موضوعات داغ

ماشین پژو پارس ELX

(3.8/5) 252,136 رای

سال‌ها پس از عرضه پژو 405 بود که ایران خودرو در اقدامی که باید آن را موفق‌ترین فیس لیفت صنعت خودروی ایران دانست اقدام به معرفی خودرویی تحت نام پژو پارس (در ابتدا پرشیا) کرد. پژو پارس نسخه‌ای از 405 بود که شباهت‌های ظاهری زیادی با پژو 406 داشت. در زیر پوسته اما پارس همان 405 بود و توانایی حرکتی و مشخصات فنی دو خودرو تفاوتی باهم نداشتند، اما چند سال بعد ایران خودرو با معرفی نسخه‌ای از پارس تحت نام ELX با قوای فنی قدرتمند، یک موفقیت بزرگ دیگر را هم تجربه کرد. پارس ELX گرچه از نظر تجهیزاتی و ظاهری نیز در مقایسه با نسخه عادی پارس تفاوت‌هایی جزیی داشت اما از موتور ۱.۸ لیتری متفاوت با پژو 405 استفاده می‌کرد. همین موتور قدرتمند در کنار ترمزهای چهار چرخ دیسک، توانایی حرکتی بهتری را به همراه داشت. به این ترتیب پژو پارس ELX تبدیل به انتخاب اول افرادی شد که توانایی خرید زانتیا را نداشتند ولی دنبال خودرویی قوی‌تر از 405 بودند. با این وجود امروزه پارس ELX دیگر آن جایگاه گذشته را ندارد و بیشتر باید آن را به عنوان یک خودروی قدیمی که هنوز توانایی حرکتی بهتر از امسال 405 و سمند دارد نگاه کرد.

195 km/h
حداکثر سرعت
8.1 liter/100km
مصرف سوخت
1761 cc
حجم موتور

مشخصات پژو پارس ELX

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
5 دنده دستی
حداکثر توان
110 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

مزایا و معایب پژو پارس ELX

مزایا

چهره زیبا در مقایسه با پژو 405، موتور قوی، فراوانی لوازم یدکی، گستردگی خدمات

معایب

ایمنی پایین، مصرف سوخت بالا، قدیمی بودن پلتفرم، امکانات کم

بررسی پژو پارس ELX

پارس ELX از همان ابتدا مورد توجه اسپرت سواران قرار گرفت چون این خودرو می‌توانست در آن زمان از بسیاری از خودروهای موجود در خیابان سریع‌تر ظاهر شود. از سویی استایل بهتر آن نیز به برگ برنده دیگری برای پارس ELX تبدیل شد. رینگ‌های اسپرت، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و موتور قوی در کنار تودوزی روشن اصلی‌ترین چیزهایی بودند که مالکان را به سمت پارس ELX جذب می‌کردند. پلتفرم این خودرو تفاوتی با پژو 405 ندارد و به همین دلیل به جز شتاب بهتر در خط مستقیم و توانایی توقف بهتر، تفاوت دیگری در رانندگی دو خودرو ندارد. همین مساله نیز سبب شده است تا برخی خریداران پرداخت هزینه بیشتر برای مدل ELX را منطقی ندانند. امروز پژو پارس ELX تقریبا تمام برگ برنده‌های خود در بازار را از دست داده است و نه خودرویی جذاب است و نه مشخصات خاصی برای خریدار دارد و تنها به این دلیل که گزینه دیگری نیست مشتریان آن را می‌خرند. این خودرو امروز بیشتر به عنوان نسخه‌ای پر مصرف‌تر و پر هزینه‌تر از 405 شناخته می‌شود و از نظر امکانات نیز در مقایسه با خانواده سمند و دنا در موقعیت ضعف قرار دارد.

داخل پژو پارس ELX

تغییرات کابین در پژو پارس ELX در مقایسه با پارس معمولی تقریبا هیچ هستند. در سال‌های ابتدایی عرضه، این خودرو دارای چند مزیت شامل صندلی‌های جلوی متفاوت، داشبورد رنگ روشن و کامپیوتر سفری بود ولی با آمدن داشبورد جدید این تغییرات دیگر وجود نداشتند. همچنین ایران خودرو پس از مدتی آن صندلی‌های جلوی خاص ولی راحت را هم کنار گذاشت و امروزه برخی از خریداران این صندلی‌های راحت را از بازار آزاد و به قیمت گزاف تهیه و روی خودروی خود نصب می‌کنند. در زمینه طراحی داخلی چه در داشبورد قدیم و چه داشبورد جدید، پژو پارس خودرویی قدیمی و بی روح است و کابین آن هیچ جذابیت خاصی ندارد. به خصوص در مدل‌های داشبورد جدید کیفیت متریال داخلی واقعا افتضاح است و حسی مانند خودروهای چینی ارزان را به همراه دارد. طراحی داشبورد جدید همچنان بی روح و فاقد هیجان است و در قیاس با رقبا نیز تنها می‌توان آن را از رنو لوگان و ساندرو بهتر دانست. کلیدهای بزرگ مربعی، ارگونومی نامناسب در کنار دسته دنده‌ای بلند مانند کامیون، همگی در فجیع‌تر شدن وضعیت کابین پارس نقش دارند.

طراحی پژو پارس ELX

همانطور که اشاره کردیم پژو پارس ELX در طراحی از پژو 406 الهام گرفته است و به همین دلیل طرحی قابل قبول دارد. طراحی این خودرو برخلاف سلف خود یعنی 405 که بسیار ساده و مبتنی بر خطوط صاف بود از خطوط سیال بیشتری برخوردار است و چراغ‌های جلوی آن نیز خشونت بیشتری در آنها دیده می‌شود. در سپر جلو نیز درست مانند پژو پارس دو مه شکن قرار داده شده‌اند که از امکانات اضافی این خودرو در مقایسه با 405 نیز حساب می‌شوند. در نمای ظاهری به جز رینگ‌های اسپرت و ترمزهای دیسکی عقب تفاوتی با پژو پارس معمولی وجود ندارد و در نمای عقب نیز تغییرات تنها محدود به چراغ عقب دو رنگ هستند. در سال‌های ابتدایی عرضه، پژو پارس ELX جزو اولین خودروهایی بود که به همراه سنسور دنده عقب عرضه می‌شد و به همین دلیل روی سپر عقب آن سنسورهای دنده عقب نیز که البته به شکل بسیار بدی کارگذاشته شده‌اند جلب توجه می‌کنند. در کل پارس ELX نمره خوبی در طراحی دریافت می‌کند اما باید قبول کرد که طرح آن دیگر قدیمی شده است و در بازار امروزه جذابیتی ندارد.

مشخصات پژو پارس ELX

با اینکه پژو پارس ELX در ظاهر تفاوت کمی با پارس معمولی دارد ولی در زیر پوسته تفاوت این دو خودرو بیشتر است. موتور 1.8 لیتری ELX با اینکه هم حجم با موتور 1.8 لیتری XU7 پارس معمولی است اما به دلیل داشتن سرسیلندر 16 سوپاپ خود با طراحی دو میل سوپاپ در بالا (DOHC) می‌تواند قدرت و گشتاور بیشتری به میزان 110 اسب بخار و 155 نیوتن متر تولید کند. این موتور با موتور زانتیاهای 1800 سی سی یکسان است و به همین دلیل بسیاری به پژو پارس ELX عنوان پژو پارس موتور زانتیا را داده بودند. نیروی موتور در این خودرو با استفاده از گیربکس پنج دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پژو پارس ELX می‌تواند در زمانی حدود 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که بسیار قابل توجه است و حداکثر سرعتی بالغ بر 195 کیلومتر بر ساعت دارد. از نقاط ضعف این خودرو باید به مصرف سوخت بالا اشاره کرد که در سیکل ترکیبی به 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

مشخصات فنی پژو پارس ELX

نام خودرو
پژو پارس ELX
کشور سازنده
پرچم کشورایران
سال (طراحی)
1386
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1761 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
9 ثانیه
حداکثر سرعت
195 کیلومتر در ساعت
وزن
1190 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین پژو پارس ELX

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 70 لیتر
  • یورو 3
  • -

امکانات و تجهیزات پژو پارس ELX

از پژو پارس ELX به عنوان خودرویی با حدود 20 سال سن نباید انتظار زیادی در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی داشت اما پارس ELX حداقل در مقایسه با پژو پارس معمولی و پژو 405 امکانات بیشتری در اختیار خریدار قرار می‌دهد. امکانات رفاهی در این خودرو محدود به سنسور دنده عقب، چهار شیشه برقی، فرمان هیدرولیکی، سیستم صوتی با برند گمنام و چهار بلندگو، تهویه خودکار تک گانه، صندلی راننده و سرنشین کناری با تنظیم دستی و تنظیم برقی پشتی صندلی، تریم داخلی بژ، روکش صندلی پارچه‌ای، دماسنج بیرون خودرو و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی هستند. در زمینه امکانات ایمنی نیز باید به ترمز ABS، ایربگ راننده و سیستم ایموبلایزر اشاره کرد. از پژو پارس ELX انتظار ستاره ایمنی را نداشته باشید چون بعید است با توجه به پلتفرمی که دارد حتی یک ستاره را هم دریافت کند.

امکانات پژو پارس ELX

کیسه هوا
كیسه هوای راننده
سیستم صوتی
بلندگوی عقب - آنتن اكتیو
ترمز و پایداری
ABS - EBD
دیگر امکانات
چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ عقب دودی - چراغ خطر سوم بالا – آینه‌های جانبی برقی - سنسور ایمنی دنده عقب - سیستم هوشمند - قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی - تنظیم برقی پشتی صندلی جلو - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - داشبورد تریم بژ - دماسنج روی داشبورد

رقبای پژو پارس ELX در بازار

پژو پارس ELX در بازار رقبایی مانند سیتروئن زانتیا، پٰو 206 صندوقدار، سمند، ام وی ام 530، تندر 90 و کیا ریو دارد. از بین رقبای این خودرو دوتای آنها یعنی کیا ریو و زانتیا دیگر در خط تولید نیستند و نمی‌توان نمونه‌های صفر کیلومتر آنها را پیدا کرد ولی زانتیا دارای دو مزیت قدرت بیشتر و سواری بهتر است و ریو نیز هزینه نگهداری کم‌تر و مصرف سوخت کم‌تر را در مقایسه با پارس ELX دارد. پژو 206 صندوقدار از اصلی‌ترین رقبای پارس ELX است چون با قدرت یکسان از موتور کوچک‌تر خود، هم ظاهر بهتری دارد و هم مصرف سوخت آن کم‌تر است ضمن اینکه پژو 206 از نظر ایمنی نیز در مقایسه با پارس بهتر است. پژو 206 صندوقدار یکی در بخش فضای داخلی و دیگری در کشش موتور در مقایسه با پارس از موقعیت ضعف قرار دارد و خودروی خیلی راحتی برای خانواده‌ها نیست. دیگر محصول ایران خودرو یعنی خانواده سمند نیز به خصوص با موتور EF7 در بازار محبوبیت بالایی دارند. موتور EF7 نیز از نظر قدرت با موتور پارس ELX برابری می‌کند با این تفاوت که کم مصرف‌تر است و با سوخت گاز هم کار می‌کند. سمند از نظر کیفیت سواری نیز مقداری بهتر است ولی در شتاب نمی‌تواند با پارس ELX رقابت کند. ام وی ام 530 هم به عنوان نسل اول خودروهای چینی وارد شده به کشور اتومبیلی فوق العاده بی کیفیت است و در طراحی نیز حرف چندانی برای گفتن ندارد اما در عوض امکانات بیشتری مانند سانروف برقی دارد و برخی خریداران که خودروهای چینی را از خودروهای تولید داخل سرتر می‌دانند، ام وی ام 530 را به پارس ELX ترجیح می‌دهند. مهم‌ترین رقیب پارس تندر 90 است که هم از نظر حرکتی و هم فضای کابین می‌تواند بهتر از پارس ظاهر شود و تنها نقطه ضعف آن طراحی ظاهری و دیگری گران بودن برخی قطعات فنی است. البته باید به این نیز اشاره کنیم که رنو تندر 90 در مقایسه با پژو پارس ELX خودرویی بسیار کم استهلاک‌تر است.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

آیا پژو پارس ELX از موتور زانتیا استفاده می‌کند؟

اگر منظور زانتیا 2000 سی سی است خیر چون موتور 135 اسبی زانتیا 200 متفاوت با پژو پارس است ولی پارس ELX از موتور 1800 سی سی گروه پژو سیتروئن استفاده می‌کند که در زانتیاهای 1800 سی سی نیز به کار رفته است.

آیا پژو پارس ELX ایمن تر از پژو 405 است؟

پژو پارس خودرویی متفاوت از 405 نیست بلکه آن را باید نسخه‌ا فیس لیفت شده و تنها با چهره‌ای متفاوت دانست. به همین علت تفاوتی در ایمنی دو خودرو به دلیل پلتفرم مشترک وجود ندارد.

پژو پارس ELX بخریم یا پژو 206 SD ؟

پژو پارس ELX تنها در زمینه کشش موتور و فضای پای سرنشین عقب از 206 SD بهتر است و در مقابل مصرف بالاتر و ایمنی پایین‌تری دارد. به این ترتیب اگر فضای داخلی خودرو برایتان اولویت نداشته باشد پژو 206 SD می‌تواند انتخاب بهتری باشد در غیر این صورت باید ELX را انتخاب کنید

آیا پژو پارس ELX در مقایسه با پژو پارس معمولی ارزش خرید دارد؟

پژو پارس ELX با توجه به موتور قوی‌تر، صندلی‌های جلوی راحت‌تر و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ خودرویی توانمندتر از پارس معمولی است و به همین دلیل ارزش خرید بالاتری دارد. با این وجود به گزینه‌های دیگر بازار مانند رنو لوگان یا تندر 90 و سمند EF7 نیز نظر داشته باشید.

نظرات کاربران

291 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1389/8/16
عالیه!!!!
1401/8/10
ژمژمژو
1389/8/17
از صندلی هاش خوشم میاد!!!!!
1400/8/19
هنوز زنده ای
1401/2/26
آره داداش خداروشکر زنده ام :)
1401/3/2
داداش اون زمان با چی توویت زدی
1401/8/17
هنوز داریش
1389/8/27
یک ماه دیگه صد در صد زیر پامه خدایی توی محصولات ایرانخودرو از همه با حال تر اینه ویتارا هم گرفته!!!!
1401/1/11
گرفتیش؟؟😂😂
1401/8/6
نه داداش هنوز قسمت نشده
1401/11/14
سلام ، من نه تعصب دارم نه چیزی... ـ آدم پیاده با پای خودش جا به جا بشه بهتر از اینه سوار خودروهای ایرانی بشه... بحث هیچ توهینی نیست و به سلیقه بقیه برام احترام دارند ولی خداوکیلی خودتون فکر کنید ماشینی که بدنش مقاوم نباشه چی میشه؟؟!!
بله درسته آقا مثلا خوش قیافس و... ولی خیلی عیب داره... یه عیب که ایرانخودرو داره اینه که از موتور های قدیمی با پیشرانه سوخت بالا داره استفاده میکنه و معلوم نیست کی دست از این کارش برمیداره... چی بگم والا شاخ در اوردم...!!!
1389/11/21
سلام
آقا دوست عزيز لطفا اطلاعات دقيق در اختيار مردوم بگذاريد شتاب پارس elx چند ثاينه است لزقا به سايت ايران خودرو برين نوشته 9 ثانيه اگر يك بار هم پشت اين شير رام نشدن بشينين ديگه عدد 11 رو نمي نويسيد شتاب اين ماشين به گفته سايت ايرانخودرو 9 ثانيه است
1390/1/9
in keh bishtar misooozooone .. in harfa chieh ? albateh ageh 70 ta bash beri shayad .. avali to sorate 100ta bishtar misozooone..
1390/1/28
ماشین خوبی هست ولی این اماری که برای بنزینش چه توی این سایت و چه توی سایتهای دیگه نوشته اشتباه هست و من نمی دونم چجوری این آمار رو گرفتن .
اون طوری که من از ماشین خودم دیدم و چندتا پژو پارس دیگه هم تست کردم از نظر بنزین ادمو بیچاره می کنه
درش خیلی صدا می ده و من هر کاری کردم نتونستم توی این 2 سال صدا رو از بین ببرم و این کلی حال ادمو می گیره
1390/3/19
zood daghoon mishe badanash ofte gheimatesham ziade too bazar mohtarisham ziad nis mimoone roo daste adam vase har salesh 4 toman zararo dare
1390/4/1
ماشین خوبی است
1390/4/2
واقعاً حيف پول
1397/7/13
دوست عزیز حیف الاق که به تو بدن
من واقعا اگه صفرشو 100ملیونم بدن میخرم چون ارزش داره
پشتش نشنیدی ببینی دنده 2 .120دنده 3 .170دنده 4 .210دنده 5 .250 😍😍😍😍
1397/8/11
چرا چرت میگی دنده دو 120 تا برو عمو
1397/9/30
دنده ۲ صدو بیست تا . داری زیره پارس کامنت میزاریا ! بوگاتی که نیست
شما با دو هفتاد تا برو در جا انجین ماشینت منفجر میشه!
1398/9/26
دالگد
1399/5/27
دوست عزیز داری درباره elx حرف میزنی یا c63؟
دنده دو 120تا😳🤣
کیلومتر این ماشین تا 220 هست اون وقت با دنده 5 250تا میره مگه چشمه🤣😂
1400/6/7
اگه پژو پارس ELX (XUM) روش گیربکس ریز دنده بندازی
دنده یک 70 تا
دنده دو 120 تا
دنده سه 160 تا
دنده چهار 200 تا
دنده پنج 230 تا
برای رسیدن به سرعت 250 تا با پارس ELX باید موتور XU10 تقویت شده (تقویت سرسیلندر _ هدرز _ مکش _ ریمپ) با گیربکس ریز دنده بندازی 😍😍😍
1400/8/19
من خودم با ای ال ایکس 250 تا رفتم تو سیرجان به بند عباس
1401/11/6
حیف اون نونی که بابات بهت داده
1390/4/9
متاسفانه این یکی که من گرفتم صندلیاش اونی که نوشتین نیستن وفقط پشتیش برقی هست ولی بقیه امکانات صندلیش آب رفتن ... تحویل اردیبهشت 90 ... ولی بقیه امکاناتش کامله ...
1390/6/1
من يه دونشو گير اوردم190تاشم باش رفتم اگر پليس جلومو نگرفته بود 220 تاش هم ميرفتم ولي وجدانن خيلي ماشين عالي هستش
1390/6/2
کسایی که میگن این ماشین خوبه تازه از پراید سوار پارس شدن.
ماشین بدی نیست اما اصطحلاکش خیلی بالاست. ایران خودرو هم که میشناسین !!!
1390/6/9
چرا قیمت جدیدشو نمیزارید؟آیا مدل سفارشی هم داره؟
1390/6/28
مدل سفارشی نداره وقیمتش۲۱میلیون
1399/3/2
الان ۲۱ ملیون فرقون هم نمیدن🙂
1399/8/6
کاش میشد تو دوران میموندیم پارس موتور زانتیایی21????????
الان باید با این پول هندا ایرانی آشغال بگیریم
چی شدیم تو این ده ساله!!!!!!!!!!!!!!!!
1399/10/28
کاشکی الانم 21 میلیون بود حتی اگه 30 میلیون هم بود خوب بود
واویلا این پیامت از سال 90 تا حالا هست
1400/7/6
پیکان الان قیمتش اینه 😂😂😂
1400/10/16
به تاریخی که این پیام رو گذاشته هم دقت کنید
1400/11/23
موقعی که ایشون این کامنتو گذاشته من تو فکر خریدن دوچرخه بودم🤦‍♂️😁عمر میگذره
1390/8/1
heyfe pooool man daram alan mikham befrosham 4m zarar mikonam badanasham k zoood lash mishe 7m bezar rosh boro avante bekhar hamaro lole kon
1390/10/20
من رفیقم یکیشو داره باهاش196تارو به زور رفتیم ماشینه خوبی نیست البته نسبت به قیمتش
1398/1/20
برو بابا در بین تمام ماشین های ایرانی هر کدومو میاری بیار من یه elx مدل 89 دارم از تونسیتی پابه پای من بیای همون جا سند ماشینو به نامت میزنم
1398/6/2
اقای محترم به زور؟ بدبخت من یکیشو دارم موتورش 2400 میزنه تو خودتو دوستت...نه تو چی میگی واسه خودت
1398/12/29
سلام دوست عزیز که اینهمه این ماشین رو بزرگ میکنی تعصب یک چیزی هست واقعیت یک چیز دیگه! اگر همین الان موتور زانتیا رو روی 405 سوار کنند این ماشینی که شما تعریفش میکنی میتونه جلودارش باشه؟ باور کن نه نمیتونه. پس الکی اینجا حرف الکی نزنید بهتون بخندند.
1390/10/14
hife 21melioon
1400/6/30
پشمام این میگه حیف ۲۱ میلیون الان ۳۰۰ میلیون نه واقعا چیشد ما الان با اون همه توقع به اینجا رسیدیم🥺🥺
1390/10/14
سلام یکی از دوستان ابان 90خریده ولی هیچ کدام از این تجهیزات نداره وموتورش با موتور ماشین من خیلی تفاوت داره وشتابش کمتره وبا موتور 206.v9تفاوتی نداره وصندلی اون افتضاح با عرض معذرت
1390/10/14
سلام دوستان چرا مدل 89وقبل ازاون هم صندلیش وموتورش بهتره الان صندلی وموتورش اعصاب منو خورد کرده وروی موتورش ارم 206واصلا شتابش خوب نیست
1390/11/14
salam .agha mohamadreza on parsi ke ke shoma khaidid pars elx nabode balke parse lx ke iran khodro motore 206 tipe 5 gopzashte rosh va motore 1600cc roshe parse elx motore xantai roshe ve shetabe khobi dare parse le jadid omade ke ziresh ringe esporte va ayenehash barghie
1391/1/2
انواع پژو و سمند ایران خودرو دیگه به درد نمیخوره چون دیگه موتور فرانسوی ندارند و موتورهای ایرانی دارند. (ساخته شده توسط نیرو محرکه) به همین دلیل هم سرو صدای زیادی دارند هم شتاب و سرعت خوبی ندارند. مدلهای قبل از 85 موتورهای فرانسوی داشتند که خیلی نرم و پر شتاب بودند
1391/3/14
قیمت چند سال پیشه؟
1391/4/8
سلام
مدل90فول آپشن باامکانات اضافی دارم
شتابش نزدیک به ماکسیماست
MVM530ومگان1600وX33وآوانته رو راحت گرفته
امکناتش عالی
فقط خیلی ساده است وداخلش دقیقا 405است(مدل بدون آپشن)
اگر بهش نرسی زود لش می شه
بی صداست خیلی
1391/4/20
سلام به همه دوستان.
من 5ساله یه مدل 1384دارم . ماشینه خوبیه ولی سالی 500تومان خرج داره . قطعاتشم بد گیر میاد. مثلا ً یه شیلنگ زیر رادیاتور داره که اصلاً تو بازار نیست! باید بدی شیلنگ 405 رو ببرن وبه جای اون بندازن.
استهلاکش بالاست.البته بستگی به میزان استفاده داره.ماشین من 210.000 تا کارکرده .
گیربکسش 405 بود. من گیربکسشو عوض کردم، 406 اروپایی انداختم.500 تومان هزینه داشت.دیسکو صفحه هم زانتیایی انداختم . جمعاً 700 تومان شدولی به راحتی آب خوردن تا 190تا رو با زانتیای 2000 کورس میبندم . بدون هیچ مشکلی.
دنده یک 60تا، دنده دو 110تا ، نده سه 150تا،دنده چهار 190تا میره ، دنده پنج 200تا میشه منتهی دور موتور پایین میاد و از فشار موتور کم میشه .
البته تو گردنه و پیچ هر ماشینی رو که بخوای میخوره .
هندلینگش خیلی خوبه .
بهترین مدلاش83و84و85 هستن. از اون به بعدش اصلاً کیفیت قبلی هارو نداره .
ولی واقعاً صندلی هاش با 405-سمند وپارس اصلاً قابل مقایسه نیست ، البته صندلی همون مدل ها که گفتم نه مدل جدیداش.
به خاطر رینگ 15 که داره از پارس معمولی خیلی یوقورتر به نظر میاد.
و خیلی چیزای تخصصی دیگه که بعنوان یه مصرف کننده میتون بگم.
1391/5/6
salam pedaram yke sho dareh to shibe 50 daraje ba koler rou shan ba 110 ta bedone makous dadn sar balai ro rad kardam vaghan harf ndareh dostesh darm .az nazar soraat to jadeh dobandeh ba ye mazda corss andakhtm tu dandeh 4 ba 155ta taraf kam avrd (mazda3)shetabsh ham kami feshar biari 6 ya 7 sanieh ro mizani .batashakor
1391/7/1
قيمتش الان 29ميليونه
1399/3/1
ای کاش الانم 29میلیون تومن بود خوش بحال شما ک اون دوره واسه خودتون مفت ماشین میخریدینو میگفتین ارزش نداره الان ما ارزوی ی پراید ب دلمون مونده اونم با 90میلون گیر نمیاد
1400/6/4
سلام. . . . . . . . . الآن 1400/06/04 هست. قیمت پراید صفر شده 150 میلیون . ماه دوم ریاست جمهوری رئیسیه. . . . . . . مثل این دوستمون که قیمت پارس ای ال ایکسو گذاشته 29 میلیون و الآن سال 1400 پارس TU5 شده 300 میلیون ، چنسال دیگه هم یکی بیاد زیر نظر من بنویسه. هعیی خوش به حالتون . الان پارس TU5 قیمتش 700 میلیونه😭من جون 19 ساله ایرانی چه گناهی کردم. امروز دلار شد 28 هزار تومن . الآن حقوق کارکر میانگین 4 میلیونه و یه پراید زپرتی صفر مدل 99 قیمتش 150 میلیونه. برنج کیلویی 47 هزار تومنه . گوشت کیلویی 140 هزار تومنه . ای خدا ما جونا حسرت یه پراید مونده به دلمون. جونای این دوره چهره جوان دارن ولی دل پیر. یه خونه ده سال ساخت توی حاشیه تهران قیمتش بالای 1.5 میلیارده . خدایا بسه دیگه. بکش راحتمون کن
1400/12/1
جوان ایرانی الان اول اسفند 1400 و همون پژو شده 340 ملیون و برنج هم کیلویی 100 هزار تومن.خیلی نگذشته.
1401/2/10
جوان ایرانی و فرهاد جان که خیلی ارزو به دل هستید
اون موقع که از روی یه جا میرفتید ستادای مختلط برای شماره و... فکر اینو که تا سال ها باید جور بعضی چیزا رو بکشیدو میکردید تا 100سال شاید به عقب برگشتیم
رییسی هم تا همین الان که تونسته بدهی های بعضیا رو بده میشه گفت معجزه کرده!!!
1401/2/10
ههه☺️
اردیبهشت 1401 قیمت پارس ال ایکس 380 میلیون تومن
از تاریخ کامنت 1400 هم خیلی نگذشته...😢
1391/7/11
سلام بچه ها ما يه پارسELX مدل 1391 داريم خيلي ماشين باحاليه درضمن ما 27000000 ميليون گرفتيم
1402/1/18
الان ۱۴۰۲/۱/۱۸ هست قیمت پارس تیوفایو شده ۷۰۰ میلیون دلار ۵۵ هزار تومن خونه معمولی توی تهران ۱۰ میلیارد آره خیلی مملکت آبادی داریم
1391/7/28
سلام من یه پارس ELX مدل 91 گرفتم 21880000 از لحاظ قدرت موتور حرف نداره ولی صندلی هاش مثل قبل نیست دقیق مثل سمند lx هست ولی در کل ازش راضی هستم.
1400/2/30
سلام یک دونه ۸۶ گرفتم ۳۵۰ملیون صفر
1391/12/7
دارمش ولی تو درگ با تیپ5 سوسک شدم!
1400/11/8
من یه دونه مدل ۹۰دارم بدون رنگ هست.تازه خریدم.۱۲۰هزارتا کار کرده.در حد هست.تا حالا با صدتا تیپ ۵و موتور ملی وپژو کورس گذاشتم به خدا به ۱۰۰متری منم نرسیدن.خیلی قدرت بالایی داره.شتاب بیشتر .حال میده بهش گاز میدی.واقعا در مقابل ماشین های ایران خودرو سرهستی از نظر قدرت.من هر روز۶۰کیلومتر تا اداره میرم و برمیگردم.با ماشین های رده بالای خارجی کورس میزارم درست میچسبوندم به پشتشون.راحت ۲۲۰تا میرم.
من ۲۷۰میلیون خریدم.البته یه ازرای ۲۰۱۱۱کالیفرونیا هم دارم.اینو زیرپا گرفتم
1391/12/28
حرف نداره
1392/2/2
آقا دوست عزیز لطفا اطلاعات غلط به مردم ندید .
شتاب صفر تا صد 9 ثانیه ؟!!!!! اندکی فکر کنید . یعنی از مزدا 3 و کمری 2400 و زانتیا و ... سریعتر ؟؟!! اگه کسی زیر 11 ثانیه رفت بیاد من 2 تاشو به نامش میزنم!
آقا دوست عزیز لطفا اطلاعات غلط به مردم ندید .
1392/3/29
اینا رو ببین شاید نظرت عوض شد
http://www.aparat.com/v/m5aJd
http://www.aparat.com/v/v9FL7
http://www.aparat.com/v/295Es
http://www.aparat.com/v/eT2cs
http://www.aparat.com/v/BjAGW
پرچم بالاست
1392/4/3
عالی بود داداش گلادیاتور
1392/4/5
خاکتم داداش.کوچیکت محمد حسینم
اقای ماشین باز حالا چی؟
1392/4/18
نکرتیم
1392/5/3
http://www.aparat.com/v/fgHLA
1392/6/4
هرکی که این فیلم جن2 و پژوپارسELX گذاشته حال کردم
1392/6/6
من یک چیز رو بیگم پسر عموم داخل نمایندگی ایران خودرو کار میکنه اهواز اونجا بیش از حد پارس میارن که سر سیلند هاشون خرابه دلیلشم اینه که پارس اصلی موتر 2000 بود کاربراتوری
1392/7/17
خیلی خیلی بیشتر از زانتیا میخوامش و خیلی دوستش دارم
1392/8/1
باسلام دوست عزیز تست شتابش تو اپارات هست برو ببین جای بحث نداره
1392/9/3
متاسفانه موتور این خودرو بازدهی بسیار پایینی داره و اصلآ موتور مناسبی نداره چون موتور تی یو فایو(TU5) با 1600 سی سی دقیقآ برابر موتور ELX قدرت تولید میکنه(110hp) یا موتور مگان 1600 (k4m cvvt) اون با 1600 سی سی 115 اسب بخار قدرت تولید میکنه یعنی200 سی سی حجم کمتر از موتور ELX داره ولی 5 اسب بخار بیشتر قدرت تولید میکنه یا موتور EF7 اون با 1700 سی سی 114 اسب بخار قدرت تولید میکنه یعنی با 100 سی سی حجم کمتر از موتور ELX ولی4 اسب بخار بیشتر قدرت تولید میکنه این موتور پارس ای ال اکس یا همون xu7jp4/l4 دیگه دورانش تموم شده
1401/3/19
پس چرا شتاب tu5
13
ولی elx
9
بیا پایین بالا هوا سرده سر ما میخوری😂
1401/8/10
داداش همه چیز به اسب بخار نیست میتونی به گشتاورم نگا کنی ک ببینی دور بالا کدوم حریف میشن
1392/9/13
در جواب elx:
درسته که بازده این ماشین کمه(اونم مربوط میشه به ecu و خیلی چیزای دیگه ...)
ولی به نظرت کدوم یک از اون ماشینایی که اسم بردی می تونه حریف elxبشه؟(چه تو سرعت چه تو شتاب؟)
راستی اون فیلم جن2 رو من گذاشتم اون elx سفیده مال دوستمه.
1399/10/18
بله مگان 1600 نیس و نابودش می کنه
1392/9/26
سلام
به جای این ماشینای آشغال ایرانی برید mvm530 بخرید که خیلی بهتره.
1394/4/1
معلومه که پشت ELX ننشستی!!!!!!!!
مال سال 90 صفرشو خریدیم تا الان آخ نگفته بخدا از اون آشغال چینی بهتره من پشت MVM530 نشستم حیف پول که برای اون ماشین بدی
1392/9/27
من ماشینم رو یه جوری تنظیم کردم وقتی برم تو جاده هیچ چیزی حریفم نیست
1392/10/10
کیسه های هوای اونا طوری که وقتی تصادف که می کنی خیلی هم از شدت نمی کنه
1392/10/28
ماشین فوق العاده ای ! یعنی تو ماشینای ایرانی رودستش نیومده.شتاب فوق العاده ای داره هیچ ماشین تو رده قیمتیش به پاش نمیرسه.... خیلی طرفدار داره ولی حیف گرون شده . کسی خبر داره قیمت صفرش چنده؟؟
1392/11/4
کسی که ماشین اشغال چینی رو با elxفرانسه. یکی نمیکنه .بعدشم قیافش مثل فرغون بی دسته میمونه
1394/5/17
باسلام داداش 1 قیافش همین حالا بهتر از تمامی خودرو های ساخت داخل میمونه 2 سه مدل پارس تو بازار هست که شما حق انتخاب داری 3 برادر من رانا یا 206 یا L90 هیچ کدوم ازین ماشینا به گرد پای پارس نمیرسه من یا مثلا سمند توش که خیلی عمیقه راه که نمیره شتابش هم خیلی داغونه فقط تو ماشین های تو لید داخل میشه دو ماشینو با پارس مقایسه کرد اونم دناس یا سورن این دوتا بقیه این ماشین ها به هیچ در دی میخوره هرکی موافقه لایک کنه من این فقط برای اطلاع کسای که با پارس مخالفن میگم درود بر شما
1393/2/9
گلادیاتور درسته نه سمند نه مگان1.6 نه 206tu5 حریف elx نه تو شتاب و نه تو سرعت نمی شن ولی داداش همه چی شتاب و سرعته؟؟؟ الان خیلی از مردم ما سرعتشون بیشتر ار 120 تا نیست یا شایدم کمتر یا اصلآ خیلی ها اهل درگ نیستن در ضمن مصرف موتور پژو پارس ELX خیلی زیاده 11.3 طبق اعلام کارخونه می سوزونه با این اوضاع گرونی بنزین دیگه این ماشین و موتور نمی صرفه
1398/8/16
اگرجوان باشی اینونمی گی همه مردم میانسال یاپیرنیستن لطفاحرف بیخودنزن
1399/5/26
داداش سوختش تو شهر صدی ۸. ولی تو جاده ۶.۵ خودروهای ۱۶سوپاپ نصبت ب ۸سوپاپ سوخت کمتری داره در ضمن سوار نشدی حرف مفت نزن سگش ب تموم خودرو های داخلی و چینی می ارزه
1399/12/27
ببین عمو جون 2000 بار گفتم مگان 1600 elx رو تو دور محو می کنه . آدرسم نطنز پیست امام
1393/3/7
دادا مهدی 50 تومان
1394/4/27
عزیزم راننده داریم تا راننده. وگرنه سمند ای اف 7 به گرد پای ای ال ایکس هیچ وقت نمیرسه. من با پرشیا 84 که فرانسویم هست تا حالا هیچ سمندی نتونسته بهم برسه نه تو قدرت نه تو شتاب. خواهشا اصلا از سمند بحث نکن توی قدرت و درگ و شتاب و این چیزا
1393/6/22
با سلام: من یک سمند EF7 مولتیپلکس دارم تو اتوبان قزوین با ماشین دوستم که پرشیا ELX داره مسابقه گذاشتیم نه تو شتاب ونه تو سرعت به پای سمند من نرسید.
من 200 تا رفتم اون خودش رو کشت 185 تا بیشتر نیومد.
چطور میگید نظیر نداره. هرکی داره بیاد با سمند من مسابقه ولی 1 ملیون شرطی.
1393/10/21
چی میگی بابا اون بلد نبوده دنده بده بیا من بشینم پشت پراید همچین دنده عوض کنم ماشین پرواز کنه
1393/12/12
ببخشیدا فکر کنم اشغال ترین ماشینی که ایران خودرو زده همین ای اف سون شماست
1394/5/17
سلام داداش من اولا که اگه پارس از سمند افتاد عقب من اسممو عوض میکنم 2 سمند یه لاشه داره مثل اسفاالت خیابون پارسو اگه بش زور بیاری 210 تا 220 تا میره سمند خودشو جر وا جر کنه بیشتره 200تا نمیره الکی حرف تو دهن مردم نزار
1394/6/20
دادا جمشید
1394/6/25
داداش جوك ميگي من يه پارس elx مدل ٩٠ داشتم واقعا علي بود بد سه سال دزديدنش
به جرعت ميگم تو شتاب من سوناتا yf دوستمو تا سرعت ١٤٠ گرفتم باهر ماشيني اراني رو كه قورت ميده
L90 ٢٠٦ تيپ٥ زانتيا راحت ميگيره سمند كه بابا رقم نيست واسش اگه درست دنده بدي به دنده ٣ نرسيده سوت ميشه سمند اونم ef7 رو كه هر ماشيني ميگيره حتي ٤٠٥ خودمون
1397/10/3
کجا ؟ کی؟
1401/6/2
ميشه بگی چطوری با سمند elxرو زدی؟ چون خیلی عجیبه
1393/6/25
اقایelxقدرت موتور از ۱۰۰ به با لا خوبه ولی از نظر فنی وقتی قدرت موتور از ۱۰۰ به بالا رفت گیریبکس ماشین ملاک و الیته صفه کلاج که کل قدرت موتوروبه چرخ ها منتقل کنه. مثلا مثل نیسان که قدرت موتور ۱۰۲اسب ولی بایک لاستیک خاوری وشاسی تقویت شده حدود ۷ یا۸ تن با را جا به جا میکنه توی بازار فرش فروش های تهران چرا چون گیریبکس قوی وصفه خوب داره
1393/6/29
واقعن مصرفش هشته؟؟؟ فک نمیکنم بابا بیشتر ازاین حرفاس
1393/8/18
من 2 ماهه دارمش قبا ریو 405 پارس معمولی و سمند و 206 ....داشتم واقعا مصرفش 8 لیتر ه شتاب واقعا 9.5 ثانیه شرعت نهایی 230 کیلومتررفتم نرم و بیصدا امکانات عالی در حد قیمت خودش اصلا قابل قیاس با ماشین های آشغال چینی نیست
1393/8/20
توماشینای ایرانی ماشین خوبیه اما به پای اوانته یامگان2000نمیرسه من خودم یکی دارم ازش راضیم بادنده 3 140 تا روندمش گاز خوریش خیلی خوبه فقط سرعت وشتا داره اما قاتل بنزینه نوشتن 11 تا ولی 13تا شایدم بیشتر مصرف میکنه
1393/9/5
فقط تو این رنج قیمت 530 ام وی ام هندلینگ عالی شتاب بالا مصرف مناسب امکانات عالی استهلاک پایین
1394/5/17
ماشین چینی اشششششششششغال رو داری با پارس مقایسه میکنی واقعا که برات متاسفم ادم سوار الاغ بشه سوار ماشین چینی نشه یه سری به خدت بزن دادا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/1/18
كاملا درسته. بنده 4 ساله 530 دارم. تنها ايرادش فقط سوراخ شدن رادياتور بخاري بوده. هر كسي سوارش شده تعجب كرده از نرمي و امكاناتش. مصرفش تا حالا تو جاده از 7 و 8 دهم بالاتر نرفته. كلا ما آدماي جالبي هستيم. من مطمئنم خيليها كه ماشيناي چيني رو آشغال خطاب ميكنن يه بار هم سوار اونا نشدن. منصف باشيم. تعريف از لگنهاي پير و از رده خارج ايران خودرو تا حدي قابل قبوله. اكثر كساني كه ماشين چيني سوار شدن ازشون راضي هستن.
1398/2/5
باور کنید سگش شرف داره به کل خاندان ایرانخودرو ، درسته از لحاظ شتاب کمی ضعیف تره ولی واقعا نرم و امکانتش بیشتره دو ساله دارم فقط روغن و بنزین میزنم و مصرفی عوض میکنم
1394/4/1
سلام فیلم بررسی پارس ELX موتور زانتیا 1.8 لیتر رو بذارین!!!
1394/6/30
من مترسم ماشین ایرانی بخرم.همش خواب میبینم گشته شدم.
1394/4/13
سلام
آقا یه بررسی بزارید برای مدل های مختلف پارس
فرق بین ELX قدیمی با جدیدی که میگن چیه و از چه سالی بینشون تفاوت ؟؟؟؟
1394/4/21
دوست عزیز ازسال۹۳ ایرانخودرو اومد ای ال ایکس روباموتور۲۰۰۰ ولی۸سوپاپ انداخت به مشتریان پروپا قرص تشنه سرعت . قبل ازاون موتور۱۸۰۰ ولی۱۶سوپاپ بود که برای خودش سلطانی بود توی جاده هم ازنظرشتاب هم سرعت.اگه راننده قدیمی باشی سال۸۳ پژو۴۰۵ تولیدمیشدباموتور۲۰۰۰ کاربراتوری حالا همون اومدن انژکتآریش کردن باقیمت۴۳میلیون
1394/4/21
عزیزم سمندتا سرعتش برسه به۲۰۰ میشه عیدنوروز۹۵ هرجا توی جاده ای ال ایکس دیدی اول رخصت بگیر بعدش سبقت افتاد
1395/5/5
تیپ 5 سلام میرسونه :-)
1399/10/18
از کی رخصت بگیرم ! از بچه گربه؟
1394/4/31
پارس elx بسیار ماشین خوبیه از نظر شتاب ولی اوناییش که موتورشون xu7/l4 هستش و مدلای 93 به بالا موتورشون xum که اصلا نمیتونن xu7 رو بگیرن البته هندلینگ xum و مصرفش بهتره
1394/7/18
بهترین ماشین زیر قیمت 50 میلیون که استهلاک کمتری دارد همین است بهترین شتاب نسبت به بقیه با قدرت موتور 110 مصرف بنزین کمتر ظاهر نسبتا باکلاس تر نسبت به دیگررقیبان خوردروی ایرانی و خدمات راحت و قیمت ارزان قطعات که به وفور یافت می شود خودروی چینی مشکل کمبود مکانیک و قطعه دارد در این رنج قیمت کلا دوتا ماشین تا رنج 70 میلیون ماشین های خوبی هستن یکی همین پژو elx یکی هم کیا سراتو مونتاژ سایپا
1394/9/5
بارها بارها پارس موتور 1800 زانتیا رو با سورن ای اف سون بنزینی گرفتم ای اف سون ماشین دور بالاست باید رانندگی شوو بلد باشی تا 130 140 ممکنه پارس جلو بیفته بعدش سورن اونوو میگیره تو سربالایی از ای اف سون میخوره
1394/12/3
خخخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!!!
1395/3/24
اندر حکایات بشنو ولی باور نکن! خخخخخ
بارها و بارها گفتم: یا مرگ یا ELX
1394/9/23
با سلم به دوستان عزیر یک سوال
پارس ELX بهتره یا پارس ELX با موتور XUM
لطفا رهنماییم کنید
1394/9/25
خب پارس elx قدیم که سرسیلندر زانتیایی داشت کمی بهتربود ولی باید توجه کنی که اون پارسهارو آخرین ورژن تولیدش واسه سال 91 هست و پیداکردنش سخته و ککلن 4سااال راه رفته و بالاخره مشکلاتی داره...ولی این موتور xumواقعن بد نیست..درسته که یککمی از موتور اولی کم جان تره ولی از دوموتور معمولی و تی یو فایو،،،خیلیییییی بهتره این xum ...منچون سوار شدم میگم ..واقعن گازخوره خوبی داره..فقط مصرفش کمی بالاس..حدودماهی سی هزارتومن بیشتر بنزین میخوره که ارزش داره...درکل xum خوبه
1395/1/18
XUV با 110 اسب بخار از همه پرشتاب تر قوی تره اونم فقط تا مدل 91
1395/4/19
سلام دوستان جدا اگه دوست دارين ماشین خوب سوار بشین فقط فقط elx تنها ماشينه که از سواریش لذت میبریم اگه بانه مریوان اومدين حتما براتون ثابت میشه که واقعا پارس ELXچه تواند قدرتی داره با 500کیلوبایت گردنه کفی فرقی واسش نداره ضمنا من خودم يه دونه دارم واونایی که ای سالار دارن میفهمند من چی ميگم ELXتنها ماشينه که از فقیر مخصوصا پولداران دوست دارن باهاش کل بندازن
1395/5/17
اگه موتور زانتیا زیر 91 سالم پیدا کردی بهتره هم کم مصرف تره هم پر شتاب تر
اگه نبود موتور ایکس یو ام کمی ضعیفتره اما با داشبورد جدیدو امکانات به روزش راضیت میکنه حتما
1394/9/30
با سلام تو رو به خدا راهنماییم کنید پارس elx با موتور xum بهتره یا با موتور زانتیا
1394/10/11
دوست من بهتره بری زانتیا موتور بخری اگه از من راهنمایی بکنی اینو برات صلاح میبینم چون یکی من دارم عالیییییییییییه حرف نداره از هر لحاظ
1394/10/11
باعرض سلام به همه من یه دونه زانتیا موتور دارم با سوزوکی و غیره ماشین ها عوض نمیکنم واقعا شاهکاره
وقتی گاز میدی نه نمیگه جاده رو میگیره میره واقعا بهترین ماشین پژو است تا به حال من دیده ام در میان 405 و غیره هاش توصیه میکنم برید بخرید حتما تا لذت ببرید
1394/10/28
سلام به همه دوستان
من حدود چهار ماهه یدونه ای ال ایکس مدل 90 گرفتم به نظر من از این ماشینای چینی و آشغالهایی که امروزه دارن تولید میشن خیلی بهتره وقتی موتور زانتیا از فرانسه بیاد و روی پژو نصب بشه تا اینکه بخواهیم توی ایران موتور مونتاژ کنیم خیلی فرق میکنه
1394/12/21
سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید اگه گیربکس پژو elx و زانتیایی کنم تو شتاب و سرعت فرقی میکنه یا نه؟ ممنونم
1394/12/26
دوست عزيز ديسك و صفحه ت رو زانتيايي بنداز
گيربكس زانتيا واسه بدنه زانتيا طراحي شده ك 140 كيلو سنگينتر از پرشياس ....ب همين دليل همخوني لازم رو با بدنه پارس نخواهد داشت
1394/12/26
من پارسال بعد از گشتن فراوان یه پارس ELX مدل 91 با کارکرد 28000 خریدم که از نظر شتاب و مصرف راضی کننده است . خودم مصرفش رو تو جاده با سرعت میانگین 110 تست کردم که تو 610کیلومتر 40لیتر مصرف کرد که میشه 6.55 و صفر تاصدش رو حدود 9.5 ثانیه رسیدم. حیف که از نظر ارگونومی ماشین راحتی نیست و تو مسافرتعای طولانی آدم رو خیلی خسته میکنه
1395/2/17
با سلام اگه میشه یه بررسی بین پژو پارس tu5 و xum بزارید ممنون میشم. چوناز هرکی میپرسم یه چیزی میگه
1395/5/22
من پارس tu5 دارم خیلی کم مصرفه
اما زیاد پر شتابو پر کشش نیست
فک کنم xum مصرفش بیشتره ولی پر کشش تره
1395/2/31
لطفا یکی راهنماییم کنه این بهتره یا زانتیا؟؟
1395/3/21
منم مثل شما تحقیقکردم تا به نتیجه ایکس یو ام رسیدم و قصد خرید دارم
1395/11/1
پراید بخر خخخخ
1396/1/5
فقط ای ال ایکس موتور زانتیا از همش بهتره
اونایی که میگن ال نود یا هر چی فقط قاف میان
اگه شک دارین یه امتحانی بکنین
عشق منم ای ال ایکس موتور زانتیا هس یکی میخام بخرم
1395/4/4
بهترین ماشین بین ماشيناي ایران خودرو ال نود هستش که از نظر امنیت و ،راحتی و سرعت اوله. واین ماشین تو کشورهایی مانند یونان وقبرس و تو اروپای شرقی مورد استفاده عموم هستش
1395/4/8
خرج ال نود بیشتره یا Elx
1395/10/28
توی ایمنی شاید ولی از نظر شتاب و سرعت نهایی اگر پشت ای ال ایکس موتور زانتيا بشینی کلا دیگه به آل نود فکر هم نمیکنی
1395/4/11
سلام دوستان.من پارس داشبورد جدید دارم,شبا که نور بالا پایین میزنم یه هو برق پشت امپرم قطع میشه, وقتی چراغمو خاموش روشن می کنم دروس میشه,کسی میدونه از کجاشه؟تا حالا واس کسی این مشکل پیش امده؟
ممنون میشم کمکم کنید...
1395/4/28
سلام میشه بپرسید ببینید دنا گرون تره یا پژو پارس ELX
ممنون میشم جواب بدید
1395/5/22
تقریبا هم قیمتن فک کنم
دنا حدود 42
پارس elx هم 41 ایناس
1395/5/7
به نظرمن از مگان سمند سورن توربو 206 ال90 و از خیلی از ماشین ها بهتره
1399/3/8
نطر شما هم خوبه ولی پول یه پژو پارس elxرو به نظر من بدید یه ماشینی که ارزش خریدن دارع و توی چرخه تولید هم باشه اونایی که میگن elx 220 یا بیشتر میره شکر خوردن من خودم به چشمای خودم دیدم که اون کیلومتر انداز رو شل می کنند که مثلللللا 220 به بالا بره اره دادا من توی کار ماشینم.
1395/5/9
پارس دیگه خیلی خز شده با اون نوار مشکی پهن دورتا دور بدنه که واسه ماشینهای دهه 80 و 90 میلادیه
الان دیگه هرکی پارس سوار بشه مثل اینه که شلوار پاچه گشاد 40 سال پیش بپوشه
1395/5/16
هرکسی سلیقه ای داره شما برو کیا کدنزا سوار شو که واست تکراری نباشه هرکسی به اندازه جیبش خرج میکنه
1395/5/17
یرادر گرامی من هم دوست داشتم تویوتا یا هیوندا بخرم اگه داشتم میخریدم
با این بودجه نمیشه ماشین 2016 خرید برادر
1395/5/25
نه باید ی ماشین چینی بخریم که قیافش بروزه بگیم ماهم مثلا ماشین به روز داریم !

که تو کل دنیا فقط ایرانیا این آشغالارو میخرن

جنازه پرشیا elx به آشغالای چین میارزه
1395/9/23
عزیز دل برادر پژو پارس elxصندلی خلبانی مدل۸۹همیشه تو بورس بوده و هست و خواهد ماند اینو از ما کردها بپرس که باهاش قاچاق بار میزنیم به موتورش هیچ وقت فشار نمیاد
1395/10/4
باشه ....تو خوبی ...
1395/5/29
با سلام
میگن مصرف سوخت پارس elx خیلی بالاست
درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/10/28
والا منکه با مصرف پایینش خیلی حال میکنم
پرقدرت، پرشتاب و کم مصرف، البته موتور زانتيا نه xum
خلاصه سلطانیه تو جاده ها
1395/6/13
سلام. پارس باموتورelx1800 رو میشه دوگانه سوزcng کرد؟ممنون
1395/6/19
آره اگه بخوای خراب بشه و حداقل 4 میلیون خرج دستت بذاره میشه چون این موتور با گاز زود خراب میشه و بهترین خواصیتش که قدرتشه رو از دست میده و وقتی موتور این مدل بخرجی بیفته تعویضش از تعمیر بصرفه تر درمیاد
1396/4/30
گاز سی ان جی نمیشه ولی گاز ال پی جی «گاز مایع»میشه
1395/7/22
دوستان ازلحاظ موتوری(شتاب‌،سرعت وکیفیت) پارسelxصفربهتره یا دنا؟
1395/8/18
صد درصد elx
1395/9/3
دنا
1395/9/3
دنا
1395/10/28
دوستان لطفاً از سر تعصب نظر ندین ، توی محصولات تولید داخل و تولید چین هیچ ماشینی کشش و شتاب پارسelx موتور زانتيا رو نداره ، پارس ای ال ایکس های تولیدی تا آخر ساله 89 رو چه از نظر کشش و شتاب و چه از لحاظ آپشن باید با محصولات 120 میلیون به بالای بازار مقایسه کرد ، هرکسی اگر فکر میکنه من اشتباه میکنم میتونه امتحان کنه و خودش نتیجه گیری کنه (بازم تاکید میکنم تا آخر 89 )
1396/4/30
دیگه موتور زانتیا تولید نمیشه این ای ال ایکسها tu5 من اصلا ازش راضی نیستم شتاپ، قدرت خیلی خیلی پایین تری نسبت به موتور زانتیا داره بجای پیشرفت پس رفت داشته دنا از tu5 خیلی بهتره موتورش هم ای اف سون که از نظر گاز تو ده تا موتور برتر دنیاس
1396/7/18
قشنگ معلومه elx من خودم دنا دارم شتاب آون ۱۴ ثانیه
1395/8/15
سلام من پژو پارس 16 سوپاپ صفر می خوام منو راهنمایی کنید
1395/8/19
اینکه بیای53میلیون بدی یه خشک مدل93 موتور زانتیا که تعدادی محدودهم توی بازار هست بخری.بعدسواربشی.یه موتوری یا نیسان هم بیاد یه گلگیر ت رو بماله اونوقت واسه فروش خیلی زرنگ باشی 36بفروشی
1395/9/11
سلام. من شهریور 95 یک دستگاه xum خریدم ایربک به کل غیر فعال بود . بخاری اصلا کار نمیکنه و بجای صندلی پرشیا صندلی دنا گزاشتن ، سینی زیر موتور رو هم از فلزی به پلاستیکی تغییر دادن.
جای سواله که چرا ماشینی رو که 42 ملیون به مردم میدن حتی یکبار اون رو چک نمیکنن و مهر کنترل نهایی میزنن؟!!!
1395/9/16
تولید پارس elx اخرین مدلش چنده؟؟
1395/10/11
سلام تا 89
1395/11/12
سلام موتور زانتیا تا 92 داره .ولی پارس elx فقط زیر 89 چون موتورش بسیار نرم کار میکنه بخصوص اگه سرسیلندرش فرانسه ای باشه!!!!!!!
1396/2/13
92
1395/11/12
سلام پارس Elxموتور زانتیا تا92 داره ولی زیر 89 واقعا عالیه چون موتورش چینی نیست و بسیار نرم کار میکنه
1395/11/14
بنظر میاد پژو پارس تا سال ۹۲ خوبه ؟
این مودل های tu5 یا xum رو کسی اطلاعات داره ؟بدرد میخوره یا نه ؟ کدومش بهتره ؟
1396/3/15
سلام دوستان پارس elx تا سال 91 الی 92 موتور 1800زانتیا و بعد xum داره
1395/12/4
سلام من میخواهم پرشیا مدل 83 یا 84 بخرم صاحبش میگه ماتورش تازه تعمیر کامل کرده کاپوت و گلگیر رنگ داره بقیه فابریک هست این مدل ماتور زانتیا هست ماشینش خوب هست میصرفه 16 ملیون بخرم خرجش بالاست میخوان توجاده بین شهرستان باهاش کار کنم میصرفه خوب هست لطفا دوستان راهنمایم کنن
1396/9/9
داش من 86خریدم تا زیر 91حرف نداره بخر اما یه چندتا مکانیک کمک بگیر
1395/12/20
چطوری می تونم از این سایت خرید کنم
1396/9/27
سلام یه پارسelxهست مدل 93/11 دوررنگ هست و افت خودش رو کرده ولی از لحاظ شتاب میگه عالیه قیمت گفته 26. میرزه؟
1396/1/6
سلام من یدونه موتور زانتیا ۸۴ پیدا کردم کارکرد۷۰۰۰۰میگه ۳۳مارزه
1396/4/30
نمی ارزه داداش نگیر نه اینکه بد باشه الان تا ۸۶ ماشین ایرانی ها اسقاتی حساب میشه قیمتش خیلی بالاس هر کی هر چقدر دوست داره قیمت میده صفر که الان نیست ۴۲،۴۳ تومن نسبت به پرشیا واقعی ۲.۳ تومن گرونتره ولی هر کی دوست داره یه قیمتی میده نمیدونم از کجاشون درمی ارن این قیمتهارو
1396/2/24
ببخشید آخرین مدل پرشیا 16 سوپاپ چنده؟؟؟
1396/3/1
دیروز تو نمایشگاه پنجاه و دو سه تومن بود.
البته پارس ای ال ایکس دنده اتوماتیک کارخانه
1396/2/30
آقا یه سوال پارس ELXموتور زانتیا سال 91 بازم صندلی خلبانی تولید میکرد یا نه شرکتش
1396/3/13
سلام من میخوام پارس ای ال ایکس صفر بخرم اگه میشه راهنماییم کنین اینکه میگن xumو اینا کدومش قویتره ،شتابش بهتره ؟؟وقیمتش چنه
1396/3/27
سلام تا اونجا که من اطلاع دارم از همه قوی ترشون پارس elx xum هست البته اگه موتور زانتیاها رو در نظر نگیریم.
ولی اگه از لحاظ کیفیت قطعات بخوایم بگیم tu5 ها بهترن و دیرتر خراب میشن ولی شتاب این ها هم تفاوت چندانی با elx xum نمیکنه ولی از اونها یکم پایینتره.
ولی اگه از من میشنوین دنبال یه ماشین دیگه باشین مثل سمند سورن و ... چون الان همه از پارسای مدلای 90 به بالا مینالن میگن که صدا میفته و از اینجورچیزا...
1396/3/28
سلام دوست خوبم من هر دو رو دارم مدل هر دو هم 96هست اونی که موتورش 1800هست 16سوپاپه اما اونی که موتورش 2000هست 8سوپاپ داره واونیکه 1800هست شتابش بیشتر اما وقتی 2000بیفته توی دور خیلی قوی تر می شه
1396/8/21
سلام
بسیار بسیار ماشین عالی و پرشتابیه
من دارم
خیلی عالیه حرف نداره
پارسtu5و معمولی ب گرد پاش نمیرسن
تو جاده راحت ۲۲۰ تاشو میره
از همه نظر عالیه
1397/1/14
سلام داداش پارس ال ای اکس صفر نیست تا مدل ۹۲ هستش
1396/4/18
پارس elx موتورش ٢٠٠٠ هست یا ١٨٠٠؟
1397/1/10
دو مدله elx کدومشو میگی
1396/4/21
من بابام پارس داشت الان من چند سال دیگه بچه ام چندین سال دیگه هم نوه و اجدادم
1396/12/5
اونی که شما میگی ماشینای ژاپنیه که 50 سال عمر میکنن.پژو عمرش بیشتر از ده سال نیس بعد ده سال خرجش کمر صاحبشو میشکونه
1396/4/22
با سلام خسدمت همه دوستان.
یک سوال داشتم خوشحال میشم اگر راهنمایی کنین. پارس ELX موتور زانتیا مدل زیر 89 دست دوم ارزش خرید داره؟ از نظر اینکه توی خرج بدجور نیوفته و قطعات یدکی گیر نیاد.
1396/5/8
اره تمیزشو پیدا کنی خوبه درضمن قطعاتشم هست نگران قطعات نباش من خودم یه مدل 90دارم
1396/12/25
اگر براي سوار شدن بخواي مدل زير 89 بهتره
من مدل ساده 86 دارم خداوكيلي از ماشين هاي صفر بهتره
تو سر گردنه ها وقتي تخته ميرونم مدل صفر ها به گردشم نميرسه
اين مسله در پارس اليكس هم صدق ميكنه
مدل پايين ها نرم تر هستن و براي سواري بهترن
مدل بالا ها جلو بندي و داشبوردشون خشك هست و اصلا خوب نيستن
1396/7/6
الان سورن توربو در صدر قدرت شتاب سرعته در حدیه که با ماکسیما درگ میندازه
1396/12/5
تو رو خدا ماکسیما رو با سورن مقایسه نکن انصاف داشته باش.ماکسیما سلطانه همیشه
1397/2/12
با نظر شما موافقم دوست عزیز
1397/3/11
سورن توربو ۱۰ ثانیه هست ولی سلطان ELX شتابش۹ثانیه هست که دست دومش میارزه به سورن سشواری.
ماکسیما که دنده ایش ۸ ثانیه هست.
ولی بازم سلطان 👑ELX👑
1397/3/21
خخخخ چی میگی تو ریمپ شدشم نمیتونه کاری کنه چه برسه به فابریک.ماکسیما دستی تا صد راحت۷میزنه سورن گوزبو رو باهاش مقایسه نکن.سورن با امثال زانتیا مقایسه میشه تو شتاب که بازم سگ زانتیا می ارزه بهش واقعا آشغاله و بی کیفیته سورن
1396/7/21
دوستان ی سوالی داشتم لطفاً اگه میدونین سریعاً جواب بدین.پارس elx xum الآن صفرشومیشه ازایرانخودروخریدیادیگه تولیدنمیشه
1396/8/8
سلام دوستان میخوام یه پژو پارس ای ال ایکس بخرم ولی یه نکته تو کارتش قسمت تیپ فقط نوشته پارس و ننوشته ای ال ایکس میخواستم ببینم همه اینجوریه یا این ضمنا مدل ماشین 83میباشد ممنون
1396/8/29
نه بايد بنويسه pars elx
1397/1/17
من یه ۸۲ دارم ای ال ایکس ولی روکارتش درج نشده
1396/9/3
اگه الان بخوایم صفر سفارش بدیم میشه؟؟
اگه آره چطوری؟
1396/10/2
سلام.پژو پارس سفارشی هشت سیلندر میدن؟...
من تا شیش سیلندر دیدم خواستم بدونم هشت سیلندر میدن؟...
1396/10/9
با سلام

دوستانی ک میگن سمند سورن توربو: سمند سورن توربو از لحاظ موتوری عالی هست و اگر تقویت شود تا ۱۷۵ اسب تولید میکند و تو این رنج شتاب بی نظیری دارد ، ولی الیاژ هایی ک برای توربو ان ب کار رفته ضعیف است و بد ازمدتی توربو را میسوزاند و ب موتور اسیب بسیار میرسد

دوستانی ک میگن (elx , elx(xum : پرشیای elx از همه لحاظ عالی هست و تو رنج 40 الی 50 تومن پیشنهاد شده برای خریدن ، این ماشین رو البته باید تمیز پیدا کنین چون سریelx صفر ندارد بخاطر همین میگم ولی ماشین خوبیه ۱۶ سوپاپ هست و موتور۱۸۰۰ سی سی زانتیا رو دارد و در کل عالی هست ولی پرشیای xum با اینکه ۲۰۰۰ سی سی هست و ۲۰۰ سی سی از این موتور زانتیایی ها بیشتر است ولی ۸ سوپاپ هست متاسفانه و ب دلیل راندمان پایین برای خریدن توصیه نمیشود ولی ماشین صفر دارد .

دوستانی ک میگن پرشیا tu5 , xu7 : خب پرشیاxu7 موتور ۱۸۰۰ سی سی ۸ سوپاپ هست و همه جا نوشته ک صدی ۱۱ الی ۱۳ میسوزاند ولی من خودم این ماشین رو دارم مدل۹۲ حدود ۸۰ تا کار هزار بار هم امتحان کردم صدی ۸ میسوزند و حتی شاید ی نمه هم کمتر و ماشین من دیسک و صفحه اش شرکتی است و عوض نکردم اینقدر میسوزاند اگر عوض شود بهتر میسوزاند و باهاش با این دیسک تا ۱۶۰ رفتم و نهایتش بود اگر عوض شود بیشتر میرود و در کل ازش راضیم ام ولی پرشیای tu5 موتور ۱۶۰۰ سی سی هست و ۱۶ سوپاپ دارد و مصرف سوخت خیلی پایینی دارد حدود ۷.۵ در شهر میسوزاند و اگر کسی قصد خرید داشته باشد این پرشیای سال اپشنال تر هست ولی پرشیای سال گشتاور بیشتری نسبت ب پارس lx یا همانtu5 دارد ک اگر شتاب اولیه برایتان خیلی مهم است پارس سال رو انتخاب کنید

امیدوارم ب اندازه کافی اطلاعات داده باشم

باتشکر.
1396/10/13
من پارس lx یا همون tu5 دارم...ماشین بی آزاریه...مصرفش هم خوبه فقط حس میکنم ترمز عقباش که دبسکی هست بیش از حد عمل میکنه...ترمزش قویه ولی به محض ترمز ماشین از کمر میخوابه انگار دستی میکشی....ولی در کل راضیم.
1397/3/1
همه ماشین دیسک عقب همین طورین نگران نباش
1396/10/22
یه روز با یه ریو کورس بزارید مطمئنم همتون ماشیناتونو میفروشین و دیگه هی شتاب شتاب نمی کنید
1396/11/10
سلام داداش اگه بری تو اینستاگرام تو صحفه عباس افتخاری تو پستاش بگردی میبینی که با ریو هم کورس دادن و ریو خیلی عقب مونده
1396/12/24
بردار بیار ادعات بخوابونم
1396/12/25
داداش بر حسب حرف شما چند روز پيش كورس گذاشتم با ريو
مسير صاف كف
ماشين من پارس 2000 بود
شتاب صفر تا صد من 7/5 ثانيه بود
درگ هم كه داديم من به اندازه اي سريع رفتم كه اختلافمون در آخر خط 5 پانيه بود

در ضمن ماشين من شوتي هست از راننده هاي اصل شوتي هستم
و با ماشينم تا 235تا هم رفتم
ريو به گرد رانندگي منم نميرسه
1397/1/18
آقای سینا elx بچه جون تو سنت کمه همین ریو اگه تا 110 اسب اندازه پارس elx قدرت بهش بدی زانتیا که بابای ماشین توئه به گردش نمیرسه ماشین تو که چغندرم حساب نمیشه بعدا" که بزرگتر شدی ای چیزارو یاد میگیری
1397/4/1
دادا ش درسته ریو ریو ماشین کم مصرف وبی ازاریه.ولی برو یکم با پارس موتور زانتیا سرحال رانندگی کن بعد. حسابش. دستت میاد
1396/11/10
اگه ماشینه بدی بود ماشین راننده شوتیا نبود
در مورد سمند چیزی نمیدونم ولی باز پژو اثالت بیشتری داره
1396/11/18
کاکو او که میگی اصالته نه اثالت
1396/12/21
کاکو شما هم یه سر به آپارات بزن فیلم درگ elx موتور زانتیا با ریو هست ببین چطور از ریو میخوره ریو 1.5حجم موتور و 97 اسب بخار و elx 1.8 حجم و 110 اسب بخار
1396/11/27
والا یه دونه مدل ۹۰ دارم بنده اگه اشتباه نکنم اخرین سال موتور زانتیایی بود ، والا کم نیورده جایی تا حالا خرجم انچنان نزاشته رو دستم ولی مث شتری بنزین میبلعه
1397/1/13
داداش شتر که کوهان داره، تو مصرف سوخت خعلی کم مصرفه تازه خار و خاشاک هم میخوره
1396/12/16
سلام دوستان
عذر میخوام ۱ سوال داشتم خواستم بپرسم با ۳۲ میلیون زانتیا بخرم یا اینکه پارس ELX
1397/4/30
پارس‌بگیر‌زانتیا‌ایمنیش‌‌پاینتر‌پرایده‌فقط‌سرعت‌میره‌هیچ‌ایمنی‌نداره‌بخواطر‌همین‌توقف‌‌تولید‌شد
1397/1/14
سلام دوستان خریدار پارس lexموتور زانتیا هستم مدل ۸۸ یا ۸۹ یا ۹۰ کم کار اگه رنگم داشته باشه چند لکه تا ۲۹ تومان
1397/1/20
سلام ببخشید اگه میشه راهنمایی کنید لطفا میخام اولین ماشینمو بخرم و نظرمم روی elxبود تا اینک فهمیدم موتورش زانتیا نیست این خشکا بخاطر همین دو ب شک شدم ک شاید به درد بخور نباشه.راهنمایی کنید لطفا یا اگ ماشین دیگه ای توی این رنج قیمت سراق دارین خشک پیشنهاد بدین ممنون
1397/1/22
سلامددوستای گلم من بELXبدجور علاقه دارم اما بعضیا بدگویی میکنن میگن خرجش خیلی بالاست وقطعاتش پیدا نمیشه ایا این حرفا حقیقت داره؟؟؟
1397/1/27
سلام.
من یکی دارم مدل89کارکردش 79تا بیا بهت بدم
1397/1/25
سلام والا همچین میگن پرشیا پرشیا انگار ماشین روز دنیاس
پرشیا هم نه پارس
بعدشم یه ۲۰۶ وی ۸ بگیر اونوقت تازه میفهمی اپشن و سرعت یعنی چی
از دید ایرانی جماعت این پژو پارس ( نه اصالت داره نه توی دنیا تولید میشه.اونم با پلتفرم ۴۰۵)لوکسترین باکلاس ترین گرانترین خودروی ایرانه
راننده هاش جوری پشتش میشنن و صندلی رو تا عقب میدن خب یدفه برو از صندلی عقب فرمون رو بگیر
اونجور که اونا میشینن راننده های بوگاتی و فراری و... نمیشینن پشت ماشین
تازه به قول بچه ها که به این ماشین میگن پژو افغانی
1397/2/14
پسر جان این حرفا درست نیست . انقدر افغانی افغانی نکن. اون ماشینایی که افغانستانی ها سوار میشن توی افغانستان شما توی خوابتونم نمیتونی سوار بشی. شما بچسبید ب همین ماشینای سال 1990 تون
1397/1/25
سلام پژو پارس ای ال ایکس موتور زانتیا 90 برون رنگ با 43000 کار کرد از صفری دست خودم بوده الان هم ماشین دیگه گرفتم علیرغم میل باطنیم فقط به خاطر خانواده و الا یه لاستیکش را با ه تا از این چینی ها عوض نمیکنم تا الان که با هام بوده کم نیاورده واقعا تنها ماشینی که تو این رنج قیمت بی حرف و حدیث همین ماشینه اونایی که میگن مصرفش زیاده اشتباه میکنن خدا وکیلی تو جاده 100/7.5 مصرف نداره .....
1397/2/25
شرمنده ریپلای کردم ،تا به حال سه تا پارس ای ال ایکس داشتم بغیر یکیش بدر نخور بودن اونم مدل 86 شانسی موتور دو هزار سی سی بود از بقیه راضی نبودم
1397/3/21
بنظر من ارزش خریدelxبا این قیمتای نجومی خیلی پایینه نهایت مدل92حدودا35میلیون تومن شتاب صفر تا صدشم حداقل۱۰.۵هست۹از کجا اومده زانتیا با موتور۲لیتری با تمنا۹میزنه چه برسه بهelxدر کل ماشین خوب و خانوادگی هست ولی بازار دست دوش تویه تهران اصلا رونق نداره بنظر من اگه توی تهرانین یه سمند صفر بگیرین بهتره تا پارس
1397/3/21
Elxریو رو قورت میده ریو نهایت تا صد باهاش میاد بعدش میره تو آینه بقل
1397/3/28
من دیروز با زانتیا یه elx رو درسته قورت دادم اینقد تعریف شتاب این ماشین رو نکنین توپیچ ها بیچاره اصلا تعادل نداشت (البته درمقایسه با زانتیا) من خیلی از پیچ رو که بدون یه نیش ترمز رد میکردم اون هی ترمز می گرفت و سرعتش روکم می کرد سواری که نداره من هر وقت از زانتیا میرم سوار elx میشم فک می کنم تو فرغون سوار شدم
1397/4/10
حاجی .elx از نظر شتاب زانتیا رو لوله میکنه ولی خب زانتیا ب بیچی ها معروفهelxب دلیل اینکه عقب ماشین بالاست سرپیچ ها یه مقدار تیز فرمون بدی راحت ماشینو تابوندی ولی در کل میتونه جایگزین زانتیا باشه
1397/4/19
من با پارس elx تا دنده 2 پابه پای زانتیا میرم اما وقتی زانتیا بیفته تو دور دیگه ماکسیما هم حریفش نیست
1397/4/19
زانتیا اصلا قابل مقایسه با پارس elx نسیت زانتیا از لحاظ نرمی و راحتی و تعادل و هندلینگ از مزدا3 هم سرتره چه رسد به ...... من با زانتیا روی اوانته و مگان 2000 و مزدا3 و ..... رو گرفتم هرکی بگه پارس زانتیا رو لول میکنه ............ میزنه پارس elx درمقابل زانتیا هیچ حرفی برای زدن نداره
1397/4/19
Elx ماشین خوبی ولی نه دیگه درحد زانتیا
1397/4/7
ببینید اقا علی راس میگه ریو ماشین عالی هستش و از پارس خیلی بهتره شما هایی که میگین پارس پارس یه بار پشت سمند ef7 مولتی پلکس بشینید تف نمیندازید واسه پارس پارسو باید یه گوشه بنزین بریزید روش اتیشش بزنید تو پیچا که اصلا تعادل نداره
1397/4/10
حاجی ef7 ماشین خوبیه ولی در مقابل باپارس elx از نظر شتاب و زیرپا ماشین کم میاره
1397/5/3
سلام من میخوام پژو پارسelx_xumموتور۲۰۰۰سی سی اما ۸ سوپاپ با گیربکس اتومات که نمایندگی آپکو که ارمنی ها انجام دادن رو بخرم اگر کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه مدل ماشین۹۴ هستش و کارکردش۴۳ هزار تاس
1397/5/17
شما هی میگین پارس پارس پارس برید یه 206تیپ5 موتور tu5 بگیر بعد شتابو نگاه کنید
1397/6/5
وااای . طرف نوشته ایمنی پارس از زانتیا بیشتره. چرا انقدر با عقده الکی تعریف میکنید ؟؟؟ زانتیا با پارس ای ال ایکس اصلا قابل مقایسه نیست نه تو شتاب نه ایمنی . زانتیا بالاتر از این حرفاست. بالای صد بار هم درگشونو دیدم. زانتیا خیلی سریع میره. یه سریا با ماشین تقویت شده درگ میزنن که درست نیست.
1397/6/7
دمت گرم داداش زانتیا عشقه قابول مقایسه با لنگای ایران خودرو نیست
1397/6/20
ازنظر من هر دو ماشین خوبی هست پارس elx حتی زانتیا 1800 روهم میگره ولی زانتیا 2000 رو نه elx همون موتور زانتیا 1800 روشه ولی سواری زانتیا بهتر شکی نیست اصلا مقایسشون اشتباس
1397/6/29
چه طور اسب بخار سمند ef7 بیشتره ولی پارس elx قورتش میده هم تو شتاب اولیه و هم تو دور و سرعت بالا
1397/8/18
خدایی ماشین خوبیه موتوری قدرتیبه.تنها سه ماشین تو ایران از طرف نیروی انتظامی مرزی حق تیر دارن.405.پارس.زانتیا چون وحشی ترینن ولی خب 405 بخاطر سبکی الیاژ بدنه تیزه مخصوصا glx
1398/4/14
سلام ما یه سورن توربو داریم البتهelxهم داشتیم مدل ۸۵ولی به گرده پای سورن نرسید حتی به elxخودمون دو ماشین اوانس دادیم نتونس همه میگن سمند نمیتونه از ۲۰۰ بیشتر بره غلت میکنن یه سمند ef7داشتیم زیمنس المان با ازرا تا ۲۴۵تا رو رفت تازه صاحب تزرا باور نمیکرد که سمند تا این حد سرعت بره یه چیزه دیگه دورانelxدیگه به پایان رسیده بعده ۵سال همه قاچاقچیان به خانواده سمند رو میاورند
1397/9/7
پژو ELXاز لحاظ قدرت و شتاب سرآمده ولی مدل های 2000ش یه کمی استهلاکشون بالاتره،از لحاظ کیفیت هم قدیمیاش خوبن جدیدا داشبورداشون خشکه بدرد نمیخوره بعد یه مدت به صدا میوفته.ELXبه واقع سالار جاده هاست.
1397/10/17
همه اونایی که میگن سمند نمیتونه پارس رو بزنه حرف مفت میزنن و سر از هیچی درنمیارن، من با سمند ال ایکس هشتاد و هفت خودم، تو آزادراه تهران قم پارس رو زدم، ۴۰۵ رو زدم، ساندرو رو زدم، مگان ۲۰۰۰ رو زدم، شنبه هفته قبلم ۲۰۶ TU5 رو با کمال افتخار جوری زدم که حتی به گرد پای سالار نرسید، لطفا اسم سالار رو بغل دست کاریکاتور ۴۰۵ که پایداری نداره و به قول شوفرای بیابون شونه خالی میکنه، نیارید
1397/10/17
در ضمن اونایی که از پارس حالا چه ای ال ایکس چه ساده برای خودشون بت درست کردن، راست میگن همونجور که من تو جاده با سالار با ۲۰۰ تا لایی کشیدم و رنو اسکالا رو کاشتم، با فرغوناشون با ۲۰۰ تا لایی بکشن تا حالشون رو بپرسم، چپ نکنن صلوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد عجل فرجهم
1397/10/24
جای تاسف دارد این اطلاعات غلط از طرف همچین سایت معتبری...دوستان عزیز شتاب صفر تاصد پارس elx فابریک و دست کاری نشده و بدون لوازم تقویتی با موتور زانتیا حدود ۱۱ ثانیه است.و این رو هم خدمت دوستانی که میگن قدرت سمند ef7بیشتره بگم که موتور ef7در دور موتور ۶۰۰۰خودش ۱۱۳اسب الی۱۱۴ اسب قدرت میده ولی پارس elx در دور۵۵۰۰دور ۱۱۰ اسب بخار قدرت خروجی داره که قطعا اگر دور موتور تا ۶۰۰۰بیاد یا قدرت مساوی ۱۱۳ یا۱۱۴ اسب ef7است یا مساوی پس کمتر نیست.یک نکته ی دیگه این هستش که تکنولوژی و مهندسی ساخت موتور و قطعات و همچنین گیربکس مهم هستش که باعث شده پارس elx که در ظاهر دوستان فکر میکنن قدرت و حجمی نزدیک به ef7 داره در مسابقه و درگ بصورت غیرقابل باور جامیذاره ef7وتمام پژوها از ۴۰۵ گرفته تا ۲۰۶تیپ ۵.در ضمن دوستان هیچوقت سورن توربو رو با پارس elxمقایسه نکنید اگر قصد مقایسه داشتید یا پارس elxرو با ef7 معمولی مقایسه کنید یا اگر خواستید با سورن توربو مقایسش کنید لطفا پارس رو هم توربو در نظر بگیرید.خدا شاهد است من هیچگونه تعصب یا گرایشی به هیچکدام از خودروها ندارم و قصدم راهنمایی بوده است..امیدوارم اطلاعات غلط ذهن دوستانم رو منحرف نکنه.ایمیل من هست اگر دوستان سوال و ابهامی داشتند خوشحال میشم راهنمایی کنم البته اگر توانستم
1398/1/23
دوست عزیز من مکانیکی چندین سال کار کردم و الان 49 سال سن دارم و از 17 سالگی ماشین بازی میکردم ، تمام اطلاعات شما درست است ، من خودم مدل 94 ای ال ایکس را دارم ، فقط تنها و تنها عیبش صدای جزئی گیربکس است آنهم بدلیل کیفیت آلیاژ استفاده شده در دنده ها و قطعات دیگر تشکیل دهنده گیربکس است ، دنبال یک گیربکس فرانسوی هستم که عوض کنم ، الان 54000 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم ، خدا شاهده واقعا میگم ازش راضی هستم حتی شمع هایش را هم هنوز عوض نکردم ، نگاه به سنم نکنید ، تو جاده هراز پا به پای یک مرسدس بنز که وحشتناک میرفت ، میرفتم ، آخر سر راننده بنزه کشید کنار که من برم ، پسرهایم میگن درسته ماشین هم خوب راه میرفته ولی تجربه تو باعث این اتفاق شده ، در هر صورت لپ کلام و ختم کلام : من پرشیا ELX موتور XUM 2000 جاش تو قلبم هست و سرور همه ماشین هاست ، یا علی .
1398/4/29
در مورد پارس xumهم بگم بسیار خودروی تیز و چالاکی است ولی نه در حد همان 16سوپاپ L4ولی در مقابل سایر محصولات ایرانخودرو و سایپا و خودروهای رنج خودش خیلی عملکرد خوبی داره و برگ برنده ی اون تقویت و تیون کردم موتوری هست که با هزینه ی مناسب و تقویت اصولی بسیار خودروی بهتر و چالاک تری میشه ... پیشنهاد قطعات برای تیون کردن آن:هدرز--تعویض شمع ها با نوع سوزنی--حذف کاتالیست--کیت مکش هوای خنک--ریمپ معتبر ای سی یو--اینها تغییرات به صرفه ای هستن که خیلی هم تاثیر در قدرت و شتاب و سرعت و چابکی پارس XUMداره و تا حدود ۲۰ اسب بخار و حتی بیشتر افزایش قدرت خواهید داشت
1399/2/29
دوست عزیز مهم ایمنیه که سمند سلطان ایمنی هست در ضمن خودت میگی تو دور 6000 ای اف سون و ای ال ایکس با هم مساوی اند پس بین این دو سمند ای اف سون بهتره چون هندلینگ و ایمنی بیشتری داره و همینطور کم مصرف تر و همینطور موتورش پیشرفته تره و سمند به کشورای دیگه صادر میشه ولی چرا ای ال ایکس تولیدش قطع شده و به جایی صادر نشده؟در ضمن شتاب ثانویه ای اف سون خیلی بهتر از ای ال ایکسه و همینطور موتور ای اف خیلی قویتره چون با اون وزن سنگین سمند اینقدر خوب شتاب و سرعت میگیره
1398/3/7
سلام
من میخوام یک پارس elx ۸۳ بخرم، بنظرتون ۷۴ میلیون می ارزه یا نه؟
1398/3/22
البته Elx فقط تا مدل ۸۸ خوبه بعد این قطعاتش از فرانسه نیومد به جاش قطعات چینی جایگزین شد خواهانش کمتر شد من خودم یه دونه Elx 2000 دارم مدل ۸۵ خیلیم راضیم ازش اصلا سورن توربو اینا یه تار موی Elx نمیشه
1398/4/19
سلام دوستان
من باپارس xu7
سمند ef7 روقورت دادم
دوستان وزن سمند زیاده ولش هست
1398/7/4
سلام من xum مدل 95 دارم 55 هزار تا هم کار کرده خداییش حرف نداره شتاب,سوخت و.. همه چیش عالیه
1398/7/27
عالیه pars elx
1398/8/15
مدل 85 دیدمم قبلا هم سانرو داشت هم گرم کن سرد داشت اینه بغل گرم کن داشت هشدار پارک داشت صندلی برقی با تنظیم گودی داشت واقعا ایران خودرو این ماشینو خراب کرد واسه زمان خودش درحد بنز الان بود واقعا حیف شد ای ماشین
1398/8/24
یه زمانی مامان و بابام همش میگفتن تو نمیتونی پرشیا بخری ،،، من رفتم دانشگاه شهید بهشتی مشهد ، بعد از فارغ‌التحصیلی محل کارمو به زاهدان انتقال دادن ،،، یادم میاد ۳ روز پشت سر هم تعطیل بود ، منم اون موقع پرشیا elx خودمو خریده بودم ، بلافاصله بعد از خرید رفتم و بهترین رینگ اسپرت و بهترین سیستمو براش اوکی کردم ، خلاصه ، اون سه روز تعطیلی رو رفتم خونه ی بابام ، چون خونه ی بابام زاهدان نیست واس همین مجبور شدم مسافرت برم ،،، قشنگ یادمه وقتی رسیدم دم خونه و مامان و بابام منو سوار پرشیام دیدن کپ کردن ، چون نمیدونستن ک من پرشیا خریدم خداروشکر ،،، البته بگم پرشیام در حد خشکه و این برام خیلی جذابه ،،، کلا از وقتی پرشیا elx رو خریدم خداروشکر ، یه جور دیگه شده رفتارها خیلی خیلی بهتر شده ،،، خداروشکر میکنم ک تونستم ماشینی ک می‌خواستمو بخرم
1398/9/11
از خریدش پشیمونم
1398/12/12
با سلام. من یه ELX موتور زانتیا گرفتم سال 89 از دوستم کارکرد 3000 ماشین در حد خشک بود ولی او موقع ها تو دنده های 2 و 3 میزاشتی زوزه گیربکس میومد و موقع شتاب گرفتن هم ماشین خیلی خسته بود ولی الان یه دنا پلاس مدل 98 گرفتم سگ دنا می ارزه به ELX بدون هیچ خرجی
1398/12/18
سلطان جاده
1398/12/29
سلام دوست عزیز، سلطان کجا؟ سلطان جاده های روستای احمدآباد غرب؟؟ خخخ ماشینی که کل ابهتش رو از 405 گرفته نمیتونه پیش 405 حرفی برای گفتن داشته باشه باید سکوت محض کنه، اگر موتور زانتیا هم روی 405 سوار باشه اون موقع معلوم میشد سلطان و پادشاه جاده کدومه! محاله پارس elx بتونه با 405 elx رقابت کنه! پس با این توضیحات روشن دیگه حرف از سلطان و امثالهم نزن چون خودت رو ضایع میکنی.
1399/1/4
آقا من میخواستم یه elx موتور زانتیا بخرم میخواستم بدونم کدوم مدلاش بهتره شنیدم قبل از ۹۰ ؟
1399/1/11
بی اندازه طرفدار شم با دنده 3 140 تارفتم😍😍عشقه عشق
1399/1/13
با پراید دنده سه ۱۲۰ تا میرم😏
1399/1/13
با سلام. این ماشین من سال 88 دل رو زدم به دریا و یکی خریدم. طبق گقته دوست عزیز آقای محمد که پیامش دو تا بالاتره اینه که منم تو دنده دو و سه زوزه میکشه اصلا بدرد نمیخوره منم یه دنا دارم عالی عالی مجهز بخرید دنا عالیه عالیه
1399/1/13
واقعـا ماشیـن عالی هسـت ماشین ندیـدم روش اصلش و بخوای سوار شی وارداتی شو سوار بشین بالاتر از ۸۳یا۸۴ سوار نشین اونااصل فرانسه هستن
1400/7/1
سلام وارداتی؟؟؟؟؟؟
فرانسوی؟ کجای این ماشین فرانسوی و وارداتی است؟ این یک خودرو از رده خارج محسوب می شود که در سال ۹۲ تولیدش متوقف شده البته که بیشتر محصولات ایران خودرو با پلتفرم ۴۰۵ و ایمنی و استهلاک بالا در برابر برند های معتبر از رده خارج محسوب می شوند.
1399/1/14
من پارس ای ال ایکس ۸۲ از سال ۹۳ دارم ، ۲۲۵ تا باهاش رفتم عکس گرفتم تو جاده فیروزکوه، شماره واتسآپ بدین عکس بفرستم. تو سربالاییه جاده رودهن زانتیا ۲۰۰۰ مگان اتومات( خودم داشتم قبلا و به گرد پای elx نمیرسه) ماکسیما با چهار تا سرنشین، سوناتا قدیمی ۶ سیلند با ۳ سرنشین رو مثل بریدن پنیر له کردم سرعتمم کم میکردم بهم برسن باز گاز میدادم ، هر کس میگه نمیشه پیام بده تو گفی سر بالایی هر جایی ماشینمو میزارم به جاش صد هزار تومن میگیرم اگه بردم! مصرفش تا قشم رفتم بیست بار تا الان بیشتر از صدی ۷ نشده. قدرت پوتورشو پرت زده حدود ۱۶۰ هست با گشتاور بالاتر از اینا. اگه تیپ ۵ دارین حاظرم دو تا ماشین بدم تو هر حالتی اگه لهت نکردم جوری که فکر کنی ماشینت خرابه راه نمیره بعد از کل کل! یک قرون با این رانندگیه من تا الان خرجش نکردم و اصلن صدا نیوفتاده اطاقم و بدون رنگ هم هست در ضمن! وسلام
1399/8/13
چطور باید پیدات کنم
با ۲۰۶ تیپ ۵ میزنیم
هر وقت شما مشخص کنید
فقط ۳_۴تا واشر سر سیلندر هم با خودت بیار
1399/2/3
سلام
آيا پژو پارس elx اتومات هم هست؟
1399/2/6
سلام این نظر رو ارسال می کنم برای اینکه فکر نکنین پارس elx خیلی عالیه. من یه دونه موتور زانتیا داشتم عالی بود حرف نداشت. ولی یه روز که بایه دنا درگ انداختم تازه فهمیدم . در مقابل دنا پلاس هیچی نیست . زنده باد دنا
1399/2/6
سلام این نظر رو ارسال می کنم برای اینکه فکر نکنین پارس elx خیلی عالیه. من یه دونه موتور زانتیا داشتم عالی بود حرف نداشت. ولی یه روز که بایه دنا درگ انداختم تازه فهمیدم . در مقابل دنا پلاس هیچی نیست . زنده باد دنا
1399/2/12
دنا تیبارو بزور رد میکنه تو شتاب اونوقت موتور زانتیا از دنا میخوره! جوک نگو
نسبت elx ب دنا مثل نسبت 405ب پرایده
1399/2/16
بلد نیستی برونی عیب elx نکن علکی برادر من
خداییش قابل مقایسه نیست موتور فرانسوی با دنا ایرانی
1399/2/22
سلام خسته نباشین من یه پارس معمولی مدل87دارم 2تا مشکل داره:افتاب سوختگی و چند خط و خراش.از لحاظ موتوری هیچ مشکلی نداره.خواستم بدونم اگه بفروشم میشه یه ای ال ایکس 90به پایین خوب و تمیز خرید؟؟؟؟.لطفا راهنمایی کنید
1399/3/6
آدم کامنت هارو میخونه اکثرا اونایی که کامنت تعریفی از این ماشین کاغذی گذاشتن فقط از تند رفتن و شتاب و این چیزا حرف میزنن
خب باشه فهمیدیم ماشین صد اسب بخاری شما از یه ماشین دویست و شضت اسبی تند تر میره . اما آیا کیفیت و ایمنی و استهلاک مهم نیست؟
همه اینا بیانگیر این هست اونایی که این کامنت های بچگانه رو میذارن اصلا سنشون به سن قانونی نرسیده و فقط از روی عکسای ماشینا نظر میدن. یکی کیگه 240 تا رفتم اونیکی هم میگه 250 تا.. دوستان نهایت سرعت شمار این ماشین 220 هست شما چطوری بالاتر از اون رفتی خخدا داند
1399/3/8
با سلام همه نظرات شما را خواندم.ببینید الان در سال ۹۹ کی می ره پژو پارس ای ال ایکس بخره؟؟بعدشم کسی بره این ماشینو بخره کلا ضرر می کنه پول اونو بدید یه پژو تو یو فایو یا ماشین های دیگر......اصلا قطعات اصلی این ماشین گیر نمیاد و باید از ماشین های دیگر براش قطعات گیر بیاریم این ماشین درسته که شتاب و سرعت زیادی داره ولی به چه قیمتی؟؟سال بعدش باید برای تعمیر موتورش ۱۰ میلیون پول بزاری وسط!!!به نظر من این پولو بدید به یه ماشینی که در چرخه تولید هستش و اگر خراب شد خوب قطعات اصلی گیر میاد چون ماشین در چرخه تولید هستش.
1399/4/23
صدا زوزشو با کل دنیا عوض نمکنم
1399/8/4
واقعا فهمیدم که خیلی بدبختی
1399/6/25
این صفر تا صد را چطوری سنجیدن که ۹ ثانیه هست، درصورتی هممون میدونیم صفر تا صد ای ال ایکس رو صفحه کیلومتر بالای ۱۱ و رو gps بیشتر از ۱۲ ثانیه هست، بقیه ماشینای هم اطلاعات میدین همینطور خیلی ماشینارا چندبار تست کردم در جاده صاف بدون شیب
1399/7/26
این پارس ELXجدیدی که میزنن آشغاله حتی ماشین ۲۰۶تیپ۲ هم میگیرتش.چون اصلاموتورزانتا نیست اگرمیخواین پولتون روخرج کنین ازمدل ۸۹ به پائین بگیرین بعدش متوجه میشین فرقش رو
1399/8/1
مرگ بر پارس ای ال ایکس با اون موتور اشغالش. سلطان فقط ماکسیما
1399/8/4
من خودم elx رو دوس دارم ولی کل ماشینای ایرانی آشغالن به درد نمی خورن ماشین فقط پلیموث جی تی اکس 1971
1399/9/6
سلام من یک پرشیا elxمدل ۸۳ دارم رنگ نقره ای که کارکردش اگر اشتباه نکنم ۱۵۰۰۰ کیلومتر هست خیلی سال هست ازش استفاده ای نکردم
بنظر شما به دلیل سن زیاد
بفروشمش یا نگهش دارم
اگر بفروشمش جاش چی بخرم
آیا کسی از قیمتش خبر داره چون از اینجور چیز ها سردر نمیارم
1399/9/11
اقا چرا ذهن الکی در مورد Elx درست کردید
اصلا ای ال ایکس از سال ۹۲ یا ۹۱ دیگه تولید نشد و اصلا اینه بقل هاش تاشو نیست . بیشترین سرعتش هم ۲۴۰ تا هست . حتی صفر تا صدش هم تو ۷,۵ ثانیه پر میشه شتاب بسیار بالا هس و این دروغا رو تحویل مردم ندید
1399/11/24
سلام
دوست عزیز یا اطلاعاتت رو بروز کن یا کامنت اشتباه و گمراه کننده نذار
Elx تا سال 92 با موتور 1800xumسی سی زانتیا تولید شد و از سال 92 تا 95 با موتور هشت سوپاپ 1900 سی سی تولید شد
Elx معروف به موتور زانتیایی همین 1800سی سی هست
شتابش هم حدود نه ثانیه اس
کیلومتر این خودرو تا 220تا هست بعد شما چطور میگید حداکثر سرعت 240تا؟!
کیلومتر این خودرو خطا داره
اگر شما با پارسelx فابریک و با gps تونستی 240تا بری من بهت یه زانتیا میدم
شما داری در مورد پارس حرف میزنی یا لکسوسgs؟!
عزیز یعنی شما میگی پارس تلیسمان و پاسات و کمری هیبرید و فولکس گل gti و .... میزنه؟!
اگر اینطور هست پس چرا این شرکت ها به جای موتور های زپرتی خودشون موتور قدرتمند پارس نمیذارن؟!
التماس تفکر!!!!!!!
1399/9/15
دروغه به خدا ای ال ایکس فابریک بدون تقویت دنده پنجش ۱۹۵تا با جی پی اس بیشتر نمیره بقیه ای ال ایکسایی که ۲۴۰یا۲۵۰یا۲۲۰تا میرن یا خطای کیلومتر دارن یا فول تقویت هستن شوتی هاشونم توربو دارن
1399/9/18
سلام ماشین بدی نیست ولی به پای سورن نمیرسه
1399/10/2
دوبار تو خودتو تو دور جر بدی elx رو نمیتونی بگیریش من خودم مدل 83شو دارم راحت 240تا باهاش رفتم پس حرف اضافی خواهشاً نزن سورن هیچی نیس دربرابر elx
1399/10/4
اونایی که میگن elx دنده دو تا 40 تا بیشتر نمیتونه بره چون تاهالا نشتن بشتش ببین چه سرعتی داره داداش موتورش 16 سوبابه انتضار داری نره برا همینم شوتیا ازش استفاده میکنن چون 220 کیلومتر در ساعت راه میره و بیشتر از اونم میره و هیچ ماشینی حتی دنا توربو هم حریفش نمیشه
1399/10/18
ته سرعتش 210. بعدشم 405 2000 سراغ دارم هرچی elx تو کره زمین بوده رو محو کرده ! شوتی بودنش به ظاهرشه اون 8 تا سوپاپ تزئینیش . 405 داریم تا 405 . یه 1800 برات میارم زانتیا هم نگیرتش شماها که دیگه.... دنا توربو هم اسمش توربوعه
1399/10/15
پول بی خودی بابت 8 تا سوپاپ اضافه تر نسبت به GLX ندید هیچ فرقی نمیکنه همش زر موفته اونایی هم که میگن 250 تا یا 220 تا جی پی اس بگیرن می فهمن چقدر خطا کیلومتر داره . من هم ELX داشتم هم GLX حضرت عباسی GLX خیلی بهتره هم سرعت هم قدرت ELX هم تو شهر ما تک بود
1399/10/27
یه ثوابی بکن یکیشونو بدین من :)
1399/10/30
Elx موتور 206 تیپ 5 روشه { منظورم خود Elx نه tu5} اونایی که میگن موتور زانتیا 1800 روشه ابن طور نیست شاید قطعات مشترک خیلی زیاد باشه ولی اینطور نی برداشتن حجم این موتور رو از 1600 با تعویض میل لنگ و غیره افزایش دادن به 1800
1399/11/12
عزیز من کی گفته موتور 206 هست حالت خوبه. موتور elx. ک ب کد xu7jp4l4 معروفه در واقع موتور xu7jp4l3هست یا همون پژو گژ وسط ک بعدا چون شرکت سیتروعن و پژو از نظر قطعات با هم مشترک بودن سرسیلندر. 16 سوپاپ شکرت سیتروعن طراحی میکنه و روی زانتیا قرار میگره میشه موتور زانتیا حتی زانتیا اروپایی سری اول موتور 8سوپاپ گژ وسط هست ک دقیق نشون میده این موتور مال شرکت پژو هست ن زانتیا و شرکت سیتروعن فقط سرسیلندر رو طراحی کردی من خودم ی پارس گژ وسط داشتم تیوفایو و EF7 رو سوسک میکرد
1399/11/24
ماشین خوبیه اما به پا ۴۰۵ موتور زانتیا ۲۰۰۰ نمیرسه ۲۵۰ تا سرعت داره میگی نه بیا تا نشونت بدم
1400/1/8
برو بابا اتفاقاELXسلطان 405.206.207.سمند.سمندسورن.پارسtu5.ال 90.مگان.همه میزاره جا چی میگی برو بابا
1400/7/21
سلام اگر اشتباه نکنم زمستان سال ۱۳۹۸ بود که در اخبار خبر از ویروس عجیب و ناشناخته ای به نام کرونا بود که در چین شروع شده بود و سرعت انتقال بسیار بالایی داشت و هر شب اخبار آن در رسانه ها در تلویزیون بود که تا زمانی که اوایل اسفند ماه همان سال بود که مورد های اولیه کرونا در کشور شناسایی شدند و به همین علت نیز مدارس تعطیل شدند.
رفته رفته گذشت که مجبور به آموزش مجازی از راه دور شدند که برای جلوگیری از ابتلا دانش آموزان به کرونا به مدرسه نروند و در خانه با استفاده از تلفن همراه کامپیوتر و.... درس یاد بگیرند.
از قضا در میان این دانش آموزان عدی هستند تلفن همراه مخصوص«یعنی جدا برای خودشان» داشتند و اینکه یک سری مطالب فیک با غیر اصل در مورد موضوعات مختلف از جمله «پارس،شوتی و....» در فضای مجازی به شدت زیاد شد. دلیل این شدت هم مربوط به همین دانش آموزانی بود که در ایام کرونا مدارس که تعطیل بود و آموزش مجازی بود به این ویروس تعصب شدید و اعتیاد بیش از حد به فضای مجازی شدند.
آن چیزی مشخص است در عین حقیقت این خودرو پارس elx در فضای مجازی بسیار محبوب شده و اینکه برای این خودرو حتی کانال نیز درست کردند توسط همین دانش آموزان نکته:«اکثرا معمولا حتی به سن قانونی یا هجده سال نرسیده‌اند.»
حالا راجب این ماشین بگویم واقعا متاسفم که آینده سازان کشور دارند همین طور بخاطر خودرویی که اصلا ارزش ندارد این طور وقت تلف می کنند.
خودرو پارس elx در عین حقیقت استهلاک شدیداً بالایی دارد به طوری که در مواردی مشترک با زانتیا اگر به طور مثال مدتی استفاده نشود یا به اصطلاح خواب باشد خود ب خود به روغن ریزی می افتند!
یا معایبی دیگر که دارند مصرف سوخت بالا و امنیت پایین و از رده خارج بودن این خودرو.
در کل اگر بخواهیم این خودرو را توصیف کنیم آن قدر ارزش ندارد که این همه برایش این بچه ها داخل فضای مجازی برایش دست و پا می شکنند در صورتس که در از فضای مجازی دور شوند و کمی به دنیا حقیقی خود رو بیاورند شاید متوجه خواهند شد در تعمیرگاه ها روزانه چند مدل از این خودرو ها رفت و آمد می کند.
بازهم اگر این خودرو بهترین خودرو جهان باشد باز هم ار زش ندارد که این همه آسیب فضای مجازی وقت تلف کردن ها تنبل شدن و دیگر آسیب های اجتماعی و فردی روحی و جسمانی دیگر به همراه داشته باشد.
امیدوارم تا حدی این پیام تاثیر گذار باشد و والدین برای تلفن همراه یا کامپیوتر و دیگر تجهیزاتی از این قبیل که به وسیله فرزندانشان هدایت و کنترل می شود نظارت شدید داشته باشند.باتشکر.
1400/8/26
بیا پایین سرمون درد گرفت
1400/7/22
باعرض سلام، پیامای دوستان رو داشتم میخوندم بعضیاش واقعا خنده داره، من یه elx مدل 85 دارم شاید باورتون نشه ولی بنزc200 و تویوتا کمری رو تو ازادگان و جاده قم زدم. البته ماشین 150 تا کاره و سرحال. از خیلی ماشینای ایرانی و چینی تو بازار بهتره، به راحتی من 200 تارو باهاش پر میکنم و اراده کنی 230 تارو میچسبونه، تازه بدون تقویت و ریمپ هست.
1400/8/26
دوست عزیز ما باورمون میشه ولی تو سبک مغزی که ماشین اتومات cvtرو با دنده دستی مقایسه میکنی
خیلی دوست دارم ببینم با ۲۰۰ تا نه با ۱۰۰ تا با پراید تصادف کنی تو سالم میمونی یا همون چینی ها
1401/7/19
کمری و C200 را زدی؟ عالیه نه ELX را از دست بده نه ساقیت را.
1400/7/26
ELX یعنی موتور زانتیا اخه اینکه LX موتور معمولی 1800 سی سی بعدش شما همه جا نوشتین ELX
1400/7/27
چرا اینجا همش بحث شتابه مگه میخواین پرواز کنین اسکلا حالا دوثانیه صفرتاصد کمتر یا بیشتر
مغزمون درهمین حده دیگه همش تعصب بیجا
نه بحث ایمنی نه بحث سوخت نه راحتی فقط ماشین من برد
نبرد به درک عقب مونده
1400/8/11
خیلی ماشین آشغالیه فقط دناپلاس توربو
1400/9/25
اون احمق مثلا کارشناسی که این مطلب را درباره‌ی elx نوشته معلومه اصلا یکبار هم پشت این ماشین ننشسته و هیچ درکی از پارس elx نداره. این ماشین مثل آب خوردن کل ماشینهای شش سیلندر ۳ لیتری را میخوابونه، امکانات داخل اتاق و مخصوصا صندلیهاش در حد ماشینهای بالای ۷۰۰ ،۸۰۰ میلیونی بازاره ، شتابش از خیلی ماشینهای میلیاردی بازار بهتره و خلاصه ماشینیه که نمیشه باهاش آرام رانندگی کرد. فقط یک elx سوار میفهمه من چی میگم. خلاصه هرکس طالبشه انشاالله یدونه خدا بهش بده
1400/10/9
البته ادبیاتت میتونست بهتر باشه. ولی‌ حرفت رو قبول دارم من ماشینم ۳۵۰۰ سی‌ سی‌ هست ۶ سیلندر. چند روز پیش تو اوتوبان رشت قزوین یه پرشیا سفید و کثیف دیدم که هی‌ گاز و گوز میکنه و چراغ میزنه! گفتم بهش راه بدم ولی‌ نذارم سبقت بگیره. رفتم لاین راست که بره، اومد رد شه پام رو گذاشتم رو گاز ولی‌ هر چی‌ زور زدم دیدم نشد و از من سبقت گرفت. گفتم شاید تقویت شده باشه. حالا نمیدونم ELX بود یا چه گهی بود ولی‌ میدونم معمولی‌ نبود چون من پرشیا معمولی‌ سوار شدم. جون میده تا برسه به ۱۶۰. خلاصه اینکه طرف حال من رو گرفت کرد تو قوطی. جالب شد برام بدونم چطور پرشیا رو تقویت می‌کنن... که به شوتی رسیدم. به هر حال من این شتاب رو برای پرشیا درست نمیدونم. مگه اینکه elx بدون دستکاری چنین شتابی داشته باشه
1400/10/24
وای حاجی من کل کامنتا خوندم بیشتراش بچه بودن بعد سال هشتاد نه ای ال ایکس بیست و یک میلیون بوده الان دویصت پنجاه ولی چقد تعصب بیجا داشتن دوستان دوره ای ال ایکس تمومه الان دور دست ای اف سون و سورن توربوعه بعد این ماشین استهلاک بالا امنیت هم هیچ امکانات هم نداره تعصب چیو میکیشین
1400/11/6
سلام بر ای ال ایکس سواران
لطفا راهنمایی کنید که قیمت مدل ۹۴ الان ۵بهمن۴۰۰ چنده میخام بخرم
1400/11/14
ارزش خرید نداره دیگ هرکی داشته پوکوندش بعد سرهم کرده ک بفروشه قطعات ک گیر نمیاد همه بی کیفیت اگ خریدین حواستون باشه از نظر فنی سالم باشه
1400/11/30
من خودم ای ال ایکس دارم شوتی تقویت شده است و بک فایر و دود زا و... گذاشتم ولی زانتیا خیلی بهتره ولی من چون شوتی چیز میکنم زانتیا دیگه نیست و مجبورم ای ال ایکس بگیرم
1400/12/19
اخه پارس elx و با ماشینای جدید اشغال یکی میکنین ای ال ایکس تکرار نشدنیه صندلی های تمام فول گرم کن سرد کن تو کدوم ماشینای ایرانی هس ؟ موتور قوی هندلینگ بالا elx لقب داره سلطاننن
1400/12/28
سلام من همایون هستم کن عاشق پارس سال و پارس LX و پارس ELX هستم.راستی پارس ای ال ایکس موتور زانتیا دارد و پارس ای ال ایکس توقف تولید شده است.
1401/1/6
همون موتور پژو۴۰۵ فرقش خیلی کمه خودم رو چهارصدوپنجم ال فور بستم یه سرسیلندر میخواد 7ال4،دریچه گاز با منیفولد دود هوا متعلقات، ایسیو،اویل پمپ،دسته موتور،در سوپاپ،سیم گاز،فولی سرمیلنگ،میلنگ یاتاقانا شاتون حتی رینگ موتورهم یکیه فرقی ندارن باهم ولی باید فقط پیستون عوض شع چون تراکمش کمتر،بعد این کار حتمأ تقویت ترمز فراموش نشه وگرنه به گا میری،30تومن هزینه میخواد گازشو بگیر مثل من خدافظ
1401/1/8
راننده نیستین که کیلومتر رو بچسبونین وگرنه ماشین بسیار عالی هستش
1401/1/14
سلام
دوستانی که فکر میکنید
Elxبا دنده دو ۱۲۰ مره
میره داش
اگه شوتیش کنی
و تقویت زیادنه
بکنی میترسی پشتش بشینی
چون گاز ندهده ۱۷۰تا میره
یکی ام ای ال ایکس اخر سرعتش ۲۷۰ تا چون دیدم که میگم
1401/1/15
من هم ای ال ایکس داشتم و هم ای آف سوم توی دور بالا ای آف سون بهتر می‌ره . دنا و سورن رو هم بذار کنار که هر دوتای اینارو جر میدن .

تا 140 150 ای ال ایکس جلو تر از ای اف سون می‌ره اما بالا ۱۵۰ ۱۶۰ ای اف میزنتش
1401/1/22
اگه elx اصلی میخوایین.برین v16 بخرین
اینقد هم چرت و پرت ننویسین
1401/3/23
دوستان بنظرم پارس elx موتورش با بدنه پرشیا هماهنگ نیست لذا پیشنهاد میکنم همون زانتیای دست دوم تمیز بخرید و موتورشو تقویت کنید خیلی بهتره! ماها عادت داریم ماشین بدون اصالت سوار شیم! این مسخره بازیهای خودروسازانه که هی موتوراینو میذاره روی بدنه اون یکی! البته امروزه تو ایران و محصولات خودروسازان اصالتی نمونده همه اش آشغال چینیه هم پژویش هم بقیه محصولاتش! حتی موتور پراید هم مگاموتورتبریزه با موتور اصل کره ای زمین تا آسمون متفاوته! من سال 88 ال 90 خریده بودم دور موتورش قرمز نداشت تا 190 تا هم باهاش رفتم بی سروصدا و نرم البته روغنشو elf میریختم، الآن ال 90 دیگه آشغال شده، یه پراید 141 مدل 84 دارم موتورش کره ایه باور بفرمایید با اینکه حدود صد کیلو از این یکی پرایدم که 88 است سنگین تره ، شتاب و سرعتش اصلا" قابل مقایسه نیست! اگه زیاد تو جاده هستید سمند با موتور ای اف سون بهترین گزینه است اما اگه مسافرت زیاد نمیرید بیشتر داخل شهر استفاده میکنید تیبا دو بهترین گزینه است! تارا هم خوبه منتهی شاهین آشغاله ، بقول یکی از دوستان ، به توربوهای ایرانی اعتماد نکنید چون سوخت کامل میسوزه دمای موتور بالا میره هم به توربو آسیب میزنه و هم موتور آسیب میبینه ، توربوهای اروپایی قطعات داخل موتورش نسبت به حرارت مقاومند و مستهلک نمیشن و بی خطر هم هستند اما ایران اصلا" استاندارد رو رعایت نمیکنه و روی موتور معمولی حتی 8 سوپاپ هم توربو کارگذاشته که بسیار خطرناکه!!!!ببخشید طولانی شد! پول هم دارید ماشین امریکایی یا آلمانی و یا ژاپنی بخرید از دست این آشغالها راحت بشید . سوزوکی ویتارا 2400 بهترین ماشین suv هست بخرید و لذت ببرید!مخلص همه تون هم هستم
1401/5/21
يه پارس معمولي داريم هيچ امنيتي نداره. قبلا دويست وشش وپرايد داشتيم هميشه فكرميكردم پارس با اين حجم كه از بيرون مي ديدم بايد خيلي امنيت داشته باشه ولي وقتي خريديم و توي مسيرهاي مختلف باهاش رفتيم ديدم هيچ امنيتي نداره. توي سرعت هاي بالا ماشين زير دستت اونقد سبك حس ميشه كه توي كوچكترين ناهمواري بيفتي ماشين ازكنترل خارج ميشه، من پشت فرمون ماكسيمانشستم توي سرعت هاي صدوهشتادونودودويست وبيشترهم ماشين رو در كنترل كامل حس ميكني وزن وسنگيني ماشين رو حس ميكني كه با قدرت تمام داره ميرونه و درعين حال سنگيني و قرس بودن ماشين رو حس ميكني كه جسبيده به جاده ولي پارس درسرعت هاي بالا انگار ديگه يه پَر سبكه كه از آسفالت جدا شده و يه ذره فرمون رو تند بچرخوني كار تمومه ماشين بلند ميشه و ملق ميخوره. حالا هميشه در تعجبم كساني كه سوار اي ال ايكس ميشن با چه جراتي دويست تا ميرن، اگه يه مانع غيرمترقبه بياد جلوشون چيكارميكنن اگه يدفه با اون سرعت از يه چاله ي آب يا ناهمواري كه توي جاده هاي ما تا دلت بخاد وجود داره چجوري ميخان با معلق شدن ماشين كناربيان
1401/9/14
سلام ،دوستان.یه مدل۹۳هست۲۸۵ میگه ،ارزششو داره یا همان ۴۰۵ مدل۹۳ خودم را سوار بشم و بلند پروازی نکنم.؟؟؟!!!
1401/10/9
Elxالان شده ۶۵۰ملیون اونم با موتور tu5من سال ۹۰ موتور زانتیاشو گرفتم ۲۰ملیون صفر چی شد تو این۱۱سال انگار ۱۰۰سال گذشته اصحاب کهف هم مثل ما نبودن لعنت بر ما که هر چه گرون کردن خریدیم والا همون سالها نمیخریدیم ولله الان همون پارس فوقش شده فوش ۲۵ملیون واقعا که ما مردم باعث بانی این همه بدبختی هستیم
1401/10/15
داداش نوشتی سطحش از دنا خیلی پایینه شاید امکاناتش کم باشه ولی نمیدونی وقتی بشینی پشتش با یه مکش و ریز دنده چه آتیشی به پا میکنه 0_100 رو 4 ثانیه میزنه واست
1401/10/18
برار ELX موتور ۲۰۰۰ هم هست تو چرا ۱۸۰۰ گزاشتی ؟؟
1401/11/8
سلام،واقعیت این چیزی نیست که ایران خودرو میگه 110اسب بخار تیوفایو ایرانیزه اون 110اسب برای nfuیا تیوفایو فرانسوی بخاطر بالانس دقیق میلنگو شاتونو قطعات موتوریه،xu7هم همین داستانو داره،ولی پارس elx ال فور چون قطعاتش فرانسوی درسته بخاطر بالانس قطعاته،پس مقایسه کردن اس دی با پارس (elx اصلان قابل قیاس نیست،تیوفایو هم داشتم هم پارس هم slx واقعن راضی بودم ازش،تمام ما مردم ایران اکثران همه موتورهای ایرانیو تجربه کردیم هر موتوری یه بدی با خوبی داره،مثلان xu7بخاطر قدرتش که همه دوسش دارن ولی مشل واشر داره که اونم درست شدنیه شاید 100تا مکانیک تو ایران بتونن روی اصول با ترکمتر و عدم استفاده از واشرهای کامپوزیتی که قدیمی شدن میپوسن مقاومت خوبی ندارن،چندین ساله که واشرهای مسی برای خودروها استفاده میشه ولی کار هر مکانیکی نیست،کارو باید داد دست کاردان،اون مکانیکی که واشر مسی میبنده بعدش روغن نشتی میکنه یا اب روغن قاطی میکنه چون اصول بستن واشر مسیو بلد نیست چون کار هر کسی نیست دوستان پس مراقب باشید🙏
1401/11/24
Elxهم این ابهت و طرفدار ها رو از زانتیا داره موتور زانتیا رو ازش بگیرن این تیوفای های امروزی رو بندازن دیگ ابهت و سرعت و شتاب قبل رو نداره فک کنم تا سال 92موتور زانتیاش ساخته شد دیدن واقعا داره خوب در میاد مثل زانتیا تولدیشو متوقف کردن😆
1401/12/15
سلام من تو دوراهی موندم که پژو پارس elx بگیرم یا دنا پلاس توربو اتوماتیک به نظر شما کدومشون خوبه میشه کمک کنید
1401/12/28
به نظر من پارس بگیر ولی بگرد مدل خوب پیدا کن .
1401/12/28
وقت بزارین بخونید 😄
این ماشین اولا پرشیا elx نیست !
اون پارس اصلی یه داشبورد نرم مثل ماشین های اروپایی
امکانات خوب و عالی
موتور قوی که برا خودش بوده و اون موتور ۲۰۰۰ زانتیا برای خود زانتیا نیست
چون سیتروئن داشته ورشکست میشده کمپانی پژو چند موتور دیزلی و بنزینی ارائه میده پس موتور که پارس هست
خوب برید از ا نایی که پرشیا ای ال ایکس داشتن بپرسید طرف واقعا عالیه و از ماشینش راضیه
و با ماشین های هم رده خودش مقایسه کنید
1401/12/28
اقا برید این ویدئو رو ببنید
اینو سرچ کن بررسی پارس elx سالار ریویوز
1402/1/8
از این پارس ELX خوشم نمیاد از قدیمی خوشم میاد
1402/1/13
عشق 405 تیوفایو ساختنی وelx
1402/2/12
سلام اقا کسی میدونه چراداخل کارت وسند ماشین پارس elxباموتور جدید چرا کلمه elxذکر نشده؟
1402/3/28
سلام جوان ایرانی الان برج ۳ سال ۱۴۰۲ هستیم و قیمت tu5 سفارشی شده ۷۰۰ تومن و دلار ۵۰ تا ۵۵ هزار بالا پایین میشه خواستم بگم که خیلی نگذشته فقط ۲ سال
1402/4/2
رفیق مگان تو حالت بدون ریمپ ۲۳۰ و با ریمپ ۲۵۰ تا سرعت می‌ره شما چطور با ال ایکس گرفتیش !
1402/6/21
اگر elx 3000cc می گرفتیندمی دونستین ماشین چیه اگر گیربکس ریز دنده بزاری رو موتور 3000 خدا شاهده اگر جرئت داشته باشی 250 میره اگر هم گیربکس عادی باشه 230 ولی این ماشین ها خیلی کمیاب اند و شاید در کل کشور ۲۰۰ تا از اینا وجود داشته باشد
1402/6/30
سلام دوستان من تو ماشین های ایرانی میتونم بگم تقریبا تجربه رانندگی همشونو داشتم پارس elx موتور زانتیایی از نظر شتاب و هندلینگ یه سرو گردن بالاتر هستش ولی به هندلینگ زانتیا نمیرسه ولی باز elx رو پیشنهاد میدم به زانتیا بخاطر هزینه تعمیرات خیلی کمتر نسبت به زانتیا چون سیستم زانتیا برقی و جلوبندیش خیلی سرطان هستش اگه یک‌نمونه واقعا تمیز بتونید گیر بیارید واقعا ماشین خوب و پرویی هستش و اینم بگم که موتور elx یک مکانیک واقعا دقیق و ماهری میخواد و اینکه elx با دو مدل سر سیلند موجود هستش دقت کنید که حتما سرسیلندر 7L4 باشه چون این سر سیلند فرق داره با ماله زانتیا و ماله پژو ۴۰۶ هستش که هم بزرگتر هستش و هم میل سوپاپ خواصی روش هستش که شتابش ۳ ثانیه فرقش هست با elx معمولی و قیمتش هم فرق داره تو بازار امروز ۴۰ ملیون فرق قیمت سر سیلند داره یه سری امکانات دیگه مثل سنسور و پمپ شتاب داره که توی elx معمولی یا خود زانتیا غیر فعال هستش
1402/7/5
سلام ، من پژو پارس elx 7 ثبت نام کرده ام و تحویل پاییز هستم ولی تا کنون هیچ پیامک و دعوتنامه ای برام نیامده ، مسئولان ایرانخودرو لطفا اطلاع رسانی کنید که چه زمانی خودروها را تحویل مشتری ها میدین ، بلاتکلیف هستیم که آیا خودروی دیگری بخریم یا منتظر بمانیم ،
1402/8/14
من مدل 1402 خریدم xu7p خدایی مصرفش پایینه ماشین خوبی از تعمیر کارهای ایرانخودرو و تعمیرکارهای متفرقه پرسیدم و تحقیق کردم بعدش خریدم شتاب خوبی داره توی سربالایی از tu5 خیلی عالی تر هست توی جاده هم خوب میره البته بدون ریمپ ولی به پای elx نمی رسه و دمای اب هم هیچ وقت از وسط به بالا نمی ره حتی تو شرایط گرم جنوب کشور چون من باهاش مسافرت تا جنوب رفتم تو فصل تابستان معایبش : هم قیمت روغنش بود که جدیدا تولید روغن داخلیش زیاد شده و قیمتش پایین تر آمده در آ خر
: صادقانه بگم برای کسایی که این ماشین را برای مصرف خانوادگی بخوان واقعا عالیههههههههه جا دار زیبا اتاق استاندارد کم مصرف اگه جوان هستید و عشق سرعت حتما ریمپ کنید چون واقعا تغییراتش چشم گیر
1402/8/17
از نظر من بی نظیر در نوع خودش
1402/8/26
من از ماشین خوشم آمد
1402/10/22
سلام داداش من خودم با ۲۰۶ با دنده دو رو دور موتور ۵۸۰۰ ، ۹۰تا رفتن رو دور موتور ۷ که ۱۱۰ رو پر می‌کنه