موضوعات داغ

تویوتا کرولا 1.5 لیتری در نمایشگاه اتواکسپو تهران 1402 معرفی شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت معین خودرو ایرانیان، نخستین برندی است که واردات تویوتا کرولا را به ایران انجام داد. این شرکت نخست تویوتا کرولا را با موتور 1.2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر به بازار عرضه کرد و اکنون نوبت به نسخه جدید آن رسیده است که با پیشرانه حجیم‌تر و تنفس طبیعی به دست مشتریان برسد. این خودرو بین اهالی رسانه و بازار، به تویوتا کرولا 1500 شهرت دارد.

تویوتا کرولا 1500

تویوتا کرولا 1500 از نظر طراحی ظاهری، هیچ تفاوت با تویوتا کرولا 1200 ندارد. هر دو خودرو از نسل جدید این خودرو هستند و البته ظاهر آن‌ها با نسخه‌های عرضه شده از تویوتا کرولا در سایر نقاط جهان متفاوت است. این خودروها توسط فاو چین و تحت همکاری مستقیم تویوتا مونتاژ می‌شوند و در واقع نسخه‌های انحصاری بازار چین هستند. به همین دلیل ظاهر آن‌ها با تویوتا لوین که نسخه مشابه وارداتی این خودرو است، اندکی تفاوت دارد.

تویوتا کرولا 1500، به پیشرانه‌ای با همین حجم مجهز است. موتور سه سیلندر تنفس طبیعی با حجم تقریبی 1.5 لیتر، وظیفه تامین نیروی این خودرو را برعهده دارد. این پیشرانه حداکثر 120 اسب‌بخار قدرت و 149 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز همانند تویوتا کرولا 1200، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این خودرو برعهده دارد. حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتربرساعت خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 5.7 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

تویوتا کرولا 1500

در بخش تجهیزات رفاهی نیز مشابهت کامل را بین تویوتا کرولا 1500 و تویوتا کرولا 1200 شاهد هستیم. 9 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دستیارهای رانندگی خودران شامل هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک الکترونیکی، سانروف، نمایشگر باد تایرها، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 8 اینچی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتوهلد به همراه دوربین و سنسور پارک عقب، تجهیزات رفاهی و ایمنی تویوتا کرولا 1500 را تشکیل می‌دهند.

ویدیو معرفی تویوتا کرولا 1.5 لیتری

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/13
راه نمیره موتورش الکیه