موضوعات داغ

رنو تالیسمان یا کیا اپتیما – جدال زیبا رویان پر ادعا

29 مرداد 1396

مقدمه

سال هاست که بازار سدان های نیمه لوکس ایران در تسخیر کره ای ها قرار گرفته و به غیر از برخی برند های ژاپنی (مثل تویوتا) کسی نتوانسته مزاحمتی برای محصولات این کشور بوجود آورد. در واقع بسیاری از خودروسازان معتبر که در بازارهای جهانی رقیب مستقیم هیوندای/کیا به حساب می آیند در کشور ما با وارداتی ناپیوسته و خدماتی نامشخص زمین بازی را به نفع رقیب خالی گذاشته اند. اما چند وقتی است که یک خودروساز فرانسوی (یا بهتر است بگوئیم دورگه ژاپنی/فرانسوی) تصمیم گرفته که محاسبات و پیش بینی ها را بر هم بریزد و با معرفی یک محصول جسور به بازار کشورمان امپراطوری جومونگ را به چالشی سخت بکشاند. البته وقتی به شما بگوئیم که منظورمان از این رقیب جدید، رنو است احتمالاً با خودتان میگوئید که این همه شلوغ کاری خودروبانک فقط برای یک رنو بود؟! همان رنویی که همواره در رده ی سدان های لوکس لقب بازنده را یدک کشیده؟ بله منظورمان همان رنوست. تازه این یکی در زادگاه هیوندای تولید می شود و از خیلی از آپشن های اروپایی اش هم بهره ای نبرده! اما با تمامی این صحبت ها زود قضاوت نکنید.

اتومبیلی که امروز برای رقابت آماده کرده ایم از بسیاری جهات با محصولات قدیمی این خودروساز متفاوت است و میتوان امیدوار بود که شرایطی کاملاً متفاوت با پدرانش را در کشورمان تجربه نماید. ما هم امروز قصد داریم این محصول رنو یعنی "تالیسمان" را به جان یکی از موفق ترین کره ای های بازار یعنی "کیا اپتیما" بی اندازیم تا ببینیم آیا این تازه وارد اروپایی میتواند از پس سدان محبوب سالهای اخیر کشور بر بیاید یا این یکی هم در بازار ایران به سرنوشت فرانسوی های گران قیمت قبلی (مثل رنو سفران، پژو 407 و سیتروئن C5) دچار خواهد شد. پس لطفاً در این بررسی با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

زمانی که کیا نسل سوم اپتیما را معرفی نمود، کمتر کسی باور میکرد که چنین سدان زیبایی از یک کمپانی کره ای متولد شده باشد (حالا کاری نداریم که طراحش اصلاً کره ای نبود!). چهره کم نقص این محصول در حدی گیرا بود که میتوانست حتی اتومبیل های گرانتر و برند های معتبر تر از خود را نیز به رقابت دعوت کند و چه بسا همین ظاهر جذاب راه را برای موفقیت روز افزونش هموار نمود. خوشبختانه طراحی عالی اپتیما در نسل های بعدی نیز به پیشرفت خود ادامه داد و حالا که با بدنه جدیدش روبرو هستیم به هیچ وجه دلمان برای مدل های قبلی تنگ نشده است. تازه میهمان امروزمان که مدل 2016 میلادی و نمونه (GT-LINE) می باشد حتی از قبل هم خشن تر شده و با چراغ های اخمو و جلو پنجره بزرگش نگاهی غضب آلود به ما می اندازد! کاپوت کشیده و سپر کاملاً اسپرتش نیز با همراهی خطوط زاویه دار دماغه توانسته اند جذابیت اتومبیل را به نقطه اوج خود برسانند. در قسمت کناری هم مواردی مثل آبشش های روی گلگیرها و رینگ های اسپرت جذاب با خطوط کم انحنا و ساده بدنه ترکیب شده اند و تلفیقی از وقار و هیجان را خلق نموده اند. و در انتها چراغ های کشیده اپتیما بهمراه دیفیوزر سپر عقبی که اگزوزهای دوگانه را در خود جای داده حس و حال مسابقه را در دل بیننده تداعی میکنند که البته شاید این قضیه با ویژگی های فنی نسخه ارائه شده در کشور همخوانی چندانی نداشته باشد اما از لحاظ بصری چشم را نوازش میدهد. جدای از همه اینها نکته ای که در مورد ظاهر اپتیما میپسندم این است که طراحان کیا توانسته اند در ساخت این محصول بدون استفاده از خطوط عجیب و غریب و حجم های اغراق آمیز، اتومبیلی خوش قیافه خلق نمایند و از این رو زیبایی اپتیما با یک پختگی عالی همراه شده.

خوب پس میتوان گفت که در این رده قیمتی رقابت با اپتیما کار دشواری خواهد بود؛ بخصوص که طرف مقابلش هم خودروسازی باشد که به طرح های کسالت آورش عادت داریم!

اما خبر خوب اینجاست که تیم طراحی رنو هم دیگر آن تیم سابق نیست و محصولات ساده پوش این برند اکنون لباس هایی جذاب و پر زرق و برق به تن کرده اند. تالیسمان نیز یکی از همین محصولات جدید است که با طرحی فریبنده و چشم نواز، زبان منتقدین را حسابی کوتاه کرده. نکته مثبت دیگر اینکه طراحان رنو نیز همچون کیا، زیبایی بدور از خشونت را کافی ندانسته اند و از این رو با خلق یک زیباروی عصبی و عبوس، اتومبیلی پر جذبه را روانه بازار کرده اند. طراحی قسمت جلوئی تالیسمان با چراغ هایی زیبا، دی لایت هایی خاص و سپری اسپرت همراه شده که در ترکیب با هم واقعاً زیبا از آب در آمده اند و کروم کاری های دماغه نیز حالت اسپرت اتومبیل را با ویژگی های لاکچری ترکیب نموده. همچنین خطوط مهیج کار شده بر روی کاپوت برآمده اش هم به خوبی حس پویایی را به بیننده القا مینمایند. در قسمت کناری سعی شده با یک سری خطوط ساده و شیک متانت و سنگینی اتومبیل در اولویت قرار گیرد اما رینگ های جذاب و طرح آبششی روی گلگیرها اجازه نداده که در این سادگی زیاده روی شود. و در انتها با چراغ هایی دم دار که گویی دارند به آرم کمپانی رنو اشاره میکنند مواجه میشویم که در کنار سپر عضلانی اش به خوبی جسارت موجود در کالبد تالیسمان را به تصویر کشیده اند. البته شاید بتوان گفت که زلم زیمبوهای به کار رفته در تالیسمان کمی از اصالت اروپایی اش کاسته اما خطوط کلی بدنه به حدی جدی و مصمم است که این تزئینات جانبی چیزی از ابهتش کم نکرده اند. یکی از نکات خوب چهره تالیسمان این است که طراحانش در ساخت این محصول، سلایق متفاوتی را در نظر گرفته اند. مثلاً فرقی نمیکند که شما بدنه اسپرت و خشن را بپسندید، یا متین و جدی و یا حتی فانتزی و زنانه! جزء هر کدام از این افراد که باشید با ظاهر تالیسمان مشکلی نخواهید داشت.

پس باید اعتراف کنیم که تیم طراحی هر دو اتومبیل، کارشان را به بهترین شکل انجام داده اند و در اینجا نظر شخصی شما برنده را مشخص خواهد نمود.

طراحی داخلی و آپشن ها

علیرغم قسمت بیرونی که در آن از اِلِمان های مشترکی مثل خشونت و حالت تهاجمی استفاده شده بود در داخل کابین با دو سبک متفاوت روبرو میشویم. کیا مقداری از حالت اسپرت بیرونی را در داخل نیز ادامه داده اما انگار در میانه کار پشیمان شده و با کمی محافظه کاری سعی کرده محیطی عامه پسند را خلق نماید. خوب حاصل کار هم هرچند تا حدودی معمولی است اما کم نقص از آب در آمده و حس و حال بودن در یک اتومبیل متوسط آلمانی را در ذهن تداعی میکند. به طور کلی در این محصول، خطوط ساده و کاربردی، به طرح های شلوغ و پیچیده ای که در بسیاری از کره ای ها رایج است ترجیح داده شده که به نظر شخصی من در طولانی مدت حس آرامش بهتری (نسبت به آن کابین ها) برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد.

اما با نشستن درون تالیسمان با داشبودی مدرن مواجه میشویم که تا حدود زیادی به محصولات ولوو شباهت دارد. در داخل رنو اولین چیزی که نظرها را به سمت خود جلب میکند نمایشگر لمسی مرکزی است که تنظیمات زیادی را در خود جای داده. این سیستم چند منظوره ضمن خلوت نمودن داشبود از کلید های مختلف، ظاهر کابین را متفاوت و بسیار پیشرفته نشان داده است. خطوط کلی طراحی نیز بسیار ساده در نظر گرفته شده اند که البته این ترکیب با چهره وحشی تالیسمان کمی نا هماهنگ به نظر میرسد اما به خودی خود کاملاً شیک و چشم نواز می باشد. یک نکته منفی کوچک هم این است که با تمامی این سادگی های ظاهری در ابتدای ورود به کابین رنو احساس میکنید که کار با ادوات کمی پیچیده است و به مقداری زمان نیاز دارید تا با محیط داخلی اش اُخت شوید. اما خوب پس از مدتی که به این قضیه عادت نمودید، از کار با تبلت میانی و آپشن های رنگارنگ تالیسمان لذت خواهید برد.

از نظر کیفیت متریال استفاده شده نیز باید بگوئیم که هر دو اتومبیل شرایطی نزدیک بهم دارند که هرچند به حالت ایده آل نمیرسد اما به نسبت رقبای قیمتی مناسب است.

خوب پس در این قسمت هم سلیقه شخصی شما مشخص خواهد کرد که طراحی مردانه و کمی اسپرت اپتیما بهتر است و یا کابین متمدنانه و متفاوت تالیسمان.

راستی در مورد آپشن ها صحبت نکردیم. خوشبختانه هر دو میهمان امروزمان لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی را پیش رویمان قرار داده اند. مثلاً نمونه های فول آپشن اپتیما و تالیسمان گزینه هایی از قبیل ایربگ های جلو/ جانبی/ پرده ای، سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, BAS, TCS و..، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه هشدار نقاط کور، سیستم پارک اتوماتیک، چراغ و برف پاک کن هوشمند، ترمز دستی الکترونیکی، نشانگر باد تایرها، آینه الکتروکرومیک، تهویه صندلی های جلویی و گرمکن تمامی صندلی ها، سقف پانوراما و سانروف چند حالته، درب صندوق هوشمند، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و بسیاری امکانات دیگر را دراختیار قرار میدهند که کاملاً راضی کننده است.

ضمن اینکه تالیسمان با داشتن برخی امکانات دیگر از قبیل هدآپ دیسپلی (HUD)، ماساژور صندلی های جلویی و نمایشگر بزرگتر و حالت های متنوع تر رانندگی و.. سعی میکند برتری خود را در قسمت آپشن به محصول کیا دیکته نماید اما اپتیما هم بیکار ننشسته و در نمونه های فول آپشن با داشتن گزینه هایی مثل چراغشور، سیستم هشدار خروج از خط، شیفتر های پشت فرمان، اتوهلد و شارژر بیسیم و... نشان میدهد که هنوز هم شکست دادن کره ای ها در بحث امکانات جانبی (البته به شرط فول آپشن بودن خودرو) کار دشواری است. (البته ناگفته نماند که تالیسمان های اروپایی از گزینه های دیگری مثل سیستم Control4 و تابلو خوان و.. نیز بهره میبرند که متاسفانه در نسخه آسیایی خبری از آنها نیست)

ضمناً تالیسمان از سیستم صوتی BOSE و اپتیما از برند Harman/kardon استفاده نموده اند که هر دو از نظر قدرت و تفکیک صدا جزء بهترین انتخاب های ممکن می باشند.

ایمنی

هر دو خودرو توانسته اند 5 ستاره ایمنی موسسه EuroNCAP را بدست بیاورند؛ اما اگر بخواهیم خیلی دقیق تر بررسی کنیم، در بخش سرنشینان بزرگسال و کودکان اپتیما اندکی بهتر عمل نموده و در مورد امنیت عابرین پیاده و سیستم های ایمنی فعال، تالیسمان تا حدودی موفق تر بوده است.

در تصویر زیر میتوانید خلاصه ای از گزارش ایمنی این دو اتومبیل را مشاهده نمائید:

پیشرانه و توانایی های حرکتی

خوب تا اینجا که رقابت شانه به شانه و بسیار نزدیک بهم پیش رفته اما بالاخره به بزرگ ترین تفاوت میان این دو که در زیر کاپوتشان مخفی شده بود رسیدیم!

کیا اپتیما عرضه شده در کشور دارای یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی 2.4 لیتری می باشد که قادر است حداکثر 177 اسب بخار را در دور 6000 آزاد نموده و در بیشترین حالت 231 نیوتن متر گشتاور را در دور 4000 در اختیار راننده قرار دهد (البته مدل GDI راندمان بهتری دارد). خوب هرچند که این اعداد و ارقام برای اندام درشت اپتیما شاهکار به حساب نمی آیند اما برای کاربرد های یک سدان خانوادگی کافی به نظر میرسند. در حقیقت اگر با دیدن ظاهر اسپرت اپتیما در جو مسابقه قرار نگرفته اید و فقط نگران سبقت های معمول و شتابگیری در سربالایی ها هستید، خودروبانک به شما اطمینان میدهد که همین پیشرانه به راحتی پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود.

اما محصول رنو با پیشرانه ای کاملاً متفاوت پا به میدان نبرد گذاشته. با گشودن درب موتور تالیسمان، با یک انجین 1.6 لیتری مواجه میشویم که شاید در نگاه اول برای این هیکل و برچسب قیمتی مضحک به نظر برسد ولی همین پیشرانه کوچک به کمک توربو شارژر توانسته 190 اسب بخار را در دور 5750 در اختیارمان قرار دهد که حتی بیشتر از موتور 2.4 لیتری اپتیما است. تازه این فقط شروع کار بود و با رویت عدد گشتاور 260 نیوتن متری که در دور موتوری بسیار پائین تر از کیا به نقطه اوج میرسد (در دور 2500) دیگر میتوانیم پرونده شتاب و سرعت را بسته و تالیسمان را برنده قطعی این قسمت اعلام کنیم.

جدا از این مورد، پیشرانه رنو بدلیل حجم کوچکتر و فناوری بالاتر نیاز به سوخت کمتری دارد و علیرغم شتاب و سرعت بهتر بنزین کمتری (6.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی) نسبت به اپتیما (حدود 8 لیتر در شرایط مشابه) نوش جان میکند.

البته شاید بگویید که مقایسه یک اتومبیل مجهز به پرخوران با خودرو تنفس طبیعی کار درستی نیست و بهتر بود در مورد نمونه های توربو اپتیما صحبت میکردیم؛ اما با توجه به اینکه هدف خودروبانک از انجام این مقایسات، دسترسی به بهترین انتخاب برای هموطنان است، مجبور شدیم همین مدل قابل خریداری در تمام نقاط کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

راستی این نکته هم از قلم نیفتد که حتی برترین موتورهای توربو جهان نیز نسبت به نمونه های مشابه تنفس طبیعی حساسیت بیشتری به کیفیت بنزین و روغن از خود نشان میدهند و تحت فشار ممکن است هزینه های بیشتری را روی دوش مالک خود بگذارند. پس اینجا یک نکته مثبت هم برای موتور اپتیما وجود دارد که شاید برای خیلی ها حتی از توانایی های حرکتی نیز مهم تر باشد.

تجربه رانندگی

هر دو اتومبیل با صندلی های راحت و دید نسبتاً مناسبشان وعده یک سواری خوب را به ما میدهند. البته صندلی های جلوئی تالیسمان از نظر ارگونومی طراحی بهتری دارند اما در عوض روی صندلی های عقبی اپتیما میزبانی مناسب تری از سرنشینان صورت میپذیرد. در حقیقت ارتفاع کم انتهای سقف محصول رنو باعث شده که سر سرنشینان قد بلند با سقف مماس گردد که این قضیه در اپتیما به این راحتی اتفاق نخواهد افتاد.

در مورد کیفیت سواری و لذت رانندگی هم باید بگوئیم که هر دو نمره مناسبی را بدست می آورند اما با این حال نکات مفنی هم دارند. مثلاً تالیسمان با وجود اینکه به کمک لاستیک های پهن، شاسی خوب و انواع سیستم های کنترل پایداری به خوبی به اسفالت چسبیده اما بدلیل سیستم تعلیق نیمه صلب عقبی که ضعف هایی نسبت به مدل تمام مستقل دارد نتوانسته کیفیت سواری و حس خوب رانندگی در پیچ های تند را به بالاترین سطح برساند (اینجاست که دلمان میخواست نمونه اروپایی مجهز به Control4 را در اختیار داشتیم). ضمن اینکه رنو علیرغم سواری قابل قبول، در مواجهه با دست انداز های تیز، عملکرد ضعیفی داشته و ضربات را به سرنشینان منتقل مینماید. اما در طرف دیگر اپتیما هم در خصوص نرمی و لذت رانندگی شاهکار چندانی نکرده و با وجود استفاده از سیستم تعلیق مستقل (مولتی لینک) در عقب، سواری بی نقصی در اختیارمان قرار نداده است. البته باید اعتراف کنیم که نسل جدید اپتیما از این حیث نسبت به نسل قبلی پیشرفت مناسبی داشته اما باز هم در مورد کیفیت سواری در پس رقیب فرانسوی اش قرار میگیرد. نکته منفی دیگر اینکه فرمان اپتیما اطلاعات کمی از جاده (نسبت به رنو) در اختیار راننده قرار میدهد که برای رانندگی های پر سرعت و هیجان انگیز کمی دلسرد کننده است. البته به غیر از این ایرادهای کمی تا قسمتی سخت گیرانه، در مجموع هر دو خودرو عملکرد راضی کننده ای از خود نشان دادند.

در مورد توانایی های حرکتی هم باید بگوئیم که در هنگام رانندگی عادی و بدور از تنش، هر دو اتومبیل شرایط مشابهی دارند و با واکنش های مناسب گیربکس و پدال گاز و همچنین عملکرد قابل اعتماد ترمز هایشان، لبخند رضایت را بر لبان راننده جاری میسازند. اما وقتی شرایط را کمی به حالت مسابقه ای نزدیک تر کنیم این تالیسمان است که با اسب و گشتاور بالاتر لذت بیشتری از فشردن پدال گاز به ما هدیه میدهد. در این شرایط عملکرد گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تالیسمان نیز کمی برتر از جعبه دنده 6 سرعته اپتیما ظاهر شد و کار را برای کیا سخت تر از قبل نمود. برای درک بهتر قضیه میتوانید ویدیو زیر را مشاهده نمائید:

خوب همانطور که ملاحظه کردید، تالیسمان علیرغم لگ اولیه توربو اش، توانست بهتر از اپتیما از جا کنده شود و در ادامه نیز موفق شد فاصله اش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. البته این را هم فراموش نکنیم که این مقایسه در تهران صورت گرفته و با توجه به کمبود فشار هوا در تهران و حساسیت کمتر موتورهای پرخوران به این مسئله (نسبت به انواع تنفس طبیعی)، میزان اختلاف از آنچه در شهرهای ساحلی اتفاق می افتد کمی بیشتر شد.

قبل از ترک اتومبیل ها نگاهی هم به فضای صندوق عقب انداختیم که در مورد تالیسمان طول بسیار زیاد آن ما را شگفت زده کرد؛ اما در مورد میزان گودی (ارتفاع) اپتیما شرایط کمی بهتری را در اختیار مسافرانش قرار میدهد.

نتیجه گیری

باید اعتراف کنم که هر دو خودرو، گزینه هایی جذاب و دوست داشتنی هستند و با طراحی زیبا و آپشن های پر شمارشان دل هر مشتری را بدست خواهند آورد. اما شاید بتوان با یادآوری چند نکته انتخاب را قدری آسان تر نمود. کیا اپتیما به لطف حضور طولانی مدت چند نسل در کشورمان از بازار دست دوم و فراوانی قطعات یدکی مناسب تری بهره میبرد و موتور تنفس طبیعی نه چندان قدرتمندش نیز درعین حال که اجازه نمیدهد با کمبودی مواجه شوید، رسیدگی کمتری از شما طلب خواهد کرد. پس اگر با توانایی های حرکتی متوسط اپتیما مشکلی ندارید میتوانید از این سدان تنفس طبیعی لذت ببرید. اما از طرف دیگر راندمان بالای موتور تالیسمان هم چیزی نیست که بتوان به راحتی ازآن گذر کرد، چرا که این اتومبیل علیرغم مصرف سوخت کمتر، قدرت و شتاب بسیار بهتری را در اختیارتان قرار میدهد و لذت رانندگی بیشتری را به شما هدیه خواهد داد. در نتیجه اگر اهل شیطنت و شتابگیری های گاه و بیگاه باشید بدون شک تالیسمان انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر از آقایان "سید محمد مهدی ابطحی" (مالک کیا) و علیرضا طاهری (مالک رنو)، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات اپتیما و تالیسمان جلب می نمائیم:

مشخصات فني
مدلکیا اپتیمارنو تالیسمان
پيشرانه4سیلندر تنفس طبیعی4سیلندر توربو
حجم موتور2.4لیتر1.6لیتر
حداکثر قدرت185اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه190اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور231 نیوتون متر در 4 هزار دور بر دقیقه260نیوتون متر در 2500 دور بر دقیقه
شتاب رسمي9.5ثانیه7.9ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.3لیتر در هر 100 کیلومتر6لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1460کیلوگرم1444کیلوگرم
قيمتحدود 190 میلیون تومانحدود 205 میلیون تومان

88 عکس

نظرات کاربران

250 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/29
من اپتیما رو ترجیح میدم. دردسر نگهداری و سرویس های موتور توربو رو نداره، بعلاوه داشتن ماشین های کره ای مثه پول نقده و هرگاه اراده کنی میتونی با افت قیمت کمتر و سریعتر بفروشی.
1396/5/29
قطعا تلیسمان
1396/5/30
مهم ترین دلخوشی یه عشق کره: هروقت بخوام با افت کمتر میفروشم :)))))))))
1397/7/28
سلام من خودم کیا اپتیما دارم واقعا ماشین عالی است بینی تمام ماشین که داشتم از جمله کمری. تالیسمان. الترا. از همش بهتر اپتیما بوده ثانیا فرمون هم خیلی طراحی منحصر بفرد شبیه بی ام و هست
1398/9/26
دقیقا
قطعا تالیسمان به اپتیما سر هست
ولی کیفیت بنزین ، فراوانی قطعات و بازار دست دوم تو این کشور جهان سوم مساله مهمی ست
به همین دلیل انتخاب من هم اپتیما بود
با وجود اینکه سواری تالیسمان یکی از بستگان بسیار لذت بخش تر بود برام .
1396/5/29
کاملا مشخص بود اقای امینی فر با وجود برتری همه جانبه تالیسمان دلش نمیاد بگه انتخاب کاملا منطقی تریه. همه جای دنیا وقتی یه خودرو قدرت و شتاب بهتر با مصرف همزمان کمتر ، فضای صندوق بهتر و هندلینگ بهتری داشته باشه در عین قیمت کاملا یکسان راحت میگن برنده کیه. تازه به دلیل استقبال زیاد بود که قیمت تالیسمان بالا رفت وگرنه تا همین اواخر ارزونترم بود. تو خود کره جنوبی از زمان تولیدش فروش سوناتا و اپتیما رو کاملا متاثر کرده. لطفا برای راهنمایی بهتر خواننده ها بدون تعارف نظزپر بدین
1396/5/29
اولا فضای صندوق اپتیما بهتره و همینطور فضای سرنشینان بخصوص سرنشینان عقب.
دوما قیمتش بیشتره.
سوما هزینه های نگهداری در تمام دنیا مهمه عزیز جون برو چهارتا مقاله بخون
1396/5/29
از مزایای تلیسمن همین بس که به خزوخیلی اپتیما نیست
1396/5/29
تالیسمان فوق العادس
1396/5/29
هيچ كودوم...فقط كمري هيبريد...
1396/5/29
واقعا حرف حق و رو زدی این دولت .....د با این قانونش و جلوی ورودش رو گرفت
1396/5/29
واقعا مطالبتون خسته کننده و کسل کننده شده !!! بابا این ماشین ها رو ده هزاربار تست کردن . اینم بگم من اصلا کاری به برند ندارم ولی من باشم اپتیما میخرم چون اولا بازار فروش بهتری داره ، دوما کیفیت بنزین ایران داغونه موتور توربو زود مستهلک میشه و سوما من طراحیشو بیشتر دوست دارم ( البته سلیقه ای هست ) و چهارما و از همه مهتر خدمات پس از فروش داغون نگین خودرو هست که همه رو کلافه کرده
1396/5/29
یجوری میگی انگار کیا و هیوندای خدماتشون خیلی خوبه ! یارو 2ماهه در به در داره دنبال سپر توسان نیوفیس میگرده ! موتورم که خداروشکر 5سال گارانتی داره و هرکی بخره خیالش جمع هستش.
1396/5/30
جناب سومیتومو در پاسخ به شما باید عرض کنم شما ظاهرا نه این خودروهارو تا حالا سوار شدی نه تا حالا پات به نمایندگی خودروهای وارداتی باز شده با درود به روح ماساتومو سومیتومو بگم خدمتتون چون تو یه کامنت دیگه هم که نوشته بودید خوندم کاملا تعلیق سفت رنو تلیسمان مشهوده اگه سوار شده باشین در ضمن کیفیت متریال خودروهای کره ای بسیار بالاتر از رنو و نزدیک به ژاپنی ها و در برند جنسیس بهتر از ژاپنی ها هم هست داستان سپر توسان رو هم میدونم از کجا خوندین عزیز دل کره ای ها بسیار در حال پیشرفت هستن و با هزینه و سرمایه گذاری که انجام میدن دارن بزرگان صنعت خودرو رو به چالش میکشن همینطور که جنسیس G90 در هر تست و بررسی که نگاه کنید رقباش بی ام و سری 7 و بنز اس کلاس هستن من نمیگم که جنسیس از اونها بهتره ولی مطمئن باش به زودی خودش روبسیار نزدیک به استانداردهای اونها میکنه ای کاش انقدر که وقت صرف تحقیر کردن صنعت کشورها میکنیم که اصلا نظر منو و شما براشون مهم نیست به فکر وضعیت تاسف بار تولید و طراحی خودرو تو کشور خودمون بودیم که الان جز واژه فاجعه هیچی در موردش نمیشه گفت
1396/5/29
وای تالیسمان عجب باحاله که اپتیما را خورد
زنده باد تکنولوژی
1396/5/29
از نظر من، برنده اين مقايسه با قاطعيت اپتيما است. (نظر دوستان و توجيح ها هم محترم)
1396/5/29
توجیه درسته :)
1396/5/29
نظر شما محترم ولی اپتیما 2زار نمیارزه، هرکی فقط 1بار پشت هر دو ماشین بشینه اینو راحت میفهمه.
1396/5/29
تالیسمان تقریباً برنده مسلم بود...
1396/5/29
سلام
من فقط موندم چرا کیا اینقدر فرمونهای ماشیناشو بر خلاف هیوندا زشت و استخونی میزنه
فرمون سورنتو هم همینجوره..انگار فرمون پیکان جوانانه
1396/5/29
مزخرف ترین نظری که به عمرم دیدم همین بود. فرمان اپتیما و سورنتو زشته !!!!! شبیه پیکانه !!!!!! یعنی پارادوکس ساله !
خانم محترم شمایی که اطلاعات در مورد ماشین نداری ، چرا با مسخره بازی وقت ملت رو هدر میدی. همه میدونن که طراحی فرمان های خودروهای جدید هیوندا و کیا خصوصا کیا با الهام از محصولات اصیل آلمانی مثل ب ام و شکل گرفته. اونوقت شما داری تشبیهش میکنی به پیکان
واقعا باید تاسف خورد که امثال شما دارن در مورد خودرو نظر میدن
1396/5/30
مزخرف طرز فکر و ادب نداشته شماست که البته وقتی تو زندگیتون بیشتر از کره ای سوار نشدی دنیا رو به همین مسخرگی میبینی و میزان لایک زیر متن هر کدوممون میگه حرف کی مورد تاییده، راستی کدوم فرمون بی ام دبیلیو به این مضخرفی هست ممنونم میشم کمی از وقت و مشغله گرانبهاتونو بزارید جواب بدید ببینیم یاد بگیریم.تاسف به حالت بخور که از چیزی خوشت نمیاد اینجور آشفته میشی چون کره ای آشغال سواری، مجبورتم نکردن کامنتای بقیه رو بخونی که وقتت هدر بشه.مرسی پاچه مردمم نگیر
1396/5/30
از کی تا حالا پلاستیک درجه چند که تو عکسا هم معلومه شبیه بی ام و است دوست عزیز؟
لطف کن آشغال رو با محصول آلمان مقایسه نکن
1396/6/1
در پاسخ به آقا یاسر باید بگم که خیلی از سلیقه ها فرمون ب ام و رو نمی پسندن
1396/6/2
در پاسخ به ناهید خانم عرض کنم شما که به تولیدات کره ای که الان تو بازار آمریکا جز۶ با کیفیت ترین و قابل اعتماد ترین خودروها هستن میگی آشغال یا فرمونش رو با پیکان جوانان مقایسه میکنی به نظرتون با ادب هستین ؟
و در پاسخ به علی هم عرض کنم حق با یاسر عزیز هست شما همون عکس این ماشین ها رو نگاه کنی بهتره چون دستت بهشون نمیرسه در ضمن چشماتون خیلی پیشرفتست که از تو عکس فهمیدی در ضمن آشغال طرز فکر شما و امثال شماست که اجازه توهین به صنعت کشورهای دیگه رو به خودتون میدید
1396/6/2
علی آقا ، یک چیز یادت باشه و اونم اینه که آشغال به چیزی میگن که بی مصرف باشه و ارزش بهای پرداختی رو نداشته باشه. خدا رو شکر ماشین های مختلف کمپانی های معتبر دنیا هم دستمون بوده که بتونیم تشخیص بدیم چی خوبه چی بده. از ایرانخودرو و سایپا بگیر تا می رسه به بنز و پورشه و لکسوس و کیا و ...
به جرات میتونم بگم که خودروهای کره ای بسیار ماشین های خوب و قابل قبولی هستند و من خیلی ازشون راضی بودم. (خصوصا کادنزا و سنتنیال و موهاوی)
از طرفی هم این دو کمپانی الان دارن با ابرقدرت های جهان مثل تویوتا و بنز و ب ام و رقابت می کنند. لذا خودروهاشون خوب و مناسب هستند نه آشغال.
ضمنا همونطور که در جواب به اون ناهید کله پوک گفتم ، می تونی در وب در مورد طراح جدید خودروهای کیا (پیتر شرایر) جستجو کنی
ضمنا فرمان اپتیما اگر پلاستیک بود ، تلسکوپی نمی بود. به حرف هایی که می زنی قشنگ دقت کن. داری در مورد یک سدان موفق بازار جهانی صحبت می کنی نه در مورد سمند و لگن های داخلی .
1396/6/2
سرکار خانم،جالبه بدونین که شرکت هیوندا الان داره با رقابت خودرو های بسیار خوب جلو میره و حالا بحث فرمون و یا ظواهر دیگه سلیقه است
آقا یاسر داداش شما فرمایشت درست خودروهای کره ای منظور هیوندا و کیا خودروهای متوسط به سمت خوب هستن ولی بحث ناهید خانم ی بحث سلیقه ایه که شما اومدی به بدترین شکل جواب دادی و اینجوری داداش من با یک خانم حرف نمیزنن،امیدوارم حرفم بهت بر نخوره..شما نظر سلیقه ای ایشون رو دوست نداری نباید که توهین کنی برادر من
1396/6/2
آخه نفهم من به تو چیزی گفتم پاچه ملتو میگیری،ماشین داری نداری سر قبر پدرت،اینجا صحبت سر خودروی لوکس و برند و شرکتهای نوپا و درجه چندی که اومدی زر زر میکنی،دیگه ماشین پلاستیکی هم دست رسیدن داره! کرمان موتور اقساطیشو ریخته،کوری برو ببین کلاس نیا،حقا راست میگن مشتی عقده ای سوار کره ای میشن البته بلانسبت خوبا
در جواب آقا یاسر
عزیز من نمیگم ماشینای کره بد هستن،نه اتفاقا رو به پیشرفتن ولی اینکه بیایم با خودوهایی مثل ب ام دبلیو مقایسه کنیم داداش هنوز خیلی راه مونده واسش
1396/6/4
ناهید جون بیخودی بحث باهات نمی کنم. چون بحث با ابلهان خودش نشانه نادانیه. فقط هیمنو بهت میگم که :
شعور و شخصیتت در حدی بود که اولا : فرمان سورنتو رو به پیکان تشبیه کردی !!!
و ثانیا : به منی که حتی یک ناسزا هم در کامنتم بهت نگفته بودم ، به بدترین شکل توهین کردی. (من فقط گفتم نظرت در مورد ماشین مزخرف و اشتباهه . انوقت تو به من میگی پاچه خوار !! حالا کدوممون نامحترم هستیم . وجدانا )
واقعا متاسفم برات ...
1396/6/4
آقا علی شما ماشین های کره ای رو خیلی دست کم گرفتی داداش. ب ام و هم همچین مالی نیست که نتونیم با کره ای ها مقایسه ش کنیم.
محض اطلاعت برو آمار کیفی جی دی پاور سال 2017 آمریکا در میزان رضایت مداری مردم و تعداد خرابی ها رو ببین . متوجه میشی که هیوندای رتبه 6 و ب ام و رتبه 7 این آمار هستند که برای اولین بار پیشرفت چشمگیر هیوندای و جلو زدن از رقبای آلمانیش رو ثابت می کنه.
من با استناد به مدارک و منابع تجربی حرف می زنم. مثل شما حرف های چندین و چندساله و اشتباه در مورد ماشین های جهان رو تکرار نمی کنم. پس به حرفی که می زنی دقت کن.
ضمنا یک نکته هم یادت نره که کلمه آشغال فقط و فقط لایق و برازنده ماشین های داخلی و چینیه و حتی با اینکه خودروهای فرانسوی هم از کیفیت لازم برخوردار نیستند این لفظ برای فرانسوی ها هم مناسب نیست چه برسه به کره ای های پیشرفته ...
1396/6/4
آقای عزیز لطفا بی جهت از کسی جانبداری نکن. اگر با دقت کامنت من و این خانم رو بخونی متوجه می شی که من صرفا در کامنتم به حال ایشون تاسف خوردم و از اینکه به صورت خیلی مسخره و عمدی اومدن یک مقایسه خنده دار انجام دادن ناراحت شدم. اما وجدانا با دقت کامنت این خانم رو در جواب به من بخون که از چه کلمات بی شرمانه و ناسزاهایی نسبت به من استفاده کرده. یعنی آدم شرمش میاد کامنتشم بخونه.
حالا شما خودت قضاوت کن اگر جای من بودی چطوری با همچین آدم هایی که از شدت فقر و عقده فرهنگی میفتن به جون مردم و هر چی از دهنشون بیرون میاد به مردم میگن ، برخورد می کردی ...
1396/6/4
خانم نسبتا محترم اینطور که از نظرت برمیاد تو کل عمرت آرزو و عقده ی داشتن همین آشغال های کره ای !! رو داشتی که اینطور داری می سوزی از شدت حرارت
هیچوقت به خودت اجازه نده تو فضای مجازی به کسی توهین کنی
خدا رو شکر ما ماشین کره ای هم داریم و خیلی هم راضی هستیم. قبلا بنز و ب ام و هم داشتم ولی کاملا از وراکروزی که الان دارم راضی هستم و ماشین محشریه
پس این تویی که آشغال سواری و عقده ی ماشین های معتبر تو دلته نه ما. حتما از اینایی هستی که میرن جک و جونور و ام وی ام و از این لگنای چینی میخرین بعد هم میرین پشت و جلوی کاپوت ماشین مارک هیوندا و تویوتا میزنین فکر می کنین مردم بلا نسبت خرن نمیفهمن که اینی که سواری یک درشکه ی بی خاصیت چینیه !!
1396/6/4
آقا یاسر داداش خیلی دور ور داشتی،ماشین چینی آشغاله؟ جالب بدونی اگه یه سر گذر به ویدیوهای همین خودرو بانک بندازی میبینی درگ بین توسان و اس 5 این اس 5 هست که با نصف قیمت بسیار توسان رو پشت سر میزاره و باز در آپارات درگ بین چری تیگو و اسپورتیج این تیگو هست که براحتی و به شدت اسپورتیج رو کول میکنه،لطف کن به ماشینای چینی به صرف چینی بودن هر دوتون توهین نکنین وقتی که میزان شتاب پیشرفت همین چینی ها جوریه که کره ای های عزیزتونو داره پشت سر میزاره،شما عزیز جان کاش ایراد به اون خانم نمیگرفتی وقتی خودت متعصبانه داری برخورد میکنی و واقعا برات متاسفم همینطور واسه اون دوست عزیزی که فکر میکنه ماشین کره لکسوس هست و فقط اون داره و ارزوی بقیست
1396/6/4
آقا یاسر داداش اولا لطف کن اطلاعات غلط نده داداش من،طبق این نظر سنجی هر دو امتیاز 88 رو کسب کردن این از این،ضمنا برادر من دوست عزیز این فقط واسه 90روزه اول تحویل خودرو هست .نه چیز دیگه
کیفیت و دوام یه خودرو با استفاده طولانی مدت مشخص میشه پس زیاد جو ندیم.
1396/6/4
یاسر جان تو ببین چقدر داری به اون خانم توهین میکنی چرا کامنتای خودتو یبار دیگه نمیخونی برادر والا جالب نیست ما ایرانیا کی میخایم فرهنگ یاد بگیریم
1396/6/5
آقای چینی دوست چینی سوار ، مگه کیفیت و ارزش و کارآیی ماشین به شتاب و سرعته ؟؟!!!! اگر اینطوره که ماشینی پر افتخاری مثل لندکروز شتابش متوسطه در صورتیکه بهترین و بادوام ترین suv دنیاست. ضمن اینکه ماشین های چینی 90 درصدشون لش و بی خاصیت اند. از این 10 درصد باقیمانده به لطف توربو کمی شتابشون رو زیاد کردن که اگر بخوام دقیق تر بگم همین جوک اس 5 با استفاده از موتور توربو و دنده دستی شتابش زیاد شده. به این نمیگن تکنولوژی و پیشرفت برادر من . موتور توربو و گیربکس دستی رو روی هر ماشینی بزاری (حتی پراید) رو هوا پرواز میکنه.
تکنولوژی یعنی کیفیت و دوام خودرو ، ایمنی خودرو ، طراحی و امکانات رفاهی و ایمنی خودرو که خدا رو شکر تو این موارد کره ای ها همیشه موفق بودن. در صورتیکه چینی ها اصلا بویی از اصالت و کیفیت و تکنولوژی نبردن. همش به دنبال مونتاژ و کپی از برندهای معتبر هستند. مثلا همین جوک اس 5 که مثل روز روشنه از روی توسان کپی برداریش کردن. که تازه اکثر مالکانش اگر بری ازشون بپرسی از مصرف بنزین و روغن بسیار بالای موتورش به دلیل بوست بالا شکایت دارن و دو ماه دستت باشه تازه میفهمی چه لگنی بهت انداختن. چینی ها اگر عرضه داشتن مثل کره باید راه نوآوری و پیشرفت و مشتری مداری رو در پیش می گرفتند نه راه کپی و مونتاژ ..
ضمنا مادام که انقدر شتاب شتاب میکنی ، برو با کیا موهاوی و جنسیس سدان و کوپه و کادنزا و سنتنیال کل بنداز ببین کره ای ها چی ساختن که تا هفت هزار سال دیگه این لگن سازهای چینی نمی تونن به گرد پاشون برسن. من یک پیچ موتور 8 سیلندر 4700 سی سی موهاوی رو با 20 میلیون لگن چینی عوض نمیکنم.
1396/6/5
علی آقا برادر این آماری که من گفتم مربوط به دوره طولانی مدت 3 ساله استفاده از خودروها در آمریکا است . در دوره 3 ماهه اول که کیا اول جهان شد و هیوندای در رتبه 2 قرار گرفت و کل دنیا از پیشرفتشون مات و مبهوت شدند. حالا برای اینکه دیگه ادعا نداشته باشی ، هم آمار 3 ساله موسسه جی دی پاور و هم آمار 3 ماهه اول مالکیت برندهای جهان رو برات لینک می کنم با دقت نگاه کن :

آمار 3 ساله مالکیت خودرو در سال 2017
https://www.google.com/search?b
iw=1536&bih=748&tbm=isch&sa=1&q=2017+
j.d.power+vehicle&oq=2017+j.d.power+vehicle&gs_l=psy-ab.3...85382.97153.0.97919.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0.wIdqVNfB1bs#imgrc=nrD10l32-snNXM:&spf=1503846193465

آمار 3 ماهه نخست مالکیت خودرو (به عمل آمده در آلمان) در سال 2017 :
https://www.google.com/sear
ch?biw=1536&bih=748&tbm=isch&sa=1&q=2017+j.d.p
ower+vehicle&oq=2017+j.d.power+vehicle&gs_l=psy-ab.3...85382.97153.0.97919.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0.wIdqVNfB1bs#imgrc=mBW6
IcOhMzTToM:&spf=1503846193465

1396/6/5
محمود خان که نمی دونم کی هستی و برای چی داری الکی سنگ زن ها رو به سینه می زنی ؛ بیشتر از این نمی خوام توجیهت کنم که کار این خانم چقدر زشت بوده.
چون استفاده از الفاظی مثل آشغال ، پاچه خوار و ... خیلی زشت تر و بی شرمانه تر از اونیه که بخوای طرف متکلمش رو بگیری.
ولی اشکال نداره فقط از من به تو یک نصیحت ؛ زن جماعت معمولا فاز جهل و حماقت رو به فاز عقل و انسانیت ترجیح میدن (مخصوصا در مورد این ناهید)
بیشتر اهل جهنم ، زن و از جنس مونث هستند. چون از هر 10 نفرشون ، 7 تای مثل این ناهید توشون پیدا میشه .
لذا هیچ وقت به خاطر علاقه به جنس مخالف ، عدالت رو زیر پا نذار ... موفق باشی .
1396/6/6
آقا یاسر داداش من تعجب میکنم.شما اصلا درست نگاه میکنی آمار رو؟ طبق همین پیج هایی که خودت لینک کردی اصلا دارم میگم.چه تفاوتی کرد با حرف قبل من؟ هر دو یکی هستن.و این لفظ 3 ساله در یک سال 2017 !!! شما چجوری میگید ما حیرانیم...این مطالعه جامع تعداد مشکلات تجربه شده در هر 100 خودرو را در 90 روز اولیه مالکیت ارزیابی می‌کنه این مطالعه 8 بخش مختلف را در برمی‌گیرد و امتیاز پایین‌تر نشان دهنده کیفیت بالاتر است.هم هیوندایی هم بی ام دبیلیو رنک 88 دارن.
1396/6/6
خواهش میکنم دوستان جو گیر نشن و این مقایسه رو محل تسویه حساب شخصی نکنن
چیزی که دراین مقایسه لحاظ شده اشکالاتیه که خودروها در 90 روز اول برمیدارن و کیفیت کلی و طولانی مدت خودرو که مخصوصا بعد از سه سال
از خرید باید خریدار باهاش دست و پنجه نرم کنه یا یه جورایی 100 هزار کیلومتر به بالا
برای همینم هست که این جدول تغییرات خیلی
زیاد و نجومی داره یه بار تو چند ماه لکسوس و مرسدس اول و دوم میشن یه بار میان نیمه دوم جدول ولی چیزی که مهمه شما یه بنز ای کلاس
200 هزارتا کار کرده رو تو شرایط یکسان با یه ازرا
200 هزرتا رفته مقایسه کن اون موقع متوجه میشید کیفیت یعنی چی کدومشون تبدیل به
لگن و کدوم هنوز سواری درجه یک میده
ولی تلاش کیا و هیوندای هم جای تقدیر داره
که کم کم دارن جا پای ژاپنی ها و المانی ها میزارن
تو کیفیت ولی هنوز باز هم زمان احتیاج دارن
1396/6/6
عزیز تو خودت تو دامان همین زن بزرگ شدی اینجور توهین بهشون میکنی کارت درست نیست متاسفم
1396/6/6
در پاسخ به آقا یاسر کله پوک که لنکروز رو کشید وسط
این جور مطالب خوبه اتفاقا. کم کم بعضیا سطح اطلاعاتشونو لو میدن. :))). داداش تابلو شد هیچی بارت نیس از ماشین. تویوتا در حد چینی :))))) suv ژاپن رو اومدی با چینی قیاس میکنی چون شتابش متوسطه؟ و بعد موهاوی رو برتر میدونی از چینی؟اولا suv واسه شتاب نیست اینو همه اهل فن میدونن . فقط یه ایرانی مثل شما میتونه همچین نظری بده. البته انتظاری هم نمیره از شما. همین که لو دادی هیوندا سواری سطح اطلاعاتت از ماشین معلوم شد. اشکال نداره کم کم اطلاعاتت میره بالا.
یه چیز دیگه. ببینید تو واقعیت کیفیت ژاپنی ها و تویوتا چه جوری حرصتون رو دراورده که این همه ماشین تو این جدول هستند فقط به تویوتا گیر دادین. همین نشون از کیفیت برتر تویوتا تو واقعیته. همین نشون میده این آمارها چه قدر کشکین و تو عمل و واقعیت نتایج یه چیز دیگس.
دلتو خوش کن داداش به این آمارهای ضد و نقیض که جی دی پاور یه چیزی میگه اون یکی موسسه و سایت یه چیز دیگه. همین آمارهای ضد ونقیض نشون از سلیقه ای بودن و دخیل بودن خود شرکت ها تو تهیه آمارهاس. کیایی که با تحقیر شخصیت انسان مسابقه ی بوس کردن اپتیما راه میندازه و دست به هرکاری میزنه، نمیتونه تو این آمارها دخیل باشه؟
ولی دیگه مردم دنیا گول این آمارها رو نمیخورن و تو دنیا واضحه کدوم برند اعتماد و کیفیت برتر رو داره. از افت فروش بی نظیر 16 درصدی کیا تو چهارماهه اول 2017 که تو صدر افت فروش هاس واضحه مردم چه اعتمادی به این برند دارن.
1396/6/7
آخه آدم زبون نفهم ، تویی که سواد خوندن متن نظر مردم رو نداری ، برای چی نظر می دی. چرا به مردم تهمت می زنی ؟؟؟ من کی تویوتا لندکروز رو با لگن بی خاصیت چینی مقایسه کردم؟؟ کی گفتم که هدف از ساخت شاسی بلند (suv) شتاب و سرعته ؟؟؟ وقتی عرضه نداری نظر مردم رو خوب بفهمی و حرف مردم رو غلط معنی می کنی ، چرا حرف مفت می زنی. همه می دونن که تویوتا بهترین و قابل اعتمادترین خودروهای جهان رو می سازه و هیچ کس در این زمینه شکی نداره. خودم هم طرفدار تویوتا هستم و به این برند بیشترین علاقه رو دارم.
ضمنا اینی که گفتی موهاوی از ماشین چینی بهتره ؟؟؟؟ باید بهت بگم بهتر که سهله ، اصلا مقایسه موهاوی با لگن چینی مثل مقایسه اژدها و مگس می مونه و حماقت محظه که بخوای ببری مثل موهاوی رو با سوپرلگن های های چینی مقایسه کنی.
از حرفات کاملا معلوم شد که لگن سوار چینی هستی که از حرف های حق و مستند و به جای من ، به جوش اومدی و اومدی یک سری مزخرفات در جواب من نوشتی.
ولی این حرف رو مثل یک برادر از من بشنو : همیشه مرد باش و مردانه حرف بزن و هیچوقت به خاطر ماشینی که سوار هستی ، کسی رو متهم نکن. به کسی تهمت نزن .
همیشه بر اساس مدارک و شواهد تجربی و مستندات محکم حرف بزن. وقتی چیزی رو تجربه نکردی و اطلاعاتی در موردش نداری ، الکی نظر نده.
شماها منو به عنوان یک ایرانی متهم به فقر فرهنگی می کنید در صورتیکه من با دلایل و شواهد اثبات شده حرف می زنم ولی شماها با تعصب کورکورانه .
انصافا که ایران ما به خاطر وجود اکثریت امثال شماهاست که وضعش الان اینطوریه. وگرنه ما چی از کشورهای دیگه کم داریم ...
1396/6/7
علی آقا لطفا اطلاعاتت رو در مورد این آمار تکمیل کن دوست عزیز :

آمار 3 ساله کیفی خودرو موسسه G.D.Power = تعداد خرابی های یک خودرو (مثلا اپتیما) در طول مدت 3 سال که در دست مشتری بوده ، بر اساس تعداد مراجعه به تعمیرگاه های تحت نظر موسسه در شرایط یکسان کارکرد نسبت به خودروهای برندهای دیگر (مثلا هوندا آکورد) .
حال هر چقدر تعداد مراجعات و خرابی های خودرو بیشتر باشد (عدد بالاتر) ، شانس برند در کسب رتبه کیفی بهتر کمتر می شود. چون تعداد خرابی ها بیشتر بوده و از نظر کیفی امتیاز منفی محسوب می شود.
در آمار 3 ماهه هم دقیقا به این شکله اما طول مدت زمان تحقیقات موسسه به جای 3 سال ، 90 روز (3 ماه) هستش و دوره کیفی کوتاه مدت بهش میگن.
اگر هر دو لینک هایی که برات گذاشتم مربوط به دوره 3 ماهه بود ، باید نتایج یکسانی هم می داشتند. در صورتیکه نتایج متفاوت بودن و رتبه اول کیفی 3 ساله لکسوسه اما رتبه اول کیفی 3 ماه کیا ست .
آره داداش ...
1396/6/8
ببین بچه جون اون زمانی تو یویو بدستت بود تو کوچه پس کوچه های خونتون بازی میکردی ما لوکس سوار بودیم حالا با لفظ چینی به من اون بابای بالاتر از من یا اون دختره خنک میشی بماند.. :)) شما آب رو بریز جایی که میسوزه.اصلا خوندی من چی نوشتم اومدی چرند نوشتی؟
بهت گفتم میگی لنکروز شتابش ضعیفه نسبت به چینی در عوض موهاوی اینجور نیست!
دوستان شما بگین این یعنی چی؟!
آقا عزیزه من پات به لنکروز رسیده که نسبت شتاب از suv طلب میکنی بماند سر جاش موهاوی رو بهتر از لنکروز میدونی؟
من چینی ..منه از بیخ چینی (اینجور میگم تا خیالتو راحت بکنم)افتخارم اینه لنکروزو چندین ساله سوارم و چم و خمشو عین کف دست میدونم
اونوقت توی کره ای سوار پلاستیکتو ول کردی اومدی اینور از روی یه آمار مضخرف که هی بالا پایین میشه و هر نفهمی هم میدونه اینو اونم در سی روز اول!! ملتو اسکل کردی؟
والا خنده داره تو مگه اینکه اون دختره بحث کنی چکارت به خودرو
1396/6/8
!!!!!!!!!!!!
داداش اصلا حرفای منو میخونی؟ منم که عینا همینا رو گفتم! چرا از نظر شما بقیه بی سواد و بی اطلاع هستن و باعث مشکلات کشور و شما عالی هستی؟
عینا هر چه رقم کمتر باشه بهتره..و هر دو برند در سه ماهه رنکشون 88 هست.شما اون بالا ورداشتی گفتی نه خیر هیوندا بالاتره!!الان تو آمار خودت گذاشتی نقض حرفته و زیر بار نمیری چرا داداش؟ قضاوت رو میزارم به عهده خواننده.موفق باشی
1396/6/8
بابا ول کنین این بنده خدا رو
اومد با اون دختره کل بندازه ترکید
فقط اون تیکه آرش نوشته در پاسخ به یاسر کله پوک خخخخخخخخخ!
1396/6/8
آرش خان ، حالا جدا از بحث این که املا بلد نبودی و لندکروز رو لنکروز می نوشتی ! ؛؛ از هر بچه ای هم بپرسی می دونه که هیچ کدوم از suv های تنفس طبیعی موجود در کشور (نه توربو های ب ام و و بنز و آئودی) تو بحث شتاب به موهاوی نمی رسن. حتی لندکروز 8 سیلندر و لکسس lx . چون موتور 8 سیلندر خورجینی با قدرت 340 اسب داره و وزنش 400 کیلو از لندکروز کمتره. لذا بسیار پر شتابه.
اما تویی که ادعای لندکروز داشتن و سواد و اطلاعات میکنی ، هنوز انقدر بارت نیست که بفهمی ارزش و کیفیت ماشین به شتاب و سرعت نیست.
ماشینی مثل لندکروز گرچه شتاب موهاوی رو نداره اما در بحث کیفیت ، قدرت ، کارآیی و ارزش برند خیلی سرتر از موهاویه و من خودم شخصا اگر 20 میلیارد هم پول داشته باشم ، انتخاب اول و آخرم در بین گزینه های شاسی بلند ، فقط و فقط لندکروز و لکسس lx خواهند بود.
ضمنا همین آمار مزخرفی که داری در موردش صحبت میکنی ، تویوتا و لکسس رو به عنوان باکیفیت ترین و قابل اعتمادترین برندهای جهان معرفی میکنه. اگه این حقیقت از دیدگاه تو مزخرف و چرته ، من دیگه حرفی ندارم ...

در پاسخ به علی آقا هم باید بگم ، من هیچوقت ادعا نمیکنم که بهترینم و بقیه بی سوادن و هیچی نمی دونن. شاید اطلاعات خودرویی خیلی ها مثل شما از من بیشتر باشه ولی هدف من درک صحیح از آماری بود که گفتم. حالا کمی تفاوت نظر اشکالی نداره. ولی اشکال جایی پیدا میشه که تعصب روی برخی برندهای خودرویی باعث بشه که ما چشممون رو روی پیشرفت برندهای دیگه ببنیدیم.
به هر حال ... بی خیال ....
1396/6/9
من خواهش میکنم کسی با این آقا ادامه نده و بحث نکنه.بدو بیراهای ایشون رو نسبت به من بخونید و شخصیتشو با رسم شکل برای خودتون توجیه کنید،از نظر ایشون کره ای ها از همه لابد بهترن خوشکلترن نظرات همه هم مضخرفترین نظر هست و ایشون خوبن.
دوستان مثل من باشن لطفا جوابشو ندن و از همون قدیم گفتن جواب ایشون خاموشی است.حالا باز یاسر جان نقل قول بگیر ور ور کن.خوش باشی
1396/6/9
عجب
پسر خوب بدهکارم شدیم؟ من بحث شتاب رو کشیدم وسط؟ هههه باشه اشکال نداره همونجور که گفتم خودت با حرفای ضد و نقیضت در مورد بنده و بقیه خودتو رسوا میکنی.بماند ته صحبت خودتم باز گفتی موهاوی سریعتره از لنکروز(میگم لنکروز بجا لندکروز زبون گفتاریه نه مکاتبه ای اداری عزیز میدونستم حساسی رعایت میکردم هر چند از ریز و درشت همه دنبال ایرادی:))
راستی شما که ادعات میشه خیلی اهل فنی چرا باید موهاوی از لنکروز 8 سریعتر باشه؟ اینو جواب بده جواب خوبی برات دارم عزیزم
1396/6/9
خب حالا یه سوال کردی که جوابش رو بهت میگم. ولی قبل از اون برو مشخصات فنی موهاوی و لندکروز 8 سیلندر رو خوب بخون :
- موهاوی : موتور 8 سیلندر خورجینی 4700 - قدرت 340 اسب بخار - وزن 2100 کیلوگرم
- لندکروز vxr : موتور 8 سیلندر خورجینی 5700 - قدرت 380 اسب بخار - وزن 2570 کیلوگرم
بر طبق قانون فیزیکی دوم نیوتن که از رابطه ی (F = ma) به دست میاد ، شتاب (a) با جرم یا همان وزن خالص (m) رابطه ی معکوس داشته و هر چه وزن کمتر باشه ، شتاب بیشتر خواهد بود. البته شتاب با مجموع کل نیرو (F) رابطه ی مستقیم داره و هر چه مقدار نیرو بیشتر باشه ، شتاب بیشتره.
اگر دقت کنی می بینی که قدرت لندکروز 8 سیلندر 40 اسب بخار از موهاوی بیشتره. اما در عوض 457 کیلوگرم (نزدیک به نیم تن) از موهاوی سنگین تره.
در قوانین تطبیقی نسبت اسب بخار به وزن خودرو معمولا نسبت هر 10 اسب به ازای 90 کیلوگرم رو در نظر می گیرن. یعنی 40 اسب بخار بیشتر لندکروز صرفا توانایی کشش 360 کیلوگرم بهتر را خواهد داشت. در صورتیکه اختلاف وزن دو خودرو 457 کیلوگرمه. لذا 97 = 360 - 457 . یعنی 97 کیلوگرم اضافی برای لندکروز.
در نتیجه شتاب موهاوی به ازای 97 کیلوگرم وزن سنگین تر برای کشش لندکروز بهتر خواهد بود.
البته ممکنه احساس کنی محاسباتش کمی پیچیده است. ولی خیلی واضحه. نسبت قدرت و وزن ماشینه.
در تست های به عمل آمده هم شتاب موهاوی بین 6.2 تا 6.7 ثانیه بوده و لندکروز 8 سیلندر هم بین 7.1 تا 7.5 ثانیه .
شتاب رسمی موهاوی هم 6.5 و لندکروز 8 سیلندر 7.2 ثانیه است. البته اختلاف کمتر به خاطر گیربکس های عالی تویوتاست. وگرنه رقبای هم وزن لندکروز با حجم موتور بیشتر شتاب لندکروز رو ممکنه نداشته باشن یا شتابشون مساوی باشه. چون گیربکس های تویوتا کمترین تاخیر رو ندارن.
1396/6/9
اگر فرمان سورنتو رو با پیکان مقایسه نمی کردی و به طور نامحترمانه بهم توهین نمی کردی ، جدا شک می کردم که چه جور آدمی هستی.
ولی الان دیگه کاملا می شناسمت.
سکوت نکنی میخوای چیکار کنی . مگه با این عراجیفی که میای تو سایت تحویل مردم می دی ، توقع داری مردم بهت مدال بدن ؟!!
تو سکوت کنی ، فضا آرامش دیگه ای داره . خودتم سنگین تری اینجوری ...
1396/6/10
مقایسه دو خودرویی که در بازار جهانی اختلاف قیمت بالایی دارن زیاد جالب و تخصصی نیست.
شتاب موهاوی بیشتر هست اما کسی که شاسی بلندی در این سطح می خرد قابلیت های افرود براش اهمیت بیشتری به شتاب دارد-suv ها برای کل کل و شتاب گیری نیست و فلسفه بوجود امدنش چیز دیگری بوده-واگر بخواهد شتاب گیری چابکی و چیزهای دیگری بخواهد یا یه ماشین اسپرت یا سدان یا در خانه آخر کراس اوور میخره مثل x3-glk-murano و سراغ این دوتا هیولا نمیره.

موهاوی از لحاظ قابلیت و مهندسی و قیمت با خودروهای همچون هوندا پایلوت و فورد اکسپلورر مقایسه میشه.
تکنولوژی هایی که در لندکروزر به کار رفته ماشینرو چند سطح بالاتر از موهاوی می کنه مثل Crawl control یا تعلیق KDSS و غیره که هرکدوم آفرود بسیار راحتتر و عالی تر می کنن.
هر دو خودرو جزو نامزدهای برترین SUV سال 2009 موتور ترند بودن که نتایج ارزیابی موتور ترند اینگونه بود:
قابلیت آفرود موهاوی 4 ستاره بوده که در وضعیتخوبی هستش ولی لندکروزر 5 ستاره هستش


لندکروزر 5700:

برتری ها:

کیفیت بسیار بالا- راندگی مطلوب - توانایی آفرود بسیار بالا

ضعف ها:

قیمت نجومی - مصرف سوخت - ردیف سوم بی فایده


کیا موهاوی:

برتری ها:

فضای داخلی- موتور عالی - کابین بی صدا- شاسی بلند واقعی

ضعفها:

تعلیق در مواجهه ناهمواری ها خشک عمل می کنه - کم بودن برخی از تجهبزات

در مقایسه ملاکهای دیگری نیز در بین هست مانند کیفیت ساخت شما سوار هر دو ماشین بشید تفاوت ساخت رو متوجه خواهید شد.فرق بین چرم وچوب الومینیوم و کروم با پلاستیک و چرم مصنوعی تفاوت قیمت به وجود میاره
در دراز مدت تویوتا میمونه طرفدار داره الان لندکروزهای دهه ی نود از لگن هاش تا کم کاردش از 20 تا 37 قیمت میخوره آیا به نظر شما تا 15 سال دیگه اسمی از موهاوی هواهد ماند؟
سواری و افرود من سوار لندکروز شدم شما دست انداز رو به چشم میبینید و میگید الان سرتون به سقف میخوره ولی چیزی احساس نمیکنید تو دست اندازها با سرعت 120 کیلومتر بودیم و لیوان اب رو داشبورد ولی نریخت نه تکون میخورد تو جاده ی خاکی با چاله های عمیق
توی گل تو ماشین بودیم و مثل یه کماندو میرفت تو برف مطمئنه
تو تمام تورهای آفرود ماشینه منتخبه چه صحرا نوردی و چه چیزای دیگه
در پارک کوهسار تمام ماشینه جرات جلو امدن نداشتند اما لندکروز واقعا معرکه بود.
زیر بندی محکمی داره
شما نگاهی به گشتاور هر دو ماشین بفرمایید یکی تو آفرود گشتاور اهمیت زیادی داره یه نگاهی به ضریب زاویه ها بیندازید
موهاوی برای رقابت با اتومبیل های Suv امریکا بوجود امد با همان استایل موتورهای حجیم
پرحرفی و جسارت منو ببخشید.
1396/6/10
خب حالا شد،میخاستم به همین برسیم..قبول بالاتره..حالا جواب منو بشنو
دوست عزیز قدرت موتور به خیلی از عوامل بستگی داره
وقتی 4700 سی سی یکی 270 و دیگری 340 اسب میده فشار روی اون موتور بیشتره به احتمال قریب به یقین ضریب تراکم بیشتری داره و فرسایش بیشتری خواهد داشت و تویوتا دوام رو در نظر گرفته و الا به اندازه مهندسان کیا بلدند که به پرفورمنس کیا برسن یقینن مطلب مهمتری رو لحاظ کردند.
ضمن اینکه تویوتا لندکروز برای خودش امپراتوری داره تو کشورهای خلیج فارس که نیسان از پاترولش تو کشورهای عربی رونمایی کرد که بتونه رقیب لندکروز بشه و بازار رو در دست بگیره
دوستان من پشت لندکروز v8 نشستم همون 270 اسب ب خدا زیاده اصلا نمیشه بهش گاز داد بی صدا ماشین به 180 تا میرسه ترمز اشم عالی بود.
یه نگاه به رنگ و کیفیت رنگ هر دو ماشین بیندازید-کیفیت کروم جلو پنجره هر دوماشین-کیفیت سپر -کیفیت چراغها -تریم داخلی-رینگ هر دو ماشین-سیستم صوتی با 4 مانیتور لندکروز-رو باهم مقایسه کنید بعد دلیل تفاوت قیمت رو پی خواهید برد(بنز e کلاس با اپیروس از لحاظ تجهیزاتی تقریبا یکی هستند همه میدونن شتاب اپیروس بیشتره اما شما کدوم رو انتخاب میکردید؟مطمئنا شما بنز رو به خاطر گرونی رد نمی کردید!!!!!!!!!!!!)
دوست عزیز تنها ملاک برتری دو ماشین قدرت موتور نیست.دوام و کیفیت هم ملاکه استهلاک و هزینه نگهداری.
به علاوه تو ایران 110 -120 تا بیشتر جریمه به همراه داره شتاب 7.1 خوبه اما بعدش چی ماشینتون میره اما نمی تونید برید ماشین میره پارکینگ
اون کسی که میره پورشه کاین میخره شتاب براش اهمیت نداره به کیفیت دوام و لذت سواری و گیربکس های محشر پورشه تریم داخلی مدهوش کننده کاین اونو میخره
من رشتم بازرگانی تو دنیای تجارت اگه کسی جنس بنجل با قیمت گزاف ارائه بده به اصطلاح جنش ارزش پرداختی نداشته باشه خود به خود محکوم به شکسته و از بازار طرد میشه تویوتا هم نمیاد با دست خودش گور هودش رو بکنه
دیگر بنز و لکسوس و روزیرویس ماشنهای گرون نمی زدند
هیچ گرونی و ارزونی ب حکمت نیست
1396/6/11
قطعا . من با نظر هر دوی شما کاملا موافقم. منظور نظر من هم از اون مقایسه بین لندکروز و موهاوی در واقع همین فاکتور شتاب گیری بود. وگرنه کوچکترین شکی در این موضوع نیست که ماشین هایی که تویوتا می سازه ، کاملا از نظر کیفیت ، دوام ، لذت رانندگی ، قدرت ، ایمنی و خیلی فاکتورهای دیگه با خودروهایی که دیگر خودروسازان می سازن (خصوصا کره ای ها) برتر هستند. الان تویوتا تو بحث کیفیت همراه با لوکس سازش (لکسوس) ، بی رقیبه و رقبای اروپایی و آمریکایی خودش رو خیلی وقته جا گذاشته. در مورد تویوتا لندکروز هم که باید بگم بهترین و باارزش ترین SUV دنیاست و من تو دنیای خودروسازی در اصل طرفدار چهار ماشینم :
1- کلاس سدان نیمه لوکس : تویوتا کمری
2- کلاس سدان لوکس : پورشه پانامرا
3- کلاس شاسی بلند SUV : تویوتا لندکروزر (همه فن حریف) - خصوصا V8
4- کلاس کراس اوور اسپرت : پورشه کاین S
البته لازمه یک نکته هم در مورد اون حرف آرش بگم که گفت کسی که پورشه میخره به شتاب اهمیت نمی ده و به لاکچری بودنش اهمیت میده ؛ باید بگم که اصلا اینطور نیست . درسته پورشه یک برند لوکس سازه و همه ی صفات مواد درجه یک از چرم و چوب ، آپشن های صدگانه ، تریم های فوق العاده باکیفیت داخلی ، خاص بودن و... این برند مشتری رو جذبش میکنه اما کسی که عشق پورشه باشه دنبال قلب تپنده پورشه است که اسپشیال برای کاربری سوپر اسپرت و شتاب و سرعت و هیجان ساخته شده و تازه وقتی پشت فرمان پورشه بشینی و پدال گازش رو لمس کنی ، متوجه میشی که هدف اصلی از ساخت این ماشین چیه. وقتی پدال گاز رو فشار میدی و یه محله از صدای اگزوز پورشه بیدار میشن ! وقتی از شتاب عالی پورشه تو جاده لذت می بری ... همه اینا بهت میگه که پورشه یک سوپر اسپرت ساز لوکس به تمام معناست.
1396/6/11
آقا یاسر شما که تجربه کره ای داری بنظرت سانتافه 2015 بخرم یا توسان 2017؟ بودجم 180 هستش. حقیقت امر راو4 2014 هم میتونم بخرم بنظرم خیلی کنسولش ساده اس نسبت به رقبای کره ای.
و سئوال بعدی من اینه حقیقت داره قطعات کره ای ها بعد 4 یا 5 سال خراب میشه و قیمتشونم بسیار بالاست؟
ممنون
1396/6/22
باید ببخشید احمد جان که کمی دیر پاسخت رو می دم. مسافرت بودم . چند روزی نبودم.
در مورد سوالی که پرسیدی باید خدمتت عرض کنم که در مورد سانتافه و توسان من همیشه سانتافه رو پیشنهاد می کنم. چون هم نرم تر و راحت تر و جادارتره . هم خوش فروش تر و پرآپشن تر. البته توسان جدید (2017) از لحاظ موتوری هم ضعیفه و حتی تو شتاب گیری چندان بهتر از سانتافه عمل نمی کنه. من از سانتافه 2014 راضیم ولی اگر همین الان برگردم به عقب تویوتا رو انتخاب می کنم. تویوتا کیفیتش قابل اعتماده و گرچه جذابیت و آپشن های کره ای ها رو نداره اما بعد از یک مدت به خاطر کیفیت بالای خودرو انقدر مجذوب ماشین می شی که دیگه آپشن و زیبایی و ... واست کم اهمیت می شه. دقیقا مثل تفاوت داشتن آیفون و گوشی اندروییده که آیفون تا سال های سال به خوبی کار میکنه واست ولی اندروییدی ها زود دلتو می زنن. البته نه این که سانتافه و توسان بد باشن . نه اتفاقا ماشینای خوبین ولی همیشه تویوتا بهتره.
اگر نظر منو بخوای تو این رنج اگر کراس اوور می خوای ، تویوتا rav4 و اگر سدان بخوای فقط تویوتا کمری و تویوتا آریون. و به نظر خودم که هم سدان داشتم هم کراس اوور ، واقعا سدان بهتره. چون کراس اوور سواریش تکون زیاد داره و آرامش چندانی تو اتاقش وجود نداره. اما شما برو یک بار آریون سوار شو واقعا حز میکنی از شتاب وحشتناک و نرمی بی نظیر ماشین. کمتر ماشینی هست که بتونه آریون رو بگیره. مگر بنز و ب ام و و پورشه های کلاس بالا و قوی.
خلاصه در یک کلام اگر کیفیت و دوام می خوای = تویوتا
اگر جذابیت و آپشن و بازار فروش خوب میخوای = هیوندا خصوصا سانتافه. البته سورنتو هم ماشین خیلی خوبیه
1396/7/8
مچکرم از یاسر عزیز
داداش حقیقت من تا حالا شاسی بلند نداشتم و میدونم سدان نرمتره و ...
میخام اولین شاسی بلند زندگیمو بخرم و حداقل 10 سالی داشته باشمش
یکی از دوستان میگفتش برو سروقت اوتلندر ولی یکی میگفت خدمات پس از فروشش جالب نیست
خودم چشمم سانتافه رو گرفته و اهل شتاب هم نیستم
فقط ترسوندنم ک زود خراب میشه و فلان و بیسار ک نمیدونم حقیقته یا ن
درسته رو4 ی سگمنت دیگس و با سانتافه مقایسه نمیشه اما من با بودجم میتونم سانتافه مدل بالاتری با موتور جی دی ای بگیرم ولی رو فور 2014 فقط میتونم بگیرم..راستی داداش تک دیفرانسیل از هر دو خودرو پیشنهاد میکنی؟ اهل آفرود نیستم.فقط مهمونی و جاده
1398/7/11
خیلی ضایعه ای.قشنگ معلومه ماشینت برای هیونداست خانم ماشینی به جز کره ای سوار نشدی.درزم اگه یک شرچی بکنی مورداطمینان ترین برند های ماشین در ۲۰۱۹ تو j.d power اول جنسیس دوم کیا و سوم هیونداست.برا منم باور ش سخته که اینا از تویوتا و بی ام و و بنز بهتر باشه ولی بزرگترین سایت خودرو در دنیا داره اینو میگه.
1396/5/29
واقعا تلیسمان چهره ی جذابی داره و صد البته فنی با اصالت ژاپنی که میشه گفت دیگه خبری از مشکلات مرسوم رنو تو تلیسمان مشاهده نمیشه چون این انجینی که روی تلیسمان هست, نیسان برای جوک اسپرت طراحی کرده. در ستایش تلیسمان همین بس که این خودرو تو خود کره جنوبی اپتیما و سوناتا رو به چالش کشیده و آمار فروش اونا رو پایین آورده. تنها و تنها نقطه ضعف احتمالیش سیستم توربوئه که البته رنو گفته با بنزین ایران آداپته کرده ولی خب بنزین ما آشغال تر از این حرفاس.
1396/5/29
ممنون بابت گزارشتون اقای امیری فر
1396/5/29
بی شک برتری کلی از هر لحاظ با تالیسمان هست.
1396/5/29
Talisman behtare.
1396/5/29
من خودم بين اين دو خودرو و سوناتا هايبريد مونده بودم اخر سر رفتم اپتيما خريدم ، چون همش نميخواد نگران بنزين باشين تو جاده ، هزينه نگهداري پايين تري داره ، سواري نرم تري داره ، اتاق بزرگتري داره ، كيفيت بهتر كابين به وضوح ديده ميشه ، اتاقش مثل تاليسمان تو كاركرد پايين به صدا نمي افتد ، يا حتي ميزان فرمون نميخواد ، چيزي كه براي چند تا از تاليسمان هاي وارداتي اتفاق افتاده بود ، از همه مهم تر قطعه ي كيا فراوان تو بازار هست ولي رنو اصلا نميبينين ، اپشن هاي كاربرديشون هم كه يكيه ... تنها برتري تاليسمان شتاب بهتر هست كه همراه با دردسر توربو هست ، پس ترجيح دادم اپتيمايي رو بگيرم كه حداقل تو ايران جوابشو پس داده ، ممنون از تيم خودرو بانك براي تست
1396/5/29
دوست عزیز اتاق تلیسمان به سر و صدا میوفته؟ میزان فرمان؟ یه چیزی بگید که بگنجه، تو همین مقاله هم گفته شده که کیفیت سواری تلیسمان از اپتیما بهتره، در مورد کیفیت کابین هم که واقعا همه میدونن کره‌ای ها اصلا در حد و اندازه تلیسمان و کولئوس نیستن.
1396/5/29
معلومه مقالرم نخوندی حاجی سومیتو. کجا نوشته سواری رنو خوبه؟ با تعلیق عقبش که با پراید یکیه انتظار داری سواری داشته باشه؟ آخه این لگن نه سواری داره نه هندلینگ. 2 تا چراغ بزک کرده مثل چینی ها دلیلی نمیشه بگی رنو خوبه.
1396/5/29
من هم اگه چند تا رپورتاژ رو ميخوندم و خودم تست نميكردم مثل شما فكر ميكردم ، ولي وقتي تصميم جدي گرفتم براي خريد رفتم از تعميرگاه هاي نگين خودرو و خرابي هايي كه گفتم رو توي تعميرگاه ديدم نه صرفا از روي اينترنت چيزي خونده باشم ، شما حتي اگر به گروه تاليسمان هم برين و ازشون بپرسين اين مشكلات شايع اتاق و فرمان رو بهتون ميگن ، در مورد كابين درسته كه به ژاپني و الماني نميرسه كره ولي از تاليسمان خيلي بهتر هست ، شما مدل فول اپتيما جي تي لاين رو با تاليسمان مقايسه كنين و از نزديك ببينين نه از روي عكس متوجه ميشين ، لازم به ذكر هست مدلي كه عكاسي شده مدل فول نيست ...
1396/5/30
"اپتیما از این حیث نسبت به نسل قبلی پیشرفت مناسبی داشته اما باز هم در مورد کیفیت سواری در پس رقیب فرانسوی اش قرار میگیرد. نکته منفی دیگر اینکه فرمان اپتیما اطلاعات کمی از جاده (نسبت به رنو) در اختیار راننده قرار میدهد که برای رانندگی های پر سرعت و هیجان انگیز کمی دلسرد کننده است."
1396/5/29
در ابتدا عرض کنم مقاله کمی جانبدارنه به سمت رنو نوشته شده بود که از گروه خودرو بانک بعید بود. من تجربه رانندگی با هر دو خودرو رو داشتم. شتاب رنو خیلی بیشتره اما ایرادهایی از قبیل ترمز ضعیفتر نسبت به اپتیما را دارد. همچنین در شهر پر دست انداز تهران در رنو کوبش ها خیلی بیشتر از اپتیما آزار دهنده هست. بعلاوه فضای سرنشین عقب علاوه بر ارتفاع کم سقف مشکل جای پا رو برای قد بلندها هم در رنو دارد.همچنین ارتفاع کمتر رنو در سرعت گیر ها به مراتب بیشتر بچشم میاد. نکته عجیب که شما بعنوان حسن در رنو یاد کردید حذف دکمه های داخل خودرو است که برای شخص من کم آزار دهنده بود، بعنوان مثال براحتی با زدن یک دکمه در اپتیما میشه به خواستت بررسی ولی در تالیسمان باید کلی در مانیتور جستجو کنی. ضمناباید بگم کیفیت ادوات داخلی رنو با شکل چشم گیری پایینتر از اپتیما است و به جرات در مواردی مانند فرمان و دکمه های بالابر حتی از برخی چینی هام پایینتره. در ضمن شما به در دسترس بودن قطعات و تعمیرکارهای اپتیما اشاره نکردید که به مراتب بیشتر از تالیسمان هست.و در آخر به بازار فروش کارکرده این دو ماشین اشاره نکردید که در اینجا اپتیما برتری مطلق خودش را به رخ رنو میکشه و شاید این عامل برای خریدار خیلی مهمتر از موتور قویتر رنو باشد . در ضمن این نوشته تجربه شخصی من میباشد و دیگران اگر نظر دیگری دارند محترمه.
1396/5/29
ببخشید شما اصلا مقاله رو خوندید؟
اینجا هم نوشته کمک های تلیسمان میکوبه! هم نوشته کار با ادوات تلیسمان مشکله و طول میکشه بهش عادت کنید! هم به بازار فروش بهتر کیا اشاره شده ، هم کوتاهی سقف تلیسمان و ..
ایناهاش نقل قول از همین مقاله:
1-کیا اپتیما به لطف حضور طولانی مدت چند نسل در کشورمان از بازار دست دوم و فراوانی قطعات یدکی مناسب تری بهره میبرد
2- یک نکته منفی کوچک هم این است که با تمامی این سادگی های ظاهری در ابتدای ورود به کابین رنو احساس میکنید که کار با ادوات کمی پیچیده است و به مقداری زمان نیاز دارید تا با محیط داخلی اش اُخت شوید
3-البته صندلی های جلوئی تالیسمان از نظر ارگونومی طراحی بهتری دارند اما در عوض روی صندلی های عقبی اپتیما میزبانی مناسب تری از سرنشینان صورت میپذیرد. در حقیقت ارتفاع کم انتهای سقف محصول رنو باعث شده که سر سرنشینان قد بلند با سقف مماس گردد
و الی آخر..
یه دور بخون خوب بعد نقد کن!
1396/5/30
من مقاله رو خوندم. شما درست کامنت من و بخون. من نوشتم تجربه خودم رو از رانندگی با این دو ماشین میگم. شما یه دور کامنت مردم و بخون بعد بیا ایراد بگیر
1396/6/3
شما نوشتی مقاله جانب دارانه بود ... در ادامه نوشتی که خودت تست کردی این موارد رو دیدی که یعنی مقاله جانب دارانه بوده و این ایرادهارو مخفی کرده . منم گفتم همه اینا که شما گفتی تو مقاله اومده. همین!
حالا گذشته از این قضیه. اگه همه مواردی که خودت تست کردی عینا تو مقاله اومده چه لزومی داره بیای بنویسی
اگه نکته خاصی هست بنویس وگرنه ارتفاع کم سقف و .. که نوشته شده دیگه.
1396/5/29
از نظر برند، نگین خودرو با توجه به اینکه در خودروسازی رنو در ایران سرمایه گذاری کرده آینده ای مطمئن تر داره
1396/5/29
شما برو آینده که هیچ وضعیت الان خدمات پس از فروش نگین خودرو رو ببین بعد میفهمی آیندش چیه . مطمئنا که کره ای ها از لحاظ قطعات و خدمات پس از فروش جایگاه بسیار بالاتری دارن
1396/5/29
لطفا کسایی که از پشت کوه و شهرستانها اومدن و ماشین بالایه ۱۰۰ تومن سوار نشدن ، نظر ندن ...
خدایه من !!!!!!
در ایران به دلیل کم بودن سواد رنو با قدمت ۱۲۰ رو با کیایی مقایسه میکنن که ۲۰ ساله جون گرفته !!!!!
رنو تلیسمان بهترین خودرویی که در این سگمنت در ایران عرضه شده ؛
1396/5/30
خانم نسبتا محترم ؛ اولا که با آوردن اسم شهرستانیها شعور خودت رو زیر سوال بردی. چون تجربه و شخصیت و انسانیت ربطی به تهرانی و شهرستانی بودن نداره. به رفتار و کردار انسان ربط داره. تهران هم شهرستانی از استان تهرانه. از طرفی هم الان تو شهرستان ها 2 برابر تهران ماشین های لوکس و مدل بالا می توان دید. دوره ی تهران تهران شما دیگه خز شده .
ثانیا با صراحت تمام این اطمینان رو بهت میدم که با انتخاب تالیسمان در این رنج قیمتی ، کلاهی به گشادی حماقتت سرت رفته . چون آدم عاقل تا خودروهای برندهای مطرحی همچون تویوتا ، هوندا ، هیوندای و کیا باشه ، لگن فرانسوی سوار نمیشه
1396/5/29
این دوستانی که دلیل خرید اپتیما رو فروش بهتر در نمونه کارکرده میدونن ، همون افرادی هستن که میگن ماشین فقط رنگ سفید که راحت فروش میره
دوستان اینجا سایت تخصصی خودرو هست با دلیل صحبت کنیم و نظر بدیم. با دلیل تخصصی و علمی خودرو رو انتخاب کنیم ، باید فرقی بین شما که به این سایت تخصصی میاید با افراد عادی موجود داشته باشه...
ممنون از همه
1396/5/29
دقیقا افت قیمت ماشین جزو مهمترین فاکتورها است. تعجب میکنم از شما. گویا فراموش کردید اینجا ایرانه. خیلی فرق هست بین یه اپتیما سفید رنگ کارکرده با تو رنج قیمت 200 تومن که میتونی با 5 میلیون کمتر حتی به نمایشگاه یه روزه بفروشیش با مثلا یه تالیسمان نقره ای که باید 15 تومن زیر قیمت با منت بعد یه ماه بفروشیش
1396/5/29
انتخاب من ۱۰۰ درصد اپتیما هست کلا تو هر زمینه باهاش بیشتر از تالیسمان حال میکنم.
1396/5/29
نسبت به بررسی های متعصبانه قبلی ..این بررسی خیلی واقع بینانه بود....ممنون از نویسنده عزیز
بنده به شخصه چه در ایران و چه در خارج از ایران انتخابم اپتیما خواهد بود...با توجه به قابل اعتماد بودن اپتیما در ایران نسبت به تلیسمان و حساسیت کمتر موتور و سایر قطعات مثل گیربکس و...
در خارج از کشور هم مطمعنا موتور 2 لیتری اپتیما عملکرد بسیار بهتری از تلیسمان به جا خواهد گذاشت....

از لحاظ کیفی اگه بخوایم بگیم مجله های جی دی پاور و موتور ترند و .... اپتیما و سوناتا رو بعد از مالبیو نسبت به بقیه رقبا برتر دونستند

هردو خودرو زیبایی های خاص خودشون رو دارن که سلیقه ای هستش...اما با نویسنده عزیز در مورد اون قسمت که فرمودن کابین مدرررن تلیسمان مخالفم .داشبورد تلیسمان.منو بیشتر یاد تبلت های هواوی میندازه تا کابین ولوو و تسلا

خسته نباشید میگم..ممنون از بررسی تون
1396/5/31
آقای فرمول یک ؛
اولا : جهل و بی فرهنگی برازنده کسیه که بین ماشینی که 20 ساله داره تولید میشه و از برند معتبری به نام کیا (که رتبه اول کیفی 3 ماهه نخست مالکیت) رو در کل جهان داره و یک خوردوی کاملا خوب و باکیفیته ، طرفدار ماشینی باشه که هیچ اصالتی نداره و کلا 6 ماه از تولیدش نمی گذره . هیچ نسلی نداره و یک موتور کم حجم پراستهلاک توربو داره که بعد 2 سال به خرج های کلان می افته. تازه اونم از برندی که هیچ جایگاهی در بازار خودروی آمریکا نداره و این یعنی بزرگترین بازار خودروی جهان ، به هیچ وجه محصولات این برند رو قبول ندارن.
ثانیا : خودت داری میگی رنو - نیسان . یعنی رنو بدون کمک گرفتن از برندهای معتبر ، صفر هم نیست. پس چرا کسی نمیگه کیا - فورد یا کیا - تویوتا یا ... چون کیا و هیوندای با تلاش خودشون و در پیش گرفتن تکنولوژی و رضایت مداری مردم راه پیشرفت خودشون رو باز کردن. اما رنو فقط دنبال اینه که محصولات بی کیفیتش رو قالب بازار کشورهای عقب افتاده ای مثل ایران بکنه. برو همین عراق همسایه مون . ببین چشمت به یک رنو هم میفته . ابدا . چون تو عراق دنبال خودروهای خرکار و بادوام می رن .
لذا تا دلت بخواد کیا و هیوندای هست. اون آسفالت افتضاح و شرایط اقلیمی که عراق داره اگه تالیسمان بره سر یک سال نشده از هم می پاشه.
ثالثا : نگین خودرو دلال های زیادی دارن که واسش تبلیغات می کنن. چون به تبلیغات نیاز داره. میفهمی نیاز داره ... ولی برند معروف و اصیل به تبلیغات الکی نیاز نداره. به دلال نیاز نداره . به بازاریاب نیاز نداره. چو همیشه باکیفیت و پرفروشه. پس رنو یک برند بدبخته که به زور برندهای معروف (نیسان) و تبلیغات میخواد به گردپای بقیه برسه ..
رابعا : همین تالیسمانی که سنگش رو به سینه می زنی ، داره تو کره جنوبی تولید میشه و از تکنولوژی کره استفاده میکنه. پس با چه حسابی میگی یه پیچش می ارزه به کل صنعت کره !!! مثل اینه که نوکر به ارباب دستور بده ! در واقع یک پارادوکس معنایی مزخرفه ...
1396/5/29
خیلی جالبه بعضیا به تالیسمان میگن تکنولوژی . آخه باسواد اینکه رو 1.6 به توربو گذاشته بایدم مصرفش کم باشه این که نشد تکنولوژی . تکنولوژی به موتور ولوو XC 90 میگن
تو این دو گزینه انتخاب عقلانی اپتیما هست. هم امتحان پس داده هم هندلینگ خوبی داره تو جاده هم قطعاتش فراوونه و هم کیفیت و راحتی داره. توربو پورشه پانامرا و ولوو 90 با ایران نساخته چه برسه به این جوجه 1.6 لیتری
این مزایا برای خرید کافیه. حالا بعضیا دیدن رنو تند میره جو زده شدن میگن رنو خوبه بهتره برن واس خودشون یه دوایی علاج کنن. وگرنه کسی که 200 پول ماشین میده میدونه کدومش خوبه کدومش بد.
اینم بگم بزرگترین عیب رنو همین نگین خودرو بودنش هست.
1396/5/29
دکتر جان، ما میریم دوایی واس خودمون پیدا میکنیم، شما هم زحمت بکش پارکتو عوض کن.
فعلا که داریم میبینیم تلیسمان مثل نقل و نبات داره میفروشه و واسه خریدش صف کشیدن، موتورشم دست پرورده نیسان کبیره که رو نیسان جوک هم نصب شده و یه پیچش به کل صنعت کره میارزه.
1396/5/29
نیسان کبیر رو خوب اومدی و کاملا با نظرت تهی بودنت رو ثابت کردی. اما ملت عقل دارن و عقلشون رو به تهی معز بنگاهی مثل شما نمیدن. البته جسارت نباشه. متاسفانه این ماشین فقط اسم نیسان رو پیش میکشه. و هیچ برتری موتورش نسبت به موتور ماشین های ایرانی نداره چه برسه ژاپنی. به چی ماشین می نازی ؟ ایمنی پایین ؟ هندلینگ افتضاح ؟ یا تعلیق پرایدی عقب ؟ یا .. بازم بگم؟ خجالت بکش مشدی . این ماشین رو بیشتر پراید پژو سوارایی میپسندن که 2 گرون از ماشین حالیشون نیس. در باره خریدارای رنو هم باید بگم که کل دنیا دونستن که یه مشت دلال بودن که ریختن خریدن بعد تو باما با 10 تومن بیشتر آگهی کردن
1396/5/29
رنو اگه با کمک نیسان نبود ، به گرد پای خودروسازهای درجه 3 کره ای هم نمی رسید بچه جون. ضمن اینکه الانم پرفروش ترین سدان وارداتی همین کیا اپتیما هستش. اون ابله هایی هم که میرن ثبت نام میکنن واسه تلیسمان همون ابله هایی هستند که کمیت و شتاب و سرعت رو به کیفیت و دوام ماشین ترجیح میدن . دو سال دیگه هم که موتور ماشینشون به استهلاک افتاد تازه میفهمن عین خر تو گل گیر کردن و مثل چینی ها صاحب اول و آخر خودشون هستند.
اپتیما که سهله این جور افراد حتی ماشین بی کیفیت فرانسوی رو به تویوتا کمری و هوندا آکورد هم ترجیح میدن . چون ابله هستند.
1396/5/30
دوست عزیز که بنده رو بچه خطاب کردی و به مالکین تلیسمان هم چندین بار تو نظرت فحاشی کردی، واقعا متاسفم که افرادی مثل شما در فضای مجازی آبروی ایرانی هارو میبرید، رنو سالهاست که داره تو فرمولا وان فعالیت میکنه و یکی از تیم های سرشناس فرمولا هستش و رنو-نیسان-آلیانس نتنها یکی از پیشرفته ترین خانواده انجین هارو داره، بلکه در آخرین آمار فروش با شکست دادن گروه فولکس واگن به صدر جدول رسیده ، شما میتونی در جهل و بی فرهنگی خودت دست و پا بزنی و به بقیه توهین کنی ولی در نهایت این مردم هستن که تصمیم میگیرن چی بهتره و خداروشکر مردم کاملا از تلیسمان استقبال کردن.
1396/6/1
آقای فرمول یک ؛
اولا : جهل و بی فرهنگی برازنده کسیه که بین ماشینی که 20 ساله داره تولید میشه و از برند معتبری به نام کیا (که رتبه اول کیفی 3 ماهه نخست مالکیت) رو در کل جهان داره و یک خوردوی کاملا خوب و باکیفیته ، طرفدار ماشینی باشه که هیچ اصالتی نداره و کلا 6 ماه از تولیدش نمی گذره . هیچ نسلی نداره و یک موتور کم حجم پراستهلاک توربو داره که بعد 2 سال به خرج های کلان می افته. تازه اونم از برندی که هیچ جایگاهی در بازار خودروی آمریکا نداره و این یعنی بزرگترین بازار خودروی جهان ، به هیچ وجه محصولات این برند رو قبول ندارن.
ثانیا : خودت داری میگی رنو - نیسان . یعنی رنو بدون کمک گرفتن از برندهای معتبر ، صفر هم نیست. پس چرا کسی نمیگه کیا - فورد یا کیا - تویوتا یا ... چون کیا و هیوندای با تلاش خودشون و در پیش گرفتن تکنولوژی و رضایت مداری مردم راه پیشرفت خودشون رو باز کردن. اما رنو فقط دنبال اینه که محصولات بی کیفیتش رو قالب بازار کشورهای عقب افتاده ای مثل ایران بکنه. برو همین عراق همسایه مون . ببین چشمت به یک رنو هم میفته . ابدا . چون تو عراق دنبال خودروهای خرکار و بادوام می رن .
لذا تا دلت بخواد کیا و هیوندای هست. اون آسفالت افتضاح و شرایط اقلیمی که عراق داره اگه تالیسمان بره سر یک سال نشده از هم می پاشه.
ثالثا : نگین خودرو دلال های زیادی دارن که واسش تبلیغات می کنن. چون به تبلیغات نیاز داره. میفهمی نیاز داره ... ولی برند معروف و اصیل به تبلیغات الکی نیاز نداره. به دلال نیاز نداره . به بازاریاب نیاز نداره. چو همیشه باکیفیت و پرفروشه. پس رنو یک برند بدبخته که به زور برندهای معروف (نیسان) و تبلیغات میخواد به گردپای بقیه برسه ..
رابعا : همین تالیسمانی که سنگش رو به سینه می زنی ، داره تو کره جنوبی تولید میشه و از تکنولوژی کره استفاده میکنه. پس با چه حسابی میگی یه پیچش می ارزه به کل صنعت کره !!! مثل اینه که نوکر به ارباب دستور بده ! در واقع یک پارادوکس معنایی مزخرفه ...
1396/5/29
خب معلومه اپتیما خوبه. هر وقت رنو تونست تو آمریکا بفروشه اونوقت باید با چینی ها قیاس بشه. رنو رو چه به مقایسه با کیا؟
1396/5/29
دوست عزیز رنو-نیسان سالهاست که تو بازار آمریکا حضور داره، به دلیل شناخته شده بودن برند نیسان تو آمریکا و مسائل برندینگ و هزینه تبلیغات رنو-نیسان تصمیم گرفته که با برند نیسان تو بازار آمریکا حضور داشته باشه و به شدت هم موفقه،

رنو سفران و نیسان آلتیما
رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل
نیسان سانی و رنو لوگان

و خیلی از ماشینهای دیگه در واقع یک پلتفرم هستن با اتاق های متفاوت، لطفا کمی سواد خودرویی خودتون رو بالا ببرید و با این نظرات مردم رو گمراه نکنید.
1396/5/29
سومیتو:
من نمیدونم شما گارمند نگین خودرو هستی یا خودت ال نودی چیزی داری . اما اینو بدون مردم خر نیستن با اینهمه بدی که این ماشین داره هیچ کس این گاری رو نمیخره. کسی که تند رفتن رو دوست داره بره سورن توربو بخره 10 تومنم تقویتش کنه واسش کافیه. دیگه هیچ برتری جز تند رفتن نداره این رنو.
در ضمن کم نیسان نیسان کن. تو همه کامنت هات نوشتی ژاپن . بابا بسه بخدا. این ماشین به اندازه ام وی ام 315 هم ارزش نداره تو میگی ژاپن؟ شتر گاوپلنگی که 2 سال نیس رونمایی شده چنان با جدیت میگی خوبه انگار تویوتایی چیزیه.
بابا بخدا آشغال های فرانسوی تو غزه و یمن هم فروش ندارن. در ضمن اگه نیسان تو امریکا فروش داره باید بدونی فروش هیوندا و کیا بیشتر از اونه اگرم خواستی لینک میدم برو ببین
1396/5/29
جناب سومیتومو ی عزیز....الان مثلا تقریبا اکثر پلت فرم های هیوندای و کیا یکین...حالا چه کااااااریه هیوندای یا کیا هردو تو بازار امریکا حضور داشته باشن......
چه ربطی داره اخه برادر من....کولئوس و ایکس تریل فقط و فقط پلت فرم مشترکی دارن..همین
پژو 208 و 2008 پلت فرمشون یکیه....ولی ماشین هم همونه؟؟؟؟؟بیخیال توروخدا

حالا چون یه برند(رنو) توانایی رقابت در بازاری جز بازار کشورش با مردم متعصب رو نداره نیازی نیس شما هر دلیل بچه گونه ای با اون سوااااااد والاتون بیارید...حیف نیس شما این سواد با ارزشتون رو زیر هر کامنتی هدر بدین؟؟؟علم راحت بدست نمیاد ک شما اینطوری راحت هدر میدید
1396/6/3
رنو نیازی تداره تو آمریکا بفروشه نیسان بجاش میفروشه و ماشین های اروپایی بیشتر تو خود اروپا پرفروش تر هستن و آلمانی ها و سایر کشورهای اروپایی از مردم بی فرهنگ ما سطح شعورشون و کلاسشون بالاتر از جهان سوم هست و کلیو جزو پرفروش هاست؟الان عقل مردمان دانمارک،آلمان،انگلیس و... کوچک تر از عقل جناب یاسر و امیراسبق هست آیا که به قولشون این لگن های فرانسوی رو می خرن؟الان اپتیما تو کدوم جایگاه پرفروش ترین های اروپاس؟جالبش اینجاس که اکثر این افرادی که ازینجور کامنتای مسخره می ذارن همه پراید سوار و ریوسوار و دوو سیلو سوار هستن انقدر بیکارن که تو همه مقالات میان نظرات غیرکارشناسی و باغرض ورزی می دن!!برای سر چنین مردمانی همین پراید و تیبا زیادی هست انصافا!!اروپایی ها حالیشون نمی شه کارشناسان خبره محمد،امیراسبق و حاج یاسر طی تحقیقاتشون به این نتیجه رسیدن رنو خوب نیست!!چون تا حالا جز رنو5 و pk چیز دیگه ای ندیدن!!کره ای ها هم خوب هستن ولی اینجور آش دهن سوزی هم نیستن!!آفرین جو بدین مدیرعامل کیا بخاطر حمایت های همه جانبه ی شماها قراره گل و شیرینی پخش کنه بینتون!!
1396/5/29
با وجود اینکه هزینه نگهداری تالیسمان زیاده و دردسرهای نگهداری توربو هم قابل مقایسه با تنفس طبیعی نیست اما باز هم تالیسمان رو انتخاب می‌کنم
اما اگر گزینه تویوتا کمری هیبریدی یا بنزینی در این مقایسه بود قطعا کمری رو انتخاب می‌کردم
1396/5/29
انجین ماشین ها داره تخصصی میشه به دلیل بحران انرژی و استهلاک
استهلاک یعنی اینکه خرج سرویس و خریدروغن برای یک موتور 2.4 لیتری بیشتر از موتور 1.6 لیتری
اینها نکاتی است که خریدار توجهی بش نمیکنه و سریع ازش میگذره
بنابراین رآی من به رنو تالیسمان نزدیکتر است
1396/5/29
واقعا عجیبه که شماها برترین خودروسازان اروپایی رو با تازه به دوران رسیده های کره ای که فقط توی ایران فروخته میشن مقایسه می کنید !! رنو تلیسمان از بهترین خودروهای دنیاست که رقیبش فقط لکسوس lx و پورش ماکان هست...حتی s500 هم به گرد پاش نمیرسه،،، تلیسمان رو با ارفاق باید با ولوو xc90 مقایسه کنید نه با اسباب بازی های مقوایی کره ای که تولیدشون فقط باعث قطع بی رویه درختان و آلودگی هوا شده :))
بابا به خودتون بیاین،،، مرسدس، ب ام و، آیودی، جگوار، رولز، ولوو و رنو (!!!!) بهترین های دنیا هستن که باید با هم مقایسه بشن%...مگه میشه "اروپا" رو با شرق آسیا مقایسه کرد؟
کره ای ها فقط آپشن دارن که اونم خیلی زود خراب میشه و بیشترشم توی ایران نیست ولی تلیسمان با تمام امکانات روز اروپا و با قیمت "مفت" در ایران عرضه میشه که مشتریان ایرانی میتونن با خریدش از یک ماشین کامل لذت ببرن !
حس اسپرت "ب ام و"
طراحی بی نظیر" آلفا "
مارک محبوب "آیودی" !
راحتی "مرسدس"
خشونت و وقار ماشینای آمریکایی
تکنولوژی "ولوو"
قیمت "پیکان"
خدمات پس از فروش vip در ایران مثل "پورشه"
ساخته شده در خود کشور آلمان
بازار دست دوم عالی مثل "پراید"
قطعات اصل رایگان مثل "شربت صلواتی"
و...همه خلاصه شده در تلیسمان،،، به قول "نادر" کره ای ها دیگه به "آخر خط" رسیدن، همین اپتیما 2009 واقعا خوشگل تر از 2017 نیست ؟؟ بابا کیا موتورز 130 سال قدمت داره تازه حالا رسیده به اپتیما...اینهمه در جا زدن کره بس نیست تا به خلاقیت و اصالت بی نظیر فرانسه و رنو ایمان بیارید ؟
راستی کره ای سوارهای متعصب بدبخت، کیاموتورز غیر از اپتیما دیگه چی داره؟؟...تا دیروز که کیا مگان تولید می کرد خخخخ بهترین ماشینش همین اپتیماست دیگه ولی رنو تازه سدان متوسطش شده تلیسمان !! تازه باید بری رنو کادنزا و رنو اپیروس 2009 رو ببینی تا بفهمی رنو عجب شرکتیه%
نکته آخر؛ طبق آمار رسمی در سال 2016، تلیسمان پرفروش ترین خودرو بازار آمریکا و کانادا و بهترین طراحی سال شد و همچنین رنو_داچیا بزرگترین و "لوکس" ترین خودروساز جهان شد. درحالی که کره جنوبی با 300% نزول در آمار فروش فقط تونست 7 دستگاه خودرو در ایران و مجوعا 3 عدد خودرو در سوریه و عراق و برزیل و آرژانتین بفروشه !!
باز میگم ماشین توی تمام دنیا اول: رنو...دوم: داچیا....سوم: ام جی....چهارم: سایر اروپایی ها.....پنجم: ژاپنی ها....ششم: چینی ها....هفتم: ایرانی ها....کره ای ها هم از نظر من جزو خودروسازان به حساب نمیان...والسلام%
1396/5/29
تتلو تویی؟
1396/5/29
ای بابا بازم این بچه ها پیداشون شد. عمویی از بابات اجازه گرفتی اومدی اینجا؟ به بابات میگم بیاد گوشت رو بپیچونه ها.
پورشه ماکان و لکسوس چه ربطی به این داره آخه.
بچه های زیر 15 سال که از عقده ها و تخیلات زهنی شون میان کامنت میدن کم نیستن تو مجازی . واس خودروبانک متاسفم که نظر هر کسی رو تایید میکنه. عزیزم همین آشغال اروپایی که عکساش رو میبینی به اندازه چینی ها هم ارزش ندارن
1396/5/29
رنو و داچیا مگه خودروساز حساب میشن که بهشون رتبه میدی؟
1396/5/29
یکی از مزیت های خوب بودن ماشین اینه که عقده ای هایی مثل تو رو سوزونده اینقدر. همین که سوختی واس ماها کافیه
1396/5/29
به اطرافیانت بگو از برق بکشنت نسوزی...!
1396/5/29
خدا انشااله شفا بده ، شما یا کلا تعطیلی یا احساس کردی خیلی با مزه ای . فقط من تعجب میکنم چنین اراجیفی چطور تایید شده به عنوان یه نظر . البته اگه جای رنو برترین لگن ساز یا آفتابه ساز اروپایی میگفتی بامزه تر بود
1396/5/29
خخخخخ ایشون آریسان و پراید وانت رو تو رده ی هفتم قبول داره ولی جنسیس و استینگر رو جزو خودروها به حساب نمیاره. همون ایران خودرو کسانی مثل شما رو دیده که 301 مدل 2016 رو 95م قیمت زده. ثبت نام نکردی راستی؟؟؟😂😂
1396/5/29
قرص هاتو خوردی ؟؟؟؟؟
قرار نیست هر بچه ای بیاد اینجا کامنت مزخرف بزاره :)
1396/5/29
چی نوشتی بازار ایران چون دست هر دیوانه ای که بتونه ماشین وارد کنه و بفروشه بوده،به این شکل در اومده،اگر انتخاب آزاد بود و واقعا ماشین با قیمتای تقریبا معتدل وارد میشد الان وضعیت این نبود.مردم ما از بس این ماشین کره ای ها رو دیدن فقط میگن کره ای.در ضمن درسته هزینه نگهداری مهمه ولی اصل کیفیت سواری و حال کردن از رانندگی خوبه.مردم ما فقط جنبه منفی رو نگاه میکنن که ای وای اگر خراب شد چقد هزینه داره.بعد اینکه نحو ی نگهداری ماشین مهمه و اینکه ماشین دست کی باشه.ولی با این حال تالیسمان فروش خوبی داشته و استقبال ازش زیاده.اونجوری که من میبینم مخصوصا پلاک منطقش که با115 تومن میتونی فول ترین تالیسمان رو داشته باشی.ان شالله در آینده بتونیم ببینیم که برند های خوب مثل نیسان و هوندا و رنو جایگاه واقعی شون رو پیدا کنن.
1396/5/29
قرصاتو شستی خوردی یا نشسته میل کردی
1396/5/29
سلام شما از ماشین صبحت نکن اول ژاپن بعد وولو وبعد سایر خودروسازها به نظر من صبحت ماشین فرانسوی نیست

1396/5/30
آقای محمد، امیر و امیر سابق و.... تمامی این افراد یک نفر هستن که اول میای یه نظر مسخره میزاری بعد خودت میای جواب خودتو میدی، دیگران را احمق فرض نکن نظر تخریبی انقدر پخش نکن برو بگیر بخواب پسرم
مردم خوب می دونن
رنو نیسان یعنی فرانسه ژاپن
کیا هیوندای یعنی کره
وسلام
1396/6/3
شما حالت خوبه؟
تالیسمان رو باید با ولوو xc90 و پورشه ماکان مقایسه کرد؟
شاید سایت رو اشتباه اومدی و یا شاید کامپیوترت ویروس گرفته!!!!
از کی تا حالا سدان رو با کراس اور مقایسه می‌کنند؟
تالیسمان از s500 بهتره؟؟؟ اصلا تالیسمان و s500 تو یک رده نیستند تالیسمان سدان متوسط نیمه لوکس هست و s500 سدان بزرگ لوکس!!!
تالیسمان رقیب بنز e250 محسوب میشه اما بازهم e250‌ قابل مقایسه با تالیسمان نیست!!!
1396/5/29
تنها نقطه ضعف تالیسمان فرمون و سر دنده اش هست . خیلی کسل کننده هستن
1396/5/29
اگه تلیسمان به خرج بیوفته شمارو نابود میکنه ولی کیا و هیوندا اینطوری نیستند. ماشینای اروپایی هندلینگ بهتری دارند و این خیلی خوبه اما واقعا دردسر نگهداریشون زیاده و هزینه های مصرفی و غیر مصرفیشون خیلی بالاست بنابراین من هیوندا رو ترجیح میدم
1396/5/29
موافقم،فرانسوی مشکل موتور سرسیلندر..استهلاک بالا. خود من کیا و هیوندای ترجیح میدم.نظر افرادی که هیچی ندارند با تعصب میگن فقط ژاپن هم دیگه خز به تمام معنا شده
1396/5/29
به نظر من ماشين كره اى رو بايد ٥ سال نشست و بعد فروخت چون بعد ٥ سال به خرج ميوفته ، استهلاكش بالاست و قيمت قطعات يدكيشم با اينكه كم كارميكنه گرونه.
قيمت قطعات رنو و تويوتا با كيا و هيونداى يكيه ولى زمان كمترى كار ميكنه و اين باعث ميشه بعد ٥ سال نگه داشتن ماشيناى كره اى به صرف نباشه
1396/5/29
شوخي مي كني؟؟؟ ماشين هاي فرانسوي موتورشون استهلاك بالا داره؟؟؟؟ لابد منطورت از فرانسوي ٤٠٥ و پرشياس. عزيزم همون مگانش برو از مكانيكا بپرس ببين موتورش چيه. كره اي ها كه اسباب بازي هستن همه بعد ٥ سال ياتاقان مي زنن
1396/5/29
با سلام خدمت دوستان . برای کسایی که قصد خرید دارن بگم بنده یک دستگاه اریون 2011 که عاشقش بودم رو فروختم و تلیسمان خریدم . واقعا من رو ناامید نکرد ماشین دوست داشتنی هست روح داره خیلی ماشین ها اینجوری نیستن تنها ایرادش کوبش رو دست اندازه اونم باعث میشه ترمز بگیرید و جامپ نزنید.
1396/5/29
آرش جان ببرش یه تنظیم باد و اونم حله...دیگه کوبیدنی در کار نیست....
1396/5/29
اپتیما برنده مطلق این برسی بود باریکلا
1398/4/27
اپتیما دقیقا چجوری برنده شد ؟ شتاب؟ سرعت؟ هندلینگ؟ اصالت اروپایی داره؟ یه کارخونه تازه تاسیس ورداشته با کمک ایتال دیزاین و آیسن و جنرال موتورز و زیمنس یه ماشین سر هم کرده که فقط ماشین نابلدا خوششون میاد. شما یه دفعه پشت تالیسمان و لنسر و پاسات بشین و یه دفعه هم پشت آزرا و اپتیما بشین خودت میفهمی کره هیچی نیست
1398/10/12
مهندس مکانیک ماشین باز
در بیسوادیت همین بس که شتر گاو پلنگ رو بر عکس گفتی برو مراحل ساخت رنو تالیسمان بخون حتی پیشچشم ماله یک شرکت دیگست کیا فقط سیستم صوتیش مال شرکت دیگست کلاس یک سواد داری نزن مهندس
درضمن اون مرغوبیت و محبوبیتی که اپتیما داره اون گاری-سمان هیچوقت تو خوابم بهش نمیرسه
1396/5/29
رنو تليسمان ،پژو 508 و فولكس پاسات تو اروپا رقيب هم هستن و اپتيما تو بازارى اروپايي به عنوان يه ماشين چيپ و ارزون به حساب مياد
1396/5/29
والا من تو آلمان زندگی میکنم هر روز کلا 3 تا فرانسوی میبینم اینجا . من نمیدونم اروپا به کجا میگید؟ بوسنی هرزگوین؟
آخه بدبخت این لگن ساز همین تالیسمان تو کره تولید میشه کجا فرانسویه. آشغال های فرانسوی رو تو هیچ کجای دنیا فروش ندارن داری واس چی زر زر میکنی؟
1396/5/30
آقای علی شما لطف کنید نه اینجا نه جای دیگه حرف نزنید همین شماها هستید که آبروی ایرانی ها رو با این طرز حرف زدنتون بردید. نظر داری نظرت رو بزار چرا اینقدر خشونت. من نمیفهمم این کشورهای اروپایی چشونه که آدم هایی مثه تو رو راه میدن
1396/5/30
در جواب علی باید بگم که : شما با این سطح فرهنگ و شعور مشخص آلمان که هیچ، تو دهات های قم هم حتی زندگی نمی کنی. آخه وقتی یه چیزی رو ندیدی و نمی دونی مجبور نیستی که از روی توهمات و آرزوهات اظهار نظر کنی. حرف نزنی نمیگن لالی
1396/5/30
تابلو میزنه این علی آقا تا حالا اروپا رو نگشته.اگه سری به دانملارک و اتریش و سوییس و فرانسه و لهستان و... بزنن میتونن برندهای رنو سیتروئن رو ببینن. البته اگه آلمان زندگی میکنند؟؟فکر نمیکنم ایرانیهای مقیم خارج از این الفاظ استفاده کنند.ان شاءاله که اشتباه میکنم.خخخ
1396/5/30
از طرز حرف زدنت معلومه بدبخت احتمالا یکی از دلال های آسان موتور هستی که پول میگیری تو سایتها دری وری بنویسی
از طرز صحبت کردنت سطح تحصیلاتتم مشخصه
به نظر من جواب انسان بی شخصیت سکوته
1396/5/29
بازار فروش دسته دوم كيا بهتر و افت قيمتش كمتر . و اينو بدونيد كه سوناتا و اپتيما سالهاست دارن توليد ميشن و تاليسمان يت تالاسما تازه توليد شده و هيچ مدله قبلي نداره يه كمپاني وقتي نگرشش و طراحيشو عوض ميكنه معلومه وضعيتش و ما ايرانيها و دولت مردهايه احمقمون از اون اول گير دادن به ماشينهايه اشغاله فرانسه بيرونم نميكشن فك كنيد به جايه ٤٠٥ يا ٢٠٦ مثل انسان ميرفتن تويوتا منتاژ ميكردن كروبا و ياريس چقد الان همچي بهتر بود
1396/5/29
دوست عزیز مطمئن باش یک درصد هم امکان نداره تویوتا بیاد تو ایران خط تولید راه بندازه تویوتا مبنای کاریش کیفیت و اصالته نه مثل پژو فقط دنبال سود. شما تصور کاری که ایران خودرو با آردی کرد و مارک پژو رو زد روش. اگر مثلا با یاریس میکرد, تویوتا اون کارخونه رو با بمب هسته ای منهدم می کرد.
1396/5/29
آره منم تویوتا کروبا و پاریس رو خیلی دوس دارم اصلا حوصله سربر نیستن
1396/5/29
نقطه ضعف اپتیما نسبت به نسل قبلیش طراحی داخلیشه ، واقعا افت کرده و ساده شده ، طراحی داخلی نسل قبلی با اینکه نسبت به سوناتا خیلی ساده تر بود اما فوق العاده زیبا و اسپرت بود و یه جورایی انگار راننده رو بغل میکرد ، اما این نسل خیلی ساده و بی روح شده و داشبورد پر از فضاهای خالی و بی استفاده شده
1396/5/29
متاسفانه تعدادی از دوستان تا اسم رنو میاد یاد رنو 21 و رنو 5 میفتن. باید عرض کنم که تلیسمان داره از انجین ساخت نیسان استفاده میکنه و این یعنی قسمت فنی ماشین بیشتر اصالت ژاپنی داره تا فرانسوی. نیسان هم محض یادآوری دوستان کمپانی ای هست که زمانی که جونیور ( زامیاد خودمون) رو تولید میکرد, کیا دوچرخه میساخت و زمانی که نیسان پاترول یا ماکسیما رو میساخت, کیا مشغول مونتاژ فورد فستیوا( پراید خودمون) بود. دیگه تو خود بخوان حدیث مفصل را...
اینم بگم که نه کیا و نه نیسان ارث خانوادگیمه که بخوام طرفداری کنم. بلکه بر اساس مطالبی که در طی این چن سال که زندگیمو تو بحث خودرو گذاشتم به دست آوردم عرض میکنم.
1396/5/30
شایان عزیز جالبه بدونی وقتی ایران...ایران ناسیونال داشت....اصلا تسلا وجود نداشت...الان تسلا کجاس..ما کجا..تسلا بازار جهانی رو به چالش کشیده

قدمت برند دلیل بر برتری اون نیست...رنو بعد اینهمه سال هنوز اصالتی در طراحیش دیده نمیشه..تااازه با استخدام چن تا طراح نسبتا خوب طراحی هاش تا حدودی عامه پسند شده....

تا به امروز هم افتخارات زیادی از برند رنو ندیدیم...از لحاظ کیفی و انجین و... مجلات معتبر هم چیزای زیادی در مورد رنو نگفتن

حالا بحث انتخاب بین این دو خودرو هم بسته به سلیقه و نیاز افراد داره...
موفق باشید
1396/5/30
دوست عزیز در تکمیل فرمایشات شما باید بگم. حتی قبل تر از جونیور, زمانی که نیسان با نام داتسون فعالیت می کرد کره مستعمره ژاپن بود. متاسفانه برخی از دوستان تعصبات کورکورانه نسبت به یک برند دارند. به طوریکه خود کمپانی سازنده این قدر تعصب نداره. خودروهای کره ای خوبن. خیلی هم خوبن. اما باید ببینی در چه جایگاهی داری مقایسه میکنی. کره ای ها واقعا فراتر از خد تصور پیشرفت کردن گه همه رو به تحسین وا داشته. ولی بالاخره بالاخره باید در نهایت یه فرقی بین یه شرکتی که داره 80 90 ساله خودرو در سطح جهانی تولید میکنه و شرکتی که تازه 15 16 ساله روی گود اومده وجود داشته باشه دیگه وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه. این تفاوت هم از دوستانی که یه ماشین کره ای رو 5 6 سال داشتن با کسی که خودرویی ژاپنی مثل نیسان رو 5 6 سال داشته میتونید بپرسید. این فوت کوزه گریه که کره ای هنوز بهش نرسیدن. کره ای ها با زرنگی تمام باگ بازار رو پیدا کردن که نبود آپشن تو خودروهای ژاپنی بود. به نحو احسن از اون بهره برداری کردن.
در رابطه با تسلا هم باید بگم که اون حوزه کاریش با این دو کمپانی متفاوته و تقریبا که نه دقیقا اولینه در حوزه ی خودش و خودروهاش بیشتر جنبه ی نرم افزاری داره تا مکانیکی. بیشتر کارمندان تسلا برنامه نویسن. ایلان ماسک به جرئت استیو جابز عصز حاضره و من به شخصه به شدت به این فرد ارادت دارم و با افتخار الگوی زندگیمه.
1396/5/29
با تشکر از نقد و بررسی کارشناسان محترم سایت
لطفا در مورد ارزش مالی اتوموبیلها در ایران به علاوه هزینه نگهداری و تامین قطعات و نیز استهلاک انها در مقایسه های اینده بیشتر بحث کنید .چراکه مثلا در این مقایسه اتوموبیلهای خانوادگی ایا واقعا ارزش 200 میلیون تومان که معادل حدود45000 یورو را دارا هستند ودلیل انرا بیاورید که این خرید صرفا سرمایه گذاری محسوب میشود یا استفاده از یک کالای مصرفی مثلا لوکس؟اصولا به برندهایی مثل رنو و کیا لوکس اطلاق میشود ؟(برندهایی که در گذشته نه چندان دور صرفا اتوموبیلهای اقتصادی تولید میکردند) خرید این مدلهای لوکس جا زده شده با قیمتی دو برابر چه توجیه منطقی میتواند داشته باشد ؟
1396/5/29
مقابسه خوبي بود كاش در مورد كليوس هم انجام ميداديد با تشكر از سايت خوب خودروبانك
1396/5/29
موتور تلیسمان رو خوب به مشخصاتش دقت کنید : حجم 1600 سی سی (در حد سمند عادی و پژو Roa ایرانخودرو !!!) و قدرت 190 اسب بخار (در حد سورنتو GDi !!!) ...
با کمی دقت به خوبی می توان متوجه شد که بوست توربوهای تلیسمان به شکل وحشتناکی بالاست و این موتور قطعا مثل موتور پر استهلاک توربوهای پربوست دیگر ، در طول مدت زمان بالای 1 سال ، مصرف سوختش به مقدار زیادی بالاتر خواهد رفت و به جایی میرسه که استهلاک و روغن سوزیش به قدری زیاد میشه که هیچ چاره ای جز -فروش واسه ی مالک باقی نمی گذاره. من خودم زیاد از این خودروهای توربو با بوست بالا دیدم که به کل افتادن به خرج . مثل ب ام و x3 - ام جی 6 - آلفارومئو - جک اس 5 و...
اگر می خواید ماشین توربو هم بخرید حداقل یکی بخرید که بوست توربوهاش کمتر باشه. نمی دونید این توربو چه بلایی به سر موتور میاره. تازه اونم با این بنزین های آشغال ما که بیش از 55 درصدش رو ناخالصی تشکیل میده.
تو این مملکت ما که تو جاده دو طرفه از 95 کیلومتر ، تو بزرگراه از 110 کیلومتر و تو اتوبان آزادراه از 120 کیلومتر (که پراید هم میتونه بره) نمی تونی بیشتر سرعت بری ، تصمصیم عاقلانه اینه که ماشینی داشته باشی که در حین شتاب و سرعت مناسب (که اپتیما از حد مناسب خیلی بالاتره و عالیه) ، بتونه حداقل هزینه و دردسر رو برات داشته باشه و هر وقت به مشکل مالی برخورد کردی و مجبور شدی بفروشیش ، دستت آزاد باشه برای این کار نه اینکه مدت زیادی برای فروش بذاری تازه با کلی ضرر ...
1396/5/30
با سلام
واقعا نظری که دادی برام اینقدر جالب بود که فقط خواستم جواب بدم که اگه کسی خوندش افکارش مثل شما دوست عزیز نشه قشنگ معلومه اپتیما داری ، دوست عزیز الان تمامی تکنولوژی های ماشین به این سمت رفته یعنی استفاده کامل از قدرت موتور بدون هدر رفتن قدرت ، الان برای مثال بی ام و 530 هم حجم موتورش 2000 ولی با توربو و یا بی ام و 730 2017 هم با همین حجم موتور و با توربو ،و این توربو هیچ مشکلی ایجاد نکرده تا به حال،فقط موتوری که توربو هست شما فقط بیشتر مراقبش باشی یعنی به موقع روغن و فیلترهای هوا و بنزین و فیلتر روغنش باید تعویض بشه
خواهشا اطلاعات اشتباه ندید
راستی یادت رفت بگی بی ام و هم حجم موتورش در حد پژو 2000
1396/5/30
بهترین تحلیل بود
واقعا نگهداری و فروش ماشین هم خیلی مهمه که توی بررسی بهش اشاره نشده بود حالا شتاب دو ثانیه کم و زیاد توی دراز مدت عادی میشه
1396/5/31
آقا میلاد ؛ دوست عزیز ؛ اگر با دقت به نظر من توجه کرده باشی من اشاره کردم که خودروهای توربو با بوست بالا ، ریسک بالایی دارن نه همه توربوها. مثلا همین ب ام و که گفتی موتورش 2000 و قدرتش 240 اسب با کمک توربوه که نشاندهنده ی بوست پایین تر توربوهای این خودرو نسبت به تلیسمانه. ولی مال تلیسمان خیلی بوست توربوش بالاست.
البته در کل تمام خودروهای توربو پر استهلاک هستند. شما همین تعویض به موقع روغن و فیلترهای هوا و روغن و بنزنینی رو که اشاره کردید ، می دونید چقدر هزینه رو دست آدم می زاره. (حداقل هر بار نزدیک 1 میلیون که هر 10 هزار کارکرد هم ضروریه) . ضمن اینکه موتور توربو حساسه و نمی تونی مثل موتور تنفس طبیعی ازش انتظار داشته باشی هر چقدر دلت خواست بهش گاز بدی و بهش فشار بیاری. قطعا آسیب می بینه و خرج های گنده تر رو دستت می زاره. مثلا فشاری که در مدت زمان 30 دقیقه در دور موتور 4000 به موتور یک ب ام و تک پرخوران (تک توربو) وارد میشه تقریبا 5 برابر فشاری است که در شرایط یکسان برموتور یک خودروی تنفس طبیعی وارد میشه.
برای همینه که همیشه ماشین های ب ام و و بنز و سایر توربوها بیشتر از لکسوس و تویوتا و هیوندا و ... در تعمیرگاه مشاهده میشن.
اگر ماشین پرشتاب میخوای ، 6 سیلندر کاملا اشراف و برتری داره به توربو. (البته اگر نگران هزینه های جانبی هستی)
باید با اطلاعات دقیق و آگاهی کامل از موتور توربو و نحوه صحیح نگهداری از آن آشنا بوده و به هزینه های دوره ای آن آگاه باشید. وگرنه بعدا ممکنه دچار مشکلات زیادی بشید. لذا بهتره در این مورد حتما اطلاعاتتون رو کامل کنید
1396/5/29
از نظر امار واردات در نیمه اول سال رنو تلسیمان واردات خیلی بیشتری نسبت به اپتیما داشته از طرفی امکانات رنو تلیسمان در حد خودش خیلی خوبه و به راحتی خودرو های کره ای رو به چالش می کشونه که مهمترینش مولتی مد 5حالته این ماشینه که واقعا با اپتیما فرق داره اما اپتیما بازار خودشو داره و از نظر خرید و فروش و سابقه از تالیسمان خیلی جلوتره به هر حال در شرایط فعلی که ماشین های تولید داخل خدمات پس از فروش مناسبی ندارن از این خودروها انتظار چندانی نمی توان داشت
1396/5/29
ميشه امار واردات كه خيلي بيشتره رو دقيق بگين ، وزارت صنعت هنوز امار امسال رو نداره و ثبت هارو بسته يكي از دلايلش همين موضوع هست پس چجوري خيلي بيشتر بوده؟! امار واردات كل سال گذشته اپتيما چهار هزار و سي و شش عدد و تاليسمان هم سيصد و شست و پنج عدد بوده ، امار اشتباه ندين ...
1396/5/29
كاملا رنو برتري داره ! البته يك شركت با سابقه اروپايي بايد برتري داشته باشه نسبت به يه كره اي كه شايد ١/٣ تجربه رنو رو داشته باشن
1396/5/29
یعنی اسم سابقه که میشه آدم حالت تهوع میگیره ، رنو یه لگن ساز بیشتر نیست الانم فقط به لطف نیسان و از صدقه سر اون موتورهای نیسان رو رو لگنهاش میزاره بعد یه آدم هایی که تا حالا پراید سوار بودن میشن کارشناس خودرو و در مورد اصالت و تجربه نداشته رنو صحبت میکنه ، تسلا چند سال سابقه داره ؟ الان کل دنیا از پیشرفتش کف کردن بهتره بی سوادیمونو همه جا جار نزنیم کره ای ها دارن دنیا رو میگیرن ولی ما فقط با اظهار نظرهای خنده دار شدیم کارشناس خودرو در حالی که نهایت طراحی کشور خودمون سمند و کوئیکه
1396/5/30
شما " ناشناسی " که اسمم نداری و دم از سواد میزنی ، تاریخچه تسلا رو بگو ببینم ؟ اصلا تسلا چرا ایجاد شد ؟ سهامش مال چه شرکتاییه . همه دنیا کف نکردن یه شرکت زیر مجموعه که تخصصش ، سرمایه گذاری برای خودروی برقی و باطریه !!
به لطف نیسان ؟؟؟
معلومه که اصلا از رنو چیزی سرت نمیشه !
شما کره جنوبی پاتو گذاشتی ؟ خود مردم کره ماشینی کره ای سوار نمیشن ولی فرانسوی و رنو رو اکثرا سوار میشن . میتونی بری و ببینی
درضمن توی همین ایران از هر مکانیکی سوال کنی میگه ماشین کره ای سمه ! 100 تا بگذره کارکردش باید فاتحه بخونی
یجوری صحبت میکنی که انگار کلی تجربه داری
مشکل امثال شما اینه که وقتی از چیزی اطلاع نداری ، پاتو از ایران بیرون نذاشتی ، نمیگی نمیدونم و نظر ندی
متاسفم که از روی نااگاهی حرف میزنی " ناشناس"
1396/5/29
توربو یعنی دردسر با این وضع بنزین
1396/5/29
به نظر من تو بازارهای جهانی انتخاب آخر میتونه اپتیما و سوناتا باشه.جایی که فورد موندیو, شورولت مالیبو , مزدا 6 , هوندا آکورد.تویوتا کمری (البته من با ظاهر کمری های جدید نمیتونم کنار بیام ) و حتی تالیسمان و حتی پژو 508 هست آدم عاقل پول به اپتیما نمیده.به شخصه من فورد موندیو یا مزدا 6 رو انتخاب میکنم.البته که اپتیما ماشین خوبیه ولی از لحاظ تکنولوژی و هندلینگ به پای حتی فرانسوی ها هم نمیرسه.درسته از لحاظ سیاست گذاری پژو خودرو ساز خوبی نیست ولی از لحاظ هندلینگ و طراحی و ایمنی خودرو ساز قابلی هست.در بازار ایران هم رنو تالیسمان و هوندا آکورد و کمری هیبرید گزینه های بهتری هستن.البته اگه پژو 508 با قیمت زیر 170 فروخته میشد هم بهتر از اپتیما بود.
1396/5/29
با تشکر از کارشناسان جهانی خودرو محض اطلاعتون برای همینکه دوستان از گوهرافشانی امثال شما بهره نبردن ناخواسته اپتیما سدان سال شد البته لیاقت شما و امثال شما همین رنو و پژو هست که این همه سال بازار خودروی ما روبه گند زدن و الان هم در کنا تویوتا نقش تاکسی رو تو کل دنیا بازی میکنن و الان هم از بدبختی عینه بختک افتادن تو بازار ما
1396/5/29
تالیسمان همون زمان که وارد شده بود 185 تا 190 قیمتش بود اما در عرض چند ماه اومده روی 205 تومن
همین اتفاق برای کولویوس هم افتاد
کلا تو ایران هر چیزی رو نخری بعدا باید گرونتر بخریش
1396/5/29
با سلام و خسته نباشید خدمت همه.بابت مقایسه و وقتی که برای اطلاع رسانی میکنید خیلی ممنون هستم.
امیدوارم متن پیام در معرض دید قرار بگیره
در اینکه تالیسمان یک خودروی فوق‌العاده است هیچ شکی نیست.اما خودروی اپتیما مدل sxl 2016 یک موتور ۲لیتری توربو شارژ داره که ۲۴۵اسب بخار قدر داره.
من از شما خواهش میکنم که این مدل رو هم با تالیسمان مقایسه کنید و در سایت قرار دهید چون حقیقتش من بین انتخاب این دو خودرو در شک هستم!با سپاس
1396/5/30
هر چی باشه رنو قطعا کیفیت ساخت بهتری داره و با موتور 1.6 لیتری توربو قدرت خیلی زیادی تولید میکنه خیلی هم قشنگ تره
1396/5/29
دوتاشون خوبن.ولي از نظر من رنو لوكس تره
1396/5/30
به نظر من برند کیا حداقل 50 سال از رنو عقبتره
1396/5/30
برید یه هوندا آکورد سوار شین فرق بین حلبی و ماشین رو متوجه شین
1396/5/30
واقعا که بعضیا خیلی بی ادبن ها :)) دوست من هرکسی حق نظر دادن داره دلیلی نداره که به نظرات هم توهین کنیم که خوشگلم...! :)) خوب تو هم نظرتو بگو چرا عصبانی میشی و به بقیه توهین می کنی عسلم ؟ ; )
حالا من یه سری حقایق رو در مورد زباله های کره ای گفتم بعضی ها مثل اینکه خیلی حرصشون گرفته ! اصلا بعضی ها چشم اینو ندارن که ببینن نام درخشان "رنو_داچیا" در صدر برترین "لوکس" سازان جهان قرار گرفته ! تازه تلیسمان که چیزی نیست...ما سالهاست که با تکنولوژی فوق پیشرفته فرانسه خو گرفتیم...
عزیزان من شماها سن و سالتون قد نمیده،، البته سن و سال کره ای ها هم قد نمیده، اون زمانی که شماها به سالاد میگفتین نوشابه، من توی خیابون بین "ژیان" و "رنو سپند" درگ برگذار می کردم عزیزم !...واقعا ماشینایی مثل رنو سپند یا همین تلیسمان استادان هندلینگ هستند% رنو سپند تنها ماشینیه که اصلا از جاده کنده نمیشه ! عجب هندلینگی !
باز شنیدم بعضی عقده ای ها به فرانسه گفتن : لگن ساز !! آخه پسرکم...عسلکم، شما از فرانسه کبیر چه میدونی ؟ شماها چنتا ماشین فرانسوی سوار شدین که اظهار فضل می کنین پسرای گلم ؟ !!...تجربه من از ماشینای فرانسوی
1. رنو لوگان: خدای زیبایی، استاد هندلینگ، بهترین دوام
2. رنو مگان: طول عمر بالا، تا خرخره از آپشن پر شده، هندلینگش که حرف نداره، فقط یکمی فرمونش سفته !
3. رنو سفران: رقیب اصلی و جدی مرسدس s500، سلطان شتاب (!!!!)، بهترین خودرو جهان برای برگذاری درگ های خیابانی، قیمت مفت به نسبت ارزش خود خودرو
4. رنو تلیسمان: رقیب اصلی رولز رویس، دارای بهترین طراحی در دنیا، کیفیت و اصالت درجه یک اروپایی
باز هم میگم از تیم پرتلاش خودروبانک بعیده که یک تکنولوژی از صنعتی ترین و به روزترین شرکت خودروسازی جهان رو در مقابل یک شوخی کاغذی از کره جنوبی قرار داده !..لطفا تحقیق کنید بعد نظر بدین ! درحال حاضر بازار خورویی کشور آمریکا به عنوان یک ابرقدرت سیاسی و صنعتی در جهان، در اختیار همین رنو هستش...اصلا کسی اجازه نمیده که حتی یک گاری مقوایی کره ای وارد خاک ایالات متحده بشه !...در ایران هم مردم فقیر بیچاره ما هستن که پولشون به رنو نمیرسه خوب مجبورن آشغال کره ای بخرن :)) داستان فروش الکی کره ای ها هم به خاطر همین ارزون بازاری هستش که راه انداختن..خوب اگه کسی پولش به برند اروپایی رنو و پژو برسه مگه _____ شده که بره ماشین کره ای بخره !...نگاه نکن کره طی چندسال پیش چارتا آهن پاره به ملت مظلوم ما غالب کرده خوشگلم...مردم ما توی دلشون آرزوی سوار شدن رنو و پژو رو دارن، ولی چیکار کنیم اینقدر ماشینای خوب فرانسوی گرون هستن که مجبور شدیم لگن کره ای رو تحمل کنیم !
درپایان ضمن قدردانی از همه حضار، دست اندرکاران، مدعوین عزیز که قدم رنجه فرمودن، مسولین عزیز، مستمعین حاضر، اموات جمع، صاحب مجلس و...به استحضار میرساند که در تمام دنیا ماشین..... اول:رنو......دوم: رنو_داچیا......سوم: خود داچیا........چهارم: پژو......پنجم: ام جی.....ششم: سایر اروپایی ها.....هفتم: آمریکایی ها.......هشتم: ژاپن.....نهم: چین.....دهم: ایران !
و کره ای ها هم که شوخی های مقوایی بیش نیستن و آوردن اسمشون فقط اضافه کردن لکه ننگی بر پیکره صنعت خودروسازی جهان هست...ضمن عذرخواهی از پیکره خودروسازی جهان که لکه دار شد، شما رو به خدای مهربون می سپارم عزیزای من :))
1396/5/30
محمد (امیر سابق) کره ای سوار برو به مامانت بگو پوشکتو عوض کنه
1396/5/30
خود رنو هم اینایی ک گفتی قبول نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!
توروهم انشالا خدا شفا میده پسرم
1396/5/30
آقا به حرف این آقا محمد عسلم گوش ندید هیچی از ادب و احترام سرش نمیشه من خودم طرفدار رنو هستم و میگم رنو بخرید ولی نه با تعصب. قطعا ماشینای کره ای خیلی خوب هستن
بعد آقا محمد اگه دلتون میخواد یه پورشه پانامرا بیاریم با تالیسمان درگ بزاریم.این همه تکنولوژی که شما ازش حرف میزنی بیش ترش مال نیسان و رنو هست نه رنوی خالی این اخیرا هم که میتسوبیشی اضافه شده. ولی اگه حق انتخاب با من باشه تو بازار اروپا و امریکا به همه گزینه ها نگاه میکنم مثل شورولت، مزدا و هوندا و تعصبی نظر نمیدم
آقا محمد خودش از اول عمرش رنو سوارشده خب معلومه اینجوری هم نظر میده
1396/5/31
وقتی حرف حساب نداشته باشی مجبور میشی لیچار بگی دیگه :)
فعلا که دومین برند پرفروش اروپاست و گروه رنو نیسان میتسو هم بزرگترین گروه خودروسازی دنیا ...
حالا با فروش خوب ماشینهای ارزون کره ای فقط در آمریکا خوش باش
1396/5/30
هر دو خوبن ... ولی رنو لوکس تر / درضمن اپتیما سیستم فنر بندی کمی خشک و گاهی سرصدا داره کیلومتر 50 هزار به بالا کاملا مشخص میشه ++
1396/6/1
آقا احسان شما تا به حال به این فکر کردی که رنو خودش اروپایی هست و در اروپا گمرکی نمیخوره
1396/5/30
سلام و سپاس از نوشتار خوب ومفیدتون امیدوارم همیشه موفق باشید .انصافا" هر دو ماشینهای نسبتا" کم ایرادی هستند و من چون مدتی با اپتیما رانندگی کردم بیشتر نظرم روی کیا هست ولی رنو هم با قیافه جذاب و تورو شارژ قطعا" حرفای زیادی برای گفتن داره.
موفق باشید .
1396/5/30
در برتری مطلق رنو هیچ شکی نیست
قطعا رنو یک برند اروپایی بسیار معتبر هست که خیلی از محصولاتش توی بازار اروپا جزه 3 تای اول از نظر فروش و کیفیت هست
از طرفی کیا یک برند اسیایی نوپا هست که هنوز خیلی با خودروساز های بین المللی فاصله داره
انتخاب برای کسی که 2 زار اطلاعات خودرویی داشته باشه اصلا کار سختی نیست
و همینطور که میدونید رنو 6 ماهه اول امسال رکورد واردات و فروش خودرو به ایران رو زد و بزرگترین وارد کننده شد و پس از مدتهای طولانی به سلطه هیئندای بر بازار ایران پایان داد که قطعا با توجه به اینمه رنو خیلی خوب داره وارد بازار ایران میشه و با توجه به اصالت و اعتبار برندس توی 5 سال اینده خیلی معادلات رو به هم میزنه
1396/6/1
حالا هر کی ندونه ما که میدونیم چرا رنو زیاد فروخته&% چون دلال های عزیز و محترم فله ای خریدند تا تو بازار 10 میلیون گرونتر بفروشن . و تا اونجایی که من میدونم ماشین ها کیا توی کشورهای بیشتری فروش میروند تا رنو و اونوقت تو میگی با خودروساز های بی المللی فاصله داره .(در ضمن دستت درد نکنه که به ما یادآور شدی که کیفیت رنو از آئودی و پورش و ... بیشتره .واقعا مرسییییی)
1396/6/1
زارت
1396/5/30
وقتی فنی ماشین ژاپنی باشه دیگه هیچ فکر کردنی نداره- فقط تلیسمان و کولئوس
1396/5/30
بررسي خيلي عالي بود مخصوصا قسمت درگ بين دو خودرو
1396/5/30
درگ بین دو خودرو به خوبی تفاوت های یک ماشین فرانسوی-ژاپنی رو با ماشین کره ای نشون داد
1396/5/30
وای وای چقد توهین میکنین به هم!!!!
فعلا که تو بازار جهانی رقبای اپتیما هوندا آکورد و تویوتا کمری ان! تو این چند سالم(2015-2016) توبازار آمریکا رتبه رضایت مندی مشتری ازش نسبت به بقیه بهتر بوده. حالا اگه شرایط خاص بازار ایرانم در نظر بگیرین بنظر من بازم انتخاب اپتیما منظقی تره
1396/5/30
در رابطه با دوستانی که دنبال سابقه هستن بهتره بگم که تسلا کویینگ سگ یا حتی مثال ساده تر گوشی ایفون که هیچ سابقه ای ندارن در برابر نوکیا با سابقه آیه نازل نشده که هرچی قدینیتر باشه بهتر باشه در رابطه با بازار فروش در دنیا و در بازار امریکا اگه سایتایی مثل موتورترند یا جی دی پاور که سایت جهانی هستن بچرخن تفاوت هیوندای و کیا رو با رنو و بقیه فراسوی هایی که حتی بیشتر محصولاتش اجازه ورود به بازار امریکارو ندارن مقایسه نمیکنن شرکت رنو یک طراحی کرد و تا الان رو چهارتا محصولش همون چراغارو با طراحی استفاده کرده تالیسمان کولئوس مگان و اینکه الان که ماشینا صفر هستن نمیشه گفت خوبن یا اگه بعد از ۲۰۰ هزار کیلومتر را رفتن چیزی ازشون موند یا سالم بودن معلوم میشه از نظر ایمنی هم باز میتونین ۱۰ خودرو اول ۲۰۱۷ ببینید باز اسمی از رنو پیدا نمیکنین همچنین کیفیت ک جی دی پاور بررسی کرده اسمی از رنو نیست هرکی خواست بیاد لینکاشو بهش بدم
1396/5/30
سلام دوستان .در این مسابقه ظاهرا تلیسمان برنده هست ولی در واقعیت ایما برنده واقعی هست چون هم خدمات پس از فروش بهتری داره هم اینکه موتور فوقالعاده کم استهلاکی داره ولی در عوض موتور تلسیمان بسیار پر استهلاکه که مدت زمان میبره که خودشو نشون بده مشکلات نگهداری توربو سراغش میاد کهنه تو کشور نه سوخت سالمی داریم ونه روغن موتورهای مناسب اگه هم گیر بیاد خیلی گران هست درصورتیکه تو پیما اگه روغن و بنزین مطلوب هم نداشته باشه حداقل خسارت به وجود میاد پس عاقلانه اینه که سراغ تلیسمان نریم.
1396/5/31
شما چند سال تجربه استفاده از تالیسمان رو داری که در مورد استهلاک بالای موتورش نظر میدی؟ کلا محصولات رنو به استهلاک پایین معروفن
1396/5/31
رنو نيسان به كم استهلاك بودن و دوام بالاي قطعات معروفه و كره اى ها به استهلاك بالا معروفن
ماشين كره اى بعد ٥ سال هزينه نگهداريش خيلى بالاست
لطفا با مطالعه كامنت بزاريد
دنيا داره به سمت موتورهاى كوچيك و پر بازده پيش ميره و البته الياژ و تكنولوژي بكار رفته در موتورهاى توربو بسيار بالاتر از موتورهاى تنفس طبيعيه و كيا هيونداى مطمعنا به زودي تكنولوژيشو بدست ميارن و چند سال ديگه شما موتورهاى توربو كره اى رو تو بازار ايران خواهيد ديد
1396/6/1
در جواب آقا وحید باید بگم که هیوندا و کیا موتور توربو دارند ولی تو ایران عرضه نمیشند . تازه با توجه به حجم موتور از تالیسمان نیز قویترند و اینو باید در نظر بگیرید که اپتیما الان توی خیلی از جاهای دنیا داره میفروشه و آمار فروش خیلی خوبی هم داره در صورتی که رنو تالیسمان در کشئر های محدودی عرضه میشه و این نشان از برتری اپتیماست . و اگه یه سر نمایشگاه میرفتی متوجه میشدی که جراغ و مانیتور و ... همگی در تالیسمان ساخت چین هستند که تازه تو کره مونتاژ میشند
1396/6/10
اگه بنزين سوپر بريزيم توش و فيلتر هوا يى كه براى بازار ايران در نظر گرفته ميشه بزرگتر است كه اسيب به موتور كمتر و اگر با دقت تر از موتور توربو نگهدارى كنى هيچ چيزيش نميشه
1396/5/30
جفتشون خوبن ولي به نظر من تليسمان بهتره.
1396/5/31
بنظر منم خودروهای اروپایی نسبت به خودروهای کره ای سطح کیفی بسیار بالاتری دارن. و در مورد این مقاله، من رنو رو به کیا ترجیح میدم. کره ای ها از نظر آپشن مثل چینی ها پرآپشنن اما در سطح کیفی بالاتر اما خب در مقابل یه ماشین فول اروپایی قیمت پایین تری دارند و مسلما بلحاظ قیمت و شرایطی که الان در کشورمون حاکمه بلحاظ تامین راحت تر و ارزون تره قطعات پس بنابراین طبیعیه که استقبال بهتری از کره ای ها بشه. اما اگه بحث سر کیفیته، من تو این مقاله و شناختی که از هر دو ماشین دارم و با علم به اینکه رنو تالیسمان عرضه شده در ایران بلحاظ فنی در حکم شیر دندون کشیده هست ( به علت حذف بعضی تکنولوژی هاش) منم بازم نظرم رو رنوست و کیفیت رنو رو بسیار بهتر از کیا می دونم. موفق باشید دوستان
1396/5/31
سلام خدمت همه خانومای عسل خودم...لطفا زیاد حرص نخورید که شیرتون خشک میشه...درپاسخی کوتاه به "ss" باید بگم: خانومی شما خیلی بی ادبی لطفا به یک مرکز گفتار درمانی مراجعه کن.
اما در این قسمت از کامنت های جذاب خودم، توجه همه کابر های دسته گل این سایت رو به چند خبر دسته اول خودرویی جلب می کنم؛
1. مدیر فروش شرکت Ds فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر "کاهش تولید خودروهای دی اس" در ماه جاری، گفت: هم اکنون شرکت دی اس با کمبود "نوار کرومی" برای تولید خودرو مواجه است...وی در ادامه افزود؛ " با توجه به اینکه 70 درصد ظاهر بیرونی و 30 درصد ظواهر داخلی خودروهای دی اس را تزیینات کروم تشکیل می دهد و اگر نباشد دیگر کسی به دی اس نمی گوید <<لوکس>> ، ما درتلاشیم که محموله نوارهای کرومی از چین زودتر برسد تا مجددا در فروش بترکونیم. " !!!
اما به نقل از ایسنا؛ "هو لیون هو" مدیرعامل بزرگترین شرکت کروم سازی و تزینات جانبی خودرو در چین، گفت: " سفارشی مبنی بر ارسال محموله کروم به فرانسه نداشتیم" وی در ادامه افزود؛ " درحال حاضر همه نوارهای کرومی را به صورت فله ای به شرکت <<چری>> واگذار کرده ایم ". در ادامه خبرنگار ایسنا به نقل از مدیرعامل چری گفت: " هو لیون همکلاسی من بوده، او از اولش <<خالی بند>> بود" !!.. وی افزود: " ما فقط نصف کروم های این شرکت را خریدیم و همه را پیش از اینکه دی اس از ما بدزدد سریعا به چری تیگو5 چسباندیم " !!
حال باید دید چه کسی پشت مافیای نفروختن نوارکرومی به شرکت دی اس است%
2. مدیر فروش شرکت "رنو" فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر کاهش تولید خودرو "L90" گفت: در حال حاضر رنو با کمبود <<قوطی کبریت>> برای ساخت پلت فرم خودرو مواجه است."...!!!...وی در پاسخ به ایسنا مبنی بر افزایش تولید L90 در "ایران" نیز پاسخ داد: "ایرانی ها قوطی کبریت زیاد دارن" !
3. جورج ترامپ در جمع خبرنگارانی که از او در مورد اوضاع نابسمان اقتصادی در آمریکا سوال می کردند اعتراف کرد : " آمریکا تقریبا دیگر هیچ چیزی تولید نمی کند ! ما بیشتر کالاهایمان را از چین و ژاپن وارد می کنیم ! ژاپنی ها سالیانه میلیون ها خودرو به کشور ما وارد کرده یا مونتاژ می کنند ! آخرین باری که یکی از شما یک شورولت در خیابان های توکیو دیده است کی بوده؟؟...دیگر اوضاع کسانی که "ژن خوب" هم داشتند در این مملکت خوب نیست ! " !!!!
4. خبرنگار ایسنا عصر دیروز در گزارشی که به ضمع خود از هم وطنان ایرانی در سراسر کشور تهیه نموده، نوشت: "... با ایرانیان زیادی راجع به نظرشان در مورد قرار داد شرکت نگین خودرو_ایکاپ با رنو سوال کردم که پاسخ همه آنان این بود: <<..وای چقد خوب شد که بازم پژو و رنو به بازار ایران قدم رنجه فرمودن، دیگه از دیدن آشغال های کره ای در خیابان حالمون بهم می خوره خداکنه رنو و پژو بیان ما رو از این اشفته بازار مثل همیشه با خودرو های با اصالتشون نجات بدن.>>. همچنین از مادری که روی صورت فرزند 1 ساله اش آرم "رنو" را نقش بسته بود و اشک ذوق در چشمانش حلقه زده بود، پرسیدم؛ نظر شما راجع ب بازگشت رنو به ایران چیست ؟؟ این زن با بغضی سوزناک در گلو به من گفت:
<<فرزند من عاشق رنو است و اگر روزی چنتا L90 در خیابان نبیند شب خوابش نمی برد ! همسر من سال گذشته در حالی که سوار بر "هیوندای جنسیس" بود ،، وقتی به سرعت 67 کیلیومتر بر ساعت رسید، پیچ و مهره های جنسیس از هم باز شد و به قعر دره سقوط کرد !! ...( درحالی که اشک از گونه های زن بیچاره جاری بود به من گفت )...خدا لعنت کند این کره ای های اسباب بازی ساز را >> ...."
خوب عسلای خودم این بخش خبری هم به پایان رسید :)) یادت نره با هم دوست باشیم گل من :))
راستی عزیزم، قول بده امشب شیرتو بخوری و به ماه نگاه کنی تا خوب تر بخوابی خوشگلم%
1396/5/31
جواب (محمد)امیرسابق(کره ای سوار)
پسر جان، تو هنوز به سن قانونی نرسیدی نباید هر خزئبلی را اینجا کامنت بگذاری
درباره کیا داری صحبت می کنی که ماشین خوبیه، خوب باشه حرف تو قبول ماشین خوبیه
اما خبر داری جلوی واردات کیا رو به ایران گرفتند می دونی چرا؟
چون سایپا داره با کیا قرارداد می بنده که هم سراتو جدید را مونتاژ کنه و هم نمایندگی انحصاری کیا بشه در ایران
خب کی حاضره 200 میلیون پول بده و بعد بره نمایندگی های سایپا، با اون وضع اسفبارشون؟؟
جواب منطقی بده اگر به سن قانونی رسیدی
1396/5/31
انشالله خداوند همه مریض ها رو شفا بده
1396/6/1
شما بلد نیستی بدون توهین کردن صحبت کنی دختر قشنگم؟
1396/6/16
چی میگی فازت چیه؟؟ وای خدای بزرگ تو همون ام وی ام سوار شو خوب برای رشدت
1396/5/31
جذابیت و تفاوت بودن تلسیمان ارزش خریدشو داره
1396/5/31
لطفا اینقدر در مورد اپتیما بد نگین این سایت اومده موتور توربو رو با تنفس طبیعی مقایسه کرده برو با توربو همین اپتیما بنداز تا بفهمی چ خبره البته ۲۰۰۰توربو شما اسب و گشتاور این دو رو نگاه کنین معلومه تالیسمان بیشتره خب برید با توربو اون مقایسه کنین
1396/5/31
متاسفانه مدل فول تلیسمان وارد نشده...اگر یه سرچ ساده کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد...مثلا رینگ بزرگتر و جذابتر، رادار های مختلف و ... . تلیسمان یک مشکل مایوس کننده داره...این خودرو برای یک خانواده 5 نفره مناسب نیست چون در عقب مخصوصا وسط خودرو سرتان به سقف میچسبد!
1396/6/1
دوستان رنوو مونتاژ كره اس و از كيفيت خوبيم برخوردار نيستمن سفران دازم و اصلا راضي نيستم صداي موتور خيلي بالاس و كاملا تو كابينه ترمز ماشبن واقعا افتضاحه و تنها خوبيش نرم بودنشه
1396/8/3
شما داريد سفران رو با تليسمان مقايسه ميكنيد؟؟
1396/6/1
منکه اپتیما ما را بیشتر می پسندم
در کل با کره ای ها خیلی حال می کنم تا با فرانسویا و ژاپنیا
1396/6/12
دوست عزیز من کاری با فرانسه ندارم ولی خواهشا اصلا ژاپنی ( تویوتا،لکسوس،نیسان،اینفینیتی،هوندا) رو با کره ای ( هیوندا،کیا) مقایسه نکن .ممنون
1396/11/29
آره واقعا راست میگی . من اپتیما دارم وازش خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی راضیم وپسر عموم هم تالیسمان داره .توسفر سوارش شدم خیلی خیلی بد وخشک بود. این حرف رامیزنم چون سوار هردو شدم و اپتیما2016 واقعا بهتر از تالیسمان است وخیلی ز
یبا تر و مهشر تر.کسایی که می خواهند ماشین بخرند فقط تالیسمان نخرید خیلی بده
1396/6/2
سلام. یه سوال ساده از نویسنده، واقعا چجوری به اپتیما میگین خودرو زیبا؟ چجوری؟!!
1396/6/4
منم یه سوال از تو دارم . واقعا به چه ماشینی میگی زیبا؟؟؟؟؟!! اصلا می دونی زیبایی چه مفهومی داره ؟؟؟
برو خودتو سرکار بذار .
1396/6/14
تو سلیقه نداری ما چیکار کنیم اپتیما خیلی خوشگل تر از تالیسمان هست و کیفیت بهتری هم داره
1396/12/7
سلام شاید زیبایی اپتیما به زیبایی تلیسمان نرسه ولی اصالت مهمه اپتیما درکره تولید میشه واصیل هست وازنظرآپشن کمترازتلیسمان نداره من ۴۰۰۰کیلومترباتلیسمان سفررفتم ولی حیف از۵۰ میلیون که بابت این ماشین بده آدم ماشین باکوبش خیلی زیادهمراهه اونهم بخاطر سیستم تعلیق یکپارچه مذخرفش هست ثانیا فکرمیکنید تلیسمان اصیل فرانسه سوارمیشین نه توکره مونتاژمیشه همون شرکتی که کاراصلیش تولید موبایل هست سامسونگ موتور باید گاری ودرشکه درست کنه نه کیاوهیوندا که تاسال ۲۰۲۵ آلمانی ها راپشت سرمیذارن وخوب نگاه کنید یکی ازتکنولوژی های روز هیونداوکیا درشرکت رنو فرانسه رانمیتونید پیداکنید مگردرسوئد یاآلمان
1396/6/3
در نهایت انتخاب یه ماشین ژاپنی حتما منطقی تره
1397/2/3
سلام کره ای ها همیشه تو طراحی عالی بودن به خصوص اپتیما که نسل جدیدش فوق العاده طراحی شده همچنین کابین با کیفیت وجذاب طراحی شده اپتیما نسبت به نسل قبل نرم تر شده که خیلی تاثیر گذار هست البته چند اسب بخار هم تقویت شده مصرف سوخت کم همچنین امکانات کامل وایمنی قابل اطمینان که تبدیل به کامل ترین خودرو در رده قیمت خود کرده اما رنو میشه گفت بهترین وبالاترین تکنولوژی رو تالیسمان پیدا کرده حتی با موتور 1600 توربو با قدرت 190 اسب ماکسیما دنده ای 230 اسب رو میگیره که خبر از بروز بودن این خودرو میده همچنین امکانات کامل در کنار سواری نرم و هندلینگ عالی داره طراحی هم که نیاز به توضیح نیست در کل به نظرم تالیسمان ارزش خرید بیشتری داره اما باید به موتور وبنزینش توجه بیشتری داشته باشین
1396/6/3
اپتیما جوابشو تو ایران پس داده و قیمتشم مناسب تره نسبت به تالیسمان، از یه طرفی هم راحتتر فروش میره ، تالیسمان هم باید جا بیفته ،
1396/6/4
لطفا فیلمی‌ درمورد کیا اپتیما ۲۰۱۷ تهیه کنید . ممنون
1396/6/4
لطفا فیلمی درمورد اپتیما ۲۰۱۷ تهیه کنید . ممنون
1396/6/10
باید یک نفر دیوانه باشد با 210 میلیون بجای سانتافه برود سراغ تالیسمان .. این خودرو سدان قیمتی حدود 120 تا 130 میلیون بیشتر ارزش قیافه ایی ندارد
1396/6/12
خریدار عزیز
سانتافه هم شد ماشین؟!! همین سانتافه هم 120 مسلیون بیشتر نمی ارزه. ما خیلی بدبختیم که گزینه کره ای و چینی شده رند بازارمون. کمی به اروپا باید نگاه کنیم. فرانسه درسته با آشغالای ایران خودرو وارد شده و ادامه داده ولی این تقصیر اونا نیست . تقصیر خودمونه که حاضریم برای پر کردن جیب یه کشور دیگه جیب مردم خودمون و خالی کنیم. فرانسه جزو 8 کشور صنعتی دنیاس و خیلی کم لطفیه که پیشرفت صنعتیش و زیر سوال برد. حالا اینکه به خاطر منافع ملی خودشون جنس بنجل به ما میندازن که مشکل مسولای ماس. چرا کشسی به اونا نمیتونه جنس بنجول بندازه. چرا ما نمیتونیم پراید به فرانسه بفروشیم . فرانسه که خیاله البته به سومالی و زیمباوه و چاد و تبت هم نمیتونیم بفروشیم. بنده از 2007 ماشین کره ای سوارم. آشغالترین خودروها رو انداختن به ما و ناچار داریم سوار میشیم. اونم به خاطر اینکه از ماست که برماست.
ممنون
1397/2/7
در پاسخ بهادر جون بگم که این اروپایی ها نیستن که پیشرفت کردن بلکه این کره ای ها هستن که پیشرفت کردن . جهت اطلاع کره جنوبی بعد از چهل سال چنین پیشرفتی کردن در صورتی که کشور های اروپایی مثل فرانسه بعد از حداقل صد و پنجاه سال همچین پیشرفتی کردن؛ پس کره جنوبی پیشرفت خیلی سریعی داشته. من یک سوال از شما دارم اون هم اینه که آیا کشوری که بعد از چهل سال از یک کشور فقیر به یک کشور ثروتمند و اقتصادی تبدیل شده و یازدهمین اقتصاد دنیا است و چنین پیشرفتی در صنعت خود داشته است آیا بعد از بیست سال دیگر از کشور های اروپایی مثل آلمان جلو نخواهد زد و یا بهتربن رقیب برای آن ها نخواهد شد؟ راستی شما که گفتید کره ای ها ماشین های آشغال میسازند جهت اطلاع باید بگم که کیا موتورز در دو سال متوالی 2016 و 2017 رتبه اول با کیفیت ترین خودرو های سال از Qrs دارد و همچنین در سال 2018 جز پنج شرکت قابل اعتماد ترین خودرو ها از موسسه کانسومر ریپورتز آمریکا و رتبه ششم جهان در سال 2017 از همین موسسه را دارد و این در صورتی است که رنو هیچ جایگاهی در این رتبه بندی ها نداره. راستی شما فرمودید که فرانسه جزو هشت کشور صنعتی دنیاست پس یک پیشنهاد از من به شما: قطعا یا گوشی تلفد همراهی که دست شما یا اعضای خانواده و یا آشنایان هست کره ای هستند و یا تلوزیون شما یا یخچال ویا ماشین لباسشویی و یا ماکروفر و خیلی چیز های دیگه حتی برخی از لوازم تحریری که شما از آن استفاده میکنید ساخت کره جنوبی هستند پس پیشنهاد من به شما اینه که همه این لوازم آشغال را دور بریزید و از صنایع با کیفیت و منحصر به فرد فرانسوی بهره مند شوید و با افتخار بگویید که جزو هشت کشور صنعتی جهان و بسیار با کیفیت است. راستی تا یادم نرفته این رو هم بگم که مشکل بزر ما ایرانی ها اینه که درباره چیزی که میدانیم فقط حرف میزنیم؛ در این باره توجه شما را به به سخنی از پرفوسور حسابی جلب میکنم که میگوید: مشکل بزرگ ما ایرانی ها ای است که بجای آنکه درباره چیزی که نمیدانیم به جای تحقیق، گفت و گو میکنیم. بهادر جان لطفا کمی تحقیق و مطالعه کنید و سپس حرف بزنید.
باتشکر از خوانندگان عزیز که نظر من را خواندند، سر شما را هم درد آوردم، ممنون
1397/2/27
دوست خوب شهروند عزیز سانتافه جلو تالیسمان هیچ ارزشی نداره من خودمم سانتافه داشتم ولی الان هیچ خودرویی ب تالیسمان نمیرسه درسته گرون هست ولی ارزشش بیشتر از این قیمتاست
1396/6/14
به نظر من اپتیما بهتر از تا لیسمان است رنو اولین تجربه در سادات هارو داره و کیا با تجربه اره در مدل های اینده کیا اپتیما خواهیم دید که با رنو تا لیسما رقابت جدی بکند و تالیسمان را له کند
1396/7/8
دوست عزیز آروم باش خودت رو کنترل کن مگه رنو مال باباتو خورده که اینقدر ازش بدت میاد چه بخوای چه نخوای تالیسمان الان عالی هستش....
1396/7/27
اول بخون که چی مینویسی بعد حرف بزن
1396/6/17
سلام.خسته نباشین.کاشکی از مدل فول اپتیما استفاده میشد.و اعلام میکردین اگر موتور توربو اپتیما پاش به ایران برسه.چی میکنه با تالیسمان.شک نکنید اگر توربوش به ایران بیاد از نظر شتابی هم حرفی نداره.من خودم اپتیما رو قبول دارم.اولین دلیلم عمر موتورش بیشتر موتور توربو رنو هست.و تو ایران خرج کمتری داره.و امکانات کیفیت ایمنی زیبایی بازار راحتی بدست آوردن قطعات اپتیما رو بیشتر قبول دارم
1396/6/31
با سلام
نگین خودرو کلاه برداره
180میلیون پول منو ورداشته سه ماهه یک میلیون سود بهم داده ماشینم بهم نمیدن
1396/7/2
سلام قضاوت نکن شاید ممکن خود کمپانی رنو دیر تحویل میده همش زیر سر نگین خودرو که نیست بعدشم تو میخواستی ماشین بگیزی نه پولتو بخوابونی بانک...
1396/7/21
چند مسیله خواهش میکنم راهنماییم کنین در مورد تالیسمان....اولا میگن ماشینهای توربو شارژ تو ایران با بنزینش مشکل داره و استهلاک موتورشون خیلی بالاست ایا این درسته؟ خود سایت رنو گفته بهتره از بنزین با اکتان بالا استفاده بشه و تو ایران از بنزین سوپر...ایا این به نوعی اعتراف نیست؟....میگن تالیسمان ماشین نسبتا خشکیه ایا این مطلب درسته؟
1396/7/27
من سوار تالیسمان یکی از دوستام شدم. ماشین خشکه و تو دراز مدت با این جاده و آسفالتهای مزخرف ایران آزار دهنده میشه هر چند که شتاب و قدرتش واقعا عالی بود.
البته با این کیفیت آسفالتها فکر کنم حتی لکسس هم خشک بنظر بیاد.
1396/9/8
سلام من تالیسما ۲۰۱۸ میخواهم ثبت نام کنم چه کاری لازم است؟
1396/10/16
پولشو جور کنی
1396/10/18
سلام من دکتر پدرام بیگی هستمم متخصص قلب هستم من برای خود تالیسمان 2017 خریدم و برای زنم یه اپتیما خریدم از هر دو به شدت راضیم شتاب هاشون قدرتشون و آپشن هاشون البته تالیسمان بیش تر آپشن داره و قدرت بیش تری چهره هر دوشون هم عالیه واقعا راضیم خودم قبلا اپتیما 2015داشتم اون موقع هم عالی بود نه به نسبت الآن فروختمش یه اپتیما جدید خریدم معرکست اما تالیسمان بیش تر چون از امکانات رفاهای و موتور بهتری داره به خاطر همینه که میگن باید سلیقه ای باشه من از 100%به هر دو ماشین 65%تالیسمان و 35%هم به اپتیما میدم
1396/10/28
آقای دکتر ناموسا جراحی قلب رو هم مثل تحلیل نوشتنت انجام میدی؟ برادر من جراحی رو ول کن برو رو جمله بندیت کار کن ، آفرین...
1396/11/11
خالی نبند کلک!
1396/12/15
............
1397/1/26
دکتر که وقت این کارها رو نداره، اونم قلب
1396/12/7
سلام بهترنبود ازتلیسمانی که تعریف بی مورد کرده اید واقعیت رابیان میکردید چرا از کتمان معایب تلیسمان که مونتاژ کره جنوبی است خودداری کردید بزرگتریت عیب تلیسمان نقص اساسی سیستم تعلیق آن است بنده بخاطر تعریف خلاف واقعیت این سایت که سالهاست نسبت به بررسی خودرو ها اقدام ونتایج رادراختیار عموم قرارمیدهد بدون آزمایش وتست نسبت بخرید تلیسمان آنهم بخاطرتعریف های خلاف واقعیت این سایت کردم وضررش راهم بجان خریدم ولی ازشماسوال میکنم درست است که سامسونگ موتور شریک تجاری رنواست چطور معایب تلیسمان رابررسی نکرده اقدام به مونتاژ آن نموده است فقط وفقط بخاطراین است که هیچ کشوری محصول بومی خودرا بخاطر مونتاژ محصول مشترک ۲ کشوردیگر تخریب نمیکند رنو هنوز باید ضرربدهد تازمانی که به شرکت کیاموتورز یاهیوندای برسد لعنت برهر اتومبیلی که آرم رنو رایدک میکشد این همه تعریف واینهمه کوبش دررانندگی به چه درد میخورد صدرحمت به گاری حالت تهوع گرفتم هردوباری که باتلیسمان سفررفتم لعنت بررنو
1397/2/14
داری دروغ میگی. هیچ وقت این ماشینو نداشتی و نداری. اگر هم سوار شدی، زدی روی حالت رانندگی اسپرت که صدای موتور بیشتر میشه و کمکها و فرمون خشک تر و سفت تر میشن. وگرنه ما که داریم ، اصلا این جوری نیست.
1397/9/7
دوست عزیز هیچ موقع شرکتی مثل رنو رو با شرکت های کره ای مقایسه نکن. من فارغ التحصیل مهندسی مکانیک دانشگاه تهران هستم و یک قانونی رو خدمت شما میگم: در علم مکانیک (کشتی،هواپیما،اتومبیل و...) هیچ نرده بامی برای ترقی نیست و هر شرکتی تجربه و سابقه بیشتری داشته باشد قطعا خودروساز بهتری خواهد بود. بحث طراحی موتورهای احتراق داخلی و طراحی سیستم تعلیق صرفا علم نیست بلکه نیاز به تجربه های آزمایشگاهی و آزمایش خودروهای قبلا ساخته شده توسط هر کمپانی هست که اهمیت داره.در کنار اون «نوآوری» هم نباید از قلم بیفته. شما برای بررسی خودروساز برتر باید چندتا معیار رو بررسی کنید :1-شرکت در مسابقات فرمول یک 2-توانایی ساخت ماشین سنگین(تریلی و اتوبوس)
3-مدت زمان فعالیت (هرچه بیشتر باشد قطعا حرف بیشتری برای گفتن دارد) 4-نوآوری های شرکت
در مورد قدمت کارخانه باید بگم قدمت فقط و فقط در زمینه مکانیک و تا حدود زیادی متالورژی و مهندسی شیمی اهمیت داره. مثلا در زمینه عمران و کامپیوتر ، تجربه و سابقه اهمیت چندانی نداره. به این خاطر که برای طراحی یک موتور احتراقی باید اینقدر موتور ساخته باشی و طراحی کرده باشی که بدونی تولرانس ها و متریال ها در دراز مدت و کوتاه مدت چه تاثیری در کارکرد موتور دارند. در مورد مسابقات اتومبیلرانی هم باید گفت زمین به چالش کشیدن خودروساز ها مسابقات اتومبیلرانیه. جایی که مرسدس و فراری پادشاهی میکنند و تیم رنو هم خودش شرکت میکنه و هم برای مک لارن و ردبول موتور میسازه. اما یک تیم کره ای این وسط حتی پیچ تایر هم تولید نمیکنه! یعنی بلد نیست تو این سطح رقابت کنه. پیشرفت در مهندسی مکانیک رو نمیشه با آسانسور و پله برقی طی کرد. شرکت رنو مخترع گیربکس ماشین هستش و سالهای ساله که ماشین سبک و سنگین و مسابقه رالی و فرمولا وان تولید میکنه. شرکت هیوندای و کیا با کپی برداری و تقلید و خرید موتور از جنرال موتورز و هزار تا تبلیغ ساختگی خودشون رو قالب میکنن. اون زمان که رنو ماشین میساخت کره ای ها داشتن با چوب ذرت خودشونو گرم میکردن که یخ نزنن از سرما. رنو الان معلوماتش به حدی هست که میدونه جنس رینگ پیستون رو چی بگیره، تولرانس ها رو چقدر بگیره و گیربکس چجوری طراحی کنه که مثل گیربکس اپتیما و سانتافه بی کیفیت نباشه. در علم مکانیک و متالورژی هر کس زودتر استارت زده باشه هیچ کس بهش نمیرسه.
1396/12/20
صدای موتور تلیسمان واقعا ادمو اذیت میکنه چون صداش بیش از حد میاد تو اتاق آزار دهندس😞😞😞😢😟
1396/12/24
اولم موتور اپتیما ۶ سیلندره.دوما هیچوقت یه ۶ سیلندر ۲.۴ رو کنار یه ۴ سیلندر ۱.۶ نذارید که احمقانه است.سوما اپتیما از همه نظر بهتره تالیسمان گازش که میدی صدای موتورش روانیت میکنه امه اپتیما گازش که میدی انگار تو فضایی و هیچ صدایی مزاحمت نیس. ۲۰۰ملیون واسه ی تالیسمان پول حروم کردنه ولی من سلیقه ی خودمو گفتم حالا خود دانید هرکی سلیقه ی خودشو داره و اختیار پولش دست خودشه
1396/12/23
من اولش جی تی لاین داشتم ولی بعد از مدتی که تالیسمان خریدم فهمیدم که در کل تالیسمان جلوتر از اپتیما هستش چون هم از نظر رفاهی و امکانات داخلی و هم از نظر ظاهری و ایمنی و شتاب درسته که اپتیما شتاب اولیه خوبی دارد ولی شتاب اولیه رو به کاهش مرود ولی تالیسمان برعکس
اپتیما ی جدید K5 در مقابل تالیسمان بهتر نیست ولی کمتر هم نیست ولی بنده تالیسمان را ترجیح می دم
1397/1/26
ممنون از مقایسه عالی و جالب...★★★★★
1397/2/6
این توربو ها اصلا تو دور موتور بالا جواب نمیدن اگه دوست دارین فقط وقتی پشت شراغ قرمزین یهویی شتاب بگیرین تلیسمان خوبه ولی اگه تو سفر جاده ای که رو 100 میرین میخواین شتاب بگیرین و سبقت هیچ فرقی نمکنن ... بعدشم توربو مراقبت بیشتری میخواد خیلی کم پیش میاد خودم که موتور تنفس طبیعی رو به توربو ترجیح ندم
1397/4/25
سلام چرا چیزی که تجربه ندارید الکی نظر میدید من خودم این ماشینو دارم توی مسافت به مشهد سرعت معمولیمون 150 تا بود و وقتی که می دیدم توی ویز که دوربین نیست با اشاره کمی به گاز ماشین روی 190 میرفت ولی توی رانندگی پاسپورتش شتاب از این خیلی بیشتر میشد که بدرد اون جاده نمی خورد چون کامیون زیاد داشت
1397/2/7
طراحی ظاهریش رو از Kia kee که در سال 2007 طراحی شده بود کش رفته. یه سرچ کنیدهمتون متوجه میشید.
1397/2/14
تالیسمان هم سواریش بهتره ، هم شتابش بیشتره ، هم با وقار تره و هم عین پشکل توی خیابونای ایران زیاد نیست. ماشینای کره ای از بس فراگیر شدن، هیچ ابهتی ندارن.
1397/2/27
باسلام من خودروهای زیادی رو داشتم از جمله اپتیما اسپورتیج سانتافه بی ام و ولی خداوکیلی تالیسمانی ک الان گرفتم ی چیزه دیگس محشره حرف نداره بنظرمن تالیسمان یک خودرو زیبا امن پرقدرته ک هیچ خودرویی ب پاش نمیرسه
1397/4/2
سلام موافقم سواری وشتاب حس bmw رو به شما میده فکر کنم همه از قیافه تکراری اپتیما خسته شدن اپتیما کلملا اسپورته اما تالیسمان هم در مقایسه اسپورت حرف اول رو میزنه هم در وقار وزیبایی یعنی هم جوان 25 ساله رضایت داره هم میانسال 65ساله
1397/4/28
میانسال 65 ساله؟؟؟
1397/4/9
سلام اصلا تالیسمان پیشرفته تر از اپتیما است
1397/6/4
ماشین عروس من تالیسمان بود واقعا ماشین شیک و خوشگل و اتاق نرمی داره اما واقعا نقطه کور این خودرو زیاده
1397/11/18
کلا ، هر چی دلت با اون خوشه ، اونو بخر . شک نکن .
1398/1/24
تالیسمان امپراتورفرانسویست؛تویوتارومیخوابونه؛ماشینهای کره ای آسیایی که مثل پشگل توخیابوناریخته روهیچوقت بااروپایی هامقایسه نکنید.این امپراطورهدآپ دیس پلی وجوی استیک داره (بریداول تلفظ این کلمات رویادبگیرید)که خاص بی ام دبلیو مدل بالاست(دی لایت بی نظیرتالیسمان وچراغهای HIDوفیس خشن وعضلانی تالیسمان ؛بیننده رامحسورمیکنه؛پس کره ای هابرن اول یادبگیرن رینگ بسازن!چون با206توسربالایی؛سانتافه کره ای رو خوابوندند!!! هه هه هه هه)؛پس بیاین توجاده تاببینیدچطورتالیسمان ماشینهای کره ای وژاپنی روجرمیده!
1398/2/18
لطفا الکی نظر ندین.من تو نمایشگاه ماشین کار میکنم خودم اپتیما و تالیسمان سوار شدم باهاشون دور زدم .اپتیما خیلی نرمه هندلینگ خوبی داره موتورش ۲.۴ لیتر تنفس طبیعی واقعا نرم کار میکنه و نمایندگی محصولات کره ای از لولازم خونه و گوشی ...تا ماشینای کره ای تو ایران بیشتره .نمیخوام بگم تالیسمان بده ولی موتور توربو اونم برای سدان شهری مناسب نیست عمر مفید موتورش با توربو کم میشه چون بیش تر از حد استاندارد نیرو تولید میکنه مگه تو شهر میخواین چکار کنین که گشتاورش زیاد باشه بعدشم موتور توربو بنزین خیلی مرغوب میخواد وگرنه بعدا دچار مشکل میشه کلا پر خرجه توربو .اگر ماشین سدان شهری بنز توربو بود حرفی نداشتم چون بنز واقعا عالیه بی نقصه ولی رنو زیاد قبول ندارم
1398/3/26
با سلام
اونایی که میگن چون تلیسمان توربو داره و وضعیت بنزین ایران خرابه و بخاطر همین اپتیما رو انتخاب میکنن، در جواب باید بگم که خودروی رنو تلیسمان قبل از اینکه به ایران بیاد، مهندسان این شرکت (رنو) آزمایش هایی انجام دادن و تغییراتی هم روی ماشین انجام دادن که بنزین ایران برای تلیسمان ضرر نداشته باشه که فیلمش هم در گروه مستند سازی اسب بخار هست.
پس نگران وضعیت بنزین رو تلیسمان نباشید و با خیال راحت انتخاب خودتون رو بکنید.
1398/4/4
سلامو بعد از اینهمه مدت آیا مشخص شد که وضعیت کدوم خودرو بهتره؟
دوستانی که هرکدوم رو دارم بیان بگن کدوم بهتره
با این قیمت های فضایی حدود 700 میلیون برای مدل های 2017 اپتیما و تالیسمان
1398/4/26
برخلاف دوستانی که فقط از ماشین چهارتا چیز میدونن: خریدن-سوارشدن-جابجایی از نقطه الف به ب-زیبایی شناسی ، من لیسانس مهندسی مکانیک دارم و فوق لیسانس اتوموتیو یا همون مهندسی خودرو و از زمانی که سواد خوندن نوشتن دارم مجله ماشین و مقاله و ... در مورد ماشین خوندم. و سبک رانندگی من پرگاز و طی پیچ با حداکثر سرعت و لایی کشی و سبقت در سینه کشی ها و ... ست.
خیلی بحث مقایسه انواع کشورها پیش اومد تو کامنت ها و جالب شد و تقریبا اکثرشو خوندم ببینم نکته مفیدی توش هست یا نه. تا اینکه دیدم یه نفر ماشینای کره رو با آلمان و ژاپن مقایسه کرده.اونجا بود که چشمام از حدقه زد بیرون. بعد یه نفر اومده بود گفته بود چینی از کره ای بهتره!!!!!
ببینید دوستان آلمان بیشترین تکنولوژی مکانیکی رو در دنیا داره و زمان جنگ جهانی دوم داشت یک تنه با کل دنیا میجنگید. تانک و هواپیما و خودرو و کامیون میساخت. حتی موتور جت هم اختراع آلمانه. ضمن اینکه آلمانی ها خیلی جدی و سخت کوش هم هستن و ضریب هوشیشیون رو هم میشه از روی تعداد جایزه های نوبلی که گرفتن فهمید. پس سبقت گرفتن از آلمانی ها اون هم وقتی 50-60 سال ازشون دیرتر شروع کردی غیرممکنه.
در دنیای طراحی موتور احتراق داخلی،تعلیق، انتقال قدرت واقعا اروپایی ها حرف اول رو میزنن. همین تکنولوژی موتورهای دما بالای خودروهای فرانسوی (که خیلی از ایرانیا فک میکنن بده) چیزیه که کره ای ها آرزوشو دارن تا خام سوزی بنزینشون رو کم کنن اما هنوز نتونستن در موتورهای آزمایشیشون ناک و پری اگنیشن و دیتونیشن و محاسبات سرعت جبهه آتش و ... رو بدست بیارن.
ایتالیا و آفارومئو و فراری و ..... که دیگه نیاز به گفتن نداره. پای ثابت مسابقات فرمولا1 .فرمولا۱ یعنی زمین مسابقه تکنولوژی خودرو.
ژاپن ماشین های با دوامی میسازه و با سخت کوشی زیاد و با ۳ شیفت کار شبانه روزی تونستن تا حدود زیادی در خودروهای تجاری خودشون رو نزدیک کنن به اروپا و گاهی در بعضی مدل ها از اروپایی ها سبقت هم بگیرن. الان بهترین ماشین برای تروریست ها و ارتش ها و قاچاقچی ها تویوتاست. یا مثلا میتسوبیشی لنسر واقعا ماشین بی نقصیه.
اما کره با التماس به جنرال موتورز آمریکا و چاپلوسی ایتال دیزاین ایتالیا و لابه زدن به آیسن ژاپن و زیمنس آلمان و تقلید از رو دست بقیه سعی داره یه ماشین خوب بسازه و بازار انسان هایی که ماشین باز نیستن و اطلاعاتشون از ماشین کمه رو در دست بگیره و موفق هم شده. چین هم خیلی داره تلاش میکنه ولی فک کنم 15 سال دیگه برسه به الان کره. هند هم گام هایی داره بر میداره و اون هم 15-20 سال دیگه میرسه جای الان کره. در مورد بازار خودروهای داخلی و چینی هم شخصا یک ال نود یا پارس ای ال ایکس یا سمند مدل 85-88 رو به جک و لیفان و ... ترجیح میدم چون برای من مانیتور و سانروف و دنده اتوماتیک ملاک نیست. ملاک اینه که دوتا دانشجو چینی ماشینمو طراحی کردن یا شرکت رنو با 100 سال تجربه.
1398/5/19
ما میخوایم از بین تلیسمان و اپتیما یکیشو بگیریم میشه راهنمائی کنید
1398/6/23
تکنولوژی خودرو و موتور تالیسمان خیلی بهتر است از تکنولوژی خودرو و موتور اپتیما حتی خودرو بنز و بی ام و هم موتورهای آن توربوشارژ است چون در حال حاضر خودرو تنفس طبیعی مانند اپتیما و غیره اون راندمان و قدرت و شتاب و هیجان به راننده نمیده در صورتی که موتور آن شش سیلندر باشه که اون هم مصرف بالایی دارد من خودم بخواهم انتخاب کننم ۱۰۰٪ انتخابم تالیسمان است
چون خودم فنی هستم و با این خودروها سروکار دارم
1398/6/23
سلام دوست عزیز من خودم لکسوس es250 داشتم ماشین بسیار بسیار عالی بود
1398/6/28
آقای /خانم سومیتومو من الان اپتیمای۲۰۱۷ دارم واصلا با حرف هایی که شما میزنین جور در نمیاد و بعد هم شما تو همه مقاله ها هم نظرات ناامید کننده ای میدهید به نظرم شما تا حالا اصلا ماشین خارجی سوار نشدین
البته که من خودم واقعا مجذوب ظاهر تالیسمانم
1398/9/3
سلام خدمت دوستان /جفت ماشین جز ماشینای خوش فروش بازارن ولی تو این رنج قیمت من ترجیح میدم یه بنز سی ۲۰۰ ۲۰۱۳ سوار بشم تا اپتیما یا رنو مدل۲۰۱۷ الی۲۰۱۸
/درسته که این دو مدل ماشین ابشنال هستن اما راستش جذابیت سواری و هندلینگی که تو این رنج قیمت سی ۲۰۰ داره واقعا حس میکنم این دو ماشین نداره از لحاظ متریال با اینکه شما ماشین ۴ الی ۶ سال قبلو سواری میشی اما واقعا حس میکنی با کیفیت بالاتری روبه رو هستی/از حق نگذریم طراحی تلیسمان به نوبه ی خودش تحسین بر انگیزه ولی خب چاره ای نیست از صنعت ماشین سازی فرانسه تا المان باز فاصله زیاده
1398/10/12
فقط برام سواله چجوری شده سواری افتضاح فلاکت بار و گاری مانند تالیسمان رو از اپتیما بهتر دونستید؟!! سیستم تعلیق تالیسمان فرقی با پژو پارس نداره
تالیسمان شتر گاو پلنگی نیست در مقابل خودرو جهانی اپتیما
1399/10/1
برادر من معلومه که به قول خودت گاری که میگی به نالیسمان تو پشت همون هم نشستی فقط چون اپتیما رو دوست داری دهنت رو به چرت و پرت گویی باز میکنی
بعد میگن ایرانیا چرا در کشور های خارجی ارزشی ندارند. من خودم توی نیویورک امریکا زندگی میکنم دانشجوی دکترای دانشگاه هاروارد هستم ولی امریکایی ها واقعا ایرانیا رو جز ادم ها حساب نمیکنن
1399/11/21
تالیسمان خیلییییی بهتره
1399/12/19
دوستان لطفا تعصبی نظر ندین!! اگر کسی این ماشین ها رو داشته یا سابقه رانندگی طولانی باهاشون داشته بیاد و نظر بده. نه اینکه چون من از برند کیا خوشم میاد بگم عالی . ۱۰ سال ماشین متفاوت گره ای داشتم قابل مقایسه مستند با خودرو سازهای اروپایی به نظرم با ۳ ماه رانندگی تالیسمان حاضر نیستم هیچ ماشین گره ای سوار بشم واقعا باید تجربه کنید تکنولوژی و هوشمندی و آپشن روز و محصول مشترک نیسان ژاپن و رنو فرانسه اعتبار این ماشینه و گرنه بازار خوب و بد و حس خشک بودن نشد نقص
1400/5/5
اوه اوه اوه اوه بابا چقد ما تعصبی داریم اینجا😂😂😂 رنو رو شرمنده خودتون کردین! 😂 رنو بفهمه این قد خواطر خواه داره میاد تو ایران ۴ تا کمپانی میزنه🤦‍♂😂
1400/5/22
از نظر امکانات و سرعت و زیبایی و کیفیت قطعا تالیسمان عالیه نسبت به اپتیما و کمری
ولی از نظر بازار دست دوم اپتیما و کمری یه زره بهترن
1400/6/29
بسم الله الرحمن الرحیم تالیسمان خودروی باکیفیت تری است در این قیمت تویوتا کرولا بهترین گزینه است
1402/4/14
با سلام من هر دورو داشتم . یک سال اپتیما جی تی لاین فول و الان هم در حدود ۸ ماه تالیسمان فول ، هر دو خوبن ولی تالیسمان خیلی خیلی بهتره منتها به یک شرط ، که کمک فنرای برقی خودشو زیرش بذارید وگرنه واقعا با همه امکانات رفاهی و موتوری و شتاب بهترش باز توی ذوقتون میزنه و اپتیما در این صورت بهتر میشه براتون ، یه نکته هم بگم ، وقتی کمک برقی بندازید زیرش از اپتیما و ماشینای هم رده خودش خیلی خیلی نرم تر میشه . و سه گزینه نرم و نرمال و سفت رو بهتون میده و میتونید با تغییر درایو مد انتخابشون کنید . که همین کمک برقی خودش جزو بهترین و کاربردی ترین آپشنش محصوب میشه ک توی نسخه های پلاک ملی نگین خودرو حذفش کردن ، چون توی شهر یا جاهای ناهموار البته برای سرعت های پایین با انتخاب حالت کامفورت یه سواری نرم و بدون نقص رو بهتون میده و موقع رانندی با سرعت بالا توی اتوبان با انتخاب حالت اسپورت کمکا سفت میشه و اصلا دیگه موج جاده رو حس نمیکنید و سر پیچا عالی به جاده میچسبه ، من خودم به شخصه با همین آپشنش خیلی حال میکنم و بسیار کاربردی . ضمنا توصیه میکنم برای رانندگی باز هم بهتر بوش های پلاستیکی چرخ های عقب رو با فلزی عوض کنید که دیگه هیچ کوبشی حس نشه ، البته من این کوبشی ک بعضیا میگن رو تجربه نکردم هیچوقت ولی خب گویا برا اونایی ک کمکاشون برقی نیست پیش اومده.بعضی از دوستانی هم ک تالیسمان داشتن میگن با خرید لاستیکهای فاخ بلند و واشر ضد ضربه روی کمکها باز از اینم خیلی نرم تر میشه.
امیدوارم براتون مفید باشه .
تنها نکته ای ک بنظرم اپتیما بهتره خوش فروش بودن و اینکه سانروف اپتیما بیشتر باز میشه ، تالیسمان انگار نصفه اس و اپتیما کولر بهتری داره و بیشتر خنک میکنه ، البته شایدم تالیسمانی ک من دارم نیاز به تعویض تصمه دینام یا یچیز دیگه داشته باشه چون در حرکت خنکی بالایی داره ولی حالت ایستاده خنک نمیکنه خوب.
یه نکته دیگه نداشتن شیفتر پشت فرمان که واقعا توی اپتیما کاربردی بود . ولی میشه این آپشن رو خودتون اضاف کنید البته جای معتبر انجام بدید . و تا حدی اتوهولد هم کاربردیه ک اپتیما داره و توی تالیسمان نیست .
دوربین ۳۶۰ درجه اپتیما هم بهتر از رادار ۳۶۰ تالیسمان بکار میاد .

در مجموع فکر کنم کاملترین و جماع ترین نقد و بررسی ای بود که میشد در مورد دوتاشون داشت .
امیدوارم مورد پسندتون واقع شده باشه