موضوعات داغ

بررسی و معرفی نسل جدید بی ام و 730Li در تهران

29 فروردین 1396

مقدمه:

سال 1977 بود که اولین نسل سری 7 وارد بازارهای جهانی شد، از همان ابتدا مشخص بود که این اتاق آمده تا با مرسدس بنز S کلاس به رقابت بپردازد. بسیاری از منتقدان معتقدند با تمام تلاش‌هایی که بی ام و در راستای بهتر کردن سری 7 های خود کرده اما تاکنون نتوانسته به موفقیت‌های S کلاس مرسدس بنز دست یابد. سری 7 که از آن به عنوان پرچمدار محصولات این کمپانی یاد می شود همواره تلاش کرده از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی در بالاترین سطح تولید و عرضه شود. نسل جدید این اتاق که باید از آن با عنوان نسل ششم یاد کرد در سال 2015 معرفی و به بازارهای جهانی عرضه شد، کد نسل جدید سری 7 G12 می‌باشد و در دو مدل از نظر طولی یعنی Li و i به فروش گذاشته شد.

پس از تصویب قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی اما و اگرهای فراوانی در خصوص وارد شدن و یا نشدن نسل جدید سری 7 شنیده می‌شد اما به دلیل عرضه موتوری 2 لیتری با کد 730Li توسط بی ام و، سرانجام طی چند ماه گذشته، پس از معرفی توسط پرشیاخودرو، فروش آن آغاز شد و با توجه به استقبال مناسب توسط خریداران خیلی زود در سطح شهر مشاهده شد.

این اتاق که در کلاس سدان اندازه بزرگ قرار می‌گیرد و رقبای قدرتمندی از جمله مرسدس بنز S کلاس، لکسوس LS، آئودی A8 و با کمی ارفاق هیوندای سنتنیال را دارد.

پس از رایزنی‌هایی که با مالک خودرو انجام شد تصمیم گرفتیم به ملاقات یکی از اولین سری 7 هایی برویم که پلاک ملی را دریافت کرده‌اند تا ضمن بررسی ظاهری آن تجربه رانندگی نیز با این خودرو داشته باشیم تا ببینیم موتور 2 لیتری کشش مناسبی برای این اتاق تنومند دارد یا خیر؟ در ادامه با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری:

با نگاهی به نسل جدید بی ام و سری 7 می‌توان دریافت که این اتاق آغاز کننده زبان طراحی جدید بی ام و است که در نسل جدید سری 5 هم از همین المان‌ها استفاده شده است. نمای جلوی خودرو با جلو پنجره‌های بزرگ کلیوی که سال‌هاست در محصولات بی ام و مورد استفاده قرار می‌گیرند، دیده می‌شود. این جلو پنجره‌ها نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده‌اند مضاف بر اینکه از نوع فعال بوده و در شرایط مختلف و برای خنک‌کاری موتور باز و بسته می‌شوند. چراغ‌های اصلی متصل به جلوپنجره با دو چراغ اصلی تزئین شده‌اند، سپرهای برآمده با کروم تزئین شده‌اند و چراغ‌های افقی 3 تکه‌ای که در پایین آن‌ها قرار گرفته‌اند به هر چه زیباتر شدن این قسمت کمک کرده‌اند. کاپوت نیز طرحی کشیده دارد و خطوط روی آن تصویری زیبا را از قسمت جلوی خودرو به نمایش می‌گذارد.

به نمای جانبی خودرو می‌رسیم، در این قسمت خط شانه برجسته از گلگیر جلو آغاز و پس از عبور از دستگیره‌های دربها تا گلگیر عقب امتداد یافته‌اند، خطی L شکل خوابیده کروم کاری شده در پایین درب‌ها قابل مشاهده است که در کنار رینگ‌های 10 پره دوبل جذابیتی دو چندان به این قسمت داده‌اند. شیشه‌های بزرگ و کشیده در کنار آینه‌های جانبی نوید دید مناسبی را به راننده می‌دهند. نمای عقب مشابه سایر قسمت‌های خودرو به زیبایی طراحی شده است، چراغ‌های اصلی L مانند در این قسمت توسط یک خط کروم به دو قسمت تقسیم شده است، البته این خط تا انتهای چراغ‌ها ادامه نمی‌یابد، سپرهای برجسته با دارا بودن چراغ‌های مه‌شکن که امتداد آن‌ها با کروم تزئین شده، جذابیت زیادی دارد، خروجی‌های اگزوز در این مدل درون سپر کار شده‌اند و با حاشیه کروم تزئین شده‌اند ضمن اینکه تزئینات کروم در این قسمت به اوج خود می‌رسد که باعث لوکس‌تر جلوه دادن نمای کلی خودرو شده است.

نمای داخلی:

با باز کردن درب خودرو با محیطی لوکس و زیبا مواجه شدیم، کیفیت کابین بسیار بالاست و استفاده از چرم با کیفیت و چوب در جای جای خودرو حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. صفحه نمایش LCD بزرگ و عریض در بالاترین نقطه داشبورد قرار دارد که دارای قابلیت لمسی نیز بوده و با آن می‌توانید به سیستم‌ها و امکانات متعدد سری 7 جدید دسترسی پیدا کنید. غربیلک فرمان از جنس چوب و چرم است و به خوبی در دستان راننده قرار می‌گیرد، برای راحتی بیشتر راننده کلیدهایی نیز برای تنظیم سیستم صوتی و قطع و وصل تلفن همراه روی فرمان قرار دارد. دریچه‌های تهویه مطبوع پایین‌تر از صفحه LCD و همچنین در دو طرف خودرو دیده می‌شوند.

زیر دست راننده کنسول بزرگی برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده که نقش زیر آرنجی را هم بازی می‌کند. در کنار دسته دنده کلیدهایی برای حالت‌های مختلف رانندگی از جمله راحت، اقتصادی، اسپرت و تطبیقی قابل تنظیم است که با تغییر آن‌ها می‌توانید عملکرد خودرو را تغییر دهید. کلیدی هم برای خاموش کردن سیستم کنترل کشش در این قسمت قرار داده شده است. برای تنظیم ارتفاع و غیر فعال کردن سنسورهای خودرو نیز دکمه‌ای در نظر گرفته شده است. ترمز دستی سری 7 جدید از نوع الکترونیکی بوده و سیستم AUTO HOLD نیز موجود است که در سراشیبی‌های شهر مانع از عقب رفتن خودرو می‌شود. این خودرو به سیستم خوشبو کننده کابین نیز مجهز است که در 4 رایحه در پکی زیبا به مشتری تحویل داده می‌شود.

به ردیف دوم صندلی‌ها می‌رویم، مهم‌ترین موضوعی که در این قسمت به چشم می‌آید فضای پا و سر بسیار زیاد برای سرنشینان است به گونه‌ای از این نظر این خودرو را می‌توان یکی از بهترین‌های موجود دانست. بی ام و با همکاری شرکت سامسونگ و قرار دادن تبلتی در میان صندلی‌های عقب توانسته به ارگونومی بالایی دست پیدا کند، به گونه‌ای که از طریق این تبلت به راحتی می‌توانید به امکانات بی‌شمار این خودرو دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنید، علاوه بر اینکه می‌توانید این LCD را جدا کرده و در منزل از آن بهره‌مند شوید.

بی ام و برای پرچمدار محصولات خود انبوهی از امکانات ایمنی و رفاهی را در نظر گرفته که با توجه به وجه پرداختی و نیازهای خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید که در ادامه بخشی از آن‌ها را را نام می‌بریم: سوئیچ دارای صفحه نمایش، سر دنده سرامیکی، درب صندوق برقی، دوربن ۳۶۰ درجه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن کنسول، ماساژور صندلی‌های عقب و جلو، وکیوم دربها، رادار جلو و عقب، رادار عابر پیاده، رادار تغییر خطوط، رادار ترافیک، چراغ شور، کروز کنترل هوشمند، لاستیک ران فلت، پرده‌های جانبی برقی، نورپردازی داخلی در ۶ رنگ، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، مانیتورهای پشت صندلی، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، تهویه خودکار چهارگانه، سیستم هوشمند چرخ‌های عقب و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو.

لازم به ذکر است بی ام و 730Li های عرضه شده به بازار ایران از نظر چیدمان صندلی در دو مدل 4 یا 5 نفره موجود می‌باشند که مدل‌های 4 نفره، کنسول میانی آن‌ها تا انتها امتداد یافته است، اما مدلی که به بررسی آن پرداختیم مدل 5 نفره بود.

مشخصات فنی:

از زمانی که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ورود سری 7 جدید با ضعیف‌ترین موتور به کشور شنیده می‌شد صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص عملکرد فنی آن به گوش می‌رسید و عده‌ای معتقد بودند با توجه به حجم 2 لیتری این خودرو نمی‌توان توان حرکتی بالایی را برای آن در نظر گرفت، ضمن اینکه برخی از 2 لیتری بودن این اتاق به بدی یاد می‌کردند زیرا معتقد بودند خودروهای بزرگ لزوماً باید از پیشرانه‌های بزرگ استفاده کنند، اما واقعیت این است که تمام کمپانی‌ها به خودروهای کم حجم و استفاده از توربوشارژر روی آورده‌اند که احتمالاً در آینده بیشتر شاهد اینگونه پیشرانه‌ها باشیم.

بی ام و 730Li از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با حجم دقیق 1998 سی سی مجهز به توربوشارژ از نوع Twin scroll بهره می‌برد که قادر خواهد بود 258 اسب بخار را در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متری را در دور موتور 1550 الی 4400 دور در دقیقه تولید کند که به کمک این موتور قدرتمند سری ۷ جدید قادر است تا در زمان ۶.۳ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند، همچنین حداکثر سرعت این بی ام و مشابه تمامی بی ام و های وارد شده به کشور به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. از نظر مصرف سوخت نیز با توجه به 2 لیتری بودن پیشرانه به صورت ترکیبی بین 5.8 تا 6.2 در 100 کیلومتر بنزین مصرف می کند که برای سدانی در این اندازه عدد مناسبی است. البته نباید در این بین وزن بسیار پایین این خودرو را نیز از قلم انداخت چراکه با توجه به استفاده از مواد جدید در ساخت شاسی و بدنه این خودرو وزن آن به عدد 1795 کیلوگرم رسیده که برای این کلاس عدد بسیار عالی به حساب می‌آید و باید بدانید که اکثر خودروهایی که در این کلاس قرار دارند دارای وزنی بیش از 2 تن هستند.

تجربه رانندگی:

پس از نشستن پشت فرمان بی ام و 730Li خود را در محلی احساس کردم که بیشتر مشابه مبل های راحتی بود تا خودرو، صندلی‌ها به خوبی بدن را در آغوش می‌گیرند و راحتی به میزانی بالاست که ساعت‌ها رانندگی با این خودرو نمی‌تواند شما را خسته کند. در حین حرکت بیشتر به بزرگ بودن اتاق پی می‌برید و باید تا زمانی که ابعاد کلی خودرو اصطلاحاً دستتان بیاید احتیاط کنید، هرچند سیستم‌های ایمنی و سنسورهای متعدد مانع از برخورد شما خواهند شد. سیستم رانندگی روی حالت اقتصادی بود و عملکرد گاز و واکنش‌ها به پدال گاز با کندی همراه بود، برای کاهش مصرف سوخت در این حالت دنده‌ها در دور موتور پایین و با کوچک‌ترین تکانی تعویض می‌شدند. کشش موتور چندان جالب نبود و واکنش‌ها با کندی همراه بود تا اینکه تصمیم گرفتیم برای بهترین عملکرد خودرو سیستم رانندگی را روی اسپرت تنظیم کنیم.

در این حالت واکنش پدال گاز به دستورهای راننده تسریع پیدا می‌کند و موجب می‌شود عملکرد بهتری را از سری 7 اتاق جدید شاهد باشیم، با افزایش سرعت برای چسبندگی بیشتر با سطح زمین، خودرو ارتفاع خود را کاهش می‌دهد که موجب هندلینگ بهتر نیز خواهد شد. بی‌صدایی و نبود لرزش در کابین موجب می‌شود اصلاً متوجه افزایش سرعت نشوید تا جایی که در روز تست به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت رسیدیم در حالی که هیچگونه تکانی در اتاق احساس نمی‌شد.

یکی از سیستم های جالبی که برای اولین بار بود از نزدیک مشاهده می‌کردم سیستم BMW GESTURE CONTROL بود که برای کم و زیاد کردن صدای موزیک می‌توانید با انگشت اشاره در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا شاهد زیاد شدن صدای موزیک مورد علاقه خود باشید و بالعکس. سیستم صوتی پیشرفته هارمن کاردون نیز کیفیتی مثال زدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد تا هیچگونه کمبودی را در هنگام سواری با سری 7 جدید حس نکنید.

هندلینگ، سواری و چسبندگی اتاق در بالاترین حد قرار دارد، همواره محصولات بی ام و یکی از بهترین‌ها از نظر هندلینگ و سواری می‌باشند که پرچمدار آن‌ها یعنی بی ام و سری 7 نیز از این موضوع تبعیت می‌کند. فرمان خوش دست به خوبی در دستان راننده قرار می‌گیرد و پستی و بلندی‌های سطح مسیر را به اطلاع راننده می‌رساند. سیستم‌های ایمنی و رفاهی متعدد تلاش می‌کنند در ابتدا مانع از حواس پرتی راننده شوند و در ادامه از بروز هرگونه تصادف جلوگیری کنند، سیستم پارک اتوماتیک خودرو هم با توجه به ابعاد بزرگ خودرو در شهری مثل تهران می‌تواند نجات دهنده شما باشد، ضمن اینکه از طریق سوئیچ هوشمند خودرو همانند ماشین‌های کنترلی می‌توانید از خودروی خود پیاده شده و از طریق ریموت اقدام به پارک کردن خودروی خود کنید، این مورد بیشتر زمانی کاربرد دارد که دو خودرو در دو طرف قرار دارند و اگر راننده خود، اقدام به پارک کردن خودرو نماید برای پیاده شدن با مشکل مواجه خواهد شد. متاسفانه روز بررسی سری 7 اتاق جدید سوئیچ هوشمند شارژ نداشت و نتوانستیم آن را تست کنیم، به گفته مالک خودرو برای استفاده از ریموت برای پارک کردن خودکار باید آموزش‌هایی توسط واردکننده صورت گیرد. علاوه بر قابلیت لمسی صفحه LCD که در بالاترین قسمت جلو داشبورد قرار دارد از طریق سیستم iDrive نیز می‌توانید به انبوه امکانات خودرو دسترسی پیدا کنید.

در بدنه سری 7 اتاق جدید از فیبرکربن و پلاستیک فشرده برای کاهش وزن استفاده شده اما باید پذیرفت که با توجه به وزن 1795 کیلوگرمی خودرو موتور 2 لیتری چندان نتوانسته از عهده وزن این اتاق بربیاید و حتی در حالت اسپرت نیز با آن که عملکردی مناسب را از خودرو شاهد بودیم اما مقداری تنبلی چاشنی کار بود که در مقایسه با مرسدس بنز S کلاس با کسب شتاب حدود 4.8 ثانیه‌ای در مقابل بی ام و 730Li با شتاب 6.3 اگر سوار بر بی ام و بودید و مرسدس بنز S کلاسی شما را دعوت به مبارزه کرد سعی کنید شکیبایی و بردباری پیشه کنید و از انجام مبارزه بپرهیزید. البته این مورد را نیز نباید فراموش کرد که بنز S کلاس با یکی از قدرتمندترین مدل‌هایش وارد بازار ایران شد در حالی که بی ام و سری 7 با ضعیف‌ترین موتور خود در بازار کشورمان موجود است و قطعاً اگر مدل 750Li نیز مجوز واردات را دریافت می‌کرد رقیب بهتری برای بنز S محسوب می‌شد.

در انتها سری 7 بی ام و را خودرویی بزرگ، دلباز، راحت، سرشار از امکانات ایمنی و رفاهی، هندلینگ بی‌نظیر، دارای سواری لذت‌بخش، مصرف سوخت مناسب، خودرویی زیبا و جذاب و دارای آپشن‌هایی خاص می‌دانم که اگر با موتوری قدرتمندتر وارد بازار شده بود می‌توانست عنوان بی‌نقص‌ترین خودروی وارداتی را کسب کند.

جمع بندی:

با توجه به قیمت نسبتاً مناسب بی ام و 730Li که بین 600 تا 760 میلیون تومان می باشد (در بازار آزاد قیمت‌ها بیشتر می‌باشد) و نبود رقیبی مستقیم در این کلاس می‌توان فروش خوبی را برای این خودرو پیش بینی کرد. اواسط اسفندماه بود که بی ام و 730Li پلاک ملی را دریافت کرد و تا زمان نگارش این مقاله یعنی اواسط اسفندماه نگارنده حدود 10 دستگاه از این مدل را در سطح شهر مشاهده کرده‌ام که با توجه به قیمت بالای این محصول تعداد نسبتاً محسوب می‌شود. اگر بخواهیم از رقبای این مدل بگوییم به مرسدس بنز S کلاس می‌رسیم که با حدود قیمت 2 تا 3 میلیارد تومان به صورت کارکرده خرید و فروش می‌شوند، رقیب دیگر سری 7 نیز لکسوس LS می‌باشد که از نسل جدید آن تنها دو دستگاه در کشور موجود است و در آخر هیوندای سنتنیال که آن هم امکان وارداتش میسر نیست و فقط در گونه کارکرده در کشور موجود است که همگی این خودروها به صورت کارکرده در بازار موجود هستند و همین صفر کیلومتر بودن یک برگ برنده برای بی ام و به حساب می‌آید. شاید طرفداران مرسدس بنز این روزها برای عقب نماندن از بازار آرزو می‌کنند هرچه زودتر کمپانی محبوبشان از S کلاسی با پیشرانه‌ای کمتر از 2.5 لیتر پرده‌برداری کند تا موجبات واردات این محصول هم به کشور میسر شود تا آنگاه بتوان مقایسه‌ای عادلانه‌تر بین این دو رقیب دیرینه انجام شود. در انتها ضمن تشکر از مالک خودرو توجه شما را به مشخصات فنی بی ام و 730Li جلب می‌کنیم. همچنین برای

مشخصات فني
مدلبی ام و 730Li
پيشرانه4 سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر
حجم موتور1998 سی سی
حداکثر قدرت258 اسب بخار در 5000 تا 6500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور400 نیوتون متر در 1550 تا 4400 دور بر دقیقه
شتاب رسمي6.3 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي5.8 الی 6.2 لیتر در سیکل ترکیبی
وزن1795 کیلوگرم
قيمت600 الی 760 میلیون تومان بسته به نوع آپشن ها

107 عکس

نظرات کاربران

57 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/29
کیفیت از سر و روی این ماشین میباره
1396/1/29
بنز ي چيز ديگس!!!
1396/1/29
باورم نمیشه از یه ماشین میشه این همه عکس گرفت که همشم دیدنی باشه! این خودرو کار بشر نیست!
1396/1/29
کار بشره و از همه مهمتر طراحی داخلی و خارجی این خودرو نادر فقیه زادست که ایرانی هست
1396/1/30
اون سری 6 آلپینا هست که طراحش نادر فقیه زاده هست که شکل کوسه طراحیش کرده
1397/10/10
مدل ۷۳۰ هم نادر فقیه زاده طراحی کرده

خیلی ماشین عالی هست و پر شتاب و همچنین روکس
1396/1/29
خیلی کامل و مفید بود ممنون.
1396/1/29
با شکوه
1396/1/29
واقعا فوق العادس.وحشتناك عاشقشم.جذبه اش ادم رو ميخوره.لوكس.خاص و استثنايي.اميدوارم بنز بازا ناراحت نشن ولي اپشن هاي كلاس s به پاي سري هفت نميرسه.مخصوصا تو مدل فول سري هفت كه حدود 800 مليون تومن قيمت داره.
1396/1/29
واقعا همچی تمومه این ماشین...
1396/1/29
واقعا لذت بخش بود این مقاله
عجب ماشینیه این ماشین
ممنون
1396/1/29
واقعاً حیف این ماشین موتور۸سیلندر زیر کاپوتش نباشه
1396/1/29
البته موتور اصلی این ماشین ۱۲ سیلندر هست ک ب صورت دیوونه کننده قدرتمنده... و ی نکته دیگ اینکه این ماشین به عنوان بهترین خودروی لوکس سال 2015 انتخاب شد درست صورتی ک بنز اس کلاس هم بود و نتونست پا ب پای این غول بیاد
1396/1/29
بهترین خودرو تو این قیمت به لحاظ اپشن و زیبایی و کارایی فقط موتورشه ک برای کسایی ک اهل شتاب و این چیزا نیستن هم کفایت میکنه واقعا قیمت گذاری خوبی داره
1396/1/29
میشه یه روزی ماهم سوارشیم و داشته باشیم از این زندگیا !
1400/5/10
الان تو این وضعیت اقتصادی نمیتونیم یه لکنته گوز داشته باشیم
1396/1/29
این ماشین داره صدی 6 میسوزونه بازم صاحب ماشین گزاشته رو حالت اقتصادی من نمیدونم بزرگوار دیگه چی میخواد .خب دوچرخه میگرفتی دیگه هیچی پول بنزین نمیدادی
1396/6/11
همه چی فقط مصرف سوخت نیست اینجوری بازده موتوری هم پایین تر میاد نسبت به حالت اسپرت و فنر های ماشینم از خشکی حالت اسپرت در میان که به طول عمر ماشین مخصوصا فنر ها کمک بسیار میکنه
1397/9/12
رانندگی رو حالت اسپورت یعنی استفاده از تمام قدرت خودرو. حالا شما در نظر بگیر ماشین حدود 2 تن، نه جاده و خیابون های درست درمونی داریم، کمکا زود خراب میشن این صحبت رو کسانی متوجه میشن که جنسیس نسل اول داشتن دائم رو حالت اسپورت رانندگی می کردند بعد از مدتی متوجه خرابی کمک ها شدند. ، نه بنزین خوبی داریم، حتی مکمل هم که به این بنزین اضافه کنی بازم تغذیه خوبی برای موتور بی ام و نیست، فشار زیاد به گاز عمر موتور به خصوص عمر توربوها رو کم میکنه . همه اینا هم که تامین باشن، حساب یک عده رو باید داشته باشی که با ماشینایی امثال پراید و 206 و 405 .... خودشونو ته راننده میدونن با سالی حدود 20 الی 30 هزار کشته سوانح رانندگی. 2 هفته تعطیلات عید 1000 تا کشته میدیم حالا شما توقع داری دائم رو حالت اسپورت رانندگی کنی؟
1396/1/29
فقط بی ام و😍😍 خیلی عالیه
1396/1/29
از یک همچین ماشین لوکس و بزرگی صندوق عقب به این کوچیکی بعید هست
1396/1/30
واقعا این ماشین حرف نداره
1396/1/30
ای خداااااا منم ازین ماشینا میخوام
1396/1/30
هنوز هم پرچم آلمان بالاست
اصالت طراحی این کجا و ماشین های بی روح و بزک شده ژاپنی بخصوص لکسس کجا!!!!!
1396/2/1
مطمئنم کسایی که مثه شما نظر میدن ماشین ها رو فقط تو عکس و اینترنت میبینن و تا حالا از نزدیک هیچ کدوم ندیدن !!!
1396/1/30
خداییش بنز مدل e سال 2017 داخلش قشنگ تر از اینه چه برسه سری S
1396/1/30
ممکنه یه توضیح در مورد تغییر شکل صفحه نشانگر های خودرو بدید تو یکی از تصاویر حالت شارژ رو نشون میده مگه خودرو هیبرید بوده که این شکلی شده
1396/1/31
اینا رو ولش باو فقط بچسب به سمند و فیس لیفت دنا😂😂😂و 207 جدید و شاه پراید که سلطان جاده هاست 😐
1396/1/31
لطفا یه مقایسه بین پورشه ماکان و بی ام و x4 انجام دهید
1396/1/31
اول ممنون آقای مشکوری بابت این بررسی اما می‌خواستم این نکته رو بگم که اگر برن فیلم تست های کلاس s و سری ۷ ببینن متوجه میشن که این جهت گیری که نسبت به کلاس s دارن کاملا غلطه چرا که جدا از امکانات بالاتری که در سری۷ شاهد هستیم عملکرد بسیار بهتر در شتاب‌گیری دارد مثلا در شرایط کاملا برابر ۷۴۰li از S500 و Audi A8 بالاتر قرار میگیره و مرسدس آخر!
و اون قدر اختلاف میان 750Li و S500 زیاده که اصلا از نظر شتاب مانند همیشه مرسدس برای بی‌ام‌و رقیب محسوب نمیشود که این بر میگردد به فلسفه ی طراحی هر خودرو که در مرسدس نخست راحتی است.
با‌تشکر
1396/2/3
عزیز آقای مشکوری مدل هایی از مرسدس بنز و بی ام و که وارد کشور شدن و باهم مقایسه کردن،یعنی 730Li با مرسدس بنز S500
1396/2/1
شاهکار نادر فقیه زاده ک طراحی داخلی این ماشینو ب عهده داشته.. واقعا فوق العادس..
1396/2/1
اين ماشين عالي بي ام وه سري ٧ عالي هست
1396/2/6
واقعا جا داره از مسئولان متخصص امور در وزارت صنعت تشکر کنیم. بزرگواران مشخص نیست بر اساس چه معیاری واردات بالای 2500 سی سی رو مممنوع کردن. اگر جلوگیری از واردات خودروی لوکسه که این قصر متحرک الان چیکار میکنه اینجا, عوامل دیگه رو هم برای اختصار مطلب نمیگم خودتون استادید. واقعا خیلی زور داره که نزدیک یه میلیارد پول ماشین بدی بعد یه آزرا 2009 حداکثر 100 میلیونی از بغلت ویژ ویژ کنه بره و تو هم نتونی بهش برسی😐😐
1396/2/9
داداچ داری اشتباه میزنی...درسته موتورش 2000عه اما توربوشارژش باعث میشه ک آزرای 2009 فقط بتونه تو سرعتای بالا شاید پا به پاش بیاد و تو شتاب اولیه ک کلا آزرا بازنده بی چون و چراس در مقابل سری7
1396/9/29
باسلام اقای شایان شما برو یک ازرا 2009 بخر یه درگم با bmw 730li بذار ببین چه جوری لوله میشی
1396/2/8
فکر نکنم به محصولات تولیدی ایران خودرو برسد.حالا حالاها باید کار کنند تا به 206 و 405 های تولیدی ایران خودرو برسند.واقعا مردم بی فکری داریم که این ماشینها را به تولیدات ایران خودرو ترجیح می دهند.بنده یک 206 اس دی وی هشت 94 صفر کیلومتر خریدم ماشاء ا... در هر صد کیلومتر 16 لیتر بنزین مصرف می کرداین یعنی تولیدات ایران خودرو فوق استاندارهای بین المللی است.باز هم ما در حسرت این ماشینهای زیر استاندارد اروپایی هستیم.
البته فقط جهت تنویر افکار عمومی و مزاح اینها را نوشتم.امیدوارم دارندگان این اتومبیلها دچار توهم نشوند.
1396/2/13
بامداد جان شاتی که ریموت و بقل سر اسپید گذاشتی عالی بود. خوشم اومد از سلیقت خواستم تشکر کنم ;)
1396/2/14
یا سلام
میخام بدون که صندوق عقب این ماشین گنجایش یک خانواده 5 نفره پر و پیمون برای سفر های طولانی داره یانه
لطفا جواب بدین خیلی مهمه
1396/4/8
صندوقش انقد بزرگه که میشه به عنوان خودرو حمل جنازه فوق لاکچری هم ازش استفاده کرد....خخخ
1396/2/21
لابود این هم لوکس حساب نمیشه به خاطره موتورش
1396/4/9
خداییش BMW i730مدل فولش معرکست و قیمتش هم نسبتا خوبه
1396/4/9
چقدر قشنگه از پشت وازجلو از تو قشنگ ولی خیلی گرونه
یکی به فکر جا بد بختا باشه
1396/4/16
به نظرم قیمتش تقزیبا خوبه و معرکست و بی رقیب
1396/8/27
چپی تمام رنگش چنده😂
1396/10/25
با اینکه در بازار جهانی قیمت این خودرو با S500 تقریبا برابر است و رقیب هم اند اما در ایران S500قیمت ۳میلیاردی داره که به لطف حجم بالا ی۲۵۰۰ هست.
1397/2/20
با سلام خدمت دوستان عزیز،بنده بی ام وه ۷۳۰liمدل۲۰۱۷ مشکی رنگ صفر کیلومتر از تهران خریدم.واقعا محشره با این موتور ۲لیتری تویین توربو ای که داره و تکنولوژی پیشرفته سوخت، واقعا اس ۵۰۰ نمیتونه بهش برسه اینو راست میگم.هرکی میگه حرفم اشتباهه بشینه پشت فرمون و730li تا بفهمه. این ماشین واقعا از لحاظ موتوری و آپشن و امکانات واقعا فوله فوله و بینظیره، من ۲روزه اینو دارمش فوق العاده هست از الیت موتور نمایندگی رسمی پرشیا خودرو خریدم.پیشنهاد میکنم هر کی جاداری و آپشن براش مهمه بره بخره.من خودم به شخصه میگم با این تکنولوژی پیشرفته در سوخت و در قدرت موتور،خداییش میتونه نه با۸ سیلندر بلکه با بی ام وه۷۶۰li و با موتور۱۲ سیلندر برابری کنه واقعا معرکه هست خیلی ازش راضی هستم بخدا اگه پول داشتم میرفتم ۲ الی۳ تا شو میخریدم واسه یدکی و قابشون میکردم واقعا عالیه.بعد دوستان یک سوال برام پیش اومد، کلا ۷۳۰li وارداتی که در داخل بازار هستند تک دیفرانسیل هستند یا دو دیفرانسیل ممنون میشم اگه جواب بدید خیلی ممنون.
1397/3/15
سلام دوستان بین بی ام و730li مدل2017 وبنزs500 مدل2014 کدومش رو انتخاب میکنیپ نظر بدین.
1397/4/22
الان که قیمتش بالا دو میلیارد تومن هست نه ۶۰۰ ،۷۰۰ میلیون
من خودم عاشق این ماشینم
1397/5/21
سلام ما این ماشین را خریداری کردیم ولی تبلت عقب این ماشین که عکسش هم در سایت است به ماشین کانکت نمیشود هر کاری که می کنم هزار بار هم ریکانکت رو میزنن ولی باز هم کانکت نمیشود لطفاً راهنمایی کنید ممنون
1397/5/27
واقعا خاک تو سر این مملکت کنن که یه مهندس ایرانی رو که اومده بی ام و سری 7 رو ساخترو از دست میدن. آقا اکر ایشون بیاد برای خود ماشینای ایرانی طراحی کنه قطعا میتونه تعداد تصادفات کشورمون کمتر شه و همچنین مردم به قول خود دولت خودروی ایرانی بخرن و حمایت از تولید ایرانی شه.
1398/3/24
اخه ماشین در این حد عالیییییییییییییییییی.هرچی بگم بازم کمه.الان خودم رنو تالیسمان دارم انشالله هم من بتونم این ماشین رو بخرم هم شما.
1398/9/29
این ماشین واقعا پیشرفت صنعت خودروسازی جهان رو نشان میده و همچنین خاااااک بر سر خودروسازان داخلی که درس عبرت نمی گیرن و نخواهند گرفت!...
1399/4/12
ممنون از بررسی تون اگه امکانش باشه بنز s500 اتاق w221 مدل ۲۰۱۲ رو هم بررسی کنید
1399/4/15
خوبه من عاشق این ماشینم چون که جوونم و عشق رانندگی با سرعت بالا دوست دارم در اتوبان ها باسرعت بالا این ماشین رو برونم البته هشت سیلندر شو ۷۵۰li رو خیلی خیلی دوست دارم این ماشین فوق العاده با کیفیت و لوکسه من خیلی دوست دارم و امیدوارم همه جوونا به آرزوشون برسن و انتخاب من بعد از اس کلاس بدون شک این ماشین هستش امیدوارم من هم یک روز این دو را داشته باشم ارزو برای جوانان عیب نیست خخخخخخخخخ
1399/6/20
پیش پرداخت 1 تومن اقساطه ماهیانه 400 . کاش لا قال ویرایش کنید این رو :
قيمت 600 الی 760 میلیون تومان بسته به نوع آپشن ها
1400/5/21
کف این ماشین گیر میکنه یا نه