موضوعات داغ

نیسان ایکس تریل - میزبانی از سامورایی تازه وارد در تهران

14 فروردین 1396

مقدمه

محصولات نیسان همیشه در کشور ما به استحکام و مردانگی معروف بوده اند و با موتورهای قدرتمند و کیفیت مناسبشان اکثر مشتریان را راضی نگاه داشته اند. اما این کمپانی در ایران کمی هم بدشانس بوده چرا که در اینجا اکثر افرادی که بدنبال ماندگاری باشند تویوتا را انتخاب میکنند و طرفداران آپشن های روز هم معمولاً به سراغ کره ای ها میروند. در نتیجه به غیر از دو یا سه مدل، سایر محصولات نیسان در سرزمینمان به فروشی کمتر از آنچه که شایسته بودند دست یافتند. اما حالا و به لطف شرکت جهان نوین آریا، این خودروساز ژاپنی به ایران بازگشته تا بار دیگر شانسش را در بازار عجیب و غریب ما امتحان کند. بازگشتی که با دو مدل موفق از کراس اوورهای این کمپانی آغاز شده تا بلکه راه گشای سایر محصولاتش شوند. اولین مدل جوک بود که به تازگی بررسی کردیم و اگر تاکنون مقاله اش را نخوانده اید میتوانید به مقاله تست نیسان جوک مراجعه نمائید، اما امروز به سراغ برادر بزرگتر و گرانترش آمده ایم تا ببینیم نسل سوم ایکس تریل چه چیزهایی برایمان تدارک دیده است و تا چه اندازه شانس موفقیت در بازار را خواهد داشت. پس لطفاً با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

برخلاف برادرش "جوک"، که همیشه در حال شوخی و شکلک درآوردن است(!)، "ایکس تریل" شخصیت جدی و سنگینی دارد. در نمای جلو، زوایای تند و تیز چراغها و یک کاپوت برجسته حالتی تهاجمی به دماغه اش بخشیده اند و قسمت کرومی U شکل جلوپنجره هم که امضای محصولات جدید کمپانی نیسان است، توانسته اتومبیل را کمی لوکس تر و اسپرت تر نشان بدهد. در زاویه کناری زیبایی در سادگی خلاصه شده و گلگیرهای کمی برامده و خطوط ملایمش شیک و با وقار از آب درآمده اند؛ ضمن اینکه انحنای قسمت فوقانی گلگیر جلو که در امتداد بدنه محود میگردد، در کنار رینگ های 18 اینچی خوش استیل، مقداری هیجان را به این قسمت اضافه نموده اند. و در انتها نیز با شکل و شمایلی گیرا و با ابهت روبرو میشویم که شباهت هایی هم به نسل قدیم لکسس RX دارد، اما به طور کلی این قسمت در مقایسه با سایر زوایا کمی از مد افتاده به نظر میرسد.

در یک جمع بندی، میتوان گفت که ایکس تریل قیافه زیبا و عامه پسندی دارد که بدلیل سادگی و پختگی خطوطش به این زودی ها چشم را خسته نخواهد کرد.

طراحی داخلی

سری هم به داخل اتومبیل بزنیم. در کابین ایکس تریل نه طراحی جسورانه ای به چشم میخورد و نه از متریال لوکس یا زرق و برق های امروزی خبری هست، اما در عوض نیسان موفق شده کیفیت، ارگونومی و فضای مفید را به خوبی درهم آمیخته و یک اتاق کاربردی و راحت را به سرنشینان هدیه نماید. ضمناً طراحی حجیم و خطوط حساب شده داخلی، حس استحکام و امنیت را در ذهن تداعی میکنند و با توجه به سادگی ادوات و دسترسی مناسب به آپشن ها، خیلی زود با کابینش اخت میشویم. همچنین گزینه هایی مثل نمایشگر مرکزی، سقف پانوراما و قطعات طرح فیبر کربن توانسته اند تا حدودی حالت زمخت و سنتی کابین را تلطیف نمایند و پشت آمپر هم به کمک نمایشگر رنگی میان عقربه ها، جذاب شده است.

در مورد فضای پا و سر نیز باید بگوئیم که با توجه به فاصله مناسب محورها و ارتفاع سقف ایکس تریل، تمامی سرنشینان جای کافی را در اختیار خواهند داشت و به کمک این صندوق عقب بزرگ، میتوان با خیال راحت به سفرهای دسته جمعی اندیشید. در واقع نیسان در این محصول، همه چیز را با نظم و ترتیب سر جای خودش قرار داده و با کمترین تجملات و زرق و برق، آسایش و آرامش مناسبی برایتان تدارک دیده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

البته طرفداران اتومبیل های ژاپنی معمولاً به برند و دوام خودرو بیش از آپشن اهمیت میدهند اما به هر حال وقتی چیزی نزدیک به 250 میلیون تومان هزینه کرده باشید، انتظار دارید که در کنار کیفیت و ماندگاری، از خدمات رفاهی مناسبی هم بهره مند شوید. خوشبختانه ایکس تریل عرضه شده در کشورمان نیز تا حدود مناسبی به این خواسته شما اهمیت داده و گزینه هایی از قبیل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، رادار نقطه کور، نمایش 360 درجه محیط پیرامونی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سامانه شناسایی اجسام متحرک، امکان انتخاب حالت های انتقال قدرت، سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS ، BA ، EBD ، ESP ، سقف پانوراما و سانروف برقی، آینه الکتروکرومیک، ترمزدستی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات دوگانه برای سرنشینان جلو و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، درب صندوق برقی هوشمند، سنسور نور و باران، کروزکنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کمکی حرکت در شیب، سامانه کنترل فشار باد تایرها، بلوتوث و چراغ شوی و.. را در اختیار قرار میدهد که امکانات مناسبی به حساب می آیند. در واقع ایکس تریل برای آن دسته از ژاپنی دوستان، که نمیخواهند خیلی از اتومبیل های فول آپشن کره ای عقب بیفتند، گزینه ی مناسب تری در قیاس با راو4 خواهد بود.

همچنین در مورد ایمنی هم محصول نیسان موفق به دریافت 5 ستاره از موسسه Euro-NCAP شده که خلاصه وضعیت امتیازاتش را در تصویر زیر مشاهده مینمائید:

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

تا اینجای کار میهمانمان عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته، اما تمامی این خوبی ها بدون وجود یک موتور مناسب ارزش زیادی نخواهند داشت؛ پس بهتر است زودتر به سراغ قلب ایکس تریل برویم و ببینیم در زیر کاپوتش چه چیزی را پنهان کرده. با گشودن درب موتور با یک انجین 4 سیلندر 16 سوپاپ روبرو میشویم که 2488 سی سی حجم دارد و قادر است حداکثر 169 اسب بخار قدرت (در برخی منابع عدد 171 آمده که این اختلاف مربوط به تفاوت میان واحدهای HP و PS میباشد) را در دور 6000 تولید نموده و در بیشترین حالت 233 نیوتن متر گشتاور را در دور 4000 آزاد نماید. پس موتور ایکس تریل در مقایسه با اتومبیلی مثل هیوندای سانتافه حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت اما با توجه به اینکه نسل جدید گیربکس های CVT نیسان، معروف به XTRONIC ، که راندمان مناسبی هم دارد، وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه را به عهده گرفته، میتوانیم به عملکرد کلی این اتومبیل امیدوار باشیم. البته این نوع جعبه دنده ها از نظر لذت رانندگی هرگز نتوانسته اند نظر دوست داران اتومبیل را به خود جلب نمایند ولی به لطف عملکرد بهینه همین سیستم، این کراس اوور 1.6 تنی، به رژیم غذایی اش پایبند مانده و در هر صد کیلومتر (در حالت ترکیبی) تنها 8.3 لیتر سوخت میل می کند. البته شتاب صفر تا صد رسمی 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر برساعت برای این رده قیمتی عملکردی متوسط به حساب می آید اما برای کاربردهای یک کراس اوور میان رده کافی است. اگر موافق باشید در قسمت تجربه رانندگی این موضوع را بیشتر باز خواهیم کرد.

تجربه رانندگی

بالاخره وقت آن رسیده که موتور را روشن و حس واقعی اعداد و ارقام فوق را در عمل لمس نمائیم. پشت فرمان دید پیرامونی به نسبت توقعی که از این کلاس میرود مناسب است و دوربین ها و رادارهای کمکی نیز رانندگی در شهر را ساده کرده اند. فرمان به نرمی زیر دست میچرخد و گیرباکس با آرامش مثال زدنی وظیفه انتقال قدرت را انجام میدهد. البته اگر به جعبه دنده های CVT عادت نداشته باشید ممکن است در ابتدا از واکنش های پدال گاز متعجب شوید اما این قضیه پس از مدتی برایتان عادی خواهد شد. ضمناً باید اعتراف کنم که کیفیت سواری ایکس تریل از بسیاری از کراس اوورهای بازار بهتر است و سیستم تعلیقش به خوبی ضربات ناشی از دست اندازها را در خود هضم مینماید که این عملکرد خوب، در تلفیق با ارگونومی مناسب صندلی ها، رضایت سرنشینان را در سطح بالایی نگاه خواهد داشت. نکته مثبت دیگر اینکه علیرغم این تعلیق نرم و ارتفاع زیاد، مشکل خاصی در مورد هندلینگ خودرو حس نمیشود و اگر توقعان را در حد یک کراس اوور خانوادگی نگاه دارید میتوانید از پایداری اش لذت ببرید. ترمزها نیز با عملکردی مستحکم از پس هیکل درشت اتومبیل بر می آیند و پاسخگوی توانایی های حرکتی پیشرانه هستند؛ البته ناگفته نماند که در ترمزهای شدید گاهی حس سنگینی خودرو به راننده منتقل میشود که البته خیلی هم محسوس و آزاردهنده نیست. اما چیزی که هر از گاهی آسایش این محیط آرام را برهم میزند صدای پیشرانه است که با افزایش دور به داخل اتاق نفوذ کرده و تا حدودی عایق بندی اتومبیل را زیر سوال میبرد. ضمناً سیستم صوتی هم علیرغم قدرت خروجی مناسب، از کیفیت و تفکیک صدای متوسطی برخوردار است که برای این سطح قیمتی عملکرد فوق العاده ای به حساب نمی آید.

خوب همه چیز را گفتیم به جز شتاب! راستش را بخواهید توضیح اینکه ایکس تریل اتومبیل پرشتابی است یا خیر اندکی دشوار است؛ پس اجازه دهید این قسمت را عامیانه تر توضیح بدهیم. در ابتدای حرکت (بخصوص اگر در یک سربالایی باشید) شروع کند و سنگین اتومبیل، شما را مایوس خواهد کرد! در این لحظه احتمالاً با خودتان میگوئید که اگر شتاب اولیه ایکس تریل این بود، پس وای به حال سرعت های بالاتر! اما وقتی کیلومتر شمار به حوالی عدد 50 رسید ناگهان جان تازه ای در رگ های نیسان جاری میشود و درست در زمانی که انتظار کاهش شتاب را دارید با بهبود روند شتابگیری مواجه میشوید. در واقع شتاب ثانویه ایکس تریل به قدری خوب است که حتی کندی شتاب اولیه را نیز تا حدودی جبران نموده و دلخوری چند ثانیه قبل را از دلتان در می آورد! این رفتار متفاوت، به عملکرد گیربکس های CVT باز میگردد که علیرغم تمامی مزیت هایشان با اشکالاتی مثل کندی در شروع حرکت و کمبود لذت رانندگی مواجه هستند. پس میتوان نتیجه گرفت که این فرزند نیسان در جاده و اتوبان خودرو توانمندی است اما در سرعت های پایین شهری، رفتاری رام و معمولی دارد.

و اما قبل از پایان بررسی نگاهی هم به امکانات آفرودی این ژاپنی پر ادعا داشته باشیم؛ ایکس تریل با سیستم دو دیفرانسل هوشمند AWD و گزینه هایی مثل قفل دیفرانسیل و سیستم کمکی حرکت در شیب امیدمان را در خارج از جاده زنده نگاه داشته؛ ضمن اینکه ارتفاع شاسی و گشتاور نسبتاً مناسبش هم در کنار سابقه خوب نیسان در ساخت اتومبیل های خارج جاده ای به قوت قلبمان می افزاید. اما باز هم فراموش نکنید که کراس اوورها برای شهر و جاده و یا نهایتاً آفرودهای معمولی ساخته شده اند و در مسیرهای صعب العبور، شما را در برابر SUV های حرفه ای خجالت زده خواهند کرد. خوب ما هم که خیال نداریم سامورایی گران قیمتمان پس از یک شکست یا تحقیر، دست به "هاراکیری" بزند! پس بهتر است به آفرود های سبک تر بسنده کنیم. البته این قضیه مختص ایکس تریل نیست و تمامی اتومبیل های این سگمنت کم و بیش شرایط مشابهی دارند.

سخن آخر

شاید برخی بدلیل طراحی داخلی ساده، شتاب اولیه معمولی و قیمت کمی تند ایکس تریل، از خریدش پشیمان شوند؛ ضمن اینکه با توجه به تازه وارد بودن این محصول هنوز وضعیت کمی و کیفی خدمات و تامین قطعاتش برای مشتریان روشن نیست. اما با تمامی این صحبت ها موارد مثبت زیادی هم وجود دارند که میتوانند شما را به این کراس اوور زیبا علاقه مند سازند. به عنوان مثال شما با داشتن ایکس تریل به کیفیت و ایمنی بالا، امکانات جانبی مناسب، شتاب ثانویه و هندلینگ قابل قبول و سواری نرم و راحت دسترسی خواهید داشت که تمامی این مزایا در کنار یک ظاهر جذاب حس خوبی به شما منتقل خواهند کرد. اما خوب از طرفی هم نمیشود رقیبش راو4 را نا دیده گرفت چرا که با توجه به شتاب بهتر و لذت رانندگی بیشتر و جا افتادگی در بازار، رقیب قدری به حساب می آید. تازه کره ای ها را هم از قلم نیندازیم که حسابی ژاپنی تازه وارد ما را تحت فشار قرار داده اند. دلیلش هم خیلی ساده است و آن اینکه با پول ایکس تریل میشود یک کره ای بزرگتر و حتی مجهزتر خریداری کرد که از گستردگی خدمات و بازار دست دوم بهتری نیز بهره میبرد. ضمن اینکه شریک و رفیق نیسان، یعنی رنو کولئوس (که روی همین پلتفرم ساخته شده) نیز با قیمتی ارزانتر و قیافه ای دلربا تر به زودی چالشی بزرگ برای این محصول ایجاد خواهد کرد و دیگر هموطنش اوتلندر هم علیرغم اینکه برخی از ویژگی های ایکس تریل را ندارد قادر است با قیمت مناسب ترش نظر خیلی ها را به سمت خود بازگرداند. پس در چنین رقابت فشرده ای حتی کار این نیسان با اصالت و مجهز نیز دشوار خواهد بود و باید منتظر باشیم تا ببینیم واکنش بازار به این کراس اوور جدید و برچسب قیمتی اش چه خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه آقای "شاهین راد"، که وقت و اتومبیل خود را برای چندین ساعت در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات نیسان ایکس تریل جلب مینمائیم:

مشخصات فني
مدلنیسان ایکس تریل
پيشرانه4 سیلندر خطی
حجم موتور2488 سی سی
حداکثر قدرت169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب رسمي10.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در صد کیلومتر
وزن1588 کیلوگرم
قيمت۲۴۸ میلیون تومان

53 عکس

نظرات کاربران

83 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/14
بی شک رافور بهتره.
مقایسه کردن یه ژاپنی با کره ای ها و فرانسوی ها هم اشتباه هستش.
بین رافور و ایکس تریل و اوتلندر
طبق خود متن هم اصلا تکلیف خدمات پس از فروش هم معلوم نیست.پس پر.
اوتلندر هم بازار فروش مناسبی نداره و موقع فروش آدم رو به درد سر می اندازه .پس اون هم مناسب نیست.
گیر بکس cvt هم همین طور که خودتون میدونید خیلی نچسب و مصنوعیه و لذت رانندگی رو از آدم می گیره. پس رافور بهترین گزینه هستش
الان دوستان میان میگن که چرا مقایسه کره ای با ژاپنی اشتباه هستش.
اگر به دنبال ماشین پر اپشن که ممکن هست سالی یک بار استفاده نکنید. برید کره ای یا چینی بخرید.در صورتی که کیفیت ندارن و پس از مدت کوتاهی چرم کره‌ای ها وا میره و کره‌ای ها در مقایسه با رافور تنبل هستن و فنر بندی خشکی دارن .خود ما که می خواستیم ماشین بخریم هم سوار سانتافه شدیم هم سوار اوتلندر شدیم که اوتلندر به خاطر گیر بکس و بازار فروش و سانتافه هم به خاطر فنر بندی خشک در مقایسه با خودرو های شاسی بلند تو بازار و کیفیت پایین قطعات و خدمات پس از فروش افتضاح نخریدیم.
رافور خریدیم. گرونتر از سانتافه و سورنتو اوتلندر و کولیوس درسته هستش ولی به جاش موتور و گیر بکس بسیار سر حال تر از تمام شاسی بلند های بازار و سواری نرمتر و با کیفیت بسیار بالا تر نصیب ما شد
طراحیش هم جوری هستش که پس از مدتی برای ادم خسته کننده نیست.وقتی سانتافه رو میبینی شاید تو نگاه اول برات جذاب باشه ولی پس از مدتی از چشم ادم میافته
1396/1/14
اصلا هم به این توجه نکردین که ایرتویا چه کلاه بزرگی سرتون گذاشته ! راوفور یه کلاس کوچکتر از سانتافه وسورنتو هستش و تو کلاس رنو کولیوس و توسان قرار می گیره و با این حال باز هم قیمتش از اونا بیش تره کاری ندارم که کدوم ماشین بهتریه ولی اگه به قیمت جهانیشون و کلاسشون توجه کنی میبینی که ایرتویا چه کلاه بزرگی سرتون گذاشته
1396/1/14
خیلی مثل بنگاهیا حرف میزنی عزیز. اینو یه بچه هم میدونه سانتافه از راو فور نرم تره حتی این حرفو اسب بخار هم تو مستند بررسیش گفته. این که یه ماشین خشک هست و فنر سفتی داره چه ربطی به برند داره؟ هر ماشینی رو بر پایه یه پارامتر میسازن. مثلا اپتیما از سوناتا خشک تره چون بر پایه اسپرت بودن و شتاب ساخته شده.
شما با این حرفات مثلا خواستی از راوفور تعریف کنی ولی کوبیدی به زمین یکمم ماشین رو چون راوفور نه نرم هست از سانتافه نه بازار خوبی داره و نه امکانات. اگر هم شتابش خوبه به خوبی سورنتو نیس یکی قرار باشه تو این سگمنت شتاب دار رو انتخاب کنه سورنتو رو انتخاب میکنه.
به نظر بنده تویوتا و کل ژاپتی ها تو ایران بنا به دلایلی که عرض کردم خریدنش مثل دور ریختن پول میمونه. به همین دلیل از 1000 تا سانتافه یدونه تویوتا میبینیم. مردم ما عقل دارن تو موقع خرید نمیرن دنبال فقط یک پارامتر.
1396/1/14
دوست عزیز حرفاتون تا یه جاهایی درسته و یه جاهایی هم بیشتر سلیقه بود تا نظر! کره ای ها شاید تز ژاپنی ها از لخاظ کیفی عقب تر باشن. ولی نه اونقدر که شما میگید! شاید در بازه زمانی بالای سه چهار سال کم کم خودشو نشون بده. در ضمن اپشن شاید در تکراری بشه. ولی وقتی هزینه ای پرداخت میشه جاش هم کم کم احساس میشه. در کل در انتخاب یه خودرو اول سلیقه هست که تاثیر گزاره
1396/1/14
3 ساله سانتافه دارم. از لحاظ نرمی بهترین خودروی این کلاس محسوب میشه. واقعا تعلیق نرم و عالی داره. پس اینی که گفتی سیستم تعلیق خشک ؛ دروغه محضه.
از لحاظ کیفیت هم که 50 هزار کیلومتر کارکرده ولی کوچکترین خرجی برام نداشته. البته یه کم رنگ پلاستیک رودری هاش عوض شده که قبول دارم. اما اگر دقت کنی داشبورد
نیسان ایکس تریل هم کلا پلاستیکیه.
این جمله آخری هم که گفتی جذاب نیست و از چشمت میفته کاملا دروغه و مال مغز آشفته خودته. چون من بعد از گذشت 3 سال هنوزم از دیدن و سوارشدن سانتافه لذت می برم. و خیلی ازش راضیم. اما 100% ماشین بعدی که انتخاب خواهم کرد تویوتا لندکروزر gxr خواهد بود. چون دوست دارم ماشینم همه فن حریف و قدر باشه.
ضمنا هیچوقت ماشین کره ای (هیوندای و کیا) رو با لگن بی خاصیت چینی مقایسه نکن. با ماشین باکیفیت ژاپنی هم فقط از لحاظ طراحی و آپشن مقایسه کن.
یاد بگیر تا ضایع نشوی ...
1396/1/14
سلام لطفا ام جی 350را برسی کنید
1396/1/14
متاسفانه کامنت های افرادی مثل شما که بدون هیچ " آگاهی" فقط از تعصب نظر میدن چیزی جز گمراهی خواننده بینوا نداره که نداره.
من در مورد خوبی و بدی کره ای و ژاپنی چیزی نمیگم چون بیشتره سلیقه ایه و قرار نیست یک سری خودروهای "ارازن قیمت" مثل تویوتا و هیوندا رو مثلا بیست سال نگهداری کنیم! ولی به عنوان دارنده تا الان 4 خودرو کره ای با اطمینان قاطع میگم کیفیت کم کره ای فقط و فقط داستان ادمهای بی سوادی و بی اطلاعی مث شماست.
هیوندای سوناتای 2009 من الان بعد نزدیک به هشت سال با 290 هزار کیلومتر کارکرد کوچکترین مشکلی از جهت خرابی و یا کیفیت و شلی!!!!!!!!! چرم نداشته و یادتون نره زمانی که من این هیوندا رو با قیمت 43.7 خریدم قیمت یک 206 بالاتر از 10 میلیون بود. چهار برابر که سهله 400 برابر بهتر بود.
بقیه قسمت های نظراتتون هم انقدر بچه گانه است که اصلا ارزش جواب دادن نداره مثل گیربکس نچسب که باور کن از دور هم متاسفانه ندیدید!
نظر ندید کسی نمیگه لال از دنیا رفتید زبونم لال!
با عرض شرمندگی هرکسی به اندازه یک ارزن حسابگری داشته باشه میدونه ماشین های وارداتی به این قیمت ارزش ندارند ژاپنی ها دو برابر بی ارزشند چون گرانفروشیشون ( توسط ما ایرانی ها ) بیشتر از دو برابر چینی ها کره ای ها و به زودی روسی ها!( بله روسی) هستش.
خدا قوت.
رضا جان کمتر نظر بزار وقت ملت رو هم کمتر تلف کن.
1396/1/14
از سانتافه بهتره همچینین از سورنتو راو 4 یکم بهتره ازش
1396/1/14
من به عنوان يك مصرف كننده كه اين ماشين و خريده نظرمو ميگم
مدت ٢ ماه تمام بازار و چرخيدم حتي به انزلي رفتم و ايكس تريلي كه هنوز تو ايران نيومده بود يا رنو كولئوس و ديدم تست كردم هوندا و راوفو يا اوتلندر و كل كره اي ها خلاصه سرتونو درد نيارم به زبان عاميانه بگم
انتخاب اولم هوندا بود كه متاسفانه مشكلات شماره گذاريش مانع از خريدش شد. انتخاب دوم ايكس تريل با شخصيت بود
از همه نظر لذت ميبرين. كيفيت ساخت، اتاق، ظاهري بيروني از همون سوييچ كوچيك و خوش ساخت بگير تا لذت سواري تو شهر و جاده
اين دوربين ٣٦٠ بقدري پارك كردن ماشين و راحت كرده كه اصلا يادتون ميره ماشين با اين ابعاد و دارين پارك ميكنيد. فرمون نرم و صندلي هاي فوق راحتشم كه واقعا همه جوره بهت حال ميده
خلاصه از ٢٤٨ ميليون پولي كه بابتش ميدين ١٪‏ هم احساس ناراحتي و شرمندگي و پشيموني ندارين
از نظر اسم و رسم كلاس ماشينم كه نياز به تعريف نيست
نظر بقيه دوستاني هم كه سوار ماشين بنده شدن چيزي غير از اينايي كه نوشتم نيست
در مورد شتاب و نظر نوسينده محترم كاملا مخالفم. شتاب بسيار بسيار خوبي داره بخصوص وقتي كه كليد اكو خاموش باشه
در مورد شركت جهان نوين آريا هم بگم فعلا از نظر ساختاري ضعيف هستن هنوز اونجوري كه انتظار داري سرو شكل نگرفتن، البته تو تحويل خودرو بي نظمي داشتن در مورد خدمات هنوز سرو كار ي باهاشون نداشتم كه نظر بدم
دوستان عزيز كه ميان نظرميدن لطفا نظرات واقعي و بدون غرض و نيت و سليقه شخصي نظر بنويسيد. مثلا طرف نوشته ماشين ژاپن و اصلا با كره مقايسه نكنيدو... آخه چرا وقتي سوار هيچ كدوم نشدي همچين حرفي ميزني؟؟؟
موفق باشيد
1396/1/14
چرا فیس لیفتشرو نیاوردن🤔
1396/1/14
بدون شک این ماشین با این قیمت شکست میخوره.من برای ماشینای ژاپنی احترام قائل هستم چون خیلی با کیفییتن و امیدوارم این شرکت نیسان های زیر 100 میلیون وارد کنه
1396/1/14
با اینکه زب ژاپنیا علاقه دارم ولی تو این رنج ب نظرم بهترین انتخاب سورنتو هست... هم کیفی هم امکانات ، دوستانی هم ک پول پرایدم ندارن الکی نگن کره ای اشغال و فلان و بی کیفیت ، والا ما از سال ۲۰۰۷ سوناتا داریم فقط لوازم مصرفی عوض کردیم چرم و داشبوردم ن ترک خورده ن پوست پوست شده! چرا ندارید و سوار نشدید ی حرفیو از این اون شنیدید تکرار میکنید؟ چرا؟ ممنون خودوربانک...
1396/1/14
طراحی خودرو چندان به روز و جذاب نیست نمیدونم چطوری نوشتین جذابه با نگاه به پشتش ک یاد نسل قبل لکسوس RX میفتیم جلوشم ساده اس
1396/1/14
چه بده ک مث دوستمون هنوز ماشینو نخریده ما ایرانیا فکر فروششیم البته مقصر ما نیستیم بازار انحصاری و دلال بازیه ک وجود داره در صورتی ک خودرو یه کالای مصرفیه و به اندازه مصرفی ک میکنی باید قیمت بخوره و فروش بره ولی از اونجایی ک خودرو تو کشور ما سرمایه حساب میشه خب فکر فروش هم باید باشیم
1396/1/14
سلام بررسی خیلی خوبی بود.هم از خوبی های ماشین گفتین و هم بدیهاش و هم رقیباش وارزش خریدشو گفتین.لذت بردم.
ممنون
1396/1/14
تو این رده قطعاً رنو کولیوس جدید بهترین انتخابه... چون پلتفرمش با این نیسان مشترکه ولی کمی بزرگتر و جادارتره، زیباترین در بین رقباست و آپشن های پر شماری هم داره در ضمن بسیار منطقی قیمت گذاری شده و‌چون اولین مدلش ۲۰۱۷ هست و فرانسویا بر خلاف کره ای ها دیر اتاق عوض می کنن تا مدت ها به روز خواهد بود. در مجموع به نظر من با توجه به قیمت اول رنو کولیوس بعد میتسوبیشی اوت لندر بعد سورنتو بعد اکس تریل و در نهایت سانتافه و او ۴
1396/1/15
جل الخالق واقعا چه نظری ! چون رنو هر صدسال یه بار زحمت طراحی پلتفرم رو میکشه یعنی ماشیناش به روز هستن ! فقط مرده رده بندی انتخاب خودروهاتم که واقعا خنده داره
1396/1/14
سلام
لطفا سورنتو را هم بررسی کنید
خیلیا گفتن ولی هنوز به صورت مجزا بررسی نکردین
1399/10/30
انصافا حیف وقت نیست واسه برسی سورنتو بزاریم
1396/1/14
ایکس تریل های وارد شده اکثرا مدل های 2016 هستن که اون ها در بازار 250 میلیون قیمت میخوره.رنو کولئوس جدید تمام امکانات حتی بیشتر و کیفیت سواری ایکس تریل رو داره
ضمن اینکه ظاهر به روزتری هم داره.موتور گیربکس و شاسی هم که در کولئوس و ایکس تریل کاملا مشترک هست.پس اختلاف قیمت 50 میلیونی بین کولئوس و ایکس تریل فقط به خاطر برند هیچ توجیهی نداره.ضمن اینکه خودروهای یک مدل پایین تر در خارج از کشور ارزانتر به فروش میرسد که شرکت سازنده برای سوددهی بیشتر آن هارو وارد کرده
1396/1/15
اختلاف قیمت برند معتبر و با کیفیت نیسان و رنو درپیت ساز هست که نقش ایران خودرو و سایپا رو در بازار جهانی داره
1396/1/15
zak یبار بشین تو همین ماشینای درپیتی که همه جا ازش بد میگی . دیگه از کیلومتری ماشین کره ای هم رد نمیشی اینقدر با کیفیت و نرم هستن همین درپیت های رنو. امتحان کن عزیزم بعد نظر بنویس درباره برندهای مطرح و قدیمی
1396/1/14
سلام خدمت دوستان
ضمن تشکر دوباره از نویسنده محترم بابت مقاله خوبشون میخواستم تو کامنت قبلی بگم یادم رفت.من خیلی به خوندن نظرات دوستان برای بالا بردن اطلاعات خودم علاقه دارم و میخواستم به دوستان عزیز که بعضی ها حالا رو نظر شخصی خودشون که محترم هم هست میگن ماشین فقط ژاپنی یا فقط کره ای و بقیه بدرد نمیخورن.بنظر من درسته که ماشین های ژاپنی از نظر داوم و کیفیت در دنیا زبانزد هستن ولی باید قبول کنیم که کره ای ها هم بسیار پیشرفت کردن و ماشینای با کیفیتی رو تولید میکنن فقط باید یخورده به جنس مواد داخلی کابین بیشتر اهمیت بدن.بنظر من اینکه یه ماشین بعد چند سال استفاده از نظر فنی و صدای اتاق چطور بمونه تا حد بسیار زیادی به نوع رانندگی و رسیدن شخص به ماشینش بستگی داره.اینطور نیست که کسی که ماشین ژاپنی داره و به ماشینش اصلا نرسه سرویس هاشو انجام نده و روغن بی کیفیت استفاده و به بدترین شکل ممکن با ماشین رانندگی کنه یا از بنزین معمولی استفاده کنه ماشینش اصلا خراب نشه ولی کره ای ها با کوچیکترین فشار خراب بشن.تا حد زیادی به راننده بستگی داره.بشخصه bmw x3 دیدم که روغن سوزی داشته.من حالا آمار دقیق ندارم ولی بصورت کلی میشه دید که ماشین های کره ای هم تو بازار آمریکا که بزرگترین و مهمترین بازار خودرو دنیاست پیشرفت کردن و فقط اونطور نیست که تو ایرات طالب داشته باشن.من نه ماشین کره ای دارم و نه ژاپنی چون این ماشینها بسیار گرونن و اگر خودم روزی انقد پول پای ماشین بدم علاقه شخصی خودم برند تویوتاست.ولی قصدم این بود که بگم تو ماندگاری ماشین شخص استفاده کننده هم بسیار مهمه.
امیدوارم همه دوستان اون ماشینی که دوست دارن وباهاش حال میکنن بتونن سوار شن.
1396/1/14
خودروهای این سگمنت هر کدوم خصوصیات ویژه خودشون رو دارند :
1- تویوتا Rav 4 : کیفیت بالا - سرعت و شتاب مناسب
2- هیوندای سانتافه : طراحی جذاب - سیستم تعلیق انعطاف پذیر و نرم - امکانات و آپشن های روز دنیا - بازار فروش عالی
3- میتسوبیشی اوتلندر : کیفیت ساخت و رانندگی بالا - آفرود بهتر نسبت به رقبا - جادار و راحت
4- کیا سورنتو : کیفیت مناسب - امکانات و آپشن های رفاهی و ایمنی بالا - طراحی خوب
5- نیسان X-Trail : کیفیت ساخت مناسب - آپشن های مناسب
6- رنو کولیوس : کیفیت مناسب - طراحی جذاب
7- هوندا CR-V : کیفیت و دوام بالا - امکانات بسیار خوب
میشه گفت همه انتخاب های این سگمنت خوب هستن و با خریداری هر کدام صاحب یک سری امتیازات خواهید شد. اما به نظر می رسه که بهترین ماشین از لحاظ :
کیفیت و دوام : Rav 4 و CR-V
طراحی : سانتافه و سورنتو
امکانات و آپشن : سانتافه و سورنتو
آفرود : اوتلندر و کولیوس و X-Trail
بازار فروش و قطعات جانبی : سانتافه و Rav 4
نرمی و راحتی : سانتافه و اوتلندر
شتاب و سرعت : Rav 4 و اوتلندر
باشند ...
1396/1/15
من اصلا حرفت رو قبول ندارم شتاب هوندا CRV از همه اینا بیشتره امکانات و اپشنش هم در حد و اندازه سانتافه 2015 هست البته مدل جدیدش خیلی عالیه اما وارد نشده و همچنین اینایی که گفتید هیچکدوم مال افرود نیستند هیچکدوم بخصوص ایکستریل چون فاصله چرخ های جلو تا سپر جلوش زیاده همیشه گیر میکنه بنده شاهد بودم .
1396/1/16
دوست عزیز آقای زنگنه :
اولا : در تست های شتاب به عمل آمده هوندا CR-V شتاب نسبتا ضعیف تری نسبت به Rav 4 و اوتلندر داره. وگرنه از سانتافه بهتره. اما به پای سورنتو نمی رسه.
اگر تست های شتاب همه رو ببینید متوجه خواهید شد که Rav 4 و اوتلندر عملکرد بهتری در شتاب گیری دارند. البته بعد از این دو ، کیا سورنتو سومه.
ثانیا : منظور بنده از آفرود ، کویر نوردی و صخره نوردی و جاهایی نیست که سلاطین آفرود (لندکروز و رنج روور و هامر) میرن !
منظور من آفرود سبک و معمولی مثل یک جاده خاکی یا عملکرد در برف معمولی است که اوتلندر به دلیل ارتفاع بیشتر بدنه اش از زمین عملکرد مناسبی داره.
کولیوس هم که در تست های انجام شده نسبتا فراتر از حد خودش ظاهر شده. و نیسان X-Trail هم که با توجه به سابقه خوب نیسان در آفرود قطعا از گزینه های دیگر
می تونه بهتر ظاهر بشه. البته همه چیز در اینجا نسبی است.
1396/1/16
یاسر عزیزم...
ضمن احترام ....تو موردهای بالا ارزش قیمت در نظر گرفته نشده و قیمت تویوتا راو4 به نسبت امکاناتش واقن ارزش خرید نداره و خوردوهایی چون cr-v - nissan - mitsubishi گزینه های بهتری هستن.مخصوصن nissan که از کیفیت بالا و بشدت کم استهلاک هم هست cr-v هزینه وسایل بشدت گران ولی عالی.
از بقیه توضیحات مچکرم.
1396/1/17
وقتی فاکتور قیمت را در کنار اینها قرار میدی، میبینی کولئوس یک سرو گردن ارزش خرید بیشتری داره
1396/1/14
رنو کولیوس پلتفرم و گیربکس و پیشرانه و امکانات یکسان داره یعنی فقط ظاهر خارجی و داخلی این دو ماشین تفاوت محسوس داره بهتره به جای توجه زیاد به برند به مشخصات ماشین ها هم توجه بیشتری کنیم
1396/1/14
به عنوان کسی که یک ساله از این خودرو استفاده می کنم باید بگم کلا مقایسش با راو یا سانتافه اشتباهه این خودرو در منطقه ازاد مثل اوتلندر 7 نفره هست و کلا یه کلاس بالاتره از رقیباش در مورد شتاب هم بگم بین همه خودرو هایی که اسم اوردین شتاب ایکس تریل و اوتلندر با اختلاف زیاد بهتر هستو ما چندین بار تست گرفتیم راو فور تا حدودی می تونه رقابت کنه ولی سانتافه و سورنتو کاملا محو می شن ,کیفیت و کارایی توی این کلاس خلاصه میشه بین اوتلندر و ایکس تریل و به نظرم بقیشون اصلا ارزش خرید ندارن تویوتا خیلی گرون تر از قیمت واقعی هست و کره ای ها هم تعریفی ندارنو نشون دادن توی گرمای کیش اصلا دوام نمیارن ,خیلی خوب میشه اگه همه بعد از تست کردن بیان نظر بدن نه روی هوا ,در محدوده 200 تا 250 انتخابی غیر اوتلندر و ایکس تریل انتخاب اشتباهه
1396/1/14
متاسفانه دوستان در باره ي تمام رقباي اين ماشين چه كره اي چه ژاپني حرف زدن جز بهترينشون تويه اين كلاس يعني اونم هوندا crv.... تو خيلي از سايتاي خارجي هم ديدم كه تو اين رنج رتبه اي به مراتب بالا تر از تمام رقيباش اورده....البته من هرگز ٢٥٠ ملييون پول بالاي يه كراس اوور نمي دم چون نه قدرت افرود درست و حسابي داره و نه شتاب و نرميه يه سواري و داره از همه چي يه كمش و داره اما در مجموع هيچي و به شكل كامل نداره...با ٢٥٠ تومن اوريون يا سدّان هاي فول سايز كار كرده لكسس رو ترجيح مي دم...اگرم اس يؤ وي بخوام پرادو و پاژرو.....
1396/1/14
من نمیدونم صنعت خودروسازی ما تا کی باید در انحصار این آشغال های بی کیفیت ژاپن و چین باشه چرا از انگلستان وارد نمیکنید؟؟؟؟
MG کبیر بارها ثابت کرده که بسیار بسیار بالا تر از این آشغال های درپیت ژاپنی نظیر تویوتا و نیسانه
تا کی میخواید اجازه بدید بکنن تو پاچه های مردم؟؟؟؟
وقتی MG با برند GS داره در اروپا و بریتانیا قدرت نمایی میکنه
وقتی به گفته مدیر عامل وقت مرسدس بنز جک هاور در سال 2014 تمامی محصولات بنز از روی MG کپی برداری شده به نظرتون وقتش نیست تحدید نظر کنید در سلیقه هاتون؟؟؟؟
باید تاسف خورد به حال کسانی که این خودرو رو که داشبوردش از مواد بازیافتی تولید شده رو میخرند
ژاپن در کنار چین به جهان نشون دادن که فقط جهان سومی ها در آسیا زندگی میکنن
متاسفانه به گفته مدیر فروش نیسان هدف از تولید این خودرو فروش و هدف قرار دادن بازهای کشور های جهان سومی مثل ایران و هند و تانزانیا و گینه بیساو همینجور 4، 5 تا کشور دیگه مثل مالت و جزایر قناری و لوکزامبورگ در اروپا هست!!!
این یعنی عمق فاجعه!!!!!!
ببنید ایران رو با چه کشور هایی مقایسه کردن ک این محصول رو برای ایران در نظر گرفتن
حالا باز بگین راوفور باز بگید اوتلندر باز بگید جک و جونور
اون آشغال بین المللی ک تازگیا وارد شده چی بود اسمش اهان نیسان جوک
این آشغال رو باید با فرغون مقایسه کرد اونوقت قیمتش چنده؟؟؟؟ 180 میلیون در نسخه اسپورت!!!!!!!! واقعا باید گریست به حال کسانی که 180 میلیون میدن جوک میخرن!!!! بیشتر شبیه جوک می مونه ولی حقیقت داره
خود دانید حالا
میتونید یک عمر به برند MG کبیر اعتماد کنید یا برید سراغ این.... ژاپنی
1396/1/15
باشه تويوتا بد. تو خوبي ؛)
1396/1/15
ام جی کبیر؟؟؟ شوخی میکنی...
یه لگنه خوش تیپه...
حوصله ندارم بحث کنم ولی همین بس که خودمونم که زیاد حالیمون از ماشین نمیشه تو ایران ام جی رو پس زدیم و فروشش افتضاح بوده... کبیر ها؟؟ زرت
1396/1/15
سلام داداش شما که MG داری خداییش چند بار نیسان و تویوتا سوار شدی یا چند سال داشتی منم موافقم MG ماشین خوبیه ولی داداش جون مادرت جایی نگو تویوتا آشغاله آخه برادر من اگه بنا به بزرگی باشه که MG در مقابل رولزرویس پیکان هم نیست پس چرا اونو نیارن مشکل ما اینکه فکر میکنیم ماشینی که داریم تو دنیا تکه شما هنوز اسمه نیسان جوک رو تو ذهن نداشتی چطور میگی نیسان بده اگه MG GS داره خود نمایی میکنه در عوض لندکروز هم با یه چرخش MG رو قورت میده پس MG هم آشغاله هر ماشینی در جایگاه خودش بهترینه حتی پراید ولی همون پراید باید جنبه داشته باشه به بالاتر از خودش آشغال نگه پیشنهاد دارم از این به بعد اول تویوتا و نیسان رو تست کنید سپس بگین آشغاله نه با یک سری حرف های نادرست و تعصبانه آقای چاوش
1396/1/15
حاجی خدایی ساقیت کیه ب قران متایی ک بهت داده عالیه
نوش جون ساقیت
میشه شمارشو بهم بدی؟
ام جی اگه عرضه داشت ورشکسته نمیشد
1396/1/15
آقای محترم اگر اطلاعاتت از ماشین در همین حد محدود می شه که خودروهای اصیل و باکیفیت ژاپنی رو با نام برند (چینی-انگلیسی) mg ببری زیر سوال ، بهتره اصلا نظر ندی.
اینجا جای اینجور نظرات بیهوده نیست. بهتره بری یه جوره دیگه خودت رو سرگرم کنی ...
1396/1/15
حالا چقدر بهت دادن؟
1396/1/15
قرصاتو بشور بخور
1396/1/15
برند کبیر MG خودش بز آورده ورشکست شده بنده خدا.....ضمنا تو خود انگلیس نیسان قشقایی و ایکس تریل از پرفروش ترین خودرو ها هستند
1396/1/15
داداش سایپا اگه یه کارمند با اعتماد به نفس بالا و بیسوادی مثل تو داشت الان فورد آمریکا رو تحریم کرده بود :))
1396/1/15
یه روانشناس خوب واست سراغ دارم، البته با این کامنتی که گذاشتی بعید میدونم امیدی به درمانت باشه، اما خوب تو تلاشت رو بکن.
1396/1/15
MG کبیر؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ژاپنی آشغال؟؟؟؟!!!!!!!!!
عزیزم شما لازم نیست تا آمریکا بری ، فقط دوتا فیلم و سریال آمریکایی هم که ببینی مشخصه که درصد بالایی از خودرو های شخصی و دولتیشون ژاپنی هستش (مخصوصا" برای مناطق کوهستانی و جنگلی از خودرو های تویوتا استفاده میکنن) اونوقت میگین جهان سوم؟!!!!
الان طبق گفته شما آمریکا،کانادا و... همه جهان سومی شدن
احتمالا" تنها شرکت و شخص جهان اول MG و خودتیونید.
کاملا" مشخصه خوابت میاد،برو بخواب
1396/1/15
جناب mg كبيرر عاشقتم يعني اصلا ميخوام برم mg بگيرم فقط رفتم تو سايت خارجي ديدم ااا اوتلندر phev بيشترين فروش تو كلاس خودش تو انگليسه ميخوام برم لندن اشغال سوارارو با چوب بزنم توام بيا داد بزن ام جي كبيررررر
1396/1/15
اینقدر خندیدم که اشکم در اومد ,راستی نمایشگاه ژنو تموم شد ما از همه این شرکت هایی که اسم بردی غرفه دیدیم بجز امجی ! چرا واقعا یه توضیح می دی ? یا خلاصشو بگم که ام جی محصولاتش اجازه ورود به اروپا نداره و به همین دلیل که محصولات ایران خودرو در نمایشگاه نبود از ام جی هم خبری نبود ,تورو خدا جغرافیاتو هم قوی کن جزایر قناری کشور نیست پسر خوب ,فقط بنز نیست که, کل خودرو سازی جهان پشت سر ام جی چین در حرکته ,ژاپنی ها اینقدر فروششون بالا هست که نیازی به بازار ما ندارن ولی همین ام جی اگه بازار ایرانو ازش بگیرن کلا باید تخته کنه سالی 100 تا بفروشه 50 تاش ایران باشه بقیشم دونه ای یکی همون کشورا که گفتی اتفاقا خوبه که مردم به اشغال بودن ام جی پی بردن و هرروز فروشش کمتر میشه و این روند ادامه داره. تا قیمتش بشه مثل هم وطناش جکو چانگان و جیلی و ام وی ام و ...
1396/1/15
عمویی چند سالته شما ؟ ام جی کبیر دیگه کجاست ؟ ام جی خوب بود اما تموم شد رفت!! ورشکست شد الان هم تحت کنترل سایک موتور چینه! نیسان، تویوتا رو یادت باشه هیچوقت، هیچوقت و باز هم میگم هیچوقت با ام جی قیاس نکن !!! حوصله ی توضیحات پیچیده تر و کامل تر برای برتری و خوب بودن تویوتا و نیسان رو ندارم چون شما قطعا متوجه نمیشی !
1396/1/16
يعني اومدي يه نظر گذاشتي سايت و به اتيش كشيدي با اين نظرت....يعني الاغ اعتماد به نفس تو رو داشت الان سلطان جنگل بود،...
1396/1/16
هرموقع ناراحت هستید بیاید پست این ...... رو بخونید
لامصب اصلا درمان قطعی افسردگی هست :)))))))))
خودروبانک خواهشا یکاری کن پست این همیشه اول کامنت ها باشه ما بیایم هرروز ببینیم و بخندیم :))
1396/1/16
احتمالا تو نمایندگی mg کار میکنی برادر!! اگه mg خوب بود کازو کوزش و تو انگلیس جمع نمیکرد بره چین!! اگه چین نبود که الان اثری از mg نبود که از ورشکستگی نجاتش بده یه 550 چندسال پیش واسه ماشین تو شهریم گرفتم چندماه بعد فروختم انقدر که خشک و مزخرف بود!! سوار GS دوستمم شدم کیفیت کابینش مثل پرشیا ایرانخودرو بود!! از شرکت تعطیل شدی یه سر به نمایشگاههای ماشین بزن بین راجب این چینی چی میگن؟!!
الان یه راو4 و یه اسکالا واسه تو شهریم دارم ماشینم خیلی عوض میکنم جز تویوتا هام که واقعا دوست داشتنی هستن
1396/1/18
MG كبير ؟؟؟؟
منظور شما همون برند بي كيفيت چيني هست ؟؟؟
انگلستان؟؟؟
بنز از ام جي كپي كرده ؟؟؟
اصلا وقتي بحث خريدن چيني هاست چرا ازم بايد اين همه پول بدم كه يك ماشين بي كيفيت چيني مثل ام جي بخرم و پولمو بريزم دور .
ميرم جك توربو اتومات ميگيرم كه با يك نيش گاز هموطنش يعني ام جي رو نابود ميكنه
1396/1/18
آقای چاوش شما خیلی غیر واقعگرایانه قضاوت کردید.
زیاد وارد بحث نمی شم فقط برای یک نمونه خدمت شما می رسانم که بیشترین محصول نیسان جوک در لندن فروش رفته و اولین برند ماشین با فروش بالا در اندن می باشد
1397/5/31
دوست عزیز با احترامی که واست قائلم میگم که وقتی از ماشین هیچی نمیدونی دهنتو ببند تابلوئه هنوز سوار پراید میشی و عقده این ماشینو داری پس وایسا کنار حرف نزن مردمم گمراه نکن ژاپن کیفیت ماشیناش در حد آلمان و آمریکاست انگلیس خرکیه
1396/1/14
سلام خسته نباشید اگ میشه سورنتو 2016 به بالا رو نقدوبرسی کنید
1396/1/15
با سپاي فراوان براي گزارش عاليتون.من يه ژاپني بازم و از هوندا سيويك ١٩٩٣ تا مزدا نيو و ماكسيما و مورانو رو داشتم و الان هم ژاپني دارم.متاسفانه ديگه نيسان رو ماشين ژاپني نميدونم.فرانسوي شد،زشت شد و ضعيف شد.ماكسيما و مورانو اخرين نيسان هاي توي ذهن من خواهند موند.ماشين ژاپني يعني تويوتا يعني مزدا و يعني هوندا.نيسان رفت زير بار رنو و اين يعني خيانت.طراحي اين خودرو حتي در حد و اندازه سانتافه قبليا هم نيست.موتورشم كه همون موتور رنو كوليوسه.طراحي داخليشم كه سادس.قطعا منه ژاپني باز هم سانتافه و سورنتو و حتي خود رنو كوليوس رو به اين ماشين از اين ور مونده و از اونور رونده ترجيح ميدم.شكستش هم قطعيه و كاملا مشخص
1396/1/15
ممنون از خودرو بانك.
لطفأ فيلم بررسي تويوتا C-HR هيبريدي و توربو و همچنين تويوتا پريوس را تهيه كنيد. چون طرفداران زيادي داره؛ استقبال خيلي زياد از فيلم C-HR خواهد شد. البته اگه بتونيد C-HR را ا ايرتويا بگيريد.
ممنون
1396/1/15
فقط من موندم وقتی m g کبیر هست چرا امریکاییها نمیخرنش و میرن آشغالهای درپیتی مثل تویوتا و لکسوز نیسان هوندا و بقیه ژاپنیها و کرهی و آلمانی میخرن اونم آلمانیهایی که از رو m g کبیر کپی میکنن و این که چرا در خود بریتانیا نیسان قشقایی و جوک تو کلاس خودشون پرفروشترین هستن
1396/1/23
اقا سجاد شما mg دارىد نه؟
1396/1/15
من نمی دونم چرا ما ایرانیها دوست داریم بدون اطلاع نظر بدیم. این ماشین با قیمت ۲۴۸ میلیون تومان مطمئنا نمیارزه ولی بیاید تحویل ۶۰ روزه اش را با رقبا مقایسه کنیم:
۱. راو ۴ : شاید شما به خاطر نداشته باشید ولی راو ۴ ۲۰۱۶ تابستان پارسال ۲۳۵ میلیون تومان بود و الان هم که مدل ۲۰۱۷ ۶۰ روزه ۲۵۰ میلیون براتون در میاد.به نظر من ماشین ۲۰۱۷ با این قیمت و با آپشنهای بسیار کم واقعا مسخره است.البته که می دونم ۹۰% مردم ما بدون هیچ اظلاعی و فقط برای چشم و هم چشمی ماشین میخرن مثل ب م و های داخل پراید یا توسان های کم آپشن
۲. سانتافه ۲۰۱۶ ۶۰ روزه ۲۲۸ میلیون در میاد.
۳. سورنتو ۲۰۱۶ ۳۰ روزه ۲۳۶ میلیون در میاد
۴. کولیوس که خیلیا دلشون خوشه که فقط ۲۰۰ میلیونه.به بازار آزاد یه سری بزنن و ببینن که دلالها یی که اسم نوشتن چند گذاشتن
پس اگه آدمی هستین که ماشین شاسی بلند می خواین که ارتفاع خوبی داشته باشه و عرض و طول کمتری نسبت به رقبای کره ای که شامل کولئوس هم می شه داشته باشه که در نتیجه تو دست تر هم میشه به نظر من ارزش حداقل دیدن ایکستریل از نزدیک را داره
1396/1/15
خب کولئوس که انتخاب بهتریه خیلی موارش مشابه هست
امتحانشم پس داده
هم زیباست هم با کیفیت
1396/1/15
zak جان اصن فهمیدی خودت چی گفتی ؟ چه ربطی به حرف این دوستمون داشت اصن ؟؟
1396/1/15
من خودم تا الان آشغال های ژاپنی زیادی داشتم از نیو نزدا 3 تولید داخل بگیرید تا لندکروز دهه 1940 میلادی ولی با افتخار میگم که این آشغال ژاپنی پشت سر فرانسویا قرار میگیره فرانسه کحا و ژاپن کحا فرانسه بهترین اتومبیل سازی دنیا رو داره
1396/1/17
اشغال ژاپنی؟ من چی بگم بهت ! اصلا اینا کین که میان نطر میدن ! خداییش شماها کی هستین ؟ چند سالتونه !! واقا رد دادین !!
1396/1/20
من مطمینم حااکثر ماشینی که سوار شدی پیکان یا حداکثر پژو 405 بوده
اگر هم بحث فرانسه هست الان کره ای ها خیلی خیلی خیلی بالاتر هستند از ماشین های اشغال و پر استهلاک فرانسوی
1396/1/15
مشکل اینه که در ایران چون ما بیش از دو برابر قیمت بازار جهانی پول پرداخت می کنیم، حساسیت زیادی داریم. در حالی که اینها خودروهایی متوسط در بازار جهانی هستند، در حالی که ما به اندازه خودروهای لوکس پول پرداخت می کنیم
1396/1/16
نیسان ایکس تریل انتخاب بسیار خوبی است ولی قیمت گذاری کولئوس و اوتلندر معقول تر است ما که پولمان به اینها نمی رسه اگه میشه یه مقایسه بین چری تیگو 5 و هایما S7 ترتیب بدین اگه ویدیو باشه خیلی بهتره
1396/1/18
صبر کنید رکستون g4 بیاد همه این ها رو له میکنه
1396/1/18
آاااقا من قانع شدم یه ام جی کبیر بگیرم.
لطفا شرایط خریدشو بذارید:-)
1396/1/18
من با حرف یه سری از دوستامون موافقم که هرکدوم اینا خصوصیت بخصوص خودشونو دارن و با خرید هرکدوم عملا کسی ضرر نمیکنه بلکه بحث سر خوب و خوب تره . طبق تست ها و آمارهای سایت های خارجی CR_V و سورنتو بهتر بودن من خودم cr_v رو انتخاب میکنم چون هوندا کلاس خودروهاش بینظیره .....
کلا هم محصولات کمی داره ولی هرکدومشون تو کلاس خودشون جز بهترینهای دنیان
1396/1/19
به قول یه بنده خدایی برید به جای این آشغال ژاپنی(!!!) MG کبیر بخرید😂😂😂

یعنی طرف یه کامنت گذاشته موجودات فضایی خندشون میگیره
برادر من که میگی ژاپنی آشغاله و داری با انگلیس مقایسه ش میکنی اولا قیاست قیاس مع الفارقه و هیچ ربطی بهم نداره
ثانیا پس با حساب جنابعالی اینهمه کلیپ بررسی خودرو به زبان انگلیسی تو سایت یوتیوب که محصولاتی مثل پریوس و انواع لکسوس و غول های ژاپنی که هر ستاره ای رو که از هر کمپانی لازم باشه چه تو بحث ایمنی و چه اپشن و این حرفا کسب کردن رو با به به و چه چه بررسی میکنند رو بردی زیر سوال!
ثالثا هر خودرویی باید و باید و باید تو کلاس و رنج قیمت خودش مقایسه بشه
بله شما درست میگی قیمت ها نامعقوله و لگن سازی های داخلی هم که اوضاع شون مشخص اما چاره چیه باید سوخت و ساخت...

آخه خداوکیلی حیفم اومد نگم و چون زیر کامنتش شلوغ بود گفتم اینجا جوابش رو بدم
و از خدا میخوام بعد از نابودی سایپا و IKCO ایشون هم از نظر عقلی به صحت برسند ان شالله. ..
1396/1/19
امجی یه زمانی اینگلیسی بود.الان که کلا چینیه .
امجی درسته در مقایسهبا سایر چینی ها با کیفیت باشه ولی در مقایسه با ژاپنی ها ارزش تف انداختن هم نداره.
راجع به پست.
نیسان ماشین خوبیه ولی اگه شرایط حال رو در ایران در نظر بگیرید تویوتا انتخاب عقلانی هست.اگه فقط به دنبال قیمتی پایی هستید .برید کولئوس بخرید در صورتی که کیفیت نداره تو کل دنیا ماشین های فرانسوی رو به استهلاک بالا میشناسن ال ممد رو نگاه نکنید .
اگه یه ژاپنی نسبتا با کیفیت میخاید برید اوتلندر بگیرید . در حالی که هر جفت اینا گیربکس cvt دارن و لذت رانندگی رو ندارن.میتسوبیشی هم بازار خرید و فروش نداره.
اگه فقط ماشین پر اپشن میخوای برو سانتافه و سورنتو بگیر.این ها اپشن های زیادی دارن ولی خداوکیلی بیخودن و شما هیچ استفاده ای هم نمی کنی.وبا انتخاب این ها یه ماشین پر اپشن و لش و با فنر بندی خشک بی کیفیت و با خدمات پس از فروش اوت نصیبت میشه . از این لحاظ میگم بی کیفیت که اگه میبینی کسی اینا رو میخره میبینه هزار جور اپشن داره ولی بعد از یه مدت میفهمه چه اشتباهی کرده .ماشین های کره ای اگه فروش هم دارن به خاطر اپشن هاشو نه اگه بخوایم واقعیت رو ببینیم .تو کل دنیا ماشین های ژاپنی ها رو به عنوان کیفیت میشناسن.
در اخر و کاملترین و معقولانه ترین مورد هم رافور هستش .تو یه ماشین بسیار با کیفیت و بسیار تند و تیز و خدمات پس از فروش مناسب و بازار فروش خوب نصیبت میشه.در ماشین های ژاپنی بدرد نگه داشتن میخورن نه مثل ماشین های کره ای و چینی که طرف تهش ماشین رو دوسال نگه میداره.علتش هم اینه همه ماشین ها روز اول خوبن ولی بعد دو سال میشه راجع به کیفیت و خوب بودن ماشین نظر داد .
امیدوارم که خودرو بانک نظرم رو بزاره که حرف حق رو زدم
1396/1/21
شما فکر کنم بالاترین کره ای که سوار شدی پراید بوده چون حرفات جز خنده هیچ چیز مثبتی نداشت.
مرد حسابی ینی چی که کیفیت نداره و آپشن دارن و به صدا میوفتن ما الان 8 ساله سوناتا دارین مدل 2009 تا الان حتی یه کوچولو هم به صدا نیافتاده و خرجم باز نکرده.
الان متاسفانه فضای مجازی طوری شده که هر بچه یه گوشی میگیره دستش و دنبال ماشینی که هیچ وقت دستش بهش نمیرسه پدرش داره اراجیف سر هم میباره. ببین اقا رضا ما دوست داریم ماشینی بخریم که لاااقل قطعاتش پیداشه تو بازار و مثل ژاپنیا برای یه چراغ 5 ماه تو صف نباشیم دوست داریم ماشینی بخریم که هر وقت میشینیم توش از بابت پولی که دادیم پشیمون نشیم. ولی تو ژاپنیا هر وقت میشینی توش و میبینی آپشن و ایمنی ماشین 200 ملیونیت در حد پرشیاست واقعا خیلی زوره واسه آدم.
1396/1/19
چاوش جان با همین فرمون برو جلو.تا کی باید سوار آشغالهایی مثل تویوتا کمری بشیم؟خسته شدیم دیگه انقدر هوندا آکورد سوار شدیم.من خودم دیدم تو خارج که وقتی مردم تویوتا می بینن با سنگ میزننش ولی وقتی ام جی میبینن تعظیم میکنن.مرسدس بنز که هیچی رولزرویس هم داره از ام جی کپی میکنه.مدیر عامل وقتشون گفت.بیا بریم از انگلستان ماشین چینی وارد کنیم.
سلطان چاوش جواب مخالفان کور ام جی کبیر رو بده لطفا
مرسی اه

1396/1/20
در مورد کامنت ام جی کبیر!
جالبه که دوستان متوجه طنز کلامش نشدند. کاملاً مشخصه که ایشون قصد شوخی با طرفداران متعصب ام جی رو داشته و با نوشتن این جملات که بنز از روی ام جی کپی میکنه میخواسته طرفداران ام جی رو دست بندازه یا اون ها رو متعصب و بی دانش نشون بده.
من خودم ام جی ندارم و کاری هم به دعوای بین دوست داران و مخالفان ام جی ندارم، اما اون کامنت مشخصاً یک شوخیه و عجیبه که دوستان متوجه شوخی بودنش نشدند.
1396/1/20
سلام.خسته نباشین.با هرچی مقایسه میکنید مقایسه کنید با فرانسوی مقایسه نکنید. اسم چین رو بیارین اسم فرانسه رو نیارین.فرانسه در برابر نیسان حرفی نداره. قیمتش اگر کمتره دلیل داره.چون آقایون سود زیادی میکنن تو فرانسوی ها.گمرکشم یه طوری کم میکنن
1396/1/21
نیسان اکس تریل و رنو کولیوس از لحاظ فنی تقریباً یکسان هستند ولی رنو کولیوس چند برتری فنی داره: اول ترمزهاش که قوی تر هستند کلاً ماشین های فرانسوی در بحث سیستم تعلیق و ترمز بسیار توانمند هستند. دوم شتاب کولیوس 9/8 ثانیه هست که برتره از نیسان. سوم آپشن های بیشتری داره نیسان دوربین 360 درجه و 7 صندلی بودنو اضافه داره ولی رنو سرد کن صندلی جلو چراغهای فول ال ای دی سنسور 360 درجه و سیستم صوتی حرفه ای بوز با 12 اسپیکر و صفحه نمایش 8/7 اینچی. در بازار های جهانی هم کولیوس با اختلاف ناچیزی گرونتره. پس خرید این نیسان در مقابل رنو کولیوس منطق نداره. مضافاً اینکه رنو برای شرایط ایران تنظیم شده ولی نیسان نه. نگین خودرو هم از جهان نوین پارس شرکت بزرگتر و قدر تریه و نمایندگی های بیشتری داره.
1396/1/27
ام جی جی اس از نظر قیمت و کیفیت قابل مقایسه نیست با این. کافیه یک بار تجربه کنید جی اس رو اونوقت در صورتیکه فنی و اقتصادی نگاه کنید می فهمید چی می گم.
1396/2/8
salam az koja mishe in khodro kharid manzoram kodom kompany
1396/3/3
من اول از همه خواهش می کنم کسایی که از ماشین اطلاعاتی کمی دارند کامنت نزارند اخه چرا نظر الکی میدید و مردمو گمراه می کنید .
در بازار ایران شما با بودجه 200 الی 250 میلیون چند انتخاب دارید :اوتلندر ایکس تریل کولیوس سورنتو راوفور و سانتافه . با هر بودجه ای که میخواهید ماشین بخرید ماشین رو بر اساس نیاز خودتون بخرید . در بین چند گزینه بالا اگر فردی مسن هستید و شتاب وظاهر چندان برایتان اهمیت ندارد ایکس تریل بخرید.اگر به دنبال شاسی بلندی زیبا جذاب و شناخته شده هستید سانتافه یا سورنتو بخرید . اگر برند خودرو برای شما اهمیتی ندارد کولوس را بخرید چون برند رنو در ایران به عنوان برندی اقتصادی شناخته میشود تا لوکس.اما اگر میخواهید گاهی اوقات به دل کوه بزنید اوتلندر بخرید که بخاطر نوع دیفرانسیلش خودروی بهتری افرود هست. یک توصیه هم به شما میکنم همیشه سعی کنید خودروی خود را از بازار بخرید.چون خودروهای شرکتی اپشن های کمتری دارند و مدت زیادی برای تحویل خودرو باید صبر کنید. الان بعضی ها میگن تو بالا تر از پراید سوار نشدی نظر نزار. ما تقریبا سه سالی هست که سانتافه داریم و از ان راضی هستیم . در این محدوه قیمتی بهترین انتخاب هست. ولی این خودرو چند عیب دارد اول از همه اینکه شتابش خیلی بده مورد دیگر اینکه جنس مواد به کار رفته در داشبورد شما را راضی نمیکند. به طوری که جنس فرمان ان فرق چندانی با پژو 206 ندارد!یادتان باشد اگر میخواهید سانتافه بخرید سانتافه ای را بخرید که اپشن در صندوق برقی را داشته باشد.
1396/10/18
"مقایسه با اتومبیلی مثل هیوندای سانتافه حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت" :|
ایکس تریل رو با هوندا CVR و تویوتا راو4 مقایسه می کنند ، بیشترین رضایتمندی را در امریکا (مرگ بر ...:| )داره
1396/10/18
"مقایسه با اتومبیلی مثل هیوندای سانتافه حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت" :|
ایکس تریل رو با هوندا CVR و تویوتا راو4 مقایسه می کنند ، بیشترین رضایتمندی را در امریکا (مرگ بر ...:| )داره
1397/2/10
سلام
من تقريبا 6 ماهه كه ماشينو دارم واقعا همه چيزش عاليه و تنها ايرادش صداي موتور در سرعتهاي بالاست
سواري فوق العاده نرم و رادار نقطه كور و دوربين 360 درجه بسيار كاربردي هست.
به نظرم از سانتافه با امكانات بسيار بالاش خيلي بهتره چون من خودم قبلش 2 سال سانتافه داشتم و بعد از تصادفي كه كردم و ماشين تقريبا داغون شد تصميم گرفتم ايكس تريل بگيرم توي اين 2 سال از بعضي از آپشنهاش اصلا استفاده نكردم و از كيفيت متريال داخل كابينش اصلا راضي نبودم ولي وقتي ايكس تريل رو ديدم واقعا متريال داخل كابينش و نرمي و راحتي داخل اتاقك چشممو گرفت. يكي ديگه از مزيتهايي كه ايكس تريل نسبت به بقيه ماشينهاي هم رده داره قابليت تنظيم جاي پا براي صندلي رديف عقبه كه هيچكدوم از ماشينهاي ديگه ندارن. يعني شما بسته به نيازتون ميتونين جاي پا رو بازتر و صندوق رو كوچيك تر كنين يا بالعكس صندوق رو بزرگتر و جاي پاي رديف عقب رو كوچيك تر كنين. نسبت به راو 4 هم امكانات بيشتري مثل رادار نقطه كور و دوربين 360 درجه داره. نسبت به اوتلندر هم سقف پانوراما و دوربين 360 رو بيشتر داره
در كل عيب خاصي توي اين 6 ماه از ماشين نديدم
1397/5/26
این ماشین رو ما الان باهاش 50000کیلومتر راه رفتیم تو کوه و دشت و جاده کوچک ترین عیبی نداره برای مسافرت های طولانی هم محشره خلاصه تو ایران این جزو بهترین انتخاب هاست و خرجش هم بسیار کمتر از ماشین های موجود بازار هست و جاداره بگم تا سوار نشدین و نرمی و تو دستی این ماشین رو ندیدین با ماشین های چینی دیگر و. ژاپنی دیگر مقایصه نکنین مرسی
1398/4/21
هرطوریه بایدایکس تریل روبخرم.خدابرسونه امیدوارم.