موضوعات داغ

چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی با نام فالوین T9 در چین معرفی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

چری فالوین T9 توسط یکی از مقامات دولتی چین معرفی شد. این مدل نسخه پلاگین هیبریدی شاسی بلند اندازه متوسط چری تیگو ۹ است که در سال ۲۰۲۳ عرضه شده بود.

چری اولین بار از نام فالوین یا فنگیون برای اولین خودروی خود استفاده کرد؛ یک سدان براساس سئات تولدو که در سال ۱۹۹۹ به فروش رسید. خودروساز چینی در سال ۲۰۱۶ استفاده از این نام را متوقف کرد، اما اکنون آن را برای نسخه‌های پلاگین هیبریدی مدل‌های چری احیا کرده است. T9 پس از مدل کوچکترT6 و در تاریخ ۳۰ آوریل با محدوده قیمت ۲۰۹۰۰ تا ۲۳۷۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

طول و عرض هر دو نسخه پنج و هفت نفره به ترتیب ۴.۸ و ۱.۹۳ متر است، اما ارتفاع نسخه پنج‌نفره ۱.۷۳ و نسخه هفت‌نفره ۱.۷۴ متر است. فاصله محوری هردو ۲.۷۷ متر است. وزن نسخه پنج‌نفره ۱۸۹۸ و نسخه هفت‌نفره ۱۹۵۳ کیلوگرم است.

چری فالوین T9

چری فالوین T9 با چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی در دسترس خواهد بود. قدرت این خودرو توسط سیستم هیبریدی سوپرپرفورمنس کونپنگ C-DM شرکت چری تامین می‌شود که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری و موتورهای سنکرون آهنربای دائمی در کنار یک جعبه‌دنده تک‌سرعتهDHT است. موتور درون‌سوز توان ۱۱۵ کیلووات و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر و موتور برقی توان ۱۵۰ کیلووات و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

این مدل از یک باتری لیتیومی سه‌گانه با ظرفیت ۱۹.۴ کیلووات ساعت بهره می‌برد که برد حرکتی ۱۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند، در حالی که مصرف سوخت آن ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

نمای جلوی فالوین T9 تفاوت قابل توجهی با تیگو ۹ دارد و از جلوپنجره بسته‌تر و تهاجمی‌تری نسبت به آن بهره می‌برد. با این حال، سایر تفاوت‌های بصری جزئی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد