موضوعات داغ

رنو تالیسمان - جادوی فرانسوی، طلسم شرقی ها را خواهد شکست؟

3 بهمن 1395

مقدمه

اگر نگاهی کوتاه و گذرا به صنعت خودروسازی فرانسه داشته باشیم خواهیم دید که تاریخ این کشور پر است از هاچ بک های فوق العاده ای که از کوچه های شهر گرفته تا مسابقات رالی، عملکرد موفق و پرافتخاری از خود بجای گذاشته اند. حتی در رده سدان های ارزان قیمت نیز فرانسوی ها توانسته اند هر از گاه خودی نشان داده و برخی بازارهای اروپایی را به تسخیر درآورند. اما جای تعجب است که چطور این کشور با این همه سابقه درخشان و قدمت در صنعت اتومبیل، هنوز نتوانسته در کلاس خودروهای لوکس، یا حداقل نیمه لوکس به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند و جالب تر اینکه حتی کمپانی های کره ای ها که سن نوه ی فرانسوی ها را دارند در این امر موفق تر ظاهر شده اند. ولی چند سالی است که خودروسازان این کشور عزم خود را جزم کرده اند تا اوضاع را تغییر دهند. بعد از خلق برند DS توسط PSA حالا نوبت به رنو رسیده که برای رقبا شاخ و شانه بکشد. البته رنو قبلاً هم با ارائه اتومبیل های بزرگ ، قوی و پر آپشن (از قبیل لتیتیود) شانسش را امتحان کرده بود اما بنا به دلایلی از جمله ظاهر نامناسب و بازدهی متوسط هرگز نتوانست عرض اندام در خور و شایسته ای داشته باشد. حالا امروز با سربازی جدید از این کمپانی بنام تالیسمان رو برو هستیم که آمده تا انتقام شکست های قبلی را بگیرد. البته این محصول هم یک لاکچری تمام عیار به حساب نمی آید و قرار است با سدان های میان رده ای مثل کمری، اپتیما و سوناتا به رقابت بپردازد، اما در هر صورت تالیسمان میتواند یک شروع امیدوارکننده برای رسیدن به اهداف رنو باشد و در صورت موفقیت راه را برای آینده هموار نماید. ما هم در اولین فرصت به سراغش آمدیم تا ببینیم آیا این جنگجوی فرانسوی میتواند به حکمرانی کره ای ها و ژاپنی ها در کشورمان پایان دهد یا خیر.

طراحی ظاهری

خوب باید اعتراف کنیم که رنو اولین قدم را درست و محکم برداشته و امروز با یک اتومبیل زیبا وجذاب روبرو هستیم. البته شاید بگوئید تالیسمان با این ظاهر بزک شده تا حدودی از سادگی و اصالت اروپایی اش فاصله گرفته و کمی به زیبا رویان شرقی شباهت پیدا کرده است؛ اما اگر نگاهی به محصولات نسل قبلی این خودروساز بیاندازید بلافاصه متوجه جهش عظیم رو به جلو در زبان طراحی این کمپانی خواهید شد. در واقع تغییرات اساسی صورت گرفته در تیم طراحی رنو کاملاً جواب داده و حالا "آرسن ونگر" معمولی تبدیل به آقای خاص شده است! در نمای جلو چراغ هایی عصبانی و دی لایت هایی که با طرحی خلاقانه تا زیر چراغ ها امتداد یافته اند قبل از هر چیز جلب نظر میکنند. جلو پنجره بزرگ تالیسمان نیز در تلفیق با حالت اسپرت سپر و خطوط روی کاپوت چهره ای خشن و گیرا به اتومبیل بخشیده است. در نمای جانبی هم با فرمی ساده و شیک روبرو هستیم که به کمک رینگ های 18 اینچی اسپرت و فرو رفتگی پائین درب ها از سادگی زیاد از حد فاصله گرفته و با توجه به حالت کمی برآمده گلگیرها تا حدودی پر جذبه مینماید. و در انتها چراغهایی دم دار که گویا قرار بوده مثل گرنجور بهم پیوسته شوند اما در میانه راه پشیمان شده اند، ظاهر اتومبیل را خاص و هماهنگ با دماغه نموده اند و فرم مناسب سپر و خروجی های دوگانه اگزوز (گرچه واقعی نیستند و فقط جنبه نمایشی دارند) به زیبایی این قسمت یاری رسانده اند. ضمناً میتوان گفت که طراحی یکدست و خوش ترکیب تالیسمان با اکثر سلیقه ها و رده های سنی جور در می آید.

طراحی داخلی و آپشن ها

حالا که خیالمان از ظاهر اتومبیل راحت شد سری هم به داخل بزنیم. با ورود به کابین با فضایی ساده تر از بیرون روبرو میشویم که ممکن است خیلی به مزاج جوانان یا دوست داران داشبورد های هیجان انگیز خوش نیاید. در واقع رنو برای طراحی داخلی تالیسمان ترجیح داده از خطوط صاف و اتو کشیده استفاده نماید که حاصل کار هم شیک و سنگین از آب درآمده. ضمناً وجود پشت آمپر دیجیتالی و ال سی دی بزرگ مرکزی که به نوعی از طرح های داخلی ولوو تبعیت میکنند محیط داخلی را مدرن نشان داده است. کیفیت ادوات و متریال نیز رضایت بخش میباشد و با اینکه در برخی قسمت ها شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم اما بسیاری از قطعات با پوشش چرم و کیفیت قابل قبول، حس خوبی به سرنشینان القا مینمایند. فرمان خوش دست تالیسمان که به کلید های کنترلی مجهز شده در تلفیق با پشت آمپر دیجیتالی که بسته به انتخاب وضعیت رانندگی تغییر حالت میدهد در مجموع ترکیب جذابی را پیش روی راننده قرار داده اند. فقط با توجه به اینکه این اتومبیل نیم نگاهی هم به نسل جوان داشته، جای خالی پدال های تعویض دنده در پشت فرمان کاملاً محسوس است.

نشیمنگاه نفرات جلوئی ضمن طراحی راحت و ارگونومیک به تنظیمات برقی، گرمکن و تهویه نیز تجهیز شده اند که همین موارد برای جلب رضایت ما کافی بود، اما رنو پا را فراتر گذاشته و با اضافه کردن آپشن ماساژور آسایش کامل در سفرها را برای دو نفر جلوئی تضمین نموده. اما بر روی صندلی عقبی اوضاع کمی متفاوت است. در واقع با اینکه در این قسمت امکاناتی مثل دریچه تهویه مطبوع (البته کاملاً ساده)، زیر آرنجی و دو عدد گرمکن قرار گرفته اما از نظر فضا سازی و راحتی انتظارمان از یک سدان در این کلاس کمی بیشتر بود؛ چرا که جای نفر سوم بر روی صندلی عقب چندان مناسب نیست و برای افراد قد بلند نیز کوتاهی انتهای سقف تا حدودی آزار دهنده خواهد بود.

به قسمت جلو کابین بازگردیم؛ ال سی دی لمسی 8.7 اینچی که بر روی کنسول مرکزی قرار دارد بسیاری از دکمه های عملیاتی را در خود خلاصه نموده و با این کار شلوغ کاری های داشبورد به حداقل رسیده است. این سامانه در مجموع تنظیمات بسیار متنوعی از حالات محتلف اتومبیل را برایتان فراهم مینماید که هم سرگرم کننده هستند و هم کاربردی. اما با اینکه کیفیت تاچ و وضوح تصویر این نمایشگر عالی است و جهت سهولت انجام کار، بسیار ساده و کارامد نیز برنامه ریزی شده، ولی همچنان دسترسی به گزینه های مورد نظر به راحتی دکمه های معمولی نخواهد بود. در حقیقت پشت فرمان و زمانی که چشمانتان را به جاده دوخته اید فشردن کلید های زمخت، از کار با یک صفحه لمسی چند منظوره به دقت کمتری نیاز دارد. البته به غیر از این مسئله و در هنگام توقف، کار با این تبلت زیبا و مدرن بسیار لذت بخش است و وقتی از قسمت های مختلفش سر در بیاورید شما را به خودش علاقه مند خواهد ساخت. ضمناً انجام تنظیمات توسط موس کنار دست راننده نیز امکان پذیر میباشد که یادآور اتومبیل های آلمانی است.

در مورد سایر آپشن ها باید بگوئیم که با توجه به اینکه مدل وارداتی به کشور توسط شریک کره ای رنو یعنی سامسونگ ( با نام SM6 ) تولید شده و به نوعی نسخه آسیایی تالیسمان محسوب میگردد از برخی از آپشن ها مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار حرکت بین خطوط و خواندن تابلوها و چند مورد دیگر بهره ای نبرده، اما با این وجود همچنان لیست مناسبی از امکانات رفاهی و امنیتی پیش رویمان قرار دارند که از آن جمله میتوانیم به مواردی نظیر: ترمزهای ABS بهمراه ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری ESP ، سامانه ضد لغزش، ترمز دستی الکترونیکی، امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی، کیسه هوای کامل (جلو، جانبی، پرده ای)، سنسور نور و باران، نشانگر باد تایرها، کارت هندزفری، هدآپ دیسپلی HUD ، سیستم صوتی قدرتمند Bose با 13 بلندگو بهراه سیستم مالتی مدیا R-link2 با نمایشگر 8.7 اینچی ، کول باکس، چراغ های ال ای دی جلو، دوربین دنده عقب، سقف پانوراما، هشدار نقطه کور (رادار جانبی) ، سیستم کمکی پارک و... اشاره کنیم. ضمناً رنو مثل همیشه به امنیت اهمیت داده و با دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP و عملکردی تقریباً مشابه رقبا، نمره قابل قبولی را بدست آورده است. (در تصویر زیر میتوانید عملکرد ایمنی این اتومبیل را در مقایسه با کیا اپتیما مشاهده نمائید)

پیشرانه و توانایی های حرکتی

زیر کاپوت تالیسمان مثل بسیاری از خودروهای تازه وارد بازار، یک موتور کوچک پر بازده قرار گرفته که با قدرت زیاد و مصرف کم رقبای تنفس طبیعی را به چالشی سخت میکشاند. این پیشرانه چهار سیلندر که فقط 1618 سی سی حجم دارد قادر است 190 اسب بخار قدرت را در دور 5750 تولید نموده و در دور2500 نیز 260 نیوتن متر گشتاور را با سخاوتمندی تمام در اختیارتان قرار دهد. خوب همانطور که میبینید این اعداد جدای از اینکه برای یک پیشرانه ی 1.6 لیتری عالی هستند، برای بدنه 1444 کیلوگرمی تالیسمان نیز کافی خواهند بود چرا که رقبای بازار علیرغم وزن کمی سنگین تر گشتاور کمتری ارائه میدهند. با نگاهی به شتاب رسمی اعلامی 7.7 ثانیه برای رسیدن به عدد 100 نیز متوجه میشویم که تالیسمان یکی از خودروهای پر شتاب در بین اتومبیل های این رده قیمتی است و میتواند با تویوتا کمری هیبریدی (با شتاب صفر تا صد حدود 7.6 ثانیه) به رقابت نزدیکی پرداخته و از خجالت رقبای تنفس طبیعی خود در بازار برآید.

البته باز هم مثل همیشه بحث تکراری بنزین ایرانی و دردسرهای کلی نگهداری اتومبیل های توربو مطرح میگردد! بخصوص که خودروهای فرانسوی در پیچیدگی و هزینه ی تعمیرات سابقه چندان درخشانی نداشته اند. در حقیقت ممکن است مجموع این عوامل باعث شوند مشتری یک نمونه ی کند تر، اما کم دردسرتر را به این اتومبیل سریع و چالاک ترجیح دهد. اما قبل از پیش داوری باید بگوئیم که رنو ادعا کرده با یک سری تغییرات، تالیسمان را با بنزین ایرانی هماهنگ نموده و دیگر جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. اما با این وجود همچنان یک شبهه برای مشتریان باقی مانده است و آن اینکه چطور میشود بدون کاهش پرفورمنس، حساسیت به بنزین را کاهش داد؟ گویا منظور رنو از تغییرات صرفاً استفاده از فیلتر بنزین قویتر میباشد که هرچند کار مثبت و مفیدی است اما کافی به نظر نمیرسد. شاید هم بخشی از قضیه مربوط به تفاوت نسخه ی آسیایی تالیسمان نسبت به پیشرانه های 200 اسبی اروپایی اش است که با کاهش قدرت حساسیت کمتری به کیفیت بنزین از خود نشان میدهد. البته برای فهمیدن دوام این موتور باید به رنو زمان بدهیم اما خودروبانک سعی دارد در آینده ی نزدیک با انجام یک درگ در شرایط برابر با یک رقیب هم سطح مشخص کند که بنزین های وطنی کارایی این پیشرانه را تحت تاثیر محسوسی قرار داده اند یا خیر. ولی گذشته از تمامی این ها، با توجه به روند رو به رشد واردات اتومبیل های توربو وقت آن رسیده که فکری به حال روغن های تقلبی و بنزین بی کیفیت در کشور بکنیم و روش های نگهداری صحیح از این انجین ها را نیز آموخته و رعایت نمائیم چرا که با وضع موجود حتی آلمانی های توربو هم در کشور ما بعضاً به خرابی های زودهنگام دچار شده اند. راستی این را هم از قلم نیندازیم که تالیسمان قادر است حداکثر تا 225 کیلومتر بر ساعت به افزایش سرعت خود ادامه دهد که عدد مناسبی است و با توجه به موتور کم حجمش در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر فقط به 6.2 لیتر سوخت نیاز خواهد داشت.

تجربه رانندگی

پشت فرمان تالیسمان با توجه به فرمان خوش دست و دید نسبتاً مناسب، تسلط کافی بر قرار است و میتوان به راحتی در شهر از پس هدایت اتومبیل بر آمد. صندلی راننده نیز ارگونومی خوبی دارد و به نظر نمیرسد در سفرهای طولانی بدن را خسته نماید. باتوجه به موتور کوچکی که برای قدرنمایی به شدت به پرخوران خود وابسته است لگ اولیه تا حدودی محسوس میباشد اما بعد از مکث کوتاهی اتومبیل با قدرت مناسب به جلو میتازد. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه EDC نیز به نرمی دنده ها را تعویض مینماید و در هنگام شتابگیری نیز شما را اصلاً معطل نخواهد کرد. در واقع درست برعکس برخی محصولات قدیمی تر رنو مثل سفران و لتیتیود که نسبت به حجم موتور شتاب نا امید کننده ای داشتند این یکی میتواند با همین قلب کوچکش لبخند رضایت را بر لبانتان جاری سازد. ضمناً بسته به شرایط مختلف میتوانید از روی نمایشگر مرکزی حالت های مختلف رانندگی مثل Sport , Comfort , Eco , Neutral و همینطور گزینه Perso را انتخاب نمائید تا اتومبیل در بهینه ترین حالت مورد نظرتان به خدمت گذاری مشغول گردد. عایق کاری کابین مناسب و موتور نیز کم صدا است و در نتیجه به غیر از شرایط تخت گاز صدای خاصی به گوش سرنشینان نخواهد رسید. کیفیت کلی سواری هم به لطف صندلی های خوب و همین سکوت کابین نسبتاً خوب میباشد. دلیل اینکه از واژه نسبتاً استفاده کردیم این است که تالیسمان در پستی و بلندی های معمول عملکرد رضایت بخشی داشت اما در جذب ضربات ناشی از دست انداز های تیز چندان عالی ظاهر نشد و ضربات را به کابین منتقل مینمود. شاید هم توقع ما از یک محصول نه چندان گران قیمت اروپایی زیادی بالاست اما به هر حال رنو نتوانسته خشکی لاستیک های فاق کوتاه این اتومبیل را به طور کامل برطرف نماید و تالیسمان از نظر نرمی در جایی بین اپتیما و کمری (تقریباً مشابه با سوناتا) قرار می گیرد. اما ترمزها قابل اعتمادند و با استحکام مناسبی از پس جمع و جور کردن اتومبیل بر می آیند و سیستم کنترل پایداری هم دقت مناسبی از خود نشان میدهد.

راستی یکی جالب ترین و پیشرفته ترین سیستم های بکار رفته در رنو تالیسمان سامانه فرمان دهی به چرخ های عقب یا همان 4Control میباشد. این سیستم در سرعت پایین چرخ های عقب را کمی در جهت عکس چرخ های جلو فرمان میدهد تا قدرت مانور و شعاع گردش در فضاهای تنگ بهبود یابد و در سرعت های بالاتر نیز این کار همسو با چرخ های جلو صورت میپذیرد تا پایداری و تعادل به شرایط ایده آل نزدیک شود. اما خبر بد این است که تالیسمان های وارد شده به کشور حتی در نمونه فول آپشن فاقد این تکنولوژی جذاب است؛ خبر بدتر اینکه تعلیق عقب حتی از نوع مستقل هم نیست و رنو برای این نسخه از سیستم نیمه مستقل استفاده نموده. در واقع نقطه قوتی که قرار بود مشت محکمی بر دهان هم رده های تالیسمان در کشور بزند اکنون به نقطه ضعفش تبدیل شده چرا که سیستم تعلیق نیمه صلب عقب، در این رده قیمتی یکی از ساده ترین ها میباشد. البته خیلی هم نگران نباشید چرا که شاسی و سایر قسمت ها به خوبی مهندسی شده و تا حدودی این نقطه ضعف را پوشانده اند و حداقل در رانندگی نرمال مشکل خاصی از بابت هندلینگ نخواهید داشت.

در انتها نگاهی هم به صندوق عقب انداختیم که با مشاهده یک محفظه بزرگ و کارآمد خیالمان از بابت قابلیت حمل بار تالیسمان راحت گردد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدیم تالیسمان اتومبیلی زیبا با یک موتور سر حال و قدرتمند و کیفیتی قابل قبول است که از نظر اپشن هم میتواند نظر علاقه مندان را به خود جلب نماید. پس تا اینجای کار خیلی چیزها با قبل فرق کرده و شرایط برای موفقیت رنو مهیا است. اما رقبا هم بیکار ننشسته اند. هنوز هم کره ای های موجود در بازار، علیرغم موتورهای ضعیف ترشان به لطف حضور طولانی در کشور از گستردگی خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری برخوردارند و از مزیت هایی مثل دردسر کمتر پیشرانه های تنفس طبیعی و هزینه های نگهداری پائین تر بهره میبرند. تویوتا کمری را هم فراموش نکنید که هر چند از نظر آپشن و زیبایی در رتبه ی پایین تری از این محصول فرانسه و کره ای ها قرار میگیرد اما همچنان یکی از قابل اطمینان ترین و کم استهلاک ترین اتومبیل های دنیا به شمار میرود، ضمن اینکه از نظر کیفیت سواری و راحتی هم گزینه ی بسیار مناسبی است. نمونه هیبریدی همین کمری و به زودی سوناتا نیز برای رقابت آماده اند تا در کلاس سدان های میان رده بازار رقابت داغ و داغ تر شود.

در پایان ضمن تشکر از جناب آقای "وحید کرباسی" که در یک روز بسیار سرد پاییزی وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند توجه شما را به جدول خلاصه مشخصلات این اتومبیل جلب مینمائیم.

مشخصات فني
مدلرنو تالیسمان
پيشرانه4 سیلندر خطی توربو
حجم موتور1618 سی سی
حداکثر قدرت190 اسب بخار در دور 5750
حداکثر گشتاور260 نیوتن متر در دور 2500
شتاب رسمي7.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1444 کیلوکرم
قيمتحدود ۲۰۰ میلیون تومان

83 عکس

نظرات کاربران

122 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/3
بسیار زیبا و مدرنه اما کمری هیبرید بغیر از ظاهر و آپشن کاملا بهتره
ممنون خودروبانک عزیز
1395/11/3
دندوناشو کشیدن فرستادن ایران D:
200 میلیون زیاده واسه این نسخه آسیایی.
1395/11/3
باز هم یه فرانسوی متوسط که قیمت خون باباشون میخوان بدنش.
1395/11/3
به نظر من هم این خودرو در سطحی بالاتر از اپتیما و سوناتا و البته پایین تر از کمری هیبریدی قرار داره.ظاهر جذاب، موتور قدرتمند، لوازم گران، تعمیرات و سرویس پیچیده، دوام زیاد، ایمنی بالا، و هندلینگ فوق العاده وآپشن های با کیفیت ویژگی هاش هست.ضمناً صندوق پایی هم داره که نگفتید تو آپشن ها.منتظر ویدیوی نقد و بررسی و مقایسه با هم رده هاش توسط خودرو بانک می مونیم...
1395/11/3
بهترین ماشین در این بازه قیمت،
رقبا لوله میشن.
1395/11/3
خسته نشید با این بررسی هاتون؟ همش مشخصاتشو میگید ک اینارو خودمونم میدونیم،فیلم بزارید،تالیسمان هم در برابر کمری و اپتیما هیچی نیست و نمیشه ببینید کی گفتم
1395/11/3
١-طراحي بزك شده ( هيچ وقت از طراحي هاي هيوندا استقبال نكردم و حالا تليسمان )
٢-خروجي هاي اگزوز فيك و تقلبي !!!!
٣-سيستم تعليق عقب نيمه مستقل !!!!!!!!!!
٤-پلاستيك خشك در بعضي قسمت ها !!!!
٥-فضاي كابينش هم حس چيپ بودن رو منتقل ميكنه به نظرم ، مخصوصا موس ش و غربيلك تنظيم دما براي سرنشينان جلو پايين ال سي دي
٦-ال سي دي بزرگش هم به ادم حس كپي برداري ( اين ديگه الگو برداري نيست ، كپي محضه ) از ولوو رو ميده
1395/11/4
شما خودت چیپ نوشتی، ی بار نشد شما اعتراض نکنی، به همه چیز معترضید.مرسی ،اه
1396/7/9
آقا عليرضا به نظر شما موتور ١٦٠٠ نياز به دو خوروجى اگزوز داره اينها فقط براى زيبايى هستش حالا اگه شما خوشتون نمياد كه اين بحث كاملاً سليقه اى هست
1395/11/3
تا جایی که به یاد دارم و از حدود سال 73 تا الان هیچ اتفاق خاصی در خصوص تولیدات داخلی نیفتاده فقط بازار ایران به نوبت به رنو و پژو داده شده که هیچ حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی ندارن!
مقطعی پژو 405 بهترین ماشین ما بود حالا ال90 و ساندرو!
واسه خرید ماشین های خوب هم یا باید وکیل باشی یا ...
1395/11/3
من باشم حتماً تلیسمان رو انتخاب مکینم البته باید زمان خرید تو هر دو ماشین بشینم و یه چیزایی که به نظرم مهم هست رو بررسی کنم با این حال فلن دارم برای خرید پراید 90 برنامه ریزی میکنم خخخخخخخخخخخخخخخخ به هر حال باید از یه جا شروع کنم.
1395/11/3
ماشین خیلی خوبیه، ولی نسبت به رقباش قیمت بیشتری داره. اگر کسی بخواد تو این رنج هزینه کنه کمری هیبریدی یا حتی اپتیما جدید بهتره
1395/11/3
البته صرفا جهت اطلاع همینم محصول رنو کره جنوبیه. زیادم فرانسوی نیس.
1395/11/4
در واقع اگه فرانسوی هم بود مزیت خفنی نیست ماشین های فرانسوی از نظر کیفی از چینی و ایرانی بهترن و گرنه تعداد و سطح بازار جهانی کره ای های تازه وارد قابل قیاس با فرانسه پیر نیست و کاملن نسبت عکس دارند.
1395/11/3
خوب برداشت من این بود از مقاله ، یعنی میشه اینطوری خلاصه نویسی کرد
قیافه در سطح کره ای ها
شتاب نسبت به این کره ای هایی که تو ایرانند خیلی بهتر (البته اپتیما توربو اینا رو کار نداریم اگه تک و توک اومده)
آپشن تقریبا تو مایه کره ای ها (یه سری اپشن بیشتر داره یه سری کمتر)
ایمنی به زور در حد اپتیما (طبق لینک موجود در مقاله)
کیفیت سواری یه چیزی تو مایه های کره ای ها
کیفیت کلی یه کمی بهتر از کره ای ها
سیستم تعلیق بدتر از کره ای های رقیب (نیمه مستقل!!)
ترمز یکمی بهتر از کره ای ها
جاداری یکمی بدتر از کره ای ها (عقبش زیاد جادار نیست)
تکنولوژی موتور بهتر از این کره ای های اتمسفریک
دردسر و نگهداری موتور،، بدتر از کره ای های اتمسفریک
خوب نتیجه گیری کلی: این ماشین باید با همون سوناتا و اپتیما شونه به شونه رقابت کنه. تازه خدمات پس از فروش و جا افتادگی تو بازار و بازار دست دوم کره ای ها بهترم هست (تو ایران البته) حالا چرا مجله ایکس این ماشین رو خداوندگار خودروهای جهان معرفی کرده بود من نمیدونم جریانش چی بود.
ممنون از خودروبانک که همیشه بی طرفه
راستی عکسا هم عالی
1395/11/3
لعنت به هرچی ماشین چینی و کره ای
1395/11/4
خوب گه چی؟ شما برو بنزت برون چکار ما فقیر فقرای کرهای و چینی سوار داری؟
1395/12/14
برادر من چین کجا و کره کجا.هیوندا و کیا ماشینهای استاندارد و باکیفیتی هستن که توی استرالیا،ایالات متحده و کانادا به وفور مورد استقبال قرار گرفتن.معلومه هیچی از ماشین سر در نمیاری و فقط از روی عقده و تعصب یه چیزی برای خودت میگی.چین و فرانسه در یه حد هست خودروهاشون.هیوندا و کیا ماشینهای سخت جون و قوی ای هستن که تنها نقطه ضعفشون تعلیق خشکشونه.هر کی هم تا حالا از هیوندا و کیا ضرر دیده،ضررش مربوط به عدم اطلاع از استفاده درست و انجام سرویسهای نگهداری به موقع بوده.طرف سر 60000کیلومتر روغن گیربکس رو عوض نمیکنه بعدش میاد میگه ماشینهای کره ای خوب نیستن.اینکه دلیل نشد.تویوتا پرادو هم بوده که روغن نامرغوب استفاده کرده و موتور یاتاقان زده.هر وسیله ای که درست ازش استفاده کردی اما باز هم افت کیفیت شدید داشت میشه ماشین بی کیفیت و به درد نخور.مثل ماشینهای چینی و فرانسوی.
1395/11/3
سلام خسته نباشيد.
تليسمان كروز كنترل داره؟ توى متن بالا گفتيد ك كروز تطبيقى نداره. يعنى كروز كنترل معمولى داره؟
1395/11/3
لطفا مقايسه رنو تليسمان و كيا اپتيما انجام بديد. ممنون
1395/11/3
الان چند تن از عزیزان میان میگن شرف داره به آشغال کره ای.... اون یکی میگه آشغال فرانسوی....بعد یکی میگه فقط ژاپن

خوشم میاد هیچکدوممون هم ماشین غیر وطنی سوار نمیشیم...چقد باحالیم ما............خود کمپانی های خودروسازی اگه میدونستن ما همچین ادمایی هستیم انقدر هزینه های اضافی برا تبلیغات نمیکردن
1395/11/3
واقعا که سیستم 4 control و سیستم تعلیق یه چیز دیگه هس ¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا اخه نباید نمونه فول بیاد تو ایران اها فهمیدم چون ما بدبختیم
1395/11/5
دوست عزیز این نسخه اختصاصی برای بازار اروپاست ربطی به این که ما بدبختیم نداره
1395/11/3
اندازه عرض این ماشین متعجبم کرده 208 سانتیمتر. یادم نمیاد هیچ ماشین سدانی عرضش مثل این بیش از 2 متر بوده باشه :| اگرچه واقعا فضای داخل یه ماشین عریض خیلی خوبه اما واسه پارکینگهای آپارتمانها مشکلاتی بوجود میاره چون ممکنه خوب جا نشه.

با اینکه از لحاظ طراحی و آپشن و قدرت موتور خوبه ولی من به شخصه هوندا آکورد یا تویوتا کمری رو ترجیح میدم اونم بخاطر برند بهتر و سابقه بهتر و همینطور موتور تنفس طبیعیشون.
1395/11/3
208!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه خاوره D:
من موندم مردم این نظراتو از کجا کیارن
187
1395/11/4
خیلی باحالی تو پسر "برند بهتر و سابقه بهتر" کلی به این خندیدم
1395/11/5
براوو
1395/11/5
Kian جان

تو بخش مشخصات فنی خودروها تو همین سایت خودروبانک عرض این ماشین 2081 میلیمتر ذکر شده، میگی نه به لینک زیر مراجعه کن و ببین

http://www.khodrobank.com/Cars/%D8%B1%D9%86%D9%88/357/%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86

فولکس پاسات هم عریض هست مثل این ماشین و بالای 2 متر عرض داره.

حالا اینکه عداد نوشته شده تو سایت خودروبانک چقدر درست هستند رو من نمیدونم.
1395/11/5
خيلي خووبي
الان ماشين اروپايي رو با ماشين آسيايي مقايسه كردي؟؟؟🤔🤔
1396/5/19
البته من نمیدونم عرض تلیسمان چقدره
ولی وقتی عرض یک اتومبیل رو با یکی دیگه مقایسه میکنید دقت کنید که منابع یکسان باشند
بعضی جاها عرض با احتساب آینه های جانبی نوشته میشه بعضی جاها بدون احتساب آینه ها
بعضی تصاویر هم جفتش رو نوشته.
اینشو دقت کنید
1395/11/3
تلیسمان خودرویی بسیار خوب و چابک است و از لحاظ امکانات و کشخصات فنی نسبت به رقبا بسیار بالاتر است فقط چند مورد از نقاط ضغف این خودرو می باشد
1.طراحی داخل و بیرون آن نسبت به رقیب خود یعنی optima jf بسیار ضعیق می باشد
2.قیمت آن در بازار آزاد به طور وحشتناکی بالا هست(200 تا گاهی 220 میلیون تومان)
امیدوارم یه مقایسه ای هم بین این دو خودرو داشته باشین......................ممنون
1395/11/4
داداچ، طراحی این ماشین نسبت به رقبا دقیقا نقطه قوتشه!
1395/11/30
طراحى تليسمان يه سروگردن از اپتيما بالاتره
شما ماشين اروپايى رو با يه كره اى ارزون قيمت (البته نه تو ايران ) مقايسه ميكنيد؟!
1395/11/3
با سلام خرید تلیسمان در ایران فقط برای افرادی که دنبال یه خودرو بی دردسر و خاص هستند توجیه داره
آخه آپشن هاش که نیست و مسلما با نبود سیستم 4control که آپشن اصلی این خودرو است این خودرو در رقابت با تویوتا کمری و حتی آکورد (در صورت هم قیمت بودن) نا توان است و اگر خریدار خودرویی با برند رنو می خواهد باید برای کولئوس جدید ثبت نام کند ممنون از خودروبانک
1395/11/3
بسیار عالی
سپاس
1395/11/3
ماشين هاي فرانسوي از قديم مديما امكانات جالب و جذابيت هاي خاصي داشتن
ولي بعد يه مدت سريع از چشم مي افتادن و پدر ادمو در مي اووردن نمونش c5
عمدتا همشون سيستم هاشون بسيار پيچيده و بدون فكر هستند نمونش مثلا توي مگان (حالا كار نداريم ماشين خوبي هس ولي) يك فيوز ساده رو بخوايد عوض كنيد ،مثلا توي رقيبش سراتو در جعبه فيوز رو باز ميكنيد و فيوز رو به راحتي عوض ميكنيد كمتر از ١ دقيقه
اما توي مگان كل سيستم برق و جعبه فيوز و اي سي يو و جا باطري و... رو بايد باز كنيد تا بتونيد فيوز رو عوض كنيد !
حالا اين تليسمان با اينهمه سيستم و پيچيدگي وحشت ناك و نمايندگي نگين خودرو خدا نكنه به مشكل بخوره وگرنه...
1395/11/3
ماشین خوبیه ولی ماشین کره ای پیش این مثل اسباب بازی میمونه اونم اسباب بازی بی اصالت کره ای
همه چیز که قیافه نیست
1395/11/3
منتظر شدید این مطلب بودم
خودم ثبت نامی این خودرو هستم
ممنون
1395/11/3
باید بگيم که رنو تالیسمان بیشتر رقیب کمری به حساب مياد تا اپتیما و سوناتا چون رنو و تویوتا در بحث کیفیت همیشه عالی بودند و شاید در بعضی موارد رنو بهتر و در بعضي دیگر تویوتا! رنو تالیسمان یک خودرو زیبا با کیفیت عالی و بالا و در مقابل تویوتا کمری با چهره ای ساده تر اما با کیفیت عالی و بالا هر دو خیلی سطح بالاتری از کره ای ها دارند و يه رقیب دیگر فراموش شد هوندا آکورد من سه خودرو را می پسندم واقعا موندم کدوم یکی بهترند!!
1395/11/5
بر چه اساسي همچين حرفي ميزني؟؟؟؟
الان اين چه برتري نسبت به اپتيما داره؟؟؟ به جز موتور توربو كه اونم اگر اپتيما 2 ليتري 240 اسبي تو بازار بود تاليسمن همين برتري هم نداشت.
هرچند با اين وضعيت بنزين و روغن همين موتور تنفس طبيعي اپتيما كاملا عاقلانه تره. مگه ميخواييم مسابقه بديم كه چند ثانيه شتاب بيشتر حياتي باشه؟؟
1395/11/3
سلام،من سوار اين ماشين شده ام،متاسفانه سرنشين هاي رديف عقب اصلا احساس راحتي ندارند،وبه نظرم نمي تواند در اينده بازاررااز رقبايش بگيرد
1395/11/3
به لحاظ کلی ماشین های فرانسوی سیستم تعلیق خیلی خشکی دارند خصوصا پژو 206 و 407 و ...
ولی در کل ماشین خوبی هست اما نباید از کنار اسامی همچون کمری و آکورد هم به راحتی گذشت.
1395/11/30
شما تا حالا 407 سوار شدى كه ميگى تعليقش خشكه؟!
407 ماشين نرميه و يه هندلينگ عالى اروپايى داره
مثل اوپتيما خشك نيست كه وقتى صندلى پشت ميشينى تو سرعتگيرا پرت بشى بالا
1395/11/4
با درود خدمت دوستان
در روزهای نخستی که این ماشین رونمایی شد تونستم نمونه آبی کاربنیش در نمایندگی خیابون ارتش رو ببینم.
نخست باید بگم که شما با بدنه زیبایی روبرو هستید که از رنو انتظارش رو ندارید و این بدنه با هر برندی در حد قیمتی خودش می تونه رقابت کنه اما این زیبایی به داخل خودرو سرایت نکرده و داخلش همونطور هم که گزارش داد دلچسب نیست.
از طرفی شما با بدنه به نسبت بزرگی روبرو هستید اما کابین خیلی بزرگ و جاداری ندارید و در قیاس با کمری و سونوتا و ... یک تیک کوچیکتر هست، در واقع کابین در حد مگان هست و الان هم دلیل مقایسه با مگان رو در آخر ذکر می کنم.
دید جلوی این ماشین مثل بیشتر ماشین های جدید خیلی باز نیست و دوستان دیدی که توی ماشین های قدیمی و کاربردی مثل ال 90 و 405 رو دیدن در این نسل از خودروها نخواهند دید.
کسی که کیفیت کنسول و داشبورد این ماشین رو از متوسط به بالا ارزیابی کنه یا علمش رو نداره یا تعریف دور از واقعیت کرده.در کنسول میانی شما با کیفیت پایین و مونتاژ بدی روبرو هستید که حتا درزها روبروی هم نبودن.در کل هرگز به صرف یک برند مهر تایید بر چیزی نزنید.به جرات می تونم ثابت کنم کیفیت و طراحی کابین ماشینی مثل گرنجور به مراتب بالاتر هست.
صندوق این ماشین دراز هست اما گودی ماشین های آسیایی رو نداره برای مثال شما صندوق یک دوو سیلوی صد سال پیش و یک آزرا امروزی رو هم باز کنی با یک گودی چشم گیر در صندوق رو در رو و تکرار شده در مرور زمان میشی که در این ماشین نیست.
در مورد موتورهای توربو هم باید گفت به هر حال هر کسی که سراغ موتور خاصی میره شرایط اونو می پذیره برای نمونه دوستانی که موتوری با بوست توربوی بالا مثل موتور بی ام و 528 رو می خرن در مورد استهلاک بالای این موتور خبر دارن یا وقتی خود من سوار ماشین 6 سیلندر میشم از هزینه اضافه بنزین و تعویض روغن و تعمیر ماشین بی خبر نیستم.
در مورد سواری ماشین نظری ندارم چون نروندمش.
اما اصلی ترین ترفند رنو که باعث میشه شما 200 تومن پول این ماشین رو بدید اسم این ماشین هست که ابداعی جالب به حساب میاد.در واقع تلیسمان همون نسل جدید مگان هست که اگر با اسم مگان وارد میشد شما در اولین لحظه می گفتید 200 تومن برای مگان؟! برای اثبات حرفم این ماشین الان در بازار ترکیه به اسم مگان (جدید) فروخته میشه که با تایپ واژه "YENI MEGANE" تصاویر این ماشین رو می بینید که در ترکیه در حال فروش هست.
با سپاس
1395/11/4
با بیشتر صحبت هاتون موافقم
اما این آخری رو اشتباه نوشتید
مگان همون تالیسمان نیست. نسل جدید مگان خیلی شبیه به تالیسمانه ولی بیشتر که دقت کنید هم بدنه اش کوچیکتره هم جلوپنجره اش فرق میکنه هم سپرش و ..
اینم سایت رنو که جفتشونو داره میفروشه در کنار هم:
https://group.renault.com/en/company-vehicles/discover/renault-passenger-vehicles-in-europe/
1395/11/4
یعنی یه مشت حرفای بی پایه و اساس زدی کلا آقا نمی دونی چیزیو چرا الکی نظر کارشناسانه می دی؟!!برادر اون مگانی که شما می گی در ترکیه تولید می شه یک ماشین دیگس موتور،گیربکس،ابعاد و... فرق می کنه ولی چون شبیه تلیسمان هست فکر کردی تلیسمان مگانه،کلیوس جدید هم خیلی شبیه تلیسمان هست پس بگیم کولیوس هم همون مگان شاسی بلند شدس!!!شما اصلا داشبوردشو ندیدی اصلا والا داشبورد پلاستیک خشک آزرا رو باهاش مقایسه نمی کردی!!(یک تیک کوچیکتر هست، در واقع کابین در حد مگان هست)ابعاد ماشین که چیز دیگری می گه!!(شما با کیفیت پایین و مونتاژ بدی روبرو هستید)باشه ماشین اصیل و نیمه لوکس بد مونتاژ شده ولی چانگان کیفیت مونتاژش یک سروگردن بالاتر از اینه!!!همون که گفتی تلیسمان مگان هست دارن مردمو گول می زنن نشان دهنده اینه که فقط ده ثانیه تو خیابون یدونش داشت رد می شد دیدیش!!
1395/11/4
تکنولوژی هیوندای:
موتور 3لیتری : شتاب 0تا 100 10 ثانیه
تکنولوژی رنو :
موتور 1.6 لیتری توربو : شتاب 0تا 100 حدود 8 ثانیه

اینجا تفاوت مشخص میشه. موفق باشید
1395/11/4
دوست عزیز اون چیزی که شما دیدی مگان جدید هست که کلا با تلیسمان فرق داره و تو دوتا کلاس مختلف هستن، شباهت طراحی رنو تو این دوتا خودرو دلیل بر این شده که این دوتارو با هم اشتباه بگیرید
1395/11/4
داداش شما که کلا میخاستی از همه چیش بد بگی و هیچ نکته مثبتی نگفتی چرا این همه نوشتی یک کلام میگفتی من دوستش ندارم!
1395/11/5
تكنولو‍ژي رنو:
موتور 2ليتري اتمسفريك شتاب صفر تاصد 15 ثانيه
تكنولوژي هيوندايي:
موتور 2ليتري اتمسفريك شتاب صفر تاصد 11 ثانيه
واقعا اینجا تفاوت مشخص میشه!!!!!!!!
1395/11/5
ناراحتی نداره که من نظرات خودم رو گفتم شما مختار به خرید هر چی که می خواید هستید.
اون دوستی که می فرمایند شتاب آزرا ده ثانیه هست ۱۰۰% منبعشون همین سایت هست که تست شتاب به شدت غرض ورزانه ای گرفت چرا که نه گیربکس به حالت اسپورت بود نه شیفت کردن نه ESP خاموش بود نه باک خالی بود و نه ماشین ماشینه سال بوده،باور ندارید یکبار دیگه تست رو بررسی کنید.
اون دوستی هم که فکر می کنه رنو برند خاصی هست باید بدونه همین تلیسمان داره در کره جمع میشه.
اما در نهایت نتیجه گیری من اینه که با یک جهش در رنو روبرو هستید اما وب سایت ها و به به و چه چه برگه های مجازی رو مصداق قرار ندید.
برای نمونه در تست شتاب همین سایت (اگر که شتاب فاکتور اصلی شما باشه) بسترن چینی و هیوندای کره‌ای نتیجه بهتری از کرولا و سیویک گرفتن. که اون رو هم می تونید بررسی کنید.
1395/11/5
در مورد اسم مگان هم حق با شماست شباهت ظاهری منو به اشتباه انداخته
1395/11/5
دوست عزیز.جناب سومیتو
هیوندای ولوستر موتور 1.6لیتری توربو شتاب صفرتاصد 6.9
رنو تلیسمان موتور 1.6 لیتری توربو شتاب صفرتاصد 8

خب الان تفاوت مشخص شد براتون؟؟؟
ما قبول داریم رنو برند معتبریه و ماشینای خوب و با کیفیتی داره
ولی خب بهتر نیس به آمار جی دی پاور و سایر بررسی هایی که برای میزان کیفیت و کارایی محصولات انجام میشه یه نگا بندازین؟
همه محصولات در جای خودشون قابل احترامن...ولی خب بهتره حرفامون با سند باشه و منطقی
1395/11/4
جالبه من نمیدونم چرا همش این رو با سوناتا و اپتیما و کمری مقایسه میکنید، این ماشینا شناسنامه دارن مثلا سوناتا از سال ۸۴ میلادی داره تولید میشه و الان هفتمین نسلش به بازار اومده و امتحان خودش رو پس داده، ولی تلیسمان چی انگار یکدفعه از تو لوپ لوپ دراومده، ماشینای فرانسوی معروفن به خرج تراشی چه زانتیا باشه چه مگان
1395/11/4
شما تجربه داشتن مگان نداشتی نظر بیخودی نده!!مگان تو باز ه قیمتی خودش کم خرج ترین ماشیناس واقعا موتور و گیربکسش مادام العمر هست اصلا دچار افت عملکرد نمی شه فقط قطعاتش یه مقدار گرونه برو از مالکاش و از پلیس ها بپرس کارکرداشون خیلی بالاس ولی سگ جون!!پروفوسر شما برو سوناتا 84میلادی رو ببین تا عمق فاجعه رو ببینی خرچنگ قورباغه!!الانشم مالی نیست تا قبل YFکه فاجعه بود و وای اف هم فقط قیافه فضایی داره والا هیچ حسی از جاده به آدم منتقل نمی کنه!!آدم باید شیفته ماشینایی باشه که یک کمپانی باقدمت درست می کنه نه یک کمپانی که سنوسال ایران خودرو داره و فقط پنج شش ساله ماشینای با ظاهر زیبا بیرون می ده ولی سواریشون حرف خاصی نداره
1395/11/30
شما شناسنامه رنو رو با هيونداى كه بعد از ايران خودرو تاسيس شده مقايسه ميكنى؟!
سوناتا مدل ٩٤ كه تو ايران هست موتورش ميتسوبيشى هستش و تا اون سال هيونداى اتاق قديمى ميتسوبيشى رو تغيير داده بود و سوناتا رو ميزد مثل سمند كه پلتفرمش پژو 405 هستش
پژو 407 هاى وارداتى رو شما كيفيتش رو مقايسه كن با سوناتا هاى 2009 كه همش تعميرگاه هستن
شما كيفيت و برند يه ماشين فرانسوى رو با كره اى ها كه تا چند سال پيش ماشين مونتاژ ميكردن مقايسه نكن لطفا يك مقدار مطالعه كنيد بعد كامنت بزارين
1395/11/4
نمیدونم انتقادهایی ک میشه از طرف کسایی ک خودشون یکی از خودروهای روز رو دارن و این خودرو رو هم تست کردن و میگن نه یه فقط چون برندش رنو میگن ال و بل اگه از پشت برند لوکس کیفیت بالای چندصد میلیونی میشینی پشت این ماشین حق داری ایراد بگیری و از نبود سیستم 4کنترل و فنربندی حرف بزنی ! ک هرچند تو اون ماشین چندصدمیلیونی هم 4کنترل نیست !
ولی اگه از پشت ماشینی یه رده پایین تر چه به لحاظ قیمت چه ب لحاظ سطح اپشن و ایمنی و قدرت موتور و تکنولوژی میخوای بشینی پشت تلیسمان پس دیگه انقد غرغر کردن نداره و ایراد گرفتن.والا تا اونجا ک داریم میبینیم نقدهای تصویری مجلات مختلف تو یوتیوب هم میخونیم ماشینیه ک تو رنج قیمت خودش بخصوص تو خارج از ایران قابل قبوله تو ایران خودمونم پیکان وانتم ارزش اون مبلغی ک پرداخت میکنیم رو نداره پس بحث قیمت رو بیخیال بشیم تو این رنج قیمت خیلی خودرو میشه خرید ولی یا کارکرد بالا یا اپشن پایینتر
ما تو ایران یادنگرفتیم بر اساس نیاز خودرو بخریم
1395/11/4
من سالها قبل مگان اتوماتیک داشتم و از رانندگی با ان لذت میبردم. قطعا تلیسمان خودرو خوبی است اما دوستانی که انواع رنو داشتند بیچاره قطعات یدکی بودند. به قول معروف دزد حاضر بز حاضر شاهدانی هستند که به انها دسترسی دائمی دارم .در یک مورد برای سپر و ائینه 3 ماه خودرو در کمپانی خوابید.دروغ در پی دروغ این هفته حاضر است و تکرار. اگر کمپانی تضمین قطعات بدهد خودرو خوبی است. من میترسم به این نمایندگی اطمینان کنم.
1395/11/4
واقعا ماشين خيلي عالي و خوبي است.من تو نگين خودرو سوارش شدم واقعا خيلي خوشم اومد.
1395/11/4
باید بدونید که تالیسمن و کلئوس هم ساخت کره است
من ترجیح میدم یکه سوناتا بگیرم چون از هر لحاظ بهتره
1395/11/5
ماشین خوبی هست. سیستم تعلیق و قدرت و ترمز عالی است. شتاب اولیه و ثانویه کاملا راضی کننده است. هندلینگ و تعادل نیز بسیار دلچسب هست. سیستم صوتی بینظیر هست ولی سه مشکل بنظرم دارد: 1) دید راننده خوب نیست. شیشه جلو خیلی سریع و با زاویه تند به سقف میرسه به همین دلیل نقطه کور هم در جلو و هم در اطراف دارد 2) در طراحی صندلی و سقف راننده اشکال وجود دارد بنحوی که اگر مختصری قد راننده بلند باشد به هنگام تنظیم سر راننده به سقف میخوره و احساس خوبی به آدم دست نمیده . مثل اینکه توی قفس آدم قرار داره. 3) علیرغم نرمی ماشین ولی صندلی سرنشینان عقب هم بنظرم در ارگونومی مشکل دارد و بنظرم راحت نبودم. البته یه مشکل کوچولوی دیگه هم که نظرم رو جلب کرد صدای موتور (مخصوصا وقتی در جا کار میکند) داخل کابین کاملا شنیده میشه. در مورد ظاهر درون چون سلیقه ای هست قضاوت نمیکنم ولی نمای بیرونیش محشره. تا حالا 300 کیلومتر راه رفتم. با تشکر
1395/11/5
من نميدونم چرا خيلي ها از ظاهر اين ماشين تعريف مي كنن؟؟؟ شايد چون از رنو توقع نداشتند!!!
به نظر من لوگوي بيش از حد بزرگ جلوي خودرو تو ذوق مي زنه انگار لوگوي كشنده مگنوم كندن گذاشتن جلوش!!
يا طرح داشبورد يه كپي كامل از ولوو هست منتها با كيفيت به مراتب پايين تر!!!!!!!
1395/11/5
محسن جان براری
لطفا بری خودرو بانک اپلیکیشن هم اندروید هم ios طراحی کنید که ما راحتتر دنبال کنیم این سایت عالی رو و لطفا در اپلیکیشن هم توانایی دانلود ویدیو هاتونو قرار بدید
و یه نکته ای اونم اینه که ما گیگ میخریم واسه این اینترنت داغون بعضی از پستاتون ویدیوهایی داره که اجازه دانلود بهمون نمیدید لطفا بزارید دانلودشون کنیم شاید خواستیم دوبار ببینیمشون اینجوری باید هر بار اینترنت بسوزونیم که بخایم ببینیمشون شما که لوگوی خودرو بانکو میزنی رو ویدیو ها چرا دیگه دانلودو ممنوع میکنی واسه بعضی از ویدیوها گیرم دانلود شن وقتی لوگوی شما هست رو ویدیو !
منظورم اوناییه که به اسم خودرو بانک تو آپارات اپلود میکنید دانلود نمیشه
و دیگه سلامتیت
و اینکه واسه بررسی ویدیوییه خودروها لطفا زمان ویدیوهاتو بیشتر کن و کامل و جزیی تر بررسی کن یعنی تو هر بررسی ازمون ترمز ها ، گردش ، شتاب، صدای کابین ، فضای صندوق عقب ، سرنشینان عقب،تست موس ،اپشن خودرو، فضای داخلی دقیق تر مث جنس مواد بکاررفته نوع ارگونومی فضای طراحی شده حتما بگو که پانارومای سقفش یا یک تیکس یا یه کوچولوعه بازشوعه یا نه نشونشم بده لطفا
هندلینگ ماشین تستای بیشتری واسه هندلینگ خودرو
قرار بده
و واقعا خودرهارو به چلنج بکش تا میتونی تخریبشون کن ضعفارو بگو مخصوصا خودرو های ایرانی چون شما الان تو دیدی این کار شما ممکنه جون هزاران نفرو نجات بده که نرن از یه ماشینای استفاده کنن که سالانه هزاران نفرو به کشتن میده
بی رحم باش نسبت به ماشینایی که نقد میکنی چون این نقد تو به طور غیر مستقیم رو جون هزاران نفر تاثیر میزاره
و اینکه دوست دارم بخاطر اینکه کارت درسته
موفق باشید
1395/11/5
هم زیباست هم باکیفیت .
کلا خوش استیله
بنظر من با قیمت 185 میلیون که فروش شرکتی هست بهترین انتخاب برند صفر کیلومتر بازاره . از کره ای ها که قطعا بهتره . اما از ژاپنی ها حداقل از لحاظ قیمت نمونه صفر برتری داره امیدوارم فروش خوبی داشته باشه
1395/12/5
اصلا کره تا حالا خودرویی نساخته که شما نام کره رو روی ماشینها اطلاق می کنی که حتما منظورت کیا و هیونداست.داداش گلم این دو برند متعلق به جنرال موتورز آمریکا هستن و کره فقط مونتاژ می کنه.یعنی استانداردهای مصوب جنرال موتورز رو دریافت کرده.تنها ایرادی که به این دو خودرو گرفتن تعلیق نسبتا خشک این ماشینهاست که اومدن برای کاهش قیمت خودرو تعلیق ارزان در خودرو استفاده کردن که بی دوام نیست فقط اون نرمی ای رو که عده ای می خوان رو نداره.در ضمن تویوتا هم مونتاژ زاپنه و متعلق به جنرال موتورز آمریکاست.این سیاستیه از طرف آمریکا که محصولات خودش رو در کشورهایی که با آمریکا رابطه خوبی ندارن بفروشه.اگه خودروهای مذکور طبق استانداردهای مصوب خودروسازی آمریکا نبودن هرگز اجازه ورود به اونجارو پیدا نمی کردن.همیشه خودروهای مونتاژ کره از محصولات پر استهلاک فرانسوی بهتر و خوش بازارتر بودن.
1395/11/5
دقیقا رنو یک برند مُرده است
و فقط برای بازارهای همچون ایران که مشتریان انتظارات خود را از خودرو نمیدانند ساخته شده و با قیمت هایی نا معقول ارائه میشوند
این در حالی است که خودروسازان خلاق کره ای با کمکی که از ژاپنی ها برای شروع کار گرفته بودند بازار دنیا (حتی اروپا و آمریکا) را تسخیر کرده اند، به لحاظ مقرون به صرفه بودن در قبال خدمات ارائه شده، پشتیبانی، طراحی و ... همانطور که در این مقاله اشاره شده بود کره ای ها در ایران جا افتاده اند، خودرو سازان فرانسوی بازار ایران را برای جبران زیان هایشان در نظر گفته اند
1395/11/9
رنو یک برند مرده نیست.
رنو نیسان را از ورشکستگی نجات داده و تازگیها قسمت عمده سهام میتسوبیشی را خریده است
1395/12/3
گل پسر مث اینک نمیدونی اون نییانه که رنورو نجات داده کلا فرانسوی اشغاله اون از پژو که داشت ورشکست میشد اون از سیتروین که با پژو بکی شدن اینم از رنو الان کلا ماشیناش گیربکس سی وی تی و... نیسان و موتور نییان روشه نیسان نبود رنو نابود میشد اخه نیسان با ماشینای فوق العادش چرا باس ورشکیت شه دیقا؟؟؟؟همه جا دنیا فروش میره الان ی سوال از همه دارم ببینم کی میتونه جواب بده رنو جز فرانسه و کشورای داغون اروپا دقیقا کجا ماشیناشد قالب میکنه؟؟امربکا که دست ژاپنو کرس کشورای پیشرفته اروپاهم که دست برندای خودشون و ژاپنه جاهای دیگم که ماشالله دست تویوتاست کجا لگناشو میفروشه؟؟؟؟؟!!!!
1395/11/5
از نظر کره ای سوارها هیچ ماشینی جز کیا و هیوندای ارزش خرید نداره و کره تاج صنعت خودرو سازیست.نه رنو تلیسمان با قیمتی کمتر از کیا اپتیما ارزش خرید داره و نه اساساً تست کننده های بین المللی فهم و شعور دارند که از تلیسمان تمجید کردن!!!!!از آدمهایی که برای توسان 197 میلیون پول میدن ولی اوتلندر 212 میلیونی رو فاقد ارزش میدونن بیشتر نمیشه انتظار داشت.
عزیزان شیفته کره,افسانه کره ای ها رو به پایان هست هم تو دنیا و هم ایران.با مقایسه قیمت ماشین تو امارات با ایران متوجه میشین که با خرید کره ای چه کلاهی سرتون رفته و به همین دلیل مشتری کره ای ها کم شده.مقایسه مراجعه به نمایندگی های رنو یا میتسوبیشی خیلی مسائل رو روشن میکنه
1395/11/7
افسانه کره ای ها رو به پایان است!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ یکی دکتر خبر کنه!
محض اطلاع حضرت عالی همین سال 2016 هیوندایی-کیا تقریبا 8 میلیون خودرو در دنیا فروختند. و هنوز هم در بازار ایران کره ای ها بیشترین فروش وارداتی ها را در اختیار دارنداگر سرتو از زیر برف دربیاری و از فعالان بازار بپرسی کاملا توجیه میشی.
یاوه گویی های امثال تو جایی مشخصه میشه که همون اوتلندری که مثال زدی هم در بازار آمریکا و هم چین و اروپا فروش بسیار پایین تری به نسبت سورنتو، سانتافه و توسان داشته.
البته با یه قسمت از حرفت کاملا موافقم!
باید حتما یه سر به نمایندگی های آرین موتور بزنن دوستان تا متوجه بشن بس فروش میتسوبیشی زیاده همین الانم میتسوبیشی صفر 2015 واسه فروش دارن.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.
1395/11/7
من موندم خب که چی ؟ این همه زدین سر و کله هم برای چی ؟ چون شما یه ماشین هم برند اینو داری باید بگی این بهترین ماشین دنیاست یا بر عکسش ؟
ماشین فرانسوی خب مشخصه چه جور ماشینیه ، در رده خودروهای درجه یک اروپا به هیچ وجه نیست ، این موضوع هم جدید نیست یا من درآوردی نیست . ماشین کره ای هم وضعیتش مشخصه ، حالا تو سر و کله زدن داره ؟ انگار اینجا شیطون بازاره و یک عده دارن برای فروش خودشون داد و بیداد میکنن

الان در ایران به قیمت باید نگاه کرد برای ماشین های درجه و دو و سه و یا چهار چینی ، هر کدوم قیمت بهتری داشته باشه بهتره ، چون اصولا کسی که پول داشته باشه اصلا به این ماشینها نگاه نمیکنه چه برسه بخواد فکر هم بکنه.
1395/11/7
سلام
لطفا فیلم بررسی این ماشین رو بذارید .
1395/11/7
ماشین های فرانسوی باید با ماشین های کره ای مقایسه بشن
فرانسه فقط صنایع بزرگش خوبه تو صنعت ماشین در کلاس سواری شهری و جاده ای حرفی برای گفتن نداره
رنو و پژو هم که دیگه اصلا مردم فرانسه دوست ندارن بخرن
با خود مردم فرانسه مصاحبه کنی اکثرا ماشین های آلمانی را ترجیح میدن
بخاطر همین رنو برای بازاریابی موفق ایران و کشورهای آفریقایی را هدف گرفته
حتی عرب ها هم رنو تلیسمان سوار نمیشن
1395/11/11
رنو و ماشین های چینی ، جولانگاهشون فقط ایرانه وگرنه تو حتی عراق هم به این جور ماشینا تف هم نمی اندازن.
الان تو عراق و عربستان و این کشورها اول ماشین های ژاپنی - بعدا کره ای . ثروتمندان هم که مطابق معمول میرن سراغ آلمانی ها
1395/11/22
من كارى ندارم عربها چى سوار ميشن (دبى كه همه ژاپنى سوار هستن و ماشين كرهاى خيلى كم ميبينين)
ولى تو كشوراى اروپايي بيشتر ماشينها فولكس واگن ، پژو، اوپل و رنو هستش و خيلى كم ماشين كرهاى ميبينيد.
1396/1/29
تلیسمان موس داره که اپتیما نداره..تلیسمان هدآپ داره اپتیما نداره..تلیسمان مثل بعضی از مدل های لوکس بنز پنج رنگ مختلف نورپردازی داخل کابین داره که اپتیما نداره..تلیسمان پنج حالت رانندگی داره که اپتیما نداره..صندلی های تلیسمان ماساژر سه حالته داره ولی اپتیما نداره..برای تلیسمان بجای مانیتور یه تبلت بزرگ آیپد گذاشتن ولی مال اپتیما یه مانیتور معمولیه..سیستم ورود بدون کلید(کی لس) تلیسمان لمسی هست ولی مال اپتیما دکمه ای هست..اتوپارک تلیسمان چهار حالته هست ولی مال اپتیما دو حالتست..گیربکس تلیسمان هفت دنده دوکلاچه هست ولی مال اپتیما شش سرعته هست..صفحه کیلومتر تلیسمان مثل خودرو های لوکس کامپیوتری هست ولی از اپتیما عقربه ای هست..قدرت موتور و گشتاور و شتاب تلیسمان بیشتر از اپتیما است..از همه مهمتر موتور و گیربکس تلیسمان ساخت نیسان ژاپن هست. باز بیایید تلیسمان رو با خودروهای ضعیف کره ای
1395/11/10
کسی که این متن رو نوشته قطعا با اپتیما و کمری زیاد رانندگی نکرده یا راننده تالیسمان اجازه نشستن پشت ماشین رو بهشون نداده چون فوق العادست تالیسمنان و چند سر و گردن بالاتر از رقبا
1395/11/11
بحث سر این ماشین خوبه اون ماشین بده رو ول کنید من اونجا فهمیدم خاک تو سرمون شده که دیدم اپتیما تو عراق به پول ما 23 میلیونه ولی اینجا 205 میلیون!!!! حالا جالبترش اینجاس که اصلا اینارو ماشین حساب نمیکردن حالا هی بحث کنید و بگید کدوم خوبه کدوم بد
1395/11/13
دوست عزیز این قیمتی رو که گفتی رو از کجا آوردی؟ اپتیما ارزان ترین مدلش 21000 دلاره که تقریبا میشه هفتاد و خورده ای به پول ما...با 23 میلیون یه ماشین خیلی معمولی و کارکرد بالا میشه خرید...نه اپتیما اونم صفر...مثلا پیکانتو کارکرده شاید بشه خرید...در ضمن اپتیما های وارد شده به ایران نسخه های فول یا نزدیک به فول هستن که قیمت به مراتب بالاتری دارن...بهتره یه سرچی راجع به قیمت ها بکنید
1395/11/13
قیافه جذابی داره و کیفیت خوب !!!
1395/11/13
جالبه این ماشین رو کم میبینیم تو خیابون ها مشخصات فنی خوبی داره و ظاهر جذتب چیزه جالبی که متوجه شدم رنگ‌ بندی خاص این ماشینه که شاید عام پسند نباشه.
1395/11/22
سلام با تشكر از تيم خودروبانك اگه ميشه اين ماشينو به صورت ويديويي هم بررسي كنيد با تشكر
1395/11/22
کمری رو به این ترجیح میدم
1395/11/30
چند تا نكته
اول اينكه تو ايران هر كي هر ماشيني داره بزور ميخواد بگه بهترينه دنياست!
دوم اينكه كجاي دنيا چي سوار ميشن از نظر من مهم نيست من ميخوام تو ايران سوار شم پس قيمتش اينجا بازار دست دومش و خدمات بعد از فروشش مهمه برام
سوم اينكه يك برند اروپايي به هر حال اصيل تر از برند كره ايي هست
ولي خب كره ايي ها تو ايران بازار دست دوم بهتر و لوازم زياد و ارزون تري دارن
بنظرم بايد به مصرفتون نگاه كنيد... اگر زياد كار نمي كشيد از ماشين
برند هاي اروپايي بهترن.... ولي با استفاده زياد خب كره ايي ها چون قطعات ارزون تري دارن بصرفه تر هستن
در اخر اينكه ميگن اين زشته اون خوشگل سليقه است
ولي اينكه شتاب اين ماشين بهتره مصرفش كمتره تكنولوژي اش جديد تره و اپشن هاي كاملي داره
يك حقيقته كه نميشه كتمان كرد
1395/12/7
در جواب الیاس:
شرکت Renault در مسابقات فرمول 1، بعنوان سازنده خودرو تحت نام تیم فرمول1 اسپرت رنو حضور دارد. این تیم از دیرباز در غالب های مختلفی همچون سازنده خودرو اسپرت و همچنین سازنده موتور های خودروهای اسپرت جهت دیگر برندها از سال 1977 شرکت می­کند.

تیم رنو برای اولین بار در سال 1977 با خودرو رنو RS01 به عنوان سازنده خودرو وارد این مسابقات شد که در اولین حضور خود، موتور توربو را به این مسابقات معرفی کرد. در ادامه و در سال 1986، تیم رنو برای اولین بار به عنوان تامین کننده موتور خودرو جهت دیگر تیم ها نیز در این مسابقات به دقابت پرداخت. تامین موتور خودرو جهت دیگر برند ها در حالی توسط رنو صورت می گرفت که خود تیم نیز بصورت متوالی در حال رقابت با سایرین و تلاش جهت حفظ مقام قهرمانی و بالا نگه داشتن پرچم تیم رنو در دنیا بوده است. رنو تا پایان سال 1985 و در ادامه مابین سال های 1989 تا 1997 نیز به تامین موتور برای دیگر برند ها ادامه می داده است.

رنو در سال 2000 با خریدن کامل سهام تیم بنتون، مجددا به مسابقات فرمول 1 برگشت. تیم بنتون برنده مسابقات قهرمانی رانندگان در سال 1994 و همچنین برنده مسابقات رانندگان و مسابقات خودرو سازان در سال 1995 بوده است. در سال 2002 رنو نام این تیم را به تیم فرمول1 رنو تغییر داد و با برند رنو در این مسابقات شرکت کرد و بطور متوالی در سال های 2005 و 2006 برنده جوایز بهترین راننده و بهترین تیم در این دوره مسابقات شد.

در سال 2011 این تیم با نام رنو – لوتوس در آن دوره از مسابقات فرمول 1 شرکت کرد و در سال های 2012 تا 2016 نیز با نام لوتوس فرمول1 در مسابقات شرکت می کرده است. قابل ذکر است تیم لوتوس فرمول1 در این سال ها تحت کنترل و مدیریت کارخانه های رنو بوده است.

رنو در کنار تمامی فعالیت های مسابقاتی خود به عنوان یک سازنده خودرو های مسابقه ای فرمول1، به تامین موتور خودروهای مسابقه ای جهت دیگر برندها نیز می پرداخته است. به عنوان مثال ساخت موتور برای تیم لوتوس در سال های 1983 الی 1987، تیم بنتون فرمولا در سالهای 1995، 1997 و 2001 و تیم ویلیامز در سال های 1989، 1997، 2012 و 2013. این در حالی است که ساخت موتور توسط رنو در تمامی این سالها برای هر دو تیم تحت مالکیت خود نیز ادامه داشته است (در سال های 2005 و 2006 در دو دوره مسابقات فرمول 1، سازندگان خودروهای فرمول 1 و دو دوره مسابقات رانندگان جمعا در 9 مسابقه جهانی دیگر نیز شرکت کرده است).

در مجموع رنو تا بحال به عنوان تامین کننده موتور، با کسب 160 جایزه، رتبه سوم را در تاریخ مسابقات فرمول 1 کسب کرده است.
1395/12/26
Big like
1395/12/17
سلام و درود به دوستان، باتوجه به اینکه بازار خودرو خیلی متنوع شده واقعا انتخاب ماشین مورد نظر کار بسیار سختی، من بین هوندا آکورد و رنو تلیسمان موندم البته هوندا آکورد صفر نمیشه با 180 اینا خرید ولی کارکرده در حد صفر میشه گیر آورد، نظر شما دوستان چیه؟ هوندا آکورد کارکرد در حد صفر یا تلیسمان فرانسه؟! ممنون میشم راهنماییم کنین
1396/5/19
دوست عزیز درسته که رنو برند ومحصول اروپایی ولی باور کن اصلا قابل قیاس با هوندا نیست چون که هوندا تکنولوژی خاص ومخصوص خودشو داره که هیچ کدوم ار کمپانی های دیگه اونو در اختیار ندارن والبته هوندا با تفکر هرچه بهینه تر کردن محصولات خودش . باعث شده بازار جهانی اونو خیلی سریع به عنوان گزینه های اصلی انتخاب کنه امار فروش هوندا در امریکا و حتی اروپا اینو ثابت می کنه ....
1396/5/25
شک نکن تالیسمان خیلی ماشین توپی سوار شدم که می گم
1395/12/20
سلام
دوستان اگر دنبال ماشين با كيفيت هستيد برند رنو انتخاب خوبي نيست من اين ماشينوو تو نمايشگاه ديدم و به جز ظاهرش چيز ديگه اي نداشت و در ضمن اينو در نظر بگيريد ك رنو رو كره مونتاژ ميكنه من چند ماه پيش سوزوكي كيزاشي داشتم و الان رنوو سفران گرفتم و اصلا راضي نيستم از كيفيتش و سواريش و واقعا خودروي ژاپني يه چيز ديگس اشتباه نكنين مثل من
1395/12/26
سلام دوست عزیز پس به نظرتون گول ظاهر و بررسی های رنو تلیسمان رو نخورم و سراغ برندهای ژاپنی برم؟
1396/2/11
چی بهت بگم آخه سفران کره ای درجه دهو با تلیسمان مقایسه میکنی ؟
من خودم لتتیود دارم ماشین فوق العاده ایه موتور درجه یک کیفت عالی تریم داخلی زیبا یکی از دوستانم سفران صفر خریده به لعنت خدا نمی ارزه کلی هم پولشو داده تازه بعضی وقت ها سرصبح استارت نمیخوره!!
رنگ داخلش سفیده بچه کوچیکم داره یعنی صندلی ها ترکیده همش پوست پوست شده ولی تلیسمان خوبه شتابش عالیه (الان بعضی ها میگن ت تلیسمانو از ده متری هم ندیدی نه داداش یا خواهر من هم از ده متری دیئم هم سوار شدم و هم روندم) کیفیتش خیلی بهتر از سفرانه تریمش هم هم کرم داره هم مشکی نورپردازی داخلی هم که داذه پس این ماشین چی کم داره؟ (هیچی) فوق العادس ولی ایکاش یک موتور 2.5 لیتری خورجینی توربو داشت
1396/1/17
ماشالا همه عشق کره ای ها و عشق ژاپنی ها همه جا رو تسخیر کردن . همچینم میگن کارشناسان بین المللی الکی تعریف میکنن انگار خودشونو تو برنامه گرند تور دعوت کردن نرفته . بس کنید بابا کیفیت رنو رو با چیا دارید مقایسه میکنید دوتا فیلم ببینید از تالیسمان خودتون عاشقش میشید
1396/1/18
مقاله بسیار زیبایی نوشته بودید،مخصوصا در تیتر که تناسب بین "جادو" و "طلسم" بسیار زیبا بود،ممنون
1396/1/29
افرادی كه تجربه تلیسمان رو دارن از محاسن و معایبش بگن بدونیم. آیا كول باكس و اتوهلد هم داره؟ تو ترافیك اتوهلد خیلی كمك میكنه.
1396/2/8
سلام بر کلیه دوستان،اینجانب بدلیل اینکه در خوزستان زندگی میکنم اکثر خودروها رو(پلاک اروند یا ملی)سوار شده ام و از چند دقیقه تا چند ساعت و حتی چند روز رانندگی کرده ام و خیلی هم عشق ماشینم و بلا استثناء اخبار خودرو رو هر روز از همین سایت دنبال میکنم.تجربه داشتن مگان و ام جی 6 بمدت بیش از 9 ماه رو دارم و خودرو فعلی ام همین تالیسمن است که از بین تمام خودروهای سدان بین 150 الی 220 میلیونی با ماهها تحقیق و تفحص انتخاب کردم و خدارو شکر خیلی هم راضی هستم(اپتیما/سوناتا/آکورد/کمری و..)و تجربه راندن جنسیس/کرایسلر 200/اپتیما/جیلی/النترا و...رو هم داشته ام.اما درباره تالیسمن باید به برخی نکات ضعف و قوت فارغ از تعصب کورکورانه اشاره کنم.
نقاط ضعف:1)نسخه ی موجود در ایران(البته کل آسیا و مونتاژ کره ی جنوبی توسط سامسونگ موتور)تعدا زیادی از آپشن های کاربردی و مهم رو نداره که اگر میداشت با توجه به قیمت 41 هزار دلاری نسخه ی فول(سفارش اروپا و ساخت خود فرانسه)قطعآ بیش از 220 الی 250 میلیون قیمت میخورد و قطعآ استقبال بسیار کمتری از اون میشد چون حداقل 50 درصد کسانی که خریده اند هم از جمله خود من توانایی خرید اونرو نداشتند.(آپشن های حذف شده مثل چراغشور/سیستم 4 کنترل/رینگ و لاستیک 19/کروز کنترل هوشمند/هشدار خروج از خط/استارت موتور از روی ریموت و..)
2)بدلیل فرم سقف و ارتفاع نشیمنگاه وسط در صندلی عقب،افراد نسبتآ قدبلند(بیش از 175 سانتیمتری)ممکنه با برخورد موها با سقف مواجه شوند و بهتره افراد کوتاه قد تر وسط نشسته و افراد بلند قد در دو صندلی کناری بشینند.
البته اگه بشه مورد سوم رو ضعف دونست!!!!
3)بدلیل حجم بسیار زیاد آپشن ها که همگی توسط مانیتور و بصورت لمسی میباشد یا باید دوره خاص رفته باشید یا خیلی خیلی ماشین لوکس داشته باشید وگرنه اوایل داشتن خودرو خیلی اذیت خواهید شد.
نقاط قوت:1)موتور بسیار قوی تر که با مصرف بسیار کم تر همراه است.2)شتاب بسیار بیشتر که حیرت آور است.3)علیرغم تمام آپشن های حذف شده بازهم از تمام رقبا به مراتب آپشن های بیشتر و بهتری دارد(مثل مانیتور بسیار بزرگ/دوربین 360 درجه/شیشه های عقب کروم و نه فقط دودی/13 اسپیکر/کول باکس و داشبورد به مراتب بزرگتر از رقبا/صندلی های جلو با ماساژور و عقب با گرمکن/سیستم اتوپارک کامل/نوربالای اتومات/صندوق عقب هوشمند/هشدار نقاط کور/هدآپ دیسپلی و..)که برخی از آپشن های ذکر شده رو برخی خودروهای دیگر دارند اما هیچکدام از خودروهای رقیب حتی نصف اونها رو هم یکجا ندارند.4)گیربکس 7 سرعته دوکلاچه.5)فاصله دو محور بیشتر،صندوق عقب بزرگتر،گشتاور بیشتر و...نسبت به تمام رقبا6)سواری بسیار نرم و با توجه به شیشه های آگوستیک و عایق بندی مناسب بسیار کم صدا(از کمری نرمتر نیست اما از بقیه بله/از آکورد کم صداتر نیست اما از بقیه بله)
در مجموع میشه گفت تالیسمن معجونی از تمام رقبایش است که از لحاظ ظاهر و آپشن حتی بالاتر از حد کره ای هااست(اپتیما/سوناتا) و از لحاظ کیفیت و هماهنگی موتور و سواری خیلی نزدیک به ژاپنی ها است و مقدار ناچیزی ضعیفترست(آکورد/کمری)اما از لحاظ قدرت،شتاب،ابعاد داخل خودرو و صندوق و میانگین مصرف و...برتری کاملی به تمام رقبا دارد.
در جواب فرحان از بیرجند بگم که بله کول باکس دارد و بسیار هم بزرگ است/اتوهلد ندارد/استارت استاپ که در ترافیک خیلی بدردبخور است رو دارد.
امیدوارم مفید واقع گردد و هر دوستی که مخالف ادعاهای این حقیر است،خواهشآ با مدرک و مستند صحبت کند و حتما قبل از قضاوت تجربه رانندگی با تالیسمن رو داشته باشد یا حداقل کاملآ اونرو بررسی کرده باشد و فقط از روی عکس و حدس و گمان اطلاعات غلط به دیگران ندهد.
1396/4/22
سلام آقا علی . ببخشید میخوام بدونم که ماشین پرده عقب داره یا اگر داره برقی هستش یا اتوماتیک؟
1396/6/18
سلام علی جان عشق ماشین
از متنی که نوشتی مشخصه چقدر اهل مطالعه هستی، شما یه متن را نمی دونم کی برات نوشته و در همه مقالات کپی پیست می کنی!!!
اگه اینجوری که تو تشریح کردی باشه که دیگه کسی نباید سوناتا اپتیما کمری آکورد و ... بخره! اون موقع کمپانی ها بیکار میشن که! چرا سوناتا فول gls و کمری که قیمتتشون بیشتر از تالیسمانه فروش بیشتری در دنیا نسبت به تالیسمان داشتن؟ از نظر من برو به عنوان مدیر تبلیغات رنو کار کن مطمئن باش حقوق خوبی بهت میدن
از لوله های اگزوز تقلبی، موتور توربوشارژ پرریسک، ارزش بازفروش بسیار پائین در سایت های خارجی، ریسک تازه وارد بودن آن و غیره نگفتی عزیز،
ضریب درگ تالیسمان 0.27 است و همین ضریب برای سوناتا هیبرید 0.25 اینو میدونستی. و حتما میدونی الان تالیسمان 205 میلیونه و سوناتا هیبرید 175 یعنی سی میلیون بیشتر
فرمودین سایر رقبا نصف آپشن های تالیسمان را ندارن به قول اونوری ها very funny علی جان. شما به نظر از آپشن های کره ای ها کاملا بی اطلاعی آقای عشق ماشین. البته آپشن نشان از برتری نیست و باید دید کدام کاربردی هستن.
علی جان عشق ماشین موتور توربو برای کفی خوبه و به قول تو شتاب داره اما در جاده های کوهستانی و سربالائی حجم موتور مهم میشه و قدرت موتور با حجم بیشتر خیلی بهتر از قدرت موتور ناشی از توربو عمل میکنه
چند وقتی برو جاده های کوهستانی تا معجونی که خریدی را بهتر بشناسی
البته بنده نمی خوام طرفداری از برند خاصی بکنم اما باعث تاسفه که دوستان یه ماشین میخرن و بعد میگن ماشین من بهترین ماشین دنیاست
اگه روت میشد میگفتی تالیسمان از بنز و بی ام و بوگاتی هم بهتره
بهت تبریک میگم با توجه به پولی که دادی ماشین بدی نخریدی اما باید یاد بگیری به خرید و انتخاب بقیه هم احترام بذاری چون اونها هم دلیل های مستدل و منطقی متعددی دارن یکیش اینکه نمی خوان توربو سوار شن. توروب به درد پولدار میخوره که با هزینه های نگهدای و خرابی مشکلی نداره که اون میره بی ام و میخره نه رنو.
دوستان نگاه نکنید هلدینگ رنو-نیسان خوب فروخته فروش رنو به تنهایی و بدون کمک نیسان اصلا قابل توجه نبوده و بسیار کمتر از تویوتا، کیا و هیوندا به تنهایی بوده است
البته من به دوستانی که تالیسمان خریدن تبریک میگم چون ماشین پرشتابیه اما در کل رنوسوارها عمدتا در فرانسه و ترکیه حضور دارن.
شما هیچ موقع نمی تونی به طور قطع بگی تالیسمان سوناتا اپتیما کمری و آکورد کدوم بهتره
بستگی داره که از ماشین چی می خوای و چقدر میخوای پول بدی
به نظر بنده اگه بخوای بالای دویست بدی و کیفیت برات مهمه کمری اما با آپشن حال میکنی و برند اپتیما و سوناتا و اگه شتاب و تفاوت برات مهمه تالیسمان
اما یه پیشنهاد جذاب هم وجود داره برای قیمت 170 میلیون البته تا این تاریخی که من پیام میذارم سوناتا هیبرید. من سانتافه 2015 دارم و به احتمال زیاد با سوناتا هیبرید 2017 فول جابجا کنم چون شتاب خوبی نداره. ضمنا صفر تا صد سوناتا هیبرید 8 ثانیه است
1397/4/27
سلام علي آقا همه فرمايشات شما درست هست چون من خودم تليسمان دارم ولي يك نقطه ضعف بزرگ ماشين اينه كه صندلياش راحت نيست و توي مسافت زياد خيلي خسته كننده ميشه مخصوصا نشيمنگاهش ضمنا منظورتون از دوربين 360 همون رادار هستش چون ماشين من دوربين 360 نداره
1396/2/15
ماشین بسیار خوبیه من تست کردم واقعا خوب بود ولی کاش بازار خودروی ایران جولانگاه ژاپنی اصیلی به اسم مزدا۶ می‌شد من دوساله پلاک اروندشو دارم واقعا محشره دوستان فقط اشتباه نکنید چون تالیسمان از سوناتا و اوپتیما سواری خیلی بهتری داره ...
1396/4/12
با عرض سلام و احترام خدمت دوستان گرامی.
نظر من اینه اگر قراره دوتا ماشین صرفا به لحاظ فنی بررسی بشن یه بحثه ولی اگر جهت استفاده در کشور خاصی این بحث مطرح بشه باید همه جانبه بررسی بشه مثلا کشش بازار،قابلیت تعمیر راحت،قابلیت خرید فروش آسان،دسترسی به لوازم یدکی آسان.
در این مورد خودرو های کره ای واقعا بی نظیرن هم قطعات براحتی پیدا میشه هم بسیار خوش تعمیرن و مانند پول نقد در بازار معامله میشن در حالیکه خودرو های فرانشوی بسیار سخت تعمیر میشن بعنوان نمونه برای تعویض روغن باید 10 تا پیچ با بشه، برای تعویض تسمه تایم باید کل موتور پیاده بشه. در کل منکر این نیستم که تالیسمان ماشین خوب و زیباییه ولی همچنان برند رنو پیش مردم ایران برند لوکسی نیست که کسی بخواهد 200 میلیون براش خرج کنه حالا به درست یا غلط!!!
یه نکته که من شخصا از ظاهر دو ماشین متوجه شدم کیفیت متریال داخل تالیسمان به خوبی اپتیما نیست و نور پردازی داخلیش جذابیت خاصی نداره ضمنا هنوز امتحان خودشو تو ایران پس نداده که آیا مثل بقیه محصولات رنو افت قیمت شدید موقع فروش داره یا خیر.
ضمنا دوستانی که به کیا خصوصا اپتیما اهانت میکنن که اصالت نداره توجهشون رو به مقاله مجله معتبرJD POWER جلب میکنم که کیا به عنوان کم عیب ترین ماشین و اپتیما بعنوان ماشین سال در سگمنت سدان متوسط در امریکا انتخاب شده که مقاله مذکئر در سایت خودرو بانک نیز موجوده.
ارادتمند همه دوستان
1396/4/13
در جواب schnaiderrahimi باید گفت:بله مواردی که شما گفته اید مثل پیچیدگی تعمیرات ماشین های رنو و افت بیشتر قیمت نسبت به ماشین های کره ای و بازار دست دوم ضعیفتر اما شما اینرو در نظر بگیر که رنو از 1899 تاکنون داره ماشین میسازه که بیش از 70 سال بیشتر از کره ای ها قدمت داره و تجربه رو نمیشه با تحصیل و پول و ...بدست آورد و جهش اصلی رنو از سال 2015 شروع شده و همه هم میدونیم الان رنو-نیسان شده سومین خودرو ساز برتر جهان و کارلوس گون(مدیر عامل رنو)مدعی شده تا پایان سال به رتبه اول خواهند رسید که یعنی اینکه کل جهان متوجه پیشرفت عظیم رنو و نیسان چه در ظاهر و چه در باطن شده اند و حتی در کشور کره ای پرستی مثل خود ما نیز رنو در سه ماهه اول واردات امسال تونسته پس از 5 سال به حکمرانی برند هیوندا پایان داده و با اختلاف بسیار اول شده است که نشان از تغییر رویه ی اون در داخل کشور دارد درست مثل کل جهان.ضمنآ تمام این ادعاهای بنده نیز در همین سایت اخبارشون مستند وجود دارد.
بله برند کیا در امریکا بعنوان مطمئن ترین انتخاب شده و اصلآ کسی که منکر پیشرفت کره ای ها بشه یا خیلی بی منطقه یا اصلآ بیسواد است اما شما اینرو در نظر بگیر که کره ای ها هر چقدر در مبحث ظاهر و امکانات جلو رفته اند اصلآ نتونسته اند از لحاظ هندلینگ و کیفیت سواری خود را به ژاپنی ها و خصوصآ فرانسوی ها برسانند و اینرو هم بنده نمیگم بلکه تست های جهانی و مهمی مثل تست موس که مهمترین تست جهت تعادل و هندلینگ خودرو است اونرو اثبات میکنه و مثلآ خیلی جالبه بدونید bmw سری 5 اونرو با سرعت 79 کیلومتر پاس کرده /بنز سری e با 78/رنو تالیسمن با 77 و تویوتا پریوس پرفروشترین هیبرید دنیا با سرعت 76 و دقت کنید که هیوندای i40(هم کیفیت با سوناتا و اپتیما)با سرعت 66 اونرو گذرونده که تمام فیلمها نیز در آپارات و دیگر سایتها قابل رویت است که اثبات میکنه هرچقدر کره ای ها در بحث ستاره ای ایمنی و امکانات و ظاهر جلو رفته اند اما از اصل(هندلینگ و اصالت)هنوز خیلی عقب هستند.
دوست گرامی از متن شما مشخصه منطقی و باسواد هستی و انتظار نمیرفت بگید که:کیفیت متریال داخلی تالیسمن از اپتیما ضعیفتره؟!واقعآ اینطوری متوجه شدید زیرا کیفیت متریال داخلی تالیسمن اصلآ قابل مقایسه با هیچ کره ای(غیر از جنسیس)نیست و اکثر جاهای اون از چرم ساخته شده و صندلی ها دست دوز هستند و در اون از کمترین پلاستیک استفاده شده است درست برخلاف اکثریت کره ای ها مثل اپتیما.
مورد آخر اینکه در هر جای دنیا اگر تالیسمن رو با سوناتا و اپتیما مقایسه کنید قطعآ به شما خواهند خندید زیرا از لحاظ قیمت اصلآ در یکدسته نیستند و تالیسمن نسبت به نسخه های با موتور 2400 سی سی کره ای ها بیش از 6 هزار دلار(حدود 20 الی 30 میلیون تومان)گرانتر است و اساسآ رنو اونرو برای رقابت با تویوتا کمری/مزدا6 و فولکس واگن پاسات ساخته است و هدف رقابت با کره ای ها نبوده و نیست اما بخاطر قوانین گمرکی کشور ما(که عجیب و مسخره هم هست)کره ای با 15 درصد گمرکی بیشتر و بخاطر حجم موتور بالاتر وارد میشوند و سبب شده اند تا هم قیمت باشند و اگر شما به قیمت روز تالیسمن(190 میلیون)15 درصد اضافه کنید تا متوجه میشوید که قیمت واقعی اون باید دقیقآ 218 میلیون باشه یعنی درست مثل بازارهای جهانی با بیش از 20 میلیون اختلاف و اینرو هم با یک سرچ ساده در اینترنت و مثلا سایت yallamotor.com که مختص کشورهای عربی خاورمیانه است متوجه خواهید شد(اپتیما 2400 فول 87هزار درهم/سوناتا 2400 فول 84 هزار درهم/تالیسمن 1600 فول 103 هزار درهم)یعنی بین 16 الی 19 هزار درهم اختلاف قیمت!!!
دوستان باید در همه حال واقع بین و واقع گو بود و انصاف داشت زیرا وجدان پاک و راست مهمترین ارزش است اونهم در این روزگار بی ارزش.موفق و شاد باشید.
1396/6/18
متاسفم علی آقا
شما دیگه شورش را درآوردی، مقایسه تالیسمان با بهترین برند های دنیا
عزیز من رنو صدقه سر نیسان رتبه کسب کرده فروش رنو به تنهایی از همه رقبا (تویوتا، کیا، هیوندا، و ... ) کمتره حتی در همین سال 2017
چرا اطلاعات غلط میدی،
به ما میخندن بگبم تالیسمان با سوناتا و اپتیما قبل قیاسه!! کجای دنیا را سفر کردی! مرد حسابی من نصف دنیا را رفتم قیمت سوناتای gls تنفس طبیعی 2.4 از تالیسمان فول بالاتره و فروشش بیشتر (قیمتش حدود 110 هزار درهمه)، حتما میدونی تالیسمانی که اومده ایران فول هم نیست
روزگار بی ارزش!!! بابا به خدا افرادی مثل شما نباید بیان کامنت بذارم همه بلدن یه جستجوی ساده تو به قول تو Yallamotor انجام بدن
آدم باید از ماشین اطلاعات تخصصی و از سایت های معتبر جهانی داشته باشه نه اینکه یه سایتو بخونه و بگه من مستدل صحبت میکنم و عشق ماشینم و اینهمه اطلاعات بی ارزش توی صفحات وب بذاره
برو سایت usnews را بخون تا اطلاعات راجع به کمری، آکورد، سوناتا و اپتیما بالا بره اینها جزو 10 خودروی برتر در سگمنت خودشون هستن
میگی تجربه اگه به تجربه بود الان در محصولات دیجیتال نوکیا جای اپل نشسته بود
هوآوی چند ساله اومده حالا بازار را داره میگیره!!!
مدیریت مهمه عزیز البته تجربه هم میتونه تاثیرگذار باشه
آدم با خوندن نظرات دوستانی مثل شما از جستجو در میان نظرات خسته میشه
1396/7/9
اقا مهران تليسمان هايى كه مياد ايران چند تا اپشن توش نيست همين ماشين نيمه فول ماساژور داره هداپ ديسپلى داره نوربالاى اتوماتيك داره كه ماشين هاى كره اى تو خوابشون هم نديده اند
1396/4/17
سلام چرا بررسی ویدیو نمی زارید
1396/4/17
چرااااااااااااااااااااااااااابررسی ویدیو شو نمی زارید.
1396/4/22
سلام ببخشید کسایی که رنو تلیسمان دارن یا اگر ندارن و جواب سوال منو میدونن لطفا جواب بدن میخوام بدونم که این ماشین پرده عقب داره؟ یا اگر داره دستی هستش یا برقی ؟ ممنون میشم اگر جواب من رو بدین.
1396/4/23
در جواب آقا امید باید بگم:بله پرده ی شیشه عقب رو داره و اونهم کل شیشه رو میگیره(اندازه کل شیشه است و مثل مثلآ مگان نیست) اما دستی است ولی شیشه های کناری فاقد پرده میباشد.موفق باشی
1396/6/23
آقا مهران و دیگر دوستان سلام،برادر نمیخواد خودت رو اینقدر حرص بدی و بخوای ثابت کنی که سوناتا بهتره یا تالیسمن یا ...؟
بنده با کلی مدرک و سند حرفهام رو اثبات کرده ام و نیازی به ذکر منابع بیشتر نیست و شما اگه تسلط به زبان انگلیسی ات 50 درصد هم باشه(بیشتر کافی نیست) و چهار عدد تست بین المللی تالیسمن رو دیده باشی اونوقت نظراتت اینی نبود که الان هست،جالبه شما برای اثبات حرفهایت هیچ منبعی هم جهت ذکر نداری و من علاوه بر منابع ذکر شده از دوستانم میخوام یه سری به سایت فارسی ماشین سه یا دیگر سایتها رفته یا در آپارات فیلمهای تست با دوبله فارسی رو حداقل تماشا کنید
بنده اصلآ نگفته ام تالیسمن قابل رقابت با بهترین خودروهای دنیاست و اگه گفته ام لطفآ بهم ثابت کن ولی گفته ام در این سگمنت(خانوادگی نسبتآ بزرگ)یکی از بهترین هاست و از کره ای ها بالاتره ولی در مجموع به آکورد و مزدا6 نمیرسه(حتی در مجموع نظر سنجی عمومی کل دنیا هم در سال 2016 پس از این دو خودرو ولی بالاتر از کمری قرار گرفت).
زمانی که بنده گفتم با این قیمت بسیار با ارزشتر از کره ای هاست چون 189/500/000 بود اما الان که شده 210/000/000 باید اعتراف کنم حتی یک ریال بی ارزش بیشتر از این ارزش نداره و شخصآ میگم با این پول و اندکی دیگر باید آکورد خرید.
شما برای اثبات بیشتر بودن امکانات کره ای ها لطفآ مثال بزن(غیر از شارژ وایرلس/گرمکن فرمان و شاتید یک یا دو آپشن دیگر) من گفته ام حتی برخی موارد رو بیشتر دارند اما هیچکدام به یکجا اینهمه آپشن ندارند که منتظرم تا خلاف ادعایم ثابت بشه.
ضمنآ شما که میگویی سانتافه داری یک سوال دارم:خداگواهه سانتافه با این موتور تنبل و بی خاصیت و ایرادات دیگرش که خود شما بهتر میدونید انصافآ 250 میلیون می ارزه؟!پس بهمین دلیل میگفتم تالیسمن با 189 می ارزه ولی بازم میگم با 210 و یک قران(کمترین واحد پولی زمان پهلوی)بیشتر هم نمی ارزه.
مورد آخر شما برو و در سایتهای معتبر خارجی از مدیر اون سایت سوال فرما فلسفه ساختن تالیسمن رقابت با کره ای (سوناتا/اپتیما)بوده؟یا اروپایی هایی مثل فولکس واگن پاسات و پژو 508 و ژاپنی ها(کمری/آکورد)؟اگر حتی یکبار و فقط یکنفر بهت جواب داند که هدف رقابت با کره ای ها بوده اونوقت با مدرک به من و دیگران ثابت کن تا از همین تریبون بگم که تک تک حرفهای شما درسته و حرفهای من بی ارزش و دروغ و ادعاست!!!!
قضاوت با دیگر دوستان عزیز که خودشون از من و شما باسوادتر هستند.
موفق و شاد باشید.
1396/6/24
سلام به همه به خصوص علی جان
بازم خدا رو شکر بعد از کامنت من مجبور شدی بری چند تا سایت را بخونی و یه خورده اطلاعات جدید بذاری. به درستی گفتی منابع بیارم. برات میارمشون تا اگه انگلیسی ت خوبه که حتما خوبه مطالعه کنی.
Edmunds
CarAndDriver
CarsDirect
TopSpeed
Usnews
فکر کنم کافیه. بحث زبان انگلیسی مطرح شد. اینجا نمیشه خودمون را معرفی کنیم چون شاید موجب سوء استفاده بشه. بنده چهار سال تورنتو و سه سال گوتنبورگ بودم عزیز. شاید زبانم بد نباشه. بنده مدرس هستم و در زمینه گیربکس خودرو تخصص دارم. لطفا تخصص خودتونم را مطرح کنید تا مشخص بشه همرده هستیم. اینکه گفتم در جاده های کوهستانی، حجم موتور اهمیت ارجح رو داره نه توربو یه حرف کاملا تخصصیه. حداکثر قابلیت توربو در کفیه
عزیز،
در مورد رضایت باید بگم سطح بالاتر رضایت، اصلا نشان از برتری نداره. طبیعی است یه نفر که یه ماشین لاکچری داره انتظارش از ماشین بسیار بالاتر از یکی است که یک افوردبل سواره و با کوچکترین ایرادی، سطح رضایتش بسیار پائین میاد. البته هیوندا و کیه دارای سطح رضایت بسیار بالائی هستند و بنده مجدد تاکید میکنم این سطح رضایت مهمه اما مطلقا به تنهایی نشان از برتری نیست.
آره بنده سانتافه دارم چون طراحی و پرستیژ خوبی داره اما تنبله، برای همین میخوام بفروشم اما حتی هیوندا موتورز اعلام کرده این حجم موتور مناسب سانتافه نیست. البته این سانتافه اسپورته و بنده سانتافه با حجم موتور بالا را نیز سوار شدم. اگه میخوای راجع به سانتافه نظر بدی نرو سراغ سانتافه اسپورت عزیز. این ماشین ناشی از سیاست غلط دولتی هاست.
شما رفتی از مدیران سایت های بین المللی سئوال کردی؟ اصلا اونها چکاره اند رفتی با مدیران ارشد رنو و طراحان سئوال کردی و اونها گفتن ما نمی خوایم با سوناتا و اپتیما رقابت کنیم؟ کاش تخصص شما را می دونستم. اصلا اینو بذار کنار، همه دنیا میدونن کمری و سوناتا رقیبن اون موقع تالیسمان رقیب کمری هست اما سوناتا نیست! بنده طرفدار متعصب هیوندا و کیا و یا هر برند خاصی نیستم اما حرف دور از منطق ذهنم را آزار میده.
تو گفتی سطح رضایت از هیوندا و کیا بالاست چون ارزان قیمت هستند! عزیز لااقل برو روی همون سایت های که قبول داری اختلاف قیمت سگمنت های مختلف خودروئی در برندهای مختلف را چک کن بعد اینو بگو. سوناتا بعد از کمری دارای بیشترین امتیاز تخصصی در میان همه خودروهای این سگمنته و اگه بخوای آدرس دقیق سایت در این را بطه را بهت بدم. البته امتیاز اپتیما مقداری کمتره
گفتی که برای خودروسازان، بازار اروپا و آسیا مهمتر از امریکاست. لطفا هیچ کجا دیگه اینو نگو. میدونی چرا تویوتا از حرف های ترامپ بابت عدم تولید خودرو در مکزیک تبعیت کرد.
تو بچه خوزستانی و من دوستای زیادی در خارج از کشور از همشهری های شما داشتم. انسان های خونگرمی هستند و دوسشون دارم. به هیچ فرد دیگه ای هم نمی خوام جواب بدم اما شما سعی کردی بصورت علمی، اطلاعات غلط بدی و مجبور شدم جواب بدم تا علم خراب نشه.
در بحث فناوری و هندلینگ فرانسه یکی از سه کشور برتره!! کره تنها خودروهای ارزان تولید میکنه!! بچه ها نگیم اینها را اینها نشان از سواد نیست و اینجور کلی گویی حرف های خیابانی ست.
البته فکر نکنید چون سانتافه دارم طرفدار متعصب کره هیوندا هستم. از قدرت وشتاب ماشینم اصلا راضی نیستم اما با پولی که دستمو میگیره اگه قرار باشه سدان متوسط بگیرم انتخاب ها زیاده اما همونطور که گفتم در مقام قیاس با توجه به قیمتها بهترین انتخاب برای من همون سوناتا هیبریده. بحثم تبلیغ نیست اصلا ابدا، قیمت ماشین در قیاس اون، بسیار مهمه و نمی توان آکورد 240 را با تالیسمان 210 مقایسه کرد. بطور مثال چون مقاله در مورد تالیسمانه و من گفتم سوناتا هیبرید باید گفت تالیسمان 210 و سوناتا هیبرید 180، قدرت سوناتا بیشتره، مصرفش کمتره، کیفیت داخلی بسیار بالاتر از سوناتاست، آپشن ها بیشتره، و 20 تا 30 میلیون از همه همرده ها ارزانتر. بنده برای ماساژور و نورپردازی سی میلیون نمیدم. قیاس باید بدین شکل انجام بشه نه که صرفا بگیم فلان ماشین بهتره.
منم دیگه جواب نمیدم و دیگه اصلا این صفحه از سایت را باز نمیکنم. قضاوت با دوستانی که کامنت ها رو میخونن. اما کاش در صفحات وب به یکدیگر توهین نکنیم. خدانگهدار
1396/8/15
دوست عزیز آقا مهران
این سایتایی که معرفی کردین همشون رسانه های امریکایی هستن که هیچ بررسی ای از رنو ندارن...چون اصلا رنو در امریکا عرضه نمیشه.
این فلسفه سطح رضایت شما رو هم نفهمیدم داستانش چیه.اگه استنادتون به مقالات JD Power هستش باید بگم که متاسفانه هیوندای و کیا فقط توی تست مربوط به ۱۰۰ روز اول کارکرد یه ماشین رده خوبی دارن و توی باقی تست ها زیاد عملکرد خوبی نداشتن. فرضا هم اگه عملکرد قابل قبولی داشته باشن باز نمیشه با رنو مقایسه شون کرد چون که توی بازار خودرو امریکا ماشینی به نام رنو عرضه نمیشه.
یه مورد دیگه هم که مشکل داشتم بحث کوهستان و سربالاییه. نمیفهمم چرا باید ماشین توربو تو سربالا کم بیاره ولی تنفس طبیعی راحت بره. به شخصه بار ها دیدم توی سربالایی آلفا جولیتا با حجم موتور پایین و توربو به راحتی شتاب گرفته و رفته.یا یه ماشین مخصوص آفرودی مثل فورد F۱۵۰ رپتور که مخصوص آفروده با موتور ۳.۵ لیتری توربو تولید میشه در حالی که نسخه های دیگه همین مدل موتور ۶.۲ لیتری اتمسفریک هم دارن.
یه بحث دیگه ای که واسم جالب بود رقابت سوناتا و اپتیما با کمری و آکورده.والا من توی هر آمار فروشی که دیدم (غیر از کره جنوبی ) فروش کمری و آکورد چندین برابر سوناتا و اپتیما بوده که دیگه اسمش رو نمیشه رقابت گذاشت و اگر آقای تویودا به خاطر حرف ترامپ ساخت کارخونه توی مکزیک رو کنسل کرد دلیلش اینه که نمیخواد بزرگترین بازارش رو از دست بده نه اینکه بازار امریکا خیلی خفن تر از اروپاس. و اینکه تویوتا توی اروپا به هیچ وجه فروش بالایی نداره.
و اینکه با این حرف شما موافقم بازار اروپا به هیچ وجه بزرگتر بازار امریکا نیست و این که به نظر کارشناسان به هیچ وجه کوچکتر هم نیست.شما نمیتونی بگی اهمیت بازار امریکا بیشتر از اروپاس.
با تشکر
1396/8/15
جواب hamidreza را مهشید خانم به زیبائی داده
1396/9/8
در جواب علیرضا باید بگم که مهشید کلا درباره دو نفر دیگه کامنت گذاشته جواب من رو نداده!!!!!!!
به نظر من یه بخش بزرگی از این بحث ها بی فایده س.کلا مقایسه ی دو تا ماشین به دو بخش تقسیم میشه.بخشی که به صورت استاندارد با اعداد و ارقام مقایسه میشه(مثه قدرت، شتاب ،هندلینگ و ...) و بخشی که مربوط علایق و سلیقه ی هر فرد میشه.
من به صورت کلی تلیسمان رو بیشتر میپسندم.این میانگین اون معیار های عددی و سلیقه ای هستش.یعنی واسه من زیبایی تلیسمان معقوله هندلینگ واسم مهمه و توربو بودن موتور.تاکید میکنم من اینطور میپسندم.ممکنه واسه یه نفر دیگه بازار فروش کارکرده مهم باشه و بره سراغ یه ماشین دیگه و یا واسه یه نفر دیگه نرمی ماشین خیلی مهم باشه یا هایبرید بودن.
این نوع مقایسه هایی که دوستان میکنن صرفا کل کل بیهوده س و به هیچ دردی هم نمیخوره.اگه جای کل کل دو تا مقایسه ی واقع گرایانه و معتبر میذاشتین خیلی بهتر و قشنگ تر بود.
سایت هایی هستن که معیار های هندلینگ و شتاب و صدای داخل کابین در سرعت ها یا دور موتور های مختلف مقایسه میکننو اگه این داده ها الان اینجا بودن خیلی بهتر بود.
با تشکر
1396/6/24
در تکمیل مطالب قبلی فقط بحث تکنولوژی و فنی رو مثال میزنم و بخاطر اینهم نیاز نبوده خارج از کشور رفته باشید یا خیلی ادعای ماشین باز بودن داشته باشید و فقط کافیه در همین سایت خوب خودروبانک یکساعت وقت بزارید و صحت اطلاعات این حقیر و تفاوتهای زمین تا آسمان دو برند خودرویی رو متوجه شوید.
1)رنو تونسته از موتور فسقلی 1600 سی سی با کمک سیستم بای توربو(دو توربو در دورهای مختلف)حداکثر 200 اسب بخار و گشتاوری معادل 270 نیوتن متر استخراج کند البته نسخه اصل و اروپایی تالیسمن و نسخه های داخل سرتاسر جهان اعم از آسیا همگی 190 اسب و 260 گشتاور دارند.
هیوندا و کیا(شرکای تجاری و زیر مجموعه هم)از موتور 2400 سی سی با تزریق مستقیم سوخت یا همون gdi تونسته حداکثر 188 اسب بخار و گشتاوری معادل 248 نیوتن متر بدست آورد.
دقت کنید تفاوت از کجا تا کجاست!!!!
عجله نکنید و نگویید قیاس درستی نیست و توربو با تنفس طبیعی نباید مقایسه بشه و منم میگم چشم درست میفرمایید،پس حالا
2)رنو در مگان rs 2018 مدل تروفی از یک موتور بازهم فسقلی 1800 سی سی تونسته 300 اسب بخار!!! قدرت بگیره و جالب میشه اگه بدونید کیا و هیوندا در سوناتا و اپتیما در نسخه ی 2000 توربو و اسپرت(قویترین مدل) با gdi تونسته 245 اسب بخار قدرت بگیره یعنی با 200 سی سی موتور قویتر تونسته 55 اسب کمتر تولید نماید!!!!!همانطور که گفتم در همین سایت لینک تمام خبرها و ادعاهای فوق موجود است و نیازی نیست بیش از این وقت شما عزیزان رو بگیرم و با آقا مهران بحث و تبادل اطلاعات کنم و خود شما تحقیق کرده و قضاوت کنید(هرچند از تعداد فیدبک های تاییدی شما دوستان مشخصه).
کامنت های قبلی این حقیر رو بدقت بخونید که شخصآ در بحث کیفیت و ایمنی و امکانات کره ای ها رو ستوده ام و پیشرفت بسیاری داشته اند خصوصآ تحت عنوان برند جنسیس،اما هرگز کره ای ها شاید تا یک قرن دیگه هم در بحث تکنولوژی و فن آوری ناب و هندلینگ به فرانسه که یکی از 3 کشور اول صنعت خودروی جهان است نخواهد رسید و اینهم سند اثبات این ادعا.
در آخر جهت اطلاع دوستانی که شاید کمتر مطلع باشند بگم که برند کیا و هیوندا در 2 سال اخیر بیشترین میزان رضایت و فروش رو در امریکا داشته اند و اونهم چند دلیل داره که عبارتند از:علاوه بر کیفیت فوق العاده مونتاژ خط امریکا و پیشرفت اونها،به قیمت بسیار مناسب نسبت به رقبا و گارانتی بیشتر از دیگر خودروسازان بستگی بسیاری داشته است.
و تا به کنون این دو برند هرگز نتونسته اند در کل اروپا که بالطبع ارجحیت بیشتری نسبت به امریکا و آسیا و... دارد،بدرخشند و موفق باشند و همیشه در اروپا جز رده های آخر فروش بوده و هستند.
دیگه بیش از این نیازی به بحث و جدل نیست.شرمنده طولانی شد اما مجبور به دادن اطلاعات کافی بودم،تحقیق و کشف حقیقت با شما دوستان و سروران گرامی باشد.خدانگهدار
1396/6/25
سلام به همه
چقدر خوبه که دوستان مطلع باشند و با هم مباحثه و یا حتی مجادله کنند. از مطالعه مطالب آقایان علی و مهران لذت بردم و کلی مطلب یاد گرفتم از هر دو عزیز ممنون
ولی واقعیت مطالب مهران بیشتر به دلم نشست نه که بگم هیوندای بهتره یا رنو، به نظر آقا مهران خودشون تخصص دارن اما علی آقا اطلاعات را از سایت ها میگیرن و این برگ برنده آقا مهرانه
ضمنا به نظر من لایک بیشتر نشان از تخصصی تر بودن مطلب نیست و بازم به نظر هیوندای توان تولید موتور با قدرت های بالاتر را داره
اما به هر صورت مباحثه هر دو نفر را دوست داشتم کاش دوستانی از این دست مطلع بیشتر بیان روی وب نظر بدن تا آدم یه چیزی یاد بگیره
ممنون
1396/6/27
اولآ سلام به همه دوستان،این آخرین باره که در این صفحه کامنت میذارم چون نمیشه سکوت کرد و حقایق رو نگفت.
جهت روشن شدن ذهن مهشید خانم باید بگم که:
1)بنده مسافرت خاصی خارج از کشور نرفته ام(اروپا)اما تقریبآ به زبان انگلیسی تسلط دارم و به لطف منطقه ی آزاد اروند ماشین هایی دیده و سوار شده ام که در همون تورنتو و گوتنبرگ هم خیلی ها آرزوی فقط دیدن اون رو دارند و اینهم بحث مفصل فرهنگی است و خلاصه اش اینه که اونجا(غیر از ایران)مردم براساس بودجه و نیاز واقعی ماشین میخرند که توجیه منطقی و اقتصادی داره اما در ایران ما مردم بواسطه پرستیژ بیشتر و میل شخصی(احساسی)ماشین میخرند که هیچ توجیه منطقی و علمی ندارد و مثلآ بگم که از جنسیس نیو گرفته تا کیا k900 و شورلت مالیبو(هر سه سدان های لوکس فول سایز بیش از 50 هزار دلاری)گرفته تا ماشین های حتی 250هزار دلاری مثل بی ام دبلیو سری 7 گرن کوپه و استون مارتین ونکوییش گرن تور 8 سیلندر رو هم از نزدیک نزدیک دیده ام(داخل نمایشگاه)که در کشورهای غربی فقط ثروتمندان درجه یک توانا خرید اونرو دارند و مردم عامه حسرت حتی دیدن اونرو دارند و اینرو شما قطعآ بهتر از ما میدونید،البته دوستانی که اخیرآ خوزستان نیامده اند فکر نکنم باور کنند و توصیه میکنم یکبار بیاید آبادان یا اهواز تا به صحت حرف بنده پی ببرید.
2)من کجا گفته ام بازار اروپا و آسیا از امریکا مهمتره؟؟؟!!!من دقیقآ گفته ام بازار اروپا ارجحیت بیشتری به امریکا و آسیا داره.
آقا مهران اصلآ درست متن منو نخونده ولی علیه ی اون موضع گرفته.
3)بازار اروپا بزرگترین و با استانداردترین بازار خودرو جهان است و بعد از اون امریکاست و شما آمار فروش برند رنو رو با هیوندا یا کیا در اروپا مقایسه کنید تا متوجه تفاوت اونها شوید(رنو در بازار امریکا اصلآ نمیره ولی با برند نیسان(شریکش)حضور چشمگیری داره)لابد مردم اروپا از ما کشورهای آسیایی و جهان سوم منطق و عقل اقتصادی کمتری دارند؟؟؟!!!
4)درمورد برتری موتور تنفس طبیعی به توربو در ارتفاع بله شما درست میگید اما تفاوت اونقدری نیست که شما روی اون زوم کرده اید و اینرو هم بگویید و در نظر بگیرید که مگه قراره ما با ماشین هامون همه اش بریم ارتفاع نوردی!!نه برادران و خواهران بیش از 75 درصد جاده ها کفی و یکنواخت شده و گردنه ها و جاده های کوهستانی روز به روز کمتر و کمتر شده اند و جای خودشون رو به تونل ها و...داده اند پس توصیه میکنم برای حداکثر 25 درصد جاده ی کوهستانی که شاید بروید و شاید هم نروید ماشین رو بر این اساس خریداری نکنید.
5)بنده کاملآ فنی مثال برتری موتور و تکنولوژی رنو نسبت به هیوندا رو با ذکر نوع ماشین و موتور و اسب بخاری خروجی مثال زده ام و دوست داشتم جواب فنی هم بشنوم ولی مهشید خانم در کمال تعجب میگن:بنظر من هیوندا توان تولید موتور با قدرت های بالاتر داره
این که نشد جواب فنی و قانع کننده،
پس اگه اینجوره منم میگم چون بیش از 50 درصد مردم ما خرید ماشین بیش از 50 میلیونی ندارند پس سایپا و ایران خودرو بهترین خودروسازان جهان هستند!!!
شما فرموده ای بنظر آقا مهران متخصص تر است اما خودتون غیرفنی جواب داده ای و اینجا بحث تکنولوژی و اعدادو ارقام و ریاضیات است و نه احساس من یا شما و دیگران
ضمنآ هیوندا هنوز که هنوزه بجز برند جنسیس از گیربکس دوکلاچه که بسیار فوق العاده است استفاده نکرده و این خودش یک ضعف بزرگه والبته قراره از 2018 به این سو بره که شاید هم نره(محض اطلاع:گیربکس دوکلاچه همزمان هم دنده سنگین و هم دنده سبک رو درگیر میکنه که بتونه سریعتر دنده ی سنگسن رو رها کنه و به دنده ی سبکتر برسه و تاثیر بسیاری در شتاب اولیه و ثانویه داره و بهمین دلیله که تالیسمن با موتور 1600 شتاب 0 تا 100 رو زیر 8 ثانیه رفته و مثلآ سوناتا با 2400موتور و گیربکس 6 سرعته تک کلاچه اونرو 10 ثانیه طی کرده)
6)مورد آخر که از همه مهمتره اینه که برخلاف صحبت شما(ضمنا به نظر من لایک بیشتر نشان از تخصصی تر بودن مطلب نیست)مردم ما خیلی بافهم و آگاه هستند و خوب و بد/راست و دروغ رو از هم تشخیص میدهند واگر کسی لایک بیشتری میگیره یعنی مردم که قطعآ از من نوعی باسوادترند اون متن رو خونده اند و تحقیق کرده اند و مثبت تایید کرده اند و نظرشون ارجحتر و بارزشتر از نظرات شخصی من و شماست.
مهشید خانم و آقا مهران هدف من از این مباحث وظیفه عمومی است که باید ادا بشه(اطلاع رسانی درست به مردم که حقشون است)و مخلص هر دو شماهم هستم.قضاوت با شما دوستان.خدانگهدار
1396/6/27
سلام علی آقا
چرا از کامنت من ناراحت شدین قرابن، من که تعریف کردم متوجه نمیشم من که چیز بدی نگفتم
واقعیت کامنت های قبلی شما را بیشتر دوست داشتم. البته این کامنت شما هم در کمال احترام بود اما اگه اجازه بدین منم با اطلاعات ناقص خودم یه مواردی را اشاره کنم.
شما توی کامنت آخری گفتین من خارج نرفتم ولی اونجا خبری از ماشین های لوکس نیست و مردم بر اساس نیاز خرید می کنن. شما که نرفتین از کجا متوجه شدین؟ به نظرتون این جمله تناقض نداره. منم مثل شما اروپا نرفتم اما اگه بشه گفت ترکیه، اروپایی آسیاییه، رفتم. اونجا که ماشین های لوکس متعدد پیدا میشه. یکی خونه درست حسابی نداره اما ماشینش واقعا لوکسه
بعد، علی آقا با کدوم شاخص بازار اروپا از آمریکا استاندارد تره؟ من ماشین باز نیستم و نمی دونم چه جوری باید این دوتا را مقایسه کرد. من فروش هیوندا را در سال 2016 در آمریکا چک می کردم و دیدم النترا جزو ده تای اول و سوناتا جزو پانزده تای اوله. البته در پانزده مورد اول تویوتا کمری، کورولا، کیا سول و هوندا سیویک و آکورد و نیسان آلتیما و سنترا هم حضور دارند. پس در بازار آمریکا فروش برتر برای تویوتا، هوندا، هیندا و نیسانه. حالا بگیرین رنو جاشو داده به نیسان، نمیشه گفت تفاوت محسوسی بین این برند ها هست. اینم آدرس سایت فروش:
www.goodcarbadcar.net/2016/07/2016-usa-best-selling-cars-sales-
من بازم میگم لایک بیشتر نشان از تخصصی بودن نیست. مگه در انتخابات، هرکی رای بالاتری میگیره حتما گزینه بهتری بوده؟ تشخیص عموم مردم ممکنه از دید متخصصین اشتباه باشه و این موضوع مشخصه. اگه اینجوری بود که مردم هیچ موقع در انتخاب هاشون پشیمون نمیشدن. مگه همه اونهایی که لایک میدن ماشینو داشتن و به لحاظ تخصصی بررسی کردن. ضمن اینکه آدم خودشم میتونه مدام بیاد برای نظرش لایک بزنه!
علی آقا ببخشید که اینجوری میگم یه تناقض دیگه هم در کامنت آخری هست؛ شما اول میگی مردم ما احساسی هستند و از روی منطق ماشین نمیخرن (که به این شکل با جمله شما با عرض معذرت مخالفم) بعد میگین مردم ما بافهم و عاقل هستند و درست را از غلط تشخیص میدن! آخرش احساسی هستند یا منطقی؟ به نظرم اینکه مردم ما اگه امروز رفتن سمت شاسی بلند به خاطر احساسی بودنشون نیست بخاطر اینه که در همه دنیا این گرایش ایجاد شده
آخرم با همه احترام به شما تصورم اینه که باید هیوندای را باور کنیم. جنسیس جی نود هیوندا بین خودروهای لاکچری بزرگ مقام دوم را بعد تسلا مدل اس بین همه خودروها کسب کرده؛ بالاتر از آئودی آ7، کادیلاک سی، مرسدس بنز سی ال اس، بی ام و سری شش و ... اینم آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/luxury-large-cars
به نظرم هیوندای مثل نیسان، مثل تویوتا، مثل هوندا، مثل به قول شما رنو و مثل آلمانی ها و ایتالیایی ها و آمریکایی ها قابل احترام و شایسه تکریمه. من شنیدم هیوندا یه مدل مفهومی از سانتافه با هزار اسب بخار تولید کرده
در انتها هم باید بگم من به ماشین علاقه دارم اما به کامنت گذاشتن خیر، چون خانمم هستم محدودیت هایی دارم و این کامنتی هم که گذاشتم با احترام به شما و آقا مهران بود.
ببخشید اگه نکته ای در کامنت های من بوده که موجب سوء تفاهم شده. هم از شما عذر می خوام هم از آقا مهران
خدانگهدار
1396/6/28
سلام جناب علی
چرا ناراحت شدین جناب، مگه من حرف بدی زدم! من فقط از شما دو نفر تشکر کردم. واقعیت بنده به ماشین علاقه دارم اما به کامنت گذاشتن نه؛ به هر صورت ما محدودیت هایی داریم و کلا بازخوردها از کامنت ها معمولا خوب نیست اما اگه اجازه بدین توضیحاتی را بدم تا اگه سوء تفاهمی هست برطرف بشه.
واقعیت بنده از کامنت‌های قبلی شما استفاده کردم ولی کامنت حال حاضر شما حاوی نکاتی است که شاید لااقل لازمه برجسته بشه. یکبار پاسخ دادم اما نمی دونم چرا نمایش نشد.
شما فرمودین به اروپا نرفتین، بعد گفتین اونها بر اساس بودجه ماشین می خرن و با منطق! شما که تشریف نبردین چه جوری همچین چیزی را حدس می زنین! این یک تناقض نیست؟ بنده هم اروپا نرفتم اما اگه ترکیه، آسیایی اروپایی محسوب بشه رفتم، اونجا ماشین لوکس خیلی بیشتر از ایرانه و اگه کسی منزل خوبی هم نداره ماشینش خوبه.
بعد گفتین ایرانی ها بر اساس احساس و پرستیژ، ماشین می خرن نه منطق. البته احساس و پرستیژ هم یه جاهایی با منطق سازگاره و مشخصا بنده جسارتا با این فرمایش شما به این شکل کلی موافق نیستم. مثلا کشش مردم ما به سمت مثلا شاسی بلندهای شهری در بقیه نقاط دنیا هم شایعه.
راجع به موتور هم بنده در همین سایت های خودرویی، خبری شنیدم مبنی بر تولید سانتافه با قدرت هزار اسب بخار در هیوندای. نمیدونم این توضیح برای شما قانع کننده هست یا نه! ضمن اونکه به نظر همه چیز ماشین در شتاب و قدرت خلاصه نمیشه! البته اگه درست میگم!
در مورد لایک هم باید بگویم بی ادبی نباشه با نظر شما مخالفم. بیائید مثال بزنیم؛ مگر در انتخاباتی که در هر کجای دنیا برگزار میشه و مردم رای میدن همیشه نفر بهتر انتخاب میشه! مگه مردم اشتباه نمی کنن؟ پس نظر عمومی، نشان از برتری نیست مگه اونکه تنها متخصصین نظر بدن. مگه همه اونهایی که لایک میزنن ماشین را داشتن یا متخصص بودن؟ ضمن اونکه لایک را خود افراد هم می تونن به نظرشون بدن اگه میخواین تا فردا من صد تا لایک برای نظرم بزنم.
ضمن اونکه شما از یه طرف میگین مردم ما احساسی و بدور از منطق انتخاب می کنن (که مخالفم) از طرف دیگر میگین مردم ما خودشون صاحب آگاهی و فهم بالا هستن و نظر و انتخابشون درسته! این هم جسارتا تناقضه!
در کل بنده خودروهای پرفروش بازار آمریکا را در سال 2016 بررسی می کردم. از هیوندا، النترا و سوناتا حضور داشت و از کیا سول، از تویوتا، هوندا و نیسان (که میگین بجای رنو حضور داره) هم دو نماینده در این لیست وجود داشت. پس به نظر این کمپانی ها به یک اندازه شایسته تکریم هستند. اینم آدرس سایت:
http://www.goodcarbadcar.net/2016/07/june-2016-usa-best-selling-cars-sales-figures.html
ضمن آنکه هیوندا برعکس نظر برخی در بخش خودروهای لوکس هم فعال است و خودروی جنسیس G90 در بین خودروهای لاکچری بزرگ در رتبه دوم و پس از آئودی A7، بنز CLS و بی ام و سری شش می باشد. اینم آدرس رتبه بندی:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/luxury-large-cars
ضمنا نسیس G80 در بین خودروهای لاکچری متوسط در کنار بی ام و سری چنج دومه:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/upscale-midsize-cars
نمی دونم ما بر اساس کدوم متر یا معیار می تونیم بگیم بازار اروپا از آمریکا استاندارد بالاتری داره، حتما شما شاخص معتبری را می‌شناسین اما عموم مردم برعکس این موضوع را فکر می کنن. در مجموع به نظرم پیشرفت کره ای قابل ستایشه، همونطور که آلمانی ها و فرانسوی ها و آمریکایی ها. شاید نشه گفت اینها تا چند سال دیگه به اونها نمی رسن! شاید این نتیجه گیری بیشتر زائیده ذهن ماست.
در کل بنده در کامنت خودم قصد جسارت به کسی را نداشتم و اگر هم چنین برداشتی از نوشته بنده بوده از دوستان عذرخواهی می کنم و مجددا تاکید می‌کنم از کامنت های شما و آقای مهران مطالب زیادی آموختم. بازم بنده را عفو بفرمائید.
یا حق
1396/6/28
اول سلام و خواهش میکنم و بگم نظر شما قابل احترامه و منم اصلآ دلخور نشده ام و فقط اومدم که مواردی رو بگم و بی ادبی نباشه
1)من نگفته ام بازار اروپا استانداردتر است بلکه گفته ام مهمتره و دلیل اونهم کشورهای درجه ی یک صنعتی دنیاست که رویهم رفته از امریکا تنها قویتر و میزان فروش بیشتری رو در کل دنیا بخود اختصاص داده اند(شما هرگز نمیتونی بگویی که فقط یک کشور امریکا برابر با انگلیس/آلمان و فرانسه است در حالیکه یکی از اونها هم از امریکا سرتره چه برسه به کل اروپا)و اینرو از هر متخصصی هم دوست دارید سوال کنید.لوکس ترین برند دنیا بنز و بی ام دبلیو هستند/بوگاتی فرانسوی همیشه رکورددار سرعت و قدرت دنیا بوده و هست و استون مارتین همیشه سوپر لوکس ترین برند موتورهای گرند بوده و هست که همگی برتر از فورد/شورلت/لینکلن و...بوده و هستند
2)خود من بارها از پیشرفت چشمگیر کره در بحث آپشن و ایمنی گفته ام و با دقت بخونید تا متوجه شوید ولی قبول کنیم که کره هنوز تکنولوژی(موتور و گیربکس) و هندلینگ(بعد فنی)ضعیفتری داره و با اروپایی ها و حتی ژاپنی ها فاصله داره اما در امکانات و ایمنی حتی از اونها جلوتر هم زده است.
3)بحث فهمیدن و احساسی بودن مردم ما تناقض نیست بلکه در بحث خرید ما ایرانی ها مشکل فرهنگی اساسی داریم که مقصرش هم خود ما نیستیم و مسئولین و...که جای بحث کلان سیاسی و فرهنگی اش نیست،خیلی بیشتر مقصرند و مردم ما علیرغم اینکه بسیار میفهمند اما خیلی خیلی صبورند و البته کاری هم از دستشون برنمیاد وگرنه الان شرایط خیلی بهتر میبود،در کل مردم ما خیلی میفهمند اما بسترش رو ندارند و مجبورند بخاطر هزار و یک درد و کمبود خودشون رو سرگرم مسائل حاشیه ای کنند و خودشون رو اینجوری آرومتر کنند چون مجبورند و...
موفق و شاد باشید و دیگه حرفی نمونده و قضاوت با دوستان.
منم از شما اگر چیزی گفته ام که آزرده خاطر شده اید معذرت میخوام و امیدوارم موفق و سربلند باشید.
خدانگهدار
1396/9/30
تو سرعت بالای 130 ماشین لرزش های قابل لمسی داره که من حتی تو پراید همچین مشکلی ندیدم . خیلی پشیمونم . اینایی که میاد ایران همش رفرشن . من حتی شماره شاسی ماشینو تو این قسمت هم زدم https://group.renault.com/ ارور 34f6 داد . کسی هست راهنماییم کنه ؟
1397/3/6
من حدود 8ماهه تلیسمان دارم.ماشینه بی نقصی نیست ولی به لحاظ هندلینگ،قدرت، شتاب و احساس امنیت حس بسیار خوبی به راننده میده.ماشینیه که کاملا تحت کنترله.ترمزهای عالی و فرمان دقیق .سیستم پایداریش واقعا معرکه ست.چپ کردنش کار هر کسی نیست!!!!!!!!.در کل ماشینیه که اگه چند روزی فرصت نشه یه دوری با هاش بزنی دل تنگش میشی.
1399/3/12
سلام
ببخشید که دارم این رو میگم. تنها جمله ای که میشه در مورد تالیسمان گفت اینه که واقعا یا آشغاله.
تنها چیزی که داره قدرت و شتابه که اونم با تاخیر.
آخه آپشن به چه دردی میخوره وقتی که هیچ لذت رانندگی نداره، تمام ضربات رو مستقیم به داخل منتقل میکنه پر سروصدا، تاخیر در شتاب، صدا در ضربه محسوس در تعویض دنده.