موضوعات داغ

کیا کارنیوال 2025 معرفی شد، چهره‌ جدید و پیشرانه هیبریدی برای مینی ون کره ای

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

کیا برای نمایشگاه خودرو شیکاگو 2024، دو محصول جدید را به همراه آورده است. این خودروها نسخه‌های جدید کیا کارنیوال و کیا K5 یا همان کیا اپتیما سابق هستند. نخست به کیا کارنیوال می‌پردازیم، خودرویی که در بازار ایران نیز شهرتی برای خودش کسب کرده است.

کیا کارنیوال برای سال 2025، با چهره‌ای جدید و البته ابعادی بزرگتر نسبت به قبل عرضه خواهد شد. البته علاوه بر ظاهر، تغییرات دیگری نیز در این خودرو حاصل شده‌اند. جلوپنجره مستطیلی شکل بزرگ کیا با چراغ‌های مکعبی و همچنین نوار LED موسوم به نقشه ستاره‌ای، اکنون در نمای جلو کیا کارنیوال 2025 قرار گرفته‌اند. در بخش عقب نیز چراغ‌ها اندکی اصلاح شده‌اند. با انتخاب صفحه اسکید آپشنال برای کارنیوال 2025، ظاهر این خودرو بخش عقب جذاب‌تر نیز خواهد شد.

درون کیا کارنیوال 2025 نیز همچنان فضای قابل توجهی را برای لوازم خود در اختیار خواهید داشت. همچنین اگر ردیف دوم و سوم صندلی‌های خودرو را جمع کنید، می‌توانید از کارنیوال به عنوان یک ون باری نیز استفاده نمایید. چندین نمایشگر 14.6 اینچی با کیفیت HD نیز در کابین خودرو نصب شده‌اند تا سفرهای خانوادگی با کیا کارنیوال 2025 دلچسب باشد.

داشبورد و کنسول مرکزی کیا کارنیوال 2025 نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند. برخلاف رویه چینی‌ها، دکمه‌های لمسی در کابین کارنیوال جدید کمتر از قبل شده است. همچنین اهرم دنده به حالت شیفتر چرخشی تغییر وضعیت داده است. سیستم ناوبری و همچنین سامانه ارتباط با تلفن همراه خودرو نیز نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند.

کیا کارنیوال

در بخش فنی، اکنون کیا کارنیوال 2025 یک پیشرانه جدید دارد. این موتور از نوع هیبریدی است که از ترکیب موتور 1.6 لیتری توربوشارژر بنزینی و موتور 54 کیلوواتی الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانه هیبریدی کیا کارنیوال 2025 در مجموع 242 اسب‌بخار قدرت و 367 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در کیا کارنیوال برعهده دارد. این خودرو همانند گذشته، یک مینی‌ون دیفرانسیل جلو است.

هنوز هم بسیاری از مشتریان ترجیح می‌‌دهند تا خودروهایی بدون موتور الکتریکی خریداری کنند. برای این افراد، کیا کارنیوال 2025 با پیشرانه 3.5 لیتری V6 در دسترس خواهد بود. خروجی این پیشرانه 287 اسب‌بخار قدرت و 352 نیوتن‌متر خواهد بود.

کیا K5 دیگر خودرویی است که نسخه جدید آن در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2024 معرفی خواهد شد. این خودرو اخیرا توسط کوشا خودرو برای عرضه به بازار ایران از طریق واردات معرفی شده است. تغییرات کیا K5 جدید در مقایسه با کیا کارنیوال 2025 محدودتر هستند. دریچه‌های گوشه‌ای در نمای جلو این خودرو بزرگتر شده‌اند. چراغ‌های LED جلو نیز به‌روزرسانی شده‌اند و طرح رعد و برق را روی گلگیرهای جلو به نمایش می‌گذارند. چراغ‌های عقب نیز طرح جدیدی دارند و اسپویلر عقب به صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها روی درب صندوق نصب می‌شود.

در فضای داخلی کیا K5، مجموعه‌ای جدید از کنترلرها را زیر دریچه‌های سیستم تهویه در میانه داشبورد می‌بینیم. سیستم‌ صوتی استریو، صندلی 10 حالته برقی راننده، فرمان گرم‌شونده و سیستم ورود بدون کلید نیز به عنوان امکانات استاندارد خودرو در نظر گرفته شده‌اند.

کیا K5

بزرگترین خبر مرتبط با کیا K5 به پیشرانه این خودرو مربوط می‌شود. موتور 1.6 لیتری توربوشارژر از این خودرو حذف شده است و به جای آن موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی قرار دارد. این پیشرانه 191 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین در تیپ‌های بالارده این موتور با یک توربوشارژر همراه خواهد بود که 290 اسب‌بخار قدرت را زیر پای راننده قرار می‌دهد.

هر دو خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2024 که در 10 فوریه به روی عموم باز می شود، معرفی می شوند. قیمت کیا کارنیوال و کیا K5 در زمانی نزدیک به تاریخ فروش آنها اعلام می شود که انتظار می رود اواخر امسال باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد