موضوعات داغ

معرفی و تجربه رانندگی با بی ام و 530i مدل 2017 در تهران

4 مهر 1396

مقدمه

نام بی ام و با لذت رانندگی و هیجان گره خورده است و محصولات تولیدی این کمپانی در طی چندین دهه به خوبی توانسته‌اند این موضوع را در عمل نیز نشان دهند. بی ام و برای اینکه بتواند نیازهای خریداران مختلف خود را پوشش دهد، مدل‌های مختلفی را روانه بازار کرده که در این بین سدان‌های سری ۳، سری ۵ و سری ۷ از محبوبیت بسیار بالایی در بین محصولات بی ام و برخوردار هستند. سری ۳ بیشتر توجه افراد جوان و خواهان یک رانندگی هیجان انگیز را به خود جلب می‌کند و سری ۷ نیز تلاش دارد تا افراد عمدتاً میانسالی را که لوکس بودن و راحتی خودرو برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، به سمت خود بکشاند. در این بین باید سری ۵ را حد وسط سدان‌های بی ام و دانست و این مدل می‌تواند هم خریداران جوان و اهل سرعت، و نیز طرفداران خودروهای لوکس و راحت را جذب خود کند.

تاکنون نسل‌های مختلفی از سری ۵ به بازار عرضه شده است که تقریباً تمامی آن‌ها به بازار ایران نیز راه پیدا کردند. اما هفتمین نسل از این خودرو با کد اتاق G30 به تازگی به بازار عرضه شده و جایگزین اتاق F10 شده است که این اتاق خود از محبوبیت بسیار بالایی در بازار کشور برخوردار است. نکته مثبت در این میان این است که پرشیاخودرو به عنوان عرضه کننده محصولات بی ام و در بازار ایران اقدام به فروش آخرین نسل سری ۵ همزمان با بازار جهانی کرده است که در ادامه نگاه کوتاه بر این خودرو و توانایی‌ها و مشخصات آن خواهیم داشت.

طراحی ظاهری

در سال‌های اخیر، گویی خلاقیت خودروسازان رو به افول رفته است چون شاهد این هستیم که خودروها هر روز به یکدیگر شبیه‌تر می‌شوند که نمونه آن را در میان محصولات مرسدس بنز و بی ام و به خوبی می‌توان مشاهده کرد و دیگر آن تنوعی را که برای مثال در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ شاهد بودیم در محصولات سال ۲۰۱۷ قابل مشاهده نیست. این فرزند جدید بی ام و نیز بسیار شبیه به برادر بزرگ خود یعنی سری ۷ شده است که این مورد را به خصوص در نمای جلو می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

اتاق خودرو کمی کشیده‌تر از قبل شده است و در تمامی جهات به جز ارتفاع شاهد افزایش سایز چند میلی‌متری در مقایسه با نسل قبل هستیم. فاصله محوری نیز در این اتاق حدود نیم سانتی‌متر افزایش پیدا کرده که البته تاثیر مثبت آن بر روی فضای پای سرنشینان خیلی محسوس نخواهد بود.

بارزترین بخش طراحی نمای جلو، چسبیدن چراغ‌های اصلی به جلو پنجره است که با وجود هماهنگی و تناسب مناسبی که در ابعاد چراغ‌ها و جلو پنجره وجود دارد، باید گفت که بسیاری از افراد طراحی نسل قبلی را بیشتر می‌پسندند. نمای جانبی نیز کمی استخوانی شده و آن حالت تخم مرغی اتاق F10 دیگر دیده نمی‌شود. طراحی دربها البته اصالت همیشگی بی ام و را حفظ کرده‌اند و در نمای عقبی نیز باز شاهد استفاده از خطوط کشیده هستیم که سبب شده‌اند خودرو پهن‌تر از آنچه هست دیده شود. یکی از تغییراتی که در این نسل وجود دارد مربوط به خروجی‌های اگزوز است که دیگر به صورت دوبل در یک طرف قرار نگرفته‌اند و در هر طرف سپر، یک عدد خروجی قرار دارد.

کابین و امکانات

کابین سری ۵ جدید بیش از هر جای دیگری به کابین سری ۷ جدید شباهت دارد. به نوعی می‌توان عمده‌ترین تغییر را در غربیلک فرمان این دو خودرو دانست. مانیتور روی کنسول نیز همانند سری ۳ فرمی تبلت مانند دارد و از داشبورد بیرون زده و دیگر همانند نسل قبلی درون داشبورد قرار ندارد. یک نکته مثبت این اتاق نورپردازی آن است که می‌توان رنگ آن را به دلخواه انتخاب کرد. اتاق کمی جادارتر از قبل شده و راحتی صندلی‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. طراحی بلندگوهای سیستم صوتی نیز بسیار چشم نواز و مدرن است.

در خصوص امکانات رفاهی و ایمنی نیز سری ۵ جدید هرچه بیشتر به برادر بزرگ خود نزدیک شده است. امکانات این خودرو شامل مواردی چون کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان، سیستم ترمز ضد قفل، رینگ‌های آلومینیومی، کروز کنترل هوشمند، صندلی‌های جلوی برقی، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه صندلی‌های جلو، آینه‌های الکتروکرومیک گرم شونده با تنظیم برقی، تنظیم برقی فرمان، تودوزی چرمی، شیشه بالابرهای برقی خودکار، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل کشش، تهویه مطبوع خودکار مستقل چهارگانه، سانروف برقی، رادار بین خطوط، رادار هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، مانیتور عقب، پرده عقب برقی، پرده‌های جانبی، پشت سری‌های فعال، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پارک خودکار، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هداپ، چراغ‌های اصلی خودکار هوشمند از نوع LED، چراغ پارک، سیستم هشدار خودروهای پشت سر، سیستم سیستم تشخیص علایم جاده، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای، سیستم تشخیص عابر پیاده، هات اسپات WiFi، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

باید اعتراف کرد که لیست امکانات این خودرو یکی از کامل‌ترین‌ها در این کلاس بوده و پرداختن به امکانات آن خود مقاله‌ای جداگانه را می‌طلبد.

موتور و گیربکس

اتاق جدید سری ۵ با کد 530i وارد بازار ایران شده است که همانند مدل 528i نسل قبلی از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو به حجم ۲ لیتر بهره‌مند است. اما این موتور یک موتور کاملاً جدید با نام B48 است و دیگر خبری از موتور قدیمی‌تر N20 نسل قبلی نیست. البته موتور جدید افزایش قدرت قابل توجهی در مقایسه با قبل ندارد اما طراحی آن بهبود یافته تا برخی ایرادات موتور N20 دیگر در این موتور موجود نباشند.

در خصوص فناوری‌ها و طراحی موتور باید گفت که با یک موتور تماماً آلومینیومی طرف هستیم که دارای ۴ سوپاپ در هر سیلندر است و دو میل سوپاپ در بالا دارد. بر روی هر دو میل سوپاپ هوا و دود این موتور از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بی ام و با نام Vanos بهره‌گیری شده است ضمن اینکه سیستم لیفت متغیر سوپاپ‌ها با نام Valvetronic نیز در این موتور بکار رفته است. این موتور جدید دارای ۲ عدد واتر پمپ (پمپ آب) است که یکی برقی و دیگر مکانیکی است. بدین ترتیب پس از خاموش کردن موتور نیز این امکان وجود دارد که بتوان آب رادیاتور را در جریان نگه داشت تا موتور به آرامی سرد شود. در این موتور از ۲ عدد شفت بالانسر نیز استفاده شده که بر خلاف بالانسرهای موتور N20 که با اویل پمپ یکپارچه بودند دیگر دارای اتصال مستقیم هستند و به این ترتیب موتور B48 دارای کارکردی نرم‌تر در مقایسه با N20 است. این موتور به یک توربوشارژر دو مجرایی هم مجهز است که در مدار آن از اینترکولر خنک شونده با مایع نیز استفاده شده است.

سیستم تایمینگ موتور از نوع زنجیری است و خبری از تسمه تایم نیست اما جالب است بدانید برخلاف موتوهای معمول، زنجیر تایم این موتور در بخش عقبی آن قرار دارد و باید امیدوار بود که نیاز به تعمیر پیدا نکند چون در این صورت دسترسی به آن زحمت بسیاری خواهد بود. ۴ لایه صداگیر نیز در این موتور استفاده شده است که نه تنها به کاهش صدای آن منجر شده‌اند بلکه به عنوان عایق دمایی نیز عمل کرده و سبب می‌شوند تا موتور پس از خاموش شدن به آرامی خنک شود و زود دمای خود را از دست ندهد. ضمن اینکه این عایق‌ها کمک می‌کنند تا موتور در هنگام روشن شدن نیز هر چه زودتر گرم شود و به دمای نرمال کارکرد خود برسد.

با چنین اوصافی این موتور می‌تواند ۲۵۲ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۲۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور ۱۴۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. نیروی این موتور پیشرفته و قدرتمند با استفاده از گیربکس ۸ دنده خودکار به چرخ‌های عقبی انتقال پیدا می‌کند.

رانندگی

سواری نسل جدید سری ۵ در مقایسه با قبل بهبود یافته است شاهد سواری نرم‌تری هستیم. در این بین راحتی بالاتر صندلی‌ها نیز کاملاً محسوس است و سرنشینان می‌توانند زمان بیشتری را در کابین خودرو بدون خستگی سپری کنند. فرمان ضخیم چرمی بی ام و هم بسیار خوش دست است و شما را دعوت به یک رانندگی هیجان انگیز می‌کند. در این خودرو امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی نیز وجود دارد که با قرار داردن خودرو در حالت اسپرت شاهد تغییر رنگ آمپرها به قرمز هستیم. در این حالت می‌توان به شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶.۲ ثانیه دست پیدا کرد که ۱ دهم ثانیه از 528i سریع‌تر است. حداکثر سرعت خودرو مانند بسیاری از محصولات این روزها بر روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده است. موتور جدید اتاق ۵ نیز مصرف پایینی دارد به طوری که به طور متوسط تنها ۵.۵ لیتر سوخت را در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

یکی از امکانات جالب این مدل دوربین ۳۶۰ درجه آن است که یک مد جالب نیز دارد که خودرو را از بیرون شبیه سازی می‌کند و گویا که در کنار خودرو ایستاده و به آن نگاه می‌کنید. ترمزهای دیسکی خنک شونده در هر چهارچرخ نیز عملکردی تیز و قدرتمند دارند و اعتماد به نفس بالایی را به راننده می‌دهند.

فرمان برقی خودرو نیز اطلاعات دقیقی به راننده می‌دهد و به لطف تعلیق دوبل جناغی در جلو و مولتی‌لینک در عقب به راحتی می‌توان وارد پیچ‌ها شد. در هنگام نیاز نیز می‌توان با استفاده از شیفترهای پشت فرمان اقدام به تعویض دنده کرد.

اما چیزی که با راندن سری ۵ جدید در خواهید یافت این است که سواری آن متمدن‌تر از قبل شده و به نوعی نسل قبلی کمی اسپرت‌تر و خشک‌تر بود. البته نسل جدید از هر نظر خودرویی تواناتر است ولی به دلیل افزایش راحتی آن، ممکن است بخشی از توانایی‌های آن را حس نکنید. یکی از این موارد همین فرمان برقی این خودرو است که اگر قبلاً یک بی ام و E46 را رانده باشید متوجه خواهید شد این سیستم‌های الکتریکی جدید در کنار مزایای خود موارد منفی نیز دارند. باید گفت که نسل جدید سری 5 بیش از حد به سری 7 نزدیک شده و بیشتر به لوکس بودن خودرو توجه شده و آن روحیه اسپرت و خشن سری 5 های قدیمی، دیگر در این خودرو احساس نمی‌شود.

سیستم اتوپارک سری ۵ نیز در روز تست مورد آزمایش قرار گرفت که عملکردی فوق‌العاده دقیق و رضایت‌بخش را از خود برجای گذاشت. برای کسانی هم که با عرق کردن بدن بر روی صندلی‌های چرمی مشکل دارند هم خبر خوب وجود تهویه صندلی در این خودرو است که در نسل قبلی موجود نبود.

نتیجه

سری ۵ جدید با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در بازار موجود است که بهایی گزاف برای چنین خودرویی است و ممکن است بسیاری از مشتریان ترجیح دهند تا کمی روی این پول گذاشته و سری ۷ را که خودرویی لوکس‌تر و راحت‌تر است را خریداری کنند تا جاییکه چندی پیش خودروبانک به نقد نقد قیمت گذاری بی ام و سری 5 و سری 7 پرداخت. اما موفقیت این خودرو در بازار به نوعی تضمین شده است و قطعاً فروش بالایی را تجربه خواهد کرد به خصوص اینکه رقبایش حضور بسیار ضعیفی در بازار دارند و برای مثال مرسدس بنز E کلاس جدید که قرار است در مدل E200 وارد شود، نه تنها قیمت بالاتری دارد بلکه از نظر توانایی‌های فنی نیز در رده‌ای پایین‌تر از سری ۵ قرار می‌گیرد.

در کل باید بی ام و 530i را خودرویی دانست که بسیار سخت می‌توان نکته‌ای منفی در آن یافت و از هر نظر می‌تواند نیازهای خریدار را برطرف کند اما اگر به دنبال یک خودروی سدان خانوادگی لوکس هستید و بیشتر اهل رانندگی آرام و بدور از استفاده از حالت اسپرت پلاس هستید! و البته بهایی بیش از نیم میلیارد را به راحتی پرداخت می‌کنید، شاید بد نباشد نیم‌نگاهی به نسل جدید سری 7 نیز داشته باشید. اما اگر گاهاً علاقه دارید قابلیت‌های خودروی خود را سر پیچ‌ها و لذت رانندگی با 350 نیوتن‌متر روی دیفرانسیل عقب را تجربه کنید، قطعاً 530i یکی از بهترین و البته تنهاترین گزینه‌های شما در این بازه چند صد میلیونی است.

مشخصات فنی
مدل

بی ام و 530i
پيشرانه۴ سیلندر خطی توربو
حجم موتور۱۹۹۸ سی سی
حداکثر قدرت۲۵۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور۳۵۰ نیوتن متر
شتاب رسمی۶.۲ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبی۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۵۴۰ کیلوگرم
قيمتپایه ۵۸۰ میلیون تومان

38 عکس

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/4
این ماشین بنده سوار شدم یک شاهکار به تمام معنا هست ایشالا که خدا اول سلامتی به همه مردم بده بعدم همه کسانی که عاشق این ماشین هستن خدا نصیبشون کنه...راحتی صندلی هاش با نسل قبل خیلی خیلی تفاوت داره و کیفیت هم کاملا فرق کرده...درسته به ظاهر از قبل آرومتر شده ولی هندلینگ و چسبندگی از نسل قبل خیلی بهتر شده و در عین حال راحتی هم افزایش یافته و این یک مزیت بزرگ هست..تو بازار با این قیمت اصلا از این بهتر نداریم
1396/7/4
خودروبانک عزیز لطفا یه کم به نظرات مخاطبات توجه کن.
چند نفر تو ایران هستن که حتی بتونن با این پول خونه بخرن؟؟؟
ماشین که دیگه یه چیز فضایی هست اونم با این قیمت پایه.
لطفا یه چیزی رو بررسی کنید که به درد عام مردم بخوره.
1396/7/4
دوست عزيز از اين به بعد خودروبانك فقط پرايد و mvm برسي كنه شما خوشحال ميشي؟؟؟؟؟؟مگه فقط بايد ماشين هايي تست بشن كه همه بتونن بخرن.خودرو بانك به عنوان يه سايت تخصصي بايد تو تمام رنج هاي قيمتي ماشين برسي كنه.منم مثل شما پول اين ماشينو ندارم ولي با برسيش خيلي حال ميكنم.بهتره يكم نگاهمون رو عوض كنيم.
1396/7/4
اغلب مردم ایران توانایی خرید ماشین صد میلیونی هم ندارند.
1397/11/29
دوست عزیز توی خارج هم خیلی ها توانایی خرید فرار و بوگاتی لامبورگینی و... رو ندارن ولی خب میان تستشون میکنن و راجبشون برنامه میسازن
1402/4/12
خب شما برو یه سری برسی ببین که به دردت بخوره
1396/7/4
رنگ و طرح تودوزی و صندلیا واااقعا زیبا و دلرباس
1396/7/4
درد و بلای طراحای بی ام و بخوره تو سر مدیر عاملا و طراحا ی ایران خودرو و سایپا
آخ آخ فقط رخو ببین واااای😍😍😍
1396/7/4
سلام
نویسنده محترم با گذاشتن پول اندک رو سری ۵ نمیتوان سری هفتی خرید که امکاناتش و حتی لوکس بودن خارج خودرو(مثل اندازه و مدل رینگ یا استفاده از کروم یا در مدل های M استیل مشکی) به اندازه سری ۵ فول باشه باقیمت ۵۷۰ میلیون ...ضمن اینکه سری ۷ های کم آپشن مثل هر خودرو دیگری با آپشن کم در بازار ایران فروش خوبی نداره.
سری ۷ فول هم قیمت حدود ۹۰۰ میلیونی داره که این تفاوت ۳۰۰ میلیونی که ۵۰ درصد قیمت ۵۳۰ هست تفاوت کمی محسوب نمیشه!!
به همین دلیل هم هست که خریداران معمولا یا به سراغ سری ۷ فول میرن یا سری ۵ رو ترجیح میدن.
1396/7/4
بهترین و تنهاترین سدان بازار ۵۰۰ میلیون مصرف بنزینش خیلی کمه امیدواریم نسخه هیبرید هم وارد بشه که قطعا قدرت بیشتر و مصرفش هم کمتر از همین نسخه هستش
1396/7/4
همه چيزو برامون ارزو كردن...همه چيزو
1396/7/11
همه چیزو برات آرزو نکردن داداش من،دنیا کاری کرده که آرزوهات بشن این چیزا
1396/8/13
حرف مفت نزن
تلاش کن.
1396/7/4
واقعا فوق العاده و بينظيره.وحشتناك عاشقشم.من يه بار تو نمايندگي پرشيا خودرو توي اين ماشين نشستم ،تا يه هفته از نداشتن اين ماشين افسرده بودم.
1396/7/4
بجاست که از عکسهای کامل و باکیفیت و حرفه ای که همیشه زینت بخش مقاله ها و اخبار خودروبانک است و نیز اقای صفائیان گرامی تشکر ویژه ای داشته باشیم. در ضمن مقاله خوبی بود البته برای جیبهای پر پول و دیگر این که بلندگو ها باید گوش نواز باشند که حتما هستند و البته خوشگل و چشم نواز نیز که هست.
1396/7/4
سلام دوستان
ببخشید پست غیر مرتبط میذارم.در یه تصمیم گیری دچار مشکل شدم و مشورت میخوام.
به نظر بهترین شاسی بلند دنیا با این معیار هایی که میگم چیه؟؟؟
راحتی کامل _لوکس بودن_رفاه کابین مناسب
طراحی زیبا و کمی تهاجمی و خشن و مدرن
توانایی افرود مناسب
راحت برای استفاده در شهر
قیمت اصل مهم نیس
ترجیحا سایز بزرگ
توجه داشته باشید که در کشور امریکا میخوام خریداری کنم و محدودیت ۲۵۰۰ سی سی نداریم
مرسی.
1396/7/4
دوست عزیز با توجه به اینکه شما در آمریکا قصد خرید دارید و محدودیتی هم از نظر قیمتی ندارین بهترین انتخاب به نظر بنده رنجروور هست چون نسخه سوپرشارژ این ماشین بسیار قوی و سرکش هست ضمن اینکه هم یک اس یو وی اصیل سوار هستید و از نظر برند و پرستیژ که حرف نداره....راحتی و امکانات رفاهی هم که هیچ شاسی بلندی از این کاملتر نداریم...البته بنتلی بنتایگا هم هست منتهی چون اسپرت تر هست نرمی سیستم تعلیقش مثل رنجروور نیست و توانایی آفرودش هم مثل رنجروور نیست ولی در عوض سرعت بیشتر و هندلینگ بهتری داره...شاید بعضی ها کادیلاک اسکالید پیشنهاد بدن ولی نه شتاب رنجروور داره و نه امکانات و راحتی اون رو...در ضمن رنجروور آفرودش تو دنیا حرف اول میزنه ولی خب قیمتش هم کاملا متفاوت هست
1396/7/4
جیگرمو سوزوندی 😭😭
یه لحظه فکر کردم به اونجا قاطی کردم انقدر انتخاب داری ک 😭😭
رنج روور خوبه هم لوکس هم آفرود 😭😭
1396/7/4
با مشخصاتی که دادی یا lexus lx بخر یا lexus gx از ژاپنی ها
میتونی به خودروهای لندرور هم فکر کنی یا به پیکاب های آمریکایی.مثل فورد F-150
من اگه جای تو باشم و قیمت اصلا مهم نباشه 100 در 100 lexus lx رو انتخاب میکنم فقط چون گفتی ((راحت برای استفاده در شهر)) بنظر من lexus gx انتخاب بهتری هستش.
1396/7/4
Lexus LX570
Mercedes Benz G class
1396/7/4
lx570
1396/7/4
از ترامپ بپرس
1396/7/4
دوست عزیز با این معیار های شما قطعا بهترین انتخاب لکسوس lx570 2017 هست.تمام این ویژگی ها رو هم داره.تهاجمی و خشن.راحت و بزرگ و لوکس با قابلیت افرود مناسب.فقط مصرف سوختش بالاست و تو شهر حدود 20 لیتر و ترکیبی هم حدود 14 لیتر میسوزونه.
1396/7/4
قطعا lexus lx570 2017
1396/7/4
سلام
هرکدوم اینارو بگیری همه این مشخصات رو داره حالا یکی تو یه زمینه ای قوی تر یا ضعیف تره!
نیسان آرمادا
لکسوس lx
تویوتا سکویا
ولی مرسدس بنز GLS-Class یه چیز دیگه س!!
1396/7/4
سليقه خيلي شرط هست ولي
Porsche cayen
Audi Q7
Volvo Xc90
Bmw X6
Mersedec benz Ml
Masseratti levante
Ya range rover
به نظر من تو رنج قيمت بالا واقعا سليقه شرط هست ولي من ولوو سوار شدم خيلي لوكس هست ولي به درد جوون نمي خوره انگار ماشين پدرت هست رنج روور هم كه خب من اطلاعات كاملي ندارم ولي بر اساس شنيده هام يكي از بهترينا تو زمينه كامپيوتري و سواري هست يا مازراتي لوانته يا اگر سن زير٥٠ سال داريد بي ام و ايكس ٦ ٢٠١٧ بازم سليقست همه اين خودرو ها عالين پورشه هم كه ديگه واقعا شاهكاره
1396/7/5
نیسان جونیور
1396/7/5
اگر واقعا آمریکا هستی با این مشخصات که گفتی حتما فورد سری f150 بگیر . اگر از این خوشت نیومد رنج روور پیشنهاد بعدی من به شما هست . خریدی عکس بفرست ببینیم :))
1396/7/6
ام وی ام ایکس ۳۳
1396/7/4
سلام
با تشکر از گروه پر تلاش خودرو بانک
به نظر من و البته کارشناسان خودرویی قیمت مدل فول این خودرو حداقل باید کاهش صد میلیون تومنی رو تجربه کنه تا ازرش خرید بالایی داشته باشه و از طرفی اختلاف قیمتی خودشو با برادر بزرگترش یعنی سری هفت حفظ کنه و بهش احترام بذاره
در هر صورت ماشین فوق العاده ای هست و لذت رانندگی بسیار زیادی داره
البته به اون هایی که راننده دارن سری هفت رو پیشنهاد میکنم چون امکانات و راحتی در صندلی های عقب این خودرو بیشتر است
موفق باشید
1396/7/4
چی میشه گفت عالین واقعا
1396/7/4
نويسنده متن مشخصن سوار اي كلاس ٢٠١٧ نشده اين سدان بي ام و حتي نزديك اي كلاس جديد نيست و حتي اتاق هفت جديد هم لذت رانندگي و ديسيپلين طراحيش و مشخصن كيفيت فني اش پائينتر از كلاس اي بنز هست بنز فاصله اش رو با بقيه زياد كرده
1396/7/5
پیشنهاد من به این دوستمون که آمریکا تشریف دارن
به نظر من نسل جدید لینکلن نویگیتور بگیر واقعا عالی هستش
1396/7/5
فقط بنز
1396/7/5
دوستان افسوس نداشتن چنین مبلغی جهت خرید این خودرو رو نخورید با 90 میلیون تومان همانند این ماشین از لحاظ قدرت ، زیبایی ، نرمی و طراحی زیبا و ... را می توانید بایک مدل اسنوا سوار بشید.
1396/12/25
دهنت سرویس فقط همین فقط همییین
دیگه چیزی بهت نمیگم
1396/7/5
دوستان عزیز از همه ممنونم که نظر دادند☺
همه رو خوندم و با کمک شما عزیزان تصمیم میگیرم
و اون دوست عزیزی که گفته بود اگر کمتر از ۵۰ سال دارم ...
بله من کمتر از ۵۰ سال دارم و ۲۳ ساله هستم
فقط یه چیز دیگه دوستان . با عمون معیار هایی که گفتم،نظر شما در مورد جگوار اف پیس چی هست؟؟؟
ایا ایرادی تو فنیش هست به نظر شما؟؟؟
بازم ممنون از همه
1396/7/5
اصلا به اف پیس فکر نکن چون آشغاله در مقابل رقبا اگه میخوای خودروی شاسی بلند هندی بگیری فقط به لندرور فکر کن.نه به جگوار.
اف پیس توانایی آفرود نداره و به علت داشتن موتور توربو شمارو آزار میده.
به نظر های دیگه اهمیت نده چون اونا اسم خودروهایی که میارن رو تا حالا از نزدیک ندیدن و فقط از رو احساس نظر میدن.
به فکر کراس اورهای آلمانی هم نباش مثل سری x ب ام و یا سری Q ائودی یا g کلاس بنز چون اونا فقط توانایی راه رفتن رو آسفالت رو دارن نه آفرود.
اون بالا بهت گفتم یه بار دیگه هم میگم بهترین انتخاب برای شما:
lexus lx
lexus gx
land rover
ford F-150
که من خودم lx رو انتخاب میکنم. امیدوارم بهترین انتخاب رو بکنی و از خودرو ژاپنی لذت ببری. :))
1396/7/7
ممنون علی عزیز😘
1396/7/8
اون دوست گلی که آمریکا میخواد ماشین بخره،بنده هیچ صحبتی باهاش ندارم
اون ده دوازده نفر بیکاری که پاسخ دادن انگار تا حالا تو لندروور سوار شدی،تاحالا کیش رفتی از نزدیک ببینی که میگی لندروور،آخه بیکار الاف عقل کل تورو چه به لندروور،تورو چه به ماشین آمریکایی،تو که فقط چینی دیدی میای اینجا مثلا بگی خیلی مطلعی از اخبار شاسی بلند لوکس خبر داری!
یه نکته‌ای هم برای اون دوست وطن فروش آمریکایی دارم،اینجا جای این سوالاست؟،تو اگه بیآمریکا بودی اینقدر بیکار بودی که بیای آرزوتو اینجا با علامت سوال هجی کنی؟!!!
1396/7/8
تو چرا كلتو نميكوبي به ديوار كه همه راحت بشن.😒
هركس هر چي ميگه تو هم مياي زير نظرش بهش چرت و پرت ميگي.
برو اسباب بازيتو سوار شو اينقدر هم چرند نگو.
1396/7/11
اینجا ینی جهان سوم
ینی جایی که هر کس کار میکنه و میخواد یه ماشین خوب سوار بشه وطن فروشه
رفیق خب شما میگی این دوستمون کجا سوالشو عنوان کنه؟؟
1396/8/7
آقای سابق ، بهتر خواهد بود که شما فعلا با این ادب نوشتاری و لحن سخیف و پرخاشگرانه فعلا در هیچ جمع مجازی یا حقیقی شرکت و ابراز موجودیت نکنی
1396/8/7
اسم الانت را نمیدونم اما اونموقع هم که امیر بودی همینطور بی تربیت و گستاخ بودی ؟ واقعا مشکلت با مردم چیه ؟!!!! اصلا تورو سنه نه ؟؟؟!!!!!!
1396/11/18
بابعضی از حرفاتون موافقم اما اینکه این همه وقتتو گذاشتی به ملت فحش بدی بیکار نیستی؟خودت مثلا مادر زادی بندنافتو مهندسین پورشه بریدن؟یامثلا با آمبولانس بنز آوردنت وپدرت با رنجروور تا خونه برده شمارو واز طفولیت با جگوار دریفت میزدی ورفتی کیش به همه ماشینا دست زدی؟بابا پولدار خارجی سوار
1399/12/13
چطوری آدم سرشار از عقده و کمبود؟؟؟
1396/7/9
ب ام و انقدر زیاد شده دیگه مثل سانتافه خسته کننده و خز شده. ضمن اینکه استهلاک و خرج بالای خودروهای ب ام و پدر آدمو درمیاره.
به نظر من تو این رنج لکسوس ES و GS انتخاب هایی عالی هستند. استهلاک صفر ، لذت رانندگی خوب ، راحتی و نرمی بی نظیر ، خاص و جذاب بودن ، خدمات پس از فروش بسیار خوب و از همه مهم تر کیفیت فوق العاده ...
1396/8/3
دوست عزيز. معيارها فرق ميكنن. شما لكسوس رو ترجيح ميديد چون استهلاك و نرمى سوارى ماشين براتون مهمه. يكي هم بيمر رو ترجيح ميده چون شتاب و هندلينگ و ارتباط با جاده براش مهمه.
1396/8/7
جناب ابراهیم اگر دقت بفرمائید ایشان هم قبل از ارائه دیدگاهش نوشته ((بنظر من)) !
1396/7/23
کاشکی در مورد شفت بالانسرها بیشتر توضیح میدادین
1396/8/13
من در آمریکا زندگی نمیکنم میشه دوستان گل بنده رو هم بهرصورت رگباری راهنمایی بفرمایند که بین پراید 111 هاچبک se و 111sx کدوم رو انتخاب کنم تو رو خدا کمکم کنین موندگ تو دو راهی دارم دیوونه میشم
1396/10/21
آخه شما اگه امریکا بودی که نمیومدی اینجا جار بزنی دوست عزیز. یه عده هم ساده حرف شما رو باور میکنن. اونجا اینقدر بهشون خوش میگذره که بیکار نیستن بیان اینجا نظر بدن!! لطفا به داشته هاتون به نازید. نه به آرزوهاتون!!!
1397/3/29
دوست عزیز کی گفته اینجا خوش میگذره!!! پدر من اینجا از صبح ساعت 7 توی بیمارستانه تا 11 شب حتی بعضی وقت ها شب هم بیمار بیارن و مجبوره بره.
شما حتی یک هفته هم اینجا باشی روانی میشی چون نه همسایه ای هست نه فامیلی پس خواهش وقتی نیستی نظرتو واسه ی خودت نگهدار من توی فیلادلفیا بزرگ شدم خواستی تشریف بیار خونه مون
دیاموند غربی کوچه ی هفدهم پلاک 214 نبش کوچه هست
1396/10/21
آخه تو رو امریکا راه نمیدن بعد میخای از اونجا ماشین بگیری؟!!! اون دوستایی هم که حرف ایشون رو باور کردن واقعا براشون متاسفم...
1396/10/24
حجم موتور اشتباهه.بی ام دبلیو فرهنگ نام گذاریش به این شکله عدد اول سری خودرو هست که در اینجا سری پنجه.رقم دوم حجم موتوره تقریبی که در اینجا باید سه هزار باشه و حرف آخر سوخت و اطلاعاتشه که اگه iباشه یعنی بنزینی.اگه dباشه دیزلی و اگه iاول باشه یعنی هیبریدی.بی ام دبلیو و بنز شاهکار آلمانن.اگه پولدار باشی لذت رانندگی یعنی اینا
1397/10/4
Shak nadaram mikharamesh
1398/1/21
واقعا زیباست و شاهکاره.خداییش من موندم این آلمانیها چیکا میکنن که هیچ کشوری هنوز به گرد پاشون تو تکنولوژی نرسیدن.اینا هم آریایین ماهم که....قسمت ما که فقط حسرت خوردنه و موقع دیدنش احسنت گفتن.نوش جونه اونی که میتونه سوارش شه.حتی خوندن متن هم جذابه چه برسه به سواریش.امیدوارم همه بتونن یروز سوار شن
1398/5/15
کد موتور اشتباه زده نشده ؟؟ b46 درسته
1400/12/28
12 خرداد میرم برای خریدش