موضوعات داغ

تست مقایسه مرسدس بنز CL550 در مقابل بی ام و 640i کوپه‌های گران قیمت ژرمن‌ها

1 آذر 1396

مقدمه

از زمانی که به یاد دارم همواره جنگی مودبانه بین دو برند محبوب و پرفروش آلمانی یعنی بنز و بی ام و وجود داشت، این رقابت برخلاف دعواهای فوتبالی که با انتشار بیانیه‌ها و مصاحبه‌های جنجالی همراه است، هیچگاه درگیر این حواشی نمی‌شد، بلکه هر کمپانی با ارائه محصولی بهتر و جلب رضایت مشتری جواب کمپانی دیگر را می‌داد.

رقابت این دو به گونه‌ای است که بعضاً در ابتدا یکی از آن‌ها ابداع کننده کلاس خودرویی جدیدی شده و چند سال بعد کمپانی دیگر برای عقب نماندن از قافله محصولی را در همان کلاس معرفی کرده است برای نمونه مرسدس بنز CLS که در کلاس کوپه‌های لوکس قرار می‌گیرد که ابتدا توسط مرسدس در سال 2004 معرفی شد و چند سال بعد بی ام و، سری 6 گرن‌کوپه را به عنوان جواب این دوئل وارد بازار کرد.

از آن جایی که باید عدالت را در نوشتن این مقاله رعایت کنیم بی ام و نیز در سال 2007 و نمایشگاه فرانکفورتX6 را معرفی کرد که بنیان‌گذار کلاس شاسی‌بلند با شیبی در قسمت انتهایی بود و بعدتر مرسدس با معرفی GLE به این کلاس خودرویی وارد شد. این کلاس خودرویی نیز با نام اس‌یو‌وی‌های کوپه شناخته می‌شوند. و یا مرسدس بنز نیز برای نخستین بار اقدام به عرضه CLS کرده بود که یک کوپه چهار درب به شمار می‌رود و بی ام و برای رقابت با آن سری ۶ گرن‌کوپه را عرضه کرد.

به طور کلی دو برند بنز و بی ام و را اسطوره دنیای خودروسازی می‌دانم که طی سالیان سال همواره در حال پیشرفت محصولات تولیدی خود بوده‌اند.

تیم تست خودروبانک نیز مشابه تمامی نشریات که خودروهای همکلاس را در کنار هم قرار می‌دهند، تصمیم گرفت دو کوپه خوش تیپ و خوش استیل بازار کشور را که هیچکدام از آن‌ها دیگر امکان واردات ندارند در کنار یکدیگر قرار داده تا ضمن بررسی ظاهری، از نظر فنی این دو را تجزیه و تحلیل کنیم، با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری

ابتدا از مرسدس بنز CL آغاز می‌کنیم، این مرسدس که به نوعی نسخه دو درب کوپه S کلاس مدل W221 می‌باشد با نام مرسدس بنز CL وارد بازارهای جهانی شد، البته هم اکنون این نام از بین مدل‌های مرسدس حذف شده و با معرفی نسل جدید S کلاس، S کلاس کوپه نیز به مدل‌های عرضه شده توسط مرسدس اضافه شد که چند سال قبل یک دستگاه از این مدل به صورت گذر موقت مهمان کشور بود.

لازم به ذکر است مرسدس بنز CL در سال 2011 مورد فیس‌لیفتی مختصر قرار گرفت، از نمای جلو به بررسی خودرو می‌پردازیم، اولین موردی که در این قسمت مورد توجه قرار می‌گیرد کاپوت کشیده است که بخش بزرگی از خودرو را شامل می‌شود، جلوپنجره با 3 خط افقی و نشان همیشه زیبای مرسدس بنز منقش شده است، چراغ‌ها در دو گوشه خودرو با فرمی زیبا قرار گرفته‌اند، ورودی‌های هوا روی سپر دیده می‌شوند که چراغ‌های هالوژن با فرمی دوار روی آن‌ها قرار گرفته‌اند، نمای جانبی خودرو با تعویض رینگ‌ها با رینگ‌های اسپرت مشکی رنگ جلوه‌ای دوچندان به این قسمت داده است، مضاف بر اینکه کشیدگی اتاق با نگاهی به این قسمت بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

مورد جالب دیگری که در این قسمت به آن برخوردیم قوس زیبای شیشه جلو است که بدون شکستگی تا قسمت عقب امتداد یافته و برخلاف سایر خودروها که از ستون A آغاز و تا ستون C با خطوطی شکسته همراه است در مرسدس بنز CL کل این خطوط با حالتی خمیده ترسیم شده‌اند و به عبارتی خبری از این ستون‌ها نیست.

خط زیبایی از گلگیر جلو آغاز و تا چراغ عقب امتداد می‌یابد که گویی این خط چراغ دنده عقب را از چراغ اصلی جدا کرده که به شدت جذاب و دلرباست و نشان از دقت و وسواس طراحان این خودرو دارد.

نمای عقب خودرو در عین سادگی به شدت زیبا طراحی شده است، چراغ‌های چهار ضلعی تقارن نسبی با چراغ‌های اصلی جلو دارند، مضاف بر اینکه چراغ‌های دنده عقب درون چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند، خطی کروم در بالای پلاک دیده می‌شود که به لوکس جلوه دادن این قسمت کمک می‌کند. شیشه بزرگ در این قسمت دید مناسبی را به راننده هدیه خواهد داد.

به سراغ بی ام و می‌رویم، نسل سوم سری 6 بی ام و در سال 2011 رونمایی و در سال 2012 وارد بازارهای جهانی شد.

با نگاهی دقیق‌تر به ظاهر دو خودرو می‌توان متوجه به روزتر بودن بی ام و شد. چراغ‌های زیبا که با دو چراغ اصلی، مشابه سایر مدل‌های بی ام و می‌باشند به زیبایی در سری 6 نیز استفاده شده‌اند، خطوط روی کاپوت از ستون A آغاز و به سمت جلو پنجره امتداد می‌یابند، جلوپنجره کلیوی با دارا بودن 6 خط دوبل در هر کلیه به شدت اسپرت و به روز ارزیابی می‌شود. نمای جانبی نیز با دارا بودن رینگ‌های 5 پره و خطوطی زیبا جذاب و دلرباست. به نمای عقب می‌رسیم در این قسمت چراغ‌های اصلی مشابه اکثر محصولات بی ام و با فرمی L شکل دیده می‌شوند.

بالچه‌ای کوچک روی در صندوق بار قرار دارد تا به اسپرت جلوه دادن این کوپه کمک کند، چراغ ترمز سوم نیز پایین‌تر از این قسمت می‌باشد. خروجی‌های اگزوز تقارن نسبی با چراغ‌های اصلی این قسمت داشته و در زیر سپر قرار دارند. به طور کلی سری 6 بی ام و به روزتر و زیباتر از مرسدس بنز به نظر می‌آید که این موضوع بیشتر برای نمای جلو و عقب صادق است و به شخصه نمای جانبی مرسدس را با آن خط شانه برجسته قوس‌دار بیشتر می‌پسندم.

طراحی و فضای داخلی

درب راننده مرسدس بنز CL را باز می‌کنیم با فضایی زیبا و چشم نواز روبرو می‌شویم. کیفیت کابین عالی است و رنگ قهوه‌ای سوخته به شدت دلرباست، استفاده از چوب در جای جای خودرو حس سوار شدن به S کلاسی کوپه را که با نام CL وارد بازار شده است تشدید می‌کند، البته فراموش نکنیم که عده‌ای استفاده از چوب در تزئین کابین را برای خودرویی اسپرت چندان جذاب نمی‌دانند. صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی بزرگ با فاصله‌ای اندک از صفحه ی LCD قرار گرفته است. صندلی‌های چرمی کیفیت مثال زدنی داشته و کوچک‌ترین افت کیفیتی نداشته‌اند.

با توجه به طول 5065، عرض 1872 و ارتفاع 1417 میلی‌متری این مرسدس فضای مناسبی برای سرنشینان جلو وجود دارد، اما برای ردیف عقب سرنشین از کمبود فضا رنج خواهد برد، هرچند صندلی‌های تفکیک شده CL فضا و راحتی بیشتری را در مقایسه با سری 6 به سرنشینان عقب ارائه می‌دهد.

از مرسدس بنز پیاده شده و سوار بر بی ام و 640i می‌شویم، با بازکردن در با محیطی شادتر در نسبت مرسدس مواجه شدیم، استفاده از رنگ سفید برای تزئین کابین به زیبایی بیشتر این قسمت کمک کرده است.

با تمام خوبی‌هایی که رنگ سفید دارد اما در دراز مدت کثیفی را زودتر نشان داده و باعث می‌شود کابین زیبایی ابتدایی‌اش را نداشته باشد. از نظر کیفی بی ام و 640i نیز در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد با این تفاوت که استفاده بیشتر از چوب در مرسدس حس خوشایندتری را منتقل می‌کند و مقداری باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد.

طول 4900، عرض 1910 و ارتفاع 1370 میلی‌متری بی ام و در مقایسه با مرسدس از نظر طولی کوتاه‌تر و از نظر عرض و ارتفاع در جایگاه بهتری قرار دارد، موردی که محسوس است فضای سرنشینان عقب می‌باشد که تنگ‌تر از مرسدس بوده و برای افراد قد بلند اصلاً مناسب نیست.

قوای فنی

مرسدس بنز CL از پیشرانه 5.5 لیتری (با حجم دقیق 5461 سی‌سی) و آرایش هشت سیلندر V شکل سود می‌برد. این نیروگاه با ریه‌های طبیعی‌ خود 383 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گیربکس 7 سرعته اتوماتیک قادر خواهد بود ظرف مدت زمان 5.4 ثانیه این سنگین وزن اشتوتگارتی را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

اما بی ام و 640i از پیشرانه‌ای 3 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که قادر خواهد بود 320 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند، شتاب صفر تا صد بی ام و مذکور 5.3 ثانیه می‌باشد. اما بی ام و از گیربکس به روزتری استفاده می‌کند که دارای ۸ دنده است و ساخت کمپانی مشهور ZF است. هر دو خودروی مورد بحث از نوع دیفرانسیل عقب هستند و قابلیت تعویض دستی دنده‌ها با استفاده از شیفترهای پشت فرمان را دارند.

تجربه رانندگی

سوار بر مرسدس بنز CL می‌شویم، صندلی‌های بزرگ و راحت حالتی مشابه سوار شدن به S کلاس را تداعی می‌کنند به گونه‌ای که انگار روی مبل راحتی نشسته‌اید و میخواهید فورزا بازی کنید!

دسته دنده مشابه محصولات کنونی مرسدس در کنار فرمان قرار دارد، با تغییر آن و قرار دادن آن روی حالت D با غرشی زیبا و البته کمی مکث پس از فشردن پدال گاز ،شروع به حرکت می‌کنیم، دنده‌ها به نرمی و بدون تکان‌های شدید تعویض می‌شوند تا بیشتر متوجه شوید که مرسدس خودرویی کوپه و لوکس را به بازار ارائه داده است. از نظر فضاسازی برای راننده و سرنشین جلو بهترین فضا در نظر گرفته شده و خبری از کمبود نیست، اصلاً مهم نیست قد شما چه میزان است چون حتی برای قدهای بالای 185 سانتی‌متر نیز فضای مکفی وجود دارد.

از نظر هندلینگ و سواری مرسدس بنز را باید در این کلاس یکی از بهترین‌های زمان خود برشمرد، با توجه به وزن نسبتاً زیاد چسبندگی به سطح مسیر شرایط قابل قبولی دارد.

سیستم ‌تعلیق چند اتصالی (مولتی‌لینک) در محور عقب بین کشش بالایش و فرمان‌پذیری مورد نیاز، تعادلی خوبی را برقرار می‌کند. با وجود شیشه‌های بزرگ جلو و عقب و همچنین شیشه یک تکه جانبی خبری از نقاط کور نیست و به خوبی تمامی نقاط خودرو در دیدرس قرار دارد.

با کمی فشار بر پدال گاز صدای نعره‌های موتور 5.5 لیتری به صدا در می‌آید تا حس سواری با خودرویی قلدر را به نگارنده منتقل کند.

عملکرد ترمزها به گونه است که به خوبی از پس وزن بیش از 2 تنی خودرو (با وجود سرنشینان) بر می‌آید.

به گفته مالک مصرف سوخت این خودرو چیزی بین 18 تا 20 لیتر در صد کیلومتر است، البته اگر حواستان به پدال گاز نباشد و با آن بازی کنید مصرف سوخت بالاتری را شاهد خواهید بود.

لازم به ذکر است تنها یک دستگاه مرسدس بنز CL63 با رنگ آبی در کشور موجود است که با موتوری قدرتمندتر از مدلی که به بررسی آن پرداختیم لذتی وصف ناپذیر را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.

از مرسدس پیاده شده و سوار بر بی ام و می‌شویم، اولین موردی که جلب توجه می‌کند چرم سفید Nappa است که به خوبی کابین را تزئین کرده است، گیربکس را که مشابه تمامی محصولات بی ام و می‌باشد با فشار دکمه‌ای که کنار آن قرار دارد روی حالت رانندگی قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF عملکرد بی‌نقصی داشته و به خوبی با موتور کوپل شده تا بهترین عملکرد را در دور موتورهای مختلف از این بی ام و شاهد باشیم، مضاف بر اینکه پشت فرمان شیفترهای تعویض دنده دیده می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می توان عملکرد و لذت رانندگی بیشتری را تجربه کرد، موردی که در مرسدس یافت نمی‌شد.

مقداری لغزش در سرپیچ‌ها مهمان سری 6 می‌باشد و البته خبری از آن هیاهویی که در مرسدس شاهدش بودیم نیست، یعنی پیشرانه و منبع اگزوز صدای چندانی را تولید نمی‌کنند و همه چیز آرام به نظر می‌رسد هرچند در مقوله شتاب گیری 640i مورد بررسی چیزی کمتر از مرسدس بنز CL ندارد ولی این نبود صدایی قدرتمند از هیجان می‌کاهد.

دید اطراف همانند مرسدس مناسب می‌باشد، زمانی که گیربکس را روی حالت دنده عقب قرار دادیم لوگوی بی ام و در قسمت عقب بالا رفت و دوربین از این قسمت بیرون آمد تا ضمن نمایش روی صفحه LCD دید بهتری را هنگام پارک کردن داشته باشیم.

لذت رانندگی بیشتر با تعویض شیفترهای پشت فرمان با بی ام و از موارد مشهودی بود که اگر صدای تولیدی از منبع اگزوز مرسدس را به آن اضافه می کردیم تکمیل می‌شد.

مدل قوی تر بی ام و 640i یعنی M6 نیز به تعداد انگشت شماری در کشور موجود می‌باشد که رقیب مستقیم مرسدس بنز CL می‌باشد. لازم به ذکر است از نظر امکانات رفاهی مرسدس بنز در جایگاه بالاتری قرار گرفت و بی ام و مذکور از فول‌ترین انواع موجود در بازار نبود به طوری که حتی فاقد گرم‌کن صندلی، سیستم هشدار نقطه کور و فرمان ام پاور بود و به نوعی امکانات یک بی ام و سری ۵ فول از این خودرو بیشتر است در حالی که قیمت آن بسیار پایین‌تر است. اما نباید از هندلینگ و لذت رانندگی بیشتر بی ام و غافل شد. در سمت دیگر مرسدس بنز با لیست کاملی از تجهیزات قرار دارد ولی بیشتر خریداران سن بالا را هدف گرفته است.

جمع بندی

به شخصه معتقدم باید در مقایسه‌های بین دو خودرو برنده را مشخص کرد و همواره از بیان نظرات محافظه کارانه اجتناب کرده‌ام اما به واقع بین این دو خودرو انتخاب بسیار سخت بود و نمی‌توان یکی از آن دو را برنده دانست، بلکه همه چیز به اولویت‌های شما باز می‌گردد به گونه‌ای که اگر به دنبال خودرویی کوپه با ظاهری به روزتر و مصرف سوختی بهتر و کم سر و صداتر هستید انتخاب شما بی ام و سری 6 می‌باشد اما اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت چندانی ندارد و به دنبال کوپه‌ای هستید که هر از گاهی در ردیف دوم نیز دوستانتان را سوار کنید مرسدس بنز انتخاب ایده آل شماست، مضاف بر اینکه مرسدس بنز طراحی ظاهری و داخلی کلاسیک‌تری دارد که شاید به مذاق جوانان خوش نیاید. از طرفی خدمات بی ام و این روزها در مقایسه با بنز در وضعیت بهتری قرار دارد و در اکثر شهرها می‌توان قطعات آن را پیدا کرد.

در پایان ضمن تشکر از مالک دو خودرو توجه شما را به مشخصات فنی این دو جلب می‌کنیم:

مشخصات فني
مدلمرسدس بنز CL550بی ام و 640i
پيشرانههشت سیلندر تنفس طبیعی۶ سیلندر خطی توربو
حجم موتور۵.۵ لیتر۳ لیتر
حداکثر قدرت۳۸۸ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه۳۲۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۵۳۰ نیوتن متر در ۲۸۰۰ دور بر دقیقه۴۵۰ نیوتن متر در ۱۳۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۵.۵ ثانیه۵.۳ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۱۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۹۹۵ کیلوگرم۱۶۸۵ کیلوگرم
قيمتحدود ۱ میلیارد تومانحدود ۸۰۰ میلیون تومان

77 عکس

نظرات کاربران

31 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/1
به خدا اگه ویدیویی بررسی کنین یا یه درگ بذارین هیچی ازتون کم نمیشه...
1396/9/1
به نظر میاد مرسدس CL آزمایش شده از نظر سال ساخت مدل قدیمتری نسبت به BMW داشته باشه، بد نبود مدل سال ساخت ماشین رو میگفتین.
1396/9/1
سلام؛ مرسي واقعا روزمو ساختين با اين مقاله! هر روز سايت رو چك ميكنم تا يه تجربه رانندگي از يكي از ژرمن هاي دوست داشتني آپلود بشه. يه تشكر ويژه هم دارم از جناب صفائيان! مثل هميشه عالي
1396/9/1
من واقعا ب کمپانی ب ام و عشق میورزم

ولی بنز در کلاس CL نشون داد ب بنز هم باید عشق بورزم

من ب شخصه موتور تنفس طبیعی را ب توربو ترجیح میدم
1396/9/1
برچم بى ام و بالاست.انصافا از نظر طراحى ظاهرى سرى6 با CL قابل مقايسه نيست.هر چقدر كه بي ام و سرى 6خوشگل و به روز هست ولي بنز cl طراحيش خيلي كسل كنندست.حالا جلوي بنز cl تا حدي قابل تحمل هست ولي پشتش تا حدي زشت هست.با تشكر از خودروبانك و جناب اقاي مشكوري عزيز.مقايسه خوبي بود
1396/9/1
در مقاله ای خواندم که بنز و بی ام و مدلشان ضرب در۱۰ میشود همان حجم موتور الان اینجا برای بنز درست میشود ولی bmwنه؟
1396/9/2
دوست عزيز؛
اين قاعده براي بي ام و به يك شكل ديگه بوده.مثلا در زمان قديم بي ام و 518 رو ميگفتن اگه دو تا صفر بزاري جلوي 18 ميشه 1800 حجم موتورش.البته اين قاعده براي مدل هاي خيلي سال پيش بي ام و بوده و مدل هاي جديد بي ام و اين قاعده را ندارن.در خصوص بنز هم الان ديگه اين قانون نيست.مثلا بنز E250 موتورش 2000cc هست پس ربطي نداره.ديگه نه بنز و نه بي ام و از اين قانون پيروي نميكنن.Cl هم يه مدل به نسبت قديمي بنز هست كه اين قانون شاملش ميشه.نهايتا چند تا از مدل هاي بنز اين قاعده را دارن الان.
1396/9/1
خودرو بانک مقایسه نا عادلانه ای بود
cl550 باید با 650 مقایسه بشه
من خودم هردو رو دوست دارم ولی بی ام و یه چیز دیگه است
راستی دوستان کسی e350 داره ؟ نمیدونم e بخرم یا لکسوس es متشکر میشم راهنمایی کنید
1396/9/2
دوست عزيز؛اگه ميخواى ماشينت كم خرج و كم استهلاك باشه و در عين حال لوكس هم باشه برو سراغ لكسوس.البته منظورم از كم خرج به نسبت ماشين هاي المانى هست.ولي اگه خرج و مخارج نگهداري بالا چندان برات اهميتى نداره در خريد بنز يا بي ام و شك نكن.درسته كه لكسوس برند خيلي خوب و شناخته شده اي هست ولي در لذت رانندگي لكسوس پيش اسطوره هاي الملني مثل بي ام و و بنز حرف خاصى براي گفتن نداره.ولي حتي اگر هم خواستي لكسوس بخري مدل GS رو بگير كه ديفرانسيل عقب باشه.
1396/9/2
آقا محمد علی میخوام یه ماشین خوب و راحت بگیرم
بی ام و نمیخوام ولی بین e350 و es350 نمیدونم کدوم بهتره
شتاب ماشین هم برام مهمه
الآن اریون 2013 دارم ولی خب کارکردش بالا رفته
نظر شما چیه اگر یه سدان قدرتمند با قیمت حدود 300 میلیون بخوام بخرم چی خوبه
1396/9/2
دوست عزیز من تجربه لکسوس و بی ام و رو دارم ، اگر پول زیاد نداری و خرج کردن ماشین هم برات سخته حتی فکر بی ام و رو هم نکن ، بی ام و واقعا خرجش سنگینه برای اینکه همیشه سالم و سرحال باشه ، اما خب بنز معقول تر هست نسبت به بی ام و ، البته حتی اینها هم اگر خدایی نکرده تصادفی نداشته باشی که بخوای قطعات خارجی تهیه کنی باز به خرج سنگینش نمیفتی ، در کل لذت رانندگی فقط بی ام و ، اما اگر ماشین میخوای راه بری خرجش واقعا صفر باشه لکسوس ، لکسوس واقعا جادار نرم ایمن و ... هست ، در کل آرامش واقعی لکسوس ، البته ای اس 350 هم چیزی تو شتاب سرعت برات کم نمیذاره ، پات و رو پدال بذاری چسبیدی تو صندلی اما هندلینگش مثلا نسبت به بی ام و کمتره ، ولی خودش باز در حد بالایی هست ، تجربه بنز و ندارم ، ولی لکسوس واقعا ماشین خوبی هست خیلی خوبتر از چیزی هست که فکرشو کنی ، جی اس 250 هم واقعا خوبه ولی نسبت به ای اس 350 ضعیف تره اما اگر اهل گاز و ... الکی نیستی اونم کاملا ارضات میکنه مخصوصا مدل اف 2015 که فول 3 لنز باشه با نایت ویژن و وی ای پی عقب که دیگه تو اپشن رقیب نداره سواری و کیفیت هم در حد اعلا هست ولی ای اس هنوز خانوادگی تر هست.
1396/9/2
اقا مهدى عزيز؛
اگه دنبال يك سدان قدرتمند و راحت ميگردى تو خريد E350 شك نكن.البته لكسوس ES350 هم ماشين خيلى خوبى هست ولى اينجا صحبت بين خوب و عالى هست.بنز E350 لذت رانندگيش بيشتر از ES350 هست كه يكي از دلايلش ديفرانسيل عقب بودنش است.و شتابش هم از لكسوس بيشتره.حتى مشخصات روي كاغذ اين دو تا ماشين هم بيان گر همين موضوع هست.هردوشون موتور6سيلندر 3500cc دارن كه لكسوس 268اسب بخار توليد ميكنه و بنز 306اسب بخار. و يا صفرتاصد لكسوس 7.2 ثانيه هست و بنز 6.9ثانيه.و يا حداكثر سرعت لكسوس نزديك به 230 هست و بنز 250.از تمام اين حرف ها هم كه بگذريم بنز برند رده بالاتري نسبت به لكسوس هست.البته اين نكته رو هم در نظر داشته باش،درسته كه لذت رانندگى و شتاب بنز بيشتره ولى در عوض خرج و مخارج نگهداري بنز هم از لكسوس بيشتره و قطعاتش گرون تر از لكسوس هست.اين رو از چند تا مكانيك حرفه اى هم بپرسى بهت ميگن .ولى اگه با خرج و مخارج بالاتر بنز مشكلى ندارى ،ارزشش رو داره كه پول بيشترى براي نگهداري ماشين بپدازى و بنز رو انتخاب كنى و طمع لذت رانندگى ناب المانى رو بچشى.البته اين رو هم بهت بگم كه براي خريد بنز مخصوصا كم كاركرد بايد بالاي 400 هزينه كني و لكسوس هم بالاي 320.الان لكسوس ES350 در نسخه صفر كيلومتر به تعداد خيلى محدود تو بعضي از نمايشگاه ها هست كه حدود 470 قيمت داره.و كم كار كرد بنز هم بالاي 400 هست.ولي اگه كم كاركرد تميز بنز رو گير اوردي و به يك كارشناس حرفه اي نشون دادي و تاييد كرد تو خريدش شك نكن.
1396/9/4
از راهنمایی هر دو عزیز متشکر
فکر می کنم لکسوس برا من بهتر باشه چون خیلی سفر برون شهری با ماشین میرم
مثلا تویوتا اریونی که الآن دارم در عرض 2 سال 90000 کیلومتر رفته به همین دلیل فکر میکنم بنز و بی ام و خیلی مخارجشون برای کاربری من بالا باشه
1396/12/16
دوست قسم قسم میخورم بی ام وه خوبه بنزم خوبه لکسوس هم خوبه بی ام وه بخر چون امنیت بی ام وه خوبه میخوای برو نمایندگی نگاه کن
1399/4/20
640مجهز به توربو هست كه قدرت را به اندازه بنز ميكنه ولي 650 خيلي قوي تر از cl هستش اون يك متورو4500cc توربو داره
1396/9/1
فرمان چهارپره مرسدس واقعا زشته و بیرون bmw هم زیباتر و جووان پسندتره. البته داخل تمام bmw ها یه شکل شدن که این هم خوبه هم بد اینجوری تمام bmw سوارا چ سری 3 چ سری7 میتونن تجربه ماشین لوکس داشته باشن و بدی هم اینه ک اون سری 7 هم ک 800 میلیون داده با ماشین 300 تومنی bmw یکسانه. در کل BMW رو میپسندم
1396/9/1
ghabool koniiiiiiiiiiiiiiid benz ye chize digast ba in ke model pain tare
1396/9/2
دوست عزيز اين حرف شما ،حرف غير منطقي و بدون حساب است.شما چون بنز رو دوست داري دليل نميشه بگي يه چيز ديگست.من خودم از طرفدار هاي دو اتيشه بي ام و هستم ولي نيومدم همچين حرفي رو اينجا بزنم.خب منم ميتونم بگم بي ام و خيلي بهتره و يه چيز ديگست.سعي كنيم يه ذره منطقي حرف بزنيم.
1396/9/1
با مجموع پول این دوتا ماشین میشه 90 تا پراید خرید
1396/9/1
بی ام و قیافش یکم اسپرته
بنز هم سلطنتی
ولی بنظر من بی ام و ارزش خرید داره
1396/9/1
هر دوی اینا چند ساله تو بازار هستن مخصوصاْ مرسدس که ۱۰ سال پیش معرفی شده. با این حال من طراحی داخلی و خارجی ب ام و رو خیلی بیشتر میپسندم و مطمئنم لذت رانندگی بهتری داره. با توجه به مزایایی هم که تو متن گفته شده و اختلاف فاحش قیمتی ب ام و قطعاْ گزینه بهتریه!
1396/9/1
وای...مثه انتخاب بین عقاب با شاهینه!!! یکی تندوتیز یکی با اباهت و مغرور...
هر دوشون معرکه هستن...
راستی طراح m6 نادر فقیه زادست به افتخار این طراح که چنین هیولای زیبایی خلق کردند...
1396/9/1
سری 6 بی ام و همیشه خوب بوده
1396/9/1
اینا ماشینه نه اشغالای ژاپنی و چینی
1396/9/2
من شک ندارم تو حتی پراید هم نمیتونی بخری
درسته بنز و بی ام و از ماشین های ژاپنی بهتر هستند
اما استهلاک ماشین های ژاپنی خیلی کمتره
در اینکه ماشین چینی آشغاله شکی نیست
سعی کن بفهمی چی میگی ؟؟ بعد بیا اینجا حرف مفت بزن

1396/9/2
هر کسی که فقط ماشینها رو تو مجلات و نت ببینه و لمس نکرده باشه همشون رو از کره و چین و آلمان و ژاپن و ... مطمئنا مثه شما نظر میده.
بهتر هست اگر تجربه کافی نداریم بر حسب چندتا عدد که فقط تو گزارشها ثبت میشن و ارائه میشن نظر کارشناسی ندیم
1396/9/5
50 ساله پیش اوایل دهه هفتاد مردم جنس ژاپنی رو آشغال میدونستن،بیست سال بعد کره ای ها آشغال فروش شدند ،الان چینی ها دارن پا میزارن جای پای اون،تو این 50 سال آلمان سلطان بلامنازع صنعت بوده،ژاپنی ها شدن امام کیفیت و کارایی،کره ای ها شدن امام نو آوری،شما با این اظهار نظرت 50 سال عقبی دوست عزیز،
1396/9/3
به نظر من هیچ جذابیتی نداره مقاله نوشتن خالی بدون ویدیو حداقل یه درگ یا صفر تا صد بگیرین جذابیتش خیلی بیشتر میشه
1396/9/13
بنز یعنی اصالت بنز یعنی اولین خودرو بنزینی بنز یعنی ابهت در یک کلام بنز یعنی بنززززز
1397/5/3
کی پول داره ک بخره
1401/5/26
بی ام و درسته ماشین خوبیه اما فقط خرجه خرج