موضوعات داغ

تست فولکس واگن تیگوان، سوسمار سمی ولفسبورگ در ایران + فیلم و عکس

21 دی 1396

ورود سوسمار ژرمن‌ها

بالاخره بعد از مدت‌ها پای یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا به بازار کم‌رونق داخلی باز شد. شرکتی که پدر بسیاری از برندهای معروف دنیا همچون پورشه و آئودی است و حال قرار است فرزندانی از این آلمانی پرادعا وارد ایران شوند. فرزندانی از شهر ولفسبورگ که قرار است با ورودشان به بازار چند قربانی نیز از شرق آسیا داشته باشند! نام تیگوان در حقیقت از دو کلمه Tiger و Iguana بوجود آمده که اولی به معنای ببر و دومی به معنای سوسمار درختی است، سوسماری که سم آن می‌خواهد چند رقیبی را از صحنه محو کند! این نام در مجله AutoBild برنده نام‌گذاری خودرویی شده بود.

توافق سوسمار و فیل فسیل‌شده

فولکس واگن سال‌ها بود که با شرکت‌های بزرگ خودرویی کشور در مورد واردات و تولید خودروهای این شرکت وارد مذاکره شده بود و در نهایت این توافق با ماموت به سرانجام رسید. هولدینگ بزرگی که گستره فعالیت آن از فیل‌های فسیل شده (ماموت) نیز بیشتر است و از کسب و کار ساختمانی تا تولید کامیون‌های سنگین دستی بر کار دارند. حال با ورود دو محصول از فولکس واگن، در روز دوشنبه گذشته توانستیم تا با دومین نسل از فولکس واگن تیگوان دوری زده و به بررسی تازه وارد دو لیتری آلمانی بپردازیم.

نظم و ترتیب شرکت ماموت در برگزاری این مراسم مثال زدنی بود و محیط مناسبی را در خود شرکت جهت تست و بررسی جوانب مختلف خودرو فراهم کرده بودند که امیدواریم دیگر شرکت‌های خودرویی نیز به همین ترتیب شرایط مناسب را برای تست و بررسی جدیدترین محصولات خود فراهم کنند.

تیگوان بیدار می‌شود

قبل از شروع صحبت در مورد تیگوان اجازه دهید یک موضوع را برای شما بازگو کنم. معمولاً خودرویی که در کارخانه اصلی ساخته می‌شود تا وقتی به دست مشتری برسد چند کیلومتری راه می‌رود. به طور مثال جابجایی در پارکینگ‌ها و یا پیاده و سوار شدن به کشتی و در مواقع بسیاری دیگر لازم است که خودرو توسط راننده‌های مخصوصی جابجا شود. این راننده‌ها قطعاً "معصوم" نیستند و جایزالخطا هستند و شاید شیطان در جلدشان برود که در همین حین جابجایی کمی هم با سیستم‌های مختلف این خودرو بازی کنند و یا حتی خدایی نکرده با دیگر راننده‌های شیطان در جلدشان رفته، در محوطه یک کورسی هم بگذارند! قطعاً اگر چنین اتفاقی بیفتد خریدار نهایی از آن بی‌خبر خواهد بود که اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد برای همین فولکس واگن خودروهای خود را بعد از تولید به خواب می‌برد (Sleep)! و این بدان معناست که تمام سیستم‌های برقی و تجهیزات خاموش شده و از کار می‌افتند و حتی سرعت خودرو نیز بسیار محدود است. یعنی خودرو با تمامی سیستم‌های خاموش تنها می‌تواند به سرعت چند کیلومتر آن هم برای جابجایی دست یابد. اما درست قبل از تحویل خودروها به مشتری، توسط مسئولین شرکت به اصطلاح بیدار (Wake Up) می‌شوند و تمامی سیستم‌های برقی و تجهیزات شروع به کار می‌کنند و محدودیت سرعت نیز برداشته می‌شود و با وصل شدن به سیستم جهانی فولکس واگن، اطلاعات خودرو ثبت شده و گارانتی آن خودرو از همان لحظه آغاز می‌شود. در روز تست دو خودروی تهیه شده در همان محل بیدار شدند و حال نوبت ما بود که به این ژرمن‌ها صبح بخیر بگوییم!

تیگوان، کراس اوور جمع و جور

اجازه دهید بعد از صحبت‌های جانبی، کمی جدی‌تر صحبت کنیم و به اصل ماجرا برسیم. تیگوان در حقیقت محصولی از فولکس واگن در سگمنت کراس‌اوورهای جمع و جور شهری (Compact Crossover) است که کمی دیر به بازار آمد. این خودرو در نسل اول در سال 2007 به بازار آمد و تا بحال بیش از 2.8 میلیون دستگاه از آن فروخته شده که رقم قابل توجهی است اما باید گفت که رقبایش، از زمان‌هایی دورتر در این سگمنت فعالیت داشتند و فولکس خیلی دیر اما موفق پا به این معرکه گذاشت.

فولکس واگن تیگوان 2018 روی پلتفرم MQB پیاده‌سازی شده، همان پلتفرمی که آئودی TT و سئات لئون نیز روی همان سوار شده‌اند و جالب است که حتی محصولاتی از اشکودا نیز از همین پلتفرم استفاده می‌کنند.

این خودرو دومین نسل از تیگوان است و نسبت به مدل قبلی حدود 58 درصد فضای بار بیشتری دارد و فاصله بین دو محور آن نیز بیشتر شده تا فضای سرنشینان عقب بهبود یابد، مشکلی که در نسل گذشته وجود داشت و یه عنوان یک نقطه ضعف در مقابل رقبا یاد می‌شد.

سایز فولکس واگن تیگوان دقیقاً در طول 4486 میلیمتر، در عرض 1839 میلیمتر و در ارتفاع 1646 میلیمتر است یعنی اگر راحت‌تر صحبت کنیم با خودرویی سر و کار داریم که کمی از تویوتا راو4 خودمان جمع و جور تر است اما کماکان به نظر می‌رسد که سایز مناسبی دارد و نه اندازه کیا سورنتو آنچنان بزرگ و نه اندازه رنو کپچر کوچک است و به معنای واقعی کلمه یک کراس‌اوور اما از نوع جمع و جور است.

مغرور و شکیل

چهره تیگوان کاملاً نمایش دهنده یک خودرو میانی در رده محصولات مختلف فولکس واگن است. با یک نگاه می‌توان فهمید که با یک پاسات قد بلند سر و کار داریم و چراغ‌های کشیده جلو که در امتداد آن نوارهای افقی جلوپنجره قرار دارند و چراغ‌های عقب که ساده و به صورت T شکل طراحی شده‌اند، همگی نشان دهنده هارمونی پیوسته بین تمامی فرزندان این شرکت از فولکس واگن گلف گرفته تا آرتئون است.

شاید نباید چهره تیگوان را اغواکننده بدانیم و منتظر جلب توجه در خیابان نباشید. تیگوان قطعاً مثل سانتافه نیست که هر ریال خرج شده برای آن را به رخ دیگران بکشد ولی چهره‌ای کاملاً پخته و منظمی دارد و در عین سادگی، بسیار شکیل و نشان دهنده یک آلمانی مغرور است.

توربوی دو کلاچه

پشت فرمان تیگوان می‌نشینیم، تمامی صفحه کیلومتر شمار و صفحه نمایش وسط داشبورد از نوع دیجیتالی است و شباهت زیادی به محصولات آئودی دارد. نوع صفحه نمایش پشت فرمان بسیار با کیفیت و دقیق است و حتی در روز تست که بسیار آفتابی بود، کاملاً نمایان بود. با شروع حرکت و تعویض دنده‌ها دو موضوع کاملاً مشخص می‌شود. اول اینکه زیر پای شما یک موتور توربو قرار دارد و شتاب‌های اولیه بسیار تند و تیز است. به لطف استفاده از سیستم پرخوران در دور پایین 1500 دور، حداکثر 320 نیوتن متر گشتاور به چرخ‌ها منتقل می‌شود که دور بسیار پایینی است که موضوع خوبی محسوب می‌شود و در عمل یک خودروی سر حال در هر دور موتوری را در اختیار خواهید داشت. معمولاً موتورهای با تنفس طبیعی در دورهای پایین قدرت و گشتاور پیشرانه‌های توربو را ندارند.

موضوع دوم قابل توجه استفاده از گیربکس دو کلاچه هفت سرعته است که در حین فشار به خودرو و شتاب‌های پیاپی در سرعت‌های بالا تعویض آن کاملاً گویای عکس‌العمل سریع آن است و حتی زمانی که با شیفتر پشت فرمان دنده‌ها را تعویض می‌کنید، لذت رانندگی واقعی را حس خواهید کرد و گویا سوار یک سواری شهری اسپرت آلمانی شده‌اید.

ممکن است که حداکثر 180 اسب بخار تولیدی این خودرو هم‌رده دیگر رقبای داخلی آن باشد اما 320 نیوتن متر گشتاور، آن هم در دور پایین موضوعی است که زیر کاپوت رقیبان دیده نمی‌شود و این گشتاور در کنار گیربکس سریع دوکلاچه می‌تواند شتاب 7.7 ثانیه‌ای را به صورت استاندارد نوید دهد. البته در روز تست موقعیتی پیش نیامد تا بتوانیم با دستگاه VBOX عدد و عکس‌العمل دقیق آن را در ارتفاع شهری مانند تهران بسنجیم ولی امیدواریم با همکاری شرکت ماموت ضمن تست این خودرو به صورت فیلم، این اعداد را نیز برای شما بدست آوریم. اما باید گفت با توجه به عملکرد خوب و بسیار هماهنگ پیشرانه و موتور، تیگوان را باید سریع‌ترین و کامل‌ترین خودرو از نظر فنی بین رقبا بدانیم.

در حین تست و در سر پیچ‌ها علارغم اینکه چهارسرنشین در خودرو بودند اما کنترل بسیار خوبی روی محورهای خودرو بود و نه تنها کم و یا بیش فرمانی احساس نمی‌شد بلکه با تقسیم نیرو به هر چهارچرخ، پایداری مناسبی در هنگام پیچ‌های تند از خود نشان می‌داد و مانند بعضی کراس‌اوورهای این رده قیمتی در سر پیچ تمایل به خارج شدن از جاده را نداشت و سرنشینان آنچنان به اطراف پرتاب نمی‌شدند که نشان از تعلیق درست و تقسیم وزن مناسب در این خودرو است.

مدلفولکس واگن تیگوان
پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور1984 سی سی
حداکثر قدرت180 اسب بخار در 3940 دور
حداکثر گشتاور320 نیوتن متر در 1500 دور
جعبه دنده7 سرعته خودکار دوکلاچه
شتاب رسمی7.7 ثانیه
حداکثر سرعت208 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت7.3 لیتر ترکیبی
وزن1645 کیلوگرم
اگر کمی قصد داشته باشیم فنی‌تر صحبت کنیم تا متوجه شویم فولکس واگن چه دست پختی برای ما آماده کرده، می‌توانیم به چند مورد نیز اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم. اولاً روی این خودرو تایپیت‌های هیدرولیکی نصب شده که باعث می‌شود نیازی به تنظیم سوپاپ‌ها در هیچ کیلومتری را نداشته باشید. برای کاهش لرزش‌های موتور این خودرو از دو عدد بالانسر استفاده شده تا تکان‌های موتور را بگیرد و نرم‌تر کار کند. در مورد موتور بکار رفته روی این خودرو باید بگوییم که سیستم تزریق سوخت آن از نوع GDi هست و فشار ریل سوخت آن 190 بار است که عدد بسیار بالایی است و نشان از تکنولوژی این پیشرانه دارد. این موتور در سال 2009 جزو موتورهای برتر شناخته شد و جوایزی را نیز دریافت کرده است.

لیست تجهیزات

طراحی کابین تیگوان بسیار ساده و در عین حال مدرن انجام شده است. کیفیت پلاستیک بکار رفته در قسمت‌های مختلف داشبورد بسیار عالی است اما خبری از منحنی‌های پی‌در‌پی در خودروهای کره‌ای نیست و همه چیز ساده و در عین حال ارگونومیک است. صفحه نمایش بزرگ 9.2 اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته و زیر آن اهرم‌های تنظیم تهویه مطبوع خودکار است. دکمه استارت این خودرو در پایین داشبورد میانی و جلوی اهرم دنده قرار دارد و پایین‌تر از آن یک اهرم چرخشی است که می‌توانید از سیستم 4Motion Drive فولکس واگن استفاده کرده و گشتاور و ترمزهای الکتریکی هر چهارچرخ را در حالت‌های مختلفی از جمله آفرود تغییر دهید.

روی تیگوان لیست بسیار کاملی از تجهیزات نصب شده که می‌توانیم به تهویه مطبوع سه گانه، اتوپارک، دوربین 360 درجه، نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، درب صندوق هوشمند (باز شدن با اشاره پا زیر سپر)، رینگ‌های 19 اینچی، کروز کنترل، سیستم خودکار استارت/استاپ، سیستم ورود بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، 9 کیسه هوا، سیستم کنترل در سربالایی HDC و سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS اشاره کنیم.

ترمزهای قوی، امن و مصرف کم

در مورد ترمزهای تیگوان باید بگوییم که با وجود ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و سیستم‌های کنترلی، خودرو کاملاً در دستان شما است. مصرف این کراس‌اوور با توجه به حجم کمتر پیشرانه و استفاده از توربو نسبت به رقبایش، مصرف کمتری دارد و در هر 100 کیلومتر ترکیبی 7.3 لیتر است که فاصله خوبی با رقبای تنفس طبیعی‌اش دارد.

موضوع دیگر یورو 6 بودن این خودرو است که البته نشان از پیشرفته بودن موتور تیگوان دارد اما اگر این خودرو را تهیه کنید می‌بایستی همیشه از بنزین سوپر و مکمل‌های بنزین استفاده کنید تا همیشه خاطر جمع باشید میزان عدد اکتان مناسب پیشرانه دقیق زیر پدال است.

فولکس واگن تیگوان با سیستم‌های کنترل پیشگیری از تصادف و استفاده از 9 کیسه هوا توانسته تمامی 5 ستاره ایمنی در تست EuroNCAP را دریافت کند و خودروی امنی برای استفاده خانوادگی است.

قیمت و رقبای تیگوان

قیمت فولکس واگن تیگوان در مدل 2018 برابر 289 میلیون تومان است و در 30 روز کاری تحویل داده می‌شود که البته اولین سری آن در صبح اولین روز از شروع پیش فروش به سرعت به تمام رسید. این قیمت شامل تمامی هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه و ارزش افزوده است و 5 سال گارانتی نیز شامل این خودرو می‌باشد.

شاید قیمت‌گذاری 290 میلیونی برای این خودرو، انداختن یک گزینه آلمانی کاملاً جدید در بین مدعیانی چون تویوتا راو4، نیسان ایکس تریل و یا حتی هیوندای سانتافه و کیا سورنتو باشد. خودروهایی که حال باید با یک رقیب قلدر غربی نیز بجنگند که اگرچه از نظر جثه کوچک‌تر از آن‌ها است ولی قلبی پرخوران و گیربکس سریعی دارد. قطعاً خرید یک خودروی توربو در این رده قیمتی نیازمند نگهداری و مراقبت از این سیستم است و شرایط نگهداری آن مخصوصاً در بلند مدت متفاوت از دیگر رقبا مخصوصاً ژاپنی‌ها است.

اگر در کنار خرید یک شاسی‌بلند 300 میلیونی، به دنبال قابلیت‌های حرکتی و سواری یک سدان اسپرت باشید، تیگوان می‌تواند در کنار تکنولوژی‌های مدرن، شما را کاملاً راضی کند. اما اگر آنچنان به دنبال یک سواری اسپرت نیستید و یک شاسی‌بلند خانوادگی راحت و بی دردسر را بخواهید، باز هم تیگوان می‌تواند در کنار دیگر رقبا یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها باشد!

29 عکس

نظرات کاربران

57 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/21
کیفیت از سر و روی این ماشین میباره! لطفا دنا پلاس توربو هم بررسی کنید. سپاس
1396/10/21
میشه بگی کیفیت از کجاش داره میباره اا
از دریچه کولر و تهویه عقبش یا موکت رنگ و رو رفته دمه پدال گاز و بغل کنسول جلو
1396/10/21
از کیفیت کابینش. متن با دقت بخون. اینو میدونم از کره ای ها خیلی بهتره
1396/10/21
بد نیست برند فولکس واگن رو یه سرچ کنید نتایج خیلی جالبه
-ورشکستگی فولکس واگن
-رسوایی سیستم آلایندگی فولکس واگن
-فراخوان 5 میلیون دستگاه فولکس واگن به علت نقص فنی
...
بی دلیل نیست که به ایران اومده
1396/10/21
این ماشین فضای کابین بسیار کوچکتری نسبت به رقباش داره و همچنین کیفیت و بلندی اسپیکر هاش پایین تر از رقباش بود و کمی سواریش سفت تر و شتابشم که گرفتیم ۹ ثانیه به زور میشد ولی مثلا اپتیما که هر چند سواریه ۹.۴ رفت
و همچنین خبری از سرد کن و رادار بین خطوط و نقطه کور تو این ماشین نیست
تعجبه موضوعای به این مهمی گفته نشده
این ماشین فقط زرق و برق داره به شخصه هنوزم کمری و اپتیما رو به پاسات ترجیح میدم هم کیفیت داخلیشون بالاترخ و اطمینان بیشتری دارن هم خدمات پس از فروش بهتر و راحت تعمیر شدنشون و همچنین سواری نرم تر و اسپیکر های با کیفیت تر ( تست کردم که میگم ) اختلاف شتاباشونم اینقدر نیست که به خاطر یه ذره شتاب بیشتر یکی دیگه رو بخریم مگر اینکه درگ اهلش باشیم که بحثش جداست
در کل خیلی بعیده این ماشین تهدیدی برای رقبای اسیاییش باشه چون بازم برتری های بی چون چراشون رو به پاساتو تیگوان دارن با توجه به تجربه شخصیم
طراحی هم که سلیقه ایه
1396/10/22
من با حرف این آقا کاری ندارم ، تعجب من از اون افرادی هست که به این متن like دادن !
1396/10/21
دغل واگن هم به جمع چپاول گران پیوست
1396/10/21
یه آلمانی با کلی تجربه...
ظاهرش که عالیه، فنیش هم که خوبه جایی واسه ایراد نمیمونه جز داشبوردش که جذابیتش کمه اگه با این قیمتی که گفته شده عرضه بشه جای شک نیست که میتونه به زودی زیاد بشه تو خیابون و از این به بعد جای سانتافه، تیگوان ببینیم
1396/10/21
بررسی متن خوب بود ولی یک جوری زدید ویدیو انگار 60 دقه ویدیو گرفتید
یک نفر نشسته پشت دوربین رو روشن کرده یک دقه فیلم گرفته دیه
اون ویدیو رو بردارید
چون از این ویدیو ها بهتر تو اپارات کم نیس
انتظارات از سایت شما خیلی بیشتره
ممنون
1396/10/21
با سلام و تشکر از بررسی خوبتون
میخواستم بدونم این ماشین رادارهای خطی و نقطه کور و بین خطوط و ... را داره ؟!
تو هیچ سایتی به این موارد اشاره نشده است.
1396/10/21
این ماشین رو توی نمایشگاه تهران دقیقا بررسی کردم و تجربه رانندگی و سواری با کولئوس و راوفور و سورنتو و سانتافه رو دارم. کیفیت ساخت کابین واقعا عالی و از همه رقبایی که من دیدم بهتر هست ولی به نظر من رقیب مستقیم تیگوان، رنو کولئوس هست که معتقدم انتخاب اقتصادی تر، کولئوس ولی انتخاب لوکس و اسپرت تر تیگوان
1396/10/21
ماشین 26000 دلاری رو 300 میلیون میندازن بهمون ماهم خوشحال که فولکس واگن تو ایران نمایندگی داره
1396/10/22
این نسخه که به ایران اومده 30500 دلار قیمت داره. گلف هم از 18000 دلار شروع میشه تا 44000 دلار. این فاصله، خیلی زیاده و باید دقیق بررسی بشه. نقریبا هر دلار 90000 تومن افتاده که دو برابر قیمت واقعیشه. سورنتو 30000دلاری را 330 میلیون میدن. پس فعلا قیمت تیگوان مناسبتره
1396/10/21
آقای آل طه قلم شما خیلی زیبا و روان است
لطفا بیشتر دست به قلم شوید
1396/10/21
شاید از تویوتا راو بهتر نباشه ولی بهترین گزینه بین سانتافه و رنو کولئوس و سورنتو و اوتلندره
دور از جون همگیتون مگه ادم مغز خر خورده 270 تومن بده سوناتا 2018 سوار بشه؟20 تومن دیگه میزاری روش یه ماشینی سوار میشی که ارزش پولی که واسش دادیا داشته باشه
1396/10/21
نمیتونی با کولئوس مقایسش کنی واقعا کواءوس از نظر سایز خیلی بزرگ تره بعدشم قیمتش پایینتره این 300 ملیون هست اون 270 اگه یه ماشین جادار کراس اور میخوای چون خانواده پر جمعیت داری کولئوس انتخاب بهتری هست
1396/10/22
به همین سادگیام نیست تو باید خدمات پس از فروش و نمایندگیها. بازار دست دوم و ابعادو هم درنظر بگیری. اینکه تیگوان بهتر از سانتافست شکی توش نیست ولی شرایط غیر فنی سانتافه بهتره
1398/2/12
دوست عزیز اصن تویوتا راوفور قابل مقایسه نیست با این ماشین شما یکم اگه از ماشین سردر میاوردی میفهمیدی که فولکس چقدر سر تره
1396/10/21
فقط میتونم بگم
بــــــــــــــــــــــــــــــــــــه بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه.....


ممنون بروبچه های خودرو بانک برای گزارش و تصاویرتون
1396/10/21
محسن جان با این تیتری که زدی سوسمارو فیل فسیل شده و از این قبیل جملات معلومه که دل پری از شرکت ماموت داری یا شرکت ایر تویا خیلی تحویلت میگیره که این مقالرو با دل پر نوشتی . ولی لطفا یادت باشه فولکس گوی سبقتو از تویوتا تو فروش گرفته و این نشان از رضایت و کیفیت بالا هم میتونه باشه نه سوسمارو و اینا .
1396/10/21
شما فکر کنم کلا متن رو نخوندین! توی متن کامل توضیح داده شده که منظور از سوسمار اسم تیگوان بوده و از ماشین هم تعریف شده! همینطوری تیتر رو خوندی اومدی یک چیزی نوشتی!
1396/10/21
مجید جان متن رو بخون بعد نظر بده که گیر الکی نداده باشی
مجید
مجید
.
.
.
مجید
1396/10/21
تیگوان کراس اور متوسط محسوب میشه یعنی رقیب تویوتا rav4 و هیوندای توسان، کراس آور کامپکت مثل سانگ یانگ تیوولی و تویوتا chr
1396/10/22
_ کراس اوور فول سایز مثل نیسان پت فایندر و مزدا cx9 و فورد فلکس و هیوندای گرند سانتافه و جمس آکادیا و ...
_ کراس اوور متوسط یا مید سایز مثل نیسان ایکس تریل و جمس ترین terrain و هیوندای سانتافه و مزدا cx7 و کیا سورنتو
_ کراس اوور جمع و جور compact مثل تویوتا راو فور و هیوندای توسان و کیا اسپرتیج و فولکس واگن تیگوان و رنو کجار و نیسان قشقائی و نسل اول رنو کولئوس
_ کراس اوور کوچک sub compact cross over مثل تویوتا chr و نیسان جوک و هوندا hrv و مزدا cx3 و رنو کپچر و ....
البته بعضی از مدلها بینابین هستن مثل نسل جدید کولئوس که بین کلاس های کامپکت و مید سایز هست یا کیا سورنتو که بین مید سایز و فول سایز هست
1396/10/21
ماشین خوبی است از بزرگترین خودروساز دنیا اما با این قیمتهای ظالمانه
در ایران اصلا ارزش خرید ندارد!!
1396/10/21
مبارک صاحبش باشه
همون ۲۰۰۰ نفری که پولش رو داشتن و خریدن.
ما که پول خریدن این ماشین ها رو نداریم.
ولی به نظر من با ۲۹۰ میلیون ماشینی از این بهتر نمیشه خرید.
مثلا از بین رقباش میشه به RAV4 اشاره کرد که ظاهر خیلی ساده ای داره و هیچ حسی رو به آدم منتقل نمی کنه
یا مثلا رنو کولئوس رو میشه نام برد که باز هم این ماشین بعد مدت کوتاهی ظاهر تکراری و خسته کننده پیدا می کنه
نه فقط کولئوس کل محصولات رنو بی حالن
مثل رای ممتنع می مونن.
نمی دونم چرا از صبح تا حالا نمایندگی سایپا نزدیک خونمون خطش اشغاله،آخه اگه خدا بخواد پول هامو جمع کردم یه پراید قسطی بخرم...😂😂😂😂
○الو سایپا...؟
■بله بفرمایید‌‌‌‌...
○(آخ جون بالاخره جواب داد)ببخشید می خواستم ببینم یه دستگاه مرگ خر(یه چیزی تو مایه های مرگ موشه ولی سریع تر عمل می کنه،مزایای دیگه ای هم داره که انشالله بعدا اعلام می کنم) دارید؟؟؟
■بله؟؟؟؟
○منظورم پرایده
■بله داریم ولی اول به افرادی تحویل می دیم که در الویت هستن شما باید چند ماهی صبر کنید چون ما ماشین هامون با ادبن و فروختن چنین ماشین هایی به فردی مثه شما بد آموزی داره😂😂
○چشم بله حتما
...
بابا ما تو ایران یاد گرفتیم همش به نیمه ی خالی لیوان توجه کنیم اما نیمه ی پر لیوان رو اصلا در نظر نمی گیریم مثلا
آقا محسن شما که سوار تیگوان شدید میشه بپرسم این ماشین چندتا تایر داشت؟؟چهار تا بیشتر بود؟؟؟
یا مثلا فرمون تیگوان مربعیه؟؟مثه پراید دایره ای نیست؟؟
😂😂😂😂😂😂
در انتها اینو بگم که به کولئوسی ها و RAV4یی ها بر نخوره:
ماشین های شما عالی اند
این فقط مقایسه و نظر این بنده ی حقیر با یکی از محصولات غول خودروسازی جهان بود.
یه مورد دیگه هم ذهنم رو مشغول کرده
فولکس واگن به معنای خودروی مردمی هست یعنی خودرویی که همه بتونن بخرن.
پس اگه الان این ماشین ۳۰۰ میلیونه و ما نمی تونیم بخریم خرده ای به فولکس واگن نمیشه گرفت فقط میشه به این نتیجه رسید که ما مردم نیستیم(نمی دونم چی هستیم)😁😁😁😁
محسن جان منتظر مقالت در مورد پاسات می مونم
خوش بگذره
بدرود...
1396/10/22
سلام داداش یه سوال قیافه RAV4رو خیلی ساده و بی حس معرفی کردی میشه بفرمایید قیافه ی منگول تیگوان چیرو انتقال میده واقعا از نظر ظاهری تیگوان جلویRAV جدید حرفی نداره موارد بدی رو بله جای بحث داره ولی قیافه رو اصلا تیگوان قیافه نداره در ثانی میزان فروش تیگوان از RAV در دنیا بیشتره با کدوم سند انقدر محکم گفتی اعلام کن ماهم بدونیم
1396/10/22
اولا كه سانتافه نه تنها پر فروش ترين شاستي بلند كشوره بلكه پرفروش ترين ماشين وارداتي ايرانه پس اطلاعات اشتباه نديد دوما گيربكس كوليوس براي نخريدن اين ماشين كافيه cvt 🤔🤔 من خودم سانتافه دارم بدرد نميخوره كوليوس هم همينه به نظر من با اين پول راو٤ بهتره سانتافه فقط اپشن داره و خوش فروشه ولي راه نميره
1396/10/21
فقط میتونم بگم عالیه الکی نظر کارشناسی ندیم .....فقط خدا پولشو برسونه ما هم یکی بخریم....این ماشین از همه رقبا در ایران سرتره....فقط هوندا در حد این ماشین هست.....راو فور هم ظاهرش خوب نیست....بقیه هم که به گردش نمی رسن
1396/10/21
دوست عزیز ؛
نرمی و راحتی و جاداری سانتافه و سورنتو از این ماشین بهتره
و کیفیت و کم استهلاکی رقبای ژاپنی مخصوصا راوفور کاملا بر این ماشین برتره.
فکر نمیکنم این ماشین به جز شتاب و هندلینگ چیز بهتری نسبت به هم قیمت هاش داشته باشه
فولکس واگن ارزان ترین ماشین آلمانیه و اصلا در حد هم وطن هاش نیست. بیشتر خودروهای با استاندارد متوسط تولید میکنه
1396/10/22
البته باید گفت کابین ماشین خیلی کوچیکه حتی از راو فور ولی از راو فور از نظر متریال و امکانات خیلی بالاتره ولی هیچ راداری نداره ،کلا به نظر من توی این رنج قیمتی فقط رنو کولئوس چون واقعا هم آپشن مناسبی داره و هم کابین جادار و هم متریال خوبی داره ،در سال 2017 هم پر فروشترین شاسی بلند کشور شد.
1396/10/21
از کراس اوورها بدم می آید نه شتر هستند نه مرغ
1396/10/21
خودرو بانك، سورنتو وسانتافه و راو ٤ اصلا توي يك كلاس نيستند از سايز بدنه هم كاملا مشخصه،
1396/10/23
بله درسته و منظور خودروبانک رقبای هم قیمتی بود
ترتیب رقبا به این شکل هست:
میتسوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، تویوتا هایلندر (کراس اور سایز متوسط)
میتسوبیشی asx، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، تویوتا rav4(کراس اور کامپکت)
پژو 2008، رنو کپچر، نیسان جوک، سانگ یانگ تیوولی(کراس اور ساب کامپکت)
1396/10/22
با سلام، آقا محمد وحید درسته فولکس واگن مشکلاتی داشته ولی اینکه بخاطر اینکه به نظر شما "آشغال" هستش نیومده تو بازار ایران، فولکس واگن الان خودرو های لوکس و معتبری داره که تو بازار های کشور های خودرو ساز داره عرضه میشه و فروش قابل توجهی نیز داره، اینکه این نقص ها رو داره قبول ولی دلیل نمیشه به همه ماشین هاش کوبید، در ضمن بگم اون رعایت نکردن و تقلب تو سیستم آلایندگی ماشین برای موتور دیزلی هست که تو ایران اصلا دیزلی وجود نداره! اینکه بگی چون طرفدارشی اینطور نظر میدی یا قصد خریدشو داری برای همین اینطوری نظر میدی بی انصافیه! من نه طرفدار فکلکس واگن هستم نه پول خرید این آلمانی رو دارم، با تمام معایب و مزایاش، میگم که بد بینی چاشنی نظرتون هست.

با تشکر از خودرو بانک که این مقاله رو گذاشت، ای کاش بررسی ویدوییش کنید.
1396/10/22
در ضمن در جواب بعضی ها که میگن کیفیت از سر و روش میباره، این ماشین تست هست و همه جور بلایی سرش اومده، دقیقا عین DS3 که ماشین تستش همه جور بلایی سرش اومد!!

یکم با انصاف نظر بدید
1396/10/22
یک ماشین زیبای دیگر برای دلالان و البته با قیمت بسیار عالی 300 میلیونی برای ایرانیان عزیز و همیشه در صحنه ...
1396/10/22
سلام
خیلی زحمت میکشین واسه این بررسی های خوبتون واقعا کارتون عالیه.
ولی هر وقت که این مدل ماشینا و کلا ماشینهای بروزو بررسی میکنین با خودم میگم که اکثر مردم ما حتی از کوچکترین چیزهای که مردم دنیا دارن هم محرومن.یکی از بزرگترین لذت های دنیا برای ماشین دوستا و کلا هر شخصی رانندگی با ماشین های خوب هست که متاسفانه ماشین های 15 تا 30 هزار دلاری که کاملا برای طبقه متوسط و یخورده بالای متوسط جامعه ساخته میشن تو اینجا قیمت 200 تا 350 میلیونی پیدا میکنن.جالبه بدونین صنعت خودرو کره جنوبی که تقریبا همسن با صنعت خوردو ما هست،عوارض خودرو توش 10 درصده،حالا ببینید که کیا و هیوندای دارن چی میسازن و ایران خودرو و سایپا چی.بخاطر تولید پراید و پژو های 40 سال پیش نباید ماشین سوار شیم.

فکر کنم یخورده توقعم بالاست،اینجا حتی هوای خوبم که مجانیه نمیتونیم نفس بکشیم بعد میخایم ماشین خوب سوار شیم.
ولش کن اصلا عجب ماشینیه!
1397/5/13
باید عرض بکنم درمورد ملشین خوب سوارنشدن مردم ایران متاسفانه حق باشماست دوست عزیز البته اینم بگم که مقصر فقط و فقط ما مردم هستیم و تمام.
1396/10/22
اصلا مقاله خوبی نبود. کیفیت سواری. نرمی .میزان ورود صدای موتور .بادو صدای تایر. مواردیه که اشاره نشده و هیچوقت نمیشه. فقط از اپشنها میگید و ظاهر که از تو عکسم میشه دید.شما که پشت ماشین میشینی باید از حس رانندگی بگی وگرنه همین مقالرو با یه سرچ تو گوگلم میشه نوشت.
1396/10/23
به نظر من تنها ضعف این ماشین فضای کوچک داخل بخصوص برای سرنشینان عقب که البته شاید برای استفاده خانوادگی مهم باشه ....علتی که من به خاطر اون 2.8X3 خودم علی رغم داشتن ویژکیهای فنی موتور و گیربکس و شتاب ... بینظیر که هرراننده ای عاشق خودش میکنه مجبور شدم بفروشم ...البته عرض کردم در استفاده خانوادگی این ضعف پیش میاد...کاش فضای عقبش بیشتر بود..بخصوص بخاطر برآمدگی کف بخاطر سیستم انتقال قدرت درعقب و در وسط صندلی..
1396/10/23
سلام دوستان
قصد خرید یک لکسوس ls460 دارم
میخواستم ببینم کسی نسبت به این ماشین تجربه ای داره
خیلی متشکر میشم راهنمایی کنید
1396/10/23
خسته نباشید و ممنون از بررسی
فقط یه سوال: این ماشین تو خود آلمان 40 هزار یورو قیمت داره...یعنی بالای 40 هزار دلار...با این وضعیت چجوری ثبت سفارش میشه؟؟
http://www.ooyyo.com/germany/c=CDA31D7114D2854F11
1BFE6FBAA6355BB8A21D78
84D286771005F54EBD/-2027331375603745922.html/
1396/11/29
قیمتش ۲۶۴۹۵ دلاره
1396/10/29
پرفورش ترین ماشین امریکا( کشوری که مردمش با عقل ماشین میخرن نه ایرانیا که 330 میلیون پول سانتافه میدن) ایکس تریل خوده خودروبانکم 20 دفه گذاشه ماشین نیسانه سورنتو و سانتافه انگار داری با ترمز راه میری کولیوس هماهمنگی موتور گیربکسش خب نی ولی راو 4 خوبه اینم خوبه اوتلندرم تو بازه قیمتی(250 بود که شد320 :| )خوبه ولی من میگم پرفروش ترین امریکا ایکس تریل و راو 4 اینا کیفیتاشون خیلی بهتره هماهنگی موتور گیریبکسشم بیشتره حالا برید سانتافه بخرید
1396/10/29
درزم غیر از اونها که گفتم کامپکت جمع وجور کاملا لوکس ds6 هم هست که خیلی لوکسه و قیمتش تقربلا یکیه کلی موتورس فک کنم ضعیف باشه ولی یک فرانسوی ویک سیتروعن ما خودمون زانتیا داریم ماشینا 10 سال داربمش هنوز از خیلی ماشینا نرم تره شتابشم بیشتره
1396/12/9
Ds رو خیلی دوست دارم ولی 4wd نیست ماشین کراس اور باید 4wd باشه وگرنه خوب آدم اصلا برای چی شاسی بلند بخره من به شخصه روزی اگر بخوام ماشین 300 میلیونی بخرم ماشین 4 چرخ متحرک میخرم که تو برف و آفرود به کارم بیاد وگرنه چرا برم پول ds بدم البته هر کسی نظری داره
1396/11/2
از اونجایی که ماشین های برندی هستن قطعا 290 میلیون ارزش داره اگرچه کشور ما خیلی مردمان ثروتمندی برای خریدش نداره و صرفا درصد کمی از جامعه میتونن اونو خریداری کنن. امیدوارم روزی برسه مردم ایران هم اکثرشون به وضع مالی خوبی برسن و بتونن راحتی رو احساس کنن
1396/11/13
کی برسه روزی که سایپا و ایران خوردرو ورشکسته کامل بشن
از اه ما جونهای دهه۶۰ به بعد. امیدوارم ورشکستیگشون رو به چشم ببینم. من که تا اخر عمرم ماشین نمیخرم چون حاظر نیستم حاصل زحمتم رو بدم ماشینای بی کیفیت این دو شرکت یا چینی‌های بی‌کیفیت سوار شم، هیچوقتم پولم به ماشین اروپایی و کره‌ای و ژاپنی نمیرسه پس میمیرم و هیچوقتم ماشین نمیخرم ولی زیر بار ذلت نمیرم
1397/1/15
بنده يه مسافرت سه نفري با سانتافه ٢٠١٥ رفتم، جادار بود ولي تو جاده در مواقع لازم براي شتاب و تيز رفتن دستم خالي بود، قبلن با توسان رفته بودم مسافرت اين مشكلو نداشت، واقعا موتور ١٨٠ اسبي روي ماشين بزرگي مثل سانتافه دلچسب نيست، تويوتا راو٤ با اينكه از لحاظ نماي ظاهر و داخل جذاب نيست برام مخصوصا سانروفش كه مثل پنجره حمام كوچيكه، ولي از لحاظ فني با اين شرايط واردات و تعرفه و هزينه هاي نگهداري، با توجه به تجربم مناسب ترين گزينه براي خانواده هاست.
1397/2/17
دوست بابام نیکوان داشت گفت اصلا هیچی باهاش نرفته ۱۰۰۰ کیلومتر یک تکه از لاستیک‌سازی کنده شده بعد برده نمایندگی برا عوض کردن به نظر من فولکس واگن نیکوان های مشکل دارش را به ایران فرستاده نمی دوستم خارج هم دزد داشته باشه
1397/2/30
جهت خريد سايت معرفى ميكنيد
1397/4/7
اینجا قیمت رو ۲۹۸ زده ، بعد از گذشت ۶ ماه الان با این پول کپی چینی این ماشین یعنی دامای x7 رو میدن! :(( خدا بخیر کنه
1397/5/22
درصورت نبودن بنزين سوپر ميتوان از بنزين معمولي استفاده كرد
1398/12/4
حسین جان نمیشه بنزین معمولی بریزی همش خر خر میکنه اگر موتور هم چیزیش بشه گارانتی قبول نمیکنه میگه چرا بنزین سوپر نزدید ولی جدیدا مثل اینکه کیتی هست که ماموت خودرو آورده روش نصب میشه و بنزین معمولی هم میشه زد
1397/10/5
اگه یکم بهش قیافه و چهار پنج تا رادار مختلف میدادن میترکوند
1398/6/3
عالیه خودروبانک لطفا ریگان کپارو هم تست کنید