موضوعات داغ

تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه

29 مرداد 1393

نویسنده: امیر حسین صادقی

عکس: نعمت کیا شمشکی

مقدمه

کمپانی‌های کره‌ای هیوندای و کیا از شگفتی‌های صنعت خودروسازی به شمار می‌روند که توانستند با سرعت زیاد و پیشرفت قابل توجه راهی در این صنعت پیدا کنند و برای بسیاری از برندهای معتبر جهان از جمله ژاپنی‌ها تهدید جدی به شمار بروند. ما بر آن شدیم به سراغ یکی دیگر از محصولات این دو کمپانی برویم تا بتوانیم آن را بررسی نماییم. هیوندای سانتافه هم اکنون در سه نسل به تولید رسیده که نسل سوم آن در سال 2013 وارد بازارهای جهانی شد و به محض ورود به بازار کشور نیز از فروش خوبی برخوردار شده است.

طراحی ظاهری

سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می‌برد، در نمای جلو اولین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره 6 ضلعی معروف هیوندای می‌باشد که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز دیده بودیم و به نوعی امضای طراحان هیوندای به شمار می‌رود. در کنار آن چراغ‌های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد یافته‌اند، قرار دارند که در خود مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن، HID وLED ‌های مخصوص روز را جای داده‌اند ضمن اینکه چراغ‌های مه‌شکن نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو شکل گرفته‌اند. سپر از طرحی زیبا و کاملاً هماهنگ با پیکره‌ی خودرو برخوردار می‌باشد که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌اند، در نمای جانبی خط برجسته‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته است به همراه شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل طرحی زیبا و فرمی دینامیک به خودرو داده‌اند. البته رینگ‌های 18 اینچی سانتافه نیز به زیبایی این قسمت افزوده است.

طراحی عقب نیز با چراغ‌های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و درب صندوقی که خطوط به کار رفته بر روی ان طراحی این قسمت را از سادگی خارج کرده و طرحی زیبا به آن بخشیده ضمن اینکه از طرح زیبای سپر و اگزوز دوقلو خودرو نیز به سادگی نمی‌توان گذشت. در مجموع سانتافه از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است که ایراد گرفتن از آن بسیار سخت است.

طراحی داخلی و تجهیزات

با باز کردن درب خودرو اولین موردی که جلب توجه می‌کند نوشته سانتافه بر روی رکاب‌ها و درب‌ها می‌باشند که حس خوبی به بیننده القا می‌کنند. طراحی کابین زیبا و مدرن می‌باشد که مانند دیگر محصولات هیوندای از خطوط شکسته و اشکال هندسی تشکیل شده است.

طراحی برخی قسمت‌ها از جمله کیلومتر شمار و دریچه‌های هوا ما را به یاد دیگر محصولات این کمپانی کره‌ای می‌اندازد. غربیلک فرمان نیز زیبا و هماهنگ با کابین شکل گرفته و دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی و نمایشگر چند منظوره بر روی آن قرار دارد. دست دنده و روکش صندلی‌ها از جنس چرم می‌باشند که کیفیت مناسبی دارند، اما در مقابل قسمت‌هایی که در آن‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.

اصول ارگونومی در داخل کابین رعایت شده و به همین منظور کار با ادوات داخل خودرو راحت بوده، در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین صفحه نمایشگر، کلید فلاشر، سیستم تهویه مطبوع قرار دارد ضمن اینکه در پشت دسته دنده نیز دو جا لیوانی وجود دارد.

فضای کابین هم برای سرنشینان جلو و هم عقب عالی بوده و هیچ کمبودی از نظر فضای پا و بالای سر برای سرنشینان وجود ندارد ضمن اینکه صندلی‌های راحت و ارگونومیک سانتافه نیز به راحتی سرنشینان می‌افزاید. سانتافه توانایی حمل هفت سرنشینان را دارد که صندلی‌های انتهایی به خوبی در صندوق خودرو جا سازی شده‌اند ضمن اینکه برای سرنشنان آن دریچه سیستم تهویه با تنظیم شدت هوا نیز وجود دارد.

از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی سانتافه با تیپ‌های زیاد و البته گیج‌کننده به داخل کشور راه یافته است، مدل موجود در اختیار ما مدل پایه این خودرو می‌باشد که دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر سیستم ترمز دیسکی با دیسک های خنک شونده در جلو به همراه سیستم‌های ABS، EBD،EBA ، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده به همراه بوق اخطار نبستن کمربند، دو ایربگ، کروز کنترل، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر با ورودی‌های USB، AUX، Ipod با 6 بلندگو به همراه دکمه‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، درب صندوق برقی، پدال پایی ترمز دستی، سیستم eco برای کاهش مصرف سوخت، وجود جک‌های هیدرولیکی برای کاپوت و درب صندوق، کامپیوتر سفری، نمایشگر چند منظوره، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل با سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، روکش چرم صندلی‌ها، شیشه‌ها و آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سیستم تهویه همراه با دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب با قابلیت فعال و غیر فعال می‌باشد که در مدل‌های فول امکاناتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی همراه با حافظه، تعداد بیشتر ایربگ ها و سیستم‌هایESC ، DBC و ... نیز وجود دارد.

تجربه رانندگی

هیوندای سانتافه در بازار ایران دارای پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه به حجم 2.4 لیتر می‌باشد. این موتور که از نوع MPI است می‌تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 176 اسب‌بخار و 235 نیومتر در دورهای 6000 و 3750 دور در دقیقه ایجاد کند. این قدرت توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میابد. میانگین مصرف سوخت سانتافه 9.4 لیتر می‌باشد (در بازارهای جهانی سانتافه با موتورهای 2.4 لیتر از نوع GDI با قدرت 191 اسب‌بخار و موتور 6 سیلندر V شکل با حجم 3.3 لیتر با قدرت 270 اسب بخار عرضه شده است). مدل مورد آزمایش به صورت تک دیفرانسیل است و گونه‌های دو دیفرانسیل آن هم در بازار موجود است.

پشت فرمان نشسته و پس از تنظیم صندلی، اتومبیل را استارت می‌زنیم. موتور به راحتی روشن می‌شود و عملکرد نرم و روانی دارد ضمن اینکه به لطف عایق‌بندی مناسب در حالت در جا صدای موتور به داخل کابین نفوذ نمی‌کند. کیلومتر شمار حالتی اسپرت و تو رفته دارد و از دو استوانه با زاویه‌ای تند نسبت به هم شکل گرفته است. استوانه سمت چپ دور شمار موتور و دمای آن و استوانه سمت راست میزان سرعت و بنزین موجود در باک را نشان می‌دهد، در وسط دو استوانه نیز صفحه نمایشگر چند منظوره قرار گرفته که با دکمه‌های که در سمت راست و پایین فرمان قرار دارد می‌توان با آن کار کرد. این نمایشگر اطلاعاتی نظیر میزان کارکرد خودرو، مصرف سوخت لحظه‌ای، دمای بیرون، میانگین سرعت متوسطه و ... را نمایش می‌دهد و همچنین می‌توان سیستم چراغ‌ها، قفل اتوماتیک درب‌ها و سرویس‌های دوره‌ای خودرو را نیز توسط آن تنظیم کرد.

پدال پایی ترمز دستی را آزاد کرده و با قرار دادن دسته دنده زیبا و اسپرت سانتافه در D شروع به حرکت می‌کنیم. شتاپ خودرو نسبت به وزن و حجم موتور قابل قبول می‌باشد هرچند از این لحاظ شما را غافلگیر نمی‌کند اما اصلاً کند و آزار دهنده نیست و برای مصارف شهری و حتی جاده‌ها و اتوبان‌ها هم عملکرد خوبی دارد. دنده‌ها نیز توسط گیربکس 6 سرعته خودرو نرم و بی‌صدا تعویض می‌شوند هر چند که این گیربکس در معکوس دنده‌ها کمی کند عمل می‌کند و از این لحاظ در مقایسه با رقبایی همچون تویوتا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد اما عملکرد کلی گیربکس قابل قبول می‌باشد و راننده را راضی نگه می‌دارد. سیستم تعلیق روزآمد سانتافه که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از انواع چند اتصالی می‌باشد عملکرد خوبی دارد و علاوه بر کیفیت سواری راحت موجب فرمان‌پذیری و هندلینگ خوب خودرو نیز شده به گونه‌ای که ما را در این زمینه به تحسین واداشت. سیستم فرمان نیز از عملکرد دقیقی برخوردار است و حرکات آن کاملاً کنترل شده و قابل پیش‌بینی می‌باشد. دیده جلو، اطراف و آینه‌های کناری خوب و قابل قبول است ولی دید عقب چندان کافی نیست اما وجود دوربین دید عقب و سنسورهای پارک تا حدودی این نقیصه را برطرف کرده‌اند. سیستم ترمز سانتافه خوب و قابل اعتماد می‌باشد و در طول آزمایش از عملکرد مناسبی برخوردار بود و در مواقع اضطراری سیستم ABS به خوبی وارد مدار می‌شد و اتومبیل را در کمال آرامش متوقف می‌کرد.

نتیجه‌گیری

بایستی پذیرفت هیوندای و کیا مانند چند سال گذشته خودرسازان کوچکی نیستند و امروزه تا جایی پیش رفتند که می‌توانند غول‌های صنعت خودروسازی را نیز به مبارزه دعوت کنند و حتی گاهی آن‌ها را به چالش بکشند! در مجموع هیوندای سانتافه خودرویی می‌باشد با طراحی ظاهری و داخلی زیبا، تجهیزات خوب و مناسب به ویژه در مدل‌های فول، کیفیت سواری راحت، هندلینگ خوب، عملکرد مناسب موتور و گیربکس، فضای بزرگ و راحت و همچنین نکات منفی همچون کیفیت نه‌چندان جالب برخی از اجزای داخلی کابین، کند بودن گیربکس در معکوس دنده‌ها و قیمت بالای آن در بازار داخلی (که البته این روزها گریبان‌گیر تمام خودرو‌های موجود در بازار شده است). اگر به دنبال یک خودروی شاسی‌بلند با حسی شبیه به خودروهای سواری هستید و البته از آن انتظار آفرود و بیابان‌گردی را نداشته باشید، هیوندای سانتافه می‌تواند انتخاب قابل قبول در بازار کشور باشد. در پایان از مالک خودرو آقای قربان دربندسری به جهت همکاری با خودروبانک تشکر می‌کنیم.

اگر شما نیز خودرویی دارید و مایل به همکاری با سایت خودرو بانک هستید به کمک این صفحه با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی و تجهیزات هیوندای سانتافه می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

37 عکس

نظرات کاربران

136 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/5/29
با عرض سلام . سانتافه یکی از خودروهایی هستش که تو ایران فروشش خیلی عالی هستش مخصوصا مدل 2014 و 2015 ولی اگه خودروبانک تو بررسی هاش مدل تمام فولش رو ارائه میداد خیلی بهتر بود و مردم بیشتر با اون اشنا میشدن
1393/5/29
موتورش ضعیفه
1393/5/29
چغدر کسیف نکنه با این بار میبره

دل دریایی داره
1393/5/29
Rav 4 kheyli behtare.
1393/5/29
اقلا یخورده ماشینو تمیز میکردین بعد ازش عکس مینداختین
1393/5/29
با عرض سلام و خسته نباشید . خیلی ممنون به خاطر اطلاعت خوبتون یه انتقاد داشتم ماشین های قبلی که اورده بودید واسه تست هم جای بهتری بود هم تمیز بود تو عکسا فقط خاک دیدم . امیدوارم واسه بعدی ها ام مثل قبل باشه . سپاس
1393/5/29
تحدید جدی به شمار بروند ??????
1393/5/29
تحدید ؟؟؟ آقا اون تهدید هست :D
انقدرم فیلتر نزنین رو عکسا ، مگه عکسه اصلی چشه آخه :|
1393/5/29
آخه زحمت میکشید مطلب تهیه می کنید ولی عکس هایی که میگیرید واقعا بده، حتی زحمت شستن ماشین رو هم به خودتون ندادین که یه مقدار عکس ها بهتر بشه.
1393/5/29
جالب بود
1393/5/29
در مورد ترمزش که تو سرعت پایین هم واقعا عملکرد خوبی داشتن.
ما که خیلی راضییم
مصرف سوختمون(2 دیفرانسیل):
جاده تا حدود 7.8 هم رسیده
میانگین حدود 10.5
1393/5/29
با سلام ماشين خيلي خوبيه و همچنين بررسي هاتون هم واقعا عاليه ولي اگه قبل از عكس گرفتن ماشين رو به كارواش مي بردين خيلي بهتر بود
1393/5/29
این که میگین ادوات داخلیش بی کیفیته به خاطر دو ایربگ بودن و فول نبودنشه مدل فولش داخلش خیلی با کیفیته و حداقل از این کیفیتش بیشتره این دو ایربگ ها با جنس درجه 3 ساخته میشه نه درجه یک
1393/5/29
واقعا واستون متأسفم. ما ایرانی ها همش عادت داریم تو هر چیزی بگردیم دنبال ایرادای مسخره آخه مگه متن ادبیه که دنبال ایراد دیکته ای می گردین! شماها دیگه چقدر بی کارین...
1393/5/29
با عرض سلام و خسته نباشی . واقعا عالی بررسی کرده بودید خیلی کامل بود توضیحاتتون . ماشینه خیلی خوبیه اگه موتورش قوی تر بود خیلی بهتر میشد. ولی طراحیه خارجی و داخلی ماشین خیلی داچسب هستش.
1393/5/29
205 میلیون صفر فولش 205میلیون آدم بده واسه 4سیلندر ؟؟؟ جنسیس کار کرده یا ix55 یا بنز c200 2011 بگیره 1000 بار از این بهترهههه
1393/5/30
فکر کنم rav4 بهتره
1393/5/30
این ماشین عالیه نه به خاطره قیافه خشنش واسه موتوره ققویو امکاناتش من یکیشونو با ئام و بد بختی خریدم بهترین ماشینیه که تا حالا دیدم در ضمن این سایته باید ماشینو میشست بد عکس میگرفت
1393/5/30
دوستان این ماشین رو خودروبانک زحمت کشیده برده خارج از جاده و عکس ها هم کاملا مشخصه که توی شهر نیست لذا طبیعیه که یکم کثیف باشه
حالا شماها توی این همه کار خوب فقط گیر دادین که چرا ماشین کثیفه؟
1393/5/30
با سلام
آقا صاحب این ماشین شغلشون چی بود ؟! چقدر ماشین کثیف بود ، هم بیرون و توش ! 10 تومن کارواش چیه آخه ! ماهی 2 بار ببره دیگه!
1393/5/30
چرا فیلمشو نگرفتید ؟
1393/5/30
سلام ممنون از برسی خوبتون ولی ای کاش برسی تصویری میگذاشتین اخه خیلی ها منتظر برسی تصویری این ماشین بودن .اگه امکان داره برسی تصویریش رو هم بگذارین
1393/5/30
سلام بررسی خیلی خوبی بود
ولی اگه ویدئویی بود خیلی بهتر میشد
ببخشید ولی اگه یه تنوع تو کارتون داشته باشید بد نیست
مثلا به جای اینکه ماشین های شاسی بلند و سدان رو بررسی کنید ، بیاین سمت ماشین های کوپه مثل هیوندای جنسیس کوپه رو بررسی کنید که طرفدارای بیشتری داره
1393/5/30
قبول دارین که خودرو بانک یه کم در مورد ماشین های کره ای تعریف و تمجید بیش از حد میکنه؟؟؟؟؟
آخه دسته دنده ی این کجاش اسپرته؟؟
توی صفحه کیلومترش از هیچ هیجان خاصی استفاده نشده.
البته از کره ای ها بیشتر از این انتظار نمیره.
1393/5/30
بزارید کنار بابا شورشو درآوردید هرچا حرف می زنید هی تویوتا ، ژاپن بسته دیگه این همه پیشرفت کورکورانه فقط ژاپونو می بینید ، بعدشم میومدید که سانتافه 3.3 بهتون میدادیم حالشو می بردید
1393/5/30
خودرو بانک کارت درسته
خیلی منتظر یه بررسی از این خودرو بودم
1393/5/30
بابا اشغال ما باهاش یه رفتیم مسافرت
تو سر بالایی کم میاره باید معکوس بده
موتورش واقعا افتضاهه
ولی قیافش و اپشناش خوبه
اپه موتورشم عالی بود خیلی خوب میشد
توسان همون موتور اینو داره 400 کیلو هم از این سبک تره راحت تر میره
ولی در کل ماشین خیلی خوبیه واسه تهران هم لوکس و بزرگه هم اپشناش خوبه
1393/5/30
خواهشمند است تویوتا rav4 رو هم برسی کنید که امکان مقایسه با این ماشین فراهم بشه . تشکر
1393/5/30
با سلام اگر این ماشین تویوتا یا بقول خودتون اصیل بود اینقدر کثیف ازش عکس میگرفتید؟
1393/5/31
سایت خودرو بانک سایت خیلی خوبی بود ولی از زمانی که به طرفداری افراطی از ماشین های ژاپنی مخصوصا تویوتا کرده کار خوب خودش رو برده زیر سوال. کسایی که میگن این ماشین هیچ هیجانی در طراحیش نیست برن یه نگاهی به ماشین های تویوتا بندازن که سال به سال ماشین هاش زشت تر می شن و کلن از نظر طراحی تویوتا وا پسگرا شده.
1393/5/31
این همه تو این سایت برای فیلم تویوتا کرولا تبلیغ شد ویدئوش هم مدت طولانی صفحه اصلی سایت بود با این وجود 20000 بار دیده شده در صورتی که ویدئو کیا اپتیما حدود 100000بار دیده شده ماشین های دیگه کره ای هم بازدید خوبی در این سایت داشتن اما جای سوال که چرا گروه زحمت کش خودرو بانک این همه داره روی ماشین های ژاپنی مانور میده و کره ای ها رو مورد انتقاد قرار میده
1393/5/31
با سلام لطفا فیلم برسی اسپرتیج رو هم بزارید.با سپاس
1393/5/31
سلام.....ممنون ازبرسی ...میخواسم ببینم قیمت الان سانتافه 2400...3300چنده؟؟؟؟؟؟ممنون
1393/5/31
زیاد از طراحیش خوشم نمیاد مثل اسباب بازی میمونه تویوتا بخر یه عمر سوار شو من سوار شدم که میدونم
1393/5/31
سلام ممنون از بررسی دقیق شما ولی ای کاش نقد وبررسی ویدیویی بیشتر داشتید.
1393/5/31
سلام.منم کاملا با نظر دوستمون امیر موافقم .ما خودمونو کشتیم که واسمون برسی سانتافه 2014 رو بگذراین بعد رفتین تجربه رانندگیش اونم با بدترین نوع اپشن و تجهیزات رو گداشتین
1393/5/31
خودرو بانک یکی از بهترین سایت های خودرو هست ولی با این کارا مثل طرفداری های بیش از حد از برند تویوتا و سرکوب شرکت های خودروسازی کره ای باعث کاهش رضایت طرفدارای این سایت محبوب میشه.با تشکر
1393/5/31
در صورت امکان مقایسه تویوتا rav4 و سانتافه 2014 «البته فول نه بدترین مدل موجود در بازار» رو بگذارین.با تشکر فراوان
1393/5/31
سلام فکر کنم از این کم اپشن تر وکثیف تر پیدا نکردینا درسته؟
به قول دوستان اگه تویوتا بود اخرین مدل و فول فول وپولیش زده رو واسه تست می اوردین؟
1393/5/31
سلام.مرسی از مقالتون.ای کاش فیلم بود چون آزماش سانتافه فکر کنم برای مردم جذاب تر از هوندا سیویکی باشه که به ندرت میشه تو خیابونا پیداش کرد.یه خواهش دارم.اگه میشه لیفان X60 رو هم آزمایش کنید.
1393/6/1
با سلام وخسته نباشید خدمت گروه خودروبانک.برسی جالبی بود .من هم با نظر دوستان موافقم ای کاش ویدیوش رو میگذاشتین خواهشا در صورت امکان ویدیو از سانتافه 2014 تهیه کنید چون طرفدارای زیادی داره .باز متشکرم به خاطر زحمات شما
1393/6/1
خیلی جالبه تجربه رانندگی سانتافه در مدت 2 روز 5000 بار مشاهده شده تازه این تجربه رانندگیش بود و الا اگر ویدیو بود تا حالا بالای 100000 بار دانلود می کردن.این یعنی اینکه چقدر طرفدار داره این ماشین.اگه میشه یه ویدیو ازش بسازین
1393/6/1
سلام در صورت امکان ویدیو از مقایسه سانتافه و تویوتا راو4 بگذارید با تشکر.
1393/6/1
سانتافه سانتافه سانتافه سانتافه آقا گلوم پاره شد از بس بگم ویدیوی سانتافه اسپرت رو هم بذارید واقعا ماشین کاملی هست اگه هم تهیه کردید هیچ چیزیش رو جا نذارید چون واقعه ماشین کاملی هست
1393/6/1
سلام .ممنون از برسی خوبتون .اگه میشه اسپورتیج رو هم برسی کنید
1393/6/1
مرسی ممنون از سایت خوبتون
ام جی رو هم تست کنید مرسی
1393/6/1
لطفا بررسی ویدویی و تجربه رانندگی با اسپورتیج رو هم بزارید با تشگر از زحماتتون:)
1393/6/1
سلام خسته باشید اگه میشه از جولیتا فیلم بررسی بذارید
1393/6/2
من در بوشهر زندگی میکنم در همان روزهای اول ورود خودرو به کشور علاقه زیادی بهش داشتم اما با 10 دقیقه سوا شدن همه چی برام عوض شد سیستم تعلیق فوقالعاده خشک البته در صورتی که ماشین خالی باشه و قدرت بسیار ضعیف ماشین در سربالایی که باعث می شد حتی از 405 عقب بمونه منو آدم رو نا امید می کنه البته ظاهری بسیار زیبا و جوان پسند دارد اما برای مسافرت اصلا جالب نیست اون موقع 180 میلیون بود وبا اینقدر پول یه ix55 2011 راحت می شد خرید که یک ماشین 6 سیلندر با تعلیق نرم تر و چابکی بسیار بیشتر
1393/6/2
اخه ماشین دیگه از این نیم فول تر هم مگه میشد بزارین فک نکنین مردم نمیفهمن من خودم دندونپزشکم یه دونه فول کامل 2014 رو دارم این که در مقایسه با مال من چیز هم حساب نمیشه به شغور مردم توهین نکنین
1393/6/3
سلام میشه راهنمایی کنین با 170 میلیون چه شاستی بلندی بهتره؟
1393/6/3
چرا ماشین مورد بررسی شما اینقدر کثیف نگه داشته شده؟از هرچی سانتافه هست آدم بیزار میشه
1393/6/4
سلام
به نظر شما خودرو بین 150 تا 200 میلیون چی بگیرم؟
لطفا جواب دهید
با تشکر
1393/6/5
"دکتر محمد کاویانی
اخه ماشین دیگه از این نیم فول تر هم مگه میشد بزارین فک نکنین مردم نمیفهمن من خودم دندونپزشکم یه دونه فول کامل 2014 رو دارم این که در مقایسه با مال من چیز هم حساب نمیشه به شغور مردم توهین نکنین
1393/6/2"

حقیقتش فکر نمیکنم این ادبیات به یک پزشک بخوره. حداقل بین همکاران من کسی اینطوری حرف نمیزنه !!
دوست عزیز شما اگر میخوای نظر بدی نظر بده منتها با دندونپزشک شدنت کسی نظرتو در مورد ماشین! بهتر قبول نخواهد کرد.

نکته بعدی. سایت خودرو بانک به حق زحمت میکشند و اطلاعات خوبی بدست میدهند منتها لطفا قبل از بررسی و عکس گرفتن هر خودرو یه کارواش ببرید تا عکسها در حد کلاس این سایت و ارایه به مردم باشه. ممنون.
1393/6/9
سلام. لطفا دفعات بعد قبل از بررسی، خودرو رو یه کارواش هم ببرید. ممنون .
1393/6/9
دکتر محمد کاویانی
اخه ماشین دیگه از این نیم فول تر هم مگه میشد بزارین فک نکنین مردم نمیفهمن من خودم دندونپزشکم یه دونه فول کامل 2014 رو دارم این که در مقایسه با مال من چیز هم حساب نمیشه به شغور مردم توهین نکنین
1393/6/2

اولا
این نظر شما مربوط به پز دندون پزشک بودنتون بود یا سانتافه سواریتون؟ اگه خجالت نمیکشید آدرس مطب و ساعت کاریتونم مینوشتید !!!


دوما اینایی که گفتید چه ربطی به خودرو داشت ؟ این بررسی هم خوب بود هم جامع، فقط کاش این ماشینو قبل عکاسی یه کارواش میبردن آدم بتونه نگاهش کنه !


1393/6/9
دوستان ببخشیدا! شرمنده، ولی احساس نمی کنید که یکم غر زیاد میزنیم؟ خودم هم میگما!
من مقاله رو خوندم، عکس ها رو هم دیدم و معمولا به این سایت هم مثل خیلی از سایت های دیگر خودرویی سر می زنم، ولی تعداد کسایی که ناله کردن که چرا ماشین کثیفه خیلی بیشتر از کسایی است که برای جمع آوری این مطلب و عکس و در اختیار گذاشتنش تشکر کردن
1393/6/10
همیشه دوست داشتم پشت این ماشین بشینم اما تا الان قسمت نبوده ...
امروز که دیدم بانک خودرو تستش کرده واقعا خوشحال شدم و الحق نقد بسیار عالی و گویا بود و واقعا جای تشکر داره . همین طور عکس ها کامل و گویا هستن و همین طور نما های خارجی ای که در کادر ازشون استفاده شده فقط منم بابت کارواش یه گله کوچیک دارم که بایستی من رو ببخشید .
از تمامی پرسنل سایت خوب و حرفه ای تون و کسانی که ماشین شون رو در اختیار تون میذارن متشکرم
1393/6/13
با سلام و تشکر از اعضای محترم سایت. انصافا موارد مطرح شده دزست و بجا و بدور از هرگونه تعصب یا جانبداری بود . از علی آقای بوشهری میخوام بپرسم توی بوشهر کدوم سربالای وجود داره که توی ده دقیقه همه چی برای شما عوض شده؟
1393/6/14
ماشین رو ولش...
خونه عجب خونیه.....!
به به...خیلی خوشگله...
1393/6/15
دکتر جان ظاهرا" تازه دندون پزشک شدین و تازه هم ماشین خریدی هی پوزشونو میدی . داری که داری و اکه از نقدشون خوشت نیومد میتونی نخونی ولی به غیر از عکس باقی چیزهاشون خوب .
1393/6/22
با سلام و تشکر از سایت خوبتون
به نظر بنده به غیر از دید عقب این خودرو دید جلو سمت راننده خیلی هم خوب نیست.
1393/6/23
یه آبی به ماشین می گرفتید
1393/6/23
لطفا فیلم بررسی سانتافه نیو رو بزارید ....باتشکر
1393/6/25
من هنوز موندم اين بنده خدا چرا تو سايت معرفي خودرو گفته من من دندونپزشكم مثل اينه كه دندونت درد كنه بري دندونپزشكي اونوقت دكتر موقع ويزيت اولين سوالي كه ازت كنه بپرسه ماشينتون چند تا اير بگ داره ؟؟؟ بابا در اون دانشگاهي كه به اينا مدرك داده رو بايد گل بگيرند.
1393/6/26
واقعا ماشین بدی هست من سورنتو رو بهش ترجیح میدم موتورش مفت نمی ارزه
1393/6/26
من فقط داشتم از مزدم دفاع میکردم بعدشم اسم همکارانتونو بگین 90 درصد دندونپزشک هاس تهران منو میشناسن با تشکر از سایت خودرو بانک که اطلاعات جامعی در مورد همه ماشین ها به غیر از این یکی به مردم میده ممنونم
1393/6/27
مرسی از تست های خودروهاتون که عالی هستن .
من 150 تومن پول دارم و یه خانواده 4 نفره هستیم . خواستم بدونم سانتافه تک دیفرانسیل بگیرم بهتره یا کیا اسپورتیج . نرمی و سرعت و امکانات برام مهمن .
در آخر بگم حرفی توی خوب بودن ماشین های ژاپنی نیست . اما توی هر گزارش از ماشینای کره ای شما یه نمونه ژاپنی هم نام میبرید که عدالت نقد کردنتون رو به نظرم زیر سوال میبره.
1393/7/4
سلام آقامحمدرضاشماکه میگی سورنتوروبه سانتافه ترجیح میدی میخواستم ببینم خودت ماشین چی داری وبعدتوهیونداراباکیا مقایسه میکنی حالاخوبه سانتافه ازنظرقیمت وطراحی وامکانات خیلی بهتراز سورنتوهست
1393/7/23
آقا در مورد هیوندای باید چند چیز رو اعتراف کرد
یک این که این خودرو سازاز دیدگاه من در طراحی ژاپنی ها رو به ویژه تویوتا رو شدید به چالش کشیده.هم سواری هم شاسی.
دو این که شما هیچ خودرویی با این همه امکانات و این قیمت نمی تونید سوار شید
سه موتورهای هیوندای بسیار نرم و بی صدا هست
من خودم یک آزرا 2007 دارم (که چند ضعف هم داره) اما 1 ماه پیش توی کارواش بودم با ییک از دوستام که یک آزرای نیو یک تویوتا آریون و یک لکسس سواری اومد.بی شک در کیفیت لکسس و آپشنهاش شکی ندارم اما با صلیقه من طراحی آزرا نیو چه داخلیش چه خارجیش اختلاف فاحشی حتا با لکسس داره با آریون که تنها قدرت موتور آریون رو برتر می دونم
در مورد کیفیت هیوندای من تا حالا تویوتا نداشتم اما این آزاری قدیمی خرج خاصی برام نداشته و توی ایرانی که مردم برای 1-2 سال ماشین می خرن و بعد می فروشن و با پیکان و ماشین های ایران خودرو و سایپا آبندی شدن کیفیت خیلی هم نقش کلیدی نداره.البته این دیدگاه منه
1393/7/29
این مدلی که شما بررسی کردین که فول نیست
1393/8/22
سانتافه ها فقط مدل دو دیفرانسیل فولش ارزش خرید داره این مدلی که شما تست کردین اصلا ارزش خرید نداره با پول این مدل میشه یهix35 فول خرید که موتورشون هم یکی تازه از اون مهمتر اینکهix35 دو دیفرانسیله ولی این تک دیفرانسیل.کسی که واقعا بفکر ظاهر ماشینه و دیگه به هیچ چیز دیگه اهمیت نمیده این مدل رو میخره.هیوندای ix35 فول 2015 رو148 میشه خرید که ارزانتر هم هست
1393/8/23
سگ سانتافه به سورنتو می ارزه
1393/8/29
این عکسهایی که گذاشتید چقدر خاک همه جای ماشین و گرفته!!حتی داخل!!mamnoon az Test
1393/9/1
بهترین ماشین شاسی بلنده
1393/9/1
سلام من هم سانتافه سوار شدم هم سورنتو ولی سواری نرم وراحت سانتافه قابل مقایسه با سورنتو خشک نیست
1393/9/1
منم بانظرت کاملاً موافقم آقا علیرضا سانتافه واقعاً خیلی بهترازسورنتو واسپورتیج هست واصلا نمیشه شرکت کیاموتوررا باشرکت هیوندای مقایسه کرد
1394/2/14
باسلام این چه ماشینیه فقط اسم داره با پراید فرقی نداره نه موتورداره نه کابینش ازجنس مرخوبه .باچینیهاهیچ فرقی نداره قیمت نباید از80م بالاباشه اینو باسورنتو مقایسه میکنی واقعا که
1393/9/1
من عاشق سانتافه هستم این ماشین یکی ازبهترین ماشین های جهان درسال2013درآمریکامعرفی شده است
1393/9/25
این ماشیت دربو داغون چیه
لطفا از مدلای فول استفاده کنید
من خودم یه 3300 مدل 2015 رو دارم اصلا تفاوت خیلی زیاده با این
1394/4/20
شما کجا هستید؟توی ایران که 3300 مدل 2015 نداریم .خیلی تک و توک توی 2013 داریم
1393/9/26
آقا محسن من یه 2014 دارم مال من 2400 متورش شما گفتی مال شما 3300 ؟
1393/10/8
به صاحب ماشین بگید این همه پول داده واسه این ماشین ماشین رو یه کارواش ببره
من خودم مگان دارم هر روز تو کارواشه
1393/10/21
ماشین خیلی نرم وراحتی هستش واقعاً عالیه امکاناتش هم حرف نداره
1393/11/2
تورو خدا ماشینو بشورید بعد عکس بگیرید
1393/11/17
من سوار شدم .نرم نیست.اپتیما خیلی نرم ترشه
1394/3/13
لطفا کسانی که تجربه رانندگی با ماشین ها را ندارند نظر درموردش ندهند
1394/4/20
بابا چی رو با چی مقایسه می کنید ؟سواری رو با شاسی؟
1394/6/2
خیلی هم نرمه دیگه چی میخوای
1393/12/5
پدال جون تروخدا فیلمش رو بزار
ماشین خوبیه؟
بعد زانتیا چی خوبه؟
که هم نرم باشه هم بزرگ هم حداقل 2.0 لیتری
1394/2/4
دوستان خسته نباشید بین سانتافه فول و موهاوی هشت سیلندر و پرادو شیش سیلندر 2009 کدوم بهترن.؟؟
ممنون میشم نظر بدین
1394/2/21
سلام جناب الان با توجه به ممنوعیت ورود خودروبالای2500ccنمیتونی پرادو و موهاوی 2015بخری ولی درمورد سانتافه باید بگم که بهترین ماشین بااین حجم موتوری هست اگه مدل فولش رو بخری پشیمون نمیشی
1394/2/21
مدل فول صندوق برقیش عالیه عالیه و رقیب اسپورتیج و سورنتو نیست
1394/3/6
رفتید مدل بیسیک سانتافه رو بررسی کردی لطفا فیلم بررسی سانتافه فول آپشن رو بررسی کنید ممنون میشم🙌
1394/3/8
سانتافه فول آپشن بهتر از راو4هست
1394/3/10
سانتافه فول آپشن خیلی با مدل های دیگش فرق داره هم از احاظ طراحی و هم از لحاظ امکانات درکل ماشین فوق العاده ای هست
1394/4/6
بهترین ماشین شاسی بلنده خیلی نرم و راحته بسیار زیاد هم خوش تیپ و دارای امکانات زیادی است
1394/4/14
دوستان به نظر شما بین سانتافه فول 2015 و راوفور کدوم بهتره؟ فرقشون تو چیه؟
1394/4/22
سلام آقا حسین فرقشون روی امکانات روشونه که سانتافه خیلی امکانات بهتری داره و همچنین گذشت اون زمانی که میگفتند تویوتا بهتره الان هیوندا بهتر از تویوتا عمل کرده من خودم سانتافه رو با راو4 و سورنتو مقایسه کردم و رفتم سانتافه فول آپشن صندوق برقی گرفتم و خیلی خیلی ازش راضی هستم موتورش هم با وجود اینگه 2400ccهست ولی واقعا قویه
1394/11/8
Amirreza.hasanloo.6575@gmail.com
1394/4/20
آقا ماشین رو از توی جوب در آورده بودین؟حیف نبود ؟! ای کاش کارواش می بردید بعد.
در ضمن خیلی خوب میشه این خودروهایی که زیا هستند توی بازار رو فیلمش رو درست کنید.
راستی این موتور خداییش کم میرسه برای اون وزن.فکر کنید 4-5 تا سرنشین باشه با یک بار متعادل توی سر بالایی یا جادهای کوهستانی که فشار هوا کمتر هست تصور شتابگیری هم سخت میشه توی این وضعیت
1394/4/22
سانتافه ماشین نرمیه باوجود اینکه شاسی بلنده ولی خیلی نرم تر از ماشین های شاسی بلند دیگس
1394/5/8
چطور ماشینیه ؟ موتورش ضعیف نیست ؟
1394/5/13
موتور ضعیف با سواری نه چندان جالب {کمی خشک )
مخصوصا با چند سرنشین توی جاده متوجه این موضوع میشید
ولی از زیبایی این ماشین نمیشه گذشت یه ماشین جادار و عالی
2015 دارم حدودا 10 ماه
از سواریش راضی نیستم به نسبت مبلغ
اخه از یه موتور 2400 برای این ماشین جز راه رفتن چه انتظار دیگه ای میشه داشت
1395/2/13
واه واه واه چه بولوفا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/10/12
ناموسا یبار پشتش نشستی؟!
1394/6/2
اقا فقط توسا
1394/6/8
توتیا. Rav4 خیلی بهتره
1394/7/2
خیلی زشته
1395/4/21
درک ایرانیا از ماشین :
1- زشته
2- آپن نداره :|

کیفیت و مهندسی و دوام و لذت رانندگی و بی صدایی و آراااااامش همه کشکه !
1394/6/11
من که حاظرم به جای سانتافه فول رو فور پایه بگیرم درسته امکانات کمتری داره ولی کره ای ها هر چه قدر هم خوب باشند با ژاپنی ها قابل مقایسه نیستند
1394/7/27
من که پول ندارم از این ماشینها بگیرم . ولی حاضر درسته .
1394/11/2
اره واقعا خودروهای ژاپنی یه چیز دیگست نمیشه با خودروهای کره ای مقایسه کرد
1394/7/19
لطفا اگه میخواهید ماشینیرو تست کنید قبلش یه ابی روش بگیری ماشین پر خاک و گل
1394/8/7
سلام ماشین سانتافه بیسیک با سانتافه فول معمولی چه فرق دارد
1394/10/23
زمین تا اسمون !
1394/9/14
سلام علیکم ، میشه توضیح بدید انجین استارت چیه؟
1394/10/23
سانتافه فول با بیسیک یا همون پایه تفاوتش زمین تا اسمونه !
این ماشین بیسیک و پایه است و کمترین اپشن هارو داره
امکاناتی که توی فول بهش اضافه میشه خیلی زیاده از جمله : سقف پانورما -رینگ19-چراغای عقبو جلو ال ای دی و دی لایت و و چراغ جلو زنون چرخشی -دودف 4WD-کولر دیجیتال دوال و اتومات-پارک کردن اتوماتیک(اتوپارک)- درب صندوق برقی- پنج گرم کن و دو سرد کن فرمون و صندلی-پشت امپر سوپر ویژن-مانیتور بزرک و سیستم صوتی فابریک با باند سنتر مرکزی
و ... خیلی امکانات زیاد دیگه که گفتنش خیلی طولانیه
1394/11/8
اونايي كه سوال ميپرسن ميگن سانتافه بهتره يا راو4 بزاريد بگم كه سانتافه بهتره
1395/10/28
درسته سانتافه از نظر قیافه و خوشگلی از راو۴ بهتره ولی از نظر کیفیت و طول عمر راو۴ یا هر ماشین ژاپنی بهتره از ماشین کره ای است
1396/5/15
من ماشین نهایتش 8 سال نگه میدارم که اونم میدونم کره ای ها تا 8سال مثل ساعت کار میکنند
1394/12/4
با سلام
لطفا قبل از ثبت مشخصات خودرو از سایت اصلی استعلام بگیرید الان سانتافه 2400 توی سایت hyundaimotor مشخصات موتوری اون به این صورته ظرفیت 2400 سی سی و قدرت 172 اسب بخار اینم لینک منبع http://worldwide.hyundai.com/WW/Showroom/SUV/SantaFe/PIP/index.html این اتفاق برای بیشتر خودروهایی که من توی سایت شما و سایت های مشابه دیدم افتاده
1394/12/27
سلام.ببخشید کسی میدونه سانتافه تک دفرانسیل پانوراما دار مانیتور بزرگ داره یا همه کامل مانیتور بیزنس هستن؟ممنون میشم راهنمایی کنید.مرسی
1395/10/12
باسلام اکثرا سانتافه های وارداتی همشون بیزینس هستن جز تعداد انگشت شمار اما اکثرشون مانیتور بیزینس عوض میکنن و ماینتور اروپا یا عرب میندازن روش و خود تک دیف هم مدل پانوراما داره هم سقف فلز
اما اگر فکر خرید تک دف دارین بدونین افت قیمتشون با اومدن مدلهای جدیدش خیلی زیاده
با قیمت سانتافه تک دف گزینه هایی همچون اسپورتیج و توسان وجود داره حتما بررسیش کنین!
1395/2/12
از این سانتافه فول ترم هست هم اتوپارک داره هم رادار موتورشم 3.5 لیتریه.
1395/3/17
سلام وخسته نباشیدشمازحمت میکشیدبررسی میکنید خودروهای مختلف رو اما درمورد سیستم تعلیق و تنظیم ارتفاع خودروها تخصصی نقدنمیکند
1395/6/26
خواهش میکنم عکسایی که میزارید بدون efect باشه اصلا نمیشه درست عکسارو دید
1395/7/9
ایا ماشین هفت نفره میشه؟
1395/9/26
من سانتافه بخرم یا اسپورتیج کمکم نیو خاه می کنم بگید
1395/10/12
با سلام و تشکر از راهنمایی که دوستان انجام میدهند . در مورد لاستیک ها اگر عرض لاستیک به 265 تغیییر یابد برای مدل 2014 مشکلی ایجاد میگردد یا خیر
1395/12/13
سلام
لطفا سورنتورو هم بررسی کنید
1396/1/1
سانتافه اتفاقا" ماشین خیلی نرم و ریلکسیه و خوشگلیه اما اینجا اینقدر ما براشون بی اهمیت بودیم که با یه دوربین نوکیا ساده ازش عکس گرفتن
1396/11/20
سلام ايا سانتافه تك ديفر همان awdهستش
1397/9/5
نخیر awdهمون چهارچرخ متحرکه که از4wd بروزتره،در 4wd بوسیله دنده یا دکمه یا سوییچ انتقال نیرو به دفعات انجام میشه اما در awd این حالت دائمیه، برای افرود سنگین4wd بهتره
1398/10/8
سلام.من میخواهم سانتافهمو بفروشم کی میخادش
1398/11/6
کسی میدونه چطور دریچه های کولر عقب چطوری گرم میشه؟؟؟
من تازه خریدم بلد نیستم لطفا راهنماییم کنین