موضوعات داغ

سدان لیوان S6 پرو و کراس اوور لیوان X6 پرو وارد بازار روسیه شدند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

برند چینی لیفان پس از تملک توسط جیلی، به لیوان تغییر نام داده است. این شرکت پس از راه‌اندازی مجدد خط تولید خود، به سرعت وارد حوزه صادرات شده است. اکنون سدان لیوان S6 پرو و کراس اوور لیوان X6 پرو وارد بازار روسیه شده‌اند و احتمال دارد در آینده نزدیک نیز بار دیگر خودروهای این برند را در ایران ببینیم.

بسیاری از محصولات لیوان در حال حاضر، نسخه‌های مشابه از محصولات جیلی هستند. لیوان S6 پرو نیز در حقیقت نسخه متفاوتی از جیلی امگرند GL است که در سال 2016 معرفی شد. نسخه بهینه شده این خودرو اکنون با نام لیوان S6 پرو در چین و روسیه عرضه می‌شود. لیوان X6 پرو نیز نسخه بازسازی شده از جیلی امگرند X7‌ است که در سال 2012 معرفی شد و مدتی نیز در بازار ایران حضور داشت.

هر دو محصول لیوان در چین با یک پیشرانه عرضه می‌شوند و آن‌هم موتور 1.5 لیتری توربوشارژر چهارسیلندر است. لیوان برای افزایش تنوع محصولاتش، این پیشرانه را در دو نسخه عادی و ارتقا یافته در دسترس مشتریانش قرار داده است. نسخه‌های عادی این پیشرانه 147 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. مشتریان می‌توانند نسخه ارتقا یافته این پیشرانه را نیز سفارش دهند که راندمان آن به حداکثر 180 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. گیربکس دوکلاچه نیز در تمامی خودروها مورد استفاده قرار خواهد داشت. سیستم تعلیق لیوان S6 پرو در عقب از نوع میله پیچشی است اما نسخه کراس‌اوور آن یعنی لیوان X6 پرو، احتمالا از تعلیق مولتی لینک بهره می‌برد.

لیوان S6 پرو

لیوان اس 6 پرو و لیوان ایکس 6 پرو در سه تیپ پایه، میان‌رده یا پرمیوم و پرچمدار یا فلگشیپ عرضه خواهند شد. با وجود تفاوت نام‌ها، تفاوت چندانی میان آپشن‌های این سه تیپ مشاهده نمی‌شود. چهار کیسه هوا، چراغ‌های جلو LED، سیستم تهویه ساده، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سانروف، دوربین نقاط کور و دوربین دید عقب امکانات استاندارد لیوان S6 پرو هستند. قیمت این خودرو در تیپ پایه 2 میلیون 549 هزار روبل است. در تیپ میانی لیوان اس 6 پرو، شش کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین 360 درجه و صندلی‌ برقی راننده را در اختیار خواهید گرفت. قیمت این تیپ 2 میلیون و 639 هزار روبل برآورد شده است. در نهایت بالاترین تیپ لیوان S6‌ پرو تمامی امکانات قبلی را به همراه موتور قوی‌تر در اختیار خواهید داشت.

لیوان X6 پرو

امکانات لیوان X6 پرو در تیپ پایه شامل دو کیسه هوا، کنترل هوا، سانروف، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی و سیستم صوتی با چهار بلندگو می‌شوند. برای خرید تیپ پایه این کراس‌اوور، باید 2 میلیون و 629 هزار روبل بپردازید. نسخه پرمیوم این کراس‌اوور به شش کیسه هوا، سقف پانوراما، صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی و شش بلندگو مجهز است. این تیپ 2 میلیون و 739 هزار روبل قیمت دارد. در نهایت تیپ فلگشیپ لیوان ایکس 6 پرو با موتور قوی‌تر، 2 میلیون و 829 هزار روبل قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد