موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با فولکس واگن پاسات؛ طعم آئودی

24 دی 1396

مقدمه

فولکس واگن این روزها برای دومین سال پیاپی تاج پادشاهی خود بر صنعت خودرو را حفظ کرده است و به شکل رسمی بزرگترین خودروساز جهان تلقی می شود، این شرکت اما علیرغم تمامی موفقیت های عظیم خود در عرصه بین المللی، در زمینه ساخت خودروهای لوکس تاکنون نتوانسته عملکرد چندان درخشانی را از خود نشان دهد، برای مثال پروژه عرضه سدان فول سایز فیتون در اوایل قرن بیست و یکم عملا با یک شکست تجاری بزرگ همراه شد و مسئولان فولکس واگن در نهایت دریافتند که با توجه به عرضه خودروهای آئودی (به عنوان یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن) عملا ساخت یک خودرو لوکس با برند فولکس، نمی تواند برای مشتریان جذاب باشد. در نهایت اما با برچیده شدن پروژه فیتون، پرچم فولکس واگن در کلاس سدان ها به پاسات محول شد و حالا این مدل به عنوان با کلاس ترین محصول ابرخودروساز آلمانی در سگمنت سدان شناخته می شود. در نسل اخیر این خودرو که به تازگی به بازار ایران نیز راه یافته است، آپشن های رفاهی بیشتر از همیشه به کار گرفته شده اند و با توجه به مشخصات فنی بسیار نزدیک به خودروهای آئودی، می توان گفت که حالا پاسات تبدیل به یک آئودی شده که با نشان فولکس واگن و قیمتی رقابتی تر عرضه می شود.

ویژگی های ظاهری و داخلی

طراحی نسل جدید محصولات فولکس واگن به گونه ای صورت گرفته که در طول زمان تا حد زیادی جذابیت خود را حفظ می کند، استفاده از خطوط محکم و اتوکشیده در کنار اجتناب از استفاده از منحنی های هیجانی در کنار پختگی طراحی باعث شده که حتی کارشناسان نیز نتوانند ایراد چندانی به طراحی جلو پاسات وارد آورند، هر چند در مورد سادگی بیش از حد نمای عقب انتقاداتی مطرح شده است.

در فضای داخلی نیز ادامه طراحی دقیق و حساب شده آلمانی قابل مشاهده است، استفاده از ساعت انالوگ در بخش مرکزی داشبورد حس و حالی لوکس را به سرنشینان القا می کند و کیفیت ادوات داخلی نیز از بهترین های قابل لمس در این کلاس است و جای گله و شکایتی باقی نمی گذارد، به خصوص آنکه در کابین پاسات های وارداتی به ایران از تریم طرح چوب استفاده شده تا القای حس لوکس بودن خودرو دو چندان شود.

امکانات و آپشن های رفاهی

از جمله مهمترین آپشن های رفاهی و تجهیزات فولکس واگن پاسات های وارداتی به ایران نیز می توان به 9 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، اتوپارک، باز شدن هوشمند در صندوق، صندلی برقی راننده مجهز به ماساژور، صفحه نمایش 9.2 اینچی سیستم صوتی با قابلیت اتصال به گوگل مپ، تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ذرات، شیشه های سولار و دودی، سانروف پانوراما و قلاب ویژه یدک کش اشاره کرد.

مشخصات فنی

نسل هشتم فولکس واگن پاسات در بازار جهانی با طیف وسیعی از موتورهای دیزلی، بنزینی و حتی در مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز به بازار عرضه می شود. ضعیف ترین گونه پاسات به موتور 1.4 لیتری 125 اسب بخاری مجهز است و قوی ترین مدل آن نیز از موتور 2 لیتری توربو به قدرت 280 اسب بخار برخوردار است. مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است نیز یکی از نسخه های قدرتمند این خودرو محسوب می شود که مشخصات مناسبی در مقایسه با رقبای اکثرا شرقی خود دارد و از نزدیک ترین رقیب اروپایی خود یعنی رنو تالیسمان نیز قوی تر است. این مدل به یک موتور 4 سیلندر خطی 1.8 لیتری مجهز است که روی این موتور سیستم های تزریق مستقیم سوخت، توربوشارژر و زمان بندی متغیر سوپاپ ها نصب شده است. این موتور توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5100 تا 6200 دور بر دقیقه و 250 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 1450 تا 3500 دور بر دقیقه دارد.

نیروی موتور با کمک یک گیربکس 7 دنده از نوع دوبل کلاچ به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند و می تواند پاسات 1480 کیلویی را در عرض 7.9 ثانیه از سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت پاسات 1.8 لیتری در شهر 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر و در جاده 5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و میانگین مصرف سوخت آن نیز 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که عدد بسیار خوبی است. حداکثر سرعت این سدان آلمانی نیز به 232 کیلومتر بر ساعت می رسد.

از آنجایی که پاسات نسل هشتم روی پلتفرم MQB گروه فولکس واگن ساخته شده است دارای وزن کمتری به میزان 85 کیلوگرم در مقایسه با نسل قبلی خود است. همچنین مقاومت شاسی این خودرو نیز افزایش یافته است به طوری که مقاومت پیچشی شاسی مدل استیشن واگن از 23000 نیوتن بر درجه به 25000 نیوتن بر درجه و 30000 نیوتن بر درجه برای مدل سدان رسیده است.

تجربه رانندگی

فولکس واگن پاسات در هنگام رانندگی سواری بسیار نرم و مناسبی را ارایه می کند به طوری که به جرات می توان آن را در بین رقبای خود از برترین ها دانست. سواری این خودرو به وضوح از رقبای کره ای و رنو تالیسمان نرم تر است. راحتی کابین نیز در سطح مناسبی قرار دارد. در این بین شباهت نمای داخلی خودرو به محصولات آئودی نیز حسی فراتر از کلاس خودرو را به سرنشینان منتقل می کند.

اما خوبی های پاسات به همین جا ختم نمی شود. با رسیدن به اولین پیچ متوجه خواهید شد که پاسات تا چه اندازه هندلینگ و پایداری خوبی را نیز ارایه می کند. این در حالی است که با به فشار انداختن خودرو در پیچ ها به هیچ وجه تنشی در راحتی و سواری سرنشینان ایجاد نمی شود و خودرو کاملا پایدار و قابل کنترل است. فرمان پاسات نیز از نوع راک اند پنیون است که با نیروی کمکی الکتریکی کار می کند. فرمان از نوع حساس به سرعت نیز است و با افزایش سرعت سفت تر می شود. پاسات قطعا بخشی از پایداری و سواری بسیار خوب خود را مدیون بالانس بسیار خوب شاسی است.

شتاب گیری پاسات نیز بسیار خوب است و می توان شتاب صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از 8 ثانیه (7.9 ثانیه رسمی) به ثبت رساند. کشش خوب موتور نیز سبب می شود تا در سرعت های بالا نیز خودرو به هیچ وجه کم نیاورد و به راحتی می توانید در جاده با پاسات سبقت گیری کنید. قطعا نقش گیربکس 7 دنده ی دوبل کلاچ نیز در این عملکرد بسیار خوب غیر قابل انکار است. اتفاقا یکی از بخش های لذت بخش پاسات همین گیربکس دوبل کلاچ آن است که نه تنها عملکردی بسیار خوب دارد بلکه در حالت دستی نیز کار کردن با آن بسیار لذت بخش است.

از نکاتی که باید در مورد فولکس پاسات رعایت کرد یکی تعویض به موقع روغن موتور است چون به دلیل درخوران بودن پیشرانه و وجود سیستم توربوشارژر و البته دمای کارکرد بالای موتورهای توربو، روغن موتور این خودروها زودتر از خودروهای دیگر خاصیت خود را از دست می دهد و به همین خاطر بهتر است روغن را کمی زودتر از آنچه سازنده پیشنهاد می کند عوض کنید. ضمن اینکه به دلیل وجود سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و تایپیت اتومات بودن موتور، افت کیفیت روغن می تواند تاثیر منفی روی عملکرد کلی موتور داشته باشد.

مورد دیگر وجود سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم است که با وجود همه ی مزایایش نظیر افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت اما باید در نگهداری از آن کوشا بود. رانندگی با خودرو در مسافت های کوتاه در حالی که موتور گرم نشده است و گاز ندادن طولانی مدت می توانند سبب جرم گرفتگی سوپاپ هوا در موتورهای GDI شوند.

البته باید تاکید کرد که این نکته منفی مربوط به فولکس نیست و همه ی خودروهای دارای تزریق مستقیم سوخت با این مساله گریبانگیر هستند. هرچند چنین موردی خیلی جای نگرانی ندارد چون جرم گرفتگی معمولا در کارکرد های حدود 100 هزار کیلومتر به بالا اتفاق می افتد. اما برای به تعویق انداختن آن بد نیست هر از گاهی یک رانندگی اسپرت با خودرو کنید و به موتور گاز بدهید.

قیمت و شرایط بازار

ماموت خودرو به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن در کشورمان، قیمت رسمی پاسات را 279 میلیون تومان اعلام کرده است اما با توجه به استقبال فوق العاده مشتریان از این خودرو و فروش تمامی خودروهای موجود ظرف چند ساعت، به نظر می رسد که باید در انتظار واردات سری دوم این خودرو به ایران باشیم که احتمالا با توجه به تغییرات نرخ ارز، با قیمت بیشتری نسبت به سری اول عرضه خواهد شد، اما با این وجود می توان گفت که پاسات حتی با قیمتی در محدود 300 میلیون تومان، بازهم نسبت به تمامی رقبای هم سگمنت خود از پژو 508 تا DS 5LS، کیا اپتیما و حتی تویوتا کمری و رنو تلیسمان از نظر فنی، کیفیت سواری و آپشن های رفاهی برتری دارد و برخلاف برخی از خودروهای مذکور، می تواند به عنوان یک سدان خانوادگی لوکس، سریع و بسیار کامل معرفی شود، از این رو باید گفت که با توجه به شرایط جدید واردات خودرو به ایران، حالا پاسات پرچمدار سدان های موجود در ایران است و احتمالا تا سالیان سال می تواند به این رده از محصولات حکمرانی کند.

در ادامه می توانید گالری تصاویر و جدول مشخصات فولکس واگن پاسات را مشاهده کنید.

مشخصات فني
مدلفولکس واگن پاسات
پيشرانه4 سیلندر خطی توربو
حجم موتور1798 سی سی
حداکثر قدرت180 اسب بخار در 5100 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور250 نیوتن متر در 1250 دور بر دقیقه
شتاب رسمي7.9 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1480 کیلوگرم
قيمت275 میلیون تومان

35 عکس

نظرات کاربران

42 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/24
خودرو یعنی همین... قطعا از محصولات فولکس واگن هیچ ایرادی نمیشه گرفت
1396/10/24
جوری ک خودرو بانک تعریف میکنه ب نظرم یه خودرو تمام عیاره اونم با این پیش فروشی خوبی که داشته تالیسمان له میکنه
1396/10/24
واقعا جای تاسف داره ک دنیا داره رو تکنولوژی مانور میده و افتخار صنعت خودرو سازی ما هم شده تعویض چراغ جلو و عقب...
بعده ها تاریخ خواهد نوشت ک در عصر تکنولوژِی پسرانی از سرزمین کوروش روی پراید 111 پنوماتیک نصب میکردن.

هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووف
1396/10/24
اصلا پاسات خودرویی لوکس محسوب نمیشه. یعنی در طبفه خودروهای لوکس قرار نمیگیره. در حدی نیست که بتونه در این طبقه، خودشو نشون بده. پاسات یه خودروی کاملا معمولی، اقتصادی و البته با کیفیت هست. تنها فولکس آرتئون تا حدودی میتونه خودشو در زمره خودروهای سدان لوکس خانوادگی نشون بده.
1396/10/24
سلام دوستان نویسنده خیلی از این ماشین بزرگنمایی کرده در خوب بودن این ماشین شکی نیست ولی این جوریا هم که میگن نیست بعدش نوشته شده قوی تر از تالیسمان هست که نیست تالیسمان با موتور۱۶۰۰، ۱۹۰ اسب بخار قدرتش هست و قسمت عقب وسط ماشین اصلا راحت نیست
1396/10/24
جدای از خدمات پس از فروش و هزینه نگهداری ک شاید بگیم درصدی بیش از رقبای دیگه باشه یا جدای از بازار فروش دست دوم ک بازم شاید به خوبی رقبا نباشه ولی از نظر من نخریدن این خودرو و سوار شدن بر رقبا یه جورایی....!امیدوارم روزی برسه ک ما مردم حداقل به اندازه سهم خودمون از این تفکرات بازارهای دست دومی و بدنه رنگ دار و ندار خودرو تخفیف بیمه و...اینا بیایم بیرون
1396/10/24
پس تعلیق خوبی داره
خوب در مورد رنو تلیسمان بگم که یک دروغ فرانسوی بود
چهره تالیسمان رو زیبا طراحی کرده بودن که ضعیف های سیستم تعلیق را بگیره
فرانسوی ها استاد در کلک زدن و زیبا جلوه دادن هرچیزی هستن
اما آلمانی ها روراست هستن
1396/10/24
( از نزدیک ترین رقیب اروپایی خود یعنی رنو تالیسمان نیز قوی تر است.)؟ متوجه منظور نویسنده نشدم قدرت و گشتاور تلیسمان از پاسات بیشتره روی کاغذ ، معنی این حرف چیه؟
1397/11/21
دوست عزیز به قدرت و گشتاور تولید شده در هر دو خودرو البته با دورموتور های ذکرشده آنها توجه کن
من خودم یک درگ با تالیسمان و پاسات گذاشتم البته این و هم عرض کنم من هیچ کدوم یک از اینها رو ندارم ولی تالیسمان به دلیل سیستم توربوی پیشرفته اول یکم جلو رفت و لی بعدا کم آورد و عقب موند.
1396/10/24
تبلیغ خوبی بود:)
1396/10/24
درود

قطعأ خودروهاي آلماني قابل تحسين هستند اما

آيا پاسات از تويوتا كمري باكيفيت و سخت جان بهتره؟؟؟
قطعأ پاسات در رده بندي پايين تري از كمري قرار دارد.

با سپاس
1396/10/25
کاملا حق با شماست.
در خوب بودن پاسات شکی نیست. من هنوز لذت رانندگی اون نسل از پاساتهایی که با پلاک عراق وارد شده بودن رو یادمه.
ولی در هزینه های نگهداری ، جان سختی ، دوام و استهلاک بسیار پایین تویوتا کمری ، شک نکنید.
اگه بجای واردات این مدل پاسات ، مدل ۲۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی رو وارد می کردن ، خیلی بهتر بود.
ماشینهای آلمانی ، عالی و هزینه های نگهداری به نسبت بالایی دارن، بخصوص ب.ام.و ،
فرانسه هم که با اختلاف ، پایین تر قرار داره ، و کره هم که بهتره چراغ خاموش اصلا وارد کارزار و رقابت نشه.
1396/10/24
اگر در بازه قیمتی 180 تا 230 میلیون تومان قیمت گذاری میشد قطعا رقیبی در بازار داخلی نداشت.
هر چند در آشفته بازار داخلی 500 میلیون هم قیمت میگذاشتند بازار تشنه خودرویی کشور پذیرای اتومبیلی با این کیفیت و امکانات که ساخته دست مهندسان کم نظیر آلمانی هست میشد.

فقط امیدوارم شرایط فروشش طوری باشه که بیشتر تو خیابون ببینیم.
1396/10/25
واقعا ماشین معرکه ایه . صد حیف که مدعیان واقعی این سگمنت درست وارد نمیشند . خیلی خوب میشد اگه غول هایی مثل آکورد ، مزدا۶ و سوبارو لگیسی هم درست وارد میشد تا یه جنگ تمام عیار بین این چهار تا ماشین راه بیوفته
1396/10/25
قیمتش خیلی بالاست . اگر تو رنج 160 170 بود بازار کاملا در اختیار می گرفت .
1396/10/26
دوست گرامی در اینکه قیمت تمام خودرو ها تو ایران بالاست شکی نیست . ولی اگه به قیمتهای رقبا نگاهی بیاندازیم میشه نتیجه گرفت قیمت پاسات تقریبا منصفانه می باشد برای مثال قیمت میتسوبیشی ASX از طرف آرین موتور 230 تومن اعلام شده و یا سوناتا 265 تومن و پریوس تو نسخه فول 235 میلیون و یا النترای مزخرف 180 تومن شده که بنظر بنده هیچ کدام از خودروهای نامبرده شده ارزش این مبلغ رو ندارند ولی با توجه به برند فولکس واگن که صاحب کمپانی های پورشه و آئودی و واکسهال و لامبورگینی و حتی بوگاتی می باشد و با توجه به قدرت صنعت آلمان نسبت به بقیه ارزش خرید بالاتری دارد تنها مسئله ای که این خودرو تو ایران دارد اینکه شرکت ماموت تا چقدر بتواند خدمات پس از فروش به مشتریانش عرضه کند و مورد بعدی باز هم موضوع کیفیت بنزین ایران می باشد که با موتورهای توربو ناسازگار است مخصوصا تو مسافرت که پیدا کردن بنزین سوپر جزء دغدغه های راننده می باشد.
1396/10/25
با سلام، به نظرم آخر مقالتون دیگه خیلی جانب دارانه دارین صحبت میکنید در مورد این ماشین، در صورتی که قیمتش همچین کم هم بالاتر از رقیب‌هاش نیستش، بهتر بود همین قیمتش رو نکته منفی میگفتین، ولی به این خاطر که (البته احساس من هستش) خودرو رو در اختیارتون گذاشتن دارین جابدارانه قضاوتش میکنید.
در صورتی که هیچ ماشینی بدون ایراد نیستش و میتونه قیمت خیلی تاثیر گذار باشه
1396/10/25
ماموت خودرواصلا جزو وارد کنندگان مجاز نیست امروز وارد میشه فردا که وارد نشد این چند تایی هم که فروش رفته میمونه و بدون قطعات و خدمات پس از فروش کمری جدید اگه بیاد 300 هم که باشه تا بیست سال دیگه حداقل خیالت راحته که هم قطعاتش هست و هم زیر ساخت هاش
1396/10/25
سلام ، نویسنده جوری از این خودرو تحسین و برتری اون رو اثبات کرده که بنظرم اومد اولین خودروی خارجی هست که تست کرده ! برادر بزرگوار وقتی صحبت از برتری میکنید همه محاسن منجمله هزینه های نگهداری ، کیفیت خودرو نسبت به رقبا ، قیمت و فروش این خودرو در بازار جهانی مثل آمریکا و خدمات پس از فروش و .. در نظر بگیرید . این خودرو در مقابل کمری ، آکورد و حتی سوناتای کره ای با توجه به مواردی که اشاره کردم شانسی نداره . ضمن اینکه از نظر قیمتی هم در رده بالاتر از آنها قرار میگیره ، ضمن اینکه در رده های خودروهای سدان "پر فروش" در آمریکا هم هیچ وقت جایی نداشته . خواهشا تبلیغ هم میکنید جوری تبیلغ کنید که آدم نگه تبلیغای قبل از تو سوء تفاهم بود !
بنده منکر محاسن این خودرو نیستم ، امااا با توجه به قیمتی که داره ارائه میشه خاص بحساب نمیاد .
1396/10/25
گزارش جانبدارانه و با اطلاعات غلط نديد.در اينكه در كلاس سدان نيمه لوكس پاسات جز بهترين هاست شكي نيست اما قدرت موتورش و گشتاورش از تاليسمان كمتره،قيمتش هم كه رقابتي نيست
نويسنده فقط نشسته تعريف كرده
1397/4/19
حداکثر گشتاور پاسات توی دور 1250 بدست میاد و حداکثر گشتاور تلیسمان توی دور 2500 و این تاخیر توربوی وحشتناک تلیسمان رو میرسونه و نشون میده تکنولوژی آلمانی چقدر جلوتره.در مورد سیستم تعلیق و سرویس های دوره ای هم یه خورده تحقیق کنید تا به ارزشمند بودن پاسات پی ببرید.
1396/10/25
نویسنده جوری تعریف کرد از ماشین که من فک کردم s500 دارن بررسی میکنن :||||
1396/10/25
خیلی شبیه لیفان 820 هست خدایا نگاه کن آلمانی هم از رو لیفان 820 کبیر کپی کرده
1396/10/26
در اینکه نویسنده کمی جوگیر شده شکی نیست. منتها خدایی کلاس و ظاهر و اصالتش از تلیسمان خیلی بالاتره. تلیسمان منو یاد روزای اول پرشیا میندازه که به عروس دهاتی معروف شده بود
1396/12/11
شما مفهوم زیبایی رو نمیدونید که به تلیسمان میگید زشت . همه زیبایی تلیسمان رو قبول دارن
1396/10/28
نوسینده عزیز قبل از نوشتن متن فوق لطفا اطلاعات خود را نسبت به خودروها بد نیست کامل بفرمایید قدرت موتور رنو تلیسمان ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر چطور شما در نوشته بالا اعلام کردید موتر فولکس پاسات قوی تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!ممنون از توجه شما
1397/2/16
فعلا كه تو درگ ها عقب افتاده تاليس
1396/10/29
قیمت بالاست ! ماشین خوبیه اما توی این بازه اونقدر از تالیسمان برتری نداره ( طبق مقایسه انجام شده در فیلم)
بد موقعی وارد شد . افزایش تعرفه و قیمت دلار ...
مردم توان خرید تا 210 میلیون رو دارن
قشر کمی میاد هزینه بیشتر کنه ، که اگر هزینه کنه برند لوکس میخواد سوار شه نه یه برند اقتصادی .
شاید با وام بلند مدت بدون سود
فروش بیشتری رو تجربه کنه
امیدوارم قربانی نشه با این شرایط .
1396/10/30
ماشین عالی! اما بنظرم دوران مردن برای ماشین آلمانی گذشت! خصوصا این که سیستم ممانعت از برخورد نداره
1396/11/3
امثال کمری و اکورد نیستن این قورباغه ها هفت تیر کش میشن
برترین سدان خانوادگی دنیا تویوتا کمری
حتی تو نسل جدید هم با موتور 2500 تنفس طبیعی داده میشه
قوی و کم مصرف و بدون استهلاک
با خیال راحت هرجور میخای گاز بده و هر فشاری هم میخای بهش بیار
هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد
امثال اینو تلیسمان بعد یه مدت همش باید بری تعمیرگاه خرجای هنگفت کنی
مرد جاده تویوتاس
1396/12/11
سلام . درسته که پاسات ماشین عالی و نرمی هست . ولی رو چه حسابی موتورش از تلیسمان قوی تره . هم قدرت اسب بخارش ده اسب کم تره هم گشتاور هم شتاب صفر تاصد سه دهم ثانیه دیر تر به صد میرسه
1396/12/20
اصلا ماشین سدان هم باشه فول آپشن هم باشه تو این رنج قیمت نمیگیرن ملت ایران شاسی بلند دوس دارن،اصلا مدل ماشینم زیاد براشون مهم نی از mvm گرفته تا رنو ،متاسفانه ملت شاسی بلندو یه چی دیگه میبینن
1397/1/1
تلیسمان شتاب بیشتری داره و سیستم RLINK رنو بهتره و گزینه های بیشتری ارائه میده
1397/1/3
محصولات فرانسوی با ظاهری زیبا اما پراسطهلاک هستندو برای سرگرم کرن ایرانیان بسیار عالی است
1397/1/28
وقتي قدرت و گشتاور تليسمان ١٩٠ و ٢٦٠ هستش چه جوري پاسات با ١٨٠ و ٢٥٠ ازش قويتره !
فكر كنم رياضي ما يه خورده ضعيفه !!!
1397/4/19
ای کاش شما و دیگر کاربرای سایت که نوشتن تلیسمان از لحاظ موتوری بالاتره یه خورده راجب حداکثر گشتاور توی دور 1250 فکر میکردین.تکنولوژی آلمانی یعنی این.یعنی موتور توربو توی دور 1250 فول بوست بشه و همه گشتاور موتور رو در اختیارتون بزاره، درصورتی موتور 1618 سی سی گروه رنو نیسان توی دور 2500 فول بوست میشه.حتی موتور 1.4 لیتری فولکس واگن هم 250 نیوتن متر رو توی دور 1500 ارائه میده(ولی 30 اسب از این موتور ضعیف تره).
امیدوارم یه خورده با چشم باز تر به این مسائل نگاه کنین و توی مسائل فنی ریز تر بشین.
1397/2/6
دوستان عزیز بنده کاملا با نظر نویسنده موافقم چون نمیشه چشم بسته اظهار نظر کرد - بنده 3 ماهه از این ماشین دارم استفاده میکنم قبلش مزدا- bmw528 , E200 داشتم اینو گفتم که خدمتتون عرض کنم منم چشم بسته اظهار نظر نمیکنم - این برند تا حالا به ایران نیومده و هیچ کدوم از مردم ما تجربه رانندگی با با پاسات رو ندارن و به همین خاطر مجبورن با تالیسمان - و .... مقایسه کنن - اینا اصلا قابل مقایسه نیستن با هم دوستان حتی با بنز و بی ام و هم نمیشه مقایسه کرد این ماشین با ریشه 40 ساله فقط فقط شبیه خودش میمونه که فقط مصرف کننده متوجه میشه - ماشین آلمانی رو مگه میشه با ماشین کره ای مقایشه کرد آخه -
شما توی کدوم کشور میتونین تشیف ببرین مه ممنوعیت ورود ماشین نداشته باشه ولی مردم ماشین کره ای سوار بشن - امنینت - کیفیت ساخت - عملکرد خیلی خیلی محسوس موتور گیربکس رو فقط موقعی متوجه میشین که دستتون به فرمون ماشین بخوره
و در آخر اون دوستی که داره بابت صدم ثانیه بیشتر و کمتر با تلیسمان مقایه میکنه باید بگم که شما قرار نیست مسابقه رالی شرکت کنی توی 7 ثانیه باید ببینی یه سفر 1 ساعته یا بیشتر رانندگی با کدوم این ماشین ها راحت و امن تر و لذت بخش تره -
در کل اگر کسی میتونه بخره یک درصد هم به ماشین کره ای و فرانسوی فکر نکنه
موفق باشین
1397/3/12
در خوبی پاسات هیچ شکی نیست ولی از نظر موتوری از تالیسمان پایین تر است و تالیسمان بهتر است .از نظر کیفیت در رده خوبی است ولی نه به خوبی تویوتا کمری.از نظر آپشن در رده خوبی است و آپشن های خیلی خوبی داره.ازنظر بازار دست دوم رقبای کره ای 100 درصد بهتر هستند.از لحاظ نرمی خیلی خوبه ولی تویوتا کمری بهتره
1397/4/2
سلام و عرض ادب دارم خدمت دوستان من ۳۴ سالمه از پیش دانشگاهی که اولین ماشین را با استقلال کامل خریدم شدم ماشین باز حرفه ای من تقریبا تمام برندهای خوب دنیای ماشین که در ایران موجود بوده را داشتم ولو برای یکماه پس میدونم چی میگم وچی مینویسم اولین خواهشم اینه که ماشین های آلمانی را بادیدی وسیع تر بهشون نگاه کنید و بخودتون اصلا اجازه ی مقایسه با ماشینهای کره ای ندید لطفا مورد دوم هر ماشین را با خودش در سگمنت خودش بسنجید و بی اعتنا و بدون حب و بغضی که در کشور هست بسنجید (یک مثال ساده:بنز۲۲۰ملقب به بنز معمار را نگاه کنید و یک مشابه کره ای برایش بسازید اصلا وجود خارجی نداره!) اما بحث ژاپن و تویوتا چیز دیگری است که خب منم موافق دوستی هستم که فرمودند سلطانه بله راست راستی سلطانه چون اظهر من الشمسه مثالشم موجوده تویوتاهای کورونا و کارینا که مال ۴۰ سال پیشه اما سرپاهستند و آما پاسات: محشره و دیگر هیچ یک ژن خاص آلمانی و دوچلندی که مثل تلیسمان قاطی شده ی نیسان نیست آرامش شخصیت وقار چیزی که ما میخاهیم و بنظرم پاسات میده البته منکر خوبی ساحره ی جدید رنو نیستم که اینم باید بگم تست درایوش خوبو ارضا کننده بود واسم اما این چیزه دیگس اگر بشینید پشت رل بعدا دیدگاهتون خوندن داره یا حق.
1397/9/7
آقا ببخشید فک کنم اطلاعاتتون درباره ی پیشرانه درست نیس. قویترین مدلش یه موتور 6 سیلندر داره که 3.6 لیتریه و 280 اسب داره ولی شما نوشتین 2 لیتری توربو. فک کنم اگه 2 لیتری توربو اینقدر قدرت داشت به جای این پیشرانه اونو میاوردن. زیر 2500 سی سی هم هست محدودیت هم نداره.
1397/10/30
به نظر من هم ماشین خوبی است.
1398/4/19
سلام من قبل از این ماشین ds5 داشتم خیلی ازش راضی بودم بعدش پاسات خریدم بعد فهمیدم یه ماشین فرانسوی با یه آلمانی چه فرقی داره شما مصرف سوخت بهتری از اپشن های بروز جهان استفاده می کنی اما مهم ترین فرق اینها هندلینگ بود هندلیگ ds5خیلی بهتر از پاسات بود با اینکه فرمان برقی نداره