موضوعات داغ

سئات لئون ، حمله شیر ماتادورها به بازار

14 آبان 1395

ورود گاوبازان اروپایی

شاید پس از برجام یکی از جذاب ترین اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، ورود برندهای معتبر اروپایی باشد، برندهایی که اگرچه تا رسیدن به خاک ما، راه پر پیچ و خمی را می گذرانند و هر کدام پس از تعرفه ها و هزینه های مختلف، با قیمت هایی نجومی به ایران می رسند، اما همین حضور رنگارنگ و ورود برندهای معتبر در بازار تشنه ایران را باید غنیمت شمرد.

اما در اوایل روزهای پاییزی امسال بود که ثبت سفارش خودرویی نام آشنا و معروف از دیار ماتادورها باز شد و نوید خودرویی باکیفیت در ایران داده شد. خودرویی که با ابعاد کوچک و جثه ای ریز، قلب تیز و تند آئودی در آن آرمیده تا گهگاهی هیجان گاوبازی اسپانیایی را در خیابان های شهر در رگ های راننده تزریق کند.

روز پنج شنبه 13 آبانماه تست درایو این خودرو توسط شرکت کیهان موتور در پیست آزادی تهران برگزار شد و کمافی‌السابق، خودروبانک تشنه این فرصت ها تا یک برند معروف اروپایی را در خاک ایران و آن هم در پیست بررسی کند. لذا خود را سریعاً به این خودرو رسانده تا این 180 شیر اسپانیایی را بیازماید.

مهمان جدید را بهتر بشناسیم

در حقیقت خودرویی که قرار است به بازار ایران بیاید، نسل سوم از سئات لئون است. خودرویی که روی پلتفرم MQB فولکس واگن پیاده سازی شده، همان پلتفرمی که فولکس واگن گلف یا آئودی A3 نیز از آن استفاده می کنند. جالب است بدانید که سئات لئون نسبت به نسل قبلی، نه تنها کوچک تر شده، بلکه به اندازه 90 کیلوگرم رژیم گرفته و سبک تر شده است. البته فاصله بین دو محور این مدل دقیقاً 5.8 سانتیمتر بیشتر شده که باعث می شود در صندلی های عقب فضای پای بیشتری قرار داشته باشد.

جالب است بدانید که سئات لئون توانسته دو جایزه بین المللی را نیز کسب کند که برای سیستم ترمز و همچنین سیستم کنترل بین خطوط بکار رفته در آن بوده که توسط موسسه EuroNCAP به این خودرو تعلق گرفته است.

عصبانی و شکیل

طراحی سئات لئون را بر خلاف کره ای ها و چینی های حاضر در بازار، باید یک طرح محافظه کارانه و سرسنگین دانست. در کل طرح نمای بیرونی آن به خصوص اگر آن را در کنار خودروهای کره ای و یا حتی رقبای اروپایی خود مثل آلفارومئو جولیتا قرار دهید شاید آن جلب توجهی را که در ابتدا انتظار می‌رود نداشته باشد اما آنچه در طراحی لئون نهفته است، همان سنگین و شکیل بودن است که در محصولاتی مانند آئودی و فولکس واگن می‌تواند یافت و چنین طرحی حتما با گذشت سالها نیز همچنان برای مالک جذاب خواهد بود.

اما حقیقتاً باید اعتراف کرد که طرح چراغ های جلویی اگرچه ساده است، اما آن عصبانیت قدرت نهفته داخل درپوش موتور، در چشمان آن به وسیله LED های مخصوص روز نمایان است و می توان آن را زیبا و ماندگار دانست.

قلب اسب اسپانیایی

سئات لئون با دو پیشرانه در بازار کشورمان عرضه خواهد شد که یکی از آنها توسط آئودی ساخته شده و دیگری پیشرانه تولید شده توسط فولکس واگن است.

نخستین پیشرانه با ۱۳۹۵ سی سی حجم به یاری توربوشارژر می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به یک جعبه دنده‌ی ۷ دنده‌ی خودکار کوپل شده است و شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه ای را برای لئون به ارمغان می‌آورد.

سئات لئون
مدلپیشرانه فولکس واگن
پيشرانهچهار سيلندر خطي
حجم موتور1395 سي سي
حداکثر قدرت150 اسب بخار در 500 هزار تا 6 هزار دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور250 نيوتن متر در 1500 تا 3500 نيوتون متر
شتاب رسمي8 ثانيه
صرف سوخت ترکيبي5 ليتر در هر صد کيلومتر
موتور بعدی نیز چهار سیلندر توربوشارژردار اما به حجم ۱۷۹۸ سی سی است که قدرتی و گشتاور ان به ترتیب ۱۸۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن هستند. این موتور نیز به همان گیربکس ۷ دنده‌ی خودکار کوپل شده است و شتاب صفر تا صد لئون با آن معادل ۷.۲ ثانیه است. مدلی که در روز تست در پیست آزادی توسط خودروبانک تست شد، همین مدل قدرتمندتر بوده که مجهز به موتور آئودی است. در زیر می توانید اطلاعات کامل این پیشرانه را نیز مشاهده کنید.

سئات لئون
مدلپیشرانه آئودی
پيشرانهچهار سيلندر خطي
حجم موتور1798 سي سي
حداکثر قدرت180 اسب بخار در 5100 تا 6200 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور250 نيوتن متر در 1250 تا 5000 دور بر دقيقه
شتاب رسمي7.2 ثانيه
صرف سوخت ترکيبي5.8 ليتر در صد کيلومتر
تجهیزات و امکانات

سئات لئون بر خلاف ظاهر ساده اش دارای لیست کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم داشت. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل استفاده از ۱۱ عدد کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کنترل لغزش، سیستم کمک پایداری، سیستم کنترل ترمز در پیچ‌های تند، ‌سیستم کنترل سرعت موتور و سیستم شناسایی خستگی راننده می‌شود.

در خصوص تجهیزات رفاهی نیز دست سئات نسبتا پر بوده و امکاناتی نظیر سیستم ضد سرقت، سیستم ایستایی در شیب، سنسور تشخیص باران، صندلی عقب تاشو، سیستم Start-Stop، سیستم گردش چراغ های جلو، تهویه‌ی اتوماتیک دوگانه، ‌مانیتور لمسی ۶.۵ اینچی، رینگ اسپرت ۱۸ اینچی، گرمکن سه حالته‌ی صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب، سانروف شش حالته و سیستم صوتی مجهز به ۸ بلندگو و ساب ووفر است.

به صورت اپشن نیز امکان سفارش رادار بین خطوط و کروز کنترل هوشمند را می‌تان بر روی این خودرو داد.

پشت فرمان

بالاخره پشت فرمان سئات لئون می نشینیم. همه چیز در دستان راننده است و باید قبول کرد که داشبورد میانی بسیار ساده و به دور از هیجان است. در هر صورت دنده را در حالت D گذاشته و زمانیکه فرمان بسیار خوش دست را می گیرم و کیلومترشمارها را نگاه می کنیم، کاملاً اوضاع فرق کرده و متوجه می شویم که به زودی قرار است داستان متفاوتی اتفاق بیافتد تا سادگی داشبورد میانی کاملاً از خاطرمان برود.

با شروع حرکت و لگ بسیار اندک توربوها و ورود بوست تک توربو در مدار، آدرنالین در خون به خوبی ترشح می شود تا متوجه شوید چرا آن را به هیجان گاوبازی اسپانیایی توصیف کردیم. دور موتور که در سمت چپ قرار دارد، به سرعت خود را به مرز 6000 می رساند و راننده را به صندلی میخکوب می کند. اگر کماکان مصرانه علاقه دارید که پای خود را تا انتها روی پدال گاز نگه دارید، می توانید از لگد مجدد 180 اسب در حین ورود به دومین دنده از گیربکس 7 سرعته لذت ببرید. تکانی که نشان از قدرت مناسب پیشرانه نسبت به وزن است و می تواند در هر لحظه خود را به عنوان خودرویی جذاب برای شاخ و شانه کشیدن در خیابان نشان دهند.

اجازه دهید کمی بیشتر در مورد عملکرد خودرو صحبت کنیم و به صورت دقیق تر آن را با اصلی ترین رقیبش یعنی آلفارومئو جولیتا مقایسه کنیم. هر دو خودروهایی جذاب و در سطح جهانی معروف هستند و هر طرف طرافداران پرتعدادی دارد. باید اعتراف کرد که هندلینگ هر دو خودرو عالی هستند و نمی توان گفت که یک طرف برتری نسبت به دیگری دارد و هر دو را باید در یک سطح دانست. اما یک اتفاق جالب دیگری که در روز تست افتاد، حضور یک آلفارومئو جولیتا در پیست بود و فرصت را غنیمت شمرده و یک درگ کوتاه در مسیر مستقیم بین دو خودرو انجام شد که سئات لئون برنده این رقابت بود و باید عملکرد توربوهای سئات را بهتر از جولیتا بدانیم و حقیقتاً پیشرانه لئون اسپانیایی کمی آماده تر و به گوش تر از جولیتا می باشد.

لئون برای چه کسی مناسب است؟

باید گفت سئات مشتریان خاص خود را دارد. مشتریانی که به جای دکمه های رنگارنگ و آپشن های متنوع، به دنبال کیفیت و اعتبار برند هستند و عملکرد پیشرانه برای آنها در اولویت است. مطمئناً هزینه کردن رقمی در حدود 150 میلیون تومان برای یک هاچ بک در بازاری که "شاسی بلند" بودن یک مزیت محسوب می شود، خلاف روند عمومی بازار است اما به نظر می رسد سئات لئون به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین اروپایی های بازار، برای کسانیکه دوست دارند خاص باشند و در حین رانندگی به پرفومنس خودروی خود اهمیت ویژه ای می دهند و برند اروپایی و معتبر برای آنها از اهمیت خاصی برخودار است، بسیار قانع کننده باشد و به راحتی می تواند از نظر کیفیت ساخت، عملکرد موتور و گیربکس و همچنین طراحی زیبا و پخته، لبخند رضایت را بر لبان راننده خود نقاشی کند.

قیمت و زمان عرضه

همانطورکه گفتیم سئات لئون در دو مدل عرضه می شود که تفاوت آنها در پیشرانه های نصب شده است. یکی از کارتهای برنده سئات لئون نسبت به رقیب ایتالیایی خود در خاک ایران، قیمت آن است که فاصله نسبتاً خوبی با آن دارد.

اگر علاقه دارید که مدل قدرتمندتر یعنی با موتور آئودی 180 اسبی را تهیه کنید، قیمت نهایی آن 145 میلیون تومان است و در مقابل سئات لئون با موتور فولکس واگن 150 اسبی معادل 125 میلیون تومان است و فعلاً موعد تحویل آن 120 روز کاری است که به نظر می رسد اگر همه چیز به خوبی پیش رود، قبل از عید سال نو شاهد حضور این اسپانیایی خود استیل در خیابان های کشور باشیم.

47 عکس

نظرات کاربران

43 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/14
واقعا برام اهميتي نداره كه اين ماشين جولتارو زده تو درگ....من باز هم جوليتا رو انتخاب مي كنم...
1395/8/14
انصافاً با توجه به بازار ایران قیمت خوبی براش گذاشتن، من فکر میکردم نسخه فلش بالای 160 باشه
1395/8/14
ماشین دوست داشتنیه و به نطرم نسبت به جولیتا و حتی سراتو و النترا که الکی دارن گرون میشن ارزش خرید خوبی داره
1395/8/14
سلام لطفا درگ اين ماشين با جوليتا رو بزاريد.
مرسى
1395/8/14
واقعا خودروی زیبا و با ارزشیه.....قیمت بالایی داره ولی یچیز تمام عیاره
1395/8/14
همه چيز عالي، ماشين و مقاله و عكس و فيلم و ... عالي بود
مرسي خودروبانك
1395/8/14
عالی بود . سپاس فراوان از خودروبانک و آقا محسن عزیز.
همچنین میزان گشتاور انجین ها در جدول اشتباه درج شده
1395/8/14
فقط تو اين مملكت خراب شده در مورد ماشين اين همه به ملت ظلم ميشه حالا كه فكر ميكنم جان و مال ملت ايران به پاي اين ايران خودرو و سايپا و سودجويان دولت شده
1395/8/14
طبق معمول الان قیمت 125 و 145 میدن ولی موقع عرضه حدود 170-180 میشه.
1395/8/14
خداوندا...شکر به عظمتت ...بنده هات چیکار که نمیکنن...اگه گم رک روش نره خیلی بهتر میشد ..فقط واسه یه سری میاد که پولوشون زیاده و فرغون به ما میدن....
1395/8/14
اگر جولیتا۱.۸بیاد اینو میزنه
1395/8/14
ماشین خوبیه ، یه هاچبک اروپایی
ولی من اوپل آسترا هاچبک رو ترجیح میدم. کاش یه برسی هم از اون انجام میدادین
1395/8/14
با سلاام
درمورد درگ دو خودرو باید این نکته را گفت که آلفارومئو جولیتا با موتور 1368سی سی 170 اسب بخار میده ولی سئات لئون با موتور 1798سی سی 180 اسب بخار میده...این یعنی درگ جولیتا باید با نسخه 1395 سی سی سئات لئون مقایسه بشه تا برنده معلوم شه
1395/8/14
نسخه 1.75 لیتری جولیتا 0-62 مایل 6 ثانیه ای داره
1395/8/14
آگه پولم میرسید حتما بجای کره ای این اروپایی که استخوان های آلمانی داره رو میگرفتم! خودرو بانک یدونه ای.
1395/8/14
حدود ده میلیون تومان مالیات را علاوه بر این قیمت باید محاسبه کنید.
1395/8/14
مطمئن هستید حضور جولیتا تصادفی بود؟
1395/8/14
قیمت تمام شده و قطعی برای لئون (دراگون) 154 میلیون میباشد.تمام هزینه ها اعم از مالیات اررش افزوده و پلاک و تبصره و... که در مقایسه با خودروهای دیگر همچون جولیتا با قیمت 175 میلیون بسیار بسیار مناسب میباشد.
خرید خودرو بر اساس مطالعه و سلیقه میباشد و لذا کیهان موتور آرین برای خریداران دیگر برندها آرزوی توفیق و سلامت به همراه لذت رانندگی دارد.
ما لئون را به جوانان و مردممان تقدیم میکنیم که در رانندگی لذت ببرند.شما لذت رانندگی را در لئون به خوبی حس خواهید کرد. جاده را با ایمنی بالای این خودرو به تسخیر در خواهید آورد.
شاد و سلامت باشید
1395/8/14
این ماشین تا بخواد جا بیفته کار خیلی سختی داره در ضمن دست فرمون راننده عالی بود
1395/8/27
جا انداختن اين ماشين با كمي تبليغات نبايد كار سختي باشه قيمتش اتفاقا با مقايسه با هم رده اي ها و البته خودرو هاي اروپايي ديگر بازار خيلي عالي و رقابتي است وقتي با ١٥٠ تومان تو اين بازار مي توني يه ماشين با كيفيت اروپايي و موتور ١٨٠ اسبي ائودي رو داشته باشي و كلي تكنولوژي آلماني و اسپانيايي ديگه قانع كننده است و هر كسي به خريدش ترغيب ميشه به نظر من تو اين رنج قيمت الان بهترين و حتي نسخه ١٤٠٠ سي سي هم تو رنج خودش مي تونه بهترين انتخاب براي جوانان باشه
1395/8/15
1000 درصد شرط میبندم شکست میخوره
1395/8/16
شك نكن! نيامده شكست خورده. طرف 170 ميليون بده هاچ بك سوار شه؟ عمرا! ميره شاسي بلند مي خره.
1395/8/16
ای بابا من نمیدونم این شاسی بلند شاسی بلند که میگید دقیقا چه کاربردی داره که اگه لامبورگینی اونتادور رو بزارند اینور و لیفان ایکس 60رو بزارند اونور باز مردم مملکت ما میرند لیفان رو انتخاب میکنند چون شاسی بلنده! اخه شاسی بلند هم قیمت این میتونه بره تو بیابون و جنگل و کوه و رودخونه؟ نه! پس همین ماشین قوی با هندلینگ خوب و دینامیک عالی بهتره. بعدم من میخوام بدونم تابحال چند درصد از افرادی که شاسی بلند خریدند هر هفته رفتند کوه و جنگل؟ گیریم سالی یه بار برید خارج از جاده. آیا ارزش داره بخاطر این یک روز در سال، 364 روز دیگه رو تو شهر با مشکل جای پارک و تو اتوبان و جاده با مشکل شتاب و هندلینگ روبرو باشید؟ بخاطر اون یه روز؟ البته مساله اینه که مردم ما ماشین نمیخرند که لذت ببرند. ماشین میخرند که پز بدند! که جلب توجه کنند. از قدیم الایام هم چون ماشینای شاسی بلند گرون بودند و مالکانش به عنوان ماشین دوم و برای شکار و .. استفاده میکردند به سمبل مایه داری تبدیل شده! حالا الان پراید شاسی بلند هم بسازند ملت فکر میکنند از ب ام وه سری 3 شاخ تره و با کلاس تره! همونطور که آیفون و خیلی چیزهای دیگه تو ایران فقط و فقط بخاطر کلاس گذاشتن خریداری میشه و نه کارایی! حالا یه سری مردم استثنا شاید 5 درصد رو بزاریم کنار اون ها برای کاراییش میخرند این چیزارو ولی بقیمون همینیم متاسفانه.
1395/8/18
شاهین یعنی قشنگ حرف دل منو زدی گل گفتی آفرین
1395/8/15
خیلی ممنون از خودرو بانک
اگه با این قیمت عرضه بشه عالی میشه امیدوارم
مافیای خودرو و کسانی که سودی به اندازه قیمت تولید شده خودرو و اکثرا بالاتر از اون تو جیب میذارن باعث نشن قیمت این ماشین خیلی بالاتر بره و بازار تو دست کیا و هیوندای باقی بمونه
در هر حال تا زمان عرضه خودرو باید صبر کرد ممکنه یه قانون تصویب کنن و مثلا بگن ماشین چون برای اسپانیاست و موتورش آئودیه شماره گذاری نمیشه یا تعرفه اش بالاتره خودتون بهتر میدونین برای چپاول ملت هر کاری می کنن
1395/8/15
واقعا خوشحالم که کم کم برندهای اصیل اروپایی به جای خودروهای بی کیفیت کره ای داره وارد کشورمون میشه، شاید دست سود جویان و مافیای خودرو کرهای زودتر قطع بشه،
1395/8/15
خودرو بی کیفیت کره ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معلومه تو عمرت کره ای مدل بالای 2010 نداشتی!!!!!!
ولی عیبی نداره اگه سواد داری یه سری به جی دی پاور و کانسومر ریپورتز بزن بعد پرت و پلا به هم بدوز!
خوشم میاد تو صفحه هر ماشینی یه عده اسم ماشین کره ای میارن. شده خاری تو چشم بعضیا!
1395/8/15
آقا رضا منم شرط میبندم که شما خودرو 2010 که سهله ..2005 به بالای اروبایی نه داشتی نه روندی که اینقد اسباب بازی کره ای دوست داری
1395/8/15
آمار جی دی پاور و کانسامر ریپورتر مثل هر آمار دیگری نیاز به بررسی و تحلیل داره و کوته فکرانه هست که با توجه به جایگاه بگیم مثلاً کیا موتورز از جگوار با کیفیت تر هست!!!خود این مؤسسات هم ادعای اینکه بر اساس نتایج آنها ماشینی باکیفیت یا بادوام هست ندارن و این آمارهای بیشتر به کار کارخانجات میاد تا مشتری
هرچند از نظر بعضی ایرانیان بدون آمارهای جی دی پاور هم کره تاج صنعت خودروسازی دنیاست!!!!!
1395/8/16
امیرحسین جان
گزارشات جی دی پاور و کانسومرریپرتز مخاطبانش به غیر از تولیدکنندگان، مشتریان و مصرف کنندکان هم هست بخصوص کانسومرریپورتز که به عنوان یه راهنما تو بازار خودرو بهش استناد می کنند!!!!! بنده هم نگفتم کیا از جگوار با کیفیت تر هست ولی به نظر شما برند بی کیفیت و اسباب بازی ساز!!!!!!! می تونه همچین جایگاهی هم در کیفیت اولیه و هم قابلیت اطمینان داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما چون کره ای ها اسباب بازی و بی کیفیت هستن اتواکسپرس کیا اسپورتیج به عنوان برترین خودرو دست دوم 2016 معرفی کرده!!!!! (خبرش تو همین سایت 16 مهر منتشر شد)
1395/8/15
البته سئات يك برند اروپايي است ولي اصالت آن وابسته به اصالت فولكس واگنه. از لحاظ جذابيت برند و زيبايي طراحي (داخلي و خارجي) قابل قياس با آلفا نيست. متاسفانه شما به درگ آن با مدل 1400 سي سي آلفا اشاره كرديد كه اگه قرار بود مقايسه منصفانه باشه بايد با مدل 1800 qv آلفا مقايسه ميشد....
1395/8/16
کلا خودرو بانک عادت داره وقتی میخوات برا یه ماشین تبلیغ کنه از این درگ های مسخره میزاره. مثل اون درگ جک و توسان یا کمری هیبرید با اپتیما!!!!!
1395/8/15
به نظر من با قیمت ۱۲۵م واقعا ماشین خوبیه ولی با این حساب و شرایط بازار ایران ارزش خرید نداره...همیشه بحث اصالت برند از ارزش خود ماشین جداست،،توی این مملکت که افراد خصوصا دلالان محترم بازار اصلا چیزی از اصالت برند نمی فهمند ،،،این ماشین صددرصد شکست می خوره..آدم وقتی می خواد ماشین بخره از مهمترین فاکتورها بازار و محبوبیت ماشین+خدمات پس از فروش هستش...مسلما این ماشین بازار و خدمات خوبی نداره
البته از دوستان ما که مشخصا گواهی نامه رانندگی هم ندارن،اصلا بعید نیست که خیلی راحت بحث مهم خدمات و بازار رو نادیده بگیرن
...در هر صورت برای افراد خاص و پولدار که دنبال خرید خودرویی برای حمل و نقل تا سر کوچه شون هستن،،از بهترین گزینه هاست،،به هر حال برجام اگرچه سودی واسه ما نداشت..حداقل برای مدتی افراد پولدار رو با این محصولات گران قیمت تازه ورود سرگرم خواهد کرد!
1395/8/15
یعنی واقعا دیگه بهتر از این نمیتونستین تبلیغ اضافی کنین روی این ماشین ...این ماشین تو پیچ حتی ثبات لازم رو نداشت بعد اینجا چه تعریفی کردین ... حداقل با سرعت کمتری میرفتین تو پیچ که حرفاتون و فیلمتون یکی بشه ... واقعا که ، نظرات ملت رو ببین ... نفهمیدین که تمام مقاله تعریف بود ؟
همش تبلیغات بود و این خودرو ظاهرش هم اونجوری که میگین ساده و شیک و سنگین نیست
150 واسه این ؟
30 تومن دیگه میذارم سوار تلیسمان لوکس رنو میشم
در اخر از خودرو بانک انتظار نداشتم به سرنوشت سایر سایت های تحلیلی خودرویی کشور دچار بشه ... تبلیغات به چه قیمتی اخه ؟
1395/8/16
ماشین عالی هست از نظر سطح تجهیزات و امکانات و همچنین ایمنی ولی انتظار نباید داشت که با ورودش به بازار با همین قیمت درج شده خریدش چرا که مالیات،گمرک و چندتا فاکتور دیگه قیمتش و به مرز 180 تومن هم میرسونه
1395/8/17
داداش بالارو بخون
الان داره با قیمت نهایی ۱۵۴ میلیون ثبت نام میکنه با تحویل چهار ماهه
1395/8/19
مثلا داره پاور اسلاید میزنه؟:)))
1395/8/20
سلام.اولند متشکرم از بچه های تیم خودرو بانک که این ماشینو تست کردن بهشون خسته نباشید میگم. ثانین باتمام وجود میگم عاشقش شدم عاشق این ماشین شدم. ازچهره جذاب ساده اسپرت و همیشگیش بگیر تا کیفیت رنگ بدنه مخصوصا رنگ سفید یخچالیش که خیلی خوشرنگتراز سفید صدفی هستش تا موتور 180 اسبیش که با همچنین گشتاوری شتاب 7 ثاینه ای بهت میده باید عاشقش شد. اونوقت 150 میلیون بدی اپتیما سوار شی با شتاب 11 ثانیه ای اخه یا 150 بدی اینو سوار شی حداقل همه ماشینارو تو شتاب بگیره جز بی ام دبلیو. والا من که خدابهم لطف نکرده و پولدار نیستم ولی با دیدن این تست و این قیمت ماشین برای اولین بار افسوس خوردم کاش داشتمو اینو میخریدم خیلی خیلی ارزش داره به قیمت 150 تومن هم ماشین اروپایی سواری هم حس اسپرت بهت میده رانندگی شتاب و سریعی داری همم چهره ماشینت خاص و جذاب به این زودیام خسته کننده نمیشه . دراخربعنوان نقد میتونم بگم جنس متریال داخلیش یک مقداری ضعیف بود انگار مخصوص جنس رو دریا. فرمونش خیلی شیک و زیبا بود. اگر موتور و فنی این ماشین کیفیت و دوام ماندگاری خوبی هم داشته باشه بنظرم بهترین گزینه برا خرید و بردن حالشه. موفق باشید دوستان
1395/9/21
متقاضی خرید هستم
1395/9/28
اره داداش،من و تو که نداریم راهت میگیم اگه داشتیم میخریدیم،ولی موقع عمل ۱۵۰ تومن با هزار جور بدبختی جور کنی اون موقع دلت نمیاد بخری بازم میری سراغ ماشینهای بورس بازار که موقع فروش سال دیگه ۵۰ تومن ضرر نکنی
1395/11/21
سلام به همه دوستان كاملا دوست عزيزمون آقا احسان درست ميگن در مورد درگ دوخودرو واينكه هر دوخودرو بايد درشرايت يكسان باشند آلفا داخل تصوير معلوم نيست چه شرايتى داشته اينكه بنزين مناسب داشته صفحه كلاج مناسب بوده اينكه ي ماشين كاركرده آلفارو باى خودرو صفر كيلومتر درگ بندازيد كار درستى نيست سىات ليون ماشينه خوبيه ولى اينجور تستاى غيره حرفه اى تبليغ منفى براى خودرو داره لطفاً با كار غيره حرفه اى تون براى اين دو خودرو دوستداشتنى تبليغ منفى نكنيد ضمناً قيمت ١٤٥ ميليونى سىات ليون با تحويل١٢٠ روزه هست كه تقريباً باسودش نزديك به قيمت جوليتا درمياد واينكه هنوز امتحان خودشو توهزينه نگهدارى پس نداده
1396/3/12
من نفهمیدم سئات درسته یا سیت
چون seat در زبان انگلیسی به معنای صندلی هستش ( مثله seat down یعنی بشین ) و فونتیک آن میشه sēt و اینجوری خونده میشه سیییت و دقیقا روی ی تاکید داره اما همه جا مینویسن سئات
1398/8/9
سلام.
در اسپانیایی سئات خونده میشه و ماشین هم اسپانیایی هست...