موضوعات داغ

لوکانو 7 پلاگین هیبریدی با نام چری فنگیون T6 در ماه مارس عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شاسی بلند فنگیون T6 قرار است در ماه مارس با قیمت تقریبی ۱۶۷۰۰ تا ۲۰۹۰۰ دلار عرضه شود. این خودرو در واقع نسخه پلاگین هیبریدی شاسی بلند چری تانسو 06 محسوب می‌شود. فنگیون که با نام فالوین نیز شناخته می‌شود، یک برند برقی جدید تحت مدیریت گروه چری است.

فنگیون T6 به عنوان یک شاسی بلند کامپکت، ابعادی برابر با ۱.۶۷/۱.۸۶/۴.۵ متر دارد و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است. از عناصر طراحی قابل ذکر آن می‌توان به طراحی سقف شناور، لوگوی اختصاصی فالوین ۶ بالای گلگیرهای جلو، دستگیره‌های درب مخفی و رینگ‌های دورنگ گلبرگی اشاره کرد.

در مرکز جلوپنجره بسته لوگوی فنگیون، در دو طرف آن مجموعه چراغ‌های جلوی ماتریسی که توسط یک نوار مشکی به هم متصل هستند و در زیر آن‌ها جلوپنجره ذوزنقه‌ای به چشم می‌خورد.

در نمای عقب شاهد چراغ‌های سراسری، دو نوار منعکس‌کننده قرمز عمودی و سپر عقب مشکی تزئین‌شده با یک صفحه محافظ نقره‌ای هستیم.

چری فنگیون T6

در کابین از طرحی مشابه با تانسو 06 با پنل ابزار LCD مستطیلی، نمایشگر کنترل مرکزی عمودی ۱۴.۸ اینچی، فرمان سه‌پره با کف تخت، خروجی‌های تهویه مستطیلی و داشبورد دورنگ استفاده شده است. سیستم عامل خودرو به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ مجهز است. تفاوت اصلی دو مدل در طراحی کنسول مرکزی است که دیگر انتخابگر دنده سنتی در آن دیده نمی‌شود.

قدرت فنگیون T6 از یک پیشرانه پلاگین هیبریدی متشکل از نسل پنجم موتور هیبریدی ۱.۵ لیتری آکتکو چری با حداکثر توان ۱۱۵ کیلووات و حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر و یک موتور برقی تامین می‌شود که با یک جعبه‌دنده تک‌سرعته DHT جفت شده است. موتور برقی دارای حداکثر توان ۱۵۰ کیلووات و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است. نهایت سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن ۱.۲۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

چری فنگیون T6

باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۳ کیلووات ساعتی این خودرو توسط فین‌دریمز باتری شرکت بی‌وای‌دی تامین می‌شود که برد حرکتی برقی ۹۳ کیلومتر و برد حرکتی کلی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر را فراهم می‌‌کند. شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد این مدل با شارژر سریع DC فقط ۱۹ دقیقه و شارژ ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آن با شارژر آهسته AC سه ساعت طول خواهد کشید.

عرضه پنج مدل جدید در سال ۲۰۲۴

چری قصد دارد در سال ۲۰۲۴ پنج خودروی جدید را توسط برند فنگیون عرضه کند. علاوه بر فنگیون A8 و T6، مدل A8 پرو در تاریخ ۳۰ مارس، T9 با قیمت ۲۰۹۰۰ تا ۲۳۷۰۰ دلار در تاریخ ۳۰ آوریل، T10 با قیمت ۲۵۱۰۰ تا ۳۴۹۰۰ دلار در تاریخ ۱۵ مه، T8 با قیمت ۱۸۱۰۰ تا ۲۲۳۰۰ دلار در تاریخ ۳۰ اوت و فیس‌لیفت A8 در تاریخ ۳۰ اکتبر عرضه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد