موضوعات داغ

کیا اسپورتیج 2016 ، بازگشت به گذشته

25 آذر 1395

مقدمه:

همه چیز از نمایشگاه فرانکفورت آلمان در سال 2015 آغاز شد، هیچ کس با دیدن نمای بیرونی نسل چهارم کیا اسپورتیج هیجان زده نمی شد، و همه چیز معمولی به نظر می رسید، حاضران معتقد بودند کیا بعد از انقلابی بزرگ در طراحی اسپورتیج نسل سوم که در سال 2010 وارد خط تولید شد، برای اسپورتیج جدید نه تنها در جا نزده بلکه پسرفت کرده است، به واقع نسل چهارم اسپورتیج نظر هیچ کدام از بازدید کنندگان نمایشگاه فرانکفورت آلمان را جلب نکرد حتی پس از انتشار تصاویر آن در اینترنت و فضای مجازی کمتر کاربری از آن تعریف و تمجید می کرد، شاید هم پس از طراحی بی نقص نسل سوم اسپورتیج، توقع ها از نسل جدید بالا رفته بود و با معرفی آن،چندان مورد پسند واقع نشد.

اما اسپورتیج اولین کراس اوور کیا محسوب می شود که در سال 1993 چشم به جهان گشود و چندان نتوانست در بازارهای جهانی موفق عمل کند، اما حکایت ورود اسپورتیج به کشور به نسل دوم آن رسید یعنی زمانی که در سال 2004 معرفی شد و خیلی زود در خیابان ها قابل رویت بود و در مقابل توسان قرار می گرفت.

به سراغ نسل سوم می رویم که نمره ای بالا در پرونده کیا ثبت کرد و به موفقیتی مثال زدنی دست یافت که دلیل عمده ی آن هم توجه ویژه ی کیا به زیبایی ظاهری این خودرو بود، از آن جایی که در دنیا و البته ایران بانوان خواهان خرید خودروهای کراس اوور هستند و بیشتر از آقایان به زیبایی خودرویشان اهمیت می دهند توجه به این مسئله می تواند شانس موفقیت محصول را تضمین کند.

به یاد دارم که در آن سال ها پس از دیدن اولین اسپورتیج ها در سطح شهر لبخندی به نشانه ی رضایت بر لبانم نقش بست، اما در حالی که همگان منتظر زیبایی فزون تر در نسل چهارم اسپورتیج بودند، اوضاع آن گونه که حدس می زدند نشد.

همواره پس از معرفی یک محصول و دیدن زیبایی های آن به این فکر می کنم که کمپانی سازنده برای نسل بعدی با چه دغدغه ای روبروست و چگونه می تواند از اتاق فعلی محصولی زیباتر تولید کند اما دستان هنرمندانی که در استودیوهای طراحی مشغول فعالیت هستند با محصولی چشم نوازتر به استقبال طرفداران و خریداران می روند اما با معرفی نسل جدید اسپورتیج نظری متفاوت داشتم و ترجیح می دادم چند سال بگذرد و از این اتاق چشم پوشی کرده و به سراغ نسل پنجم بروم.

اما بالاخره برای دیدن این خودرو برای دیدن آن از نزدیک به بندر انزلی رفته تا از نزدیک آن را رصد کرده و البته مهم تر از آن به مسائل فنی این کراس اوور کوچک شهری بپردازیم.

طراحی بدنه:

خلاصه پس از طول مسیری نسبتاً طولانی به سراغ کیا اسپورتیج 2016 رفتیم، پس از خوش و بش با مالک با نگاهی تیزبینانه به جزئیات اسپورتیج دقت نمودم، از نمای جلو شروع به بررسی این خودرو می نماییم، جلوپنجره ی بزرگ مشکی که دور آن با خطوطی کروم تزئین شده است اولین موردی است که به چشم می آید، این جلو پنجره که حالتی سبیل مانند دارد در بسیاری از محصولات کیا مورد استفاده قرار می گیرد که به نسبت سایز ماشین ها متفاوت است و در پیکانتو کوچک و در اپتیما و سراتو متوسط و در آخر در اسپورتیج بزرگتر است البته با سایزی بزرگتر و البته کمی تغییرات در سورنتو هم دیده می شود، پایین تر از جلوپنجره نیز خطی طولی دیده می شود که به رنگ مشکی بوده و در دو طرف آن چراغ های هالوژن در محلی مشکی رنگ که پایین آن با دو خط کرومی تزئین شده قرار گرفته اند.

ورودی هوا در پایین ترین قسمت سپر به رنگ مشکی بوده که با رنگ سفید بدنه تضادی زیبا ایجاد می کند و در میانه ی آن پلاک قرار خواهد گرفت که پلاک ملی در این قسمت بهتر می نشیند.

چراغ های اصلی با فرمی چشم مانند و طراحی خاص درون آن همانند چشمان موجودات فضایی به چشم می آیند، اگر چراغ ها کمی بزرگتر بودند می توانستند این قسمت را بهتر جلوه دهند در حالی که در میان قسمت های زیاد بدنه گم شده اند، کاپوت با دو خط عمودی سعی دارند به جذابیت این نما کمک کند، شیشه بزرگ جلو نشان از دید مناسب راننده دارد.

به نمای جانبی می رسیم قسمتی که کیا ترجیح داده کمترین تغییر را در آن اعمال کند و شدیداً این قسمت مشابه نسل قبل می باشد، رینگ ها در خودروی مورد تست که تقریبا فول بود با سایزی بزرگتر و طرحی بهتر تعویض شده بود که البته در مدل پایه اسپورتیج 2016 رینگ ها نیز مشابه نسل قبل می باشد، خط شانه ی برجسته از گلگیر جلو آغاز و تا چراغ عقب امتداد می یابد که پایین آن دستگیره های در قرار دارند،پایین درها نیز با تغییراتی نسبت به نسل قبل تلاش کرده تا این قسمت را زیباتر جلوه دهد. آینه ها با دو رنگ مشکی و سفید تزئین و به چراغ راهنما مزین شده اند.

به قسمت انتهایی خودرو می رویم قسمتی که همانند نمای جلو دستخوش تغییرات گسترده ای نسبت به نسل قبل شده و البته این تغییرات مثبت ارزیابی شد.

چراغ های اصلی این قسمت که بی شباهت به MG GS نیستند با رفلکتوری افقی بهم متصل می شوند که یادآور نسل ششم پورشه 911 می باشد، نشان کیا در پایین رفلکتور زیبا جلوه می کند، همچنین در پایین چراغ سمت چپ نوشته ی SPORTAGE دیده می شود که جا داشت برای رعایت توازن در سمت راست هم نوشته ای وجود داشته باشد که در این قسمت قابل مشاهده نیست.

صندوق بار با خطی زیبا به 2 قسمت تقسیم شده است که در قسمت پایینی آن پلاک نصب می شود.

چراغ های هالوژن در دو طرف سپر با مقداری فاصله نسبت به قسمت مشکی رنگ پایین سپر با فرمی قایق مانند جای گرفته اند و چراغ راهنما را نیز درون خود گنجانده اند.

در یک جمع بندی کلی اسپورتیج جدید دارای طراحی خاصی است که شاید به نظر همه زیبا نباشد. از طرفی سایر برندهای معتبر با محصولاتی زیباتر که مهم ترین عامل موفقیت در کلاس کراس اوورهاست به بازار آمده اند،حتی هیوندای توسان نیز که نزدیک ترین رقیب اسپورتیج است و البته بسیاری این دو را پسر عمو و بیشتر رفیق می دانند با طراحی زیباتر شانس بیشتری برای موفقیت دارد. هرچند همین خاص بودن ممکن است یک برگ برندهبرای اسپرتج باشد.

طراحی و فضای داخلی:

حال نوبت به تحلیل و بررسی نمای داخلی خودرو می رسد، صندلی ها روکش پارچه ای داشته و در قسمت هایی هرچند مختصر از چرم استفاده شده است،فرمان زیبا با قابلیت تنظیم سیستم صوتی و قطع و وصل کردن تلفن همراه با آلومینیوم تزئین شده است.

کنسول مرکزی در حالی که صفحه ی LCD کوچکی را در بالاترین قسمت خود می بیند دو دریچه ی تهویه مطبوع در دو طرف آن قرار دارد ،پایین تر از قسمتی که شرح آن رفت دکمه فلاشر و کمی پایین تر تنظیمات سیستم ارکاندیشن که به صورت دستی است دیده می شود،در آخرین بخش در این قسمت در گود رفتگی خروجی AUX و USB ، فندک و برق 12 ولت به چشم می آید.

زیر دستان راننده علاوه بر زیر آرنجی که برای راحتی او تدارک دیده شده است دسته دنده و قسمتی برای قرار دادن لیوان به چشم می آید،پایین دسته دنده دکمه ای تحت عنوان DRIVE MODE وجود دارد که در حین رانندگی می توان با تغییر آن حالت فرمان را تغییر داد که در شرایط مختلف رانندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

پشت فرمان صفحه کیلومتر شمار و دور شمار موتور دیده شده که همانند توسان جدید درجه بنزین و دمای آب درون آن ها جای گرفته است،همچنین صفحه ای TFT در میان این دو قرار دارد که موارد اضطراری را به راننده گزارش می کند.

روی در راننده کلیدهای باز و بستن آینه ها،تنظیمات آن،قفل و باز درها و بالا و پایین آورنده ی شیشه ها دیده می شودو البته قفل کودک هم برای شیشه های جانبی در نظر گرفته شده است.

از نظر ارگونومی اسپورتیج اتاق جدید پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است به گونه ای که در مدت زمان چند ساعتی که مشغول بررسی این خودرو بودیم به راحتی با آن خو گرفته و مشکلی برای استفاده از ادوات آن نداشتیم اما در خصوص کیفیت داخلی، گرچه استفاده گسترده از پلاستیک خشک در جای جای خودرو حس خوشایندی را به راننده منتقل نمی کند اما در خصوص فضاسازی کابین همان طور که با توجه به افزایش فاصله محورها به 2670 میلی متری می شد حدس زد باید گفت کیا در این مقوله سنگ تمام گذاشته و از کمبود فضا برای راننده و سرنشینان خبری نیست،در خصوص فضای بار هم با توجه به فضای 465 لیتری نسل قبل و افزایش آن به 503 لیتر در نسل جدید نسبتا مناسب بوده اما در مقابل توسان با حجم 877 لیتری حرفی برای گفتن ندارد.

اما در مقام مقایسه ابعادی برای اسپورتیج نسل جدید و قبلی با توجه به کاتالوگ ها فقط از نظر طولی با افزایش 40 میلی متری برخوردار بوده و از نظر عرض و ارتفاع تغییری در آن صورت نگرفته است، همچنین فاصله بین دو محور اتاق جدید نیز با 30 میلیمتر افزایش روبرو شده است.

قوای فنی:

کیا اسپورتیج 2016 با پیشرانه های متعددی به بازارهای جهانی عرضه می شوند که پیشرانه های بنزینی اسپورتیج همانند توسان همگی 4 سیلندر بوده و با حجم 1.6 و 1،7 و 2 لیتری توربو وارد بازار می شوند اما پیشرانه های تنفس طبیعی شامل 2 و 2،4 لیتری می شود، همچنین موتور دیزلی 4 سیلندر 1.7 لیتری همراه با توربوشارژر است.

گیربکس های قابل عرضه برای توسان 2016 شامل 3 نوع 6 سرعته دستی،6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و 7 سرعته دوکلاچه می باشند که وظیفه ی انتقال قدرت به چرخ ها را بازی می کنند.

هرچند تا زمان نگارش این مقاله هنوز امکان ثبت سفارش برای اسپورتیج وجود نداشت اما احتمالا پیشرانه ای که برای مدل وارداتی به کشور در نظر گرفته می شود همانند توسان 2 لیتری تنفس طبیعی بوده که با توان 156 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن متری شتاب صفر تا صد را در 11.5 ثانیه کسب می کند هم چنین حداکثر سرعت این شاسی بلند کوچک شهری 170 کیلومتر بر ساعت می باشد که گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برای آن در نظر گرفته شده است.

اسپورتیج اتاق قدیم که به موفقیت بالایی در کشور دست پیدا کرد از پیشرانه ی 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می جست که توان خروجی آن 176اسب بخار و گشتاورش 228 نیوتن متر بود که نسبت به اتاق جدید که احتمالا با پیشرانه ی دو لیتری به بازار کشور راه می یابد از شتاب بهتری برخوردار بود. شتاب کمتر نسل جدید در مقابل اتاق قبلی چندان نمی تواند برای خریدار جالب باشد اما در نسل جدید اسپورتیج مصرف سوخت کاهش یافته است که این خود یک نکته ی مثبت به شمار می‌رود.

تجربه ی رانندگی:

پس از سوار شدن بر خودرو و تنظیمات صندلی شروع به حرکت کردیم،شتابگیری خودرو با وجود 3 سرنشین چندان مناسب نبوده و نیازهای راننده را مرتفع نمی کند، دید اطراف با وجود شیشه های طویل ایده آل بوده و از محیط بیرون اطلاعات مناسبی را به راننده منتقل می کند، تعویض دنده ها با مقداری تکان همراه است، صندلی ها نیز نرم بوده اما بدن را به آغوش نمی کشد و در سر پیچ ها باید خود را به صندلی بچسبانید تا مانع از این شود که فرمان و در ادامه خودرو از دستانتان جدا شود، گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک عملکردی مثبت داشته و قدرت موتور را به خوبی به چرخ ها منتقل می کند البته می توان با قرار دادن گیربکس روی حالت دستی راندمان خودرو را بالا برد.

سواری اسپورتیج نرم و راحت بوده و سیستم تعلیق آن از پس دست اندازهای بی شمار شهرهای کشورمان بر می آید، نفوذ صدا نیز طبق ادعای کیا نسبت به قبل کاهش یافته است که در هنگام رانندگی نیز ملموس بود هرچند با افزایش دور موتور صداهایی به داخل کابین نفوذ پیدا می کرد اما چندان آزار دهنده نبود.

در سر پیچ ها نیز در حالی که ESP روشن بود خودرو به زمین چسیبده بود و شیطنتی در جلو و عقب آن مشاهده نمی شد اما همان طور که بالاتر ذکر شد مکانیزم طراحی صندلی ها به گونه ای نیست که بدن را در بر بگیرد و در حرکت های سریع موجب تکان های شدید راننده خواهد شد.

دسترسی به امکانات خودرو در حین رانندگی راحت بود و به دور از شلوغ بازی های چند ساله ای که هیوندای کیا به آن دچار شده بودند،در این خودرو به سادگی صورت گرفته و موجب سردرگمی راننده نمی شود.

پس از طی مسافتی طولانی حال نوبت به ترمز گرفتن با خودرو بود که عملکرد آن را بسنجیم که با دارا بودن چرخ های دیسکی در هر چهارچرخ و پشتیبانی از ABS و EBD و ... عملکرد خوبی داشت و خیال راننده را آسوده می کرد به عبارتی عملکرد خودرو از سرعت 100 تا 0 که با ترمزگیری همراه بود بسیار بهتر از صفر تا صد بود.

مهم ترین مزیت کراس اوور ها تسلط بالای رانندگی است در عین حال که مصرف سوخت چندانی نسبت به شاسی بلند های فول سایز ندارند و بیشتر از این لحاظ همانند سدان های اندازه متوسط می باشند،موردی که در کیا اسپورتیج 2016 قابل لمس بود، همچنین گستردگی آپشن ها نیز موردی است که مشتری را ترغیب به خرید آن می کند.

جمع بندی:

لقب ریش سفید این کلاس را به واقع می توان به کیا اسپورتیج داد خودرویی که یکسال پیش از تویوتا RAV4 یعنی در سال 1993 چشم به جهان گشود و پس از تلاش های فراوان حال به نسل چهارم خود رسیده و مهم ترین موضوع این است که باید به آن احترام گذاشت و قبول کرد کیا با عمر طولانی تر این کلاس به این پیچ و خم ها مسلط شده و عنان کار دستش آمده اما مشکل این جاست که سایر کمپانی های خودروسازی که عمر کم تری در این کلاس دارند با قدرتی دو چندان وارد عمل شده اند که برخی از آن ها عبارتند از رنو کولیوس که نسل جدید آن به زودی شماره گذاری خواهد شد، تویوتا راو4 که فیس لیفت مختصری را تجربه کرده و انصافا زیباتر از اسپورتیج به نظر می رسد، هوندا CRV که جزو برندهای اصل و نسب داری است که سال ها در کشور خرید و فروش می شد و با وقفه ای چند ساله مجدد به بازار ایران برگشته است و در این اواخر هم تبلیغات گسترده ای برای فروش و خدمات پس از فروش آن صورت گرفته است، MG که با معرفی GS با طرحی زیبا برای اولین بار وارد این کلاس خودرویی شده است نیز رقیبی قدرتمند برای اسپورتیج خواهد بود و رقبای دیگری که هرکدام به نوبه ی خود سهمی از بازارهای جهانی و کشور را نصیب خود می کند.

البته نزدیک ترین رقیب اسپورتیج، هیوندای توسان بوده که با الگوبرداری از طراحی موفق سانتافه به راحتی می تواند فروش بالاتری از اسپورتیج را برای هیوندای رقم خواهد زد. در هر حال طراحی بحث برانگیز اسپورتیج 2016 موجب شده مدت زمانی طول بکشد تا با آن ارتباط برقرار کنید.

هرچند هنوز ثبت سفارش برای این خودرو صورت نگرفته اما پیش بینی می شود از آن جایی که توسان با محدوده قیمت 170 تا 180 میلیون تومان عرضه می شود این خودرو نیز با همین میزان قیمتی به بازار کشور ورود کند.

اسپورتیج های نسل سوم که از طراحی معقول تری نسبت به نسل فعلی برخوردار بودند از بازار فروش خوبی در نمونه ی صفر کیلومتر و دست دوم بهره می بردند، اما برای نسل کنونی که از طراحی چندان اغواگری برخوردار نیست احتمالا اوضاع کمی متفاوت باشد.

در انتهای مقاله لازم دانستیم برای کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند از دیدگاه خریدار جمع بندی در خصوص آن کنیم از آن جایی که اسپورتیج همواره در کناره پسر عموی خود توسان قرار می گیرد و توسان با محدوده ی قیمت 180 تا 190 میلیون در بازار کشور خرید و فروش می شود برای اسپورتیج نیز همین قیمت را در نظر می گیریم. اما اگر بخواهیم مقایسه ای مختصر بین توسان و اسپورتیج اتاق جدید داشته باشیم قطعا توسان با توجه به فضای داخلی کاربردی تر و طراحی عامه پسندتر خود انتخاب بهتری است. هرچند نیاز است این دو خودرو را در کنار یکدیگر قرار داده و بررسی جامع تری در این خصوص انجام دهیم که امیدواریم به زودی این امکان برای تیم تست خودروبانک میسر شود.

در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو که ساعاتی خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند توجه شما را به مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2016 جلب می کنیم.

مشخصات فني
مدلکیا اسپورتیج 2016
پيشرانهچهارسیلندر خطی
حجم موتور1999 سی سی
حداکثر قدرت156 اسب بخار
حداکثر گشتاور197 نیوتون متر
شتاب رسمي11.1 در مدل دیفرانسیل جلو و 11.5 در مدل چهارچرخ محرک
صرف سوخت ترکيبي8.1 لیتر در صد کیلومتر
وزن1500 کیلوگرم
قيمتنا موجود در بازار داخلی (در زمان انتشار)

64 عکس

نظرات کاربران

62 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/25
هر چه قدر قسمت جلویی ماشین طراحی ضعیفی(طبق اصول کیا طراحی شده )داره قسمت عقبی خوب طراحی شده مخصوصا تو شب جلوه خاصی داره.به نسبت رقبا ماشین ضعیف تری هستش
1395/9/25
از نزدیک ببینی طراحی جلوش خیلی جالبه .هیچ ایرادی نداره
1395/9/25
حتی اگه حجم موتور کراس اوورهای کره ای به 1.8 کاهش یابد و شتاب و سرعت شون کمتر از پراید,هستند کسانی که او رو شاهکار بنامند و تحسین اش کنن!!!!
1395/9/25
اگه حجم موتور کراس اوور های کره ای به 4 لیتر افزایش یابد و شتاب و سرعت شون بیشتر از پورش ماکان،هستند کسانی که او رو ضعیف بنامند و تحقیر کنن!!!!
1395/9/25
بعد بگین چینیها کپی میکنن بفرما اینم کیا چراغهای عقبش کپی m g هستن
1395/9/26
استاد این ماشین زودتر از ام جی جی اس طراحی شده بود اون کپی کرده نه این
1395/9/25
من نمیفهمم دوستان چشونه! اقا این ماشین شیش هفت نوع موتور روش نصب میشه ، ۲ لیتری توربو داره ک امثال ام جیو بقیه هم کلاساشو تو شتاب میخوره! حالا تو ایران مدل اقتصادی و کم مصرفش اومده چ ربطی ب کل ماشین داره؟ طراحیشم ک سلیقه ای هست من میگم عالیه خیلی خاصه...از نظر کیفی هم ثابت شدس طبق تجربه ی یکی دوتا از اشنایان، توسان جدید هم خیلی قشنگه ،کره ایا طراحیشون خیلی قشنگه
1395/9/25
این کجاش نمونه فول بود صندلی که پارچه ، گرمکن هم که نداشت ، تنظیمات برقی صندلی هم که نداشت ، مانیتورشم فسقلی اون وسط ، رادار نقطه کور و بین خطوط پیشکش.... این یه نسخه low آپشن اسپورتیج بود ... مدل فول با در صندوق برقی و کلی آپشن جایی برای ارز اندام توسان نمیذاره ....
1395/9/25
چطور ممکنه یکی به اسپورتیج بگه "سواری نرم و راحت"!!!
واقعا بعید بود کم تجربگی در ماشین سواری
1395/9/25
كاملا موافقم كه طراحى اين نسل، عقب گردى فاحش داشته. اصلا ابهت و Aggressive بودن يك كراس اور رو نداره. شبيه پيكانتو شده.
1395/9/25
از روی عکس قضاوت نکنید من از نزدیک دیدم واقعا زیباست. بنظر من از توسان بهتره
1395/9/25
ببینید این ماشین طراحی بیرون خوبه اما طراحی داشبور ساده هستش و نسبه رقباش ضعیفه همچنین موتور می تونست اگه نم خواست موتور جدید بزار موتور اسپورتیج 2015 روش نصب کنه
1395/9/25
واقعا امجی جی اس یک سرو گردن از این بالاتره هم از نظر طراحی و هم از نظر موتورینگ و هندلینگ و 20 میلیون پاینتر.......
1395/9/26
منظورت همون ام جی آشغال چینیه دیگه که با اون داشبورد بی کیفیت و افتضاحش بعد از 4 ماه به صدا دادن می افته و پدر موتور رو درمیاره با بوست بالای توربوش ..
موتور توربو یعنی سرطان. اگر ژاپن و کره پیشرفت می کنن به خاطر اینکه اکثر محصولاتشون فاقد توربو هستند و همین مسئله عمر و سلامت فنی ماشین رو در طولانی مدت تضمین میکنه
1395/9/25
جدیدا به این مدل میگن ماشین آقای شفیعی تو سریال ماهو پلنگ!!!!
1395/9/25
Vaghean mozhek va maskharast.che az nazare motor che az nazare tarh badane
1395/9/25
زشت ترین شاسی بلند جهانه
1395/9/26
شاسی بلند نیس عزیزم ! کراس اووره
1395/9/25
نسل قبلی عالی بود ولی این نسل مزخرف شده، حتی نسل جدید توسان با اینکه طراحی خوبی داره اما من یکبار سوار شدم کیفیت جلو داشبوردیش واقعا پایین بود ، کلا نسل جدید این دو برادر پسرفت قابل توجهی داشتن،.
1395/9/25
من که ترجیح میدم چند میلیون بیشتر خرج کنم و راو4 یا سانتافه gdi بخرم
اما در اصل یه ماشین ژاپنی رو بیشتر ترجیح میدم چون یه ماشین ژاپنی در طولانی مدت کیفیت لوازمش تغییر نمیکنه
اما یه ماشین کره ای که دیگه کیفیت رو در چند سال از دست میده مثلا کیا سراتو دوستم که در چند ماه رنگ بعضی از ادوات کابینش رفته و فرمونش لیز شده
1395/9/25
به شهر ما خوش اومدی
1395/9/25
من از وقتی این معرفی شده شاید بیشتر از ۵۰ بار دیدمش تو عکسا هر دفعه هم حداقل ۱۰ دقیقه ، ولی واقعا نمیتونم جلو پنجره و کلا خطهای جلو ماشین رو درک کنم .
برای خوب بودن طراحی تو دنیای امروز لازم نیس خیلی فضایی باشه ماشین . نمونشم ماشینای آلمانی . فلسفه طراحی مهمه ، یه بیمر ۲۰۰۵ هنوزم از خیلی از ماشینای ۲۰۱۶ با کلاستره .
1395/9/25
واقعا طراحيش افتضاحه و اصلا قابل اغماض نيست.هر چند كه توسان جديد هم خيلي خوب از كار در نيومده و چندان خوب نيست ولي اسپورتيج ديگه فاجعه ي قرن هستش.به هر حال خودرو بانك ممنون.
1395/9/26
واقعا نسل قبل از لحاظ ظاهری ی دهه ازین جلو بود، من اگه بخام ۱۹۰ میلیون بدم ماشین، ترجیح میدم زشت (از نظر خودم حداقل ) نباشه، حالا تویوتا هم نیست بگی کیفیت و هندلینگ خاصی داشته باشه. به نظرم شانس زیادی مقابل توسان نداره.
1395/9/26
موتورش 16 سوپاپه اس با این قیمت تو باار دست دوم خیلی ادم بهتره بره یا حتی هایلوکس که شاید به اپشن های این نرسه اما کیفیت و اصالت و ... داره حالا هر کی خودش میدونه
1395/9/26
قیمت این خودرو تو گیلان 70 میلیون میباشد و در ایران 190 میلیون
1395/9/26
بنده اگه انتخاب با من بود به جای پول این گنده وم شتاب رنو تلیسمان می گرفتم هم شتاب و قدرت بیشتری داشت مخصوصا تو ارتفاعات به دلیل توربو هم ظاهر لوکس تر
1395/9/26
اسپورتیج ماشین خوبیه و در نسل قبلی اش حضور موفقی در بازار کشور داشت. ولی در این نسل طراحی جلوی خودرو پسرفت داشته. قدرت موتورش هم کمتر شده.
احتمالا توسان حضور موفق تری داشته باشه. اما باز هم نسبت به رنو کولیوس کیفیت و اطمینان بیشتری داره. به هر حال دوام ماشین های فرانسه فقط کمی بهتر از چینی ها است.
اما کره ای ها دارن کم کم به ژاپنی ها نزدیک میشن ...
1395/9/26
شنیدیم که ماشین کره ای را با چینی مقایسه میکنن.ماشین اروپایی فقط با خودش قابل مقایسه است ولاغیر.ضمنا کولیوس تمام متعلقات فنی اش ساخت نیسانه ژاپنه.ای کاش حرفی که میزدیم سواد و علمش را هم داشتیم.تا مرد سخن نگفته باشد علم وهنرش نهفته باشد.با این کامنت شما علم وهنرتون نیز بر دوستان هویدا شد
1395/9/26
داداش نزن اين حرفا رو آخه كاري به خودروسازاي فرانسوي ندارم در كل ولي رنو واقعا با كيفيت هستش الانم كه شريك نيسان محسوب ميشه يه جورايي ٢ خودرو ساز بزرگ و هر كدام تو يكسري زمينه ها اسم و رسمي دارند اين كه بگيم از چين يكم بهتره به نظرم بي انصافيه خيلي از مشكلاتي كه واسه كره اي ها رخ ميده واسه رنو نيست چون بالاخره اروپايي و بايد با بازار هاي جهاني خودش رو وفق بده در غير اين صورت بازار فرانسه كه بازدهي نخواهد داشت
1395/9/26
آقای علم و هنر خودت چقدر سواد و تجربه رانندگی و خودروسواری داری که میای اینجا حرف مفت می زنی. مرد حسابی کل دنیا می دونن که بعد از خودروهای ژاپنی و آلمانی ، پرچمدار فروش و مشتری مداری و کیفیت ، ماشین های کره ای (هیوندای و کیا) هستند. اینو بارها و بارها در آمارهای مختلف جهانی دیدی و شنیدی. در صورتیکه برندهای آشغال فرانسه هیچگونه
جایگاهی در رده بندی جهانی ندارن. ماشین های فرانسه و مخصوصا رنو به حدی مسخره هستند که هیچ حسی به آدم منتقل نمی کنند. خودروسازی ما هم به خاطر مونتاژ محصولات بی کیفیت و آشغال فرانسه به وضع امروز افتاده دیگه . تو چی از ماشین میدونی. به غیر از اینکه یاد گرفتی مثل بی سوادها کافیه بگن ماشین اروپایی و بعدش جونت در بره براش.
در حالیکه امروزه ارزشمندترین خودروهای جهان رو تویوتا و لکسوس ژاپن می سازند. لکسوسی که در کیفیت ، بهترین برندهای اروپایی رو هم قورت میده .
بچه جون هنوز مونده تا بفهمی ماشین یعنی چی ...
1395/9/27
دوست کم سن و سال من ، متاسفانه اطلاعات شما حتی در حد سایت و اینترنت هم نیست چه برسه تجربه
امیدوارم قبل از بی احترامی کردن کمی تحقیق کنی و سواد و شجاعت علمیت رو ببری بالاتر البته از تعداد لایک ها کاملا معلوم هست که عقده ی مردم چیه
برند رنو به عنوان یک خودروی اروپایی مطمئنا در حد آلمانی ها نیست ولی از لحاظ کیفیت و ارزش در برابر قیمت از خیلی برند های آسیایی دیگه (غیر از ژاپنی ها) بهتر عمل کرده
فروش بالای محصولاتش با قیمت معقول مثل داستر و خودروی هیبرید جدیدش ZOE کاملا موضوع رو روشن میکنه مخصوصا که در بازار ایران تندر90 و ساندرو نسبت به خودروهای دیگه به شدت به پول نقد نزدیکن
اخیرا هم با معرفی تلیسمان و کولئوس تونست تنها ایراد وارده بهش (طراحی ) رو مرتفع کنه و نظر مثبت خیلی هارو جلب کنه
با تشکر از سایت خودروبانک
1395/9/28
دوست عزيز برندهاي فرانسه هميشه در بين برندهاي اروپايي در پايين ترين جايگاه قرار داشتن و منزوي بودن
در صورتيكه برندهاي آسيايي (ژاپن و كره) روز به روز پيشرفت كردن و امكان نداره كه برندي مثل رنو بتونه هيچوقت مثل هيونداي و كيا
در بازارهاي جهاني موفق باشه و از لحاظ كيفيت هم كه اكر بخوايم با انصاف
باشيم نه كره نه فرانسه هيچكدوم به گرد ژاپني ها نميرسن .
اما باز هم كيفيت فني و عايق بندي ماشين هاي كره اي خيلي بهترن
1395/9/26
چقدر زشته.فقط راو ۴ نیو فیس
1395/9/26
راو چهار که تو زشت بودن زبان زد همست. کلا فک نکنم تو ایران بیش از 10 تا راو چار بفروش رفته باشه
1395/9/26
من باشم asx می خرم. 2017 قیمتش 170 تومن. ژاپنی اصیل. ضمنا کسی که این مقاله رونوشتی. کی گفته rav4 و crv سابقه ی کمتری از اسپورتیج دارن؟ کمپانی مهمه. تویوتا یه عمره داره شاسی بلند می زنه. 15 سال پیش کسی نمیدوست کیا کیلو چنده.
1397/10/3
دوست عزیز باعث افتخاره که کیا که ۱۵ سال پیش بقول شما کسی نمیدونست کیلویی چنده الان بقول شما بعداز ۱۵ سال ماشینهایی مانند کیا کوریس میزنه که درامریکا مصرف میشه البته درامریکا کیا کارخانه ای داره که اگه نگیم مهمتره از کارخانه کیاموتورز کره هست کمترنیست کیا را امریکایی ها قبول دارن نگاه به اسپورتیج جدیدنکن که توی آلمان طراحی شده وبه نظر من عمدا آلمانی ها خواستن خرابش کنن الان درآسیا وامریکا کیا موتورز آپشن هایی عالی روی ماشین میزاره که عمرا ماشینهای فرانسوی بگذارن بااین قیمتها روی ماشین هاشون رنو اگه سهام نیسان ژاپن رانخریده بود که الان ورشکست شده بود ولی ماچی بقول اون دوست محترم ماکه حدود ۶۰ ساله گاری تولید میکنیم کدوم طراحی وآپشن وامکانات وکیفیت راتولید کردیم وبقول شما ۴ برابر کیا موتورز قدمت داره ایران گاریمون ونیز نگاه به رنکینگ جهانی کیا بندازی خواهی دید که رتبه نهم خودروسازی دنیا هست حتی از بعضی شرکتهای آلمانی وامریکایی وژاپنی سرتره حتی از هیوندایی کره ۶ پله بالاتر ایستاده که اینهم بخاطر کیفیت ومونتاژ بهتر کیا از هیوندایی هست
1395/9/26
کیفیت پایین داشبوردش از تو عکسا هم مشخصه!
1395/9/26
سلام به مدیر سایت
چرا کلیپ هایی که میذارید رو نمیشه دانلود کرد
من هر چه تلاش کردم از سایت آپارات نتونستم دانلودشون کنم
خواهشا مشکل رو رفع کنید
1395/9/26
اصلا اشاره ای نشد که نسبت به نسل قبل چه تغییراتی کرده! اینایی ک گفتین ظاهرشه اونو که خودمونم میبینیم خخخخ مثلا اینکه یه ستاره یمنی از نسل قبل بیشتر داره و تو نمونه فول ک سیستم ممانعت برخورد از جلو داره تاپ سیفتی پک پلاس گرفته(بالاترین نمره ایمنی) یا اینکه فولاد بکار رفته تو بدنه ش 35 درصد مقاوم تر ازهمین نسل قبله ک انقد از ظاهرش تعریف میکنین. خواهشا درباره این ماشینا تا این حد از رو قیافه قضاوت نکنیم.
بعدم این سواریش نرمه!!! کسایی ک اسپورتیج دارن از خشکیه سواریش مخصوصا صندلی های عقبش که میکوبه شاکی ان! تو این نسلم کیا گفته از اصول طراحیش عقب ننشسته و سواریه اینم خشک و اسپورته!!!!
یجوری توضیح بدین بتونیم با بقیه ماشینا مقایسه ش کنیم و تصمیم بگیریم
فعلا بهترین شاسی تو بازار ایران تو این کلاس هونداcrv ولی با این قضیه هایی ک وارد کنندگان سانتافه براش پیش آوردن بعد ازون بهترین سورنتویه
1395/9/26
خودروبانک واقعا انتظار نداشتم به این ماشین بگی تقریبا فول
این تنها اپشنش رینگ و چراغ عقبشه
کولر دستیه صندلی دستیه و پارچه ایه یعنی حتی ساده ترین امکانات رو هم نداره
مدل جیتی لاین فولش رو برسی کنید هم از نظر طراحی و هم اپشنی و عملکرد خیلی از این سر تره
الان جدیدا ترفند خراب کردن ماشین ها توسط شما شده ماشین لو اپشن برسی کردن!
1395/9/26
هم توسان هم اسپورتيج نسبت به نسل قبل از نظر طراحي پسرفت داشتن جلو پنجره سانتافه هم اصلا روي توسان چفت نشده و نماي عقبش هم تعريفي نداره طراحي اسپورتيج نسبت به توسان آوانگارد و جسورتره كابينش هم بهتر طراحي شده
1395/12/24
کجاش قشنگه؟
1395/9/26
این که یه نیمه فوله. فول کاملش چراغ و داخل باحالی داره در ضمن این مدل اسپورتیج خیلی تحسین شده و تو اروپا و امریکا رکورد فروش عالی داره
1395/9/26
واقعا دیگه به قول معروف کیا، ع...شو درآورده با این جلو پنجره اش. خیرسرش میخواد مثلاااا اصالت طراحی داشته باشه! مثل چراغ های دوبل بنز یا جلوپنجره ب ام و. منتها نمیدونه چجوری گندزده تو طراحی!
1395/9/28
دقیقا کجای جلو پنجره کیا ایراد داره؟؟؟ یه چیزی میگی ها
اونی که ع...طراحی رو در آورده خود بنز و ب ام و هستن
شما برو همه کلاس های بنز از شاسی گرفته تا کوپه
و از بنز کلاس e و c گرفته تا کلاس s رو یه نگاه بنداز
همشون یک شکل شدن!!! الان فرق بین بنز کلاس s و کلاس c شده اندازه و ابعاد!!! حالا خوبه بنز لااقل یه جوری طراحی می کنه که دهنت باز بمونه و الا یه طرح و روی همه ماشینا پیاده کردن که هنر نیست داداش گلم.
در ضمن همین جلو پنجره بزرگ و خاص کیاست که همه محصولاتش رو از جمله اپتیما رو جذاب کرده..حالا شده ایراد طراحی؟؟!!
1395/9/26
سلام
۱. طراحیش عجیب مزخرفه!! البته با این وجود به نظر من میتونه تا حد زیادی خاص هم باشه...توی دنیای امروز که اکثر خودروها شبیه هم شدن،، خیلیا دنبال ظاهر خاص هستن؛ قطعا یکی از اون گزینه های خاص اسپورتیج جدیده
مردم این روزگار بیشتر از اینکه دنبال زیبایی باشن
دنبال خاص بودن هستن، به نظر من این ماشین بسیییار زشت و در عین حال بسیاااااار خاص طراحی شده
۲. جدا این خودروبانک با ماشینای کره ای مشکل داره ها
نویسنده محترم یا خیلی پرته یا چشم دیدن کره ای رو نداره!
میگه این اسپورتیج تقریبا فوله !!بعدش اشاره میکنه که صندلی ها پارچه ای هستن و کولر هم دستیه!!!
آخه آدم ساده کدوم اسپورتیج فولی پیدا میشه که صندلیش پارچه باشه؟؟؟دیگه ایرکاندیشن اتومات که جزو آپشن های خز همه ماشینای امروزیه که فقط پراید نداره!
۳. به احتمال بسیییار زیاد، اطلاعات موتوری این ماشین غلطه
چطور سوناتا من با موتور ۲۴۰۰ توی سیکل ترکیبی ۸.۵ مصرف میکنه اونوقت اسپورتیج با یه موتور ۲۰۰۰ اونم تکنولوژی سال ۲۰۱۷؛ مصرف ترکیبیش شد ۸.۱ ؟؟!!!
خلاصه
این اسپورتیج قطعا اسپورتیج فول نیست، اطلاعات فنیش مشکل داره، بسیااار زشته و در عین حال میتونه خاص هم باشه و یه جورایی انگشت نماست؛ با این وجود
به نظر در بازه قیمتی خودش، توسان گزینه بهتریه.
با این حال من اگه می خواستم ۱۹۰م پول به ماشین بدم،
یا مورانو می گرفتم یا لکسوس rx
"...هرچند ماشین صفر مزایای خاص خودش رو داره..."
1395/9/26
ملت چه خوش حالن! پسر میگه من به جاش راو۴ جدید می خرم!
خوشگلکم تو که اینقد راحت ۸۰ میلیون میذاری رو اسپورتیج و به جای راو میخری خوب ۸۰ دیگه بذار روش برو لکسس nx بخر که هم قیافه داشته باشه هم دوام
1395/9/26
وقتی اسپانسر بعضیا چینی ها هستن ماشینی به این توپی جوری نمایش میدیم که انگار ال90
1395/9/27
وقتی به اسپورتیج لو آپشن میگه فول آپشن! دیگه چه انتظاری از بررسی فنی داری؟؟ من که اسپورتیج ندارم و خیال خریدنش رو هم ندارم ولی اینو میدونم که این ماشین سرش به تنش میارزه...الان عقب این ماشین که شرف داره به ام جی gs و تویوتا راو..فقط طراحی نمای جلو عامه پسند نیست که به مرور عادی میشه.
رفیق من mvm x33 new داره، خودش به صراحت میگه ام وی ام توی جاده کفی هم کم میاره!! بعد خودروبانک میگه شتاب و کشش mvm x33 با ۵ سرنشین توی چالوس عالیه!!!!
1395/9/27
بیشتر راجع به ظاهر ماشین نوشتید!!!! ظاهرشو که خودمون می بینیم!
اکثرا مجلات خارجی از پیشرفت فنی این نسل نسبت به نسل قبل گفتن. انتظار داشتم یه تحلیل فنی بخونم تا این جملات بچگانه!
1395/9/27
نسل قبل اسپورتیج چراغ جلوش قشنگ تر از این نسل جدیده شه
1395/9/28
از نظر من طراحس اسپورتیج جسورانه است
بجز جلو ماشین که می تونست بهتر باشه تو بخش های دیگه خوب عمل کردن
من که بین این گزینه ها 100 درصد کیا و اسپورتیج رو انتخاب می کنم
بعضی ها حرف از راوو4 میزنن که از لحاظ قیمتی خیلی فاصله دارن رنو هم که اگه بعضی دوستان بر نخوره بهشون بجز مگان هاچبک دیگه هیچ کدوم ماشین هاش جالب نیستن برام
توسان هم که تبدیل شده به یه کلاس پایین تر سانتافه نه یه ماشین مستقل(البته به نظر من)
اسپورتیج هم نام خوبی داره هم جسورانه است
1395/9/30
دوست عزیز این خودرویی که شما عکسشو گذاشتین و راجع بهش نوشتین اسپورتیج مدل 2017 میباشو نه 2016
1395/9/30
شتاب صفرتا صدش 9 ثانیه هستش ما داریم این ماشینو" اگر با چهرش مشکلی نداشته باشید بهترین گزینه ست هم قیمتش باپلاک منطقه پایینه هم شتاب هم مصرف سوخت
1395/12/28
man yekisho sefaresh dadam
baraye hamin tamame etelalat ro dar ovordam
bishtare etelalat in site male model mamooly hast
shetabesham 6.9 sanie hast . toye tamam baresi ha hast berid neghah konid
1395/10/2
استاد مشکوری دقت کردی هیچ چیزی از ماشین نگفتی جز بررسی ظاهرش؟؟؟ نویسنده های خودروبانک جدیدا فقط بلدن بگن
یه خطی از عقب چراغ جلو شروع شده و تا جلوی چراغ عقب امتداد یافته است!!!!
استاد این اسپورتیج ۲۰۱۶ نیست
فول آپشن نیست
نمونه موجود در ایران نیست
شتابش و مصرفش هم اونی که شما گفتی نیست
عزیزم همون پرایدتو سوار شو برگرد تهران...ما بررسی ظااااهر نخواستیم!
1395/12/3
تازه موقع بررسی فنی آخه آدم تو اسپورتیج بابک جهان بخش گوش میده آخه؟؟؟؟؟ خخخ
1395/10/16
خودرو های کره ای ارزش خرید ندارند فقط المانی و امریکایی.کره اسباب بازی بسازه بهتره
1395/10/27
مرسی که هستی داداچ!
فقط کاش خود مردم آمریکا هم به نتیجه شما میرسیدن و به جای خودروهای کره ای و ژاپنی گاهی وقتا هم ماشین آمریکایی می خریدن!!
1395/11/7
طراحی به شدت ضعیفی داره نسبت به نل قبل
1395/11/30
خیلی زیبا نیست اما جذابه!