موضوعات داغ

دنا پلاس - تجربه رانندگی و نگاهی نزدیک‌تر به محصول جدید ایران خودرو

6 مهر 1396

مقدمه

میدانیم که از پلتفرم های قدیمی و فیس لیفت های ناشیانه وطنی خسته شده اید. این را هم میدانیم که وقتی به پیشرفت سایر خودروسازان جهان مینگرید آه حسرت از نهادتان بلند میشود. اما چه میشود کرد؟! سالهاست که صنعت خودرو کشور با همین روش و البته حمایت های همه جانبه دولتی به حیاتش ادامه داده و همچنان با قدم هایی آهسته به جلو میخرامد. قسمت بدتر ماجرا این است که در دنیای پر شتاب امروزی، سرعت پیشرفت هم به اندازه خود پیشرفت اهمیت پیدا کرده و در نتیجه اگر ما با سرعتی کمتر از رقبای جهانی حرکت کنیم نه تنها به سرمنزل مقصود نمیرسیم بلکه هر روز فاصله بیشتری میان خود و اهدافمان (یعنی اتومبیل های روز جهان) خواهیم دید. اما بیاید روزمان را با این حرف های مایوس کننده خراب نکنیم!

بالاخره انسان به امید زنده است و ما هم همچنان امیدواریم که روزی صنعت خودرو کشور از خواب غفلت برخیزد و با جهشی ناگهانی خود را به جایگاه شایسته ای برساند. ولی فعلاً و تا رسیدن به این آروزی بزرگ، مجبوریم به پیشرفت های جزئی که هر از گاه توسط خودروسازان داخلی صورت میگیرد دل خوش کنیم؛ چرا که حرکت مثبت و رو به جلو هرچقدر هم که کند صورت بگیرد حداقل از حالت سکون بهتر است. در همین راستا امروز به سراغ یکی از محصولات کشورمان که به تازگی دستخوش اصلاحات شده آمده ایم تا ببینیم آیا این پلتفرم قدیمی توانسته با تغییرات صورت گرفته به معیار های روز نزدیک شود یا خیر. همانطور که از تصاویر مشخص است داریم در مورد "دنا پلاس" صحبت میکنیم. اتومبیلی که پس از اعلام هزینه فیس لیفتش سر و صدای زیادی به پا کرد و حالا آمده تا به ما ثابت کند که ارزش این همه مخارج را داشته است. پس اگر اجازه بدهید من هم غر زدن هایم را تمام کنم و هر چه زودتر به سراغ کار اصلیم بروم تا در کنار شما با این اتومبیل بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری

باید اعتراف کنم که دنا از معدود اتومبیل های خوش قیافه وطنی است که از همان ابتدای عرضه توانسته با سلیقه ایرانی به خوبی ارتباط برقرار کند. از دلایل موفقیتش هم (به غیر از محدودیت های بازار داخلی) میشود به خشونت دماغه و خطوط مستحکم بدنه اشاره کرد. ضمن اینکه دنا توانسته علیرغم شباهت های باطنی با سمند چهره متفاوتی را پیش روی مشتری قرار دهد و از این رو خیلی ها دنا را به عنوان یک اتومبیل جدید و متفاوت پذیرفته اند. البته این طراحی زیبا، بدون ایراد هم نیست. مثلاً با نگاهی دقیق تر مشخص میشود که دماغه اتومبیل بیش از حد به جلو کشیده شده که این قضیه به غیر از بحث گیر کردن به زمین، تاثیر منفی بر نیم رخ اتومبیل داشته است. مشکل بزرگ تر اینکه صورت عصبانی و عبوس این خودرو هیچ گونه ارتباطی با چهره خندان قسمت انتهایی ندارد و به نظر میرسد که دو نفر با دو دیگاه متفاوت این قسمت ها را طراحی کرده اند! به طور خلاصه تمامی قطعات تغییر یافته در دنا نسبت به سمند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند اما این پیشرفت به قیمت از بین رفتن هارمونی برخی قسمت ها تمام شده. سوای از این موارد بدلیل حضور روز افزون اتومبیل های خوش قیافه و به روز چینی، قدیمی بودن چهره دنا بیش از پیش به چشم آمده است. تمامی اینها باعث شد که مسئولان ایران خودرو دست به کار شوند و صورت دنا را به دست جراحان زیبایی بسپارند. حال ببینیم حاصل کار چطور از آب درآمده.

اگر از روبرو به اتومبیل نگاه کنیم، متوجه میشویم که قسمت میانی سپر دنا پلاس، مشکی رنگ شده است و این تغییر با یکپارچه نشان دادن جلو پنجره و ورودی هوای سپر چهره اتومبیل را خشن تر و اسپرت تر از قبل نموده. (حالا کاری نداریم که این طرح جدید بصورت کاملاً اتفاقی به لنسرهای اوولوشن شباهت پیدا کرده!) گرافیک داخلی چراغ های جلو و عقب نیز بر اساس متدهای جدید به روز رسانی شده اند. البته ابعاد و فرم کلی چراغ ها هیچ تفاوتی با دنای معمولی ندارند و در نتیجه در نگاه اول تفاوت ها نامحسوس است؛ اما وقتی دی لایت های LED و نئون های جذاب نمونه پلاس روشن میشوند اوضاع رنگ و بوی متقاوتی به خود میگیرد و حتی ممکن است که شب هنگام، تصور کنید با یک اتومبیل جدید روبرو شده اید. نصب سانروف هم سوای از بحث کاربردهایش در بهبود ظاهر اتومبیل تاثیر گذار بوده و حالا اتاق دنا کاملتر و لوکس تر از قبل به نظر میرسد. ولی راستش را بخواهید اصلاً از بالچه کوسه ای که به انتهای سقف مدل پلاس اضافه شده خوشم نیامد. زیرا به نظرم این قطعه نه تنها کمکی به زیباتر شدن اتومبیل نکرده بلکه با کپی برداری از روی "ب ام وه" همین اصالت نصفه و نیمه "دنا" را هم به سخره گرفته است.

اما بیشترین تغییرات ظاهری، در قسمت جانبی اتفاق افتاده. جایی که در مدل های قبلی از درب ها و خطوط مشابه با سمند استفاده شده بود و به نوعی ژنتیک سمندی دنا در این زاویه لو میرفت. اما اکنون یک خط جسورانه، که از گلگیر جلو آغاز و تا نزدیکی های چراغ عقب امتداد یافته، کناره دنا پلاس را کاملاً دگرگون کرده و دیگر شباهت چندانی میان این اتومبیل با اسب قدیمی ایران خودرو دیده نمیشود. تازه این فقط بخشی از داستان بود و با روئیت خطوط مثلثی پائین درب ها و فرم متفاوت لچکی شیشه عقب مشخص میشود که ایران خودرو برای بازطراحی این قسمت از اتومبیل سنگ تمام گذاشته است. خوب با اینکه این میزان از تغییرات حرکت قابل ستایشی به حساب می آید اما دو نکته منفی هم در اینجا داریم.

اول اینکه خط کناری جدید دنا، با تمام زیبایی و حس پویائی که دارد نتوانسته با خطوط کلی بدنه ارتباط کاملی برقرار کند. انگار طراح دنا پلاس بدون توجه به سایر زوایای اتومبیل، قلم را بدست گرفته و با خودش گفته که اگر روی سوناتا YF جواب داده پس روی دنا هم جواب خواهد داد! اما نکته اینجاست که خط کناری YF (و امثال آن) با حالت کلی بدنه (بخصوص فرم شیشه و سقف) همخوانی نزدیکی دارد و عدم رعایت این نکته در مورد دنا پلاس باعث شده که نتیجه کار، آنقدرها که باید و شاید چشم را نوازش ندهد. ای کاش حداقل رینگ ها یک سایز بزرگ تر میشدند تا حالت اسپرت جدید بدنه، تکامل یافته تر دیده شود. البته میتوانیم با یادآوری رده قیمتی و این حقیقت که دنا پلاس فقط یک فیس لیفت به حساب می آید و نه یک خودرو جدید با دید ارفاق به قضیه بنگریم و از اینکه اتومبیل ما دیگر از هیچ زاویه ای (حتی درب ها) با سمند اشتباه گرفته نمیشود خوشحال باشیم.

اما نکته منفی دوم را باید در هدف گذاری اشتباه ایران خودرو جستجو کنیم؛ قبل از توضیح مطلب باید بدانیم که اصلاً چرا خودروسازان محصولاتشان را فیس لیفت میکنند؟ هدف اصلی از فیس لیفت این است که با کمترین هزینه (روی این قسمت تاکید زیادی وجود دارد. کمترین هزینه!) چهره اتومبیل را به روز نمائیم. برای این منظور معمولاً روی قسمت های ساده که به راحتی در خط مونتاژ قابل جایگزینی هستند و در عین حال تاثیر زیادی در چهره اتومبیل دارند کار میشود. قطعاتی مثل چراغ ها، سپرها و رینگ ها و امثالهم. مثلاً همین پژو پارس ایران خودرو در زمان خودش یک نمونه موفق از فیس لیفت به حساب می آمد چرا که توانسته بود با کمترین هزینه قیافه تکرای 405 را زیبا و متفاوت کند (لطفاً به قسمت جانبی پارس که دقیقاً مشابه 405 است دقت نمائید). اما در مورد دنا پلاس اوضاع متفاوت بوده و بیشتر تلاش طراحان صرف بازنگری قسمت کناری اتومبیل شده است. مشکل کار اینجاست که طراحی مجدد درب ها و گلگیرها و ساخت قالب های جدید برایشان هزینه بسیار زیادی دارد و در عین حال هم نمیتواند چهره کلی اتومبیل را با تغییر شگرفی همراه کند. نتیجه اینکه با وجود زحمات زیادی که برای فیس لیفت دنا صورت گرفته نتیجه کار چندان به چشم نمی آید و خیلی ها با دیدن مدل پلاس تصور میکنند که این همان دنا است که مالکش چراغ هایش را اسپرت کرده!

پس در یک جمع بندی کلی باید بگوئیم که ظاهر دنا پلاس در تمامی زوایا جذاب تر از قبل شده اما بدون شک میتوانست پخته تر و کامل تر هم بشود.

راستی در رابطه با کیفیت مونتاژ نیز دنا نمره کامل را بدست نخواهد آورد. در حقیقت اگر به فاصله بین رکاب و درب ها و یا فاصله میان کاپوت و جلو پنجره (که البته با یک لاستیک مشکی پر شده!) نگاهی بی اندازید خودتان وضعیت را درک خواهید نمود. البته شرایط مونتاژی دنا پلاس به نسبت برخی تولیدات کشورمان خیلی هم بد نیست اما انتظار داریم که خوروسازان داخلی در حین ارتقاء کلی محصولشان به این مورد هم اهمیت بیشتری دهند؛ چرا که مونتاژ دقیق و کم نقص، علاوه بر حس اطمینان برای مشتری، اتومبیل را زیباتر هم نشان خواهد داد.

طراحی داخلی و آپشن ها

خوب سری هم به داخل اتومبیل بزنیم. در نظر اول که همه چیز شبیه دنای خودمان است. البته اگر دقیق تر نگاه کنید کلیدهای سانروف که بر روی سقف تعبیه شده اند (البته بهمراه خود سانروف!) و چیدمان کمی متفاوت سیستم مالتی مدیا توجه شما را به خود جلب خواهند نمود؛ ولی به طور کلی تفاوت خاصی میان کابین دنا پلاس و مدل قبلی دیده نمیشود. اما نکته مثبت این است که همین فضای قدیمی دنا هم طراحی قابل قبولی دارد و بر خلاف ظاهر اتومبیل از هارمونی خطوط نیز بهره میبرد. مواردی مثل نمایشگر نسبتاً بزرگ میانی و قطعات طرح چوب هم باعث شده اند که محیط داخلی کمی گرانتر و لوکس تر از این رده قیمتی به نظر برسد. استفاده از پارچه مخمل برای تودوزی نیز ایده بسیار خوبی بوده که فضای داخلی را گرم و صمیمی کرده است؛ هرچند که جا داشت که در انتخاب رنگ و کیفیت پارچه دقت بیشتری انجام شود.

سری هم به صندلی راننده بزنیم. با نشستن پشت فرمان با یک غربیلک چهارشاخه رو به رو میشویم که کلیدهای کنترلی زیادی را در خودش جای داده و عقربه های پشت آمپر نیز در عین زیبایی، خوانا و کاربردی طراحی شده اند. همچنین از نظر فضای کلی کابین هم باید بگوئیم که چه از نظر جای پا و سر و چه ارگونومی و راحتی دنا نمره مناسبی بدست می آورد.

البته پس از لمس داشبورد و رودری ها متوجه میشوید که برای ساخت قطعات داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده اما کیفیت این پلاستیک ها در مقایسه با رقبا مناسب ارزیابی شد. از بابت مونتاژ هم اوضاع تا حدودی قابل قبول است و همین که در هنگام تست، صدای اضافه ای از هیچ قسمتی بلند نشد جای امیدواری را برایمان باقی گذاشت. البته اتومبیل امروز ما برای قضاوت خیلی جوان است و طبق تجربه های قبلی، سکوت خودرو های وطنی به نوعی آرامش قبل از طوفان به حساب می آید! اما به هر حال به نظر میرسد که کیفیت مونتاژ داخلی اندکی بهتر از قبل شده. راستی در پشت کابین هم یک صندوق عقب 500 لیتری داریم که نیازهای معمول خانواده را به راحتی پاسخ خواهد داد.

نگاهی هم به آپشن ها بی اندازیم. همانطور که میدانید دنا قبل از این به روز رسانی های اخیر هم اتومبیل پر آپشنی به حساب می آمد و از گزینه های زیادی مثل ایربگ های جلوئی راننده و سرنشین کناری، سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کروزکنترل، پخش تصویری مجهز به رهیاب، صندلی های تمام برقی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، بلوتوث، شیشه های برقی، رینگ های آلومینیومی و آینه های برقی (بهمراه تاشو اتوماتیک) و.. بهره میبرد. اما در نمونه پلاس وضعیت باز هم بهتر شده و حالا با اضافه شدن مواردی مثل سانروف برقی، ایربگ های جانبی صندلی های جلو، دوربین دنده عقب، چراغ ولکام و دی لایت و.. میتوانیم حتی چینی های پر آپشن راهم از پیش رو برداریم.

ایمنی

با توجه به ادعای ایران خودرو در خصوص کسب 4 ستاره ایمنی از یک موسسه آلمانی (البته نمیدانیم کدام موسسه!) و روئیت ایربگ های جانبی که به مدل پلاس اضافه شده میتوان نسبت به افزایش امنیت این اتومبیل امیدوار بود. اما بدلیل اینکه دنا پلاس در شرایط مشابهی با رقبا آزمایش نشده و اسناد مشخصی هم از نتیجه تست اش در دسترس نیست، فعلاً نمیشود در مورد نقاط ضعف و قوت و مقایسه با سایر اتومبیل ها صحبتی به میان آورد. امیدواریم با ارائه گزارش روشن تری از تست تصادف دنا، ابهامات موجود بر طرف گردد.

مشخصات فنی

متاسفانه در زیر کاپوت این اتومبیل جدید، هیچ چیز جدیدی وجود ندارد و محبوریم به همین موتور به اصطلاح ملی EF7 و گیربکس 5 سرعته دستی قدیمی دل خوش کنیم. البته با توجه به مشکلات و خرابی های متعدد سمند های توربو، از اینکه با موتور پرخوران مواجه نشده ایم چندان هم ناراحت نیستیم! (ناگفته نماند که وعده داده شده با رفع مشکلات آن موتور به زودی شاهد ارائه دنا با پیشرانه توربو و گیرباکس اتوماتیک نیز باشیم). خوب به اتومبیل خودمان بازگردیم؛ همانطور که میدانید پیشرانه 1646 سی سی 16 سوپاپه EF7 ، که با برخی از نسخه های سمند و همچنین دنا معمولی مشترک است میتواند حداکثر 114 اسب بخار را در دور 6000 آزاد نماید و در بهترین حالت 155 نیوتن متر گشتاور را در دور 4500 در اختیار راننده قرار دهد. خوب با توجه به این اعداد و ارقام مشخص است که موتور دنا به نسبت حجم پیشرانه، راندمان متوسطی (نسبت به خودروهای روز) ارائه میدهد؛ اما با توجه به اینکه در این رده قیمتی اکثر رقبا نیز با موتورهای قدیمی و یا حجم های پایین تر از این ارائه میشوند، این نقطه ضعف دنا خیلی به چشم نخواهد آمد. ضمناً شتاب صفر تا صد رسمی این محصول 13.5 ثانیه و حداکثر سرعتش 189 کیلومتر بر ساعت عنوان شده که نشان از عملکرد معمولی اتومبیل دارند. البته در مورد اعداد اعلامی در سایت ایران خودرو، حرف و حدیث های زیادی وجود دارد چرا که اولاً این اعداد مدام در حال تغییرند (مثلاً در مورد شتاب همین اتومبیل قبلاً عدد 12 و اکنون 13.5 نوشته شده!) و در ثانی طبق تجربه شخصی خودمان دنا قادر است از پس بسیاری از خودروها با ادعای شتاب برابر و یا حتی کمتر از 13.5 برآید.

اما مگر میشود ایران خودرو شتاب محصولش را بدتر از واقعیت اعلام کرده باشد؟! شاید داستان این است که با توجه به ایرانی بودن دنا، تست شتاب این اتومبیل در داخل کشور و با استانداردهای وطنی صورت پذیرفته و این قضیه باعث شده که به عدد جالبی نرسیده باشند. اما در عوض این عدد توسط مشتریان ایرانی هم (با بنزین و شرایط کشور خودمان) قابل دست یابی است. همانطور که اگر به خاطر داشته باشید خودروبانک هم در تست ویدیوئی دنا شتاب زیر 14 ثانیه را ثبت کرد که به ادعای ایران خودرو بسیار نزدیک است. حال آنکه بسیاری از اتومبیل های وارداتی در هنگام تست در ایران به رقمی بسیار بدتر از اطلاعات کاتالوگ دست میابند که به تفاوت شرایط تست در ایران و کشور تولید کننده بازمیگردد.

خوب پس قدرت موتور دنا به نسبت توقع ما کافی است. اما از نظر مصرف سوخت هرچند پیشرانه EF7 نسبت به موتور های قدیمی XU7 بهینه شده اما همچنان با بلعیدن 7.74 لیتر در 100 کیلومتر (برای رانندگی ترکیبی) اندکی شکمو به نظر میرسد.

تجربه رانندگی

با توجه به اینکه دنا پلاس در قسمت فنی تغییر خاصی را تجربه نکرده ما هم حرف جدیدی در این قسمت نخواهیم داشت. اما به نیابت از افرادی که تا بحال تجربه سواری دنا را نداشته اند، دوری با دنا پلاس زدیم تا اگر نکته خاصی وجود داشت گفته شود.

با نشستن پشت فرمان، دید به اطراف کافی و حس تسلط مناسب به نظر میرسد. صندلی ها نیز نسبتاً راحت هستند (البته نه به راحتی سمند) و با تنظیمات برقی در 8 جهت، شما را به دقت در محل مناسب قرار میدهند. در شروع حرکت واکنش تند و تیز کلاچ توجه من را به خود جلب کرد چرا که در اتومبیل های ایرانی به خلاصی بیش از حد پدال ها عادت کرده ایم. اما در مورد دنا پلاس حساسیت پدال کلاچ مناسب ارزیابی شد. با اینکه دسته دنده دنا چندان خوش دست نیست اما دنده ها به راحتی در سر جای خود قرار میگیرند و فعلاً نیازی به کشتی گرفتن با آنها نداریم. البته در برخی مواقع احساس میشود که ضرائب گیربکس میتوانست با موتور هماهنگ تر هم باشد. واکنش های پدال گاز نیز به نسبت توقع ما از این اتومبیل قابل قبول می باشد و حداقل برای سرعت های مجاز مشکلی از بابت شتاب و کشش احساس نمی گردد. ضمناً عایق بندی خوب اتاق و صدای نه چندان زیاد پیشرانه باعث شده که تا دور موتور 3500 صدای کمی به داخل کابین نفوذ کند و حتی با رسیدن دور به عدد 4500 ، باز هم صدای ورودی آنقدرها آزاردهنده نیست. ترمز های 4 چرخ دیسکی دنا نیز هرچند که بهترین در رده خودشان نیستند اما عملکرد قابل قبولی دارند و از پس قدرت موتور و وزن اتومبیل بر می آیند. در مورد کیفیت سواری هم با اینکه گاهی مواقع کوبش کمک ها به داخل کابین منتقل میشود، اما از نرمی و سواری کلی اتومبیل رضایت داشتیم، زیرا رقبایی مثل تندر90 و اکثر چینی ها ی بازار از این یکی خشک تر هستند. تازه این نرمی با یک هندلینگ قابل قبول نیز همراه شده که برای یک پلتفرم تاریخ گذشته امتیاز بزرگی به حساب می آید. البته ناگفته نماند که در هنگام فرمان دادن های سریع، با مقداری حرکت گهواره ای مواجه میشویم اما با این حال میزان کنترل و چسبندگی دنا پلاس، برای یک سدان خانوادگی کافی می باشد.

مقایسه با برخی رقبا

باید گفت که اگر دلالان محترم اجازه بدهند، اختلاف قیمت کنونی دنا پلاس با نمونه ساده منطقی به نظر میرسد چرا که صرف نظر از هزینه های فیس لیفت، مواردی مثل سانروف و ایربگ های جانبی تا حدود زیادی این اختلاف را توجیه مینمایند. اما آیا این محصول با شرایط پیش آمده توان رقابت با سایر اتومبیل های این رنج را هم خواهد داشت؟ به عنوان نمونه اینجا اتومبیل خوش نامی مثل تندر90 (پلاس) را داریم که از برخی جهات مثل مصرف سوخت و دوام و استهلاک برتری هایی نسبت به دنا دارد. تازه با قیمتی که اکنون در بازار آزاد بروی دنا پلاس گذاشته شده میتوان به نمونه اتوماتیک تندر دسترسی داشت که با توجه به ترافیک امروزی نکته مهمی به حساب می آید. در سمت دیگر بازار هم چینی های خوش رنگ و لعابی نظیر برلیانس H330 قرار دارند که با ظاهری پخته تر و به روز تر دل خیلی از مشتریان را برده اند. تازه برلیانس، هم از نظر مصرف سوخت و هم کیفیت مونتاژ، اتومبیل بهتری میباشد و سوای از اینها در نمونه دنده ای با قیمت مناسب تری خرید و فروش میشود. پس در این میان چه کسی به سراغ دنا پلاس خواهد رفت؟ راستش را بخواهید علیرغم تمامی انتقاداتی که در این مقاله مطرح شد هنوز هم دنا برگ های برنده زیادی دارد که میتواند با استفاده از آنها بازی را به سود خود تغییر دهد. مثلاً دنا پلاس در مقایسه با تندر 90 طراحی (بخصوص داخلی) زیباتری دارد و از صندلی های راحت تر و آپشن های بیشتری بهره میبرد. این برتری آپشن حتی در قیاس با محصول برلیانس نیز وجود خواهد داشت. به غیر از این، دنا از نظر گستردگی خدمات نیز شرایط کاملاً بهتری نسبت به اتومبیل های چینی دارد و به هنگام فروش هم با افت قیمت کمتری مواجه میشود. پس میهمان امروزمان همچنان در بازار محدود داخلی مشکلی از بابت فروش نخواهد داشت و به شرط رعایت موارد کیفی میتواند گزینه بسیاری از هموطنان باشد. فقط ای کاش مثل تمامی خودروسازان جهان که با ارائه فیس لیفت یک محصول آن را جایگزین نمونه قبلی میکنند، این اتومبیل هم به عنوان جایگزین دنا (و یا حتی جایگزین سمند) به بازار معرفی میشد تا حداقل بتوانیم از این پیشرفت آهسته به عنوان یک تکامل واقعی یاد کنیم.

سخن آخر

در یک جمع بندی کلی دنا پلاس نکات مثبتی مثل آپشن های زیاد، فضای کافی، خدمات گسترده و بازار دست دوم مناسب را به خریداران پیشکش خواهد کرد که این موارد در کنار طراحی قابل قبول، قدرت موتور کافی و سواری خوب، نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. اما خریداران این محصول باید با یک سری نکات منفی مثل قدیمی بودن پلتفرم و پر مصرف بودن موتور و یا برخی مشکلات مونتاژی نیز کنار بیایند. ضمن اینکه دنا قبلاً در برخی موارد با مشکلات برقی و ایرادات شایع در موتورهای EF7 (مثل مشکل دسته موتورها و روغن ریزی) مواجه بوده که امیدواریم با توجه به وعده های افزایش کیفیت در نمونه پلاس این موارد رفع شده باشند.

در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه آقای "میثم توکلی" که وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات دنا پلاس جلب می نمائیم.

مشخصات فني
مدلدنا پلاس
پيشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی EF7
حجم موتور1646 سی سی
حداکثر قدرت114 اسب بخاردر دور 6000
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در دور 4500
شتاب رسمي13.5ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي 7.74لیتر در 100 کیلومتر
وزن 1258 کیلوگرم
قيمتحدود 47 میلیون تومان

32 عکس

نظرات کاربران

183 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/6
در رنج قیمت خودش بهترینه حتی بالاتر از چینی های 70 تومنی
1396/7/6
سمند بخرید اگه میخوایید دنا بخرید
پول دارید چینی بخرید
شک نکنید این دنا وسمند پژو همه شون چینی های درجه 3 هستن
شک نکنید چینی هستند
1396/7/6
با شما کاملا موافقم ، ظاهر مناسب، امکانات خوب، موتوری که جواب داده و قطعاتش فراوان ، همگی نشان از این دارند که یه گزینه کاملا منطقی و قابل فکر کردنه، دوستانی که تا 55 میلیون میخوان انتخاب کنند به نظرم باید گزینه اولشون باشه
1396/7/7
اون دوستانی که میگن از چینی ها تا رنج ۷۰ تومن بهتر هست ، بسترن b50f در حد نو هفتاد تومن هست ، بسترن b30 اتومات هم ۶۰ تومن!
اولی با موتور ۱۴۲ اسبی و پلتفرم مزدا و گیربکس ساخت ژاپن ، دومی هم با پلتفرم فولکس ، فرمان برقی ، گیربکس ساخت ژاپن و ...!
بعد دنا پلاس بهتره؟
تو ترافیک دلتون میسوزه چرا اتومات نخریدید!
کیفیتو شتاب b50f بماند!!
1396/7/6
طراحی گرد و منحنی عقب ماشین با طراحی تیز و شکسته جلو
کشیدگی بیش از حد پوزه ماشین و ایجاد نا هماهنگی بیشتر
وجود فضای پرت در قسمت جلو گلگیرو گوشه سپر جلو ک ب واسطه همون کشبدگی ایجاد شده... فاصله زیاد کاپوت با جلو پنجره خودرو. برامدگی زیاد قسمت جای پلاک ک اگه فرورفته تر بود زیبا تر میشد.. وجود قفل صندوق عقب روی در عقب ک برای این ماشبن مناسب نیست(حداقل مثل پراید 132 نباید میذاشتن!!) اون قسمت گوشه در عقب از داخل ک خیلی ابتدایی درستش کردن... ارتفاع زیاد چراغ های عقب از قسمت پایین و هزاران نقص دیگه در طراحی....
1398/6/4
تو تونستی بهتر از بساز
1396/7/6
ای کاش در مورد طراحی عقب ماشین تجدید نظر میکردند اصلا جالب نیست و همخوانی نداره. و ای کاش خط بغل بجای لبه های تیز از خطوط نرم تری استفاده میشد تا بغل ماشین عضلانی تر به چشم می اومد . ای کاش رینگ بزرگتر و به روزی واسش طراحی میکردند . ای کاش اینقدر گران نبود . دو روز دیگه نسخه اتوماتش بیاد راحت 10 تومن میاد روش .
1396/7/6
دنا از تمامی ماشین های به اصطلاح ایرانی بهتره
به نظرم از جک j5 و رقبای چینی هم رده خودش هم خیلی بهتره
اگر میخواین تا 50 تومن برای ماشینتون هزینه کنید و میخواین سدان بخرین شک نکنید دنا گزینه خوبیه
البته تو این بازار((وگرنه تو بازارهای جهانی هیچ حرفی برای گفتن نداره))
1397/6/15
این حرفی که زدی رو دقت کن اول بیا تو جک بشین بعد برو تو دنا بشین بعدا مقایسه کن اولا جک فضای بزرگ تری داره واسه نشستن کسایی که پشت نشستن پاشون راحت راحت نه مثل دنا که پشتش شبیه ۲۰۶ هست دومن از نظر موتوری که قوی تر درست که گیربکس کند وکم شتابی داره اما دنا پلاس اول از جک جلو میفته بعد از ۱۲۰ تا جک با دنا خداحافظی میکنه کیفیت هاشون حالا بماند من تو هر دو نشستم جک سرتره (جک j5)
1396/7/6
طراحی بیرونیش واقعا جالب نیست و خیلی مبتدیانه طراحی شده ولی داخلش به نسبت بیرون بهتره و خوبه. راستش 47 تومن زیاد نداریم ک بخوایم باهاش مقایسه کنیم ساندرو و تندر90 و برلیانس ک دوتاشون قدیمی و زشتن و یکیشون چینی پرفروشه اما افت قیمت دارند چینی ها. من تاحالا سوار دنا نشدم ولی شاید انتخاب بدی نباشه
1399/10/24
از لحاظ کیفیت سواری جک بهتر هست اما باید در نظر داشته باشیم که کیفیت رنگ بدنه و کمیاب بودن قطعات و نبود تعمیر کار حرفه ای ، کفه ترازو به سمت دنا پلاس سنگیتی میکنه
1400/11/30
کی میگه دنا پلاس نمای بیرونیش از همه ی ماشین های ایرانی زیبا تراست حتا از دنا ی معمولی
1396/7/6
متن و توضیحات این تجربه رانندگی نسبت به مقاله های دیگر خودروبانک میشه گفت کامل تر بود
1396/7/6
تبریک به ایران خودرو، بالاخره یک ماشین زیبا و درست حسابی ساخت البته کلا 2 تا ماشین اختصاصی داره سمند و دنا (رانا که کپی 206 هست) باید حداقل 10 تا ماشین اختصاصی بسازه تا بتونه وارد بازار جهانی بشه
1396/7/7
پلتفرم ۲۰۶اس‌دی با هزینه ایرانخودرو ساخته شد
1396/7/6
دوستان شاید بارها تو خبرهای خودرویی نظرهای ضد و نقیض دیگران رو خوندیم که شاید حتی روی نظر خودمون نسبت به موضوعی تاثیر گذاشته است، ولی واقعیت اینه که سواد و آگاهی خودرویی اکثر هموطنان خیلی سطحی و پایین بیشتر عوامانه ست که باعث شده از خودرو ساز و قطعه ساز گرفته تا دلال و نمایندگی هرکدام به نحوی از این موقعیت سو استفاده کنند. من خودم هیچ تخصص یا دانش فنی یا تحصیلاتی نسبت به بخش خودرو ندارم و به هیج وجه نمی خوام با نظرم ادای روشنفکرا رو در بیارم ولی بارها شده تو بنگاه ها یا مراکز خرید و فروش ماشین رفتم و به سادگی برخی افراد تاسف خوردم !
همان طور که اکثر دوستان می دونن ما در کشور حدود سه چهار تا پلتفرم و موتور و گیربکس داریم و که خودروسازان وطنی چندین دهه هست که با ترکیب اینها ضرب المثل رنگ کردن گنجشک و قالب کردن جای قناری رو به نحو احسنت انجام می دهند .
پلتفرم های پیکان ، 405 ، 206 و بتازگی ال 90 با چندتا موتور زوار دررفته و بشدت پرمصرف و آلاینده!
روی پلتفرم بیکیفیت شده پیکان بدنه بیکیفیتر 405 رو با چراغهای تلقی به قیمت 28 میلیون می فروشن! در حالیکه وانت پیکان دو سال پیش 12800 بود!
یا 405 رو با دوتا چراغ و کاپوت تغییر شکل یافته به اسم یه ماشین دیگه با قیمت 8 میلیون بالاتر می فروشن !! یا همین 405 رو با یه بدنه دیگه به اسم خودروی ملی سمند معرفی می کنند و حتی با تغییر چراغ و سپر و کاپوت بنام خودرو جدید سورن عرضه می کنند .
و یا خوردوی ملی سمند رو بدون عوض کردن قطعات اصلی (شاسی ، موتور و گیربکس) فقط با تغییر شکل چندتا قالب و چندتا امکانات پیش پا افتاده 50 درصد بیشتر با اختلاف 16 میلیونی با منت فراوان و کلی دوز کلک و دغل بازی به مردم تحمیل می کنند از این مثال ها بسیار داریم از پراید تبدیل شده به ساینا گرفته تا 206 تغییر شکل یافته به رانا! از ال نود 8 میلیونی تا ساندرو 48 میلیونی!
بحث خروج پراید از خط تولید رو خیلی ها با ذوق و شوق تعریف و تحسین می کنند بدون اینکه جایگزنی براش بوجود داشته باشه اصلا هیچ جایگزینی برای هیچ خودرو تولید داخل وجود ندارد و خارج شدن هر کدوم، فقط و فقط بخاطر حاشیه سود کم همان محصول هست وقتی همان پراید رو با چند تا تغییر کم هزینه قالب می تونن با 50 درصد سود خالص بیشتر و بدون داشتن رقیب دیگر بفروشند چرا نکنند؟!اینها که همه قوانین و مقررات و استانداردها و تصمصمگیری دست خودشان است . شاید بعضی ها بخواهند بحث هزینه های طراحی و قالب سازی رو مطرح کنند ولی آیا 405 خودش چراغ و کاپوت و سپر نداشته که ایرانخودرو بهش اضافه کرده و داره پول قطعات اضافیشو می گیره آیا بعد از 15 سال تولید این هزینه ها جبران نشده که با اختلاف 30 درصدی همون ماشین رو به اسم پارس می فروشند...
همش بر می گرده به نا آگاهی ما مردم که سرمایه یک عمر زحمت کشیدن رو با بی سوادی خودمون مفت به دست دزدها می دهیم...
1396/7/6
انقدر خوب واقعیت رو عنوان کردی که دیگه جای هیچ حرفی نذاشتی واقعا دمت گرم
اما اینم لحاظ کن خیلیا مثل من پول ندارن که بهتر بخرن و مجبورن بخرن
خدا به همه اول سلامتی و بعدم یه پول خوب بده تا خارجی بخریم اینام بدبخت کنه
1396/7/6
درد رو پیدا کردی درمانم بگو.درمانش نخریدنه که باز همین مردم ساده مجبورن بخرن
1396/7/6
میگی چیکار کنیم؟!
میخوای خودمون بشینیم خودرو ملی طراحی کنیم و بسازیم؟
یا بنز و پورشه و تویوتا بخریم؟
شاید تو پول ماشین بهتر داشته باشی و نفست از جای گرم بلندشه ولی خیلی ها تو این مملکت هستن که داشتن پراید هم براشون آرزوهه.
حتی مردن تو این دنیا هم خرج داره، اگه خیلی از این اوضاع ناراحتی برگرد تو کمرت بابات...
1396/7/6
سلام لطفا صادقانه بگید آیا توی سربالایی ها کم میاره؟

چون خیلی ها گفتن واقعا اینطوره؟
1396/7/6
آره واقعا کم میاره
1399/9/19
خیلی درست نیست این حرف .بستگی به تعداد سرنشین و باری ک توی صندوق هست داره ولی بازم از پسش بر میاد .ریمپ کنی هدرز و کیت مکش بندازی عملکرد بهتری از خودش نشون میده
1396/7/6
عقبش واقعا زشته انگار جک زدن زیر ماشین ای قدر رفته بالا.طراحی دوباره در ها هم خیلی ناشیانه صورت گرفته انگار از بغل تصادف کرده. ولی ای کاش مالک رینگ های اسپرت بزرگتر و تایر پهن تر بزاره به همراه کیت زنون چون رو این لنز جلو خیلی جواب میده.
1396/7/6
سلام متنی که نوشته شده یک حالت تحقیر کننده برای این ماشین ایرانی است از نویسندگان خواستار اینم که فرض کنید این ساخت ایران نیست بعد بنویسید با تشکر
1396/7/6
شما اگر سمند سوار هستید لازم نیس از این فرغون به اصطلاح خودرو دفاع کنید.
از اول گفتم بازم میگم لیاقت این ملت بدتر از این هاست خدا نکنه خدا روزی رو بیاره که با همین پول ینی تقریبا 12 هزار دلار بتونن ریو و یاریس و اکسنت دست دوم بخرن. خدا اون روز رو نیاره. ملتی که وقتی کل دنیا با همین پول بهترینا رو سوار بشن میان از این لگن با موتور و فناوری 30 سال پیش دفاع میکنن لیاقت سوار شدن به خودرو های روز رو ندارن.
حالا هم برید با سانروف سمند دناییتون (گاریتون) خوش باشید فن پیج بزنید واسش بگید بهتر از چینی ها صحله بهتر از ژاپن و کره است.( لگنی که اتاقش مال همون آردی هست منظورم پلتفرمش .موتورشم همون XU7 ایرانیزه شده به اصطلاح ای اف 7 واسش میگن موتور ملی سر و دستم میشکنن لیاقتشون اینه)
1396/7/6
باید هم این ماشن های اشغال رو تحقیر کنه.بوگاتی دنبال اینه که چیکار کنه ماشینش از هزار و صد اسب بخار برسونه به هزار هفتصد خودرو ساز های ایرانی دنبال اینن که چطوری با کمترین هزینه روی ظاهر ماشین و بدون بالا بردن کیفیت قطعات قیمتش رو چند میلیون ببرن بالا.
1396/7/6
لابد باید همراه با نوشتن متن اشک شوق میریخته نویسنده
1396/7/6
لحن تحقیر آمیز نیست بلکه منتقدانه است.نباید صرف اینکه تولید ایرانه قربون صدقه اش رفت مخصوصا وقتی اون هزینه هنگفت واسه این تغییرات نسبتا جزئی انجام شده.خواه ناخواه از این محصول استقبال میشه و تولید مثلا ایرانی روی زمین نمیمونه ولی بحث اینجاس واقعا با این بودجه وحشتناکی که صرفا به یک فیس لیفت انجامیده نمیشد کار تمیز تری دراورد؟
به نظرم خودرو ساز وطنی رو باید عادت داد به اینکه ملت ازش مطالبه گر باشن نه اینکه هر سازی زدن برقصیم و بعدش به به و چه چه ما بره آسمون.این لحن حتی اگر تحقیرآمیز هم بود خرده ای نباید به نویسنده گرفت.
ممنون.
1396/7/6
طراحی بیرونی افتضاح.طراحی داخلی قدیمی.موتور قدیمی و پرمصرف و بی کیفیت.حیف پول که بدی به این.byd f3 خیلی از این سرتره.چینی ها چطور دارن پیشرفت میکنن و ما کجاییم.چندین میلیارد دادن برا گزاشتن یه سانروف.واقعا در ایران خودرو را باید گل گرفت.و مردم بدبخت ما با این پول چه ماشین مزخرفی سوار میشن.افسوس و صد افسوس....
1396/7/6
من چند ساله که دیگه محصولات این دو تا مافیای مونتاژکار دولتی را نمیخرم و برخی محصولات با کیفیت چینی را میخرم. سه سال و نیم ام جی کاوالیر داشتم، الان هم یک سال و نیم بیشتره که لیفان 820 دارم. از هر دوی آنها هم کاملا" راضی هستم. مصرف من بیشتر رانندگی در شهر است و حواسم هم به ماشین و سرویس های آن هست. واقعا" برخی افراد که اینجا ا محصولات چینی بد میگن یا دلال و ارازل و اوباش های وابسته به این دو تا مافیا هستند یا مشتی نوجوان بیکار و ولگرد اینترنتی هستند که پول خرید روکش صندلی پراید راهم ندارند.
1396/7/7
شما برو تو تمام سایت های خودرویی این جملتو کپی پیست کن!!باشه فهمیدیم لیفان چینی بهترین برند خودرویی در جهان هست،پلتفرمش مال کمری دو نسل قبل هست ولی همین الان کمری مدل2007 هم قیمت هست باهاش!!معیار رضایت داریم تا رضایت!!!
1396/7/7
باسلام خدمت شما هموطن عزیز که اجازه میدهید هرگونه توهین را به دیگران بکنید وسایت خودرو بانک که اجازه مشاهده این نظرات گران بها!را میدهند باید عرض کنم خودرو هایی که نام بردید بالای ۷۰میلیون تومان هستند و به بودجه عده ی کثیری از مردم نمی رسند.در ضمن اگر ناراحت نمی شید با وجود پیشرفت چینی ها همچنان خودروهایشان کیفیت نازلی دارند.باتشکر
1396/7/6
اولا که خیلی وقت بود منتظر تست این ماشین بودم ثانیا برخلاف نظر کسایی که گفتن عقبش زشته اتفاقا گرافیک داخلی چراغهاش خیلی قشنگه مخصوصا رنگ سفید این ماشین تو شب واقعا چراغهای زیبایی داره. ارزش خریدش خیلی بالاست. اشکالاتش یکی رینگهای کوچک و دیگری شیشه لچکی عقبه و موتور نسبتا تنبل که به راحتی قابل چشم پوشی هستند..افرین به ایران خودرو
1396/7/8
ایرانخودرو کار میکنی نه ....نونخور ویرانخودرویی کاملا مشخصه
1396/7/6
دنا پلاس خوبه ولی تفاوت قیمتش با دنای معمولی یکم انصاف نیست
با تشکر
1396/7/6
طراحی جلو و عقب این خودرو اصلا همخوانی نداره و قسمت جانبی سپر این خودرو خیلی ضعیف طراحی شده
طراحی چراغهای عقب هم اصلا جالب نیست
طراحی درب عقب دنا پلاس به نظر من جالب نیست
در ضمن فضای داخلی دنا و دنا پلاس اصلا جادار نیست بر خلاف ابعاد بدنه ی این خودرو و برخلاف خودرویی مثل پژو پارس فضای پای خیلی کمی داره در ضمن موقع نشستن پشت فرمان سر آدم خیلی به شیشه ی جلو نزدیک هست و صندلی های این خودرو یکم خشکه(البته صندلی دنا معمولی رو میگم اینو نمیدونم)
در کل به نظر من ماشین آن چنانی نیست بر خلاف قیمتش
1396/7/6
سلام.لطفا پژو207 اتومات جدید بررسی کنید.
1396/7/7
دنا به درد نمیخوره من ماشین های چینی رو ترجیع میدم دنا سمند فیس لیف شدست بادو تا آپشن زقرتی من خودم چری آریزو دارم طرحیش بروزه دنده ایی واسه دنا طراحی خوبی نداره من برادرم داره اثلن حال نمیکنم خر خره پالونش عوض میشه ایران خودرو وسایپا تو تین چند سال یه ماشین دروست حسابی تولید نکردن
1396/7/7
شما فکر کنم خودتون چینی هستید تازه فارسی یاد گرفتید!
ترجیع؟ زقرتی؟ طرحیش؟ دنده ایی؟ اثلن؟؟؟؟؟؟؟ تین؟ دروست؟
1398/11/27
تعصب رو بذاریم کنار؟ باشه چشم . اون روزی که اون پیام رو گذاشتم که این ماشین چه عیب هایی داره حدود هفت هزارتا رفته بودم باهاش و روغن ریزی گیر بکس شروع شده بود که متاسفانه اونقدر نیروهای نابلد وبی دقت در نمایندگی ها هستند که با کلی دوندگی و این نمایندگی اون نمایندگی رفتن رفع شد
الان که نزدیک به سی هزارتا باهاش رفتم تازه متوجه شدم اون روزا روزای خوبش بود الان واویلا شده حالا شما هم هر وقت به سی چهل هزارتا رسیدید بیایید نظرتون رو بذارید
بعد هم ماشینی که سال نود هفت تا برج سه حدود ضصت میلیون بوده الان که به دلیل بی ارزش شدن پولی ملی شده دویست تومن یعنی ماشین بهتری شده؟ این همون ماشین پنجاه شصت تومنی دو سال پیشه فقط پولمون ول شده این گرون شده
نمی دونم چطور کسی سانتافه سوار شده و الان میگه دنا پلاس سواریش عالیه و.. صدای موتورش آزارتون نمیده؟ صدای وحشتناک لنتای عقبش موقع دنده عقب رفتن کل خیابون رو خبر دار نمی کنه؟
1396/7/7
دنا پلاس - تجربه رانندگی و نگاهی نزدیک‌تر به محصول جدید ایران خودرو این ماشین ارزش نداره آدم در بارش حرف بزنه تیپ خوبی نداره به درد اسنپ و تپ سی میخوره خخخ ایران خودرو ۵۰ سال دیگه هم خودرو ساز نمیشه تا خر هست خر سوار هم هست کسی که این ماشین رو تعریف میکنه ندید دیده
1396/7/7
ماشین داخلی به درد نمیخوره ماشین فقط خارجی ماشین ۲۰ ۳۰ سال پیش خارجی از این بهتره
1396/7/7
عزیزان همه این گاری ها خودروی قدیمی با پلتفرم از رده خارج شده ی پژو 405 هستن ساخت 1987
هر روز رنگ میکنند با قالب و چراغ جدید به خورد ملت ایران میدن
بیدار شین لطفا ( ماشین لازم دارین دست دو بخرین چرا صفر میخرین الکی اونم حتی خیلیا اقساطی و شرایطی داغون پول مفت و حروم میدین....درد بزرگیه)
1396/7/7
البته میتوانیم با یادآوری رده قیمتی و این حقیقت که دنا پلاس فقط یک فیس لیفت به حساب می آید !!!! این یک تیکه کلی جای تامل داره،مگه کم پولی بابت این گاری میگیره که میگید با توجه به قیمت،به دلار حساب کنید ببینید چه قیمتی می افته!بعد ببینید تو ممالک درست حسابی چی میشه خرید،بعدم این مبلغ قیمت این گاری رو با درآمد ملت مقایسه کنید. فقط یک راه وجود داره برای ملت،ورشکستگی این گاری سازان وطنی:(
1396/7/7
دوستان یک چیز جالبی ذهن بنده رو مشغول کرده در خصوص این که برام سواله چی تو ذهن جماعت مدیر تو این مملکت میگذره که یه سری کار ها رو می کنن. ایران خودرو اومده میلیون ها دلار صرف طراحی موتور پایه گاز سوز EF7 کرده تا یک موتور سازگار با سوخت گاز داشته باشه و دیگه شاهد بی زوری موتور ۱.۸ روی گاز نباشیم. بعدش میاد اون موتور پایه گازسوز رو بدون کپسول گاز و به عنوان موتور تمام بنزین سوز روی دنا میذاره.
1396/7/7
ب نظرم دنا پلاس میتونه با رینگهای بزرگتر و لاستیکهای پهن خیلی زیباتر ب نظر بیاد.چون از نظر طراحی جانبی حجم فلزی دربها بیشتر شده لازمه ک رینگها هم برای همخوانی بزرگتر میشد.سایز رینگها اسیب زیادی ب زیبایی جانبی دنا زده.و چرا ایرانخودرو با اینهمه هزینه این موضوع ب ظاهر ساده و کم دردسر و نادیده گرفته جای سوال داره.کافیه همین ماشینای زیبای مثلا کره ای رو با رینگهای کوچیک تصور کنید تا ببینید چقدر رینگ تو زیبایی تاثیر داره
1396/7/10
بله فرمایش شما درسته باعث افزایش زیبایی می شه ولی افزایش قطر رینگ باعث کاهش گشتاور سر چرخ و درنتیجه کاهش محسوس شتاب ماشین میشه بعنوان مثال اگر دو سایز رینگ بزرگتر شه شتاب صفر تا صد تا حدودای 18 ثانیه اضافه می شه
1396/7/7
طراحیش چرنده
1396/7/7
سلام بنظرم بزرگترین ضعف این خودرواستفاده همچنان ازترمز های ماندووموبیس میباشداون هم نسخه هایی که منسوخ شده اند
1396/7/7
ایران خودرو 100 میلیارد دلار هم خرج دنا بکنه ( حیف و میل کنه ) این ماشین هنوز سمنده و لاغیر! سمنده اقا سمند فیس لیفت با تکنولوژی عقب افتاده 30 سال پیش شرکت درپیت و داغون پژو فرانسه شخصا تو این رنج قیمت چینی ها رو ترجیح میدم به این سمند بدقواره
1396/7/7
ماشین های تولیدی ایران فرغون را بدی دست جرمی کلارکسون تا حسابی از خجالت ایران فرغون در بیاد
1396/7/7
خدا وکیلی اگه روی همین ماشین مارک یه کارخونه ی چینی میزدن غارتش میکردین ، چرا اینجوری شدیم؟!!! تو همه چیزای زندگیمون همینیما ، یکم طرز فکرمونو عوض کنیم ، آخه رخ این که خیلی بهتر از یه سری از این چینیاست اصلا گیریم زشته و فرقی با سمند نداره اگه لطف کنیدو برید کمی مطالعه کنید میبینید قیمت آپشنای روی این خودرو نسبت به سمند 35 میلیونی اندازه ی یه پراید تفاوت داره ، آخه چرا چینی که هزینه ی تولیدش از هر جای این کره زمین کمتره رو با ایران مقایسه میکنید اونم کارخونه ای مثل ایران خودرو که علاوه بر تامین حقوق بالای پرسنلش (نسبت به چین) کلی پولای دیگه به ارگانای مختلف کشور باید برسونه ، که انصافا با این هزینه هاش ، قیمت گذاریش نسبتا معقوله. درضمن ماشین من نه چینیه و نه ایرانی.
موفق باشید
1396/7/10
آررررررره من صد درصد با نظرت موافقم اخه چرا عوض نمیشیم
ما خودمون یه سال دنا داشتیم در مقایسه با سمند (که هی میگین سمند سمند ) ال ایکس خعلی معقولانه تر و بهتره و زیبا تر چرا نمیخواین با این موضوع کنار بیاین خودتونم خوووووووووب میدونید این سمند نیس فقط چون پلط فرمش یکیه نمیشه اسم سمند روش گذاشت هرچندم فیس لیفتتتت قیافش خعلی ارجح تر از سمند و تو ماشینای ایرانی این ماشین در مقایسه با بقیه ایرانی ها شاهکار حساب میشه چون با قیمت کم(دناlx)امکانات خوبی رو میده و هم زیبا ترین طراحی رو داررررهه
خخخخخخخواهش میکنم تا ماشینی رو سوار نشدین تست نکردین چند وقت دستتون نبوده نظظظرر غیر منطقی ندین.
1396/7/12
با تشکر از کادر ایران خودرو خیلیلطف میکنین واقعا مرسی
1396/7/7
خوشبختانه مفتخر شدم چند تا دنا پلاس رو تو خیابونها اونم توی شب ببینیم
اولین نکته ای که میتونم اشاره کنم زشت بودن فوق العاده چراغ های عقب هستش
گرافیک چراغها رو فقط میتونم با کلمه افتضاح توضیح بدم
یک زمانی نسخه اتوماتیکش گزینه خریدم بود اما واقعا عدم تناسب بصری داخل و خارج این ماشین و همچنین عدم تناسب بین اجزای مختلف خودرو آزار دهنده هستش
برای مثال ماشین شما هر رنگی باشه اون آنتن مثلا کوسه ای همیشه مشکی رنگ هستش، انگار بصورت مجزا به ماشین اضافه شده
خلاصه امر اینکه اوضاع خرابتر از چیزی هستش که تصور میکنید
دنای معمولی متناسبتر هستش به نظر بنده
1396/7/7
لیفان 820 رو هم بررسی کنید. اگه آرم شبکه 3 رو جلوپنجره ش نباشه شبیه سوناتاست!
1396/7/8
سلام.میشه بگید با کدوم اسناد میگید خرابی های موتور TC ؟ من بیش از ۱ سال سورن توربو دارم خرابی نداشته تا الان.شما هم دیگه وقتی میخوان از یه چیزی انتقاد کنین بیش از اندازه بزرگ نمایی نکنین
1396/7/10
یعنی واقعا میخواستید تو یک سال موتور ماشین خراب بشه؟! والا منم قبلا سالها پراید داشتم و موتورش خراب نشده بود!!!
1396/7/8
دنا ارزش نظر دادن نداره با پنجاه خورده ایی پول میشه ماشین بهتر از این خرید بعضی ها همچین دنا رو طریف میکنن انگار چیه ماشین ایرانی به درد نمیخوره من خودم شخصا ماشین های چینی رو به دنا ترجیع میدم دنا سمند بزک شدست
1396/7/14
آقا نادر عزیز
هر کسی با یک توقعی سراغ یه ماشین میره،از نظر من که قدرت موتور و هندلینگ مهمه حرف شما خیلی خنده دار هست.
با همه انتقاداتی که به خودرو های داخلی وارد هست ولی توی دو موردی که گفتم و همینطور امنیت خیلی بهتر از چینی ها هستن.
1396/7/8
به نظرم من فاوپ بسترن بی ۳۰ بخری خیلی خیلی خیلی از این بهتره هم اتوماتیک هم گیربکس و موتور خوبی داره قیمتش معقوله کیفیت خوبی داره اپشن بیستر مونتاژ بهتر و درد سر کمتر و البته ظاهر بروز تر داره
1396/7/8
دنا به درد نمیخوره با این قیمت ۵۳ ملیون اتومات هم نیست سمنده چراغ جدیده دیگه با دو تا آپشن چرک من برلیانس یا جک رو ترجیع میدم اکثرن ندید پدید ها میگن عجب ماشینیه چون تو عمرشون ماشین ندیدن با ۵۳ ۵۵ ملیون ماشین های خیلی بهتر از این میشه خرید منتقی فکر کنید
1396/7/18
بابا تو خوبی تو میتونی بری تو شرکت مک لارن ماشین طراحی کنی نابغه
1396/7/8
http://uupload.ir/files/l4d_dena.3.jpg
دنای فیس لیفت اینه!...خوبه؟! عقبشه البته
1396/7/9
ایران فرغون
هر روز زشتر از دیروز
1396/7/9
ایرانخودرو باید واژه پلاس رو به پسوند خودش اضافه کنه البته با فتحه!
1396/7/10
جا داشت از آپشن "عدم آسیب در صورت ماندن انگشتان دست لای درب ها بخصوص درب صندوق و موتور " هم صحبت بشه که متاسفانه نشد !
لچکی درب عقب رو هر چقدر فکر میکنم نمیتونم براش منطفی پیدا کنم ؟! هیچ دلیلی نداره که اون لچکی با اون فرم وجود داشته باشه ،وجودش فقط و فقط زشتی به بار آورده !!! این ماشین به خودی خود کوچیک هست ، اون لچکی باعث شده اوضاع بدتر هم بشه و اتاق و پنجره های ماشین کوچیکتر به نظر بیان ، این در کنار کاپوتی که الکی کشیده شده باعث شده نیم رخ ماشین بدتر از قبل اصلا هارمونی و تناسب نداشته باشه و با یه کاپوت کشیده به اندازه یه سدان میدسایز و یه اتاق کوچیک اندازه یه سدان کامپکت مواجه بشیم !
1396/7/10
این ماشین چه رنگیه ؟ میشه بگیدممنون
1396/7/25
خاکستری
1397/8/26
صورتی
1397/12/23
خاکستری متالیک. رنگ بسیار زیبا و شیکی که از برخی محصولات ایرانخودرو مثل سمند و 405 تازگیا حذف شده متأسفانه
1396/7/10
حیف پول........
1396/7/10
جدا از تمام ایراداتی که شما خودروبانکی ها و دوستان عزیز در کامنت ها مطرح کردید به نظر من بزرگترین مشکل طراحی دنا مخصوصا در نمای جانبی خط برش صندوق عقب هستش که یه جوری طراحی شده که انگار صندوق عقب رو یادشون رفاه و بعدا به ماشین چسبونده شده!!! اگر طراحی ظاهری رو فدای فقط و فقط یه کمی فضای صندوق بیشتر !!! نمی کردن باز خیلی ریخت و قیافه ی کنار ماشین بهتر از این بود...
1396/7/11
طراحی داخل و بیرون بد نیست و میشه گفت پیشرفت بدی به حساب نمیاد.آپشن ها سطح معقولی دارن و کیفیت و متریال در سطح خوبه.من دنا داشتم و 45 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم،خیلی اهل رسیدگی و توجه به ماشین نیستم ولی واقعا اذیتم نکرد تو اون مدت.موتورش هم تقریبا راه دست تعمیرکارا شده.حالا قیمتش یه خرده تنده که اگه چهار پنج تومن ارزون تر بشه به نظرم گزینه ی بدی نیست.البته خودم بدجوری منتظر نسخه ی اتوماتیکشم؛ اگه قیمت مدل اتوماتیک بین 55 تا 60 میلیون باشه میخرم.
1396/7/12
مشکل خودروی ایرانی اول قیمتشه من اهواز زندگی میکنم اکسنت ۲۰۱۷ رو میشه ۵۵میلیون خرید ولستر ۵۷ النترا ۶۵ و... چندتا شرکت هم هستن که خودرو وارد میکنن به ازای هر ماشین ۵۰تومن وام میدن با باز پرداخت ۳تا۵سال فقط بدیش اینه تو منطقه آزاد میتونی تردد کنی
دوم اینکه شما باید کل پول ماشین رو پرداخت کنی بعد ۳ماه منتظر بمونی تا شاید ماشین رو بهت بدن یا نه
بعد این مراحل حالا باید دعا کنی ماشین سالم باشه
و ...
1396/7/12
مشکل اصلی این ماشین داخلشه.دوستانی که سوار شدن حتما این موارد رو دیدن.
1)صندلی های خیلی خیلی خشک
2)فضای پای کم راننده به طوریکه وقتی فرمون رو تا آخر بالا میکشی و صندلی رو میخوابونی باز فرمون به پاها میخوره . یه مشکل ابتدائی که نه تو پراید هست نه 206 و .... البته برای افراد 90 کیلو و بالاتر . از نمایندگی میپرسم چرا اینطوره میگه چون داشبوردش نسبت به 405 بزرگ شده فضای پا کم شده
3)فضای پای صندلی عقب. که عملا نوجوان هم نمیتونه بشینه.ماشین به اون بزرگی رسما 2 نفرس.
بقیه مشکلاش پیشکش.
1396/7/12
سلام و سپاس از زحماتتون
سوال: آیا بنظر شما دنا پلاس با تجربه شما از برسی و رانندگی این خودرو که الان حدو. قیمت 53 میلیونی رو تو بازار آزاد داره ، ارزش خرید رو داره ؟
با این قیمت خودرو های دیگه ای میشه پیشنهاد بدین
1396/7/13
ایرانخودرو فقط به ظاهر خودرو توجه کرده بامشکل ذاتی سمند که ستون باشد مردم کنار آمدند.کوچک شدن عرض صندلی جلو فضای پا ومشکل بزرگ که فن خودروکه به سمت بیرون است وبا کوچک ترین ضربه ویا با یک برف وکولاک از کار میافتد با اینکه جلو خودرو را خیلی کشیده اند فظای کافی برای این کار را داشتند
1396/8/12
اندازه رینگ باید بزرگتر میشد.موتورش قوی تر میشد.صندلی هاشم خیلی بده.فضای اتاق هم خیلی کوچیکه
لطفا یه فیلم از امکانات نمایشگر دنا پلاس بذارید ببینیم چه امکاناتی داره
1396/7/16
جونم به کامنتهای چینی سوار ها یه مشت عقده خودرو لوکس داشتن میان ماشین چینی می خرند
1396/7/22
یک ماشین مضحک و بزک کرده....
1396/8/4
دمت گرم داداش
1396/7/16
بهترین گزینه تو این رنج قیمت
1396/7/25
کاملا درسته
بنده قبلا دنا ال ایکس داشتم الان پلاس رو گرفتم چون واقعا ماشین خوبیه خودم تجربشو داشتم براتون میگم به جز روغن و بنزین خرج اضافی نداره
1396/7/21
1.5ساله برلیانس دارم با هیچ ماشین ایرانی عوضش نمیکنم این دنا هم اشغاله به تمام معناست ....فرمون برقی و گیر بکس هیوندایی برلیانس به کل این لگن می ارزه ....دوستانی که قصد خرید این ماشین رو داند حتما یه بار پشت برلیانس بشینن بعد تصمیم بگیرند
1396/8/22
ببین دوست من اگر مرسدس بنز هم ماشین شو در چین تولید کنه باز هم اون ماشینش یه آشغاله - سگ ماشین های وطنی می ارزه به چینی ها - درسته ماشین های ایرانی طراحی های بروزی ندارند اما از نظر فنی 100 برابر چینی های یکبار مصرف هستند
1396/9/9
عزیز دلم علی بزرگوار من که دنا ندارم ولی این لحن درست نیست شاید اونایی که دارن همین نظرو در مورد برلیانس داشته باشن.تو تلویزون خودمون میگفت چینی ها ماشین های خودشونو سوار نمیشن .به نظر من مهم تر از ماشین راننده ایه که پشت اون میشینه والا شاید بابا بزرگهای تو روستا الاقشونم به ماشینای ما ترجیح بدن.
1396/9/12
والا من یه دو نه پیکان جوانان دارم دادلشم یدونه برلیانس h330 از وقتی خریده همش تو نمایندگی ولی پیکان من فقط یه بار در سال برای روغن عوض کردن می ره تعمیر گاه معلومه که برلیانسم خیلی اشغاله
1396/7/22
سلام هیچکسی نمیگه شرکت های ایرانی ماشین خوب دارن ولی همون بنز هم از اول ماشین های خوب نمیزده ایران هم که از اول مونتاژ کار بوده (چه قبل انقلاب چه بعدش)پس زمان لازمه چون همون بنز هم ۷۰ سال تلاش کرده تا الان بهs600 رسیده
1396/8/12
حرفت کاملا اشتباه بود
1396/7/23
این دوستان شرکت الاغ ملی فکر میکنن مردم بلانسبت مثل خودشون الاغن
آخه لامذهب اینهمه به گفته خودتون هزینه کردین روی پلتفرم 30 سال پیش پژو که بازهم زشت در اومده اونوقت هنوز دسته راهنمای 405 عوض نکردین و بوقش روی فرمون نیست بعد 50 میلیون پولی که زحمت 50 ماه حقوقه یک کارمند میگیرین که هرروز بیاد سایتتون وقت تعمیرگاه بگیره

1396/7/23
جدی بی انصافی نکنیم هم زیباس و واقعا خیلی اپشن داره
1396/7/28
سلام ميخوام بدونم دنا پلاس داخل كرم هم ميزنن ،ممنون ميشم
1396/8/4
من نميخوام از ماشين ايراني تعريف كنم يا بخوام تعصب خاصي به ماشين خاصي داشته باشم ، من به شخصه حاضرم ماشين ايراني سوار بشم ولي ماشين چيني عمراً ، دليل اول اينكه افت قيمت شديد داره ، دوم اينكه اصولا عمده كساني كه سوار اين چيني ها ميشن راننده نيستن ، خداييش رانندگيشون افتضاحه ، بنده خداها عقده ماشين خارجي داشتن رفتن چيني خريدن ، سوماً اينكه صاحب اول و آخرش خودتي يا اينكه بتوني با گريه بفروشيش ، حداقل ماشين ايراني هرجاي جاده گيرافتادي خدمات بهت ميدن ، لوازمش هم همه جا فراوونه ، خودم 405 دارم ، سيصدهزاركيلومتر هم كار كرده ، خداييش ازش راضي هستم ، تو يك برهه از زمان هم ب ام و e60 داشتم ، درسته كه قياس بين ماشين ايراني و آلماني معقولانه نيست ولي قياس بين ماشين ايراني و چيني كاملا بجاست ، من چرخ ماشين ايراني رو به همه هيكل ماشين چيني نميدم
1396/8/5
شمایی که میای میگی ماشین ایرانی بهتر از چینی هستش قول میدم یه بار هم سوار ماشین چینی نشدی! تمام ماشین های ایرانی الان دارن از قطعات درجه 2 چینی و هندی استفاده میکنن لااقل وقتی سوار ماشین چینی میشی خیالت راحته قطعاتش تحت نظارت کمپانی سازنده تولید شده من خودم جک S5 دارم کیفیت رانندگیش به حدی خوبه ( خصوصا موتور و گیر بکس دو کلاچه و فرمون برقی) که اصلا دیگه رقبتی برای سوار شدن 206 ام ندارم گذاشتمش برای فروش
1396/9/9
تو همون که فقط یه عمر سوار405 بودی نشون میده عقده ای نیستی و رانندگی هیچ ماشین دیگه ای رو یاد نداری_اول یاد بگیر به دیگران با احترام حرف بزنی بعد اظهار نظر کنی
1396/8/6
فرمونش سفته به طوری که خودم یه 111 دارم سوار اون میشم احساس می کنم فرمون پراید نرم تره ولی از نظر امکانات و شکل ظاهری و همینطور عملکرد موتور و صدای کم داخل کابین واقعا ماشین خوبیه.
خودم قبلا لیفان x50 داشتم. بقیه ماشینای چینی رو نمیدونم اما انصافا این ماشین با وجود اینکه ارزون تره خیلی از نظر عملکرد نسبت به لیفان بهتره.
1396/10/17
شما فرمون دنا رو با پراید111 مقایسه می کنید؟پراید سبکه معلومه فرمونش نرم تره اصلا به نظر من پراید به فرمون هیدرولیک احتیاج نداره چون سبکه.حداقل وقتی میخواین ماشینی رو با ماشینای دیگه مقایسه کنید به وزنش دقت کنید.اصلا دنا با پراید ربطی به هم ندارند.
1396/8/6
دنا و دنا پلاس عالييه دوستان بخدا يه چرخش به صد تا از اين اشغالاي چيني مي ارزه اخه چه ايرادي داره كيفت نسبتن خوب با اين همه تحريم ها،امنيت از تمام ماشين هاي داخلي بهتر.
اونايي كه حرف منو هم قبول ندارن برن ماشين چيني سوارشن ارزششون همين قدره
1396/8/15
جدا واقعا نمیفهمی یا شوخی میکنی کجای سمند یا ب قول شماها دنا با جک اس5 تیگو7 یا بسترن و ام جی قابل مقایسه اس ؟ دنا ماشین خوبیه در رده قیمتیه خودش با پول بیشتر قطعا ماشین بهتری میخری پس وقتی پول خرید ماشینایی ک اسم بردم رو نداری نظر نده و سمند مدل دنا رو سوار شو و با گیربکس 405 ساخت نیرو محرکه اش حال کن.
1396/8/26
سلام. حسین آقا اونوقت دوتا ماشینی که گفتی هم قیمت دنا و دنا پلاس هستن؟ من واقعا درک نمیکنم بر چه اساسی ماشینهای صد و صد وبیست تومنی رو با خودرو نهایت 48 تومنی مقایسه میکنی. تو قیمت 100-120 تومن باید جک اس5 و تیگو7 رو خودروهایی مث تیوولی، داستر ، مزدانیو و ... مقایسه کنی. بهرحال مصرف کننده تو هر رنج قیمت یه سری انتخاب داره تو رنج 50 تومن ماشینهای چینی رقیب با دناپلاس چیها هستن واقعا؟؟
1396/10/24
سلام دوسته عزیز هیچ وقت فکر نکن میتونی ماشینهای خارجی حتی چینی روبااشغالهای ایران خودرو مقایسه کنی چون خودتو بکشی هم نمی تونی پول جمع کنی میدونم که خریدیو نمیدونی باید چیکارش کنی چون منم حس تورو داشتم یه اشتباه کردم رفتم خریدم تو ۱۰۰۰۰هزار کیلومتر رسوام کرد فروختم الانم یه ۳۱۵ دارم ببین راهت بهت بگم یه تراشه دیسک ماشینهای چینی می ارزه به ۱۰۰تا اشغاله ایرانی الان با۳۱۵ دوروور۱۵۰۰۰هزارکیلومتر رانندگی کردم بخدا قسم اگه یه صدای اضافه شنیده باشم درضمن دنا با موتور ۱۷۰۰ عمرا بتونه ام وی ام رو با موتور۱۵۰۰بگیره دوست عزیز چیرو داری با چی مقایسه میکنی بهتره شما بگی دنا کمی از پژو پارس و سمند بهتر شده و اون سانروف فسقلی هم بدرد خود همون ایرانخودرویی ها میخوره تا مردم بدرود
1396/11/11
آقا امین منم دقیقا با شما موافقم ولی داش حسین این ماشینایی که اسمشونو بردی خدای نکرده یه تصادف بکنی و سپرش بشکنه حدود یک ماه باید منتظر باشی تا برات سپر سفارش بدن و ماشینتم بخوابه تو نمایندگی تا بیاد حالا اونم اگه بیاددد. بعدش یه سپر 400 و 500 تومنی برات حدود 2 و 3 میلیون تمام میشه لطفا ماشین خریدنی به این جور مسائلشم دقت کنید. و در جواب آقای احمد رضا بگم که ماشینی که زیر پات هست هیچگونه ستاره ایمنی دریافت نکرده و اخیراً جزء بی کیفیت ترین خودرو ها اعلام شد و به احتمال زیاد توقف تولید و در نهایت به رده خارج شدن می انجامد زیاد دلتو با ماشین چینی به درد نخورت خوش نکن دوست عزیز، همون سانروف دنا پلاس به کل ماشینه شما می ارزه و توانسته 4 ستاره اروپارو بگیره.خواهشا از هوا و هوس بحث نکنید اول تحقیق کنید بعد یا علی...
1396/8/7
من پلاس دارم.خواهش میکنم افرادی که پشتش ننشستن نظر ندن و اونو با دناهم مقایسه نکنن چون دناهم سوار شدم.نسبت ب دنا تقریبا تمامی مشکلاش برطرف شده و هیچ صدایی داخل اتاق حس نمیشه.فرمونش فوق العاده نرمه و تو سرعت های بالا هم سر پیچ تند خیلی راحت میتونین رانندگی کنین و به جرات میگم که از سایر خودرو های داخلی فرمونش نرم تره.واسه افراد قد بلند ۱/۹۰ ب بالا مناسب نیست چون مجبوره صندلی راننده رو بده عقب ک فضای پای سرنشینای عقب گرفته میشه ما زیر ۱/۹۰ خوبه و جوابگو هست،همچنین مالتی مدیاش خیلی بهتر شده و دیگه مشکلات و هنگ نداشته تا۸هزار کیلومتری ک من باهاش رانندگی کردم و داشبوردشم به صدا نیفتاده.یه ایراد که خیلی چیز ساده ایه پیچ تنظیم قوس کمر نداره واسه صندلیش.همچنین فوت لایت که برای روشنایی جلو پاهای سرنشیناس که جزو امکاناته وجود نداره متاسفانه!خلاصه اگه بهش برسین اذیتتون نمیکنه و ماشین خوب و جادار و خانوادگی هست.البته ماشینای ایرانی شانسیه بعضیا هم مشکلاتی نظیر اینکه تو سرعت ۱۲۰ب بالا صدای باد میاد ب داخل کابین داشتن یا رفتن آب ب داخل چراغ ها ک با مراجعه ب نمایندگی حلش کردن ولی مشکلات فنی تاحالا نداشته و ندیدم من.باتشکر
1396/10/19
واقعا نظر بیستی دادی این عراضلا هی میگن دنا بده تا ادم پشتش نشسته نمیفهمه حالا باز نظر میدن بیکارن
1396/8/8
رینگ 15 برای این ماشین غیر استاندارده
1396/8/10
با سلام به نظر من وقتی به بغل ماشین توجه میکنی متوجه میشیم که باید طرح کناری سپر جلو و گلگیر جلو و باد گلگیرها دوباره بازبینی و طراحی شه نقص هایی هست که از دنا قبلی تا به الان هنوز برطرف نشده باد گلگیر جلو و عقب میتونستن شبیه خودرو جک جی 5بسیار ملایم کار کنن که این خطوط کناری بیشتر به چش بیان و هماهنگ تر .
1396/8/11
به نظر من اینکار ارزیابی شما اصلا درست نیست ، من 5 ماه بعد از ثبت نام موفق به دریافت دنا پلاس شدم . تجربه 2500 کیلومتر رانندگی و مالکیت دنا پلاس رو تقدیم همه دوستان میکنم.
تو ارزیابی های شما اصلا از نفاط ضعف خودرو هیچ صحبتی نمی شود .
ایرادات دنا پلاس
1- به دلیل نصب سانروف سقف از داخل کوتاه شده ، من با قدد 177 زمان نشتن پشت فرمون سرم به سقف می خوره . صندلی هارو هم تا انتها پایین بردم ولی فایده ندارد.
2- صدای درها و ستون ها همچنان باقی هستش
3- در سرعت های بالای 90 صدای باد بسیار قوی از لای درها به داخل کابین نفوذ میکند و بسیار آزار دهنده میباشد.
ولی در بحث هندلینگ و موتور بسیار عالی هستش
مصرف بنزین داخل شهر تهران 9.5 در 100 کیلومتر میباشد
1396/8/12
این دیگه از اون حرف ها بود ها
من قدم 180 سانته تا حالا تو هیچ ماشینی به جز پیکان وانت نشده که رو صندلی جلو کلم به سقف بخوره! داخل دنا پلاس هم نشستم سرم به سقف نمیخورد. کلا فضای داخلیش از سمند کوچیک تره ولی سر به سقف نمیخوره!
صدای ستون و باد و اینا که تو ماشین ایرانی شانسیه
موتور بسیار عالی؟ ای اف 7؟ همون مصرف صدی 9.5 که نوشتی نشون میده موتور عالی نیست! دیگه با بقیه مشکلاتش کاری ندارم. البته اونم شانسیه. برای یه سری مشکل داشته برای یک سری هم بدون خرابی کار کرده.
1396/9/6
داداش یبار دیگه برو قدتو بگیر شاید تو سن رشدی نمیدونی آخه من 182هستم این مشکلو ندارم با دنا پلاس تو چطور?!
1396/10/16
آقا امیر شما دنا پلاس نداری و فقط یه چیزی رو اینحا کپی کردین ، واقعا دلیل این کار چه میتونه باشه !!!! شاید دلیلش ال نود سوار بودنتونه !!!!
1396/8/15
ایران گاری قسمت میدم ب پول مفتی ک از مردم میگیری
قسمت میدم ب این همه پول ک بابت هیچی از مردم میگری و در عوض بهشون هیچ چی نمیدی
قسمت میدم ب اون جاه طلب هایی ک فقط برای پول مدیریت میکنن خط تولید رو و تو بخش تحقیق و توسعه فقط در حال چُرت زدن هستند
و قسمت میدم ب شعوری ک نداری برای امکانات ک خودت بسازی
اون کامپوتر سفری 206 رو بردار برا این هم ی جا پیدا کن براش تعبیه کن توش
تا از این ب بعد همه خرجا برای تو بشه
1396/8/30
ایران خودرو= عقب مانده
1396/8/15
بنده يكسال دنا داشتم،اين ماشين يه فاجعه ست،عدم هماهنگي موتور و گيربكس،صندلي هاي جلو خيلي سفت،ناراحت و غير استاندارد،سروصداي داشبورد و اتاق و صداي باد در جاده،مشكلات برقي كه هر روز يه جاش الارم ميده،خرابي قفل و دستگيره ها كه تعويض هم بكني يك ماه ميره،كيفيت بسيار پايين داشبورد و نمدي سقف كه مرتب ازش پرز ميريزه،پرايد بخريد خيلي راحتتريد موفق باشيد
1396/10/16
جوک نگو !! انشاالله بهترش گیرت بیاد و حسادت رو بخاطر نداشتن چیزی کنار بزاری
1396/11/11
من به شخصه تحت تاثیر حرفات قرار گرفتم، ولی یه آرزویی برات میکنم که انشاالله یروزی بتونی از پرایدی که داری دل بکنیو یه دنا پلاس بخری
1396/11/24
آدم عاقل اگه واقعا یک ماشینو با این همه مشکل داشته باشه یکسال نگه نمی داره معلومه از نداشته هات و عقده هات حرف میزنی
1396/8/17
از تمام نقاط منفی گفته شده توی مقاله علی الخصوص موتور که بگذریم دو مورد در کت اینجانب نرفته و نخواند رفت !
یکی اینکه با این قیمت گیربکس دستی واقعا نمی ارزه !
دوم اون دکمه های وسط داشبورد زیر مولتی مدیا است که جاشون خالیه و آدم حس میکنه ازش دزدی شده ! خوب اگر قرار نیست اون آپشن ها رو توی خودرو اضافه کنید اصلا جای خالیش رو نگذارید !!!
ولی انصافا تهویه مطبوع اتومات، صندلی های برقی جلو، جای عینک و سان روف مورد پسند اینجانب قرار گرفت !
خیلی بهتر بود که همه این آپشن ها توی مدل قبلی دنا با گیربکس دستی ارائه میشد و برای دنا پلاس فقط تغییرات ظاهری و گیربکس اتومات نصب میشد که قابلیت رقابت با چینی های اتومات رو داشته باشه !
1396/9/29
من خودم دنا ندارم ولی با دنای یکی از اقوام زیاد رانندگی کردم به نظر من از لحاظ امکانات و فنی تا حد زیادی رضای شما را فراهم میکنه سواری نسبتا نرم و فضای داخلی مناسب ( البته به خاطر طراحی صندلی ها کمی کاهش فضا در مقایسه با دیگر مدل های
1396/9/28
با سلام خدمت همه ی دوستان.با تجربه ۲۲سال رانندگی با انواع ماشین ها این تجربیات رو‌کسب کردم که امیدوارم به درد دوستان بخوره.اول در مورد خودروهای چینی مثل بسترن،ام جی،جک و ام وی ام هست که با همشون راانندگی کردم.که بجز بسترن و ام جی و‌جک s5 که تو رنج قیمت بالایی هستند خودرو های دیگه مثل جکj5,ام وی ام530 و 550 نسبت به خودروهای هم قیمت وطنی خیلی عالی هستن.چون با همشون راانندگی کردم میگم.مثلا با قیمت دنا میشه یه جک j5 مدل ۹۴ یا ام وی ام مدل ۹۵ یا جیلی مدل ۲۰۱۳ خرید که سواری و نرمی و راحتی و احساس آرامش زیادی تو راانندگی به آدم میدن.فقط مشکل خودروهای چینی افت قیمت نسبتا زیادشون هست.که البته همه ی خودروهای خارجی از بنز گرفته تا هیوندا و تویوتا این افت قیمت رو دارن.ولی واقعا به اغراق میتونم بگم خودروهای ایرانی سواری خودرو های خارجی حتی چینی رو‌نمیدن.برای اینکه حرفمو ثابت کنم از دوستانی که ایرانی سوار هستن میخوام با خودروهایی که گفتم هم رانندگی کنن تا تفاوت را احساس کنم.
یا علی
1396/9/28
آقا شما بگید مردم ایران چ خاکی تو سر کنن خودرو چینی بدرد نمیخوره نمیدونم ایران گاری کیفیت نداره خو یه ایرانی متوسط خیلی زور بزنه تا پنجاه تومن میتونه ماشین بخره اونم سرمایه یه عمرشه، خدایی باید چیکار کنه؟???
1396/10/3
ي جورايي براي اقشار كم درامد بايد بين بد و بدتر يكي رو انتخاب كنن اما تجربه خود من ك ب اشتباه ماشين توليد داخل رو خريداري كردم دوستانه ميگم نخريد ماشين صفر گيربكس تعويض شد بلبرينگها خراب سيستم برقي افتضاح جالب اينجاست خود مكانيكاي ايرانخودرو هم مينالن ك نخريد نخريد نخريد
1396/10/6
جناب از این نقد و بررسی دقیقتون خیلی تشکر میکنم عالی بود...زبان شیوا و دل نشسن و محتوی تخصصی این متن باعث شد سیوش کنم
پیروز باشید
1396/10/15
سلام من کمترازیک ماهه(16روز) دنا پلاس گرفتم.توجاده باسرعت 70کیلومتربه بالا صدای باد میاد که رواعصابه....ا هنگام استارات اولیه اول وقت باصدای زیاد ولرزش اتاق به مدت یک دقیقه که بعد رفع میشه...اخیرا بعداستارت موتور واتاق لرزش زیادی داشت و چراغ چک روشن ماند... که بعدازمراجعه به نمایندگی وبررسی کامپیوتری گفتند ازشمع ها ست وشمع ها راعوض کردند مشکل حل شد(چراازاول شمع خوب واستاندارد نصب نمی کنید!!!)....علت مشکل صدای باد داخل اتاق را طراحی اشتباه کمپانی دانسته (خودپرسنل فنی نمایندگی) وبرای رفع آن دو گزینه پیش پای من گذاشتند:1- ماشین رابازارآزاد بفروش گرانتر میخرند وسود هم میکنی!!!!2- یاباید بااین صدا کناربیایی وتحمل کنی!!!!
به قول مهران مدیری زیادفشاربه خودتان واردنکنید !!!هلاک میشید!!!
سمند ال ایکس درآزمایش تست تجهیزات وایمنی درانگلیس یک ستاره دریافت کرد وقیمت 500پوند ارزش گذاری شد!!!! این دنا پلاس هم اگرتست شود نهایت دوستاره باارزشی برابر 700پوند بیارزه!!!!!
این هم طراحی مهندسین ایرانی که مدارک تحصیلی ازدانشگاههای دورقوزآبادگرفته اند....
1396/10/23
سلام پیشنهاد منم به شما همینه بفروش داداش خودتو راحت کن . یا اگه میخوای نگه داری زیاد خودتو ناراحت نکن به زمین و زمونم ایراد نگیر
1396/11/24
آخی دلم واست سوخت انشاالله تو هم یکیشو میخری فقط ببین پسرم وقتی ماشینی را نداری لازم نیست جار بزنی
1396/12/11
فکر میکنی این شبکه برا مردم دلش سوخته خیر اگر دقت کنی میبینی سیاه نمایی قاطیش کردن
1397/1/31
اقا سید
منم الان یه ماه دنا پلاس گرفتم
بدون هیچ جانبداری میگم که ماشینم هیچ مشکلی نداره نه تو استارت نه صدایی از اتاق البته مشکلات مونتاژ داره مثلا داشبورد بعضی از جاها خوب جفت نیست که رو اعصاب ولی در مجموع نسبت به قیمتش راضی کنندس
ماشینای ایرانی شانسین حالا برای شما متاسفانه بد دراومده
1396/10/16
من نفهمیدم آخرش ماشین ایرانی خوبه یا بد. به نظر من ماشینای ایرانی شانسیه اگه شانست خوب باشه ماشین تو شیفت روز تولید بشه خوبه اگه تو شیفت شب تولید بشه دیگه دست خداست.کلا ماشینای ایرانی شانسیه.
1396/10/28
اقا متین من با شما موافقم شوهر خاله ی من تو خدمات ایران خوردو کار میکنه و تعمیر کار حرفه‌ای خودرو هاست میگه دنا کاشین خیلی خوبیه و تا حالا ما موردی از نا رضایتی ندیدیم ولی این که شانسیه درسته دوست بابای من دنا داره و میگه یه بند صفحه کلاج می سوزونه ولی به نظر من به خاطر رانندگی بدشه و دنا هیچ مشکلی نداره
1396/10/18
درود به دوستان گرامی
۶۸۰۰ کیلومتر با دنا پلاس رانندگی کردم و از اصفهان تا قشم رفتم سفر. در مجموع ماشین بسیار راحت و با کیفیتی است. موتور حتی تا ۴۵۰۰ دور بسیار نرم و کم صدا و بدون لرزش. کم مصرف و واقعا به قیمتش میارزه. یک ایراد عجیب که وجود داره اینه که کلید ماشین به شکل ساده است و حتی مثل سمند ال ایکس تاشو نیست. واقعا عجیبه که چنین کمبود فاحشی در این ماشین دیده میشه. ترمز و ایرکاندیشن عملکرد بسیار عالی دارند.
لاستیک استاندارد بلک هورس کویر هست با پهنای ۱۹۵ که چسبندگی عالی داره و از نوع زمستانی هست.
هیچ مشکل فنی تا بحال نداشته حتی جزئی. در مجموع با این قیمت غیر ممکن هست ماشینی با چنین تجهیزات و خدماتی پیدا بشه. گارانتی هم ۳ ساله شده که یه پیشرفت محسوب میشه
موفق و پیروز باشید
1396/11/21
سلام
من حدودا یه سالی هست که دنا دارم قبلش هم پارس ،۲۰۶ ،ایکس ۳۳ ، ام وی ام ۳۱۵ و تندر ۹۰ داشتم.
اما هیچ کدوم تحت هیچ شرایطی به دنا پلاس نمیرسن
توی سرعت و شتاب هم ازهمه بهتره چون من بیشتر اوقات میرم پیست و درگ میندازیم و نه ماشین ایرانی و چینی های لگن و نه حتی او رنوهای اهن پاره همشون داخل گرد و خاکش میمونن حالا دیگه نسخه جدیدتوربوشارژش بمونه،فقط بگم اشغال های چینی رو با دنا پلاس مقایسه نکنید چون همتون رو میکنه تو اگزوز و تمام.
1396/12/7
سلام بر ملیک شوماخر ایران!مایکل جان شما با دنا میری درگ میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!خداوکیلی مبارکت باشه ولی دیگه لاف زدنم حدی داره!عزیزه من آخه ما که از پشت کوه نیومدیم این ماشین انقدر بد طراحی شده که شما یه دنده محکم که بدی دستت میخوره تو داشبورد دیگه این تعاریف چیه که شما ارایه میدی؟از همه داشبورد هم صدا میاد.من خودم داشتم صندلی برقی روزه دوم از کار افتاد تو دنده عقب هم مثل گرگ آلفا زوزه میکشید.تعرف الکی نکن مایکل جان.یا علی
1396/11/24
دلم واسه چینی سوارها که هر جا صحبت از پرشیا . دنا . ال نود . 207 و .... میشه میان نظرات بچه گانه می دهند #چینی سوار شدن داد زدن ندارد .
1396/11/24
سلام وقت همگی بخیر من میخوام دناپلاس توربو بگیرم لطفا نظربدین معایب و مزیتهاش رو بگین لطفا اشخاصی کا دارن ماشین رو نظر خودشون رو بگن و اینکه قرار دنده اتومات این ماشینم به بازار عرضه بشه این حقیقت داره یا اینکه نه پروژه سه ساله
1397/1/31
توی خودرو های ایرانی از همه با کیفیت تره اپشن ها خوبه فقط تنها مسله ای که داره صدا از در و داشبردش زیاد میاد که بعد یه مدت ازار دهنده میشه زیر پای نرم چسبندگی خیلی خوب و صندلی های خیلی راحتی داره
ولی این موتور برا این بدنه به نظر من کمه باید حد اقل 2000میبود
1396/11/25
والا ما یه بار خیلی کم ماشین یه بنده خدایی بود روندیمش ، ماشین بدی نبود خدایی
بنده توی منتطه ازاد اروندم خو صد در صد قطع به یقین به استاندارد ماشینا اروپایی یا حتی اسیای شرقی نمیرسه ولی خو بازم از لحاظ اپشن و اینا خیلی بهتر از باقی ماشینا داخلیه
دیگه هر چقد پول بدی همونقد اش میخوری
همینم واس یکی با درامدی مث بنده مث یه رویاس
ولی خو بازم تو این رنج بنظرم ال نود پلاس ماشین مطمئن تریه
حداقل کمتر دستکاری شده و به اون استاندار اصلی که فرانسه میساخت نزدیک تره
1396/11/25
با سلام
دوستان عزیر بنده مدت 4 ماهه که دنا پلاس تحویل گرفته ام این ماشین مزایا و معایبی دارد که ازمهمترین معایب آن کم کردن روغن موتور در این مدت بوده و بعد از حدود 8500 کیلومتر کارکرد ، در روی گیج پایین ترین حد را نشان میده ، دوستانی که این ماشینو دارندآیا با این مشکل روبرو بوده اند؟
1397/1/24
سلام دوست عزیز من سمند ef7 دارم که موتورش با موتور ماشین شما یکیه .. روغن سوپر مگناتک میریزم داخلش .. هر 6000 تا هم عوض میکنم .. مدل 91 . تا کیلومتر 35 هزار تا وقتی روغن میریختم بعد حدودا 4000 تا 1 لیتر کم میکرد و تعویض روغنی میگفت برای این موتور طبیعیه . الان کارکردش 60 هزار تاس دگه روغن هم کم نمیکنه . اونی که شما میگی پایین ترین حد گیج یعنی یا دیگه روغن داخلش نیست یا اگر باشه نیم لیتر هست . فک کنم ماشینتون ایراد داره
1397/5/12
دوست عزيز احتمالا روغن موتور نامناسب استفاده ميكني...سالهاست از خانواده سمند استفاده ميكنم...سعي كنيد فقط از روغن توتال 10-40 استفاده كنيد..شمع خودرو را نيز سوزني مرغوب استفاده كنيد..مشكل تا حد زيادي حل ميشود
1396/11/26
سلام دوستان
بنده ی دنا داشتم که در حد خودش بد نبود الان ی جک جی 5 اتومات گرفتم که واقعا از دنا خیلی بهتره
مابین آروم و نسبتا بدون سرو صدا داره
اما ماشینای چینی بد مشتری و افت قیمت زیادی دارن
1396/12/5
ضمن سلام و ادب
دوستان عزیزم دوماهه که دنا پلاس صفر کیلومتر خریدم و حالا به غلط کردن افتادم،اوایل تحویل دزد گیرش سوخت بردم تعویض کردند و چندروز بعد سنسور درب سمت شاگرد،بعد سنتور پریز کمربند راننده،بعدش گاهی اوقات تصویر برعکس و سر وته دوربین دنده عقب و حالا نشتی آب سانروف ماشین به همراه در اومدن قلقلی سر اهرم تنظیم آینه ها و بیشتر از این بالاترم از عملکرد کیسه های هواست.بابت دوربین و نشتی سانروف هم کسی جواب گوش نیست.
1396/12/5
برو بابا ... مطمئنی دناپلاس خریدی ؟؟؟ عزیز من نمیخوای بخری خب نخر مگه کسی زورت کرده .... من خودم 5 ماهه که دارم این چیزایی رو که شما نوشتی رو اصلا ندیدم ....
1396/12/13
داداش شرط میبندم تو عمرت نزدیک این ماشینم نشدی.من هشت ماهه دنا پلاس دارم.تا حالا هیچ مشکلی نداشتم.لااقل میخوای داستان سر هم کنی بنویسی یه چیزی بنویس ملت شک نکنن.نوشتی عملکرد ایربگ مشکل داره.اصلا میدونی ایربگ چیه. تا تصادف نکنی چه جوری فهمیدی ایربگا ایراد داره؟
1397/1/7
آقا اون پولی که دادی ماشین خریدی فکر کنم حلال نبوده
آه کسی پشتته
1397/1/13
باعرض ادب و سلام،بنده هم چند ماهی میشه دنا پلاس گرفتم،متاسفانه ایرادهای ملموسی داره،از جمله اینکه در سرعت بالای هفتاد صدای باد داخل کابین میاد،جلو داشبورد،و بعضی قسمتهای پلاستیکی داخل خودرو مثل رویه بالایی فرمان،مثلثی کنار شیشه عقب گاهی صدای لرزش آزاردهنده ای داره،یکی از چراغهای جلو داخلش بخار گرفته،و دوبار تا حالا لامپش سوخته و قراره کلن چراغش عوض کنن،گاهی داخل کابین بوی شدید بنزین میاد،و صبحها اولین استارت که میزنم تا یکی دو دقیقه بدکار میکنه،و حتی خاموش میشه،که نمایندگی گفت به خاطر نوع بنزینه،چون باید بنزین یورو چهار استفاده کردو متاسفانه در شهرستانها یورو چهار یا سوپر کم پیدا میشه،از طرفی مصرف سوختش هم بالاست،در شهر بین ۱۰ تا ۱۱درصد میسوزنه،وجاده ‌۹/۵درصد،احتمالن تابستونم که کولر روشن بشه،سوختش سرسام آور میشه.
اینکه بعضی دوستان از این خودرو اعلام رضایت میکنن عجیب نیست،چون متاسفانه خودرو ایرانی کنترل دقیق کیفی نداره و یکی در میان مشکل دار هستن
درضمن اگر در رابطه با مصرف بالا و بوی بنزین داخل کابین کسی میتونه بنده رو راهنمایی کنه.ممنون
1397/1/30
داداش شانسی که تو داری بنز آخرین مدل هم بخری فک کنم مشکل داشته باشه، دیگه انقدراهم ماشین بدی نیست خدایی
1397/2/3
آقا محمد. سلام
من من مدت ۴ ماه است که دنا پلاس رو تحویل گرفتم و از داشتن آن راضی هستم. البته دو تا ایراد جزئی داشت که بردم نمایندگی و بر طرف شد. یکی اینکه قفل صندوق عقب ایراد داشت و بسادگی رفع شد. دوم اینکه چراغ چک روشن میشد که آنهم مرتفع شد و عنوان شد بدلیل خطای نرم افزاری بوده که با نصب دوباره نرم افزار در نمایندگی مشکل حل شد.
البته من گلایه های شما را رد نمیکنم. زیرا همانطور که دوستان بالاتر گفتند ماشین ایرانی شانسیه و بستگی داره به حال و هوای کارگران و مهندسان حین تولید. خدا رو شکر که شانس من خوب بوده و از خریدم خیلی راضی هستم
1397/2/5
سلام من هم چند ماهی هست دنا پلاس گرفتم و حدود هشت هزار تاباهاش رفتم قفل در و پمپ شیشه شور و اگر اسمش رو درست بگم کلیستر و سنسور دمای بیرون رو عوض کردم و الان هم داخل ماشین بوی بنزین میاد و شیشه عقب تا نصفه که بالا میاد گیر میکنه واز چند جا داخل ماشین صدا میه و افتابگیرهاش هم لق شدند خلاصه من هم به غلط کردن افتادم ولی همه ماشینهای ایرانی همینجورن
1396/12/14
با سلام.لطفا میشه در مورد عرض دقیق دنا پلاس که نوشته شده ۱۹۴ سانتیمتر توضیح بدین که بدون آینه یعنی ۱۹۴ سانته؟مثلا ال ۹۰ ۱۷۵ سانت عرض داره . یعنی این ماشین ۱۹ سانت عرض بیشتری داره؟یا با آینه ها اینقدره؟ممنون میشم کسی اگر دقیق میدونه جواب بده
1396/12/27
سلام .دوستان لطفا راهنمایم کنید میخوام ماشین ثبت نام کنم ولی بین خودروپژو۲۰۷ودنا نمیدونم کدوم بهتر ثبت نام کنم لطفا راهنمایم کنید .ممنون
1397/1/17
۲۰۷
1397/2/9
من دنا و دنا پلاس را دارم
۲۰۷ ایران خودرو هم همان ۲۰۶ پلاس است
با وجودیکه ۲۰۷ ماشین بدی نیست ولی برای خانواده و از چند نظر دیگه به نظرم دنلا پلاس خیلی بهتره
1397/3/4
با سلام.خدمتت عرض کنم ماشینای ایران خودرو همشون مشکل دارن مخصوصا 207 جدید که خیلی مشکلات داره دنا هم از اون بدتر.اگه مشکلی نداری خارجی دست دوم بخر بهتره
1397/5/18
قطعا دنا
1397/1/6
من نمیدونم این چه صیغه ایه که جدیدا مد شده
هرکی میاد از ماشین معایبشو میگه چند نفر میان میگن تو تاحالانداشتیو نمیدونم بادشم بهت نخورده و از این حرفا
من تقریبا 8 ساله ماشین شخصی دارم وخوب خیلی هم ماشین عوض کردم
هیچوقت ماشین صفر ایرانی نخریدم ونخواهم خرید
چه نقد باشه چه تمام قسط روزی 1000 تومن
اینو برای کسایی میگم که تا ماشین قسطی شد رفتن پولشونو توجوب ریختن
البته یه سری که دلالن که هیچی میخرن فرو میکنن میره
من زمانی پولمو میدم به خودرو ساز هموطنم که ماهارو خر که چه عرض کنم ... فرض نکنن
کیفیت محصولات که مدام بدتر میشه
قیمتا که مدام بالاتر میره وسر به فلک میکشه
خدمات هم که اکثرا جالب نیست
خوب عزیز من نمیتونی برو یه شغل دیگه
حداقل تو کاری که حرف ای هستی وتجربه داری برو
جنس خوب بده بعد مردم رو بچاپ همه هم راضین میگن گرون میده ولی جنسش خوبه حد اقل
طرز تفکر من یکی حداقل اینه که باخرید ناشین صفر شما به کلاشی وکلاهبرداری بیشتر کمک کردید نه پیشرفت ملت
واقعا من یک نفر چکار میتونم بکنم وقتی ملت دارن آشغال های به تمام معنای تولید داخل رو با 5 برابر قیمت واقعیشون میخرن
من به سهم خودم یانمیخرم یا حداقل کارکرده ترجیحا تولید قبل تحریم هاو رنگ دارشو که تا جایی که میشه قیمت پایین تر باشه وفقط فنی سالم باشه رو میخرم
اگر به هنر کردن هم باشه کسی که ماشین صفر میخره هنر نکرده چون اصولا همه میتونن
ولی خوب گاهی اوقات میشه باپول خیلی کمتر همون بازدهی وکارایی رو گرفت ویک تیر و دونشون کرد
هم ماشین خوب داری وهم پول تو حلق این ... ها نریختی
درود به شرف هر چی انسان واقعیه
1397/1/17
سلام من کارمند ایران خودرو هستم دو ماهه دنا خریدم عالیه اگه میگیری . رنگ ابی کبود کلاسیکه
1397/1/18
سلام مبارک باشه . یه سوالی داشتم میخوام ماشین بگیرم بین دنا و 207 کدوم بهتر و کم دردسر تره؟ با توجه به اینکه شما تو ایرانخودرو هستید آیا تلاشی شده تا توی تولیدات جدید تر دنا مشکلات قبلی رو که دوستان گفتند حل کرده باشن؟
1397/1/23
دنا پلاس با توجه به چولی که میدی حتی تو بازار ازاد ماشین خوبیه. حرف نداره .اینا که ایراد میگیرن نمیدونم چرا نمیررن 200 میلیون بدن النترا بخرن.
1397/1/23
آقا رضا این چه طرز فکر عهد دقیانوسیه شما داری؟ یعنی کسی که 50 تومن میده نباید انتظار داشته باشه لاقل ماشینش 1 سال نه بیشتر بی دردسر کار کنه؟ میخوای بگی خیلی پولداری؟ 50 برات پولی نیست ؟ افرادی مثل شما با طرز فکر شما هستن که سطح کیفیت و توقع یه کشورو میارن پایین . تا شماها موندین که دولت و ایران خودرو به خودش تکونی واسه افزایش کیفیت نمیده
1397/3/5
سلام به همگی خسته نباشید خواستم بپرسم که دنا خوبه یا دنا پلاس .فامیلای دور بنده دنا معمولی خریده بهش یه توربو الکتریکی وصل کرده میگه از توربو ميکانيکي بهتره موتور دیر خراب میشه لطفا راهنمای کنید ممنون
1397/1/23
سلام دوستان
یه نکته ای رو که بعضی از صاحبان دنا پلاس به اون اشاره داشتن فضای خیلی کمتر اون نسبت به سمند و برخورد سر با سقف است
میخواستم راهنمایی کنید و بگید که آیا این مورد درسته
آیا مشکل فضا داخلی جدیه یا سقف زیادی کوتاهه
چون ماشین خانوادگی میخوام
میخوام بدونم که این خودرو برای من مناسبه یا نه
در ضمن در مورد راحتی صندلیاش هم لطفا بگین
بعضیا میگن سفته
بفضیا میگن نرمه
1397/1/31
سلام
من قدم ۱۹۰ سانته و این مشکلو دارم متاسفانه سقفش کوتاه و مجبور صندلیو عقب بکشم و پشتیشو بخوابونم
صندلیا خشکه بعد چند ساعت رانندگی من کمرم در میگیره
و داخل ماشین نسبت به ماشینای دیگه ی ایرانی کوچیک تره
ولی چون ماشین خانوادگی نیست به مشکل نخوردم
1397/2/6
با تشکر از شما آقا سینا
پس من به عنوان خانوادگی روش فک نکنم
1397/2/20
سلام
من ی دنا پلاس گرفتم همون ماه اول مانیتورش از کار افتاد
البته ی یکماهی شد برام عوض کردن الان هم خوبه
درکل ماشین بدی نیست البته اگه ثبت نامی بخری اما تو بازار آزاد اصلا ارزش خرید نداره
1397/2/25
افزايش ناگهاني 5/300هزار توماني قيمت دنا پلاس از طرف شركت كاملا مغاير شرع وعرف هست لطفا هركس ميتونه به نماينده شهر خودش اطلاع بده تا جلو اين بي عدالتي گرفته بشه ومانند سايپا قيمت ها برگرده به قيمت قبلي
1397/2/28
امروز توی خبر خوندم، که وزیر، افزایش قیمتها رو تأیید کرد! دیگه جایی برای بحث نمیمونه متأسفانه!!
1397/3/2
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان .میتونید راهنماییم کنید من میخوام ماشین بخرم و نمیدونم پژو پارس بخرم یا دنا پلاس لطفا راهنماییم کنید با تشکر.
1397/3/4
کلا در رنج زیر ۶۰ میلیون هیچکدوم از ماشینا فعلی دنا پلاس نمیشه، به نظرم تنها ماشینی که میشه بجای دنا پلاس روش فکر کرد برلیانس ۳۳۰هستش که اونم مشکلاتی مثل افت شدید قیمت و بازار خراب دست دوم، کمتر بودن آپشن‌های رفاهی اشاره کرد، پارس اصلا قابل قیاس با دنا پلاس هیچجوره نیست
1397/3/8
سلام و عرض ادب .مریم خانم در خصوص راهنمایی خرید بین خودروی دنا پلاس و پژو پارس . سعی کنید که دنا پلاس بگیرید چون پژو پارس متاسفانه اینقدر منتاژ میشه که نگو و بهمین خاطر دقت کافی در این خصوص بکار نمیره. و زود از قیافه میفته و همچنین گیر بکسشون صدامیده.یکی از اقوام ما صفر گرفته الان خیلی پشیمانه.من خودمم همین مشکل شما را در خصوص انتخاب داشتم که بعد از کلی کسب اطلاع دنا پلاس گرفتم
1397/3/4
با سلام .یک هفته قبل من دنا پلاسی که حواله ان را خریده بودم تحویل گرفتم .در زمان خرید خانواده ام با خرید ان مخالفت می کردند .اما وقتی دنا را دیدند و سوار ان شدند نظرشان برگشت و از ان اظهار رضایت نمودند.البته بدنه ان از پلاستیک خشک است .به نظر می اید نسبت به قیمتش کمی گران باشد اما قیمت بازار 8 تومان بالاتر است و همین وضعیت یک رضایتی در انسان بوجود میاورد .کمی طول کشید تا با ابزار کاربردی ان اشنا شوم .البته چراغ روغن و چراغ چک ان ان بعد از 200 کیلومتر رانندگی روشن می شد بردم نمایندگی فرمودند سنسورش سوخته که عوض کردند تا الان درست کار می کند .در هنگام توقف در چراغ قرمز ها اما چراغ روغنش هنوز روشن می شود .رانندگی نرمی دارد.اپشن هاش خوبه .نگرانی از مشکلات رانندگی را از بین می بره .دوستام که دنا داشتند می گفتند مشکل ترمز هم دارند ولی هنوز برایم مشخص نشده است .در دفترچه اش نوشته هنگام توقف و پارک ماشین شیشه ها اتوماتیک بسته می شوند .اما در عمل این اقدام انجام نمی شود .نمایندگی فرمودند دنا پلاس این اپشن را نگذاشته اما باشک می گفت.سند گفته هایش را برگ خرید عنوان می کرد اما در برگ خرید خیلی چیزها نوشته نشده که در خود رو وجود دارد .به هر صورت به جز فضای کم صندلی ها و خشک بودن پلاسیتک بدنه عیب دیگری تا کنون ندیدم .جدیدا متوجه شدم با افزایش قیمت به فروش میرسد .شاید عیب جزئی دیگرش فرش های موکت مانندش باشد .اما رضایت نسبی برای من و خانواده ام ایجاد کرد .با این مبلغ پرداختی راحتی خوبی وجود دارد و رانندگی با ان رضایت بخش است..البته خودروی قبلی ام 405 بنزینی بود که هنوز از ان هم استفاده می کنم .
1397/3/5
سلام دوستان من می خواستم یه دنا پلاس بخرم ولی بعضی ها میگن صدای باد توی اتاق زیاد میاد می خواستم ببینم درست هست یا نه؟
1397/3/22
نزدیک به یک سال هست که دارم از دنا پلاس استفاده میکنم و بعد از اولین مسافرت با دنا و رانندگی 6000 کیلومتری با این خودرو به این نتیجه رسیدم عدم وجود علم مهندسی در طراحی دنا، در خودروی پژو 405 با اینکه طراحی این خودرو بر میگرده به چند دهه قبل، نمرش در مقابل مهندسان دنا 100 میباشد. خودم هرچی فکر میکنم باورم نمیشه که تا به امروز 37000 کیلومتر با این فرغون ایرانی رانندگی کردم
1397/5/12
چنانچه خودرو سازان ما نسبت به ساخت موتور خودرو تا 2000 سي سي اقدام ميكردند ..كه بر روي خوروهايي مثل دنا نصب و استفاده از يك گيربكس اتوماتيك بهره مي برد..ميشد به عنوان يك خودرو وطني ازش نام برد..ضعف بزرگ اين خودرو هم سطح بودن كاپوت با سپر جلو خودروست كه با كوچكترين ضربه كاژوت تحت تاثير قرار ميگيرد و عملا سپر محافظ جلو خودرو نيست..
1397/5/22
سلام من ی دنا معمولی داشتم حدود یک سال پیش ازش رازی بودم فروختم دنا پلاس خریدم به جز خرج روغن و لاستیک یک قرون هم خرج نکردم یعنی خرج نزاشت رو دستم عالی تعالی
1397/5/30
دوستان پیش فروش یه سال دیگه رو ننننننخرید .... هنوز شهریور نیومده تحویل سال دیگه آخههههه ... چی به سر ماآوردن
به خودتون ظلم میکنید...دارید میگید هر چه به سر ما بیارید ما قبول میکنید و حققق ماست... به خدااااا سخت نیست...
1397/8/17
سلام . من که این ماشین رو سه ماه خریدم به نظرم بهترین انتخاب هستش توی این اوضاع و احوال مملکت که تحریم شدیم . ماشینی شیک ، برو ، با آبشن فروان و خوش دست . شک نکنید بخرین از ال ۹۰ و .... هرچی در این رنج قیمتی که هست سرتره
1397/9/6
دوست عزیز من هم تا شش هزار تا همین فکر رو می کردم الان که هشت هزارتا رسیده مطمئن شدم همون سمند ای اف سون با مشکلاتی بدتره هیچی نشده گیر بکسش روغن ریزی داره دو تا نمایندگی ه مبردم مثلا درستش کردن بعد دو روز دوباره روغن میده اجازه ی تعمیر شخصی هم نمیدن اگر شخصی تعمیر کنیم میگن اون سمت ویا کل موتور ماشین دیگه گارانتی خارج میشه متاسفانه قطعات بسیار بی کیفیت و تعمیر کارای نا وارد داخل نمایندگی ها آدم رو از خریدن این ماشینها پشیمون می کنند
1398/10/1
کاش یه بار تعصب رو بزارین کنار
من خودم تا 230 میلیون پول داشتم ولی مجبور شدم به اجبار دنا پلاس نسخه فول رو بخرم واقعا شکه شدم
سواری ماشین اینقد دلپذیر. اتاقش اینقد تو دل برو هست که واقعا نمیتونستم از ماشین بیام پایین. فک نمیکردم سواریش اینقد نرم باشه
کاش واسه یه بار هم که شده سوار این ماشین بشین تا ببینین به نسبت قیمتش تقریبا میشه گفت هیچ چیزی کم نداره
الان خرید یه ماشین چینی هم که معقول نیست چون تو گذر زمان به خرج میفته و مجبورین فقط هزینه های گزاف قطعه ماشین رو بدین که اونم با خارج شدن شرکت های چینی از ایران معلوم نیس که دیگه اون قطعات پیدا شن یا نه
رینگ و تایر ماشین رو هم میشه عوض کرد و 17 اینچی یا بزرگترش رو خرید که دیگه خیلی شیک میشه من فعلا جز یه کوچیک ناهمخوانی شکل دنا پلاس چیز دیگه ای ندیدم
البته این نا همخوانی هم زمانی دیده میشه که از زوایای کلی به ماشین نگاه کنیم در غیر این صورت ماشین خیلی زیبا هست
قبلش هیوندا سانتافه مدل 2011 داشتم که دیگه وقتش بود ماشین عوض کنم و به خاطر این تورم فوق العاده شدید تو توانم نبود ماشینی بهتر از سانتافه بخرم و رفتم سراغ دنا پلاس
1399/6/29
دنا پلاس ماشین خیلی خوب و با کلاس. از تویوتا کمری و هوندا آکورد و بی او م سری ۳ یک سر و گردن بالاتر هست . از نظر تجهیزات و راحتی فقط با لکسوس GS و بنز E کلاس قابل مقایسه هست. آفرین به مهندسین ایران خودرو که اسم ایران رو در دنیای خودروهای روز و مدرن سر افراز کردن.
1399/6/31
چرا ( + DENA ) داریم و ( - DENA ) نداریم ؟؟؟
آخه من نمی دونم یک طراح خوب توی این خودروسازی های خراب شده داخلی وجود نداره ؟ همش انحصاری و کلاهبرداری روی سر مردم ... با این قیمت های نجومی !!!
1399/7/24
با سلام من یک ساله که دنا پلاس دارم کاملا راضی هستم و بین ماشینهای تولید داخل بهترینه و هیچ ایرادی فعلا نداره
1402/9/30
سلام چجوری صندلی دنا رو عقب جلو کنیم ؟