موضوعات داغ

مزدا 6 بازنشسته شد، خداحافظی با یکی دیگر از سدان های محبوب ژاپنی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر می‌رسد دوره سدان‌های محبوب ژاپنی در حال اتمام است. پس از توقف عرضه نیسان ماکسیما، اکنون نوبت به مزدا 6 رسیده است تا برای همیشه بازنشسته شود. این خودرو نخست در سال 2021 از بازار آمریکا خارج شد. سپس نوبت به بازار بریتانیا رسید تا مزدا 6 در سال 2023 از آن‌جا خداحافظی کند. اکنون نیز نوبت به خداحافظی این خودرو از کشور مبدا برند آن یعنی ژاپن رسیده است. مزدا 6 آخرین سال حضور خود را در بازار ژاپن سپری می‌کند. مزدا برنامه‌ای برای عرضه مدل جایگزین ندارد، چرا که مدیران شرکت ژاپنی اعتقاد دارند مدل‌های کراس‌اوور خانواده CX‌ می‌توانند جای خالی مزدا 6 را پر کنند.

مزدا در بیانیه مطبوعاتی خود، اظهار کرده است که ظرفیت خالی ایجاد شده پس از حذف مزدا 6، به تولید مدل‌های کراس‌اوور CX اختصاص خواهد یافت. نسل فعلی مزدا 6 از سال 2012 روی خط تولید قرار دارد. مزدا در سال 2022 امکان ساخت نسل بعدی این خودرو براساس پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب خود را رد کرد تا پایان این خودرو اعلام شده باشد. مزدا CX-60‌ و مزدا CX-90‌ در حال حاضر براساس این پلتفرم تولید می‌شوند. طرفداران خودروهای سدان و همچنین روزنامه نگاران خواهان تولید یک خودرو بزرگ و کاربردی از سوی مزدا هستند. از این رو ممکن است در آینده شاهد عرضه مدلی جدید از این خودروساز ژاپنی باشیم.

مزدا 6

با این حال، لحن آخرین بیانیه مطبوعاتی مزدا چیز دیگری را نشان می دهد. در همین حال، شایان ذکر است که مزدا 6 برای همیشه از خط تولید کنار گذاشته نشده است. این خودرو همچنان در کارخانه‌های خارج از ژاپن تولید می‌شود. با این حال، پایان مونتاژ در سرزمین خورشید به این معنی است که مزدا 6 احتمالاً از بسیاری از بازارهای بین‌المللی که نسخه ساخت ژاپن را دریافت کرده‌اند، بازنشسته خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد