موضوعات داغ

چری تیگو 7 ، تست جاده‌ای از تهران تا ساری

3 تیر 1396

مقدمه

می توان از چری به عنوان یکی از مهمترین خودروسازان چین نام برد، این شرکت دولتی در زمینه صادرات خودرو پرچمدار خودروسازان چینی محسوب می شود و در بازار ایران نیز با ثبات ترین خودروساز چینی حاضر در میدان است که البته با همکاری بخش ایرانی (مدیران خودرو) بیش از 12 سال است که در بازار پر فراز و نشیب ایران حضوری فعال دارد.

حالا پای تازه ترین محصول چری به ایران باز شده است، مدل تیگو 7 که به نوعی پرچمدار خودروهای چری محسوب می شود و نقش مهمی را برای این شرکت بازی می کند، قرار است به عنوان کراس اووری کامل تر، چابک تر و البته گران تر از تیگو 5 در بازار ایران عرضه شود و به رقابت با کراس اوورهای خوش نام کره ای و مینی کراس اوور های اروپایی نظیر پژو 2008 و رنو کپچر بپردازد.

در هفته گذشته فرصتی دست داد تا در مسیر جاده های زیبای بین تهران تا ساری، چری تیگو 7 را به چالش بکشیم و آنچه در ادامه می خوانید ماحصل بیش 3 روز رانندگی و تست چری تیگو 7 در شرایط متفاوت آب و هوایی و مسیرهای متفاوت درون شهری، برون شهری و آفرود است.

طراحی خارجی

فرم خاص چراغ های جلو که شمایی نزدیک به بومرنگ دارد و جلو پنجره نسبتا کم ارتفاع و متفاوت را می توان مهمترین المان های ظاهری در چهره پردازی تیگو 7 نامید، با این حال امضای طراحی نسل تازه خودروهای چری که عبارت از خط افقی متصل کننده چراغ های جلو، جلوپنجره و نشان چری است، در این مدل نیز دیده می شود و با توجه به روشن بودن دائمی رشته LED های دی لایت، می توان گفت که طراحی ظاهری تیگو 7 مشابه هیچ خودرو دیگری نیست. در نمای جانبی به گفته جیمز هوپ، طراح ارشد چری، از نحوه جریان آب در اطراف قایق های کوچک الهام گرفته شده است و ماحصل اینکار خط شانه ای جذاب این خودروست که تا چراغ های عقب ادامه داشته است. بخش انتهایی نیز شامل طرحی نزدیک به نسل تازه کیا اسپورتیج به همراه فرم گرافیکی اسپرت چراغ ها می شود که بی شباهت به چراغ های نسل جدید فورد موستانگ نیست. اما با این وجود می توان طراحی خارجی تیگو 7 را زیبا و متفاوت دانست و بعید است که چنین طرح پخته ای در بلند مدت نیز موجب دلزدگی خریداران شود.

فضای داخلی

تیگو 7 به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط و هم تراز با کیا اسپرتیج و هیوندای توسان طراحی شده است و در بخش داخلی نیز فضایی در حد و اندازه همین دو خودرو ارائه می دهد، طراحی داشبورد به خوبی شکل گرفته و طراحان با استفاده از دکمه های مجازی تعبیه شده بر روی نمایشگر 9 اینچی تا حد زیادی از شلوغی کابین کاسته اند، البته نبود لبه فوقانی برای این نمایشگر باعث می شود که در برخی شرایط خاص، نور خورشید مانع دید راحت سرنشینان شود اما در مجموع نقص آزاردهنده ای در کابین تیگو 7 وجود ندارد.

طراحی مجموعه دور سنج و سرعت سنج از سبک تازه خودروهای چری پیروی می کند و جهت حرکت عقربه سرعت سنج به شکل معکوس جهت حرکت عقربه دور سنج (ساعتگرد و پاد ساعتگرد) انتخاب شده است که در دقایق اولیه رانندگی تا حدی زیادی عجیب به نظر می رسد اما پس از مدتی به این تفاوت عادت خواهید کرد.

فضا سازی مناسبی در کابین خودرو انجام شده و به لطف قابلیت خواباندن صندلی های عقب، امکان حمل بارهای حجیم یا طویل نیز وجود دارد.همچنین جنس پلاستیک استفاده شده درون کابین نسبتا خوب به نظر می رسد و با توجه به شرایط سنگین تست های انجام شده بعید است که در بلند مدت شاهد به سر و صدا افتادن کابین خودرو باشید.

امکانات رفاهی

بسیاری از کراس اورهایی که این روزها با قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان در بازار عرضه می شود از حیث امکانات و آپشن های رفاهی دچار کمبود هستند اما چینی ها در این زمینه دست پُر وارد کارزار رقابت شده اند و تیگو 7 در نسخه فول به امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، سقف پانورامیک مجهز به سانروف، 6 ایربگ، سیستم های پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم رانندگی اقتصادی (ECO)، حسگرهای نور و باران، سیستم کنترل دمای تایرها، کامپیوتر سفری، صندلی راننده برقی با روکش چرمی و امکاناتی از این دست مجهز است و می تواند رضایت نسبی سرنشینان را از بابت تجهیزات رفاهی تامین کند.

مشخصات فنی و تجربه ی رانندگی

چری تیگو 7 برخلاف محصولات قبلی مدیران خودرو در ایران به یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر مجهز است، همچینن گیربکس 6 سرعته دوبل کلاچ این خودرو نیز کاملا جدید به نظر می رسد. این گیربکس نسبت به گیربکس محصولات اتوماتیک قبلی چری که عموما از گونه CVT بودند، برتری محسوسی دارد و نیروی خود را به چرخ های جلو می رساند. فنربندی تیگو 7 نیز در چرخ های جلو از گونه رایج مک فرسون و در محور عقب از مدل نیمه مستقل چند اتصالی انتخاب شده است و چنین آرایشی باعث پایداری نسبتا خوب و نرمی زیادی سیستم تعلیق شده که ماحصل آن در گذر از مسیرهای ناهموار منطقه پلور در اطراف کوه زیبای دماوند کاملا مشخص بود.

تیگو 7 همچنین از حیث قابلیت های حرکتی و شتاب گیری پیشرفت بسیار بزرگی نسبت به تیگو 5 محسوب می شود چرا که شتاب صفر تا صد این مدل در حدود 10.5 ثانیه اندازه گیری شد که حدود 5 ثانیه از تیگو 5 سریعتر است و چنین ارقامی از پیشرفتی 50 درصدی در تنها یک نسل حکایت می کند.

بر روی جاده نیز توانایی هایی تیگو 7 قابل قبول و راضی کننده به نظر می رسد، در واقع پس از فول بوست شدن توربو در دور 1750 دور بر دقیقه، روند شتاب گیری یکنواخت خودرو تا دور 5500 حفظ می شود و براساس تست های انجام شده تیگو 7 قادر است تا با فاصله ای محسوس، در شتاب گیری نسل تازه هیوندای توسان را شکست دهد.

با این اوصاف تیگو 7 می تواند در زمینه توانایی های حرکتی و هندلینگ حد قابل قبولی از لذت رانندگی را ارائه دهد، البته در زمینه واکنش پدال ترمز و میزان سفت شدن فرمان در سرعت های بالا جای بهبود وجود دارد، اما حتی با در نظر گرفتن این مسائل نیز باید گفت که لذت رانندگی جاده ای با تیگو 7 از پیشرفت فوق العاده ای نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در ایران حکایت می کند و به خودروهای کره ای نسل قبل نزدیک شده است.

در طول تست، مصرف سوخت میانگین چری تیگو 7 بسته به شرایط رانندگی و نوع مسیر بین 8.5 الی 12.5 لیتر متغییر بود اما براساس تجربه بدست آمده از سه خودرو موجود در آزمایش می توان گفت که رقم متعادل در شرایط مسافرت کوهستانی در حدود 10.5 لیتر در یکصد کیلومتر است.

پایان سخن

شرایط بازار خودرو کشورمان به شکلی پیش می رود که بسیاری از خودروهای جدید نسبت به نسل قبلی خود کند تر و گران قیمت تر شده اند، برای مثال نسل تازه هیوندای توسان علیرغم کاهش قدرت و حجم موتور در حدود 35 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به خودرویی در رنج قیمتی 190 تا 200 میلیون تومان مبدل شده است و همین رویه کم و بیش در مورد سایر خودروهای نیز در حال تکرار شدن است.

در چنین شرایط ناراحت کننده ای، چری تیگو 7 با قیمتی در حدود 130 میلیون تومان می تواند گزینه ای جالب توجه باشد و به عنوان انتخابی برای علاقه مندان به کراس اوور های نسبتا چابک مطرح شود، حالا باید منتظر ماند و دید که قیمت نهایی این مدل چگونه تعیین می شود و شرایط بازار پر رقابت کراس اوور های 100 الی 150 میلیونی با حضور تیگو 7 چه تغییری خواهد کرد.

59 عکس

نظرات کاربران

113 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/3
"علیرغم کاهش قدرت و حجم موتور در حدود 35 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به خودرویی در رنج قیمتی 190 تا 200 میلیون تومان مبدل شده است"
عذر بدتر از گناه
آقای فلاح مردم از شما با هوش ترند
یک کره ای رو با یک چینی مقایسه میکنی!
خودرو بانک نیز توجه داشته باشه که با این مقالات اعتبار خودشو از دست نده!
1396/4/3
داداش قدرتش که بیشتر شده ولی با قسمت دوم موافقم خیلییییی گرونه
1396/4/3
عزیز من مگه هر کاهش حجمی یعنی ضعیف شدن موتور؟ این 1.5 توربو خیلی بازدهی بهتری نسبت به 2.0 نسل قبل داره! یکم از قدیم بیایم بیرون... هر ماشینی که حجمش کمه رو میگن به درد نمیخوره...الان کمپانی های معروف جهان هم دارن با موتور های حجم پایین استفاده میکنن...مثل ولووXC90 و باکستر718...نمیخوام بگم این مثل اونه و با هم مقایسشون کنم...اما ملاک گشتاور و اسب بخار تولیدیه نه فقط حجم
1396/4/3
دیس لایک!
یک کره ای رو با یک چینی مقایسه میکنی!
dislike!
1396/4/3
چینی رو با کره ای مقایسه میکنی یعنی چی؟ هر چیزی و هر کسی رو هر کس دوست داشته باشه مقایسه میکنه به شما هم مربوط نمیشه کی چی رو با چی مقایسه میکنه. همچنین کره ای کره ای میکنن هیشکی ندونه فک میکنه کره خداست. تو هم برو یه سایت بزنن صبح تا شب به چینی ها فحش بده
1396/4/3
خدایی خیلی بد ترکیبه!!!!
1396/4/3
دیروز توی برج میلاد سوارش شدم. خیلی خوشگله، صندلی هاش واقعا عالی و نرم بودن. داخل و بیرونش عالیه
1396/4/3
130 تا 150 میلیون...مگه جنگه ...خب میرم سراتو میگیرم..کرولا...یه اسپورتیج تر و تمیز....لنسر...و و و و ......دیونه ایم مگه...ب نوع شعورمون بر میخوره والله با این قیمت مگه چیه این
1396/4/3
چینی ها دیگه چینی های قدیمی نیستند و واقعا ماشین های عالی هستند
1399/11/16
برو دوغت رو بنوش
1396/4/3
سلام ممنون از اطلاعات مفید.لطفا در رابطه با نکات ایمنی وپایداری هم صحبت بفرمایید ایا در مرکز معتبری تست تصادف داده
ایا مثل اکثر خودروهای چینی بسیار نرم میباشد ودر سرعت ایا این نرمی ایجاد مشکل کرده
1396/4/3
طراحیش واقعا یک قدم جلوتر از سایر خودروهای چینیه.
1396/4/3
130 میلیون.....
نگران مغز اوناایم که با این مبلغ میخوان اینو بخرند.
1396/4/3
امیدوارم با قیمت 2008 عرضه شه و کمتر کسی به سمت 2008 بره، واقعا خوب از پس توسان بر اومد
1396/4/4
چی ...!!! خوب از پس توسان بر اومد??حالت خوبه ?اصلا میفهمی چی میگی این ماشین چیش به اندازه و سگمنت توسانه چیش موتورش قدرتش کیفیتش
1396/4/3
سلام میگن 130 میلیون اما بین 140 تا 150 میلیون میدن با این قیمت واقعا نمیدونم چی بگم والله ما گناهی نداریم ماشین چینی رو باید با این قیمت بخریم یادم لندکروز 2010 به نظرم آون موقع 100 میلیون بود حالا باید ماشین چینی رو 140 میلیون خرید مگه مردم چقدر پول دارند چرا ماشین های با قیمت مناسب برای قشر متوسط جامعه نمیارند بخاطر این که نمیتونن تو ماشین های با قیمت مناسب سودی کنند واقعا این بی انصافی که ماشین ها همینجور گران میشوند خدایا واقعا به دادمون برس !!!!!
1396/4/4
دولت محترم زحمت کشیدن دست دلال هارو کامل باز گذاشتند ک خوب از جیب مردم پول بردارند بریزن تو شکم خودشون. امیدوارم تایید بشه
1396/4/3
ظاهر تیگو 5 جدید ، خیلی از تیگو 7 قشنگتره . به خصوص چراغهای اون که طرح LED زیبایی داره . ولی موتور تیگو 5 ضعیفتره و گیربکسش هم CVT هست . شاید بهتر بود این موتور و گیربکس جدید رو ، روی همون مدل فیس لیفت تیگو 5 سوار میکردن . اینجوری معقولتر بود !
1396/4/3
پشت ماشین کپی اسپرتیج میمونه با 130 یا 140 میلیون میشه النترا و سراتو 2017 خرید تازه آون موقع مطمئنی ماشین با کیفیت سوار میشی نه ماشینی که موتورش 1.5 لیتری . اینجور پیش بره به نظرم مردم دیگه پراید هم نتونن بخرند . صد در صد در این ماشین شرکت وارد کننده 30 تا 50 میلیون سود میکنه این عدالته خدایی این ماشین ارزش این قدر پول رو داره دیگه نتیجه گیری باخودتون باتشکر
1396/10/20
آیا شما تا حالا به تیم طراحی تیگو 7 نگاه کردی؟ همشون از طراحان بزرگ دنیا هستند
1396/4/3
این چه کیلومتر شماریه:)) 😂
طراحی بیرونش خوبه ولی توش اصلا... از ماشین چینی شاسی بلند متنفرم:| بلانسبت دوستان بعضیا توش یه جوری میشینن قیافه میگیرن انگار سوار حضرت شدن:| بعد کسایی هم که قیمت ماشین چینی هارو نمیدونن بعد میگن عععع نگاه کن طرف سوار ماشین خارجیه خیلی حرصم میگیره:) 😄 بازم بلانسب، ممنون که کامنتمو خوندین:)
1396/4/3
"ممنون که کامنتمو خوندین"
خواهش میکنم این چه حرفیه:)
1396/4/3
یک سوال کسی که میخواد ماشین چینی بخره چرا باید جک اس 5 رو ول کنه و این رو بخره . چهل میلیونم میزاره تو جیبش ...هیچی هم از دست نمیده ...
1396/4/3
خله خله به مازندرون خش بیمونی
سد شهید رجائی . به به
میگفتین میومدیم استقبال
1396/4/3
سلام وقت بخیر
بنظرم ملاک درستی نیست درگ با ماشین گرون تر تنفس طبیعی چون که از یه ماشین توربو ارزون تر عقب میمونه اگر قرار بود درگی برگذار بشه باید بین تیگو7 و جک اس 5اتو و هایما توربو میبود بعد جدا ازین حرفا شرکت چری ماشین های زیبایی طراحی میکنه البته کمبود زیاد داره بخوای زوم بشی روش ولی خوب و قشنگه علت موفقیتش هم همکاری و شراکت با اسرائیل هستش برای همین انقدر داره پیشرفت میکنه ببینید کی گفتم بعد از بی وای دی چری میره امریکا چون حمایت کننده اش اسرائیل هستش اونم بخاطر سرمایه گذاری مالی فقط تعجبم از اینه که ایران که با اسرائیل مسابقه نمیده چون اسرائیل کشور به حساب نمیاره چطوری با شریکش شراکت میکنه خب این دو تا که با هم مشکل دارن مردم خودشون عقلشون میرسه و اگاه هستن.
در هر صورت تشکر میکنم از سایت خودرو بانک بابت مطالب و عکس های خوبی که میگیرد
1396/4/3
خودروسازان چینی روز به روز پیشرفت می کنند و اینجا هم با تولید اریسان و 405 و سمند درجا می زنند
چون رانت و انحصار توسط دولت بر سر این صنعت گسترده شده است!!
1396/4/3
همچنان اندر خم یک کوچه ایم.
زمانی که کره تازه شروع به کار کرده بود پراید های فعلی رو تولید میکرد.اونموقع توی ایران ماشین ها آمریکایی بود
و حالا هم چینی ها که تا چند سال قبل ماشینهای افتضاحشون توی ایران بود گوی سبقت رو ربودن و به سرعت دارن پیشرفت میکنن و ما همچنان در حال تولید پراید !!!!! (اینجا بازهم نخریدن خودروی وطنی ))).
--------------------------------------------
جدای از بحث موتور. جدای از بحث آپشن . جدای از بحث کیفیت. فقط و فقط نگاهی بیاندازید به سیر تکامی محصولات این خودروساز چینی و نگاهی بیاندازید به سیر تکاملی محصولات ایرانی. 405 - پراید و جدیدا این محصول جدید سایپا به اسم ساینا !!!!

--------------------------------------------
اندکی صبوری هنگام ثبت نام خودروی صفر
نخریدن خودروی صفر
1396/4/3
سلام ممنون بابت بررسی این خودرو هرچند اصلا ارزش خرید نداره تو این رنج قیمتی. و اینکه میخواستم بپرسم چرا هایما s7 توربو رو بررسی نمیکیند ؟!!!
1396/4/3
در این بخش از بازار رقابت قطعا خیلی دشوارتره تا بخش های قبلی که کار کردند. برگ برنده چری در این بخش می تونه شرایط فروش خیلی بهتر نسبت به رقبا باشه. شاید طرح جایگزینی مدل های قدیمی مدیران خودرو با این خودرو طبق شرایط فروشی ارزنده بتونه بازار هدف خوبی برای شروع باشه. در ضمن به نظر میرسه نیاز به مراکز خدمات پس از فروش شیک تری هم به تعداد کافی دارند. تجربه شکست ام جی تو محدوده این سگمنت قیمتی میتونه اطلاعات ارزشمندی برای مدیران خودرو به همراه داشته باشه. در هر صورت به عنوان یک خوروی چینی منتاژ ایران، داره به سان نوک پیکان به جلو میره و تجربه جدیدی رو در صنعت خودرو رقم میزه. جدا از مسائل تعیین کننده حاشیه ایی، باید دید مدیران خودرو گشتاور لازمه برای عبور از این سربالایی تند رو داره یا نه.
1396/4/3
همین ها این قیمت ها را از خودشون در میارند که ایرانخودرو هم پر رو شده 23 میلیون گذاشته رو 2008
1396/4/3
اولا خودروی قشنگی هست. دوما هرچه دوست دارید از چینی ها متنفر باشد قضیه عوض نمیشه. اونا پیشرفت کردن ما نکردیم. اون دوستمون که میگه چینی و کره ای مقایسه کردی حرفش خنده داره مگه کره ای ها تا دیروز چی بودن؟فوقش دوو سیلو داشتن و ما پارس. اونا پیشرفت کردن چینی هام پیشرفت می کنن. تازه هر کره ای از هر چینی بهتر نیست بسته به قیمت و کیفیت و آبشن داره. چینی هم اگه آبشن و کیفیت داشته باشه گرونه. این که با 130 میشه خودروهای دیگه هم گرفت جای شکی نیست اما باید دید اونام همین ویژگی رو دارن یا نه. الان پیکانتو و آی ده هم ارزون نیستن اما یکی مثل من هرگز حاضر نیستم چنین بهای گزافی رو براشون بپردازم. اون دوستمون هم که گفتن نگران مغز کسایی هستن که اینو میخرن میگم اولا هر خودرویی که تو سایت بررسی شد بر خلاف تصور شما تو بازار نریخته بخرین از این گذشته بهتر نگران وضعیت جیب من و احیانا خودتون باشید که اصلا توان خرید این خودرو رو نداریم و به سلیقه و انتخاب دیگران احترام بگزاریم
1396/4/3
از عقربه های کیلومتر شمارش واقعا بدم میاد.
1396/4/3
در اینکه چینیها دارن خوب پیشرفت میکنن حرفی نیست ولی خریدن ماشینی که هزارتا میاد تو ایران نه خدمات پس از فروش داره نه هیچی منطقی نیست اونم با این قیمت جالبه الان ماشینهای رنو از چینیها ارزونتره
1396/4/4
جالبه ؟؟ خب شما داري ماشين فول آپشن و پرچمدار خودرو هاي كراس اوور چيني ها رو با ميني كراس رنو يعنيكپچر مقايسه مي كنيد خب معلومه بايد چيني گرون تر باشه دمشون گرم ولي پيشرفت كردند ١٠ سال ديگه اگه همين چين يك خودرو ساز مطرح نشد ببينيد كي گفتم برنداي مطرح قديمي كه ورشكست بودند مثل ام جي و بورگوارد خريدند و از تكنولوژي اروپاييشون دارند استفاده مي كنند
1396/4/3
لطفا در بررسی هایی که انجام میدین به سانگ یانگ کوراندو هم توجه کنید . شاسی بلند کره ای که امکانات معقولی هم داره و زیر 140 میلیون هست چرا همش با توسان و اسپورتیج مقایسه می شه ؟؟؟
1396/4/3
خودروی زیبایی هست ولی قیمتش زیاده اگه قیمتش مناسبتر بود 100 درصد از خودرو های کره ای کارکرده بهتر بود.بعضی دوستان همچین از خودرو های کره ای تعریف میکنن انگار 100 سال کره داره خودرو میسازه.بلاخره چین درسته تازه کاره ولی خوروهایی که جدیدا دارن تولید میکنن همه از مهندسی و تکنولوژی روز و برند های معتبر داره استفاده میشه.چین دیگه اون چین 5 سال پیش نیست درسته هنوز خیلی با برند های خوب فاصله دارن ولی باور کنید پیشرفت خیلی خوبی تو همین 5 سال داشتن و من این خورو رو با توسان و اسپورتیچ نسل قبل برابر میدونم
1396/4/3
برید بالا بیایید پایین چین کاری به حرف شما نداره دارن پیشرفت خودشو می کنه وتوی ایران یه عده نشستن و زر می زنن بابا گذشته دیگه چری ماشینای اولشون رو ببینید الانشون رو هم ببینید واقعا پیشرفت کردن نیومدن مثل بگن ماشینامون ملیه سعی کردن از جاهایی که تکنولوژی رو دارن موتورش سیستم های ایمنی رو از کشورهای دیگه وارد کردن وگذاشتن رو ماشیناشون وعارشون هم نمیاد ولی ما چی اصلا برید همون 2008 رو 120 میلیون بدید سوار شید
1396/4/4
جسارتا خجالت نمکشی 10 تا کامنت گذاشتی با اسم های مختلف تو همشونم نوشتی کره چیه که بزرگش کنید. بیچاره الان کره در حد ژاپن هست. ولی گاری های چینی رو با ماشین های ایرانیم مقایسه نمیکنن. یه لاشه پارس میارزه به آَشغال هایی چینی. در لگن بودن این خودرو ها شکی نیس اینکه پولت رو دور ریختی یه لگن خریدی و کره ای واست آرزو هست دلیل نمیشه از رو هوا حرف بزنی
1396/4/6
بازم یه خبر از دنیای خودرو و پیشرفت دنیا و بازم خاک بر سر خودروسازهای ما
زیاد دعوای ژاپنو کره و چین نکنین.همه با هم بگین خاااااااااااااااااااااااااک بر سر مدیران نالایق ما که موش ازمایشگاهی شدیم دستشون
1396/4/3
آقا مجتبی، آقای آریا و بقیه دوستان که اظهار نظر کردن، اگه بازار آزاد باشه و قیمت ها مثل قیمت جهانی شما حق دارین بگین این انتخاب بسیار بدی هست و به کسایی که خریدن غر بزنید آخه چیه خریدین؟
مردم چی کنن. از یه طرف پول زیاد میدن ولی چه گزینه هایی برای خرید دارن؟ از طرف دیگه هم بهشون ایراد میگیرن. 130 میلیون دادی به این خودرو؟ نه میخاستی با 130 میلیون ملت بوگاتی پیش خرید کنن.
اون کسی که اینو میخره میدونه کیفیت پورشه و بنز خوبه. میدونه تویوتا و لکسوس خوبه وتوقع نداره اون کیفیت رو داشته باشه.
میگن پژو 2008 ساخت ایران خودرو که حتی به سانروفش رحم نکرد و با کیفیت ایران خودرو بخرن.
امیدوارم روزی برسه خرید یه خودروی معمولی برا مردم آرزو نباشه. مثل قدیم مردم میدونن چی بخرن قبلا نشون دادن.
درضمن من خودم کلا چینی سوار نمیشم و نخریدم کلا هم پژو 405 سمند پارس و 206 داشتم و الان 405 دارم.
1396/4/4
اين عشق وافر مردم ايران رو به سانروف درك نمي كنم...موتور برتر سال اروپا با قدرت ١٦٥ اسب رو مهم نمي دونن ولي سانروف خيلي مهمه...كاربرد سانروف تو ايران فقط فرستادن كله ي بچه به بيرونه...خخ
1396/4/5
شما طوری صحبت کردید که انگار در این رده قیمتی فقط چری تیگو 7 وجود داره اگه کسی واقعا درک و فهمی از خودرو داشته باشد قطعا به گزینه‌های صفر کیلومتری مثل لنسر، کرولا، سراتو،‌ الانترا فکر می‌کنه و در رده کراس اورها هم نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی بهترین انتخاب هست
1396/4/5
من واقعا عشق مردم ايراني رو به سانروف درك نميكنم!؟
چي داره كه انقدر جذبتون كرده
حتي ممكنه خطرآفرين باشه
تو آمريكا هم خيلي از ماشينا ندارن
تو روز هم كه اصلا كاربرد نداره ( وقتي آفتاب هست)
يا هم كه بچت كلشو ميخواد بيرون كنه :|
شما كيفيت پژو رو ببين نه آپشن
آپشن در حد نياز داره ديگه برادر من
1396/4/4
پشت آدم رو یاد توسان می ندازه
حالت جلو پنجره اش یاد جیلی
کلا جلوش شبیه ماهی هستش
1396/4/4
طراحی داخلیشو دوست دارم. شکیل و سادست مثل تویوتا ولی خب کیفیتش ب تویوتا نمیرسه
1396/4/4
130 میلیون؟؟!!!!! شوخی میکنی دیگه؟!!!
1396/4/4
داداش پراید 20 ملیون پژو با کیفیت چینی و طرح 25 سال پیش 30 ملیون آنقدر میگین گرونه چرا بقیرو میخرین
خدا را شکر که چین هست و الا الان پیشرفته ترین آپشن ماشین کولر بود
1396/4/4
حدود ۱۰ سال از حضور چری توو ایران میگذره ، سیر پیشرفتشون واقعا قابل تحسینه ، اولیش که چری ویانا بود ، بعد ۵۳۰ و ایکس ۳۳ و ۳۱۵ بعد ایکس ۳۳ جدید و ۵۵۰ و تیگو ۵ و آریزو ۵ و الان تیگو ۷ ؛ در عرض ۱۰ سال این همه پیشرفت توو طراحی خودرو ، ساخت و طراحی موتور و گیربکس واقعا شگفت انگیزه !!!
جالبه امروز رانندگی میکردم و به این فکر میکردم که کجای دنیا پیدا میشه که یه ماشین با یه طراحی ظاهری و داخلی برای ۲۰ سال تولید بشه بدون کوچکترین تغییراتی ، بدون کوچکترین بهسازی ای ، ببینین شما ۴۰۵ و سمند و پرشیا و ۲۰۶ و پراید و... ؛ آخه مگه میشه ؟؟؟
یعنی ما بعد ۵۰ سال هنوز نتونستیم یه پلت فرم یا موتور و گیربکس مختص به خودمون طراحی کنیم ؟؟؟!!!

باور کنید تا ۱۰ سال دیگه که چری و امثال اون به نقطه اوج رسیدن هنوز شرکت مدیران خودرو در حال مونتاژ ماشینای قدیمی و ما در حال عوض کردن چراغای سمند و فروش اون به اسمای غیر از سورن و دنا هستیم ...

خدایا خودت به داد ملت برس !!!
1396/4/4
با سلام خدمت دوستان. جهت اطلاع شمابا همه نظرات متفاوت عرض ميكنم. در بازار فعلي ايران بجز خودروهاي مرسوم مثل پرايد و 206 و... ، افت قيمت اينچنين خودروها حتي با كاركرد يك ماه، بالاي 10ميليون تومنه. قبل از خريد دقت كنيد
1396/4/4
دوباره یه درگ تبلیغاتی دیگه از خودرو بانک !!!
معلومه که تیگو توربو تک دیفرانسیل باید از توسان 2 لیتری تنفس طبیعی چهارچرخ متحرک شتاب بیشتری داشته باشه. اتفاقا فاصله از حد انتظار خیلی کمتر بود.
اگر توسان 1.6 لیتری توربو وارد میشد تفاوت واقعی توسان با این لگن بی کیفیت و بنجل چینی بهتر مشخص میشد.
هرچند همین توسان 2 لیتری اتمسفریک هم با سواری بهتر، امکانات، ایمنی و کیفیت به مراتب بالاتر قابل مقایسه با این لگن نیست.
واقعا قیافه کسایی که 130 واسه این پول میدن برام جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حداقل کسایی که حدود 190 واسه یه توسان فول پول میدن هرچند کلاه گشادی سرشون رفته ولی میتونن خودشونو راضی کنن که یکی از ایمن ترین های حال حاضر صنعت خودروسازی دنیا رو تو این سگمنت خریدن! ولی پرداخت 130 واسه این لگن چه توجیهی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/4/5
سلام..دوست گرامی درگ توسط خودروبانک ترتیب داده نشده بود و البته توسان حاضر در این تست تک دیفرانسیل بود...همچنین اختلاف در مسیر سربالایی به مراتب بیشتر از اختلاف مشاهده شده در این کلیپ هست که در سراشیبی فیلم برداری شد.
1396/4/7
130 دادن به این توجیهش بیشتره تا 190 دادن به توسان
1396/4/13
آقای فلاح
اولا اگه درگو خودرو بانک ترتیب نداده پس کار صحیحی نیست که تو سایت گذاشته بشه
. دوما فرضا که توسان تک دف باشه آیا توربو هم هست؟واضح هست که خودرو توربو از پس تنفس طبیعی بر بیادبخصوص تو شهرهای مرتفع! البته توسان دو دف مجله ماشین تو کیش تست شتاب گرفته 10.5 تو روز تست ثبت شده!!!
الان شتاب این لگن چینی با موتور توربو تو تهران از سدان لوکسی مثل لکسوسGS250 هم بیشتره! پس باید بین اینه هم درگ گذاشت!!!؟؟ آخه چه ربطی داره؟ البته اگه هدف تبلیغاتی مد نظر نباشه!
1396/4/13
در جواب پرفسور شایان باید بگم امثال شما باید حالا حالا باید مطالعه کنی و تجربه کسب کنی تا بفهمی فرق خودرو با کیفیت و ایمن با چری چیه و توجیهات منطقی تو ذهنت شکل بگیره.
تا اون زمان سمند سورن توربو هم واسه امثال شما خودرو ایده آلی به حساب میاد. چون تند میره!!!!!!!!!!!
1396/4/4
سلام به همه دوستان عزیز و با احترام به نظر همه شما من نظرمو میگم
من تیگو ۵ رو سوار شدم و زیاد ازش خوشم نیومد مخصوصا از صندلیاش (از نظر ارگونومی) ولی دیشب همین تیگو ۷ رو دیدم و توش نشستم واقعا خوب بود همه تلاششون رو کردن تا جایی که میتونن خوب طراحی کنن و بسازن و طراحیشم تا اونجایی که من میدونم کپی نیست
به نظرم اگر با شرایط و خدمات پس از فروش خوب عرضه بشه و خریدار خوب از توربو و بقیه چیزاش نگهداری کنه ارزش خرید داره برای کسی که ماشین کارکرده نمیخواد.
1396/4/4
به اون بنده خدا که میگه تیگو تو هیچی از پس توسان بر نمیاد، اولا در اغلب زمینه ها بهتر از توسانه، از روی تعصب نظر ندید.
دوما اگه تیگو هم به توسان نرسه ولی چینی های با کیفیتی مثل لیفان 820 و ام جی gs خیلی وقته که توسان رو گذاشتن تو جیبشون.
1396/4/4
درود بر همگی
پیشرفت چینی ها غیر قابل انکار هست.
در زمانی که ایران در سال های ۴۹تا ۵۷اتومبیل های آمریکایی مونتاژ میکردن همین چشم بادامی های کره اندر خم یک کوچه بودند و از ایران کمک میخواستند.
مدیریت لایق و کارآمد کره ایی ها اونها رو به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروسازهای دنیا تبدیل کرده، و بر عکس، مدیریت نالایق صنعت خودروسازی ایران رو به قهقرا برده..
چین همون مسیری رو میره که کره رفته ولی با شتاب بیشتر و مدیریت بهتر.
وضعیت بگونه ایی هست هر ایرانی وطن پرست وقتی یک اتومبیل چینی مثل همین چری و پیشرفت اونها رو میبینه، غبطه میخوره و حالش از این مدیریت ناکارامد ایرانی بهم میخوره.. چین پیشرفت کرده و پیشرفت هم میکنه.. همانطور که الان یک ابر قدرت اقتصادی شده، بزودی صنعت خودروسازی دنیا در مقابل چین زمین خواهد خورد.
امیدوارم مردم عزیز ایران و هموطنان نازنین ما که لایق بهترین ها هستند، همگی خودروی خوب، ایمن و باکمترین هزینه ممکن رو بتواننداشته باشند.. امیدوارم.
کاش بجای تولید خودزوهای ناسالم و ناایمن وطنی، دوتا مدیر خوب ژاپنی وارد کنیم و صنعت بیمار خودروسازی خودمون رو بدست این دو مدیر بسپاریم.
1396/4/14
احسنتتتتتت. همینه که گفتین. مدیرای ایران خودرو و سایپا و بقیه فقط فکر سودشونن و نه چیز دیگهه..
1396/4/4
عالی بود دستتون درد نکنه.ممنون
1396/4/5
نوشته بودید: با توجه به شرایط سنگین تست های انجام شده بعید است که در بلند مدت شاهد به سر و صدا افتادن کابین خودرو باشید.
در صورتی که تو ویدیو تست و بررسی هیوندای الانترا در همین سایت اشاره شد بعد از مدتی کابین به سر و صدا می‌افتد یعنی الان چری رو برتر از هیوندای دانستید؟؟؟؟؟ قیمتش به هیچ وجه منطقی نیست با این قیمت کلی خودرو با کیفیت وجود داره که می‌توان به : میتسوبیشی asx(کارکرده)، میتسوبیشی لنسر، تویوتا کرولا، هیوندای الانترا، کیا سراتو، نیسان جوک و در قیمتی کمتر هم سانگ یانگ تیوولی، رنو کپچر، پژو 2008 با این که تیوولی پیشرانه قوی نداره اما یک برند کره‌ای با کیفیت محسوب میشه
1396/4/5
Che khabareee 130 milion polee chiiinii?vaghean kheili ahmaghe kasi ke 130 tomn pol chini bede chon sal badesh ro 110 tomn moshtari dare
1396/4/7
کسی که 25 میلیون پول پراید قسطی میده، اونم احمقه!
1396/4/8
جک اس 5 توربو موتورش از این هم قوی تره . وحشیه
1396/4/8
بیشترین پولی که به این گاری میشه داد همون پول اهنش است حدودا ۴۰ میلیون تومان، این لگنها فقط ایران فروش داره حتی سومالی هم فروش نداره اینها همه همون باجی هست که دولت بابت گفتگوی هسته ای از جیب منو شما به چین میده، ماشین با صفر ستاره ایمنی چه تعریف تمجیدی داره ؟؟؟؟
1396/4/9
نمی دونم چرا حرف صدمن یه غاز می زنند مطالعه نمی کنید تحقیق نمی کنید دوست گرامی اولین ماشین چری که مجوز تردد در جاده های اروپا رو دریافت کرده چری تیگو 7 هستش ئتست تصادف هم شده وبه 18 کشور هم صادر میشه مثلئ کبک سرتون رو کردید زیر برف جاهلیت مدرن همینه دیگه
1396/4/9
داداش ایمنیش شاید پایین باشه ولی خداییش صفر ستاره رو از کجا آوردی بعدم بابا به نگاه به این کشور کن کاسه ماکه 25 ساله شیشه عقب 405 دستیه و یا سانروف حال میکنیم این حکم بنز رو داره (البته تو ایران بنزه)
1396/4/28
آخه عمو نداری بگو ندارم،نمیتونی بگو نمیتونم، حالیت نمیشه خو حرف نزن...مجبوری مگه؟تو 40 میلیونتو بده سمند سوار شو حالشو ببر...خودرو ملی افتخار ملی
1396/5/14
با سلام
نمیخوام توهینی بکنم...ولی کاش میشد زندگی دوستانی که با چشم بسته کامنتهای صد من یه غاز میذارن رو از نزدیک دید..به خدا اکثر این عزیزان گواهینامه هم ندارن و به سن تکلیف نرسیدن یا بهترین ماشینی که داشتن پراید بوده...عزیز دل برادر وقتی از موضوعی مطلع نیستی لازم نیست نظر بدی ..نمیمیری که ...طرح کانسپتی که تیگو ۷ از روش ساخته شده جایزه برتر نمایشگاه فرانکفورت رو گرفته...کیفیتش هم به گواهی کسانی که از نزدیک دیدن بیشتر از حد خودش و انتظار هست...در ضمن اینکه من از دو سال قبل ۳۱۵ دارم...۵۲۰۰۰ کار کرده هنوز یه ایراد مکانیکی نداشته و مثل ساعت کار میکنه...همین الان عین ماشین صفر بی سر و صدا و سرحال داره کار میکنه...همین سمند و پارس خودمون رو ببین به بیست هزار نرسیده هزار جور عیب و ایراد ازشون بیرون میزنه...یه خورده واقع بین باشیم و قبل از اینکه میخوایم حرف بزنیم یه خورده فکر کنیم‌‌‌‌.....خداوند مغز رو داده وه باهاش فکر کنیم...نه اینکه به جاش از معده کمک بگیریم
چری نه مال بابای منه نه سودی به من میرسونه...ولی از ماشینی که از خریدم راضیم و آدمهایی که به جای واقع بینی میان و بدون اطلاع نظرات الکی مینویسن ناراحتم...نزدیک ۵۰ سال سابقه خودرو سازی داریم این وضعمونه...نمیتونیم یه فرقون ملی بسازیم...فقط ادعا داریم و این ادعا هم از میان همین جامعه بیرون میاد از طرز فکر مردم ...
1396/5/18
درپیت بعید بدونم پراید هم سوار شده باشی .....
1396/4/9
تب شاسی بلند سواری تو این مملکت به جایی رسیده که ملت حاضر هستند پول های عجیب غریب بدن فقط سوار شاسی بلند بشن!!!
130 میلیون بابت یه ماشین چینی؟!اگه چینی ها بفهمن تو ایران ماشینشون بالای 35 هزار دلار فروخته میشه از خوشحالی روانی میشن!!!با این پول جوک و تیوولی برای عشق شاسی بلند ها هست ضمن اینکه کلی سواری نو و کار کرده مناسب هم گیر میاد،باید به مدیران خودرو تبریک گفت،شکستش حتمی است و سرمایه هرکسی که این رو بخره قطعا دود میشه...جای تاسف داره:(
1396/5/18
شما پولتو دور نریز ....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همون پرایدو سوار شو و حالشو ببر ......
1396/4/10
عمرا اگه بتونه با اين قيمت فروش داشته باشه، جون به جونش كنن يك بنجل چيني به تمام معناست
ام جي GS كه برند انگليسي و موتور 2 ليتري توربو و قابليت هاي فني پيشرفته تري از اين داشت و 4WD بود نتونست تو مدوده بالاي صد ميليون دوام بياره ديگه انتظار داري برند بدنام چري دوام بياره؟! ماشين چيني فقط بدرد خلا محدوده قيمت 50 تا 90 ميليون ميخوره كه ماشين داخلي و خارجي درست و حسابي در اين محدوده حضور نداره
1396/4/10
به نظر 2008 خیلی از این بهتره حداقل 5 ستاره ایمنی رو داره یه ماشین مطرح تو سطح جهانه پیشرانه قوی داره که 8 سال موتور سال بوده خیلی بهتر از آشغالای چینیه این مدیران خودرو هم یاد گرفته که با شرایطای خوب که مثلا پیش پرداخت 30 میلیون تومنی برای یه ماشین 130 میلیون تومنی بذاره و سر مردم و شیره بماله
1396/5/11
پژو به جز ایران و فرانسه و روسیه تو هیچ سطحی از سطوح صنعت خودروی جهان مطرح نیست دوست عزیز رنو که از پژو بهتره اوضاعش هم همچین مطرح نیست! اینا تو ایران خیلی مطرح شدن چون با مسئولین عزیز و خدوم ما بستن و به توافق رسیدن
1396/4/11
با دوز و کلک و سرهم بندی ... ماشین چینی !! ... برای خوش باوران و خیال پردازان... ساخته و پرداخته می شه که حواسشون به جیبشون نیست!
1396/4/13
یکی به من جواب بده جایزه داره .... محاسن برجام چی بود؟؟اگه برجام بد بود خب چرا وضع صنعتمون اون بود حالا اگه برجام خوب شد پس چرا پژو 2008 رو هم که خودمون داریم تولید میکنیم قیمتش انقدره یعنی 120 میلیون ..اقا یکی جواب بده از این مسئولین که این پدر سوخته بازی نفعش تو جیب کی رفت؟
1396/4/13
درسته این ماشین چینی ه اما نباید صرف اینکه ساخت چینه بد باشه
کره هم ۱۰ سال پیش همینطور بود اما الان چیزی از ژاپنی ها کم نداره ، از فروشش تو بازار هم کاملا معلومه
من این ماشین رو از نزدیک دیدم خیلی هم کیفیت مناسبی داره اگر در بازه ۱۲۰ تا ۱۳۰ عرضه بشه تا حدودی ارزش خرید داره ، خودم هم تویوتا دارم فرق ماشین خوب و بد رو میتونم بفهمم
کسایی هم که میگن چینی فلان بهمان ، خیلی هاشون همین رو هم نمیتونن بخرن
1396/4/19
قیمت مناسبی داره؟؟؟؟؟؟
شما حالت خوبه؟
این خودرو با چری تیگو 5 تو خود چین فقط 1 میلیون تومان(با پول ما) اختلاف داره چی می گی کجاش ارزش داره شما که می گی فرق ماشین خوب و بد رو می دونم و ادعا می کنی تویوتا داری
1396/5/4
احتمالا تویوتا واس دهه ۸۰ میلادی داری که با این آب و تاب در مورد ماشین چینی حرف میزنی
1396/4/14
با اين قيمت انتخاب هاي بهتري ميشه داشت....
1396/4/15
قیمتش برابر با سوزوکی ویتارایی ست که به جز قدیمی بودنِ رُخ , ولی برتری های زیر را داره :
1) امکان حرکت 4 چرخ در دو حالت 4L و 4H (هیچکدام از کراس اوورهای کره ای و چینی این امکان رو ندارن)
2) کیفیت ژاپنی (هم در سواری هم در استهلاک)
3) قطعات فراوان (در همه ی شهرهای کشور)
4) بازار دست دوم خوب
1396/5/9
حالا بزار من برات بگم :
1) پلاستیک خشک در برابر چرم
2) رادار بین خطوط
3)رادار نقظه کور و شناسایی اشیا
4)سقف پاناروما
5) دوربین 360
6)شتاب گیری بسیار بهتر
7)الایندگی کمتر یورو 5 در برابر 4 و مصرف سوخت کمتر
8)ظاهر مدرن تر چه داخلی و چه خارجی
9) گیربکس 4 سرعته در برابر 6 سرعته دو کلاچ
1396/6/7
متاسفانه سوزوکی توو ایران کشف نشده
من ویتارا تیپ 8 دارم فقط شاسیه ویتارا رو با کل تیگو عوض نمیکنم
1-پلاستیک خشک با کیفیت و بادوام در برابر چرم قلابی بی دوام
2-سه دفرانسیل با قابلیت قفل و دنده سنگین در مقابل هیچ
3-شاسی نردبانی فولادی + قاب در مقابل شاسی معمولی تیگو
4-گیربکس نرم و بی نقص و بادوام در مقابل گیربکس تیگو (خدا بخیر کنه)
5-هندلینگ و فنربندی محکم و بادوام با توانایی آفرود
6-موتور 170 اسبی جون سخت با تسمه تایم دایمی ساخت ژاپن در مقابل موتور 150 اسبی توربوی یکبارمصرف
7-ترمز های عالی و 4چرخ دیسک خنک شونده
8-فضای جا دار و راحت داخل سوزوکی
تا سوار نشی فرق چینی و کره ای و ژاپنی رو نمیفهمی
1396/4/15
کاملا مشخصه بررسی مغرضانه هست، چند وقته کلا گیر دادین به توسان! تو تست توسان که شتابش 18-20 ثانیه بود اونوقت چطور پا به پای این چینی با شتاب 10.5 ثانیه راه میاد ؟ واقعا دارین اعتبار سایتون رو نابود میکنید با این تبلیغات الکی و نوشته های دروغی
1396/4/29
کاری به طراحیو چینی بودن و کیفیت ندارم این خودرو را تو کوروش ستاری دیروز دیدم به این نتیجه رسیدم که وااااااااقعا خودرو سازهای داخلی مارو گیر آوردن صنعت اسباب بازی سازیه خخخخخخخ.....
1396/5/1
130 میلیون تومان؟؟؟؟متاسفانه ساییتون جهت دار مطلب میزنه معلوم نیست چقدر از مدیران خودرو پول گرفتن که اینقدر بی منطق قیمت گذاری کنن.جای تاسف داره
1396/5/4
اگر قیمت حدود 90 تومن بود به راحتی با جک و بی وای دی و پژو 2008 رقابت میکرد ولی با این قیمت شکست میخوره.
1396/5/9
فقط موتور ep6 ۲۰۰۸ می ارزه به صد تا از این چینی ها
1396/5/15
خطاب به علی و آقای اسپورت !!!
بنده تویوتا کمری دارم ، مال دهه ۸۰ هم نیست
مثل بعضی ها هم ندید بدید نیستم ماشین رو برای مارکش فقط بخرم
گفتم این ماشین اگر بین ۱۲۰ تا ۳۰ باشه `` تا حدودی `` ارزش خرید داره
شما هم اگر یه روزی پول داشتی ، ایشالا
برو هرچی دوست داری بخر ، اما ندیده و نشناخته و نفهمیده
راجب به چیزی حرف نزن
هرکس بر حسب نیاز و توان مالی خودش ، یک کالایی رو میخره
اون عزیزانی هم که دلشون ماشین شاسی بلند پر امکانات میخواد اما شرایط مالی بهشون اجازه نمیده سمت کره ای و ژاپنی و آلمانی برن
اگر این ماشین رو خریدن ، ایشالا مبارکشون باشه ؛)
1397/3/19
انسان های با شعوری مثل شما در جامعه کم داریم.
1396/6/1
آقايون عزیز، هر کی داره ميخره، هر کی نداره نمی خره. بزار بیاد يه دوری تو جاده های فوق استاندارد ایران بزنه، ببینیم جواب ميده یا نه. شايدم خوب در بیاد. این بنده خدا چینی ها توی این چند ساله از بس جنس بی کیفیت فرستادن به ایران، که آدم ديگه به جنس خوب چینی هم شک میکنه. من کاری به خودروسازی و بندبازی و مافیایی که توی این صنعت وجود داره کاری ندارم اصلا. فقط باید دید یکی و دوسال بعد چه امتیازی به این خودرو ميدن. از نظر ارزش تناسب قیمت با مسائل فنی و دیگر مسائل این خودرو.
1397/5/19
آقای امیر، الان خودروهای تولید داخل تو جاده های استاندارد ایران خیلی خوب عمل می کنند !؟ این ماشین هر چی نباشه فکر مهندسی اروپایی پشتش بوده
1396/6/5
من كه ميگم بيشتر از ١٠٠ تومن ارزش نداره يه ضرب المثل داريم ميگن پير پير است اگرچه شير باشد حالا اگه اينو سوار نشين كسى نميگه چرا شما شاسى بلند سوار نميشى واى اگه سوار بشى ميگن چرا چينى سوار ميشى:-)
1397/5/19
آقای امیرعلی، لندکروزر 2018 زیر 300 میلیون قیمت داره ! ببین داری به چی میگی 100 میلیون می ارزه !!! درسته قیمت ارز بالاست، تحریمه و اینا ولی باید قیمت یک ماشینو به ارزشش بگی، این ماشین 30 میلیون می ارزه ! برلیانس و جک و لیفان تو همین رنج تقریبا، داخلی ها هم همگی زیر 10 میلیون ارزش واقعیشونه. اگه به این سطح از عرفان رسیدیم که اینو درک کنیم، قطعا حاضر به پرداخت چنین مبالغ هنگفتی نمیشیم ! که البته بنده بعید میدونم این نسل هم به این سطح از عرفان برسه !!! انشالا نسل بعدی ! یه 100 سال دیگه که شرکت های خودروسازی در حال ایجاد خطوط هوایی و ماشین های پرنده بودند، خودروسازان ایران انشالا در زمینه تولید خودروهای برقی تحقیقات می کنند ! اونم تازه اگه بصرفه !
1396/6/12
ولی جک هم از لحاظ قیمت وهم شتاب وهم خدمات بهتره بالای 100 تومان برای خودرو چینی توجیه اقتصادی ندارد
1396/6/15
سلام به همه دوستان . نمیدونم چرا بعضیا میان بدون هیچ مطالعه و بررسی نظر میدن تا میبینن ماشین اسم چین روش خورده میگن آشغاله این چین تا همین ۱۵ سال پیش داشت سه چرخه درست میکرد حالا با همکاری شرکت های اروپایی داره موتور توربوشارژ و گیربکس دابل کلاچ میزاره رو ماشیناش . من خودم یه بی ام و ۳۲۰ دارم یعنی میدونم کیفیت یعنی چی . یکی از فامیلامون چری تیگو۷ گرفته رفتیم باهاش یه دوری زدیم انصافا ماشینه خوبیه . چینی ها کم کم دارن از نظر کیفیت و فناوری میرسن به کره البته با کمک اروپا و ژاپن .
1397/3/19
اینا یک عده آدم هستند که زورشون به همین پراید و سمند می رسد و وقتی هم حرف از ماشین می زنند انگار که مثل شماکیفیت و فناوری رو به درک واقعیش رسیدن.
1396/6/20
خوب حالا چطور شده که 147 اسب چری بیشتر 158 اسب هیوندا شده ؟! فکر کنم اگه با لکسوس هم رقابت کنه چیزی کم نیاره ... با این قیمت سوزوکی کلاس 10 که 4WD هم هست که خیلی بهتره . ماشین ژاپنی کجا تیگوی چینی کجا ! بیشتر از 90 تومن نمیارزه اونم با احتساب بازار گران قیمت اینجا ....
1396/7/28
اقا ماشين عاليه. من خريدم خيلي هم خوبه. ولي شما نخريد
1396/9/16
چرا
1396/7/28
اقا میخواستم نظر خودمو بگم ببینید همینطور که میدونید تو ایران کلا ما با جنسای چینی بزرگ شدیم البته از زمان انقلاب به بعد با مافیای سپاه.بعدشم متاسفانه هر جنس چینی که وارد ایران شد کلا اشغال بود البته برادران سپاهی اینطور میخواستن چون پول خوبی تو جیبشون میرفت ومیره حالامیرسیم به صنعت خودرو تاچندسال پیش ماشینای چینی که توایران بود اکثرا آشغال بود ولی خب ببینید الان شاهد ی انقلاب از سوی چین شدیم وداریم میبینیم واقعا ماشیناشون خوبه داره بهترمیشه مطمئنم تا دهه دیگه دور کره ای هارو میگیرن من خودم تیگو گرفتم البته باتحقیق واقعا راضیم لطفا الکی از روی تعصب قضاوت نکنید.واقعابه پشتکارچینی ها حسودیم میشه ما ملت بدبختم سایپا وایرانخودرو داریم باقیمت های نجومی ماشینهای اشغالشونوبه ملت غالب میکنن بیایم سعی کنیم مثل چینی ها متحد بشیم وجنس ایرانی نخریم تا اینا بفهمن وکیفیتشونوببرن بالا خودشونم حاضرنیستن ماشینای اشغال ساخت حودشونو بشینن بجای گیر دادن به چینی ها بیایم ایراد محصولات خودمونو بگیریم تاکی پسرفت..
1396/9/5
تیگو ۷ مشینی با قیافه ای اسپرت هستش که قیمتش هم ۱۳۰ ملیون تومان هستشوبا قیمت یک خودروی توسان یا اسپورتیج کارکرده یک لکه رنگ برابری میکند ولی تیگو ۱۴۷ اسب بخار هستش ولی توسان یا اسپورتیج ۱۵۷ اسب بخر هستن ولی از نظر شتاب تیگو ۷ خیلی سریع تر است و طراحی مدرنی دارد ودارای امکاناتی همچو
(دوربین ۳۶۰ درجه )
(سقف پاناروما)
(استارت و ورود بدون کلید)هستند این امکانات فقط سه عدد از امکانات تیگو ۷ است وبه نظر من تیگو ۷ مشین خانواده ای خوبی است و بسیار جادار و خوبی است ولی من خودم تیگو ۷ ندارم فقط از ظاهر قضاوت می کنم من ام وی ام ۳۱۵ لاکچری دارم و بسیار ازش راضی هستم
1396/9/6
احمق هست هر کی بخره . اولین احمق خودم بودم تیگو 5 خریدم 100 تومن 7 ماه سوارش شدم دادم به بدبختی و گرفتاری 74 تومن . برید ماشین کره ای 20 سال کارکرده بخرید ولی این بنجل چینی نخرید . من گفتم بخرید تا به حرف من برسید .
1396/10/20
خیلی برام جالبه که اون افرادی که اون بالا هستن واقعا حیف که همه پیر اند و نمیفهمند اقا جان نفت وگاز ارزون باشه چینی ها تولید بیشتر میکنن بازار میاد دستشون برا امریکا بده برا همین نفت و گاز رو قیمت اش رو پایین نگه میداره بعد ما میاییم ماشین چینی میخریم اگرم قیمت نفت و گاز رو ببره بالا که یکم صنعت دست خودش باشه ما ها که از اونا سلاح نمیخریم به نفع روسیه میشه ما هم شاخ بازی براشون در میاریم بعد حالا ما جای این که بیاییم اصلا ماشین نیمه ایرانی مثلا ویتارا که واقعا با این که فرغون خودرو داره مونتاژ اش میکنه که بازم از این چری که اصلا میخوام فقط صاحب کارخونه اشو ببینم که بر چه مبنا و اساسی اومده اسم کارخونه رو اسم یه میوه رو گذاشته ببینم اقا تو رو خدا به خودتون بیایید بعد ما که هر دفعه یه چینی دیدیم گفتیم افغانیه اما یه اروپایی میبینیم تو خیابون انگاری ادم فضایی دیدیم اقا جان اگه اگه اگه اگه اگه چین خیلی گنده هم باشه تو صنعت خودروسازی 10000 تا کشور دیگه هست با جمعیت بیشتر که بخوان ببینن ماشین چینی چیه چون اونا عینه ما جنس اشغال چین دستشون نیفتاده اما بازم تو خوده اون امریکاش هنوز ماشین کره ای قدر تره چه برسه ژاپنی و خوده امریکایی و اروپایی و .... پس لطفا به نظر من نخرید کپی که هست بعد اخه اونم شد مبنای طراحی اب هایی که از یک قایق کوچولو پرتاب میشود ._. یعنی ای خدا
1397/3/12
آقای مهندس محمد رضا .چری اسم میوه نیست .گیلاس cherryبا برند chery فرق میکنه.گیلاس ۲ تا r داره.کاش اول توی دیکشنری می زدی بعد انشا می نوشتی.واقعا برای مردم ایران متاسفم.فقط ادعامون میشه
1397/3/18
راستی اپل هم اسم میوه است
و مبنای طراحی جلو کوسه است و عقب تو سان ۲۰۱۶ به بعد
و اینکه این خودرو چه از لحاظ زیبایی و امنیت و چه از لحاظ قدرت موتور و کیفیت داخلی و بیرونی ( حد اقل در ظاهر ) خوبه
اگه از نزدیک دیده باشین و سوارش بشین متوجه میشین
1397/5/19
الان من فرضا طرفدار خودروهای کراس اور کوچک، چجوری با حقوق وزارت کار می تونم این ماشینو بخرم !؟ در ضمن قیمتی که اشاره شده ماله قبل از گرونی هاست !
تنها کاری که از پسم بر میاد اینکه برم یه لیوان اسید میل کنم و در حسرت سوار شدن خودرو نسبتا خوب بمیرم ! همین
1397/9/26
همین ها برای ما جوونایی ک تا پیری کار کنیم قیمت پرایدم همینجور بالا میره و نمیتونیم ی ماشین بخریم ارزو هست
1398/11/23
درحد قیمت خودش عالیه. گور بابای اسم و برند و این چرت و پرتا. عالیه
درمورد افت قیمت و مسایل مالی وقتی با توسان یا سایر ماشین هایی که باید کارکرده 2014 رو بگیری و از روز اول هزینه کنی میتونی 2017 برداری که افت قیمت هم شده.ولی صفر یه چیز دیگست
1398/12/29
ما تیگو ۷ را داریم .
عالیه ...
باورم نمیشه ؛یک بار در سر بالایی یک بی ام وه x6انداخت با ما کورس بده ؛ با اختلاف ۱۳متر تقریبا تیگو ۷ برد🤩🤩🤩🤯👌👌
1399/4/14
خدایی چرا یکی به خاطر یه سقف پاناروما به جای هاوالh2 صد تومن بیشتر بده بره اینو بخره .من شخصا داخل هر دو نشستم و باید بی تعصب بگم که کیفیت داشبورد هوال بهتر بود(البته دو تاشون ماشینای خوبین ولی باید تو یه قیمت باشن)
1399/10/13
شتابش عالیه توربوش خیلی به موقع عمل میکنه
1400/10/9
من از آینده دارم به شما پیام میدم الان دی ماه سال 1400 خورشیدی، این ماشینی که 130-150 میلیون تومن ناز می‌کردید الان شده یک میلیارد و صد میلیون تومن تازه اگه بتونی گیر بیاری چون سرش دعواش! واقعا چقدر خوش خیال بودید شماها!!🤦🤦