موضوعات داغ

بررسی تویوتا هایس جدید، مینی ون محبوب و قابل اعتماد ژاپنی + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

از ابتدای قرن بیست و یکم تا به امروز، تویوتا هایس خود را به عنوان یک ون چندکاره و قابل اعتماد ثابت کرده است. این ون در سراسر جهان با کاربری‌های مختلفی در حال استفاده است و هر روز بر کاربران آن افزوده می‌شود. محبوبیت تویوتا هایس آن‌قدر زیاد است که بسیاری از خودروسازان چینی اقدام به ساخت کپی‌های مشابه از آن کرده‌اند. این خودرو در بازار ایران نیز حضور گسترده‌ای دارد. به همین بهانه سعی داریم تا نگاهی به مزایا و معایب این ون محبوب و پرفروش داشته باشیم.

تویوتا هایاس سال هاست که یکی از محبوب ترین مینی ون ها در بازار روسیه بوده است. این مدل هم توسط افراد و هم توسط کارآفرینان انتخاب می شود. دلایل مختلفی برای محبوبیت Hiace وجود دارد. علاوه بر این، قابل توجه است که Hiace 2013 همچنان در ژاپن بدون به روز رسانی به فروش می رسد. با این حال، ژاپنی ها نسخه های به روز شده این مدل را به خارج از کشور صادر می کنند. بنابراین اخیرا Hiace در ژاپن به روز شد. در این راستا، بیایید نگاهی دقیق تر به تمام مزایا و معایب این خودرو بیندازیم.

مزایا

بزرگترین مزیت تویوتا هایس همانند دیگر مدل‌های این شرکت، تویوتا بودن آن است. تویوتا هایس یک ون قابل اعتماد و کم استهلاک است که نسخه‌های مختلف آن برای سال‌ها به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند. عمده پیشرانه‌های قابل انتخاب برای تویوتا هایس، موتورهای بنزینی و دیزلی با حجم 2 الی 3 لیتر هستند که مقرون به صرفه و بادوام ظاهر شده‌اند. موتورهای تویوتا هایس می‌توانند 500 الی 600 هزار کیلومتر کارکرد را بدون نیاز به تعمیرات اساسی پشت سر بگذارند. تویوتا هایس حتی در بدترین شرایط نگهداری هم شما را ناامید نخواهد کرد.

تویوتا هایس

دومین مزیت تویوتا هایس، اتاق بزرگ و جادار این ون است. بسته به نوع کابین انتخاب شده، این خودرو می‌تواند بین 8 الی 17 مسافر را حمل کند. حجم محفظه بار این ون نیز شش متر مکعب است. از نظر ظرفیت و فضای داخلی، تویوتا هایس از اکثر رقبایش جلوتر است.

معایب

تویوتا هایس با وجود مزایای بسیار، معایبی نیز دارد. برای مثال روکش‌های صندلی این خودرو در اکثر تیپ‌ها از نوع پارچه‌ای و به رنگ روشن هستند. این روکش‌ها به سرعت کثیف می‌شوند و بافت خود را از دست می‌دهند. مشتریان توقع دارند تویوتا از مواد باکیفیت‌تری برای ساخت کابین این ون استفاده کند.

پارک کردن با ون‌ها به دلیل دید عقب محدود آن‌ها همواره مشکل است. تویوتا همانند بسیاری دیگر از خودروسازان سعی کرده‌ است تا این معضل را با استفاده از دوربین دید عقب برطرف کند اما بازهم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. دوربین دید عقب این خودرو فضای کاملی را پوشش نمی‌دهد و نقاط کور در بخش دوربین عقب وجود دارد.

تویوتا هایس

به طور خلاصه، تویوتا هایس یک مینی ون قابل اعتماد، جادار و اقتصادی است. با وجود چند کاستی، یکی از پیشتازان در کلاس خود باقی مانده است این خودرو هم برای مشاغل و هم برای خانواده های پرجمعیت عالی ظاهر می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد