موضوعات داغ

دنا پلاس در مقابل برلیانس H330 – رقابت در دسته سه

21 بهمن 1396

مقدمه

کمپانی های نوپای چینی با سرعت عجیبی در حال پیشرفتند و مدتی است که از صنعت خودروسازی نسبتاً با سابقه ما هم سبقت گرفته اند. اما هنوز هم در میان محصولات ارزانتر بازار، شانس رقابت برای تولیدات کمی تا قسمتی ملی ما پابرجاست و در بازار اتومبیل های زیر 60 میلیون، همچنان بحث چینی بخرم یا داخلی داغ است. ما هم امروز یک نماینده پر ادعای وطنی بنام دنا پلاس را در مقابل یکی از موفق ترین چینی های بازار "که البته در کشور خودمان مونتاژ میشود" قرار داده ایم تا شاید مشخص شود که کدامیک ماشین بهتری هستند. لطفاً شما هم در این بررسی کوتاه با خودروبانک همراه شوید.

طراحی ظاهری

باید اعتراف کنم که هر دو میهمان امروزمان از نظر ظاهری شرایط قابل قبولی دارند و اگر آنها را با ماشین های گرانتر مقایسه نکنیم میتوان حتی جذاب خطابشان کرد. نکته مثبت برلیانس در بازی هماهنگ خطوط و حالت عضلانی بدنه اش نهفته است که توانسته اتومبیل را کم نقص و مستحکم نشان بدهد؛ در قسمت جلو چشمان بادامی و جلوپنجره ای آشنا در ترکیب با یک سپر اسپرت چهره ای زیبا را خلق کرده اند و در زاویه کناری هم گلگیرهای برجسته و خطوط ساده حالتی قدرتی و در عین حال شیک به اتومبیل بخشیده اند. البته در بخش انتهایی اوضاع به خوبی دماغه نیست و طراحان نتوانسته اند این قسمت را به زیبائی مدل هاچ بک "H320" از کار در بیاورند؛ اما در مجموع برلیانس ماشین خوش قیافه ای است و به قول معروف میتواند روی چهره اش برای جذب مشتری حساب باز کند. نگاهی هم به محصول ایرانخودرو بیندازیم. بر خلاف برلیانس، دماغه دنا مملو از زوایای تند و تیز و خشونت بار است. جلوپنجره بزرگش که تا پائین سپر امتداد یافته و اخم چراغها، ظاهری تند مزاج به اتومبیل داده اند و استفاده از نئون و ال ای دی باعث شده که قیافه نه چندان مدرن دنا کمی امروزی تر به نظر برسد.

در بخش جانبی هم خطوط جدید که به نوعی مهم ترین تفاوت میان دنا و دنا پلاس می باشند جلب نظر مینمایند و در انتها چراغ های به روز شده، بالاتر از سپری برآمده خود نمائی میکنند. اما در مقابل تمامی تعاریفی که از دنا کردیم یک نکته منفی هم وجود دارد و آن اینکه اجزاء این اتومبیل چندان با یکدیگر همخوانی ندارند.

در حقیقت اکثر قطعات دنا به خودی خود زیبا هستند و حتی بسیاری از آنها از برلیانس هم جذاب تر طراحی شده اند اما وقتی این قطعات کنار هم قرار میگیرند حاصل کار از کمبود هارمونی رنج میبرد و از این حیث میتوان H330 را شکیل تر دانست. البته همه اینها فقط یک سری نکات طراحی بود و در نهایت سلیقه هر شخص زیبائی را از دیدگاه خود تعریف خواهد نمود.

محیط داخلی

با گشودن درب H330 با فضائی ساده روبرو میشویم که به نسبت ظاهر اتومبیل در سطح پائین تری قرار دارد و کمی اقتصادی تر به نظر میرسد. غربیلک فرمان و خطوط اصلی نیز در سادگی به سر میبرند و حرف خاصی برای گفتن ندارند اما کنسول میانی و پشت آمپرها از جذابیت کافی برخوردارند. ممکن است بگوئید رنگ های نقره ای، کرم و طوسی بکار رفته در داشبورد خیلی باهم هارمونی ندارند اما به هر حال این ترکیب توانسته کابین برلیانس را از سادگی کسالت بار دور نماید و این قضیه در کنار رنگ روشن سایر قسمت ها محیط داخلی را دلباز تر از رقیب نشان داده است.

اما سری هم به داخل دنا بزنیم. برخلاف قسمت بیرونی که از کمبود هماهنگی میان خطوط شکایت داشتیم، داشبورد دنا خیلی خوب طراحی شده و ضمن تناسب در داخل، با ظاهر خودرو نیز سازگاری دارد. مثلا حالت عمودی کنسول میانی و استفاده از خطوط زاویه دار در جای جای کابین، به نوعی یادآور حالت دماغه ماشین می باشند.

فرمان چهارشاخه اش هم به لطف وجود کلیدهای بیشتر، کمی مدرن تر از غربیلک H330 به نظر میرسد و ظاهر کنسول و پشت آمپر نیز به اتومبیل های گرانتر از این رنج شباهت دارد. جدای از اینها قسمت های طرح چوب استفاده شده با اینکه کیفیت فوق العاده ای ندارند اما حس و حال لوکس تری به اتومبیل بخشیده اند.

خوب اینها فقط ظاهر بود و بیائید کمی هم در مورد فضا و کیفیت صحبت کنیم. با نشستن بر روی صندلی ها متوجه شدیم که هر دو اتومبیل جای کافی برای استفاده های خانوادگی را در اختیار قرار میدهند اما باید بگوئیم که طراحان برلیانس در خصوص مدیریت فضا، عملکرد بهتری داشته اند، زیرا علیرغم فاصله بیشتر میان محورهای دنا، جای پا و سر سرنشینان پشتی در محصول چینی اندکی بهتر ارزیابی شد. شاید این حرفمان عجیب باشد اما محیط داخلی دنا نسبت به سمند مقداری کوچک تر شده که علت اصلی آن را می بایست در جلو آمدن داشبورد جستجو کنیم. صندلی های برلیانس کمی پهن تر هستند اما در عوض نشیمنگاه دنا، کناره های بدن را بهتر در آغوش میگیرد. کیفیت متریال داخلی هر دو اتومبیل نیز در یک سطح قرار دارد اما به نظر میرسد پارس خودروئی ها دقت بیشتری در مونتاژ به خرج داده اند.

و در آخر اینکه صندوق عقب دنا 500 لیتری است که این یعنی 40 لیتر بیشتر از برلیانس فضا در اختیار دارید اما این را هم در نظر داشته باشید که ارتفاع بیشتر صندوق H330 برای قرار دادن اجسام حجیم کارآمد تر است.

آپشن ها

برلیانس های دنده ای از لحاظ سطح آپشن در شرایط کاملاً متوسطی به سر میبرند و با داشتن امکاناتی مثل ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ترمزهای ABS و EBD، سنسور دنده عقب، شیشه ها و آینه های برقی و این جور چیزها کاملاً معمولی به نظر میرسند؛ اما نمونه های اتوماتیک مثل همین ماشین مورد تست، به گزینه های بیشتری از قبیل سانروف برقی، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سیستم مالتی مدیا و رهیاب و.. نیز تجهیز شده اند و حالا میشود گفت که میزان امکانات قابل قبول است. اما دنا پلاس با لیست بزرگ تری از آپشن ها نظیر 4 عدد ایربگ (دو تا جلو و دو تا جانبی)، ترمزهای مجهز به سیستم ABS و EBD ، کروز کنترل، پخش تصویری بهمراه رهیاب، صندلی های تمام برقی جلو، سنسور و دوربین دنده عقب، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه ها و آینه های برقی مجهز به سیستم تاشو برقی آینه ها، چراغ ولکام ودی لایت و... به استقبالمان آمده که کاملاً راضی کننده است.

البته اگر چند ماه پیش این بررسی را انجام میدادیم میگفتم همین جعبه دنده خودکار برلیانس میتواند برای خیلی ها مهمتر از آپشن های اضافه دنا باشد اما با توجه به اینکه به زودی نمونه اتوماتیک دنا هم تحویل مشتریان خواهد شد دیگر باید محصول وطنی را برنده بی چون و چرای قسمت تجهیزات بدانیم.

ایمنی

هر دو خودرو در مورد امنیت سرنشینان ادعاهایی دارند. مثلاً ایران خودرو گفته که دنا پلاس از لحاظ استحکام، تقویت شده و حتی توسط یک موسسه آلمانی هم مورد تست قرار گرفته است. خوب ما هم امیدواریم که همینطور باشد چون تستی که به تازگی از طریق شبکه "اسمش را نبر" بر روی پلتفرم مشترک دنا یعنی سمند انجام و تصاویرش پخش گردید اصلاً امیدوار کننده نبود. البته اضافه شدن ایربگ های جانبی در مدل پلاس حرکتی رو به جلو محسوب میشود که امیدواریم این روند به سایر محصولات وطنی نیز سرایت کند. از طرف دیگر طرفداران H330 نیز بر نتایج خوب محصول ارزانتر برلیانس یعنی H220 "که 5 ستاره چینی از موسسه CNCAP گرفته" استناد میکنند که متاسفانه این قضیه هم چیزی را در خصوص میهمان امروزمان، به ما اثبات نخواهد کرد. در واقع اچ 330 از نقطه نظر ایمنی خودرویی کاملا ناشناخته است.

خلاصه امر اینکه هر دو خودرو میخواهند صرفاً با "حرف" خیالمان را از بابت امنیت راحت نمایند؛ اما از آنجایی که ما نمیتوانیم فقط به حرف ها استناد کنیم و مالکین هم اجازه تست عملی شاخ به شاخ را به ما نمیدهند(!) پس مجبوریم این قسمت مقاله را به نوعی سمبل کنیم و بگوئیم: لطفاً با احتیاط برانید!

موتور و توانایی های حرکتی

خوب بیائید ببینیم زیر کاپوت چه خبر است. موتور دنا پلاس که همان پیشرانه نه چندان جدید EF7 می باشد که با 1646 سی سی حجم قادر است 115 اسب بخار قدرت را در دور 6000 آزاد نماید و در دور 4500 نیز گشتاور را به 157 نیوتن متر برساند. همانطور که مشاهده میکنید اعداد خیلی شگفت انگیز نیستند اما وقتی نگاهی به قیمت و مشخصات رقیب میندازیم میتوانیم از این عملکرد راضی باشیم. برلیانس موتوری با حجم کمتر یعنی 1498 سی سی در سینه دارد که با 103 اسب بخار قدرت در دور 5800 و 138 نیوتن متر گشتاور در دور 3800 ضعیف تر از دنا ظاهر میشود. البته موتور برلیانس حداکثر قدرت و گشتاورش را در دور پائین تری ارائه میکند اما این قضیه در حدی نیست که در عمل کمبود قدرتش را جبران نماید.

ولی طرفداران H330 هم نا امید نباشند چرا که این موتور ضعیف تر نیز نکات مثبت خودش را دارد. مثلاً با استاندارد آلایندگی یورو 5 نسبت به موتور یورو 4 دنا کمتر هوا را آلوده میکند و با مصرف 6.7 لیتر (نوع دنده ای 6.4 لیتر) در حدود 1.2 لیتر کم مصرف تر از پیشرانه EF7 ظاهر میشود. البته این را هم داخل پرانتز بگوئیم که در ارتفاع تهران آنهم در شرایط آلودگی هوا و کیفیت پائین سوخت و ترافیک شدید پایتخت (خدایا شکرت از این همه نعمت!) این اعداد مصرف سوخت به این راحتی بدست نمی آیند و میبایست حداقل 15 درصد به آنها اضافه کنیم. راستی این را هم از قلم نیندازم که برای موتور برلیانس بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که هزینه کمتری در دراز مدت روی دوش مالکش خواهد گذاشت.

تجربه رانندگی

بعد از بررسی ظاهری و مشاهده اعداد و ارقام، چرخی هم با ماشین ها زدیم تا با نقاط ضعف و قدرتشان بیشتر آشنا شویم.

در ابتدا باید بگویم که دید به اطراف در هر دو خودرو کافی است و از نظر ارگونومی ادوات نیز، هر دو شرایط قابل قبولی دارند. فقط برای رویت پشت سر با محدودیت هایی مواجه بودیم که آنهم به کمک تکنولوژی های روز دیگر نقطه ضعف به حساب نمی آید.

در شروع حرکت و پر کردن اولین دنده متوجه شدم که صدا و لرزش پیشرانه برلیانس کمتر از دنا است و یا حداقل کمتر به درون کابین نفوذ میکند. فرمان H330 نیز با توجه به وجود سیستم کمکی برقی به راحتی زیر دست میچرخد و خود را با شرایط وفق میدهد. گیربکس اتوماتیکش هرچند با تاخیر و ناز و کرشمه به دستورات ما گوش میدهد اما به نسبت برخی از رقبای این سطح از بازار عملکرد قابل قبولی دارد. البته این را هم اشاره کنیم که متاسفانه بدلیل تفاوت در سیستم انتقال قدرت اتومبیل های مورد تست، مقایسه در این بخش کمی غیر اصولی شده اما به هر حال بدلیل محدودیت های بازار داخلی گاهی مجبوریم فقط به کلاس بدنه و رنج قیمتی بنگریم و از این تفاوت ها چشم بپوشیم؛ انشالله به زودی یک مقاله جداگانه در مورد نمونه اتوماتیک دنا نیز ارائه خواهیم کرد.

به بررسی بازگردیم؛ همانطور که میدانید ذات گیربکس های اتوماتیک بدلیل استفاده از مبدل گشتاور به شکلی است که پِرت انرژی بیشتری دارند و این قضیه در کنار تعویض های نه چندان سریع و تعداد کم دنده ها در اتومبیل های ارزان قیمت باعث میشود که اکثر ماشین های اقتصادی که مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند، نسبت به انواع دنده ای از شتاب کمتری برخوردار باشند. خوب برلیانس امروز ما هم از این قاعده مستثنی نیست و در شتابگیری در برابر برادر منوال خود کم میاورد. حال با توجه به اینکه موتور برلیانس هم نسبت به دنا از قدرت کمتری برخوردار است میتوان حدس زد که شتاب و کشش ضعیف تری نسبت به رقیب امروزش داشته باشد و در تست انجام شده نیز، این قضیه برایمان به اثبات رسید. البته کندی H330 آنقدرها هم آزار دهنده نیست و برای رانندگی عادی در شهر و جاده مشکل خاصی به وجود نمی آورد اما در صورت بروز چالش هایی مثل سبقت گیری در سربالایی ها، چندان به اتومبیلتان افتخار نخواهید کرد.

در طرف مقابل دنا با موتور حجیم تر، اسب و گشتاور بالاتر و ضریب دنده های نزدیکتر واکنش های بهتری به پدال گاز نشان میدهد و پرشتاب تر از میهمان آسیای شرقیمان به جلو میتازد. البته نمیخواهیم بگوئیم دنا از نظر ضرائب گیربکس و کشش در بهترین شرایط ممکن است اما در قیاس با برلیانس اتوماتیک یک سر و گردن بالاتر ظاهر میشود. ضمناً با نگاهی به حداکثر سرعت 189 کیلومتری دنا، که 19 کیلومتر بیشتر از برلیانس است میتوان فهمید که این برتری تا انتها پابرجا خواهد بود.

در مورد سیستم تعلیق نیز هر دو خودرو در شرایط رانندگی عادی و پستی و بلندی های معمول، رفتار مناسب و مشابهی از خود نشان میدهند و سخت است که یکی را برتر از دیگری بدانیم اما وقتی با سرعت گیرهای پلاستیکی و دست اندازهای تند و تیز مواجه شدیم عملکر دنا اندکی بهتر ارزیابی شد و کوبش های کمتری را به کابین منتقل نمود.

در مورد ترمزها و پایداری نیز با در نظر گرفتن قیمت و توانایی های حرکتی، هر دو خودرو شرایط نسبتاً مناسبی داشتند اما اگر بخواهیم کمی ریزبین تر شویم به نظر میرسد که حرکات گهواره ای برلیانس اندکی کمتر است اما در عوض ترمزهای دنا مقداری نرم تر عمل میکنند.

نتیجه گیری

انصافاً انتخاب میان این دو کار دشواری است. از طرفی دنا با آپشن های بیشتر، موتور قوی تر و کابین زیباتر میتواند برنده رقابت باشد و از طرف دیگر برلیانس با موتور کم مصرف تر و ظاهر به روز تر و استهلاک پائینش قادر است نظر خیلی ها را به خود جلب نماید. البته همانطور که گفتیم به زودی اولین نمونه های اتوماتیک دنا با موتور توربو پر بازده و مصرف سوخت مناسب به بازار عرضه خواهند شد که اگر بحث اختلاف قیمت و استهلاک را در نظر نگیریم آن مدل همه جوره برلیانس را پشت سر خواهد گذاشت. اما در مورد رقابت امروزمان باید بگوئیم اگر خیلی اهل شتاب و سرعت نیستید و بدنبال اتومبیلی کم مصرف و کم دردسر میگردید که با جعبه دنده خودکار شما را در ترافیک شهری یاری نماید می بایست برلیانس را انتخاب کنید؛ ولی در صورتیکه قابلیت های حرکتی و آپشن های پر شمار از اولویت های شما به حساب می آیند بدون شک دنا پلاس گزینه بهتری برایتان خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه آقایان "میرهادی سید دراجی" مالک برلیانس H330 و "میثم توکلی" مالک دنا پلاس، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات فنی این دو خودرو جلب مینمائیم:

مدلدنا پلاسبرلیانس H330
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ EF74 سیلندر 16 سوپاپ BM15L
حجم موتور1646 سی سی1498 سی سی
حداکثر قدرت115 اسب بخار در دور 6000103 اسب بخار در دور 5800
حداکثر گشتاور155 نیوتن متر در دور 4500138 نیوتن متر در دور 3800
گیربکس5 دنده دستی4 دنده اتوماتیک
حداکثر سرعت189 کیلومتر در ساعت170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی7.94 لیتر در 100 کیلومتر6.7 لیتر در 100 کیلومتر (دستی 6.4)
وزن (کیلوگرم)1258 کیلوکرم1250 کیلوگرم (دستی 1240)
قیمت در بازار آزاد (میلیون تومان)حدود 52حدود 56.5

47 عکس

نظرات کاربران

176 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/21
قبول دارم دنا ایراد های کیفی و مونتاژی داره ولی خدا وکیلی از ماشین های چینی خیلییی بهتره...
1396/11/21
عزیزم دنا رو باید با آردی و پیکان قیاس کرد حتی نه با پراید.
چون بدنه حلبیش با سمند یکیه سمندم با 405 و آردی. فکر کنی آردی بزک شده رو بخوای با ماشین بی چون و چرایی مثل برلیانس مقایسه کنی.
البته تا وقتی شما هستید که به به چه چه میکنید واس این حلبی های فرغون حالا حالا ها باید بوی ماشین های حارجی رو بکشید چون تو خوابم نخواهید دید. برید با 405 پلاستون خوش باشید. دنا سمند بهتره اول مشکل صدای باد تو سرعت 80 و مشکل برقی رو برطرف کنن رقابت با پراید پیشکش. لگن خودرو اندازه خر به شما ارزش قایل نیس شما خودتون رو واس این حلبی ها جر میدید
1397/9/4
امیر خان برو بچسب به برلیانست باد نبردش!!بعضیا به چه دلیلی نمیدونم چرا انقدر میسوزن که خانواده دنا داره جای برلیانسو میگیره عزیزان ماشین چینی سوارین خب چرخش بچرخه چرا به دیگران گیر میدین یه جوری پلتفرم پلتفرم میکنن انگار برلیانس یا... خودشون پلتفرم های جهانی دارن.از لحاظ کیفیت اصلا چینی رو با دنا مقایسه نکنید آبروی دنا میره تقریبا تمام همسایه هامون دنا دارن به جر یکیشون که جک جی۵ داره یه بار هواسش نبود زد به تیر برق تمام سپر عقب رفت تو ولی الان دنا تا حالا ماشین از ع
1398/7/6
یه بچه ارابه داخلی سوار اومده همچین از یه اشغالی به اسم دنا تعریف کرده که نگو اقا جووون کجای کاری تا 2 سال دیگخ چین کره رو هم میگیره و امثال تو باید همون فرغون های داخلی رو سوار شین بدبختا کیفیت بدترین ماشین چینی از این ارابه داخلی بهتره همشونم یه پخ .. از اون لگن پژو پارس تا اون ارابه مرگ سمندو دنا همش از یه گوهن من حاضرم بیخود ترین ماشین چینی رو سوار شم ولی ارابه داخلی سوار نشم بچه خورده تو دنا بشین پات یکم تو داشبورد باشه بفهمی سبک طراحی چیه ماشینی شتر گاو پلنگ با همون موتور از رده خارج ای اف سون ای کاش همون کیفیتم داشت اونم نداره در کل ارابه داخل رو سوار شو و از گاری سواری لذت ببر بدبخت
1398/7/17
چین ماشین تمام برقی زده بعد تو میگی کیفیت دنا از چینی بهتره الاغ بعد دو روز اون دنات چنان به تر تر بیافته عین چی پشیمون شی ..... من خودم النترا و جک اس 5 دارم هر دوشون اخ نگفتن جک اس 5 که خیلی ازش کار کشیدم 120 هزارتا تو 4 سال باهاش رفتم اخ نگفته .... دقیقا ملت کره رو چند سال پیش مسخره میکردن الان شدن خدای ملت اینم حکم چینیای 4 سال بعد که مردم تو خوابم نمیبینن .... در کل شما همون ارابه باکیفیت داخلی رو سوار شو
1398/8/15
نه والا واقعا اینجوری که فک میکنی نیست من دنا دارم . و بلریانسو یه محصول درجه دهم چین میدونم اما باز شرف داره به دنا . واقعا اشتباه کردم دنا خریدم منو رفیقم سال ۹۷ باهم برداشتیم اون بلریانس h320 موتور ۱۵۰۰ من دنا پلاس توی اون میشینی واقعا نمیگم لذت میبری اما نسبت به دنا پلا حقیقت بهترو عالی ترو ارزش خرید بیشتری داره منم هی گفتم چینیه به درد نخوره . اصلا شما ببین چرا دنا رو باید با بلریانس که درجه دهم ساخت چینه بیان مقایسه کنن؟ این خودش گواهیه که دنا آشغاله و من بر حسب تجربه ای که از سواری حداقل یک ماهه و مسافرت رفتن با بلریانسو دارم میگم دنا هم که حدود دوساله دارمش
1398/9/10
سلام
هر دوی این خودرو ها در یک بازه قیمتی و یک سِگمنت هستند ، انتخاب از بین این دو خودرو با توجه به مشخصات فنی مشابه،امکاناتو تجهیزات مشابه و نیز ایمنی مشابه در تست تصادف ،فقط سلیقه ای است و هر دو خودروهای اقتصادی بازار ایران به حساب می آیند که عملکرد خوبی داشتند.خودروهای چینی نیز پیشرفت فوق العاده ای داشتند و از خیلی از خودرو های کره ای و چاپنی هم بهترند مثل کوپا رویال یا ریگان
1400/7/22
تو واقعا فکر کردی ماشینهای مثلا ایرانی ساخت ایرانه!؟ تمام قطعات حتی از چین میاد اونم با منتاژ اشغال ایرانی
1396/11/21
به نظرم ظاهر دنا پلاس زیباتره ولی برلیانس ماشین باکیفیت تری هست با ایمنی بیشتر نسبت به دنا
1396/11/21
برلیانس ماشین بروزی نسبت به دنا هست و تکنولوژی بالاتری داره همراه با اصطجلاک کم تر و مصرف سوخت کم تر ولی دنا همون سمند هست که 20 میلیون پول بیشتر بخاطر مانیتور و سانروف خیلی زیاده.
تو این رنج چینی ها خیلی با کیفیت تر از ایرانی ها هستن ولی موتور هایی که دارند ضعیف تر و اقتصادی تر هستند.
1397/6/10
آخه چرا نظر بیخود میدید کجای برلیانس بهترراز دنا پلاسه؟؟اصلا دنا پلاس سوار شدی؟یا فقط چون خودت برلیانس داری میگی اون بهتره؟؟موتور تیبا گذاشتن روش میگن برلیانس با ی بدنه مثلا به روزتر که باز به دنا پلاس نمیرسه امکانات دنا کجا و برلیانس ثدرت موتور دنا کجا و برلیانس هندلینگ دنا کجا و برلیانس که عین آبخوردن چپ میشه من با 80کیلومتر در ساعت پیچیدم با دنا پلاس عین چسب چسبیده بود کف جاده لطفا کم سنگ این چینی های بی کیفیت رو به سینه بزنید.
1397/6/30
برلیانس رو بعد پنج سال باس بدی ضایعاتی چون به فرغون تبدیل میشه
1398/7/5
برلیانس فنیش بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حجم موتورش ۱۴۰۰ هست
دنا حجمش ۱۶۰۰ ِ

بعدشم دنا مشکلات داره قبول
ولی ۱۰۰ در ۱۰۰ از برلیانس بهتره
چرا برلیانس بد تره؟
بخاطر اینکه: ۱. گیربکس پراید از برلیانس بهتره
۲.صدای موتور برلیانس (همه تیپ های برلیانس چه هاچبک کراس چه H320) میپیچه توی کابین ماشین
۳. کمک فنر و شاسی پشت ماشین خیلی داقونه یعنی: اگه ۳نفر بنشونی پشت برلیانس و توی شهر که پر از دست اندازه رانندگی کنی حتی اگر هم ماشینت صفر باشه به سر و صدا در میوفته
خداییش برلیانس چی داره؟
باز دنا پلاس حجم موتورش خوبه
صدای موتور میاد کابین؟ خوب واسه ما مردم عادیه، یه جوری میگید صدا میاد تو کابین انگار همیشه زیر پای مردم ایران BMW,McLaren بوده
1396/11/21
آپشن های پرشمار رو خوب اومدین!
1396/11/21
شما یه ماشین تو این قیمت یا اصلا یک و نیم برابر این قیمت بگو که صندلی برقی و ایربگ جانبی و سانروف و ایرکاندیشن اتومات و دیلایت و رهیاب و ایینه تاشو برقی و کروز و.. همه رو همزمان داشته باشه.
من خودم تو این رنج قیمت دنا نمیخرم. چون کیفیت نداره
اما خداییش دیگه آپشن خوب داره دیگه
1396/11/21
من خودم اگه بخوام بین این دوتا انتخاب کنم دنا پلاس رو ترجیح میدم
انصافاً دنا پلاس یه پیشرفت خوب برا ایران خودرو بود و کمی امیدوارمون کرد
امیدوارم تو بحث فنی و کیفیت و مونتاژ هم پیشرفت کنن
1396/11/21
موندم با چه منطقی نوشتید فضای پای سرنشین عقب دنا پلاس اندکی از سمند کوچکتره؟مطمعنید فقط اندکیییی؟؟؟هر کی 1 بار سوار دنا شده باشه متوجه میشه که فضای پای سرنشین عقبش از 206 هم کوچکتره.مقایسش با سمند که خنده داره.بنازم به طراحی ایرانی.خخخخخ پلت فرم سمند رو تحویل طراح دادن ولی رسما ماشین 2 نفره ساخته.فاجعس
1396/11/21
اکثر ادما به فاصله بین صندلی جلو عقب نگاه میکنند میگند این جا داره اون جا نداره
ولی به سایز کفی صندلی توجه نمیکنند
مثلا پراید از بس اون کفی صندلیش کوتاهه که پشتشو نگاه میکنی فکر میکنی ادم 3 متری هم جا میشه ولی وقتی میشینی میبینی اینطوری نیست
دنا کفی صندلی عقبش خیلی کشیده است تا زیر زانو رو پر میکنه برای همین تنگ تر به نظر میاد
البته در کل از سمند تنگ تره ولی نه اونقدر که شما فکر میکنی و با 206 مقایسه میکنی
کفی صندلی عقب 206 تا نصف رون آدم هم پر نمیکنه! این تا نزدیک زانو رو پر میکنه
1396/11/21
تو که از ماشین فقط جای پا را می بینی سخن نگو نزن تو بروو ال نودتا سوار شو مسافر کش
1396/11/23
تو مطمعنن سوار دنا پلاس نشدی و حرف زیاد میزنی اگه یکبار هم سوار میشدی نمیرفتی برلیانس چینی آشغال را بخیری
1396/11/21
هردو مضخرف
1398/7/17
تو خوبی...!!!!
1396/11/21
این چیه ؟
رو دنا صندلی پیکان یا پژو 405 رفتن گذاشتن؟
یعنی بعد از 30 سال ساختن پژو وقت نکردن صندلی عوض کنن؟
ضمنا چرا فضای پای سرنشین عقب دو ماشین اینقدر تنگ تنگه!

1396/11/21
یکمی صبر کنید دنا پلاس توربو اتوماتیک با کیلس استارتر به همراه استارت دگمه ای بگیرید و این اشغالای چینی رو نگیرید .حالا اشغال هم سایپا این قدر تو کت مردم کرده با این چانگان یا دیگر نمونه بارزش این چند وقت اخیر این سراتو اپشنال که 114ملیونش کردن .ادم یکم دو دوتا چهار تا بکنه یکم صبر میکنه و از مهر سال ۹۷ میره 60 تومن دنا پلاس توربو اتوماتیک با استارت دگمه ای میگیره وشنیدم برای اولین بار سیستم espیا کنترل پایداری را می خان بذارنالبته در حد حرف بوده
1396/11/21
اقای قهوه ای ،تو عمرت از بغل چانگان رد شدی،عقده ی استارت دکمه ای داری؟؟؟ برو پیکان بخر روش ببند،مشکلت حل میشه ده میلیونم گرونتر بخر، اخه دنا پلاس اتومات توربو که بخری حداقل ماهی دو بار باید بری نمایندگی ایراداتشو بر طرف کنی تا شاید دو سال دیگه ماشین بشه واست ، ضمن اینکه بعد از دو هزارتا کارکرد کله اتاق به سروصدا میوفته،۶۰ تومن می ارزه؟؟؟!!! حداقل ماشین چینی دو سال اول خیالت راحته.
1396/11/22
آقا میلاد ماشین چینی هست تویوتا نیست هواست هست که
1396/11/22
اقای ماهپاره بله حواسم هست وگرنه اگه ماشین ژاپنی بود میگفتم راحت هفت سال ماشینه، ماشینه چینی نمیگم خوبه ولی در مقابله تولیدای مثلا ایرانی ایران خودرو و سایپا که قطعات درجه هفتم هشتم چینیه خیلی بهتره، ماشین چینی لااقل دوسال ماشینه ولی ایرانی دو سال اولو باید کلی زمان و پول هزینه کنی تا ماشین بشه و بعدشم که دوسال کار کرده و کلا دیگه ماشین بشو نیس.
1396/11/23
چانگان کیه فامیلای جکی چانه ؟؟؟
1397/12/20
متاسفانه تووو ایران نمیشه رو هیچی حساب کرد. گفتید مهر۹۷ برید دنا توربو بگیرید ۶۰ملیون‌. ببین. الان اسفند ۹۷هستیم و دنا پلاس شده ۱۴۰ملیون. دنا توربو که واویلا‌. بی صاحابه مملکت
1396/11/21
سلام، ممنون از سایت خودروبانک اتفاقا به نظر من برلیانس شتاب کندتری نسبت به دنا داره اما باتوجه به اتومات بودنش خیلی شتابش خوبه
1396/11/21
واقعا زشت و زنندس که راجع به همچین خودرو هایی مقاله نوشته بشه و وقت انسان رو بگیره از خودروبانک عزیز تقاضا دارم همون ماشینای رویایی رو مقاله هاشون رو ترجمه کنه بذاره بهتر از این فجایع خودروسازیه
1396/11/21
چیزی که در رنج ماشین های این قیمت خیلی مسخره و ناامیدکننده ست ، قیمت مدل های کارکرده این ماشین هاست. یعنی الان شما 55 تومن بدی بابت دنا پلاس صفر ، بعد از سه تا پنج ماه بعد بخوای بفروشی کسی 51 تومن هم ازت نمیخره. یعنی در کمتر از شش ماه نزدیک به 5 میلیون افت قیمت که واقعا افتضاحه وضعیتش.
حالا برلیانس و ماشین های چینی دیگه بماند که حداقل 10 میلیون ضرر می کنن.
اون روز یه تیگو 5 رو فروختن با 20 میلیون ضرر. تیگو 5 مدل 95 (اول 95) بعد از دو سال 20 میلیون ضرر !!!!!!!!!!!!!!!
1396/11/22
خب هرچقدر قیمت ماشین بالا بره افتشم بیشتره ولی افت ماشینهای چینی بیشتر دیگر ماشین هاست
1396/11/22
خوب شما که ماشینی میخواین که افت قیمت نداشته باشه بهتره پراید بخرین چون هر ماشینی قیمتش بیشتر باشه افت قیمت هم بیشتر هست برید افت قیمت مثلا سانتافه رو ببینید 2017 با 2015 پنجاه تا هفتاد ملیون فاصله قیمتی دارن.
در مورد تیگو 5 اون بنده خدا اول سال 95 ماشینو 88 خریده قیمت الان تیگو 5 شده 108 ملیون اگه بقول شما با 20 ملیون زیر قیمت فروخته هیچ ضرری نکرده.
البته بعید میدونم احتمالا ماشین رنگ داشته یا مدل قدیمی بوده که با امدن نیوفیس با اپشن های بیشتر طبیعی بوده مدل قدیمی افت کنه.
1396/11/24
دوست عزیز ماشین خوب و خوش فروش ماشینیه که در هر رنج قیمتی که باشه ، وقتی خواستی بفروشی یا ضرر نکنه یا حداقل ضرر رو داشته باشه و راحت تر فروش بره.
سانتافه ای که شما میگی فرضا اگه یک نفر سال 2014 اونو به قیمت 190 میلیون خریده ، الان همون ماشینشو بخواد بفروشه 20 تا 30 میلیون سود میکنه ازش. چون قیمت ماشین وارداتی روز به روز بالاتر میره. بحث مقایسه قیمت مدل 2014 با 2018 نیست. بحث بحث افت و ضرر نکردن قیمت ماشین خودته.
الان هر کس تویوتا داشته باشه نونش تو روغنه . چون کم کم از فروش ماشینش 150 میلیون سود میکنه. به این میگن ماشین.
نه ماشینی که بعد از 6 ماه ، 5 میلیون ضرر کنه. خواه پراید باشه خواه دنا ... خاصیت ماشین ایرانی و علی الخصوص چینی ، افت زیاد قیمتشه که در کنار کیفیت افتضاح ، هیچ حرفی رو برای گفتن راننده در بازار باقی نمی ذاره. حداقل ماشین های پارس و 206 و سمند از دنا افت قیمت کمتری دارن و خوش فروش ترن.
1396/11/21
من به شخصه بسترن b30روبيشترميپسندم سليقه ای هست انتخاب ..
1396/11/22
چه ربطی داشت ؟
1396/11/21
محصولات ایرانخودرو پلت فرم قدیمی دارند ضمن اینکه مشکل کیفی هم دارند
بنابراین ترجیح بنده خرید برلیانس با طراحی جدید و امکانات بیشتر است.
1396/11/21
سلام خدمت خودرو بانک
ممنون بابت مقایسه که مثل همیشه عالی بود.
در این مورد چون من خودم در این بازه میخوام ماشین بخرم، دناپلاس رو ترجیح میدم چون طراحی زیباتری داره. البته بسترن B30 هم گزینه ی بسیار خوبی هست در این بازه قیمتی.
1396/11/21
صد حيف به وقت از دست رفته نگارنده اين مقاله، شما دوستان و بنده كه صرف همچين ماشينهايي بشه توي سال 2018 ميلادي.... خوب اطرافمون رو نگاه كنيم مي فهميم ما كجاي كاريم خودرو سازاي درجه چندم دنيا كجا.....خجالت آوره
1396/11/22
شرایط حال دست ما نیست که عوضش کنیم همینه که هست
1396/11/21
سلام
من الان یک سال و خورده ای دنا دارم،حدود چهل هزارتا هم باهاش رفتم،چون ماشین داخلی هست مطمئنا شانسی و مشکلاتی هم داره(نمیگم برلیانس نداره چون نداشتم و ندیدم)،تنها مشکل رو مخی که میشه واسه دنا گفت سر و صدای داخل ماشین اعم از تق تق و لرزش داشبورد و ستون و رودری هاست که واقعا بیخیالش شدم،دور موتور بین 3 تا 4 هم صدای موتور زیاد تو ماشین میپیچه،جای پا رو هم نگم که دیگه واقعا گل کاشتن،افتضاحههه،مشکلات فنی رو هم که اول اشاره کردم بخاطر شانسی بودن بعضیا داشتن و بعضیا هم خوش شانس بودن،من مشکل زوزه ی دنده عقب رو داشتم که به جرات میتونم بگم بیشتر دناها و سورن ها دارن،چون تو نمایندگی ها زیاد دیدم،ولی از نظر آپشن و قیافه واقعا حرف نداره
1396/11/21
نویسنده در بخش اخر طوری نوشته در صورتی که اپشن های پر شمار مد نظرتونه انگار داشتن غربیلک فرمان و گیربکس رو هم جز اپشن حساب کرده ! کدوم بیشمار کدوم اپشن؟
1396/11/22
آپشن یعنی همون دی لایت همون چراغ نئون ، همون صندلی 8 جهته برقی ، یعنی 4 تا ایربگ ، یعنی گیرنده دیجیتال با مانیتور 7 اینچ ، یعنی کروز کنترل ، foot lamp ، یعنی شارک فین ، یعنی هشدار سوختن هر لامپی در دنا این همون هایی بود که فعلا یادم بود اثری از آنها در برلیانس چینی نمی بینیم
1396/11/22
شما لطف بفرمایید ذکر کنید در این رنج قیمتی باید چه آپشنهایی باشد که در دنا پلاس کمبود اونا حس میشه؟ این مورد رو حتی میتونید با ماشینهای خارجی (همین قیمت) هم چک کنید.
1396/11/21
کسی ک سوار دوتاش شده باشه میفهمه دنا پلاس خییییلیییی سر تره .
سیستم تعلیق برلیانس واقعن ضعیفه کمر آدمو میشکنه
1396/11/22
سلام اتفاقا من دوتاشو سوار شدم و باید بگم که برلیانس از نظر سواری خیلی خیلی بهتره
1396/11/21
چراغ ولکام ودی لایت را خوب اومدید...یعنی اینقدر ترجمه و جیگزینی این دو تا واژه با واژه های فارسی سخته که مجبورید تلفظ انگلیسشو به فارسی بنویسید؟...آخه ولکام! ...واقعا نویسنده هاتون شاهکارند!
1396/11/22
شما خودت اول اسم عربی خودت رو به درست بنویس! انگلیسیش هم مینویسی یه i آخرش داره! ;)
بعد: جایگزینی نه جیگزینی - انگلیسیشو نه انگلیسشو - خلاصه یک خط و نیم نوشتی سه چهار تا غلط داشتی اومدی نکات ادبی هم میگی!
نصف واژه های روزمره فارسی که بکار میبرید عربی، فرانسوی، انگلیسی هستند... تو همین دو خط خودتون واژه هایی مثل مجبور بکار رفته که عربیه و معادل فارسی داره که بکار نبردید.
حالا اگه مشکل شما با این دو تا واژه حل میشه خیلی خوبه ولی در کل تو این مقاله و هرمقاله دیگه ای حداقل 300 تا کلمه انگلیسی عربی فرانسوی و .. نوشته شده : گیربکس، موتور، کاپوت، تسمه تایم، سنسور، اتوماتیک، مالتی مدیا، ایربگ، ماشین، یورو5، اتومبیل، تست، اسپرت، مدرن، محصول، خطوط ، انشاالله، همراه و ... حتی خود واژه پلاس ! همه و همه غیر فارسی هستند! حالا اگه مشکل شما فقط همون دو تا کلمه است من از مسئولین خودروبانک خواهش میکنم اصلاحش کنند!
ولی اگه شما میتونی یه مقاله تمام فارسی بنویسی لطفاً بنویس که من به عنوان پایان نامم ارائه بدم دستتم میبوسم!
1396/11/21
اونایی که میگن دنا خیلی قیافش خوبه و حتما میریم میخریم و ثبت نام میکنیم کاری به منطقشون ندارم ایشاالله چرخش براشون بچورخه فقط شما که میری ماشین داخلی اونم از ایران خودرو میخری پس فردا خواهشا نیا بگو قیمت ماشین تو همه جا دنیا نصفه ایرانه و اینجا قیمت وارداتی ها بالاس.به خودت گیر بده که چرا پول تو جیب اینا میریزی که هر بلایی بخان سر مزدم در بیارن.قبل از خریدن به این جمله فک کنید...
1396/11/21
متاسفانه جک جی فایو تولید نمیشه و الی چشم بسته این دو تا رو می خرید
1396/11/21
اول از شتر گاو پلنگ ایران خودرو شروع میکنم که با قدمتی ۵۰ ساله و در سال ۲۰۱۸ با افتخار از پلتفرم پژو ۴۰۵ ماقبل تاریخ استفاده میکنه و از عدم آگاهی مردم سود خوبی به جیب میزنه،تلخی کار زمانی بیشتر تو ذوق میزنه که وقتی خودتو گول میزنی و دنا پلاس میخری و به دوستات میگی این دیگه سمند نیست با نشستن پشت فرمان و دیدن ستون A دنا با نیش خند رفقات مواجه میشی که بهت میگن خوب همون سورن رو میخریدی با ۱۰ میلیون ارزونتر نه این دنا که تو طراحی پر از ضعف هست و هنوز از عدم تناسب کلی قطعات بدنه رنج میبره، البته به شخصه سورن پر استهلاک رو هم نمی پسندم، متاسفانه مردم ما قبل از اینکه به فکر ایمنی و مشخصات فنی یه ماشین باشند تو کف داشتن سانروف و مانیتور و غیره هستند ، دنا مثالی از حقه بازی خودروسازان ماست که رقیب قدیمی ایران خودرو یعنی سایپا هم با تولید ساینا روی پلتفرم پراید اصرار داره بگه این یه ماشین جدیده، دوستان رک بگم اگر ایران خیلی تو خودروسازی صاحب سبک و تکنولوژی بود هیچ وقت دست به دامن چین برای تولید محصولات چینی در ایران نمی شد مثل تولید هایما ، دانگ فنگ H30 ، برلیانس ، آریو ، چانگان . بنده نمیگم برلیانس خالی از ایراد نیست که معمولا مونتاژ تو ایران کار رو خراب میکنه ولی همینقدر که برلیانس با قدمت کوتاه، محصولات خودش را تو یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید خودروی ایران مونتاژ میکنه برای درک واقعیت و عقب ماندگی ما کافی به نظر میاد. دوستان در پایان بازم میگم دنا پلاس یه خودروی جدید نیست یه سمند بزک شده رو پلتفرم ۴۰۵ است ، پس قبل از اینکه آپشن شما رو گول بزنه بیشتر رو خریدتان دقت کنید.
1396/11/22
برلیانس چی هست ؟ موتورش چی هست جواب داده ؟ اصالت داره ؟ تعمیرکار داره ؟ پلتفرمش چیه ؟ قبلش چی بوده از کجا اومد زیر بوته ؟
1396/11/22
خیلی سوختی که چینی خریدی آره ؟
1396/11/21
صددرصد برلیانس !! شما بشینی صندلی عقب دنا نصف 206 جا داره ! یه مسافرت میخای بری اونا که عقب میشینن نابود میشن .
1396/11/21
دنا پلاس هم قیافه اش بهتر از برلیانسه هم آپشن های بیشتری داره علی الخصوص صندلی های برقی و کروز کنترل که خیلی به کار میاد ولی خدا وکیلی با این قیمت گیربکس دستی خیلی زور داره ! 60 میلیون پای ماشینی بدی که گیربکسش دستیه !؟ اصلا تو کت من یکی نمیره ! اگر بخوان اتوماتشو با قیمت گرونتر بفروشن که اصلا ارزش خرید نداره. به شخصه حاضرم آپشن های دنا رو نادیده بگیرم و برلیانس فقط واسه گیربکس اتوماتش بخرم !
1396/11/27
عزیزم سراتو 90 میلیونه دستیه . و اچ سی کراس 45 هست اتوماتیک همه چیز گیربکس نیست
1396/11/22
سلام . اقا چرا در نقد و بررسی هایتان اخر سر مشخص نمیکنید کدام بهتر است . در این نقد وبررسی در اکثر موارد دنا برتر بود پس چرا اخر سر دنا را برتر اعلام نکردید . کمی ملاحظه کاری را بگذارید کنار ..
1396/11/22
خب عزیزم تو که خریدی دیگه چی میخوای بشنوی؟؟؟
چرخش برات بچرخه
ولی همچین تکنولوژی برتری هم نخریدی
1396/11/23
بدنه قناس و موتوره زاقارت .دنا همش عیبه.
1396/11/22
خودروی عضلانی به ماشینی میگن که خطوط شکسته زیادی داشته باشه که در مقاله به اشتباه آمده برلیانس با خطوط نرم و گرد و قوس دار که در مقابل دنا پلاس که از خطوط شکسته و تیز و ظاهری خشن بهره میبره می توان خودروی عضلانی نامید
1396/11/22
توی این مقایسه نمبشه گفت برلیانس رو انتخاب کنید صددرصد بهتره اما اگه برلیانس با موتورگیربکس جدید باشه میشه گفت صددزصد از دنای با ایمنی پایین و پلت فرم سی سال پیش بهتره
1396/11/22
هر کی اون بررسی شبکه منوتو راجع به سمند ببینه وباز بره سراغ دنا خیلی جرأت داره به خدا
1396/11/22
سلام
در مورد این ماشین ها که نظری ندارم چون قطعا اگه بازار ماشین ایران بازار بود اینا نهایتا به عنوان اولین تجربه ساخت ماشین تلقی میشدن نه مثل الان ایران خودرو که بعد چند دهه بهترین ماشینش دناست که فقط مردم داخل مجبورن بخرنش،ولی خب بدلیل همین مجبور بودن به خرید نیاز بازار بررسی این ماشینارو طلب میکنه.
ولی واقعا از نوشتن و قلم نویسنده محترم بسیار لذت بردم.ممنون آقای امیری فر.از آقای صفاییان هم بخاطر بخاطر عکسا تشکر میکنم.
1396/11/22
تو کامنت ها دیدم دو تا ایراد به دنا گرفته میشه یکی جای پای عقبش یکی هم کمبود آپشن هاش
آپشن های دنا رو با ماشین هایی مثل سانتافه مقایسه نکنید! با ماشین های هم قیمت مقایسه کنید انصافاً از همشون خیلی خیلی بیشتر داره. صندلی برقی رو سراتو هم نیست. سانروف رو ماکسیما هم نیست. کروز کنترل رو اوانته هم نداره. ایربگ جانبی هم هیچ کدومشون ندارند. نمیگم دنا از اینا بهتره نه اصلا. ولی اپشن زیاد داره دیگه توقع دارید با 50 تومن فول رادار باشه؟ یا پارک اتوماتیک داشته باشه؟
در مورد جای پای عقبشم لطفا به بلندی کفی صندلی عقب دقت کنید. کفیش خیلی بلنده. اگه مثل پراید و 206 اون کفی رو کوتاه میساختند به نظر جادارتر میومد در صورتیکه اینطوری در طول سفر کمتر خسته میشید چون زیر پاتون پر شده.
دنا تو این بازار ما ماشین خوبیه و می ارزه. فقط کیفیت و ایمنی نداره اگه این دو تا رو حل میکردند واقعا تو این قیمت بی رقیب میشد.
1396/11/22
مفت نمی ارزه
1396/11/24
دادا تو که میگی با ماشین هم ردش الان سمند همه ی آپشن های اینو داره هیچ موتورش هم همینه تازه 10\12 تومن از این ارزون تره
1396/11/22
در اين رنج قيمت بهتره از بين محصولات چيني دست دوم هاي jac j5 و بسترن b30 رو انتخاب كرد كه بسترن روي پلتفرم volkswagen jetta توليد ميشه كه البته اگه با اين بدنه اي كه روش قرار گرفته اميدوارم همون ايمني پنج ستاره euro ncap رو حفظ كرده باشه،همون طور كه اشاره شد هر خودروي دنا يا دنا پلاس و برليانس ايمني شون مشخص نيست و حتي تصادف توي شهر هم مي تونه جون سرنشينان رو تهديد جدي كنه،تجربه شو داشتم كه ميگم.خيلي از دوستاني كه ميگن ماشين ايمن باشه و نباشه فرق نمي كنه فقط مهم راننده هست حتي اگه پرايد داشته باشي،بله درسته نحوه رانندگي مهمه اما يه سري مسائل در رانندگي دست خود شخص نيست و اينجاست كه ايمني خودرو حرف نخست رو ميزنه،به طور مثال اتفاقي كه جلوي چشم خودم توي جاده افتاد،تركيدن لاستيك خودرو با سرعت 100 كيلومتر و در نهايت مچاله شدن خودروي سمند و كشته شدن سر نشينان به دليل از دست دادن كنترل خودرو و نداشتن سيستم esp و عدم استحكام و استاندارد بودن بدنه
1396/11/22
شما بعدا یک مقایسه بین دنا اتوماتیک و برلیانس اتوماتیک بزارید اونوقته که برلیانس هیچ حرفی در مقابل موتور 150 اسبی و گیربکس و امکانات و آپشن دنا نخواهد داشت
1396/11/26
شما اگه یه نگاه به سال ساخت دنا بندازی بد نیست چون 4 سال اختلاف داره با برلیانس. برو توسایت رسمی شرکت برلیانس اونجا برلیانس رو ببین بعد بیا نظر بده
1396/11/22
به نظرم بسترن b30 نمونه های کم کارکرد جک جی۵ خیلی بهتر از اینان
1396/11/22
ترکیب رنگ های داخل دنا فاجعه‌س!!!!
کاش یکم خوش سلیقه تر انتخاب رنگو انجام میدادن
آبی قهوه ای مشکی طوسی قرمز
مگه رنگین کمونه؟؟؟؟
1396/11/23
اصلن مقایسه عادلانه ای نبود.دنا پلاس الان حدود 60 تو بازاره که باید نویسنده محترم صبر میکرد برلیانسهای جدید که موتورشون اسب بخار یکسان دارن به بازار میودن بعد تست میکردن.ضمنا اونا هم 60 قیمت خوردن با فریم داخلی مشکی و قرمز و دارای مانیتور و دوربین.قطعا کیفیت ساخت همین برلیانسهای موجود از دنا پلاس بالاتره.کافیه داخلشون بشینید
1396/11/23
دنا پلاس توربو الان حدود 60 قیمت داره عزیز که 10 اسب توان داره این با دنا پلاس معمولی که در بازار حدودا 53 است مقایسه شده
1396/11/23
تا اون موقع دنا توربو هم رسیده بود اون وقت برلیانس با اختلاف شدید تری تو شتاب جا میموند!
1396/11/23

شما بعدا یک مقایسه بین دنا اتوماتیک و برلیانس اتوماتیک بزارید اونوقته که برلیانس هیچ حرفی در مقابل موتور 150 اسبی و گیربکس و امکانات و آپشن دنا نخواهد داشت
1396/11/23
استارت به ماشین چینی بزنی حداقل 5 میلیونش نیست
1396/11/23
حدود 6 ماهه برلیانس اچ 330 دنده ایی دارم اولین نقصش موتور واقعا ضعیفی هست در برابر بدنه سنگین که در شتاب و سربالایی ها خودشو نشون میده که زور داره آدم بالای 50 میلیون هزینه کنه اینطوری ماشین کم بیاره دوم گرون بودن قطعات و نبود آن هست که واقعا آدمو به ترس میندازه و لذت رانندگی را از آدم می گیره ، کیلس مثل اسباب بازیه واقعی نیست چون سیستم قطع کن اتوماتیک برای استارت موتور رو نداره ، خدمات پس از فروش داغون ، الانم که با موتور جدید زدند واقعا خورد تو سر ماشین ما
1396/11/23
اول در پاسخ به دوست عزيزمون كه 330 دنده اي دارند احتمالاً براي ايشون كيلس سفارشي نصب كرده پارس خودرو چون 330 دستي كيلس نداره و قيمتش تا الان زير 45 ميليون بوده نه بالاي 50 ميليون؟!! دوم اينكه بنده سه ساله حدوداً 330 دستي دارم از نظر نرمي فرمون راحتي صندلي سواري و بي آزاري ماشين فوق العاده اي هست با مصرف سوخت پايين در ضمن دوست عزيز وقتي مدلاي جديد با موتور 1650 وارد بازار ميشن به نفع شما هم هست چون قطعات ماشين هم با توجه به ادامه توليد با همون بدنه بيشتر ميشه در ضمن مصرف سوخت ماشين شما هم با توجه به شتاب مناسب ماشين بسيار كمتر هست پس خيلي مضطرب و نگران نباشيد.
در آخر روي صحبتم با سايت خودروبانك هست ضمن تشكر آقا چرا بعد اين همه مدت كه 330 تو بازار بود و مردم درخواست فيلم بررسي داشتند نداشتيد فيلمي ازش، الان كه با موتور جديد توليد ميشه مدل قبليش رو مقايسه كرديد با دنا؟!! بابا خيلي باحاليد شما، در ضمن كارشناس قبليتون تو بررسي قبلي حتي از ظاهر ماشين هم بد گفته بود كلي حداقل اين يكي كارشناس يكم منصف تر بوده.
1396/11/23
آقای سامان منظورم اتوماتیک بود باید خودتون متوجه میشدید اشتباه نوشتم
1396/11/23
یه جایی از مقاله نوشتید (خدایا شکرت از این همه نعمت!) بی فکری بعضی از مسعولین چه ربطی به خدا داره
1396/11/23
سلام من از فني اين دو ماشين اطلاعي ندارم ولي واقعاً 330 برليانس از نظر زيبايي شناسي داخل و خارج ماشين قشنگي هست كه در عين سادگي شيك طراحي شده و در عين حال از معدود ماشيناي چيني هست كه يك نوع اصالت در طراحي داره ممكنه بعضيا بگند جلوش شبيه ب ام و هست ولي از نظر من اين يك الهام بوده نه كپي اون هم فقط از جلو پنجره مابقي اجزاي طراحي خطوط روي سپرا و ساير خطوط ماشين واقعاً زيبا و هماهنگ هستند.
1396/11/23
آقا دست خوش
تورو قرآن دنا پلاس توربو رو هم تست و بررسی کنین.
ممنون
1396/11/24
درسته برلیانس چینیه و صنعت خودروی ما خییییییییییلی جلوتر از چینه و ما با محصولاتمان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان چینی میزنیم
ولی من ترجیح میدم اگه توو بازه 60 تومن ماشین بخرم ، برم همون برلیانس رو بخرم
بخاطر بازار دست دومش هم با این بنگاهیا و دلال های عزیزمون بازار دست دوم جفتش مثه همه
توروخدا داشبورد این دنا رو ببینید
سادگی برلیانس شرف داره به زرق و برق دنا
آآآآآآآآآآآآآآبی سبببببببببببببببببببز قرررررررررررمز
1396/11/24
آقا من سمند دارم پشت دنا نشستم از لحاظ شتاب گیری و سرعت هیچ فرقی با سمند نداشت تازه موتور دقیقا همونه هیچ من حداقل انتظار داشتم تو این ماشین جدید گیربکس اصلاح شده باشه که اونم انجام نشده در کل پوله اضافه میدی ولی نه موتوری ماشین خوبی میگیری نه خدایی ماشینش در اون حد خوشگله که بگی پوله فیس و لوک ماشین میدم دوستان به نظره من خریدش توجیهی نداره و قبل خریدش یه نگاهی به سمند ef7 داشته باشین
1396/11/27
یک بارم سوار دنا پلاس نشدی
1396/11/24
روشون نشده از موتور دنا عکس بندازن...
1396/11/25
دوستان من دنا پلاس دارم همیشه سرم به سقف میگیره سقفش بخاطر سانروف اومده پایین تر متاسفانه
1396/11/30
صندلی رو دادی تا آخر بالا من قدم 196 هستش راحتم
1396/11/26
نه خدایی نگه کنید برلیانس سال ساختش 2013 هستش و دنا پلاس مال 2017 یعنی 4 سال اختلاف می دونید یعنی چی؟
1396/11/26
بايد با برليانس موتور جديد 1650 مقايسه ميكردين
اين چه وضعه مقايسه كردنه
اين مقايسه اصلا منطقي نيست
1396/11/26
حالا اگر دنا توربو نبود حالا يه چيزي ولي اگر دنا رو با برليانس موتور جديد مقايسه كنيد حالا اون موقع هست كه حتي دنا هم رقيبش نميشه
1396/11/27
خودروسازان داخلی هر سال محصولات بی کیفیت تری نسبت به سال قبل تولید می کنند.
انتخاب بنده برلیانس با چهره به روز و امکانات بیشتر است!
1397/1/10
حرف شمادرست که محصولات داخلی هرروز بی کیفیت تر میشه اماخداییش برلیانس چه امکاناتی داره که دنانداره تازه برلیانس هم دیگه تقریبا وطنی شده حتی موتورش هم توی مگاموتور درحال ساخته وازگیربکس اتوماتشم که دیگه نگم که توی شیب واقعا عملکردش ازاردهندس وهرکسی که اول رانندگی بکنه باهاش ازخریدنش منصرف میشه خودمنم اول گول ظاهرزیباشو خوردم اما اولین باری که میشینید پشتش تازه میفهمید که چه کلاهی سرتون رفته اگه قراره ماشین چینی هم سوارشیم به نظرمن جک جی 5 خیلی بهتره
1396/11/28
من برلیانس رو نمیدونم و تجربشرو ندارم اما دو سه روز یدونه دنا پلاس دستم بود بعدش از هرچی ماشین بود زده شدم فقط دوست داشتم دوچرخه سوار بشم از بس کیفیت این ماشین از هرلحاظ پایین بود
1397/1/1
شاید شما اسم ماشینی رو که سوار میشین نمیدونین چیه وگر نه من الان دنا پلاس رو شش ماهه دارمش خیلی هم راضیم
1396/11/29
سلام نویسنده محترم واقعا باید شاکرخداوندباشد به خاطرامنیتی که درکشورمون داریم به پاس شهیدان
1396/12/1
آخه واقعا چه ربطی داره؟
انگار شما بیای تو یه شرکت کار کنی آخر ماه بگی حقوق بدید بعد رئیست بگه برو خداروشکر کن بدنت سالمه، پدر مادرت بالای سرتند..دیگه حقوق میخوای چیکار ؟؟ نمیدیم!!! یا بگه تو شرکت جات امن بوده دیگه حقوق نمیدیم!
این استدلال شما که چون امنیت داریم پس دیگه نیابد بنزین با کیفیت و ماشین با کیفیت و حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا و ... رو از مسئولین طلب کنیم دقیقاً مثل همین میمونه! امنیت جای خودش! تولید خودرو جای خودش. آخه اینا چه ربطی بهم دارند؟!
آیا این استدلال شما باعث پیشرفت میشه؟ خوب خداروشکر که امنیت داریم پس هر مسئولی هر کاری خواست بکنه؟!
اصلاً مگه شهدا عامل ترافیک بودند که میگی برو از شهدا تشکر کن و گلایه نکن؟!
ما از همه کسایی که برای امنیت و آبادانی این مملکت تلاش میکنند متشکریم. از شهدا از دانشمندا از مسئولین دلسوز. ولی وقتی یه سری مسئول بخاطر منافع شخصی باعث خرابی در جایی میشند بعدم خودشون رو پشت خون شهدا و .. قایم میکنند این درسته به نظر شما؟
اتفاقا ما شهید دادیم که مملکت بیفته دست آدم صالح و دلسوز مردم و این مسئولان هستند که بخاطر این شرایط باید شرمنده شهدا باشند و نه منتقدین به مشکلات.
ما شهید دادیم داوطلبانه رفت رو مین که زن و بچه مردم کشته نشند بعد یه مسئولی با تولید یک خودرو نا امن باعث میشه سالانه هزاران ایرانی کشته بشند! با بدلیل مشکل آلودگی هوا سالانه تعداد زیادی کشته بدیم.
نویسنده گفته مشکل ترافیک و آلودگی هوا بعد شما میگید برو خداروشکر کن امنیت داریم؟ روی صحبت نویسنده غیر مستقیم با مسئولینه نه خدا. مگه خدا باعث ترافیک و آلودگی هوای تهران شده؟! منظور مشخصا مسئولینه . اونم نه همشون بلکه اونایی که مقصرند و هیچ کاری هم نمیکنند یا اگرم بلد نیستند به بلد نبودن اعتراف نمیکنند که با یه ادم کار بلد تعویض نشند.
1396/11/30
میدونید مشکل چیه؟!
شما باید اول دنا پلاس 52م رو با سمند 30 م مقایسه کنید بعدش بیاید بگید رقیب فلان ماشین تو بازار فلانه...
رو هر ماشینی یه قیمت به دلخواه زده شده دلیل نمیشه بیایم اینا رو رقیب بدونیم بعدش بیایم بگیم خب حالا خرید کدوم به صرفه است؟! هیچکدوم
1396/12/6
من فقط از روي عكساي بالا انتخابم برليانسه طراحي به روزتر و هماهنگ تر بدنه و داخل در نهايت سادگي و پرهيز از شلوغكاري بيخود در كنار كيفيت بهتر ساخت و مونتاژ كه از عكسا مشخصه به نظر بنده. در كل برليانسو خيلي دوست دارم. دلم ميخواد بخرمش.
1396/12/9
باسلام خدمت دوستان ماشین باز .اقا من یه نظری میدم شما هم درموردش نظرتونه اعلام بفرمایید. به نظر من آدم یه سورن یا حتی سمند معمولی بگیره با قیمت کمتر و اونو به تجهیزاتی مثل سانروف -دوربین دنده عقب- صندلی گرمن دار(که حتی میتونید استوک باکیفیت درحدنو گیر بیارید)یه مانیتور -صندلی های چرمی-پاور ویندو وانتی ترب و کروز کنترل رو خودت اضافه کنی بهتر از خرید دنا پلاس 52 تومنی نیست.اینجوری مشکل فضای کم سرنشینان کخ خیلی ازار دهندست رو هم نداری چون سمند و سورن معمولی از این بابت خیلی راحتترن به نسبت دنا.نظر شما چطوره؟ من خودم یه سمند دارم که تجهیزات سفارشی زیادی داره.(صندلی و بغل در ها چرمی، سیستم پاورویندو وانتی ترب، اینه ها تاشو برقی، کروز کنترل،بلوتوث و دوربین دنده عقب هم گذاشتم )این تجهیزات باعث میشه زجر سوار شدن ماشین های تکراری ایرانخودرو کمترشه.فقط سانروف و مانیتور به خاطر شکل داشبورد نداره
1396/12/13
سلام راستش ما برلیانس داریم و عومم دنا پلاس داره که یه هفته است خریده سوار دنا شدم از نظر امکاناتی خوبه ولی از نظر نرمی و راحتی برلیانس بهتره جای سرنشینان عقبشم کوچیکه در جمع برلیانس بهتره ولی دنام ماشین خوبی ولی به برلیانس نمیرسه
1396/12/16
راست میگن بدنه برلیانس همه جاش 2 لایست و صاف کاری بدون رنگش مشکله ؟
1397/1/8
خیر
1396/12/19
من در سال 1394 دودستگاه دنا گرفتم یکی در شهریور 94 که بعلت ایراد در موتور انرا پس داده ودر اذر همان سال یکی دیگر از ایران خودرو تحویل گرفتم ودو سال استفاده کردم در این دو سال بیش از 10 با به نمایندگی جهت رفع عیب مراجعه کردم بیش از 10نامه اعتراض به ایرن خودرو نوشتم ودر این دوسال صندلی جلو را بطور کلی به دلیل معیوب بودن عوض کردم در این دوسال دو بار سویج کامل عوض کردم ودر نهایت در شهریور 96 دنا را با نذر ونیاز فروختم والان خودرو چینی x22علی رغم میل باطنیم گرفتم والان 6 ماه است استفاده میکنم فقط برای سرویس اولیه به نمایندگی مراجعه کردم وبس
1396/12/23
من همه نظراتو خوندم، نسبت به پارسال که خودم میخواستم ماشین بخرم دید کلی مردم نسبت به ماشین و نحوه بررسی عوض شده بهتر شده، پارسال میگفتن ی چرخ ماشینم میارزه به بقیه ماشینا
کامنت اول Ali آقا کاملا درسته، حتی من عملکرد سورن رو بهتر از دنا میدونم هم جادارتره، هم دنا کاپوتش خیلی کشیده هست
آقای پارسا هم که میگن دنا ماشین 2017 هست، ساینا هاچبکم 2017 هست، تکنولوژی ماشین باید 2017 باشه، پلتفرم و گیربکس سی سال پیش، موتور هم زیاد جالب نیست، نهایت تکنولوژیش ترمز ebd هست
علی آقا هم گفتن دناپلاس دستش بوده از ماشین زده شده، دنا قیافه خیلی خوبی داره ولی در حد سمند باید ازش انتظار داشت
امینم دوجداره بودن سخت بودن صافکاری برلیانس پرسیدن که درسته، ولی این ایراد ماشین نیست، طرف بخاطر ایمنی ما ماشین دوجداره ساخته معلومه صافکاریش از قوطی حلبی (ی مدت استفاده کردن) داخلی سختتره
بنظر منم دناپلاس باید با برلیانس دستی مقایسه میشد، با موتور جدید برلیانس اتومات واقعا ماشین خوبی هست
خودم پارسال 230 گرفتم تا حالا کوچکترین مشکلی نداشته،امروز جاده خاکی رفتم کوچکترین سر وصدایی نداشت، البته رو سرعتگیرا رعایت میکنم، سرعت گیر برا کم کردن سرعته، ما با 100 تا از روش میپریم به سازنده ماشین و جاده فش میدیم
ی ماشین چینی ارزون انقدر با داخلیها فرق داره دیگه ببینید لکسوس و بنز چیه، واقعا ماشینهای ما برا اونا عینه گارییه، دیگه سوپر اسپرتها و ماشینهای لوکس برا من قابل تصور نیست
1396/12/28
من حدود یک سال است دنا دارم. تا به حال هیچ گونه مشکل و خرابی نداشته ام. از آن بسیار راضی هستم. جالبه که هر کس توی ماشین می شینه از نرمی و شتاب خوب آن تعریف میکنه. یکی از افرادی که اخیرا برای اولین بار توی آن نشست، پسردایی ام بود که در بوستون زندگی میکنه و بی ام و داره. از این ماشین خیلی خوشش اومد و گفت به بقیه هم توی ایران توصیه میکنه توی این محدوده قیمت این ماشین رو بخرن. البته ممکنه برای ماشین بعضی ها خرابی هایی پیش اومده باشه که نمیشه منکرش شد ولی دلیل نمیشه همه خودروها همین جوری باشن. دلیلی هم که این همه از این ماشین استقبال شده یکیش همینه. در ضمن بسیاری از قطعات برقی و الکترونیکی ماشین من بوش و زیمنسه.
1397/1/6
من برليانس اتومات دارم با سرعت 50 تا از روسرعت گير رفتم گير باكس خراب شد 3مليون هم پزلش شد
1397/1/8
با سلام. کاش برلیانس با موتور و گیربکس جدید واسه این بررسی انتخاب می شد. ضمناً از لحاظ نرمی و رانندگی برلیانس از دنا واقعا سرتر هستش
1397/1/10
فقط دنا پلاس (اللخصوص توربو)
1397/2/8
ماشاالله سواد
علی الخصوص درست هست
1397/1/10
یک جمله میگفتید دیگه نیازی به بررسی نداشت: مرده شور دوتاشون رو ببرن
1397/1/11
من نمی دونم این حرفا از کجا امد باش شما برو برلیانس بگیر قطعا یک سال بعد دنبال یه مشتری هستی برای فروشش از بسکه ماشین مزخرفی هست اگه میخوان مقایسه کنن باید دنا پلاس توربو اتوماتیک رو با جدیدترین برلیانس h330 اون وقت معلوم میشد کدوم بهتره دنا خیلی فراتر از اهن پاره چینی هست برلیانس فقط قشنگ وگرنه ۵۶میلیون که سهل ۵ میلیون هم ارزش نداشت
1397/2/4
با سلام خدمت آقا لقمان. داداش برلیانس سوار نشدی الکی نظر نده آشغال چینیها میارزه به صد تا دنا پلاس چه بریه به برلیانس که خیلی از دنا پلاس سرتره.
1397/1/12
به هیچ وجه دنا را توصیه نمی کنم چون داشتم که میگم.گیربکس قدیمی 405 که با موتور هماهنگ
نیست و مشکلات برقی و سروصدای اتاق و....!!برلیانس نداشتم اما چهره و طراحی بهتری دارد.
1397/1/15
چیزی که در بیشتر خودرو های داخلی که تو ایران تولید و مونتاژ میشن کیفیت پایین و بی دقتی مونتاژ هست . برای همین هست یکی از خودرو داخلی که خریده راضیه یکی مشکل داره با همون مدل واقعا این موضوع داره روز به .روز بیشتر دامنگیر خودروهای داخلی میشه . اصطلاحی که چند سالی هست بین مردم رایجه که این ماشینم خوب در اومده ولی ماشین فلانی خوب در نیومده ( شده یه چیزی مثل هندوانه و یا تخم مرغ شانسی )
1397/1/19
با سلام خدمت دوستان

اینطور شروع کنم که ما هم دنا داشتیم و هم برلیانس

بدون تعصب بگم متریال داخلی دنا به شدت ضعیفه و دلچسب نیست

ولی در مقابل برلیانس با وجود سادگی خیلی شکیل و با کیفیت کار کرده ادوات داخلی رو

از لحاظ کیفیت سواری تقریبا باهم برابرن

شتاب هم برلیانس کمبودی در مقابل دنا نداره
1397/2/1
با سلام
دوستان من تو انتخاب برلیانس اتومات با موتور جدید ۱۶۵۰cc و دنا پلاس توربو موندم!
از یه طرف حوصله رانندگی با مدل اتومات و ندارم(به خاطر ضعف تو شتاب) از طرفی هم موتور دنده ای برلیانس سانروف و صندلی برقی۸ حالته و.... رو نداره
عاشق طراحی برلیانسم اما خب شتابش با موتور جدید رو نمیدونم!!!
لطفا یکی راههنماییم کنه
1397/2/1
بین دنا پلاس و برلیانس موندم کدام شو بخرم دوستان کمک کنید
1397/2/10
سلام دوستان من دو سال برلیانس دارم خیلی راضیم .کم مصرف وخیلی راحته وتاحالا مشکلی بوجود نیومده
1397/2/2
سلام خدمت دوستان گرامی که میخونن و عشق ماشینن خدمت ودست گرامیم عرض کنم که شما اگه ماشین دوگانه فابریک بخری بهتره یا دوگانه دستی ؟ خب معلومه از هرکی سوال کنی میگه فابریک پس امکانات هم فابریکش بهتره ای جواب دوست عزیزم و بعد من دنا پلاس خریدم و ازش خیلی رازیم و سایت هم میگه که دنا بهتره
1397/2/5
هههههههههه بدبخت های بیچاره متاسفم براتون... با این پولی که شما بابت این گاری های چینی میدید تو افغانستان و عراق میتونید تویوتا کرولای ژاپنی سوار شین....
1397/2/10
يا شما خوشبخت عزيز تو لوس آنجلس زندگي ميكني يا اگرم كه تو ايراني يا تو منطقه آزادي يا تو تهران دو برابر قيمت ماشين ميدي كرولا يا هيوندا سوار ميشي
1397/2/28
خخخخخخخخخخ شما هم با این پولی که به فرغون های ایرانی میدین میتونید برید افغانستان زندگی کنید و تویوتا کرولای ژاپنی سوار شی .......
1397/3/14
داداش منم افغانیم دمت گرم باد
1397/5/4
بیشعور اینجا نه افغانستان است نه عراق و الی خودمون شعورمون میرسه تحت شرایط مختلف چیرو انتخاب کنیم
1397/5/21
بنده خدا اگه برلیانس گاری دنا هم ابو طیاره هست
همین چینی که میگی از ما خیلی جلوتره.
جهت اطلاع دوستان.
به افتخار هرچی برلیانس سواره
1397/2/5
شما باید ماشین اتوماتیک با اتوماتیک مقایسه کنید اونوقته که برلیانس حرفی برای گفتن نداره
1397/2/5
من اصلا کار به دنا پلاس ندارم ولی مشکلات ماسشین های چینی
کمبود قطعات
نبود متخصص کافی برای مشکلات فنی
نداشتن بازار دوم
افت شدید بعد از خرید
لوازم یدکی کمیاب و گران در حد ماشین های کرده ایی
آخرم ملت می گویند چینی سواره
1397/2/28
افت قیمت دوبار نوشتی، افت قیمت برلیانس دنده ای دست دوم مثل دناپلاسه، موتور دنا پلاسم تعمیرکار قطعه ش کمه
2 بارم " کمبود قطعات" و "لوازم یدکی کمیاب" نوشتی
ی نظر کلی دادی بدون اطلاع از شرایط برلیانس
1397/3/17
دقیقا موافقم برلیاس یا هر ماشین چینی دیگه بازار دوم نداره واز دنیای ماشینهای خارجی مثل تویوتا,بنز,هیوندایو...کاملا جداست منم واسم سخت بود دنا بخرم یا بلریانس اتومات با هردو ماشین رانندگی کردم بلریانس در سربالایی کم میاره,شتاب اولیه وتوان حفظ تعادل در پیچ با سرعت بالا نسبت به دنا پایینتره,چون گشتاور وحجم موتورش نسبت به دنا پایینتره,اما مسیله تخم مرغ شانسی,متاسفانه در مورد دنا وجود داره وسیستم برقش ضعیفتره,ولی باز هم دنا با توجه به فروش راحترش در بازار دوم وکمتر بودن افت قیمت بهتر از برلیانسه
1397/2/10
,هردو حرف ندارن البته اگه چراغهای عقب دنا یه طراحی دیگه روش انجام بدن
1397/2/20
بد بخت بیچاره دنا پلاس بهتره چراغ های جلوش ضاهری زیبا داره همین طور کابین ماشین در کل دنا پلاس از برلیانسبهتره چون سانروف برقی و دوربین عقب ونمایشگر داره در ضمن قیمت دنا پلاس از برلیانس بهتره و ماشین های چینی چشم بادامی هستند و زشت بد قیافه
1397/4/17
. دنا پلاس اصلا ارزش خرید نداره همون سمند را آمدن بدنش تغییر دادن شده دنا ، کلاسش در حد همون سمنده. تعمیر گاها پره این ماشین آشغاله. حیف پول که آدم به دنا بده خوب میره سورن میخره خیلی بهتره
1397/2/23
من یک ساله دنا پلاس دارم شتاب عالی تو جاده ۲۱۰ باهاش رفتم هیچیش هم نشد انشالله اگر بشه موتور را تقویت کنم ببینیم حداکثر سرعتش چقدر میشود.
1397/2/24
تو كدوم جاده 210 رفتي من كه وضع جاده هاي ايرانو ميبينم 120 تا هم زيادي براش مواظب خودت باش.
1397/4/17
آقا مرتضی سمند سوار ، منظورت از دنا همون سمنده دیگه آره، حالا ایران خودرو بیاد باز بدنه سمند را تغییر بده و یک اسم دیگه باره و ۱۰۰ میلیون هم گرونتر بفروشه، مردم میان کلی تعریف میکنن.
1397/2/29
برلیانس مشکل تامین قطعه نداره دوستان ؟
1397/3/2
برلیانس :
طراحی جلوش خوبه عقبش یه خورده به جلوش نمی خوره و شاید یه ذره ناهماهنگ باشه ولی نه در حد دنا در کل طراحیش خوبه
اپشن جز استارت دکمه ای و فرمون برقی و پاور ویندوز و تنظیم صندلی راننده در 8 جهت و سانروف چیز دیگه ای نداره دوستان تهویه مطبوع اش دستی است نه اتومات ( تو عکسا دقت کنین دکمه auto نداره) مانیتور نداره و این یعنی ( دوربین و نویگیشن وقابلیت پخش فایل های تصویری نداره) ایربگ جانبی هم نداره در کل به نظرم تو اپشنی متوسطه
1397/4/17
به ادعا کارخانه تهویه ها در نمونه دنده ای دستی و در نمونه گیربکس اتومات ، تهویه اتومات هست، نمونه اتومات مانیتور داره ولی دستیش نه.
1397/3/6
درود
من دنا پلاس داشتم تازه فروختم. ۴ تومن تو ۶ ماه ضرر. خیلی خراب میشد مخصوصا چیزهای برقی و ترمز. شتابش تو شهر واقعا ضعیفه چون ضریب دنده هاش خیلی کوچیکه. صبح چند ثانیه صدای وحشتناکی از تایپیت سوپاپش میاد که واقعا مسخرس. جعبه فرمون همیشه قرقر صدا میده. برلیانس را تو نمایندگی دیدم و خوب بررسی کردم ولی رانندگی نکردم. داخلش خیلی بهتره. صندوق عقبش خیلی بهتره و درش راحت باز میشه برعکس دنا که انگار یه گونی سنگین گذاشتی رو در صندوق که بخار اون دو تا جک گازی مسخره زیر بازوهای درب هست. داخل اتاق دنا به شدت کوچیکه. من همیشه سرم میخورد تو سانروف. برلیانس فرمون برقی و کیلس و زنجیر تایم داره. اتوماتیک جدیدش را خیلی تعریف میکنن. میگن مشکلات قبل را نداره.
در مورد کیفیت برلیانس نمیدونم ولی در مورد دنا پلاس اصلا به هیچکس توصیه نمیکنم. به شدت بی کیفیته و ایران خودرو بی نهایت برهورد خدماتش افتضاحه. احترام به مشتری در حد صفر
1397/3/19
برادر عزیز من هم دنا پلاس دارم . ولی هیچ یک از مشکلات شما رو خدا روشکر ندارم . خیلی راضیم البته نسبت به پریشیا 86
1397/4/12
برادر من شما که ماشاءا... کارشناس و صاحب نظری. خوب قبل از خرید دناپلاس دقت بیشتری میکردی
این همه ایراددددددددددددددددددددددددددددد
1397/6/2
بنده خدا الان که 94 تومنه چقدر ضرر کردی
1397/3/15
کاری نداریم که موتور دنا همون موتور پژو glx که 1998 ماشین رده خارج اروپاست میباشد هرچند با کلماتی مانند توربو و... خواسته اند آنرا سرپوش بگذارند
بریم سراغ طراحی ظاهری آن که روی زمینه سمند بیچاره تمام تلاششون را بکار برده اند که با ظاهر سمند متفاوت باشد و هیچگونه انسجامی در آن نمیبینی زیبایی هر خودرویی با نسبت طلایی که بین 0و 1 است سنجیده میشود هرچه تناسب رعایت شود به 1 نزدیکتر است فکر کنم تو دنا این نسبت به 0 میل میکند هیچ همخوانی بین عقب و بدنه و جلو ماشین وجود ندارد درب کاپوت آن منو یاد در در تنور نانوایی میندازه
که مدل صفر کیلومتر آن دو بند انگشت از بدنه فاصله دارد اخیرا یه خطی هم با بیل از کنار دربها انداختند اسمش گذاشتند دنا پلاس این ماشین نمایا خیابانها را هم خراب کرده در کل مایه آبرو ریزی هست تا آبروداری
1397/3/23
برادر شاسی و گیربکس دنا مربوط به ۴۰۵ هست ولی موتورش هیچ ربطی به glx نداره!! این ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۷۰۰ و کد ef7 . مال پژو ۸ سوپاپ ۱۸۰۰ با کد xu7 L3 . هیچ سنخیتی با هم ندارن
الانم نگی من لابد دنا دارما. تیپ ۵ مدل ۸۵ دارم سالم و سرحال و فول
1397/5/31
موتور دنا ef7 که ساخت آلمانه ،بعد شما چطوری میگی موتور پژو glx سال 1998 هست!!!!!!!فرانسوی کجا آلمانی کجااا!!!!فکر کنم شما خیلی با غرض نظر دادی😑😑😑
1397/4/9
سلام دوستان

من قبلا ام وی ام ۵۳۰ داشتم خیلی هم راضی بودم (بجز دو سه ایراد سطحی) . چند مدتی بود در مورد ماشینها تحقیق میکردم و قصد داشتم برلیانس بخرم ... تو نمایندگی سوار برلیانس گراس شدم. تو فضای اتاقش یه حالت خفگی و دلتنگی بهم دست داد که شدیدا منصرف شدم
واقعا پشیمون شدم
الان دنا گرفتم از هر نظر راضی هستم ... اتاق عالی، آپشنهای خوب ، و...
نمی گم برلیانس بده ولی اون تجسمی که تو ذهنم داشتم نبود ... ابعاد خودرو اونی نیست که تو تصاویر میبینیم . خیلی کوچیک و لوس بود ، فضای داخلیش هم که هیج... بسترن B30 و دنا خیلی از برلیانس سرتره...
1397/4/9
ایران خودرو چقدر بدبخته که برای فروش خودروهای آشغالش یک عده را اجیر میکنه تا بیان از محصولاتش د سایت ها الکی تعریف کنن. دیگه شاید برلیانس را کسی نشناسه ولی همه دنا و .... را میشناسن. هر کی میخواد دنا بخره بره همون سمند را بخره چون هیچ فرقی جز ظاهر ماشین ندارن. فقط بخاطر ظاهر قشنکتر کلی گرونش کردن. بیشتر قطعات موتوری ایران خودرو چینی بی کیفیت هست . دیگه اینو همه میدونن. به قول معروف خر بخر از ایران خودرو نخر. طرف جوری از دنا تعریف میکنه اینگار بنز هست. مرد حسابی الان در هر کوچه خیابان این آشغال هست. دیگه همه اینو میشناسن. خجالت بکش. سمند و دنا را همه میشناسن. ماشین بیکیفیت. همش باید تعمیرگاه باشی. بخاطر شماهاست که ایران خودرو پادشاهی میکنه. و آشغال هاشو راحت میفروشه.
1397/5/21
متاسفم برای شما. من از سال 94 سمند دارم ماشین خیلی خوبیه اصلا خرابی نداشته. شتاب خوب، جاده خوب، صدای کم موتور، مصرف سوخت قابل قبول در کل همه چیزش عالیه راضیم ازش. یه عده هستن می خوان یه حرفی بزنن اصلا تجربه این ماشین رو نداشتن و می خوان بگن ما هم هستیم.
1397/5/2
سلام
مردم ۴۰ سال به خودرو سازان فرصت پشرفت با خرید لگن های ایرانی دادن به نظر من اگر برلیانس از دنا بد باشد عقل حکم می کند که برلیانس بخریم . شاید ورشکستگی ایران خودرو به لطف خدا ببینیم.
1397/5/9
سعید حسینی:
سلام . من شنبه 23 تیر 97 یک خودروی دنا پلاس صفر مدل 97 رو بازار آزاد با دوازده میلیون بیشتر از قیمت مصوب 64 میلیون خریدم و قبلش پراید 83 کاربراتور داشتم. این ماشین اینقدر آشغاله که من رفتم و با کلی التماس پرایدمو که 7.5 فروخته بودم 8.5 پس گرفتم و اونو سوار میشم و این اشغال رو سوار نمیشم. این ماشین اصلا فضای داخلی نداره و پاها به داشبورد گیر میکنه و فرمون رو نمیتونی خوب تنظیم کنی که بهش مسلط بشی سرت هم مرتب به لبه سانروف گیر میکنه و مدام مزاحمه. منکه نزدیک بود آرتروز گردن بگیرم. سانروفش محافظ نور خورشید نداره و نور خورشید مستقیم تو مخه که کله رو آب پز میکنه . صندلیها مثل پراید راحت نیستند و دیسک من عود کرد! ماشین خیلی داغ میکنه و اگه به کاپوتش دست بزنی دستت میسوزه . از دنده 5 اگه بیایی 4 ماشین الکی گاز میخوره و گیربکسش زوزه میکشه . بعد از یک هفته از لای درها و داشبورد و پشت آمپر صدا می آد و اتاقش صدا در می آد . سربالایی اگه کولر بگیری ماشین جون نداره و سربالایی که من با پراید 83 دنده 5 با 90 تا سرعت می اومدم بالا با این ماشین دنده یک با ده تا می آم .لاستیکش یزد تایر 195 بود که خیلی خشکه و میکوبه خواستم با کومهو کره ای عوض کنم نمایندگی گفت گارانتی باطل میشه عوض نکردم هندلینگ ماشین خیلی افتضاحه
1397/6/2
دوست عزیز سانروف کاور داره چرا الکی کامنت میذاری شاید شما که از بازار خریدی صاحب قبلیش کاور رو درآورده یا شما اصلا کاور رو ندیدی چون رفته عقب !!!!!!!!!
1397/6/4
دوست عزیز سعید حسینی شما دروغ نگو این ها که گفتی در دنا نیست من دنا پلاس دارم هیچ یک از این مشکلات رو نداره شما پراید هم نداری خیلی داشته باشی ژیان سال 57 که از پدرت رسیده به ارث از صحبت هان معلوم هست
1397/5/16
دنا پلاس رو با برلیانس h330 موتور و گیربکس جدید اتوماتیک 1650cc مقایسه کنید تا ببینیم کدوم به صرفه تر برای خرید
1397/5/31
میبینم ک گُرخیدین و جرأت قیاس دنا پِلاسیده رو با H330 اتوماتیک موتور 1650cc نداریـــــــن
دنا پِلاسیده رو بعد تولید چندصدهزار دستگاهی بررسی کردن فهمیدن نقطه ثقلش از مرکز جرمش فاصله بیش از حد داره و باعث میشه در ورودی و خروجی پیچ ها بیش فرمانی داشته باشه (چون دماغه کشیدگی غیرمعقولی نسبت فاصله محورها داره) و اگه تست گوزن ازش بگیرن شاخ گوزن میره توی چشمش , حالا شما بیا بجای 4تا ایربگ 40تا ایربگ بزار روش - چ فــــــایــــــــــــده
حالا بخاطر اینکه کم نیاره رفتن دادنش به یه موسسه کره ای اتوماتیکش کنه
ما میگیم الاغ پاش لنگه اونا میرن پالون الاغ رو عوض میکنن
1397/5/18
باسلام به دوستان من خودم هر دو خوردو رو برای خرید امتحان کردم و تجربیات مودر اختیار دوستان قرار میدم . 1- فضای داخلی دنا برعکس قیافه آن خیلی کوچتر هست مخصوصا صندلی عقب واقعا برای پیاده شدن بامشکل مواجع میشی برعکس برلیانس که خیلی جا دارتر هست . 2 - از نظر جنس فضای داخلی دنا از کیفیت خوب استفاده نشده (داشپورت و ...) که مرور زمان اتاق خودرو بصدا در میاد در برلیانس واقعا از جنس خوب استفاده شده مخصوصا داشپورت و....3- صدای موتور دنا به داخل صدا میومد درصورتی که در برلیانس به علت عایق بندی خوب صدای در داخل خودرو نبود4 - فرمان برقی برلیانس که واقعا نرمتر از دنا بود چون برقی هست و لذت رانندگی بابرلیانس . 5 - درمورد موتور و قیافه هر دو دوستان نظر دادن .دوستان من خودم مخالف خودرو چینی بدم ولی کمی دقت کردوم دیدم واقعا اینطور نیست همین کار هارو کردیم از خودرو داخلی حمایت کردیم که قرار شده قیمت خوردو آزاد بشه واقعا دنا 70 یا 80 یا بیشتر بااین امکانات وقعا ارزش داره خورو سازهای که باهر نوع کیفیتی که بخوان تولید کنند اهمیتی هم به نظر مصرف کننده نداشته باشند . چرا چون رقابتی نیست انحصاری است چرا واقعا خوردو های دگر رو باقیمت کم وارد نمیکنند چرا چون محصولات خودشون تو دستشون بادمیکنه و برای از بین بردن بازار خودرو های دیگه با هرنوع کیفیتی میکن چینه نخر و ..... ایران خودرو و ... بهتره بیایم کمی عاقلانه تر قضاوت کنیم.
1397/6/4
دوستان عزیز درسته حجم موتور برلیانس ۱۵۰۰ هست ولی تکنولوژی پیشرفته BMW رو داره که میتسوبیشی تولید میکنه که همینطوری از ۱۸۰۰ پژوها سرتره ،حالا دنده دستی اون با سری ۱۶۵۰ جدید با ضریب دنده جدید دنا رو قورت میده
1397/6/4
شما برو عکس BMW تو اتاقت رو نگاه کن با این چیز ها کاری نداشته باش
1397/8/9
داشتم پیامارو از اول میخوندم تاریخ بعضیاش مال 96 شه. خواستم بگم کجایید اونایی که سال 96 برای این ماشینای لگن قوطی کبریتی گلو جر میدادید ، الان باید برای هر کدومش نزدیک 100 میلیون پول بدید. یاد یه جک تو تلگرام افتادم طرف نوشته بود خواب دیدم ماشین سوار شدم بیرونش مثل لامبورگینی بود اما داخلش مثل پراید ، فکر کنم مغزم چون بالاتر از پراید ندیده هیچ تصوری از داخل لامبورگینی نداره. حالا بحث ماست که چون هیچ تصوری از کیفیت و تکنولوژی تو ماشین ها نداریم از بس تو فضای انحصاری خودروسازهای داخلی بودیم میاییم و سر دوتا ماشین لگن با هم دعوا میکنیم و غیرتی میشیم . تا کسایی هستن که برای این ماشینای اشغال میرن صف میکشن که یه سال بعد شاید تحویل بگیرن ، اوضاع همین طور خواهد موند.
1397/8/9
درود دوستان کسی می تونه بگه که صدای کابین دنا و دنا پلاس از ۴۰۵ مدل ۸۸ بیشتره یا کمتر لطفا بدون تعصب بفرمایید متشکر می شم
1397/10/19
درمدل97 برلیانس موتوری با حجم 1654و114اسب بخار قدرت تولید شده که قدرت بیشتری دارد
1397/12/12
برلیانس بهترین ماشین ایرانی هس
بعدشم از خودرو بانک تقاضا میکنم که اطلاعات غلط نده اون برلیانس 1500هس که 103 اسب بخاره
1654 های اتوماتش قویترینه114 اسب بخار
1397/12/14
داداش در اينكه برليانس از همه ماشيناي مثلاً و اسماً ايراني و توليد ملي چند پله سره كه شكي نيست ولي حسب اطلاع بنده هيچ چيز اين ماشين ايراني نيست چينيه طراحيشم كه مال شركت پنين فاريناي ايتالياست و تو سايت اين شركت هم هست.
1398/1/24
والا ظاهر برلیانس خیلی بروز تره و والبته من برلیانس موتور جدید دارم اونم دستی که سربالایی بسیار عالیه و تو سبقت کم نمیاره هندلینگ نرم فرمون که با یک انگشت به راحتی دور بزن .بحث آپشن هم خودم نصب کردم یه چرخشم به این دنای بی ریخت نمیدم
1398/1/29
من برلیانس 330 دستی موتور جدید دارم خیلی هم عالیه راضیم .تجربه رانندگی خودم :نرم و راحت .فرمان پذیری بی نظیر-موتور میتسوبیش ژاپن-گیربکس هیوندای.سیستم پایداری خیلی خوب سر پیج که حتی با سرعت بالا هم کاملا می چسبه-عایق بندی خوب که اصلا آنچنان صدای موتور داخل نمیاد.کلا ماشین راحتی هست.و از پرشیا خیلی بهتره اصلا قابل مقایسه نیست من راجع به دنا نمی تونم قضاوت کنم ولی اصلا طراحی دنا که درواقع سمند بزک شده اس رو دوست ندارم سوای اینکه دوستانی که دارن به من گفتن برلیانست بهتره .به هرحال من که راضیم
1398/2/21
سلام دوستان . امروز رفتم مجتمع ماشین الان که ماه رمضانه و امیدوارم نماز روزه هاتون قبول باشه یه ذره خلوت بودن و تونستم یه چند تا ماشین بشینم یه دوری با بنگاهی های عزیز بزنم. والا من تعصب خاصی رو هیچ ماشین ندارم واقعیتش من قدم ۱۹۴ هست ( فکر نکنید سال بعد خرما میدم) تو دنا پلاس که نشستم با یه بدبینی همراه بود چون همه میگفتن تنگه. نسبت به پارس مدل ۸۸ من تنگه . اما نه اونجوری که اذیت شم . عقیم سوار شدم بد نبود. برلیانس سوار شدم آره جا دار تره . اما صندلی هی دنا واقعا راحت بودن. خیلی راحت تر از ماشین های گرونتر خودش. در مورد جنس داشبورد هر دو خوب بودن . اما دنا واقعا زیبا تر بود. چیزی که تو ذوقم زد جایگیری مانیتور برلیانس بود ( کارخونه محترم مانیتور نگذاشته بیرون نصب کردن ) که پایینه البته از h30 cross خیلی بهتر بود. در مورد قیافه سلیقه ای هست . اما تو مملکت ما ماشین واقعا کالا سرمایه ای حساب میشه برا من که مثل همتون به هر تومان پولم زحمت می کشم بازار دست دوم مهمه. خیلیم مهمه . دنا پلاس بازار دست دومش به جرات میگم عالی بود . برلیانس هم از چینی های دیگه عالی بود اما از دنا پلاس بازارش کمتر بود . این تجربه رانندگی ۵ دقیقه ای با هر دو داشتم . کابین برلیانس آروم تر بود و دید بهتری داشت دنا در عوض واکنش به پدال گاز بیشتر بود حس و حال اسپرت تر. می خوام بگم جفتشون خوب بودن ایشالا همتون بهترینا داشته باشیم چه ماشین چه خونه و .... در ضمن برداشت هر کس فرق داره از سواری هر ماشین. امیدوارم مفید بوده باشه
1398/4/6
دنا همون پیکان پیشرفته است والا همش یه خاک برسری هستن . حداقل چینی ها بروز تر کار میکنن
1398/5/3
یکی از یکی آشغال‌تر، هیچ کدوم ارزش خرید ندارن البته به نظرم اونایی که میخوان بین این دوتا انتخاب کنن دنا رو بردارن چون هرچی باشه صد شرف این آشغال چینی هارو داره البته هیچ کدوم به درد لای جرز تو دیوار هم نمیخورن
1398/8/15
من خودم دنا پلاس ۹۷ دارم و دوستم h320 97 البته مدل 1500 پشت جفتشون نشتم تمام چیزایی که دنا داره اونم داره ، و من با این قیاسی که دوستان کردن تا حدی مخالفم و مشخصه جهت داره اقا من دنا پلاس دارم ۹۷ دارم میفروشم h320 البته مدل 1650 شو بخرم چون همون ماشین رفیقم خدایی از نظر ظاهری خیلی سره هم از نظر نرمی ماشین اره شتاب دنا بیشتره که فک کنم این مشکلم با موتور 1650 حل شده . از نظر راحتی جاده بلریانس بهتره سواری عالی راحت تره کلا واقعا همه چیش یه سرو گردن بالا تر از دنا پلاسه منه دنا به نظر من مدل نه چندان به روز همون پیکانه واقعا ارزش خریدش نسبت به بلریانس کمتره والا منم سوار نشده بودم وگرنه منم بلریانس میخریدم خدمات و پشتیبانیشم به نظرم بهتر بود چون با رفیقم رفیم بدون وقت قبلی نمایندگی چک کرد ولی وای به روزی که کارت به ایرانخودرو بیوفته وقت بگیر زیر میزی بده کلا داستانه انگاری دکترن وقت قبلی باید بگیری ازشون ماشین ۳۲ تا کار کردو کلا خودرو سازای داخلی بی لیاقتن و مردمو ببخشید احمق خودمم یکی از همونام که دنا پلاس خریده ، اخه چرا خودتو وقتتو پولتو بزاری بالای ماشینی که به هیچ وجه بهتر از ماشین چینی درجه دهم هم نیست . البته من یه تحقیق کوچیکم درباره بلریانس کردم گیربکس اتوماتش برای شرکت هیوندای و موتورش تحت لیسانس bmw آلمانه تا چه حد صحت داره نمیدونم اما واقعا نسبت به قیمتش بهتر از آشغالای ایران خودرو هستش .واقعا گداشتم واسه فروش یه دونه بلریانس بخرم . و واقعا ناراحتم از این موضوع که تولید داخلمون انقدر افتضاه هستش من نمیدونم شاه کی بود و چه فکری داشت امادنور به قبرش که ماشینی که در زمان اون تولید میشد کیفیتش بهتر از این آشغال فعلی هست پدربزرگم خدابیامرز یه پیکان داشت و هنوز گوشه حیات خونه شه دوتا استارت روشن میشه . فک کنم برا ۵۰ سال پیشه ماشین .‌
1398/9/21
خخخ چرا ما ایرانیا اینطور هستیم.
1398/10/23
با سلام . برام فرقی نمیکنه چه برداشتی از حرفای من میکنین . فقط خاستم ی کمکی به کسایی که تجربشو نداشتن بکنم . بنده هم ۱ سال دنا پلاس داشتم هم حدود ا سال و نیم برلیانس ۳۳۰ موتور ۱۶۵۰ داشتم . الانم سانتافه دارم . برلیانس ایراداتی داره . اما نسبت به ماشینای ایرانی از جمله دنا پلاس خیلی سرتره . البته بنده قبلن ۲۰۶ تیپ ۵ و پرشیا تیوفایو هم داشتم . بنظر من ۲۰۶ تیپ ۵ از بین ایرانیا بهترین هست . بازم تکرار میکنم بنظر بنده برلیانس با دنا قابل قیاس نیست خیلی بهتره . من تجربشو داشتم . امیدوارم تجربم بدردتون بخوره . اسلن هم از روی طرفداری حرف نزدم . با تشکر
1399/1/18
این اطلاعات در باره برلیانس سری قدیمه برلیانس مدل ۹۸۰ ۱۶۵۰اسب بخاره
سرعتش بالای ۲۲۰
1400/9/2
برلیانس از دنا خیلی خیلی بهتره چون از بنز و بی ام و الحام گرفته بعد میاید با دنا که ساخته ایرانه مقایسه میکنید واقا متاسفم برای کسانی که برلیانس رو با دنا مقایسه میکنند برلیانس سرعت بالایی هم داره و بدنه خیلی خیلی محکم تری از دنا داره دنا رو باید با همون ارابه مرگ مقایسه کرد
1400/11/3
سلام اصلاکلامشخصه که برلیانس بهترازدناس یکی از مهم ترین دلایلش اینه که برلیانس زنجیرتایم داره ولی دناتسمه تایم داره که زنجیرعبدیه تسمه بایدهر۵۰هزارتاعوض کنی اگه حواست نباشه تسمه پارکنه خرج کمرشکن دناشروع میشه برلیانس ظاهرش سادس چون کیفت بالاس دنا بعدیه مدت داشبوردش ستوناش به سروصدا می افته که این خودش دلتو میزنه ازرانندگی خستت میکنه مصرف سوخت برلیانس کم ترازدناهست وترمزهاشم بهتره متاسفانه بعضی ازافراد گول ظاهردناروخوردن والا مجبورن که ازش تعریف کنن
1401/10/26
در جای جای این کشور جهان سومی میباره
فقط یه نگاه به نظرات پر از عقده و تعصبشون بندازید

هرچی به سرمون بیاد کاملا حقمونه👎