موضوعات داغ

تست و بررسی نیسان GT-R مدل 2017، گودزیلا در کیش!

20 مرداد 1396

مقدمه

تا چندسال گذشته وقتی صحبت از خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای به میان می‌آمد، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد یک زمانی سوپراسپرت‌های روز دنیا پا به خاک کشور بگذارند و بتوان با آن‌ها از نزدیک ملاقات کرد. اما باید گفت خوشبختانه امروزه به لطف حضور مناطق آزاد و همچنین ورود خودروهای گذرموقت به کشور، این رویای دیرینه تحقق یافته و بسیاری از عاشقان و دلباختگان سوپراسپرت‌ها، توانسته‌اند حداقل یک‌بار خودروی مورد علاقه خود را از نزدیک ببینند. در میان مناطق آزاد، جزیره کیش همیشه یکی از پیشگامان در عرصه ورود خودروهای لوکس و کمیاب بوده است. بر همین اساس روز به روز شاهد ورود خودروهای جدید و بروز به این جزیره زیبای مرجانی هستیم. چندی پیش تصاویری از یک دستگاه نیسان GT-R پرمیوم ۲۰۱۷ با رنگ قرمز در گمرک منطقه آزاد کیش در فضای مجازی منتشر شد، پس از چند روز از انتشار این تصاویر خبر دریافت پلاک منطقه آزاد این خودرو به عنوان دومین نیسان GT-R کشور که هردو در جزیره کیش تردد می‌کنند، همانند بمب در محافل خودرویی منفجر شد. همین امر موجب گردید به این جزیره سفر کرده، تا برای اولین بار این سوپراسپرت ژاپنی را در کشور مورد تست و بررسی قرار دهیم.

خودروی مورد نظر آخرین نسل از نیسان GT-R است که از زمان معرفی و رونمایی آن تنها چندماهی است که می‌گذرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان نیسان GT-R ۲۰۱۷ بیشترین تغییر و بروزرسانی را به خود دیده است. این سنت‌شکنی موجب شده تا گودزیلای ژاپنی بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان قرار بگیرد. نکته قابل توجه در این خودرو، قیمت به نسبت کمتر از سایر سوپراسپرت‌هاست که همین باعث شده رقیبی سرسخت برای حریفان اروپایی و آمریکایی به‌شمار آید. GT-R از گذشته تا به امروز باتوجه به پیشرانه کوچک‌تر و کم حجم‌تری که دارد، پا به پای سوپراسپرت‌های دیگر همچون لامبورگینی و فراری حرکت کرده و توانایی و قابلیت های خود را به جهانیان ثابت کرده است.

لباس اسپرت‌تر برتن گودزیلای قرمز

اگر بخواهیم از طراحی خارجی و ظاهر بدنه نیسان GT-R شروع کنیم، باید در همین ابتدا به تغییرات اعمال شده روی آخرین نسل عرضه شده اشاره کنیم، زیرا بیشترین تغییرات نسبت به گذشته مربوط به همین بخش می‌شود. پس از مدت‌ها که نیسان همواره با تغییرات کوچکی GT-R را عرضه می‌کرد، این بار تصمیم گرفته تا از نظر ظاهری دستی به سر و روی این گودزیلای پر سر و صدا بکشد. درواقع کمپانی نیسان، GT-R را با آخرین تغییرات خط تولید خود هماهنگ‌تر ساخته است. بامپرهای جلو و عقب کاملا جدید، هود، جلوپنجره و رکاب‌های بازطراحی شده به همراه یک دیفیوزر با دریچه‌های هوا در عقب، محسوس‌ترین تغییرات ظاهری GT-R 2017 هستند. چهره تهاجمی این خودرو در نگاه اول برای چند لحظه شما را مجذوب خود می‌کند. با دقت به بخش جلویی خودرو، متوجه جزئیاتی خواهید شد که علاوه بر زیبایی ظاهری، تاثیر بسزایی بر عملکرد و آیرودینامیک خودرو نیز دارند. در این بخش یک جلوپنجره کوچک V شکل که به امضای طراحی محصولات نیسان بدل شده قرار دارد و ورودی‌های هوای بزرگ‌تری در این قسمت قرار گرفته‌اند. درپوش موتور نیز مجدد طراحی شده و با چهره‌ای عضلانی‌تر روی پیشرانه قدرتمند این خودرو را پوشانده است. همچنین آخرین نسل از گودزیلای ژاپنی دارای یک مجموعه فلاپ و لیپ زیرسپر است که چهره‌ای تهاجمی‌تر به آن بخشیده است. در طرفین سپر جلو لیپ طوسی رنگی که کمی رو به بالا طراحی شده است ظاهری زیبا را برای این سوپراسپت ژاپنی به ارمغان آورده است. باید گفت که این لیپ در طرفین ماشین نیز امتداد یافته که علاوه بر زیبایی به چسبندگی و آیرودینامیک بهتر نیز کمک می‌کند.

همچنین خروجی هوای تعبیه شده روی گلگیر جلو یکی دیگر از نکاتی است که در نمای جانبی توجه را به خود جلب می‌کند. اما طراح این خودرو در نمای پشتی کمی کار پیچیده‌تری را پیش روی داشته است، زیرا با حفظ اصالت و سادگی، تنها بخش‌هایی از طراحی سپر و اسپویلر را بازنگری کرده است که نتیجه کار آن یک طرح اسپرت‌تر و جذاب‌تر از آب در آمده است. اسپویلر بزرگ اسپرت که روی در صندوق نصب شده است، در کنار مجموعه چهارتایی چراغ‌های خطر به همراه دیفیوزر بزرگی که چهار خروجی اگزوز را در دل خود جای داده است، نمایی دیدنی و جذاب را پدید آورده‌اند. باید خاطر نشان کرد که لیپ‌های زیرسپر نیز در بخش عقب به نقطه اوج خود می‌رسند که سه خروجی کوچک هوا را در دل خود جای داده‌اند.

کابین با کیفیت و جذاب

کابین GT-R 2017 نیز تحت تغییرات گسترده‌ای قرار گرفته است. داشبورد، کنسول وسط و نشانگر‌های وضعیت خودرو مجددا طراحی شده‌اند. نمایشگر ۸ اینچی جدید GT-R حال به وسیله‌ جوی‌استیک تعبیه شده در کنسول وسط کنترل می‌شود. همچنین نیسان برای سهولت بخشیدن به کنترل بخش‌های مختلف خودرو، تعداد کلید‌های تعبیه شده در داشبورد را از ۲۷ عدد مدل قبلی، به ۱۱ عدد رسانده‌ است.

رابط کاربری نمایشگر نیز در همین راستا دچار بازطراحی شده است. نیسان از غربیلک جدیدی در GT-R 2017 ‌استفاده کرده و شیفتر‌های تعویص دنده را از ستون فرمان، به غربیلک منتقل کرده است. صندلی‌ها نیز از طراحی جدیدی بهره می‌برند و علاوه‌بر کاهش وزن، حس بهتری را به سرنشینان منتقل می‌کنند. میزانی از ابر‌های داشبورد نیز برای کاهش وزن خودرو، حذف شده‌ است. البته این مساله به معنی کاهش ضخامت و مواد تمامی بخش‌های داشبورد GT-R نیست؛ زیرا که نیسان با افزایش مواد آکوستیک در کنار شیشه‌های عایق صدای جدید، برای جلوگیری از ورود صدا به کابین به کار رفته‌اند. جعبه‌دنده‌ نیز اکنون عملکرد آرام‌تری دارد و خروجی‌های اگزوز نیز با بسته شدن سوپاپ تعبیه شدن در آن به وسیله‌ی کلید مخصوص این عمل، صدای تولیدی کمتری خواهند داشت. در نهایت نیز باید به تکنولوژی فعال کاهش نویز اشاره کرد.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

در بخش قوای حرکتی، این گودزیلای تازه وارد از وجوه اشتراکی در بهینه‌سازی پیشرانه با نمونه‌ نیسمو بهره می‌برد؛ به لطف فشار کاری بیشتر توربوشارژر‌ها و کنترل‌ منحصر هر سیلندر، این خودرو توانایی تولید ۵۶۵ اسب‌بخار توان در کنار ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور را دارد. علاوه‌بر افزایش توان خودرو، نمودار‌های گشتاور خودرو نیز در دور‌های میانی و انتهایی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته‌ دوکلاچه نیز وظیفه‌ی انتقال توان را بر عهده دارد. این جعبه‌دنده‌ برای رانندگی آرام شهری تحت بهینه‌سازی‌های متعددی قرار گرفته است؛ البته هنگام فشردن پدال گاز تا انتها، جعبه‌دنده‌ رفتار اسپرت و خشنی از خود به نمایش خواهد گذاشت و دنده‌ها را در کوچک‌ترین زمان ممکن تعویض خواهد کرد. نیسان جی‌تی‌آر با وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی و پیشرانه‌ قدرتمند خود، قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۲.۷ تا ۲.۹ ثانیه است.

کلیدی‌ترین تغییر در این خودرو نسبت به نسخه پیشین، به سیستم تعلیقی مربوط می‌شود که از نیسخه نیسمو قرض گرفته شده که در آن شاهد دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین و میله‌ ضد لغزش سبک‌وزن هستیم. از وزن خالص خودرو حدود ۲۰ کیلوگرم کاسته شده اما وقتی درباره‌ خودرویی با وزن حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم صحبت می‌کنیم این مقدار ناچیز نشان می‌دهد. اما همین سیستم تاثیری شگرف بر سواری جی‌تی‌آر دارد. در روز تست تنها پس از طی یک پیچ متوجه شدیم که به لطف پایداری و سفتی بالایی که سیستم تعلیق جدید به ارمغان آورده می‌توانید با سرعت بالایی در مسیرهای پر پیچ و خم مانور دهید. نیسان جی‌تی‌آر ۲۰۱۷ به خاطر آرامش و توانایی خود در عبور از پیچ‌ها شناخته شده که حس یک سوپراسپرت نرم و راحت را دارد. نسخه‌ ارتقا یافته‌ نیسان برنامه‌ریزی شده‌تر بوده و چسبندگی مکانیکی بی‌نظیری دارد که همین امر به احساس دقت سیستم فرمان منتج شده است. شکی نیست که این خودرو یک قدم رو به جلو نسبت به نسل پیشین خود محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که خودروی مذکور قهرمان مسابقات درگ سال جاری نیز بوده که همین موضوع می‌تواند صحت عملکرد بهتر و دقیق‌تر این خودرو را نشان دهد. زیرا جی‌تی‌آر مورد نظر در رقابت پایاپای با برادر بزرگ‌تر خود که چندسالی است در جزیره کیش به‌سر می‌برد، توانست با اختلاف قابل توجهی این گودزیلای مشکی رنگ را شکست دهد همچنین این خودرو توانست از سد رقیب ایتالیایی خود یعنی تنها لامبورگینی گالاردو کشور نیز در این دوره از مسابقات بگذرد. در پایان از وحید مولایی مالک محترم جهت در اختیار قرار دادن خودرو به منظور تست و بررسی نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

مشخصات فني

مدل

NISSAN GT-R 2017

پيشرانه

۶ سیلندر V شکل

حجم موتور

۳۷۹۹ سی سی

حداکثر قدرت

۵۶۵ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۶۳۷ نیوتون متر

شتاب رسمي

۲.۷ ثانیه

صرف سوخت ترکيبي

۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

وزن

۱۷۷۰ کیلوگرم

قيمت

نا موجود در بازار داخلی

53 عکس

نظرات کاربران

38 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/20
تحربه رانندگی پس کو؟
1396/5/20
عشق فقط عشق واژه دیگه ای پیدانکردم
1396/5/20
چرا پلاستیک های آفتاب گیرشو نکنده!؟؟ چرا او ن پلاستیک آبی رنگ رکاب رو نکنده!؟ تا حالا شده شما برید و موقع خرید یک ماشین، به خاطر اون پلاستیک های کثیف و مسخره پیش خودتون بگید:
وای چه ماشین سالمی، آقاهه چقدر ماشین رو تمیز نگه داشته!؟
1396/5/20
دقیقا درسته
جالبه این قضیه فرهنگ شده حالا میخواد پراید باشه یا نیسان جی تی ار یا برچسب های روی یخچال و تلویزیون
1396/5/20
میشه تو حرف نزنی
1396/5/20
بله دوست عزیز بعضی مردم همینجوری ظاهرو میبینن
1396/5/20
عجب تستی بود !!!
نه تست شتاب گرفته شد ، نه تایم درگ گفته شد نه ...
1396/5/20
واقعا گودزیلا برازندشه! ماشین فوق العاده ایه !! نیسان باید نسل جدیدشو بده رقیباش ازش جلوترن. مثل 911 turbo s
1396/5/20
گودزیلای کی بودی تو🙌😂
آرزومه سوارش بشم یه روز...!
1396/5/20
خیلی خشه
1396/5/20
قطعا يكي از بهترين خودرو هاي موجود در كشور هست.وحشتناك عاشقشم.
1396/5/20
ای جانم به فدایت ....
1396/5/21
خدا شفا بده انشااله
1396/5/20
خیلی خوبه . شتاب زیر 3 ثانیه فوق العادس :)
ممنون از سایت خوبتون فقط چرو فیلم بررسی جدید نمیزارین ؟
1396/5/20
فکر نمیکنید که خیلی وقته فیلم بررسی نمیزارید
1396/5/20
قبلن یه نمونه سفید رنگ گذر موقت رو بررسی کردید بازم ممنون ازین جور ماشین ها مطالب میزارید
1396/5/20
الهی تب کنم تا که همدمم تو باشی خونت اباد فقط نگاش کن زره زرش یعنی ادرنالین
1396/5/21
بر خلاف مشخصات فنی خوب ظاهرش اصلا قشنگ نیست ، این ماشین فقط به درد پیست میخوره و برای استفاده شهری اصلا بدرد بخور نیست
1396/5/21
یک متخصص مسئول مونتاژ کردن تمام قطعات موتور در هر gtr است
عکس ها بسیار باسلیقه و حرفه ای (خودرو) هستند
1396/5/21
اقای اریا محسنی من نمیدونم تا چه حد در دنیای خودرو وارد هسی ول چند تا مقاله ازتون خوندم مثل این نیسان جی تی ار و نیسان ایکس تریل و حال مشکل این جاست میگی تست و بررسی این اخه کجاس تست و بررسی هس عزیز شما لطفا نشو مثل اون اقای که میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای ولستر رو نقد کرد خلاصه انتظار بیشتری میره مقاله های سایت افت کرده البته بجز مقاله های محسن خان
1396/5/21
جالبه که کیلومتر شمارش تا 100 تا بیست تایی نوشته شده از 100 به بعد رو 30 تا 30 تا نوشته!!!!!
1398/2/31
دقتتو بخورم
1396/5/21
توزیع عادلانه ثروت در کشور : نزدیک 90 میلیون جمعیت و تنها دو نفر صاحب نیسان GT-R
1396/5/21
به دیوار گفته این همه گفته بودیم برامون فیلم بررسی میزاشت خودروبانک پلاس خدا بیامرز شد؟
1396/5/22
یا حضرت عباس
1396/5/22
این نقد و بررسی چه فرقی می کرد اگه نویسنده می نشست تو تحریریه و با ترجمه از سایت های خارجی یه مطلب تهیه می کرد؟ حدس می زنم دوستان خودروبانک رفتن کیش به مالک محترم گودزیلا گفتن از فلان مجله هستیم گودزیلاتو بده یه دور بزنیم تستش کنیم. مالک محترم هم گفته خودروبانک سیخی چند، کرایه 24 ساعتش میشه 10 میلیون. دوستان خودروبانک هم یه تومن دادن ماشینو یه ساعت کرایه کردن فقط وقت کردن از توش عکس بندازن و تا اولین دوربرگردون برن یه دور باهاش بزنن. یه بوق هم اشانتیون زدن والا اگه کاری که جرمی کلارکسون میکنه اسمش تست خودرو باشه، نتیجه سفر دوستان خودروبانک به کیش اسمش میشه عکاسی از گودزیلا نه تست اتوموبیل. ادمین لطفا چاپ کن هر چند ممکنه نوشته من تلخ باشه. اگر هم استدلال هام نادرسته جواب بده لطفا.
1396/5/23
براستی اعجاب انگیزه
1396/5/23
وقتی پیام های انتقادی را چاپ نمی کنید، از آزادی گردش اطلاعات دم نزنید.
1396/5/23
در جواب دوست عزیزمون محمدجان که انگاری 11 عدد لایک هم خوردن!!!
آخه مرتیکه یارو به توچه که کی به چی ابراز احساسات میکنه!!!
از انشالله گفتنت واضحه که دو سه تخته ای عقبی از روزگار...
1396/5/24
بنده هم در جواب شما دوست عقب افتاده ، اولا منظور من این بود که از اینکه شما حاضری جونت رو فدای ماشین کنی از خدا براتون شفا خواستم ، دوما مرتیکه هر آشغالی رو میخوای دوست داشته باش به .... ، ولی اول به جای اینکه بیشعوریتو فریاد بزنی سعی کن یکم از عقلت استفاده کنی البته اگه داشته باشی
1396/5/24
در جواب دوست عزیزمون محمد جان که به این صفحه سر میزنه تا جوابه بی احترامیشو ببینه!!!
شما هم با ادبی و هم باشعور !!!
اینو همه میدونن...همه...
فقط یادبگیر هر جایی دهنتو باز نکنی که ممکنه چیزی بره داخلش خفت کنه!!
1396/6/23
اجاره اش چنده؟
1397/1/17
نیسان اسکای لاین...جی تی ار ملقب به گودزیلا ...بهترین ماشینه دنیاست ...عاشقشم
1397/3/2
از قیمتش خبر داری ؟به منم بگو قیمت روزش با پلاک ملی چقدر میشه
1397/12/14
سلام ممنون از مطلبتون ولی باید بگم که تقریبا ۶ سال پیش اگر اشتباه نکنم ی دونه جی تی ار سفید رنگ به مشهد وارد شد و اولین نیسان جی تی ار در ایران بود میتونین سرچ کنین
1398/2/17
چقده بی احترامی میکنید حیلی حسودین وژدانن اینا وقتشون زندگیشونو گذاشتن تا به ما چیزی یاد من میدونم چی به چیه و مکانیکم و اونارو درک میکنم ولی شما ها چی بگم والله
1399/9/4
این ماشین تو دسته اسپرت قرار میگیره
و سوپر اسپرت ها ماشین هایی مثل لامبورگینی اونتادور هوراکان بوگاتی ویرون پاگانی هوندا مک لارن سنا و اف وان و ... مثال های اسپرت مثل پورشه ۹۱۱ توربو اس بی ام دبلیو ام ۴ مرسدس کلاس سی و...
1401/5/20
یه بار این ماشینو تو محله کیانپارس اهواز دیدم