موضوعات داغ

1300 کیلومتر رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر

6 اردیبهشت 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

شرکت‌های خودرویی برای معرفی محصولات خود نیازمند رسانه‌های تخصصی خودرویی هستند تا به بهترین شکل ممکن این ‌کار را به صورت تخصصی انجام دهند. در گذشته برگزاری تست درایو محصولات جدید، نهایتاً به پیست اتومبیلرانی یا خیابان‌های شهر محدود می‌شد که در بهترین شکل ممکن مخاطبان در حضور اصحاب رسانه پشت فرمان خودروی مورد علاقه خود می‌نشستند و به بررسی آن می‌پرداختند. اما اکنون خوشبختانه شرکت‌های خودرویی روی به روش‌های جدیدی برای تست خودروهای خود آورده‌اند که در این روش سفری را تدارک می‌بینند تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو در مدت زمانی بیشتر و در شرایط گوناگون، یک خودرو را مورد بررسی قرار دهند. به‌عنوان مثال بررسی قابلیت‌های آفرودی یک کراس‌اوور تازه ‌وارد تحت شرایط جوی گوناگون می‌تواند به خوبی توانایی و قابلیت آن خودرو را به عرصه ظهور در آورد. یا به طور مثال یک سدان خانوادگی می‌تواند در شرایط جاده‌ای شبیه‌ساز یک سفر را تداعی کند تا نقاط ضعف و قوت آن توسط اصحاب رسانه بازگو شود. این‌گونه تست‌ها می‌تواند به خوبی یک خودرو را به چالش بکشد تا در نهایت متقاضیان و مشتریان بتوانند تصمیم‌گیری درستی را برای انتخاب خودروی خود داشته باشند. به عنوان مثال یک خودرو ممکن است در تست شهری تمامی توانایی و قابلیت‌های خود را به نمایش نگذارد، این در صورتی است که یکی از مزیت‌های تست‌های طولانی‌ مدت، میزان دقیق مصرف سوخت خودرو، امکان بروز مشکلات فنی احتمالی در زمان تحت فشار قرار گرفتن در جاده و در نهایت تجربه رانندگی و سواری بلندمدت است.

تست و بررسی یک خودرو مستلزم شرایط و پارامترهای گوناگونی است که خوشبختانه بار دیگر شرکت آرین‌موتور بستر لازم برای بررسی چهار محصول مختلف از دو برند معتبر میتسوبیشی و دی‌اس را در فضایی متفاوت با شرایط مختلف جاده‌ای و آفرودی فراهم کرد. در این سفر دو خودروی لنسر دنده‌ای و اوتلندر تیپ سه نمایندگان برند ژاپنی میتسوبیشی و دو خودروی DS5 و DS6 نیز به عنوان نمایندگان فرانسوی حضور داشتند. همچنین خودروی لنسر امداد شرکت آرین موتور نیز ما را در این سفر همراهی کرد.

از آن‌جایی که مسیر رفت و برگشت از تهران به سمت شهر گرگان و نهایتاً منطقه زیبای خالد نبی در دشت ترکمن صحرا کمی طولانی بود، فرصت خوبی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه مهیا شده بود تا پشت فرمان هریک از خودروها نشسته و به بررسی آن‌ها بپردازند. اصولاً این‌گونه تست و بررسی سبب می‌شود تا در بازه زمانی نسبتاً طولانی‌تر و باتوجه به میزان فشار وارده بر خودروها در طول مسیر، نتایج واقعی‌تر و ملموس‌تری استخراج شود. بر همین اساس می‌توان تصمیم گرفت که آیا یک خودرو می‌تواند خودرویی مناسب و قابل اطمینان باشد یا خیر؟ این سفر موجب شد تا نقاط ضعف و قدرت خودروها به خوبی روشن شود، همچنین حضور تعداد قابل توجهی از اصحاب رسانه‌های تخصصی خودرو، این زمینه را فراهم کرد تا بحث‌های گوناگونی پیرامون خودروهای موجود در سفر شکل گیرد. همین تبادل نظرها توانست یک جمع‌بندی کلی در مورد هریک از خودروها به ما دهد تا بتوانیم هریک از آن‌ها را به چالش بکشیم.

در این مقاله سعی داریم به صورت جداگانه و اختصاصی به نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با نقاط ضعف و قوت این کراس‌اوور سایز متوسط ژاپنی بیشتر آشنا شویم.

طراحی و امکانات

اوتلندر کراس‌اووری با سایز متوسط است، که برای اولین بار در سال 2001 میلادی توسط کمپانی خودروساز ژاپنی میتسوبیشی ساخته شد؛ در واقع در همان ابتدای کار، این خودرو با نام تجاری Airtrek به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو بر اساس کانسپت میتسوبیشی ASX که در نمایشگاه اتومبیل سال 2001 آمریکای شمالی به نمایش گذاشته شده بود، طراحی و تولید شده‌ است. هدف از تولید این خودرو، برطرف کردن نیاز مشتریان در زمینه‌های شهری و همچنین خارج جاده‌ای، توسط خودرویی نسبتاً کوچک و اقتصادی بوده‌ است. کمپانی میتسوبیشی چند سالی در زمینه ارائه محصولات خود نتوانست با سایر رقبای خود از نظر کیفیت و تنوع محصول رقابت کند و بر اساس قیمت پایین‌تر محصولات خود توانست تولیداتش را به ‌فروش برساند، اما در تولید نسل‌ آخر محصولاتش، سعی بر احیا شدن داشت که توانست به‌ خوبی این ‌کار را انجام دهد. اوتلندر فیس‌لیفت 2016، دچار تغییرات اساسی در طراحی خارجی و داخل کابین شده که همین موضوع سبب شد تا به‌ فروش قابل قبولی دست یابد. اگر بخواهیم این خودرو را از نظر طراحی با نسل پیشین خود مقایسه کنیم، باید بگوییم تغییرات شکل گرفته روی آن به قدری بنیادی است که چهره نه‌ چندان زیبای نسل قبل را به یک خودروی شاسی‌بلند بروز و با اصالت تبدیل کرده است. در نمای جلو تغییرات بیشتر روی جلوپنجره‌ و چراغ‌ها صورت گرفته و ادوات آبکاری شده کرومی، چهره‌ای لوکس و جذاب را برای آن به ارمغان آورده است. محصولات میتسوبیشی عموماً در میان رقیبان از طراحی ساده‌تر و بی‌آلایش‌تری برخوردار است اما همین موضوع سبب شده تا اصالت طراحی بیشتر در آن احساس شود. شیشه‌های بزرگ یکی از خصیصه‌های اصلی در این خودروست که شاید در این دوره کمتر مورد پسند طراحان و علاقه‌مندان باشد، همین موضوع میدان دید بسیار خوبی را برای راننده و سرنشینان مهیا کرده است که این مورد شاید در بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار دیده نشود.

همچنین از دیگر مزیت‌های این خودرو می‌توان به طراحی مناسب فضای داخلی اشاره کرد که تمامی سرنشینان در راحتی و آسایش می‌توانند از سفر خود لذت ببرند. شاید بگویید طراحی داخل کابین کمی ساده و کسل‌کننده به نظر برسد، باید بگوییم حق باشماست، اما اگر کمی با دقت به آن بنگریم، متوجه خواهیم شد که تمامی ادوات به‌کار رفته به منظور کاربری آسان سرجایشان قرار گرفته و از نظر ارگونومی بدرستی طراحی شده است. همچنین نکته دیگری که در مورد این خودرو وجود دارد، این است که زمانی که پشت فرمان و یا داخل این خودرو می‌نشینید راحتی و آسایش را می‌توانید از همان لحظات ابتدایی احساس کنید. به‌گونه‌ای که انگار سالیان سال است که مالک آن بوده و با آن خو گرفته‌اید. نرمی و راحتی شاخص‌ترین مولفه در اوتلندر بوده که می‌تواند آن را یک گام از رقبا جلوتر بیاندازد.

اما نقاط ضعفی که در بخش طراحی کابین بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند، عدم وجود دریچه هوا برای سرنشینان عقب بوده که شاید این موضوع در سفرهای طولانی مدت کمی آزاردهنده باشد. همچنین در ادامه انتظار می‌رود که بخشی از دریچه‌های‌ ورودی هوا که روی داشبورد تعبیه شده‌اند، به قسمت عقبی کابین اختصاص یابند که متاسفانه به صورت دوگانه برای راننده و سرنشین جلو طراحی شده است. البته باید بگوییم آن‌قدر سیستم تهویه قوی عمل می‌کند که تمام بخش‌های کابین را پوشش می‌دهد اما این دلیل نمی‌شود که سرنشینان عقب از امکانات رفاهی بهره نگیرند. یکی دیگر از مواردی که کمی راننده را خسته می‌کند، پایین بودن ارتفاع کنسول میانی است، یعنی موقعیت قرار گرفتن اهرم تعویض دهنده و کنسولی که برای قرارگرفتن دست طراحی شده، موجب می‌شود تا راننده کمی وضعیت خود را تغییر دهد تا بتواند در بهترین حالت از آن استفاده کند.

مشخصات فنی

میتسوبیشی اوتلندر از لحاظ عملکرد پیشرانه دست‌خوش تغییر نسبت به نسل پیشین نشده و از همان پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 2360 سی‌سی بهره می‌برد. حداکثر توان تولیدی این موتور 170 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 220 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط موتور به کمک جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ اوتلندر انتقال می‌یابد که این جعبه دنده امکان تعویض دستی به کمک اهرم شیفتر از پشت فرمان را دارد. اوتلندر 1580 کیلوگرمی می‌تواند ظرف مدت 2/10 ثانیه (شتاب رسمی) از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد که البته با توجه به فشار هوا در شهرهای مختلف تهران احتمالاً همانند دیگر خودروها عددی کندتر را تجربه خواهید کرد.

تجربه رانندگی جاده‌ای و خارج جاده با اوتلندر

اوتلندر یک کراس‌اوور سایز متوسط بوده که علاوه بر کاربردهای شهری می‌تواند حرف‌های زیادی در زمینه آفرود و رانندگی خارج جاده‌ای برای گفتن داشته باشد. نرمی و راحتی شاخص‌ترین مولفه در اوتلندر بوده، همچنین قدرت و کشش خوب پیشرانه و عملکرد بی‌نقص جعبه‌دنده CVT لذت رانندگی را دوچندان می‌کنند. کابین بزرگ و صندلی‌های راحت این امکان را به ما می‌داد تا با پنج سرنشین به راحتی به سفر خود ادامه دهیم. شاید اوتلندر تیپ سه در مقایسه با رقبای کره‌ای از نظر امکانات در رده پایین‌تری قرار بگیرد، اما راحتی و هندلینگ آن تا حدودی می تواند کمبود امکانات و آپشن را جبران کند. لازم به ذکر است که نسخه فول یا همان تیپ پنج این خودرو از نظر امکانات رفاهی در جایگاه قابل قبولی جای دارد که همین باعث می‌شود اوتلندر ژاپنی به یکی از گزینه‌های ایده‌آل در میان شاسی‌بلندهای 200 میلیون تومانی تبدیل شود. اوتلندر در تست جاده‌ای بسیار خوب عمل کرد و توانست نظر اکثر خبرنگاران حاضر را به خود جلب کند. با وجود تکمیل بودن ظرفیت سرنشینان و فضای بار قسمت عقب و همچنین روشن بودن سیستم تهویه، شتاب و عملکرد قابل توجهی را از خود به جای گذاشت. نکته دیگری که رانندگی با اوتلندر را لذت‌بخش‌تر می‌کند، شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان است که به خوبی با جعبه دنده CVT هماهنگ بوده و فرامین راننده را با کم‌ترین تاخیر اجرا می‌کند هرچند ممکن است همچنان افراد بسیاری حس رانندگی با گیربکس‌های اتوماتیک معمولی را به مدل‌های CVT ترجیح دهند. پایداری و ثبات در سرعت‌های بالا و همچنین هندلینگ خوب این خودرو نیز نظر مثبت تیم آزمایش را جلب کرد. پس از گذراندن تست‌های جاده‌‌ای نوبت به بخش سخت‌تر می‌رسد، یعنی زمانی که قرار است اوتلندر به چالش کشیده شود. از آن‌جایی که این خودرو دو دیفرانسیل بوده، کمی توقع را برای توانایی‌های آفرودی بالا می‌برد. اوتلندر در تست شرایط سخت خارج از جاده هم توانست سربلند بیرون بیاید و انتظارات را تاحدود زیادی برآورده سازد. البته با وجود بلند بودن سپرها باید در مسیرهای خارج جاده‌ای کمی احتیاط کرد، به همین خاطر نمی‌توان مانند یک خودروی آفرودر تمام عیار از آن انتظار داشت.

با این حال اوتلندر توانست شیب نسبتاً تندی را بدون دورخیز کردن و بالا بردن دور موتور تا بالاترین نقطه ممکن طی کند. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو عملکرد دقیق سیستم چهارچرخ متحرک آن بوده که به خوبی نیرو را بین چرخ‌ها تقسیم می‌کند.

در پایان اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی داشته باشیم، باید بگوییم اوتلندر اگر کمبود آپشن‌های رفاهی آن در برابر رقبای کره‌ای را نادیده بگیرید می‌تواند حس رضایت را در شما به وجود آورد، زیرا با عملکرد خوبی که روی جاده دارد لذت رانندگی را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین کیفیت ساخت بالا یکی از نکات مثبت این خودرو است که می‌تواند این اطمینان را به شما دهد که سالیان سال خودرویی کم استهلاک و بدون دردسر را خواهید داشت.

مشخصات فني
مدلمیتسوبیشی اوتلندر
پيشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور2400 سی سی
حداکثر قدرت170 اسب بخار
حداکثر گشتاور232 نیوتن متر
شتاب رسمي10.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي9.3 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1395 کیلوگرم
قيمتحدود 228 تا 232 میلیون تومان

33 عکس

نظرات کاربران

62 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/6
خب دی اس هم تست میکردین مقایسه انجام میدادین با هم
1396/2/6
سلام
این تست خیلی خوب بود ولی ای کاش بجای برسی اوتلندر ،DS 6 رو برسی میکردید چون قبلا از اوتلندر مقاله تهیه کرده بودید و حتی فیلمشم تهیه کرده بودید دیگه نوکته ای درباره اون نبود که نگفته باشید
ولی تا حالا یک تست هم از DS 6 نرفته بودید
ولی بای بگم که تست های سایت شما نسبت به سایت های دیگه خیلی بهتر بود.
1396/2/6
تنها چیزی که از این تست فهمیدم این بود زیبا ترین حالت طبیعت رو افرادی که فکر میکنن خیلی با فرهنگ هستن خراب میکنن با رد لاستیک و وزن چند تنی ماشین ها
1396/2/6
خسته نباشید بررسی خوبی بود.
دست آرین موتور هم درد نکنه. کاش زودتر بررسی دی اس را هم قرار بدید.
1396/2/6
با قیمت ۲۳۲ میلیون و این طراحی ساده و امکانات کم و بازار دست دوم افتضاح اصلا نمیتونه با سورنتو و سانتافه و روو۴ رقابت کنه !!! میتسوبیشی یه سیستم صوتی خوبی داشت که ارین موتور لطف کرد و اون هم از رو خودروهای وارداتی حذف کرد و تازه قیمت هم بالاتر برد!!!
سیستم صوتی BOSSE کولیوس با دوتا ساب عقب و جلو میارزه به اوتلندر ! کولیوس ۲۰۱۷ با اون همه امکانات و آپشن ۲۰۰ میلیون باشه هیچ کس اوتلندر با اون طراحی ساده و مکعبی را نمیخره؛مگر اینکه....!!!
1396/2/7
OUTLANDER TYPE5220
1396/2/7
دوست عزیز لطفا تا وقتی سوار اوتلندر نشدی نظر کارشناسی نده!
ما اوتبندر داریم و با دوستامون که سانتافه داشتن زدیم به دل کویر. اونجا باید میبودی و میدیدی که سانتافه ای که عاشقش هستین چطور تو شن گیر میکرد و ما با اوتلندر حتی یکبار هم گیر نکردیم که هیج تازه سانتافه رو هم در میاوردیم!!!
برای دوستانی که میخوان ماشین بخرن من اوتلندر تیپ ۵ رو شدیدا پیشنهاد میکنم.
1396/2/7
دوست عزیز اگر معیار شما برای انتخاب ماشین ، سیستم صوتی تصویریه که دیگه هیچی بهت نمیگم.
فاکتورهای اصلی در انتخاب خودروی مناسب توجه به موارد طراحی - امکانات - کارآیی و کیفیت - قیمت هستش که با میانگین گرفتن از کلیه ی اونها باید انتخاب کرد.
ضمن اینکه کولیوس در برابر اوتلندر حداقل از لحاظ کیفیت در سطح پایین تری قرار داره و کلا تو این سگمنت انتخاب سلیقه ایه. همه ی ماشین های این سگمنت ماشین های خوبی هستن. چون از برندهای معتبری هستند و مناسب برای خانواده. حال هر کس با توجه به چیزی که براش جذابه تصمیم می گیره ...
1396/2/7
واقعا چرا راکفورد رو حذف کرد؟ ! اصلا منطقی نیست.
1396/2/7
در جواب یاسر:
یاسر عزیز؛ من هم با توجه به تمام فاکتورهای یک خودرو که شما فرمودید گفتم که اوتلندر با این قیمت نمیتونه با رقبا رقابت کنه ! هم از نظر طراحی، امکانات، قیمت، متریال، بازار خودرو کارکرده و غیره...
معیار من هم از انتخاب خودرو دویست میلیون به بالا سیستم صوتی نیست ولی بحث اینجاست که وقتی واردکننده به هر دلیلی سیستم صوتی راکفورد ۷ هزار دلاری را حذف میکنه باید قیمت هم کاهش بده ولی متاسفانه آرین موتور راکفورد را از سال گذشته از روی همه محصولات میتسو حذف کرده ولی تو این زمان روی هر خودرو میانگین ۲۰ میلیون هم افزایش قیمت داشته!!!
شما لطف کن یه سر به یکی از نمایندگی‌های نگین‌خودرو بزن و کولیوس را از نزدیک ببین . نیاز نیست که خیلی خبره باشی ؛ با نگاه کردن به کولیوس و دست زدن به داشبرد، چرم صندلی‌ها ، ادوات داخلی ، چک کردن آپشنها و مطالعه کاتالوگ متوجه میشی که یه سروگردن از اوتلندر بالاتر هست ! انواع تستهای کولیوس چه آفرود و چه درگ و ... هم توسط کارشناسان ایرانی چه داخل ایران و چه تو خود فرانسه موجود هست و با یه سرچ ساده قابل دسترس .
من هم یه زمانی عاشق میتسو بودم و هنوز هم دوستش دارم؛ ولی با تعصب بیجا نسبت به یک برند و طرفداری کردن متعصبانه و انتقاد نکردن از یه محصول باعث میشه که وارد کننده هر جوری که دلش بخواد رو خودرو قیمت بذاره و این به ضرر من و شماست!!
1396/2/7
در جواب علی: داداش شما ۲۳۰ میلیون میدی اوتلندر که تو شن گیر نکنی؟!!! مگه شما توی معدن کار میکنی که قراره هر روز بری تو شن و ماسه یا عضو گروه آفرود ایران هستی؟؟؟
در ضمن هیچ کدوم از این کراس‌اورها برای آفرود نیست و فقط به درد روزهای بارانی و جاده‌های خاکی میخورن.
بعدش یه سوال: شما وقتی تو آفتاب کویر داری سافاری حال میکنی سرنشین‌های عقب چطور خنک میشن ؟! از دریچه تهویه عقب که خبری نیست! دریچه‌های کولر هم که جلوی راننده و شاگرد هست . اگه بخوای درجه پرتاب باد را بالا ببری که راننده و شاگرد سینوزیت‌شون عود میکنه!! 😂😂
دیدم که میگم 😁
1396/2/9
دوست عزیز اولا شما بفرمایید که عدد ۲۳۲ رو دقیقا از کجا آوردید؟ قیمت این ماشین در فول آپشن ترین حالت ۲۱۸ میلیون هست. بعدش هم اینکه تا زمانی که مردم ایران مثل شما عقلشون به چشمشون باشه و فقط زرق و برق رو ملاک قرار بدن و با اعتماد به نفس خیلی بالا، اقدام به نظر دادن های کارشناسی بی اساس بکنن، نمیشه انتظار پیشرفت جامعه رو داشت. شما اگه از ماشینی خوشت نمیاد، سابقه یک برند مطرح جهانی رو زیر سوال نبر لطفا.
1396/2/9
روز های بارونی و جاده خاکی !!! یعنی فقط باید شاسی بلند داشته باشی روز بارونی بری بیرون ? واقعا جاهلیت تمومی نداره ! شما که اینقدر مطالعت کمه لطفا نظر نده دریچه هوای سر نشینای عقب اوتلندر زیر صندلی جلو هست کافیه یبار دفترچه ماشینو بخونی یا اینکه فقط یاد گرفتی گاز بدی ? این کارو یه اجر هم بلده انجام بده , بعضی ها واقعا سواد کافی برای نظر دادن ندارن ولی اعتماد به نفس خیلی زیادی دارن و فکر می کنن همهچی می دونن .
دیدم که میگم .
1396/2/9
دریچه تهویه عقب اوتلندر زیر صندلی !!!🤣😂🤣
متاسفانه ما امروز با پدیده‌ای روبرو هستیم که صاف تو دوربین نگاه میکنه و یه چیزی برای خودش میگه!!!
بابا بیخیال....
1396/2/9
برادر نادر؛ لطف کن یه بار دیگه کامنت منو بخون. من کی گفتم شاسی بلند بخرید و فقط روزهای بارونی برید بیرون؟!منظور این بود که کراس‌اورها ماشین افرود سنگین نیستند و در حد جاده‌های خاکی و لغزنده کارایی دارند؛ که این هم حرف من نیست بلکه حرف کارشناسان امر هست و اساس ساخت این خودروها اینگونه هست. حالا اگه شما دوست داری بری افرود سنگین مختاری !!
در ضمن در مورد دریچه تهویه عقب هم ما که چیزی ندیدیم و تمام سایتها و حتی همین مقاله بالا عدم دریچه تهویه عقب و جایگیری افتضاح دریچه های جلو را یکی از نقاط ضعف این خودرو میدونند ..
واقعا که جهالت تمامی ندارد !!!
1396/2/10
در جواب raziruss:
آخر همین مقاله توی جدول قیمت اوتلندر را ۲۲۸ الی ۲۳۲ اعلام کرده !!!!
1396/2/7
واقعا دم آرین موتور گرم، هنوز باورم نمیشه قبل عید تماس گرفتند، اومدند دم خونه ماشین رو بردند سرویس و برگردوندند، مثل خیلی های دیگه به گارانتی و احترام به مشتری تو ایران اعتقادی ندارم ولی این حرکتشون کور سوهای امید رو زنده نگه داشت، کاش بقیه نمایندگی ها هم یاد بگیرند، البته نگین خودرو هم برای تحویل اولیه تلیسمان ها سلقیه به خرج داد امیدوارم خدمات پس از فروشش هم خوب باشه.
1396/2/7
با درود و عرض ادب
من اوتلندر مدل ٢٠١٤ (اولين سري) داشتم. فرمان آن در سرعت بالاي ١١٥ گيج مي زد! به نمايندگي هاي مجاز آن از جمله نمايندگي مركزي در كيلومتر ٨ جاده مخصوص براي رفع عيب بردم، اما متأسفانه چندان اهميت ندادند و رفع عيب نشد و در نهايت بي خيال شدند با اينكه وجود عيب را قبول داشتند.. بارها بالانس كردم و چرخ ها را جابه جا كردم اما درست نشد و همچنان فرمونش مي زِد و مرا اذيت مي كرد كه از ماشيني همچون ميتسوبيشي دور از انتظار بود.
ايرادات اوتلندر عبارتند از:
١- زدن فرمان در سرعت هاي بالا كه البته گاهي مي زد و گاهي نمي زد. در هر حال قابل تحمل نبود. ٢- نفوذ صدا به داخل كابين ٣- قيافه و بدنه زشت و متعلق به حداقل ١٠ سال پيش
بنده به خاطر نام ميتسوبيشي و آوازه كيفيت آن، اوتلندر را ١٧٥ تومن خريدم اما در نهايت به خاطر ايرادت مذكور و اينكه نتوانستم با قيافه زشت آن كنار بيام؛ در كيلومتر ١٥ هزار با قيمت ١٥٨ ميليون (زير قيمت- به خاطر قيافه زشت، بد فروش ميره) واگذار كردم.
لطفأ يادتان باشد هميشه ماشيني بخريد كه هم برند باشد و هم تا حدي زيبا و عامه پسند.
غير از موارد مذكور، ماشين خوبيه
با تشكر
1396/2/7
حالت خوبه؟؟؟؟
عزیزم با این چرندیادت می خوای چی رو ثابت کنی؟؟؟ خوب اوتلندر بد و سانتافه خوب.... حالا راحت شدی؟؟؟
خدایی این کره ایی سوارها به هر روشی شده میخوان این ماشین رو خراب کنن .... هر روز یه چرتی میگن... یروز میگن اوتلندر ۲۰۱۶ دارن یه روز میگن ۲۰۱۴ ... تمام سایت ها و مالک ها میگن این ماشین نرم و بی صدا هست باز یه عده کره ایی سوار به دروغ خودشون رو مالک اوتلندر جا میزنن و میگن ماداشتیم صدا زیاد داشت و خشک بود و ... بابا آقا محسن خودرو بانک و سایت اسب بخار و سایت سبقت آزاد و .... همه میگن نرمه و کاملا بی صداست با یه عده میگت ماداشتیم فروختیم خشک بود
1396/2/7
ببخشیدا اون ایراداتی که شما گرفتین ماله نسل قبلی اوتلندر بود که همه در ۲۰۱۷ برطرف شد الان ۲۰۱۴ چه ربطی به ۲۰۱۷ داره که شما میاین ایرادات اونو مینویسین.
1396/2/8
۱_تاجاییکه بنده به یاد دارم کیلومتر۸جاده مخصوص فقط نمایندگی فوروش نه پس از فوروش!۲_شما موقع خرید ماشینرو ندیدید!؟اگر به نظرتون انقدر زشت بود چرا انقدر هزینه کردید!؟
1396/2/9
اخه دروغ تا چه حد ! اگه اوتلندر خریدی (که 100% از نزدیک هم ندیدی) کسی مجبورت نکرد بخری ظاهرو دیدی بعد خریدی ! برای سرویس رفتی کیلومتر 8 دفتر فروش ارین ?? شما وام می خوای بگیری می ری سوپر سر کوچه ? بعد که وام نداد می گی ناتوان بودن ? با خودت چند چندی ? خجالتم خوب چیزیه میتسوبیشی همیشه دشمن داشته کم ندیدیم از این نظرات
1396/2/9
اخه دروغ تا چه حد ! اگه اوتلندر خریدی (که 100% از نزدیک هم ندیدی) کسی مجبورت نکرد بخری ظاهرو دیدی بعد خریدی ! برای سرویس رفتی کیلومتر 8 دفتر فروش ارین ?? شما وام می خوای بگیری می ری سوپر سر کوچه ? بعد که وام نداد می گی ناتوان بودن ? با خودت چند چندی ? خجالتم خوب چیزیه میتسوبیشی همیشه دشمن داشته کم ندیدیم از این نظرات
1396/2/11
عزیز دل کره ای سوار که سانتافه رو تاج صنعت خودروسازی میدونید نمایندگی کیلومتر 8 فقط دفتر اصلی فروش هست و نمایندگی خدمات پس از فروش تو آجودانیه مرکز خودرویی البرز هست!!!!!قبل از تخریب کمی تحقیق کن
در مورد نداشتن دریچه عقب این مشکل رو لنسر هم داشت ولی تو سفری که با لنسر رفتم هیچکدوم از سرنشینان عقب از
گرما گله نکردن
1396/2/7
تا ترامپ روانی موشکهاشو شلیک کرد سوریه , این ژاپنی های فلان شده از همه جا بی خبر تایید کردن رفتار کدخداشونو
1396/2/7
واقعااااا تست کاملی بود ,فوق العاده بود
مرسی که هستین
ما رو با تموم ززیر و بم اوتلندر اشنا کردین
1396/2/7
یعنی ۱۳۰۰ کیلومتر رانندگی کردید که ۴ خط کلی گویی کنید؟ خوب این نوشته رو تو خونه هم میشد از روی مشخصات فنی و عکسهای ماشین نوشت. از خودرو بانک بعید بود!
1396/2/7
نگین خودرو بر خلاف ماشینای دیگش با قیمت گزاری خوب برای تلیسمان و کولئوس کار برای بقیه خیلی سخت کرده .

اوتلندر نسبت به قیمتش ارزش خرید نداره . حتی کیفیت داشبورد و صندلیاش اصلا در حد یه ماشین 200 ملیونی نیست . من شخصا ماشینای ژاپنی دوست دارم ولی نه به هر قیمتی.


ارین موتور صلاحییت نداره چون بد قیمت گزاری میکنه ، نمایندگی ها و خدامات پس از فروش گسترش نمیده ،تبلیغاتش ضعیفه ، محصولات جدید وارد نمیکنه و ...
1396/2/7
اگر شما ژاپنی دوست دارین پس باید بدونین که آپشن های ماشین های ژاپنی نسبت به قیمتی که دارن پایینه.بعدش تا سوار اوتلندر نشدی در موردش حرف نزن و کولیوس رو که یک فرانسوی هست رو باهاش مقایسه نکن.تو امریکا که بازار بزرگ ماشین ها هست برای ماشین های فرانسوی ارزش قاعل نیستن
1396/2/8
درود
ی چیزیو خدمتت بگم اونم اینه ک شما از هرچی ارین موتور بتونی ایراد.بگیری از نحوه قیمت گذاریش نمیتونی چون قیمت گذاری منطقی رو انجام میده ، اینو با ی نگا ب محصولاتی م تو دنیا هم قیمت ماشینای ارین موتور هستن رو ببینی برا نمونه تویوتا راو4 ک هم قیمت اوتلندره ولی کافیه قیمت گذاری ایرتویا رو ببینی تا متوجه بشی قیمت گذاری ارین موتور ب نسبت بقیه چقد منطقیه
1396/2/8
دوست عزیز. اینهایی که نوشتین الان دقیقا کدوم نمایندگی رعایت میکنه؟
1396/2/7
کیا سورنتو و سانتافه و تویوتا راو 4 هر سه از میتسوبیشی بهترن از همه لحاظ و بازار خرید و فروش خیلی بهتری هم دارن... نمایندگی میتسوبیشی هم حاضر نیست قیمتشو بیاره پایین تا فروشش بره بالا..!!
1396/9/16
شما هیچی چیزی نمیدونی الکی صحبت نکن نادان ...
اوتلندر خیلی خیلی خیلی از سانتافه و سورنتو کره ای بهتره که صدای کابین این دو بعد از یک سال صدای داخل پیکان میدهد مهم اپشن زیاد زیاد نیست مهم کیفیت عزیز جان شاید شاید راوفور در حد اوتلندر باشه اونم شاید من الان نیم سال از اوتلندر دارم و از همه ی گزینه هایی ‌کا گفتی بهتر است چه برسه به کولیوس فرانسوی ......
1396/2/7
در ارزشمند بودن اوتلندر وبرتری بی چون وچرایش(ازجهت کیفیت ساخت ومواد,چابکی,هندلینگ,افرود,انرود وکلا تواناییهای حرکتی,طول عمر وهزینه نگهداری دردراز مدت) بررقبای کره ای هیچ شکی نیست ودستکم من 3مورد را میشناسم که سانتافه خودرا بااوتلندر2015و16 جایگزین کردند وکاملاهم راضی هستند,اماامروز رقیبی بنام نگین خودرو همزمان با واردات 3 محصول تاپ رنو(کلئوس,تلیسمان وداستر)تغییر سیاستی اساسی واصولی رانیز با قیمت گذاریی معقولتر از دیگررقبا وشرایط مناسبتر فروش بااقساط بدون بهره ونیز سعی درکسب رضایت بیشتر مشتری نسبت به رقبایش رادرپیش گرفته وسعی در اصلاح سابقه بدش را دارد و گویا تمام قد و سرتاپا مصلح دربرابر رقبا ازجمله ارین موتوری که تازه دارد خودش را پیدا میکند ایستاده!
وجالبتر ازهم اینکه ارین موتور برخلاف انتظار خریداران اینده اوتلندر بجای تعدیل4درصدی درقیمت اوتلندر تیپ5 وایجاد شرایط بدون بهره 18ماهه ونهایتاسود4درصدی برای24 ماهه,
کاملا بعکس عمل کرده وباحذف سیستم صوتی مرغوبش تازه10 تومان هم گرانترش کرده!!!
(یک خودزنی تمام عیار!)
وطبیعتا اگر نگین خودرو دراینده بجهت استقبال بازار ازکلئوس اسیر طمع ورزی معمول نمایندگیها دراینگونه شرایط ایران نشود وقیمت راثابت وشرایط فروش وخدماتش راتوسعه دهد بی شک بیشترین فروش وحرف اول را دربازار ایران خواهدزد وگرنه مثل برادرش ایرتویا, اوهم علی الرغم برتریهایش از اسباب بازیهای کره ای شکست خورده وبه یک حاشیه نشین درجه 2بازار تبدیل خواهد شد!
ازنظر هواداری مثل من که طی 2-3ماه اینده قصد خرید از ارین موتور را داشتم باقیمت ودرشرایط فعلی دیگراوتلندر توجیهی برای خریدم ندارد و انتخاب خرید اینده ام وتوصیه ام به دیگران کلئوسه که درواقع باپلتفرم,موتور,گیربکس,کیفیت واغلب تواناییهای مشترک بانیسان ایکس تریل اما با چهره زیباتر وحجیمتر وابشنال مناسب است.
1396/2/8
S.M.S عزیز کاملا با حرفهاتون موافقم.
من هم قصد خرید ASX را داشتم و حتی بعد از ایام عید جهت خرید به نمایندگی مرکزی رفتم ولی اعلام کردند شما قرارداد ببند ولی قیمت قطعی نیست !! حدس زدم که میخوان قیمت را بالا ببرند و از قرارداد منصرف شدم تا قیمت قطعی بشه. حدسم درست بود و در کمال تعجب ASX را ۱۸۰ میلیون قیمت گذاری کردند!!!!
من هم ترجیح دادم به جای پرداخت ۱۸۰ میلیون بابت خورویی که امسال سال آخر تولیدش هم هست و از امکانات خیلی معمولی بهره میبره رفتم یه کولیوس با قیمات قطعی ۱۹۹ میلیون ثبت‌نام کردم. هم ماشین به روزتری هست و هم کلا کلاسش از ASX بزرگتره و اپشنها و موتور و گیربکسش با ASX قابل مقایسه نیست .
1396/2/9
واقعا جالبه دلال ها و نمایندگی های متفرقه در مورد اینده بازار پیش بینی می کنن و من هم چند وقته که هی میشنوم ای اس ایکس ساله اخر تولیدشه ,ولی اینا همش شایعست و هیچجا اعلام نشده اگه قرار بود تولید متوقف بشه که فیس لیفت نمی کردن هیچ منبع خارجی هم هیمچین خبری نداده ,میتسوبیشی چرا باید پرفروش ترین محصولشو دیگه تولید نکنه ?? یه نگاه به فروش جهانی ای اس ایکس بندازید بعد شایعه درست کنید . 100% موتور و گیربکس کولیوس با ای اس ایکس قابل مقایسه نیس ! میتسوبیشی ژاپنی کجا و رنو فرانسوی کجا ...
1396/2/9
آقا نادر عزیز!؛ شما بجای اینکه بنده را به دلالی و دیگران را به بی‌مطالعه‌گی متهم کنید(در جواب یکی از دوستان در بالا☝️) بهتره که یه کم مطالعه خودتون را افزایش بدید!!!
این اطاق asx از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید هست و اخرین فیست‌لیفتش انجام شد و قرار نسل چهارم و جدیدش با پلتفرمی جدید روی خط تولید بره. با یه سرچ ساده میتونید به حقیقت صحبتهای بنده برسید.
فروش بالای یه محصول دلیل بر این نیست که یه خودرو ۸ سال روی خط تولید باشه که اگر اینگونه بود اسپرتیج و توسان با اون فروش افسانه‌ای در دنیا حالا حالاها باید تولید میشدند؛ ولی میبینید که بعد از ۵ سال تولید نسل جدیدشون معرفی شد و میبینید که میتسوبیشی تو رقابت خیلی عقب افتاده !
1396/2/9
موتور ۲۴۰۰ و گیربکس نیل جدید کولیوس که روی نیسان ایکس تریل هم هست با موتور ۲۰۰۰ و گیربکس تنبل asx قابل مقایسه نیست؟؟؟؟!!! 🤤🤤🤤
بیخیال بابا . یه کم مطالعه داشته باش.
تعصب جاهلانه تا کجا؟ واقعآ که جاهلیت تمامی ندارد!
1396/2/9
همه چیز از اون روز سرد پاییزی شروع شد!!!
وقتی که نظرات یه عده ژاپنی پرست رو دیدم و با چرب زبونی هاشون باعث شدن تا به این فکر بیوفتم ک اوتلندر بخرم و من بعد از اون رفتم و اوتلندر صفر کیلومتر 2015 بخرم غافل از اینکه چه کلاهی سرم رفته!!!
وقتی ک ماشین رو تحویل گرفتم و سوار شدم به محض بسته شدن در یاد وانت پیکان مدل 68 افتادم
فضای بی روح ماشین نشانی از قیمت بالایی ک واسش داده بودم نداشت اما خووم رو قانع میکردم ک خوبه باز هر چی باشه بهتر از کره ای های بازار هست ولی زهی خیال باطل!!!
خلاصه دکمه استارت رو زدم و حرکت کردم تا رسیدم به اولین چهار راه و ترمز کردم
یه شاخه گل هم سر چهار راه خریدم و انداختم تو ماشین و چراغ سبز شد و حرکت کردم تا رسیدم به کمربندی اصفهان
حس کردم ماشین واره ریپ میزنه ولی بازم خودمو قانع کردم ک بخاطر گیربکس cvt هست ک اینجوریه ولی اشتباه میکردم چون چند لحظه بعد ماشین صفر کیلومتر خود به خود خاموش شد و ارور میداد از اونجایی که مهندس مکانیک بودم درستش کردم ماشین مشکل موتوری داشت نقص داشت خراب بود
ولی چاره ای جز لعنت فرستادن به خودم نداشتم ک حرف ژاپنی پرست ها رو گوش داده بودم
خلاصه حرکت ترومو دوباره زدم به جاده ولی میترسیدم ک تند برم تا رسیدم کنار یه تریلی 18 چرخ به محض اینکه خواستم گاز بدم و رد کنم از کنارش و برم چرخ ماشین کنده شد و با تریلی تصادف کردم و دیگه چیزی یادم نمیاد وقتی ک چشمامو باز کردم تو بیمارستان بودم و سرم ضربه دیده بود جالبیش این بود که ایربگ ماشین هم چون از نوع تاکاتا بود باز نشده بود !!!!
اون ماشین نابود شد 20 میلیون فروختمش 4 تا تیکه آهن پاره رو ولی اون ضربه ای رو که ژاپنی پرست ها و ماشین های ژاپنی به من زدن رو هیچوقت فراموش نمیکنم ضمن اینکه تمامی عکس ها و گواهی های پزشکی و گواهی راهنمایی و رانندگی و عکسای تصادف ماشینمم هم موجوده هر کسی خواست بگه بهش نشون بدم
الانم هیچ ماشینی ندارم و طرفدار هیچ برندی هم نیستم چون نمیشه رانندگی کنم بخاطر ضایعه نخاعی ک خودروی ژاپنی اوتلندر بهم زد رو ویلچر میشینم و امکان رانندگی نیست 20 بار عمل کردم
حالا از دست کمپانی میتسوبیشی هم در دادگاه های بین الملل شکایت کردم ولی دستم به جایی بند نیست
دوستان به حرف این برادر کوچکترتون گوش بدید و سمت ماشین های ژاپنی نرید پراید بخرید بهتر از این آشغالا هست توشون بشینید هیچ فرقی با ماشینای چینی ندارن پول برندشون رو میبرن
حرفی ندارم
و من الله توفیق
1396/2/11
شاهین جان داستان قشنگی بود!!!!!
همانطور که تو کامنتهای بالا نوشتم من خودم منتقد محصولات میتسوبیشی به خاطر چهره قدیمی و آپشن‌های کم و افزایش بی منطق قیمتشون هستم ولی فقط در حد یک منتقد! و بیصبرانه منتظر محصول جدید میتسو اکلیپس هستم.
کیفیت و اصالت میتسوبیشی بر کسی پوشیده نیست و نمیتوان آن را کتمان کرد. این چیزی که شما تعریف کردی به نظر من برگرفته از رمان‌های دهه شصت میلادی بود!
به هر حال امیدوارم که داستان شما فقط یه داستان باشه و واقعا اتفاق نیافتاده باشه که اگر اینگونه باشه خیلی خیلی متاسفم که چنین بدشانسی اوردی .
1396/2/13
جناب شاهین بابت اتفاق ناگواری که واستون افتاده واقعا متاسفم.
میشه لطف کنی راجع به ایربگ تاکاتا توضیح بدی و بگی چرا تو تصادف باز نشده؟
1396/2/15
روز سرد پاییزی.جالبه.
یاد اون امجی کبیر افتادم.
مثل ایشون هم میگفت اشغال ژاپنی.
چون همون ادمه.
تو برو همون دوغتو بنوش.
خیلی جکی
1396/2/25
خیال پردازی جالبی بود. اما چند تا باگ داشت. اولا که میتسوبیشی جزو معدود خودروسازان ژاپنی است که ایربگ های تاکاتا استفاده نمی کنه( تویوتا، هوندا و مزدا عمده ترین مصرف کنندگان ایربگ های تاکاتا هستند) دوما اینکه مشکل ایربگ های تاکاتا بعد از سال 2015 رفع شده، سوما مشکل ایربگ های تاکاتا بازنشدنش نیست و اینه که یه قطعه فلزی داره که با سرعت زیاد به صورت سرنشینان میخوره و آسیب می رسونه.
بعدم مطمئنی چرخ ماشین کنده شد! این حرف از لحاظ مهندسی تقریبا محاله چون امکان نداره 5 تا پیچ یک دفعه ببره!
نکته بعد رفع ایران موتوری توسط جنابعالی بدون هیچ گونه لوازم و ادوات نرم افزاری بود(دیاگ). ماشین دهه 50 نیست که توسط جنابعالی که مهندس مکانیک هستی تعمیر بشه! این ماشین برای رفع ایراد موتوریش نیاز به تجهیزات الکترونیکی داره. چون سیستم های موتور احتراق داخلی امروزه مکاترونیک هستند.
از اونجایی که اوتلندر تولید ژاپنه، متاسفانه این اهمال کاریها ازشون بعیده! اگر ماشین کره ای و یا فرانسوی بود، این قضیه ممکن بود ولی الان غیر ممکنه
در هر صورت اگر این اتفاق برای شما افتاده باشه، بهتره به جای شکایت از میتسوبیشی، بری یه کارآگاه خصوصی بگیری ببینه کی ماشینتو دستکاری کرده...
1396/3/6
harfet khande dare mitsu to sal2017 bartarin mashiin to kelas savari to alman ro be dast avord khodam ye outlander nasl ghadim daram ke 2014 hastesh hame ja ham bahash raftam mn ba in mashin kavir mesr raftam pa be paye ronic mire to raml ha bad az gozasht 700000km mashin aslan be saro seda nayoftade taze ba vojod fesharaei ke man behesh ovordam mashin ghablim ham santafe 3500 v6 bod ke shayad taajob konid vali to offroad aslan harfi baraye goftan dar moghabel outlander nadare be lotf dflockesh mano bar ha az sharyet doshvari ke har mashini gir mikone nehat dade va df hash ham dagh nmikone mesle koleus jadid
1396/3/10
حرف هایی که زدی کاملا درست بود.
ولی خواهشا هر چه سریعتر خودتو به یه روانپزشک نشون بده
1396/4/22
هههههههههههههواقعا کی بهت پول اده .خودت یه بار دیگه بخون چی گفتی.اینو تبدیل به فیلم کنی خوبه.هههههههه شکایت هم کردی افرین.تو راست میگی .اگر اگر اگر هم راست بگی که احمالش یک هزارم درصد هستش برو دعا کن که زنده موندی چون خودت میگی با تریلی تصادف کردی به گربه کی نزدی.
1396/2/9
کلا تو رنج هرچی بخری خوبه.
اوتلندر هم ماشین خوبیه ولی من سورنتو بیشتر دوست دارم چون کیفیت بسیار بالا در حد خودروهای ژاپنی و ظاهر بسیار بسیار زیبایی داره.(قصد آفرود هم ندارم واسه آفرود ماشین های ارزون تر با کارایی بسیار بیشتر از اوتلندر تو بازار زیاده)
ولی انتخاب منطقی انصافا تو این رنج قیمت کولئوس هست.
واقعا قیمت گذاری خوبی داره و ارزش خریدش به نسبت همه خودروهای این سگمنت تو بازار ایران بیشتره.
قلبم میگه سورنتو و عقلم میگه کولئوس! موندم چیکار کنم!!
1396/2/10
سورنتو بخر اصلا قابل مقایسه با کولئوس نیست
1396/2/10
جناب رضایی اگر در خرید وسایل ازجمله خودرو نمیخواهی دلت بشکنه نبایدبیش از 30درصدبه دلت بهابدی و70درصد باقی رابه عقلت بسپاری😃
بنظر منطقی این میادکه با 200تومان ازپول سورنتو یک کلئوس خرید وباقی را پس انداز یا یک تندر یا206فرانسوی جهت استفاده دم دستی برای خرید روزانه,ترددبه مرکزشهرواستفاده دیگرافرادخانواده گرفت تااگه خطی یا خدای ناکرده تصادفی رخ دادزیاد دلت نسوزه وکلئوست نوتر بمانه تاجهت استفاده در مراودات کاری ,میهمانیها وسفرهای زمینی سرویس بهتری بده.
درهرحال سورنتو فقط اخرین انتخاب میتونه باشه چون:
ا:ازنظر طراحی گرچه سلیقه ایست اما طرح بدنه کلئوس حجیم,باابهت,منطقی وزیباییش دیرتر جذابیتش را ازدست میدهد ومقام دوم با سانتافه میرسدگرچه به طرح اوتلندرهم نمیشود ایرادی گرفت.
ب:طرح وتریم داخلی کلئوس درعین سادگی شکیل وبااصالت والبته از متریال مرغوبتر ازدیگران وبخصوص بادوام تری ازکره ایها (باساییدگیها ودفرمه شدن سریع صندلی, فرمان,سردنده ودکمه ها ودسته هایشان)بهره مند است وامتیازبزرگترین فضا وجای پاراخاصه درردیف دوم صندلیها فوق العاده راحتش دراختیار بزرگسالان درشت اندام وقدبلند میگذاردوالبته کابین اوتلندرگرچه اصلا به زیبایی رقبا نیست اما قطعا با دوامترینست! وازجهت اپشنال هم رنو گرچه کاملست اما دوام وکفیت بالاتربرند اپشنهایش هست که خودرا برخ کره ایها میکشدگرچه درزمینه کیفیت بازاوتلندر کمی برتراست.
ج:واما ازجهت فنی یعنی هماهنگی گیربگس وموتور, ارائه بیشترین قدرت وگشتاور خروجی مفیدخاصه دردور پایین موتورباعث شده تارنو بیشترین سرعت وشتاب وچالاکی والبته کمترین مصرف بنزین را علی الرغم داشتن پهنترین بدنه بین رقباداشته باشد والبته ازجهت کیفیت ودوام وهزینه نگهداری خاصه دردرازمدت وقابلیتهای فنی,مانوور وفرمانپذیری وهندلینگ,سواری نرم وراحت وانرودخاصه در سفرهای طولانی وسازگاری با بنزین وجادههای ایران دوشادوش اوتلندر دربین رقبا بهترینند(درهرموردی کلئوس واوتلندرگاهابرتری جزعی نسبت بدیگری دارندکه درکل برابرمیشوند)
د:قابلیتهای افرود, اگرچه خریداران suvدراین رنج موردبحث انتظار قابلیتهای افرود انچنانی را ندارند وگرنه اکتیون یاحتی داستربی ادعا رابانصف قیمت اینsuvها میخریدند که قابلیتهایشان به نسبت قیمتشان ادمو تحت تاثیر قرارمیده! امابهرحال انتظار یک حداقل قابلیت افرودی رادارندوگرنه بااین پول تلیسمان یاکمری هیبرید میخریدند که ابشنال وراحتی وقابلیتهای فنی وشتابشان تاانتخابهای350میلیونی راهم شرمنده میکند! پس لااقل توانایی طی20کیلومترجاده خاکی وناهموارکوهستانی گلی یاصحرایی ویاپایین رفتن ازحاشیه جاده واتراق کناررودخانه وبازگشتن موردانتظارست واینجاست که بعدازاوتلندر کلئوس بااختلاف نسبتاکمی درمقام دوم می ایستدوکره ایهارابافاصله پشت سرمیگذارد
ر:هزینه نگهداری وکیفیت ودوام خودرو دردرازمدت, خوب طبیعیست که اوتلندر صدرنشین باشدوکلئوس هم باتکیه به کیفیت رنو والبته موتور وگیربکسی که دست ساخته کیفیت نیسان ژاپنیست وقبلاهم امتحانش رادرمدلهای دیگرپس داده مقامی بدترازدومی رانخواهد داشت اما سانتافه وسورنتو متاسفانه بعداز3-4سال یاطی100هزارکیلومتر حسابی ازخجالت مالک درمی ایند وتلافی سربزیری وکم خرجی3-4سال اول رادرمی اورندوبعکس ژاپنیهای جانسخت کوچکترین قصور درتاخیرسرویسها ویاکیفیت روغن وبنزین رابرمالک نمی بخشندوجریمه های سنگینی میکنند!!!
س:بازارفروش دست دوم, دراینمورد سانتافه مقام نخست رادارد واوتلندرهم کم کم داره وضعش بهبودپیدامیکنه وکلئوس هم که تازه وارده ویکی دوسالی بایدصبرکرد ودید اما سورنتو هم جایگاه مناسبی ندارد وبرای فروشش بایدانتظارخواهانش راکشید.
درانتها من حدس میزنم که شماکلئوس رادرنمایندگی ازنزدیک ندیده باشید وگرنه احتمال زیاددلتان نیزباعقلتان همراهی خواهدکرد😀
البته درباره اوتلندرقصدم بدگویی نیست, چونکه واقعا ماشین خوب وباکیفیت وتواناییست,فقط نمایندگی 20-30تومن گرانترازارزشش میفروشد کمااینکه سورنتورا40-50تومن گرانترازارزشش میفروشند اما کلئوس ارزش پولی که بابتش میپردازیدرادارد(البته دربازارهرکی هرکی وبی دروپیکرایران!)
موفق باشیدوپیشاپیش خریدتان مبارکتان باشد
1396/2/9
بالاخره گرون کردن ماشین و حذف سیستم صوتی نیاز به تبلیغاتی از قبیل این هم داره تا مردم رو جوگیر کنه برن بخرن عزیزم شما اگه میخوای بری آفرود برو یه تویوتا ، نیسان یا جیپ ارزون بخر و براش هزینه کن تا بشه ماشین آفرود آخه کدوم آدم بی عقلی ماشین شاسی بلند شهری رو می بره آفرود ! شما آفرود میدونی چیه ؟ تجهیزات میدونی چی می خواد ؟
1396/2/9
نقاط قوت اوتلندر 2017
با تجربه ی 12000 کیلومتری

-مصرف سوخت پایین موتور با توجه به قدرت بین شش و چهار دهم تا هفت و چهار دهم در جاده
-عملکرد گیربکس فوق العاده نرم هم در ترافیک و هم در شتابگیری
-فضای داخلی بسیار راحت برای تمام 5 سرنشین
1396/2/10
اوتلندر تو کلاس خودش ماشین قابل قبولیه. فلسفه خودروسازی کره با ژاپن متفاوته. ماشین های کره ای واقعا زیبا طراحی شدند و یه حالت تهاجمی دارند که مشتری رو به خودش جلب میکنه (از پیکانتو بگیرید تا سنتینیال) اما ژاپن طراحی ساده و کارآمد فلسفه تولیدش هست. من الان که اوتلندر 2016 دارم و قبلش هم بکی از کره ای ها رو داشتم واقعا از برخی پارامترهای جفتشون راضیم. تو کره ای از هوشمندی سیستم برق و تعداد آپشن و طراحی داخل و خارج راضی بودم و تو اوتلندر از نرمی، راحتی، هوشمندی مکانیکی راضیم. نقاط ضعف کره ای علاوه بر موتور خوب، گیربکس واقعا خنگ با تاخیر فراوان برای تعویض دنده، مشکل فاق لاستیک کم و کوبش همیشگی و ناراحت بودن سرنشینان عقب بود که اوتلندر اینها رو نداره. برای خرید من هم راو 4 رو تست کردم و هم سورنتو که راو 4 که کوچکتر و خشک تر از اوتلندر بود و سورنتو هم خشک و گیجی فرمان داشت یک مقدار. سیستم راکفورد هم که برای 7 نفره های سفارش 2016 بود چون مشکل جی پی اس داره و فعلا آرین موتور کاری براش نمیکنه دیگه سفارش ندادن. ولی کیفیت صدا نسبت به این جدیدا زمین تا آسمونه!
1396/2/11
با سلام و خسته نباشيد اين مقاله بيشتر معرفي خودرو بود تا تجربه رانندگي
1396/2/11
بعضی دوستان بدون منطق نظر میدن و در مورد کلئوس توجه ندارند که از نظر کلاس بین دو کلاس کامپت و مید سایز هست یعنی از اسپورتیج بزرگتر و از سورنتو
در مورد آرین موتور لااقل ماشین منو بدون تاخیر و با احترام کامل آن هم قبل از عید تحویل دادن.در مورد اوتلندر تیپ پنج بدون اغراق میگم با توجه به قیمت اش بهترین گزینه هست.به لحاظ سواری و هندلینگ و آرامش درون کابین واقعاً راضی کننده هست (سری به فیلم بررسی بزنید که از سانتافه کم صدا تر بود).از نظر شتاب ثانویه تو سرعت های بالای 70 کیلومتر سر تر از همه رقباست اگرچه تو درگ هم از پس سانتافه و سورنتو بر میاد.ضمن اینکه میتسوبیشی در دوام و استقامت زبانزد هست بعکس کره ای ها علی الخصوص هیوندای
البته از نظر کره ای سوارها بخصوص سانتافه ماشینی برتر از سانتافه تولید نشده!!!!!
1396/2/12
باشه تو خوبی فقط یه بادبزن بخر برای سرنشین های عقب چون دریچه عقب نداره
1396/2/15
راجع به اون زاک 2012ما خودمون قبل عید رافور t 3e خریدیم.
راجع به دریچه کولر.
وسط کنسول بالاش.یه دریچه داره اون باد رو فقط به عقب میفرسته.
نگران خنک کردنش هم نباش.
کولر های تویوتا این قدر قوی هستن که بخواد سرنشینان عقب رو خنک کنه.و گر نه تو حوزه خلیج فارس خودرو هاشون نمی فروخت.عربا ماشین بد نمی خرن .
شما برو کره ای و چینی بخر و با گرم کن فرمون خوش باش
1397/2/3
آقای زاک اطلاع نداری حرف نزن که امروز کل خانواده ما بهت خندیدن آخه آدم مومن تو یه نگاه به زیر صندلی راننده و شاگرد بنداز تا دریچه کولرو ببینی در ضمن شما با همون باسن سردکن سانتافه آن خوش باش یه وقت گرمت نشه
1396/2/12
نه سانتافه نه راو ۴ نه اوتلندر. تو این رنج قیمت فقط سورنتو جدید.باور کنید از همشون سرتره .
1396/2/12
میتسوبیشی....رویایی که به خاطرات پیوست....تمام....باعث خنده و تاسفه در حالیکه خودروسازان کره ای کم سابقه هر 4 سال دارن مدل عوض میکنن میتسوبیشی مدل asx رو واسه سومین بار فیس لیفتش کرده....یا لنسر رو واسه سومین بار فیس لیفت کرده....اوتلندر رو کسی از نزدیک درب موتورش رو زده بالا ببینه چه خبره ؟ خنده داره....یه موتور دیگه جاداره کنارش بذارن...طراحی عقب مونده که سعی داره با فیس لیفت هی شاخ و برگ بهش بده....قیمت اوتلندر هیچ همخوانی با ماشین نداره....از اون بدتر ایکس تریل هستش....مسخره اس که 248 تومن قیمت داره....همشون هم دنباله رو شارلاتان کبیر ایرتویا هستن که راو 4 رو کرده 260 تومن یا کمری 245 تومن....من اصلا کاری به کره ای ها ندارم...خودمم کره ای سوار نمیشم...اما میتسوبیشی که روزگاری لنسر اولوشن افسانه ای رو تولید کرد یا با گالانت برای آکورد خط و نشون میکشید حالا فقط و فقط باید دل خوش کنه به پاجرو....
1396/2/28
اوتلندر اون فضایی که زیر کاپوتش داره برای موتور 6 سیلندر هست طراحی های میتسوبیشی اینقدر بی نقضه نیاز به فیس لیفت نداره ... شما برو با کره ای حال کن با 2 گونی اپشن کیلویی ،شما رو چه به کیفیت ژاپنی .
1398/9/29
از نظر بنده قطعا با قیمت بالاتر یا کمتر، رنو کولئوس بهترین گزینه است. شک نکنید.
1402/6/5
اصلا قابل مقایسه با اوتلندر نیست، من هر دو رو سوار شدم و تست کردم.