عینه E250 هسش
1395/7/23
حرف c تو کلمه 4matic رو cla رو کندن..............
1395/7/24
سفیده شیشه جلوش چرا شکسته
1395/7/26
اولا که درست حرف بزن
دوما من نگفتم که همه ماشینا مال بابامه درضمن ما یه سانتافه 2014 اروندی داریم
سوما مناطق آزاد از نظر واردات خودرو هیچ محدودیتی ندارن شما تهرانیا نمیتونید ماشین بالای 2500 سوارشید اون ماشینایی که پلاک گرفتن هم مدلشون قبل 2014 بوده و همه فیس قدیمن اما تو منطقه ازاد نیوفیسشون با قیمت خیلی خیلی کمتر پیدا میشه مثلا اگه همین بنز رو کسی که ساکن تهرانه بخواد بخره حداقل باید 500 تومن هزینه کنه
اما قیمتش تو منطقه خیلی پایینه و این امتیاز بزرگیه واسه ما که تو منطقه آزاد زندگی میکنیم اینجوری باعث میشه هرکسی با حدقل پولی که داره بتونه یه ماشین باکیفیت سواربشه نه این گاری های ایرانی طرف به جای اینکه بره پارس بخره 40 تومن میاد اکسنت یا الانترا میخره ما اینجا با 70 تومن سانتافه ، سورنتو ، و خیلی از ماشینای لوکس دیگه میتونیم سوارشیم اما اون آقایی که تو تهرانه باید بره 80 تومن (10 تومن گرونتر) بده ماشین چینی سوار بشه
من نمیدونم شما چه برداشتی از حرفم کردی اما منظور اینه که خواستم این دوتا استان رو باهم مقایسه کنم
1395/8/3
داداش چی پیش خودت فکر کردی که میخوای اهواز رو با پایتخت مقایسه کنی؟!!! من خودم بچه شهرستانم اما نباید شهرستان رو با تهران مقایسه کرد البته مردمش رو نمیگم چون آدم احمق همه جا هست تهران و غیر تهران نداره اما از لحاظ امکانات که تو ایران فقط به تهران رسیدگی میشه بقیه شهر ها هیچی ... درسته منطقه آزاد ماشینای خیلی خوبی پیدا میشه اما پلاک منطقه آزاد کل کلاس یه ماشین رو زیر سوال میبره ... اگه بخوای کلاس ماشین رو حفظ کنی باید پلاک ملیش رو بگیری .. ولی خب اگه برا خودت بخوای حال کنی خوبه که یه خونه داشته باشی با مکان اون یه ماشین توپ معادل یکی دو میلیاردی با قیمت پایین تر بگیری که باهاش حال کنی ..... به امید روزی که به بقیه استان ها هم رسیدگی بشه
1395/8/6
آقایون غیرخوزستانی ببخشید اینجوری میگم ولی از اونجا بوی سوختگی میاد!!!! چشم ندارید ببینید ما خوزستانی ها ماشین لوکس سوار میشیم چشم ندارید ببینید ما ماشینو با قیمت واقعی میخریم والا بلا این حسادت کردنا خوب نیست اگه ما این امتیاز رو داریم در عوض شما 1000 تا امکانات بهتراز ما دارید ما اینجا باید گرمای 70 درجه رو تحمل کنیم شما چی؟ هیمن الان تو آبان ماه ما هنوز کولر روشن میکنیم ! حالا کثیف بودن هوا هم بماند
خب دیگه با این وضع به چیه ما حسودی میکنید؟
1397/10/4
نوش جونت داداش سوار شو حالشو ببر، چرا حسودی؟ هر کی بتونه سوار شه لذتشو ببره ، خوشبحالش، نوشش بشه ایشالا، اونایی که چرندیات اینجا بهم میبافن، تا بحال دستشون به دستگیره ماشین خارجی نخورده، همین جا هم بجز آزار واسه ما چیز دیگه ای ندارن .